(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 30 بهمن 1389- شماره 19868

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بزرگترين مجرمان تاريخ ايران (يادداشت روز)
ابلاغ سياست هاي كلي نظام در 6 بخش راهبردي
290مصوبه هيئت دولت براي شتاب در عمران استان بوشهر
ماكاروني (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
بي بي سي: گوشمالي كروبي و موسوي نزديك به نظر مي رسد (خبر ويژه)
دعوت علني دلال سيا براي وطن فروشي و جاسوسي (خبر ويژه)
رفقاي ما در 25 بهمن فرصتي طلايي به جمهوري اسلامي دادند (خبر ويژه)
وضعيت اورژانسي غرب و دستور انتحار به گروهك هاي ميليشايي (خبر ويژه)



بزرگترين مجرمان تاريخ ايران (يادداشت روز)

اين يادداشت در پي آن نيست كه به مقوله مجازات و محاكمه سران فتنه و مسببان فتنه ها و اغتشاشات طي 20 ماهه گذشته بپردازد چرا كه ضرورت اين امر اظهر من الشمس است و در روزهاي اخير مهم ترين خواسته بحق و ملي به كيفر رساندن سران فتنه و فتنه گران بوده است.
همين ديروز عموم مردم پس از نماز جمعه در سراسر كشور خواستار محاكمه و اشد مجازات براي سران فتنه شدند. همچنانكه پيش تر از آن نيز- چهارشنبه گذشته- در تشييع جنازه شهيد صانع ژاله اقشار مختلف مردم اين شعار را در خيابان هاي پايتخت طنين انداز كردند كه: «شعار ما يك كلام، محاكمه والسلام».
همراه با خواسته بحق مردم در مجازات افرادي كه با پشتيباني دشمنان نشان دار نظام درصدد اخلال در امنيت عمومي و عملياتي كردن پروژه انتقال «بحران و بي ثباتي» از كشورهاي منطقه به ايران اسلامي بودند، مسئولان ارشد دستگاه قضايي بر محاكمه و مجازات قاطع مسببان اصلي فتنه گري و آشوب تأكيد كردند.
در همين راستا؛ قاضي القضات- آيت الله آملي لاريجاني- دو روز پيش در جمع قضات دادگستري تهران با تصريح بر اين مطلب كه «خيانت سران فتنه به نظام اسلامي و آرمان هاي امام راحل(ره) و ملت شريف ايران بر كسي پوشيده نيست» بر حتمي بودن تعقيب سران فتنه و فتنه گران تأكيد ورزيد.
عموميت و شموليت محاكمه سران فتنه تا جايي است كه به تشكل هاي مختلف دانشجويي و گروهها وشخصيت هاي سياسي اصولگرا ختم نشده بلكه به درخواست عمومي مردم در تظاهرات دهها ميليوني ديروز در سراسر كشور تبديل شده است و حتي بسياري از گروه ها و تشكل ها و شخصيت هاي سياسي كه همسو با جريان اصولگرايي نبوده اند نيز از اقدامات قانون شكنانه و وابستگي سران فتنه به اجانب و دشمنان و گروهك هاي تروريستي اعلام انزجار كرده و تبري جستند. همچنانكه فراكسيون اقليت مجلس هفته گذشته اقدامات 25 بهمن و تحركات مسببين آن را محكوم كرد.
همچنين بايد اين نكته را مورد تأكيد قرارداد كه موج مواج محاكمه سران فتنه به معدود خواصي كه سكوت پيشه كرده بودند نيز رسيد.
بسيار خوب، در شرايطي كه ملت با بصيرت ايران اسلامي پيشاپيش سران فتنه را در اذهان و افكار خود به مجازات رساندند و اينك بحق كيفر و اشد مجازات آنان رامطالبه مي كنند ذكر نكاتي قابل اعتناست:
1- امروز محاكمه و مجازات عوامل اصلي فتنه هاي ريز و درشت پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 كه در 25 بهمن امسال دست به اسلحه بردند و دو جوان اين مرز و بوم را ترور كردند به دغدغه و اولويت اصلي عموم مردم تبديل شده است.
اما بايد توجه داشت كه اگرچه امروزه ديگر تأخير دستگاه قضايي در مجازات سران فتنه، همانگونه كه رياست محترم اين قوه اعلام كرده است جايز نيست و بالاترين مصلحت به كيفر رساندن مسببان و عناصر رده اول جريان فتنه است اما، پرونده فتنه و اتهامات سنگين و پرشمار سران فتنه ابعاد و زواياي مختلف و حساس و پيچيده اي دارد كه شايد اغراق نباشد اگر بگوييم مهم ترين پرونده قضايي طي سه دهه گذشته در نظام حقوقي جمهوري اسلامي است.
از همين روي؛ براي اينكه عمق اين پرونده خطير و حساس خداي ناكرده مورد غفلت و مسامحه قرار نگيرد لازم است دستگاه محترم قضايي با بكارگيري تمام ظرفيت و توانش، در امر «تعقيب»، «تحقيق»، و «رسيدگي و صدور حكم» موشكافانه عمل نمايد و مطلبي را جا نيندازد.
مجرمي را در نظر بگيريد كه كلكسيوني از جرائم و جنايات را مرتكب شده است و قرار است كه عنقريب در دادگاه صالحه محاكمه و مجازات شود. بي شك رسيدگي به اين پرونده با يك پرونده ساده حقوقي يا كيفري متفاوت است و بايد تمامي ابعاد جرم و جنايت مورد توجه قرار بگيرد.
پرونده فتنه و اتهامات سران فتنه به گونه اي است كه به هيچ عنوان با پرونده هاي جاري دستگاه قضايي قابل مقايسه نيست. در اين پرونده سران فتنه و فتنه گران حلقه به گوش «CIA»، «موساد»، «ام آي6» نه تنها «امنيت عمومي» را به مخاطره انداختند و در پس اردوكشي هاي خياباني و ايجاد آشوب و اغتشاش، ميلياردها تومان به بيت المال، اموال عمومي و خصوصي خسارت مادي زدند بلكه به تعبير حكيمانه رهبرانقلاب مهم ترين گناه آنها اميدوار كردن دشمن بود.
دشمني كه به زعم خود از شرايط بوجود آمده استفاده كرده و در بزنگاه هاي مختلف كوشيده است حربه ها و دسيسه هاي متناسب با آن شرايط را بكار گيرد. بنابراين اگر گروهك تروريستي منافقين در تجمعاتي غيرقانوني به روي مردم آتش گشوده و دو جوان ايران اسلامي را ترور مي كند مسئوليت خون هاي ريخته شده با مسبباني است كه اين تجمعات را به راه انداخته و همراه با دشمنان و رسانه هاي ضدانقلاب به بهانه هاي واهي دعوت به تجمع و اردوكشي خياباني كردند.
اگر دانشمندان هسته اي كشور از سوي دشمنان درجه يك ايران اسلامي مورد سوءقصد قرار مي گيرند جنايت انجام شده نيز در همين راستا قابل پي گيري است. همچنانكه چندي پيش رئيس دستگاه قضايي و وزير اطلاعات به عنوان بالاترين مقام قضايي و امنيتي كشور هر كدام نسبت به حفره و رخنه اطلاعاتي در كشور كه مسبب آن فتنه گران و سران آنها بوده اند هشدار دادند.
اينكه دقيقاً در آستانه سالگرد انتخابات رياست جمهوري دهم، قطعنامه تحريمي عليه ايران اسلامي صادر مي شود اتفاقي است؟ قطعاً پاسخ منفي است چرا كه در ادامه اين پروژه، تحريم هاي يكجانبه از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا نيز كليد مي خورد و طرفه آنكه به موازات تمامي اين رويدادها بارها و به كرّات و بي پرده از باراك اوباما و هيلاري كلينتون گرفته تا نتانياهو، مئير داگان و شيمون پرز به صحنه مي آيند و از آشوب و اغتشاش و ناامني در ايران حمايت مي كنند و با پشتيباني مستقيم از سران فتنه و فتنه گران، جريان فتنه را سرمايه خود مي نامند كه به نمايندگي از آنها در جمهوري اسلامي مي جنگند!!!
مستندات در اين باره و حمايت آشكار و عريان دشمنان نشان دار نظام جمهوري اسلامي از سران فتنه و فتنه گران مصداق مثنوي هفتاد من كاغذ است اما تمام حرف اين است كه دستگاه محترم قضايي بايد ضمن به خرج دادن قاطعيت مثال زدني، تمام عزم خود را جزم كند تا قانون گريزان بزرگ را به «عدالت» بسپارد و همه جوانب و اطراف و اكناف قضيه را مورد تعقيب، تحقيق، رسيدگي و حكم قرار دهد.
2- با توجه به اين كه در جريان فتنه، چند كشور به همراه رژيم جعلي صهيونيستي به طور مستقيم و به دور از عرف و نزاكت و قواعد بين المللي در امور داخلي كشورمان دخالت كرده و حتي گستاخانه و خصمانه از آشوبگران و اغتشاشگران حمايت نمودند، بنابراين دايره مجرمين پرونده فتنه بايد به مقامات آن كشورها نيز توسعه بيابد. انتظار آن است كه وزارت امور خارجه نيز با كمك مجموعه دستگاه قضايي، ستاد حقوق بشر و وزارت اطلاعات و نهادهاي امنيتي و انتظامي به طرح دعوا عليه آمريكا، انگليس و رژيم جعلي صهيونيستي در مراجع بين المللي همت بگمارد.
قطع نظر از اين كه طرح اين دعوا در مجامع بين المللي مشخص مي كند كه داعيه داران دروغين حقوق بشر به مباني اوليه حقوق بين الملل و منشور سازمان ملل متحد پايبند نيستند، اين پيام را براي ملت هاي آزاديخواه و مستقل دنيا نيز دربر خواهد داشت كه علي رغم ارتباط درهم تنيده مثلث شوم آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي با فتنه گران در داخل، هم اكنون جمهوري اسلامي تمامي نقشه هاي آنها را نقش بر آب كرده و آنها در اهداف پليد و زياده خواهانه شان ناكام مانده اند.
3- و بالاخره بايد گفت محكمه اي كه عهده دار رسيدگي به فهرستي مطول از اتهامات و جنايات سران فتنه و فتنه گران خواهد بود نه تنها بايد بالذات، قانون را بر صدر نشانده و «عدالت» را قوياً محقق نمايد بلكه بايسته است اين رسالت مهم را قدر دانسته و با صدور حكمي متقن و قاطع ابعاد پيدا و پنهان جريان فتنه را مكشوف سازد. اين محكمه براي آيندگان در حكم شاخص و مستندي غيرقابل انكار خواهد بود كه ضمن به كيفر رساندن متجاوزان و مجرمان اصلي، مظلوميت توأم با اقتدار نظام را به نمايش مي گذارد.
حسام الدين برومند

