(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 28 بهمن 1389- شماره 19867

دكتر توكلي: آزمون كارشناسي ارشد 90 از ديروز آغاز شد
اجراي طرح جديد محدوده زوج و فرد از اول اسفند در تهران
اطلاعيه سازمان وظيفه عمومي براي اعزام مشمولان فارغ التحصيل دانشگاه ها
پيوند اعضاي بدن دو مرگ مغزي به 6 بيمار در اصفهان
كشف معدن طلا و نقره در سردشت
آزمون مشترك تعيين تكليف معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد جزئيات صدور كارت المثني معافيت و پايان خدمت
زن مامورنما در ساري 14 ميليون تومان اخاذي كرد
تويسركاني: مهمترين عامل زمين خواري خلأ مستندسازي مالكيتي است
كشف 350 كيلوگرم هروئين در ميناب
حكم شلاق 2 شرور دورود اجرا شد
دهمين اثر ثبت شده سازه هاي آبي شوشتر در يونسكو پل گرگر در آستانه تخريب كامل قرار گرفت
حوادث كوتاه از كشور
مركز توانبخشي مبتلايان به آلزايمر افتتاح شد
كشف 21 قلم اشياء عتيقه در قائم شهر
امانتداري يك راننده مسلمان



دكتر توكلي: آزمون كارشناسي ارشد 90 از ديروز آغاز شد

آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي كه از ديروز آغاز شده است تا روز جمعه ادامه دارد.
دكتر حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام اين خبر افزود: در اولين روز از برگزاري اين آزمون 360 هزار داوطلب با يكديگر رقابت كردند.
توكلي در گفت وگو با ايسنا خطاب به داوطلبان اين آزمون در نوبت بعدازظهر گفت: درب حوزه هاي آزمون نوبت بعدازظهرها رأس ساعت 14 بسته مي شود و فرآيند برگزاري آزمون رأس ساعت 14 و 30 دقيقه آغاز مي شود، بنابراين پس از بسته شدن درب سالن هاي امتحاني، از ورود داوطلبان ممانعت به عمل خواهد آمد.
وي با بيان اينكه داوطلبان بايد براي پاسخگويي به سؤالات تستي و درج آن در پاسخنامه فقط از مداد سياه نرم پررنگ استفاده كنند، تصريح كرد: داوطلبان بايد از آوردن وسايل اضافي كه ممنوع مي باشد خودداري كنند.
توكلي با تأكيد براينكه داوطلبان نبايد براي پاسخگوئي به سؤالات هر يك از رشته هاي امتحاني ماشين حساب به همراه داشته باشند، خاطرنشان كرد: پس از برگزاري آزمون و تصحيح اوراق، كارنامه كليه داوطلبان شركت كننده درآزمون هر يك از كد رشته هاي امتحاني، از طريق سايت سازمان سنجش در اختيار داوطلبان قرار مي گيرد.
وي افزود: آزمون رشته هاي زبان و ادبيات فارسي، مجموعه علوم جغرافيايي، مجموعه حقوق، مجموعه علوم سياسي و روابط بين الملل، مطالعات دفاعي- استراتژيك، اطلاعات استراتژيك، فيزيك، مهندسي عمران، نقشه برداري، مجموعه مهندسي عمران، مهندسي نساجي، تكنولوژي نساجي و مهندسي نساجي، شيمي نساجي و علوم الياف نيز عصر روز چهارشنبه 27 بهمن ماه با رقابت 190 هزار نفر برگزار شد.
مشاور عالي سازمان سنجش از اعلام نتايج اوليه آزمون در اواخر ارديبهشت ماه خبر داد و افزود: انتخاب رشته داوطلبان اواخر خردادماه آغاز مي شود.

