(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 11 بهمن 1389- شماره 19853

60 هزار ايثارگر از مناطق عملياتي جنوب و غرب كشور بازديد مي كنند
300 عضو فعال 50 شركت هرمي شناسايي و دستگير شدند
2ماه مرخصي سالانه در انتظار پرستاران بخش سوختگي
متكان: 25هزار نفر از جمعيت دانشجويي تهران كاسته مي شود
تحويل اسناد ثبت شده مردم در منازل
تقاضاي اعدام براي 4متهم حادثه تروريستي چابهار
اجراي مستمر طرح امنيت محله محور در پايتخت
پس از 12 ساعت 2 كوهنورد گمشده در كولاك سهند نجات يافتند
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر: اراذل و اوباش توليدكننده شيشه شده اند
صدور برگ جريمه دو سال پيش از توليد خودرو!
سقوط از بلندي بيشترين دليل مرگ ناشي از حوادث كار
حوادث كوتاه از كشور
انهدام شركت هرمي در گيلان
مشاهده جغد شاخدار درفومن
برخورد دو خودرو در اصفهان 5 كشته برجاي گذاشت
خودكشي سالانه 400 صهيونيست در اسرائيل



60 هزار ايثارگر از مناطق عملياتي جنوب و غرب كشور بازديد مي كنند

معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: 60 هزار ايثارگر در قالب اردوهاي «راهيان نور» و «ياد عزيزان» از مناطق عملياتي جنوب و غرب كشور در هشت سال دفاع مقدس بازديد مي كنند.
«رضا مومنين» در گفت وگو با ايرنا افزود: به منظور بازديد ايثارگران از مناطق عملياتي جنوب كشور، تفاهم نامه اي با سازمان بسيج به امضا رسيده تا ايثارگران از طريق اردوهاي راهيان نور به مناطق عملياتي جنوب اعزام شوند.دور جديد اردوهاي راهيان نور از ابتداي دي ماه سال جاري آغاز شده است.
اين مقام بنياد شهيد و امور ايثارگران اضافه كرد: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده، امسال 30 هزار ايثارگر به اردوهاي بازديد از مناطق عملياتي جنوب كشور اعزام مي شوند كه تاكنون حدود 10 هزار نفر از اين اردوها بهره مند شده اند.
مومنين تصريح كرد: اعزام به مناطق عملياتي غرب كشور مانند كرمانشاه و ايلام توسط بنياد شهيد و با عنوان «اردوهاي ياد عزيزان» صورت مي گيرد كه طبق برنامه ريزي ها تا پايان امسال، 3 هزار ايثارگر از مناطق عملياتي غرب بازديد خواهند كرد.
معاون فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران ادامه داد: تاكنون 8 هزار ايثارگر براي بازديد از مناطق عملياتي غرب كشور اعزام شده اند كه در صورت تامين اعتبار، تا پايان امسال 22 هزار نفر نيز از اين اردوها بهره مند مي شوند.

 



عصر ديروز توسط ماموران وزارت اطلاعات و ناجا
300 عضو فعال 50 شركت هرمي شناسايي و دستگير شدند

50 دفتر فعال شركت هاي هرمي در تهران عصر ديروز تعطيل و پلمب شد.
به گزارش خبرنگار ما، دومين عمليات هماهنگ وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي براي تعطيلي و دستگيري اعضاي اين 50 شركت بعدازظهر ديروز در غرب تهران انجام شد.
نيروهاي اطلاعاتي و عملياتي دو نهاد ذكر شده از مدتها قبل و به دنبال برخورد با شركت هاي هرمي اين 50 شركت بهمراه اعضاي آنها شناسايي كرده بودند. ماموران وزارت اطلاعات به همراه ماموران نيروي انتظامي در يك اقدام هماهنگ با ورود به اين شركت ها حدود 300 نفر از اعضاي آنها را دستگير كردند. نحوه فعاليت و چگونگي عضوگيري و اين شركت ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

 



