(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 19 بهمن 1389- شماره 19859

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مدير مسئول كيهان : نيل باز هم دهان گشوده است تا فرعون ديگري را غرق كند
رونمايي از 4 ماهواره جديد با حضور رئيس جمهور
نيكزاد سرپرست وزارت راه و ترابري شد
آيت اللهي خبر داد بازنگري در 38 رشته علوم انساني تا شهريور 90
شهردار تهران خبر داد خط يك مترو تا پايان سال به تجريش مي رسد
سرلشكر جعفري خبر داد توليد انبوه موشك هاي بالستيك دريايي سپاه پاسداران
سخنگوي شهرداري مشهد: خط يك قطار شهري مشهد فردا توسط رئيس جمهور افتتاح مي شود
نادران: تحقيق و تفحص از شوراي ايرانيان به جايي نمي رسد
تجديد ميثاق وزير و كاركنان وزارت خارجه با آرمان هاي معمار كبير انقلاب
معاون كميته امداد امام خميني خبر داد افزايش سقف وام اشتغال مددجويان به 20 ميليون تومان
اخبار ادبي و هنري
با حضور رئيس جمهوري عمليات اجرايي ساخت پل خليج فارس در قشم آغاز مي شود
محمدحسين صفارهرندي: چپگراهاي دهه 60 به صورت افراطي راستگرا شدند
معاون وزير نفت خبر داد بهره برداري از يك هزار و 114 پروژه گازرساني در كشور
فرمانده ناوگان شمال: نيروي دريايي آماده آموزش كشورهاي دوست و همسايه است
معاون وزير آموزش و پرورش: فناوري اطلاعات در مدارس ابتدايي آموزش داده مي شود
فرمانده پايگاه دوم شكاري تبريز: مراحل كامل تعمير هواپيماي ميگ 29 در تبريز انجام شد
پرچم گنبد زرين امام رضا(ع) عوض شد



در اجتماع پرشور مردم جنوب شهر تهران
مدير مسئول كيهان : نيل باز هم دهان گشوده است تا فرعون ديگري را غرق كند

جوانان اين مرز و بوم در جريان جنگ نرم 8 ماهه نشان دادند نه فقط در بصيرت و شجاعت از پدران و مادران خود كه جنگ سخت 8 ساله را به پيروزي رساندند چيزي كم ندارند، بلكه اندوخته اي از تجربه گرانبهاي نسل هاي اول و دوم را هم با خود دارند.
به گزارش خبرنگار كيهان، حسين شريعتمداري كه يكشنبه شب در مسجد صاحب الزمان(عج) يافت آباد و در جمع مردم و جوانان فداكار جنوب شهر تهران شركت كرده بود، گفت؛ نگاهي به عمر 32 ساله و پرحادثه انقلاب اسلامي، نشان مي دهد كه دشمن هيچگاه از دشمني و كينه توزي عليه ايران اسلامي غافل نبوده است و مردم نيز با حضور به موقع و هوشيارانه خود در صحنه، نشان داده اند كه هرگز به خواب نرفته و چشم از دشمن برنداشته اند.
مدير مسئول كيهان با استناد به اظهارات مقامات آمريكايي از جمله «مايكل لدين» و «تيموتي اش» گفت؛ فتنه 88 از 20 سال قبل كليد خورده بود و دشمن همه توان و امكانات و رسانه ها و گروه ها و احزاب جاسازي شده در جاي جاي نظام را به صحنه آورده بود، و نتيجه گرفت كه؛ پيروزي بر اين فتنه، پيروزي در يك جنگ نرم و نيمه سخت تمام عيار با تمامي دشمنان بيروني و داخلي بود. شريعتمداري در بخش ديگري از سخنان خود گفت؛ اگر شما جوانان حزب اللهي در صحنه نبوديد و بعد از آگاهي فريب خوردگان و كناره گيري آنها از سران فتنه، كف خيابان را از وجود اراذل و اوباش اجاره اي پاك نمي كرديد، دشمن آسيب هاي فراواني به بار آورده بود.
وي اظهار داشت؛ به يقين دشمن دست از دشمني برنمي دارد و از آنجا كه حمله نظامي را كارساز نمي داند، به فتنه هاي ديگري روي مي آورد و افزود؛ همانگونه كه مردم ما در جريان فتنه 88 آبديده شده اند، دشمن نيز از تجربه شكست خود بهره مي گيرد و با پيچيدگي بيشتري به ميدان مي آيد بنابراين بايد از يكسو اهداف اعلام شده دشمن بيروني را رصد كرد و از سوي ديگر كساني را كه در داخل با دشمنان بيروني همخواني و همنوايي دارند زير نظر گرفت و بدون تعارف، با ديده ترديد به آنها نگريست و در همه حال بايستي چشم به جلودار يعني رهبر انقلاب دوخت. مدير مسئول كيهان در ادامه به چند معيار ديگر براي شناخت فتنه هاي پيش روي اشاره كرد و گفت؛ دشمن از مهره سوخته خود، نظير موسوي و كروبي و خاتمي بلافاصله در فتنه بعدي استفاده نمي كند و اگر مي بينيد كه علي رغم اعتراف به شكست فتنه، هنوز هم از آنها حمايت مي كند به خاطر دلگرمي دادن به ساير عوامل پنهان خود است بنابراين بايد مراقب نقاط ديگر بود، مثلا خواصي كه سكوت كرده بودند و يا كساني كه به ساختارهاي اصلي نظام حمله مي كنند.
مدير مسئول كيهان در بخش ديگري از سخنان خود به فجر خاورميانه اشاره كرد و آن را برگرفته از الگوي انقلاب اسلامي دانسته و گفت؛ آيا نمي بينيد كه بار ديگر نيل دهان گشوده است تا فرعون ديگري را در ميان امواج متلاطم خود غرق كند؟
شريعتمداري در پاسخ كساني كه اصرار دارند انقلاب مصر و تونس و يمن و اردن و الجزاير را غيراسلامي معرفي كنند گفت؛ ماهيت انقلاب مصر به آساني قابل درك است و در اين زمينه ادامه داد؛ مگر نه اين كه حسني مبارك يك مهره آمريكايي و اسرائيلي است، بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه انقلاب مردم مصر هويت ضد آمريكايي و ضد اسرائيلي دارد. اما ممكن است گفته شود، ضديت با آمريكا و اسرائيل مي تواند فقط نشانه استقلال طلبي مردم مصر باشد و نه الزاما اسلامي بودن آن! كه بايد گفت؛ مردم مصر در تظاهرات خود، شعار «الله اكبر» سرمي دهند و در پلاكاردها و پارچه نوشته هاي آنان جمله «اسلام تنها راه حل است» به چشم مي خورد. در ميدان «التحرير» به نماز مي ايستند، شروع حركت از نماز جمعه بوده است.
شريعتمداري با اشاره به نمونه هايي از اين دست گفت؛ آيا همه اينها نشانه هاي بارز انقلاب اسلامي نيست؟ و آيا نبايد با قاطعيت گفت كه نيل براي فرو بردن فرعوني ديگر دهان باز كرده است؟ وي افزود؛ فروپاشي حاكميت ديكتاتوري مصر، آغاز فروپاشي ساير ديكتاتورهاي منطقه است و ملت هاي مسلمان با توجه به تجربه موفق جمهوري اسلامي ايران، الگوي اسلامي را در حكومت هاي آينده خود برمي گزينند.

