(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه اول اسفند 1389- شماره 19869

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس مجلس در كنفرانس وحدت اسلامي: امام(ره) تحولات امروز منطقه را پيش بيني كرده بودند
انتقاد سناي آمريكا از وزارت خارجه به دليل ناتواني در نبرد سايبري با ايران
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي: برخورد با فتنه گران بايد مانند مسجد ضرار باشد
برگزاري جشنواره سراسري قرآني «مدهامتان» در بندرعباس
اخبار ادبي و هنري
معاون ائمه جمعه كشور: سكوت برخي خواص سبب همراهي سران فتنه با دشمن شد



رئيس مجلس در كنفرانس وحدت اسلامي: امام(ره) تحولات امروز منطقه را پيش بيني كرده بودند

رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه حضرت امام خميني(ره) تحولات كنوني منطقه را پيش بيني كرده بودند.
«علي لاريجاني» ديروز در مراسم افتتاحيه بيست و چهارمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي كه با عنوان «راهكارهاي انديشه اي و كاربردي تحقق تقريب مذاهب اسلامي» در حال برگزاري است گفت: مسئله امروز مردم مصر به نتيجه رساندن انقلاب آنها است و غربي ها اشتباه فكر مي كنند كه با اين وعده ها مي توانند مردم مصر را سست كنند.
وي آمريكا را مسئول كشتار مردم منطقه دانست و گفت: مردم منطقه بدانند كه عنصر اصلي فتنه در منطقه آمريكا و صهيونيست ها و حكام وابسته به آنها هستند.
رئيس دستگاه قانونگذاري كشورمان حكام منطقه را به هوشياري و آگاهي دعوت كرد و گفت: غرب و آمريكا بداند كه در مقابله اراده ملت نمي تواند كاري انجام دهد چرا كه بيداري منطقه امري واقعي است و با اين شكلات هاي سياسي رفع نمي شود.
وي در بخش ديگري از سخنراني خود در اين كنفرانس تصريح كرد: آمريكا و غربي ها به دنبال اين هستند كه در كشورهاي اسلامي اختلاف مذهبي يا منطقه اي ايجاد كند.
رئيس مجلس در ادامه با بيان خاطراتي از انقلاب اسلامي به تبيين قيام هاي اخير در منطقه پرداخت.
لاريجاني گفت: يك روز پس از پيروزي ايران ياسر عرفات به ايران آمد و با امام خميني(ره) ديدار كرد و ضمن تمجيد از انقلاب ايران گفت كه من به «بگين» گفتم كه شما به آمريكا و قدرتها تكيه كرده ايد و ما به ملت ايران و حضرت آيت الله خميني كه امام راحل در پاسخ به وي گفت؛ آنهايي كه به قدرت هاي بزرگ تكيه كرده اند، مانند شاه سرانجام ندارند اما شما هم بايد به خدا توكل و تكيه كنيد.
نماينده مردم قم در مجلس هشتم به مصاحبه «هيكل» از روزنامه نگاران مصري با امام خميني(ره) چند ماه قبل از پيروزي انقلاب اشاره كرد و گفت: امام خميني(ره) در پاسخ به يكي از سؤال هاي وي در خصوص جنس انقلاب ايران فرمودند حركت ايران نمونه اي از حركت صدر اسلام است.
نماينده قم در مجلس يادآور شد: يك ماه قبل از پيروزي انقلاب، نمايندگان رئيس جمهور فرانسه خدمت امام(ره) رفتند و گفتند كه كارتر پيامي داده كه چرا اينقدر به بختيار حمله مي كنيد، ما كاري كرديم كه شاه برود لذا شما به بختيار حمله نكنيد كه اين موضوع باعث انفجار مي شود چرا كه بهتر است ايران مدتي آرامش داشته باشد.
لاريجاني افزود: امام خميني(ره) در پاسخ به نمايندگان رئيس جمهور فرانسه فرمودند كه «ملت ما اين همه مصيبت كشيده و خونها داده و حاضر نيست كه اين خونها به هدر برود چرا كه آرامش با شاه و اين دستگاه ممكن نيست.»

