(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه اول اسفند 1389- شماره 19869

حوادث كوتاه از كشور
درنيمه دوم امسال انجام شد دستگيري هزار عضوو پلمب 84 شركت هرمي درسراسر كشور
معاون سازمان بهزيستي خبرداد 5/13 ميليون ليتر بنزين 100 توماني براي معلولان
ساختمان هاي پايتخت درجه بندي مي شوند
جمعه شب واعظ معروف تبريزي مورد سوءقصد قرار گرفت
وزير كشور خبر داد اختصاص 100 ميلياردتومان براي تجهيز تهران در برابر زلزله
تصادف خونين در بابل 5 كشته بر جاي گذاشت
انفجار گاز در تبريز 4 كشته بر جاي گذاشت
سارقان مسلح به يك موسسه مالي و اعتباري دستبرد زدند
ميلگرد در گردن كارگر فرو رفت
كشف بيش از 88 هزارانواع مواد محترقه در زنجان
صلح و سازش پس از 6 سال نزاع در انديمشك
قاچاقچي زن به حبس ابد محكوم شد
كلاهبرداري با جعل عنوان مقام قضايي و دولتي
قرباني اي كه گوش خودش را خورد!
غواص استراليايي طعمه كوسه ها شد



حوادث كوتاه از كشور

مرگ عروس و داماد
شهركرد- خبرنگار كيهان: بر اثر نشت گاز در روستاي سبرك از توابع شهر هفشجان، عروس و دامادي به كام مرگ فرو رفتند.
مرگ اين عروس و داماد جوان موجب حزن و اندوه فراوان مردم اين شهر شد.
2 قرباني آتش سوزي
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان: بر اثر آتش سوزي در يك خانواده 4 نفره واقع در روستاي محمدآباد و بخش مانه از توابع شهرستان مانه و سملقان دو نفر جان خود را از دست دادند.
ذخيره نفت زمستاني در منزل مسكوني، نبود راه فرار در منزل، چوبي بودن سقف منزل مسكوني از عوامل آتش سوزي و مرگ پيرمرد 70 ساله و نوه 2 ساله بودند.
دستگيري سارقان اخاذ
شيراز- فارس: در بهمن ماه جاري چند نفر سارق به صورت عنف در اطراف لار از دو كارگر بلوك زني اخاذي و پس از سرقت متواري شدند.
در ادامه شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران پليس آگاهي آن شهرستان قرار گرفت و با انجام تحقيقات لازم سارقان شناسايي و دستگير شدند.
دستگيري سارق ساختمان هاي نيمه كاره
لاهيجان- فارس: با تماس شهروندان به مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وجود فردي مشكوك در داخل ساختماني نيمه كاره بلافاصله ماموران گشت به محل مورد نظر اعزام شدند و آن فرد را حين انجام سرقت سيم برق و آهن آلات داخل ساختمان دستگير كردند. متهم به چند فقره سرقت مشابه اعتراف كرد.
دستگيري پدر و پسر سارق
گرگان- خبرنگار كيهان: با وقوع چند فقره سرقت منازل موضوع در دستور كار ماموران قرا رگرفت.
ماموران با بررسي صحنه هاي سرقت و استفاده از عوامل خبري و اطلاعاتي سرانجام ردپاي يكي از سارقان حرفه اي در سرقتها به نام اسماعيل را شناسايي و با تحت كنترل قرار دادن آنها موفق به شناسايي همدست نامبرده كه پسرش بود، شدند و او را دستگير كردند.
متهم تاكنون به 7 فقره سرقت منزل با همدستي پسرش اعتراف كرده است.
كشف تجهيزات ماهواره
خرم آباد- خبرنگار كيهان: ماموران پليس بدنبال كسب اطلاعات مردمي مبني بر فعاليت يك باند تهيه و توزيع تجهيزات ماهواره اي در بروجرد با حكم مقام قضايي به محل مراجعه كردند كه با بارگيري يك دستگاه وانت نيسان از تجهيزات ماهواره اي مواجه شدند.
از انبار مذكور 4020 دستگاه انواع تجهيزات ماهواره كشف و ضبط شد و همچنين 3 نفر نيز در اين عمليات دستگير شدند.
كشف مشروبات الكلي
قزوين- فارس: ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي شهرستان تاكستان روز گذشته حين گشت زني در اتوبان، حوالي روستاي قره باغ به يك دستگاه خودرو مشكوك شدند.
ماموران پس از متوقف كردن خودرو در بازرسي از آن تعداد يك هزار و 486 قوطي مشروبات الكلي كشف و راننده 53 ساله آن را دستگير كردند.
دستگيري سارق 42 باطري خودرو
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي وقوع چند فقره سرقت باطري خودرو در شرق اصفهان مشخص شد فردي با هويت معلوم داراي سابقه كيفري به اين سرقت ها مبادرت مي كند.
با هماهنگي مقام قضايي متهم مذكور در مخفيگاهش دستگير شد و در بازجويي اوليه از اين متهم وي به42 فقره سرقت باطري خودرو اقرار كرد.

