(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 بهمن 1389- شماره 19853

منطقه اي كه تنها نامش آزاد است!
افتتاح رسمي مرز رازي خوي بين ايران و تركيه
برگزاري نمايشگاه كتاب در مازندران
وجود 126 واقف زن در هرمزگان
اثبات سكونت انسان 43 هزار سال قبل در اصفهان
ايجاد شهربندري درجوار منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد بهشهر
معرفي آثار برگزيده نخستين كنگره كشوري حضرت زينب در اروميه
صدور مجوز چاپ600كتاب در آذربايجان شرقي
طي 5سال گذشته تعداد نشريات قزوين 5/3 برابر افزايش يافت
معاون سازمان حفاظت محيط زيست استان: زباله هاي عفوني فارس غيراستاندارد دفن مي شود
فرمانده سپاه الغدير استان يزد: فراگيري درس آمادگي دفاعي در مناطق عملياتي جنوب
پوشش خبري كم رنگ كاروان راهيان نور برازجان
امسال 22هزار نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر ساري:نمي توانيم حق مردم شهر را از مسئولان بگيريم
مراسم چهل و هشتم در امامزاده آقاعلي عباس
ايجاد فروشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در سراسر مازندران



منطقه اي كه تنها نامش آزاد است!

امسال فرصتي دست داد تا با يك نظرسنجي در فرودگاههاي تهران، شيراز، اصفهان و كيش به حقيقتي هر چند تلخ و تاسف آور رسيديم و آن علت يا علل كاهش آمار مسافران منطقه آزاد كيش بود. موضوعي كه وجود آن شاهرگ حياتي اين منطقه به اصطلاح آزاد محسوب مي شود.
منطقه اي كه نامش آزاد است اما خود اسير بي مديريتي، تورم، قوانين دست و پاگير و... است. وجود قوانين دست و پاگير گمركي، وفور اجناس و كالاهاي بي كيفيت و فاقد استانداردهاي مطلوب، تورم چند برابري در محل اقامت و اسكان هزينه هاي سنگين ناشي از رفت و آمد هوايي و عدم نظارت و مديريت بر ارائه خدمات و بازار باعث شده اين منطقه تنها مخصوص عده اي باشد كه يا از افراد بسيار متمكن مالي هستند يا از بستگان مديران صاحب منصب در اين منطقه يا از جمله افرادي باشند كه به بهانه برگزاري يك جشنواره يا مسابقه يا سمينار به اين منطقه سفر كرده اند.
چرا بايد نگين خليج هميشه فارس هميشه در خدمت آحاد ملت ايران نباشد و نه تنها مخصوص عده اي افراد به صورت دائم يا برخي افراد به صورت گذري باشد.
منطقه اي كه مي تواند با مديريت و نظارت دروازه اي براي جذب سرمايه گذاران خارجي و در عين حال محلي مناسب براي حضور خانواده هاي ايراني باشد كه علاوه بر تفريح در محيطي سالم و اسلامي از بخشي از جاذبه هاي طبيعي اين منطقه نيز بهره ببرند. در اين ميان بازرگانان و تجار ايراني كه بخشي از استقلال اقتصادي هر كشور را يدك مي كشند مي توانند در كنار اين عوامل به ايجاد اشتغال، توليد و سرمايه گذاري همت گمارند.
اما به اعتقاد بسياري از تجار و بازرگانان در جزيره كيش اگر 3 مشكل عمده در منطقه آزاد كيش كه تنها نامش آزاد است و بس! حل شود! قطعا جزيره كيش از اين ركود اقتصادي كه روز به روز بدتر مي شود و سال به سال نيز به بحران نزديك و نزديك تر مي شود براي هميشه خارج مي شود.
نخست بازنگري در وضعيت كالاهاي همراه مسافر دوم كاهش عوارض ترخيص كالا و سوم كاهش قيمت بليط هواپيما و محل اقامت! به همراه يك مديريت توانمند دلسوز و آشنا به منطقه كه بتواند هر سال يك تحول جديد با كمك و ياري مردم و پيشكسوتان كيش بوجود آورد به اميد آن روز؟!
جزيره كيش- خبرنگاركيهان

 



