(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 25 بهمن 1389- شماره 19864

حديث دشت عشق
برتري استقلال ،توقف پيروزي و شكست ذوب آهن سپاهان، فاتح دربي اصفهان
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز مرحله برگشت ليگ بسكتبال در غياب قهرمان
توافق فدراسيون فوتبال و كرش سرمربي پرتغالي تيم ملي دستيارانش را معرفي كرد
انتقاد فدراسيون ازكنفدراسيون كاراته آسيا پناهي: تمام برنامه هاي ما را تغيير دادند
جام تختي انتخابي جام جهاني و بازيهاي آسيايي شد
آغاز اردوي تيم ملي با حضور 16تكواندوكار
معرفي سرمربي تيم ملي واليبال تا چند روز آينده
خواندني از ورزش ايران
اخبار فوتبال جهان
وقتي جام قهرماني از تهران به مازندران رفت سنت شكني در ليگ كشتي
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد معلم شهيد «حاج احمد قديريان»
تو رودي كه دلدادگي شد سرودت
پس از گذراندن دوران دبيرستان در انستيتوي راه و ساختمان پذيرفته شد و فوق ديپلم گرفت. سپس به خدمت سربازي رفت و به عنوان مربي پرورشي در مدارس به تعليم و تربيت فرزندان اين مرز و بوم همت گماشت. با شروع جنگ تحميلي به جبهه رفت و در چندين عمليات شركت نمود. يكبار مجروح گرديد و در عمليات كربلاي 4 مفقودالاثر گرديد. پيكر مطهرش پس از 12 سال تشييع و به خاك سپرده شد. معلم شهيد «حاج احمد قديريان»، سال 1334 متولد شد و در 4/10/1365به شهادت رسيد.

 



برتري استقلال ،توقف پيروزي و شكست ذوب آهن سپاهان، فاتح دربي اصفهان

سرويس ورزشي -
هفته بيست و دوم رقابت هاي ليگ برتر با برتري تيم هاي استقلال و سپاهان و توقف پيروزي به پايان رسيد.
در چارچوب رقابت هاي هفته بيست و دوم ليگ برتر روز گذشته 9 ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار شد كه در حساس ترين بازي تيم سپاهان در دربي اصفهان برابر ذوب آهن به برتري رسيد. اين پيروزي در شرايطي براي شاگردان قلعه نويي بدست آمد كه اين تيم 1579 روز ( بيش از 4 سال ) بود كه ذوب آهن را شكست نداده بود. ذوب آهن با وجود اين شكست با 42 امتياز در صدر باقي ماند اما سپاهان با اين پيروزي 39 امتيازي شد و در همان رتبه سوم باقي ماند.
در قزوين تيم فوتبال استقلال برابر پيكان به پيروزي رسيد و جايگاه دومي خود را در جدول حفظ كرد.استقلال با اين برتري صاحب 40 امتياز شد و بيشتر از گذشته به ذوب آهن نزديك گرديد. پيكان نيز با اين شكست 21 امتيازي باقي ماند و به رده هفدهم جدول سقوط كرد. اين باخت دومين شكست پياپي پيكان است. اين تيم هفته گذشته نيز مغلوب ملوان شده بود. علاوه بر سه گل كه استقلالي ها در اين بازي به ثمر رساندند ، هادي شكوري نيز با سر دروازه پيكان را باز كرد كه داور آن را آفسايد اعلام كرد. در تهران تيم نفت دست به كار بزرگي زد و موفق شد پاس را با چهار گل شكست دهد. به نظر مي رسد با حضور ياوري در پاس هم شرايط اين تيم چندان تغيير نكرده است. در آبادان جدال تيم هاي نفت و شهرداري با تساوي به پايان رسيد. شهرداري ، تيم ميهمان اين بازي تا لحظات پاياني با يك گل از حريف پيش بود اما در پايان نتوانست سه امتياز را بدست آورد.
در تبريز تيم فوتبال تراكتورسازي با درخشش جاسم كرار مقابل شاهين 2 بر يك به برتري رسيد.كرار با دو گلي كه به ثمر رساند بازگشت پرفروغي پس از طي كردن دوران محروميتش داشت. در كرمان تيم مس برابر استيل آذين به پيروزي رسيد تا به دو هفته ناكامي خود پايان دهد. از سوي ديگر استيل آذين نيز با اين شكست نشان داد خيال خروج از شرايط بحراني خود را ندارند. در كرج جدال تيم هاي سايپا و ملوان با تساوي به پايان رسيد. شاگردان مايلي كهن تا آخرين دقايق سه امتياز را بدست آورده بودند اما در دقيقه 90 پيروزي را با تساوي عوض كردند. در قم نيز تقابل صبا و فولاد با تساوي به پايان رسيد. صبايي ها كه هفته قبل به يك پيروزي شيرين برابر راه آهن دست يافته بودند در اين بازي تنها به كسب يك امتياز اكتفا كردند.
اما در آخرين بازي روز تيم فوتبال پيروزي با نتيجه تساوي بدون گل برابر راه آهن 10 نفره متوقف شد. آخرين ديدار هفته بيست و دوم ليگ برتر از ساعت 17 در ورزشگاه آزادي و در حضور حدود سه هزار تماشاگر برگزار شد. پيروزي در نيمه دوم برخلاف نيمه اول نتوانست بازي خوبي انجام دهد. اين در حالي بود كه راه آهن از دقيقه 44 با اخراج رودباريان دروازه بانش 10 نفره شد. تماشاگران پيروزي نيز از اين شيوه بازي تيمشان ناراضي بودند. در نهايت اين بازي با تساوي بدون گل به پايان رسيد و پيروزي 34 امتيازي در رده ششم جدول باقي ماند و راه آهن نيز 26 امتيازي شد.
نتايج كامل ديدارهاي روز گذشته به اين شرح است:
¤ صباي قم يك - فولاد خوزستان يك
گل ها: فرزاد حاتمي(26) براي صبا - كاوه رضايي (62) براي فولاد
¤ مس كرمان يك - استيل آذين تهران صفر
گل: لوسيانو ادينهو(6)
¤ سايپاي البرز يك - ملوان بندرانزلي يك
گل ها: رضا خالقي فر(15) براي سايپا - مهرداد اولادي(85) براي ملوان
¤ سپاهان اصفهان 2 - ذوب آهن اصفهان صفر
گل ها: هادي عقيلي(34- پنالتي) و ميلوارد يانوش(58)
¤ نفت تهران 4 - پاس همدان يك
گل ها: ژوديفلي فريرا(43 و 67)، مارسيو خوزه نارسيسو(8) و محمد ابراهيم خسروي(70- گل به خودي) براي نفت - مقداد قباخلو(1+90) براي پاس
¤ صنعت نفت آبادان يك - شهرداري تبريز يك
گل: رسول نويدكيا(47) براي صنعت نفت - كارلوس ادواردو(30) براي شهرداري
¤ تراكتورسازي تبريز 2 - شاهين بوشهر يك
گل ها: جاسم كرار(7 و 76) براي تراكتورسازي - عباس پورخسرواني(40) براي شاهين
¤ پيكان قزوين يك - استقلال تهران 3
گل ها: فرزاد آشوبي (14 - پنالتي) ، سيدمهدي سيدصالحي (20) و حنيف عمران زاده ( 79) براي استقلال - جهانگير عسگري ( 75-پنالتي) براي پيكان
¤ پيروزي تهران صفر - راه آهن تهران صفر