 



رونمايي از 4 ماهواره جديد با حضور رئيس جمهور

احمدي نژاد از نمونه هاي مهندسي ماهواره هاي ملي ظفر، رصد، فجر و ماهواره «آتست» و همچنين ماهواره بر «سفيرB1» و كپسول زيستي كاوشگر 4 رونمايي كرد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور صبح دوشنبه در مراسم ويژه روز فناوري فضايي كه به مناسبت دومين سالروز پرتاب ماهواره اميد به فضا در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد، از نمونه هاي مهندسي چهار ماهواره «ظفر»، «رصد1»، «فجر»، «دانشجويي اميركبير» و همچنين نمونه مهندسي موتور ماهواره بر «سفير B1» و كپسول زيستي «كاوشگر4» رونمايي كرد.
رئيس جمهور در اين مراسم حركت علمي كشورمان را حركتي با شتاب بالا دانست و گفت: وقتي دستاوردهاي امسال را با دو سال پيش مقايسه مي كنيم، مي بينيم كه دستاوردهاي اخير بيش از 10 برابر سال قبل است و اين يعني اينكه ما با يك سرعت و شتاب روزافزوني در حال حركت به سمت قله هاي كمال هستيم.
وي با اشاره به جايگاه ممتاز علوم فضايي در كشورمان اظهار داشت: حركت در مرز دانش و نگاه از افق بالا به هستي موجب جايگاه ويژه علوم فضايي شده است.
وي در ادامه سخنان خود به وجود دو نوع نگاه به علم اشاره و خاطرنشان كرد: يك نگاه به علم به دنبال سودجويي و تحقير انسان هاست و نگاه ديگر نگاهي كه به دنبال تكريم انسان است و ملت ايران، جمهوري اسلامي و دانشمندان كشورمان به دنبال تكريم انسان ها هستند.
احمدي نژاد حضور دانشمندان ايراني در عرصه هوافضا را حضوري پرقدرت، پرشتاب و ارزشمند خواند و اظهار داشت: هنوز كل بشر با اين همه پيشرفت هاي علمي در گام اول ايستاده و تا رسيدن به اوج كرامت و تسخير زمين و آسمان ها هنوز راه باقي است و بايد گام هاي بلندتري برداريم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود دانشمندان، انديشمندان و جوانان ايراني را مورد خطاب قرار داده و بر لزوم حفظ عنصر خودباوري تاكيد كرد و گفت: حفظ عنصر خودباوري كليد حركت است كه بايد همواره آن را زمزمه كنيم و بگوييم ما مي توانيم؛ چرا كه اين احساس و ايمان قدرتي را در انسان ايجاد مي كند كه هيچ قله اي خارج از دسترس انسان تصور نمي شود.
احمدي نژاد همچنين با تاكيد بر لزوم اتكا به روش هاي ايراني در مسير حركت هاي علمي خاطرنشان كرد: باور بنده اين است كه روش ايراني در تحقيقات علمي، توسعه فناوري و كشف حقايق اثرگذاري بسيار بالايي دارد.
وي اضافه كرد: كساني كه امروز مرزهاي دانش را در اختيار دارند، مصرند كه همه دانشمندان و نوآوران را در مسيري كه خودشان طي كرده اند، قرار دهند و اين يعني اينكه فاصله علمي همواره حفظ خواهد شد و آنها هميشه وجه پيشتازي خود را حفظ مي كنند.
رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه بايد به روش هاي ايراني برگرديم، به مهندسي گذشته ايران و همساني آن با طبيعت اشاره و تأكيد كرد: نوع نگرش ايراني به علم و فناوري بسيار مهم است كه بايد برگشته و اين نگاه را پيدا كنيم.
احمدي نژاد با اشاره به هم راستا و هم افزا شدن كارهاي علمي كشور با تشكيل سازمان فضايي اظهار داشت: بايد هدف تائيد شده مبني بر ارسال انسان به فضا تا سال 1400 تحقق يابد و بايد در اين زمينه توانمنديهايمان را بسيج كنيم و فكر مي كنم كه اين هدف زودتر هم محقق مي شود.
وي ادامه داد: حوزه هوافضا مي تواند فعاليت هاي علمي كشور را هدفمند كند؛ به شرط اينكه هماهنگ و رو به جلو حركت كنيم.
رئيس جمهور در خاتمه خاطرنشان كرد: اواخر امسال و سال آينده سال پرتاب هاي متعدد ماهواره است كه بايد سازمان فضايي طوري برنامه ريزي كند كه پشت سر هم قدم ها را در اين مسير برداريم.
جزئيات محصولات فضايي رونمايي شده
گفتني است نمونه مهندسي ماهواره ملي «ظفر» توسط دانشگاه علم و صنعت و به سفارش سازمان فضايي ايران ساخته شده كه با فناوري سطح بالا و كاملا عملياتي است و قابليت عكسبرداري رنگي با قدرت تفكيك بهتر از 80 متر را داراست و مقايسه اين ماهواره با ماهواره «نويد علم و صنعت» بيانگر ارتقاي بيش از 5 برابري خط فناوري دوربين ها، دوبرابري دقت كنترل و افزايش بيش از 15برابري نرخ ارسال داده هاي تصويري است.
ماهواره ملي ظفر كه داراي 90 كيلوگرم جرم است، به منظور استقرار در مدار دايره با ارتفاع 500 كيلومتر و زاويه انحراف مداري 55 درجه طراحي شده است.
ماهواره «رصد1» به عنوان اولين نانوماهواره دانشجويي تصويربرداري كشور با قابليت تصويربرداري با تاثيرپذيري بهتر از 200متر است كه كليه زيرسيستم هاي آن در كشور طراحي و ساخته شده است.
نمونه مهندسي ماهواره ملي «فجر» اولين ماهواره بومي جمهوري اسلامي ايران است كه ماموريت مانورمداري دارد. اين ماهواره از زيرسامانه پيش رانش گاز سرد براي انتقال مداري استفاده مي كند. علاوه بر زيرسامانه پيش رانش گاز سرد، ماهواره فجر از رانشگر پالس پلاسمايي كه يك رانشگر الكتريكي با ضربه ويژه بسيار بالا است، به عنوان محموله فرعي بهره گيري مي كند. اين رانشگر جديد باعث مي شود دوران ماهواره حول مركز جرم خود خواهد شد.
همچنين اين ماهواره به منظور اهداف نقشه برداري از يك محموله دوربين نيز استفاده مي كند كه آن را به عنوان اولين ماهواره بومي سنجش كشور در فضا ثبت خواهد كرد.
نمونه مهندسي ماهواره «آتست» (دانشجويي اميركبير) با هدف طراحي، ساخت، تست و تحويل براي پرتاب ميكروماهواره هايي با وزن حدود 80كيلوگرم با توانايي انجام مطالعات سنجش از دور و ذخيره و ارسال اطلاعات مخابراتي در خرداد 86 و به سفارش سازمان فضايي ايران به صورت رسمي آغاز شد كه اين پروژه پس از تلاش سه ساله 65 نفر از اساتيد، فارغ التحصيلان و دانشجويان دانشگاه اميركبير به ثمر نشسته است و 80كيلوگرم جرم دارد.
موتور ماهواره بر «سفير B1» هم از 32 به 37 (افزايش در حدود 50درصدي در وزن و 25درصدي در ارتفاع) با قابليت حمل ماهواره تا وزن 50 كيلوگرم در مدار بيضوي 300-450 كيلومتري افزايش يافته است.
كپسول زيستي «كاوشگر4» نيز شامل محموله علمي پژوهشي است كه به منظور انجام تحقيقات زيستي و ارسال موجود زنده به فضا به وسيله يك پرتاب كننده به فضاي ماوراي جو قوي انتقال مي يابد و ضمن ارسال و مخابره نتايج، در بازگشت به زمين بازيابي شده و نتايج آزمايشهاي علمي و تحقيقاتي از آن استخراج مي شود و دسترسي به ارتفاع 120 تا 150كيلومتر، ارسال موجود زنده انسان نما به فضا، دستيابي به فناوري طراحي، ساخت و پرتاب كپسول زيستي، بازيابي سالم محموله، پله متري و ثبت داده هاي محيطي، زيستي و تصاوير در تمامي مراحل پرتاب و تعيين بارهاي اكوستيكي محفظه از جمله اهداف اصلي ماموريت كاوشگر4 است.