 



انتقاد سناي آمريكا از وزارت خارجه به دليل ناتواني در نبرد سايبري با ايران

سناي آمريكا طي گزارشي از نرم افزاري كه وزارت خارجه عليه ايران در حوزه اينترنت بكار گرفته است انتقاد كرد و آن را مديريت نابخردانه يك تكنولوژي نااميدكننده دانست.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد كه يكي از كميته هاي مجلس سنا اعتراف كرده است كه تلاشهاي وزارت خارجه آمريكا براي مبارزه با سانسور اينترنت در چين و ديگر كشورها ناكام ماند و بودجه مربوطه بايد به آژانس ديگري در دولت واگذار شود.
گزارش كميته روابط خارجي مجلس سنا، از عملكرد ضعيف وزارت خارجه در هزينه كردن بودجه اي كه كنگره به گروه تكنولوژي ضد سانسور اينترنتي اختصاص داده است، به شدت انتقاد و پيشنهاد كرده است كه اين بودجه به شوراي پخش برنامه هاي دولتي آمريكا (BBG) تخصيص داده شود، چرا كه اين نهاد صداي آمريكا (VOA) و راديو آزاد آسيا و ديگر شبكه هاي راديويي و تلويزيوني آمريكا را سرپرستي مي كند.
در اين گزارش اعلام شده است كه كنگره از سال مالي 2008 تاكنون 50 ميليون دلار به برنامه آزادي اينترنت در وزارت خارجه اختصاص داده است، اما 30 ميليون آن همچنان بلااستفاده باقي مانده و وجه اندكي صرف گروه تكنولوژي ضد سانسور اينترنت شده است. «چنين تكنولوژي بايد در اولويت كاري دولت آمريكا قرار گيرد. حمايت دولت آمريكا از توسعه و پيشرفت گروه تكنولوژي ضد سانسور اينترنت بسيار حياتي و ضرور است، به ويژه با درنظر گرفتن اين واقعيت كه بخش خصوصي تمايل چنداني براي سرمايه گذاري روي چنين تكنولوژي هايي ندارد.»
بخشي از اين تعلل و تاخير در هزينه كردن بودجه مذكور از نظر گزارش كميته به اين دليل بوده است كه برخي از نرم افزارهاي بسيار پيشرفته گروه تكنولوژي ضد سانسور اينترنت از جمله «دي آي تي» و «يولتر اسرچ» توسط دو شركت آمريكايي كه از جانب اعضاي «فالون گانگ» تامين مالي مي شوند، تهيه مي گردند؛ كه در نتيجه با توجه به ممنوع بودن در چين، اين گروه حمايتهاي خود را متوقف ساخته است. «دي آي تي» و «يولتر اسرچ» به عنوان دو برنامه ضد سانسور اينترنتي عمده در ايران، عربستان سعودي، سوريه، مصر، ميانمار و ويتنام مورد استفاده قرار مي گرفتند. «كشورهايي كه يا از تجربيات چين در كنترل اينترنت بهره مي برند يا چين به صورت مستقيم تكنولوژي لازم براي رويارويي با چنين محصولاتي را فراهم مي آورد.»
«وزارت امور خارجه با توجه به تعامل دوجانبه و روزمره اي كه با چنين دولتهايي دارد، به ويژه با چين، از جايگاه مناسبي براي انجام چنين اقداماتي برخوردار نيست.»
ايستگاههاي شوراي پخش برنامه هاي دولتي آمريكا، كه راديو مارتي (كه براي مخاطبين كوبايي برنامه پخش مي كند) و شبكه پخش برنامه خاورميانه را نيز دربر مي گيرد، «بايد سعي كنند به صورت روزانه از دريافت برنامه هاي تلويزيوني، راديويي و اينترنتي خود توسط مخاطبين كشورهاي خاصي كه تلاش مي كنند اين برنامه ها را مختل سازند، اطمينان حاصل كنند. از اين رو، شوراي پخش برنامه هاي دولتي آمريكا، و نه وزارت خارجه، بايد به عنوان آژانسي در دولت آمريكا مقرر گردد كه قرار است مديريت بودجه فعلي و آينده گروه تكنولوژي ضد سانسور اينترنت را در اختيار گيرد.»
در گزارش منتشر شده توسط سنا از برنامه «هي استيك» بسيار انتقاد شد و آن را «مديريت نابخردانه يك تكنولوژي نااميدكننده كه امتحان خود را پس نداده است» خواندند. «هي استيك» يكي از نرم افزارهاي گروه تكنولوژي ضد سانسور اينترنت است كه توسط مركز پژوهشي سانسور در سانفرانسيسكو براي فعالان دموكراسي در ايران، طراحي شد.
«تيم «هي استيك» نه به درستي نرم افزار خود را امتحان كرده بود و نه اجازه داد كه به صورت مستقل مورد تحليل رمزشناسي قرار گيرد و خودسرانه نسخه بتاي آن را در اختيار ايرانيان قرار داد.»
«در سپتامبر 2010، بلافاصله پس از توزيع نسخه بتاي اين نرم افزار، يك تيم مستقل توانست ظرف مدت شش ساعت رمز آن را بشكند و نشان داد كه دولت ايران نيز قادر است با دستكاري اين نرم افزار تمام كاربران آن را شناسايي كند.» با انتشار اخبار مربوط به نقاط ضعف اين نرم افزار، پروژه «هي استيك» به سرعت متوقف شد.