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مظلومي: بردن پيكان در قزوين دشوار بود
پرويز مظلومي سرمربي استقلال پس از برتري تيمش برابر پيكان گفت: بردن اين تيم در قزوين كار سختي بود كه از پس آن برآمديم. سعي كرديم در نيمه دوم حفظ توپ كنيم و روي ضد حملات به دروازه حريف نزديك شويم. تيم پيكان هم در نيمه دوم خيلي خوب بود و نبض بازي را توانستند در اختيار بگيرند اما بازي خوب و هوشمندانه بازيكنان ما مانع از كسب امتياز براي تيم ميزبان شد.مظلومي در خصوص زمان برگزاري دربي كه ششم فروردين سال آينده است نيز اظهار داشت: تاريخ دربي بايد تغيير كند.
قلعه نويي : تازه كار ما شروع شده است
امير قلعه نويي سرمربي سپاهان بعد از پيروزي تيمش مقابل ذوب آهن گفت: هر چند در اين مسابقه كيفيت بسيار خوبي را از جانب هر دو تيم شاهد بوديم اما، به نظر من سپاهان در بازي رفت عملكرد به مراتب بهتري نسبت به امروز داشت. با پرس شديدي كه بازيكنان ما انجام دادند، خط هافبك آنها را به خوبي از كار انداخته بوديم و اجازه تصميم گيري و بازيسازي را به هيچ عنوان به آنها نداديم. معتقدم از بازي امروز كار ما تازه شروع شده چرا كه سپاهان تقريبا به جدول بازگشته است.وي در خصوص رويارويي با ابراهيم زاده نيز اظهار داشت: ابراهيم زاده از دوستان خوبم است كه بيرون از زمين بسيار با هم رفيق هستيم اما، در بازي براي كسب عنوان قهرماني با هم رقابت مي كنيم چرا كه سرمربيان دو قطب فوتبال ايران هستيم. با اين حال امروز من ابراهيم زاده را شكست ندادم.
نتايج ديدارهاي ليگ دسته اول
هفته شانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور عصر ديروز با برگزاري هفت ديدار در گروه ب به پايان رسيد كه در مهمترين مسابقه تيم فوتبال آلومينيوم در هرمزگان با يك گل از سد مس سرچشمه عبور كرد تا جاي اين تيم را در صدرجدول اين گروه از آن خود كند.
نتايج ديدارهاي روز گذشته به اين شرح است: ¤ سپيدرود رشت يك - صنعت ساري يك ¤ پيام فارس صفر - برق شيراز صفر ¤ استقلال اهواز صفر - فولاد يزد يك ¤ گسترش فولاد تبريز يك - نساجي مازندران يك ¤ آلومينيوم هرمزگان يك - مس سرچشمه صفر ¤ داماش دورود صفر - ايرانجوان بوشهر يك ¤ ابومسلم مشهد يك - شيرين فراز كرمانشاه 2
احتمال منتفي شدن ديدار تيم ملي با اسكاتلند
به دنبال شكست مالي اسپانسر ديدار ايران و روسيه احتمال دارد، ديدار تداركاتي تيم ملي فوتبال كشورمان برابر اسكاتلند نيز منتفي شود.سرپرست امور بين الملل فدراسيون فوتبال در اين خصوص مدعي شد تيم ملي فوتبال اسكاتلند را براي برگزاري ديدار دوستانه در تاريخ 29 مارس 2011 (9 فروردين 1390) كه يك روز فيفاست، مدنظر داشتيم و در اين رابطه مذاكرات خوبي هم با فدراسيون فوتبال اين كشور اروپايي داشتيم اما با توجه به اتفاقاتي كه در ديدار با روسيه رقم خورد، ديگر اسپانسري براي حمايت مالي از ديدار دوستانه تيم ملي پيشقدم نمي شود.
توقف بارسلونا پس از 16 پيروزي متوالي
نوار پيروزي هاي متوالي بارسلونا پس از شانزده هفته پيروزي پياپي با توقف مقابل اسپورتينگ خيخون بريده شد. رقابت هاي لاليگا با انجام سه ديدار وارد هفته بيست و سوم شد كه در مهم ترين ديدار بارسلوناي صدرنشين در خانه اسپورتينگ خيخون با تساوي يك - يك متوقف شد. اين نخستين تساوي آبي و اناري ها پس از شانزده پيروزي پياپي در لاليگا بود.
ليگ فوتسال، تيم سقوط كننده ندارد
با توجه به برگزاري مسابقات فصل آينده با 14 تيم، امسال هيچ تيمي از ليگ برتر فوتسال به دسته اول سقوط نخواهد كرد. با توجه به اينكه ليگ امسال با 13 تيم آغاز و در ادامه راه نيز آرش بتن قزوين انصراف داد تا مسابقات با 12 تيم دنبال شده و همه تيم ها دو هفته استراحت داشته باشند، از ليگ امسال هيچ تيمي سقوط نخواهد كرد. براين اساس با حفظ 12 تيم حاضر، دو تيم برتر ليگ دسته اول نيز به ليگ برتر اضافه مي شوند.
پيشنهاد 10 ميليون يورويي روس ها براي جذب روبرتو كارلوس
برخي رسانه هاي اروپايي از احتمال حضور مدافع اسبق تيم ملي برزيل در ليگ فوتبال روسيه خبر دادند.يك روز پس از آنكه روبرتو كارلوس به دليل تهديد جاني برخي هواداران تيم كورينتيانس اعلام كرد قراردادش را فسخ كرده، سيل پيشنهاد ها به سوي وي سرازير شد. روزنامه اولوودي چاپ روسيه در شماره روز يكشنبه نوشت تيم انژي ماخاكالا از ليگ دسته اول حرفه اي اين كشور شرايط مالي خوبي براي اين مدافع درنظر گرفته است. براين اساس عنوان شد وي درصورتي كه با روس ها طرف قرارداد شود، در 2 سال همكاري صاحب 10 ميليون يورو خواهد شد.

