(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 اسفند 1389- شماره 19870

اختصاص سهميه ويژه براي تامين مسكن مددجويان بهزيستي
نامه سرگشاده 7 امام جمعه كشور درباره سران فتنه
مديركل صنايع و معادن استان خبر داد ايجاد دوشهرك صنعتي جديد در استان البرز
ايران در كيهان
دولت مكلف به تنظيم طرح مهندسي فرهنگي كشور است
معاون اول رئيس قوه قضائيه: آنچه در 25 بهمن روي داد كاملاً اسرائيلي، آمريكايي و ضد انقلابي بود
مديركل بهزيستي استان خبر داد واگذاري 1100 واحد مسكوني به مددجويان بهزيستي استان قزوين
در آذربايجان شرقي خريد و فروش ماهي قرمز ممنوع شد
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي: ايجاد شعبه خاص موقوفات در دستگاه قضايي ضروري است
پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات اصفهان راه اندازي شد
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران: پيگير راه اندازي دوباره بيمارستان مهرساري هستيم
پايان گازرساني به شهرهاي استان گلستان
ارائه تسهيلات فوق العاده به واحدهاي صنعتي آسيب پذير كردستان
مديركل تعاون استان يزد خبر داد برخورد با شركت هاي تعاوني مسكن مهر كم كار
از 20 بهمن تا 15 فروردين تردد در مسيرهاي مناطق عملياتي دفاع مقدس خوزستان آزاد است
برگزاري جشنواره غذا در گنبد كاووس



اختصاص سهميه ويژه براي تامين مسكن مددجويان بهزيستي

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي مازندران از اختصاص سهميه ويژه براي تامين مسكن مددجويان سازمان بهزيستي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي بنياد مسكن استان، سيدمجيد هاشمي در نشست مشترك مديران بنياد مسكن و مديران شهرستاني سازمان بهزيستي استان با بيان اينكه سهميه مسكن روستايي را در سال جاري 31500 واحد است، گفت: در سال جاري سهميه استان مازندران از مسكن روستايي 31500 واحد مي باشد كه تا به حال از اين تعداد 16 هزار واحد معرفي به بانك هاي عامل شدند.
هاشمي در اين جلسه به ارائه راهكارهاي اجرايي بهره مندي از توان و امكانات بنياد مسكن اشاره كرد و افزود: بنياد مسكن انقلاب اسلامي با تمام توان و امكانات در جهت تأمين مسكن مددجويان سازمان بهزيستي همكاري مي كند.
وي از مديران بنياد مسكن شعب استان خواست تا نسبت به احداث و تكميل و بازسازي واحدهاي مسكوني مددجويان بهزيستي در شهر و روستاهاي استان همكاري نزديكي با ادارات بهزيستي شهرستان ها داشته باشند.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي مازندران سقف وام مسكن روستايي را 100 ميليون ريال با سود 5 درصد و با بازپرداخت 12 ساله خواند.

 



نامه سرگشاده 7 امام جمعه كشور درباره سران فتنه

شيراز- خبرنگاركيهان:
ائمه جمعه هفت شهر كشور با انتشار نامه اي سرگشاده خطاب به ملت بزرگ ايران از مسئولان قوه قضاييه خواستند نسبت به محاكمه سران فتنه اقدام نمايند.
در اين نامه ائمه جمعه 7 شهر كشور ضمن ابراز خرسندي نسبت به قيامهاي مردمي مجاهدان راه حق و آزادي در بلاد اسلامي از جمله تونس، مصر، اردن، يمن و... بر عليه فرعون هاي زمان از حضور ميليوني مردم رشيد و بصير ايران در راهپيمايي 22 بهمن تشكر و قدرداني كردند.
در جاي ديگري از اين نامه علاوه بر محكوميت شديد عده اي خودفروخته كه در داخل با سوءاستفاده از رأفت اسلامي مردم و مسئولان نظام اسلامي سعي در به زير سؤال بردن ماهيت حركتهاي خودجوش مردمي در كشورهاي مختلف مي باشند و با بيانيه هاي ديكته شده از سوي آمريكا، انگليس و اسرائيل به دنبال انحراف افكار عمومي ملتهاي جهان از خيزش جديد جهان اسلام كه برگرفته از انقلاب اسلامي ايران است بوده اند از مسئولان محترم قوه قضاييه محاكمه سران فتنه و اذناب آنان در سراسر كشور را خواستار شدند. گفتني است اين نامه به امضاي آيت الله ايماني امام جمعه شيراز، آيت الله جزايري امام جمعه اهواز، آيت الله خاتمي امام جمعه موقت تهران، آيت الله سعيدي امام جمعه قم، آيت الله شبستري امام جمعه تبريز، آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد و آيت الله نمازي، امام جمعه كاشان رسيده است.