2ماه مرخصي سالانه در انتظار پرستاران بخش سوختگي

رئيس بيمارستان سوختگي شهيد مطهري گفت: طبق قانون ارتقاي بهره وري خدمات كاركنان باليني پرستاران بخش هاي سوختگي پس از استخدام 23هزار نيروي جديد از 2ماه مرخصي در سال برخوردار مي شوند.
سيدحميد صادقي با بيان اينكه طبق مصوبه استاندارد وزارت بهداشت در سال 74 نسبت بيمار دچار سوختگي به پرستار بايد يك به 5/1 باشد، اظهار داشت: در حال حاضر اين استاندارد در بيمارستان شهيد مطهري رعايت مي شود اما وضع موجود ايده آل نيست و بايد به نسبت 2 پرستار به يك بيمار دچار سوختگي برسيم.
وي اضافه كرد: با توجه به مصوبه مجلس برخي پرستاران شاغل كه در بخش هاي سوختگي و روانپزشكي فعاليت مي كنند بايد در سال 2 ماه مرخصي داشته باشند كه اين موضوع زماني اجرا مي شود كه 23 هزار پرستار استخدام شوند.
صادقي با بيان اينكه در اين صورت 39 پرستار جديد به بيمارستان سوختگي شهيد مطهري اضافه خواهد شد، تصريح كرد: درخصوص كارانه وضعيت پرداخت ها در اين بيمارستان نه خيلي پايين است نه بالا. متوسط پرداخت ما نسبت به بيمارستان هاي ديگر 200 هزار تومان است.
وي به فارس گفت: سختي كاري پرستاري وجود دارد و در آن شكي نيست كه پرستاري سوختگي سخت ترين شغل بين ساير گروه هاي پرستاري است چرا كه بيماران روحي و رواني، بيماران خودسوزي، دگرسوزي و معتادان مواجه مي شوند و در حال حاضر آنچه مصوبه قانون سختي كار است پرداخت مي شود.
صادقي خاطر نشان كرد: پرستار سوختگي بايد علاوه بر درآمدهاي موجود، درآمد جداگانه اي دريافت كند و كمك هاي ويژه اي بايد از طرف دولت به او پرداخت شود.

 



با انتقال معاونت دانشجويي به سمنان
متكان: 25هزار نفر از جمعيت دانشجويي تهران كاسته مي شود

با انتقال معاونت دانشجويي وزارت علوم به سمنان 25 هزار نفر از جمعيت دانشجويي تهران كاسته مي شود.
علي اكبر متكان معاون اداري مالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ديروز در يك نشست خبري به تشريح موضوعات مختلف نظير اجراي طرح دوركاري در دانشگاه ها و همچنين مباحث مربوط به دانشگاه ها در سال آينده پرداخت.
وي در اين نشست خبري درخصوص زمان انتقال معاونت دانشجويي وزارت علوم به استان سمنان، به تشريح فعاليت هاي كميته هاي انتقال وزارت علوم پرداخت و گفت: براساس ابلاغ كارگروه انتقال 40درصد از كاركنان وزارت علوم بايد از تهران منتقل مي شدند كه در همين زمينه تاكنون 1200 نفر ثبت نام كرده و حدود 110 نفر از اين افراد منتقل شده اند.
وي دليل كند بودن روند اين مسئله را وجود برخي مشكلات در دانشگاه هاي شهرستاني خواند و افزود: افراد متقاضي بايد براساس تخصص خود و نياز دانشگاه ها منتقل شوند كه اين مسئله باعث كند شدن روند انتقال است.
معاون اداري مالي و مديريت منابع وزارت علوم همچنين به سوق دادن ماموريت دانشگاه هاي مادر كشور به سمت مقاطع ارشد و دكترا اشاره كرد و گفت: در اين مسير پيش بيني مي شود كه 25 هزار نفر در تهران كاهش «جمعيت دانشجويي» داشته باشيم.
متكان همچنين انتقال دو سازمان وابسته به وزارت علوم را قطعي خواند و يادآور شد: در اين زمينه بررسي هاي زيادي انجام شد تا براساس آن سازمان سنجش به استان البرز و سازمان پژوهش هاي علمي و فناوري به ساوه منتقل شود كه البته اين كار زماني اجرا خواهد شد كه امكانات و لوازم لازم در اين شهرها فراهم شود.
وي با بيان اينكه براي برخي پژوهشكده ها نيز در حال مكان يابي هستيم يادآور شد: اين پژوهشكده ها بايد بر اساس سنخيت و نوع فعاليت خود به شهرستانها منتقل شوند و پژوهشگاه هاي دستگاه اجرايي نيز در همين زمينه مورد ارزيابي قرار مي گيرند.
معاون اداري مالي و مديريت منابع وزارت علوم انتقال قطعي معاونت دانشجويي وزارت علوم به استان سمنان را منوط به تبديل شدن آن به سازمان دانشجويي دانست و تصريح كرد: معاونت دانشجويي وزارت علوم در حال حاضر بيشترين ارباب رجوع را دارد و با توجه به مذاكرات انجام شده اميدواريم كه ابلاغ رسمي تبديل اين معاونت به سازمان دانشجويي هر چه سريعتر انجام شود تا موضوع انتقال آن نيز به مرحله اجرا برسد.

