(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 9 بهمن 1389- شماره 19851

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بر بام رسانه چرا ؟! (يادداشت روز)
موضع جديد روسيه در اجلاس داووس مدودف:
اتهامات آمريكا و متحدانش عليه برنامه هسته اي ايران بي اساس است
وبا (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
نامه 4 نماينده مجلس به احمدي نژاد
رياست ايران بر گروه 77 آغاز شد
دبير شوراي عالي امنيت ملي: غرب با تحريم ايران بازهم به اشتباه مي رود
تلاش غول بانكي آمريكا براي سرمايه گذاري در ايران
نه غزه، نه ايران جانم فداي اسرائيل! (خبر ويژه)
سازمان سيا خطاب به اصلاح طلبان: عبور از اسلامگرايي را علني كنيد (خبر ويژه)
غيرت خانواده شهدا، كروبي را فراري داد (خبر ويژه)
ورشكستگي فتنه گران و توقع زيادي منافقين از خاتمي (خبر ويژه)
از اسلام، قانون اساسي، مردم و ولايت فقيه عبور كنيد بقيه اش حل است! (خبر ويژه)



بر بام رسانه چرا ؟! (يادداشت روز)

1- اين ماجرا، اگرچه نزديك به 16 سال قبل در يكي از يادداشت هاي كيهان آمده بود ولي شرح دوباره آن به مناسبت برخي از مسائل اين روزها، خالي از فايده نيست و هنوز هم خواندني است، درس آموز و عبرت انگيز.
چند صد سال قبل- دوران صفويه- با صلاحديد و تصميم دانشمندان و عالمان ديني، مرحوم شيخ بهايي به نجف اشرف اعزام شد تا از مرحوم مقدس اردبيلي كه عالمي بلندمرتبه و جليل القدر و ساكن نجف اشرف بود براي حضور در ايران و تقويت حوزه هاي علميه دعوت كند. شيخ بهايي كه خود دانشمندي برجسته و بلندآوازه بود پس از رسيدن به نجف اشرف و زيارت مرقد مطهر حضرت امير عليه السلام، بي درنگ به مجلس درس مقدس اردبيلي وارد شد. در اثناي درس، اشكالي به نظر شيخ رسيد و به روال جاري حوزه هاي علميه، ضمن طرح اشكال خويش، پاسخ مقدس را طلبيد. مرحوم مقدس با ارائه دلايلي اشكال شيخ را ناوارد دانسته و پاسخ داد. مرحوم شيخ بهايي، اشكال ديگري را مطرح كرد و اين بار نيز پاسخ مستند و مستدلي شنيد و در ادامه درس براي بار سوم، اشكال كرد ولي مرحوم مقدس اشكال اخير را بي پاسخ گذاشت، چنانكه گويي براي آن پاسخي ندارد. فرداي آن روز- و يا بعد از پايان مجلس درس- مرحوم مقدس اردبيلي اشكال سوم مرحوم شيخ بهايي را پاسخ داد. شيخ پرسيد؛ آيا حضرت استاد بعد از مطالعه بيشتر به اين پاسخ مستدل رسيده اند؟ و مقدس گفت؛ پاسخ اشكال سوم شما را نيز به هنگام طرح آن مي دانستم و در مقابل سوال آميخته به تعجب شيخ بهايي، فرمود؛ ايران در اين روزها با همت عالمان بزرگ ديني به كانون گسترش مكتب تشيع تبديل شده و چشم و گوش جهان اسلام به آن سوي دوخته است و شما يكي از استوانه هاي شناخته شده اين كانون هستيد، و من به عنوان يك طلبه- تواضع و خلوص مقدس را ببينيد- ترجيح دادم مراتب علمي شما در نگاه حاضران برتر از اين طلبه تلقي شود، زيرا بيم آن داشتم كه با پاسخ سؤال سوم شما، اين استوانه ترك بردارد و خداي نخواسته از اين رهگذر به كانون عظيم تشيع ايران كه در آينده نقش سرنوشت سازي در جهان اسلام خواهد داشت، آسيبي وارد شود.
2- مواضع كيهان درباره شخص رئيس جمهور محترم و دولت نهم و دهم كه كارآمدي، فداكاري، پاكدستي، شجاعت و مردم دوستي آن نيازي به شرح و توضيح ندارد. كيهان با استناد به واقعيات محسوس و غيرقابل انكار بر اين باور بوده و هست كه دولت آقاي دكتر احمدي نژاد، يك موهبت بزرگ الهي بوده است و در بسياري از موارد تعيين كننده و سرنوشت ساز نه فقط برتر از دولت هاي پيشين بلكه غيرقابل مقايسه با آنهاست. اين واقعيت نه از چشم دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب دور مانده است و نه از نگاه تيزبين ملت شريف و با بصيرت ايران اسلامي، هجوم پرحجم دشمنان بيروني از يك سو و ابراز ارادت فراگير توده هاي ميليوني مردم نسبت به شخص رئيس جمهور و دولت ايشان از سوي ديگر، گواه صادق و خالي از ابهامي بر درستي اين ادعاست. ضمن آن كه كارشكني نزديك به كينه توزي برخي از مسئولان سابق در كار دولت و دروغ بافي و سياه نمايي آنان نيز بر كسي پوشيده نيست. شماري از اين عده كه «ورشكستگان به تقصير» نام مناسبي براي آنهاست در جريان فتنه 88 با فتنه گران همسويي آشكاري داشته اند و اين روزها، بعد از رسوايي فتنه گران و برملا شدن پيوند وطن فروشانه آنها با بيگانگان هنوز هم بر طبل توخالي فتنه مي كوبند و...
با اينهمه، دولت جناب آقاي دكتر احمدي نژاد هم، علي رغم برخورداري از امتيازات فراوان و برجسته و در مواردي، منحصر به فرد، خالي از برخي ايرادها و اشكال ها نيست. اگرچه اين ايرادها و اشكال ها در تماميت خود، دولت آقاي احمدي نژاد را فقط چند درجه اندك از نقطه ايده آل پايين مي آورد و در يك برداشت منصفانه بايد اذعان كرد كه با وجود اين ايرادها و انتقادها، دولت هاي نهم و دهم، كماكان برجسته ترين و خدمتگزارترين دولت ها بوده است و الگوي افتخارآفريني از حضور اصولگرايان در رأس قوه مجريه ارائه داده است.
با توجه به نكته فوق، بديهي است نمي توان همه كساني را كه نسبت به برخي اقدامات دولت يا شخص رئيس جمهور محترم انتقادي دارند با كساني كه اساساً از دولت اصولگرا دل خوشي ندارند و سال هاست كمر به مقابله و دشمني با آن بسته اند، يكسان تلقي كرد و آنگونه كه متاسفانه برخي از اطرافيان رئيس جمهور محترم- به هر علت- بر آن اصرار دارند، هر نقدي را هر چند منصفانه و دلسوزانه، به حساب مخالفت با دولت و يا رياست محترم جمهوري نوشت زيرا در اين صورت، «باب نقد» كه به قول حضرت امام- رضوان الله تعالي عليه- «موهبت الهي» است، بسته خواهد شد و به قول خواجه شيراز؛
«چو پرده دار به شمشير مي زند همه را
كسي مقيم حريم حرم نخواهد ماند»
