(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 اسفند 1389- شماره 19870

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راز عصبانيت (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
صدا -گفت و شنود
رئيس قوه قضائيه : سران فتنه را محاكمه و مجازات مي كنيم
خانواده شهيد صانع ژاله : سران فتنه و حاميان منافق آنها قاتل فرزندمان هستند
يك كارشناس فقه و حقوق: حكم موسوي و كروبي به دليل محاربه و افساد في الارض اعدام است
بالا رفتيم ماست بود پايين اومديم دوغ بود... قصه ما دروغ بود! (خبر ويژه)
چرا آمريكا دوباره مجبور شد از فتنه گران شكست خورده حمايت كند؟ (خبر ويژه)
بي بي سي: هدف ماجراي 25 بهمن كاستن از پيروزي هاي تازه ايران بود (خبر ويژه)
لوموند ديپلماتيك: دولت هاي اروپايي از جنگ افغانستان پا پس مي كشند (خبر ويژه)
راديو زمانه در سوناي ويژه! (خبر ويژه)



راز عصبانيت (يادداشت روز)

عصبانيت به اضافه بيش فعالي، بهترين فرمولي است كه مي تواند وضع وحال فعلي آمريكا در منطقه را توصيف كند. سيستم رسانه اي انحصارگرا و فوق العاده سانسورچي آمريكا اجازه نمي دهد حقيقت آنچه در منطقه در حال رخ دادن است و بلايي كه بر سر منافع حياتي آمريكا نازل شده آشكار شود. حداكثر چيزي كه تلويزيون هاي غربي نمايش مي دهند صحنه هايي از زد و خورد به اضافه بيانيه هاي رسمي است كه دولت هاي ديكتاتوري متحد آنها در منطقه پي درپي صادر مي كنند و مضمون ناشيانه برخي از آنها هم اين است كه اوضاع تحت كنترل است و «ثبات خاورميانه» حفظ خواهد شد!
دولت آمريكا در مخمصه اي سخت گرفتار شده است. آمريكايي ها هرگز باور نمي كردند -پيش بيني كه مطلقا- اوضاع در خاورميانه اينگونه از كنترل خارج شود. سرويس هاي اطلاعاتي آنها و همكارانشان در منطقه (كه عمر سليمان سركرده آنها بوده)، آنگونه كه پيتر هوكسترا عضو ارشد كميته اطلاعاتي مجلس نمايندگان در نشست بنياد دفاع از دموكراسي كه آذر ماه 1389 در واشينگتن برگزار شد مي گويد، مطلقا اين حوادث را پيش بيني نكرده بودند. سيا حتي تا چند روز قبل از سقوط دولت تونس و فرار بن علي عقيده داشت كه او از عهده ناآرامي ها برخواهد آمد. لئون پانتا رييس سيا مي گويد سازمان متبوعش مي دانسته در خاورميانه اتفاقاتي در حال وقوع است اما نتوانسته و هيچ وقت نخواهد توانست«زمان جرقه» را پيش بيني كند. اما ظاهرا براي اين حرف ها نبايد اهميتي بيش از تعارفات قائل شد. مشكل آمريكايي ها اين نيست كه نتوانستند «زمان جرقه» را پيش بيني كنند، بلكه مشكل اين است كه آنها حتي قادر به ديدن آتشي چنين مهيب كه زبانه هاي آن تا آستانه كاخ سفيد سرك مي كشد هم نيستند. در واقع مسئله اساسي تر از آن چيزي است كه در سخنراني هاي هيستريك خانم كلينتون و بيانيه هاي زرد آقاي اوباما ديده مي شود. تنها چيزي كه در اين اظهارنظرها نمي توان ديد واقعيت است و تا زماني كه اين واقعيت چنان كه هست ديده نشود نمي توان دريافت كه چرا آمريكايي ها اينگونه دستپاچه و عصباني هستند و براي جمع كردن اوضاع منطقه به تكاپو افتاده اند. اين يادداشت كمي به پس پشت اين واقعيت بزرگ خواهد پرداخت.
