(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 بهمن 1389- شماره 19864

تداوم قاچاق سوخت به پاكستان
افتتاح واحدهاي مسكوني كميته امداد خراسان شمالي
استاندار: چهار سد جديد در گيلان احداث مي شود
كوتاه از دهه فجر
يك انديشمند صربستاني: علوم پايه در ايران جهش بسيار چشمگيري داشته است
بازسازي بافت فرسوده نهاوند، كبودرآهنگ و بهار
ارامنه استان مركزي قبور شهداي جنگ تحميلي را گلباران كردند
تبديل دهستان باباافضل كاشان به دهكده حوزوي كشور
از نگاه دوربين پايانه مسافربري خياباني!
رفع تصرف اراضي منابع طبيعي سيستان و بلوچستان
اعزام نخستين كاروان دانش آموزي اسفراين به مناطق جنگي
عمليات گازرساني به 20 روستاي دامغان آغاز شد
استاندار قزوين خبر داد بهره برداري از بيمارستان 64 تختخوابي تاكستان در سال آينده
شهردار: مصوبه دولتي مونوريل و تراموا تبريز هنوز اجرا نشده است
اهداي كمك هزينه خريد كتاب به مدارس خوزستان
انتصابات جديد در شهرستانها



تداوم قاچاق سوخت به پاكستان

قاچاق سوخت از مرزهاي سيستان و بلوچستان به سمت پاكستان همچنان ادامه دارد. اختلاف فاحش قيمت حامل هاي انرژي در ايران با كشورهاي همسايه باعث شده كه عده زيادي به صورت شبانه روزي به قاچاق اين ماده حياتي به خارج از مرزها مشغول باشند.
درشهرستان سرباز در جنوب استان سيستان و بلوچستان قاچاقچيان با استفاده از هر نوع وسيله نقليه اي اعم از سواري، وانت و حتي الاغ و به صورت كوله باري از راه هاي صعب العبور و كوهستاني مواد سوختي را به آن سوي مرزها قاچاق و درآمدهاي هنگفتي كسب مي كنند.
مردم معتقدند بالا بودن ارزش روپيه پاكستان در مقابل ريال! موجب شده كه علي رغم افزايش قيمت بنزين و گازوئيل همچنان قاچاق سوخت به خطرپذيري آن بيارزد و عده اي را به خود مشغول كند. اما موضوعي كه تعجب مردم را برانگيخته اين است كه با عنايت به سهميه بندي مواد سوختي اين همه سوخت از كجا وارد منطقه و سپس از مرزها قاچاق مي شود!
گفتني است قاچاق كپسول هاي 11 كيلويي گاز مايع نيز همچنان ادامه دارد. نكته آخر آن كه خودروهاي حامل سوخت قاچاق معمولا به صورت كارواني و با آخرين سرعت در جاده هاي اصلي و فرعي حركت مي كنند و عموماً يا پلاك ندارند و يا پلاك هاي شان مخدوش شده تا توسط پليس قابل پيگيري نباشد. آنان ترفندهاي گوناگوني را براي فراراز دست ماموران ياد گرفته اند- كه يكي از آنها دودزا كردن خودروهاست. و بدين طريق افراد خاطي با استتار خودرو از مهلكه فرار مي كند.
خبرنگار كيهان در سرباز

 



افتتاح واحدهاي مسكوني كميته امداد خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگاركيهان:
با حضور استاندار خراسان شمالي يك منزل مسكوني به نمايندگي از 642 واحد مسكوني درخراسان شمالي افتتاح و تحويل مددجويان كميته امداد امام خميني (ره) شد.
ابوطالب شفقت استاندار خراسان شمالي درمراسم افتتاحيه اين منازل مسكوني خدمت به محرومين را از وظايف و مسئوليت هاي سنگين مسئولان دانست وگفت مسئولان به عنوان خادمان محرومين بايد درجهت رفع مشكلات و نيازهاي محرومين تلاش كنند.
امان ا... حسين پور مديركل كميته امداد امام (ره) خراسان شمالي نيز گفت: با افتتاح 642 واحد مسكوني دراستان، مجموع واحدهاي مسكوني ساخته شده براي مددجويان كميته امداد استان خراسان شمالي به 6هزار واحد رسيد و 1500واحد مسكوني نيز درحال ساخت است.
وي اعتبار سرانه هر واحد مسكوني را 75ميليون ريال دانست كه مبلغ پنج ميليون ريال آن بلاعوض است.
گفتني است كميته امداد امام (ره) خراسان شمالي به مناسبت ايام دهه فجر 500سري جهيزيه و هديه را به عنوان هديه ازدواج و به نوعروسان و تازه دامادهاي مددجو اهدا كرد.
معاون حمايت خانواده كميته امداد استان خراسان شمالي سرانه پرداختي جهيزيه به نوعروسان را 10ميليون ريال و هديه تازه دامادها را دوميليون ريال دانست و افزود: 400مورد جهيزيه به نوعروسان و يكصد مورد نيز هديه به تازه دامادها اهدا شده است.