 



مديركل صنايع و معادن استان خبر داد ايجاد دوشهرك صنعتي جديد در استان البرز

كرج- خبرنگار كيهان:
براساس مصوبه سفر استاني هيات دولت به استان البرز دو شهرك صنعتي در شور بلاق و نجم آباد اين استان ايجاد مي شود.
مديركل صنايع و معادن استان البرز در حاشيه مراسم معارفه خود اظهار داشت: استان البرز پنج شهرك صنعتي دارد كه از اين تعداد دو شهرك خصوصي بوده و سه شهرك دولتي است و احداث چهار شهرك صنعتي ديگر نيز درحال تصويب است كه همگي متعلق به بخش خصوصي هستند.
سعيد زرندي تصريح كرد: مهمترين برنامه اين اداره كل در استان البرز تبديل صنايع اين استان به صنايع پاك و غيرآلاينده و تجهيز آن به فناوري برتر صنعتي است.
اين مسئول گفت: استان تهران با دارا بودن 16هزار و 378 واحد توليدي مقام اول صنعت و استان اصفهان با دارا بودن 8 هزار و 96 واحد توليدي و صنعتي مقام دوم را در سطح كشور داراست.
زرندي در پايان گفت: استان البرز با دارابودن 2 هزار و 819 واحد توليدي دهمين استان صنعتي كشور به شمار مي آيد.

 