 



نيكزاد سرپرست وزارت راه و ترابري شد

احمدي نژاد، علي نيكزاد وزير مسكن و شهرسازي را با حفظ سمت به سرپرستي وزارت راه و ترابري منصوب كرد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور، علي نيكزاد وزير مسكن و شهرسازي را با حفظ سمت به سرپرستي وزارت راه و ترابري منصوب كرد.
متن حكم سرپرستي نيكزاد به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي مهندس علي نيكزاد
با استناد اصل يكصد و سي و پنجم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و با عنايت به مراتب تعهد، شناخت و سوابق مفيد اجرايي به موجب اين حكم جنابعالي با حفظ سمت بعنوان «سرپرست وزارت راه و ترابري» منصوب مي شويد.
انتظار مي رود در اين مسئوليت خطير با استفاده از ظرفيت هاي علمي و تجربي كارشناسان و صاحبنظران ارجمند و بهره گيري از همكاري مديران و پرسنل خدوم آن وزارتخانه اهتمام لازم بكار بنديد.
موفقيت جنابعالي را در سايه توجهات حضرت ولي عصر(عج) مسئلت دارم.
محمود احمدي نژاد

 



آيت اللهي خبر داد بازنگري در 38 رشته علوم انساني تا شهريور 90

رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با تشريح روند بازنگري در سرفصل هاي علوم انساني اعلام كرد كه 38 رشته علوم انساني ظرف مدت 6 ماه بازنگري و نتايج آن شهريور سال آينده اعلام مي شود.
حميدرضا آيت اللهي ديروز با شركت در يك نشست خبري اظهار داشت: يكي از مشكلات حوزه علوم انساني اين است كه بالندگي خاص خود در آموزش و پژوهش را ندارد كه دليل اين مشكل به منابع و سرفصل هاي آن باز مي گردد.
وي با بيان اينكه بايد اين منابع و سرفصل ها بازنگري و متحول شود، افزود: بسياري از سرفصل هاي رشته هاي علوم انساني طي سال هاي گذشته تغييري نداشته و به عنوان مثال رشته اقتصاد 19 سال و فلسفه 23 سال است كه بازنگري نشده است.
رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با بيان اينكه براساس آئين نامه هاي موجود دانشگاه ها مي توانند در اين زمينه اقدامات محدودي انجام دهند، گفت: اين اقدامات محدود در برخي موارد انجام شده اما همچنان مشكلات زيادي وجود دارد كه دليل اصلي آن تغييرات زيادي است كه در اين رشته ها در جهان ايجاد شده است. آيت اللهي در همين زمينه خاطرنشان كرد: اكنون در دانشگاه هاي كشور دروسي تدريس و تحصيل مي شود كه در هيچ كجاي جهان وجود ندارد و يا در برخي موارد دروسي در دانشگاه هاي مختلف دنيا تدريس و تحصيل مي شود كه دانشگاه هاي كشورمان همچنان اين رشته ها را ندارند.
وي با بيان اينكه كار بازنگري در سرفصل هاي دروس بايد از سوي معاون آموزشي وزارت علوم انجام شود، اضافه كرد: معاونت آموزشي وزارت علوم براي انجام اين كار مي تواند از ابزارهاي بيروني خود استفاده كند كه در همين زمينه بخشي از اين كار به پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي محول شده است. رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي همچنين تصريح كرد: شوراي تحول در علوم انساني كه زير نظر شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز فعاليت مي كند نيز به دنبال ايجاد يك تحول اساسي در رشته هاي علوم انساني است تا اين بخش به بالندگي لازم برسد.
وي با بيان اينكه بسياري از دروس علوم انساني متناسب با شرايط فرهنگي ما نيست، خاطرنشان كرد: اين دروس و سرفصل ها متناسب با برخي از جوامع غربي تنظيم شده اند كه مي تواند به همان كشورها جهت دهي كند اما متناسب با كشورمان نيست. رئيس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي با اشاره به آغاز بازنگري در سرفصل ها و دروس 38 رشته علوم انساني، خاطرنشان كرد: اميدواريم بازنگري در اين 38 رشته ظرف مدت 6 ماه نهايي شده و نتايج آن را در شهريور آينده و يا قبل از آن اعلام كنيم.

 



شهردار تهران خبر داد خط يك مترو تا پايان سال به تجريش مي رسد

محمدباقر قاليباف گفت: تا پايان امسال و اوايل سال آينده خط يك مترو به تجريش مي رسد.
شهردار تهران صبح ديروز در مراسم افتتاح ايستگاه هاي ميدان آزادي و توحيد در مسير خيابان انقلاب تا آزادي در پاسخ به اين سؤال كه چند ساعت سرويس دهي در مسير انقلاب تا آزادي در روز انجام مي شود گفت: ابتدا كار به كندي انجام مي شود تا جا بيفتد.
وي ادامه داد: تست گرم انجام شده اما در 22 بهمن آمادگي داريم از ميدان آزادي تا ميدان انقلاب اگر اجازه دهند به طور كامل خدمات رساني كنيم.
شهردار تهران اضافه كرد: سرويس دهي از روز دوشنبه در 2 ايستگاه آغاز مي شود و حدود 3 ساعت فعاليت مي كنيم.
قاليباف ادامه داد: روزي كه بنده وارد شهرداري تهران شدم 34 ايستگاه مترو فعال بود ولي در اين 5 سال به مرز 75 ايستگاه رسيده ايم.
وي گفت: طول خطوط مترو در آن زمان 78 كيلومتر بود و امروز به مرز 127 كيلومتر مترو رسيده ايم.
قاليباف افزود: حدود 50 كيلومتر مترو در اين 5 سال به بهره برداري رسيده است و اين نشان مي دهد كه كار با منطق و برنامه پيش رفته و اگر به ما كمك بشود سرعت كار 2 تا 3 برابر افزايش خواهد يافت.
با هرگونه محدوديتي مخالفم
شهردار تهران در خصوص گسترش محدوده طرح زوج و فرد در شهر تهران نيز گفت: كلا با هرگونه محدوديتي كه نتوانيم كاري از طرف ديگر انجام دهيم مخالفم، وقتي محدوده زوج و فرد را افزايش مي دهيم بايد حمل ونقل عمومي انجام دهيم.
به گزارش فارس قاليباف ادامه داد: با زوج و فرد كردن و گران شدن بنزين نمي توان آلودگي هوا را برطرف كرد و بايد براي كاهش آلودگي هوا حمل و نقل عمومي را توسعه داد.