 



مديركل ثبت اسناد و املاك استان تهران اعلام كرد
تحويل اسناد ثبت شده مردم در منازل

مديركل ثبت اسناد و املاك استان تهران از راه اندازي سامانه تحويل اسناد مالكيت افراد در منازل خبر داد.
ميرصادق سعادتيان در گفت وگو با ايسنا با اشاره به امضاي تفاهم نامه اي با اداره كل پست كشور در ارتباط با پستي كردن درخواست و تحويل سند مالكيت افزود: اخيراً تفاهم نامه اي در راستاي برون سپاري كارها با اداره پست براي پستي كردن درخواست و تحويل سند مالكيت به امضا رسيده است.
وي خاطرنشان كرد: با بررسي هاي به عمل آمده به اين نتيجه رسيديم كه متقاضيان سند مالكيت به ادارات ثبت رجوع مي كردند با درخواست تا تحويل سند و اخذ آن حداقل 10 بار به ادارات ثبت مراجعه مي كردند لذا براساس اين تفاهم نامه با اداره پست قرار شده باجه هاي پستي را به همراه يكي از كارشناسان خود در ادارات ثبت سيزده گانه شهر تهران مستقر كنيم.
مديركل ثبت اسناد و املاك استان تهران تصريح كرد: با اين اقدام به محض اينكه مراجعه كنندگان به ادارات ثبت رجوع كردند، مدارك و مستندات رسمي آنها مورد بررسي قرار مي گيرد و سپس به مراجعه كنندگان وقت داده مي شود و پرونده ها وارد گردش صدور سند مالكيت مي شوند و پس از صدور سند مالكيت، ادارات پست اسناد مالكيت را در درب منزل مراجعه كنندگان تحويل مي دهند.
سعادتيان با اشاره به مزاياي اين اقدام افزود: حذف سفرهاي درون شهري و تعداد مراجعه مردم به ادارات ثبت و كاهش مراجعات مردم به اين ادارات و صرفه جويي در هزينه هاي نوشت افزاري، سوخت و... از مهمترين مزاياي اين كار خواهد بود.
وي همچنين در پاسخ به سؤالي درباره مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي در ارتباط با ثبت خودروها در دفاتر ثبت اسناد افزود: در قانون مدني معامله شرايطي دارد از جمله آنكه برابر ماده 46 و 47 قانون ثبت، معامله بايد در دفاتر اسناد رسمي ثبت شود لذا بايد در معاملات شرايطي كه قانون مشخص كرده رعايت شود لذا اين بحث از وظايف نيروي انتظامي نيست كه در بحث معاملات وارد شود. اين يك بحث حقوقي است و ريشه حقوقي دارد كه قطعاً لازم بود در دفاتر اسناد رسمي تنظيم شود.
مدير كل ثبت اسناد و املاك استان تهران تصريح كرد: ما از اقدام مجلس استقبال كرديم و كارگروه مربوط به استقرار دفاتر اسناد رسمي را در مراكز شماره گذاري راهنمايي و رانندگي تشكيل داديم و در تمام مراكز شماره گذاري به هر ميزان كه به ما فضا دهند سردفتر مستقر مي كنيم تا موجب حذف ترددهاي مردم شود.