ايران در كيهان

مناسب سازي پياده رو براي نابينايان
اصفهان- خبرنگار كيهان: براي اولين بار در شهر اصفهان، مناسب سازي و روان سازي پياده رو مخصوص نابينايان توسط منطقه6 اصفهان انجام شد. مهندس فضل الله محلوجي شهردار منطقه6 اصفهان با بيان اين مطلب گفت: به منظور افزايش رفاه و آسايش بيشتر جهت تردد نابينايان، جلساتي با حضور نمايندگان انجمن نور نابينايان شهر اصفهان برگزار شد و اقدامات فني و عمراني جهت روانسازي و مناسب سازي مسير تردد نابينايان از مركز آموزش آنان در مركز علوم تا پل عابر پياده در خيابان سعادت آباد صورت پذيرفت.
قطعه خيرين واقف در استان البرز
كرج- خبرنگار كيهان: در راستاي تشويق و فرهنگ سازي در وقف، قطعه زمين هايي در كنار امامزاده هاي استان البرز براي دفن خيرين واقف احداث مي شود. حجه الاسلام والمسلمين ابوالفضل بني احمدي مديركل اداره اوقاف و امور خيريه استان البرز در نشست خبري با خبرنگاران اظهار داشت: قطعه واقفين خير در همه امامزاده هاي استان البرز به صورت رايگان به خيرين كه ملك، اموال، كتاب و... را وقف كنند اهدا مي شود.
بنياد ملي نخبگان در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: دفتر بنياد ملي نخبگان كاشان به عنوان نخستين دفتر شهرستاني اين بنياد در كشور بزودي راه اندازي مي شود. علي اصغر گرانمايه پور، نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر افزود: مجوز راه اندازي اين مركز از سوي معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و در نشستي با حضور رؤسا و برخي از كارشناسان بخش هاي مختلف علمي پژوهشي دانشگاه هاي كاشان صادر شد.
كودك و هواي پاك در قاين
قاين- خبرنگار كيهان: جشنواره كودك و هواي پاك با هدف بسترسازي زيرساخت هاي فرهنگي جامعه در قاين برگزار شد. فرهاد فلاحتي معاون سياسي اجتماعي فرمانداري قاينات دراين جشنواره با بيان اين مطلب كه شعار امسال هواي پاك، هدفمندي يارانه ها، بهينه سازي مصرف انرژي و هواي پاك است گفت همه در حفظ محيط زيست و هواي پاك وظيفه حراست و آموزش و انتقال تجربيات را داريم و بايد محيط زيست را از خودمان بدانيم.
رزمايش گردانهاي عاشورا و الزهرا
ميناب- خبرنگار كيهان: فرمانده سپاه ناحيه ميناب گفت: رزمايش بزرگ تاكتيكي محمد رسول الله با حضور گردانهاي عاشورا و الزهرا(س) در دو منطقه شهرستان ميناب به مدت دو روز برگزار و با موفقيت به پايان رسيد.
سرهنگ پاسدار سيدحسن سبحاني در منطقه رزمايش افزود: هدف از رزمايش و تمرينات تاكتيكي حفظ آمادگي عمومي بسيجيان و بالا بردن توان رزمي و سطح آموزش مي باشد.
يادواره شهداي اصناف در گنبد كاووس
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: يادواره شهداي اصناف شهرستان گنبدكاووس با حضور خانواده هاي شهداي اصناف، جمعي از كسبه و بازاريان و مسئولين در مسجد امام حسين(ع) اين شهر برگزار شد. حجت الاسلام محمد علاءالديني امام جمعه دماوند در اين يادواره با اشاره به تحركات مسلمين در كشورهاي عربي گفت: دشمنان اسلام، دليل اين قيام ها را مسايل كم ارزش ذكر مي كنند در حالي كه مردم اين كشورها بدنبال اسلام هستند.
21 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار براي آبادان
آبادان- خبرنگار كيهان: استاندار خوزستان ضمن بازديد از پروژه هاي عمراني و خدماتي شهر مبلغ 20ميليارد ريال براي سرعت بخشي به آسفالت خيابانها و معابر يك ميليارد و 500 ميليون ريال نيز براي جابجايي پايه هاي برق از محل استاني به آبادان اختصاص داد. فرماندار آبادان همچنين از اختصاص 21 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار استاني براي سرعت بخشيدن به انجام پروژه هاي عمراني و خدماتي به آبادان خبر داد.
تقدير از كارگران نمونه
¤ به منظور ارج نهادن به تلاش كارگران و كارآفرينان در مراسمي با حضور چند تن از مسئولان شهري در محل سرسراي اجتماعات فرمانداري آبادان از كارگران و كارآفرينان نمونه آباداني تقدير و تجليل شد.
سيد جعفر طباطبائي معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري آبادان در اين مراسم گفت: كارگران و كارآفرينان از زحمتكش ترين قشر جامعه به شمار مي روند.
امروز، روز برخورد با سران فتنه
نيشابور- خبرنگار كيهان: حجت الاسلام والمسلمين دكتر سيدعلي حسيني نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته از جانب اغتشاشگران عليه امنيت كشور بوده است و امروز، روز برخورد با سران فتنه و اغتشاشگران است چرا كه اغتشاشگران براي ضربه زدن به منافع و اعتقادات مردم به ميدان آمده بودند.
كمبود اعتبار براي ديواركشي در رشتخوار
رشتخوار- خبرنگار كيهان: غلامرضا نيكپور مدير آموزش و پرورش رشتخوار در جلسه شوراي آموزش و پرورش كه براي اولين بار در سطح استان خراسان رضوي در روستاها و فضاهاي آموزش روستايي برگزار شد گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان 170 آموزشگاه وجود دارد كه در سال جاري فقط 20ميليون تومان براي تعميرات اين فضاهاي آموزشي كه فقط 60درصد آن يعني 12ميليون تومان تاكنون اختصاص يافته و در يك حساب سرانگشتي به هر مدرسه كمتر از 100 هزار تومان مي رسد و مدارس بايد همچنان بدون ديوار بمانند.