 



از سوي رهبر معظم انقلاب صورت گرفت
ابلاغ سياست هاي كلي نظام در 6 بخش راهبردي

مقام معظم رهبري سياست هاي كلي نظام در امور ايثارگران، مسكن، شهرسازي، تشويق سرمايه گذاري، پدافند غيرعامل و افتا را ابلاغ فرمودند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجمع تشخيص مصلحت نظام، مقام معظم رهبري سياست هاي كلي نظام در امور ترويج و تحكيم فرهنگ ايثار و جهاد و ساماندهي امور ايثارگران، شهرسازي، مسكن، تشويق سرمايه گذاري، پدافند غيرعامل و امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات (افتا) را ابلاغ فرمودند.
در اين سياست هاي ابلاغي كه به عنوان راهنماي دستگاه هاي اجرايي، تقنيني و نظارتي است، مقام معظم رهبري خط مشي و جهت گيري نظام را در شش بخش مذكور تعيين فرمودند، پيش نويس اين سياست ها قبلاً در مجمع تشخيص مصلحت نظام تهيه و به محضر معظم له تقديم شده بود.
براساس اين گزارش، متن كامل سياست هاي ابلاغ شده از سوي رهبرمعظم انقلاب به شرح ذيل است؛
سياست هاي كلي ترويج و تحكيم فرهنگ ايثار و جهاد سازماندهي امور ايثارگران
به منظور ترويج و تحكيم فرهنگ پايداري و ايثار و جهاد در كشور و تكريم و پاسداري از حق ايثارگران اعم از شهيدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و خانواده هاي آنان و سهمي كه در عزت، امنيت و اقتدار ملي و نظام اسلامي دارند، سياست هاي كلي نظام در اين امور به شرح ذيل تعيين مي گردد:
1-اعتلاء، ترويج و تحكيم فرهنگ ايثار، جهاد، شهادت و تفكر بسيجي در جامعه و نهادينه ساختن آن در انديشه، باور، منش و رفتار مردم و مسئولان و مقابله با عوامل بازدارنده و تضعيف كننده آن.
2- تعظيم و تكريم ايثارگران و پاسداري از منزلت و حق عظيم آنان بر مردم و كشور و تبيين نقش برجسته آنان در انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن و دفاع مقدس و امنيت ملي.
3- بسترسازي، ايجاد و توسعه ظرفيت هاي لازم در رسانه ها بويژه صدا و سيما، نظام آموزشي كشور و دستگاه هاي فرهنگي و هنري به منظور تحقق بندهاي يك و دو و ترويج اهداف، آرمان ها، وصايا و آثار ايثارگران و ارائه الگوهاي جهاد و حماسه و فداكاري و معرفي قهرمانان عرصه جهاد و شهادت به جامعه.
4- حمايت از توليد آثار ارزنده فرهنگي و هنري در جهت اشاعه فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت در جامعه.
5- تحقيق، شناسايي و ترويج مستمر عوامل تقويت كننده فرهنگ جهاد، ايثار و شهادت و مشاركت دستگاه ها و اركان نظام و لايه هاي مختلف اجتماعي در اجراي سياست هاي مربوط به ايثارگران.
6- توانمندسازي فردي و جمعي و اهتمام به پرورش استعدادها و ارتقاء سطح علمي، فني و فرهنگي ايثارگران و فرزندان آنها به منظور نقش آفريني فعال و موثر در عرصه هاي مختلف و اولويت دادن به استفاده از ايثارگران در بخش هاي مديريتي در شرايط مساوي.
سياست هاي كلي شهرسازي
1- مكان يابي توسعه شهرها در چارچوب طرح آمايش سرزميني و براساس استعدادهاي اقتصادي و با رعايت معيارهاي زيست محيطي و مراقبت از منابع آب و خاك كشاورزي، و ايمني در مقابل سوانح طبيعي و امكان استفاده از زيرساخت ها و شبكه شهري.
2- تعيين ابعاد كالبدي شهرها در گسترش افقي و عمودي با تاكيد بر هويت ايراني-اسلامي و رعايت ملاحظات فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي، امنيتي، حقوق همسايگي و امكانات زيربنايي و الزامات زيست محيطي و اقليمي
3- هماهنگ سازي مقررات و ايجاد هماهنگي در نظام مديريت تهيه، تصويب و اجراي طرح هاي توسعه و عمران شهري و روستايي.
4- تامين منابع پايدار براي توسعه و عمران و مديريت شهري و روستايي با تاكيد بر نظام درآمد- هزينه اي و در چارچوب طرح هاي مصوب.
5- حفظ هويت تاريخي در توسعه موزون شهر و روستا با احياء بافت هاي تاريخي و بهسازي يا نوسازي ديگر بافت هاي قديمي.
6- جلوگيري از گسترش حاشيه نشيني در شهرها و ساماندهي بافت هاي حاشيه اي و نامناسب موجود.
7- تقويت و كارآمد كردن نظام مهندسي، ايمن سازي و مقاوم سازي محيط شهري و روستايي.
8- رعايت هويت تاريخي و معنوي شهرها در توسعه و بهسازي محيط شهري بويژه شهرهايي از قبيل قم و مشهد.
9- سطح بندي شهرهاي كشور و جلوگيري از افزايش و گسترش بي رويه كلان شهرها.
10- رعايت نياز و آسايش جانبازان و معلولان در طراحي فضاي شهري و اماكن عمومي.
سياست هاي كلي مسكن
1-مديريت زمين براي تامين مسكن و توسعه شهر و روستا در چارچوب استعداد اراضي و سياست ها و ضوابط شهرسازي و طرح هاي توسعه و عمران كشور و ايجاد و توسعه شهرهاي جديد.
2- احياي بافتهاي فرسوده شهري و روستايي از طريق روشهاي كارآمد.
3- برنامه ريزي دولت در جهت تامين مسكن گروههاي كم درآمد و نيازمند و حمايت از ايجاد و تقويت موسسات خيريه و ابتكارهاي مردمي براي تامين مسكن اقشار محروم.
4- برنامه ريزي جامع براي بهبود وضعيت مسكن روستايي با اولويت مناطق آسيب پذير از سوانح طبيعي و متناسب با ويژگي هاي بومي.
5- ايجاد و اصلاح نظام مالياتها و ايجاد بانك اطلاعاتي زمين و مسكن.
6-حمايت از توليد حرفه اي، انبوه و صنعتي مسكن.
7- اجباري كردن استانداردهاي ساخت و ساز و مقررات ملي ساختمان و طرحهاي صرفه جويي انرژي.
8- رعايت ارزشهاي فرهنگي و حفظ حرمت و منزلت خانواده در معماري مسكن.
9- تقويت پژوهش و ارتقاي سطح دانش علمي در حوزه مسكن.
سياست هاي كلي پدافند غيرعامل
1- تاكيد بر پدافند غيرعامل كه عبارت است از مجموعه اقدامات غيرمسلحانه كه موجب افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري، تداوم فعاليت هاي ضروري، ارتقاي پايداري ملي و تسهيل مديريت بحران در مقابل تهديدات و اقدامات نظامي دشمن مي گردد.
2- رعايت اصول و ضوابط پدافند غيرعامل از قبيل انتخاب عرصه ايمن، پراكنده سازي يا تجميع حسب مورد، حساسيت زدايي، اختفا، استتار، فريب دشمن و ايمن سازي نسبت به مراكز جمعيتي و حائز اهميت بويژه در طرحهاي آمايش سرزميني و طرحهاي توسعه آينده كشور.
3-طبقه بندي مراكز، اماكن و تاسيسات حائز اهميت به حياتي، حساس و مهم و روزآمد كردن آن در صورت لزوم.
4- تهيه و اجراي طرحهاي پدافند غيرعامل (با رعايت اصل هزينه- فايده) در مورد مراكز، اماكن و تاسيسات حائز اهميت (نظامي و غيرنظامي) موجود و در دست اجرا براساس اولويت بندي و امكانات حداكثر تا پايان برنامه ششم و تامين اعتبار مورد نياز.
5- تهيه طرح جامع پدافند غيرعامل در برابر سلاح هاي غيرمتعارف نظير هسته اي، ميكروبي و شيميايي.
6- دو يا چند منظوره كردن مستحدثات، تاسيسات و شبكه هاي ارتباطي و مواصلاتي در جهت بهره گيري پدافندي از طرحهاي عمراني و توسعه اي بويژه در مناطق مرزي و حساس كشور.
سياست هاي كلي
تشويق سرمايه گذاري
1- حمايت از مالكيت و كليه حقوق ناشي از آن از جمله مالكيت معنوي.
2- تقويت و حمايت از توسعه سرمايه گذاري بخش خصوصي و تعاوني در فعاليتهاي اقتصادي كشور برابر با سياست هاي ابلاغي اصل 44 قانون اساسي.
3- تنظيم سياست هاي پولي، مالي و ارزي با هدف دستيابي به ثبات اقتصادي و مهار نوسانات و تقويت توليد ملي.
4- افزايش بهره وري اقتصاد كشور با اصلاحات و اقدامات لازم بويژه اصلاحات ساختاري و مديريتي و كاهش هزينه هاي مبادله و رفع موانع.
5- افزايش توان رقابت اقتصادي در داخل و صحنه هاي بين المللي از طريق لغو انحصارات غيرضرور و تقويت ساختار رقابتي و زيرساخت هاي لازم و حمايت از كارآفريني و ارتقاي خلاقيت و نوآوري.
6- اصلاح نظام مالياتي در جهت تقويت سرمايه گذاري از طريق ثبات ماليات ها، شفافيت درآمدها، صراحت در مقررات و منطقي كردن معافيت ها.
7- تجهيز پس انداز ملي، تقويت نظام پولي و هدايت بازارهاي پول و سرمايه در جهت حمايت از سرمايه گذاري.
8- توجه به كسب دانش فني، دسترسي به بازارهاي بين المللي، رشد اقتصادي، توسعه اشتغال و ارتقا، مديريت و بهره وري، در جذب سرمايه گذاري خارجي، با اولويت سرمايه گذاري مستقيم و بلندمدت.
9- تنظيم فعاليت مجاز سرمايه گذاري خارجي در بورس اوراق بهادار به نحوي كه ثبات و تعادل بازارهاي مالي و ارزي حفظ شود.
10- ساماندهي رفتار تقنيني اداري، قضايي، بازرسي، نظارت، حسابرسي و تخصصي كردن امور در جهت حمايت از سرمايه گذاري و توليد.
11-توانمندسازي بخش هاي خصوصي و تعاوني بر ايفاي فعاليت هاي گسترده و اداره بنگاههاي اقتصادي بزرگ.
سياست هاي كلي امنيت فضايي توليد و تبادل اطلاعات و ارتباطات (افتا)
1-ايجاد نظام جامع و فراگير در سطح ملي و سازوكار مناسب براي امن سازي ساختارهاي حياتي و حساس و مهم در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات، و ارتقا، مداوم امنيت شبكه هاي الكترونيكي و سامانه هاي اطلاعاتي و ارتباطي در كشور به منظور:
- استمرار خدمات عمومي.
- پايداري زيرساختهاي ملي.
- صيانت از اسرار كشور.
- حفظ فرهنگ و هويت اسلامي- ايراني و ارزشهاي اخلاقي.
- حراست از حريم خصوصي و آزادي هاي مشروع و سرمايه هاي مادي و معنوي.
2- توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات با رعايت ملاحظات امنيتي.
- ارتقا، سطح دانش و ظرفيتهاي علمي، پژوهشي آموزشي و صنعتي كشور براي توليد علم و فناوري مربوط به امنيت فضاي اطلاعاتي و ارتباطي (افتا).
4- تكيه بر فناوري بومي و توانمنديهاي تخصصي داخلي در توسعه زيرساخت هاي علمي و فني امنيت شبكه هاي الكترونيكي و سامانه هاي اطلاعاتي و ارتباطي.
5- پايش، پيشگيري، دفاع و ارتقاي توان بازدارندگي در مقابل هرگونه تهديد در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات.
6- تعامل موثر و سازنده منطقه اي و جهاني و همكاري و سرمايه گذاري مشترك در حوزه هاي دانش، فناوري و امور مربوط به امنيت شبكه هاي الكترونيكي و سامانه هاي اطلاعاتي و ارتباط با حفظ منافع و امنيت ملي.
7- تعيين نهاد متولي و هماهنگ كننده زير نظر دولت به منظور هدايت، نظارت و تدوين استانداردهاي لازم براي حفظ و توسعه امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات و ارتباطات و تهيه پيش نويس قوانين مورد نياز.
8- فرهنگ سازي، آموزش و افزايش آگاهي و مهارتهاي عمومي در حوزه افتا.
9- رعايت موازين شرعي و مقررات قانوني مربوط به حفظ حقوق فردي و اجتماعي در اجراي اين سياست ها.

 



