(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 20 بهمن 1389- شماره 19860

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
محمدجواد لاريجاني: وجود ديدگاه هاي متفاوت نسبت به دولت نبايد در ولايت پذيري خواص اخلال ايجاد كند
رهبر انقلاب در جمع فرماندهان و پرسنل نيروي هوايي: جمهوري اسلامي ايران اكنون الگوي ملت ها شده است
نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري مسئول وحدت حوزه و دانشگاه شد
مسيرهاي دهگانه راهپيمايي 22 بهمن در تهران اعلام شد
طي حكمي از سوي آيت الله يزدي سقاي بي ريا به عنوان رئيس دفتر جامعه مدرسين منصوب شد
اعلام موفقيت هاي ايران در عرصه فضا به اجلاس كميته علمي و فني سازمان ملل
لاوروف: مسئله هسته اي ايران تنها با مذاكرات قابل حل است
مشكل پرداخت پول نفت از جانب هند به ايران حل شد
سفير ايران در سوريه: تحولات منطقه نشان مي دهد كه انقلاب اسلامي صادر شده است
هراس نخست وزير و وزير خارجه اسرائيل از تشكيل نظام مشابه ايران در مصر
معاون ستاد حمل و نقل كشور: مصرف بنزين بين 15 تا 30 درصد كاهش يافته است
معاون مركز اصناف كشور: اصناف داراي پروانه كسب تسهيلات دريافت مي كنند
ايران به جمع 16 كشور برتر توليدكننده برق جهان پيوست
با حضور وزير صنايع و معادن نخستين واحد توليد كننده ابريشم مصنوعي كشور در قزوين افتتاح شد
وزير مسكن و شهرسازي: مجريان طرح هاي مسكن مهر از پرداخت ماليات معاف مي شوند
آغاز مسابقات اسكي دانش آموزي كشور در كرج
سد ماملو امروز با حضور رئيس جمهور افتتاح مي شود
با حضور وزير نفت: بهره برداري از فاز 2 ميدان نفتي دارخوين آغاز شد
معاون پارلماني رئيس جمهوري: رئيس جمهوري بودجه سال 90 را هفته آينده به مجلس تقديم مي كند
رئيس قوه قضائيه در بندرعباس: 800 قاضي جذب دستگاه قضايي مي شوند



محمدجواد لاريجاني: وجود ديدگاه هاي متفاوت نسبت به دولت نبايد در ولايت پذيري خواص اخلال ايجاد كند

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در تحليل خود از قضاياي بعد از انتخابات 88 تصريح كرد كه عده اي به خاطر خوب يا بد بودن با احمدي نژاد آنگونه كه بايد از رهبري حمايت نكردند.
دكتر محمد جواد لاريجاني گفت: در جريان هاي اخير يكي از جاهايي كه ما اصولگراها لغزش كرديم و به نظر من بايد نسبت به ولي امر احساس شرم كنيم اين است كه بعضي از دوستان ما بحث مربوط به حمايت از ولي را زير سايه اختلافاتي كه با آقاي احمدي نژاد داشتند قراردادند و براي حمايت از ولي امر و مصداق همين ولايت قيام نكردند؛ در حالي كه تيرهاي فراواني به سمت ايشان در جريان بود.
وي افزود: در همين جريان هاي اخير در داخل و خارج همه ولايت را مورد هجوم قرار دادند و ما به خاطر اينكه با آقاي احمدي نژاد بد يا خوب هستيم، از ايشان آن طور كه بايد حمايت نكرديم. برخي اوقات نصيحت هم مي كردند كه حقش بود آقا اين طور به ميدان نمي آمد اين بخاطر اين است كه صورت قضيه را نفهميدند.
لاريجاني گفت: وقتي آقاي موسوي اعلام كرد كه من پيروز انتخابات هستم و غير از اين نمي شود، اين مصداق كامل خروج عليه امام عادل بود. متأسفانه اشتباهي كه در فهم اتفاق افتاد اين بود كه بعضي ها گفتند: «دو نفر با هم دعوا دارند. آقاي احمدي نژاد و آقاي موسوي. آقاي احمدي نژاد تندي كرد. ايشان هم تندي كرد. عصباني شد و دعوا شد.» و صورت مسئله را در همين حد دانستند. بعد هم گفتند، بايد روبوسي و چاق سلامتي كنند تا قضيه فيصله يابد. تازه ايراد هم گرفتند كه چرا ولي امر آمد خط و مرزها را مشخص كرد. نفهميدن صورت قضيه خطر بسيار بزرگي است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران وي در گفت وگو با هفته نامه يالثارات اظهار داشت: بعضي از دوستان مي گفتند: «حقش بود آقا به صورت پدرانه اين دعوا را فيصله مي داد.» در حالي كه دعوا بين دو بچه نبود كه پدرانه رفتار شود. بلكه گروهي شمشير عليه خود نظام كشيدند و رهبر انقلاب شجاعانه و داهيانه اسلام، تماميت نظام، تماميت ارضي و دموكراسي را حفظ كرد. حتي كساني هم كه بي دين اند اگر دموكراسي را دوست دارند بايد دست رهبري را ببوسند. چرا كه رهبري لنگر دموكراسي در كشور است.