 



آغاز مرحله برگشت ليگ بسكتبال در غياب قهرمان

مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري پنج ديدار در تهران و شهرستان ها وارد مرحله برگشت مي شود.
در اين هفته از رقابت ها ذوب آهن كه قهرماني نيم فصل رقابت هاي ليگ برتر را از آن خود كرد به مصاف تيمي مي رود كه بالاخره در آخرين هفته دور رفت به نخستين پيروزي خود دست يافت. شاگردان كوهيان براي تثبيت صدرنشيني كار سختي ندارند به خصوص اينكه نزديكترين رقيبان آنها اين هفته بايد به مصاف هم بروند.
پتروشيمي و راه و ترابري حريفان يكديگر در هفته دوازدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر هستند. ماهشهري ها كه در حال حاضر يك رده بالاتر از راه و ترابري و در رده دوم جدول رده بندي قرار دارند، در ديدار رفت با 16 اختلاف امتياز حريف خود را شكست دادند. اگر آنها اين بار هم بتوانند قمي ها را با شكست مواجه كنند مي توانند به حضور دوباره در صدر جدول اميدوارتر شوند البته اگر حريف شان قيد صعود از رده سوم را بزند. در اين هفته از مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور ديدار تيمهاي مهرام و شركت ملي حفاري به دليل حضور مهرام در رقابت هاي باشگاه هاي غرب آسيا برگزار نخواهد شد. برنامه هفته دوازدهم (هفته نخست از مرحله برگشت) مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
دوشنبه (25 بهمن ماه)
¤ بانك سامان- ذوب آهن (تالار بسكتبال آزادي)
¤ شهرداري گرگان- دانشگاه آزاد (سالن امام خميني گرگان)
¤ راه و ترابري قم- پتروشيمي بندر امام (سالن حيدريان قم)
¤ توزين الكتريك كاشان- ب. آ شيراز (سالن مرحوم كتابچي كاشان)
¤ هيئت شهركرد- كاسپين قزوين (سالن تختي شهركرد)
جدول رده بندي: 1- ذوب آهن اصفهان (21 امتياز)2- پتروشيمي بندرامام(21 امتياز) 3- راه و ترابري قم(20 امتياز)، 4-مهرام تهران(18 امتياز) و...

 



توافق فدراسيون فوتبال و كرش سرمربي پرتغالي تيم ملي دستيارانش را معرفي كرد

گزينه اصلي هدايت تيم ملي فوتبال كشورمان سه دستيار خود براي حضور در كادر فني اين تيم را به مسئولان فدراسيون فوتبال معرفي كرد تا اين فدراسيون ضمن انجام مذاكرات لازم، موافقت نهايي آنها براي حضور در تيم ملي ايران را جلب كند.
ترابيان ضمن بيان اين مطلب افزود: كارلوس كرش براي حضور در تيم ملي فوتبال ايران سه دستيار به فدراسيون فوتبال كشورمان معرفي كرده تا ضمن مذاكره با آنها شرايط همراهي شان را با تيم ملي فراهم آوريم. اين مربي پرتغالي در تماسي كه با ما داشت، درخواست كرده نظر مثبت اين مربيان را جلب كنيم چرا كه بدون آنها نمي تواند همكاري مثبتي با فدراسيون فوتبال ايران داشته باشد.
وي در ادامه افزود: يكي از دستياراني كه آقاي كرش به ما معرفي كرده است، «دن كستر» نام دارد. اين مربي پرتغالي در تيم هاي رئال مادريد، منچستريونايتد و تيم ملي پرتغال همراه كرش بوده است.
سرپرست كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال با تاكيد بر اينكه دن كستر يك مربي با تجربه و تواناست، افزود: يكي ديگر از دستياران كارلوس كرش «سيموئز» نام دارد كه سال ها در تيم ملي پرتغال بازي كرده است.
«كرش و دستيارانش به دنبال اجراي يك برنامه آموزشي هدفمند در تيم هاي ملي ايران هستند»، ترابيان با بيان اين جمله افزود: كرش همچنين يك مربي بدنساز به نام «مايك مك درمونت» را نيز به ما معرفي كرده است. اين مربي اسكاتلندي سابقه سال ها همكاري با كرش را دارد و از بهترين ها در كار بدنسازي است. فدراسيون فوتبال در حال بررسي و بحث پيرامون قرارداد اين مربيان است و زماني كه قرارداد آنها نهايي شود، مي توانيم براي عقد قرارداد نهايي پذيراي اين مربيان در تهران باشيم. البته براي عقد قرارداد بايد يكسري توافقات بين دو طرف حاصل شود كه اين پروسه در حال طي شدن است.

 



انتقاد فدراسيون ازكنفدراسيون كاراته آسيا پناهي: تمام برنامه هاي ما را تغيير دادند

رئيس فدراسيون كاراته معتقد است با تغيير برنامه كنفدراسيون كاراته آسيا، بالاجبار برنامه هاي اين فدراسيون نيز تغييريافته است.
احمد پناهي در مصاحبه خود با خبرگزاري ايسنا به مواردي اشاره داشته كه قسمت هايي از آن در ادامه مي آيد:
¤ برنامه ريزي هاي لازم براي حضوري قدرتمند در رقابت هاي مختلف سال آينده صورت گرفته بود كه متأسفانه با تغيير زمان برگزاري برخي از اين رقابت ها توسط كنفدراسيون كاراته آسيا، ما نيز بالاجبار بايد برنامه هاي خود را فشرده تر برگزار كنيم.
¤ پيش از اين قرار بود اين رقابت ها در شهريور ماه 90 برگزار شود كه به تيرماه تغيير زمان داد.
¤ با توجه به تغيير زمان برگزاري رقابت هاي آسيايي، ما هم مجبور شديم مسابقات انتخابي را زودتر از موعد مقرر برگزار كنيم، لذا بعد از برگزاري اين رقابت ها، بلافاصله شاهد تشكيل اردوي تيم ملي براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا و جهان خواهيم بود.
¤ اعتبارات مصوب امسال فدراسيون كاراته 10 ميليارد ريال بود كه بخش زيادي از آن تخصيص يافته است، بنابراين فدراسيون كاراته تاكنون با مشكل حادي در زمينه مالي مواجه نبوده است.

 



جام تختي انتخابي جام جهاني و بازيهاي آسيايي شد

كادر فني تيم ملي كشتي آزاد كه با فشارهاي بسياري از سوي منتقدان براي برگزار نشدن مسابقات انتخابي روبرو بود تصميم گرفت تا در اولين گام جام تختي به عنوان انتخابي دو رويداد جام جهاني و قهرماني آسيا درنظر گرفته شود.
براين اساس نفرات برتر اين رقابتها اواخر اسفندماه در جام جهاني روسيه و اواخر ارديبهشت ماه در قهرماني آسيا در تاشكند ازبكستان شركت مي كنند. همچنين كادر فني تيم ملي اعلام كرده است رقابت هاي انتخابي براي حضور در رقابت هاي جهاني تركيه كه گزينشي المپيك محسوب شده و شهريورماه سال 90 در شهر استانبول برگزار مي شود، در تيرماه سال آينده با حضور تمامي مدعيان برگزار خواهدشد.رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي روزهاي 6تا 8اسفندماه در جزيره كيش برگزار مي شود.