 



حجت الاسلام والمسلمين قرائتي: برخورد با فتنه گران بايد مانند مسجد ضرار باشد

رئيس ستاد اقامه نماز كشور گفت: عده اي به بهانه برگزاري راهپيمايي و حمايت از انقلاب مصر در 25 بهمن به خيابان ها ريختند و در برابر ولايت فقيه ايستادند و كار اين افراد تكرار همان مسجد ضرار است و برخورد با آنها بايد همانند مسجد ضرار باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محسن قرائتي شامگاه جمعه در مراسم اختتاميه ششمين جشنواره قرآني مدهامتان اظهار داشت: طي سال هاي اخير كارهاي زيادي در كشور در زمينه قرآن و نهج البلاغه انجام شده است ولي اين كافي نيست و بايد بيش از اين ها به فرهنگ و معارف قرآني توجه شود.
وي افزود: تلاوت قرآن، حق تلاوت، ترتيل، تدبر در آيات كلام وحي و عمل به دستورات اين كتاب آسماني بايد در رأس فعاليت هاي فعالان قرآني باشد تا فرهنگ قرآن در جامعه حاكم شود.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حوادث فتنه 25 بهمن سال جاري خاطرنشان كرد: در زمان پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) با وجود اين كه مسجد بزرگي در مدينه توسط رسول مكرم اسلام ساخته شده بود، عده اي با هدف فتنه انگيزي، مسجدي به نام مسجد ضرار بنا كردند كه به دستور پيامبر تخريب شد.
قرائتي تصريح كرد: عده اي نيز به بهانه برگزاري راهپيمايي و حمايت از انقلاب مصر در 25 بهمن به خيابان ها ريختند و در برابر ولايت فقيه ايستادند و كار اين افراد تكرار همان مسجد ضرار است و برخورد با آنها بايد همانند مسجد ضرار باشد.
وي يادآور شد: مردم ولايي سراسر كشور همزمان با سي ودومين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند جمهوري اسلامي در راهپيمايي باشكوه روز 22 بهمن شركت كردند و يك بار ديگر با آرمان هاي والاي انقلاب، امام(ره)، شهدا و رهبري تجديد پيمان و از انقلاب مردم مصر حمايت كردند.
ششمين جشنواره قرآني «مدهامتان» به مدت سه روز با شركت 300 نخبه قرآني كانون هاي فرهنگي هنري مساجد به ميزباني استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

 