 



رهبر انقلاب در جمع فرماندهان و پرسنل نيروي هوايي: جمهوري اسلامي ايران اكنون الگوي ملت ها شده است

رهبر معظم انقلاب اسلامي ايجاد اختلاف در سطوح مختلف را يكي از ابعاد اصلي پروژه جنگ نرم دشمن دانستند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي ديروز در ديدار جمع زيادي از فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي ارتش و قرارگاه پدافند هوايي، ايستادگي و استقامت ملت ايران بر اصول و ارزشها بويژه اسلام را، عامل اصلي ماندگاري جمهوري اسلامي و الگو شدن آن براي ملتها دانستند و تأكيد كردند: حركت عظيم ملتها در برخي كشورها و بيداري اسلامي در منطقه، قطعاً تاثيرپذير از حركت بزرگ اسلامي ملت ايران در 32 سال گذشته بوده و اكنون زمان پايان تدريجي دوران قدرتها و سلطه قدرتمندان فرا رسيده است.
در اين ديدار كه در سالروز بيعت تاريخي همافران نيروي هوايي ارتش با امام خميني(ره) در 19 بهمن سال 57 برگزار شد، فرمانده كل قوا، اين حركت ماندگار و شجاعانه را زمينه ساز دو رويداد مهم دانستند و افزودند: معرفي يك هويت جديد از ارتش و هويت سازي براي ارتش جمهوري اسلامي يكي از نتايج اقدام همافران نيروي هوايي در 19 بهمن سال 57 بود.
حضرت آيت الله خامنه اي جريان سازي را دومين نتيجه اين حركت تاريخي برشمردند و خاطرنشان كردند: بدون ترديد اتفاقي كه در 19 بهمن سال 57 و در مقابل امام(ره) روي داد، روحيه و تحرك جديدي را در ملت ايران بوجود آورد و در وقوع حادثه بزرگ 22بهمن سال 57، تأثير زيادي داشت.
فرمانده كل قوا حركت همافران نيروي هوايي ارتش در 19 بهمن 57 را زمينه ساز نجات كشور خواندند و افزودند: كشور بزرگ ايران با آن سابقه فرهنگي و تاريخي، و ظرفيت هاي فراوان، قبل از انقلاب اسلامي، اسير قدرتهاي زورگو، و تحقير شده بود اما حركت مردم در 22 بهمن و پيروزي انقلاب، اين كابوس را شكست.
رهبر انقلاب اسلامي مهمترين ويژگي انقلاب بعداز 32 سال را، ايستادگي و استقامت ملت ايران بر اصول و ارزشها دانستند و تأكيد كردند: در ميان ارزشها مهمترين ارزش، اسلام است كه همواره بايد از آن پاسداري و بر آن پافشاري شود زيرا استقلال، آزادي، پيشرفت مادي، وحدت ملي و شكوفايي استعدادها، همه در گرو اسلام است.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري تأكيد مكرر امام خميني(ره) بر جمهوري اسلامي، افزودند: جمهوري به معناي اتكاء به مردم است و حاكميت اسلام بدون ايمان عمومي امكان پذير نيست، بنابراين جمهوري اسلامي، اصلي ترين پايه و اساس در انقلاب است كه بايد آن را حفظ كرد.
فرمانده كل قوا لازمه دستيابي به موفقيتها در عرصه هاي مختلف را نزديك شدن به معناي واقعي و پرمغز جمهوري اسلامي دانستند و تأكيد كردند: رسيدن به جمهوري اسلامي و نظام اسلامي واقعي و مطلوب، نيازمند همت مضاعف و كار مضاعف است و با توجه به نامگذاري امسال، تأثير همت مضاعف در كارها و اقدامات مسئولان مشهود است.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه تحقق نظام جمهوري اسلامي پيشرفته در عرصه هاي مادي و معنوي، زمينه ساز الگو شدن ملت ايران است، افزودند: ملت ايران در 32 سال گذشته نيز با استقامت و ايستادگي خود بر اسلام و نظام اسلامي و با پيشرفت هاي چشمگيري كه در اين چارچوب به دست آورده، الگوي ملتها شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به حركات عظيم ملتها در برخي كشورها خاطرنشان كردند: اين حركتها دفعي و ناگهاني بوجود نمي آيند بلكه نتيجه تراكم خواستها و معرفتها در طول زمان است كه اكنون بروز كرده و ايستادگي ملت ايران، قطعاً در بروز اين حركتها نقش عمده داشته است.
ايشان تأكيد كردند: امروز روزي است كه ملتها در خاورميانه و دنياي اسلام بيدار شده اند و زمان پايان دوران سلطه قدرتمندان و افول تدريجي قدرتها فرا رسيده است.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: ملت ايران در مقابله با سلطه گران و زورگويان و ايستادگي در برابر آنها همواره پيشرو بوده و اين افتخار هم به بركت پشتوانه عظيم فرهنگي ايران و اسلام آميخته با فكر و جان و روح ملت است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر لزوم توجه به جايگاه حساس ملت ايران و ضرورت ادامه مسير پيشرفت و تعالي تأكيد كردند: در اين مسير بايد از آنچه كه مانع حركت و پيشرفت است پرهيز شود و يقيناً يكي از اين موانع بي مبالاتي به ارزشها است، بنابراين همواره بايد بر ارزشهاي انقلاب و اسلام تأكيد شود.
ايشان ايجاد شكاف و تزلزل در صفوف منسجم ملت ايران و مسئولان را يكي ديگر از موانع حركت در مسير پيشرفت و از جمله اهداف اصلي دشمن در جنگ نرم برشمردند و خاطرنشان كردند: اختلاف و تفرقه ميان آحاد مردم، ميان مسئولان و بخشهاي گوناگون نظام، و ميان نظام و مردم، اهداف اصلي دشمن براي برهم زدن انسجام موجود در كشور است كه بايد با همه اشكال آن مقابله كرد كه تنها راه مقابله نيز حفظ و تقويت بصيرت، و در نظر گرفتن اهميت و حساسيت جايگاه كنوني ملت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: بايد با بصيرت و پرهيز از اختلافات، جايگاه بسيار تأثيرگذار ملت ايران را حفظ كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود، پيشرفتها و نوآوريهاي نيروي هوايي ارتش در بخشهاي قطعه سازي، شبيه سازي، آموزش و سازماندهي را بسيار مهم و قابل تقدير دانستند و تأكيدكردند: اين حركت بايد بدون توقف تكميل شود و به هيچ حدي از پيشرفت قانع نشد.
ايشان با تأكيد بر اينكه لازمه تداوم اين حركت مبارك تكيه بر ايمانها، همت ها و جوانان است، افزودند: توكل به خداوند و اتكاء به نيرو، فكر، خلاقيت و اعتماد به نفس جوان، در هر بخشي معجزه آفرين است.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان تأكيد كردند: محدوديتها نبايد مانع حركت و پيشرفت شوند بلكه بايد در هر شرايطي متناسب با ظرفيت ها و تواناييها، بر كمبودها و محدوديت ها غلبه كرد.
در اين ديدار امير سرتيپ شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ضمن گراميداشت خاطره حركت تاريخي همافران نيروي هوايي در 19 بهمن سال 57، آن اقدام شجاعانه را نشانه ولايتمداري نيروي هوايي دانست و گفت: فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي در مقاطع مختلف از جمله دوران دفاع مقدس، با ايمان و بصيرت، از انقلاب اسلامي ايران دفاع كرده اند.
وي حركت پرشتاب قطعه سازي، طراحي و ساخت انواع موشكها، شبيه سازها، و رادارهاي هوايي را از جمله اقدامات انجام گرفته در نيروي هوايي ارتش برشمرد و افزود: استفاده از شبكه ايمن ارتباطي و امكان اشراف كامل و همزمان فرماندهي بر همه پايگاه ها، انجام پروازهاي برد بلند تاكتيكي، عمردهي و ارتقاي انواع هواپيماها، و توليد و به كارگيري جنگ افزارهاي جنگ الكترونيك از ديگر اقدامات نيروي هوايي ارتش است.

