(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 بهمن 1389- شماره 19867

حديث دشت عشق
كارسخت استقلال و ذوب آهن مقابل تيم هاي نفتي
تلاش سپاهان براي رسيدن به صدرجدول
اخبار كوتاه از فوتبال
تيم ملي كشتي فرنگي با دو تغيير به بلاروس رفت
بنا : دنبال دفاع از عنوان قهرماني هستيم
تمركز روي 5 رشته براي پارالمپيك لندن
خسروي وفا: اولويت ما رشته هاي مدال آور است
هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال
مدعيان ميزباني مي كنند
مسابقات دوچرخه سواري آسيا
كلاهدوز دومين طلاي كشورمان را كسب كرد
تساوي باارزش شالكه و نيمكت نشيني كريمي در مستايا
پيروزي تاتنهام در سن سيرو
حضور 2 پينگ پنگ باز ايران در مسابقات كاپ آسيايي
اخبار فوتبال جهان
چرا كرش به فوتبال ايران نيامد؟!
مربي ايراني جاي مربي خارجي را گرفت
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شيرزن شهيد «مريم فرهانيان»
از زينبيان كربلاي ايران

بانوي شهيد «مريم فرهانيان» سال 1342 در خانواده اي مذهبي در آبادان چشم به جهان گشود. مريم از همان ابتدا تحت تاثير روحيه و افكار بلند برادرش مهدي بود. پدرشان خيلي روي دخترها تعصب داشت و مي گفت: «بايد طوري رفتار كنيد كه حرف مردم پشت سرتان نباشد.» ولي مهدي مي گفت: «بايد با رعايت حجاب و عفاف خواهرانم درصحنه باشند چون حضورشان تاثيرگذار است.»جنگ كه شروع شد مريم و خواهرش هم در بيمارستان شركت نفت به مجروحان مي رسيدند. بيمارستان به دشمن خيلي نزديك بود، از آن طرف با يك اسلحه سبك هم مي شدبه آن شليك كرد. تمام ايرانيت هاي اطراف بيمارستان سوراخ سوراخ شده بود. بسياري از افرادي كه در امداد كمك مي كردند زخمي شده بودند؛ مريم هم يك تركش به كتفش خورده بود و يكي هم به سرش. گفته بودند سه روز بايد استراحت كند. توجه نكرده بود و مشغول كار شده بود. دزفول را كه بمباران كرده بودند مريم از بيمارستان مرخصي گرفت و رفت آنجا در بيرون آوردن و دفن جنازه هاي زناني كه زير آوار مانده بودند كمك كرده بود. سه روز مانده بود و برگشته بود. سر و رويش خيلي مرتب و آراسته بود و مي گفت: «نبايد با وضعيت نامرتب باشيم كه بگويند بچه مذهبي ها نامرتب و شلخته اند»
مي خواستند او را در بيمارستان شركت نفت استخدام كنند اما او به بنيادشهيد رفت. بيشتر وقتش را با خانواده هاي شهدا و خانواده هاي محروم مي گذراند. روز سيزده مرداد سال 1363 به خاطر قولي كه به يك مادر شهيد داده بود با آنكه شهر زير آتش دشمن بود به سر خاك پسرش رفت و برايش فاتحه اي خواند. خمپاره اي نزديك آنها خورد و مريم همان ابتدا شهيد شد.
او اولين زن شهيدي بود كه جنازه اش را در آبادان تشييع كردند. با آنكه جنگ بود و مردم در آبادان كم بودند كاسب ها مغازه هاي مسير را تعطيل كردند و همان هايي كه در شهر بودند در تشييع جنازه او شركت كردند.
بسيج جامعه زنان

 



كارسخت استقلال و ذوب آهن مقابل تيم هاي نفتي
تلاش سپاهان براي رسيدن به صدرجدول

هفته بيست و سوم ليگ برتر درحالي از فردا (جمعه) آغاز خواهد شد كه نزديكي امتيازات و حساسيت رقابت در نيم فصل دوم، تيم هاي ليگ برتري را برآن داشته تا به غير از پيروزي به دنبال چيزي ديگر از ايستگاه بيست و سوم نباشد.
از اصفهان تا تهران و از انزلي تا خوزستان همه تيم ها به دنبال پيروزي و برد هستند، البته با انگيزه هاي متفاوت و براي رسيدن به هدفي يكسان. برخي تيم ها براي قهرماني، برخي براي بقا و دسته اي ديگر براي ثبات. اينها هفته بيست و سوم ليگ برتر را جذاب مي كند، هفته اي كه از عصر جمعه با برگزاري هفت ديدار آغاز مي شود و شنبه آينده با ديدارشاهين بوشهر- پيروزي به اتمام مي رسد. درزير اشاره اي گذرا به ديدارهاي هفته بيست و سوم ليگ برتر خواهيم داشت.
درگيري ذوب آهن با حاشيه
صدرنشين ليگ برتر استقلال و سپاهان را دريك قدمي خود مي بيند. اين تيم پس از تحمل دو شكست پي درپي برابر سايپاي البرز و سپاهان اصفهان جايگاهش درصدرجدول به خطر افتاده است، درهفته بيست و سوم با انديشه جبران مقابل صنعت نفت آبادان قرار مي گيرد. اين تيم كه ظاهراً با مشكلات حاشيه اي درگير است، عصر جمعه تيمي را ميزباني مي كند كه چهار هفته است نبرده و متاثر از سه باخت و يك تساوي به رده نهم جدول سقوط كرده است.
عزم پاس براي سقوط؟!
پاس همدان عزم خود را براي سقوط به ليگ دسته اول جزم كرده است! اين تيم كه به باخت عادت كرده است، با آمدن ياوري هم ترك نكرده و مي بازد. پاس همدان 13هفته كه برد نداشته و اين هفته در ورزشگاه خانگي خود به ديدار سپاهان مي رود كه جز مدعيان قهرماني است و براي رسيدن به صدرجدول تلاش مي كند.
آيا سپاهان به تيم ياوري اجازه مي دهد كه طلسم ناكامي ها را شكسته و خود را از صف قعرنشينان جدا كند يا اينكه باز هم دست همداني ها از امتياز كوتاه مي ماند و يك گام ديگر به سقوط نزديك مي شوند.
مصاف استقلال
با ركورددار تساوي
آبي پوشان تهراني اين هفته ميزبان تيم نفت تهران هستند. شكست اين تيم 23امتيازي كه رتبه پانزدهم جدول را در اختيار دارد، براي شاگردان مظلومي شايد كار دشواري نباشد اما زماني كه به بازي رفت دو تيم بازمي گرديم، آنجائي كه استقلال با تمام توانش مقابل نفت به نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل دست نيافت. به اين نتيجه مي رسيم كه تيم اوج گرفته مظلومي نمي تواند خود را درمصاف با نفت از پيش برنده بداند.
تيمي كه هفته گذشته با نتيجه 4 بريك پاس همدان را شكست داده و اسب خود را براي فرار از انتهاي جدول زين كرده است، نمي تواند مقابل تيم استقلال از پيش بازنده باشد و بدون شك دراين بازي با انديشه كسب امتياز به ميدان خواهد آمد.
برنامه ديدارهاي هفته بيست و سوم ليگ برتر به شرح زير است:
جمعه: 29/11/89
¤ راه آهن شهرري- سايپا البرز
¤ فولادخوزستان - مس كرمان
¤ استيل آذين تهران - پيكان قزوين
¤ پاس همدان - سپاهان اصفهان
¤ شهرداري تبريز- صباي قم
¤ ذوب آهن اصفهان - نفت آبادان
¤ ملوان بندرانزلي- تراكتورسازي تبريز
¤ استقلال تهران - نفت تهران
شنبه: 30/11/89
¤ شاهين بوشهر - پيروزي تهران
- تمام ديدارهاي فوق به جز ديدار استقلال -نفت ساعت 15 برگزار مي شود.


