(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 بهمن 1389- شماره 19867

برگزاري همايش شعر گويش هاي محلي استان فارس در فيروزآباد
ساخت ظريف ترين خشت نقش برجسته جهان منقش به زيارت عاشورا در سمنان
نويسنده ادبيات پايداري كشور: آثار شهيد آويني بهترين الگو براي نويسندگي و فيلمسازي است
پژواك
نمايشگاه نقاشي هنرهاي تجسمي درنيشابور برگزار شد
توليد سه فيلم كوتاه انيميشن در ساري
برگزاري يادواره پنج شهيد گمنام و 107 شهيد بخش مهربان
برپايي نمايشگاه مرگ بر ديكتاتورها در شاهرود
كسب مقام برتر جشنواره عكس كودك كشور توسط هنرمند نيشابوري
راهيابي آثار هنرمندان خردسال دزفولي به نمايشگاه هاي جهاني
جشنواره هنرهاي تجسمي بسيج هنرمندان گنبد كاووس برگزار شد
برترين هاي همايش تئاتر عاشورائيان استان همدان معرفي شدند
در اسفند ماه برگزار مي شود نخستين جشنواره ملي صنايع دستي با مضامين قرآني در يزد
نمايش در حضور باد به روي صحنه رفت
با محوريت استان قزوين برگزار شد برپايي نمايشگاه اختصاصي ايران در كربلا
خطوط ريلي راه آهن از محدوده شهري قم جمع آوري مي شود



برگزاري همايش شعر گويش هاي محلي استان فارس در فيروزآباد

فيروزآباد- خبرنگار كيهان: در راستاي حفظ و توسعه فرهنگ فولكوريك محلي و آشنا نمودن جوانان و نوجوانان با گويش ها و لهجه هاي محلي استان فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فيروزآباد اقدام به برگزاري همايش شعر گويش هاي محلي استان فارس كرد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگويي با خبرنگار ما در رابطه با اين همايش اظهار داشت: پس از ارسال فراخوان حضور در همايش، هنرمندان سخنوران و شاعران گران سنگ استان فارس با استقبالي شايسته، آثار خود را در زمينه هاي مختلف به دبيرخانه همايش ارسال كردند. علي محمدي افزود: هيئت داوران پس از بررسي آثار و تطبيق آثار ارسالي با مضامين همايش، 15 اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب و شاعران برجسته از 16 شهرستان استان فارس، آثار خود را قرائت كردند كه مورد استقبال و پذيرش جمع كثيري از علاقه مندان حاضر در سالن قرار گرفت و با اهدا لوح تقدير و هداياي نفيسي از آنان تجليل به عمل آمد.

 



ساخت ظريف ترين خشت نقش برجسته جهان منقش به زيارت عاشورا در سمنان

سمنان - خبرنگار كيهان:
در مراسمي با حضور اميرعلي عموزاده مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان و اعضاي انجمن هنرهاي تجسمي شهرستان مهديشهر و هنرمندان سفالگر از ظريف ترين خشت نقش برجسته جهان كه منقش به زيارت عاشورا است رونمايي شد.
ظريف ترين خشت نقش برجسته سفالي جهان منقش به زيارت عاشورا اثري ماندگار از حبيب دانايي فرد است. ابعاد اين خشت 40 در 50 است.
وزن اين اثر ماندگار 655 گرم است كه در مدت 48 روز ساخته شده است.

 



نويسنده ادبيات پايداري كشور: آثار شهيد آويني بهترين الگو براي نويسندگي و فيلمسازي است