 



سرلشكر جعفري خبر داد توليد انبوه موشك هاي بالستيك دريايي سپاه پاسداران

فرمانده كل سپاه پاسداران از توليد انبوه موشك هاي بالستيك هوشمند و ضداهداف دريايي خبر داد.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح دوشنبه در نشست خبري كه به منظور اعلام دستاوردهاي جديد سپاه پاسداران صورت گرفت، در جمع خبرنگاران گفت: موشك هاي بالستيك و هوشمند سپاه پاسداران ضداهداف دريايي به توليد انبوه رسيده كه اين موشك ها مي توانند با دقت بسيار بالا اهداف مورد نظر را منهدم كنند.
وي با بيان اينكه فيلم شليك اين موشك ها به زودي در اختيار رسانه ها قرار خواهد گرفت، افزود: اين موشك هاي جديد، سرعتي مافوق صوت دارد و قابل ردگيري و خنثي سازي توسط دشمن نيست.
فرمانده كل سپاه در پاسخ به اين سوال كه آيا اين موشك همان موشك هاي 300كيلومتري دريايي سپاه است كه 2 سال پيش اعلام شد، با تاييد اين سوال گفت: اين موشك ها با دقت بسيار بالاتري اهداف را منهدم خواهند كرد.
توليد رادارهاي برد بلند پسيو
فرمانده كل سپاه همچنين با اشاره به دستاوردهاي جديد در عرصه راداري گفت: رادارهاي بردبلند «پسيو» سپاه با برد هزار و 100كيلومتر آخرين مراحل طراحي و ساخت را پشت سر گذاشته و به زودي توليد خواهد شد.
وي با بيان اينكه رادارهاي 500كيلومتري سپاه نيز هم اكنون در حال توليد هستند، خاطرنشان كرد: البته رادارهاي گذشته پسيو نبودند اما رادار بردبلند فعلي پسيو بوده و قابل شناسايي توسط دشمن نيست.
فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: در حوزه رادارهاي دريايي نيز در دو نوع رادار متحرك كه بر روي شناورهاي كوچك قرار دارند، با برد 40 كيلومتر و رادار ساحلي با برد 300كيلومتر نيز در حال پشت سر گذاشتن آخرين مراحل تحقيقاتي بوده كه به زودي توليد خواهند شد.
وي تصريح كرد: اين رادارها مي توانند توان سپاه براي شناسايي اهداف دريايي را به شدت افزايش دهند.
جعفري در پاسخ به سوالي درخصوص ارتش سايبري سپاه نيز گفت: اين ارتش صحنه اي است كه نياز امروز دفاعي، امنيتي، سياسي و فرهنگي در فضاي مجازي است كه بسياري از كشورها از آن استفاده مي كنند.
وي ادامه داد: سپاه با توجه به توانمندي هاي خود به ويژه متخصصين بسيجي در اين صحنه حضور دارد و با توجه به اتصال ما به بسيج و نيروهاي انقلاب هيچ محدوديتي در مورد تعداد نيروهاي متخصص در جنگ سايبري نداريم و به طور گسترده از اين نيروها استفاده مي كنيم و علت موفقيت سپاه نيز استفاده از اين نيروهاست.
سردار جعفري درباره شبكه هاي ضدكروز سپاه، اظهار كرد: پوشش اين شبكه ها از سوي سپاه در همه جاي ايران نيست ولي در مناطق حساس و حياتي كشور از جمله تهران اين توانمندي ايجاد شده است. با توجه به سرعت كم موشك هاي كروز، امكان از بين بردن آن ها در فضا و پيش از برخورد با زمين وجود دارد و چنين امكاني براي ما به وجود آمده است.
تجهيز هواپيماهاي سپاه
به منابع حمل آب
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، همچنين به يكي از دستاوردهاي تحقيقاتي سپاه در زمينه پدافندي و كمك رساني به حوادث غيرمترقبه اشاره كرد و گفت: توانسته ايم هواپيماهاي ايلوشين سپاه را به منبع هاي بزرگ حمل آب مجهز كنيم تا براي خاموش كردن آتش به ويژه در حوادثي نظير آتش سوزي اخير جنگل گلستان از آنها بهره بگيريم.
وي ادامه داد: بالگردهاي سپاه در گذشته به منبع هاي آب 2 تني مجهز بود، ولي با دستاورد تحقيقاتي اخير هواپيماهاي ايلوشين به منبع هاي بزرگ 30تني و در آينده 40 تني مجهز مي شوند. اين هواپيماها اين قابليت را دارند كه ظرف 20 تا 30 ثانيه آب موجود در خود را تخليه كنند. بدين ترتيب براي اولين بار در ايران چهار يا پنج فروند از اين هواپيماها به اين منابع آب مجهز مي شوند تا ان شاءالله ديگر شاهد حوادثي نظير آتش سوزي جنگل گلستان نباشيم.
اجراي پروژه هاي محروميت زدايي در كشور
جعفري به رويكرد سپاه در بحث سازندگي و محروميت زدايي اشاره كرد و افزود: توانسته ايم 10 هزار پروژه محروميت زدايي در مناطق محروم و در زمينه هاي مختلف بهداشتي، عمراني، درماني و سازندگي انجام دهيم كه همه اين كارها جدا از فعاليت هاي بسيج سازندگي و بدون دريافت هيچ هزينه اي از دولت بوده است.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري، در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران درباره ادعاي اخير سايت ويكي ليكس مبني بر اين كه يكي از ماموران اف.بي.آي در يكي از زندان هاي سپاه است، اين مساله را تكذيب كرد.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين رابطه، اظهار كرد: دشمنان ما به دنبال بهانه جويي و پيدا كردن نقاط ضعف هستند و چنين ادعاهايي در راستاي بهانه گرفتن هاي آن هاست.
وي تاكيد كرد: سپاه اخبار منتشر شده مبني بر وجود يكي از ماموران اف.بي.آي در زندان هاي خود را تكذيب مي كند و مطمئن باشيد اگر سپاه كسي از دشمنان را بگيرد حتما اعلام مي كند.
فعاليت هاي اقتصادي سپاه در راستاي كمك به دولت است
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همچنين در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران، فعاليت هاي اقتصادي سپاه را در زمينه هاي مختلف تشريح كرد.
سردار سرلشكر محمدعلي جعفري در اين رابطه، اضافه كرد: فعاليت هاي اقتصادي سپاه در دو بخش عمده است. بخش اول فعاليت هايي است كه در زيرمجموعه بنياد تعاون انجام مي شود و همه سازمان هاي امنيتي و نظامي كشور چنين بنيادي را دارند تا در قالب آن خدماتي را به كاركنان خود برسانند و اين امر طبيعي است.
وي ادامه داد: بخش دوم فعاليت هاي اقتصادي سپاه كه بسيار عمده و گسترده است و دشمنان انقلاب اسلامي بر روي آن تاكيد دارند در قالب قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء انجام مي شود و بسيار گسترده است و ما به اين مساله اذعان داريم.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، افزود: فعاليت هاي سازندگي سپاه با هدف كمك به دولت و مقابله با تحريم هايي است كه شركت هاي خارجي مي توانستند اعمال كنند و ما پيشتر متكي به اين شركت ها بوديم ولي سپاه امروز در اكثر يا همه پروژه هايي كه به ويژه در رابطه با نيروگاه هاي هسته اي، توليد گاز، احداث نيروگاه هاي مختلف، حفر چاه و انتقال گاز، آب و نفت انجام مي شود به دولت كمك مي كند. هدف اصلي سپاه كمك به امر سازندگي دولت است و امروز دولت نيز به اين نقش موثر سپاه اذعان دارد.
اقدامات سپا ه در راستاي مقابله با تهديدهاي فرهنگي
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ادامه به فعاليت هاي فرهنگي اشاره كرد و گفت: با توجه به تهاجم شديد دشمنان عليه باورهاي ديني مردم ما لازم است كه همه نهادهاي كشور براي مقابله اين تهاجم دشمن اقدام كنند و سپاه با توجه به دريافت ماموريت براي مقابله با تهديدات فرهنگي، به موازات مقابله با تهديدات امنيتي و نظامي، چند سالي است كه سرمايه گذاري هاي زيادي را در زمينه هاي فرهنگي انجام مي دهد و سازماندهي جديد سپاه و تغييرات صورت گرفته در ساختار سازماني سپاه و بسيج با همين هدف و رويكرد است.
جعفري تصريح كرد: بيشترين تهديد موجود در زمينه مسائل فرهنگي، سياسي و اجتماعي است و جزو رسالت هاي سپاه است كه اگر مي خواهد از انقلاب دفاع كند در اين زمينه ها برنامه ريزي هاي لازم را پيش بيني كند. البته انجام فعاليت هاي فرهنگي به زمان نياز دارد تا به ثمر بنشيند و ما در اين زمينه ها فعال هستيم.
وي با تاكيد بر اهميت نيروي انساني در بالا بردن توانمندي هاي سپاه، اظهار كرد: پويايي سپاه پاسداران به اين است كه در مقابل تهديدات مختلف و تغيير ماهيت تهديد، خود را به روز نگه دارد. انقلاب ما در معرض همه نوع تهديدات هست و سپاه نيز در همه اين عرصه ها بايد اقدام كند و به ويژه در صحنه تهديدات نرم وظيفه پيشگيري از وقوع تهديد مهمتر از اقدامات مقابله اي است.
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، خاطرنشان كرد: سپاه پيش از آنكه نظامي باشد يك سازمان عقيدتي و سياسي است و بر اين اساس بيش از اينكه به تجهيزات توجه كند بايد به سرمايه هاي انساني خود توجه داشته باشد. قدرت واقعي سپاه متكي به ايمان و معنويت نيروهاست و سپاه هيچگاه متكي به تجهيزات نبوده بلكه به بالا بردن توانمندي هاي تجهيزات خود توجه داشته است.