 



اخبار كوتاه از فوتبال

خودداري معصومي از حضور در كادرفني تيم ملي فوتسال
كاپيتان سابق تيم ملي فوتسال اعلام كرد قصد حضور در كادر فني تيم ملي را ندارد و در ديدار با برزيل نيز روي نيمكت نخواهد نشست. معصومي در اين باره گفت: شمس دوست داشت من كار سرپرستي تيم ملي را انجام دهم كه ترابيان موافق نبود. ديگر فكر نمي كنم در كادر مربيگري به من احتياجي باشد و به همين دليل با تيم هاي باشگاهي كار خواهم كرد.
كسر 15 درصد از قرارداد شيث رضايي
كميته انضباطي باشگاه پيروزي شيث رضايي را به كسر 15 درصد از قرارداد ش محكوم كرد. منصور بيك محمد لو، دبير كميته انضباطي باشگاه دراين باره گفت: شيث رضايي در تهران حضور نداشت اما با هماهنگي هاي به عمل آمده، دفاعياتش را به باشگاه ارسال كرد و اعضاي كميته انضباطي پس از مطالعه لايحه دفاعيه، وي را به دليل انجام مصاحبه اي كه به تنش در باشگاه انجاميد، به كسر 15 درصد از مبلغ قراردادش محكوم كردند.
رونالدو آخرين حضور خود در تيم ملي برزيل را جشن مي گيرد
رونالدو ستاره فوتبال برزيل كه روز دوشنبه كناره گيري خود را از دنياي فوتبال اعلام كرد ، گفت: اميدوارم بتوانم آخرين حضور خود در زمين فوتبال را در قالب يك بازي براي تيم ملي برزيل جشن بگيرم . رونالدو افزود: مي خواهم بازيكناني را كه با من در تيم ملي برزيل همبازي بودند ، در كنار هم جمع كنم تا در حضور كساني كه به من كمك كردند ويا به من عشق مي ورزند ، بازي كنيم.
مخالفت مجدد سپاهان با رفتن قلعه نويي به تيم ملي
باشگاه سپاهان اعلام كرد با حضور سرمربي خود در تيم ملي فوتبال ايران مخالف است.انصراف كارلوس كرش از حضور در ايران سبب شد بار ديگر نام مربيان ايراني براي حضور در راس تيم ملي مطرح شود. در اين بين نام امير قلعه نويي بيش از سايرين به چشم مي آيد و اين درحالي است كه چندي قبل هم نام او مطرح شد اما مديرعامل باشگاه سپاهان صراحتا اعلام كرد با حضور قلعه نويي در تيم ملي مخالف است.
مرفاوي از باشگاه مس قهر كرد
صمد مرفاوي از كرمان قهر كرد و به تهران آمد. پس از آنكه مرفاوي، نبي الله باقري ها و عادل كلاه كج را از تمرين هاي مس كرمان اخراج كرد و آنها را به كميته انضباطي باشگاه واگذار كرد، مسئولان اين باشگاه دراقدامي باقري ها را به تمرين هاي اين تيم بازگرداندند اما عادل كلاه كج را به كميته انضباطي باشگاه واگذار كردند تا در مورد او تصميم گيري شود. اما صمد مرفاوي سرمربي مس كه از بازگشتن باقري ها به تمرين هاي تيم ناراحت بود و عقيده داشت باشگاه اين بازيكن را به نادرست با وي آشتي داده است، به همين دليل سه شنبه شب از باشگاه مس قهر كرد و به تهران آمد.
بازگشت مدافع اخراجي به تيم پيكان
مشاور مديرعامل باشگاه پيكان قزوين از برطرف شدن سوءتفاهم بين كاپيتان تيم فوتبال و باشگاه و بازگشت وي به تمرينات خبر داد. رهقي گفت: پس از بررسي هايي كه از سوي مسئولين باشگاه انجام شد، سوءتفاهمات پيش آمده بين باشگاه و رحمان رضايي برطرف شد و وي در تمرينات تيم پيكان شركت خواهد كرد.در خصوص ميرقرباني ديگر اخراجي پيكان نيز قرار است كميته انضباطي باشگاه تصميم بگيرد.
هافبك پيروزي ، چهار هفته دور از ميادين
پزشك تيم پيروزي از دوري 4 هفته اي محمد منصوري از ميادين فوتبال خبر داد.دكتر فريد زرينه در خصوص وضعيت محمد منصوري اظهار داشت: عكس MRI اين بازيكن را گرفتيم. متاسفانه ايشان به دليل پارگي فيبر عضله پا و كشيدگي نوع درجه 2 نمي تواند به مدت 3 الي 4 هفته پيروزي همراهي كند.

 



تيم ملي كشتي فرنگي با دو تغيير به بلاروس رفت
بنا : دنبال دفاع از عنوان قهرماني هستيم

ملي پوشان كشتي فرنگي ايران صبح ديروز براي حضور در رقابت هاي جام جهاني راهي بلاروس شدند.
تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان كه سال گذشته براي نخستين بار به مقام قهرماني جام جهاني در كشور ارمنستان دست يافته بود، امسال نيز براي دفاع از عنوان قهرماني خود راهي شهر مينسك پايتخت بلاروس شد. براين اساس توكليان و حاجي پور (55 كيلوگرم)، نوروزي و زارع (60كيلوگرم)، عبدولي و محمدي(66 كيلوگرم)، عليزاده و خسروي (74 كيلوگرم)، نعمت پورو عابدين زاده(84 كيلوگرم)، بابك قرباني و عسكري زاده (96 كيلوگرم) و محمد قرباني و بشير باباجان زاده(120 كيلوگرم) ملي پوشان تيم ايران در رقابت هاي جام جهاني هستند.
پيش از اين قرار بود پاپي در وزن 60 كيلوگرم راهي مينسك شود كه با نظر محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي نوروزي به وزن اصلي خود آمد و عبدولي در وزن 66 كيلوگرم جايگزين او شد. محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان با بيان اينكه اعتقاد دارم تيم ملي ايران با پتانسيل موجود بهترين تيم دنياست گفت: حضور در جام جهاني اولين برنامه جدي ما در سال 2011 ميلادي است و كشتي گيران ايران آماده حضور در اين رويداد مهم هستند.
بنا تصريح كرد: سطح مسابقات امسال نسبت به سال گذشته بالاتر رفته و افزايش 8 تيم به 10 تيم و همچنين استفاده تيمها از بهترين نفرات خود مزيد اين علت است كه ما به همين دليل در تركيب اوليه خود تغييراتي ايجاد كرديم.رقابتهاي جام جهاني كشتي فرنگي روزهاي 30 بهمن ماه و اول اسفندماه با حضور 10 تيم برتر دنيا در شهر مينسك پايتخت بلاروس برگزار مي شود. تيم ايران سال گذشته در ارمنستان براي اولين بار قهرمان اين مسابقات شد.

