(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 بهمن 1389- شماره 19868

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در گفت وگوي ويژه خبري شبكه 2 سيما شريعتمداري: شهيد صانع ژاله با كيهان همكاري خبري داشت
آيت الله آملي لاريجاني: سران فتنه خوارج جديد هستند و قطعاً محاكمه خواهند شد
يك مقام آگاه در وزارت خارجه خواستار شد عدم توسل به خشونت و توجه به مطالبات مردم در بحرين
كوثري در برنامه «ديروز، امروز، فردا»:
ترس از واكنش مردم در 22بهمن برنامه فتنه گران را از 21 به 25 بهمن منتقل كرد
اعلام برائت اصلاح طلبان از جنايت سران فتنه در 25 بهمن
سؤال بروجردي از اعضاي كميسيون سياست خارجي مجلس ايتاليا:
مگر در ايتاليا نخست وزير در آستانه رفتن به دادگاه نيست؟
امام جمعه قم : سران فتنه شناسنامه آمريكايي يا اسرائيلي بگيرند
سكوت آمريكا در مقابل 3 دهه تلاش مبارك براي ساخت سلاح هسته اي
تشريح مواضع اصولي ايران در سازمان منع سلاح هاي شيميايي
در بيانيه پاياني بيست و دومين همايش علمي- تحقيقي مذاهب اسلامي:
علماي شيعه و سني خواستار محاكمه سران فتنه شدند
مؤسسه علوم و امنيت بين المللي: استاكس نت بي تاثير و غيرسازنده بوده است



در گفت وگوي ويژه خبري شبكه 2 سيما شريعتمداري: شهيد صانع ژاله با كيهان همكاري خبري داشت

ماجرايي كه در 25 بهمن اتفاق افتاد يك موهبت الهي بود و مانند فتنه 88 بركات فراواني براي اسلام و انقلاب و مردم ايران داشت.
مديرمسئول كيهان كه چهارشنبه شب در برنامه گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما شركت كرده بود گفت؛ انقلاب مردم مصر و تونس سه ويژگي بارز دارد كه هويت واقعي آن را نشان مي دهد، اول؛ تاكيد بر اسلام و آموزه هاي ديني، نماز در ميدان التحرير، پلاكاردهايي كه روي آن نوشته شده «اسلام تنها راه حل است» و نمونه هاي ديگري از اين دست. دوم؛ ضديت با آمريكا، حسني مبارك عامل دست نشانده و ژاندارم تابلودار آمريكا در منطقه بود و بن علي و علي عبدالله صالح نيز اينگونه اند و مردم مصر و تونس و يمن خواستار بركناري آنها هستند يعني مقابله جدي انقلاب مردم مصر و تونس با آمريكا و سومين ويژگي انقلاب هاي اخير خاورميانه، اسرائيل ستيزي آن است و اين هر سه ويژگي از شاخصه هاي انقلاب اسلامي در ايران بوده است. بنابراين بديهي است كه آمريكا و متحدانش براي مقابله با انقلاب هاي اخير خاورميانه به سراغ كانون اصلي آن يعني جمهوري اسلامي ايران بيايند. شريعتمداري در ادامه گفت؛ اما آمريكايي ها طي 32 سال گذشته به هر اقدام خصمانه اي كه دست زده اند نتيجه معكوس داشته است، و حالا بايد كاريكاتوري از ايران نشان بدهند و به مردم مسلمان مصر و تونس بگويند، اگر الگوي شما ايران است، نظام اسلامي ايران براي مردم خودش كاري نكرده و مخالفان نظام دست به تظاهرات زده اند. مديرمسئول كيهان افزود؛ ماجراي 25 بهمن از اين نياز آمريكا و اسرائيل ريشه مي گيرد و بايد آن را يك راهكار اورژانسي آمريكا و اسرائيل دانست كه در بستر يك عمليات رواني از نوع «فست فود FAST FOOD» به صحنه آمده و با شكست مضحك و خنده داري روبرو شده است.
وي در بخش ديگري از اين برنامه گفت؛ درگيري ما با نظام سلطه بين الملل يك درگيري ماهوي است و مادام كه ما بر اسلام ناب و ظلم ستيز در حاكميت تكيه داريم و نظام سلطه بر خوي استكباري و غارتگري خود اصرار مي ورزد، اين درگيري ادامه خواهد داشت، اگرچه ميدان هاي درگيري تغيير مي كنند.
مديرمسئول كيهان درباره شهيد صانع ژاله گفت؛ بارها از كيهان پرسيده اند كه برخي از اخبار كيهان را چگونه به دست مي آوريد و حال آن كه ساير رسانه ها فاقد آن هستند و حتي برخي از اين خبرها را دستگاههاي اطلاعاتي نيز ندارند و پاسخ ما به اين سوال كه همين چند روز قبل از سوي يكي از همكاران تلويزيوني شما نيز مطرح شد، اين بوده است كه نيروهاي حزب الهي همه جا حضور دارند و اينگونه خبرها را به كيهان مي رسانند. شريعتمداري افزود؛ شهيد صانع ژاله نيز يكي از افراد متعهدي بود كه با ما تماس مي گرفت و خبرهاي خيلي خوبي به ما مي داد، از جمله خبر ملاقاتش با آقاي منتظري كه به اتفاق بعضي ها نزد او رفته بود.
مديرمسئول كيهان درباره سران فتنه گفت؛ آنها خيلي حقيرتر از آنند كه به اختيار خود دست به كاري بزنند، يعني اين كارها در حد و قواره آنها نيست. سران فتنه به گواهي اسناد موجود ماموران بي اختيار مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس هستند.
وي در ادامه افزود؛ آتش زدن چند تا سطل آشغال كه عمليات به حساب نمي آيد، مانند منافقين كه وقتي دستشان از همه جا كوتاه شده بود، مغازه افراد متدين را شناسايي مي كردند و نيمه شب درون قفل مغازه چسب دو قلو مي ريختند و با سرو صداي زياد از اين اقدام مضحك به عنوان عمليات تيم فلان و گروه بهمان ياد مي كردند! شريعتمداري خاطر نشان كرد؛ در مقابل دستاوردهايي نظير انقلاب اسلامي مصر و تونس و يمن و اردن و انتفاضه فلسطين و حزب الله لبنان، آشوب آفريني چند صد نفر از اراذل و اوباش اجاره اي در داخل كشور حركتي نيست كه به حساب بيايد.
يك كارشناس مسائل سياسي نيز در اين برنامه گفت: توازن استراتژيك در منطقه با جدايي مصر از محور آمريكا و پيوستن به محور ايران به هم مي خورد و اين براي اسرائيل فاجعه بار است.
رضا سراج افزود: مصر مجراي تنفس اسرائيل است و از دست رفتن آن دومينوي فروپاشي نظام هاي ديكتاتوري در كشورهاي عربي را رقم مي زند.
وي گفت: آنها مي خواستند پاسخ تحولات مصر را در مبدأ كه ايران است بدهند و در ايران خط آشوب ايجاد كنند و زمان بدست بياورند تا تحولات را مديريت كنند.
سراج افزود: جريان 25 بهمن براي سران فتنه نيست و آنان نقش پادويي و عملگي در اين سناريو داشته اند.
وي گفت: 25 بهمن روزي است كه متعلق به سلطنت طلب ها و منافقين است و قرينه اي با يك گروهك ضد انقلابي دارد و همچنان با يك مناسبت غربي مصادف است.
سراج اجراي سناريوي كشته سازي را پيچيده دانست و گفت: اين سناريو نخستين بار در 25 خرداد 88 اجرا شد و در 30 خرداد با ترور هدفمند ندا آقا سلطان ادامه يافت و در 25 بهمن نيز با ترور شهيد صانع ژاله دوباره اجرا شد.
وي گفت: آنها در مقاطع مختلف وقتي احساس كردند كه در كف خيابان نتيجه نمي گيرند سعي كردند از اين سناريو استفاده كنند. در 25 بهمن يك دانشجوي كرد سني مذهب را انتخاب كردند تا به زعم خودشان مناطق كردنشين را تحريك كنند.
سراج افزود: يكي از مهمترين بركات 25 بهمن اين بود كه مردم نفاق جديد را عريان ديدند و برخي از خواص كه تاكنون سكوت كرده اند، اگرچه با تأخير اما سكوت خود را شكستند.
وي گفت: امروز براي مردم مشخص شد كه موسوي دروغگو است و اثبات دروغگويي موسوي يكي از بركات 25 بهمن بود زيرا آنان در اغتشاش خود هيچ شعار و نمادي براي حمايت از مصر مطرح نكردند.
اين كارشناس مسايل سياسي افزود: آمريكا به پايان عصرخودش در خاورميانه رسيده است و خاورميانه اسلامي با محوريت ايران اسلامي شكل گرفته است.