نيشابور- خبرنگار كيهان:
يك نويسنده ادبيات پايداري كشور گفت: آثار شهيد آويني بهترين الگو براي نويسندگي و فيلمسازي است.
سعيد عاكف در آيين اختتاميه نخستين جشنواره داستان نويسي حوزه هنري نيشابور اظهار داشت: آثار سيدشهيدان اهل قلم، سيد مرتضي آويني از لحاظ شكل و محتوا در اوج كار قرار دارد و اگر نوشته با تخصص لازم آميخته شود، فرم مي تواند به فرياد محتوا برسد و اگر فرم خوب نباشد، نمي تواند محتوا را تاثيرگذار كند.
اين نويسنده ادبيات پايداري كشور با بيان اينكه نويسنده خوب بايد مطالعه گر فعال و خوبي باشد، گفت: نبايد به هيچ وجه به ظاهر ساده آثار ادبي نگاه كرد، بلكه هزاران راه و روش و زحمت كشيده مي شود كه يك اثر ادبي به چاپ مي رسد.
نويسنده كتاب «پرورش خاك هاي نرم كوشك» اظهار داشت: متاسفانه در كشور از نويسندگي آن طور كه بايد، حمايت نمي شود.
در ادامه مراسم از آثار برتر جشنواره داستان نويسي شهرستان نيشابور كه توسط هيئت فاطميون شاهد و حوزه هنري نيشابور برگزار شد، تجليل به عمل آمد.
در اين مراسم از بين 150 اثر داستان كوتاه كه با موضوع آزاد به دبيرخانه جشنواره ارسال شده بود، محمد شهبال قرباني، فريبا اتابكي و زهره احمديان به ترتيب با آثار «سايه هاي لرزان»، «روزهاي تلخ» و «اولين باري كه ديدمش» مقام اول تا سوم اين جشنواره را به خود اختصاص دادند.
همچنين هانيه شريفيان با داستان «شهر اعداد» در حوزه كودك و سميرا گرمابي با داستان «تغيير» به عنوان ايده برتر انتخاب شدند.

 



پژواك

اجراي نمايش تكم چي در زنجان
زنجان- خبرنگار كيهان: واحد هنرهاي نمايشي حوزه هنري استان زنجان به مناسبت گراميداشت ايام الله دهه فجر نمايش ميداني با عنوان «تكم چي» برگزار كرد.
نمايش «تكم چي» نوشته عليرضا فريد راد به كارگرداني حميدرضا قزلباش ماجراي مردي است كه در گذشته، ايام نوروز در شهرها و روستاها تكم خواني مي كرده و پس از پيروزي انقلاب طي يك برخوردي تصميم مي گيرد همه ساله ايام دهه فجر به نقل خاطرات انقلاب شجاعت، ايمان و ايثار مردم بپردازد.
برگزاري شب شعر در زنجان
¤ به مناسبت گراميداشت دهه فجر شب شعري با عنوان «بهار در زمستان» در حوزه هنري زنجان برگزار شد. به گزارش روابط عمومي حوزه هنري، اين شب شعر با حضور و شعرخواني شاعران جوان و پيشكسوت استان برگزار شد. شب شعر «بهار در زمستان» با تلاش واحد آفرينش هاي ادبي حوزه هنري در محل سالن فرهنگ و هنر شهيد آويني برگزار شد.
اجراي نمايش خمس در زنجان
¤ واحد هنرهاي نمايشي حوزه هنري استان زنجان به مناسبت گراميداشت دهه فجر نمايش ميداني با عنوان «خمس» برگزار كرد.نمايش «خمس» نوشته عليرضا فريد راد به كارگرداني معراج كرمي روايت مردي روستايي است كه در بحبوحه انقلاب براي پرداخت خمس خود راهي شهر مي شود. اما در بين راه، تمام پول هاي متعلق به خمس توسط چند نفر دزديده مي شود، در همين حين با كفاشي دوره گرد مواجه شده كه باخبر مي شود مرجع تقليد وي توسط نيروهاي ساواك دستگير شده است. لذا تصميم به مبارزه مي گيرد. نمايش فوق از روز يكشنبه 24 بهمن ماه الي 28 بهمن سال جاري در سطح مدارس شهرستان به مدت 5 روز برگزار شد.
حضور زنجان در جشنواره تئاتر فجر
¤ نمايش حاشيه دوزي هاي بيرق شير و خورشيد نوشته، محمدباقر نباتي مقدم به كارگرداني: ساسان قجر از سوي واحد هنرهاي نمايش حوزه هنري استان زنجان در بخش نمايشنامه خواني جشنواره بين المللي تئاتر فجر شركت داده شد.اين نمايش نامه ماجراي مخالفت و ممانعت رژيم پهلوي از اجراي تعزيه در محلات و مناطق كشور و حضور نيروهاي ساواك در دستگيري برگزاركنندگان مراسم تعزيه در ايام محرم را روايت مي كند.
برگزاري نمايشگاه نقاشي در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان:
نمايشگاهي از آثار نقاشي بوم و رنگ «مهري رعيتي»، نقاش و هنرمند كاشاني در آموزشگاه خط خطي گونه اين شهر گشايش يافت. در اين نمايشگاه 19 اثر نقاشي از اين هنرمند در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.