افتتاح رسمي مرز رازي خوي بين ايران و تركيه

اروميه-خبرنگار كيهان:
با حضور مقامات ايران و تركيه مرز زميني رازي شهرستان خوي با تركيه به صورت رسمي افتتاح شد.
معاون نظارت و هماهنگي معاون اول رئيس جمهوري ايران در مراسم گشايش رسمي مرز رازي-كاپي خوي گفت: دو كشور ايران و تركيه در تاريخ 400 سال گذشته مرزهاي آرام و بدون تنشي را داشتند و مردم دو كشور با هم دوستي و نزديكي زيادي دارند.
آقامحمدي افزود: با گشايش اين مرز به صورت رسمي رفت وآمدها بين مردم، تجار و بازرگانان دو طرف سرعت بيشتري خواهد يافت و تردد روان تر مي شود.
وي اظهار كرد: توسعه صنعت توريسم در كنار توسعه تجارت و افزايش بازرگاني از ديگر مزاياي گشايش رسمي اين مرز است كه نتايج مثبت و سازنده اي را براي هر دو كشور به همراه خواهد داشت.
گمرك مرزي رازي در فاصله 75كيلومتري با شهرستان خوي و در مرز ايران با كشور تركيه قرار دارد.

 



برگزاري نمايشگاه كتاب در مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون اداري و مالي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از برگزاري نمايشگاه ملي كتاب در بهمن ماه در اين استان خبر داد.
سيداسماعيل احمدي در جلسه كميته پشتيباني نمايشگاه كتاب افزود: با توجه به برپايي اين رويداد در مركز استان، مسئولان و برنامه ريزان مديريتي و شهري بايد زمينه رونق هرچه بيشتر نمايشگاه كتاب را فراهم كنند تا توانمندي هاي استان در برگزاري رويدادهاي فراگير و پرمخاطب نمود عيني يابد.
وي افزود: همه مسئولان براي ترويج فرهنگ مطالعه كه شاخصه توسعه در دنياي امروز محسوب مي شود بايد تلاش و همت كنند. احمدي به حضور قابل توجه ناشران كشور در نمايشگاه اشاره كرد و گفت: ساري در بهمن ماه مي تواند پايتخت كتاب كشور باشد.
گفتني است نمايشگاه بزرگ كتاب مازندران 17 الي 23 بهمن با حضور 350ناشر از سراسر كشور در ساري برگزار مي شود.

 



وجود 126 واقف زن در هرمزگان

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه هرمزگان گفت: در زمينه وقف اموال در استان، زنان از سهم عمده اي برخوردار هستند و وجود 126 واقف زن در استان مويد اين مسئله است.
حجت الاسلام والمسلمين محمد عبادي افزود: شهرستان ميناب با تعداد 49 واقف زن داراي بيشترين تعداد واقفان زن در استان است.
وي ادامه داد: بعد از ميناب به ترتيب بندرعباس با 26 واقف زن و بندرلنگه با 14 نفر، داراي بيشترين تعداد واقفان زن هستند و بعد از اين شهرستانها حاجي آباد، رودان و قشم نيز داراي بيشترين تعداد زنان واقف هستند.
وي با بيان اين كه فرهنگ وقف در هرمزگان داراي پيشينه بسيار قوي و كهني است، ابراز داشت: قديمي ترين موقوفه استان در شهرستان ميناب و مربوط به 299 سال پيش است.
وي خاطرنشان كرد: از گذشته هاي دور بخش عظيمي از عمران روستاها، نوسازي راه ها و قنات ها و نيز پيشرفت شهرها براثر بركات نهاد وقف صورت مي گرفته و ترويج هرچه بيشتر اين سنت در جامعه امروز نيز موجب بركات زيادي خواهد بود.

 