 



دادستان زاهدان اعلام كرد
تقاضاي اعدام براي 4متهم حادثه تروريستي چابهار

دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: براي چهار نفر از متهمان حادثه تروريستي چهابهار تقاضاي اعدام شد و احتمال بيشتر شدن اين افراد با توجه به محتويات پرونده دستگير شدگان وجود دارد.
به گزارش ايرنا «محمد مرزيه» شنبه شب در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در زاهدان افزود: 20 نفر متهم در رابطه با حادثه تروريستي چابهار دستگير شدند و 12نفر براي كامل شدن تحقيقات قضايي در بازداشت به سر مي برند.
وي اظهار داشت: پرونده چهارنفر از متهمان كه به اعدام محكوم شدند، درحال سيرمراحل اداري و قضايي براي تاييد و تنفيذ است.
در روز تاسوعاي حسيني عوامل تروريست، درجمع عزاداران اباعبدالله الحسين (ع) اقدام به بمب گذاري كردند كه طي آن ده ها تن از مردم عزادار چابهار اعم از زن و كودك، به شهادت رسيدند.
ارتباط جماعت تبليغي
با گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي
محمد مرزيه در بخش ديگر سخنانش با بيان اينكه برخي افراد با نگاه مذهبي وارد جماعت تبليغي مي شوند گفت: اين افراد پس از تاثيرپذيرفتن از القائات اوليه به زعم خود درصدد اجراي فرايض شرعي هستند.
وي افزود: روحيه خاص و شست و شوي مغزي اين افراد كم كم سبب جذب آنان درگروهك هاي تروريستي مي شود.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان درپايان تاكيد كرد: دشمنان سعي دارند با دامن زدن به مسائل مذهبي بين اقشار جامعه تفرقه ايجاد كنند و اگر افراد، قوميت ها و مذاهب حول محور بيانات رهبر معظم انقلاب حركت كنند، وحدت حفظ مي شود.

 



سرهنگ خانچرلي خبر داد
اجراي مستمر طرح امنيت محله محور در پايتخت

رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي تهران بزرگ از استمرار اجراي طرح امنيت محله محور در پايتخت خبر داد.
سرهنگ محسن خانچرلي گفت: با اجراي اين طرح تعداد زيادي از سارقان و معتادان پرخطر دستگير شده اند.
وي افزود: اجراي طرحهاي امنيت محله محور و پاكسازي نقاط آلوده در سطح پايتخت همچنان تا پاكسازي كامل پايتخت ادامه دارد.
خانچرلي ادامه داد: با اجراي اين طرح در چندين مرحله بسياري از سارقان، معتادان پرخطر، كارتن خوابان، اراذل و اوباش و فروشنده هاي موادمخدر در نقاط مختلف شهر دستگير شدند.
به گزارش مهر رئيس پليس پيشگيري نيروي انتظامي تهران بزرگ تصريح كرد: تاكنون با اجراي طرحهاي امنيت محله محور 32 دستگاه خودرو، 87 دستگاه موتورسيكلت توقيف و هشت دستگاه خودرو، 9 دستگاه موتورسيكلت مسروقه، 780 حلقه سي دي غيرمجاز،
32 قبضه سلاح سرد و 688 گرم موادمخدر كشف و ضبط شده است.

 



پس از 12 ساعت 2 كوهنورد گمشده در كولاك سهند نجات يافتند

تبريز-خبرنگار كيهان:
كوهنورداني كه به دليل كولاك در ارتفاعات سهند گرفتار شده بودند پس از 12 ساعت جستجو از مرگ نجات يافتند.
4 كوهنورد بعدازظهر جمعه گذشته قصد صعود به قله 2 هزار و 850 متري «كمال» سهند را داشتند كه در حال صعود از ناحيه پيست اسكي سهند در منطقه «قوچ گلي»، در كولاك و تاريكي شب گرفتار شدند و دو نفر از آنان به همين علت ازمسير منحرف شدند كه با اقدامات امدادي 40 نفر در قالب پنج تيم هشت نفري هلال احمر آذربايجان شرقي و پس از 12 ساعت، از يخ زدگي و مرگ حتمي نجات داده شدند. اين، دومين حادثه براي كوهنوردان در طول يك ماه اخير در «سهند» است كه رخ مي دهد.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر: اراذل و اوباش توليدكننده شيشه شده اند