 



آيت الله آملي لاريجاني: سران فتنه خوارج جديد هستند و قطعاً محاكمه خواهند شد

رئيس قوه قضائيه با اشاره به اتفاقات چند روز اخير تاكيد كرد كه فتنه گران بايد بدانند كه نظام اسلامي در عين رافت، هيچگاه ضربه به آرمان هاي انقلاب، اقدام عليه امنيت كشور و خدشه بر عزت و حيثيت نظام را تحمل نخواهد كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني طي سخناني در همايش سراسري قضات دادگستري كل استان تهران كه با موضوع «شان و استقلال قضايي قضات و تاثير آن در اجراي عدالت و احقاق حق» برگزار شد، اظهار كرد: در چند روز اخير دشمنان اسلام حركت هاي سخيفي را در كشور دامن زدند و متاسفانه سران فتنه پس از انتخابات گويي نمي بينند كه حامي حركت 25 بهمن چه كساني هستند. تمام دستگاه هاي اطلاعاتي و تبليغاتي كشورهاي غربي، منافقين و سلطنت طلبان تحريك مي كنند كه افراد در يك راهپيمايي براي مقابله با راهپيمايي عظيم و باشكوه 22 بهمن، حضور پيدا كنند.
وي ادامه داد: آيا نمي توان فهميد كه پشت سر اين قضايا چه كساني هستند؟ تبليغات عده اي از فراري ها و حرف هاي اوباما و كلينتون كافي نيست براي اين كه مشخص شود پشت پرده اين قضايا چه كساني هستند؟ به نظر بنده خيانت سران فتنه به نظام اسلامي و آرمان هاي امام راحل(ره) و ملت شريف ايران بر كسي پوشيده نيست.
نظام اسلامي ضربه به آرمان هاي انقلاب را تحمل نخواهد كرد
رئيس دستگاه قضا تصريح كرد: اين گروه خوارج بايد بدانند كه نظام اسلامي در عين رافت، هيچگاه ضربه به آرمان هاي انقلاب، اقدام عليه امنيت كشور و همچنين خدشه بر عزت و حيثيت نظام را تحمل نخواهد كرد. سران فتنه بدانند كه با اطلاعيه پراكني هاي شوم خود نمي توانند در ميان ملت جايي داشته باشند.
قوه قضاييه اجازه نمي دهد سران فتنه خود را قهرمان نشان دهند
آملي لاريجاني ادامه داد: مردم بيدار ما مي دانند كه حمايت آمريكايي ها، انگليسي ها و صهيونيست ها چه معنايي دارد. قوه قضاييه به حكم وظيفه ذاتي خود مسلما فتنه گران را تعقيب خواهد كرد و در عين رسيدگي عادلانه به وضعيت آنان، اجازه نخواهد داد سران فتنه با آن همه جنايت، خود را در بوق هاي تبليغاتي دشمن، قهرمان نشان دهند.
مطمئن باشيد
كوتاهي نخواهيم كرد
وي گفت: ما با احترام به احساسات پاك مردم و با تشكر از نمايندگان مجلس، روحانيون و فضلا مي خواهيم كه اجازه دهند قوه قضاييه در چارچوب قانون و رعايت مصالح نظام به اين مسائل رسيدگي كند و مطمئن باشند كه كوتاهي نخواهيم كرد و اجازه نخواهيم داد بيش از اين از تحمل نظام اسلامي سوءاستفاده كنند. اميدواريم مردم، صبر و تحمل توام با هوشياري داشته باشند.
حركت هاي عظيم مردمي و نويد يك تحول اساسي در خاورميانه
به گزارش ايسنا، رئيس قوه قضاييه در ادامه اظهار كرد: خيزش بزرگي در جهان اسلام پديد آمده و جريان هاي بسيار تند و غافلگيركننده اي در كشورهاي اسلامي به وقوع پيوسته است. حركت هاي عظيم مردمي در تونس، مصر، يمن، الجزاير و... نويد يك تحول اساسي در خاورميانه را مي دهد. وي افزود: 32 سال قبل طوفاني در كشور ما به پا خاست و مردم براي احياي حقوق خود و احياي ارزش هاي الهي و انساني انقلاب كردند. در طول اين مدت انقلاب شكوهمند اسلامي جريان هاي متعددي را پشت سر گذاشت.
آملي لاريجاني مهمترين شاخصه انقلاب اسلامي را ارزش ها و آرمان هاي الهي انقلاب عنوان كرد و گفت: امام راحل(ره) همواره در سخنان خود به اسلام و ارزش هاي اسلامي و انساني تاكيد داشتند.

