(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 بهمن 1389- شماره 19853

حديث دشت عشق
چرت فوتبال پاره شد
آغاز دوباره فوتبال داخلي با ديدارهاي ليگ وجام حذفي
اخبار كوتاه از فوتبال
تجديد ميثاق جامعه ورزش با آرمان هاي معمار كبير انقلاب
سرمربي تيم ملي فوتبال تا پايان هفته معرفي مي شود
برگزاري هفته دهم ليگ برتر بسكتبال در غياب مدعيان
خواندني از ورزش ايران
طهماسبي براي آذربايجان طلا گرفت!
2 مدال فرنگي كاران در روز نخست مسابقات بين المللي تركيه
جريان سازي براي وزارت ورزش به صلاح نيست
سجادي: مي خواهند معادلات را به نفع خود تغيير دهند
هزينه 300 ميليوني در انتظار مجموعه اي كه مدير ندارد
چمن ورزشگاه آزادي در آستانه تخريب



حديث دشت عشق

به ياد معلم شهيد «حسن بهراميان»
تقوا هم توشه است هم پناهگاه

سال 1363 در آزمون تربيت معلم در رشته امور پرورشي پذيرفته شد. به خاطر علاقه فراواني كه به امام(ره) داشت به جبهه مي رفت و آنجا درس مي خواند و در مراكز آموزشي امتحان مي داد. سرانجام در منطقه عملياتي شلمچه به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
قسمتي از وصيت نامه شهيد:
اي بندگان خدا! شما را به تقواي الهي توصيه مي كنم كه هم زاد و توشه است و هم پناهگاه. توشه اي كه شما را به سر منزل مقصود مي رساند و ناجي شماست. اي مردم آن كس كه براي آخرت آفريده شده را با دنيا چه كار و آنكس كه ثروتش را به زودي از او مي گيرند با اين همه اموال دنيا چه كند آن هم ثروتي كه مؤاخذه اش برايش مي ماند و سودش براي ديگران.

 