 



سخنگوي شهرداري مشهد: خط يك قطار شهري مشهد فردا توسط رئيس جمهور افتتاح مي شود

مشهد- خبرنگار كيهان:
سخنگوي شهرداري مشهد از افتتاح خط يك قطار شهري مشهد فردا با حضور رئيس جمهور خبر داد.
علي حامدمقدم با اعلام اين خبر گفت: هم زمان با ايام دهه فجر، دومين سامانه حمل و نقل درون شهري كشور در پايتخت معنوي ايران افتتاح مي شود.
وي افزود: طبق برنامه ريزي انجام شده در ابتداي شروع به كار قطار شهري، شهروندان مي توانند حداقل هر نيم ساعت در 22 ايستگاه سوار واگن ها شوند.
مديركل روابط عمومي و بين الملل شهرداري مشهد اظهار داشت: با توجه به اين كه تعدادي از واگن هاي قطار شهري هنوز در چين مراحل ساخت را طي مي كند، با تكميل خطوط زمان انتظار به حدود 5 دقيقه كاهش خواهد يافت.
وي افزود: قطار شهري، ضمن حذف بخشي از ترافيك سنگين مشهد، در زمينه كاهش آلودگي هوا بسيار موثر بوده و خدمتي در جهت رفاه شهروندان و زائران بارگاه منور رضوي است.

 



نادران: تحقيق و تفحص از شوراي ايرانيان به جايي نمي رسد

نماينده تهران در مجلس با اشاره به تركيب هيئت تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان اعلام كرد كه به دليل پيش بيني به نتيجه نرسيدن كار اين كميته از عضويت در آن استعفا دادم.
«الياس نادران» در گفت وگو با مهر، با اعلام اين خبر اظهار داشت: نتيجه اي كه از انتخابات هيئت رئيسه اين كميته به دست آمد به گونه اي است كه در آن اراده جدي براي رسيدگي به موضوع را نمي بينم، بنابراين از عضويت در اين هيئت استعفا دادم.
نادران كه از تقاضاكنندگان اصلي تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان است خاطرنشان كرد: تصميم گرفتم اسنادم در اين زمينه را به كميسيون اصل نود و قوه قضائيه ارائه دهم.
نماينده تهران گفت: اين اسناد را در قالب شكايتي به كميسيون اصل نود ارسال مي كنم. همچنين به عنوان يك فرد مطلع اسناد مذكور را در اختيار قوه قضائيه مي گذارم تا دادستان نسبت به آن اقدام كند.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به اينكه شما از تقاضاكنندگان اصلي اين تحقيق و تفحص هستيد چرا اعضا راي به رياست شما بر اين هيئت ندادند گفت: از يكي از اعضا پرسيدم كه چرا به كانديداتوري من براي رياست راي نداديد كه او گفت ديدم شما خود پيشنهاددهنده انجام تحقيق و تفحص هستيد و براي انجام آن جدي هستيد گفتم بهتر است كه شما رئيس نباشيد!
براساس اين گزارش، پس از انجام انتخابات هيئت رئيسه هيئت تحقيق و تفحص از شوراي عالي ايرانيان، حجت الاسلام حسين ابراهيمي نماينده بيرجند رئيس، مصطفي كواكبيان نماينده سمنان و نقوي حسيني نماينده ورامين نواب رئيس و داريوش قنبري به عنوان دبير اين هيئت انتخاب شدند.

 



تجديد ميثاق وزير و كاركنان وزارت خارجه با آرمان هاي معمار كبير انقلاب

وزير امور خارجه و كاركنان اين وزارتخانه صبح ديروز با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمانهاي معمار كبير انقلاب تجديد ميثاق كردند.
«علي اكبر صالحي»، وزير امور خارجه كشورمان به همراه معاونان و مديران كل اين وزارتخانه ديروز با حضور در مرقد مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران با آرمانهاي معمار كبير انقلاب تجديد ميثاق كردند. رامين مهمان پرست سخنگو و معاونان و مديران كل وزارت خارجه در اين مراسم حضور داشتند. شركت كنندگان در اين مراسم با قرائت فاتحه و نثار تاج گل ياد و خاطره پير جماران را گرامي داشتند.