3- روز سه شنبه 5 بهمن ماه جاري، آقاي دكتر احمدي نژاد در اقدامي تعجب آور و غيرمنتظره، نامه سرگشاده اي خطاب به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي منتشر كرد كه بلافاصله با استقبال گسترده و ذوق زدگي فراوان رسانه هاي بيگانه و دنباله هاي فتنه گر داخلي آنها روبرو شد. مفاد اين نامه اگرچه از برخي اشتباهات حقوقي خالي نيست و در آن مواردي از استنادهاي وارد و ناوارد قانوني به هم آميخته اند، ولي يادداشت پيش روي در پي بررسي محتواي نامه ياد شده نيست و اگر به مواردي از آن اشاره مي كند به اقتضاي موضوع اصلي اين يادداشت است يعني چرايي غيرقابل توجيه انتشار آن در شرايط كنوني و حملات تند رئيس جمهور به سران دو قوه ديگر، آنهم در بام رسانه اي كشور كه بازتاب گسترده اي در رسانه هاي بيروني داشت.
چه كسي نمي داند كه توهم پراكني درباره اختلاف مسئولان بلندپايه با هدف نااميد كردن مردم از كارآمدي نظام و القاي به هم ريختگي امور كشور، يكي از محورهاي اصلي عمليات رواني پرحجم دشمنان بيروني و دنباله هاي داخلي آنهاست و بديهي است چنانچه يكي از همين مسئولان بلندمرتبه در شيپور اختلافات آنهم همراه با حمله به ساير مسئولان بدمد، چه بخواهد و چه نخواهد خطاي بزرگي مرتكب شده است و چنانچه اين حملات پايه و اساس محكمي نداشته و يا در مواردي نامحكم باشد، ضريب آسيب رساني آن بيشتر و فراتر نيز خواهد بود. همين جا بايد اذعان كرد برخي از كارشكني ها در برنامه دولت خدمتگزار مي تواند كاسه صبر رئيس دولت را كه شانه همت زير بار سنگين اجرايي مخصوصاً در شرايط كنوني داده است، لبريز كند ولي از رئيس جمهور محترم انتظار مي رود در اينگونه موارد صبر و حوصله بيشتري به خرج داده و در طرح مسائل حقوقي و قانوني دقت نظر افزون تري داشته باشند.
4- برادر عزيزمان جناب آقاي دكتر احمدي نژاد در بخشي از نامه سرگشاده خود آورده اند؛ «در شرايطي كه مهم ترين طرح اقتصادي تاريخ كشور با همراهي قاطبه نمايندگان محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي و با آرامش و همراهي مثال زدني مردم شريف- كه يادآور ايثارگري ها و امدادهاي غيبي دوران دفاع مقدس است- انجام مي شود چه مشكلي حادث شده است كه در كمال تاسف عده اي با اصرار بر موارد خلاف و بدتر از آن مقابله با نصايح و نظرات دلسوزانه رهبري گرانقدر براي كشور مشكل ايجاد مي نمايند.
چه بحراني در مديريت بانك مركزي حادث شده است كه اين واحد سازماني دولتي و امور اجرايي آن را مي خواهند از قوه مجريه خارج سازند.»
همانگونه كه ملاحظه مي شود، رئيس جمهور محترم نيز با نگاهي كارشناسانه و با درك دقيق از شرايط كنوني كشور زبان به ملامت گشوده اند كه چرا بعضي ها به «نصايح و نظرات دلسوزانه رهبري گرانقدر» بي توجهي كرده و «براي كشور، مشكل ايجاد مي كنند»؟!
اكنون بايستي با عرض پوزش، نظر رئيس جمهور محبوب و مردمي كشورمان را به اين فراز از بيانات رهبرمعظم انقلاب در ديدار كارگزاران نظام با ايشان كه پس از آن ديدار نيز بارها تكرار شده است، جلب كرد.
«من روي اتحاد تكيه مي كنم، اتحاد و همدلي بين مسئولين كشور يك فريضه است، تعمد در مخالفت با آن، امروز يك خلاف شرع است، بخصوص در سطوح بالا. همه به اين توجه داشته باشند... يكي از كارهايي كه دشمن مي كند، بي اعتماد كردن مردم نسبت به مسئولين است، ما بايد مواظب باشيم خودمان جوري حرف نزنيم كه مردم به مسئولين كشور، مسئولين دولتي، مسئولين قضايي، سران قوه مقننه بي اعتماد بشوند كه اين بي اعتمادي ناحق است، دشمن اين را مي خواهد».
آيا نامه سرگشاده آقاي احمدي نژاد با توجه به تاكيد ايشان بر ضرورت پيروي از نظرات دلسوزانه رهبري- كه وظيفه شرعي و قانوني همه مسئولان است -
با سفارش اكيد حضرت آقا ناهمخوان نيست؟!
5- رهبرمعظم انقلاب در بيانات ديگري، نسبت به رسانه اي شدن اختلاف مسئولان هشدار جدي داده اند و اين اختلافات را طبيعي و در نشست هاي صميمانه و كارشناسي قابل حل دانسته اند. بعنوان مثال، تصميم مجمع تشخيص مصلحت نظام براي خارج كردن بانك مركزي از چرخه اختيارات دولت كه آقاي احمدي نژاد به حق آن را ناشايست و غيرقانوني دانسته اند، در حالي از سوي ايشان در نامه سرگشاده مورد اشاره مطرح شده است كه تصميم مجمع تشخيص مصلحت با ورود رهبرمعظم انقلاب لغو شده بود بنابراين طرح آن در نامه ياد شده، ضرورتي نداشت. گفتني است كه نظر آقاي احمدي نژاد درباره ضرورت معرفي و عزل و نصب رئيس كل بانك مركزي از سوي رئيس جمهور، يك نگاه قانوني و حقوقي است و كيهان از نخستين روزهايي كه اين تصميم در مجمع تشخيص مصلحت مطرح شده بود به غيرقانوني بودن آن پرداخته و طي دو يادداشت جداگانه در روزهاي 27 آبان ماه و 22 دي ماه با عناوين؛ «استقلال يا سلب اختيار؟!» و «3 پيش فرض خطا درباره بانك مركزي» از ديدگاه دولت دراين باره حمايت كرده بود. اشاره به اين نكته از آن روي است كه انتقاد اصلي متوجه انتشار نامه سرگشاده ايشان و حمله به سران قواي ديگر و نيز برخي از مفاد نامه ياد شده است وگرنه شماري از گلايه هاي آقاي احمدي نژاد -نظير آنچه درباره بانك مركزي آورده اند- را وارد مي دانيم ولي آميختن گلايه هاي وارد و ناوارد و مخصوصاً انتشار رسانه اي آن دور از انتظار بوده و هست. ضمن آن كه دو قوه مقننه و قضائيه و برخي از اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام كه در اصولگرايي آنان ترديدي نيست هم گلايه هاي درخور توجهي از آقاي احمدي نژاد و دولت دارند كه اجتناب ايشان از اجراي برخي مصوبات مجلس از جمله آنهاست.
6- و بالاخره گفتني است بيانيه مجمع تشخيص مصلحت نظام در واكنش به نامه آقاي احمدي نژاد و نامه سرگشاده چند تن از نمايندگان مجلس در پاسخ به نامه رئيس جمهور نيز از دايره انتقادي كه دراين يادداشت آمده بيرون نيست، چرا كه رسانه اي كردن اختلافات -صرفنظر از واقعي يا غيرواقعي بودن آنها- به قول آقا بازي در ميدان دشمن است و اين گلايه ها يا پاسخ ها مي توانست با خويشتن داري، بيرون از بام رسانه اي صورت پذيرد.
حسين شريعتمداري