290مصوبه هيئت دولت براي شتاب در عمران استان بوشهر

معاون اول رئيس جمهور گفت: هيئت دولت در سومين سفر استاني خود به بوشهر290مصوبه براي شتاب عمران و آباداني استان بوشهر تصويب كرد.
به گزارش ايسنا، محمد رضا رحيمي چهارشنبه شب در پايان نشست هيئت دولت در استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در سفرهاي اول و دوم به ترتيب هيات دولت 182و 205مصوبه به تصويب رسيده بود.
وي اضافه كرد: در كارگروه فرهنگي كه به رياست دكتر احمدي نژاد تشكيل شد، پيشنهاد اوليه براي توسعه زيرساخت هاي فرهنگي 17ميليارد تومان براي هر سال بود كه به دستور رئيس جمهوري اين رقم به 30ميليارد تومان افزايش يافت.
معاون اول رئيس جمهور از بخشودگي و استمهال وامهاي بخش كشاورزي، خرما و پرورش ميگو در استان بوشهرخبر داد وافزود: در زمينه خشكسالي و چگونگي استمهال وامهاي دريافتي نيز در كارگروه ياد شده تا پايان سال 89تصميم گيري و براي اجرا ابلاغ خواهد شد.
رحيمي، اختصاص مبلغ يك هزار و 200ميليارد ريال براي توسعه و اصلاح شبكه برق استان بوشهر تا سال 92، اختصاص 476ميليارد ريال براي اجراي طرحهاي كشاورزي، منابع طبيعي و آبخيزداري، اختصاص 200ميليارد ريال براي طرح هاي فاضلاب و مجتمع هاي آب روستايي، مجوز فروش اوراق مشاركت به مبلغ هشت ميليارد ريال براي آزاد راه بوشهر - شيراز و طرح هاي آب و فاضلاب را از ديگر مصوبات سومين سفر هيات دولت به استان بوشهر ذكر كرد.
وي اظهار داشت: هيئت دولت براي راه آهن بوشهر- شيراز نيز تصميم گيري كرد كه شاخه هايي كه از اين راه منشعب مي شود بندر بوشهر كه يكي از بنادر مطرح كشور مي شود را نيز به اين شبكه ريلي متصل كند.
رحيمي گاز رساني به 100روستاي استان بوشهر علاوه بر تعهدات سفرهاي قبلي و تسريع در اجراي گازرساني به شهرهاي باقي مانده طي سال 90تا 92را از ديگر مصوبات اين سفر ذكر كرد.
وي گفت: همچنين مصوب شد عمليات اجرايي فرودگاه جديد بوشهر در سال 90آغاز و تا پايان برنامه پنجم توسعه نيز به بهره برداري برسد.
معاون اول رييس جمهوري افزود: همچنين هيات دولت مصوب كرد بوشهر به بندري گسترش يابد كه زمينه ترانزيت كالا از آسيا، خاورميانه و كشورهاي حوزه قفقاز براي انتقال نفت و غلات از آن سوي ايران به سمت كشورهاي خليج فارس فراهم شود.
وي احداث دانشگاه صنعتي بوشهر با رويكرد رشته هاي نفت، گاز و پتروشيمي در بندر بوشهر، اجراي 50هزار هكتار شبكه آبياري در طول برنامه پنجم توسعه، تكميل مطالعات و شروع عمليات سد دشت پلنگ در سال 90، تامين 50درصد اعتباراجراي طرحهاي نوين آبياري در سطح 30هزار هكتاربصورت بلاعوض از سال 90تا 92را از ديگر طرح ها ذكر كرد.
رحيمي افزود: هيات دولت مصوب كرد براي حمايت از تيم هاي مطرح ورزشي به ويژه فوتبال از محل منابع وزارت نفت با تاكيد رييس جمهوري حمايت هاي مالي انجام شود.
رحيمي اضافه كرد: اختصاص يكهزار و 180ميليارد ريال تسهيلات قرض الحسنه با اولويت ايثارگران و مددجويان و كمك به تعاوني ها، اختصاص 188ميليارد ريال براي احداث اردوگاه، مجتمع هاي فرهنگي و مراكز حمايتي تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي براي سالهاي 89تا 91 و تامين منابع ريالي براي تكميل كارخانه سيمان مند دشتي در سال 90و اختصاص 40ميليارد ريال براي نوسازي واحدهاي نوسازي و بهسازي واحدهاي خبازي از ديگر مصوبات هيات دولت است.
معاون اول رئيس جمهور اختصاص 42ميليارد ريال براي تامين زيرساختهاي بازرگاني در سالهاي 90 و 91، تسهيلات براي سه هزار جهيزيه، چهار هزار لوازم منزل، دو هزارتعمير واحد مسكوني و دو هزار و 500واحد گازكشي منازل محرومان و اختصاص تسهيلات ارزان قيمت براي ايجاد سيلوي 50هزار تني را از ديگر مصوبات اين سفر ذكر كرد.
وي افزود: توسعه روابط تجاري و صادرات اقلام صادراتي ايران به عراق از طريق خط كشتيراني به بنادر جنوبي عراق از طريق استان بوشهراز ديگر مصوبات اين سفر است.
رحيمي يادآور شد: در بخش زيربنايي مسكن نيز دولت مصوبات خوبي داشت كه مي توان تكميل راه آهن بوشهر- شيراز و عسلويه تا پايان برنامه پنجم توسعه، تكميل مطالعات راه آهن بندر امام ، بوشهر - عسلويه و اختصاص 100ميليارد ريال براي خريد امكانات راهداري از ديگر اين مصوبات اعلام كرد.
رحيمي ادامه داد: فراهم نمودن زيرساخت هاي بندر بوشهر براي تبديل بوشهر به بندر بزرگ بين المللي از ديگر مصوبات اين سفر است.
وي بيان كرد: احداث آزادراه بوشهر شيراز از محل فروش پنج هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت ، اختصاص 150 ميليارد ريال براي عمران شهري، حمل و نقل عمومي و طرح هاي هادي روستايي ازديگر مصوبات سفر است.
وي گفت: باتوجه به اينكه براساس يكي از مصوبات سفرهاي قبلي هيات دولت اختصاص 50 درصد نيروهاي شاغل در شركت هاي نفتي بايد بومي استان بوشهر باشد هم اينك 32 درصد اين سهميه اختصاص يافته است كه بنا به دستور رييس جمهوري 18 درصد باقي مانده بايد بزودي اجرايي شود. در اين مصوبه مقرر شد نيروي بومي فقط به مردم استان بوشهر تلقي شود و استان هاي همجوار مشمول اين مصوبه نمي شوند كه اين مصوبه بايد مديريت شود تا به شكل مطلوب عملياتي شود.
تأكيد رئيس جمهور بر الگوي اسلامي - ايراني براي پيشرفت
رئيس جمهور ارائه الگوي اسلامي- ايراني را در مسير پيشرفت كشور مورد تاكيد قرار داد و گفت : رسيدن به جامعه اي سعادتمند با ويژگي هاي الهي نيازمند الگوي اسلامي - ايراني است و توجه به اين الگو در تمامي بخش ها موجب تقويت انسجام اجتماعي ، عدالت و پاكي مي شود.
محمود احمدي نژاد در ديدار مديران استان بوشهر با تاكيد بر اينكه قطار سازندگي و پيشرفت ملت ايران شتاب گرفته است ، گفت : ايجاد حركت جدي در مسير سازندگي و پيشرفت كشور، نيازمند هدف گذاري و حركت بر مبناي الگوي ايراني - اسلامي است .
رئيس جمهور با اشاره به اينكه الگوي برنامه ريزي توسعه نمي تواند كشور را به پيشرفت برساند گفت : الگوي برنامه ريزي توسعه يك طراحي استعماري است و نظام سلطه