 



سرتيپ رحيمي اعلام كرد
اجراي طرح جديد محدوده زوج و فرد از اول اسفند در تهران

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح جديد محدوده زوج و فرد از روز اول اسفند خبرداد.
به گزارش ايرنا، پيش تر اجراي طرح تردد زوج و فرد خودروها در محدوده مركزي پايتخت كه از شمال به بزرگراه رسالت، از غرب به بزرگراه چمران و نواب، از جنوب به بزرگراه بعثت و از شرق به خيابان شهيد آيت محدود مي شد، به اجرا درآمد اما براساس مصوبه شوراي عالي ترافيك كشور، از روز اول اسفندماه جاري محدوده يادشده گسترش يافته به طوري كه از شمال به بزرگراه شهيد همت و بزرگراه شهيد زين الدين، از شرق به بزرگراه شهيد باقري، بزرگراه شهيد دوران و بزرگراه بسيج، از جنوب بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و بزرگراه شهيد چمران را هم شامل مي شود.
سرتيپ رحيمي روز چهارشنبه در اين باره به ايرنا گفت: اين طرح اكنون در محدوده قديم در حال اجراست و در اين طرح محدوده زوج و فرد خودروها گسترش يافته است تا هم ترافيك كمتر شود و هم آلودگي هوا كاهش يابد.
وي همچنين از كاهش زمان اجراي طرح زوج و فرد در آستانه سال نو خبرداد و افزود: در راستاي ايجاد تسهيلات براي شهروندان جهت خريدهاي نوروزي، برنامه ريزي هاي لازم صورت گرفته تا كمترين فشار در اين خصوص به تهراني ها وارد شود.
وي تصريح كرد: در اين راستا كاهش زمان اجراي طرح زوج و فرد در تهران در دستور كار است كه مسئولان در اين خصوص در حال بررسي چند گزينه هستند.
به گفته سرتيپ رحيمي، شهرداري تهران مكلف شده است تا نسبت به نصب دوربين در مبادي ورودي طرح زوج و فرد اقدام كند كه تا زمان نصب اين دوربين ها، پليس راهور تهران بزرگ اين محدوده را از طريق عوامل راهنمايي و رانندگي كنترل خواهد كرد.

 



اطلاعيه سازمان وظيفه عمومي براي اعزام مشمولان فارغ التحصيل دانشگاه ها

سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي تمام مشمولان فارغ التحصيل داراي برگ اعزام بخدمت را فراخوان كرد.
در اطلاعيه سازمان وظيفه عمومي آمده است:
پيرو فراخوان مشمولان فارغ التحصيل داراي برگ آماده بخدمت به تاريخ يكم اسفندماه به اطلاع تمام مشمولان مي رساند: نحوه و چگونگي اعزام بخدمت دوره ضرورت مشمولان فارغ التحصيل طي ابلاغيه اي (برگ اعلام محل مراجعه) به اطلاع مشمولان رسانيده شده و اين قبيل از عزيزان مي بايست براساس اطلاعات مندرج در آن برگ اقدام نمايند.
آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگه اعلام محل مراجعه نگرديده اند مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت آن برگ اقدام و براساس اطلاعات مندرج رفتار نمايند.

 



پيوند اعضاي بدن دو مرگ مغزي به 6 بيمار در اصفهان

اصفهان-خبرنگار كيهان:
اعضاي بدن دو بيمار مرگ مغزي در اصفهان به 6بيمار اهدا شد.
خديجه رفيعي كه در اثر ضايعه مغزي در بيمارستان آيت الله صدوقي اصفهان بستري شده بود به علت مرگ مغزي به مركز آموزشي درماني شهيد چمران اين شهر منتقل و اعضاي بدنش با كسب رضايت از خانواده و بستگانش به 4 بيمار پيوند زده شد.
قلب اين بيمار 33 ساله در مركز مذكور به خانم 48 ساله و2 كليه آن در مركز آموزشي درماني نور و حضرت علي اصغر به يك زن 26 ساله و يك مرد 45 ساله پيوند زده شد. همچنين كبد اين بيمار جهت پيوند به يك زن 26 ساله، به بيمارستان نمازي شيراز فرستاده شد.
همچنين «رسول درودي» 27 ساله كه در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزي شده بود، جهت پيوند از مركز آموزشي درماني آيت ا كاشاني به مركز آموزشي درماني الزهرا«س» انتقال داده شد.
پس از كسب رضايت از خانواده درودي 2 كليه اين بيمار 27 ساله در مركز مذكور به يك زن 26 ساله و مرد 50 ساله اي پيوند زده شد.