 



موضع جديد روسيه در اجلاس داووس مدودف:
اتهامات آمريكا و متحدانش عليه برنامه هسته اي ايران بي اساس است

رئيس جمهور روسيه طي سخناني در اجلاس مجمع جهاني اقتصاد در داووس سوئيس اتهامات يكجانبه آمريكا و متحدانش عليه برنامه هسته اي ايران را بي اساس خواند.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي «ديميتري مدودف»، رئيس جمهور روسيه در چهل و يكمين مجمع جهاني اقتصاد در داووس سوئيس تصريح كرد: جامعه جهاني هيچ سندي براي اثبات اين مدعا كه جمهوري اسلامي ايران تسليحات هسته اي توليد مي كند در اختيار ندارد.
مدودف خطاب به سران كشورهاي جهان، مديران ارشد و كارشناسان اقتصادي حاضر در اين نشست اظهار كرد كه روسيه روابط نزديك و طولاني مدتي با جمهوري اسلامي ايران داشته است و آن را حفظ خواهد كرد.
وي در ادامه اظهار اميدواري كرد كه مسكو بتواند نقش سازنده اي را در مذاكرات آتي ايران و غرب ايفا كند.
رئيس جمهور روسيه همچنين خاطر نشان كرد كه وي در گفت وگوي تلفني اخيرش با محمود احمدي نژاد، همتاي ايراني خود از وي خواسته است تا ايران با هدف اعتمادسازي بيشتر، آشكارا نشان دهد كه برنامه صلح آميز هسته اي را دنبال مي كند.
معاون وزير خارجه روسيه نيز با اذعان به اين كه بي تأثيري اعمال تحريم ها عليه ايران كاملا قابل مشاهده است، تاكيد كرد كه هيچ جايگزيني براي ادامه مذاكرات با تهران وجود ندارد.
به گزارش پايگاه خبري «راس بالت»، «سرگئي ريابكوف» معاون وزير امور خارجه روسيه روز پنج شنبه در سخنراني در مركز نيكسون اعلام كرد كه اين كشور هم مانند ساير شركاي خود در گروه «1+5» تا حدودي نسبت به نتيجه مذاكرات با ايران در اسلامبول نااميد شده، ولي در عين حال مباحث مطرح شده نكات مثبتي هم به دنبال داشت.
ريابكوف كه رياست هيئت روسي در مذاكرات نمايندگان ايران و گروه «1+5» در تاريخ 22-21 ژانويه در اسلامبول را برعهده داشت، گفت: «برخلاف مذاكرات ژنو، اين دور از گفت وگوها به بررسي مسائل اساسي مربوط به برنامه هسته اي ايران، آنهم براي دو روز متوالي اختصاص داشت و اين مسئله خود نوعي پيشرفت محسوب مي شود.»
اين ديپلمات بلندپايه روس دومين نكته مثبت مذاكرات اسلامبول را اين مسئله دانست كه در جريان اين گفت وگوها گزينه هاي مربوط به طرح تبادل اورانيوم ايران با سوخت مورد نياز راكتور تحقيقاتي تهران به شركاي ايراني ارائه شد كه به گفته وي، چنين امكاني از سال 2009 تاكنون فراهم نشده بود.
معاون وزير خارجه روسيه در عين حال اعتراف كرد: «البته بدون ترديد دلايلي براي نااميدي وجود دارد، قبل از هر چيز به اين دليل كه ما نتوانستيم مكان و زمان انجام دور بعدي مذاكرات را تعيين كنيم، ولي اين مسئله بسيار جدي تر است كه ما به خاطر شرط ايران براي درخواست از كشورهاي عضو در مورد قبول حق ايران براي غني سازي اورانيوم و اعلام آمادگي براي لغو تحريم ها، نتوانستيم به توافقي دست يابيم.»
ريابكوف افزود: «مسلما به خاطر اين مسئله پيشرفتي در مذاكرات حاصل نشد. ما به مقامات ايراني گفتيم كه لازم است تا در آينده نيز اعتماد تقويت شود تا ما بتوانيم در مباحثاتي واقعي به توافق مهم دست پيدا كنيم و نظريات عملي نيز در اين رابطه پيشنهاد شد.»
اين ديپلمات روس ضمناً تاكيد كرد كه جايگزيني براي مذاكره با ايران وجود ندارد و مقامات مسكو همچنان بر اين عقيده اند كه اعمال تحريم ها تاثير كمي مي تواند داشته باشد. وي يادآور شد: «ما نمي بينيم كه اعمال تحريم ها تاثيري بر اقدامات ايران داشته باشد.»
معاون وزير خارجه روسيه گفت: «البته اين مسئله به اعتقاد افراد بستگي دارد، برخي به تحريم ها معتقدند و برخي نه. ولي در مجموع اعمال تحريم ها صرفاً مواضع طرفي كه مورد تحريم قرار گرفته را تشديد مي كند.»
«ميخاييل مارگلوف» رئيس كميسيون امور بين المللي شوراي فدراسيون روسيه در ديدار با گروه دوستي پارلماني ايران و روسيه در مسكو، گفت: ايران كشور قدرتمند منطقه است.
مارگلوف در ملاقات با هيئت گروه دوستي پارلماني ايران و روسيه و سفير ايران در روسيه با تحسين سياست خارجي ايران گفت: در حال حاضر ايران در صحنه سياسي منطقه و در عرصه بين المللي، سياست سنجيده و منطقي اجرا مي كند.
مارگلوف گفت: روسيه علاقمند به توسعه و گسترش همكاري ها و مناسبات با ايران است و در اين رابطه شوراي فدراسيون روسيه براي تعميق مناسبات دو جانبه و كمك به اين روند آمادگي دارد.
«حافظ صالح اف» رئيس گروه دوستي دوماي روسيه نيز با اشاره به جايگاه مهم و نقش كليدي ايران در منطقه تاكيد كرد؛ توسعه روابط و همكاري با ايران براي روسيه حائز اهميت راهبردي است.

