(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 بهمن 1389- شماره 19864

پذيرش 2هزار داوطلب در آزمون دستياري
بر اثر بارش برف مدارس اردبيل براي دومين روز متوالي تعطيل شدند
مديرعامل شركت مترو: نشست زمين در بزرگراه جوانه مربوط به مترو بود
فرمانده انتظامي استان اصفهان خبر داد اختلاس 3 ميلياردي كارمند بانك در اصفهان
معلولان آرم طرح ترافيك دريافت مي كنند
امدادرسانان اورژانس تهران دچار حادثه شدند
خيابان هاي لاله زار و فردوسي ساماندهي مي شوند
انجام همزمان عمل جراحي پيوند ريه ، قلب ، كبد و كليه به 4 بيمار
باند سارقان مسلح در بندرعباس متلاشي شد
حوادث كوتاه از كشور
دستگيري جاعل عناوين دولتي و نظامي در مسجدسليمان
اعدام 2 قاچاقچي در خرم آباد
محكوميت 7 ميلياردي يك شركت توليد محصولات نفتي در تهران
در مازندران نمايندگان اجنه 380 ميليون تومان كلاهبرداري كردند
كشف 5 ميليون نخ سيگار قاچاق
محدوديت دختران اوباما براي دسترسي به فيس بوك



پذيرش 2هزار داوطلب در آزمون دستياري

دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت با اشاره به آغاز توزيع كارت ورود به جلسه آزمون پذيرش دستياري تخصصي پزشكي از ساعت 8 صبح امروز از پذيرش حدود 2هزار داوطلب در اين آزمون خبر داد.
دكتر سيداميرمحسن ضيايي با اشاره به مهلت توزيع اينترنتي كارت آزمون تا روز چهارشنبه 27 بهمن ماه از طريق وب سايت مركز سنجش آموزش پزشكي اظهار داشت: اين آزمون با رقابت 15هزار و 250 داوطلب در 25 رشته تخصصي و در 18 حوزه در سطح كشور برگزار مي شود.
وي با اشاره به تقليل حوزه هاي امتحاني از 33 حوزه در سال گذشته به 18 حوزه در سال جاري، گفت: كاهش تعداد حوزه ها يكي از تغييرات اجرايي آزمون اين دوره است و براي تمركز بيشتر به امنيت حوزه ها تعداد حوزه ها در اين دوره از آزمون كاهش يافته است، همچنين در نظر داريم در صورت امكان حوزه هاي تهران را به يك حوزه كاهش دهيم.
ضيايي افزود: افرادي كه به دليل نقص مدارك و روند اجرايي ثبت نام در زمان هاي مقرر، موفق به دريافت كارت ورود به جلسه آزمون نشده اند مجاز به حضور در جلسه آزمون نيستند.
وي با اشاره به تستي بودن كليه سؤالات آزمون دستياري، اظهار كرد: تعداد سؤالات اين دوره آزمون 200 سؤال است و داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه به هر پاسخ اشتباه نمره منفي تعلق مي گيرد.

 