 



معاون كميته امداد امام خميني خبر داد افزايش سقف وام اشتغال مددجويان به 20 ميليون تومان

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) گفت: سقف وام اشتغال مددجويان كشور به 20 ميليون تومان افزايش يافته است.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام، «محمد اميد» در جمع مسئولان و كارشناسان اشتغال واحدهاي كميته امداد امام خميني(ره) استان ايلام اظهار داشت: اين ميزان تسهيلات از سال آينده قابل پرداخت است.
وي ادامه داد: اين مهم در راستاي خودكفايي مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) در سراسر كشور اجرايي و محقق مي شود.
اميد تصريح كرد: اكنون اين رقم 8 ميليون تومان است كه طي سال آينده 12 ميليون تومان ديگر به آن افزوده مي شود.
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) كشور گفت: امسال اجراي طرح هاي اشتغالزايي در كميته امداد كشور 25 درصد رشد داشته است.
وي ادامه داد: در سال جاري 6 هزار ميليارد ريال از محل اعتبارات كميته امداد امام خميني(ره) و بانك هاي عامل براي اجراي طرح هاي اشتغالزايي اختصاص يافته است.
اين مسئول اضافه كرد: امسال از محل پرداخت اين ميزان تسهيلات در مجموع 75 هزار طرح اشتغالزايي در كشور در حال اجرايي شدن است.
اميد تصريح كرد: اين نهاد حمايتي تعهد كرده كه حداقل 150 هزار فرصت شغلي در اقصي نقاط كشور براي مددجويان زير پوشش اين نهاد در سال آينده ايجاد كند.
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) گفت: 2 هزار و 400 ميليارد تومان براي اجراي طرح هاي خودكفايي مددجويان از محل تسهيلات بانكي در سال آينده اختصاص يافته است.

 



اخبار ادبي و هنري

تقدير عجيب از آنونس يك فيلم موهن
آنونس فيلم موهن و غيراخلاقي «آتشكار» با دادن يك سيمرغ بلورين، هدف استقبال جشنواره فيلم فجر قرار گرفت.
به گزارش كيهان، فيلم ياد شده كه اكرانش با اعتراض هاي شديد خانواده ها و نمايندگان مجلس مواجه شده است، سه سال در جشنواره فيلم فجر پذيرفته نمي شد.
تعجب برانگيز اينكه، سيما كه در پخش تبليغات سينمايي با دقت عمل مي كرد، از دو شب پيش به پخش تيزر فيلم آتشكار پرداخت.
نقد پناهيان از كند بودن ادبيات و هنر انقلاب
حجت الاسلام عليرضا پناهيان گفت كه توليد آثار ادبي و هنري در خدمت انقلاب اسلامي روند كندي دارد و عقب تر از سرعت حركت انقلاب پيش مي رود.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان در گفت وگو با فارس درباره شاخصه هاي ادبيات انقلاب اسلامي و موضوع صدور آن گفت: اگر آثار هنري فاخري در جهت تبيين ارزش ها و مفاهيم انقلاب اسلامي داشته باشيم يقيناً عمليات صدور خود به خود شكل خواهد گرفت.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره هاي ادبي اضافه كرد: جشنواره ها و يا سوگواره هايي با بيش از يك ميليون شركت كننده بايد بيش از اين ها برگزار شود، زيرا استعداد اين مهم وجود دارد، اما با هزينه بيشتر و با مهم دانستن اين موضوع بايد اهتمام بيشتري به اين حركت ها داده شود كه در اين صورت آثار فاخري توليد مي شود و بر اين اساس راه و مسير صدور نيز آسان خواهد شد.
ادعاي جديد آمريكا با هدف ايران هراسي
فاكس نيوز مدعي پيدا شدن كتابي ايراني به نام «به ياد شهداي ما»، در صحراي آريزوناي آمريكاست كه در اين كتاب، نام و تاريخ و نحوه عمليات استشهادي ايرانيان شركت كننده در اين عمليات ها درج شده است. به گزارش خبرنگار مشرق، اگرچه اين خبر براي فاكس نيوز و همچنين راشاتودي، خبر مهمي محسوب شد و شبكه فاكس گفت كه اين امر سبب نگراني و وحشت در آمريكا شده است؛ اما به نظر مي رسد اين خبر صرفا براي ايران هراسي منتشر شده است.
سايت ها و وبلاگ هاي برتر ادبي
در جشنواره شعر فجر معرفي شود
عضو شوراي سياستگذاري جشنواره بين المللي شعر فجر پيشنهاد كرد سايتها و وبلاگهاي برتر ادبي در جشنواره شعر فجر معرفي شود.
به گفته جواد محقق، در شرايط فعلي سايتها و وبلاگهاي ادبي فعالي وجود دارند كه به طور جدي در زمينه شعر فعاليت مي كنند و خوب است كه جشنواره شعر فجر نمونه هاي برتر آنها را معرفي كند.
وي درباره روند تكامل اين جشنواره گفت: طبيعي است كه هر جرياني به مرور زمان تكميل مي شود و جشنواره شعر فجر هم از اين قاعده كلي مستثني نيست و با توجه به تغيير مديريتها و دبيران جشنواره، نوع نگاه، سليقه و شناخت آنها هم در ايجاد اين فضا بي تاثير نبوده است.
مختارنامه به عنوان اثر برگزيده معرفي شد
با وجود تبليغات منفي محافل وهابي در خارج از كشور، مخاطبان فارسي زبان رسانه ملي، مجموعه تلويزيوني مختارنامه را به عنوان اثر برگزيده معرفي كردند.
مجموعه تلويزيوني «مختارنامه» ساخته داود ميرباقري در قالب برنامه شب جشن فجر به عنوان برترين اثر مخاطبان شبكه جهاني جام جم معرفي شد.
در اين مجموعه، منافقين و خواص بي بصيرت هدف افشاء قرار گرفته اند.
راه اندازي وبلاگ كاريكاتورهاي قيام مردم مصر
وبلاگ كاريكاتورهاي قيام مردم مصر راه اندازي شد.
در اين وبلاگ كاريكاتورهاي مازيار بيژني، به نمايش گذاشته مي شود.

 



با حضور رئيس جمهوري عمليات اجرايي ساخت پل خليج فارس در قشم آغاز مي شود

عمليات اجرايي ساخت پل خليج فارس دهه نخست اسفندماه، با حضور رئيس جمهوري آغاز مي شود.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بيان اينكه به دليل اهميت پل خليج فارس كلنگ اين پروژه به دست رئيس جمهور به زمين مي خورد، گفت: دليل تأخير كلنگ زني اين پروژه در تاريخ اعلام شده، مشغله كاري رئيس جمهور است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قشم، سيدرضا موسوي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه با آغاز عمليات اجرايي پل خليج فارس و آماده سازي اين پروژه ملي نقش اصلي اين منطقه در بعد اقتصادي شكل خواهد گرفت، ابراز داشت: 15 شركت ايراني و خارجي در مناقصه احداث پل خليج فارس شركت كرده اند كه يك شركت ايراني برنده اين مناقصه شده است. به گفته وي پس از اعلام رسمي نام برنده مناقصه پل خليج فارس در هفته آينده، عمليات اجرايي اين پروژه در دهه نخست اسفندماه با حضور احتمالي رئيس جمهور بهره برداري مي شود.
موسوي اظهار اميدواري كرد: پس از 38 سال انتظار با عمليات اجرايي اين پل و تكميل آن در كمترين زمان ممكن شاهد تحول عظيم اقتصادي در جزيره قشم و به تبع آن در كل كشور باشيم.
يادآور مي شود پل خليج فارس حد فاصل بندرپل در شهرستان خمير و بندر لافت در جزيره قشم به طول بيش از يك كيلومتر ايجاد مي شود. به گفته مسئولان با ايجاد اين پل كه در آن خطوط ريلي نيز پيش بيني شده است، بخش گردشگري قشم نيز دستخوش تحولات عديده اي مي شود.