 



وبا (گفت و شنود)

گفت: در جريان رسوايي «محمود عباس» رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين و لو رفتن اسناد خيانت وي، سندي به دست آمده كه از كمك 50 ميليون دلاري اسرائيل به سران فتنه حكايت مي كند.
گفتم: پس سران فتنه مفت و مجاني به نفع اسرائيل شعار نمي دادند و مزد اين مزدوري خود را پيشاپيش دريافت كرده بودند.
گفت: هر روزي كه مي گذرد نمونه ديگري از وطن فروشي و خيانت فتنه گران برملا مي شود.
گفتم: آيا هيچ خيانت و جنايت ديگري باقي مانده كه فتنه گران مرتكب نشده باشند؟
گفت: چه عرض كنم؟! پدر پول و پله بسوزد كه بعضي ها را تا چه اندازه به پستي و پلشتي مي كشاند.
گفتم: آي گفتي! به يارو گفتند «وبا اومده»! بلافاصله پرسيد «چي چي آورده»؟!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ از هيئت ايراني به خاطر ايستادگي بر عزت مداري و استواري و سازش ناپذيري در برابر قدرت هاي اهريمني غرب در مذاكرات اسلامبول تشكر و قدرداني مي كنم.
يك شهروند
¤ مي خواستم در رابطه با مطلبي كه در بخش نگاه روزنامه در رابطه با همياران جنگ نرم دشمن صهيونيستي در سينماي ايران درج شده بود بگويم اين موضوع ظريفي است كه بايد درباره آن بررسي جدي صورت گيرد و همان طور كه حركت هايي در ارتباط با بحث علوم انساني در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و نيز تشكل هاي دانشگاهي و حوزوي آغاز شده انشاءالله در قبال سينما و تئاتر هم يك حركت جدي آغاز بشود.
فريادرس و ابراهيم خان قرباني از مشهد
¤ جا دارد كه مسئولان محترم كشورمان از حزب الله تازه تاسيس تونس و ساير اقشار مسلمان انقلابي به طور جدي حمايت كنند.
سليمان بلغار
¤ ضمن تقدير و تشكر از زحمات رئيس جمهور مي خواستم انتقادي هم داشته باشم از تنظيم زمان سخنراني شان در يزد. ايشان در حالي درباره نماز و اهميت آن صحبت مي كرد كه اذان ظهر داده شده بود و اول وقت نماز به خاطر سخنراني ايشان از دست رفته بود.
صيفي- محمودآباد
¤ پيشنهاد مي كنم كه مسئولان مترو به واگن هاي مخصوص خانم ها يك واگن هم اضافه كنند تا خانم ها به واگن هاي آقايان وارد نشوند و مسائل دون شأن والاي خانم ها پيش نيايد.
شمس
¤ وضعيت بدحجابي و بي بند و باري در سطح شهر اصفهان خصوصا پارك ها روز به روز نامطلوب تر مي شود. از نيروي انتظامي تقاضا داريم كه به اين وضع رسيدگي كند.
قاسمي- اصفهان
¤ ضمن آرزوي سلامتي براي سركار خانم مرضيه دباغ كه به خاطر عفونت هاي ناشي از شكنجه هاي ساليان دور ساواك در حال حاضر در بيمارستان خاتم الانبياء بستري هستند عرض مي كنم كه اگر يكي از اين سيلي ها و شلاق هايي كه ايشان از دست ساواك خورده اند خانم زهرا رهنورد يا شيرين عبادي مي خوردند گوش فلك را كر مي كردند.
سيدعلي ابراهيمي- تهران
¤ از زحمات شبانه روزي دولت مردمي آقاي احمدي نژاد تشكر مي كنم و يك گلايه هم دارم و آن اين كه عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان سال 86 باعث مشكلات مالي براي ما شده است.
خوش شهيده- مشهد
¤ از وزارت بازرگاني تقاضا مي كنم كه بازرسان قوي و با اطميناني را به مغازه ها بفرستند و قيمت ها را نگذارند به صورت بي رويه افزايش يابد چون در غير اين صورت قانون هدفمندسازي يارانه ها به درستي پياده نخواهد شد.
يك شهروند
¤ پزشكان با تجربه با 30 سال خدمت و داشتن مدرك نظام پزشكي باز هم براي تمديد پروانه طبابت مجبور مي شوند كه در كلاس هاي بازآموزي شركت كنند و حال آن كه به خاطر كهولت سن ديگر وقت و توان شركت در اين نوع كلاس ها را ندارند. لطفا به اين موضوع رسيدگي شود.
جعفري نژاد
¤ برخي از داروخانه ها با سوءاستفاده از عدم آگاهي و اطلاع مردم از قيمت هاي واقعي داروها اقدام به مطالبه پول هاي غيرواقعي و يا نوشتن قيمت هاي بالا در نسخه هاي آنها مي كنند. از مسئولان صنف داروخانه ها مي خواهم كه به اين مسئله رسيدگي كنند.
جهانگيري- تهران
¤ بنده چند بار براي بيمه كردن كارگرم به اداره بيمه مراجعه كرده ام اما به علت تجاري نبودن كارگاه از بيمه كردن كارگر خودداري كردند. اكنون پس از گذشت 3 سال و نيم از تعطيلي كارگاه مبلغ 13ميليون تومان اجرائيه بيمه صادر گرديده است. آيا اين انصاف است و به معني حمايت از توليد و اشتغال مي باشد.
احمد جعفري
¤ بعد از گذشت پنج سال از افتتاح شبكه استاني شهرستان ياسوج، اكنون ما از ديدن شبكه يك سيما محروم شده ايم.
اسماعيل صالحي فر- ياسوج
¤ از رئيس جمهور تقاضا مي كنم كه به وضعيت ايران خودرو و سايپا هم رسيدگي شود زيرا به وعده هايي كه در خصوص مبلغ فروش و زمان تحويل مي دهند خلف وعده هاي عجيب و غريبي مي كنند كه هم قانونا و هم شرعا اشكال دارد.
بهفر
¤ از شركت مخابرات به خاطر نصب احاديث و روايات روي تلفن هاي عمومي كه باعث آگاهي و بصيرت مردم مي شود تشكر مي كنم.
يك شهروند
¤ با توجه به خشكسالي كه امسال با آن مواجه شده ايم فكر مي كنم لايروبي قنات ها كشاورزان را از كم آبي نجات مي دهد و كمبود آب مورد نياز مردم را برطرف مي كند. از آقاي احمدي نژاد مي خواهم كه در اين رابطه به وزارت كشاورزي تذكر جدي بدهد.
يك خانم شهروند
¤ دولتمردان قبل از هدفمندي يارانه ها اعلام كردند كه قيمت گاز CNG 40 درصد قيمت بنزين خواهد بود. حال كه بنزين 400 تومان شده 40 درصد آن 240 تومان مي شود نه 405 تومان.
قاسمي- اردستان
¤ مدتي است كه به فرهنگيان كارت هاي اعتباري لوازم خانگي مي دهند مي خواستم پيشنهاد كنم كه اين طرح براي بازنشستگان هم اجرا شود.
خانم احمدي- سمنان
¤ از زمان اجراي هدفمند شدن يارانه ها مي خواستم عرض كنم كه عده اي كه نيازمند هم هستند هنوز نتوانسته اند براي دريافت يارانه ثبت نام كنند و يا شماره حساب بدهند. لطفا مسئولان مربوطه به اين موضوع رسيدگي كنند.
خانم احمدي
¤ همين الان داشتم گزارش ورزشي بانوان را تماشا مي كردم كه گزارشگر مرد با آنها مصاحبه مي كرد. جاي تعجب و تاسف است كه صدا و سيما براي برنامه هايي كه ويژه خانم ها است گزارشگر مرد مي فرستد و برنامه هايي كه ويژه مردان است گزارشگر زن .
احمدي- تهران
¤ چند دهه است كه از تاسيس شهرك بختيار دشت اصفهان مي گذرد اما اين شهرك هنوز فاقد سيستم فاضلاب شهري است به طوري كه فاضلاب منازل در خيابان هاي اين شهرك جاري و روان است. استدعا داريم كه مسئولان ذيربط هرچه سريع تر به اين موضوع رسيدگي كنند چرا كه بهداشت و سلامت اهالي در خطر جدي است.
محسن خالقي- اصفهان
 