 



با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي
نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري مسئول وحدت حوزه و دانشگاه شد

با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري مسئول هماهنگي و برنامه ريزي وحدت حوزه و دانشگاه شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ماده واحده «احاله هماهنگي و برنامه ريزي وحدت حوزه و دانشگاه و بزرگداشت شهيد مفتح به نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري» كه در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، براساس مصوبه شوراي اسلامي شدن دانشگاه ها و مراكز آموزشي به تصويب رسيده را براي اجرا ابلاغ كرد.
براساس ماده واحده اين مصوبه، صلاحيت و مسئوليت هماهنگي و برنامه ريزي در مورد موضوع وحدت حوزه و دانشگاه و بزرگداشت شهيد مفتح به نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها احاله مي شود.
همچنين شوراي عالي انقلاب فرهنگي، وزارتخانه هاي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دانشگاه آزاد اسلامي و ساير مراكز و دستگاه هاي ذيربط همانند بسيج اساتيد و حوزه علميه را موظف كرد در راستاي ماموريت فوق الذكر با نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها همكاري كنند.
احمدي نژاد رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اين مصوبه را در تاريخ 12/11/89 جهت اجرا ابلاغ كرده است.

 



مسيرهاي دهگانه راهپيمايي 22 بهمن در تهران اعلام شد

مسيرهاي دهگانه راهپيمايي يوم ا... بيست و دوم بهمن ماه در تهران اعلام شد.
به گزارش ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي اين راهپيمايي مردمي در تهران از ساعت 00/9 صبح، جمعه 22/11/1389 همراه با نمايش همبستگي ملي و عشق به ارزش هاي الهي و حمايت از خواسته هاي بحق ملت هاي مسلمان، از مسيرهاي دهگانه به سمت ميدان بزرگ آزادي، ميعادگاه انقلابيون، آغاز مي شود.
مراسم رسمي يوم الله 22 بهمن ماه از ساعت 10 صبح با قرائت آياتي از كلام الله مجيد آغاز و با سخنراني رياست محترم جمهوري اسلامي ايران در ميدان آزادي به پايان مي رسد.
مسيرهاي دهگانه راهپيمايي در تهران به شرح زير است:
مسير شماره يك: مسجد امام حسين(ع)، ميدان امام حسين، خيابان انقلاب، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره دو: مسجد جامع ابوذر، ميدان ابوذر، خيابان ابوذر، خيابان شهيد آيت الله سعيدي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره سه: مسجد امام هادي(ع) خيابان شهيد حيدري، ميدان معلم، خيابان تختي، خيابان شهيد آيت الله سعيدي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره چهار: مسجد دارالسلام، ميدان منيريه، خيابان شهيد معيري، خيابان كارگر، ميدان انقلاب، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره پنج: مسجد الجواد(ع)، ميدان هفتم تير، خيابان شهيد آيت الله دكتر مفتح، خيابان انقلاب، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره شش: مسجد نور، ميدان فاطمي، خيابان فلسطين، خيابان انقلاب، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره هفت: مسجد المهدي(عج)، خيابان ستارخان، خيابان شادمهر، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره هشت: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، خيابان ستارخان، ميدان توحيد، خيابان توحيد، خيابان آزادي، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره نه: مسجد امام سجاد(ع)، خيابان آيت الله اشرفي اصفهاني، فلكه دوم صادقيه، خيابان محمدعلي جناح، ميدان بزرگ آزادي
مسير شماره ده: مسجد امام جعفر صادق(ع)، فلكه دوم صادقيه، خيابان محمد علي جناح، ميدان بزرگ آزادي

 



طي حكمي از سوي آيت الله يزدي سقاي بي ريا به عنوان رئيس دفتر جامعه مدرسين منصوب شد

در پي پذيرش استعفاي حجت الاسلام والمسلمين سقاي بي ريا مشاور سابق رئيس جمهور در امور روحانيت از سوي احمدي نژاد، وي دوشنبه شب طي حكمي از سوي آيت الله يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم به سمت رياست دفتر اين تشكل روحاني منصوب شد.
پيش از اين حجت الاسلام والمسلمين جمشيدي رياست دفتر جامعه مدرسين را برعهده داشت ولي با توجه به مشغله كاري از جمله مديريت مركز حوزه علميه خواهران و قائم مقام حوزه علميه برادران از اين سمت استعفا داده بود و آيت الله يزدي در حكمي سقاي بي ريا را به عنوان رئيس دفتر جامعه مدرسين منصوب كرد.
به گزارش ايسنا، سقاي بي ريا از دولت نهم، مشاور احمدي نژاد در امور روحانيت بود و چندي پيش از اين سمت استعفا داده بود، ولي رئيس جمهور نپذيرفته بود.