بر اثر بارش برف مدارس اردبيل براي دومين روز متوالي تعطيل شدند

سرما و يخبندان شديد در اردبيل و زنجان موجب تعطيلي مدارس و مسدود شدن راه هاي ده ها روستا شده است.
اردبيل: به گزارش ايرنا بارش برف همراه با سرما و كولاك شديد از ظهر شنبه به مدت 18 ساعت در اردبيل ادامه يافت.
با توقف بارش برف سرما و يخبندان شديدي بر منطقه حاكم شده است به گونه اي كه دماي هواي اردبيل در گرمترين ساعات ظهر شنبه منهاي پنج درجه (سانتي گراد) بود و دماي هوا در نخستين ساعات يكشنبه نيز منهاي 10 درجه گزارش شده است.
مدارس مقطع آمادگي در نوبت صبح و عصر مدارس مقاطع آمادگي و ابتدايي در نوبت صبح و مدارس مقاطع آمادگي و ابتدايي شهرستان نمين و شهر هير در نوبت صبح يكشنبه تعطيل اعلام شد.
مدارس اردبيل و تعدادي از شهرستان هاي اين استان در تمام مقاطع، شنبه نيز به علت بارش برف و كولاك شديد تعطيل شده بودند.
همچنين به گزارش فارس معاون راه روستايي استان اردبيل عصر شنبه در جريان بازديد از تلاش راهداران براي بازگشايي راه هاي مسدود شده در استان اظهار داشت: از جمعه شب راه ارتباطي بيش از 150 روستاي استان بسته شده بود كه با تلاش راهداران راه 100 روستا بازگشايي شده است.
علي صبحي افزود: تلاش براي بازگشايي راه 50 روستاي ديگر نيز ادامه دارد.
معاون راه روستايي استان اردبيل خاطرنشان كرد: با بازگشايي اين مسيرها در رفت و آمد روستائيان خللي ايجاد نشده و اين امر با سهولت انجام مي شود.
زنجان: به گزارش فارس از زنجان به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان زنجان، بارش برف شنبه شب كه با كولاك شديد در محورها وگردنه هاي استان زنجان همراه بود، موجب مسدود شدن راههاي ارتباطي زنجان- طارم و زنجان- دندي شد.
براساس اعلام راه و ترابري استان زنجان، بارش برف همچنين راه هاي روستايي استان را مسدود كرده است. همچنين راه 65 محور روستايي نيز در سطح استان زنجان مسدود شده است.
بر اين اساس، شدت كولاك به حدي بود كه تردد وسايل نقليه در تمامي محورهاي اين استان با مشكل مواجه شده و در آزادراه زنجان- قزوين و زنجان- تبريز نيز به دليل كولاك شديد و نبود ديد كافي عبور و مرور خودروها ساعاتي به كندي انجام مي گرفت.
همزمان با بارش برف و كولاك عوامل راهداري و پليس راه به امداد رساني مسافران و در راه ماندگان پرداختند و بلافاصله همه محورهاي استان با تلاش عوامل راهداري برف روبي و نمك پاشي شد و راه هاي اصلي و فرعي استان بازگشايي شدند.
در حال حاضر همه محورهاي اصلي و فرعي استان باز است و تردد در آنها جريان دارد، ضمن اينكه عوامل راهداري مشغول بازگشايي راه هاي روستايي مسدود شده هستند.
خلخال: رئيس جمعيت هلال احمر خلخال گفت: امدادگران پايگاه هلال احمر گردنه الماس 70 نفر از سرنشينان خودروهاي گرفتار شده در برف، كولاك و يخبندان را نجات دادند.
عبدالرزاق بابايي يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين افراد در پايگاه امداد و نجات گردنه الماس در محور خلخال به اسالم اسكان داده شده و پس از آرام شدن شرايط جوي به مقصدهاي خود هدايت شدند.
وي گفت: در كولاك و برف شب گذشته 35 خودرو سواري و پنج دستگاه اتوبوس در گردنه كرمان در حوزه استحفاظي اداره كل راه و ترابري گيلان متوقف شده بودند كه امدادگران خلخالي به ميزان كافي نان، خرما و پتو در اختيار اين مسافران قرار دادند.
وي اظهار داشت: وزش باد شديد موجب بروز كولاك و يخبندان سطح جاده در حوزه هاي استحفاظي گيلان و اردبيل و در محور خلخال به اسالم شد طوري كه به رغم باز بودن جاده كولاك شديد و عدم ديد كافي مانع از حركت خودروها به ادامه مسير در اين جاده شد.

 