 



كشف معدن طلا و نقره در سردشت

معاون معدني سازمان صنايع و معادن آذربايجان غربي از كشف معدن جديد طلا و نقره در منطقه باريكاي ربط سردشت خبر داد.
«اكبر طاهري» روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اين معدن با ظرفيت 764 هزار تن كانسنگ طلا و نقره در داخل محدوده معدني كه قبلا سنگ باريت از آن استخراج مي شد، كشف شده است.وي اظهار كرد: كشف معدن جديد طلا و نقره توسط بخش خصوصي و با 500 ميليون ريال اعتبار انجام گرفته است.وي گفت: عيار طلاي كشف شده در اين كانسنگ 8/1گرم در تن و عيار نقره در آن 5/101گرم در تن است.
وي افزود: استخراج و بهره برداري طلا و نقره از اين كانسنگ سال آينده انجام مي شود.طاهري يادآور شد: استحصال طلا و نقره از كانسنگ اين معدن كشف شده در واحدهاي فرآوري و استحصال طلا و نقره مستقر در استان انجام مي گيرد.معادن طلاي ديگري نيز در منطقه زرشوران و آق دره تكاب موجود است.

 



طي 5 ماه آينده برگزار مي شود
آزمون مشترك تعيين تكليف معلمان حق التدريسي و آموزشياران نهضت سوادآموزي

وزير آموزش و پرورش از برگزاري آزمون تعيين تكليف معلمان حق التدريسي تا اتمام فرصت قانوني مجلس خبر داد و گفت: اين آزمون تا پنج ماه آينده برگزار مي شود.
حميدرضا حاجي بابايي با بيان اين مطلب افزود: مجلس شوراي اسلامي وزارت آموزش و پرورش را مكلف كرده كه براي معلمان شركتي كه در سال تحصيلي 1388 و 1389 و آموزشياران نهضت سوادآموزي و معلماني كه از سال 1379 به بعد به شكل منقطع با آموزش و پرورش همكاري كرده اند، آزمون هماهنگ و مشترك برگزار كند.
وي تاكيد كرد: تمام اين معلمان بايد ابلاغ رسمي همكاري با آموزش و پرورش داشته باشند.
وزير آموزش و پرورش افزود: اگر معلمان حق التدريس و آموزشياران نهضت سوادآموزي در اين آزمون نمره لازم را كسب كنند، مي توانند همكاري خود را به شكل حق التدريس با آموزش و پرورش ادامه دهند در غير اين صورت آموزش و پرورش بايد همكاري خود را با آنها قطع كند.
حاجي بابايي درباره زمان اجراي اين آزمون نيز گفت: در فرصت قانوني اعلام شده از سوي مجلس، اين آزمون برگزار مي شود.

 



رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد جزئيات صدور كارت المثني معافيت و پايان خدمت

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا مدت زمان صدور كارت المثني معافيت يا پايان خدمت را حداكثر 6ماه عنوان كرد.
سردار سيدحميد صدرالسادات درباره روند صدور كارت المثني معافيت يا پايان خدمت اظهار كرد: در صورت مفقود شدن كارت معافيت يا پايان خدمت، اين فرد بايد مفقوديت كارت خود را دوبار در يك روزنامه كثيرالانتشار آگهي و اعلام كند و آگهي روزنامه به همراه تاييديه مفقودي از سوي كلانتري را به پليس +10 تحويل دهد.
وي افزود: در صورت احراز مفقوديت كارت و استعلام از يگان خدمتي، كارت المثني براي صاحب كارت صادر مي شود.
صدرالسادات حداكثر زمان صدور كارت المثني معافيت يا پايان خدمت را شش ماه عنوان كرد و افزود: كارت المثني معافيت يا پايان خدمت به صورت پستي براي متقاضيان ارسال مي شود.