 



نمايشگاه نقاشي هنرهاي تجسمي درنيشابور برگزار شد

نيشابور- خبرنگاركيهان:
نمايشگاه نقاشي «هنرهاي تجسمي» آثار هنرمند نيشابوري «سميرا مختاري» درنگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برگزار شد.
حميدرضا آتشي مسئول نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق افزود: در نمايشگاه نقاشي«هنرهاي تجسمي»، «سميرا مختاري» 30 اثر نقاشي بصورت رنگ روغن، آبرنگ، كلاژ، ويتراي، كار با قير و مداد رنگي به نمايش درآمد.
وي گفت: اين نمايشگاه با سبك هاي كوبيسم و اكسپرسيونيسم كار شده است كه داراي موضوعات انتزاعي است.

 



توليد سه فيلم كوتاه انيميشن در ساري

ساري-خبرنگار كيهان:
مسئول واحد هنرهاي تصويري حوزه هنري مازندران از توليد سه فيلم كوتاه انيميشن در اين مركز خبر داد.
مهدي معصومي گرجي افزود: سه فيلم كوتاه انيميشن با عناوين شاهد، نقطه صفر پيچك ها و رخ به رخ خورشيد در گروه انيميشن حوزه هنري مازندران در راستاي توليد آثار فاخر و حمايت از هنرمندان فعال در اين عرصه هنري توليد مي شود.
وي خاطرنشان كرد: فيلم هاي كوتاه انيميشن شاهد با بررسي كوتاه از نقش امام خميني(ره) در زندگي معاصر، فيلم كوتاه انيميشن نقطه صفر پيچكها با موضوع دفاع مقدس به كارگرداني زهرا خورشيدي و فيلم كوتاه انيميشن رخ به رخ خورشيد با نگاهي به زندگي شهيد كشوري به كارگرداني ايرج فلاح و امين طوسي در گروه انيميشن وابسته به واحد هنرهاي تصويري اين مركز در دست توليد است.

 



برگزاري يادواره پنج شهيد گمنام و 107 شهيد بخش مهربان

مهربان- خبرنگار كيهان:
با حضور سرتيپ علي اكبر پورجمشيديان فرمانده سپاه عاشورا يادواره پنج شهيد گمنام و 107 شهيد بخش مهربان در آذربايجان شرقي برگزار شد.
فرمانده سپاه عاشورا در اين يادواره كه در مسجد جامع شهر مهربان برگزار شد گفت: امروز به بركت خون شهدا، انقلاب اسلامي ايران مبناي حركت در دنياي اسلام شده است و اگر زماني تفكر حضرت امام خميني در مورد صدور انقلاب اسلامي ناممكن دانسته مي شد، امروز تفكر و انديشه حضرت امام خميني در مورد صدور انقلاب به واقعيت پيوسته است و مردم دنيا به اين حقيقت متوجه شده اند كه مي توانند در مقابل حاكمان ديكتاتور خود قدعلم كنند كه نمونه عيني كشور مصر و تونس مي باشد.
سرتيپ پورجمشيديان افزود: امروز مردم تونس با الهام از انقلاب اسلامي كه نشأت گرفته از خون مقدس شهداست، بن علي ديكتاتور 30 ساله را از كشورشان بيرون كردند و توانستند بعد از 30 سال نماز جماعت و جمعه اقامه كنند.

 



برپايي نمايشگاه مرگ بر ديكتاتورها در شاهرود

شاهرود- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه تابلو مقالات با عنوان «مرگ بر ديكتاتورها» در محل فرهنگسراي مهر شاهرود داير شد.
اين نمايشگاه مشتمل بر بيش از 30 تابلو، مقاله و داراي 3 بخش عمده شامل مجموعه علامت هاي مفهومي، تابلو مقالات و تصويري و متني با عنوان مرگ بر ديكتاتورها است.
شايان ذكر است اين نمايشگاه تا اول اسفند در فرهنگسراي مهر شاهرود داير است.