 



تمركز روي 5 رشته براي پارالمپيك لندن
خسروي وفا: اولويت ما رشته هاي مدال آور است

محمود خسروي وفا از در اولويت قرار گرفتن رشته هاي مدال آور از سال آينده براي كسب موفقيت بيشتر در بازي هاي پارالمپيك لندن خبر داد.
رييس فدراسيون جانبازان و معلولان و رييس كميته ملي پارالمپيك اظهار كرد: ما بنا داريم براي حضور در بازيهاي پارالمپيك لندن و برزيل صرفا به كيفيت توجه كنيم. براين اساس و با هدف حفظ رده قبلي و ارتقاي رتبه و ميزان مدال آوري، رشته هاي دووميداني، وزنه برداري، واليبال، فوتبال 7نفره و جودو نابينايان را در اولويت قرار دهيم.
وي درباره برنامه هاي برون مرزي پيش روي فدراسيون جانبازان و معلولان يادآور شد: در حال حاضر تيم هاي وزنه برداري، دووميداني و پينگ پنگ بانوان براي آماده سازي در مسابقات آيواز جوانان جهان كه فروردين ماه به ميزباني امارات برگزار مي شود در اردو به سر مي برند. تيم فوتبال هفت نفره هم خود را براي شركت در مسابقات جهاني هلند كه ميداني براي كسب سهميه پارالمپيك لندن به شمار مي رود و خردادماه برگزار مي شود آماده مي كند. البته قرار است اين تيم ارديبهشت ماه نيز راهي تورنمنت ايتاليا شود.
رييس كميته ملي پارالمپيك در پاسخ به اين پرسش كه اولويت قرار دادن برخي از رشته ها اعتراض ساير ورزشكاران را در پي نداشته است؟ گفت: اولويت ما رشته هاي مدال آور است. پينگ پنگ بانوان به امارات مي رود تا فرصتي براي ورزش زنان ايجاد شود. رشته هايي نظير تيراندازي و تير و كمان و... هم جزو رشته هاي اعزامي به پارالمپيك لندن هستند ولي در اولويت نيستند. سال آينده وقتي بودجه بگيريم در راستاي حفظ مدال هاي المپيك پكن و ارتقاي جايگاه ايران در رده بندي نهايي اقدام مي كنيم. اگر هزينه ها را صرف 10 رشته ورزشي كنيم به اهدافمان نمي رسيم. به همين دليل اين هدف گذاري را انجام داديم و روي ورزشكاران مدال آور متمركز شديم.

 



هفته سيزدهم ليگ برتر بسكتبال
مدعيان ميزباني مي كنند

سيزدهمين هفته در ليگ برتر بسكتبال امروز (پنجشنبه) با برگزاري 6 ديدار به پايان مي رسد.
بيست و دومين دوره ليگ برتر بسكتبال كه از روز دوم دي ماه آغاز شده است و اين روزها به سرعت خود را پيش مي برد، امروز(پنجشنبه) هفته سيزدهم خود را پشت سر مي گذارد.
درديدارهاي اين هفته تيم مهرام كه با پيروزي برابر الرياضي اردن به عنوان نخستين تيم راهي مرحله نيمه نهايي مسابقات غرب آسيا شده، ميزبان بانك سامان است. بانك ساماني ها كه با نتايج خوب خود هفته هاي گذشته نشان داده كه براي رسيدن به شرايط مناسب گام برمي دارد.دانشگاه آزاد تهران و توزين الكتريك كاشان ديگر تالار بسكتبال آزادي را برگزار خواهند كرد. هر 2تيم با پيروزي درهفته دوازدهم از روحيه بالايي برخوردارند و مي توان جدال شاگردان مهران حاتمي و ولاديوروويچ را از نظر جايگاه شان درجدول مهمترين بازي هفته قلمداد كرد. ذوب آهن، صدرنشين فعلي ليگ درسالن ملت اصفهان ميزبان هيئت شهركردي است كه يك پيروزي ارزشمند را درهفته گذشته مقابل كاسپين دركارنامه خود به ثبت رساند.برنامه بازي هاي هفته سيزدهم ليگ برتر:
¤ مهرام تهران - بانك سامان تهران
¤ دانشگاه آزاد تهران - توزين الكتريك كاشان
¤ ملي حفاري اهواز- راه و ترابري قم
¤ ذوب آهن اصفهان - هيئت بسكتبال شهركرد
¤ پتروشيمي بندرامام - شهرداري گرگان
¤ كاسپين قزوين - ب. آ شيراز
جدول رده بندي: 1- ذوب آهن اصفهان 23امتياز، 2- پتروشيمي بندر امام 22 امتياز، 3- راه و ترابري قم 22 امتياز، 4- توزين الكتريك كاشان 20امتياز، 5- مهرام تهران 18 امتياز (2بازي كمتر)

 



مسابقات دوچرخه سواري آسيا
كلاهدوز دومين طلاي كشورمان را كسب كرد

رقابت هاي دوچرخه سواري قهرماني بزرگسالان و جوانان آسيا در بخش استقامت جاده با كسب دومين مدال طلاي ايران توسط اميركلاهدوز آغاز شد.
رقابت هاي بخش جاده و استقامت قهرماني آسيا ازچهارشنبه با برگزاري مسابقات تايم تريل زنان و مردان آغاز شد كه در نخستين روز اين مسابقات امير كلاهدوز ركابزن جوان كشورمان در ماده تايم تريل با ايستادن بر سكوي نخست دومين نشان طلاي تيم ايران را در اين رقابت ها به گردن آويخت.
مسابقات تايم تريل انفرادي جوانان امروز در بخش مردان با طي مسافت 800/34 كيلومتر برگزار شد كه كلاهدوز اين مسير را در زمان 46 دقيقه و 35 ثانيه ركاب زد و به مدال طلا رسيد. ورزشكاراني از هنگ كنگ و كره جنوبي دوم و سوم شدند. مسابقات بخش پيست قهرماني آسيا در بخش زنان و مردان ودر دو قسمت جوانان و بزرگسالان از 20 تا 25 بهمن ماه در پيست «ناخون راتچاسيما» تايلند برگزار شد كه ركابزنان ايران در اين بخش صاحب 8 مدال شامل يك طلا، 5 نقره و دو برنز شدند. ركابزنان پيست ايران بامداد ديروز به تهران بازگشتند.