 



يك مقام آگاه در وزارت خارجه خواستار شد عدم توسل به خشونت و توجه به مطالبات مردم در بحرين

يك مقام آگاه در وزارت امور خارجه خواستار خويشتنداري وعدم توسل به خشونت در بحرين شد.
به گزارش ايسنا، يك منبع آگاه در وزارت امور خارجه كشورمان ضمن داخلي خواندن مسائلي كه طي روزهاي اخير در بحرين در حال وقوع است، با ابراز نگراني خواستار خويشتنداري و عدم توسل به خشونت و توجه به مطالبات مردم در راستاي تكميل فرآيند سياسي در اين كشور شد.

 



كوثري در برنامه «ديروز، امروز، فردا»:
ترس از واكنش مردم در 22بهمن برنامه فتنه گران را از 21 به 25 بهمن منتقل كرد

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اتفاقات اخير در كشور اعلام كرد كه موسوي خوئيني ها نقش فعالي در برنامه ريزي اغتشاشات 25 بهمن داشته است.
«اسماعيل كوثري» پنجشنبه شب در برنامه «ديروز امروز فردا» دراين باره گفت: سران فتنه قصد داشتند 14 يا 21 بهمن راهپيمايي كرده تا بتوانند حداقل حسني مبارك را در قدرت حفظ كنند اما موسوي خوئيني ها به آنها گفت: «اگر 21 بهمن اين حركات را انجام دهيد مردم 22 بهمن شما را لگدمال خواهند كرد» بنابراين آنها راهپيمايي خود را به 25 بهمن منتقل كرده و از فضاي مجازي نيز براي هجوم به كشور به صورت گسترده استفاده كردند.
كوثري تاكيد كرد: استقبال مردم از حركات فتنه گران يك دهم استقبال سال گذشته آنها نيز نبود از اين رو مانور اين افراد در فضاي مجازي و رسانه اي صورت گرفت، عامل ديگر فتنه 25 بهمن نيز القاي زنده بودن جريان فتنه و هدف اصلي آنها قرار دادن ايران در كنار مصر و تونس براي ارائه چهره اي ديكتاتور از نظام اسلامي بود.
وي با تاكيد بر اينكه فتنه گران و دشمن براي الگو شدن ايران اسلامي در خاورميانه، فتنه را زنده كردند، يادآور شد: آنها مي خواستند با حضور در 25 بهمن شبهه اي در ذهن ملت ايران، تونس و مصر ايجاد كنند اما نمي دانستند كه جمهوري اسلامي متعلق به خود مردم است.
وي اظهار داشت: اگر موسوي و كروبي براي مردم احترام قائل بودند پس از سقوط نامبارك از فتنه گري دست كشيده و از اقدامات خود اعلام برائت مي كردند اما آنها به دليل كشاندن مردم هر چند قليل به خيابان ها در 25 بهمن بايد محاكمه شده و به جرم هاي مختلف خود پاسخ دهند.
حجت الاسلام «محمدابراهيم نكونام» رئيس كميسيون اصل 90 مجلس نيز در اين برنامه با تاكيد بر اينكه فتنه گران حتي به 2 درصد از آنچه مي خواستند نرسيدند، گفت: با اينكه اوباما به طور مستقيم و انگليس و رژيم صهيونيستي براي حمايت از فتنه گران به صحنه آمدند، اظهار داشت: با وجود پشتيباني استكبار از فتنه گران آنها حتي به 2درصد از اهداف خود نيز دست نيافتند.
وي با بيان اينكه عدالت اقتضا مي كند كه همه در برابر قانون مساوي باشند، افزود: صبر ملت تمام شده و بايد با همه مسببان، آمرين و مباشرين فتنه برخورد شود؛ مجلس از دستگاه قضايي و همه مسئولان ذي ربط خواست كه به وظيفه خود عمل كنند، همه مسئولاني كه پيش از اين سكوت را اتخاذ كرده بودند بعد از حادثه 25 بهمن ماه موضع گرفتند.
سردار احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي نيز كه مهمان تلفني اين برنامه بود به كشته شدن شهيد صانع ژاله در اغتشاش 25 بهمن اشاره كرد و گفت: براساس فيلم هايي كه مردم در اختيار ما قرار دادند در محل شهادت شهيد ژاله هيچ ماموري وجود نداشته است؛ خانواده هاي اين دو شهيد بسيار متدين بوده و عموهاي شهيد ژاله در سپاه فعاليت دارند.
وي با بيان اينكه اقدام منافقين در ترور شهيد ژاله برنامه ريزي شده و در سالگرد «اوجالان» بود، اظهار داشت: فتنه گران و منافقين سعي داشتند تا محرك و خيزش اجتماعي را در كردستان به وجود آورند.