مديرعامل شركت مترو: نشست زمين در بزرگراه جوانه مربوط به مترو بود

مديرعامل شركت مترو در توضيح علت فرو نشست زمين در بزرگراه جوانه گفت: اين حادثه در بزرگراه جوانه مربوط به تونل در حال ساخت مترو بود كه در حال حاضر مشكل برطرف و مسير باز است.
به گزارش فارس محسن هاشمي به فرو نشست زمين در بزرگراه جوانه اشاره كرد و گفت: خط 3 مترو از اين مسير عبور مي كند.
مديرعامل شركت مترو تهران و حومه با بيان اينكه خط 3 مترو از شمال شرقي به جنوب غربي تهران متصل مي شود، گفت: طول اين مسير 35 كيلومتر است و 28 ايستگاه در آن احداث مي شود.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه بعد از اتمام خط 4 مترو خط 3 در اولويت ساخت قرار مي گيرد، گفت: حادثه اي كه عصر روز شنبه رخ داده در خيابان جوانه ضلع غربي قلعه مرغي بوده است.
مديرعامل شركت مترو تهران و حومه گفت: اين حادثه در مركز خيابان رخ داده، تونل در زير فضاي سبز بوده و به دليل آب دادن به فضاي سبز و بارش باران و برف زمين سست و ريزش كرده است.
هاشمي گفت: قبل از اينكه ريزش رخ دهد تصميم گرفتيم مسير را ببنديم اما بنا به گفته كارگران كه نمي دانم چقدر صحت دارد چند راننده ماشين اصرار كردند كه از مسير عبور كنند همين امر باعث شد كه يكي از ماشين ها در داخل گودال سقوط و ديگري در حال سقوط كردن بوده است.
وي تصريح كرد: فرو نشست مربوط به تونل در حال ساخت مترو بوده است و در حال حاضر مشكل برطرف شده و مسير باز است.

 



فرمانده انتظامي استان اصفهان خبر داد اختلاس 3 ميلياردي كارمند بانك در اصفهان

فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: اختلاس 3ميلياردي يك كارمند بانك در اصفهان كشف شد.
به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، حسن كرمي ظهر يكشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: كارمند يكي از بانكهاي سطح شهر اصفهان كه اقدام به اختلاس بيش از سه ميليارد و 700 ميليون ريال وجه نقد از سيستم بانكي كرده بود، توسط ماموران پليس آگاهي استان شناسايي و دستگير شد.
وي با بيان اينكه فرد مورد نظر به صراحت نسبت به انجام اختلاس اعتراف كرده است، اضافه كرد: در بازجوييها از متهم به نام مسعود-م وي به اختلاس مبلغ سه ميليارد و 713 ميليون و 110 هزار ريال از سيستم بانكي و انتقال آن به حساب يكي از دوستان خود به نام حسين-ع اقرار كرد.
كرمي افزود: فرد دوم نيز دستگير شد و به بزه انتسابي اقرار كرد.
وي تاكيد كرد: متهمان به همراه پرونده به منظور سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: دو كلاهبردار كه تحت عنوان سرمايه گذاري در بخش مسكن اقدام به كلاهبرداري 35ميليارد ريالي از 74 نفر كرده بودند، توسط پليس آگاهي استان اصفهان دستگير شدند.
وي اظهار داشت: در تحقيقات مشخص شد كه اين 74 مال باخته مبلغ 35 ميليارد و 376 ميليون ريال وجه نقد را به منظور مشاركت در سرمايه گذاري در بخش مسكن به كلاهبرداران پرداخت كرده اند.
وي اضافه كرد: متهمان كه عباس-ق و اصغر-ش نام دارند، در بازجويي هاي اوليه به كلاهبرداري مبلغ مذكور از شاكيان اقرار كردند.

 



معلولان آرم طرح ترافيك دريافت مي كنند

رئيس انجمن حمايت از حقوق معلولان كشور، گفت: معلولاني كه در شهر تهران پلاك ويژه معلولان ندارند، مي توانند آرم طرح ترافيك دريافت كنند.
علي همت محمودنژاد افزود: معلولاني كه در شهر تهران پلاك ويژه معلولان نداشته و در محدوده طرح ترافيك زندگي و كار مي كنند و عضويت آن ها در جامعه معلولان به ثبت رسيده است، مي توانند جهت ثبت نام و دريافت آرم ترافيك معلولان به دفتر انجمن معلولان مراجعه كنند.
وي در ادامه افزود: طي مذاكره اي كه با معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران صورت گرفت مقرر شد كه با اعلام پلاك هاي خودروي ويژه رانندگان از طريق راهنمايي و رانندگي به سامانه طرح ترافيك، معلولان شهر تهران در تمام نقاط زوج و فرد و طرح ترافيك به صورت آزادانه حركت كنند.
رئيس انجمن حمايت از حقوق معلولان كشور با اشاره به اينكه دوربين هاي طرح ترافيك پلاك ويژه معلولان را نمي شناسد، به فارس گفت: در حال حاضر يكي از مشكلات معلولان عدم شناسايي پلاك خودروي آنان توسط دوربين هاي كنترل طرح ترافيك است.