روزي كه مبارك از مصر گريخت، سرويس هاي آمريكايي تازه دريافتند قضيه بيخ دارد و با نوشتن گزارش هاي «همه چيز مرتب است» و دلداري دادن تلفني به ديكتاتورها نخواهند توانست مسئله را كنترل كنند. تا قبل از آن همه نگراني آمريكايي ها اين بود كه اولا چرا نتوانسته اند موضوع را پيش بيني كنند و ثانيا چگونه بحران را با حداقل هزينه فيصله بدهند؛ اما وقتي جنبش نيروي خود را تمام و كمال نشان داد و مبارك مجبور به ترك قاهره شد تازه متوجه شدند كه بايد خود را براي اتفاقات غير منتظره بسيار بيشتري آماده كنند.
پس از مصر مهم ترين نگراني آمريكايي ها عربستان است كه نقشي حياتي در دو عرصه بسيار كليدي براي آمريكا ايفا مي كند. نخست، اين عربستان است كه با خريدهاي كلان و عموما غير ضروري كمپاني هاي عظيم اسلحه سازي آمريكا را سرپا نگهداشته است. فقط در آخرين مورد از قراردادهاي اعلام شده ميان عربستان و آمريكا، اين كشور بنا دارد در زماني به مدت چند دهه چيزي حدود 120 ميليارد دلار سلاح ازآمريكا بخرد كه اين معامله، بدون شك اوضاع بازار جهاني تسليحات و توليدكنندگان آمريكايي را به طور اساسي دگرگون خواهد كرد و بسياري از كمپاني هايي را كه به دليل «كمبود جنگ» در جهان در حال ورشكسته شدن هستند، نجات مي دهد. عربستان آنقدر مطيع و سر به راه است كه موقع خريد اسلحه ها به اصلي ترين و پيش پا افتاده ترين سوال ممكن يعني اينكه «چطور بايد از اين سلاح ها استفاده كرد»، حتي فكر هم نمي كند. بسياري در آمريكا -و البته در اسراييل- تاكيد مي كنند ايرادي ندارد كه سلاح هايي گران قيمت و فوق العاده پيشرفته به سعودي ها فروخته شود چرا كه اولا بالاخره بايد اين سلاح ها را به كسي فروخت و ارتش آمريكا به دليل كاهش تعهداتش در عراق و افغانستان، ديگر آن مشتري هميشه پاي كار سابق نيست و ثانيا چه بهتر كه اين سلاح ها را سعودي ها بخرند چرا كه همه مي دانند «نمي تواند از آنها استفاده كند»! نشان به آن نشان كه ارتش اين كشور تا مستقيما از آمريكا و اسراييل كمك دريافت نكرد نتوانست مبارزان كوه نشين و بيابانگرد حوثي را كه از يمن به بخش هايي از مرز آن حمله كرده بودند عقب براند.
كاركرد دوم عربستان بدون شك نقشي بي بديل است كه اين كشور در بازار جهاني نفت ايفا مي كند. عربستان است كه ذخيره استراتژيك نفت آمريكا را تضمين مي كند و مهم تر از آن با بالانس كردن بازار جهاني نفت به نفع سياست هاي آمريكا اجازه نمي دهد، قلب تپنده اقتصاد آمريكا يعني «دلار» دچار افت ارزش شود. يك نمونه جالب و عموما گفته نشده اين است كه عربستان نقشي حياتي در كشاندن چين به ورطه تحريم ايران و همچنين منصرف كردن روسيه از فروش سامانه هاي دفاع موشكي اس-300 به ايران بازي كرده است.
اكنون عربستان كه اينگونه در مركز راهبرد منطقه اي آمريكا قرار دارد لرزان و هراسان منتظر است كه موج عدالت طلبي، استكبارستيزي و اسلام خواهي كي مرزهاي آن را درخواهد نورديد. شايد بسياري تصور كنند احتمال ناآرامي در عربستان پايين است اما متخصصان راهبردي مي گويند تنها مسئله، مسئله زمان است و خصوصا اگر خبر تمام شدن كار عبدالله سعودي قطعي شود آن وقت هم درون حكومت عربستان و هم در سطح جامعه آن اتفاقاتي حيرت انگيز رخ خواهد داد.