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: اكثر توليدكنندگان ماده روانگردان شيشه، اراذل و اوباش و داراي سوءسابقه هستند.
سردار حميد رضا حسين آبادي افزود: با ابلاغ قانون جديد مبارزه با مواد مخدر، اقدامات پليس براي مبارزه با قاچاقچيان تشديد شده است و قوه قضائيه نيز همكاري مطلوبي را با پليس دارد.
وي اظهار داشت: شيشه و كراك مشكل اصلي است، اين 2 ماده به عنوان يك تهديد براي جامعه و جوانان مطرح هستند و مجازات جديد در قانون مبارزه با مواد مخدر مي تواند به شدت باعث بازدارندگي شود.
سردار حسين آبادي تاكيد كرد: بررسي هاي پليس نشان مي دهد اكثر توليدكنندگان شيشه، اراذل و اوباش محلات هستند كه سابقه شرارت دارند، اين موضوع مهمي است و بايد مورد توجه قرار گيرد.
اين مقام نيروي انتظامي افزود: اراذل و اوباش تا پيش از ابلاغ قانون جديد مبارزه با مواد مخدر، از بي قانوني حداكثر استفاده را بردند و پول هاي كلاني به جيب زدند، به طوري كه خودروهاي گرانقيمت سوار شده و زندگي لوكسي را براي خود فراهم كردند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر به فارس گفت: ادامه اين روند براي آينده بسيار خطرناك بوده و مي توانست موجب آلودگي بيشتر جوانان شود. از آن جايي كه اوباش اقدام به ايجاد كارگاه توليد شيشه مي كردند، به لحاظ اجتماعي در آلوده كردن جوانان نقش داشتند.
سردار حسين آبادي ادامه داد: اوباش توليدكننده شيشه به عنوان نمادي براي توسعه شرارت شده اند، در شرايطي كه آنان هم پول زيادي به جيب زده اند، نوجوانان با ديدن شرايط مالي اين افراد از آنان الگوبرداري مي كنند كه بسيار خطرناك است.
اين مقام نيروي انتظامي تاكيد كرد: با ابلاغ قانون جديد مبارزه با مواد مخدر، مجازات توليد و حمل 30 گرم شيشه اعدام است و برخورد با قاچاقچيان به شدت افزايش خواهد يافت.

 



در محور تربت حيدريه- مشهد روي داد
صدور برگ جريمه دو سال پيش از توليد خودرو!

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
براي اولين پلاك صاحب خودرو تندر 90 صفركيلومتر، دو سال قبل از آنكه از كارخانه خارج شود، قبض جريمه صادر شد!
خودرو تندر 90 مدل 89 به شماره انتظامي 574 ب 28 ايران 65 كه در 26آذرماه امسال از كارخانه ترخيص و به مشتري تحويل شده بود، داراي برگه جريمه 40 هزار توماني مورخه 3/11/87 در محور تربت حيدريه- مشهد است در حالي كه وي هرگز از آن مسير تردد نكرده است.
شرف صادقي با مراجعه به نمايندگي دفتر روزنامه كيهان، گفت: خودرو صفر كيلومتر را پس از آنكه در كرمان از شركت دريافت كردم و به خرم آباد آوردم، براي كسب اطمينان از اينكه در طول مسير جريمه نشده باشم به پليس +10 مراجعه كردم كه برگ جريمه 40هزار توماني مربوط به خودرو مذكور را تحويلم دادند و وجه آن را نيز پرداخت كردم.
وي گفت: بر روي برگ جريمه زمان تخلف ساعت
45/10 مورخه 3/11/87 و محل تخلف مسير تربت حيدريه- مشهد و نوع تخلف سبقت غيرمجاز اعلام شده و نحوه تحويل برگ جريمه تسليمي قيد شده است.
وي افزود: اين در حالي است كه خودرو مذكور را در تاريخ 26 آذرماه امسال پس از گذشت حدود يك سال از زمان ثبت نام تحويل گرفته ام و پيش از اين خودرو نيز هيچ گونه وسيله نقليه ديگري كه پلاك داشته باشد نداشته ام.