 



درنيمه دوم امسال انجام شد دستگيري هزار عضوو پلمب 84 شركت هرمي درسراسر كشور

معاون مبارزه با جرايم رايانه اي پليس آگاهي ناجا از دستگيري يكهزار نفر در رابطه با شركت هاي هرمي در سراسر كشور طي نيمه دوم امسال خبر داد.
سرهنگ مهرداد اميدي با بيان اينكه برابر تدبير فرمانده ناجا مقابله با شركت هاي هرمي از اول مهر ماه امسال به پليس آگاهي سپرده شده است، افزود: اطلاع رساني عمومي و آگاه سازي افراد، از جمله اقداماتي است كه پليس در دستوركار خود قرارداد.
معاون مبارزه با جرايم رايانه اي پـليس آگاهي ناجا برخورد قاطع با سازمان دهندگان اين شبكه هاي هرمي را از جمله اقدامات پليس عنوان كرد و افزود: برخورد قاطع با سازمان دهندگان اين شركت ها كه بخشي از آنان ليدرها و رهبران اين گروه ها هستند و بخش دوم كساني هستند كه امكانات و دفاتر خود را در اختيار اين افراد قرار مي دهند، به عنوان معاون جرم محسوب مي شوند، از جمله برنامه هاي پليس است.
اميدي ادامه داد: از جمله اقدامات صورت گرفته در رابطه با شركت هاي هرمي، رسيدگي به شكايت مردمي است كه از اول مهر ماه امسال تا پايان دي ماه حدود سه هزار نفر ازمالباختگان در رابطه با شركت هاي هرمي در 24 استان شكايات كرده اند كه بيشترين شكايت ها به ترتيب مربوط به تهران بزرگ، اصفهان، كرج، خراسان رضوي و فارس بوده است.
وي اضافه كرد: برخورد با مراكز فعاليت هاي هرمي از جمله طرح هايي بود كه از سوي پليس آگاهي و با همكاري وزارت اطلاعات انجام شد كه با انجام اين طرح ها تاكنون 84 دفتر فعاليت شركت هاي هرمي درسراسر كشور شناسايي، مورد بازبيني و پلمب شدند كه از اين تعداد 81 دفتر در تهران و سه دفتر نيز در ساير استان ها بوده است و مهمترين اين دفاتر در طرح اخيري بود كه در تهران پلمب شد.
معاون مبارزه با جرايم رايانه اي پليس آگاهي ناجا به ايسنا گفت: در نيمه دوم امسال تاكنون بالغ بر يكهزار نفر درسراسر كشور در رابطه با شركت هاي هرمي دستگير شدند كه براي بيش از 800 نفر از اين افراد از سوي مراجع قضايي قرارهاي قانوني صادر شده است.
وي با بيان اينكه در بررسي هاي صورت گرفته از افراد دستگير شده مشخص شد كه بيشتر افراد كه جذب اين دفاتر مي شوند، اهل شهرستان ها هستند، افزود: انگيزه اصلي اين افراد پيدا كردن يك شغل بود اين درحالي است كه بيشتر اين افراد توسط آشنايان خود با اين شركت ها آشنا شده و برخي از اين افراد قشر دانشجو يا سرباز بوده كه خدمت خود يا درس شان را رها كرده بودند.
اميدي اضافه كرد: در بررسي ها مشخص شد كه بسياري از اين افراد از سوي خانواده هايشان به عنوان مفقودان اعلام شده بودند.
وي گفت: حداقل سرمايه گذاري انجام شده دراين شركت ها توسط مالباختگان چهار- پنج ميليون تومان است.
معاون مبارزه با جرايم رايانه اي پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه بيشتر فعاليت هاي شركت هاي هرمي در تهران متمركز شده است، افزود: اخيراً بحث فروش تورهاي مسافرتي به عنوان آخرين شگرد اين شركت ها مطرح است، اين درحالي است كه سرمايه گذاري در فعاليت خريد و فروش ارز و بورس جهاني از ديگر شگردهاي شركت هاي هرمي محسوب مي شود.
اميدي ادامه داد: به مشاوران املاك ازسوي مقامات قضايي ابلاغ شده است كه مراقب باشند كه مستأجر املاك آنان از اعضاي شركت هاي هرمي نباشند.
معاون مبارزه با جرايم رايانه اي پليس آگاهي ناجا ادامه داد: پليس بنا دارد؛ افرادي را كه از روي علم املاك خود را به اعضاي شركت هاي هرمي اجاره مي دهند به عنوان معاونت در جرم تحت تعقيب قرار داده و محل موردنظر را پلمب كند.
وي اضافه كرد: بنگاه هاي مشاور املاك موظف شده اند كه دقت كنند چون اگر احراز شود كه در فعاليت شركت هاي هرمي، شركت داشته اند، بنگاه هاي موردنظر پلمب مي شود.