 



استاندار: چهار سد جديد در گيلان احداث مي شود

رشت- خبرنگاركيهان:
با مصوبه دولت چهار سد جديد در استان گيلان احداث مي شود.
اين مطلب را استاندار گيلان درديدار با مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران در رشت اعلام كرد و افزود: با مصوبه هيئت دولت در سومين دور سفر رئيس جمهوري به گيلان چهار سد جديد در اين استان احداث خواهدشد.
به گفته وي ساخت اين سدها در لاسك شفت، ديلمان، خالصان فومن و ديورش رودبار از سال آينده آغاز مي شود.
روح الله قهرماني چابك با اشاره به اين كه همچنين عمليات اجراي سه سد ديگر در گيلان در دولت هاي نهم و دهم آغاز شده بود، خاطرنشان ساخت: ازطرف ديگر سد مخزني شهر بيجار كه 70 درصد آب آشاميدني گيلان را تامين مي كند نيز اواخر سال آينده به بهره برداري مي رسد.
وي با بيان اين كه كار اجرايي سدهاي شفارود و پلرود گيلان نيز تاكنون 14 درصد پيشرفت فيزيكي دارد خاطرنشان ساخت: در حال حاضر آب مورد نياز افزون بر 188 هزار هكتار از 230 هزار هكتار شاليزارهاي استان از سد سفيدرود تأمين مي شود و با افتتاح و بهره برداري از سد استور با ظرفيت 700 ميليون مترمكعب حجم ذخيره آب در شهر ميانه، در آينده نزديك به عنوان پشتيبان سد سفيدرود عمل خواهد كرد.
قهرماني چابك استقرار مديريت جامع حوضه آبريز سفيدرود تا پايان سال 90 را از ديگر مصوبات ارزشمند سومين دور سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به گيلان نام برد و افزود: مطالعه ايجاد سامانه انتقال آب سراسري گيلان از غرب به شرق استان نيز درحال اجرا است.
استاندار گيلان تصريح كرد: با ساخت اين كانال بزرگ به عنوان يكي از مصوبات سفر رئيس جمهوري به استان 5/1 ميليارد مترمكعب از آب هايي كه به دريا مي ريزند وارد چرخه كشاورزي منطقه مي شود.

 