 



زن مامورنما در ساري 14 ميليون تومان اخاذي كرد

ساري- خبرنگار كيهان:
ماموران پليس آگاهي مازندران، زني كه در پوشش مامور امنيتي در شهرستان ساري اقدام به اخاذي مي كرد را دستگير كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، در پي كسب خبري از منابع اطلاعاتي مبني بر اخاذي زني در پوشش مامور امنيتي در يكي از ادارات دولتي استان، ماموران پليس آگاهي مازندران موضوع را در دستور كار ويژه خود قرار دادند.
ماموران در بررسي ها و تحقيقات پليسي از برخي شهروندان و مالباختگان دريافتند، اين زن به نام «نيره» 44 ساله با معرفي خود به عنوان مامور جهت رفع مشكل اداري با ريختن طرح دوستي و جلب اعتماد يا با تهديد و اكراه از شهروندان اخاذي مي كرد.
برپايه اين گزارش، متهمه پس از شناسايي با هماهنگي مقام قضايي دستگير و در بازجويي هاي فني و پليسي به اخاذي 14 ميليون تومان وجه نقد، و ضرب و شتم برخي از افراد اعتراف كرده است.
گفتني است، اين فرد پس از تشكيل پرونده قضايي جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع ذيصلاح شد.

 



تويسركاني: مهمترين عامل زمين خواري خلأ مستندسازي مالكيتي است

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور خلأ مستندسازي مالكين را مهمترين عامل زمين خواري دانست.
احمد تويسركاني با بيان اينكه دغدغه مهم مسئولان عالي كشور موضوع زمين خواري و مفسدهاي موجود پيرامون اين پديده ناهنجار است گفت: اصلاح فرآيندها، تكميل مستندسازي، تكميل كاداستر، آموزش مديران، فرهنگ سازي و نهادينه سازي كامل موضوع ثبت رسمي براي تمامي بخش ها مولفه مهم مبارزه با زمين خواري است.
تويسركاني گفت: بايد به خاطر اجراي بهتر عدالت و كاهش دعاوي حقوقي، مسئولان و دست اندركاران و مديران جامعه نگاهي نو به سازمان ثبت اسناد و املاك كشور داشته باشند و همه عزم خود را در راستاي پيشرفت و تعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به رهبري حضرت آيت الله خامنه اي جذم كنند.رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور از تمامي دستگاه ها خواست نسبت به سنددار كردن املاك در اختيار خود اقدام كنند.

 



كشف 350 كيلوگرم هروئين در ميناب

رئيس پليس هرمزگان از كشف 350كيلوهروئين و دستگيري دو نفر از سوداگران مرگ در ميناب خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا از منطقه خليج فارس، سرتيپ محمدعلي آخوندي در تشريح موضوع اظهار كرد: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان ميناب با انجام كار اطلاعاتي و استفاده از شگردهاي پليسي و همكاري مردمي از حمل و قاچاق مقادير زيادي موادمخدر به وسيله يك دستگاه خودرو پژو 405 مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار قرار دادند.
وي افزود: ماموران پس از بررسي صحت و سقم موضوع با هماهنگي مقام قضايي به محل واقعه در يك روستا اعزام و با ورود به منزل و بازرسي كردن از يك دستگاه خودرو سواري، 350 كيلوگرم هروئين كه در خودرو جاسازي شده بود كشف و در اين رابطه دو نفر دستگير شدند.
رئيس پليس هرمزگان در پايان خاطر نشان كرد: موادمخدر كشف شده به همراه متهمان جهت سير مراحل قانوني به پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان منتقل شدند.