 



تساوي باارزش شالكه و نيمكت نشيني كريمي در مستايا
پيروزي تاتنهام در سن سيرو

پيروزي تاتنهام در خانه ميلان و توقف خانگي والنسيا نتايج ديدارهاي سه شنبه شب ليگ قهرمانان اروپا بودند.
سه شنبه شب با انجام دو ديدار دور رفت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا آغاز شد. در اين رقابتها تاتنهام با شكست يك بر صفر ميلان شگفتي آفرين شد. شالكه نيز همراه با علي كريمي توانست والنسيا را در اسپانيا با تساوي يك بر يك متوقف كند.
شاگردان هري ردنپ سه شنبه توانستند ميلان را با تك گل دقيقه 80 پيتر كراوچ شكست دهند و اميدوارانه به بازي برگشت و حتي دور يك چهارم نهايي نگاه كنند. بهترين بازيكن بازي در ورزشگاه سن سيرو نيز هئورليو گومس از تاتنهام بود.
در مستايا هم شالكه توانست تساوي ارزشمند يك بر يك را به سود خود رقم بزند. در اين ديدار كه علي كريمي در نيمكت ذخيره هاي پادشاهان آبي پوش نشسته بود، رائول گونسالس با گل دقيقه 65 خود بازي را به تساوي كشاند و شالكه را اميدوارانه روانه آلمان كرد. اين گل هفتاد و يكم اين مهاجم اسپانيايي در رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا بود و او را از پيپو اينزاگي جدا كرد. پيش از گل او، سولدادو در دقيقه 17 ميزبان را پيش انداخته بود. او در پايان بازي بهترين بازيكن ميدان نيز شناخته شد. كريمي در مستايا فرصت بازي دوباره در ليگ قهرمانان اروپا را نيافت.

 



حضور 2 پينگ پنگ باز ايران در مسابقات كاپ آسيايي

مسابقات تنيس روي ميز 2011 كاپ آسيا با حضور دو نماينده از كشورمان در بخش مردان و زنان برگزار خواهد شد.
نوشاد عالميان و پريسا صمدي نمايندگان كشورمان هستند كه بنا به تصميم فدراسيون تنيس روي ميز در اين دوره از مسابقات قهرماني كاپ آسيا شركت خواهند كرد. مسابقات تنيس روي ميز قهرماني كاپ آسيا طي روزهاي 6 و 7 فروردين ماه در يوكوهاما ژاپن برگزار خواهد شد. سال گذشته نوشاد عالميان و ندا شهسواري پينگ پنگ بازان ايراني اعزامي به اين رقابت بودند.

 



اخبار فوتبال جهان

ماندن رائول درآلمان قطعي است
ستاره اسبق تيم ملي فوتبال اسپانيا گفت: حضورم در شالكه تا سال 2012 قطعي است . رائول گونزالس اظهار داشت: از زماني كه در گيلزن كرشن هستم و با شالكه همكاري مي كنم، احساس خوشي دارم. آنچه مسلم است، اينكه تا سال 2012 در اين تيم خواهم ماند . اين بازيكن 33 ساله تابستان سال جاري پس از بيش از يك دهه فعاليت براي كهكشاني هاي رئال مادريد به پيشنهاد تيم شالكه پاسخ مثبت داد . وي ادامه داد: مردم و دمسئولان به من بسيار لطف دارند. واقعا در كنار اين عده احساس خوبي دارم. قكر مي كنم در مدت يك سال و نيم آينده بر شدت اين مناسبات باز هم اضافه شود . اين اظهارات از طرف رائول درحالي عنوان شد كه برخي رسانه ها عنوان كردند گلزن قديمي از حضور در تيم ژرمني خرسند نيست و احتمال دارد قراردادش را در پايان فصل جاري با تيم تحت رهبري فليكس ماگات فسخ كند .
شكايت رئال به فدراسيون فوتبال اسپانيا
باشگاه رئال مادريد نسبت به اخراج كاسياس در دقيقه دوم بازي برابر اسپانيول معترض بوده و از داور اين ديدار به فدراسيون فوتبال اسپانيا رسماً شكايت كرد.ايكر كاسياس در دقيقه دوم بازي از هفته بيست و سوم لاليگا برابر اسپانيول با دريافت كارت قرمز از زمين بازي اخراج شد. تصاوير منتشر شده پس از بازي به وضوح نشان مي داد كه پاي كاسياس برخوردي با بازيكن نداشته و تمارض بازيكن اسپانيول كه اعتراض شديد مورينيو را نيز در پي داشت باعث تحريك و تصميم گيري غلط داور بازي شد. به همين دليل مسئولان باشگاه رئال مادريد به طور رسمي از كميته داوران به رئيس فدراسيون اسپانيا شكايت كردند كه قضاوت ها عليه تيم شان است.
رونالدو: اين اولين مرگ من است
مهاجم برزيلي كورينتيانس در كنفرانس خبري كه جهت خداحافظيش با فوتبال ترتيب داده شوده بود گفت: اين اولين مرگ من است.رونالدو لوئيس نازاريا در كنفرانس خبري خود تاييد كرد كه براي هميشه فوتبال را كنار گذاشته ديگر در هيچ تيمي عضويت نخواهد داشت. رونالدو كه در بيشتر دقايق اين نشست خبري گريه مي كرد گفت: هر انساني در طول زندگي خود بارها متولد مي شود و بارها مي ميرد، من تا كنون مرگ را تجربه نكرده بودم و امروز همزمان با خداحافظي با فوتبال اولين مرگ خود را با همه وجودم تجربه كردم. مشكل اصلي من مشكل متابوليسمي است و چاقي آزارم مي دهد. وي ادامه داد: مردم گاهي مرا مسخره مي كنند و برايشان جالب است كه چرا من اينهمه چاق هستم و هيچ تلاشي براي لاغري نمي كنم، اما كسي از اين بيماري خاموش من خبر ندارد و نمي داند كه تمرين من خيلي سنگين تر از بازيكنان بزرگ روز فوتبال است.
عواقب حضور فابرگاس در مادريد
مديرعامل سابق باشگاه بارسلونا گفت: مردم كاتالونيا كسي را كه فرزند بارسلونا است و به مادريد مي رود نمي بخشند بنابراين فابرگاس نبايد بي انصافي كند.خوان لاپورتا كه در زمان مديريت خود براي بارسلونا تلاش زيادي براي خريد فابرگاس انجام داد و به همين دليل پس از شنيدن خبر مذاكره پرس، مدير عامل باشگاه رئال مادريد به وكيل او گفت: فابرگاس يك خانه بيشتر ندارد و آن بارسلونا است. ماندن او در آرسنال به اندازه كافي خشم هواداران بارسلونا را برانگيخته و ديگر طاقت اين را ندارند كه سسك را در لباس رئال مادريد ببينند. وي ادامه داد: او نبايد بي انصافي كند و بهتر است به مردم احترام بگذارد.
پلاتيني ورزشگاه هاي ايتاليا را فاجعه بار دانست
ميشل پلاتيني وضعيت ورزشگاه هاي ايتاليا را فاجعه مي داند. رئيس يوفا به اظهارنظر درباره ي وضعيت فوتبال ايتاليا پرداخت و مشكل زيرساخت ها و ورزشگاه ها را مهمترين دغدغه تيم قهرمان جهان در سال 2006 دانست.
پلاتيني درباره ي زيرساخت هاي فوتبال ايتاليا، به يك روزنامه ايتاليايي گفت: كشورشما در سال 2006 قهرمان جهان شده است و اينتر هم در حال حاضر قهرمان جهان است، اما اين به اين معني نيست كه همه چيز درست و روبه راه است. پلاتيني ادامه داد: در كالچو بايد اصلاحاتي صورت گيرد تا چهره پاك، قانوني و تميز آن بار ديگر در قاره اروپا به نمايش گذاشته شود. ورزشگاه هاي ايتاليا هم شرايط خوبي ندارند. در واقع مي توان گفت شرايط ورزشگاه هاي ايتاليا فاجعه است. قوانين مربوط به بازسازي و تجهيز ورزشگاه ها اهميت زيادي دارد. رئيس يوفا با هشدار نسبت به پسرفت احتمالي فوتبال ايتاليا عنوان كرد: بدون ورزشگاه هاي مناسب، فوتبال ايتاليا در قياس با ساير كشورهاي صاحب فوتبال اروپا عقب خواهد افتاد.
بايرن به اينتر بازيكن نمي فروشد
معاون باشگاه بايرن مونيخ گفت: بايرن بازيكني به اينترميلان
نمي فروشد.، كارل هاينس رومينيگه اظهار داشت: خود به بازيكنان مان نياز داريم. از اين رو هيچ تصميمي به فروش بازيكن به اينتر نداريم. معاون باشگاه بايرن مونيخ افزود: براي ماسيمو موراتي، مالك اينتر احترام زيادي قائل هستم، اما علاقمند نيستم در مورد انتقال بازيكن با او بر سر يك ميز بنشينم. بايرن كه اواخر بهار گذشته در بازي نهايي ليگ قهرمانان اروپا مغلوب حريف ايتاليايي شد، از راه هاي گوناگون مي كوشد تا اسباب تضعيف روحيه اعضا نراتزوري ها در هنگام برخورد مجدد اين دو شود.
مرد سال اروپا مردادماه معرفي مي شود
اتحاديه فوتبال اروپا براي انتخاب بهترين بازيكن تصميم گرفت كه مرد سال اين قاره در مرداد ماه معرفي شود.يوفا تصميم گرفته است در پايان سال جاري ميلادي خود به طور مستقل در گزينش بهترين بازيكن سال عمل كند و در واقع براي معرفي مرد سال فوتبال اروپا نمي خواهد تحت تاثير فيفا قرار بگيرد. براساس تصميم اتخاذ شده بازيكني كه صاحب چنين افتخاري خواهد شد، غيراروپايي خواهد بود كه در قاره سبز به فعاليت در عرصه باشگاهي پرداخته است. اين حركت جديد در شرايطي است كه در سال گذشته بهترين ستاره جهان و اروپا به طورمشترك توسط نشريه فرانس فوتبال فرانسه انجام شد.
شكست بكام در پرونده دريافت غرامت 25 ميليون دلاري
ستاره قديمي فوتبال انگليس در ماجراي شكايت و دريافت غرامت ميليوني از يك نشريه خانوادگي شكست خورد. ديويد بكام در ماه سپتامبر گذشته عليه نشريه »اين تاچ » شكايت كرد. علت اين اقدام به زعم ستاره پا به سن گذاشته درج گزارشي بود كه از رابطه نامشروع وي با يك زن خياباني به طور گسترده خبر داد. پس از انتشار اين گزارش بكام 35 ساله كه از چهار سال قبل در كاليفرنيا اقامت دارد و براي لوس آنجلس گالاكسي بازي مي كند، از طريق وكلاي خود عليه نشريه مذكور شكايت كرد. ستاره اسبق منچستريونايتد انگليس، رئال مادريد اسپانيا و آ.ث ميلان ايتاليا خواهان 25 ميليون دلار غرامت به خاطر خدشه به اعتبارش شد. در اين ارتباط مانوئل رئال، قاضي پرونده مذكور در لوس آنجلس راي نهايي را صادر كرد كه براساس آن شكايت و ادعاي اين لژيونر رد شد.