 



امدادرسانان اورژانس تهران دچار حادثه شدند

امدادرسانان اورژانس تهران ظهر روز شنبه در بزرگراه پرديس به سمت تهران دچار حادثه شدند.
حادثه در بزرگراه پرديس به سمت تهران نرسيده به پل بابايي ظهر روز شنبه هنگامي كه تكنسين هاي مركز اورژانس تهران مشغول امدادرساني به مصدومان حادثه بودند اتفاق افتاد.
در حادثه ظهر روز شنبه يكدستگاه خودروي سواري پژو GLX بدون توجه به علائم هشدار دهنده و نصب شده در محل، از مسير خود منحرف شده و با آمبولانس اورژانس برخورد كرد.
تكنسين هاي اين مركز كه در محل حادثه مشغول مداواي مصدومان حادثه قبلي بودند به همراه بيماران مربوط از ناحيه سر و صورت و كتف دچار آسيب شدند و به آمبولانس اين مركز نيز خسارت سنگيني وارد آمد.
بلافاصله پس از باخبر شدن از اين حادثه امداد هوايي مركز اورژانس تهران به محل حادثه اعزام و 4 نفر از مصدومان را به بيمارستان امام خميني(ره) منتقل كرد و يكي از امدادرسانان فوريتهاي پزشكي كه از ناحيه سر دچار تروما شده بود بوسيله يك دستگاه آمبولانس به بيمارستان امام حسين(ع) منتقل شد. تا اين ساعت حال عمومي بيماران خوب گزارش شده و كارشناسان مشغول بررسي علت حادثه فوق هستند.

 



خيابان هاي لاله زار و فردوسي ساماندهي مي شوند

مدير بافت هاي تاريخي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران گفت: خيابان هاي لاله زار و فردوسي ساماندهي خواهند شد.
بهروز كاشف افزود: طرح ساماندهي خيابان هاي لاله زار، فردوسي، پياده راه كردن حوزه تاريخي شهر تهران و ساماندهي محور چوب فروشها از عمده ترين طرح هاي در دست انجام است.
وي طرح محله عودلاجان را به عنوان يكي از مهمترين اين پروژه ها دانست و به مهر گفت: طرح اين محله نهايي شده است و پيش از پايان سال براي مراحل نهايي به كميسيون ماده 5 مي رود تا براساس آن همزمان به صورت پايلوت اجرا و بهره برداري شود.
مدير بافتهاي تاريخي شهرداري تهران خاطرنشان كرد: براي طرح محله عودلاجان گاهنامه اي توليد و توزيع مي شود و براساس آنچه كه ابلاغ شده؛ طرح ها پيش از اجرا در محلات توسط كارشناسان به شهروندان محله معرفي مي شود تا نظرات آنان نيز دريافت و در مرحله تهيه طرح تا حد امكان اعمال شود كه اين كار در حال انجام است تا بعد از اعمال نظرات؛ اين پروژه نهايي و به مراجع مربوطه ارائه شود.

 



انجام همزمان عمل جراحي پيوند ريه ، قلب ، كبد و كليه به 4 بيمار

اعمال جراحي پيوند ريه، قلب، كبد و كليه به چهار بيمار به طور همزمان در مجتمع بيمارستاني امام خميني(ره) انجام شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، حميدرضا ابطحي هماهنگ كننده تيم پيوند ريه دانشگاه علوم پزشكي تهران در اين رابطه گفت: با توجه به نبود تيم پيوند همزمان در ديگر مراكز درماني كشور، امكان انجام اين عمل ها با هم وجود ندارد ولي خوشبختانه با وجود تيم مجرب و فراهم شدن امكانات براي اولين بار اين پيوندها به طور همزمان در اين مجتمع بيمارستاني با موفقيت انجام شد.
ابطحي حداقل زمان براي برداشت عضو از دهنده تا پيوند آن عضو به گيرنده را از مزاياي عمل همزمان خواند و گفت: عمل همزمان پيوند، خطر ابتلا به عفونت را در بيمار گيرنده به حداقل مي رساند و نتيجه رضايت بخش تري خواهد داشت.
وي درباره نيازهاي تيم پيوند اظهار داشت: تيم پيوند كليه بيمارستان امام خميني(ره) احتياج به حمايت هاي بيشتر دولتي دارد تا پيوند از جسد را توسعه بيشتري دهد و وي بويژه از مسئولان خواست تا پرسنل مرتبط با بخش پيوند و ديگر گروه هاي مرتبط را مورد حمايت قرار دهند تا با دلگرمي بيشتري به كار خود ادامه دهند.