 



حكم شلاق 2 شرور دورود اجرا شد

حكم 74 ضربه شلاق دو شرور كه مرتكب زورگيري و اخاذي شده بودند، در شهرستان دورود به اجرا گذاشته شد.
رئيس دادگستري شهرستان دورود در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين دو فرد شرور به نام هاي «فروتن-ع» و «فرهاد-پ» به اتهام زورگيري و اخاذي از مردم، دستگير و تحويل مراجع قضايي شده بودند.
«حسين رضا دلفان» افزود: بر همين اساس، اين دو فرد شرور توسط قاضي پرونده به تحمل 74 ضربه شلاق و حبس تعزيري محكوم شدند و احكام آنها نيز در راستاي برقراري عدالت و عبرت آموزي، در ميدان فرمانداري دورود و در حضور جمع كثيري از مردم شهرستان به اجرا گذاشته شد.

 



دهمين اثر ثبت شده سازه هاي آبي شوشتر در يونسكو پل گرگر در آستانه تخريب كامل قرار گرفت

بخش هاي ديگري از پل گرگر، جزئي از دهمين اثر ثبت شده سازه هاي آبي شوشتر در يونسكو فرو ريخت.
به گزارش فارس از شوشتر، از روز جمعه فروريزي ديواره ضلع شمالي پل گرگر آغاز شده و صبح چهارشنبه بخش هاي ديگري از اين اثر تاريخي ثبت شده جهاني فرو ريخت و موجب ويراني بيش از پيش آن شد.
بر اين اساس، ريزش هاي متعدد در اين پل باعث شده است كه خطرهاي احتمالي آسيب جاني در كنار اين پل افزايش يابد.
در اين باره رئيس پايگاه سازه هاي آبي شوشتر اظهار داشت: ريزش ها در پل گرگر به صورت دائم است و هنوز نتوانسته ايم اقدامي براي توقف اين ريزش ها انجام دهيم.
امين محمودزاده با اشاره به اينكه كارگاه استحكام بخشي اين پل به صورت جدي فعال است، گفت: كارگاه استحكام بخشي پل گرگر به صورت جدي فعال است با اين وجود نمي توان از ريزش هاي روزانه اين پل جلوگيري كرد و د راين پروژه به صورت اصولي ديواره بتوني در ضلع شمالي احداث مي شود.
وي با اشاره به اينكه استحكام خاك هاي موجود در كنار ديواره شمالي پل گرگر از بين رفته است، گفت: استحكام خاك هاي موجود در ديواره شمالي به واسطه ريزش هاي روزهاي گذشته و بارندگي هاي اخير از بين رفته است و به اين دليل به صورت روزانه ريزش جديد در اين پل وجود دارد.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه مسئوليت نظارت بر اين پروژه به پايگاه جهاني سازه هاي آبي سپرده شده است، خاطرنشان كرد: اين مسئوليت اخيرا به پايگاه جهاني سازه هاي آبي شوشتر محول شده است و پيش از اين در اين باره هيچ مسئوليتي در اين پروژه متوجه اين پايگاه نبوده است.
گفتني است شهروندان شوشتري روزانه به صورت گسترده براي مشاهده و اعتراض به شرايط موجود در كنار اين پل حاضر مي شوند.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري زوج سارق
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي وقوع يك فقره سرقت داخل خودرو در يكي از مناطق اصفهان مشخص شد كه خودرويي كه حامل دو نفر مرد و زن بوده است اموال داخل خودروي وي را سرقت كردند.
پس از اخذ مشخصات خودروي سارقان از مالباخته و گشت زني ماموران در همان اطراف سارقان شناسايي شده و سارقان به محض ديدن ماموران اقدام به فرار كردند كه پس از تعقيب و گريز مختصر خودرو متوقف شد.
در بازرسي از خودرو مقدار زيادي اموال مسروقه كشف و ضبط شد و مشخص شد كه آنان زن و شوهري هستند كه فرزند 20 ماهه خود را براي فريب دادن ماموران به همراه خود مي آورند.