كوتاه از دهه فجر

افتتاح 40 پروژه عمراني
ساوجبلاغ- خبرنگار كيهان: فرماندار نظرآباد گفت: 40پروژه با اعتباري معادل 204 ميليارد و 330ميليون ريال در بخش هاي عمراني- خدماتي- فرهنگي، آموزشي و اشتغالزايي افتتاح شد.
به گفته فرماندار نظرآباد، كتابخانه الكترونيك، تصفيه خانه شهرك صنعتي نظرآباد و تعريض جاده نظرآباد به آبيك از جمله پروژه هايي است كه در دهه فجر به بهره برداري رسيده اند.
اعطاي 26 دست جهيزيه
دهلران- خبرنگار كيهان: رئيس كميته امداد امام خميني(ره) دهلران گفت: همزمان با دهه فجر 26 دست جهيزيه به ارزش 156 ميليون ريال در اختيار دختران تحت پوشش اين كميته قرار گرفت تا زندگي جديد خود را شروع كنند. وي افزود: 6واحد مسكوني به ارزش 320 ميليون ريال با كمك خيرين در اختيار 6خانوار مددجو فاقد مسكن كميته امداد اين شهرستان قرار گرفت.
آبرساني به 3 روستا
شوشتر- خبرنگار كيهان: با آبرساني به 3 روستاي شهرستان شوشتر 221 خانوار از نعمت آب آشاميدني سالم برخوردار شدند. همچنين در ايام دهه فجر سيلوي مكانيزه 20هزار تني استان خوزستان در شهرستان شوشتر افتتاح شد. هزينه احداث اين سيلو 50ميليارد ريال عنوان شده است.
راه اندازي سردخانه 5هزار تني
داراب- خبرنگار كيهان: بهره برداري از سردخانه 5هزار تني، زورخانه مولي الموحدين، موسسه ژنتيك شهرستان داراب با حضور فرماندار و ساير مسئولان اين شهرستان در دهه فجر انجام شد.
افتتاح چند طرح عمراني
خرم دره- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر 8 واحد خانه مددجويي جمعا با زيربناي 400مترمربع و با اعتبار 800 ميليون ريال در روستاي قلعه حسينيه شهرستان خرم دره افتتاح شد.
ساختمان خانه قرآن مصباح النوراين روستا با زيربناي 120مترمربع و با اعتبار 180ميليون ريال به بهره برداري رسيد. اين طرح با مشاركت اهالي روستاي قلعه حسينيه، بخشداري مركزي خرم دره و مساعدت مديركل دفتر امور روستايي ساخته شده است. همچنين طرح اصلاح شبكه آبياري اين روستا با اعتبار اوليه 500ميليون ريال كلنگ زني شد. قرار است اين طرح با 6ميليارد ريال اعتبار در سال 90 به بهره برداري برسد.
37 طرح عمراني در مهران
مهران- خبرنگار كيهان: استاندار ايلام در مراسم كلنگ زني احداث پايگاه هلال احمر در شهرستان مهران گفت: در دهه مبارك فجر 37 طرح عمراني با اعتباري بالغ بر 17ميليون و 500 هزار تومان به بهره برداري رسيد. وي افزود: كلنگ احداث كارخانه فولادسازي با اشتغالزايي مستقيم 500نفر به زمين زده شد و اين كارخانه با اعتباري بالغ بر 160 ميليارد در آينده به بهره برداري مي رسد.
بهره برداري از 3هزار واحد مسكن
اروميه- خبرنگار كيهان: در ايام فجر با حضور وزير مسكن و شهرسازي و استاندار آذربايجان غربي 3هزار و 50واحد مسكن مهر در اين استان به بهره برداري رسيد. اين واحدها در شهرهاي ماكو، مياندوآب، مهاباد احداث شده بودند.
راه اندازي 35طرح برق رساني
سنندج- خبرنگاركيهان: در سي و سومين سالروز پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي 35 طرح برق رساني در كردستان به بهره برداري رسيد.
مديرعامل شركت توزيع برق كردستان با اعلام اين خبر گفت: براي اجراي اين طرح ها اعتباري بالغ بر 11ميليارد ريال هزينه شده است.
65 طرح عمراني در آزادشهر
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: در دهه فجر 65 طرح عمراني در آزادشهر با اعتباري بالغ بر 198 ميليارد ريال به طور همزمان توسط استاندار گلستان به بهره برداري رسيد. همچنين در مراسم جداگانه ديگري دو پروژه آبرساني روستايي از توابع گنبدكاووس به بهره برداري رسيدند. جشنواره ورزشي ويژه بانوان، مسابقات نقاشي در مقطع تحصيلي راهنمايي و متوسطه ويژه دختران دانش آموز و جشنواره غذاهاي سنتي ويژه اولياي دانش آموزان گنبدكاووس از جمله برنامه هايي بود كه در دهه فجر در اين شهرستان برگزار شد.
23 روستا برخوردار از گاز طبيعي
آمل- خبرنگار كيهان: بهره برداري از سه خانه بهداشت روستايي با اعتباري بالغ بر 900 ميليون ريال، بهره مندي 23 روستا از نعمت گاز با هزينه اي بالغ بر 28 ميليارد و 856 ميليون ريال، افتتاح سالن ورزشي شهرك مرواريد با اعتباري بالغ بر 350 ميليون تومان از جمله طرح هايي بود كه در دهه فجر در آمل افتتاح شدند.
13 سينماي كودك
ساري- خبرنگار كيهان: ايجاد 13 سينماي كودك در كانون هاي پرورشي فكري كودكان و نوجوانان استان مازندران، افتتاح كارخانه پلاستيك امواج در شهرك صنعتي اوجاكسر بابلسر با اعتباري بالغ بر 25 ميليارد ريال، راه اندازي 19 طرح ورزشي از جمله فعاليت هايي بوده اند كه در دهه فجر به بهره برداري رسيدند.
بهره برداري از 42 طرح
بندرعباس- خبرنگار كيهان: 42 طرح عمراني با اعتباري بالغ بر 170 ميليارد ريال در بندر لنگه واقع در استان هرمزگان با حضور مردم و مسئولان محلي به بهره برداري رسيد. اين طرح ها در زمينه هاي كشاورزي، صيادي، خدماتي و عمراني است.
3 پروژه عمراني در دانشگاه اروميه
اروميه- خبرنگار كيهان: با حضور استاندار آذربايجان غربي و معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري و جمعي از مسئولان دستگاه اجرايي استان بهره برداري از سه پروژه عمراني در دانشگاه اروميه آغاز شد.
بهره برداري از دو دستگاه خوابگاه دانشجويي پسران با صرف اعتباري بالغ بر 47 ميليارد ريال و ظرفيت 500 نفر و زيربناي 6300 مترمربع از جمله اين پروژه ها هستند.