 



دولت مكلف به تنظيم طرح مهندسي فرهنگي كشور است

تبريز- خبرنگار كيهان:
دولت در قالب و چارچوب برنامه پنجم مكلف به تنظيم طرح مهندسي فرهنگي كشور است.
نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي با اعلام مطلب فوق در تبريز گفت: رويكرد اصلي برنامه پنجم توسعه، مختص توسعه فرهنگي و هنري در كشور است.
محمدحسين فرهنگي افزود: در پايان برنامه پنجم مي بايست 25 درصد مساجد كشور داراي كانون هاي فرهنگي باشد.
وي با اشاره به تحولات در جهان و مدل جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: اكنون و پس از 30 سال ايران اسلامي به عنوان يك مدل برجسته براي اداره جوامع شناخته و مطرح شده است. ولي عملاً و به خاطر اين كه الگويي از خود ما به دنيا ارايه نشده است، دولت ها قادر به استفاده لازم و كامل از اين الگو نيستند.

 



معاون اول رئيس قوه قضائيه: آنچه در 25 بهمن روي داد كاملاً اسرائيلي، آمريكايي و ضد انقلابي بود

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون اول رئيس قوه قضائيه گفت: آنچه در 25 بهمن روي داد، كاملاً اسرائيلي و آمريكايي و ضدانقلابي بود.
حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي در همايش «ولايت فقيه؛ استمرار حركت انبيا» در همدان افزود: حوادث روز 25 بهمن نقطه عطف و جريان جديدي است كه با فتنه سال قبل متفاوت است چرا كه در فتنه، حق و باطل با هم مخلوط شده و تفكيك آنها مشكل مي شود.
وي ادامه داد: جنس فتنه جديد، برگفته از جريان ضدانقلابي، در مسير دشمني و كاملاً اسرائيلي و آمريكايي است و چهره عوامل و گردانندگان آن براي همه مردم برملا شده است.
وي با تأكيد بر اينكه با سران فتنه قطعاً برخورد خواهد شد افزود: اغماضي در اين مورد وجود ندارد اما بايد توجه داشت كه اينها بازي خوردند و به عنوان عوامل آمريكا و اسرائيل عمل كردند و لذا حواس ما بايد به دشمني ديرينه و قسم خورده خارجي باشد كه تاكنون به هيچ يك از اهدافش نرسيده است.
رئيسي در بخش ديگر سخنان خود در خصوص اثبات ولايت فقيه، گفت: با آنكه «ولايت فقيه» از زمان ابن بابويه مطرح شده اما آن را به عنوان دكترين امام خميني مطرح مي كنند چرا كه امام بحث را به صورت مستوفا و در شكل حكومت اسلامي طرح كردند.

 



مديركل بهزيستي استان خبر داد واگذاري 1100 واحد مسكوني به مددجويان بهزيستي استان قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
مديركل بهزيستي استان قزوين گفت: تا پايان امسال هزار و 102واحد مسكوني به افراد تحت پوشش بهزيستي استان واگذار مي شود.
حسين افشار مقدم اظهار داشت: به منظور تامين مسكن مددجويان تحت پوشش بهزيستي در مرحله اول 500نفر، مرحله دوم سه هزار و 509نفر، مرحله سوم 600نفر براي مسكن ثبت نام كردند كه 896 واحد در شهرهاي بالاي 25 هزار نفر و 93 نفر نيز در شهرهاي كمتر از اين ميزان جمعيت هستند.
وي گفت: امسال 41 مركز توانبخشي جديد در استان راه اندازي شد.
مديركل بهزيستي استان قزوين تصريح كرد: مشاركت افراد خير در امور بهزيستي تا ميزان 239درصد رشد داشته كه بيانگر نهادينه شدن فرهنگ خيرخواهانه و رسيدگي به امور نيازمندان است.
افشارزاده در ادامه گفت: با كمك بهزيستي امسال 300 زوج نيازمند تحت پوشش به خانه بخت رفتند.