 



اعلام برائت اصلاح طلبان از جنايت سران فتنه در 25 بهمن

سرويس سياسي-
برخي چهره هاي جريان اصلاح طلب و اعضاي فراكسيون اقليت مجلس ضمن محكوم كردن اقدام اخير سران فتنه در دعوت اغتشاشگران به تجمع غيرقانوني 25 بهمن، از حمايت از فتنه گران اعلام برائت كردند.
«سيروس سازدار» نماينده مردم مرند و عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه خودش را به سوگند پاسداري از قانون اساسي پايبند مي داند، اظهار داشت: هنگامي كه نمايندگان مجلس شعار موسوي، كروبي و خاتمي اعدام بايد گردد را سر مي دادند بنده در صحن علني حضور نداشتم.
وي با بيان اينكه شعار عليه قانون شكنان را همواره فرياد مي زنم، گفت: همه بايد تابع قانون باشند، هر كسي عليه نظام و ولايت فقيه اقدام كند بر عليه اش شعار مي دهم؛ عهد كرده ام تا زماني كه مي توانم نفس بكشم عليه مخالفان ولايت فقيه شعار بدهم و فرقي نمي كند اين افراد چه كساني باشند.
عضو فراكسيون اقليت مجلس تصريح كرد: هر كس در هر مقامي عمداً و سهواً حرفي بزند و يا اقدامي بكند كه اسرائيل و آمريكا خوشحال شوند، آنرا عليه نظام جمهوري اسلامي مي دانم و محكوم مي كنم.
نماينده مردم مرند با بيان اينكه صف خود را از قانون شكنان جدا مي داند، خاطر نشان كرد: به طور قاطع مي گويم از قانون شكنان و كليه مخالفان نظام جمهوري اسلامي در داخل و خارج اعلام برائت مي كنم.
امير طاهرخاني عضو ديگر فراكسيون اقليت مجلس نيز در واكنش به اقدامات اخير فتنه گران اظهار داشت: هر نوع حركتي كه برخلاف قانون شكل گيرد، قطعاً محكوم خواهد بود.
عضو مجمع روحانيون و از نادمان فتنه 88 نيز در واكنش به اغتشاشات 25 بهمن تاكيد كرد كه استفاده ابزاري از نسل جوان و قرباني كردن آنان خيانتي نابخشودني است.
«محمدعلي ابطحي» در يادداشتي با عنوان «نقددروني» كه به تحليل حوادث 25 بهمن پرداخته آورده است:
«ماجرا از دعوت آقايان كروبي و موسوي براي راهپيمائي حمايت از مردم مصر شروع شد. در دل همين دعوت نهفته است كه سرنوشت ساير ملت ها براي آنان مهم است و نمي توان تنها به سرنوشت ملت ايران بسنده كرد. طبعاً اگر سرنوشت ساير ملل پراهميت است، سرنوشت مردم فلسطين كه مظلوم ترين مردم نيم قرن اخير هستند، داراي اهميت فراوان تري است. طبيعتاً مرز آشكاري بين اين ايده و تفكر كساني كه شعار نه غزه نه لبنان را دادند وجود دارد. ضمن اينكه هيچ كس انكار نمي كند كه جنس انقلاب مردم مصر از جنس انقلاب اسلامي است كه مردم ايران در سال 57 آن را تجربه كردند و در آن خواستار تغيير نظام و رفتن شاه و حاكميت شاهنشاهي بودند.»
مصطفي كواكبيان دبيركل حزب مردم سالاري و نماينده سمنان در مجلس در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سوال كه چرا در كنگره امسال اين حزب از افرادي مانند كروبي دعوت به عمل نيامد، اظهار داشت: نكته اول كه در اين خصوص بايد بگويم اين است طي يازده ماه گذشته هيچ ارتباطي با كروبي، موسوي و خاتمي نداشتم.
وي با بيان اينكه به اعتقاد من اقدامات اخير اين افراد اشتباه بود، افزود: نفرات نمي توانند از وزارت كشور درخواست مجوز كنند و تنها احزاب هستند كه مي توانند براي راهپيمايي درخواست مجوز كنند.
كواكبيان تاكيد كرد كه اقدام كروبي و موسوي براي درخواست مجوز راهپيمايي يك امر كاملا اشتباه و خطا بود.

 



سؤال بروجردي از اعضاي كميسيون سياست خارجي مجلس ايتاليا:
مگر در ايتاليا نخست وزير در آستانه رفتن به دادگاه نيست؟

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در پاسخ به سوال يكي از اعضاي كميسيون سياست خارجي مجلس نمايندگان ايتاليا درباره مجازات كروبي و موسوي، با بيان اينكه ما به عنوان قانونگذار بايد مدافع اجراي قانون باشيم، پرسيد: مگر در ايتاليا نخست وزير در آستانه رفتن به دادگاه نيست؟
به گزارش خبرگزاري ها، علاءالدين بروجردي كه در رأس هيئتي به رم سفر كرده در ادامه ديدارهاي خود با مقامات سياسي و پارلماني ايتاليا، با «استفانو استفاني» رئيس كميسيون سياست خارجي مجلس نمايندگان اين كشور وچند تن از اعضاي اين كميسيون ديدار و گفت وگو كرد.
در اين مذاكرات كه در محل مجلس نمايندگان انجام شد، بروجردي به سوالات متعدد نمايندگان ايتاليايي پاسخ گفت.
بروجردي در پاسخ به اعتراض يكي از نمايندگان مجلس ايتاليا كه اقدام نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر درخواست اعدام براي سران فتنه را يك نوع قانون شكني تلقي كرده بود، با ابراز تعجب فراوان از اين سوال اظهار داشت: در همه پارلمان هاي جهان نمايندگان به مناسبت هاي مختلف اعتراض مي كنند و به عنوان صداي ملتشان عكس العمل نشان مي دهند، بنابراين اعتراض شما به هيچ وجه منطقي نيست.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي در مورد نامه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر درخواست اشد مجازات براي كروبي و موسوي و احتمال برخورد با آنها و اين نكته كه براي ما برخورد با كساني كه زماني نخست وزير و يا رئيس مجلس بوده اند قابل قبول نيست، خاطرنشان كرد: ما به عنوان كساني كه قانونگذار هستيم بايد مدافع اجراي قانون باشيم و نه تابع احساسات و ديدگاه هاي سياسي.
وي افزود: مگر در كشور شما نخست وزير در آستانه رفتن به دادگاه نيست؟ مگر رئيس جمهور اسبق كره جنوبي به زندان نرفت؟ مگر نخست وزير اسبق شما به تونس تبعيد نشد؟ اين چه سخن عجيبي است كه شما در مورد موسوي و كروبي مطرح مي كنيد، اين دو فرد مانند هر شهروند ديگري در صورت تشخيص قوه قضائيه به دادگاه مي روند، وكيل مي گيرند و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.
بروجردي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اعتراض به سياست هاي دوگانه غرب در قبال مسائلي چون حقوق بشر، گفت: شما امروز به دنبال انتقال تروريستي از برزيل به كشورتان هستيد به نام «سزار باتيستي»، وي 30 سال قبل 4 نفر از اتباع ايتاليايي را به قتل رسانده است. در صورتي كه گروهك تروريستي منافقين 14000 نفر از هموطنان ما را به شهادت رساندند و شما نام آنها را از فهرست گروه هاي تروريستي خارج كرده ايد. اين يك حمايت آشكار از تروريسم است. ما به شدت معترض اين سياست اتحاديه اروپا هستيم.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در مورد حقوق اقليت هاي ديني نيز اظهار داشت: يهوديان با جمعيتي حدود 20000 نفر در مجلس نماينده دارند. در صورتي كه مسلمانان ايتاليايي با جمعيتي حداقل 3 برابر در مجلس شما حضور ندارند، ارامنه، آشوري ها و زرتشتي هاي ايراني همه در مجلس ما نماينده دارند.
وي در ادامه افزود: متاسفانه قضاوت هاي شما بر پايه اطلاعات نادرستي است كه در اختيار شما قرار مي گيرد و براساس آن موضع گيري و قطعنامه حقوق بشر عليه جمهوري اسلامي ايران صادر مي شود.