چرت فوتبال پاره شد
آغاز دوباره فوتبال داخلي با ديدارهاي ليگ وجام حذفي

مسابقات فوتبال داخلي ايران پس از 39 روز تعطيلي از امروز با برگزاري سه ديدار حساس در ليگ برتر و جام حذفي پيگيري مي شود كه مهمترين آن ديدار تكراري تيم هاي ذوب آهن اصفهان و مس كرمان است.
بدون شك مهمترين ديدار امروز (دوشنبه) بازي تكراري ذوب آهن و مس كرمان است كه در هفته نوزدهم برگزار شد اما به دليل اشتباه مسلم داور با رأي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال بايد دوباره تكرار شود. از مقابل نام دو تيم ذوب آهن و مس كرمان در جدول رده بندي ليگ برتر يك پيروزي و يك شكست برداشته شده و سه امتياز از اندوخته امتيازات سپيدپوشان اصفهاني كاسته شده است، انگار نه انگار كه جدال آنها در روز 28 آذرماه به برتري يك بر صفر شاگردان ابراهيم زاده انجاميد.
اين مسابقه يك بازي حيثيتي براي دو تيم ذوب آهن و مس كرمان است. حيثيتي از آن جهت كه تيم ذوب مي خواهد ثابت كند، استحقاق پيروزي در آن بازي «كذايي» را داشته و مس هم با انديشه تداوم ركورد شكست ناپذيري و قدرتنمايي مقابل تيمي كه مدعي بود، با اشتباه داور مقابل آن سرخم كرده است به كمتر از سه امتياز بازي فردا راضي نيست.
نتيجه اين بازي براي تيم هاي بالاي جدولي بسيار اهميت دارد، چرا كه با توقف و شكست تيم ذوب آهن مي توانند اميدوار به كم كردن فاصله خود با صدرنشين باشند، به ويژه تيم سپاهان كه امروز يكي از ديدارهاي معوقه اش در قم مقابل صباي اين شهر برگزار مي شود.
سپاهان بيشترين بازيكن را در تيم ملي داشت و قطعا متأثر از حضور آنها در جام ملت هاي آسيا با تيمي تقريبا خسته به مصاف صباي قم خواهد آمد. اين بازي براي تيم صبا يك مسابقه ويژه است. اين تيم در روزهاي بي سروصداي فوتبال ايران درگير تغيير و تحولات مديريتي شد كه طي آن زاهدي جايگزين شهرياري شد. مديرعامل جديد كه فعلا به عبدالله ويسي اعتماد كرده است، قطعا به ديدارهاي پيش روي صبا متفاوت با شهرياري خواهد نگريست و همين مسئله كار مربي جوان قمي ها را دشوار مي كند.
در چارچوب مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاههاي كشور نيز امروز يك بازي بين استقلال و شهرداري ياسوج برگزار مي شود. آبي پوشان تهراني كه با سقوط به رده ششم جدول ليگ برتر به تعطيلات رفتند اميدوارند ماحصل اردوها و تمرينات فشرده روزهاي اخير را با پيروزي مقابل غول كش جام حذفي كه در مراحل گذشته تيمهايي چون ذوب آهن و كاوه تهران را شكست داده است، بگيرند و به جمع چهار تيم برتر جام حذفي صعود كنند.
استقلال در اين بازي فرهاد مجيدي و مجتبي جباري را در اختيار نخواهد داشت و بايد ديد تيم مظلومي مي تواند خلأ اين دو بازيكن تأثيرگذار را پركند يا اينكه صيد شهرداريچي هاي ياسوج مي شود.
برنامه و اسامي داوران ديدارهاي معوقه از ليگ برتر و جام حذفي به شرح زير است:
دوشنبه: 11/11/89
¤استقلال تهران- شهرداري ياسوج (ساعت15- ورزشگاه تختي )
داور: عليرضا فغاني
¤ذوب آهن اصفهان- مس كرمان (ساعت 15- ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
داور: يدالله جهانبازي
¤صباي قم- سپاهان اصفهان (ساعت15- ورزشگاه يادگار امام قم)
داور: محمود رفيعي

 