 



پزشكي قانوني اعلام كرد
سقوط از بلندي بيشترين دليل مرگ ناشي از حوادث كار

سازمان پزشكي قانوني سقوط از بلندي را بيشترين دليل مرگ ناشي از حوادث كار دانست.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانون كشور دكتر عبدالرزاق برزگر معاون پزشكي و آزمايشگاهي اين سازمان تاكيد كرد: سقوط از بلندي 3/36 درصد از حوادث ناشي از كار در سال گذشته را در برمي گيرد كه اين عامل بيش از ساير موارد موجب مرگ افراد در حين كار شده است.
وي تصريح كرد: در سال گذشته يك هزار و 224 نفر بر اثر حوادث ناشي از كار جان خود را از دست دادند كه از اين تعداد 444 نفر بر اثر سقوط از بلندي، 332 نفر (1/27 درصد) بر اثر برخورد جسم سخت و 134 نفر (7/11 درصد) بر اثر برق گرفتگي فوت كردند.
برزگر افزود: همچنين از كل فوت شدگان ناشي از حوادث كار در سال گذشته، 6/4 درصد بر اثر سوختگي و 3/20 درصد نيز به دليل ساير علل جان خود را از دست دادند.
معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به سير صعودي مرگ و مير حوادث ناشي از كار در سال هاي 1381 تا 1387 خاطرنشان كرد: در طول اين مدت، هر سال مرگ و مير حوادث ناشي از كار در مقايسه با سال قبل از آن با افزايش قابل توجهي مواجه بود به نحوي كه مرگ ناشي از حوادث كار در سال 87 در مقايسه با سال قبل از آن 4/64 درصد افزايش يافت.
دكتر برزگر يادآور شد: برخلاف سال هاي 81 تا 87 خوشبختانه مرگ و مير حوادث ناشي از كار در سال 88 نسبت به سال قبل از آن 4/17 درصد كاهش يافت و از عدد هزار و 481 نفر به هزار و 224 نفر رسيد.
وي با اشاره به آمار مرگ حوادث ناشي از كار در سال جاري نيز گفت: در نه ماهه امسال 993 نفر بر اثر حوادث ناشي از كار جان خود را از دست دادند كه در زمان مشابه سال گذشته 951 نفر در اين حوادث كشته شده اند و اميدواريم در پايان سال با كاهش آمار نسبت به سال قبل مواجه باشيم.

 