 



كسب مقام برتر جشنواره عكس كودك كشور توسط هنرمند نيشابوري

نيشابور- خبرنگار كيهان:
بهزاد نيرآبادي، نوجوان هنرمند نيشابوري در ششمين جشنواره عكس كودك كشور لحظات شيرين كودكي بچه هاي پرمهر نيشابور را در قاب تصوير ماندگار به نمايش گذاشت.
مسئول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق عنوان داشت: اين جشنواره با نگاهي ويژه به اقوام ايراني و كودكان سرزمين ايران در مركز آفرينش هاي فرهنگي، هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تهران برگزار شد و در آن 150 عكس راه يافته به بخش مسابقه اين جشنواره در معرض ديد تماشاگران قرار گرفت كه اثر «بهزاد نيرآبادي» عضو انجمن سينماي جوان دفتر نيشابور نيز در زمره اين كارها بود.
غلامرضا سلامتي افزود: اين عكس ها از ميان سه هزار و 274 قطعه عكس از 858 عكاس انتخاب شدند.
وي گفت: سن عكاسان كودك شركت كننده در اين جشنواره زير 12سال، عكاسان نوجوان 12 تا 18 سال و عكاسان بزرگ سال بالاي 18 سال و موضوع عكاسي براي دو گروه سني اول و دوم، «آزاد» و سوم «كودك» تعيين شده بود كه خردسال ترين عكاس در اين جشنواره سه ساله و بزرگسال ترين آن ها 63 ساله بود كه گروه داوري جشنواره 150 اثر از 118 شركت كننده را به بخش مسابقه راه دادند.
وي بيان داشت: در بخش نوجوان نيز هيئت داوران جشنواره، «فاطمه سادات حسيني زهرايي» از مشهد، «الهه صادقي ورنوشه» از قم و «بهزاد نيرآبادي» از نيشابور را به عنوان نفر اول تا سوم معرفي كرد كه اين سه هنرمند نيز لوح تقدير و يك دوربين دريافت كردند.
سلامتي عنوان داشت: در بخش كودك به ترتيب آنيتا فتاح حسيني (7ساله از تهران)، عمادالدين احمدي (10ساله از تهران) و امينه سادات حسيني زهرايي (12ساله از مشهد) به عنوان نفرات اول تا سوم معرفي شدند و لوح تقدير و يك دوربين هديه گرفتند.
وي خاطرنشان كرد: در بخش بزرگسال نيز «محمد گلچين» از طالش به عنوان نفر اول جشنواره پنج سكه، «آريز قادري» از سنندج چهار سكه و «اميرحسين حداديان زنجاني» از گرگان سه سكه دريافت كردند.

 



راهيابي آثار هنرمندان خردسال دزفولي به نمايشگاه هاي جهاني

اهواز- خبرنگاركيهان:
آثار هنري تعدادي از هنرجويان خردسال آموزشگاه هنرهاي تجسمي شاداب در شهرستان دزفول، به نمايشگاه هاي جهاني نقاشي راه يافت.
اثر نقاشي كوثر ورجاوند هنرمند هفت ساله شهرستان دزفول براي شركت در مسابقه بين المللي هيكاري ژاپن انتخاب شد. همچنين آثار كودكان هنرمند ديگر شامل برنا مقتدر شش ساله، آيه سادات آذريان شش ساله، سيده مونس ساداتي هشت ساله و غزل ارجمند هشت ساله به سيزدهمين نمايشگاه بين المللي در كشور بلغارستان راه پيدا كردند.

 



جشنواره هنرهاي تجسمي بسيج هنرمندان گنبد كاووس برگزار شد

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
جشنواره هنرهاي تجسمي بسيج هنرمندان در شهرستان گنبد كاووس به همت كميته فرهنگي و هنري با حضور هنرمندان برگزار شد.
محمدرضا داورزني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبد كاووس در حاشيه برگزاري اين جشنواره گفت: آشنايي نسل جوان با هنر انقلاب از اهداف برگزاري اين جشنواره است.
وي با بيان اينكه 20 اثر در مرحله شهرستاني در اين جشنواره ارائه شده است، اظهار داشت: در اين جشنواره هنرمندان به طور زنده به ارائه آثار خود پرداختند.