اخبار كوتاه از فوتبال

چهارمين قهرماني ژاپن در جام ملت هاي آسيا
تيم ملي فوتبال ژاپن براي چهارمين بار قهرمان رقابت هاي جام ملت هاي آسيا شد. در ديدار فينال پانزدهمين دوره جام ملت هاي آسيا شنبه شب تيم هاي ملي فوتبال ژاپن و استراليا برابر هم صف آرايي كردند كه طي آن ژاپن با نتيجه 1-0 حريف قدرتمندش را شكست داد و براي چهارمين بار عنوان قهرماني را از آن خود كرد.تنها گل اين ديدار زيبا و مهيج را كه در ورزشگاه خليفه شهر دوحه برگزار شد، تاداناري لي بازيكن كره اي الاصل ژاپن در دقيقه 109 وارد دروازه استراليا كرد. قضاوت اين ديدار بر عهده روشن ايرماتوف بهترين داور سال 2010 آسيا از ازبكستان بود.
دايي: خودم كريمي را به پيروزي مي آورم
علي دايي سرمربي تيم فوتبال پيروزي در خصوص احتمال حضور علي كريمي در اين تيم ،گفت: براي حضور كريمي در تيم فوتبال پيروزي خودم با او صحبت مي كنم و اميدوارم اين بازيكن در صورت توافق به جمع بازيكنان اضافه شود. من به علي كريمي علاقه دارم و با حضور او در پيروزي موافقت كرده ام؛ او مي تواند به ما در ليگ قهرمانان آسيا كمك كند.
مجيدي: نمي خواهند در استقلال بمانم
به نظر مي رسد مشكلات استقلال و فرهاد مجيدي حل شدني نيست. روز گذشته كاپيتان استقلال در مصاحبه اي ديگر اعلام كرد: به هواداران مي گويم مسئولان استقلال دوست نداشتند من بمانم و اين مشكلات را بوجود آوردند. به عنوان مثال آقاي فتح الله زاده در پيغامي از من خواسته بود به تمرين نروم، ولي فرداي آن روز با كمال تعجب30 ميليون تومان من را جريمه كردند. اين نشانه اين است كه آقايان دنبال بهانه اي بودند تا اين مشكلات بوجود آيد. همه هواداران بدانند كه من فقط به خاطر حرفهاي آقاي فتح الله زاده كه مدعي بود، من براي استقلال از دلم بازي نمي كنم و مي خواهم تو كار تيم بگذارم، به تمرينات نرفتم تا آقايان موفق باشند. وي در پايان گفت: اين رسمش نبود كه پس از سالها بازي در استقلال اين برخورد را با من انجام دهند. هواداران مي دانند كه فرهاد مجيدي پس از جدايي از استقلال، فوتبال برايش معني نخواهد داشت. اگر لازم باشد در آينده بيشتر صحبت خواهم كرد تا هواداران واقعيت را بيشتر بدانند.
دروازه بان تيم ملي دست به قلم شد
مهدي رحمتي دروازه بان تيم ملي كشورمان روز گذشته دست به قلم شد و در مطلبي به انتقاد از شرايط حاكم بر فوتبال كشورمان پرداخت. در قسمتي از مطلب رحمتي آمده: فوتبالي كه ما دوستش داريم و برايش شعار مي دهيم، در كشورهاي ديگر هم دوستش دارند اما برايش برنامه دارند و كار مي كنند. فوتبال ما سالهاست شده شعار، حاشيه، ناسزا و متاسفانه ناپاكي! فوتبالي كه از داشتن امكانات يك باشگاه معمولي قطري هم محروم است، فوتبالي كه همه در آن به دنبال منافع شخصي و روزمره خود هستند، فوتبالي كه برخي كارشناسانش حتي در كارشناسي به دنبال چهره شدن هستند.اين جملات كوتاه تنها بخشي از انتقادات رحمتي بود.
مدافع عراقي پيروزي امشب در تهران
مدافع تيم ملي فوتبال عراق امشب براي مذاكره با باشگاه پيروزي وارد ايران مي شود. با تأييد علي دايي، باشگاه پيروزي مذاكرات اوليه خود را با سالم سعيد مدافع تيم ملي فوتبال عراق انجام داده است. از همين رو با رايزني هاي انجام شده قرار است اين مدافع امشب براي گفت و گو با علي دايي به ايران سفر كند. در صورت توافق طرفين قرارداد امضا خواهد شد.
هوندا بهترين بازيكن جام ملت هاي آسيا
كيسوكه هوندا بهترين بازيكن دوره پانزدهم جام ملت هاي آسيا در سال 2011 شد و از اين بابت بسيار خوشحال است. وي با انتخاب شدن به عنوان با ارزش ترين بازيكن، به جمع 2 ژاپني ديگر، شونسوكه ناكامورا سال 2004 و هيروشي نانامي سال 2000 كه قبلا موفق به كسب اين عنوان شده بودند، پيوست. هوندا پس از اين انتخاب گفت: خيلي خوشحالم كه قهرمان شديم؛ اما بازي خيلي سختي بود. استراليا هم خيلي خوب بازي كرد. نمي توانم چيز ديگري بگويم. فقط خيلي خوشحالم از اينكه قهرمان شديم.
ناآرامي ها ليگ مصر را تعطيل كرد
فدراسيون فوتبال مصر به دنبال تشديد ناآرامي ها و به صورت مستقل تعطيلي كامل ليگ در كليه مقاطع را اعلام كرد. فدراسيون فوتبال مصر نيز براي جلوگيري از هرگونه بهره برداري از تجمعات در استاديوم ها و با توجه به غيبت بسياري از مربيان و بازيكنان ليگ فوتبال اين كشور را تعطيل اعلام كرد. اين در حالي است كه بسياري از بازيكنان تيم هاي باشگاهي فوتبال در شهرهاي مختلف مصر خيال همراهي تيمشان را نداشته و در كنار خانواده خود باقي مانده اند.
يك باشگاه ايتاليايي به دنبال پسر عموي مسي
باشگاه ايتاليايي چزنا تلاش مي كند پسرعموي ليونل مسي را براي دو سال به خدمت بگيرد.امانوئل بيانكوچي بازيكن 22 ساله مونيخ 1860 آلمان متولد روساريو آرژانتين است اما داشتن پاسپورت ايتاليايي به او اين اجازه را مي دهد تا به راحتي با چزنا وارد مذاكره شود. امانوئل بيانكوچي پسرعموي ليونل مسي و برادر ماكسي بيانكوچي بازيكن فوتبال شاغل در ليگ پاراگوئه است.