 



معاون سازمان بهزيستي خبرداد 5/13 ميليون ليتر بنزين 100 توماني براي معلولان

معاون پيشگيري از معلوليت هاي سازمان بهزيستي كشور از اختصاص 13 ميليون و 500 هزار ليتر بنزين 100 توماني به معلولان اين سازمان بابت 9 ماهه نخست سال جاري خبر داد.
كرباسي با بيان اينكه كارت هاي سوخت معلولان برخلاف كارت سوخت خودروهاي گوناگون فاقد نام است، يادآور شد: اين كارت ها با ذخيره 100 و 200 ليتري عرضه مي شوند.
وي درباره اختصاص سهميه بنزين معلولان در سه ماهه پاياني امسال نيز توضيح داد: اختصاص سهميه در اين سه ماه نيز قطعي است، اما نحوه پرداخت آن هنوز تعيين تكليف نشده است.
به گفته كرباسي، از آنجا كه با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، بنزين 100 توماني حذف شده است، نرخ بنزين سهميه معلولان در سه ماهه پاياني امسال ممكن است، رقمي به جز 100 تومان باشد.
وي ادامه داد: احتمال پرداخت هزينه سوخت به صورت نقدي براي سهميه بنزين معلولان در سه ماهه پاياني امسال نيز مطرح است.
معاون پيشگيري از معلوليت هاي سازمان بهزيستي كشور با تأكيد بر اينكه يك ميليون و 200 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزيستي كشور هستند، خاطرنشان كرد: همه اين معلولان از سهميه بنزين استفاده نمي كنند، بلكه عده اي از آن ها فاقد خودرو هستند و از هزينه اياب و ذهاب برخوردار مي شوند.
وي تأكيد كرد: سهميه بنزين و هزينه اياب و ذهاب تنها براي معلولاني با شرايط خاص كه نيازمند رفت و آمد زياد براي كار درماني هستند، در نظر گرفته مي شود.
كرباسي درباره نحوه شناسايي اين معلولان به ايسنا، گفت: شاخص هايي همچون شدت معلوليت و نيازمندي وي به كاردرماني، وضعيت معيشتي و شغل فرد در اختصاص سهميه بنزين به معلولان نقش دارد.