برگزاري جشنواره سراسري قرآني «مدهامتان» در بندرعباس

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
جشنواره قرآني «مدها متان» با حضور معاون فرهنگي هنري ستاد عالي كشور، استاندار هرمزگان، امام جمعه بندرعباس و جمعي از مسئولان و فعالان قرآني كشوري و استاني در بندرعباس به پايان رسيد.
مسئول دبيرخانه دائمي جشنواره جوانان مساجد كشور در مراسم افتتاحيه اين جشنواره گفت: در اين جشنواره بيش از 300 نخبه قرآني كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور طي سه روز از 27 تا 29 بهمن ماه در مرحله كشوري در تالار آويني، سالن شهيد بهشتي مركز ضمن خدمت فرهنگيان و مسجد غدير بندرعباس با يكديگر به رقابت پرداختند.
مجتبي ميرزايي افزود: 12 داور قرآني بين المللي و سه داور قرآني استاني، داوري ششمين جشنواره بزرگ قرآني مدهامتان را برعهده داشتند.
وي اضافه كرد: مراسم اختتاميه اين جشنواره نيز ساعت هشت صبح روز جمعه 29 بهمن ماه با حضور حجت الاسلام محسن قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز كشور، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور در تالار شهيد آويني بندرعباس برگزار شد.

 



اخبار ادبي و هنري

پنجمين جشنواره شعر فجر برگزار مي شود
مصطفي اميدي، دبير اجرايي جشنواره شعر فجر گفت كه پنجمين جشنواره بين المللي شعر فجر هفتم اسفند در محل كتابخانه ملي افتتاح و مراسم اختتاميه آن دهم اسفند در تالار وحدت برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، وي افزود: در اين دوره، رقابت ها در سه سطح استاني، ملي و بين المللي برگزار مي شود. در دي و بهمن هم در 31 استان كشور، 32 شب شعر و همايش ادبي برگزار شده است كه در هر برنامه، 20 شاعر استاني و دو شاعر مطرح كشور شعرخواني كرده اند.
اميدي ادامه داد: در روزهاي برگزاري جشنواره در تهران، برنامه هاي متعدد شعرخواني در مراكز فرهنگي شهر تهران از جمله در فرهنگسراي رازي، سراي اهل قلم و حوزه هنري و همچنين در استان البرز برگزار مي شود.وي افزود: در بخش بين المللي بيش از 20 شاعر از 12كشور مختلف از جمله ارمنستان، تاجيكستان، افغانستان، پاكستان، گرجستان، تركيه و برخي ديگر از كشورها در بخش بين الملل جشنواره شركت مي كنند.
انتقاد رئيس بسيج زنان از نمايش فيلم هاي مغاير انقلاب
در جشنواره فجر
رئيس بسيج جامعه زنان با بيان اينكه برخي از فيلم هاي به نمايش درآمده در جشنواره فجر امسال مغاير با اهداف و آرمان هاي انقلاب و مردم بود، گفت: هنرمندان و فيلمسازان بايد با آثار خود موجب ايجاد پيوند ميان مردم و هنرمندان شوند اما برخي از آثار در جشنواره فجر امسال اين پيوند را گسست. مينو اصلاني در گفت وگو با باشگاه خبري توانا تصريح كرد: هنرمندان و فيلمسازان بايد با آثار خود موجب ايجاد پيوند ميان مردم و هنرمندان شوند اما برخي از آثار در جشنواره فجر امسال اين پيوند را گسست.
اصلاني ادامه داد: «خانواده» يكي از مهمترين اعتقادات و باورهاي مردم است، خانواده اي كه اعضاي درون آن و در كنار هم به آسايش رسيده و براي ارتقاء معنوي يكديگر تلاش مي كنند و هم اكنون قالب خانواده هاي ايراني اين گونه هستند اما در برخي از فيلم ها خانواده ها به صورت گسسته، تخريب شده و از هم پاشيده به نمايش درمي آيند. در حالي كه اين خصوصيات، شاخص خانواده غربي است كه به صورت اشتباه در رابطه با خانواده ايراني به نمايش گذاشته مي شود.
تلاش چهار ناشر براي ترويج سبك زندگي غربي
يك نويسنده اعلام كرد: كه انتشارات ماهي، چشمه، ققنوس و مركز چهار مركز نشري هستند كه به صورت جريان ساز و زيرزميني سبك زندگي غربي در ايران را ترويج مي دهند.
مهدي كاموس در چهارمين جلسه نقد و بررسي كتاب در سال 89 گفت: برخي از انتشاراتي ها با معرفي نويسندگان جديد به تقليد از داستان هاي غربي مي پردازند و ادبيات داستاني ايران را به باتلاق مي كشانند.وي بيان كرد: هم اكنون چراغ قرمز ادبيات داستاني در ايران روشن شده و بايد به شدت نگران اين موضوع باشيم كه چرا كتاب هايي كه ترويج طلاق مي كنند يا فرقه گرا هستند، مجوز انتشار مي گيرند.
اين منتقد ادبي تاكيد كرد: برخي از انتشاراتي ها نويسندگان زنجيره اي دارند و در زير زمين انتشاراتشان تصميماتي براي ادبيات داستاني ايران مي گيرند و اجرا مي كنند. به گزارش مهر، وي اظهار كرد: برخورد با اين گونه ادبيات تنها بر عهده وزارت ارشاد نيست بلكه بقيه نهادهاي فرهنگي نيز بايد به ميدان بيايند و با آنها برخورد كنند.