ساز و كارهاي حاكم بر جهان را به گونه اي طراحي كرده است كه ملت ها هميشه دنباله رو و محتاج آنها باشند از اين رو ضرورت دارد الگو و ريل حركت خود را تغيير دهيم .
دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد: اگر در ريل ترسيم شده از سوي نظام سلطه حركت كنيم هيچ گاه به جايگاه پيشتازي در جهان نخواهيم رسيد.
رئيس جمهور گفت : اگر چه سرمايه گذاري صورت گرفته در كشور در پنج سال اخير غير از حوزه هاي نفتي، پنج تا شش برابر كل سرمايه گذاري صورت گرفته قبل از دولت نهم است اما با وجود همه اقدامات انجام شده هنوز در ابتداي راه هستيم.
وي درمورد بعد اسلامي الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت، گفت: ما قصد داريم به جامعه اي با حاكميت آرمان هاي الهي برسيم كه تقوي، عشق ، محبت و كرامت در آن موج بزند.
دكتر احمدي نژاد، ذوق و خلاقيت را از ويژگي هاي ايرانيان در طول تاريخ دانست و افزود: هنر ايرانيان اين بوده است كه از طبيعت هر نقطه با فكر و مهندسي براي توسعه و حل مشكلات منطقه استفاده مي كردند.
رييس جمهور با تاكيد بر لزوم بازگشت و استفاده از روش هاي ايراني در مسير پيشرفت و تعالي تصريح كرد: در فرهنگ سرمايه داري هر كس مصرف بيشتري دارد، معتبرتر و داراي جايگاه بالاتري در جامعه است اما شان اجتماعي در فرهنگ ايران زمين به ميزان مصرف ارتباطي ندارد بلكه به شخصيت افراد مرتبط است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود مديران استان بوشهر را به قدرشناسي از فرصت خدمت گزاري، عشق و خدمت به مردم و مراعات بيت المال فراخواند و گفت: مديران بايد قدر فرصت خدمت گزاري به ملت ايران را بدانند و لازمه اين خدمت گزاري داشتن عشق و محبت به مردم است و مديران بايد توجه داشته باشند كه سطح مقام و بزرگي يك فرد در ميزان احساس خدمت گزاري به مردم است.
وي در ادامه بر صرفه جويي بيشتر، حفظ حرمت بيت المال و جلوگيري از هرگونه ريخت و پاش تاكيد كرد و گفت: معتقدم كه با همين ميزان اعتبار موجود مي توان5.1 تا دو برابر وضعيت فعلي، كار و فعاليت كرد.
دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد : به منظور دستيابي به جايگاه شايسته ايران بايد روش هاي بومي را طراحي و اجرا كرد.
رييس جمهور اظهار داشت: شياطين داخلي و خارجي همانطور كه در موضوع هسته اي با تمسخر سخن مي گفتند، اگر روي عزت و استقلال خودمان بايستيم بازهم با تمسخر سخن خواهند گفت.
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: بايد روش هاي بومي و روابط اجتماعي خود را احيا كنيم و از اين كه بگوييم نظام سرمايه داري را قبول نداريم نبايد بترسيم چرا كه همه حرف ها و وعده هاي نظام سرمايه داري دروغ بوده است.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه ايران عزيزترين كشور دنيا، الهام بخش ملت ها و نماد و پرچم برافراشته توحيد و عدالت در جهان است ، گفت : ملت ايران همانند سدي در برابر قدرت هاي زورگو ايستادگي و ماهيت آنها را براي ملت ها آشكار كرده و تمام سلاح ها و قدرت هاي شيطاني آنها را خنثي كرده است.
كاري مي كنيم كه شاهين بوشهر هميشه بدرخشد
رئيس جمهور در سفر استاني خود از رفع مشكلات شاهين بوشهر خبرداد.محمود احمدي نژاد كه به همراه هيئت دولت در سفر استاني بوشهر به سر مي برد ، در بخشي از گفته هايش در پاسخ به شعار هواداران شاهين كه در ورزشگاه حضور داشتند گفت:استان شما يك تيم فوتبال دارد كه هميشه مي درخشد واين نشانه استعداد بالاي بوشهري هاي عزيز است. ان شاءالله ما در دولت كاري خواهيم كرد كه با رفع مشكلات اين تيم شاهين شما براي هميشه بدرخشد.
اين بخش از سخنان رئيس جمهور با استقبال بسيار مردم مواجه شد به گونه اي كه پير وجوان به تشويق رييس جمهور پرداختند.
تقدير احمدي نژاد از مردم براي حضور تاريخي در 22 بهمن امسال
دكتر محمود احمدي نژاد در جلسه استاني هيات دولت با قدرداني از حضور گسترده و پرشور مردم استان در استقبال از اعضاي هيات دولت ، گفت : در روز 22 بهمن مردم ايران با حضور با شكوه خود در خيابان ها، صحنه اي را خلق كردند كه در اذهان جهانيان باقي ماند و امروز كمتر از يك هفته، مردم سلحشور بوشهر با اجتماع بي نظير خود در استقبال از خادمينشان، بار ديگر صحنه بي نظيري را به نمايش گذاشتند و بي ترديد حضور پرشور مردم اين ديار پيروزي بزرگ ديگري براي ملت ايران به حساب مي آيد .
وي خاطر نشان كرد : غرب كه متهم درجه اول برپايي حكومت هاي ديكتاتوري در جهان است، امروز متوجه شده كه انرژي عظيمي در بين ملت هاي جهان عليه آنان به وجود آمده است اگر چه با تغيير نقاب قصد دارند اين انرژي را به نوعي به نفع خود تخليه و مصادره كنند اما بدون شك حضور با شكوه مردم ايران درصحنه هاي مختلف تمام نقشه هاي آنان را نقش بر آب كرده است .
رئيس جمهور با اشاره به اينكه استان بوشهر خط مقدم ايستادگي ملت ايران است اهميت استان را مورد تاكيد قرار داد و گفت : مردم اين خطه در مقابل استعمارگران قدرتمند جهاني كه به انواع سلاح ها مجهز بودند، ايستادگي كرده و هيبت آنها را در هم شكستند، از سوي ديگر بوشهر دروازه اقتصادي و سياسي كشور بوده است و با حفظ اصالت فرهنگي خود همچنان در مسير تعالي و پيشرفت حركت مي كند ؛ لذا ضرورت دارد نوع نگاه به اين منطقه اصلاح شده و به عمران و آباداني آن شتاب بخشيد .
وي از وزرا خواست علاوه بر مشاركت دادن مردم در صنايع پايين دستي، پروژه پارس شمالي را هر چه سريعتر فعال كنند .
رئيس جمهور همچنين خطاب به وزرا تصريح كرد مصوبات را به گونه اي در سطح كل استان توزيع كنند كه موجبات خشنودي و رضايت همه مردم استان بوشهر را فراهم كند .
راه آهن شيراز - بوشهر، حل مشكلات كشاورزان، رفع مشكلات شبكه آبياري و همچنين رفع مشكلات آب كشاورزان، رفع مشكلات روستاييان، رفع نيازهاي عشاير، ارتقاي تقسيمات كشوري در استان، رفع مشكلات ورزش جوانان در استان و تكميل پروژه هاي عمراني از جمله موضوعاتي بود كه دكتر احمدي نژاد در جلسه هيأت دولت بر آنها تأكيد و از وزراي مربوطه خواست تا اين موضوعات را هرچه سريع تر مورد پيگيري قرار دهند.
 