حوادث كوتاه از كشور

قتل همسر به علت اختلافات خانوادگي
رشت- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي شهرستان فومن با دريافت خبري مبني بر وقوع يك قتل بلافاصله در محل حاضر و با جسد زن 36 ساله اي مواجه شدند كه كاملاً خون آلود بود.
با تلاش مأموران اين فرد كه متواري شده بود در فاصله دو كيلومتري محل حادثه شناسايي و دستگير شد و در اعترافات خود گفت بدليل عدم توانايي در حل اختلافات خانوادگي در غياب 3 فرزند خود با ضربات متعدد چاقو همسرش را به قتل رساند.
كشف 3 كيلوگرم كراك در خرم آباد
خرم آباد- فارس: مأموران كلانتري 14 خرم آباد در پي اطلاعات و اخبار واصله مبني بر اينكه 3 نفر به صورت عمده در سطح شهر در امر تهيه و توزيع مواد مخدر فعاليت دارند، پس از يك ماه كار اطلاعاتي و شبانه روزي موفق به شناسايي مخفيگاه آنان شدند.
مأموران در يك عمليات غافلگيرانه دو نفر از باند مذكور را در منزل دستگير و سه كيلو و 320 گرم مواد مخدر كراك را كه به طرز ماهرانه در زير موزائيك هاي حياط جاسازي شده بود كشف و ضبط شدند.
توقيف خودروي حامل تجهيزات ماهواره
تبريز- فارس: در پي اطلاع از فعاليت گسترده فردي در زمينه تهيه و توزيع انواع داروي انساني و تجهيزات ماهواره اي در سطح استان آذربايجان شرقي رسيدگي به موضوع در دستور كار قرار گرفت.
مأموران با سد معبر خودروي وي كه بعد از بارگيري عازم تهران بود تعداد 586 هزار و 912 عدد داروي انساني غير مجاز و تعداد 590 عدد تجهيزات و گيرنده ماهواره كشف شد.
ايست بازرسي تفريحي دردسرساز شد
ساري- خبرنگار كيهان: مأموران كلانتري 12 شهرستان بابلسر در پي كسب خبري مبني بر اينكه افرادي در پوشش مأموران نيروي انتظامي با نصب چراغ گردان بر روي خودروي شخصي اقدام به بازرسي از خودروهاي عبوري مي كنند سريعاً جهت بررسي به محل اعزام شدند.با دستگيري متهمان مشخص شد كه آنان با بستن چراغ گردان بر روي خودرو در حال ايست و بازرسي بودند و انگيزه آنان نيز تفريح و سرگرمي بوده است.
انهدام باند خريد و فروش سلاح غيرمجاز
ميناب- خبرنگار كيهان: با تلاش هاي سربازان گمنام امام زمان (عج) طي 2 مرحله يك باند خريد و فروش سلاح غير مجاز كه وارد ميناب شده بودند كشف و متلاشي شد.اعضاي اين باند سلاح هاي غيرمجاز را به طرز ماهرانه اي تحت عنوان وسايل ساختماني و گچ بري در استان هاي لرستان- كرمانشاه و ايلام وارد مي كردند و به خريد و فروش مي پرداختند كه در اين رابطه 4 نفر دستگير شدند.
3 متهم به رابطه نامشروع تازيانه خوردند
قائم شهر- خبرنگار كيهان: در پي مراجعه زني به مرجع قضايي شهرستان مبني بر اينكه در يكي از روزهاي تعطيلات شهريور ماه امسال كه براي تفريح همراه با همسرش به پارك جنگلي قائم شهر رفته بودند و در حين استراحت 3 جوان با زور چاقو وي را از شوهرش جدا كرده و به گوشه اي برده و به او تجاوز كردند پرونده اي تشكيل شد.
پس از دستگيري متهمان از آنجا كه براي قاضي دادگاه تجاوز به عنف محرز نگرديد لذا دادگاه متهمان را از اين اتهام تبرئه و آنها را به جرم ارتباط نامشروع غير از زنا به اجراي حد شرعي 99 ضربه شلاق تعزيري محكوم كرد.

 



انهدام شركت هرمي در گيلان

رشت-خبرنگار كيهان:
16 نفر از اعضاي يك شركت هرمي كه با عوام فريبي مبالغ هنگفتي از مردم تصاحب كرده بودند در گيلان شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ عبادالله كريمي رئيس پليس آگاهي گيلان با بيان اين خبر گفت: كارآگاهان پليس گيلان مطلع شدند يك شركت آموزشي بازاريابي فاقد مجوز بنام انتشارات فكر روز به بهانه فروش محصولات فرهنگي اقدام به تبليغ محصولات خود به منظور بازاريابي و عضوگيري كرده و در اين ميان از هر فرد مبلغ 500 تا 700 هزار تومان دريافت مي كنند.
وي گفت: گردانندگان شركت مذكور به اعضاي خود وعده مي دادند هر فرد عضو شركت اگر افراد ديگري را براي خريد كتاب معرفي كنند درصدي از فروش به آنان پرداخت مي شود.
سرهنگ كريمي خاطرنشان ساخت: با تلاش پليس ، شركت مذكور شناساسي و مورد بازرسي قرار گرفت و 16 نفر از اعضاي اصلي آن دستگير شدند.
وي گفت: با تحقيقات انجام شده مشخص شد مديران اين شركت هرمي با عوام فريبي تاكنون مبالغ هنگفتي از افراد كلاهبرداري كرده اند.