 



توسط سلطانيه صورت گرفت
اعلام موفقيت هاي ايران در عرصه فضا به اجلاس كميته علمي و فني سازمان ملل

سلطانيه در وين خبر رونمايي از 4 ماهواره ،موتور ماهواره بر و كپسول زيستي كاوشگر را به اطلاع كميته علمي و فني سازمان ملل رساند.
علي اصغر سلطانيه سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان هاي بين المللي در وين روز دوشنبه پس از ايراد سخنراني به عنوان رياست گروه 77 و چين، طي اظهارات جداگانه اي خبر رونمايي از چهار ماهواره، موتور ماهواره بر و كپسول زيستي كاوشگر توسط رئيس جمهور كشورمان را رسما به اطلاع كميته علمي و فني سازمان ملل متحد رساند.
وي در جلسه افتتاحيه چهل و هشتمين كميته علمي و فني سازمان ملل در خصوص استفاده صلح آميز از فضاي ماوراء جو، به عنوان نخستين سخنران، مواضع كشورهاي در حال توسعه در زمينه كاربردهاي صلح آميز از فضا را بيان كرد.
در اين سخنراني به چگونگي استفاده صلح آميز از فضاي ماوراء جو راه هاي توسعه آن، تاكيد بر ارتقاي همكاري هاي بين المللي و شيوه هاي انتقال تكنولوژي، ايجاد فرصت هاي مناسب براي كشورهاي در حال توسعه در راستاي گسترش ارتباطات علمي و فني و بهره برداري از مراكز تحقيقاتي ملل متحد و مراكز منطقه اي و بين المللي فعال در حوزه فضا، جلوگيري از اقدامات محدود كننده در مسير توسعه ظرفيت هاي كشورهاي در حال توسعه تحت عناوين مختلف مانند اعمال شرايط خاص در فعاليت هاي فضايي و علايق كشورهاي عضو از جمله حفاظت محيط زيست و ظرفيت سازي ملي و اقدامات لازم مديريت براي پيشگيري و كنترل پيامدهاي بلاياي طبيعي پرداخته شد.
چهل و هشتمين كميته علمي و فني سازمان ملل متحد در خصوص استفاده از فضاي ماوراء جو به مدت 11 روز در وين در حال برگزاري است.

 



لاوروف: مسئله هسته اي ايران تنها با مذاكرات قابل حل است

وزير امور خارجه روسيه گفت، راه حل جايگزين براي برنامه هسته اي ايران به غير از در پيش گرفتن راه حل هاي سياسي و ديپلماتيك وجود ندارد.
سرگئي لاوروف در گفت وگو با خبرگزاري كويت گفت:از ديدگاه ما بايد راه حل هاي ممكن را براي خروج از اوضاع فعلي برنامه هسته اي ايران در پاي ميز مذاكره مطرح كرد. به نظر ما جايگزيني به جز راه حل هاي سياسي و ديپلماتيك براي اين مسأله وجود ندارد.
او ادامه داد: بسيار مهم است كه مساله امضاي توافق نامه منع تكثير سلاح هاي هسته اي از سوي ايران مورد توجه قرار داده شود.
لاوروف همچنين به تعهدات آژانس بين المللي انرژي اتمي به نظارت بر استفاده مواد هسته اي از سوي كشورها از جمله ايران اشاره كرد و گفت: آژانس موردي را در استفاده از انرژي هسته اي به غير از موارد اعلام شده، ثبت نكرده است.
او بيان كرد: آژانس سؤالاتي را از فعاليت هاي هسته اي پيشين تهران داشته است كه نيازمند توضيحات اضافي است. ما با از بين رفتن تمامي ابهامات بر اساس اتخاذ تدابير شفاف و اجراي قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل از سوي ايران، موافقيم.
اين ديپلمات روس ادامه داد: همچنين مهم است كه جامعه جهاني هم افق هاي پيش روي برنامه هسته اي ايران و تحريم هاي بين المللي اعمال شده از سوي شوراي امنيت سازمان ملل و تحريم هاي يكجانبه برخي كشورها را به تهران توضيح دهد.
وزير امور خارجه روسيه در پايان به مذاكرات 1+5 و ايران در اسلامبول اشاره كرد و گفت: اين مذاكرات به وضوح نشان داد كه انجام يك كار شايسته با ايران بايد براساس اصول مرحله اي و تفاهم متقابل باشد. همچنين 1+5 بر وحدت و خواست خود براي حل و فصل مسئله هسته اي ايران در سريع ترين زمان ممكن تاكيد كرده و آماده ادامه روند گفت وگوهاست.

 



مشكل پرداخت پول نفت از جانب هند به ايران حل شد

به دنبال ايجاد يك وقفه حدوداً دو ماهه در پرداخت پول نفت فروخته شده از جانب هند به ايران، مقامات دو كشور از حل شدن اين مشكل خبر مي دهند.
به گزارش منابع خبري، بانك مركزي هند از ماه دسامبر 2009 پرداخت پول نفت به ايران از طريق اتحاديه تهاتر آسيايي را متوقف كرده بود.
بنا به گزارش راكش شارما و اريك يپ در وال استريت جورنال كه به تاريخ پنجشنبه 14 بهمن 1389 منتشر شده، يك مقام ارشد دولتي هند گفت: «در حال حاضر بانك دولتي هند پرداخت هاي ايران را از طريق بانك تجارت ايران- اروپا كه در هامبورگ قرار دارد، به يورو انجام مي دهد».
وي اضافه كرد: «شركت هاي نفتي هندي كه در شعبه بانك دولتي هند در بمبئي حساب دارند، حالا در بانك تجارت ايران- اروپا حساب باز مي كنند تا معاملات را شروع كنند و پرداخت ها به يورو صورت گيرد».
اين مقام دولتي با ذكر اين كه «مشخص شد كه كشورهاي اروپايي هم اكنون با بانك تجارت ايران- اروپا معامله مي كنند، پس هند هم مي تواند با اين بانك داد و ستد داشته باشد»، افزود: «كمپاني هاي نفتي هندي ابتدا مبلغ دو ميليون دلار خريد قبلي نفت ايران را تسويه خواهند كرد».
ايران با تأمين 14 درصد نفت وارداتي هند، بعد از عربستان سعودي دومين تأمين كننده بزرگ نفت خام اين كشور است.
برخي منابع گفتند بانك دولتي هند تعامل با بانك تجارت ايران- اروپا را مدتي به تأخير انداخت تا تضمين هاي لازم را از همه طرف هاي هندي، آمريكايي و آلماني به طور كامل دريافت كند و لذا توافقي كه اكنون انجام شده نهايي است.
به گفته همين منابع آمريكايي ها در اين مدت اصرار داشته اند مكانيسمي ايجاد شود كه تضمين كند هر گونه پرداختي از طريق هند صرفاً بابت خريد نفت خام است. باندس بانك دويچه (بانك مركزي آلمان) گفته است كه تا زماني كه دولت هند بتواند تضمين كند كه اين پرداخت ها براي خريد نفت خام است، پرداخت پول از طريق بانك تجارت ايران- اروپا (EIH) مشكلي ندارد.