اثبات سكونت انسان 43 هزار سال قبل در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مطالعات جديد باستان شناسي در غار پارينه سنگي قلعه بزي نشان مي دهد كه شكارچيان عصر سنگ در حدود 43 هزار سال پيش در استان اصفهان مي زيستند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: غارهاي قلعه بزي مشرف بر روستاهاي حسن آباد و نكوآباد، و در نزديكي شهر ديزيچه در جنوب غربي اصفهان قرار دارند و تاكنون يك فصل توسط دكتر يزدي عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان و دو فصل توسط دكتر بيگلري مسئول بخش پارينه سنگي موزه ملي ايران كاوش شده است.
«اسفنديار حيدري پور» افزود: كاوش هاي اخير در غارهاي قلعه بزي، قديمي ترين آثار سكونت انسان در استان اصفهان را مربوط به حدود شش هزار سال پيش در دوره روستانشيني تخمين زده بودند كه باستان شناسان از آن به عنوان دوره «مس سنگي» ياد مي كنند، اما كشفيات باستان شناسي در قلعه بزي ثابت كرد كه انسان بسيار پيشتر از اين، در اين منطقه سكونت داشته است.
ابوالفضل عبيدي معاون ميراث فرهنگي استان اصفهان نيز اظهار داشت: نتايج ساليابي هاي تاريخي در غار پارينه سنگي قلعه بزي سكونت در اين منطقه را بين 40 تا 43 هزار سال پيش تعيين كرد و اين نخستين بار است كه يك مكان پارينه سنگي مياني در ايران با اين روش جديد تاريخ گذاري مي شود.
وي با اشاره به اينكه تنها مكان همدوره با قلعه بزي كه تاكنون تاريخگذاري شده «غار كنجي» در لرستان است، افزود: باتوجه به دقت كمتر شيوه تاريخ گذاري راديو كربن در آن زمان حدود 45 سال پيش تخمين قدمت تاريخي منطقه غار كنجي نيز نيازمند بازنگري است.

 



ايجاد شهربندري درجوار منطقه ويژه اقتصادي اميرآباد بهشهر

ساري- خبرنگاركيهان:
مديرمنطقه ويژه اقتصادي بندراميرآباد از احداث شهربندري درجوار بندر اميرآباد بهشهر خبر داد.
سيدعلي نعيمي درنشست خبري با اصحاب رسانه مازندران در بهشهر اظهارداشت: امكان سنجي درراستاي چگونگي احداث اين شهر بندري در دست انجام است تا خانواده هاي پرسنل بندر، از دغدغه كمتري برخوردار باشند.
نعيمي با اشاره به موقعيت بندر در كريدور ترانزيت شمال-جنوب و اتصال آن به شبكه ريلي كشور، بر منحصر بفرد بودن تجهيزات دريايي بندري اين منطقه تاكيد كرد.
وي افزود: اين بندر به عنوان بندر پيشرو و يا آزمايشي در زمينه غلات معرفي شده است و در آينده اي نزديك با جامعه به برخورداري از اسكله رو- رو غير ريلي، در زمينه گوشت و دام زنده نيز فعاليت گسترده اي را بعنوان پايلوت بنادر كشور شاهد خواهيم بود.
نعيمي همچنين از امكانات براي اخذ مجوز برگزاري مزايده اپراتور دوم تخليه و بارگيري در بندر اميرآباد خبر داد و گفت: ايجاد فضاي رقابتي علاوه بر افزايش روز افزون كيفيت خدمات، مي تواند رونق اقتصادي بيشتر و سرعت بيشتري به ارائه خدمات دراين منطقه دهد.
مديرمنطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد بيان داشت: درحال حاضر هزار و 37نفر به صورت مستقيم و ساكن دراين بندر، مشغول كار هستند و دو برابر اين تعداد بطور غير مستقيم به اشتغال مشغول هستند.
وي درخصوص اعتبار عمراني اين بندر خاطر نشان كرد: درسال جاري، 13ميليارد تومان براي انجام زيرساخت هاي بندر درنظر گرفته شده كه تاكنون 60درصد آن جذب شده است.
نعيمي از ساخت بازارچه مرزي دراين بندر خبر داد و افزود: براساس مصوبه سفر دوم رياست جمهوري به مازندران، اين طرح تاييد استان رسيده و طرح آن درحال مطالعه است.
وي درخصوص سؤال خبرنگاران درباره معضل زيست محيطي جاده بندر به بهشهر گفت: ساخت اين جاده به لحاظ اهميت درجايگاهي است كه در سفرهاي استاني رياست محترم جمهور بارها به آن پرداخته شده و در مصوبه هاي دولت قرارگرفته است .نعيمي افزود: هم اكنون با جانمايي خاصي كه درنظر گرفته شده مشكلات مرتبط با محيط زيست هم مرتفع گشته است.