 



برترين هاي همايش تئاتر عاشورائيان استان همدان معرفي شدند

همدان- خبرنگار كيهان:
چهارمين همايش تئاتر عاشورائيان استان همدان با حضور هنرمندان و مسئولان استان در مركز سالن فردوسي شهرستان تويسركان به كار خود پايان داد.
در آئين پاياني اين همايش، ارزنده رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تويسركان گفت: 40 متن نمايش به دبيرخانه همايش رسيد و از اين تعداد 22 گروه نمايشي پذيرفته شدند و خود را براي بازبيني آماده كردند كه در نهايت نه گروه نمايشي به مرحله پاياني رسيد و آغازي براي شروع اين همايش پديد آمد تا كاري نو و صحنه اي جذاب از قيام حسيني را نمايان كند.
برگزيدگان همايش تئاتر عاشورائيان استان همدان بدين شرح اعلام شدند:
هيئت داوران براي رتبه اول كارگرداني انتخابي نداشت و حنيف مظفري براي تئاتر «شيرعلي» و روح الله صالحي براي نمايش «روح شب ناتمام» به عنوان برگزيدگان رتبه دوم كارگرداني مشتركا لوح سپاس و جايزه نقدي همايش را دريافت كردند. محمدرضا گودرزي براي «بارش خون»، نعمت عليخاني براي «سراب»، مهدي مسلمي براي نمايش «رهايش» برگزيدگان رتبه سوم كارگرداني بودند.
رتبه اول نويسندگي برگزيده نداشت و روح الله صالحي نويسنده «روح شب ناتمام» برگزيده رتبه دوم نويسندگي، مجيد بهرامي نژاد براي «كربلايي ديگر»، نيما بيگلريان براي «با ديدن اولين قطره اشك» رتبه سوم نويسندگي را دريافت كردند.
مانا پوراسد بازيگر «روح شب ناتمام» رتبه اول بازيگري زن، بهاره معين فر بازيگر «شبنم سپيده دمان» رتبه دوم بازيگري زن، فروزان حسيني براي «فرجام» مريم تركمان براي «كربلايي ديگر»، صبا بهرامي براي «با ديدن اولين قطره اشك» مشتركا رتبه سوم بازيگري زن را دريافت كردند.
رتبه اول بازيگري مرد انتخابي نداشت و روح الله اسدي براي بازي در «روح شب ناتمام»، غلامرضا ناصري براي بازي در «بارش خون»، مهدي مسلمي براي «رهايش» مشتركا رتبه دوم بازيگري مرد را به خود اختصاص دادند.
همچنين حنيف مظفري بازيگر «شيرعلي»، مجيد بهرامي نژاد بازيگر «كربلايي ديگر»، سيد جواد غفاري بازيگر «سراب» رتبه سوم بازيگري مرد را به دست آوردند.
هيئت داوران به طور مشترك از هر يك از بازيگران نوجوان به نام هاي مهدي عاشوري و محمدرضا غفاري براي بازي در «رهايش» تقدير كرد.
لوح سپاس به همراه هديه ستاد جشنواره به حسن نانكلي براي «بارش خون» و مجيد محبي براي «رهايش» تعلق گرفت.
هيئت داوران براي رتبه اول طراحي صحنه انتخابي نداشت، رتبه دوم و سوم طراحي صحنه به ترتيب به روح الله اسدي براي «روح شب ناتمام» و فاطمه رستگاري براي نمايش «شيرعلي» اهدا شد.
لوح سپاس موسيقي نمايش به مرتضي الوندي براي موسيقي «بارش خون» و لوح سپاس بروشور نمايش به پريسا تركمن براي نمايش «كربلايي ديگر» اهدا شد.

 



در اسفند ماه برگزار مي شود نخستين جشنواره ملي صنايع دستي با مضامين قرآني در يزد

يزد-خبرنگار كيهان
اولين جشنواره ملي صنايع دستي با مضامين قرآني اسفندماه امسال در يزد برگزار مي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان با اعلام اين خبر گفت: اين جشنواره در رشته هاي قلمزني، سفال، منبت، تابلو فرش و معرق مي باشد.
محمود عاليشوندي افزود: همچنين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر نيز از 16بهمن ماه الي 6 اسفند در يزد در حال برگزاري است.
وي همچنين از راه اندازي خانه هاي فرهنگ ديجيتال در شهرستان هاي استان خبر داد و افزود: بزرگترين فرهنگسراي ديجيتال كشور نيز در يزد راه اندازي مي شود.
به گفته وي برگزاري همايش يزدي هاي مقيم خارج از كشور با عنوان سفيران فرهنگي دارالعباده نيز از ديگر برنامه هاي اين اداره كل است.