 



امام جمعه قم : سران فتنه شناسنامه آمريكايي يا اسرائيلي بگيرند

امام جمعه قم با محكوم كردن حوادث 25 بهمن گفت: عقبه داخلي اين فتنه بايد هر چه زودتر شناسايي، افشا و نابود شود.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي در خطبه هاي نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خاطرنشان كرد: همه مردم حتي دوستان خود فتنه گران، حادثه 25 بهمن را محكوم كردند و اكنون سخن مردم اين است كه اي نگون بختان رياست طلب، اگر دين نداريد فهم و شعور سياسي و غيرت ملي داشته باشيد.
وي اظهار داشت: سران فتنه نه تنها از صف مسلمانان خارج شده اند بلكه با اين حركات مذبوحانه خود، از ايراني بودن نيز ساقط شدند و آنها اكنون صلاحيت پيدا كردند تا شناسنامه آمريكايي و اسرائيلي بگيرند.
سعيدي تصريح كرد: اين توطئه ها باعث شده كه همه ملت متحد و انقلاب اسلامي بيمه شود ولي پيام مردم به قوه قضائيه اين است بيش از اين به فتنه گران مهلت ندهند بلكه آنها را دستگير و به اشد مجازات برسانند.

 



سكوت آمريكا در مقابل 3 دهه تلاش مبارك براي ساخت سلاح هسته اي

سرويس سياسي -
يك مركز خبري آمريكايي در تحقيقي مفصل فاش كرد كه آمريكا در زماني به مدت 3 دهه شاهد توسعه بي وقفه سلاح هاي كشتار جمعي از جمله تلاش براي ساخت سلاح هسته اي از جانب رژيم مبارك بوده اما در مقابل آن جز سكوت كاري نكرده است.
رابرت ويندرم، در گزارشي كه روز 18 بهمن 1389 (7 فوريه 2001) در پايگاه اينترنتي شبكه خبري ان بي سي منتشر شده، نوشته است: «مصر در گذشته بي سروصدا تحقيقاتي در جهت توسعه سلاح هاي كشتار جمعي از جمله فن آوري هسته اي، شيميايي، بيولوژيكي و موشكي انجام داده است. بر اساس مصاحبه هايي كه با مقامات آمريكايي صورت گرفته و بررسي اطلاعات و اسناد دولتي، تحقيق و توسعه در زمينه سلاح هاي كشتار جمعي در مصر تقريبا بدون وقفه ادامه داشته است. بويژه اطلاعات نشان مي دهد كه مصر آزمايش هايي در زمينه بازفرآوري پلوتونيوم و غني سازي اورانيوم انجام داده است.»
ويندرم سپس از قول يك مقام اطلاعاتي ناشناس آمريكايي مي نويسد: «اگر كشور ديگري اين فعاليت ها را انجام داده بود به شدت با آن برخورد مي كرديم». وي ادامه داده است: «مقامات آمريكايي مي گويند علت اينكه آمريكا واكنشي به اين برنامه ها نشان نداد نقشي بوده است كه مصر به عنوان متحد سرسخت اين كشور نيروي ايجاد كننده ثبات در خاورميانه و علاوه بر آن به عنوان بازيگر كليدي در تلاش هاي آمريكا براي مقابله با تروريسم ايفا كرده است.»
اين گزارش در ادامه تاكيد مي كند كه آمريكا اكنون و پس از سقوط مبارك نگران است كه آينده اين برنامه چه خواهد شد. اولين احتمال مطرح شده در اين گزارش اين است كه مصر تصميم بگيرد از معاهده ان پي تي خارج شود. ويندرم با استناد به تحليلي از ديويد آلبرايت اين احتمال را جدي ارزيابي مي كند.
جزئياتي از تلاش مصر
براي ساخت سلاح هسته اي
ويندرم در اين مقاله با اين ادعا كه بيش از 10 سند مرتبط با برنامه سلاح هاي كشتار جمعي مصر را مشاهده كرده، به ارائه جزئياتي از اين برنامه پرداخته است.
در گزارش ان بي سي آمده است: «قاهره تاكنون نشانه هايي بروز داده كه ممكن است بلندپروازي هاي هسته اي داشته باشد. آژانس بين المللي انرژي اتمي در ماه فوريه 2005 از مصر به علت قصور در گزارش نكردن آزمايش هاي متعدد هسته اي در بيش از 20 سال پيش انتقاد كرد. آژانس گزارش كرده است كه مصر مقدار كمي از مواد هسته اي را براي انجام دادن آزمايش هاي مربوط به توليد پلوتونيوم و اورانيوم غني شده استفاده كرده است كه هر دو مي تواند براي ساخت سلاح هاي هسته اي مورد استفاده قرار گيرند.»
ويندرم در ادامه با اشاره به اينكه «به نظر مي رسد آزمايش هاي پلوتونيوم حداقل 20 سال پيش صورت گرفته باشد» نوشته است: «اما آزمايش هاي اورانيوم در سال هاي اخير بوده است. بنا بر گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي، مصر در دو راكتور تحقيقاتي خود در اينشاس واقع در دلتاي نيل بين سال هاي 1990 و 2003 از مقدار اندكي اورانيوم طبيعي براي پرتوافكني استفاده كرده بود و در كل 16 آزمايش انجام داده است.»
گزارش ان بي سي ادامه مي دهد: «گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي مصر سرانجام پذيرفت كه ابعاد تأسيسات اتمي خود را آشكار نكرده است و در اعلام مركز آزمايشي براي اجراي آزمايش هاي مربوط به جداسازي اورانيوم و پلوتونيوم كوتاهي كرده است و دسترسي به اطلاعات طراحي تأسيسات در دست ساختي را كه آن هم در اينشاس بوده است براي آژانس فراهم نكرده است. آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه اين خطاها موجب نگراني است اما از متهم كردن مصر به داشتن برنامه مخفي سلاح هاي هسته اي خودداري كرد.»
ويندرم سپس در مورد تلاش هاي مشخص مصر براي توسعه سلاح هاي كشتار جمعي مي نويسد: «آلبرايت بر اين باور است كه آزمايش هاي اتمي مصر موجب بروز نگراني هايي از احتمال علاقه مندي اين كشور به چرخه سوخت هسته اي شد. توسعه كامل فرايند توليد سوخت مي تواند براي تامين سوخت راكتورهاي هسته اي و يا ساخت بمب اتمي مورد استفاده قرار گيرد. به گفته آلبرايت بدون ترديد مصري ها به مدت 15 سال اقداماتي براي بدست آوردن تدريجي توانايي چرخه سوخت هسته اي انجام داده بودند.»