 



مشاهده جغد شاخدار درفومن

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شفت و فومن گفت: پس از يك دهه جغد شاخدار ناياب با نام محلي «كورقوقو» از پرندگان شكار ممنوع و حمايت شده ايران درفومن ديده شد.
علي اصغر روشني در گفت وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به مشاهده يك قطعه جغد شاخدار ناياب اظهار داشت: اين پرنده با نام محلي شاخدار «كوريي» و شاخدار «كورقوقو» معروف است.
وي ادامه داد: اندازه جغد 34 تا 37 سانتي متر بوده و تنها جغدي است كه با اندازه متوسط گوشپرهاي بلندي دارد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست شفت و فومن افزود: اين جغد درحالت نشسته توسط گوشپرهاي بلندش به آساني قابل شناسايي است و گاهي اوقات هنگام استراحت گوشپرهايش را جمع مي كند.
وي بيان داشت:شكل ظاهري اين پرنده شبيه شاه بوف بوده ولي چهره اش نارنجي است.
روشني افزود: سطح پشتي اين پرنده پر از لكه ها و خال هاي نخودي و قهوه اي مايل به خاكستري و سطح شكمي آن نخودي رنگ با رگه هاي تيره و راه هاي عرضي ظريف است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست شفت و فومن اضافه كرد: زيرتنه اين پرنده خط دار و زيربال ها نخودي با رگه هاي قهوه اي تيره است.وي افزود: طول اين پرنده به 70 سانتي متر مي رسد.

 



برخورد دو خودرو در اصفهان 5 كشته برجاي گذاشت

شهرضا- خبرنگاركيهان:
بر اثر برخورد شديد دو دستگاه خودروي سواري كه در يكي از محورهاي ارتباطي اصفهان رخ داد، 5 نفر كشته و سه نفر زخمي شدند.
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: در يك سانحه تصادف كه بين دو دستگاه خودروي سواري پيكان و پژو در محور نيك آباد به زيار اصفهان رخ داد 4 نفر از سرنشينان خودروي پيكان در دم فوت و 4 نفر ديگر كه به شدت مجروح شده بودند به بيمارستان منتقل شدند.
سرهنگ علي نيكبخت افزود: يكي از مجروحان بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و سه نفر ديگر هم اكنون در حال مداوا مي باشند.
وي بي مبالاتي از طرف راننده خودروي پيكان و حركت در مسير مخالف را علت بروز اين حادثه عنوان كرد.

 



خودكشي سالانه 400 صهيونيست در اسرائيل

گزارش وزارت بهداشت رژيم صهيونيستي حاكي است، سالانه 400 صهيونيست در فلسطين اشغالي به علت فشارهاي روحي رواني خودكشي مي كنند.
در اين گزارش كه براساس بيانيه هاي منتشر شده از سال 1998 تا 2009 تهيه شده آمده است كه طي 10 سال گذشته نسبت خودكشي ها در فلسطين اشغالي براي هر سال ثابت بوده است و 75 درصد اين افراد را مردان تشكيل مي دهند.بنابراين گزارش، به طور متوسط 66 درصد مردان، كودكان، زنان و جوانان صهيونيست بين 15 تا 24 سالگي اقدام به خودكشي مي كنند و ميانگين خودكشي زنان و جواناني كه سن آنها بين 15 تا 24 سال است نيز افزايش يافته است.ميانگين خودكشي در ميان مردان مهاجر از روسيه به فلسطين اشغالي از سال 2000 كاهش يافته است اما هنوز آمار بالايي از ميانگين اين افراد را در بين صهيونيست ها تشكيل مي دهند.بنابراين گزارش، ميانگين خودكشي در ميان مردان و جوانان مهاجر اتيوپيايي در فلسطين اشغالي تا 7 برابر افزايش يافته است.مركز آمار رژيم صهيونيستي، آمار جمعيت سرزمين فلسطين اشغالي را در پايان سال 2010 ميلادي 7 ميليون و 565 نفر اعلام كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14