 



محمدحسين صفارهرندي: چپگراهاي دهه 60 به صورت افراطي راستگرا شدند

مشاور فرهنگي سپاه گفت: در دهه 60 بسياري از چپگراها به صورت افراطي راستگرا شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، «محمدحسين صفارهرندي» شامگاه يكشنبه در نهمين دوره اردوي آموزشي- تشكيلاتي جهاد اكبر اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاههاي سراسر كشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با راهبري جامعه در طول اين سالها، كشور را به سمت گفتمان عدالت اجتماعي رهنمون ساختند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي كمبود افراد متدين اسلامي و كارآزموده را يكي از مشكلات سالهاي ابتدايي انقلاب دانست و افزود: به همين خاطر در اين جريان افراد زيادي كه از نظر باور اسلامي و تجربه حكومتي ضعيف بودند روي كار آمدند.
وي تصريح كرد: با اين حال خيلي از اين افراد با موج اول انقلاب اسلامي كنار رفتند و اين انقلاب به سمت آرمانهاي والاي خود پيش رفت.
مشاور فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد: حتي در دولت شهيد رجايي نيز به دليل اين كمبود، شخصيت هايي با افكار و عقايد متفاوت ديده مي شدند.
وي با بيان اينكه تشكيل نظام كوپني در هنگام جنگ در هر كشور و حتي مدت زماني طولاني بعد از آن طبيعي است، افزود: با اين حال روند رو به رشد توسعه اختيارات دولت در اقتصاد در دهه 60 كشور متاثر از تصميمات شخصي برخي افراد در مناصب حساس حكومتي بود.
صفارهرندي اظهار داشت: امام خميني(ره) چند بار به دولت در اين زمينه و براي اصلاح ساختار حاكميت مطلق دولت در اقتصاد هشدارهايي داده بود. كه «چنين نباشد كه دولت همه چيز را بخواهد در انحصار خود بگيرد. به مردم اجازه بدهيد تجارت بكنند، واردات بكنند و امثالهم...» ولي دولت وقت هيچ نشانه اي از همراهي با اين نگاه امام را از خود بروز نمي داد.
مشاور فرهنگي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: كساني هم خارج از دولت با اين موضع نخست وزير همراهي مي كردند از جمله هاشمي رفسنجاني كه در خطبه هايي با مضمون عدالت اجتماعي در دهه 60 بر تمركز فعاليتهاي اقتصادي در دست دولت تاكيد مي ورزيد.
وي گفت: اما هم ايشان با آغاز دوره رياست جمهوري خود با يك تغيير موضع صريح، راهي را پيش برد كه نتيجه ليبراليسم اقتصادي بود.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به تاكيد هاشمي به مانور تجمل در خطبه هاي نمازجمعه گفت: از اينجاست كه هاشمي در مذمت تصميمات و رويه هاي پيشين خطبه مي خواند؛ اين در حالي است كه وي پيش از اين از تصميم گيران و تصميم سازان اصلي بود.
وي با اشاره به اينكه آرمانهاي ابتدايي انقلاب به پاي سياست هاي سازندگي و توسعه قرباني شد، گفت: توجيه كارگزاران اين بود كه سرريز درآمدهاي قشر مرفه به جيب اقشار پايين جامعه واريز خواهد شد و بدين ترتيب آنها نيز بهره مند خواهند شد.
صفارهرندي تصريح كرد: وقتي قرار بود به هر قيمتي سازندگي انجام شود، تصميمات باطلي اتخاذ مي شد كه حتي در دولت هم مطرح نمي شد؛ لذا در اين دوره شاهد ثروتهاي بادآورده يك شبه اي بوديم كه عادات خاصي را به همراه داشت و طبقه نوكيسه تبديل به يك جريان اجتماعي شد.
وي ضمن اشاره به سياست هاي اقتصادي دولت موسوي مبني بر بستن اقتصاد و منحصر كردن آن به دولت، افزود: در اين مقطع برخي از مديران دولتي در معاملات كاري، پورسانت خريد را داخل جيب خود مي گذاشتند و البته اين مسئله به مذاق خيلي ها مزه كرد؛ بعدها نيز همين مديران پس از كليد خوردن سازندگي در خط مقدم حضور داشتند.
وي تاكيد كرد:اگر مسئله عدالت براي ما موضوعيت دارد بايد ريشه ها را شناخته و عوامل بي عدالتي را شناسايي كنيم.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: رنج ناشي از عملكردهاي ناخوشايند در دهه 70 و بعد از آن آنقدر در كام دلسوزان نظام تلخ جلوه كرد كه مردم چشم انتظار يك اتفاق مثبت جهت تغيير شرايط بوده و آمادگي لازم را براي استقرار گفتمان عدالت و مبارزه با فساد داشتند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد در تبيين مهندسي رهبري در اين تغيير گفتماني اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با تدابير خود بار ديگر عدالت را به خواسته عمومي مردم تبديل كردند و نهايتا احمدي نژاد با برافراشتن پرچم عدالت موفق به پيروزي در انتخابات شد؛ لذا اگر اين آمادگي در مردم بوجود نمي آمد دولت احمدي نژاد به اين توفيق نمي رسيد.
وي درباره مسئله فتنه جديد و اينكه هر از چندگاهي فرد يا گروه خاصي به عنوان مصداق اين فتنه معرفي مي شوند، اظهار داشت: اشكالي كه به اكثر ما وارد است اين بوده كه حب و بغض خود را مبناي بسياري از اين تحليل ها قرار مي دهيم؛ لذا با اين روند كه عده اي خوب يا عده اي را بد بدانيم، در آينده دچار مشكل خواهيم شد.
صفارهرندي در پايان تاكيد كرد: بايد خوبي و بدي را در قالب جريان شناخت و نه اشخاص؛ چرا كه از اين طريق مصاديق به راحتي قابل شناسايي خواهند بود.