 



ساختمان هاي پايتخت درجه بندي مي شوند

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران با تاكيد بر اهميت ارتقاي ساخت و ساز، از درجه بندي كيفيت ساختمانهاي پايتخت خبر داد و گفت: درجه بندي كيفيت ساختمانها از سال آينده در پايان كار بنا ثبت خواهد شد و خريداران مي توانند براساس كيفيت ساختمان اقدام به خريد كنند.
به گزارش خبرگزاري مهر، هيربد معصومي با بيان اين مطلب افزود: به منظور ارتقاي كيفيت ساخت وساز، معاونت شهرسازي معماري در نظر دارد تا كيفيت ساختمانهاي تهران را به سه گروه 1، 2 و 3 درجه بندي كند.
وي با تاكيد بر اهميت كيفيت ساخت وساز اظهار داشت: بر اين اساس از ساختمانهاي شهر چك ليستي تهيه مي شود و براساس معيارهايي مشخص به لحاظ استانداردهاي مصالح، كيفيت سازه، تاسيسات و معماري، همچنين نكات فني و مقاوم سازي و مقررات ملي ساختمان، اين ساختمانها به سه گروه درجه بندي خواهند شد.
معصومي تصريح كرد: اين درجه بندي در پايان كار ساختمان نيز قيد مي شود تا چنانچه شهروندان خواهان خريد ساختمان باشند، در جريان درجه كيفيت آن ساختمان قرار گيرند.
معاون شهردار تهران افزود: اقدامات مختلفي در خصوص كيفيت سازه و ساختمان در حال انجام است كه بزودي نتايج جمع بندي اين كار مشخص مي شود و از سال آينده درجه بندي كيفيت ساختمانها در پايان كار ساختماني ثبت مي شود.
معصومي افزود: اين اقدام از جمله اقداماتي است كه سازندگان را تشويق به ساخت ساختمانهايي با كيفيت خوب و درجه يك مي كند و موجب ارتقاي ساخت وسازها مي شود.

 



جمعه شب واعظ معروف تبريزي مورد سوءقصد قرار گرفت

واعظ معروف تبريزي و برادر 2 شهيد زمان انقلاب و دفاع مقدس جمعه شب مورد سوءقصد قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حجت الاسلام والمسلمين رسول برگي جمعه شب هنگام بازگشت به منزل پدر همسر خود در منطقه دمشقيه تبريز توسط سه سرنشين پرايد مورد سوءقصد قرار گرفت و اين افراد با شليك 3 گلوله رسول برگي را زخمي كردند.
به ادعاي شاهدان حادثه گلوله ها به بازو و كتف وي اصابت كرده و سبب مجروح شدن اين واعظ تبريزي شده است.
وي به بيمارستان امام رضا(ع) و بعد به بيمارستان شهداي تبريز انتقال يافته است. شماره ماشين پرايد مشكي رنگ نمره تهران گزارش شده است.

 



وزير كشور خبر داد اختصاص 100 ميلياردتومان براي تجهيز تهران در برابر زلزله

وزير كشور از اختصاص 100ميلياردتومان براي تجهيز تهران در برابر زلزله خبر داد.
مصطفي محمد نجار در حاشيه شوراي هماهنگي مديريت بحران كشور در جمع خبرنگاران گفت: مرور نقشه راه مديريت بحران در تمامي استانهاي كشور يكي از مهمترين برنامه هاي وزارت كشور است و همچنين تقويت مديريت بحران و آگاهي دادن به مردم در شرايط بحراني هميشه يكي از دغدغه هاي رئيس جمهور بوده است. براي همين ايشان در سال گذشته 7 ميلياردتومان بودجه ويژه براي اين موضوع اختصاص دادند كه در افزايش پايگاه هاي اقماري، توسعه بهداشت و درمان و امداد و نجات به كار برده شود.
وي با بيان اينكه از 43 بلاي طبيعي در دنيا ايران 34 مورد را تجربه كرده است، گفت: خوشبختانه امروز سطح پيشگيري و مقابله بالا رفته به نحوي كه در مقابل زلزله هاي 6 يا 5 ريشتر مشكلي نداريم كه اين نشان از مقاوم سازي مسكن روستايي و بالا رفتن سطح مديريت بحران در كشور است.
نجار اظهار داشت: ولي در برخي از كشورها مردم با وجود زلزله 8 ريشتري همچنان به كار خود ادامه مي دهند كه نشان از داشتن آمادگي و همچنين پيش بيني و پيشگيري است كه ايران در اين زمينه ضعف دارد.
به گزارش مهر وي گفت: هر چند كه مانورهاي زلزله كرامت و امداد و نجات نوروز موثر بوده است ولي بايد در تقويت اين مانورها و همچنين براي ارتقاء سطح علوم براي پيش بيني و پيشگيري از زلزله بيشتر فعاليت كنيم.
محمد نجار استفاده از ظرفيت دانشگاهها و نخبگان كشور را در مديريت بحران لازم دانست و افزود: گسترش صنعت بيمه، وجود نظام مديريت جامع اطلاعات، اطلاع رساني دقيق و به هنگام از مهمترين وظايف مديريت بحران است كه اميدواريم مدير جديد سازمان مديريت بحران اين مشكلات را برطرف كند.