 



نمايش در حضور باد به روي صحنه رفت

شاهرود- خبرنگار كيهان:
نمايش در حضور باد توسط گروه نمايشي چكاوك در فرهنگسراي مهر شاهرود به روي صحنه رفت.
نمايش «در حضور باد» به نويسندگي «بهرام بيضايي» و به كارگرداني «هومن شهرستاني» با موضوع اجتماعي- سياسي است كه در آن «عليرضا ابوالقاسمي»، «عليرضا رجبي» و «وحيد جعفري» ايفاي نقش كردند.داستان اين نمايش حكايت سه فرد در لباس سه مستكبر جهاني (آمريكا- اسرائيل- انگليس) بود كه براي ملت هاي ديگر تصميم مي گرفتند.

 



با محوريت استان قزوين برگزار شد برپايي نمايشگاه اختصاصي ايران در كربلا

قزوين- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت نمايشگاه هاي بين المللي آوه نور قزوين از برپايي نمايشگاه اختصاصي جمهوري اسلامي با محوريت اين استان در كربلا خبر داد.
حميد عطاري در گفت وگو با خبرنگاران در قزوين اظهار داشت: به منظور معرفي توانمندي هاي صنعتي، كشاورزي، گردشگري استان هاي مختلف ايران به ويژه استان قزوين اين نمايشگاه در استان كربلا برپا شد.
وي افزود: مشتركات فرهنگي و ديني و استقبال خوب مردم كشور عراق به ويژه در شهرهاي مذهبي از كالاهاي ايراني از جمله عوامل برپايي اين نمايشگاه بود.
مدير اجرايي نمايشگاه اختصاصي ايران در كربلا يادآور شد: در اين نمايشگاه 140 واحد توليدي، صنعتي و كشاورزي توليدات و دستاوردهاي خود را در فضايي به وسعت بيش از چهار هزار و 500 مترمربع و در بيش از 140 غرفه در معرض ديد عموم قرار دادند.
وي عرضه توانمندي هاي كشاورزي و صنعتي از جمله مصالح ساختماني، كاشي و سراميك، مواد شوينده، دام و طيور، گلخانه، مواد لبني و پروتئيني و مواد غذايي را از جمله محصولات ارائه شده در اين نمايشگاه اعلام كرد.
عطاري اضافه كرد: نمايشگاه تخصصي جمهوري اسلامي ايران از 26 بهمن ماه تا 30 بهمن ماه در استان كربلا برگزار شده است.
گفتني است رياست هيئت نمايشگاهي ايران برعهده احمد عجم استاندار قزوين بود.همچنين در سال جاري اين دومين نمايشگاه جمهوري اسلامي ايران است كه در كربلا برپا شده است.

 



خطوط ريلي راه آهن از محدوده شهري قم جمع آوري مي شود

قم- خبرنگار كيهان:
شهردار قم گفت: با اتصال خط مترو به ايستگاه گاز مانوري در غرب شهر قم، خطوط ريلي راه آهن از محدوده شهري قم جمع آوري مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري قم، محسن عابديني پور اظهار داشت: به استناد ابلاغيه معاونت اجرايي رئيس جمهور مبني بر تحويل مسير راه آهن داخل شهر قم به سازمان قطار شهري، عمليات جمع آوري خطوط ريلي راه آهن از محدوده شهر قم بايد انجام شود.شهردار قم تصريح كرد: با گسترش شهر قم و افزايش جمعيت ناشي از مهاجرت پذيري، يكي از عارضه هايي كه بسياري از مناطق مختلف شهري را مورد تاثير قرار داده و چهره شهر را دچارنازيبايي هاي بصري و صوتي كرده است، عبور خطوط ريلي از بافت هاي شهري است كه علاوه بر مشكلات فوق، هزينه هايي نيز براي ساماندهي اين مسيرها به مديريت شهري قم تحميل كرده است.
وي ادامه داد: خروج خطوط ريلي موجود از درون شهر به فضاهاي پيراموني شهر، علاوه بر آسايش شهروندان ساكن در اين مناطق، موجب صرفه جويي در بسياري از هزينه ها خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14