 



معاون وزير نفت خبر داد بهره برداري از يك هزار و 114 پروژه گازرساني در كشور

معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي گاز ايران گفت: يك هزار و 114 پروژه گازرساني در ايام الله دهه فجر در كشور به بهره برداري مي رسد.
«جواد اوجي» در ساوه افزود: براي اجراي اين پروژه ها در مجموع 15 هزار ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
وي با اشاره به اينكه با بهره برداري از اين طرحها بسياري از چالشهاي بخش گاز كشور مرتفع مي شود، اظهار داشت: اين پروژه هاي كليدي در تمامي استانهاي كشور اجرا شده است.
معاون وزير نفت بيان كرد: در سال جاري به لطف الهي در هيچ نقطه از كشور با قطعي افت فشار و محدوديت مصرف گاز در بخش صنعت مواجه نبوديم.
اوجي با اشاره به اينكه مصرف گاز طبيعي صنايع قبل از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها روزانه 70 ميليون متر مكعب بود، گفت: اين ميزان با حذف گاز مايع و استقبال از گاز طبيعي به 82 ميليون متر مكعب رسيده است.
وي افزود: علاوه بر اينكه محدوديتي براي استفاده صنايع از گاز لحاظ نشد بلكه صادرات گاز نيز همچنان پابرجا است.
اوجي اظهار داشت: امسال شركت ملي گاز كشور مشاركت نامه و تفاهمنامه هايي با بانكهاي شركت ملي گاز به ارزش بيش از 90 هزار ميليارد ريال بصورت فاينانس و مشاركت داشته است.
وي بيان كرد: هم اكنون شركت ملي گاز ايران 65 تا 70 درصد در ساخت توربينها و 90 تا 95 درصد در تاسيس و ساخت توربوكمپرسور با استفاده از توان بخش خصوصي به خودكفايي رسيده است كه اميد است در دو تا سه سال آينده اين ميزان 100 درصد محقق شود.

 



فرمانده ناوگان شمال: نيروي دريايي آماده آموزش كشورهاي دوست و همسايه است

فرمانده ناوگان شمال گفت: نيروي دريايي با استفاده از تجربيات هشت ساله دفاع مقدس، آماده آموزش نيروهاي كشورهاي دوست و همسايه است.
به گزارش ايرنا، امير دريادار «حسين آزاد» در جمع خبرنگاران در بندر انزلي افزود: بومي سازي آموزش و همه حلقه هاي زنجيره اي دفاع ما از سال 59 وابسته به داخل است و هيچ وابستگي به خارج نداريم.
وي تاكيد كرد: امروز تعامل آموزشي تنگاتنگي بين نيروهاي ارتش، سپاه و بسيج است كه مي توانيم به عنوان بازوي توانمند ولايت در همه زمينه ها كنار يكديگر كار كنيم.
وي شروع ماموريت نيروي دريايي در خارج از مرزها را امتياز و تفاوت نيروي دريايي با ساير نيروها دانست و افزود: امروز منافع ما به واسطه دزدان دريايي در خليج عدن تهديد شده است كه نيروي دريايي براي حفظ منافع و دفاع از شناورهايمان سه هزار كيلومتر خارج از مرزهاي آبي به ماموريت مي پردازد.
فرماندهي ناوگان شمال با اشاره به از دست رفتن تنها دو فروند از ناوچه هاي نيروي دريايي در رويارويي مستقيم با دشمن در زمان جنگ تحميلي افزود: در حال حاضر به جاي آن ناوچه ها دو ناوچه پيكان و جوشن با همان نامهاي قبلي به كمك متخصصان وزارت دفاع و ساخت متخصصان داخلي و توان نيروي دريايي در درياي خزر به ماموريت مي پردازند.

 



معاون وزير آموزش و پرورش: فناوري اطلاعات در مدارس ابتدايي آموزش داده مي شود

معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: يكي از برنامه هاي مهم در دستور كار اين وزارتخانه ورود فناوري اطلاعات به دوره ابتدايي است.
به گزارش ايرنا، «فاطمه قربان» در آيين افتتاح پروژه هاي آموزشي، رفاهي و ورزشي در شهرستان شهرضا، آشنايي دانش آموزان با دانش روز، استفاده مناسب از فناوري اطلاعات و ابزار آن را از جمله اهداف ورود فناوري اطلاعات به دوره ابتدايي برشمرد.
وي افزود: با استفاده از اين فناوري و ابزار آن مي توان در ارتقاي علمي دانش آموزان خلاق نيز گام هاي بلندي برداشت.
معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: استفاده صحيح و مناسب از فناوري اطلاعات مي تواند در مقابله با جنگ نرم و سايبري تاثير به سزايي داشته باشد. معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: ايجاد 50 هزار مدرسه قرآني در دو سال آينده در دستور كار اين وزارتخانه قرار دارد. وي گفت: بيش از 10 هزار مدرسه قرآني اكنون در كشور فعال است.
مدارس قرآني در نوبت دوم مدارس عادي كه در محله محوريت و مركزيت دارند، تشكيل مي شود تا همه افراد محل بتوانند از امكانات آن استفاده كنند. سه مدرسه، يك سالن ورزشي و سوئيت هاي مركز آموزشي و رفاهي فرهنگيان شهرضا، با حضور معاون وزير آموزش و پرورش افتتاح شد. براي ساخت اين فضاها بالغ بر 2 ميليارد و 600 ميليون تومان اعتبارات دولتي و كمك خيرين هزينه شده است.

 



فرمانده پايگاه دوم شكاري تبريز: مراحل كامل تعمير هواپيماي ميگ 29 در تبريز انجام شد

فرمانده پايگاه دوم شكاري تبريز گفت: پنج مرحله تعمير هواپيماي ميگ 29 در تبريز انجام شد و هواپيماي تعميري در تبريز به پرواز درآمد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محمد حلت آبادي ظهر ديروز در مراسم گراميداشت نيروي هوايي، تاكيد كرد: نيروي هوايي در طول هشت سال دفاع مقدس حافظ مرز و كيان كشور اسلامي بوده و در زمينه هاي مختلف منشا خدمات بسيار بوده است.
وي با بيان اينكه نيروي هوايي در شرايط كنوني نيز آمادگي خود را در همه جوانب حفظ كرده است، يادآور شد: حفظ آمادگي نيروهاي نظامي و از جمله نيروي هوايي موجب خواهد شد تا دشمن نسبت به كيان اسلامي طمع ورزي نكند.
فرمانده پايگاه دوم شكاري تبريز با اشاره به دستاوردهاي نيروي هوايي طي سال هاي اخير اظهار داشت: امروز شاهد پرواز دو فروند هواپيماي ميگ تعمير شده در پايگاه دوم شكاري تبريز هستيم.
وي افزود: براي نخستين بار مجوز تعمير اساسي دو فروند ميگ 29 در تبريز دريافت شد و در دو مرحله تمام پنج مرحله تعميرات اساسي در تبريز انجام شد.

 



پرچم گنبد زرين امام رضا(ع) عوض شد

پرچم گنبد زرين بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علي بن موسي الرضا(ع) طي آئيني ويژه بامداد ديروز با حضور خادمان آستان قدس رضوي تعويض شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در اين مراسم پرچم مشكي كه به مناسبت ماه هاي محرم و صفر بر گنبد حرم مطهر امام هشتم(ع) افراشته شده بود، پايين آورده و به جاي آن پرچم مخملي سبز نصب شد.
در اين مراسم باشكوه خادمان و كفشداران آستان قدس رضوي پس از نوحه خواني، پرچم سبز رنگ را به پشت بام روضه منوره حرم مطهر انتقال داده و با فرستادن صلوات بر محمد و آل محمد(ص) آن را بر گنبد طلايي حضرت رضا(ع) به اهتزاز درآوردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14