گزارشگر ان بي سي سپس به شرح سابقه اين تلاش ها پرداخته و مي نويسد: «مصر اعتراف كرده است كه براي نخستين بار در دهه 1960 كه از برنامه هسته اي اسرائيل مطلع شد در پي توليد بمب اتمي بوده است. در آن زمان به عقيده مصري ها حداقل برخي از سلاح هاي اتمي اسرائيل مي توانست شهرهاي مصر را هدف قرار دهد. مبارك گاهي اوقات شخصاً امكان مصر هسته اي را مطرح كرده است. وي در مصاحبه اي در اكتبر 1998 گفت اگر لازم باشد مصر مي تواند سلاح هسته اي توليد كند يا فناوري آن را خريداري كند. او به روزنامه الحيات لندن گفت اگر زماني بيايد كه ما به سلاح هاي هسته اي نياز پيدا كنيم درنگ نخواهيم كرد. كسب مواد براي سلاح هاي هسته اي بسيار آسان شده است و مي توان آن را خريداري كرد.»
تاريخ برنامه
سلاح هاي شيميايي مصر
رابرت ويندرم در ادامه گزارش خود به ارائه جزئياتي از برنامه سلاح هاي شيميايي مصر پرداخته است.
وي كه در اين مورد به اسنادي از سازمان اطلاعات مركزي آمريكا دسترسي داشته، مي نويسد: «گزارش سازمان سيا در سال 2005 نشان داد كه صنايع نظامي مصر به اندازه كافي پيشرفته بوده است كه در دهه 1980به عراق عرب كمك كند در جنگ با ايران فارس به جهش فن آوري در اين بخش دست يابد. اين گزارش 35000 كلمه اي توجه كمي را به خود جلب كرد تا اينكه آسوشيتدپرس در مارس 2005 در مورد آن مطلبي نوشت و اعلام كرد كه در سال 1981پس از وقوع جنگ با ايران دولت عراق 12ميليون دلار به مصر پرداخت كرد تا به اين كشور در توليد و ذخيره سازي عوامل سلاح هاي شيميايي كمك كند.»
ويندرم ادامه مي دهد: «در اين گزارش آمده بود اين كمك شامل ايجاد تغييرات در سيستم موشك براي جاسازي و پخش عوامل شيميايي در كلاهك و كمك به دانشمندان صدام براي توسعه مهمات گاز سارين براي ذخيره مواد شيميايي و كمك به دانشمندان صدام براي توسعه سلاح هاي شيميايي با گاز سارين مي شد. توسعه گاز سارين بهترين شاخص براي پي بردن به توانايي مصر در توليد سلاح هاي شيميايي است. كارشناسان نظامي مي گويند سارين عامل عصبي از جمله مواد شيميايي نظامي پيشرفته در جهان است. در ابتداي دهه 1980 توانايي عراق در توليد سلاح هاي شيميايي محدود به گاز خردل و ديگر عوامل شيميايي بود كه روي پوست اثر مي كرد اما گزارش سازمان سيا مي گويد پس از مدت كمي كه دانشمندان مصري در برنامه توليد سلاح هاي شيميايي عراق وارد شدند توليد سارين در عراق از 5 تن در 1984 به 209 تن در سال 1987 و 394 تن در سال 1988 افزايش يافت. در اين دوره عراق گاز سارين را براي كشتن مخالفان كرد.در شمال و همچنين نيروهاي ايراني در جنوب به صورت گسترده استفاده كرد.»
برنامه موشكي مصر
ادامه گزارش ان بي سي به شرح تلاش هاي رژيم مبارك براي توسعه فناوري هاي موشكي اختصاص دارد.
ويندرم مي نويسد: «همچنين مصري ها در توسعه برنامه موشكي عراق كه در اواسط دهه 1980 در دوره جنگ ايران و عراق آغاز شد نقش اساسي داشتند. با تامين مالي عراق مصر طرح 750 ميليون دلاري توسعه موشكي به نام كوندور شاهرخ 2 را در دامنه رشته كوه هاي اند درست در جنوب كوردوبا در آرژانتين راه اندازي كرد. اين طرح موشك با سكوي متحرك دو مرحله اي پيشرفته با سوخت جامد بود كه مي توانست كلاهك نيم تني را بيش از 600 مايل حمل كند. مقامات اطلاعاتي آمريكا مي گويند اين طرح تا سال 1985 مرحله توسعه خود را مي گذراند و محور كنسرسيوم بين المللي بود كه زير نظر وزارت دفاع مصر اداره مي شد ولي فشار آمريكا به آرژانتين و مصر موجب توقف اين طرح شد.»
در ادامه اين گزارش به همكاري مصر و كره شمالي پرداخته شده و آمده است: «مصر در اواسط دهه 1980 مخفيانه با كره شمالي در جهت بهبود زرادخانه هاي موشكي دو كشور همكاري كرده بود. مصر حداقل دو فروند از موشك هاي اسكاد را كه از شوروي تهيه شده بود براي مهندسي معكوس به كره شمالي فرستاد. در مقابل پيونگ يانگ موافقت كرد كه به قاهره در ساخت موشك اسكاد در خاك مصر كمك كند. كره شمالي براي مصر مدارك فني نقشه و دسترسي گسترده به برنامه توليد موشك اسكاد خود فراهم كرد. به گفته مقامات اطلاعاتي آمريكا اين همكاري منجر به توسعه موشك هاي نودونگ و تائه پادونگ كره شمالي شد بعداً موشك نودونگ در مقابل فن آوري هسته اي به پاكستان فرستاده شد. به كارگيري موشك تائه پودونگ موجب شد كه آمريكا سيستم ضد موشكي موسوم به جنگ ستارگان را در آلاسكا مستقر كند.»
آمريكا نگران است
اين گزارش مفصل نشان مي دهد كه آمريكا لااقل بايد از دو جهت نگران برنامه سلاح هاي كشتار جمعي مصر باشد. اول اينكه اين برنامه يك مصداق روشن از برخورد دوگانه آمريكا با موضوع اشاعه است و نشان مي دهد چگونه آمريكايي ها نسبت به نقض همه قوانين و مقررات بين المللي توسط رژيم مبارك صرفاً به اين دليل كه متحد آنها بوده بي تفاوت بوده اند. اين موضوع مي تواند پرونده آمريكا در زمينه پيگيري استانداردهاي دوگانه را بسيار تاريك تر از اين كند كه هست.
نگراني دوم اما اين است كه اگر آينده مصر در دست اسلام گرايان باشد- كه علائم روشني در تاييد آن هست- اين برنامه مي تواند به طور موثر عليه آمريكا و اسرائيل به كار گرفته شود و موازنه نظامي را كه آمريكايي ها تلاش فراواني كرده اند تا همواره به نفع اسرائيل باشد، به طور اساسي به هم بزند.
هنوز معلوم نيست آمريكا با اين معضل چگونه برخورد خواهد كرد.