 



باند سارقان مسلح در بندرعباس متلاشي شد

فرمانده انتظامي استان هرمزگان از دستگيري اعضاي يك باند سارق مسلح در شهرستان بندرعباس طي 24 ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، سرتيپ «محمدعلي آخوندي» شنبه شب در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: اين باند متشكل از پنج جوان 18 تا 23 سال است كه با انگيزه كسب درآمد و به دليل مشكلات فرهنگي و خانوادگي از روز 12 بهمن ماه اقدام به سرقت مسلحانه در شهرستان بندرعباس كرده بودند.
وي ادامه داد: اعضاي اين باند با در دست داشتن سلاح كلاشينكف و مقاديري سلاح سرد از جمله قمه و چاقو و با تهديد شهروندان اقدام به سرقت اموال آنها از جمله سه دستگاه خودرو زانتيا، پژو و پرايد و همچنين سرقت يك مغازه كرده بودند.
آخوندي تصريح كرد: با اطلاع به موقع شهروندان و هوشياري پليس و كارهاي تحقيقاتي، مخفيگاه اين افراد شناسايي شد و آنها در دام پليس گرفتار شدند.
اين مقام انتظامي گفت: اين افراد در محله اميرآباد، داماهي و ايسيني اقدام به سرقت با بهره گيري سلاح هاي گرم و سرد در ساعات 19 تا 24 كرده بودند.
فرمانده انتظامي استان هرمزگان خاطرنشان كرد: در جريان زورگيري اين افراد، يك نفر از شهروندان مجروح شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

توقيف خودروي حامل خاويار
گرگان- خبرنگاركيهان: در پي چندين مورد گزارش از طريق منابع مردمي مبني بر صيد غيرمجاز ماهيان خاوياري توسط دو صياد غيرمجاز اكيپي از ماموران پليس آگاهي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
در تحقيقات اوليه مشخص شد كه اين دو صياد پس از صيد ماهيان خاوياري آنها را در سطح استانهاي شمالي كشور به فروش مي رسانند.
خودروي متهمان در ورودي شهر شناسايي و متوقف شد كه در بازرسي از آن 188كيلو ماهيان خاوياري كه به صورت قاچاق صيد شده بود كشف و ضبط شد.
دستگيري سارقان مسلح كاميون
شيراز- فارس: با اقدام به موقع ماموران انتظامي فارس سه سارق مسلح كه يك دستگاه كاميون را در اصفهان سرقت كرده بودند و از سوي دادگستري استان اصفهان تحت تعقيب قضايي بودند در استهبان فارس دستگير شدند.
سارقان اخاذ در دام پليس
فارس- شيراز: ماموران يگان امداد فرماندهي انتظامي شيراز در پي گزارش يك مورد اخاذي در يكي از خيابانهاي واقع در شرق شيراز به محل عزيمت كرده و هنگام گشت زني به دو نفر راكب و ترك نشين يك دستگاه موتورسيكلت مظنون شدند.
با توقف موتورسيكلت و بازجويي از متهمان مشخص شد كه آنان عاملين اخاذي مي باشند.
كشف سلاح غيرمجاز
فارس- شيراز: ماموران انتظامي شهرستانهاي فيروزآباد، خرمبيد، اقليد و بخش ارژن در ادامه اجراي طرح امنيت اجتماعي موفق شدند ظرف 24 ساعت گذشته 7 سلاح غيرمجاز شامل دو سلاح جنگي و پنج سلاح شكاري غيرمجاز به همراه تعدادي مهمات مربوطه را كشف و ضبط كنند.
قاتل فراري در دام
اهواز- خبرنگاركيهان: قاتلي كه بعد از ارتكاب به قتل متواري شده بود در پي تحقيقات محسوس و غيرمحسوس از سوي بازپرس دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان هنديجان شناسايي و در همان مراحل اوليه به ارتكاب قتل اعتراف كرد.
متهم در اعترافات خود انگيزه قتل را سرقت عنوان كرد.
كشف 5 هزار سكه تقلبي
اهواز- خبرنگاركيهان: در يك ماه گذشته در پي دريافت چند فقره پرونده مبني بر كلاهبرداري با فروش سكه هاي تقلبي ماموران انتظامي دزفول با انجام اقدامات اطلاعاتي و تخصصي پليسي 15كلاهبردار حرفه اي را دستگير كردند و در بازجويي از آنان 5 هزار و50 قطعه سكه تقلبي از آنان كشف كردند.
با دستگيري اين كلاهبرداران پرونده كلاهبرداري به ارزش يك ميليارد و250 ميليون ريال مختومه شد.