 



چرا كرش به فوتبال ايران نيامد؟!
مربي ايراني جاي مربي خارجي را گرفت

در حالي كه تمام اتفاقات روزهاي اخير حكايت از آن داشت كه كارلوس كرش بزودي هدايت تيم ملي فوتبال ايران را بر عهده خواهد گرفت، اين سرمربي پرتغالي دوشنبه شب با ارسال پيامي به رئيس فدراسيون فوتبال از حضور در ايران انصراف داد و البته مشكلات خانوادگي را بهانه كرد!
انتخاب سرمربي تيم ملي پس از هر ناكامي سالهاست كه به يكي از داستان هاي تكراري و البته ملال آور فوتبال ايران تبديل شده و معمولا سرانجام خوبي نيز نداشته است. اين بار و پس از ناكامي تيم ملي در پانزدهمين دوره رقابت هاي جام ملت هاي آسيا باز هم اين داستان تكرار شد.
فدراسيون فوتبال كه به دنبال ناكامي تيم ملي در جام ملت ها از سوي اهالي ورزش و خارج از آن تحت فشار قرار داشت به دنبال آن بود تا با انتخاب يك سرمربي صاحب نام و با كارنامه تا حدودي اين فشار را از روي دوشش بردارد. به همين خاطر با گزينه هاي متعددي مذاكره كرد و در نهايت «كارلوس كرش» را به عنوان گزينه نهايي معرفي كرد.
كرش پس از آن كه مذاكرات مقدماتي را با مسئولان فدراسيون فوتبال ايران انجام داد پذيرفت تا براي بازديدي از امكانات و شرايط ايران سفري به تهران داشته باشد و از نزديك با شرايط فوتبال كشورمان آشنا شود. اين اتفاق اواخر هفته گذشته روي داد و اين مربي پرتغالي با حضور در تهران ضمن بازديد از امكانات فوتبالي و گردش در شهر، چهارشنبه هفته گذشته نيز ديدار ايران برابر روسيه در ورزشگاه زايد اسپور ابوظبي امارات را تماشا كرد.
كرش پس از تماشاي بازي ايران با روسيه راهي كشورش شد و اعلام كرد بزودي پاسخ نهايي را به مسئولان فوتبال ايران خواهد داد. او اوايل هفته جاري دستيارانش را به فدراسيون فوتبال معرفي كرد و از آنها خواست زمينه توافق با اين مربيان را فراهم كند. اين اتفاق افتاد و توافق نهايي با سه دستيار كرش نيز صورت گرفت.
اما در شرايطي كه همه منتظر بودند تا كرش قراردادش را با فدراسيون فوتبال ايران منعقد كند، علي كفاشيان دوشنبه شب از انصراف وي براي حضور در ايران خبر داد. در حالي كه علي كفاشيان عنوان كرد كرش اعلام كرده به دليل مشكلات خانوادگي نمي تواند به ايران بيايد اما به نظر مير سد برخي اتفاقات و حوادث عامل انصراف كرش از حضور در ايران بوده است.
در اين مورد گفته مي شود كارلوس كرش در روز نخست مذاكره با مسئولان فدراسيون مشكلاتي را به عنوان نگراني هايش براي حضور در ايران اعلام كرده بود كه پس از حضور در تهران اين نگراني ها برطرف شد و مسئولان فدراسيون فوتبال اميدوار بودند او تا پايان هفته جاري قراردادش را براي هدايت تيم ملي به امضا برساند اما دوشنبه شب همه چيز رنگ باخت.
و او به ايران نيامد. حالا به نظر مي رسد سياست فدراسيون استفاده از مربيان داخلي است زيرا روز گذشته كفاشيان اعلام كرد ديگر مربي خارجي مدنظر نيست و سرمربي بعدي تيم ملي ايراني است.