 



آغاز اردوي تيم ملي با حضور 16تكواندوكار

با برگزاري مرحله آخر رقابتهاي انتخابي تيم ملي تكواندو 16نفر جواز حضور در اردوي تيم ملي براي شركت در مسابقات قهرماني جهان را كسب كردند.
اردوي آماده سازي تيم ملي تكواندو كشورمان كه بايد خود را در رقابتهاي جهان آماده كند از صبح ديروز با حضور 16تكواندوكار آغاز شد. رقابتهاي انتخابي تيم ملي درچهار مرحله برگزار و نزديك به 1000 تكواندوكار براي حضور در اردوي تيم ملي تلاش كردند كه درنهايت 16نفر موفق به اخذ مجوز حضور دراردوي تيم ملي را دريافت كردند.
رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان هفته دوم ارديبهشت ماه به ميزباني كره جنوبي برگزار خواهد شد.

 



معرفي سرمربي تيم ملي واليبال تا چند روز آينده

به فاصله چند روز پس از پايان مذاكره با «سيلوانو پرندي»، دومين گزينه سرمربيگري تيم ملي واليبال كشورمان اين هفته به تهران مي آيد.
محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال ضمن بيان مطلب فوق گفت: هم اكنون مشغول مذاكره با سيلوانو پرندي سرمربي سابق تيم ملي بلغارستان و خوليو ولاسكو سرمربي آرژانتيني و سرشناس واليبال دنيا هستيم كه در صورت توافق نهايي سرمربي تيم ملي ظرف چند روز آينده معرفي خواهد شد، هر چند ولاسكو كه در گذشته سرمربي تيم ملي اسپانيا بود خودش براي حضور در ايران تمايل نشان داد كه از قدرت و جايگاه والاي واليبال ايران نشأت مي گيرد. محمدرضا داورزني در ادامه با اشاره به برگزاري جام ملتهاي آسيا در تهران متذكر شد: اين مسابقات تابستان سال آينده با حضور قدرتهاي برتر واليبال آسيا در سالن 12 هزارنفري آزادي تهران برگزار مي شود كه تاكنون 17 تيم براي حضور در اين ميدان بزرگ اعلام آمادگي كرده اند كه اميدوارم تيم ملي بزرگسالان با قهرماني در اين جام جواز حضور در جام جهاني را كسب كند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي هاكي ايران به مقام نهمي رقابت هاي جام جهاني در لهستان دست يافت.
¤ در حكمي از سوي آشتياني، تيمور غياثي به عنوان مشاور عالي فدراسيون دووميداني انتخاب شد.
¤ تيم ملي كشتي فرنگي احتمالا با دو تغيير در اوزان 60 و 66 كيلو راهي جام جهاني بلاروس خواهد شد. به نظر مي رسد اميد نوروزي و سعيد عبدولي قهرمانان بازي هاي آسيايي نيز به تيم اعزامي به جام جهاني اضافه شوند.
¤ دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي بسكتبال غرب آسيا امروز با ديدار مهرام ايران و الرياضي اردن آغاز مي شود.
¤ تيم بسكتبال زير 16 سال ايران در تورنمنت بين المللي تركيه به مقام دوازدهم ( آخر ) رسيد.

 