 



سفير ايران در سوريه: تحولات منطقه نشان مي دهد كه انقلاب اسلامي صادر شده است

سفير ايران در سوريه با اشاره به تحولات مصر، لبنان، عراق، فلسطين و ديگر نقاط منطقه و شكست سياست آمريكا گفت: اين تحولات نشان مي دهد انقلاب اسلامي صادر شده است.
حجت الاسلام سيد احمد موسوي ديروز در جمع نخبگان علمي ايران كه در قالب شركتهاي خصوصي و دولتي در نمايشگاه دستاوردهاي فناوريهاي پيشرفته ايران در سوريه حاضر شده اند، در تحليلي از اوضاع منطقه با توجه به سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران گفت: اكنون مي توان اعلام كرد كه انقلاب اسلامي ايران صادر شده است.
حجت الاسلام موسوي با اشاره به سالها مبارزه مردم و گروه هاي فلسطيني با دشمن صهيونيستي در قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ايران گفت: مبارزان در آن زمان هرچه مبارزه مي كردند به نتيجه اي نمي رسيدند ولي با پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و الهام گرفتن از آن و وارد شدن شعارهاي محمد رسول الله و مقاصد الهي و خدايي در مبارزات پيروزي ها يكي پس از ديگري به دست آمد.
سفير ايران در سوريه افزود: در جنگ شش روزه اعراب با رژيم صهيونيستي، شش كشور عربي نتوانستند با ارتش و تجهيزات كامل اسرائيلي را كه امكانات امروز را نداشت شكست بدهند ولي امروز مردم غزه و حماس بدون امكاناتي كه آن شش كشور عربي داشتند توانستند اسرائيلي را كه ارتش مجهزتر از آن جنگ دارد، شكست بدهند.
موسوي به سوريه نيز اشاره كرد و گفت: جرج بوش رئيس جمهوري سابق آمريكا متعهد شده بود كه سوريه را از ايران جدا كند. اين تعهد وي براساس ساعتها كار و پژوهش بود ولي ما هر روز شاهد تعميق روابط ايران و سوريه هستيم. آقاي محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران در سفري به دمشق علاوه بر امضاي توافقنامه هاي همكاري با بشار اسد همتاي سوري خود رواديد بين دو كشور را لغو كردند، در حالي كه جرج بوش رفت و نتوانست به تعهد خود عمل كند.
سفير ايران در دمشق به لبنان نيز اشاره كرد و با بيان اينكه سعد حريري نخست وزير سابق اين كشور با تبعيت از آمريكا حتي به توصيه عربستان سعودي و ملك عبدالله نيز گوش فرا نداد، افزود: حزب الله و متحدان آن در فرايندي قانوني، دولت را ساقط كردند تا به تدريج اكثريت پارلمان را به دست بياورند در حالي كه آمريكا كارشكني و مداخله بسيار كرد تا مانع اين كار شود و حتي سفير اين كشور در لبنان منزل به منزل رفت تا راي نمايندگان را به سود آمريكا جلب كند ولي موفق نشد و حتي يك نماينده پارلمان لبنان را با هواپيما به كشوري در منطقه بردند تا وي را تطميع كنند ولي در نهايت نجيب ميقاتي مامور تشكيل كابينه جديد لبنان شد و بار ديگر سياست آمريكا در يكي از كشورهاي منطقه شكست خورد.
حجت الاسلام موسوي به تحولات عراق نيز اشاره كرد و گفت: خيلي از كشورهاي منطقه با همراهي آمريكا خواستار به قدرت رسيدن «اياد علاوي» نخست وزير اسبق اين كشور و رهبر فهرست العراقيه بودند ولي در نهايت نوري مالكي نخست وزير عراق شد و بار ديگر آمريكا شكست خورد.
وي افزود: ايران و سوريه معتقد بودند كه بايد به راي مردم عراق احترام گذاشت و همينطور شد كه مالكي توانست قدرت را در دست بگيرد و وي مي تواند اوضاع عراق را مديريت كند.
موسوي در پايان تاكيد كرد: اما نكته مهم اين است كه اوضاع منطقه به نفع انقلاب اسلامي در حال تحول است و بايد گفت كه انقلاب اسلامي صادر شده است و نكته مهمتر اين است كه اتحاد و يكپارچگي در كشور حفظ شود. وحدت و معنويت به همراه داشتن قدر مردم و نخبگان سبب پيشرفت كشور خواهد شد.
گفتني است اسفنديار مشايي رئيس دفتر و مشاور رئيس جمهور هم ديروز به سوريه سفر و با مقام هاي اين كشور ملاقات كرد.