 



تصادف خونين در بابل 5 كشته بر جاي گذاشت

بر اثر تصادف خونين در پيچ قلعه «بزرودپي بندپي غربي شهرستان بابل» 5 دانشجوي دختر جان باختند.
به گزارش فارس از بابل،5دانشجوي دختر اهل روستاي حيدركلا بابل روز شنبه با خودرو رنو براي ثبت نام دانشگاه عازم دانشگاه جامع علمي و كاربردي بندپي غربي بودند كه بر اثر برخورد با يك دستگاه ميني بوس در مسير جاده داداش نيا پيچ قلعه باستاني روستاي بزرودپي از توابع شهر خوشرودپي در دم جان باختند.
بنا به گفته شاهدان انحراف به چپ خودرو رنو ناشي از پيچ تند قلعه باستاني بزرودپي به دليل نداشتن شانه و كم عرض بودن جاده كه يكي از خطرناك ترين پيچ هاي منطقه است، علت اين حادثه دلخراش اعلام شده است.
الميرا و آوا قربانزاده دو خواهر به اتفاق مادرشان مليحه احمد علي نژاد، طاهره حسين پور، فاطمه عزيزنيا از قربانيان اين حادثه دلخراش هستند .
با بروز اين حادثه دلخراش مردم منطقه جاده داداش نيا در روستاي بزرودپي را مسدود كرده و بيان داشتند تا زماني كه مسئولان فكري براي تعريض قلعه باستاني بزرودپي نكنند اجازه عبور و مرور به ماشين ها را نمي دهند كه با قول مساعد مسئولان منطقه هم اكنون اين جاده بازگشايي شده است.
مردم منطقه در حالي پيچ قلعه باستاني بزرودپي را مسدود كردند كه به دليل بي توجهي مسئولان در طول يك سال گذشته تصادفات منجر به مرگ زيادي در اين مسير اتفاق افتاده اما مسئولان تاكنون اقدامي براي رفع اين مشكل انجام نداده اند.

 



انفجار گاز در تبريز 4 كشته بر جاي گذاشت

تبريز- خبرنگار كيهان:
نشت و انفجار گاز در تبريز، 2 دختر جوان و 2 زن ميانسال را به كام مرگ كشيد.
اين انفجار روز يكشنبه روي داد و طي آن يك منزل كاملاً سوخت و 2 دختر نوجوان و جوان 10 و 19 ساله و 2 زن 38 و 50 ساله جان خود را از دست دادند. بر اثر اين انفجار در خيابان آزادي و جنب مدرسه «آشتاب» تبريز، به منازل اطراف محل انفجار نيز، خساراتي وارد شد.

 



سارقان مسلح به يك موسسه مالي و اعتباري دستبرد زدند

شيراز- خبرنگاركيهان:
سارقان مسلح با حمله به يك موسسه مالي اعتباري در شيراز با مجروح كردن يكي از كارمندان 10 ميليون تومان وجه نقد به سرقت بردند.
صبح روز پنجشنبه گذشته 3سارق مسلح در حالي كه سر و صورت خود را پوشانده بودند و دو قبضه اسلحه كلاش و يك قبضه سلاح كمري به همراه داشتند وارد يك موسسه مالي اعتباري شده و با تهديد كاركنان و شليك گلوله يك نفر از كارمندان را مجروح كردند.
اين سارقان با گرفتن كليد گاوصندوق و باز كردن آن 10 ميليون تومان وجه نقد را به سرقت برده و با خودروي يكي از كارمندان موسسه از محل متواري شدند.
پس از وقوع اين سرقت ماموران اداره آگاهي و بازپرس دادسراي جنايي در محل حاضر شده و به بررسي ابعاد اين حادثه پرداختند.
حال مجروح اين حادثه نيز كه در يكي از بيمارستانهاي شيراز تحت درمان قرار دارد رضايت بخش اعلام شده است.