ماكاروني (گفت و شنود)

گفت: برخي از سايت هاي وابسته به ضد انقلابيون فراري به دوستان خود هشدار داده اند كه از افتضاح 25 بهمن پند بگيرند و ديگر فريب مهاجراني و كديور و امثال آنها را نخورند.
گفتم: بي معرفت ها! چرا مي خواهند اين دريچه رحمت را به روي نظام اسلامي ببندند و از تكرار 25 بهمن جلوگيري كنند!
گفت: اتفاقا همين سايت ها نوشته اند «چرا خودمان را گول بزنيم؟ حركت ما در 25 بهمن هديه اي به رژيم جمهوري اسلامي بود».
گفتم: حيوونكي ها، اين فقره را خوب فهميده اند!
گفت: نوشته اند مگر تظاهرات 22 بهمن را فراموش كرده ايد؟ براندازي جمهوري اسلامي يك خواب و خيال است.
گفتم: يارو خواب ديد كه داره بزرگترين ماكاروني دنيا رو مي خوره، از خواب كه بيدار شد ديد كش شلوارش نيست!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ از مسئولين كيهان مي خواهم كه صداي اعتراض مردم به محركان و مجريان حوادث 25 بهمن را به گوش مسئولان عالي قضايي برسانند. چرا قوه قضائيه با سران فتنه برخورد نمي كند؟ تا كي تماشاگري؟ شعار مردم در اجتماعات اخير اين بود. شعار ما يك كلام محاكمه والسلام
حميد بغدادچي و تماس هاي متعدد ديگر
¤ تدبير رهبر معظم انقلاب در نوع برخورد با سران فتنه نهايتا باعث رسوايي هرچه بيشتر آنها توسط خودشان گرديد. مكروا و مكرالله والله خيرالماكرين.
2878---0919
¤ ما اعتراض خود را به دولت اعلام مي كنيم. چرا دولت از ملت ماليات مي گيرد تا امنيت جامعه را حفظ كند ولي آن را صرف امنيت فتنه گران و سران فتنه مي كند. چرا اينقدر بايد از اين سران خبيث فتنه حفاظت شود.
اسدالله عشقي
¤ پيشنهاد مي كنم دستگيرشدگان اغتشاشات و سران فتنه را داخل همان سطل هاي زباله قرار دهند و در شهر بگردانند تا هرچه بيشتر خوار و ذليل شوند.
450---0936
¤ حضرت علي(ع) در خطبه پنجم نهج البلاغه مي فرمايد: در زمان وقوع فتنه در جامعه مردم بايد امواج فتنه را با كشتي نجات درهم بشكنند و تاج فخر و برتري جويي را بر زمين بگذارند. اميد است كه با پيروي از سيره امام علي(ع) همگي به سلامت از فتنه عبور كنيم.
5682---0936
¤ همين كه تمامي شبكه هاي ماهواره اي مورد حمايت غرب و صهيونيسم تبليغ راهپيمايي فتنه گران در 25 بهمن را مي كردند شك نكنيد كه موسوي دست نشانده اسرائيل و آمريكاست و درست در شرايطي اين غائله را به پا كردند كه در خاورميانه تمام دولت هاي دست نشانده رژيم صهيونيستي يكي پس از ديگري در حال فروپاشي هستند.
عالم شكن و 7260---0912
¤ براي ما فرزندان دفاع مقدس دردآور است كه تعدادي اراذل و اوباش در پايتخت ام القراي جهان اسلام به عربده كشي مشغول شوند و مسئولين هم كاري به آنها نداشته باشند. اي كاش اينها در عمليات مرصاد بودند و به دوستانشان ملحق مي شدند.
1752---0911
¤ چرا دادگاه ويژه روحانيت نسبت به خلع لباس خائنين به اسلام و نظام اسلامي و مزدور اجانب مثل كروبي و خاتمي اقدام نمي كند؟ نكند مثل محاكمه مطبوعات اصولگرا به جاي اين فتنه گران به دنبال خلع لباس مدافعان انقلاب اند؟
2664---0911
¤ بعيد نمي دانم در آينده اي كه زياد هم دور نيست صبر ملت براي محاكمه سران فتنه تمام شود و آن وقت مسئوليت آن با افرادي است كه در برخورد با آنها كوتاهي كردند.
قياسي از تهران
¤ سران فتنه كه به دنبال مجوز راهپيمايي به طر فداري از قيام ملت مصر عليه حسني مبارك بودند اگر جرأت چنين اقدامي را داشتند همان 22 بهمن كه امام آن را يوم الله نام گذاشتند در كنار ملت به راهپيمايي مي آمدند. پس اين نشان مي دهد كه آن ها با نفاق خود قصد ديگري غير از حمايت از مردم مصر داشتند، همان طور كه ديديم حتي يك شعار در اين راستا سر ندادند.
يك خانم خانه دار
¤ بعضي از روزنامه ها از قول آقاي هاشمي رفسنجاني تيتر كرده اند كه در طرح هدفمند كردن يارانه ها به كارگرها ظلم نشود. از قول ما كارگران بنويسيد چه شده كه ايشان به ياد دفاع از كارگر جماعت افتاده است؟ ايشان چرا عليه سران فتنه يعني دشمنان واقعي كارگران، صريحاً موضع نمي گيرد.
حسيني
¤ گفته مي شود با راه اندازي يك نيروگاه توربين بادي در منطقه سيستان يك سوم پيك برق مصرفي كشور تأمين مي شود؟ خواهشمندم مسئولين مربوطه اقدامي در اين زمينه داشته باشند.
0825---0915
¤ سال 85 از شركت ايران خودرو خودرو آردي خريدم. هنوز سند ماشين را تحويل نداده اند. چون جانباز ضايعه نخاعي و شيميايي هستم نمي توانم مدام پيگير موضوع بشوم. مسئولين شركت هم ظاهراً از خدا خواسته بي توجهي كرده و احساس مسئوليت نمي كنند.
1220---0911
¤ پيشنهاد مي كنم تا بخشي از مشكلات درمان بيماران لاعلاج، اشتغال جوانان، ازدواج آسان، كشاورزي و بيكاري حل و فصل شود مقداري از بودجه تربيت بدني در بخش فوتبال را به اين امور اختصاص دهند.
4061---0917
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 5/10/89 روزنامه كيهان باعنوان «خاموشي معابر» محدوده زيرپل گيشا روبروي دانشكده مديريت به آگاهي مي رساند: مشكل خاموشي محدوده مذكور مرتفع شده و در حال حاضر محل فوق از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان مورخ 1/10/89 با عنوان: «جمعي از معلمان جديدالورود» به اطلاع مي رساند: احكام كليه معلمان واجد شرايط صادر و نسبت به پرداخت حقوق آنان اقدام گرديده است.
پاسخ آموزش و پرورش منطقه 13 تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون خوانندگان روزنامه كيهان در تاريخ 16/11/89 مبني بر ادعاي راننده اي به داشتن طلب از آموزش و پرورش منطقه 13 به اطلاع مي رساند كه اين ادعا صحت نداشته بنابراين شخص مدعي براي اثبات موضوع حضورا به دفتر پشتيباني اين منطقه مراجعه نموده تا در اين خصوص پيگيري و رفع ابهام گردد.
پاسخ مجمع امور صنفي مشترك صنوف شهرستان شميرانات