 



دستگيري جاعل عناوين دولتي و نظامي در مسجدسليمان

اهواز-خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان مسجدسليمان از دستگيري جاعل عناوين دولتي و نظامي در اين شهرستان خبر داد.
محمد معيني گفت: فردي به نام سيروس-س به اتهام جعل عنوان مامور دولت و جعل 12 فقره چك مسافرتي دستگير و به تحمل يك سال حبس محكوم شد.
وي افزود: ماموران هنگام بازرسي از منزل وي، تعداد زيادي اوراق و اسناد جعلي مربوط به ادارات مختلف دولتي و كارت شناسايي جعلي كه در برخي از آن ها متهم خود را به عنوان سرهنگ يك مركز نظامي معرفي كرده بود به همراه تعداد زيادي مهرهاي مختلف از جمله مهرهاي تقلبي مربوط به قوه قضائيه و دادسراي نظامي و دستگاه مخصوص جعل مهر، كشف كردند.
معيني گفت: متهم پس از تشكيل پرونده با صدور قرار بازداشت موقت، روانه زندان شد.
وي افزود: نامبرده در مراحل تحقيقات، اظهار داشته كه با همكاري شخصي در شهرستان اهواز اقدام به جعل مهرهاي مذكور مي كرد كه پرونده براي دستگيري همدست وي، به دادسراي اهواز ارجاع شد.
معيني گفت: تحقيقات براي شناسايي ساير همدستان وي و استفاده هاي احتمالي از اسناد مجعول كشف شده، ادامه دارد.

 



اعدام 2 قاچاقچي در خرم آباد

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
دو قاچاقچي مواد مخدر در خرم آباد به دار مجازات آويخته شدند.
به گزاش روابط عمومي دادگستري لرستان نوربخش- ع و علي حيدر-ز كه به جرم تهيه و توزيع مواد مخدر كراك در دادگاه انقلاب اسلامي شهرستان دلفان به مجازات مرگ محكوم شده بودند پس از تاييد حكم صادره توسط دادستان كل كشور در محوطه مجتمع حرفه آموزي و كاردرماني لرستان واقع در خرم آباد به دار مجازات آويخته شدند.
با اعدام اين دو نفر، تعداد قاچاقچيان اعدام شده مواد مخدر در لرستان طي هفته هاي اخير به 9 نفر رسيد.

 



محكوميت 7 ميلياردي يك شركت توليد محصولات نفتي در تهران

يك شركت توليد محصولات نفتي در تهران به پرداخت 7 ميليارد ريال جزاي نقدي محكوم شد.
به گزارش ايسنا؛ حسب گزارش سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان از يك شركت بزرگ توليد محصولات نفتي داير بر گرانفروشي و امتناع از عرضه محصولات پرونده اي در اين خصوص تشكيل شد.
در اين راستا پس از انجام تحقيقات لازم موضوع در شعبه 50 بدوي تخصصي تعزيرات حكومتي استان تهران مطرح و با توجه به مستندات موجود در پرونده تخلف انتسابي محرز تشخيص و مدير شركت متخلف را به جهت گرانفروشي به پرداخت بيش از 7 ميليارد و 140 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.