اخبار فوتبال جهان

رونالدو: امسال اگر بي جام بمانيم، مي ميرم
بازيكن پرتغالي تيم فوتبال رئال مادريد گفت: اگر امسال فصل را بدون كسب عنوان به پايان ببرم، مي ميرم .
كريستيانو رونالدو اين روزها تحت فشار افكار عمومي به خاطر رقابت يارانش با آبي و آناري پوشان بارسلونا قرار دارد . وي به خاطر پيشي گرفتن بارسا مقابل رئال در عرصه هاي مختلف باشگاهي، كنترل اعصابش را از دست داد و اظهار داشت: اگر امسال در پايان فصل به مقام قهرماني نرسم، مي ميرم. هرچند با وجود فشار روحي زيادي كه تحمل مي كنم، سعي كرده ام همچنان نسبت به آينده اميدوار باقي بمانم. با اين حال شرايط رقابتي با بارسلونايي ها، بسيار دشوار است . كريس ادامه داد: من برنده زاده شده ام و هميشه در ميدان ورزش و خارج از آن، موفق بوده ام. واقعا تحمل چنين شرايطي دشوار است .
چراغ سبز اسكولاري به روبرتو كارلوس 37 ساله
سرمربي مطرح تيم فوتبال پالميراس برزيل به مدافع چپ اسبق رئال مادريد چراغ سبز نشان داد.
لوئيس فليپه اسكولاري اظهار داشت: روبرتو كارلوس هروقت كه بخواهد، پذيرايش خواهيم بود. هميشه شيفته بازي اش بوده ام و آرزوي حضور او را در تيمم دارم. اين مربي پرآوازه كه در جام جهاني 2002 كره و ژاپن در نقش سرمربي برزيل و با در اختيار داشتن شاگرداني همچون كارلوس به مقام قهرماني رسيد، اظهارات فوق را پس از تهديد ستاره 37 ساله كورينتيانس به ترك تيمش بيان كرد. وي وقتي فهميد روبرتو كارلوس از سوي برخي از هواداران احساسي و خشمگين كورينتيانس، جانش تهديد شده و بدين دليل تصميم ترك دارد، به بازيكن پيشين خود چراغ سبز نشان داد. اسكولاري افزود: مهم نيست كارلوس مسن است. او بازيكني است كه مصدوم نباشد، خارق العاده كار مي كند. وجودش براي هر تيمي غنيمت است.
كركيچ: پيشنهاد ليورپول ارزشمند است
بازيكن تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا پيشنهاد باشگاه انگليسي ليورپول را ارزشمند توصيف كرد.بوخان كركيچ از باشگاه ليورپول پيشنهاد 20 ميليون پوندي دريافت كرده و با توجه به سن كم اين بازيكن مي توان آن را يكي از بهترين پيشنهادات اين فصل عنوان كرد. برخي منابع خبري در انگليس معتقدند بارسلونا بر سر اين رقم با ليورپول به توافق رسمي رسيده اما نمي خواهد آن را به رسانه ها بكشاند. ليورپول كه تورس را از دست داده دو خريد موفق داشته و لوئيس سوارس و اندي كارول را به خدمت گرفته است. كركيچ در اين خصوص تصريح كرد: پيشنهاد ليورپول ارزشمند است و نمي توان آن را ناديده گرفت اما تابع باشگاه هستم و دوست ندارم بارسلونا را به هر قيمتي ترك كنم.
ريوالدو: امكانات برزيل
براي جام جهاني 2014 فاجعه است
ستاره سابق تيم ملي فوتبال برزيل گفت: امكانات سخت افزاري ما براي ميزباني جام جهاني 2014 در حد فاجعه است.
ريوالدو اظهار داشت: امكانات سخت افزاري برزيل براي ميزباني يك دوره مسابقات جام جهاني با شكوه، در حد فاجعه است. با وجودي كه سلطان فوتبال جهان هستيم، اما از لحاظ امكانات مشكلات عديده اي داريم. وي كه همراه با تيم كشورش در جام جهاني 2002 كره و ژاپن به مقام نخست رسيد، افزود: اقدامات اصلاحي براي جام جهاني 2014 در حالت اتفاقي انجام مي شود و برنامه ريزي ها براي ساخت و سازها جدي نيستند. اين موضوع مايه شرمساري است كه ميزبان جام جهاني باشيم اما فرودگاه ها، اماكن تفريحي، ورزشگاه ها و غيره در وطن من، بسيار فرسوده باشند. به عنوان بازيكني كه سال ها در عرصه ورزش حرفه اي فعاليت داشته و رويدادهاي بين المللي زيادي را تجربه كرده ام، از اين جهت به كميته سازماندهي مسابقات جام جهاني هشدار مي دهم. ريوالدو تاكيد كرد: اين سازمان در كنار دولت بايد با شتاب بيشتري طرح ها را عملياتي كنند و برنامه هاي خود را سريع تر پيش ببرند. در صورتي كه نتوانيم به آنچه در زمينه ايجاد امكانات عمل كنيم، در حقيقت به اعتبار جهاني فوتبال خود لطمه زده ايم. اين ستاره 38 ساله كه براي مدتي در تيم گمنام موجي ميريم بازي كرد، اكنون پيراهن تيم صاحب نام سائوپائولو را به تن كرده است.
مستايا رسما ميزبان ال كلاسيكو شد
فدراسيون فوتبال اسپانيا با دريافت نامه رسمي دو باشگاه رئال مادريد و بارسلونا، رسما محل فينال كوپادل ري را استاديوم مستايا معرفي كرد.
هر چند پيش از اين مستايا محل قطعي فينال جام پادشاهي شناخته شده اما حكم رسمي هنوز به دست دو طرف نرسيده بود. رئال مادريد 16 يا 17 آوريل (27 يا 28 فروردين) ميزبان بارسلونا در برنابئو است و 20 آوريل (31 فروردين) در مستايا به مصاف اين تيم خواهد رفت. جدا از اين دو ال كلاسيكو، اگر هم دو تيم در يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا بر حريفان خود چيره شوند به تاريخ هاي 5 يا 6 آوريل و 12 يا 13 آوريل نيز دو ال كلاسيكو دربي ديگر را رقم خواهند زد.
پيرلو بازي با تاتنهام را از دست مي دهد
هافبك تأثيرگذار تيم فوتبال ميلان ايتاليا به خاطر آسيب ديدگي از ناحيه زانو، بازي برابر تاتنهام انگليس را از دست مي دهد. آندره آ پيرلو، هافبك آ.ث ميلان در جريان تمرينات تيمش از ناحيه زانو آسيب ديد و در ديدار سه شنبه شب در مرحله يك شانزدهم نهايي ليگ قهرمانان (دور رفت) برابر تاتنهام به احتمال فراوان غايب خواهد بود. پيرلو كه تا پايان همين فصل با ميلان قرارداد دارد به تازگي از كمند مصدوميت نجات پيدا كرده بود. البته خبرهاي خوبي هم براي هواداران ميلان در راه است به خصوص آنكه نستا و لگروتاليه براي جدال با تاتنهام آماده هستند.
فرگوسن: رفتار منصفانه اي با مايكل اوون نداشتم
سرمربي تيم فوتبال منچستريونايتد گفت در خصوص »مايكل اوون« رفتار منصفانه اي نداشته است. تيم »نيوكاسل جتس« استراليا بتازگي علاقمند شده مهاجم منچستريونايتد را به خدمت بگيرد. مايكل اوون در اين فصل از رقابت ها تنها چهار بار براي منچستريونايتد به ميدان رفته و چهار بار هم موفق به گلزني شده است.سرآلكس فرگوسن در خصوص مهاجم تيم خود گفت: بايد بگويم كاملا در خصوص اوون منصفانه رفتار نكرده ام. او يك بازيكن فوق العاده است و هرگاه به ميدان رفته، نااميدم نكرده است.بر پايه گزارش ساكرنت، فرگوسن در ادامه اظهار داشت: مايكل در اطراف محوطه جريمه ، بازيكن خطرناكي است. شباهت هايي بين بازي او و خاوير هرناندز وجود دارد. البته با اين تفاوت كه مايكل تجربه بسيار بالاتري دارد.

 



وقتي جام قهرماني از تهران به مازندران رفت سنت شكني در ليگ كشتي

سرويس ورزشي- قهرماني شهداي جويبار درليگ كشتي اتفاق تازه اي است. اتفاقي كه نبايد به آساني از كنار آن عبور كرد.
شايد تمام جذابيت هاي ليگ كشتي آزاد دراين فصل خروج جام قهرماني از پايتخت بود. علاقه مندان به كشتي عادت كرده بودند كه هميشه تيم نفت را قهرمان بلامنازع ليگ كشتي ببينند اما اين بار سنت شكني شد وتيم شهداي جويبار با تركيبي از كشتي گيران جوان و با تجربه عنوان قهرماني را از آن خود ساخت.
اين قهرماني براي مازندراني ها درشرايطي بدست آمد كه حريف اين تيم نفت تهران بود؛ نفتي كه در تمام اين سال ها قدرتمندترين تيم بود و بهترين كشتي گيران را به استخدام خود درمي آورد. البته اين فصل نفت نتوانست از نفرات خارجي خود درمرحله نيمه نهايي استفاده كند كه شايد اين موضوع اصلي ترين دليل شكست اين تيم تهراني درمسابقه فينال بود.
با تمام اين تفاسير بايد قهرماني مازني ها را در ليگ به فال نيك گرفت. همين قهرماني سبب مي شود كه به كشتي درمازندران بيش از پيش توجه شود و كشتي گيران ديگري به مانند عباس حاج كناري، مهدي حاجي زاده و رضا يزداني فرصت خودنمايي بدست آورند.
اما درخصوص رقابت فينال بايد به مواردي اشاره داشت كه عليرغم گذشت چند روز رنگ و بوي كهنگي به خود نگرفته اند.
نخست اينكه، درحالي كه اوپن سات روس در وزن 60كيلو براي تيم نفت روي باسكول رفته بود و قرار بود رودرروي مسعود اسماعيل پور قرارگيرد، اعتراض تيم گاز و عدم رويارويي با نفت درمسابقه نيمه نهايي و حاشيه هاي زيادي كه پيرامون استفاده از اين كشتي گير به وجود آمده بود، باعث شد. غلامرضا محمدي و محسن كاوه از آقاجاني دراين وزن استفاده كنند.
و نكته دوم اينكه براي تيم جويبار جمال اوتار سلطانوف در 55كيلو، مسعود اسماعيل پور در 60كيلو، ايمان محمديان در 74 و رضا يزداني به پيروزي رسيدند. بردهاي تيم نفت را نيز مصطفي حسين خاني در 66كيلو، جمال ميرزايي در 84كيلو و فردين معصومي در 120كيلو از آن خود كردند.
اين مسابقه در نهايت با نتيجه چهار بر سه به سود تيم جويبار به پايان رسيد.
از نكات جالب توجه اين رقابت مي توان به ضربه شدن حسن رحيمي برابر كشتي گير روس، شكست رسول ژوكائف روس برابر مصطفي حسين خاني، برتري ايمان محمديان برابر صادق گودرزي دارنده دو مدال نقره و برنز سال هاي 2009 و 2010 جهان و قهرمان بازي هاي آسيايي اشاره كرد.
نتايج كشتي گيران ديدار فينال:
¤ 55كيلو: جمال اوتار سلطانوف قهرمان روس جام ياريگين روسيه در تايم دوم موفق شد حسن رحيمي را ضربه فني كند. رحيمي در مسابقات جهاني 2009دانمارك، 2010 مسكو و بازي هاي آسيايي گوانگجو ملي پوش وزن اول ايران بود.
¤ وزن 60كيلو: مسعود اسماعيل پور از سد مصطفي آقاجاني گذشت. تايم اول و سوم اين مسابقه به توست كشيده شد كه هردوبار اسماعيل پور خوش شانس بود وگوي آبي از كيسه خارج شد تا اين كشتي گير رقم زننده برد تيمش باشد.
¤ وزن 66 كيلو: رسول ژوكائف روس نايب قهرمان سال 2009 جهان برابر مصطفي حسين خاني شكست خورد. اين درحالي بود كه جويباري ها براي او يك برد مسلم كنار گذاشته بودند. با شكست ژوكائف فاصله دو تيم كمتر شده و نفت نسبت به ادامه مبارزه ها اميدوارتر شد.
¤ وزن 74كيلو: ايمان محمديان درمسابقه اي غيرمنتظره توانست از سد صادق گودرزي بگذرد.
¤ وزن 84كيلو: احسان لشگري درمسابقه اي كه به تايم سوم كشيده شد مغلوب جمال ميرزايي شد. اين مسابقه با پرتاب اشيا و زباله روي تشك از سوي تماشاگران همراه بود.
¤ وزن 96كيلو: رضا يزداني با پيروزي برابر سعيد ابراهيمي قهرماني را براي جويباري ها به ارمغان آورد.
¤ وزن 120كيلو: درمسابقه اي كه نتيجه اش تاثيري در كار دو تيم نداشت فردين معصومي از سد كميل قاسمي گذشت.
- لازم به ذكر است در ديدار رده بندي تيم گاز مازندران با سرمربيگري مراد محمدي موفق شد تيم تعاوني اميد مشهد را شكست دهد و عنوان سومي را از آن خود كند.