 



يك انديشمند صربستاني: علوم پايه در ايران جهش بسيار چشمگيري داشته است

دزفول- خبرنگار كيهان:
يك انديشمند صربستاني با تجليل از پيشرفت هاي علمي ايران گفت: علوم پايه در كشور ايران به ويژه طي 10 سال اخير جهش بسيار چشمگيري داشته است.
پروفسور «گوتمن» در حاشيه برگزاري چهارمين همايش ملي رياضي، شيمي در دانشگاه آزاد اسلامي دزفول افزود: اين رشد دو بعد كمي و كيفي را در بر مي گيرد.
وي با ابراز شگفتي از ايجاد چنين جهش علمي در ايران و بيان اين كه چهارمين باري است كه به ايران سفر مي كند گفت: تقريبا تا 10 سال پيش اثر چنداني از مقالات ايراني ها در علوم پايه وجود نداشت اما امروز اوضاع كاملا متفاوت شده است.
اين استاد برجسته دانشگاه هاي صربستان در ادامه به تشريح وضعيت علوم پايه در جهان كنوني پرداخت و گفت: اين علوم شالوده فناوري هستند و كشورهايي كه در اين علوم ضعيف باشند از قافله و مسابقه پيشرفت فناوري عقب خواهند ماند.
پروفسور گوتمن تصريح كرد: فرداي جهان وابسته به فناوري و آينده فناوري وابسته به علوم پايه است و انتظار مي رود كه به اين علوم توجه ويژه اي شود.
وي افزود: علوم پايه در زمينه هاي بسياري قابل استفاده مي شود كه از آن جمله مي توان به فناوري بهداشت اشاره كرد.
اين انديشمند اروپايي اظهار داشت: علوم پايه حتي در مواقع جنگ و حتي صلح نيز قابل استفاده است.

 



مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان همدان خبر داد
بازسازي بافت فرسوده نهاوند، كبودرآهنگ و بهار

همدان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان استان همدان گفت: بافت فرسوده شهرهاي بهار، كبودرآهنگ و نهاوند بازسازي و احيا مي شود.
محمدعلي اسدي افزود: فرآيند تهيه طرح بهسازي و نوسازي بافت فرسوده شهرهاي مذكور در قالب سه پروژه مطالعاتي، پس از برگزاري مناقصه به مشاوران ذي صلاح سپرده شده و در دست اقدام است.
وي ادامه داد: محدوده بافت فرسوده شهر نهاوند به مساحت 140 هكتار، بهار به مساحت 71 هكتار و كبودرآهنگ به مساحت 83 هكتار است كه طرح نوسازي آنها با مجموع اعتبار يك ميليارد و 500 ميليون ريال با مشاركت شهرداري هاي مربوط و توسط مشاوران ذي صلاح تهيه مي شود.
اسدي اضافه كرد: تهيه طرح بهسازي، نوسازي و ساماندهي بافت هاي فرسوده، شامل مجموعه مطالعات، برنامه ريزي ها و پيشنهاداتي است كه در مقياس شهرسازي و در قالب طرح هاي تفصيلي موضعي به اجرا درمي آيد.
وي اعلام كرد: مدت زمان اجراي طرح هاي مطالعاتي نوسازي و بهسازي بافت هاي فرسوده بهار، نهاوند و كبودرآهنگ 6 تا 12 ماه است كه پس از بررسي در كميته فني، تصويب و جهت اجرا به شهرداري ها ابلاغ خواهد شد.