 



در مازندران نمايندگان اجنه 380 ميليون تومان كلاهبرداري كردند

زوجي كه با شيوه رمالي و دعانويسي از يك خانواده، 380ميليون تومان كلاهبرداري كرده بودند، توسط مأموران پليس آگاهي مازندران دستگير شدند.
به گزارش ايسنا، در پي مراجعه فردي به پليس آگاهي شهرستان ساري، مبني بر كلاهبرداري از وي توسط زن و شوهري رمال و دعانويس، مأموران وارد عمل شده و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
مالباخته در اظهارات خود به پليس گفت كه دو نفر به نام هاي ارشاك و فاطمه مرد و زني كه خود را به عنوان نماينده يكي از علما و مرتبط با ملائكه و جن ها معرفي كرده بودند، پس از مدت زيادي رفت و آمد به منزل ما و جلب اعتماد خانواده ام با آشنايي كامل از ويژگي هاي روحي، رفتاري و اعتقادي من و همسرم و شناسائي اموال منقول و غيرمنقول به بهانه هاي مختلف از جمله حل مشكل روحي فرزندانم و دريافت خمس و زكات در سه مرحله مجموعاً 380 ميليون تومان كلاهبرداري كردند.
مأموران با استفاده از شگردهاي پليسي و انتظامي با شناسائي اين افراد و مخفيگاه آنان، در يك اقدام سريع و غافلگيرانه موفق شدند، با هماهنگي مقام قضائي هر دو متهم را دستگير كنند.
در ادامه، متهمان در بازجوئي هاي فني پليس و تحقيقات تكميلي به بزه انتسابي اعتراف و اظهار كردند كه صرفاً از همين خانواده كلاهبرداري كرده و مبالغ دريافتي را براي خريد آپارتمان، زمين، املاك و هزينه هاي شخصي صرف كرده اند.
گفتني است متهمان پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دستور مقام قضائي با قرار 400 ميليون تومان وثيقه روانه زندان شدند.

 



كشف 5 ميليون نخ سيگار قاچاق

دايره مبارزه با قاچاق كالا و ارز شوراي اصناف كشور از كشف بيش از 5 ميليون نخ سيگار قاچاق در ديماه سال جاري خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي اصناف كشور و براساس آمار عملكرد واحدهاي بازرسي و نظارت مجامع امور صنفي سراسر كشور در بازرسي هاي صورت گرفته از بخش هاي عرضه (خرده فروشي)، 5 ميليون و731 هزار و 243 نخ سيگار قاچاق كشف شد. همچنين در اين بازرسي ها 29هزار و677 بسته تنباكو و توتون، 9 هزار و 275 قلم اقلام آرايشي و بهداشتي، 28 فقره اسباب بازي، 862 فقره بسته چاي و هزار و739 بسته لامپ غيراستاندارد كشف شده است.
براساس اين گزارش: براي اين كشفيات 16 هزار و788 فقره پرونده تشكيل و جهت رسيدگي به مراجع ذيصلاح ارسال گرديد، همچنين در زمينه كشفيات كالاهاي دخاني استانهاي تهران با يك ميليون و 534 هزار و250 نخ بيشترين و كرمان با 8 هزار و660 نخ سيگار كمترين كشفيات كالاي دخاني را در ديماه سال جاري داشته اند.

 



محدوديت دختران اوباما براي دسترسي به فيس بوك

همسر «اوباما» در آخرين مصاحبه خود از محدوديت دخترانش براي دسترسي به فيس بوك خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، «ميشله اوباما» همسر رئيس جمهور آمريكا در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «ان.بي سي» اعلام كرد: «ماليا» و «ساشا» به اين زودي ها اجازه ندارند به فيس بوك دسترسي پيدا كنند.
وي در خصوص اينكه بالاخره دختران «اوباما» اجازه ثبت نام در فيس بوك را خواهند يافت يا نه تصريح كرد: اين موضوع بستگي به سن و سال آنها و زماني دارد كه ما كاخ سفيد را ترك خواهيم كرد.
دختران اوباما 12 و 9 ساله هستند و فيس بوك به طور رسمي محدوديت سني بالاي 13 سال را براي كاربران خود در نظر گرفته، اما نوجوانان پايين تر از اين سن معمولا با ثبت سني دروغين بالاتر از محدوديت در نظر گرفته شده، وارد اين شبكه اجتماعي مي شوند.به نظر مي رسد خانواده رئيس جمهور آمريكا هم به تبعات منفي استفاده از فيس بوك براي خود آگاهند و تنها آن را به ديگران تجويز مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14