 



ميلگرد در گردن كارگر فرو رفت

فرو رفتن ميلگرد به گردن كارگر ناشي، او را روانه بيمارستان كرد.
به گزارش روابط عمومي آتش نشاني، اين حادثه در خيابان 17 شهريور رخ داد.
فرهاد فرهادي فرمانده نجاتگران گفت: در جريان اين حادثه همزمان با خروج كارگر جوان از زيرزمين ساختمان در حال ساخت ميلگرد چهارمتري از طبقه چهارم رها شد و در گردن كارگر فرو رفت.
وي افزود: نجاتگران آتش نشاني با همكاري امدادگران اورژانس ميلگرد را با دستگاه ويژه برش موسوم به «دستگاه پدال بر»، بريدند و كارگر آسيب ديده براي مداوا به مركز درماني منتقل شد.
وي علت اين حادثه را ناشي از رعايت نكردن و بي توجهي به اصول ايمني و استفاده نكردن از تجهيزات لازم از جمله كلاه ايمني اعلام كرد.

 



كشف بيش از 88 هزارانواع مواد محترقه در زنجان

بيش از 88 هزار انواع مواد محترقه در آستانه چهارشنبه سوري آخر سال در استان زنجان كشف شد.
به گزارش فارس از زنجان به نقل از مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان زنجان اظهار داشت: در آستانه چهارشنبه آخر سال، با كنترل و نظارت هرچه بيشتر برفرزندان خود، شادي سال نو را به تلخي تبديل نكنيم.
وجيه الله موسوي ادامه داد: با انجام رفتارهاي پر خطر زندگي را در آستانه نوروز براي خود و ديگران تلخ نكرده و براي پيشگيري از حوادث چهارشنبه آخر سال نظارت بر رفتارهاي فرزندان خود را جدي بگيريم.
وي از كشف بيش از 88 هزار و 73 عدد انواع مواد محترقه در سطح استان در دو روز گذشته خبرداد و افزود: شهروندان گرامي هرگونه موارد مشكوك در اين زمينه را با پليس در ميان بگذارند.

 



صلح و سازش پس از 6 سال نزاع در انديمشك

انديمشك- خبرنگاركيهان:
رئيس دادگستري انديمشك از مصالحه و سازش پس از 6 سال ميان طوايف اين شهرستان خبر داد.
نعمت الله بهروزي گفت: نزاعي كه در سال 1383 منتهي به قتل دو نفر و مصدوم شدن بيش از 90 نفر و حريق عمدي دهها منزل مسكوني در انديمشك شده بود، پس از گذشت سالها و تبعات كيفري و كينه توزي هاي شخصي و طايفه اي فراوان، به سازش منتهي شد.
وي افزود: اين مهم را اعضاي شوراي حل اختلاف شهرستان با برپايي جلسات متعدد و مستمر ميان طوايف و برگزاري چهار جلسه در دادگاه به انجام رساندند و زمينه سازش دو طايفه را فراهم آوردند.بهروزي افزود: به اين ترتيب با حضور بيش از 400 نفر از طرفين و طوايف آنها، در روستاي چم گلك اين شهرستان، صلح و سازش به عمل آمد.رئيس دادگستري انديمشك تصريح كرد: رضايتهاي اخذ شده از طرفين، ضميمه پرونده شده است تا مراحل بعدي دادرسي براساس صلح و سازش تصميم گيري شود.

 



قاچاقچي زن به حبس ابد محكوم شد

شيراز- خبرنگار كيهان:
يك قاچاقچي زن در شيراز به حكم دادگاه انقلاب اسلامي اين شهر به حبس ابد محكوم شد.
چندي پيش ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر فارس مطلع شدند زني به نام «ز-ك» در زمينه خريد و فروش و قاچاق مواد مخدر در شيراز فعاليت دارد.
با دستور مقام قضايي ماموران، تحقيقات خود را آغاز كرده و پس از شناسايي محل نگهداري مواد مخدر، اين زن را دستگير و 70 گرم هروئين كشف و ضبط كردند.
اين متهمه در شعبه 4 دادگاه انقلاب اسلامي شيراز محاكمه و به اتهام نگهداري 70 گرم هروئين به حبس ابد محكوم شد.