در واكنش به نامه رئيس جمهور صورت گرفت
نامه 4 نماينده مجلس به احمدي نژاد

4 نماينده مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به احمدي نژاد، به نامه اخير وي اعتراض كردند.
بخشي از نامه محمدحسن ابوترابي فر، احمد توكلي، محمدرضا باهنر و محمد دهقاني، خطاب به محمود احمدي نژاد به اين شرح است: با توجه به حضور مستمرمان در جلساتي كه در دفتر حضرت آيت الله جنتي به درخواست شماره 192956 مورخ 30/9/88 جنابعالي از مقام معظم رهبري تشكيل گرديد و با عنايت به اطلاع و حضور در روند تقديم لايحه برنامه پنجم توسعه كشور و بررسي آن در مجلس شوراي اسلامي و نهايتاً مجمع تشخيص مصلحت نظام، نكاتي را معروض مي داريم:
در قسمتي از اين نامه كه در 7 بند تنظيم شده آمده است: در نامه خويش اشاراتي داشتيد كه مجلس و مجمع تشخيص مصلحت نظام بر خلاف رهنمودهاي رهبري معظم تصميم گرفته اند. با توجه به حضور در روند اين تصميم سازي شهادت مي دهيم كه اين تصور مقرون به صواب نيست و نوعي اتهام تلقي ميگردد. رهنمودهاي رهبري در ارتباط با برنامه پنجم توسعه توسط اينجانبان (ابوترابي، باهنر و توكلي) و رياست محترم مجلس شوراي اسلامي به طور دقيق به عرض همكاران ارجمند در كميسيون تلفيق رسيد و نمايندگان محترم در راستاي همكاري و تعامل با دولت محترم مصوبات كميسيون تلفيق را در چارچوب آئين نامه داخلي بازنگري كردند و در عموم قريب به اتفاق مواد برنامه نظر دولت مورد توجه قرار گرفت.
نويسندگان اين نامه البته در انتها تاكيد كردند: با الهام از رهنمودهاي هميشه راهگشاي رهبري و دستورات اكيد ايشان، به ويژه به روساي محترم قوا، خويشتن و جنابعالي و همه همكاران ارجمند در قوه مقننه، قوه قضائيه و نهادها و دستگاه هاي اجرايي كشور، به همدلي و همراهي و پرهيز از هر سخن، رفتار و تصميم اختلاف برانگيز و تنش آفرين، جهت بهبود امور دنيا و آخرت ولي نعمتانمان كه مردم اند، فرا مي خوانيم.

 



رياست ايران بر گروه 77 آغاز شد

به رغم جوسازي گسترده رسانه هاي غربي مبني بر انزواي كشورمان، جمهوري اسلامي ايران براي نخستين بار به رياست گروه 77 كه 130 كشور جهان در آن حضور دارند برگزيده شد.
در جلسه پنجشنبه گروه 77 در وين پايتخت اتريش كه با حضور سفرا و نمايندگان 130 كشور جهان برگزار شد رياست اين مجمع بين المللي از الجزاير به جمهوري اسلامي ايران منتقل شد.
بدين ترتيب علي اصغر سلطانيه سفير ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي و نماينده ايران در سازمان هاي بين المللي مستقر در وين به عنوان رئيس گروه 77 برگزيده شده است.
گروه 77 در ژوئن سال 1964 با امضاء «بيانيه مشترك هفتاد و هفت كشور» از سوي هفتاد و هفت كشور در حال توسعه كه در خاتمه اولين نشست كنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد(آنكتاد) در ژنو صادر شد، به تاسيس رسيد.
با برگزاري اولين نشست وزراي گروه 77 در الجزاير اساسنامه آن موسوم به منشور الجزاير تصويب شد و به تدريج اين نهاد دائمي توسعه يافته و به ايجاد شعبه هاي گروه 77 با دفاتر ارتباطي در ژنو(آنكتاد)، نايروبي(يونپ)، پاريس(يونسكو)، رم(فائو و ايفاد)، وين(يونيدو) و گروه 24 در واشنگتن(صندوق بين المللي پول و بانك جهاني) منجر شد. اگرچه اعضاي گروه 77 به 130 كشور افزايش يافته است با اين حال نام اوليه به دليل اهميت تاريخي آن حفظ شده است.