متن ايميل ارسالي كرش به فدراسيون فوتبال تصميم من به خاطر مسائل غيرفوتبالي بود
فدراسيون فوتبال متن كامل ايميل انصراف كارلوس كرش از پذيرش سرمربيگري تيم ملي را منتشر كرد.
كرش در ايميلي به علي كفاشيان نوشت:
رئيس محترم فدراسيون فوتبال ايران
جناب آقاي علي كفاشيان
من با اندوه و ناراحتي زياد بايد انصرافم را درباره دعوت شما و همچنين فرصت سرمربيگري تيم ملي جمهوري اسلامي ايران در راه راهيابي به جام جهاني 2014 برزيل اعلام كنم. از صميم قلب بايد از دعوت سخاوتمندانه شما تشكر كنم. ابتدا بايد بگويم كه تصميم من تنها به دليل مسائل شخصي بوده است و تصميمم را گرفته ام و قابل تغيير نيست.
موارد بسياري وجود دارد كه من بايد از شما به خاطر آنها تشكر كنم. اميدوارم بتوانم قدرداني صميمانه خود را براي آنچه شما انجام داده ايد كه سرمربيگري من در تيم ملي ايران ميسر شود، ابراز كنم. من به شما و طرفداران فوتبال ايران اين تضمين را مي دهم كه تصميم من به خاطر مسايل شخصي و كاملا غيرفوتبالي بوده است كه متاسفانه نتوانستم اين مشكلات را براي سرمربيگري تيم ملي ايران حل كنم.
من درباره فوتبال ايران اطلاعاتي داشتم اما اكنون با ديدن شور و هيجان مردم ايران براي فوتبال و همچنين برخورد خوش آمدگويي كه از مردم ايران ديدم تشكر مي كنم و مي توانم با اطمينان بگويم حال در مورد فوتبال ايران اطلاعات خوبي دارم. بازي تيم ايران در مقابل روسيه را ديدم و مي توانم به صراحت بگويم كه آينده خوبي در انتظار فوتبال تان است و آينده درخشاني براي تيم ملي متصور هستم.
در پايان بايد بگويم متاسفانه در اين زمان خاص به دلايل خانوادگي و شخصي - همانطور كه مسايل شخصي براي همه ما اهميت دارد - مجبورم تصميم نپذيرفتن سرمربيگري تيم ملي را بگيرم و مي دانم كه شما حتما من را درك مي كنيد. چرا كه نمي توان از كنار مشكلات خانوادگي به سادگي گذشت.

دنبال گزينه هاي خارجي مي رويم اما... كفاشيان: من مربي ايراني مي خواهم
پس از انصراف كارلوس كرش از حضور در تيم ملي ايران علي كفاشيان مي گويد در كشوري كه اتم را شكافته اند سرمربيگري تيم ملي كار سختي نيست و مي توان با اعتماد به مربيان وطني آينده خوبي را براي فوتبال ايران رقم زد.
علي كفاشيان به سؤالات مختلفي پيرامون انصراف كرش از حضور در تيم ملي، آينده اين تيم و وضعيت هدايت تيم اميد پاسخ داد.
¤ همه را با خبر انصراف كرش از حضور در تيم ملي ايران شوكه كرديد.
- خودمان هم چنين وضعيتي داشتيم همه شرايط آماده امضاي قرارداد كرش با فدراسيون فوتبال بود. اما متاسفانه ايميل زد و گفت كه به دليل مشكلات خانوادگي نمي تواند به ايران بيايد.
¤ فكر مي كنيد چه اتفاقي افتاد كه او در لحظه آخر چنين تصميمي گرفت؟
- اين تصميم دو حالت بيشتر ندارد يا اين كه او پيشنهاد بهتري داشته يا اين كه جوسازي غربي ها عليه كشور ما او را از آمدن به ايران پشيمان كرده است. نمي دانم دليل او كدام يك از اين دو است اما فدراسيون فوتبال تمام تلاشش را انجام داد.
¤ عده اي معتقدند با شرايطي كه وجود دارد مربي بزرگ خارجي حاضر به حضور در ايران نمي شود؟
- من هم اين حرف را قبول دارم. چندين بار اين را به وضوح ديدم. چند بار با مربيان بزرگ خارجي تماس گرفتيم و آنها صراحتا گفتند نمي آيند. وقتي كرش به ايران آمده و خودش از نزديك شرايط را ديده و همه چيز از نگاه او عالي بوده چنين پاسخي به پيشنهاد ايران مي دهد تكليف ديگر مربيان كه به ايران نيامدند كه مشخص است.
¤ اما به هر حال كرش براي حضور در ايران براي خودش بازارگرمي كرد.
اگر او پيشنهاد بهتري نسبت به پيشنهاد ايران داشت بايد رقم پيشنهادي اش را در مذاكرات با ما بالا مي برد. اما اين چنين نشد و او با رقم پيشنهادي ما موافقت كرد. ما با تمام شرايط او موافقت كرديم. با او به توافق رسيديم كه چقدر مرخصي بگيرد. حتي محل اقامتش را هم به او نشان داديم. از كمپ هم راضي بود. شرايط تيم ملي را هم در بازي با روسيه ديد. حتي دستيارانش را به ما معرفي كرد. به هر حال همه چيز آماده بود و نكته اي وجود نداشت كه بگوييم او به خاطر آن از آمدنت به ايران پشيمان شد. او گفت ما را بيمه كنيد و ما هم پذيرفتيم. اين آخرين شرطي بود كه براي ما گذاشت و ما هم پذيرفتيم.
¤ حالا اين اتفاق افتاده است برنامه فدراسيون چيست؟
- اولين برنامه مان اين است كه وضعيت تيم اميد را مشخص كنيم. براي انتخاب سرمربي تيم بزرگسالان زمان داريم. بايد گزينه هاي داخلي و خارجي مان را بررسي كنيم. اگر گزينه خوب خارجي پذيرفت به ايران بيايد شايد به دنبال مربي خارجي برويم اما اگر قرار باشد مربي متوسط خارجي به ايران بيايد قطعا اولويت با مربي داخلي است.
¤ تكليف تيم اميد چه مي شود؟ تيم اميد را به مربي داخلي مي دهيد يا خارجي؟
- اولويت براي ما مربي داخلي است و از ابتدا هم روي مربي داخلي نظر داشتيم.
¤ شايد بعد از اين اتفاقات سرخوردگي در جامعه فوتبال ايران به وجود بيايد. خودتان آينده را چطور مي بينيد؟
- نبايد اين طور شود. نبايد نااميد شويم. ما تيم خوبي در اختيار داريم. بايد به همه دنيا ثابت كنيم كه مي توانيم روي پاي خود بايستيم. ما در مذاكره با كوئيروش حسن نيت مان را ثابت كرديم و نشان داديم كه به دنبال آوردن مربي بزرگ هستيم. اما واقعا شرايط سخت است. ما در اتوباني قرار داريم كه موانع زيادي در آن وجود دارد. من اعتقادم اين است كه مي توانيم با مربيان داخلي به نتايج خوب برسيم. ما مربيان خوبي داريم كه بهترين كلاس ها را پشت سر گذاشتند. در اين مملكت وقتي اتم را جوانان شكافته اند كار سرمربيگري تيم ملي كار سختي نيسست.
¤ اين طور كه از صحبت هاي شما استنباط مي شود گزينه اصلي شما حضور مربي داخلي در تيم ملي است.
- من خودم راغب هستم كه مربي داخلي براي تيم ملي انتخاب شود. اما بايد كميته فني تشكيل جلسه بدهد.