 



معرفي آثار برگزيده نخستين كنگره كشوري حضرت زينب در اروميه

اروميه- خبرنگاركيهان:
آثار برگزيده نخستين كنگره كشوري حضرت زينب(س) در استان آذربايجان غربي معرفي شد.
براساس راي هيئت داوران، از 275 مقاله ارسالي به دبيرخانه كنگره حضرت زينب(س) 14مقاله و از 108 شعر ارسالي، چهار عنوان شعر حائز رتبه برتر شناخته شدند.
در بخش آثار هنري نيز از 94 عنوان، 10 اثر، از 24 وبلاگ، دو وبلاگ و از 240 اثر دانش آموزي ارسالي 40 اثر به عنوان آثار برتر، برگزيده و معرفي شدند.
در برگزاري نخستين كنگره كشوري حضرت زينب(س) در اروميه استانداري آذربايجان غربي و حدود 20 سازمان و ارگان همكاري داشتند.
كنگره كشوري حضرت زينب(س) با شركت هنرمندان، نويسندگان، شاعران و شخصيت هاي برجسته كشوري در تالار شمس تبريزي مجتمع فرهنگي و هنري اروميه به مدت دو روز برگزار شد.

 



صدور مجوز چاپ600كتاب در آذربايجان شرقي

تبريز -خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: بيش از 600 مجوز چاپ كتاب در استان صادر شده است.
علي راننده درجلسه معارفه سرپرست ارشاد اسلامي مراغه افزود: مطالبه فرهنگي، مهم ترين خواسته مردم است و با توجه به صبغه فرهنگي انقلاب اسلامي و منويات مقام عظماي ولايت در خصوص ارايه برنامه ها با رويكرد فرهنگي، مطالبات فرهنگي مردم افزايش يافته و اين مسئله رسالت متوليان فرهنگي جامعه را بيش از پيش سنگين تر ساخته است.
وي با اشاره به تخصيص بودجه مناسب براي انجام فعاليت هاي فرهنگي در دور سوم سفر رياست جمهوري به آذربايجان شرقي برلزوم ارائه برنامه هاي موثر و ماندگار درعرصه فرهنگ وهنر تاكيد كرد.

 



طي 5سال گذشته تعداد نشريات قزوين 5/3 برابر افزايش يافت

قزوين- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين از افزايش بيش از 5/3 برابري نشريات استان طي 5 سال گذشته خبر داد.
محمدحسين شفيعي ها در مراسم آغاز انتشار نخستين روزنامه قزوين (روزنامه ولايت قزوين) بيان داشت: نشريه ولايت اولين نشريه متولد شده پس از پيروزي انقلاب اسلامي است كه شايد به همين دليل استحقاق روزنامه شدن را نيز داشت.
شفيعي ها افزود: امروز 44 مجوز نشريه در سطح استان صادر شده كه اين روند در سال 84، 14 مجوز بوده است البته دو مجوز از مجوزهاي قديمي فعال نشده و مجوزهاي جديد نيز فعال نشده اند كه ما تلاش داريم تا اين رسانه ها مشمول ماده 16 نشوند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين با اشاره به نوع نگاه سياسي رسانه اظهار داشت: جريان سياسي روزنامه بايد در جهت اهداف كلي نظام باشد و روزنامه بايد در جهت انسجام وحدت جامعه حركت كند و در اين زمينه بايد به اهداف سند چشم انداز و تحقق سند چشم انداز توجه لازم را داشته باشد.

 



معاون سازمان حفاظت محيط زيست استان: زباله هاي عفوني فارس غيراستاندارد دفن مي شود

شيراز- خبرنگاركيهان:
زباله هاي عفوني استان فارس غيراصولي در سايت دفن زباله برمشور شيراز دفن مي شود.
«اصغر مطهري» معاون انساني سازمان حفاظت محيط زيست فارس با بيان اين مطلب گفت: درحال حاضر دفن غيراصولي بسياري از زباله هاي عفوني و فاضلاب واحدهاي بيمارستاني از دغدغه هاي اصلي محيط زيست است.
وي اظهارداشت: هم اكنون تنها هشت بيمارستان در شيراز وجود دارد كه مجهز به دستگاه بي خطرسازي زباله هاي عفوني است.
وي افزود: با توجه به اينكه شيراز قطب پزشكي كشور است مجهزشدن بيمارستان ها و مراكز درماني به دستگاه بي خطرسازي زباله هاي عفوني ضروري است.
وي گفت: متأسفانه هم اكنون بسياري از زباله هاي عفوني بدون بي خطرسازي و تنها با اكتفا به آهك پاشي درسايت زباله شيراز واقع در منطقه برمشور دفن مي شود.
وي اظهارداشت: افرادي كه مسئوليت انتقال زباله هاي عفوني در بيمارستان ها را به محل دفن زباله دارند نيز همواره در معرض خطر بيماريهاي مختلف هستند.