 



دبير شوراي عالي امنيت ملي: غرب با تحريم ايران بازهم به اشتباه مي رود

دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران درباره پيامد تكرار اشتباه هاي گذشته غرب در خصوص برخورد با ايران به آنها هشدار داد و به قدرت هاي غربي توصيه كرد كه در محاسبات خود دچار اشتباه نشوند و مسير اشتباه گذشته را تكرار نكنند.
دكتر سعيد جليلي در گفت وگو با شبكه العالم درباره احتمال روي آوردن قدرت هاي غربي به اعمال تحريم عليه ايران در شوراي امنيت با بيان اينكه اعمال هر نوع تحريم جديدي عليه ايران براي غرب پرهزينه تر خواهد بود، گفت: اين مسئله جديدي نيست. آنها بارها چنين اقدامي انجام داده اند. ما به آنها گفته ايم كه مباني مسير اشتباهي كه شما طي مي كنيد، اشتباهاتي است كه مرتكب مي شويد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران امروز در بهترين شرايط اقتصادي، اجتماعي و سياسي به سر مي برد و گواه آن نيز همين طرح بزرگ اقتصادي است كه در ايران شروع شد. ما بزرگ ترين جراحي اقتصادي تاريخ كشورمان را در اين شرايط شروع كرديم، طرحي كه ناشي از اعتماد به نفس بالاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي است. ما امروز در شرايط بسيار خوبي به سر مي بريم؛ لذا ما به آنها توصيه مي كنيم كه دچار اشتباه محاسباتي نشوند و مسيرهاي غلط گذشته را طي نكنند؛ زيرا آن مسيرها بيش از همه براي آنها پرهزينه و بي فايده است.

 



فايننشال تايمز گزارش داد
تلاش غول بانكي آمريكا براي سرمايه گذاري در ايران

فايننشال تايمز طي گزارشي از تلاش هاي پنهان گلدمن ساكس غول بانكي آمريكا براي دور زدن تحريم ها و مراوده با ايران خبر داد.
به گزارش روزنامه فايننشال تايمز، گزارش ها نشان مي دهد «گلدمن ساكس» در راستاي اجراي طرحي موسوم به همكاري با كشورهاي عضو گروه N-11 به كشور ايران نيز به دقت نظر دارد.
طرح سرمايه گذاري در كشورهاي N-11 با هدف سرمايه گذاري در 11 كشور جهان اجرا مي شود و گزارشات فايننشال تايمز نشان مي دهد تاكنون تنها 10 كشور عضو N-11 معرفي شده اند ولي قطعاً كشور يازدهم ايران خواهد بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در همين حال، جيم اونيل رئيس بخش مديريت سرمايه گلدمن ساكس خاطرنشان كرد: درست است كه ايران از سوي دولت آمريكا محدود شده است ولي ما مي توانيم با سرمايه گذاري در كشورهايي كه با ايران در ارتباطند سرمايه گذاري با ايران را ادامه دهيم.
اين اظهارات «اونيل» تلاش اين بانك براي دور زدن تحريم ها را نشان مي دهد. گفتني است، گروه N-11 كه به موازات گروه بريك قرار دارد، شامل 11 كشور در حال رشد اقتصادي سريع است كه علاوه بر ايران، بنگلادش، مصر، اندونزي، مكزيك، نيجريه، پاكستان، فيليپين، كره جنوبي، ويتنام و تركيه را نيز شامل مي شود.

 



نه غزه، نه ايران جانم فداي اسرائيل! (خبر ويژه)

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين در ديدار فرستاده آمريكا به وي اطمينان داده بود كه براي حمايت از اهداف استراتژيك واشنگتن در منطقه خاورميانه، مقدمات پرداخت 50 ميليون دلار به ميرحسين موسوي و ساير مخالفان جمهوري اسلامي را فراهم كرده است.
اين خبر را روزنامه گاردين به نقل از اسناد جديد الانتشار شبكه الجزيره اعلام كرد. براساس اين گزارش مستند، صائب عريقات از مقامات تشكيلات خودگردان در ديدار خود با جرج ميچل كه اكتبر 2009 (مهر ماه 1388) انجام گرفته، به وي مي گويد محمود عباس تلاش كرده يك تاجر را متقاعد كند تا كمك 50 ميليون دلاري در اختيار موسوي و ديگر مخالفان جمهوري اسلامي براي كارهاي رسانه اي قرار دهد.
صائب عريقات در خاورميانه، اين اقدام محمود عباس را نشانه اي از پشتيباني مقامات فلسطيني «از اهداف استراتژيك آمريكا در منطقه» عنوان كرده و آن را مثالي از مقابله با نقش ايران در حمايت از حزب الله و حماس دانسته است.
عريقات در اكتبر 2009 (مهر 88) به ميچل گفته: «احمدي نژاد در غزه و لبنان است و دول عربي كاري نمي كنند. مي دانيد كه ابومازن (محمود عباس) از يك فعال اقتصادي خواسته مبلغي را براي تأسيس يك راديو به موسوي پرداخت كند.»
براساس اين گزارش عريقات در ديدار با مشاور امنيت ملي ايالات متحده، ژنرال جيمز جونز، ميزان مبلغ در نظر گرفته شده را اين گونه اعلام كرده است: «10 روز پيش بايد يك فعال اقتصادي فلسطيني را متقاعد مي كرديم كه 50 ميليون دلار به موسوي بدهد تا يك ايستگاه راديويي داشته باشد.»
گاردين از منابعي در اپوزيسيون ايران نقل كرده كه ايراني ها براي بهره برداري از ارتباطات ديرين با ساف دست به تلاش هايي زده اند اما با شكست مواجه شدند.
صائب عريقات در ديدار با ميچل همچنين گفت: «عاموس گلعاد و ليبرمن فكر مي كردند كه مي توانند همراهي عباس را در جنگ غزه داشته باشند ولي عباس تاكيد كرد بر روي تانك اسرائيلي به غزه نمي رود.» بعدها پس از مذاكرات ميان اسرائيل و تشكيلات خودگردان مشخص شد هدف اسرائيل از همراهي عباس در اين جنگ براي الحاق شكست سياسي به حماس بوده است و احمد قريع در ديدار با تزيبي ليوني در بيست و دوم ژانويه سال 2008 گفت: «در صورتي كه به توافق برسيم، حماس را شكست مي دهيم و اين مي تواند پاسخي به حماس باشد كه مدعي است بازگشت اراضي فلسطين تنها از طريق مقاومت ممكن است.»
خاطرنشان مي شود عناصر تحريك شده از سوي فتنه گران، 27 شهريور ماه سال گذشته مقارن با روز قدس، عليه آرمان فلسطين و به نفع آمريكا و رژيم صهيونيستي شعار دادند و همچنين روي عنوان «جمهوري اسلامي» خط كشيدند. اين در حالي بود كه رژيم اسرائيل هم فتنه گران را بزرگ ترين سرمايه خود توصيف كرده و از سوي ديگر، كساني چون محمود عباس همزبان و هماهنگ با فتنه گران، از ايران مي خواستند در امور فلسطين ]سازش تشكيلات خودگردان با اشغالگران و خيانت به حقوق ملت فلسطين[ دخالت نكنند!