 



تشريح مواضع اصولي ايران در سازمان منع سلاح هاي شيميايي

سفير جمهوري اسلامي ايران در هلند و نماينده دائم كشورمان نزد سازمان منع سلاح هاي شيميايي طي سخناني در شصت و سومين جلسه شوراي اجرايي اين سازمان، مواضع اصولي كشورمان در رابطه با موضوعات دستور كار اين نشست را تشريح نمود.
به گزارش مهر، «كاظم غريب آبادي» با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران بزرگترين قرباني سلاح هاي شيميايي است، وجود ذخاير سلاح هاي شيميايي را تهديدي جدي عليه صلح و امنيت بين المللي توصيف و از كشورهاي عمده دارنده اين سلاح ها يعني آمريكا و روسيه درخواست كرد به تعهدات خود مبني بر انهدام كامل زرادخانه هاي شيميايي خود طبق كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي عمل كنند تا جهان بار ديگر شاهد چنين فجايع وحشتناك و غيرانساني نباشد.
غريب آبادي با ابراز نگراني شديد از اين كه دو كشور آمريكا و روسيه به عنوان بزرگترين دارندگان سلاح هاي شيميايي رسما اعلام كرده اند كه نمي توانند ذخاير سلاح هاي شيميايي خود را براساس ضرب الاجل كنوانسيون تا 29 آوريل 2012 منهدم كنند، از اين دو كشور خواست به منظور حفظ يكپارچگي و اعتبار كنوانسيون به تعهدات خود عمل كنند.
سفير كشورمان در بخشي ديگر از سخنان خود اعمال محدوديت از سوي كشورهاي غربي در زمينه تجارت مواد شيميايي، تجهيزات و فناوري براي مقاصد صلح آميز را مخالف روح و مفاد كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي توصيف كردكه جهانشمولي كنوانسيون را به مخاطره خواهد افكند. وي همچنين عملكرد دوگانه كشورهاي غربي را مورد انتقاد قرار داد و افزود رژيم صهيونيستي در حالي كه همچنان به كنوانسيون ملحق نشده است، مواد و تجهيزات شيميايي كه طبق كنوانسيون ممنوع هستند در اختيارش قرار داده مي شود و اين در حالي است كه در زمينه توسعه و پيشرفت علمي، فناوري و اقتصادي ساير كشورهاي در حال توسعه و به بهانه هاي واهي محدوديت اعمال مي شود.
سفير كشورمان با تاكيد بر اين كه سازمان منع سلاح هاي شيميايي يك نهاد مستقل خلع سلاحي است، تلاش كشورهاي غربي جهت سوق دادن اين سازمان به فعاليت هايي نظير مبارزه با تروريسم و عدم اشاعه را خلاف وظيفه حرفه اي و اساسنامه اي اين سازمان توصيف و اجراي كامل، موثر و غيرتبعيض آميز مفاد كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي را بهترين روش مشاركت اين سازمان در مبارزه جهاني عليه تروريسم شيميايي ارزيابي كرد.
غريب آبادي همچنين خواستار اعمال فشار كشورهاي عضو و مديركل سازمان به رژيم صهيونيستي براي پيوستن به اين كنوانسيون شد و تصريح كرد اگر چنانچه حتي يك كشور به اين كنوانسيون ملحق نشود، اهداف جهانشمولي كنوانسيون محقق نخواهد شد.
لازم به ذكر است شصت و سومين اجلاس سازمان منع سلاح هاي شيميايي از 26 تا 29 بهمن ماه سال جاري در مقر اين سازمان در شهر لاهه هلند ادامه خواهد داشت. 188 كشور عضو اين سازمان هستند. شوراي اجرايي سازمان يكي از اركان مهم تصميم گيري و سياستگذاري آن محسوب مي شود. با توجه به اين كه جمهوري اسلامي ايران بزرگترين قرباني سلاح هاي شيميايي است، از اعضاي فعال و تاثيرگذار اين سازمان و شوراي اجرايي آن به شمار مي رود.