 



فرمانده سپاه الغدير استان يزد: فراگيري درس آمادگي دفاعي در مناطق عملياتي جنوب

يزد- خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه الغدير استان يزد گفت: 5هزار نفر از دانش آموزان يزدي براي گذراندن اردوي درس آمادگي دفاعي به مناطق عملياتي جنوب اعزام مي شوند.
در مراسم اعزام نخستين گروه از دانش آموزان مقطع دوم دبيرستان آموزشگاه هاي استان يزد كه در محل حسينيه ثارالله اين شهر و با حضور مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه الغدير، مسئولان آموزش و پرورش و جمعي از فرماندهان سپاه استان و والدين دانش آموزان برگزار شد، سرتيپ الله دادي با اشاره به برنامه ريزي صورت گرفته توسط مسئولان سازمان بسيج مستضعفين و وزارت آموزش و پرورش گفت: 5هزار نفر از دانش آموزان مقطع دبيرستان از استان يزد طي 11 مرحله در قالب اردوهاي راهيان نور براي گذراندن درس آمادگي دفاعي به مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس به جنوب كشور اعزام مي شوند. وي از دانش آموزان اعزامي خواست تا ضمن آشنايي با اهداف والاي شهيدان، از فرصتهاي پيش آمده در دوران جواني بيشترين استفاده را ببرند و در جهت تقويت پايه هاي اعتقادي خود تلاش كنند.

 



پوشش خبري كم رنگ كاروان راهيان نور برازجان

برازجان- خبرنگار كيهان:
صدا و سيماي مركز استان بوشهر 500 نفر از راهيان نور شهرستان برازجان را در يك اتوبوس جاي داد.
كاروان راهيان نور شهرستان برازجان كه متشكل از 450 نفر دانش آموز پسر مقطع دوم دبيرستان هاي اين شهرستان بود چهارشنبه هفته گذشته همراه با تعدادي از معلمان و كاركنان آموزش و پرورش برازجان با 9 دستگاه اتوبوس و چند دستگاه آمبولانس و خودروهاي تداركاتي و تبليغاتي راهي مناطق عملياتي شلمچه، هويزه، دهلاويه و اروند رود شدند. تا در آنجا ضمن بازديد از جبهه هاي نور عليه ظلمت، دوره آموزش هاي نظامي را طي كنند. كاروان دانش آموزي راهيان نور طي مراسمي با بدرقه مسئولان شهرستان برازجان پس از حركت در خيابان هاي اين شهرستان راهي مناطق عملياتي استان خوزستان شد. اما خبر و تصاوير اعزام اين كاروان يك روز با تأخير و به صورت خيلي كم رنگ از واحد مركزي خبر منعكس شد.

 



امسال 22هزار نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند

تبريز- خبرنگار كيهان:
در حالي كه در سال 85 آمار تلفات رانندگي روي رقم 30هزار نفر بود امسال اين رقم به 22هزار نفر كاهش يافته است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي آذربايجان شرقي در همايش ملي طرح «محيط يار» در تبريز، اين امر را ناشي از رويكرد فرهنگي پليس راهور و همراهي آموزش و پرورش و همكاري كودكان و نوجوانان در نقش هميار پليس دانست و ضمن تاكيد بر ضرورت ارتقاي فرهنگ راهنمايي و رانندگي در جامعه، اظهار داشت: استمرار طرح هميار پليس، مورد توجه پليس راهور بوده و با توجه به اين كه تاثير خوبي بر كاهش آمار تصادفات داشته است معتقديم كه استمرار آن، آمار فوق را بيشتر از اين كاهش خواهد داد.
سرهنگ مهدي پورپيغمبر، با اشاره به فعاليت 18 مركز معاينه فني خودروهاي سبك در سطح آذربايجان شرقي، افزايش تعداد خودرو در كشور را باعث افزايش آلودگي هوا و ترافيك و رشد آمار تصادفات خواند.