 



سازمان سيا خطاب به اصلاح طلبان: عبور از اسلامگرايي را علني كنيد (خبر ويژه)

ارگان رسمي سرويس جاسوسي آمريكا از اصلاح طلبان خواست علناً از اسلامگرايي عبور كنند.
راديو فردا در تحليلي به قلم يكي از اعضاي فراري و لائيك حلقه كيان (مجيد محمدي) نوشت: اصلاح طلبان از حيث گفتماني تنها راهي كه در پيش رو دارند پذيرش جدايي نهادهاي ديني از نهادهاي دولتي]سكولاريسم[ است كه اين امر نافي ولايت فقيه و جمهوري موجود اسلامي است. اعلام چنين ديدگاهي براي اصلاح طلبان مذهبي به معناي برگشت ناپذيري آنان به جمهوري اسلامي و سوابق گذشته آنهاست و همين، مشكل جدي براي آنها محسوب مي شود.
راديو فردا با اشاره به سرنوشت گروهك هاي نفاق متظاهر به مذهب (نظير نهضت آزادي) نوشت: آنها پس از خروج از حاكميت در سال هاي 1358 تا 1360، هرگز نتوانستند به جايگاه قبلي خود بازگردند و تجربه نشان مي دهد كه كساني كه از حاكميت خارج شدند، هرگز به آن باز نمي گردند.
اين رسانه آمريكايي اضافه كرد: اصلاح طلبان مذهبي كه در داخل خواهد ماند اگر بخواهند در صحنه سياسي بمانند بايد بدانند راهبرد و برنامه موجود آنها درباره بازگشت به عصر طلايي امام و اجراي قانون اساسي، فراري دهنده مخالفان است و بايد تغيير كند. آنها همچنين بايد از مرزبندي با ساير مخالفان جمهوري اسلامي دست بشويند. اصلاح طلبان اگر توان بسيج سياسي ندارند و نمي خواهند هزينه اعلام براندازي به عنوان راهبرد را بپردازند حداقل در مورد راهبرد خود در برابر رژيم سكوت كنند و تنها به تحليل و نقد اكتفا نمايند.
راديو فردا تأكيد مي كند: راه پيش روي اصلاح طلبان، گذار از اسلامگرايي يا حاشيه نشيني است.

 



غيرت خانواده شهدا، كروبي را فراري داد (خبر ويژه)

غيرت مردم و خانواده هاي شهدا، مهدي كروبي را كه قصد خودنمايي و تحرك تبليغاتي در بهشت زهرا(س) داشت، فراري داد.
به گزارش منابع خبري، مردم و خانواده هاي شهدا كه براي تعويض پرچم مزار شهداي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در قطعه هاي شهداي بهشت زهرا حضور داشتند، بلافاصله پس از مشاهده كروبي از ورود او به آرامگاه شهداي حزب جمهوري اسلامي (72 تن) جلوگيري كردند. مردم با شعارهاي «مرگ بر منافق»، «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، كروبي بي سواد عامل دست موساد» نسبت به حضور كروبي در كنار مرقد شهدا ابراز انزجار كردند. پس از افزايش جمعيت مردم معترض و حركت آنان به سمت كروبي وي بلافاصله از سوي محافظان به خودروي پاجروي خود منتقل شد با اين حال خانواده هاي شهدا با احاطه او و سر دادن شعارهاي پي درپي خشم خود را از همسويي مهدي كروبي با دشمنان و حضور او در اين مكان نشان دادند.
گرچه برنامه اصلي كروبي حضور بر سر قبر يكي از كشته شدگان فتنه سال گذشته بود اما جمعيت رو به افزايش معترضان وي را مجبور به ترك فوري بهشت زهرا(س) كرد.

 



ورشكستگي فتنه گران و توقع زيادي منافقين از خاتمي (خبر ويژه)

يكي از عناصر نزديك به گروهك منافقين با انتقاد از موضع اخير خاتمي مبني بر ابراز تمايل به حضور در انتخابات، از وي خواست شعار رفراندوم سر دهد.
محمد ملكي با تكرار سناريوي طراحي شده از سوي عناصري نظير مايكل لدين، از خاتمي خواسته تا به جاي شركت در انتخابات خواستار رفراندوم شود. اين در حالي است كه فتنه گراني چون خاتمي پس از دريافت تودهني از ملت و شكست در اردوكشي و آشوب خياباني، مجبور شده اند دنده عقب بگيرند و تظاهر به تبعيت از قانون اساسي و همراه با جمهوري اسلامي كنند.
ملكي در نامه خود به خاتمي كه از سوي گويانيوز، جرس و بالاترين منتشر شده همچنين مي نويسد: جناب خاتمي بياييد كمي صادقانه با هم صحبت كنيم. راستي شما فكر مي كنيد اگر وضع مانند ده دوازده سال پيش شود و شما رئيس جمهور شويد و مجلسي مانند مجلس ششم هم در اختيار شما باشد با چنين قانون اساسي جنابعالي در پايان كار نخواهيد فرمود من يك تداركاتچي بيشتر نبودم؟ جناب استاد! چرا از گذشته درس نمي آموزيم؟ جناب آقاي خاتمي من مشفقانه به شما مي گويم ديگر اين چنين حرفها و موضع گيريها دردي را دوا نمي كند، اگر مي خواهيد به جبران كم كاريها و فرصت سوزيهاي گذشته كاري انجام دهيد، بياييد همه با هم و دست در دست هم و با يك صدا فرياد كنيم كه ما فقط در يك همه پرسي آزاد شركت مي كنيم.
وي همچنين درباره شرط گذاري خاتمي براي شركت در انتخابات نوشت: شما از طرف چه كساني شرايط را تعيين مي كنيد، جنبش سبز، اصلاح طلبان، روحانيت، مردم؟! ديديد كه آقاي جنتي چطور آب پاكي را روي دست شما ريخت و گفت اصلا نيازي به حضور شما نيست كه براي نظام شرط تعيين مي كنيد.
در همين حال سايت گويانيوز در مقاله ديگري و درباره اظهارات چندي پيش خاتمي در ديدار برخي اعضاي اقليت مجلس تاكيد كرد: مي توان از خاتمي به عنوان يكي از معدود افراد سياسي نام برد كه وقتي بر كرسي سخن گفتن مي نشيند با گفته هاي دو پهلوي خودش طرفدارانش را دچار سردرگمي كرده و هميشه راهي براي انتخاب مسيرهاي مختلف و توجيه عملكرد خود باقي مي گذارد. او حتي نخواسته تا بصورت واضح و روشن بر روي يكي از گزينه ها مثلا حذف نظارت استصوابي و يا در مورد خصوصيات رد و قبول صلاحيت كانديداها اشاره داشته باشد. حالا بر فرض محال بپذيريم كه خواسته هاي خاتمي را بپذيرند و راه براي شركت اصلاح طلبان در انتخابات باز شود چند سؤال اساسي و كليدي پيش خواهد آمد؛ مهم ترين سؤال اين است كه اين اقليت موجود در مجلس چه كردند كه الان مي توان با تكيه بر آن دوباره به پاي صندوق راي رفت و به آنها راي داد؟ و اصلاح طلبان موجود در مجلس چه تاثيري بر عملكرد مجلس داشته كه مي توان با دلگرمي بر آنها، افراد مشابه را انتخاب كرد؟
گويانيوز اضافه كرد: حاكميت كلي هزينه كرده اعم از پاسخگويي به مجامع بين المللي تا اغتشاشات كه بتواند جرياني را كه ستون پنجم دشمن و عاملان پروژه براندازي نرم مي داند، از ميدان بدر كند و به هيچ عنوان نمي پذيرد تا دوباره آنان به عرصه سياست برگردند. همچنين بايد گفت خود خاتمي در سال 78 در دانشگاه تهران در پاسخ به شعار دانشجويان كه «زنداني سياسي آزاد بايد گردد» گفت ما زنداني سياسي نداريم، حالا خنده دار و مضحك نيست كه همين آقا خواستار آزادي زندانيان سياسي مي شود؟ و اكنون آيا هيچ يك از مسئولين كشوري پذيرفته اند كه ما زنداني سياسي داريم؟ و هيچ يك از زندانيان به حكم سياسي بودن در زندان هستند؟ بلكه همه جا گفته اند جمعي اغتشاشگر و محارب هستند. از طرف ديگر دادستان تهران به خاتمي مي گويد كه بايد براي محاكمه آماده شود و كيهان مي نويسد كه خاتمي دوست كساني چون جرج سوروس و راسموسن دبيركل ناتو و موتلف منافقين و بهايي ها و سلطنت طلبان و تروريست ها مي باشد. دوپهلو حرف زدن خاتمي در اين شرايط در حكم گره زدن به باد است و باعث تشديد بي اعتمادي به وي مي شود.