مربي پرتغالي در راه عربستان
يك منبع رسانه اي بين المللي گزارش داد سرمربي سابق تيم ملي پرتغال پيشنهاد عربستان را به ايران ترجيح داد.
سايت مانستر عنوان داشته كارلوس كرش كه از مدتي قبل با فدراسيون فوتبال ايران براي هدايت تيم اين كشور به مذاكره پرداخت، پاسخ منفي خود را به ايرانيان داد. يك منبع نزديك به اين مربي اظهار داشت كرش كه در جام جهاني 2010 تيم كشورش را هدايت كرد، در مسير وصل شدن به فدراسيون عربستان جهت هدايت تيم ملي اين كشور آسيايي است. اين مربي پس از رقابت هاي آفريقاي جنوبي به طور گسترده به خاطر نمايش تيم پرتغال مورد انتقاد قرار گرفته بود.

وقتي رسانه هاي بين المللي نيز تعجب كردند ادعاي عجيب در سايت فوتبال پرتغال
تصميم ناگهاني سرمربي اسبق پرتغال در رد پيشنهاد همكاري با تيم ملي ايران باعث غافلگيري رسانه هاي بين المللي شد.
در شرايطي كه براساس مذاكرات به ظاهر مثبت مقامات فدراسيون فوتبال ايران و كارلوس كرش، اين گونه تصور مي شد كه اين مربي 57 ساله زمام امور تيم ملي را براي مدت سه سال و در ازاي رقمي حدود 6 ميليون دلار برعهده گيرد، اين مربي در آخرين ساعات روز دوشنبه پاسخ منفي داد.
وي عنوان كرد به دلايل خانوادگي قادر به فعاليت با تيم ايران نيست.
اين واكنش از جانب سرمربي و مربي پيشين تيم هاي رئال مادريد اسپانيا و منچستريونايتد انگليس نه تنها باعث حيرت و شگفتي علاقمندان و رسانه ها در داخل ايران شد بلكه رسانه هاي پرتغال و جهان را غافلگير كرد.
يك بررسي اجمالي به آخرين اخبار گزارش شده مطبوعات جهان در مورد كرش حكايت از اين نكته مي كند كه دنياي فوتبال وي را به عنوان سرمربي جديد تيم ايران به رسميت شناخته بود.
رسانه هايي همچون ليسبون ديلي، آر.تي.پي، كامپيانس، وقت سوم و ... از پرتغال باور داشتند وي به عنوان جانشين قطبي معرفي خواهد شد. حتي رسانه هاي بين المللي همچون فكتوري، لانست، جهان برزيل، فوتبال پرتغال، واسكيز و ... نيز در عناوين خبري خود به اين نكته اشاره واضح و روشني داشتند.
يك نكته جالب در اين ميان مصاحبه كوتاهي از قول اين مربي در سايت فوتبال پرتغال بود كه اظهار داشته بود شيفته بازيكنان و مردم ايران شده است ولي در نهايت بحث مسائل خانوادگي را به عنوان عامل اصلي عدم همكاري پيش كشيد. واكنشي كه تنها از جانب مربيان گمنام سر مي زند اما چون او قبلا نيز در خارج از كشورش كار كرده و اكنون با چند پيشنهاد قابل توجه بين المللي از جمله تيم ملي عربستان نيز روبرو است، اين شائبه را پيش آورد كه دليل واقعي عدم حضورش در ايران مسئله اي فراتر از موضوع خانوادگي بوده است.

واكنش كميته ملي المپيك به نيامدن كرش مجبوريم سراغ گزينه هاي داخلي برويم
دبير كل كميته ملي المپيك در واكنش به انصراف كارلوس كرش از پذيرش سرمربيگري تيم ملي فوتبال ايران گفت: ظاهرا مجبوريم كه سراغ گزينه هاي داخلي برويم.
بهرام افشارزاده دبير كل كميته ملي المپيك گفت: به محض اينكه با خبر شدم كرش به ايران نمي آيد در جلسه اي با آقاي كفاشيان حاضر شدم كه ماحصل آن را فدراسيون فوتبال اعلام خواهد كرد.
وي افزود: نمي دانم چكار بايد انجام داد اما ظاهرا مي بايست سراغ گزينه هاي داخلي برويم. آقاي كفاشيان نيز همين نظر را داشته و اعلام كردند كه در كنار بررسي گزينه هاي داخلي با ديگر گزينه هاي خارجي نيز مذاكره خواهد شد.
افشارزاده در انتها گفت: تيم اميد فعلا با همين كادر ادامه مي دهد و اميدواريم در بازي با قرقيزستان مشكلي ايجاد نشود.

 