 



تجديد ميثاق جامعه ورزش با آرمان هاي معمار كبير انقلاب

جامعه ورزش كشور در آستانه سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي صبح ديروز با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره) با آرمان هاي معمار كبير انقلاب اسلامي تجديد ميثاق و با مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي تجديد بيعت كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر صبح روز گذشته علي سعيدلو معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني به همراه معاونان، مديران ستادي، كاركنان و مسئولان فدراسيون هاي ورزشي، قهرمانان، ورزشكاران، ملي پوشان، پيشكسوتان و داوران رشته هاي ورزشي با حضور در حرم مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران ضمن تاكيد بر تداوم راه آن امام و تجديد بيعت با مقام معظم رهبري با نثار تاج گل به روح پر فتوح معمار بزرگ انقلاب اسلامي ايران اداي احترام كرد.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در ادامه اين مراسم بر سر مزار شهيد بهشتي و شهداي هفتم تير و همچنين شهيدان والامقام رجايي و باهنر حضور يافتند و با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ياد و خاطره اين شهداي والامقام را گرامي داشت.

 



سرمربي تيم ملي فوتبال تا پايان هفته معرفي مي شود

سعيدلو: فدراسيون مربي بزرگ بياورد، پولش را مي دهيم
رئيس سازمان تربيت بدني گفت: مي توانم فدراسيون فوتبال را به لحاظ مالي پشتيباني كنم تا بهترين سرمربي را براي تيم ملي انتخاب كند.
علي سعيدلو در پاسخ به اين پرسش كه نظرش در خصوص سرمربي آينده تيم ملي فوتبال ايران چيست؟، اظهار داشت: نظر بنده اين است كه فدراسيون طبق ضوابط خود تلاش كند تا يك مربي خوب و در شان جمهوري اسلامي جذب كند، به جهت اينكه مردم راضي باشند و يك تيم فوتبال خوب داشته باشيم. تنها كاري كه مي توانم انجام دهم اين است كه فدراسيون را از لحاظ حقوقي و مالي پشتيباني كنم و به آنها مشورت دهم. در خذمت آنها هستم تا بهترين مربي را انتخاب كنند.اما ازسوي ديگر رئيس فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه بزودي سرمربي تيم ملي ايران مشخص مي شود. علي كفاشيان گفت: در حال رايزني با افراد مختلف براي مذاكرات نهايي هستيم؛ گزينه هاي مورد نظر چند فرد خارجي هستند. اميدوارم تا آخر اين هفته به نتيجه مطلوب برسيم. اگر با مربيان خارجي به توافق نرسيم گزينه هاي داخلي را بررسي خواهيم كرد. رئيس فدراسيون فوتبال به نام هيچ كدام از گزينه ها اشاره اي نكرد.

 