برجامانده از حواشي ديدار نهايي ليگ برتر كشتي آزاد
فردين گريه كرد، كاوه خنديد!
حواشي ديدار نهايي رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد در پاره اي از اوقات، داغ تر از متن مي شد!
رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد با قهرماني تيم شهداي جويبار به پايان رسيد. البته حواشي روز پاياني ليگ به قدري قابل توجه بود كه در ذيل به گوشه هايي از آن اشاره مي كنيم:
¤ سالن قديمي شهداي هفتم تير تهران براي آخرين بار در رقابتهاي انتخابي مسابقات جهاني 2005 بوداپست مملو از تماشاگر شد و بعد از آن تاريخ ديگر روي 5 هزار كشتي دوست را به خود نديد؛ كه البته علاوه بر اينكه درسالن جايي براي نشستن كشتي دوستان باقي نمانده بود، تعداد زيادي از علاقه مندان تهراني پشت درهاي بسته قرارگرفتند.
¤ سالن شهداي هفتم تير تهران در روز پاياني ليگ برتر كشتي آزاد بيشتر شباهت به سالن سيد رسول حسيني ساري داشت! چرا كه بيش از 90 درصد تماشاگران حاضر درسالن، مازني بودند.
¤ توهين تماشاگران به مربيان تيم ملي گاه به قدري زننده بود كه باعث تحريك اطرافيان محسن كاوه و غلامرضا محمدي مي شد؛ اما در يك لحظه نوع شعار مازني ها به قدري فكاهي شد كه حتي محسن كاوه هم خنده اش گرفت.
¤ درپايان مسابقات، يكي از كشتي دوستان به علت مشكل تنفسي و دردكمر روي زمين افتاد و مازندراني ها با فرياد نسبت به اين مسئله كه چرا هيچ پزشكي به داد شخص مذكور نمي رسد، معترض بودند.
¤ جمال ميرزايي دارنده مدال طلاي بازي هاي آسيايي گوانگجو در ديدار با احسان لشگري به خاطر كم نفسي نزديك به سه دقيقه كشتي را قطع كرد تا دستش را به بهانه ضرب خوردگي نشان داور مسابقات بدهد!
¤ اعتراضات دامنه دار مربيان دوتيم باعث شد تا دائما داوران مسابقه فينال به تماشاي صحنه هاي مشكوك در مانيتور كنار تشك بپردازند.
¤ فردين معصومي كشتي گير سنگين وزن تيم نفت تهران به رغم اينكه با غلبه بر كميل قاسمي نتوانست از شكست تيمش جلوگيري كند، پس از كسب پيروزي مقابل قاسمي پشتك و وارو زد كه اين حركت معصومي به مذاق تماشاگران مازندراني خوش نيامد و آنها با شعار دادن و به زبان آوردن الفاظ ركيك باعث شدند تا فردين از كوره در برود. البته زماني كه اهانت تماشاگران مازني شدت يافت، فردين معصومي به خاطر توهين به مادرش كه درگذشته است، به گريه افتاد.
¤ جويباري پس از پايان مسابقات درخيابان هاي اطراف سالن شهداي هفتم تير به خوشحالي پرداخته و باعث ايجاد ترافيك سنگين درخيابان وحدت اسلامي شد.