 



ارامنه استان مركزي قبور شهداي جنگ تحميلي را گلباران كردند

اراك- خبرنگار كيهان:
به مناسبت دهه مباركه فجر در مراسمي قبور مطهر شهداي استان مركزي توسط ارامنه اين استان گلباران شد.
هاكوپ كشيشيان، كشيش اعزامي از تهران كه 31 ماه در جبهه هاي حق عليه باطل در نيروي هوايي خدمت كرده است، در اين مراسم گفت: شهيدان در اديان الهي از جايگاه بالايي برخوردار هستند. و براي نجات ميهن، ناموس و دين مقابل متجاوزان ايستادگي كردند.
وي افزود: تعامل خوب مسلمانان با ارامنه در ايران به ساليان درازي بازمي گردد و طرفداران اين اديان الهي هميشه با صلح و دوستي در كنار هم زندگي كرده اند.

 



تبديل دهستان باباافضل كاشان به دهكده حوزوي كشور

كاشان- خبرنگار كيهان:
مدير حوزه هاي علميه منطقه كاشان از راه اندازي اردوگاه كشوري با عنوان «منتظران ظهور» ويژه روحانيون حوزه هاي علميه سراسر كشور در اين شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام ابوالفضل اسماعيلي گفت: اين اردوگاه كه هم اكنون كار خريد زمين و بخشي از تهيه نقشه آن به پايان رسيده است به عنوان يك مركز علمي و تفريحي براي استفاده روحانيون احداث خواهد شد.
وي، مساحت زمين در نظر گرفته شده براي احداث اين اردوگاه را 40 هزار متر مربع عنوان كرد و افزود: تمامي هزينه هاي ساخت و احداث اين اردوگاه كه در دهستان باباافضل درجوار آرامگاه حكيم افضل الدين محمد مرقي كاشاني راه اندازي خواهد شد، توسط بخش خصوصي تأمين مي شود.
اسماعيلي خاطرنشان كرد: با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده قرار است با راه اندازي اين اردوگاه، دهستان خوش آب و هواي باباافضل نيز به عنوان نخستين دهكده حوزوي كشور مطرح شود.

 



از نگاه دوربين پايانه مسافربري خياباني!

شهربابل به رغم برخورداري از جمعيت بالاي450 هزار نفر و گردش پذير بودن متأسفانه از يك پايانه مستقل برون شهري برخوردار نيست. سوار وپياده كردن مسافران دركنار خيابان علاوه براين كه ايجاد مشكل در ترافيك مي كند مشكلات فراواني را براي مسافران و رانندگان به همراه داشته است.
مشكلات بهداشتي، نبودن امنيت و سرپناه در هواي گرم و سرد و باران، عدم ارائه خدمات و امكانات رفاهي، نبود نظارت و بازرسي بر قيمت ها و... بخشي از مشكلاتي است كه نبود پايانه در بابل به همراه دارد.
حضو اتوبوس ها در سطح شهر و درشلوغ ترين زمان ممكن مي تواند به افزايش حوادث رانندگي و آلوده كردن خيابان ها (تعويض لاستيك، روغن و...) و معابر عمومي شهر نيز كمك كند.
عكس از علي كفائي مهر- خبرنگاركيهان دربابل

 