برگزاري هفته دهم ليگ برتر بسكتبال در غياب مدعيان

هفته دهم ليگ برتر بسكتبال عصر امروز (دوشنبه) با ديدار دو تيم بانك سامان و توزين الكتريك كاشان آغاز مي شود.
هفته دهم ليگ برتر بسكتبال عصر امروز با برگزاري 5 ديدار آغاز مي شود. در تهران بانك سامان قعرنشين براي كسب اولين پيروزي خود كار بسيار دشواري را پيش رو دارد و بايد برابر توزين الكتريك كاشان صف آرايي كند. تيم كاشاني كه از شكست هفته گذشته خود بسيار ناراحت است با تمام قدرت به تهران خواهد آمد. در اصفهان شاگردان فرزاد كوهيان، تيم كاسپين قزوين را پيش رو دارند. ذوب آهن كه در هفته گذشته در كاشان رقابت بسيار دشواري داشت براي عقب نماندن از ديگر مدعيان به پيروزي نياز دارد. كاسپين كه در رده هفتم جدول قرار دارد نيز براي كسب امتياز كامل به ميدان خواهد آمد.در ديگر بازي ها، تيم راه و ترابري كه با نتايج درخشان خود در مكان دوم جدول قرار دارد ميزبان ب.آ شيراز است و شركت ملي حفاري در اهواز، دانشگاه آزاد اسلامي را پيش رو دارد. در شهركرد، تيم شهرداري گرگان برابر هيئت بسكتبال شهركرد صف آرايي مي كند.نكته قابل توجه اين هفته غيبت دوباره مهرام است.جدول رده بندي ليگ برتر بسكتبال: 1- پتروشيمي بندرامام 17 امتياز، 2- راه و ترابري قم 16 امتياز، 3-ذوب آهن اصفهان 15 امتياز از 8 ديدار، 4-مهرام تهران 14 امتياز از 7 ديدار و...

 



خواندني از ورزش ايران

¤ با راي قاطع اعضاي مجمع عمومي فدراسيون ووشو مهدي علي نژاد براي چهار سال ديگر در سمت رياست اين فدراسيون ابقاء شد.
¤ احسان قائم مقامي، استاد بزرگ و ملي پوش كشورمان در رقابتي همزمان و به منظور شكستن ركورد مسابقات سيمولتانه با 604 شطرنجباز ديگر ديدار خواهد كرد. قائم مقامي در صورت موفقيت در اين رقابت ركورد استاد بزرگ آليك گرشون را شكسته و آن را از آن خود مي كند. اين شطرنجباز در حال حاضر به خاطر رقابت همزمان با 523 شطرنجباز ركورددار مسابقات سيمولتانه شطرنج است.
¤ با ثبت نام قطعي تيم باشگاهي سومگائيت آذربايجان جمع تيم هاي خارجي حاضر در چهاردهمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري كرمان به پنج تيم رسيد. پس از ثبت نام تيم هاي ازبكستان، بحرين و دو تيم باشگاهي سكراسپور و بريسا تركيه ، تيم باشگاهي سومگائيت آذربايجان نيز با تركيب 9 ورزشكار و دو مربي و همراه به طور رسمي براي حضور در تور بين المللي كرمان ثبت نام كرد.
¤ تيم ملي دوچرخه سواري پنجشنبه هفته جاري براي شركت در رقابت هاي قهرماني آسيا راهي تايلند مي شود. ركابزنان ايران در دو بخش زنان و مردان، در دو رده سني جوانان و بزرگسالان و در رشته هاي استقامت جاده و پيست ( نيمه استقامت و سرعت) در اين دوره از مسابقات با حريفان آسيايي خود رقابت خواهند كرد.
¤ تيم بسكتبال مهرام در دور رفت مرحله يك چهارم نهايي ليگ غرب آسيا امروز (دوشنبه) ميهمان الرياضي اردن است.
¤ از سوي فدراسيون كشتي تهران به عنوان ميزبان مرحله نيمه نهايي و نهايي ليگ برتر معرفي شد.

 



طهماسبي براي آذربايجان طلا گرفت!
2 مدال فرنگي كاران در روز نخست مسابقات بين المللي تركيه