 



كلاهبرداري با جعل عنوان مقام قضايي و دولتي

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ، مردي را كه با جعل عنوان مقام قضايي اقدام به كلاهبرداري مي كرد، دستگير كردند.
در ساعت 3 بامداد، 15 بهمن ماه سال جاري، مأموران كلانتري 127 نارمك در حين گشت زني در خيابان شهيد مدني به دستگاه خودرو سواري بنز نقره اي رنگ مشكوك و آن را متوقف كردند.
مأموران كلانتري در بازرسي از داخل خودرو يك دستگاه بي سيم دستي و يك عدد چراغ گردان و يك كيف حاوي اسناد و مدارك متعلق به ارگان هاي مختلف دولتي را كشف كردند.
با تشكيل پرونده مقدماتي و با توجه به مجعول بودن تمامي اسناد و مدارك كشف شده از داخل خودرو، متهم به دستور بازپرس شعبه سيزدهم دادسراي ناحيه 4 تهران در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
در ادامه تحقيقات بعمل آمده از سوي كارآگاهان مشخص شد كه متهم به نام «عباس» با استفاده از اوراق و احكام جعل شده، خود را به عنوان مقام قضايي معرفي كرده و به احتمال بسيار زياد نيز با معرفي و انتساب خود به مراجع دولتي و قضايي اقدام به فريب افراد كرده است.
سرهنگ كارآگاه مهدي قزلباش، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر تحقيقات در مورد شناسايي جرايم متهم در مراحل مقدماتي قرار دارد و شناسايي و دعوت از مالباختگاني كه از اين متهم شكايت دارند در دستور كاركارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
قزلباش از كليه مالباختگاني كه موفق به شناسايي متهم شده اند دعوت كرد تا براي طرح يا پيگيري شكايت خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي يا شعبه سيزدهم بازپرسي دادسراي ناحيه 4 تهران مراجعه كنند؛ وي از كليه شهرونداني كه از اقدامات مجرمانه اين متهم اطلاعاتي در اختيار دارند خواست تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055505 و 51055237 در اختيار كاراگاهان اداره پنجم پليس آگاهي قرار دهند.

 



قرباني اي كه گوش خودش را خورد!

پليس ايرلند در گزارشي اعلام كرد كه يك گروه سارق سابقه دار با حمله به يك مرد جوان ابتدا او را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس با كندن نيمي از گوشش، او را مجبور به خوردن آن كردند.
در گزارش پليس جنايي ايرلند آمده است كه اين مرد 21 ساله كه نامش به دلايل امنيتي فاش نشده است، حين بازگشت به منزل مورد هجوم چند سارق قرار گرفت. اين سارقان كه احتمال مي رود از اعضاي يك باند شرور خياباني باشند، اين جوان را ابتدا با چكش و باتوم فلزي مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس با كندن نيمي از گوش قرباني، وي را مجبور به خوردنش كردند.به گزارش ايسنا، براساس گزارش پليس اين كشور كه در شبكه خبري بي بي سي هم منتشر شده است، اين مرد جوان صبح روز بعد با كمك رهگذران به نزديك ترين بيمارستان منتقل شد. پزشكان خاطرنشان كردند كه وي از ناحيه آرواره، پا و سر به شدت آسيب ديده است.

 



غواص استراليايي طعمه كوسه ها شد

رسانه هاي استراليا از كشته شدن يك غواص جوان در پي حمله دو كوسه سفيد بزرگ خبر دادند.
به گفته «هاوارد راد» شاهد عيني اين رويداد وحشتناك، روز گذشته «پيتركلاركسون» در حال جمع آوري صدف هاي خوراكي از دريا بود كه ناگهان مورد حمله دو كوسه سفيد بزرگ قرار گرفت.
براساس اعلام دپارتمان غواصان و نيروهاي امداد و نجات دريايي استراليا، جسد اين غواص جوان در 25 كيلومتري محل حادثه در حالي كه تكه پاره بود، پيدا شد. هنوز علت حمله اين دو كوسه به اين غواص مشخص نشده است؛ چرا كه اين مرد در محلي خارج از محدوده زندگي اين ماهيان عظيم الجثه به غواصي و شنا مشغول بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14