 



رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر ساري: نمي توانيم حق مردم شهر را از مسئولان بگيريم

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر ساري گفت: هرچه فريادگر مطالبات حقوقي مردم ساري هستيم هيچ مسئولي پاسخگوي ما نيست.
به گزارش روابط عمومي شوراي شهر ساري، سيدعلي بهروش در صحن علني شورا با بيان اينكه بيش از 156 ميليارد ريال براي احداث كارخانه كمپوست در شهرهاي مازندران اعتبار اختصاص داده شد، اظهار داشت: تاكنون از بابت اين اعتبارات مبلغي به ساري اختصاص نيافت.
وي افزود: مبلغ 50 ميليارد ريال براي ساماندهي پسماند به هفت شهر مازندران تعلق گرفت كه در اين بخش شهر ساري سهمي نداشت.
بهروش با بيان اينكه 46 ميليارد ريال براي كارخانه زباله سوز شهرهاي قائم شهر، نور و بهشهر در تاريخ 17/1/89 اختصاص يافت افزود: شهر ساري در تخصيص اعتبارات از ديد مسئولان غيربومي، محو شده است.
وي افزود: مقرر شد مبلغ 30 ميليارد ريال در دو مرحله جهت احداث زباله سوز 400 تني در شهر ساري كه 15 ميليارد ريال در سال جاري و بقيه در سال آتي پرداخت شود كه متاسفانه تا بدين لحظه اعتبار تخصيصي براي سال 89 محقق نشده است.

 



مراسم چهل و هشتم در امامزاده آقاعلي عباس

گزارش از: رحمت الله كاملي- خبرنگار كيهان در بادرود

مراسم 28 صفر سالروز رحلت پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد«ص» و شهادت كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي«ع» كه در نزد مردم منطقه به چهل و هشتم معروف و مشهور است، هر ساله با استقبال خيل عظيمي از عاشقان ولايت و اجتماع زائران در بارگاه ملكوتي امامزاده آقاعلي عباس و شاهزاده محمد«ع» واقع در شهر بادرود برگزار مي شود.
در اين روز جمعيت عاشق ولايت و امامت از اقصي نقاط ميهن اسلامي در قالب هيئت هاي عزاداري به زنجيرزني و سينه زني مي پردازند و در ماتم مظلوم مدينه امام حسن مجتبي«ع» و نبي اكرم«ص» اشك مي ريزند.
مراسم 28 صفر از ساليان گذشته به صورت سنتي در امامزاده آقاعلي عباس«ع» معمول و رايج بوده و زائران و مسافران عاشق را شيفته و مجذوب خود كرده است.
در توصيف شرح حال اين دو بزرگوار چنين آمده است: حضرت آقا علي عباس«ع» و برادرش شاهزاده محمد«ع» كه از فرزندان بلافصل حضرت امام موسي كاظم«ع» و برادران تني امام رضا«ع» هستند، در سال 201 هجري قمري براي ديدار با برادر خود حضرت امام رضا«ع» از مدينه همراه با كاروان عظيمي راهي ايران شدند.
پس از شهادت حضرت احمدابن موسي كاظم«ع»
-شاه چراغ- كه از ديگر برادرانشان بود و خواهر گراميشان حضرت فاطمه معصومه«س» در قم، آن دو وارد كاشان و پس از توقف 17روزه به منطقه بادافشان (بادرود فعلي) عزيمت كردند.
مردم و حكمران بادرود كه اهل ولايت بودند با آغوشي باز پذيراي ميهمانان از راه رسيده، شدند و تا مدت 40شبانه روز خدمات شايسته اي در حق آن بزرگواران به عمل آوردند.
پس از آن حضرت
آقاعلي عباس و شاهزاده محمد«ع» به اتفاق جمعي از ياران خود براي مبارزه با مامون آماده حركت از راه كوير به سمت خراسان بزرگ شدند و از طرفي خبر حضور اين دو بزرگوار در بادرود به درگاه مامون رسيده بود و لشكر عظيمي براي مقابله با آن دو از طوس راهي بادرود شدند.
در نهايت در جنگي نابرابر حضرت آقا علي عباس و شاهزاده محمد«ع» غريبانه با جمعي از يارانشان در كوير داغ و تفتيده منطقه در روز 14جمادي الاول مظلومانه به شهادت رسيدند. پيكر مطهرشان توسط تعدادي از زنان خالدآباد تشييع و به همت مردان منطقه در همان مكان دفن شدند.
اين دو بزرگوار امامزادگان آقا علي عباس و شاهزاده محمد«ع» از فرزندان بلافصل امام موسي كاظم«ع» هفتمين امام ما شيعيان مي باشند.
كنيه مبارك حضرت آقاعلي عباس«ع»، ابا ايوب و كنيه مبارك حضرت محمد«ع»
ابا اسحاق است.
بارگاه ملكوتي اين دو بزرگوار از سلاله پيامبراكرم«ص» در شهر بادرود و 38 كيلومتري شمال غربي نطنز و 60 كيلومتري كاشان قرار دارد و تا جاده ترانزيت تهران- جنوب 12كيلومتر فاصله دارد و همچنين بارگاه اين دو بزرگوار داراي بزرگترين گنبد خاورميانه مي باشد.
ساختمان حرم در صحن به مساحت 36000مترمربع ايجاد و در اطراف آن 400 باب زائرسرا احداث شده و زيربناي ساختمان حرم مطهر 5000 مترمربع مي باشد.
اين بنا در دو طبقه با 10 رواق و 4 سردرب ورودي ساخته شده است. ارتفاع گنبد 45 متر و قطر آن 23متر مي باشد و اين بارگاه داراي دو گلدسته به ارتفاع 40متر و قطر 5/3متر است. نماي داخلي گنبد و بارگاه ملكوتي امامزاده آقاعلي عباس و شاهزاده محمد«ع» با مهارت بسيار و با طرز زيبا آينه كاري و گچ بري شده است كه نظر هر بيننده اي را به خود جلب مي كند و كاشي كاري انجام شده به سبك دوران صفويه و گوركاني و... مي باشد.
نوشته شدن آياتي از قرآن مجيد بر كتيبه ها در اطراف ساختمان حرم مطهر نيز از ديگر تزئينات اين بنا مي باشد.
كاشي كاري نماي داخلي ايوان و سقف و نماي خارجي جنوب غربي اين مجموعه يكي از شاهكارهاي برجسته بوده كه در سال 1367 هجري شمسي آغاز و در سال 1370 به اتمام رسيده است.