پس از عربستان هيچ كشوري در منطقه خليج فارس براي آمريكايي ها مهم تر از بحرين نيست كه حكومت آن در اين روزها تا آستانه سقوط رفته و مسلما عمري بيش از چند ماه نخواهد داشت. بحرين براي آمريكا يك عربستان كوچك است. آمريكا در بحرين 4000 نيرو دارد. ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريكا كه مسئول تامين امنيت خليج فارس و تضمين عبور بي دردسر نفت از تنگه هرمز است در اين كشور مستقر شده است. ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريكا همچنين مسئوليت تامين امنيت درياي عرب را هم بر عهده دارد كه يك گلوگاه كليدي در شرق آفريقاست. ارتش آمريكا در سال 2003 تقريبا به صورت كامل از عربستان سعودي خارج شد تا در قطر و عمان مستقر شود اما سرفرماندهي ناوگان پنجم به طور كامل در بحرين استقرار دارد. حال تصور كنيد كه حكومت بحرين سقوط كند و كساني بر سر كار بيايند كه همه عمر با آرزوي انتقام گرفتن ازآمريكا زندگي كرده اند. آن وقت است كه تمام جغرافياي نظامي منطقه بر هم خواهد ريخت. همين حالا خبرهايي هست كه ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريكا خود را مهياي يافتن محل هايي جديد براي استقرار كرده است (كه البته لااقل در خليج فارس چنين محل هايي وجود ندارد) و سرنوشت بحرين هر چه باشد مسلما 4000 نيروي آمريكايي به همين زودي ها بايد به دنبال جاي جديد براي خود باشند يا اگر هم نشد به خانه هايشان برگردند.
اين تازه فقط يك جنبه از مسئله است. آمريكا از مصر تا خليج فارس 15 تاسيسات لجستيكي دارد كه وظيفه آنها تامين تداركات براي ناوهاي در حال تردد و نيروهاي در حال عبور و مرور است. آخرين اطلاعات جمع آوري شده و گزارش هايي كه برخي منابع غربي منتشر كرده اند نشان مي دهد 10 عدد از اين تاسيسات در اثر تحولات اخير منطقه به شدت ناامن شده و آمريكايي ها بايد به زودي به دنبال جايگزين هايي براي آنها باشند و به اين ترتيب نه فقط محل استقرار نيروهاي بيگانه در منطقه ناامن شده بلكه اساسا آنچه آمريكايي ها در استراتژي نظامي 2025 خود «حضور در مقياس جهاني» و «تردد برق آسا» ناميده بودند هم زير سوال خواهد رفت. وقتي اين اطلاعات را كه فقط اندكي از گفتني هاي بسيار است مرور كنيم آن وقت به آساني مي توان متوجه شد چرا عبور دو رزمناو ايراني از كانال سوئز براي استقرار در سوريه اينگونه آمريكايي ها و صهيونيست ها را بر آشفته است. آنها خوب مي دانند كه تحولات سياسي منطقه به زودي نقشه نظامي و امنيتي آن را هم تغيير خواهد داد و حركت رزمناوهاي ايراني به سمت مديترانه فقط يك نشانه سمبليك از واقعيت بزرگي است كه بايد در انتظار آن باشند.
خلاصه كنيم، آنچه حضور نظامي آمريكا در خاورميانه خوانده مي شود 4 ركن اساسي دارد كه همگي در حال فرو ريختن است:
1- شبكه اي از پايگاه هاي نظامي 2- تبادل اطلاعاتي مستمر با كشورهاي منطقه 3- استفاده از آب هاي سرزميني كشورها 4-حق پرواز در آسمان كشورها. به زودي روزي خواهد رسيد كه آمريكايي ها از همه اين امكانات كه تا به حال مفت و مجاني در اختيارشان بوده محروم خواهند شد. آيا حالا دشوار است كه بفهميم آمريكا چرا از دست ايران عصباني است و خود را براي متوقف كردن آن به آب و آتش مي زند؟
مهدي محمدي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ ما همان نسل جوانيم كه ثابت كرديم
در ره عشق جگر دارتر از صد مرديم
هر زمان شور خميني به سر افتد ما را
دور سيد علي خامنه اي مي گرديم
0578---0916
¤ بعد از اعلام همكاري شهيد صانع ژاله با كيهان توسط آقاي شريعتمداري در كانال دو تلويزيون سايت هاي ضدانقلاب و رسانه هاي بيگانه دست به هجوم سنگين عليه ايشان زده اند و يك ترانه هم با صداي يكي از خوانندگان لس آنجلسي تهيه كرده و روي خروجي همه سايت ها گذاشته اند. آيا از اين قضيه خبر داريد؟ به نظر بنده مديرمسئول كيهان درست به هدف زده است كه جيغ دشمنان به آسمان بلند شده است.