واژگوني مرگبار كمپرسي
كاشان- خبرنگار كيهان: يك دستگاه كمپرسي پس از برخورد با وانت باري كه به طرف قم در حال حركت بود از مسير منحرف و پس از برخورد با گارد ريل واژگون شد.
در اين حادثه راننده كمپرسي در دم جان باخت و راننده وانت مصدوم گرديد.
گازگرفتگي زوج جوان
كاشان- خبرنگار كيهان: در حادثه گازگرفتگي يك زوج جوان دچار گازگرفتگي و مسموميت شدند كه پس از اطلاع رساني سريع همسايگان اين خانواده به اورژانس 115 كاشان، نيروهاي امدادي بلافاصله در محل حاضر شده و با انتقال اين زوج به بيمارستان آنها را از مرگ حتمي نجات دادند.
كشف96 هزار كالاي قاچاق
سبزوار- فارس: ماموران پليس آگاهي فرماندهي سبزوار در عمليات هاي متعدد با استفاده از شيوه ها و تاكتيك هاي عملياتي موفق به كشف و ضبط بيش از 96 هزار عدد كالاي قاچاق در حوزه استحفاظي اين شهرستان شدند.
ارزش تقريبي اين كالاها بالغ بر 90 ميليون ريال است كه در اين زمينه 9 نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
برق گرفتگي سارق سيم برق
آمل- خبرنگار كيهان: فردي 31 ساله در حين سرقت سيم برق از بالاي تير برق پرت شده و دچار سوختگي شد كه بلافاصله پس از سقوط فوت كرد.
كشف 116 كيلو مواد مخدر
بندرعباس- خبرنگار كيهان: ماموران نيروي انتظامي و پليس مبارزه با مواد مخدر در 4 عمليات جداگانه از يك دستگاه خودروي 405، 9 كيلو و 800 گرم ترياك و 750 باكس شامل 150 هزار نخ سيگار قاچاق، از دو مسافر زن و شوهر يك اتوبوس 2 كيلو و 860 گرم حشيش و همچنين از يك دستگاه خودروي پرايد 4 كيلو و 200 گرم هروئين كشف و ضبط كردند.
همچنين ماموران با انهدام باندي كه بين استان هرمزگان و فارس فعال بود 80 كيلو و200 گرم ترياك از آنان كشف و ضبط كردند.
كشف 8 كيلوگرم كراك و هروئين
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي كسب خبري مبني بر اينكه افرادي در زمينه تهيه و توزيع مواد مخدر كراك و هروئين به صورت گسترده فعاليت دارند، ماموران مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي توانستند با انجام تحقيقات و اقدامات پليسي مخفيگاه آنان را شناسايي كنند.
در بازرسي از منزل آنان مقدار 7 كيلو و 130گرم كراك و يك كيلو و 500 گرم هروئين، دو عدد پايپ، هشت دستگاه گوشي تلفن همراه كشف و ضبط شد و 3 نفر در اين رابطه دستگير شدند.
كشف 130 كيلوگرم ترياك
لارستان- خبرنگار كيهان: به دنبال يك اقدام اطلاعاتي- امنيتي در منزلي در يكي از روستاهاي شهرستان لارستان بيش از 130 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك كشف و ضبط شد.
متهمان از داخل منزل گريخته اما همگي عاملان شناسايي و پس از تدابير لازم دستگير شدند.
مسافر سارق
برازجان- خبرنگار كيهان: مردي كه از عسلويه با يك دستگاه خودروي پژو مدل 88 به همراه يك مسافر به سمت جهرم حركت مي كرد در برازجان توقف نمود و به اتفاق مسافر شب را به استراحت در يك مسافرخانه مي گذراند.
شب هنگام در فرصتي مناسب مسافر با برداشتن سوئيچ ماشين و پول هاي راننده خودرو را كه جلوي مسافرخانه پارك شده بود به سرقت برد.
راننده با تنظيم شكايت نامه اي خواستار پيگيري موضوع و دستگيري سارق شد.