 



هراس نخست وزير و وزير خارجه اسرائيل از تشكيل نظام مشابه ايران در مصر

نخست وزير رژيم صهيونيستي با اشاره به تحولات مصر ابراز نگراني كرد كه اسلامگراها به قدرت برسند و مصر نيز راه ايران را طي كند.
«بنيامين نتانياهو» در جمع هيئتي از پارلمان اروپا با بيان اينكه نتايج احتمالي متعددي در نتيجه تحولات مصر وجود خواهد داشت گفت: ممكن است اصلاحات ليبرال و دموكراتيك در مصر اتفاق بيفتد. احتمال دوم اين است كه اسلامگراها از وضعيت موجود استفاده كنند دولت را در دست بگيرند.
نتانياهو كه مانند ديگر سران غرب و رژيم صهيونيستي از پيروي انقلاب مصر از انقلاب اسلامي ايران نگران است افزود: گزينه سوم اين است كه مصر در مسير ايران حركت كند.
به گزارش فارس به نقل از جروزالم پست، نخست وزير رژيم صهيونيستي در كنست اسرائيل همچنين تاكيد كرد: نتيجه اين تحولات هر چه كه باشد، منافع اسرائيل در اين است كه صلح 30 ساله با مصر را حفظ كند.
وي همچنين مدعي شد كه اين امر به نفع كل منطقه است.
واهمه و ترس صهيونيست ها از شكل گيري حكومتي در مصر مشابه مدل حكومتي جمهوري اسلامي ايران به گونه اي است كه آويگدور ليبرمن وزير رژيم صهيونيستي نيز در ديدار با نمايندگان پارلمان هاي اروپايي نتوانست نگراني خود را ابراز نكند و گفت كه اين احتمال را نبايد از نظر دور داشت كه اسلامگراها در مصر به قدرت برسند و حكومتي شبيه جمهوري اسلامي ايران برپا كنند.
ليبرمن همچنين در سخناني در جمع ديپلمات هاي اروپايي به قدرت ايران و تسلط اسلام بر خاورميانه اعتراف كرد.

 



معاون ستاد حمل و نقل كشور: مصرف بنزين بين 15 تا 30 درصد كاهش يافته است

معاون نظارت و بازرسي ستاد حمل و نقل و سوخت كشور گفت: مصرف بنزين در كشور پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها در شهرهاي كوچك روزانه حدود 25 تا 30 درصد و در شهرهاي بزرگ 15 درصد كاهش يافته است.
محمد سالاركيا در گفت وگو با ايرنا در بندر گناوه افزود: كاهش مصرف سوخت را زماني مي توان بيشتر احساس كرد كه سهميه 100 توماني و دو سهميه 400 توماني در كارت هاي سوخت دارندگان وسايل حمل و نقل به اتمام برسد.
وي اظهار داشت: با توجه به اين كه در شهرهاي بزرگ هنوز حمل و نقل عمومي نتوانسته جايگاه خود را پيدا كند، كاهش مصرف سوخت داراي درصد پايين تري نسبت به شهرهاي كوچك است.
معاون نظارت و بازرسي ستاد حمل و نقل و سوخت كشور گفت: همچنين مصرف گاز سي ان جي نيز بعد از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها با كاهش مواجه شده طوري كه جايگاه هاي عرضه اين نوع سوخت ديگر شلوغ نيستند.
وي همچنين در زمينه نرخ گاز مايع گفت: نرخ گاز در همه نقاط كشور يكسان است و گرفتن يك ريال بالاي نرخ مصوب دولت كه سه هزار و 400 تومان براي مصرف كننده در هر سيلندر است، خلاف قانون است.
معاون نظارت و بازرسي ستاد حمل و نقل و سوخت كشور اظهار داشت: افزايش و نوسازي ناوگان حمل و نقل درون و برون شهري در دستور كار است.

 



معاون مركز اصناف كشور: اصناف داراي پروانه كسب تسهيلات دريافت مي كنند

معاون مركز اصناف كشور از پرداخت تسهيلات 10 تا 010 ميليون ريالي به واحدهاي صنفي داراي پروانه كسب خبر داد.
به گزارش ايرنا «محمدرضا گلپور» در حاشيه بازديد از مراسم برگزاري آزمون سنجش اصناف استان قزوين افزود: اين تسهيلات با بهره 7 درصد و بازپرداخت 36 ماهه به اصناف داراي پروانه كسب تعلق مي گيرد.
وي در ادامه گفت: از ميان پنج بسته اي كه وزارت بازرگاني در راستاي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به كارگروه طرح تحول اقتصادي تحويل داده، بسته حمايتي اصناف مورد عنايت ويژه شخص رئيس جمهوري قرار گرفته است.
گلپور تاكيد كرد: از ديگر اهداف مركز اصناف تجهيز كردن سازمانهاي صنفي به اتوماسيون اداري است كه در اين راستا دولت 10 ميليارد ريال براي تجهيز سازمانهاي صنفي به اتوماسيون اداري تخصيص داده است.
وي با تاكيد بر آموزش سازمانهاي صنفي گفت: آموزش قبل از صدور پروانه كسب به صورت جدي در دستور كار قرار گرفته است كه هم براي هيئت رئيسه و هم براي اعضاي تحت پوشش، كلاسهاي آموزشي از ابتداي سال آينده آغاز خواهد شد.

 



با بهره برداري از دومين واحد گازي نيروگاه سمنان
 ايران به جمع 16 كشور برتر توليدكننده برق جهان پيوست

با اتصال واحد دوم بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي سمنان به شبكه سراسري برق كشور، ايران به جمع 16 كشور برتر توليدكننده برق جهان پيوست.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان به نقل از روابط عمومي برق سمنان، نيروگاه سيكل تركيبي سمنان شامل دو واحد گازي و يك واحد بخار است.
اين نيروگاه با ظرفيت اسمي 484 مگاوات از محل فاز دوم 6 هزار مگاوات نيروگاه هاي گازي كشور احداث شده است.
يك واحد بخش بخار اين نيروگاه به ظرفيت 160 مگاوات جزو طرح 3 هزار مگاوات دوم نيروگاه هاي سيكل تركيبي است كه در آينده اي نزديك راه اندازي مي شود.
روابط عمومي برق سمنان همچنين هزينه ريالي ساخت دو واحد گازي اين نيروگاه را 952 ميليارد ريال در بخش ريالي و هزينه ارزي آن را 64 ميليون يورو دانست.
با ورود دومين واحد بخش گازي نيروگاه سيكل تركيبي سمنان به مدار، ظرفيت شبكه برق كشوراز 60 هزار مگاوات گذشت.
بر اين اساس، با اين اقدام ايران به جمع 16 كشور برتر توليدكننده برق جهان پيوست.