اكبر عزيزي و ده ها پيام و تلفن مشابه
¤اظهارات متين و مردم پسند رياست محترم دستگاه قضا براي چندمين بار با ادبيات متفاوت در مقاطع خاص براي مردم آشناست آنچه آتش خشم ملت نسبت به سران مزدور فتنه را فرو مي نشاند عمل قاطع دستگاه قضا در محاكمه بي چون و چراي اين خائنين است.
محمودي
¤اگر به تيتر اكثر روزنامه هاي اصلاح طلب و بعضا معاند داخل كشور
30/11/89 دقت شود هيچگونه عكسي از راهپيمايي باشكوه دهها ميليوني ملت در محكوميت فتنه 25 بهمن را مشاهده نمي كنيد؟ چرا؟
تجارتچي
¤مردم كشورمان در تظاهرات 9 دي و 22 بهمن 88 و 89 ثابت كردند كه اهل كوفه نيستند آيا وقت آن نرسيده كه قوه قضائيه هم ثابت كند كه مرد اين ميدان است.
يك شهروند-كردستان
¤ شهيد صانع ژاله را از قبل شناسايي كرده و ترور كرده اند. فحاشي ضدانقلابيون و راديوهاي بيگانه به كيهان نشانه عمق عصبانيت دشمن از همكاري آن شهيد با اين روزنامه است. از مدير مسئول كيهان به خاطر پاسداري از خون اين شهيد مظلوم تشكر مي كنيم.
نيما انصاري زاده و احد رشدي
¤خداي لاشريك را قسم ياد مي كنم كه اگر توطئه ها و خيانت هاي موسوي و كروبي كوچكترين ناراحتي براي رهبرم حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ايجاد كند، خودمان وارد عمل شده و انتقام خون فرزندانمان را از آن ها خواهيم گرفت.
خانم اسفندياري-كردستان
¤از مسئولان محترم قوه قضائيه مي خواهيم كه سران خودفروخته فتنه را هرچه سريع تر محاكمه و مجازات كنند.
يك جانباز از تويسركان
¤به كروبي و موسوي مي گويم، شما كه اصرار به دشمني با مردم ايران داريد، براي منفور شدن در بين مردم لازم نيست از مبارك تقليد كرده و نوكر آمريكا شويد. شما دو نفر چون دستتان به خون جوانان ايراني آغشته شده است فقط منتظر محاكمه و مجازات باشيد.
يك هم وطن
¤نطفه اردوكشي خياباني در دولت خاتمي شكل گرفت و بايد مراكز منتسب به آن دولت خائن مثل بنياد باران و مركز گفتگوي تمدنها را تعطيل كرد.
محمدي از كوهدشت لرستان
¤مماشات كردن با سران فتنه پايمال كردن خون شهداست.
2057---0914
¤ چند نفر نماينده اي كه بيانيه داده اند و سران فتنه را منتقدان مصلح معرفي كرده اند چرا حاضر نشده اند اسامي خود را پاي بيانيه خود بياورند. از كيهان درخواست داريم اسامي اين چند نفر نماينده را در روزنامه براي اطلاع عموم مردم مشخص كند تا معلوم شود چه كساني از پشت به انقلاب ضربه مي زنند.
طباطبايي
¤ مگر امام خميني(ره) با كاپيتولاسيون مبارزه نكرد و مگر با انقلاب اسلامي اين قانون ظالمانه كنار گذاشته نشد. پس چرا سران فتنه كه عمله صهيونيسم و آمريكا محسوب مي شوند از حق كاپيتولاسيون برخوردار هستند و در دادگاه جمهوري اسلامي محاكمه نمي شوند؟
4309---0915
¤ موضع غيرشفاف آقاي هاشمي رفسنجاني در مورد حوادث اخير يعني جنايتي كه عوامل فتنه گر در تهران بوجود آوردند و دو نفر از هم وطنان را شهيد كردند قابل قبول نيست. آقاي هاشمي بايد با صراحت اقدامات اسرائيل پسند موسوي و كروبي را محكوم مي كرد كه متاسفانه نكرد.