 



از اسلام، قانون اساسي، مردم و ولايت فقيه عبور كنيد بقيه اش حل است! (خبر ويژه)

تحليلگر سايت سيا (گويا) نيوز، مشكل سران فتنه را در اين دانست كه تكليفشان را با برخي از مفاهيم درون نظام مانند ولايت فقيه، قانون اساسي و حضور مردمي روشن نكرده اند و تاكيد كرد تا وقتي چنين باشد اين جريان توان عبور از برزخ فعلي را نخواهد داشت.
محمد برزنجه در تحليل اختصاصي براي سيانيوز اولين مشكل جريان فتنه در ايران را «ترك آنها بوسيله مردم» دانسته و نوشته است: «در يك جنگ سياسي هنگامي كه مردم به خيابان آمدند، يا بايد حكومت عقب نشيني كند يا مردم و نيروهاي مخالف. البته اگر امكان عقب نشيني هر دو طرف نباشد، آنگاه شايد از طريق مذاكره طرفين به يك توافق برسند، اما زماني كه مردم به خانه ها رفتند، امكان فشار به حكومت و وادار كردن به پذيرش خواسته ها وجود ندارد».
وي در ادامه با گرفتن نوك پيكان حمله خود به سمت جريان مدعي اصلاحات نوشته است كه آن بخش از به اصطلاح جنبش سبز كه مريد اصلاح طلبان نيست و حرف شنوي كامل از آنها ندارد، نمي تواند به حرفهاي آنها اعتماد كند «آنهم در شرايطي كه حداقل 8 سال تجربه ناموفق كار با ولي فقيه و قانون اساسي را در كارنامه خود دارند!!»
اين بخش از اظهارات اين نويسنده ضد انقلاب بيانگر همان پارادوكس معروف جريان فتنه است كه براي تداوم آشوب ها توده هاي انبوه مردم را كه از آنها بريده بودند رها كردند و به دامن ضد انقلاب پناه بردند و اكنون ضد انقلاب هم به دليل «كم بودن سرعت ضدانقلابي گري» در حال تنها گذاشتن آنهاست!
نويسنده سيانيوز در ادامه تحليل خود از سران فتنه خواسته مشكل خود را با «نوستالژي ولايت فقيه» حل كنند. وي نوشته است: «مشكل ديگر اصلاح طلبان در رابطه با ولايت فقيه شايد نوستالژيك باشد. آنها سالها خود را خط امام و پيرو ولايت فقيه مي دانستند و دوران آقاي (امام) خميني را طلايي مي دانند. در حالي كه همان بلايي كه امروز بر سر اصلاح طلبان مي آيد، با شدت بيشتري همان سالها بر سر مخالفين مي آمد. براي آنها ممكن است آن سالها طلايي باشد، اما براي مخالفيني كه حتي در انقلاب شركت كرده و سالها مبارزه كرده بودند، دوران حذف، زندان، شكنجه و اعدام بود. شايد امروز بعضي از طرفداران جنبش سبز خرده بگيرند كه الان وقت اين حرف ها نيست، اما اينها واقعياتي است». وي پس از اين جملات به سران فتنه توصيه مي كند «با گذشته خود خداحافظي كنند» تا ضد انقلاب به آنها ايمان بياورد.
اين البته در حالي است كه سران فتنه در ايران نه فقط از انقلاب و ولايت فقيه بلكه از اسلام و سيدالشهدا هم عبور كرده اند طوري كه اهانت كنندگان به عزاي امام حسين(ع) در روز عاشورا را مردان خداجو خواندند و بعد از آن هم مكرراً در دفاع از تروريست هايي كه كمترين جرم آنها كشتن زنان و كودكان بي گناه است سينه چاك دادند.
نويسنده سيانيوز در بخش پاياني تحليل خود از موسوي، كروبي و خاتمي خواسته از قانون اساسي هم عبور كنند. وي نوشته است: «يكي ديگر از مشكلات جنبش سبز تكليف قانون اساسي است. نكته قابل توجه اين است كه اصلاح طلبان سالها با اين قانون اساسي كار كرده اند و به مدت 8 سال مشغول اجراي بي تنازل آن بودند و به اشكالات آن كاملاً واقف هستند. آنها حتي اگر براي يك بار ديگر هم با رأي 99 درصد آراي مردم انتخاب شوند، باز با همان مشكلات حقوقي روبرو خواهند شد. موسوي و كروبي و خانم رهنورد چندين بار به طور مشخص اظهار داشته اند كه اگر لازم باشد بايد قانون اساسي عوض شود، اما معلوم نيست كه آيا اين يك استراتژي براي جنبش سبز است يا فقط اشاره به اين است كه قانون اساسي نياز به تغييراتي دارد. سؤالي كه همان لحظه به ذهن خواننده مي رسد».
اين نوشته در حالي مطالبات ضد انقلاب خارج نشين از جريان فتنه را فهرست كرده كه آنها تقريباً تمامي اين درخواست ها را به طور كامل اجرا كرده اند اما ظاهراً فرامين و بخش نامه هاي صادره از آن سوي آب تمامي ندارد!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14