 



با حضور وزير صنايع و معادن نخستين واحد توليد كننده ابريشم مصنوعي كشور در قزوين افتتاح شد

با حضور وزير صنايع و معادن و مسئولان استان قزوين فاز اول كارخانجات دسترنج رضابافت توليد كننده ابريشم مصنوعي افتتاح شد.
به گزارش فارس از قزوين، علي اكبر محرابيان در مراسم افتتاح فاز اول كارخانجات دسترنج رضابافت در قزوين گفت: در صنايع نساجي ما شاهد رشد فراواني در طول اين سال ها هستيم.
وي افزود: ما در سال 88 نزديك به يك ميليارد دلار صادرات محصولات نساجي داشتيم كه اين ميزان صادرات نسبت به سال 87، 20 درصد رشد داشته است و اين در صورتي است كه در سال 88 قيمت محصولاتي كه پايه و اساس آنها موضوع نفت و انرژي بود كاهش چشمگيري داشت اما با اين وجود 20 درصد رشد را در صادرات محصولات نساجي شاهد بوديم.
محرابيان گفت: در 9 ماه ابتدايي سال 89 نيز اين ميزان رشد نسبت به مدت مشابه قبل به 30 درصد رسيده و اين موضوع شيب صادرات را نشان مي دهد. بنابراين صنعت نساجي ما با سرعت در حال رشد و ترقي است.
وي افزود: تعداد قابل توجهي از كارخانجات نساجي در دهه 70 در قالب طرح خصوصي سازي واگذار شد كه متأسفانه در امر خصوصي سازي اين واحدها دقت كافي نشد در نتيجه واگذاري اين واحدها به دلايل مختلف آنها را دچار مشكل كرد كه در استان قزوين نيز چند مورد آن را داريم.
به گزارش ايرنا، اين كارخانه توسط بخش خصوصي با هدف توليد روزانه 60 تن نخ هاي ميكروفلامنت (ابريشم مصنوعي، پلي استر) و سرمايه گذاري 820 ميليارد ريال و 15 ميليون يورو به بهره برداري رسيد كه 45 درصد نياز جمهوري اسلامي ايران به ابريشم مصنوعي را تأمين مي كند.
كارخانجات نساجي دسترنج رضا بافت در زميني به مساحت 15 هكتار و زيربناي 36 هزار متر مربع احداث شده است كه با بهره برداري فاز نخست آن زمينه اشتغال 300 نفر فراهم شده است كه با تكميل فازهاي بعدي اين كارخانه اشتغالزايي اين مجموعه به يك هزار نفر خواهد رسيد. گفتني است مجموع سرمايه گذاري اين كارخانجات شامل ارزي و ريالي يكهزار و 260 ميليارد ريال است كه 200 ميليارد ريال آن از تسهيلات بانكي تأمين شده است.

 



وزير مسكن و شهرسازي: مجريان طرح هاي مسكن مهر از پرداخت ماليات معاف مي شوند

وزير مسكن و شهرسازي از معافيت مالياتي و حق بيمه جديد براي مجريان طرح هاي مسكن مهر خبر داد.
علي نيكزاد در سفر ديروز خود به آذربايجان غربي گفت: ميزان حق بيمه پيمانكاري و كارگاه هاي احداثي مسكن مهر با رعايت الگوي مصرف مسكن با ميانگين زيربناي مفيد 75 متر مربع به ازاي هر متر مربع، 70 هزار ريال خواهد بود.
وي افزود: بر اين اساس، مرجع تشخيص و اعلام در اين زمينه، سازمان هاي مسكن و شهرسازي و بنياد مسكن انقلاب اسلامي هستند.
نيكزاد با اشاره به اينكه وزارت مسكن و شهرسازي در ساخت پروژه هاي ملي با كمبود اعتبار مواجه نيست، تاكيد كرد: در سال آينده با واگذاري اعتبار مناسب براي پروژه هاي بيمارستاني، احداث يك هزار و 670 بيمارستان را نيز به صورت جدي دنبال خواهيم كرد.

 



آغاز مسابقات اسكي دانش آموزي كشور در كرج

مسابقات اسكي آلپاين دانش آموزان كشور در سه مقطع تحصيلي از ديروز در پيست بين المللي ديزين كرج آغاز شد.
دبير فدراسيون اسكي به خبرنگار ايرنا گفت: در اين رقابت ها حدود 110 دانش آموز به مدت دو روز در رشته هاي مارپيچ بزرگ و كوچك با هم به رقابت مي پردازند.
«علي عمراني سولقاني» افزود: نفرات برتر اين رقابت ها با برگزاري برنامه هاي آموزشي و تمرين هاي آمادگي اردويي، زمينه شركت در مسابقات دانش آموزي برون مرزي را پيدا خواهند كرد.
وي گفت: اكنون حدود 120 اسكي باز دانش آموز پسر در مقاطع مختلف تحصيلي در رشته اسكي ساماندهي شده اند كه با آموزش و تمرين در مسابقات استاني و كشوري شركت مي كنند.

 



سد ماملو امروز با حضور رئيس جمهور افتتاح مي شود

استاندار تهران گفت: سد ماملو صبح امروز با حضور رئيس جمهور افتتاح مي شود.
«مرتضي تمدن» در گفت وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران گفت: سد خاكي ماملو به مناسبت سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با حضور رئيس جمهور، وزير نيرو و جمعي از مسئولان صبح امروز افتتاح مي شود.
استاندار تهران با اشاره به مشخصات فني اين سد گفت: ظرفيت مخزن سد ماملو 250 ميليون مترمكعب آب و طول تاج آن 807 متر با عرض 10 متري است كه ارتفاع آن از بستر رودخانه 86 متر است.
وي در ادامه افزود: سد ماملو يك سد خاكي با هسته رسي است كه در شرق تهران قرار دارد و بناست كه آب آشاميدني جنوب و جنوب شرق تهران از اين سد تامين شود.
تمدن تصريح كرد: تمام مراحل ساخت اين سد به وسيله متخصصان ايراني صورت پذيرفته است.
استاندار تهران در ارتباط با هزينه اجراي اين پروژه گفت: سد ماملو با اعتباري بالغ بر 120ميليارد تومان احداث شده است.
استاندار تهران تاكيد كرد: سد مخزني ماملو با هدف بهره گيري از ظرفيت حوضه آبريز رودخانه هاي جاجرود و دماوند و استفاده به هنگام از سيلاب هاي اين دو رودخانه براي تامين آب درازمدت دشت ورامين و تامين بخشي از آب آشاميدني تهران در پايين دست محل برخورد رودخانه جاجرود با رودخانه دماوند احداث شده است.
اين سد همچنين براي توليد انرژي برق آبي مورد استفاده قرار مي گيرد و سيلاب هاي حوزه مياني و سرريز سد لتيان و همچنين آورد رودخانه دماوند را جمع آوري مي كند.