حسيني
¤ مردم ارتباط محسوسي بين نامه تهديدآميز برخي از خواص بي بصيرت به رهبر معظم انقلاب در سال گذشته كه پس از آن سران فتنه تدارك برخي اغتشاشات و ناامني را در كشور فراهم كردند با برخي بيانيه و اظهارات مغشوش و وهم انگيز اخير همان افراد و همراهي مجدد سران فتنه در به ميدان كشيدن اراذل و اوباش كه به منظور اجراي مأموريتشان در به انحراف كشيدن افكار عمومي و جهانيان از انقلاب اسلامي مصر صورت گرفته را احساس مي كنند. انتظار آن مي رود سران قوا و ديگر اصولگرايان با وحدت عمل خود مانع از ادامه حيات فتنه گران و خواص بي بصيرت باشند و در كنار آن قوه قضائيه به وعده داده شده جهت محاكمه سران خائن فتنه عمل نموده و خبرگان بيدار رهبري نيز با تسويه عناصر نامطلوب و بي بصير اين غائله را جمع نمايند تا مردم از نگراني رهايي يابند.
يك پيام
¤ مديران جامانده از جريان دوم خرداد در سازمان ها و شركت ها در حال انتقام گرفتن از نيروهاي بسيجي و ارزشي هستند. چرا براي تصفيه ته مانده هاي اين جريان مخرب اقدامي صورت نمي گيرد؟
2996---0912
¤ از اعضاي محترم خبرگان انتظار داريم در اجلاس اسفند ماه خود بصيرت خويش را به نمايش گذاشته و چشم فتنه را كور كنند.
8629---0913
¤ با سقوط صدام مصر (نامبارك) و فراهم آوردن مقدمات فروپاشي پيمان رسوا و شرم آور كمپ ديويد در جهت حمايت از انقلاب هاي اسلامي در كل منطقه، ضرورت تظاهرات همگاني در كل منطقه خاورميانه احساس مي شود. از مسئولين درخواست مي شود تدبيري بينديشند.
گودرزي- اصفهان
¤ از جناب آقاي محصولي وزير رفاه و ديگر متوليان امر هدفمند كردن يارانه ها درخواست مي شود فكري براي كساني كه شماره حسابشان مشكل داشته يا سايت وزارت باز نمي شده و... بكنند اين از عدالت به دور است كه صرفاً به خاطر اشتباه در نوشتن يا... اين طيف از دو مرحله پرداخت نقدي يارانه ها عقب بيفتند.
داد
¤ اي كاش متوليان جشنواره فيلم فجر تمهيداتي مي انديشيدند كه در پايان جشنواره از دانشجوي بسيجي شهيد دانشكده هنر كه دانشجوي نمايش و كارگرداني هم بودند تجليل و يادي مي شد.
يك شهروند
¤ آيا به عدالت نزديك تر نيست كه سهام و سود سهام عدالت افراد تحت پوشش كميته امداد پرداخت شود؟چرا فردي كه هيچگونه تقصيري در ثبت نام و ارايه شماره حساب براي يارانه ها ندارد، هيچگونه يارانه اي به حسابش واريز نمي شود؟ به خدا اگر يك روز همسرم سركار نرود آن روز زندگي بغرنجي خواهيم داشت. شما را به خدا صداي ما را به گوش دولتمردان برسانيد مشكل ما را حل كنند كه لااقل فردا براي پرداخت قبوض مشكل نداشته باشيم.
خانم خانه وندي
¤از شهرداري درخواست مي شود به جاي آسفالت خيابانهاي سالم نسبت به مرمت و بازسازي جاده آزادگان بويژه محدوده سه راهي جاده ساوه تا جاده قديم كرج اقدام نمايند تا هر روز شاهد تصادف نباشيم.
جمعي از خوانندگان كيهان
¤ كارشناس ارشد صنايع غذايي هستم. سازمان سنجش و آزمون كشور منابعي را براي آزمون دكتراي تخصصي اين رشته اعلام كرده اند كه اصلا درس هاي آنها را در دوره كارشناسي ارشد نگذرانده ايم.
مهدي احمدي
¤ هيچكس نمي تواند به علت سابقه انقلابي طلبكار باشد چرا كه به فرموده امام راحل(ره) ميزان حال فعلي افراد است و ما در فتنه 88 ديديم كه بسياري از چهره هاي شاخص و انقلابي يا سكوت كردند يا با فتنه گران همراه بودند كه برخي وزرا سابق و روحاني نمايان فاسد سر از لندن و واشنگتن درآوردند.
0113---0935
¤ به سران كشورهاي عربي كه به تاييد رژيم مفلوك حسني مبارك مي پردازند اعلام مي كنم كه از سرنوشت بن علي ها عبرت بگيريد والا دير يا زود شما هم به سرنوشت بن علي ها گرفتار خواهيد شد.