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 3/11/1389 در ستون «كيهان و خوانندگان» به شرح متن «وزارت بازرگاني و مجمع امور صنفي شهرستان شميرانات مبادرت به انحلال اتحاديه صنف مشاورين املاك شميران كرده اند و... به آگاهي مي رساند: 1- اتحاديه صنف مشاورين املاك براساس آمار ثبت شده توسط اتحاديه در سامانه مركز امور اصناف و بازرگانان، داراي 422 عضو مي باشد فلذا اظهار بيش از 600 واحد صنفي واهي و بي اساس مي باشد. 2- اظهار انحلال اتحاديه صنف مشاورين املاك شهرستان شميرانات بي اساس مي باشد. به استناد تبصره 1 ماده 22 قانون نظام صنفي مصوب 24/12/1382 مدت خدمت و مسئوليت اعضاي هيئت مديره اتحاديه ها از تاريخ انتخاب چهار سال تمام بوده است كه اين مدت در مورخ 28/9/89 منقضي گرديده است. 3- قابل ذكر است به دليل تخلف اعضاي هيئت مديره اتحاديه و عدم تمكين از مقررات موضوعه عليرغم تذكرات مراجع ذيربط، پرونده اتحاديه در مراجع صلاحيتدار در حال رسيدگي قانوني مي باشد. 4- مقدمات برگزاري انتخابات هيئت مديره اتحاديه وفق قوانين موضوعه در حال انجام بوده و هيئت سرپرستي نيز تا برگزاري انتخابات حسب مقررات منصوب خواهند شد. 5- كليه امور اتحاديه توسط مجمع امور صنفي مشترك شهرستان بدون وقفه و به نحو شايسته تر از اتحاديه تاكنون صورت پذيرفته كه مستندات آن موجود مي باشد. 6- برگزاري همايش اعضاي اتحاديه صنف مشاورين املاك با حضور اكثريت مطلق اعضاء و همايش آتي كه مقدمات آن در حال انجام مي باشد. 7- اطلاع رساني متوالي از طريق ارسال پيام كوتاه به اعضاي صنف جهت انجام امور مربوطه و خدمات ارايه شده از سوي مجمع امور صنفي.

 



بي بي سي: گوشمالي كروبي و موسوي نزديك به نظر مي رسد (خبر ويژه)

ارگان رسمي دولت انگليس از گسترش اتفاق نظر در ميان اعضاي خانواده بزرگ نسبت به دست اندركاران داخلي فتنه ابراز نگراني كرد.
بي بي سي با بررسي اتفاق نظر پديد آمده در طيفي از چهره هاي سياسي در ايران- از مراجع عظام و اصولگرايان و رئيس و نمايندگان مجلس گرفته تا چهره هايي مانند ناطق نوري، حسن روحاني، و حتي اقليت مجلس- نوشت: همگرايي و اجماع نيروهاي مختلف اصولگرا در محكوميت ميرحسين موسوي، مهدي كروبي و محمد خاتمي و تقاضاي فزاينده براي مجازات آنها، فرض دستگيري قريب الوقوع را تقويت مي كند، چرا كه به نظر مي رسد ديگر، محاكمه و تنبيه قانوني «سران فتنه» محدود به رسانه ها و تشكل هاي دانشجويي هوادار دولت و نيروهاي افراطي در بلوك قدرت نيست و پژواك اين خواست اكنون به سطوح بالاتر قدرت ارتقا يافته است.
اين رسانه وابسته به وزارت خارجه و سرويس جاسوسي انگليس اضافه كرد: سابقه برخورد نظام در بحران هاي قبلي و بخصوص كساني كه در برابر نظام نافرماني پيشه ساخته اند، آشكار مي سازد كه اراده جدي در سطوح بالاي قدرت براي تنبيه و گوشمالي دادن كساني كه سران فتنه ناميده مي شوند، وجود دارد و اصل برخورد گريز ناپذير است.
بي بي سي در عين حال سران فتنه را از بازگشت و پشيماني برحذر داشت.
سايت ضدانقلابي روزنت نيز با ابراز حيرت نسبت به اتفاق نظر پديد آمده بر سر محكوميت فتنه گران نوشت: در ميان افرادي كه موضع گرفتند، كساني هم بودند كه در جريان انتخابات گذشته رياست جمهوري يا به صراحت و يا به صورت غيررسمي از ميرحسين موسوي حمايت كرده بودند و بعد از انتخابات نيز حاضر به محكوم كردن صريح معترضان نشده بودند و به همين علت طرفداران آيت الله خامنه اي آنها را مصداق «خواص بي بصيرت» در سخنان رهبر جمهوري اسلامي مي دانستند. از جمله حسن روحاني و [...]
خاطرنشان مي شود شهردار تهران محمدباقر قاليباف روز پنج شنبه همراه با ساير اصولگرايان، به موضع گيري شديد عليه فتنه گراني كه اغتشاش 25 بهمن را راه انداختند، پرداخت و در سرمقاله همشهري تاكيد كرد: سران فتنه نه دين دارند و نه عقل. فتنه جويي روز دوشنبه با هدف انحراف افكار جهاني از تغيير و تحول در كشورهاي عربي و همچنين كمرنگ ساختن حضور درخشان ملت ايران در بيست و دوم بهمن، اتفاق افتاد و اثبات كرد كه مسببان اين اتفاقات و علي الخصوص سران فتنه نه دين دارند و نه عقل؛ و از منظر ملت شريف ايران، گناه عملكرد آنان مشابه و مترادف كساني است كه هم اكنون ما آنها را به نام منافقين مي شناسيم. آنها كه نان انقلاب را خورده و فربه شده اند، اكنون بسان نامحرمان انقلاب، در برابر اسلام و خون هاي شهدا و رهبري معظم در 2 جبهه تحجر و انفعال صف آرايي كرده اند، بايد بدانند كه مجاهدان عرصه دفاع مقدس و سربازان ولايت فقيه آموخته اند كه عرصه كنوني انقلاب، عرصه تحقق گفتمان كل يوم عاشوراست و با تعبد و تعقل سياسي ذيل التزام عملي شعورگرا به ولايت فقيه، اجازه نخواهند داد كه آنان و ابواب جمعي شان، ارزش هاي انقلاب اسلامي را به مسلخ منيت گرايي حماقت زده خويش بكشانند.
در همين حال حسن روحاني در موضعي كم سابقه به خبرگزاري ايلنا گفت: حركت 25 بهمن، ضداسلامي و ضدانقلابي بود كه مي خواست فرياد قاطع ملت ايران در 22 بهمن را تحت الشعاع قرار دهد و وسيله اي براي انحراف افكار مردم منطقه از دشمنان اصلي يعني آمريكا و رژيم صهيونيستي و شكست اخير آنان شود. اين اقدام نابخردانه و فتنه گرانه تنها به نفع استكبار و ضدانقلاب بود.
محمدعلي ابطحي معاون خاتمي در دولت اصلاحات نيز در وبلاگ خود ضمن مقاله مفصلي، موسوي و كروبي را به همراهي با دشمنان اسلام و انقلاب و امام و همراهي با دشمنان خارجي متهم كرد.
سايت بي بي سي با اشاره به حجم اعتراض ها عليه اقدام موسوي و كروبي مي نويسد: اكنون شايد تنها محمد خاتمي باشد كه هنوز موضع روشن خود را در قبال موسوي و كروبي اعلام نكرده است.
عبدالحسين روح الاميني دبيركل حزب توسعه و عدالت كه فرزندش قرباني آتش افروزي فتنه گران شد، درباره سكوت شمار معدودي از چهره هاي سياسي به مهر گفته است: براي كساني كه تاكنون سكوت كرده اند و موضع خود را با سران فتنه روشن نساخته اند، ديگر خيلي دير شده است. سران فتنه چيزي جز آلت دست و بازيچه آمريكا و اسرائيل نيستند.