رئيس دادگستري استان خبر داد
 رفع تصرف اراضي منابع طبيعي سيستان و بلوچستان

زاهدان- خبرنگار كيهان:
شوراي حفاظت از منابع طبيعي استان سيستان و بلوچستان از دو هزار و 96 هكتار از اراضي دولتي و منابع طبيعي اين استان رفع تصرف كرد.
رئيس دادگستري استان سيستان و بلوچستان با بيان اين مطلب افزود: با پيگيري هاي به عمل آمده از سوي اين شورا يك هزار و 457 هكتار از اراضي كه توسط عده اي زمين خوار تصرف شده بود بازپس گرفته شد. همچنين از 639 هكتار از اراضي و منابع طبيعي اين استان رفع تصرف شد.
حجت الاسلام والمسلمين حميدي گفت: از ديگر دستاوردهاي شوراي حفاظت از منابع طبيعي استان سيستان و بلوچستان مي توان به پيگيري سنددار شدن 5/98 درصد از اراضي منابع طبيعي اين استان اشاره كرد. اين اراضي به تصرف دولت درآمده و مالكيت آنها به عهده دولت است. اين موضوع مي تواند نقش مهمي در پيشگيري از تصرف اراضي منابع طبيعي از سوي زمين خواران داشته باشد.
وي ابراز اميدواري كرد هرچه سريع تر اراضي مسكن و شهرسازي و شهرداري ها از افراد فرصت طلب بازپس گرفته شود و براي تحقق آن، خواستار تلاش مضاعف اعضاي شوراي حفاظت از منابع طبيعي استان شد.

 



اعزام نخستين كاروان دانش آموزي اسفراين به مناطق جنگي

اسفراين- خبرنگار كيهان:
400 نفر از دانش آموزان شهرستان اسفراين در قالب كاروان هاي راهيان نور از سوي آموزش و پرورش و به همت ناحيه مقاومت بسيج به مناطق عملياتي دفاع مقدس اعزام شدند.
اولين كاروان راهيان نور در قالب 10 اتوبوس از شهرستان اسفراين به مقصد جنوب كشور حركت كردند.
مدير آموزش و پرورش اسفراين در مراسم بدرقه دانش آموزان سال دوم متوسطه گفت: نخستين گروه كاروان هاي دانش آموزي راهيان نور اسفراين 20 بهمن اعزام شدند و دومين گروه 28 بهمن ماه به مناطق جنگي اعزام مي شوند.
نجفعلي شاكري با اشاره به دستاوردهاي اين سفر گفت: بازديد دانش آموزان از مناطق جنگي كه يادآور عشق ورزي، ايثار، از خودگذشتگي، آزادي و آزادگي جوانان نسل اول انقلاب است مي تواند نقش بسزايي در الگوسازي آن حماسه سازان در ذهن نوجوانان داشته باشد.

 



عمليات گازرساني به 20 روستاي دامغان آغاز شد

سمنان- خبرنگار كيهان:
عمليات گازرساني به 20 روستاي شهرستان دامغان با حضور استاندار سمنان در مراسمي آغاز شد. گازرساني به اين روستاها با اعتباري معادل 78 ميليارد ريال اجرايي مي شود.
رئيس امور مهندسي و اجراي طرحهاي شركت گاز استان سمنان گفت: در قالب اين برنامه گازرساني به 10 روستاي منطقه قهاب رستاق، 9 روستاي منطقه قهاب صرصر و نيز روستاي آستانه انجام مي شود.
همچنين در ادامه استاندار سمنان با حضور در روستاي تويه دروار با مردم اين روستا و روستاهاي اطراف ديدار كرد و از نزديك با مسائل و مشكلات مردم روستا از قبيل آب آشاميدني، زمين مسكوني و كشاورزي، اشتغال جوانان و... آشنا شد و دستور لازم را براي رفع مشكلات صادر كرد.

 



استاندار قزوين خبر داد
بهره برداري از بيمارستان 64 تختخوابي تاكستان در سال آينده

قزوين- خبرنگار كيهان:
استاندار قزوين گفت: بيمارستان 64 تختخوابي تاكستان در سال 1390 به بهره برداري مي رسد.
احمد عجم در مراسم بهره برداري از سه پروژه بيمارستان تأمين اجتماعي شهر تاكستان گفت: هم اكنون بيمارستان تأمين اجتماعي تاكستان تنها بيمارستان اين شهرستان است و احداث اين بيمارستان مدتي دچار ركود شده بود كه با مشخص شدن پيمانكار و اختصاص اعتبار قابل توجهي در سفر سوم، بهره برداري از اين بيمارستان در آينده نزديك محقق خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: درخواست احداث دو بيمارستان خصوصي ديگر در اين شهرستان شده كه شهرداري و فرمانداري بايد مشكل زمين آن را حل كنند.
عجم تأكيد كرد: اميد است با راه اندازي اين بيمارستان از بار مراجعات بيمارستان تأمين اجتماعي كاسته شود.