اين حق كشتي مازندران است
حاجي زاده: حريف ما تيم ملي بود، نه نفت تهران
سرپرست تيم كشتي آزاد شهداي جويبار گفت: تيم جويبار در واقع تيم ملي را شكست داد و به مقام قهرماني ليگ برتر رسيد.
مهدي حاجي زاده اظهاركرد: پس از باختي كه در هفته اول ليگ داشتيم به خود آمديم و بچه ها شبانه روز زحمت كشيدند. كشتي گيران ما اگر خود را باور كنند مدال هاي جهاني هم دور از دسترس آنها نيست.
وي به جريانات ليگ اشاره كرد و گفت: متاسفانه يك تيم در حركتي كه شايسته نبود پنج ملي پوش را به خود گرفت و حسن رحيمي و فردين معصومي كه كاپيتان تيم ملي است را جزو ملي پوشان حساب نكردند و به خدمت گرفتند. آنها هر كاري كردند تا پيروز شوند ولي خدا كمك كرد و ما قهرمان شديم.
حاجي زاده در مورد اتفاقات آخر مسابقه فينال نيز گفت: كشتي ورزش جوانمردي است و با ياعلي و وضو روي تشك مي رويم اما متأسفانه حركت سرمربي تيم ملي نسبت به تماشاگران قشنگ نبود و از رئيس فدراسيون كه فردي متعهد است مي خواهيم با رفتارهاي زشت برخورد كند.
سرپرست تيم جويبار در مورد پيروزي ايمان محمديان و همچنين كشتي وزن 84 كيلوگرم گفت: در 74كيلو قصد استفاده از داداش پور را داشتيم كه ايمان محمديان نزد امام جمعه شهرمان رفت و از او خواست خودش كشتي بگيرد. با مشورت حاج آقا قلي پور نهايتا محمديان را در تركيب قرار داديم كه او هم با شكست صادق گودرزي پاسخ اين اعتماد را داد.وي ادامه داد: در كشتي 84 كيلو نيز به نظر مي رسيد خود جمال ميرزايي پوست دستش را خراش داد تا استراحت پزشكي بكند كه رئيس كميته داوران نبايد اين اجازه را مي داد. در كلينچ هم مشكلاتي وجود داشت. داوران سه بار به ميرزايي تذكر دادند و در خم گيري هم پايش از تشك بيرون رفت اما امتيازي به لشگري داده نشد. در مجموع لشگري خيلي خوب كشتي گرفت و حقش برد بود.حاجي زاده در پايان گفت: با كمك خدا براي اولين بار جام قهرماني را به مازندران برديم كه اين حق كشتي مازندران است. تمام تيم ها 30-40 درصد كشتي گير مازندراني دارند كه اگر مسئولين استان نيروهايمان را جمع كنند مي توانيم هرسال قهرمان شويم.

كارمازني ها خوب نبود، اما...
حق با تيم گاز است
مازندراني ها در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد برابر تيم نفت حاضر نشدند، تا مسابقات زير سوال برود.
قرار نبود دو تيم گاز مازندران و نفت تهران از كشتي گيران خارجي در روز پايان ليگ استفاده كنند؛ اما تيم نفت دركمال ناباوري «اوپان سات» را درمراسم وزن كشي به روي باسكول فرستاد تا اين موضوع اعتراض تيم گاز را به همراه داشته باشد.
مازني ها براي اينكه اعتراض خود را نسبت به اين موضوع نشان دهند در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد در برابر تيم حاضر نشدند، تا مسابقات زير سوال برود.
واقعيت اينكه اين كار مازني ها خوب نبود؛ اما نمي توان خرده اي به اين تيم گرفت، چرا كه حق با گاز مازندران است.
ناديده گرفتن قوانين از جانب تيم نفت با قراردادن چهار ملي پوش درتركيب خود و عدم توجه به توافقات صورت گرفته با به ميدان فرستادن اوپان سات روس باعث شده تا همگان حق را به تيم گاز بدهند و كسي نسبت به عدم حضور اين تيم درمرحله نيمه نهايي اعتراض نكرده و تماشاگران حاضر در سالن هفتم تير درمقابل با شعارهاي خود نفت و مسئولان اين تيم را محكوم كردند.
به هر تقدير اميد مي رود تيم هاي حاضر درليگ به قوانين اين مسابقات احترام گذاشته و ديگر شاهد زيرپا گذاشتن قوانين و توافقات از سوي آنها نباشيم.
البته اين موضوع بايد از جانب فدراسيون و سازمان ليگ مورد بررسي قرارگيرد تا در ادامه شاهد چنين اتفاقات نامناسبي درچارچوب پيكارهاي ليگ نباشيم.

مراد محمدي از دلايل انصراف تيمش مي گويد:كشتي نگرفتيم، چون اعتراض داشتيم
سرمربي تيم گاز مازندران همانطور كه از پيش اعلام كرده بود، در ديدار نيمه نهايي ليگ برتر كشتي آزاد حاضر به مبارزه با تيم نفت نشد.
روز قبل از آغاز مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد، اعلام كرد كه درمقابل تيم نفت تهران شاگردانش را به ميدان نخواهد فرستاد؛ كه البته اين اتفاق به وقوع پيوست وگازي ها مقابل تيم نفت به ميدان نرفتند.
پس از پايان رقابت هاي ليگ با مراد
گفت و گويي انجام داديم كه قهرمان سال 2006 جهان درخصوص دليل امتناع از مبارزه مقابل نفت گفت: نامه اي كه درآن مسئولان شركت نفت از ما خواسته اند كه كشتي گيران خارجي خود را به خدمت نگيريم، در دست من است. هر كسي كه مايل است، مي تواند متن اين نامه را بخواند. چه طور درحالي كه استفاده از كشتي گيران خارجي براي تيم گاز ممنوع اعلام شد، نفتي ها كشتي گير روس خود را به ايران فراخواندند تا از وجودش درديدارنهايي استفاده كنند؟
وي در ادامه يادآور شد: شكست «گوگچليدزه» و «فدروشين» در دور برگشت ليگ اصلا دليلي نيست كه مسئولان تيم هاي ديگر عنوان كنند ما با وجود كشتي گير خارجي خود باز هم شانس قهرماني نداشتيم.
ورزش قهرماني برد و باخت دارد و از دو كشتي گير سرشناس خود اين قول را گرفته بوديم كه حتما دو پيروزي شيرين را برايمان به ارمغان آورند. البته به آنها گفته بوديم كه تنها در صورت كسب پيروزي پول دريافت خواهند كرد.
سرمربي گاز مازندران گفت: دركل نسبت به عملكرد مسئولان كشتي تيم نفت معترض بوديم و به همين خاطر مقابل آنها كشتي نگرفتيم.
محمدي درپايان با اشاره به اينكه امكان دارد همكار محمد طلايي درتيم نوجوانان شود، گفت: طلايي حتي زماني كه حريف من به شمار مي رفت، برايم قابل احترام بود. حالا هم اگر به عنوان سرمربي تيم كشتي آزاد نوجوانان صلاح بداند كه دستيارش شوم، از هيچ كمكي دريغ نخواهم كرد.

 