 



در بيانيه پاياني بيست و دومين همايش علمي- تحقيقي مذاهب اسلامي:
علماي شيعه و سني خواستار محاكمه سران فتنه شدند

چابهار- خبرنگاركيهان:
علماي شيعه و سني سراسر كشور در بيانيه پاياني بيست و دومين همايش علمي- تحقيقي مذاهب اسلامي ضمن محكوميت وقايع 25 بهمن خواستار برخورد دستگاه قضايي با فتنه گران شدند.
در اين بيانيه كه پنجشنبه در اختتاميه همايش علمي- تحقيقي مذاهب اسلامي در همايش دانشگاه دريانوردي چابهار قرائت شد، آمده است: حركت برخي عناصر فتنه و تجمع غيرقانوني، محكوم و حساب عوامل آن از ملت بزرگ ايران جداست.
بيانيه علماي شيعه و سني مي افزايد: حركت و تجمع عده اي قليل و فريب خورده تحت تاثير عوامل استكباري، برهم زننده نظم و امنيت عمومي و خوراك تبليغاتي براي رسانه هاي خارجي است.
علماي شيعه و سني در بيانيه خود با اشاره به بيداري و حمايت از قيام مردم كشورهاي اسلامي، اين حركتها را الهام و برگرفته از انقلاب اسلامي ايران ارزيابي و پيروزي كامل مسلمانان بر كفاررا از خداوند منان آرزو كرده اند.
بيانيه پاياني همايش علمي- تحقيقي مذاهب اسلامي ادامه مي دهد: مهمترين عامل وحدت، اعتقاد به يگانگي ذات احديت و نبوت حضرت رسول اكرم(ص) است كه با تمسك به اين ريسمان الهي جوامع اسلامي از خطرات حفظ مي شوند.
در اين بيانيه همچنين آمده، بدون شك اتحاد امت اسلامي خار چشم دشمنان شده است و استكبار از هرگونه تلاش براي تفرقه افكني بين مذاهب كوتاهي نمي كند.
بيست و دومين همايش علمي- تحقيقي مذاهب اسلامي از سوي نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان و با همكاري دانشگاه علوم دريايي چابهار به مدت چهار روز در اين بندر جنوبي كشور برگزار شد.
در اين همايش 450 عالم شيعه و سني حضور داشتند و در مدت چهار روز برگزاري، 66 مقاله از 91 مقاله وارده قرائت شد.

 



مؤسسه علوم و امنيت بين المللي: استاكس نت بي تاثير و غيرسازنده بوده است

مؤسسه علوم و امنيت بين المللي پس از مدت ها تلاش براي اثبات اين كه برنامه غني سازي ايران در اثر حمله استاكس نت آسيب ديده، بالاخره اذعان كرد كه اين تاكتيك بي تاثير و غيرسازنده بوده است.
ديويد آلبرايت، پل برانان و كريستينا والروند در اين گزارش كه روز سه شنبه 26 بهمن 1389(15 فوريه 2011) منتشر شده نوشته اند: «اگرچه اين كرم رايانه اي برنامه سانتريفيوژ ايران را در سال 2010 به تاخير انداخت و باعث كند شدن روند توسعه اين سانتريفيوژها شد، اما نتوانست از اين روند جلوگيري يا ادامه انباشت اورانيوم كمتر غني شده ايران را متوقف كند».
در ادامه اين گزارش آمده است: «جمهوري اسلامي ايران برنامه هسته اي مورد مناقشه خود را به پيش مي برد و ذخاير اورانيوم غني شده اين كشور با غناي پايين، پيوسته رو به افزايش است. ديپلمات ها و كارشناسان مي گويند برغم اين مشكلات ايران اواخر سال گذشته پس از وقفه اي كوتاه، غني سازي مداوم خود را از سر گرفت و اكنون اورانيوم غني شده كافي را براي ساخت يك يا دو بمب در صورت غني سازي بيشتر در اختيار دارد».
در بخش انتهايي اين گزارش تاكيد شده است: «حملاتي مانند استاكس نت ممكن است در صورت فقدان يك راه حل ديپلماتيك ادامه يابد. اينگونه حملات جايگزيني براي حملات نظامي عليه تاسيسات هسته اي شناخته شده ايران خواهد بود اما به نظر مي رسد اين تاكتيك بي تاثير و غيرسازنده باشد».
اخيرا يوكيا آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي هم تاكيد كرده بود كه استاكس نت قادر به كند يا متوقف كردن غني سازي در ايران نبوده است.
به نظر مي رسد پس از يك دوره عمليات رسانه اي سنگين، اكنون روشن شده است كه هدف از به راه انداختن بازي استاكس نت كه اتفاقا مؤسسه علوم و امنيت بين المللي در آن نقشي كليدي داشت، چيزي جز بوجود آوردن توجيهي براي جابجايي برآوردهاي اطلاعاتي اسرائيل و آمريكا درباره برنامه هسته اي ايران نبوده است. اين برآوردها عمدتا به اين دليل جابجا شده اند كه غرب را از روياررو شدن با گزينه «بي حاصل و پرهزينه» درگيري با ايران نجات بدهد.
ارتش اسرائيل مسئوليت استاكس نت را پذيرفت
در همين راستا يك ويدئوي تازه منتشر شده از جانب منابع اسرائيلي تاييد مي كند كه طراحي ويروس استاكس نت پروژه نهادهاي نظامي و امنيتي اين رژيم بوده است.
اين ويدئو كه در مراسم توديع گابي اشكنازي از رياست ستاد ارتش اسرائيل پخش شده و به بيان خلاصه فعاليت هاي وي اختصاص دارد، حمله به راكتور اتمي الكبار سوريه در سال 2007 و انتشار ويروس استاكس نت را كه اسرائيلي ها ادعا مي كنند به برنامه غني سازي ايران صدمه زده، به عنوان دستاوردهاي اشكنازي معرفي مي كنند.
اين مراسم روز چهارشنبه 27 بهمن 1389 برگزار شده است. روزنامه هاآرتص در شماره روز پنجشنبه خود و طي گزارشي از اين مراسم نوشته است كه تصاوير مربوط به اين دو عمليات بدون هرگونه تفسيري رسمي در مراسم توديع اشكنازي پخش شد. هاآرتص كه به دو زبان عبري و انگليسي منتشر مي شود اين مقاله را فقط در صفحات عبري زبان خود چاپ كرد. اسرائيلي ها در حالي مسئوليت استاكس نت را پذيرفته اند كه منابع متعدد از جمله يوكيا آمانو مديركل آژانس و كارشناسان مؤسسه علوم و امنيت بين المللي تاييد كرده اند استاكس نت قادر به كند كردن برنامه غني سازي ايران نبوده است. در عوض برخي منابع فني در آمريكا و اروپا مي گويند استاكس نت به سيستم هاي صنعتي در آمريكا آسيب فراواني زده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14