 



در آذربايجان شرقي خريد و فروش ماهي قرمز ممنوع شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
در آستانه فرارسيدن سال جديد، خريد و فروش ماهي قرمز، از سوي حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي، ممنوع اعلام شد.
مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر گفت: غيراز آكواريومي هاي مجاز، خريد و فروش آبزيان زنده و از جمله ماهي قرمز توسط افراد، ممنوع بوده و متخلفان به مراجع قضايي معرفي و آبزيان متعلق به آنان، ضبط خواهد شد. اين گزارش حاكي است:
بيوك رئيسي همچنين از تشكيل اكيپ ويژه محيط زيست و پليس براي برخورد با عاملان توزيع غيرمجاز ماهي قرمز و آبزيان زنده خبر داد.
به گفته وي، افرادي كه اقدام به اين امر كنند شناسايي و تحويل مقامات قضايي مي شوند.

 



نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي: ايجاد شعبه خاص موقوفات در دستگاه قضايي ضروري است

تبريز- خبرنگار كيهان:
دستگاه قضايي همواره بايد با موقوفه خواران بطور جدي و با قاطعيت مقابله كند و ايجاد شعبه اي خاص در دادگستري براي احياي موقوفات متصرفي، ضروري است.
آيت الله «محسن مجتهد شبستري» نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ديدار كاركنان اوقاف و امورخيريه اين استان با وي گفت: معيار اجاره مغازه هاي وقفي، بايد به روز شود.
وي افزود: اين امر به همكاري تشكيلات قضايي و تاسيس و فعال سازي شعبه خاص در دادگستري براي احياي موقوفات تصرف شده، نياز دارد. ضمن آن كه بايد از واقفان تقدير و اهميت وقف در جامعه اسلامي را، بخوبي تشريح كرد.
امام جمعه تبريز با اشاره به علاقه مندي آذربايجانيان به ائمه اطهار(ع) يادآور شد: اغلب موقوفات عتبات مقدسه، مربوط به مردم آذربايجان است.
وي در عين حال گفت: متأسفانه امروز كمتر كسي با مسائل فقهي وقف آشنا مي باشد و براي همين عده اي با طرح مواردي عاميانه و دور از تاكيدات ديني، به دنبال تصرف موقوفات و دست اندازي به اين حريم هستند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، خواستار توجه جدي به وقف در امور فرهنگي شد و گفت: وقف، مي تواند پس از نفت، بيشترين درآمد را داشته باشد.

 



پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات اصفهان راه اندازي شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي با حضور فرمانده انتظامي استان اصفهان، پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان موسوم به فتا راه اندازي شد.
فرمانده انتظامي استان اصفهان در حاشيه اين مراسم كشف سريع جرايم و دستگيري مجرمان فضاي سايبر را مهمترين هدف تشكيل پليس فتا عنوان كرد و افزود: باتوجه به وقوع جرايم از طريق فضاي مجازي در اين باره پليس نيز خود را آماده و مجهز كرده تا با اين گونه جرايم به طور جدي مقابله كند.
سرتيپ حسن كرمي حجم و ميزان خسارت مادي و معنوي ناشي از جرم، ايجاد جرائم جديد و شيوه هاي نوين ارتكاب و تخريب مباني اخلاقي و اجتماعي را از جمله آسيب هاي فضاي سايبر اعلام كرد.
وي اظهار داشت: تنها در 10 ماه سال جاري تعداد 43 فقره پرونده در خصوص جرايم رايانه اي و اينترنتي در پليس آگاهي استان اصفهان تشكيل شده و نزديك به 50 نفر در اين خصوص دستگير شده اند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: كشف سريع جرايم سايبري و دستگيري مجرمان اينترنتي مهمترين هدف از تشكيل پليس فتاي استان است.
وي كلاهبرداري، اغفال دختران و زنان جوان، انتشار تصاوير خصوصي افراد، سرقت از حساب هاي جاري مردم و تشكيل شركت هاي قلابي و جذب غيرمجاز سرمايه هاي مردمي از طريق فضاي مجازي را مهمترين جرايم كشف شده توسط پليس آگاهي استان اصفهان ذكر كرد.
وي گفت: با رشد و توسعه فضاي مجازي و اينترنتي، حريم خصوصي افراد مورد تهديد قرار گرفته و امكان دسترسي نامحرمان به اطلاعات شخصي افراد فراهم شده است كه بهترين شيوه مقابل با اين امر آگاه سازي مردم است.

 



رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران: پيگير راه اندازي دوباره بيمارستان مهرساري هستيم

ساري - خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران از پيگيري براي راه اندازي مجدد بيمارستان مهر ساري خبر داد.
محمدمهدي ناصحي در حاشيه افتتاح پايگاه اورژانس 115 «شهيد عاشقان» ساري گفت: خريد بيمارستان مهر ساري از جمله مصوبات سفر سوم هيئت دولت به مازندران است كه اميدواريم در آينده نزديك اين پروژه به بهره برداري برسد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران افزود: بيمارستان مهر در منطقه محروم شهر واقع شده و خدمات درماني به اين افراد ارائه مي داد كه اين خدمات بايد ادامه يابد.
وي از راه اندازي بخش حوادث بيمارستان مهر خبر داد و افزود در كنار اين مركز بايد بيمارستاني عمومي شامل بخش هاي داخلي، جراحي، عمومي و اطفال وجود داشته باشد كه به همين منظور مركز درماني قبلي نيز به فعاليت خود ادامه خواهد داد.

 



پايان گازرساني به شهرهاي استان گلستان

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
طرح گازرساني به شهر مرزي مراوه تپه آخرين شهر بدون گاز استان گلستان با هزينه اي بالغ بر 230ميليارد ريال و 90كيلومتر خط انتقال در 4فاز اجرايي با حضور معاون امور حقوقي و مجلس وزير نفت، استاندار و جمعي از مديران كل و مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان گلستان به بهره برداري رسيد.
در بهره برداري از اين پروژه 8هزار و 510نفر از اهالي شهر مراوه تپه از نعمت گاز طبيعي برخوردار شدند و علاوه بر اين عمليات اجرايي گازرساني به هفت روستاي اين شهرستان نيز آغاز شد.
«علي مروي» معاون امور حقوقي و مجلس وزير نفت در اين مراسم با اشاره به پروژه گازرساني به مراوه تپه به عنوان آخرين شهر استان گلستان گفت: راه اندازي مركز توزيع گاز CNG در مراوه تپه و توسعه گازرساني به روستاهاي شرق استان گلستان از برنامه هاي وزارت نفت است.
قابل ذكر است به ميمنت دهه مبارك فجر57 پروژه عمراني، توليدي، اقتصادي و اشتغالزايي با اعتباري بالغ بر 30ميليارد ريال بصورت متمركز در شهرستان مراوه تپه افتتاح شد.