در پايان روز نخست رقابت هاي بين المللي كشتي فرنگي جام وهبي امره تركيه تيم ايران صاحب يك مدال نقره و يك مدال برنز شد اين درحالي بود كه طهماسبي كشتي گير ايراني الاصل تيم آذربايجان به مدال طلا دست يافت.
در پايان روز نخست رقابت هاي بين المللي كشتي فرنگي جام وهبي امره تركيه كه از ظهر روزشنبه در شهر استانبول آغاز شده بود، «بشير بابا جانزاده» كشتي گير وزن 120 كيلوگرم و «داود عابدين زاده» فرنگي كار وزن 84 كيلوگرم كشورمان به ترتيب صاحب مدال هاي نقره و برنز اين مسابقات شدند.براين اساس در وزن 120 كيلوگرم، در ديدار فينال مقابل «رضا كايالپ» كشتي گير سرشناس تركيه اي شكست خورد و صاحب مدال نقره شد.
در وزن 84 كيلوگرم «داود عابدين زاده» براي كسب مدال برنز حريف بلاروسي را در دو تايم مغلوب كرد و به مقام سوم رسيد.
همچنين «محمد فقيري» در وزن 55 كيلوگرم، «علي محمدي» در وزن 66 كيلوگرم، «محسن نعمت پور» در وزن 84 كيلوگرم و «امير قاسمي منجزي» در وزن 120 كيلوگرم ديگر نمايندگان كشورمان در روز نخست با شكست مقابل حريفان خود شانس كسب مدال را از دست دادند.
از نكات قابل توجه اين رقابتها قهرماني «سامان طهماسبي» كشتي گير ايراني الاصل تيم آذربايجان در رقابت هاي وزن 84 كيلوگرم بود.

 



جريان سازي براي وزارت ورزش به صلاح نيست
سجادي: مي خواهند معادلات را به نفع خود تغيير دهند

معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني با انتقاد از برخي جريان سازي هاي اخير و طرح گزينه هاي مختلف براي وزارت ورزش و جوانان گفت: اينگونه جريان سازي ها به نفع ورزش نيست و تنها باعث حاشيه سازي و از بين رفتن تمركز در مديريت ورزش مي شود.
حميد سجادي ضمن بيان اين مطلب افزود: اخيرا جرياني تلاش مي كند تا با خبرسازي و مطرح كردن چهره هاي مختلف براي وزارت جوانان و ورزش معادلات آينده را به نفع خود تغيير دهد در حاليكه اينگونه تلاش ها جز تضعيف و از بين رفتن تمركز مديريت ورزش كشور نفعي براي ورزش ندارد.
معاون سازمان تربيت بدني تاكيد كرد: در شرايطي كه رئيس سازمان تربيت بدني با تمام توان و به صورت تمام وقت پيگير امور ورزش كشور هستند مطرح كردن برخي گزينه ها براي وزارت ورزش رفتار اخلاقي و شايسته اي نيست اظهار داشت: اينگونه تلاش ها تنها به حاشيه سازي در ورزش كمك مي كند و سازمان تربيت بدني را از تمركز و برنامه ريزي براي آينده باز مي دارد.

 



هزينه 300 ميليوني در انتظار مجموعه اي كه مدير ندارد
چمن ورزشگاه آزادي در آستانه تخريب

زمين چمن ورزشگاه آزادي در خطر تخريب قرار دارد.
هفته گذشته تاسيسات ورزشگاه آزادي آتش گرفت و منجر به از دست رفتن يكي ازكاركنان مجموعه ورزشي آزادي شد. بطوريكه انعكاس اين خبر ناگوار تبعات ديگري هم داشت و در همين خصوص خبر رسيد كه آتش سوزي خسارت هنگفتي به تاسيسات مجموعه ورزشي آزادي زده است كه بازساي تاسيسات چيزي حدود 300 ميليون هزينه خواهد داشت.از همين رو زمين چمن ورزشگاه آزادي با خطري جدي روبرو شده است. زيرا تجهيزاتي كه عامل طروات و زرد نشدن چمن آزادي طي سالهاي گذشته بوده به بازسازي مجدد نياز دارند.
طبق اطلاعات بدست آمده تجهيزاتي در آتش سوزي اخير از بين رفته كه به لوله هاي آب سرد و گرم زير چمن ورزشگاه آزادي مرتبط بوده است.اما نكته جالب توجه اين اتفاقات آنجاست كه مجموعه ورزشي آزادي هفته هاست مدير ندارد و بارها نيز مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي اعلام كرده مدير اين مجموعه به زودي معرفي مي شود اما فعلا خبري نشده است! مجموعه ورزشي آزادي با سرپرستي خاك كار اداره مي شد و تازه روز گذشته درويش به عنوان سرپرست جديد انتخاب شد.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14