 



شهردار: مصوبه دولتي مونوريل و تراموا تبريز هنوز اجرا نشده است

تبريز- خبرنگار كيهان:
احداث مونوريل و تراموا، به عنوان دومصوبه سفر دولت به استان آذربايجان شرقي، هنوز اجرا نشده است.
عليرضا نوين، شهردار تبريز گفت: عدم واگذاري واگن هاي مترو توسط شركت مادر تخصصي مترو نيز، موجب گلايه شده است. سه سال قبل مبلغ 300 ميليارد ريال توسط شهرداري به حساب اين شركت واريز شد اما اكنون معاون عمراني وزارت كشور 300 ميليارد ريال ديگر، براي تحويل واگن هاي مترو تبريز درخواست مي كند.
وي همچنين با اشاره به هزينه بيش از 100 ميليارد ريال براي ساخت پاركينگ زيرزميني فجر تصريح كرد: درسال آينده پاركينگ هايي روباتيك با ظرفيت سه هزار دستگاه خودرو و با همكاري بخش خصوصي ساخته خواهند شد و ظرفيت پاركينگ هاي تبريز به 11 هزار خودرو و تا آخر سال آينده، اين ظرفيت به 17 هزار دستگاه مي رسد.

 



اهداي كمك هزينه خريد كتاب به مدارس خوزستان

آبادان - خبرنگاركيهان:
مبلغ سه ميليارد ريال كمك هزينه خريد كتاب از نمايشگاه كتاب به مدارس آبادان خرمشهر و اروند اهدا شد.
اين نمايشگاه ازتاريخ 18 بهمن ماه سال جاري به مدت پنج روز درمحل هتل كاروانسراي شهرستان آبادان و با هدف ترويج فرهنگ كتاب خواني برپا شده است.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به اهداي مبلغ سه ميليارد ريال كمك هزينه خريد كتاب از نمايشگاه كتاب و تجهيزات آموزشي به مناطق ياد شده گفت: هدف از برپايي اين نمايشگاه، افزايش علاقه، دانش آموزان به امر كتابخواني است و اميدواريم اين قدم نتايج خوبي در برداشته باشد.
مهندس علي اصغر پرهيزكار افزود: هزينه اين طرح، از منبع مصوبه هاي سفر استاني هيئت دولت تأمين شده است.

 



انتصابات جديد در شهرستانها

قاين- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور امام جمعه قاين، حجت الاسلام رشيد آبادي رياست سابق دادگستري شهرستان قاينات به سمت رئيس شعبه ويژه روحانيت دادگستري مشهد منصوب شد.
¤ غلامعلي حبيبي منش در جلسه اي با حضور عليرضا افشاري، معاونت سياسي اجتماعي استانداري خراسان جنوبي به سمت فرماندار جديد قاينات با حكم محمد نجار وزير كشور معرفي و منصوب شد.
شهركرد- خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي مصطفي محمدنجار، وزير كشور، يزدان جلالي اصل به عنوان معاون جديد سياسي و امنيتي استانداري استان چهارمحال و بختياري منصوب شد.
¤ طي حكمي دكتر احمدرضا بسيج به سمت معاون جديد فرهنگي و هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهار محال و بختياري منصوب شد.
كرج- خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي بهمن دري، معاون وزير و رئيس شوراي سياستگذاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران قادر آشنا، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز به عنوان عضو اصلي شوراي سياست گذاري فعاليت هاي فرهنگي حوزه كتاب در خارج از كشور منصوب شد.
بابل- خبرنگاركيهان: طي حكمي از سوي رياست دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل احمد گلچوب فيروزجائي به سمت سرپرست روابط عمومي دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل منصوب شد.
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: طي مراسمي ناصر قربان پور فدايي به عنوان مدير جديد امور آب و فاضلاب شهري گنبدكاووس معرفي و از تلاش هاي رضا سوخت سرايي مدير قبلي اين شركت قدرداني شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14