عليمرداني
¤ تلاش هاي آمريكاي جنايتكار و همپيمانانش براي مخوف جلوه دادن چهره ايران در خاورميانه با حركتهاي گسترده مردمي در كشورهايي كه به نوعي دولتهاي آنها دست نشانده استكبار بوده اند جواب عكس داد و ملت ها با قيام عليه اين ديكتاتورها نشان دادند كه هر جا آمريكا ردپايي از خود دارد وجود قتل و غارت و تروريسم است و مردم ديگر تحمل اين حضور را ندارند و چهره عموسام و مجسمه آزادي سمبلي از تباهي و جنايت و كشتار است.
محمودي
¤ اگر دقت كنيد بهمن ماه، يك نقطه عطف تاريخي در قرون 20 و 21 است. زيرا انقلاب اسلامي ملت ايران در همين ماه پيروز شد و انقلاب كشورهاي عربي نيز در همين ماه در اوج خود قرار گرفته است.
يك هموطن
¤ صهيونيسم جهاني با سركردگي فراماسون ها، چند قرن است كه در پي از بين بردن اسلام هستند. اما خيزش يكباره مسلمانان در خاورميانه همه برنامه هاي چند قرني آنها را به هم زده است.
كاشاني
¤ حوادث اخير مصر از طرفي به خاطر اينكه منجر به سقوط يك رژيم مزدور آمريكا و صهيونيسم مي انجامد خوشايند است. اما از طرف ديگر شاهد اين هستيم كه دولت هاي غربي سخت در تكاپو هستند تا اوضاع را به سود خود رقم بزنند. حقيقت اين است كه انقلابيون مصر از يك رهبر يا اتاق فكر واحد و منسجم محروم هستند، به همين دليل تلفات بيشتري مي دهند و غربي ها نيز اميدوار شده اند كه اين جنبش را منحرف كنند.
يك هموطن
¤ اتفاقات اخير در كشورهاي عربي، بر كشور ما نيز موثر است. به اين معني كه اگر قيام هاي ملت هاي عرب به نتيجه مطلوب برسد، به نفع پيش برد راهبردهاي ايران در آينده است. به همين دليل ايران بايد هر طور كه امكان دارد، تجارب خود در انقلاب و پاسداري از انقلاب را در اختيار مبارزان مسلمان در مصر، تونس و ... بگذارد. اگر مصر موفق شود، كمر غرب در خاورميانه مي شكند و نابودي اسرائيل حتمي خواهد بود.
يك هموطن
¤ مواضع خواص مردود در فتنه سال 88 بايد شفاف و بدون ابهام شود.
قاسمي - استان اصفهان
¤ ¤ امروز بايد تمام ظالمين جهان از انقلاب مصر، تونس و يمن عبرت بگيرند. انقلاب اسلامي ايران فرصتي بود براي توبه كردن شان اما نتوانستند از اين فرصت خوب استفاده كنند اما خداوند فرصت جديد را برايشان تدارك ديده است بهتر است توبه كنند و دست از ظلم به ملت ها بردارند.
يك هم وطن
¤ سران فتنه از مهره هاي سوخته اي چون بن علي و حسني نامبارك و ديگر شيوخ منطقه تا دير نشده عبرت بگيرند و به دامن اسلام و ملت برگردند و زنگار نفاق را از وجود خود پاك كنند.
سهرابي از خلخال
¤ از وزارت نيرو درخواست مي شود با اجرا كردن طرح جمع آوري رشته هاي برق از خيابانها وتبديل آن به يك رشته برق در قاب فشرده كه در ملارد به اجرا درآمده است و تعميم آن به سطح كشور از بسياري سرقتهاي برق در سطح كشور جلوگيري نمايد.
جمعي از كسبه ملارد
¤ از نمايندگان مجلس انتظار مي رود با احضار وزير ارشاد نسبت به اجراي تئاتر «هداگابلر» با جديت تمام وارد عمل شده و نگذارند چنين موارد منكري وارد فرهنگ اسلامي ما شود.
عليمرداني
¤ اين خيزش مردم عرب و ترس غرب نشان از استجابت دعاي مردم ايران و ديگر مسلمانان براي عظمت اسلام و نابودي دشمنانش است.