 



دعوت علني دلال سيا براي وطن فروشي و جاسوسي (خبر ويژه)

مواجب بگير رسمي سازمان سيا از گروه ها و عناصر اپوزيسيون خواست در سرويس دهي تمام عيار به بيگانگان و قدرت هاي غربي تعارف را كنار بگذارند و تابوشكني كنند.
مجيد محمدي عضو متواري حلقه كيان ماه گذشته در مقاله اي صريح جاسوسي را شغلي شريف توصيف كرده بود. او در ادامه روند قبح زدايي از «جاسوسي» و «مزدوري»، قدرت هاي برپا كننده جنگ هاي خانمانسوز در خاورميانه و صاحبان شكنجه گاه هايي چون گوانتانامو و ابوغريب و بگرام را «كشورهاي دموكرات طرفدار حقوق بشر» توصيف مي كند و مي نويسد: نسل امروز اپوزيسيون تابوهايي مثل خيانت يا ضد ملي شمردن مصاحبه با شبكه هاي دولتي و غير دولتي راديويي و تلويزيوني خارجي همكاري با نهادهاي مدني كشورهاي اروپايي و آمريكايي و شركت در جلسات سخنراني و گفتگو كه توسط مؤسسات و نهادهاي دولتي و غير دولتي خارجي برگزار مي شود را پشت سر گذاشته است. اما هنوز تابوهايي در برابر برخي از اعضاي اين نسل بالاخص بعضي از نيروهاي كمونيست و ملي و مذهبي وجود دارد كه مانع از حركت هاي آنها براي كسب كمك و همكاري مي شود.
وي «همكاري با مقامات دولتي غربي، لابي با مقامات اين كشورها، دريافت كمك مالي و استخدام در مؤسسات دولتي خارجي و انتشار اطلاعات خود در مجامع دولتي غربي» را از جمله تابوهايي دانست كه بايد شكسته شود و نوشت: برخي از مخالفان فكر مي كنند ملاقات با مقامات غربي تبديل شدن به عروسك آنهاست در حالي كه اين مقامات در ديدارها و مذاكرات مذكور، دنبال منافع شخصي و ايدئولوژيك نيستند تا افراد را به استخدام درآورند و دنبال پيشبرد دموكراسي و حقوق بشرند. از سوي ديگر بسياري از افراد ايراني مقيم خارج اقامت دائمي يا تابعيت كشورهاي ديگر را كسب كرده اند و ملاقات با مقامات دولتي براي آنها جهت گرفتن كمك براي اعمال فشار به دولت جمهوري اسلامي در واقع ملاقات با مقامات كشور خودشان است، حتي اگر خود را در چارچوب هاي ملي تنگ محدود ببينند(!)
وي در اين مقاله كه در ارگان رسمي سازمان سيا (راديو فردا) منتشر شده دريافت كمك مالي از مؤسسات خارجي را در پوشش دفاع از دموكراسي و حقوق بشر مباح و لازم دانست و درباره استخدام در مؤسسات خارجي (غربي) نيز نوشت: اين استخدام نوعي ايجاد ظرفيت براي فشار به جمهوري اسلامي است. عدم دريافت حق الزحمه نيز به علت اينكه مزدوري و مزدبگيري تلقي شود، بي پايه است چون افراد حق دارند براي وقت و كار و تخصص خود حق الزحمه دريافت كنند و حتي براي افزايش آن چانه زني كنند(!)
عضو فراري حلقه كيان درباره فروش اطلاعات به بيگانگان نيز چنين توجيه كرده است: برخي مخالفان براساس «غريبه» يا «غير خودي» تصور كردن شهروندان كشورهاي دموكراتيك ميزبان دانسته ها و اطلاعات خود (ناشي از تحقيقات شخصي يا به دست آمده از منابع دولتي) بالاخص در جمع مقامات دولتي ديگر كشورها سرباز مي زنند با اين ترس و واهمه كه ممكن است از اين اطلاعات عليه ايران يا دولت آن استفاده شود.
وي خواستار شكستن همه اين تابوها شده است.

 



رفقاي ما در 25 بهمن فرصتي طلايي به جمهوري اسلامي دادند (خبر ويژه)

«سران جنبش سبز با فراخوان نابخردانه 25 بهمن و آخرين فرصت مانور، نه تنها هيچ دستاوردي نداشتند بلكه حداقل هاي اين جريان را هم نابود كردند».
يكي از عناصر مخالف خارج نشين ضمن انتشار تحليل فوق نوشت «شهرآشوبي 25بهمن همه بضاعت باقي مانده اپوزيسيون بود كه به ميدان آورد، بضاعتي كه صرفاً استعداد ايذاء داشت». داريوش سجادي يادآور شده است: مخالفان در اين روز، حضوري كم فروغ توأم با آشوب و شعارهاي ساختارشكنانه و رفتار پرخاشگرانه داشتند. همين حضور كم شمار، اغتشاشگرانه و ساختارشكن بود كه بلافاصله به اصولگرايان اين فرصت طلائي را داد تا ضمن راديكاليزه كردن فضا موفق شوند يك شبه ورق را به بدترين شكل ممكن عليه رهبران جنبش سبز برگردانند و با بسيج موفقيت آميز افكارعمومي، قدم هاي اساسي جهت به محاق بردن نهائي سبزها و سرانش را با موفقيت برداشته و پيش بيني محمد خاتمي را محقق كنند.
وي اضافه مي كند: در مقام مقايسه، هر اندازه انقلاب اسلامي سال 57 با پيروي از اصل «گوله برفي» از لحظه اي كه در 19 دي ماه 56 با يك حضور چند هزار نفري طلاب در فيضيه قم حركت اش آغاز شد و طي اين مسير مدام بر حجم و گستره اين گوله برفي افزوده شد تا اينكه در نماز عيدفطر قيطريه به عدد اعجاب آور 3 ميليون رسيد و نهايتاً در بهمن 57 دربار را به زانو درآورد، اما برخلاف آن جنبش سبز اين روند را معكوس طي كرد و طي كمتر از 8 ماه اين گوله برفي مسير معكوس را طي كرد و آنقدر طي اين 8ماه از حجم اش كاسته شد كه اينك از آن جوش و خروش، «به قول محمد خاتمي» تنها عده اي تندرو و اغتشاشگر باقي مانده است. چنين سرنوشت محتومي محصول بي لياقتي و بي تدبيري مستقيم و قابل اثبات سران جنبش سبز است كه با بي مبالاتي محض عمداً يا سهواً مسبب آن شدند تا آن حركت مدني چنين با سرعت از اوج به حضيض افتاد.
سجادي با تمسخر كساني چون موسوي و كروبي، نوشت: آنها موفق شدند در كمتر از 2 سال ضمن پياده كردن مخالفان منتقد و اصلاح طلبان قانونگرا از قطار جنبش سبز صرفاً از كساني يارگيري كنند كه فاقد كمترين دلبستگي به قانون اساسي و اسلام و امام هستند يعني همان كه سران جنبش سبز خود را دلبسته آن مي دانستند. اكنون فقط دشمنان خميني با سران جنبش سبز مانده اند.