اخبار ورزش ايران

محروميت چهار ورزشكار دوپينگي ايران
رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي و دبيركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) از صدور احكام محروميت 4 ورزشكار رشته هاي بوكس، دووميداني و كبدي خبر داد. دكتر لطفعلي پوركاظمي، اظهار كرد: اين ورزشكاران از رشته هاي بوكس (يك نفر)، كبدي (يك نفر) و دووميداني (دو) نفر هستند و هر يك از آنها به مدت دو سال از شركت در كليه مسابقات ورزشي داخلي و خارجي محروم شدند.
محمودي ، مربي احتمالي تيم ملي واليبال
در صورت توافق فدراسيون واليبال با پرندي، محمودي به عنوان مربي در كنار تيم ملي فعاليت خود را آغاز خواهد كرد. با توجه به حضور بهنام محمودي، بازيكن سابق تيم ملي ايران در ليگ ايتاليا و آشنايي وي با پرندي، يكي از گزينه هاي مدنظر فدراسيون براي سرمربيگري تيم ملي واليبال ايران، احتمال حضور محمودي به عنوان مربي در تيم ملي افزايش پيدا كرد. بنابراين اگر قرارداد سيلوانو پرندي با فدراسيون واليبال ايران قطعي شود محمودي فعاليت خود را به عنوان مربي آغاز خواهد كرد. بهنام محمودي با تاييد اين خبر عنوان كرد: پيشنهاد مربيگري تيم ملي از سوي پرندي و فدراسيون واليبال به من داده شده است. در هر زمينه اي كه بتوانم به تيم ملي كمك خواهم كرد.
14 اسفند، آغاز دوباره اردوي كشتي گيران نوجوان
دومين مرحله اردوي آماده سازي تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان از 14 اسفند آغاز خواهد شد. اولين مرحله اردوي تيم رشيد محمدزاده از روز 16 بهمن در مجموعه برق تهران آغاز شد و امروز به پايان مي رسد. دور جديد تمرينات نيز از 14 اسفند آغاز مي شود. اين اردو تا روز بيست وششم ماه آينده به طول مي انجامد. فرنگي كاران نوجوان خود را براي شركت در مسابقات آسيايي و جهاني 2011 آماده مي كنند. دور سوم تمرينات نيز از 6 تا 17 فروردين برگزار خواهد شد. بعد از اين اردو مسابقات انتخابي به انجام مي رسد.
بسكتباليست خارجي در گرگان
كادرفني تيم بسكتبال شهرداري گرگان بازيكن كروات خود را به دليل مصدوميت كنار گذاشته و بسكتباليست خارجي جديد به خدمت مي گيرد. كادر فني تيم بسكتبال شهرداري گرگان قصد دارد براي ادامه مسابقات ليگ برتر ساشا كوئيچ، بازيكن كروات اين تيم را كه مصدوم شده است را كنار گذاشته و بسكتباليست خارجي جديدي را جايگزين وي كند. كوئيچ در ديدارهاي كه براي شهرداري به ميدان رفت، عملكرد خوبي را به نمايش گذاشت، اما اين بازيكن چند هفته اي است كه دچار مصدوميت شده و با نظر كادرفني بايد از اين تيم جدا شده و جاي خود را به يك بازيكن خارجي ديگر بدهد. مسئولان شهرداري تاكنون نام بازيكن جديد خارجي كه قرار است در ادامه ليگ اين تيم گرگاني را همراهي كند را اعلام نكرده اند.
انتقاد از بلاتكليفي دووميداني
نايب قهرمان پرتاب چكش بازي هاي آسيايي گوانگجو گفت: كار دووميداني كاران ديگر از فرياد زدن گذشته است. كاوه موسوي عنوان كرد: پس از بازي هاي آسيايي همه مربيان خارجي دووميداني را راهي كشورهاي خود كردند و به همه وعده دادند كه پس از تعطيلات سال نوي ميلادي براي ادامه تمرينات باز خواهند گشت؛ اما تا به امروز هيچ خبري از مربيان نيست و اكثر ملي پوشان به تنهايي، بدون برنامه و حمايتي از سوي فدراسيون تمرينات خود را دنبال مي كنند. موسوي با اشاره به اهميت بالاي فصل بدنسازي جاري تصريح كرد: ورزشكاران سال آينده فرصت دارند تا سهميه المپيك لندن را در ميادين مختلف بين المللي به دست آوردند. اين در حالي است كه ما پس از بازي هاي آسيايي فرصت تمرين خوب را از دست داديم و اين همه فقط به دليل بلاتكليفي فدراسيون دووميداني از سوي سازمان تربيت بدني است.
مربيان و كشتي گيران ايراني در راه آمريكا
يكي از دانشگاه هاي آمريكا از مربيان تيم ملي كشتي آزاد دعوت كرد تا در يك كلينيك ورزشي به آموزش كشتي بپردازند. يكي از دانشگاه هاي آمريكا از غلامرضا محمدي و محسن كاوه سرمربي و مربي تيم ملي آزاد دعوت به عمل آورده اند تا در كلينيك ورزشي اين كشور به آموزش كشتي بپردازند. مهدي تقوي قهرمان سال 2009 جهان، صادق گودرزي دارنده دو مدال برنز و نقره سال هاي 2009 و 2010 مسابقات جهاني و رضا يزداني نفر سوم رقابت هاي جهاني 2006 و 2007 نيز به اين كلينيك دعوت شده اند. محمدي، كاوه و اين سه كشتي گير كه براي دريافت رواديد اين كشور به سفر رفته اند، روز شنبه به ايران بازمي گردند.
14 قايقران در اردوي تيم ملي
مرحله سوم اردوي تيم ملي روئينگ تك پاروي مردان با دعوت از 14 قايقران جديد از 30 بهمن در بندرانزلي آغاز مي شود. پاروزنان دعوت شده به اردو تا 14 اسفندماه در پايگاه قهرماني سنگاچين بندرانزلي تمرين خواهند كرد. وحيد و ياسر جوهري، فرهاد و فرزاد كربلائي قلي زاده و افشار حيدري از آذربايجان غربي، سعيد ياقوتي، ولي الله بيگي، سعيد خزلي، ناصر صادقي، خشايار عباس آبادي و اميرحسن كاوياني از تهران، فردين حسنوند و سعيد عادلي از لرستان، مسعود محمدي و مسعود فتحي از زنجان، كيهان شمسي از كرمانشاه، اسماعيل اصغري از مازندران و سعيد سعادتي از خراسان شمالي ورزشكاران دعوت شده به اين مرحله از اردو هستند.
تغيير در برنامه هاي تيم واليبال نوجوانان
تاريخ مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان جهان در سال آينده تغيير پيدا كرد. طبق بررسي مسئولان فدراسيون جهاني واليبال، تاريخي براي مسابقات جهاني نوجوانان جهان در نظر گرفته شده است كه در تعطيلات مدارس اين رده سني باشد و كمترين لطمه را به واليباليست هاي نوجوان بزند. اين مسابقات طبق تاريخ جديد اعلام شده از سوي فدراسيون جهاني واليبال، يك الي 10 آگوست (10 الي 19 مرداد)در آرژانتين برگزار خواهد شد. تيم ملي واليبال ايران با كسب عنوان قهرماني در مسابقات نوجوانان آسيا جواز حضور در اين رقابت ها را كسب كرده است.
عدم صدور رواديد براي جودوكاران ايراني
در حالي كه تيم منتخب جودو نيروهاي مسلح قصد حضور در رقابتهاي بين المللي آلمان را داشت به دليل صادر نشدن رواديد، سفر اين تيم به سرزمين ژرمن در هاله ابهام قرار گرفت. رقابت هاي گرندپريكس آلمان طي روزهاي شنبه و يكشنبه هفته آينده 30 بهمن و اول اسفند ماه در شهر دوسلدورف برگزار خواهد شد. قرار بود تيم منتخب نيروهاي مسلح كشورمان براي حضور در اين مسابقات راهي آلمان شود كه تاكنون رواديد سفر به اين كشور براي اين تيم صادر نشده است. روابط بين الملل فدراسيون در تلاش است با رايزني فدراسيون جودو آلمان نسبت به اخذ رواديد اقدام كند. در صورتيكه رواديد اين تيم صادر نشود، تنها سرمربي تيم ملي به همراه ميراسماعيلي و رودكي راهي آلمان خواهند شد. در اين پيكارها جودوكاران مطرح جهان در اوزان هشتگاه برروي تاتامي خواهند رفت تا امتياز رنكينگ جهاني خود را براي كسب سهميه المپيك 2012 لندن افزايش بدهند. از تيم ملي ايران تنها آرش ميراسماعيلي كه رواديد خود را دريافت كرده در اين مسابقات شركت خواهد كرد. محمد رضا رودكي هم تنها در اردوي مشترك بعد از مسابقات شركت مي كند ميراسماعيلي را در اين سفر همراهي خواهند كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14