 



مركز توانبخشي مبتلايان به آلزايمر افتتاح شد

نخستين مركز توانبخشي روزانه قاصدك ويژه سالمندان مبتلا به آلزايمر با ظرفيت 30 نفر ديروز در غرب تهران افتتاح شد.
معصومه صالحي مديرعامل انجمن آلزايمر ديروز در حاشيه افتتاح اين مركز اظهار داشت: بخش مراقبت و توانبخشي روزانه با كمك اهداي زمين از طرف شهرداري تهران و كمك سازمان بهزيستي و همچنين كمك خيرين آغاز به كار كرد.
وي افزود: اين انجمن با هدف ارتقاء توانمندسازي سالمندان مبتلا به آلزايمر، كمك به خانواده هاي آنان و همچنين براساس آخرين دستاوردهاي سازمان هاي بين المللي با كادري مجرب طراحي شده است.
صالحي به مهر گفت: بخش عمده اي از هزينه هاي نگهداري اين انجمن به عهده خيرين و كمكهاي مردمي است و خانواده هاي اين بيماران سهم اندكي را در اين انجمن بر عهده دارند.مديرعامل انجمن آلزايمر تصريح كرد: اين انجمن از افراد عضو انجمن و بيماراني كه در مراحل اوليه و ثانويه بيماري آلزايمر هستند پذيرش مي كند.

 



كشف 21 قلم اشياء عتيقه در قائم شهر

قائم شهر- خبرنگار كيهان:
ماموران آگاهي قائم شهر از يك باند قاچاق ميراث فرهنگي 21 قلم اشياء باارزش قديمي و عتيقه كشف كردند.
فرمانده انتظامي قائم شهر با بيان اين كه آثار كشف شده متعلق به دوره اسلامي است، افزود: اين اشياء شامل انواع ظروف سفالي و شيشه اي، گلاب دان ها، انگشتري، دست بند، گردن بند، سكه هاي طلا و مفرق، سرنيزه و شمشير و نوك پيكان مفرقي است.
سرهنگ قنبر حبشي گفت: اين اشياء با ارزش 2 ميليارد و 500 ميليون ريال از 4 قاچاقچي ميراث فرهنگي در حين انجام معامله در يكي از روستاهاي كياكلا از توابع شهرستان قائم شهر كشف شده است. وي اظهار داشت: متهمان پس از دستگيري با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.

 



امانتداري يك راننده مسلمان

رسانه هاي آمريكا اعلام كردند كه يك راننده تاكسي مسلمان جواهرات 75 ميليون دلاري را به صاحبش بازگرداند.
«زيبر جالو» 42 ساله كه يك راننده تاكسي مسلمان در ايالت «نيويورك» آمريكا است در مصاحبه اي با يكي از رسانه هاي دولتي اين كشور گفت دو روز قبل پس از پياده شدن آخرين مسافر، متوجه شدم يك ساك سفيد رنگ درون تاكسي جا مانده است. هنگامي كه ساك را باز كردم، متوجه شدم جواهرات زيادي همراه با 229 دلار پول نقد و چند قطعه عكس درون ساك است. من هم ساك را بدون دست زدن به محتوياتش به صاحبش بازگرداندم.به گزارش ايسنا، «جان جيمز» صاحب اين ساك هم در ادامه به خبرگزاري يونايتدپرس اينترنشنال يادآور شد: هنگامي كه اين راننده تاكسي ساك را بدون كم شدن محتوياتش به من بازگرداند، او را به شام دعوت كردم، اما اين مرد 42 ساله از صرف شام به دليل وجود مشروبات الكلي خودداري كرد و گفت كه يك مسلمان است و چنين نوشيدني هايي را نمي خورد. من هم به عنوان قدرداني هزار دلار به او پاداش دادم.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14