 



ارائه تسهيلات فوق العاده به واحدهاي صنعتي آسيب پذير كردستان

سنندج- خبرنگار كيهان:
در راستاي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، از سوي وزارت صنايع و معادن تسهيلات فوق العاده در اختيار 120 واحد صنعتي آسيب پذير كردستان قرار مي گيرد.
رئيس سازمان صنايع و معادن كردستان در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان با بيان اين مطلب گفت: در بررسي هاي اوليه مشخص شد 24 گروه از 140 گروه صنعتي كشور بيش از سه درصد آسيب پذيرتر هستند كه اين 120 واحد كردستان در اين 24 گروه جاي گرفته است.
سيروس شاه غيبي تصريح كرد: كارگاه هاي استفاده كننده از نفت و گاز نيز اين سوخت را به قيمت ليتري 150 تومان دريافت خواهند كرد.
وي از افتتاح چند طرح بزرگ صنعتي در كردستان خبر داد و گفت: 15 الي 20 طرح بزرگ با سرمايه گذاري بالاي 35 الي 40 ميليارد ريال در قالب طرح هاي دهه مبارك فجر تا پايان سال جاري مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت كه با افتتاح اين طرح ها چهره صنعت كردستان دگرگون مي شود.
شاه غيبي اظهار داشت: اميدوارم در سفر اخير رياست جمهوري و هيئت دولت به كردستان بخشي از اين طرح ها افتتاح شود.
وي از تامين ارز پتروشيمي كردستان به مبلغ 215 ميليون يورو به عنوان يكي از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب ياد كرد و گفت: پتروشيمي به دليل اشتغالزايي زياد، به ويژه در قسمت پايين دستي براي ما فوق العاده اهميت دارد.
شاه غيبي از فعاليت جديد معدن طلاي داشكسن قروه خبر داد و گفت: پس از آنكه شركت انگليسي- ايرلندي «ريو تين كو» علي رغم چند سال فعاليت و دوره مطالعاتي طولاني و بيش از 49 هزار نمونه آزمايش خود را كنار كشيد، يك شركت بهره بردار قزاقي علاقه مند به سرمايه گذاري در اين معدن شد.
وي گفت: با ارائه مدارك شركت مزبور، جهت صدور مجوز و با همكاري شركت «پارسيان اورآسيا» و اين شركت قزاقي، كار استحصال و بهره برداري طلا از معدن داشكسن آغاز خواهد شد.
رئيس سازمان صنايع و معادن كردستان افزود: با آغاز بهره برداري طلا از اين معدن، زمينه اشتغال براي 10 هزار نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم فراهم مي شود.

 



مديركل تعاون استان يزد خبر داد برخورد با شركت هاي تعاوني مسكن مهر كم كار

يزد- خبرنگار كيهان:
مديركل تعاون استان يزد گفت: چنانچه ظرف مهلت مشخص شده، هر يك از شركت هاي تعاوني مسكن مهر در اين امر فعال نشوند و با جديت بيشتر طرح را به پيش نبرند، برخورد قانوني با شركت خواهد شد.
امرالله فلاح زاده با تأكيد بر اينكه همه دست اندركاران پروژه مسكن مهر هم مسئوليت قانوني و هم شرعي در قبال اين مسئله مهم دارند افزود: در ارتباط با مسكن مهر، مجموعه دستگاه هاي دولتي مشاركت خوبي داشته و با تمام توان نسبت به انجام وظايف خود در اين رابطه اقدام كرده و مي كنند.
فلاح زاده از شركت هاي تعاوني مسكن خواست به منظور تسريع در اجراي طرح و تحويل منازل به مردم، فعالانه اقدام كنند.
فرماندار طبس نيز در جلسه بررسي وضعيت مسكن مهر كه با حضور مديران عامل شركت هاي تعاوني مسكن مهر طبس برگزار شد با اشاره به اينكه پيشرفت پروژه بزرگ مسكن مهر در طبس حدود 53 درصد مي باشد و با انتقاد از روند نامناسب پيشرفت پروژه، گفت: مسكن مهر به دليل اينكه طرحي انقلابي بود و بودجه آن نيز پيش بيني شده بود، انتظار مي رفت كار با سرعت بيشتري انجام شود.
عزيز بهزادي وجود واسطه ها و مسئوليت هاي متعدد در جريان اجراي پروژه مذكور و چند كاره بودن اكثر مديران عامل شركت هاي تعاوني مسكن مهر را از جمله عوامل اجراي كندي طرح مسكن مهر دانست.