 



معاون ائمه جمعه كشور: سكوت برخي خواص سبب همراهي سران فتنه با دشمن شد

معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور گفت: يكي از دلايل همراهي سران فتنه با دشمن سكوت برخي از خواص است.
حجت الاسلام منصور غفوري در گفت وگو با خبرنگار فارس در بيرجند به فتنه 25 بهمن اشاره كرد و اظهار داشت: فتنه گران ذهن ها را آلوده مي كنند و با اين شگرد، بستر فتنه را مي سازند و سپس فتنه را به وجود مي آورند.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چرا در محاكمه سران فتنه تعلل شده است، افزود: در اين مورد فتنه گران يك سطح نيستند و سطوحي مختلفي است و براي تصميم گيري آنها هم يكسان نيست.
معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور ادامه داد: مردم و مسئولان انتظار دارند كه فقط سران فتنه محاكمه شوند و بايد براي محاكمه آنها تدابير بهتري انديشيده شود.غفوري با بيان اينكه براي برخورد با سران فتنه شاخص عدل و دين است، افزود: بايد مسئولان قضايي در اسرع وقت و با حفظ قانون و بدون هيچ كوتاهي سران فتنه را به اشد مجازات برسانند.
وي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس مبني بر اينكه چرا برخي از مسئولان رده بالا مواضع خود را روشن نمي كنند، تصريح كرد: كساني كه مي توانند بايد مواضع خود را روشن و شفاف بيان كنند و سكوت براي برخي از خواص جايز نيست و اين سكوت نقشه هايي در پشت پرده دارد.
معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور ادامه داد: فتنه محتواي شيطاني دارد و فتنه گران با انگيزه دشمني فتنه را به وجود مي آورند و فتنه خود را از طريق آشوب و به هم ريختن نظام و انتظام موجود دنبال مي كنند.
غفوري شايعه، دروغ و تهمت را از ابزار فتنه دانست و گفت: فتنه گران هميشه بر مبهمات تكيه دارند و موسوي و كروبي مهره بازي دشمنان هستند.
وي تصريح كرد: فتنه گران سراغ افراد بي بصيرت، مردد، كم اطلاع و ناراضي مي روند و افراد بصير در دام فتنه گران قرار نمي گيرند.
غفوري با اشاره به اينكه دشمن از فاصله گرفتن مردم استفاده صد درصدي مي كند، افزود: مردم در 22 بهمن با وحدت و همدلي براي نظام اسلامي ميدان دار شدند و سيلي محكمي بر همه كفار زدند.
وي با بيان اينكه سران فتنه ديگر نمي فهمند، گفت: نشانه هاي ارتباط سران فتنه با دشمنان اسلام و انقلاب در رفتارشان ديده مي شود و مردم فقط برايشان دعا مي كنند.معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور ادامه داد: اگر سران فتنه در همان ابتداي فتنه دستگير مي شدند اكنون اين اتفاقات نمي افتاد.
غفوري تصريح كرد: اكنون مردم ايران مي خواهند تا با محاكمه و يا اعدام موسوي و كروبي دل آنها را شاد كرده و نقشه هاي شوم دشمنان را خنثي كنند.وي در پايان مجازات سران فتنه را بسيار مؤثر دانست و اجراي حكم قانون را در برخورد با اين گونه افراد از قوه قضائيه خواستار شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14