 



وضعيت اورژانسي غرب و دستور انتحار به گروهك هاي ميليشايي (خبر ويژه)

افسردگي و ترس، زودتر از آنچه تصور مي شد به محافل طراح اغتشاش 25 بهمن در خارج كشور سايه انداخت.
افشاي انهدام كامل پايگاه اجتماعي فتنه در كنار اعتراض تند برخي خواص حاشيه نشين عليه فتنه گران و سردرگمي افق آينده اپوزيسيون، باعث بروز وضعيت جديد در ميان محافل طراح اغتشاش شده است. اين در حالي است كه سرويس هاي اطلاعاتي هدايت كننده پروژه، تمام فشار خود را روي گروهك هاي اپوزيسيون گذاشته اند تا به هر قيمت شده، نمايش ديگري را به راه بيندازند و به هر قيمت خودنمايي كنند.
ستاد مشترك 3 سرويس موساد، سيا و ام آي6 كه ظاهراً در لندن فعال است، با پيش انداختن بي بي سي تلاش كرده پروژه جديد را به گروه هاي اپوزيسيون حقنه كند. آنها در اين راه مجبور شدند با به كارگيري بي بي سي و جرس، حتي نام جعلي دفتر تحكيم وحدت را پاي يكي از بيانيه هاي دعوت به اغتشاش بگذارند حال آن كه اين دفتر مجموعه اي از انجمن هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه ها را با رويكرد دفاع از اسلام و انقلاب شامل مي شود و برخي عناصر نفوذي وابسته به بيگانگان، پس از ايفاي نقش در تشنجات دهه گذشته مجبور به فرار به خارج كشور شدند و اساساً موضوعيتي در دانشگاه ندارند. بيانيه جعلي مشابه گروه موسوم به «شوراي هماهنگي راه اميد سبز» است كه ناگهان از دو هفته پيش آفتابي شد و اساساً اعضاي آن هيچ هويت معلومي ندارند. تنها عضو شناخته شده اين طيف، اردشير امير ارجمند مشاور فراري موسوي است كه با موساد و ام آي 6 همكاري كامل دارد و تصميمات اتاق هاي عمليات در اين سازمان ها را طوطي وار ادا مي كند. گروهك هايي مانند كومله، حزب دموكرات كردستان، فدائيان خلق (علي كشتگر و فرخ نگهدار دو عضو حلقه لندن) و اتحاد جمهوري خواهان نيز سرويس هاي بيگانه را در انتشار ابلاغيه هاي سرويس هاي اطلاعاتي سه گانه ياري مي رسانند.
اما فارغ از اين تقلاي اطلاعاتي، واقعيت فضاي مجازي وابسته به عناصر ضد انقلاب از غلبه ترس و افسردگي شديد پس از تركيدن حباب توهم در 25 بهمن حكايت مي كند. به عنوان مثال يكي از كاربران سايت ضدانقلابي بالاترين، با اشاره به بازي جديد مي نويسد: واقعاً هدف از اين اعلام تاريخ ها چيه؟ چرا بعضي ها نمي خوان باور كنن كه فضاي مجازي بخش بسيار كوچكي از جامعه ماست؟ چرا اين قدر احساساتي ميشن؟ فكر كردين فراخوان بدين مردم ميان، نه عزيزم اينجا ايرانه... فكر نكنيد اگر فراخوان داديم و 4 تا مثل خودمان حمايت كردن، چند صدهزار نفر ميان خيابون. يه روز خيالي ديگه درست نكنين تا سنگ روي يخ و تبديل به سوژه 30:20 بشيم.
محمود-ف يكي از همكاران فراري نشريات زنجيره اي در وبلاگ خود مطلبي با اين مضمون آورده است: بايدكجا جمع شد؟ ميدان آزادي؟ به هيچ وجه توصيه نمي شود، چون خيلي بزرگ است و پر كردن آن مشكل[!]. ميدان بهارستان هم خوب نيست، چون بن بست و خطرناك است. بايد يك جايي جمع شد كه چند صد نفر را بشود 200هزار نفر نشان داد.
يكي از عناصر ضد انقلاب هم در وبلاگ خود كه در بالاترين بازتاب داشته، خطاب به كروبي و موسوي مي نويسد: آقاي موسوي، شيخ شجاع! يكهو توي «كلمه» ننويسيد راهپيمايي. با اين اوضاع تعداد كمي ميان و ميشيم مزحكه [مضحكه] همه.
كاربر ديگري يادآور شده است: اسم جنبش را بايد گذاشت جنبش كسلي! چرا ديگه انرژي نداريم؟ چرا كسي اعلاميه و پوستر در فضاي مجازي طراحي نمي كنه؟
ضدانقلاب ديگري نوشته است: من خارج هستم و اينجا بي اعتمادي خيلي زياد شده. موسوي گفت شبكه هاي مجازي و اجتماعي و مجبور شده تنهايي سازماندهي كنه. اون هم نمي تونه. ما با 500 تا گروه 5 نفره «دموكراسي براي ايران» به هيچ جا نمي رسيم.
در حالي كه يكي از عناصر اپوزيسيون هشدار مي داد «آقايون، خانوما 25 بهمن تموم شد. نبايد جوري باشه كه انرژي تموم شده. نكنه خسته شدين؟ يكي ديگر از همين افراد به «ملت» حمله كرد و نوشت: ملت داريم؟ اكثر مردم وقتي خبري بر ضد رژيم اسلامي مي شنوند، فقط تو مخيله شون استدلال هايي رو مي پذيرند كه از طرف رژيم بهشون گفته ميشه. اين چه ملتيه ما داريم؟
شايد در جمع بندي همين واقعيات بود كه يك سايت داخلي (آ.)- كه با سايت هاي راديو فردا، كلمه و جرس همپوشاني كاملي دارد- نوشت: به نظر مي رسد در شرايط فعلي كه معترضان با پرداخت هزينه هاي سنگين اعتراض مواجه هستند، تحريك به ايجاد ناآرامي و درگيري هاي خياباني از سوي افراد مقيم خارج از كشور، اقدامي است كه هزينه هاي آن توسط معترضين داخلي پرداخت شده، اما منافع آن عايد اپوزيسيون خارج از كشور مي شود. اپوزيسيون خارج كشور طي يك هفته گذشته اين طيف به صورت يكپارچه بر حضور در خيابان و بخشي از آنها بر ايجاد درگيري هاي خياباني در تهران تاكيد دارند. آنها كه خود و خانواده هايشان در امنيت كامل و بعضاً تسهيلات رفاهي بالا به سر مي برند، با استفاده از رسانه هاي مختلف نظير شبكه هاي تلويزيوني، سايتهاي اينترنتي و شبكه هاي اجتماعي به تحريك معترضان داخلي براي حضور در خيابانها و اقدامات افراطي مي پردازند و پس از پرداخت هزينه سنگين توسط معترضان داخلي به استفاده تبليغاتي از دستگيريها، مصدوميت و ساير مشكلات پيش آمده براي معترضان داخلي مي پردازند. اين در شرايطي است كه اين طيف هيچ گونه مسئوليتي در قبال شرايط دشوار معترضان داخلي برعهده نگرفته و بخش قابل توجهي از آنها حتي در زمان حضور در ايران نيز كمترين هزينه ممكن را بابت اعتراض پرداخت كرده اند.
يادآور مي شود سران گروهك هاي نفاق در سال هاي آغازين انقلاب اعضاي خود را مجبور مي كردند به رفتارهاي انتحاري دست بزنند و اگر به بن بست كامل خوردند حتي سيانور بخورند و بميرند. به نظر مي رسد سرويس هاي اطلاعاتي غربي با توجه به وضعيت اورژانسي آمريكا و اسرائيل و انگليس در منطقه - به ويژه پس از انتفاضه اسلامي در خاورميانه- چاره كار را در اين ديده اند كه تلفات گروهك هاي نفاق را در ايران به جان بخرند و آنها را به سمت انتحار كامل سوق دهند تا شايد گريزگاهي براي خروج خود از تنگناي كامل در منطقه پيدا كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14