 



از 20 بهمن تا 15 فروردين تردد در مسيرهاي مناطق عملياتي دفاع مقدس خوزستان آزاد است

اهواز -خبرنگاركيهان:
ترددد درتمام مسيرهاي مناطق عملياتي دفاع مقدس خوزستان براي كاروان هاي جمعي و خانوادگي راهيان نور آزاد اعلام شد.
به گزارش روابط عمومي قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس خوزستان، فرمانده قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس خوزستان از آزادي تردد كاروان هاي جمعي و خانوادگي راهيان نور درتمام مسيرهاي مناطق عملياتي استان خوزستان از روز 20بهمن ماه جاري تا 15 فروردين ماه خبر داد.
حسين عشقي افزود: كاروان هاي راهيان نور كه از سراسر كشور به مناطق عملياتي خوزستان وارد مي شوند مي توانند بدون برگ تردد در مسيرهاي مختلف مناطق عملياتي خوزستان تردد كنند.
وي گفت: با توجه به آغاز فصل اعزام و حضور كاروان هاي راهيان نور دركربلاي خوزستان، از همه زائران و رانندگان درخواست مي شود تا با رعايت و احتياط كامل درمسيرهاي منتهي به يادمان هاي دفاع مقدس تردد كنند و با همكاري با ماموران پليس راه و خادمان ستاد مركزي راهيان نور مستقر دريادمان ها، از بروز حوادث احتمالي جلوگيري كرده و وارد مسيرهاي ممنوع نيز نشوند.
خوزستان اصلي ترين هدف كاروان هاي راهيان نور است كه همه ساله از نيمه هاي بهمن ماه تا اوايل خرداد تردد مناطق عملياتي اين استان آغاز مي شود.

 



برگزاري جشنواره غذا در گنبد كاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
جشنواره غذا در دبيرستان شاهد دختران شهرستان گنبدكاووس برگزار شد.
فريده محمديون، مسئول كميته بانوان ستاد دهه فجر شهرستان گنبدكاووس در حاشيه برگزاري اين جشنواره گفت: در اين جشنواره انواع غذاهاي محلي و روز توسط دانش آموز شاهد دختران تهيه و طبخ شده است.
وي گفت: در اين جشنواره دانش آموزان با غذاها و چاشني هاي محلي و به ويژه مناطق مختلف اقوام شهرستان گنبدكاووس آشنا شدند.
محمديون گفت: در اين جشنواره انواع غذاهاي اقوام ساكن در شهرستان گنبدكاووس از غذاهاي شمالي جنوبي و شاهرودي، اصفهاني، آذربايجاني، خراساني، مازندراني، سيستاني، گيلاني و غذاهاي خاص تركمني به نمايش درآمد.
مسئول كميته بانوان ستاد دهه فجر شهرستان گنبدكاووس خاطرنشان كرد: غذاهاي به نمايش درآمده شامل چكدرمه، نان تاتار و بيشمه و بويرگ، انواع آش، قرمه سبزي، ترشي كباب، كشك بادمجان، كوكو لقمه، انواع خورشت، قطاب، انواع كوفته از جمله كوفته تبريزي، حليم بادمجان، انواع ترشيجات، انواع كيك و شيريني و دسر و انواع ژله، دلمه، انواع پلو، فسنجان، مرغ و ماهي شكم پر و ديگر غذاهاي محلي و سنتي بود.
مسئول كميته بانوان ستاد دهه فجر شهرستان گنبدكاووس اظهار داشت: در پايان اين جشنواره به نفرات برتر و برگزيدگان جوايزي اهدا شد و حاضرين و دانش آموزان با غذاهايي كه خود تهيه كرده بودند پذيرايي شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14