 



ايجاد فروشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در سراسر مازندران

ساري -خبرنگاركيهان:
با هماهنگي سازمان بازرگاني و جهاد كشاورزي مازندران، فروشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در سراسر استان برپا مي شود.
جلسه مشترك سازمان بازرگاني مازندران و جهاد كشاورزي مازندران با حضور رئيس سازمان بازرگاني مازندران و رئيس سازمان جهاد كشاورزي مازندران و با حضور معاونين و روساي جهاد كشاورزي شهرستان ها درسازمان جهاد كشاورزي استان برگزار شد.
رئيس سازمان بازرگاني استان مازندران دراين جلسه سازمان جهاد كشاورزي و بازرگاني را دو دستگاه مهم كه به عنوان بازوي حمايتي از توليدكنندگان و مصرف كنندگان توصيف كرد. عباسعلي وفايي نژاد از افزايش تعداد بسته هاي حمايتي و نظارتي از دو بسته به هفت بسته از جمله تامين، توزيع، نظارت، آرد و نان، نان صنعتي، صادرات و حمايت هاي صنفي خبر داد و افزود كه اين حمايت ها درقالب هاي مختلف تسهيلات و كمك هاي بلاعوض مي باشد.
وي اصلاح ساختار نظام توزيع را از پروژه هاي مهم طرح هدفمند كردن يارانه ها توصيف كرد وگفت: شركت هاي تعاوني روستايي در سطح استان به دليل گستردگي آن مي تواند به عنوان يك شبكه مطمئن و تاثيرگذار براي تامين و توزيع كالا بدون واسطه جهت رفاه مصرف كنندگان نقش مهمي را ايفا كند. وفايي نژاد بسته تنظيم بازار و ذخيره سازي را يكي ديگر از بسته هاي مهم ذكر كرد وافزود 13 قلم كالاي اساسي در بسته تنظيم بازار و ذخيره سازي قرار دارند كه مردم در تأمين كالاهاي اساسي مشكل نداشته باشند. رئيس سازمان بازرگاني استان مازندران گفت: تعداد 849 واحد انبار و سردخانه دراستان وجود درآن نگهداري 180هزار تن انواع محصول امكان پذير است كه از اين ميزان 100 هزار تن مواد غذايي است.
وي بازرسي و نظارت را يكي از بسته هاي مهم اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها برشمرد و گفت: نظام مندي ساختار بازار و اجراي برنامه هاي هدفمند بازرسي مي تواند ضمن ايجاد فضاي مناسب كسب و كار با عواملي كه بخواهند از شرايط خاص سوء كرده استفاده كرده و موجبات اجحاف حقوق مصرف كنندگان را فراهم آورند با هماهنگي تعزيرات حكومتي برخورد خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14