اخبار ورزش ايران

چهره هاي جديد ووشو معرفي شدند
مدير فني تيم ملي ووشو گفت: حضور 400 تكواندوكار در رقابتهاي قهرماني كشور باعث شد تا پتانسيل واقعي اين رشته به تصوير كشيده شود .
حسين اوجاقي با بيان مطلب فوق گفت: استقبال خوبي از رقابتهاي قهرماني كشور شده بود. همه استان ها با تركيب كامل در اين مسابقات شركت كرده بوند و عنوان انتخابي تيم ملي هم باعث شده بود تا انگيزه شركت كنندگان دو چندان شده و شاهد رقابت هاي جذاب و ديدني باشيم .
وي ادامه داد: كادر فني تيم ملي هم از نزديك شاهد رقابتها بود. حضور برخي چهره هاي جوان و برخي چهره هاي قديمي باعث شد تا مسابقات از كيفيت بسيار خوبي برخوردار باشد. نفراتي مانند صحرانشين و مينو بعد از يكي و دوسال دوري بازگشت خوبي داشتند و جواناني مانند بختياري هم به خوبي خود را به اردوي تيم ملي رسانند .
اوجاقي در مورد زمان حضور سرمربي چيني تيم ملي در ايران گفت: تا ارديبهشت ماه كه ليگ ادامه دارد و همين نفرات در تمرينات تيم هاي باشگاه ها و مسابقات حضور دارند، بعد از آن هم اردوي تيم ملي را براي حضور در مسابقات جهاني تركيه آغاز خواهيم كرد. «وي ان دونگ» نيز در زمان شروع اردوها به ايران خواهد آمد .
تيم ملي ووشو در رقابتهاي قهرماني جهان كه مهرماه آينده در تركيه برگزار خواهد شد ، شركت خواهد كرد.
چهارشنبه اولين غربال تيم وزنه برداري نوجوانان ايران
مرحله اول اردوي تيم وزنه برداري جوانان ايران پنجشنبه هفته جاري با انتخاب نفرات برگزيده براي حضور در مرحله دوم اردو به پايان مي رسد.هم اكنون 12 وزنه بردار نوجوانان زير نظر جورج زالاي تمرينات خود را پيگيري مي كنند و سرمربي مجارستاني تيم نوجوانان در نظر دارد نخستين غربال خود را در پايان تمرينات روز چهارشنبه و با كشيدن خط قرمز روي نام 3 وزنه بردار انجام دهد. حسين ابراهيم زاده در دسته
69 كيلوگرم، محمد حاتمي، ميلاد اورنگي و فريدون كازان در دسته 77 كيلوگرم، اميد حقوقي و وحيد خدادادي در دسته 85 گيلوگرم، ميلاد رشيدي در دسته 94 كيلوگرم، عليرضا كاظمي نژاد، همايون تيموري، حسين رسولي، عماد نجاري و ميلاد رنجبر در دسته
94+ كيلوگرم نفراتي هستند كه از شنبه گذشته با حضور در اردوي تيم وزنه برداري نوجوانان تمرينات خود را زير نظر زالاي آغاز كرده اند تا براي شركت در رقابت هاي جهاني نوجوانان كه ارديبهشت ماه سال آينده در ليماي پرو برگزار مي شود، آماده شوند.
انتخابات 5 فدراسيون ورزشي به سال آينده موكول شد
دفتر امور مجامع فدراسيون هاي ورزشي اعلام كرد كه تا پايان امسال تنها انتخابات فدراسيون وزنه برداري برگزار خواهد شد و مجامع ساير فدراسيون ها به سال آينده (1390) موكول مي شود.
براساس اعلام دفتر امور مجامع فدراسيون هاي ورزشي مجامع انتخاباتي فدراسيون هاي كشتي، رزمي، پهلواني و زورخانه ايي ، واليبال و بدنسازي و پرورش اندام به سال آينده موكول مي شود و فقط مجمع انتخاباتي فدراسيون وزنه برداري در روزهاي باقي مانده سالجاري برگزار مي شود تا رييس اين فدراسيون انتخاب و مشخص شود.
بررسي پرونده علي حسيني درشوراي حكميت ورزش
شوراي عالي حكميت ورزش موضوع محروميت مادام العمر سعيد علي حسيني را اين هفته بررسي مي كند.
پس از اعلام محروميت هميشگي سعيد علي حسيني ازسوي فدراسيون بين المللي وزنه برداري، خانواده اين پديده وزنه برداري به شوراي حكميت ورزش در سوئيس شكايت كردند و وكيلي بين المللي را براي پيگيري اين پرونده به خدمت گرفتند. پس از گذشت ماه ها از روند پرونده سعيد علي حسيني در شوراي عالي حكميت ورزش
( CAS ) اين شورا اعلام كرده تا روز 17 فوريه (28 بهمن) پرونده نهايي سعيد علي حسيني به سوئيس فرستاده شود.
حسين رضازاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري نيز در راستاي كمك به علي حسيني، دكتر سلمان حاجي نوري وكيل پرونده علي حسيني را به عنوان نماينده فدراسيون وزنه برداري به شوراي حكميت ورزش معرفي كرده تا پيگير پرونده اين قهرمان محروم وزنه برداري باشد.
عزيز علي حسيني مربي و پدرسعيد ضمن تاييد مطالب بالا اظهار كرد: ما تا جايي كه امكان داشته باشد موضوع سعيد را پيگيري مي كنيم و اميدوارم كه به نتيجه مناسبي هم برسيم. قرار است تا هفته آينده وكيل ما پرونده را به شوراي حكميت ورزش برساند و از آن پس هم با حمايت فدراسيون موضوع به صورت جدي تري ادامه پيدا مي كند. وي در ادامه با انتقاد از وكيل پيشين سعيد كه در نشست استماع ادله فدراسيون بين المللي شركت كرده بود مدعي شد: اسنادي موجود است كه وكيل پيشين از سعيد خوب دفاع نكرده است. او آنجا گفته اين جوان كودن است، نفهميده، بي سواد است، نمي دانسته چه خورده، شما ببخشيدش! اين روش مناسبي براي دفاع از فرزند من نبود.
آرش ميراسماعيلي تنها نماينده ايران در آلمان
آرش ميراسماعيلي براي كسب سهميه المپيك لندن در مسابقات جايزه بزرگ آلمان شركت مي كند.
در حالي كه پيش از اين قرار بود تيم ملي جودوي ايران در رقابتهاي جايزه بزرگ آلمان شركت كند، در نهايت مقرر شد آرش ميراسماعيلي به عنوان تنها نماينده ايران راهي اين رقابتها خواهد شد. تيم ملي جودو ايران كه پيش از اين اعزام به مسابقات فرانسه و مجارستان را به دليل مشكلات مالي از دست داده بود، قرار است در سومين دوره مسابقات كسب سهميه ورود به بازيهاي المپيك لندن كه شنبه و يكشنبه آينده به ميزباني دوسلدورف آلمان برگزار مي شود، حضور پيدا كند. در تقويم فدراسيون جهاني جودو 37 دوره مسابقه درسال 2011 سهميه ورود به بازيهاي المپيك لندن را توزيع مي كند كه ايران دو دوره از اين مسابقات را به دليل مشكلات مالي از دست داده و قرار است در سومين دوره مسابقات شركت كند. قرار بود تيم ملي جودو با حضور آرش ميراسماعيلي، محمدرضا رودكي و علي معلومات در اين رقابتها حضور پيدا كند كه به دليل مصدوميت محمدرضا رودكي در بازيهاي آسيايي گوانگجو و آسيب ديدگي علي معلومات در تمرين تيم ملي در روز پنجشنبه گذشته از ناحيه مچ پا، تيم ملي جودو دو نفر از نمايندگان خود را در اين مسابقات عملا از دست داده و تنها نماينده ايران در اين رقابتها آرش ميراسماعيلي خواهد بود. قرار است پس از اين رقابتها تيمهاي حاضر در اين دوره از مسابقات سه روز با يكديگر اردوي مشترك داشته باشند كه با تصميم فدراسيون جودو محمدرضا رودكي براي حضور در اين اردو در اين اعزام حضور خواهد داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14