 



با حضور وزير نفت: بهره برداري از فاز 2 ميدان نفتي دارخوين آغاز شد

با بهره برداري رسمي از فاز دوم ميدان نفتي دارخوين توسط وزير نفت، 110 هزار بشكه به ظرفيت توليد نفت كشور افزوده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شادگان، فاز دوم ميدان نفتي دارخوين با هدف دستيابي به ظرفيت توليد 160 هزار بشكه نفت، با حضور سيدمسعود ميركاظمي، استاندار و نمايندگان مردم خوزستان در مجلس شوراي اسلامي، به بهره برداري رسيد.
وزير نفت با اشاره به افزايش روزافزون بهره برداري از منابع نفتي كشور گفت: با بهره برداري از فاز دوم طرح توسعه ميدان نفتي دارخوين، ظرفيت توليد اين ميدان از 50 هزار بشكه به 160 هزار بشكه نفت در روز و توليد 280 ميليون فوت مكعب گاز محقق خواهد شد.
ميركاظمي با اشاره به اينكه برنامه عملياتي طرح توسعه ميدان نفتي دارخوين در دو مرحله برنامه ريزي و اجرا شده است گفت: اجراي مرحله نخست اين طرح پيش از اين به پايان رسيده است و فاز دوم آن در ايام دهه مبارك فجر امسال افتتاح شد.
وي ادامه داد: هدف از توسعه ميدان نفتي دارخوين توليد روزانه 160 هزار بشكه نفت در قالب دو فاز است كه حفر 28 حلقه چاه مشتمل بر 23 حلقه چاه توليدي، چهار حلقه چاه تزريق گاز و يك حلقه چاه تزريق پساب در اين پروژه در دستور كار قرار گرفت.
وزير نفت خاطرنشان كرد: با وجود اين كه قرارداد فاز دوم طرح توسعه اين ميدان به صورت بيع متقابل با پيمانكار خارجي منعقد شده بود، اما در عين حال پيمانكاران ايراني زيادي نيز در انجام اين پروژه عظيم حضور داشتند.
مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت نيز در اين باره گفت: اين نخستين ميدان در كشور است كه براي استخراج نفت از روش امتزاجي استفاده شده است.
ناجي سعدوني خاطرنشان كرد: ميدان دارخوين نخستين ميداني است كه با فشار 520 بار، گاز به آن تزريق مي شود.
وي ادامه داد: ميدان نفتي دارخوين بزرگ ترين پروژه تزريق گاز در دنيا از نظر فشار تزريق است.
در اين پروژه حفاري 15 حلقه چاه توسعه اي، سه حلقه چاه تزريقي و يك حلقه چاه دفع آب هاي زائد را به عنوان فرآيند عملياتي اين طرح انجام شده است.
مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت اظهار داشت: توليد نفت از اين مخزن به صورت طبيعي انجام مي شود.

 



معاون پارلماني رئيس جمهوري: رئيس جمهوري بودجه سال 90 را هفته آينده به مجلس تقديم مي كند

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: «محمود احمدي نژاد» هفته آينده بودجه سال 1390 را تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد كرد.
به گزارش خبرنگار مهر در رشت، حجت الاسلام سيدمحمدرضا ميرتاج الديني در ديدار با نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت افزود: اصلاح سيستم بانكي و رفع مشكل اشتغال جوانان از ويژگي هاي بودجه سال آينده است.
وي به اصلاح سيستم بانكي در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: بانكداري اسلامي بايد به كاملترين وجه ممكن در كشور اجرا شود يعني از مرحله اسم و شعار به عينيت برسد.
معاون پارلماني رئيس جمهور ادامه داد: در حال حاضر عقود اسلامي در بانكها انجام مي شود اما روح و حقيقت عقود اسلامي پياده نشده است كه از اين جهت مشكلات زيادي در كشور وجود دارد.

 



رئيس قوه قضائيه در بندرعباس: 800 قاضي جذب دستگاه قضايي مي شوند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس قوه قضائيه در سفر به بندرعباس و در فرودگاه اين شهر در جمع خبرنگاران گفت:در برنامه پنجم توسعه، سالانه 800 قاضي و بيشتر از اين تعداد كارمند، جذب دستگاه قضايي مي شوند.
آيت الله صادق آملي لاريجاني افزود: تلاش خواهيم كرد مسئله كمبود بودجه قوه قضائيه، با انجام تعاملات با دولت و مجلس را تا حدي برطرف كنيم.
لاريجاني تصريح كرد: امسال تعدادي قضات با برگزاري آزمون جذب مي شوند.
لاريجاني هدف از سفر سه روزه خود به استان هرمزگان را بررسي وضعيت قضايي استان هرمزگان اعلام كرد و گفت: در اين سفر، برخي مشكلات و كمبودها را برطرف مي كنيم.
شايان ذكر است، در اولين روز سفر رئيس قوه قضائيه به بندرعباس، بازداشتگاه موقت اين شهرستان افتتاح شد.
گفتني است، ديدار با نخبگان استان، ديدار با قضات هرمزگان، حضور در شوراي اداري استان، ديدار با روحانيون و ائمه جمعه و جماعات اهل تشيع و تسنن استان و حضور در يادواره شهداي روحاني از جمله برنامه هاي سفر سه روزه رئيس قوه قضائيه به بندرعباس است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14