مهدي چشم به راه از بندرعباس
¤ از استاندار محترم البرز درخواست مي شود نسبت به حل و فصل مشكلات و كمبودهاي شهر طالقان اقدام لازم را بنمايند.
7244-0912
¤ براي خودرو در آبيك ثبت نام نموده ام و خودروام از 26 دي ماه آماده تحويل است ولي به علت اينكه شماره پلاكم متعلق به اشتهارد است از تحويل آن خودداري مي ورزند و پاسخ قانع كننده اي هم نمي دهند از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
7042-0912
¤ از مسئولين استان لرستان درخواست مي شود نسبت به مقوله حجاب اين قدر بي تفاوت نباشند.
وحيد بيرانوند از خرم آباد
¤ انشاءالله همين روزها سرزمين فراعنه به سرزمين مالك اشتر تغيير نام دهد مثل تغيير نام سرزمين ايران از شاهنشاهي به اسلامي. درود بر دي و بهمن استبدادسوز و استعمارزدا.
1925-0916
¤ از شهرداري محترم ماهشهر درخواست مي شود نسبت به احداث پارك كودك با تجهيزات استاندارد اقدام نمايند.
6154-0916
¤ به رئيس جمهور محترم عرض مي كنم ما به شما به خاطر آرمانهاي امام و انقلاب اسلامي و ولايت رأي داديم ولي شايسته نيست وضعيت سينما و تئاتر يله و رها شود.
3906-0916
¤ چرا اداره كشاورزي وظايف ميراب ها يعني تقسيم عادلانه آب ميان كشاورزان را به دست نمي گيرد. در حال حاضر نه تنها تقسيم آب عادلانه نيست بلكه اين مشكل باعث بروز اختلاف ميان كشاورزان منطقه ما شده است.
يك خانم كشاورز- كاشان
¤ آشوب ها و اغتشاش ها و فتنه گري هايي كه طرفداران جريان شكست خورده 14 مارس و سعد حريري در روزهاي اخير در لبنان ايجاد كرده اند ما را به ياد فتنه نافرجام فتنه گران ايران پس از انتخابات سال 88 خودمان انداخت. نمي دانم چرا كساني كه اهداف شوم دارند اين گونه اتفاقات تاريخي مايه عبرت شان نمي شود.
يك شهروند از تهران
¤ از نيروي انتظامي به خاطر راه اندازي پليس سايبري كه با توجه به شرايط موجود به نيازهاي اصلي جامعه و زندگي كنوني تبديل شده تقدير و تشكر مي كنم. تاسيس پليس مجازي را به فال نيك مي گيريم و اميدواريم اين اتفاق باعث سر و سامان گرفتن فضاي مجازي كشور شود و جلوي يكه تازي مفسدان در اين فضا گرفته شود.
يك شهروند
¤ وقوع انقلاب در تونس، تظاهرات در مصر، اردن، يمن، و كشورهاي اروپايي همه اين تحركات خبر از زلزله اي قريب الوقوع مي دهد. هيبت آنكه خواهد آمد و از هم اكنون همه دلها را فرا گرفته است. اللهم عجل لوليك الفرج
4151-0913
¤ مدت سه ماه است كه وام اشتغال «مهررضا» به نامم درآمده و تشكيل پرونده داده ام ولي هنوز از تحويل پول خبري نيست از مسئولين امر درخواست مي شود در حل مشكل مردم گره گشايي كنند نه گره زني.
0025-0918
¤ به سران فتنه 88 مي گويم فراز پاياني نامه 27 حضرت علي(ع) را بنگريد كه بزرگترين خيانت را خيانت به ملت مي داند و شما با اين خيانت بزرگ در حق ملت چطور و با چه رويي مي خواهيد دوباره به صحنه بازگرديد.
9527-0913
¤ چرا با فرقه هاي انحرافي عرفان كاذب و فرقه هاي متعددي كه مثل قارچ براساس توصيه هاي بيگانگان مي رويند و عده اي را گمراه مي كنند برخوردي نمي شود؟
يك شهروند اصفهاني
¤ در اداره اي كه بنده كار مي كنم با تدوين و صدور دستورالعمل خاص مانع نصب عكس بين الحرمين امام حسين(ع) و حضرت عباس(ع) بر روي ديوار و يا زير شيشه ميز شده و با اين كار مانع ايجاد ارتباط معنوي قشر كارمند با سالار شهيدان و موضوع شهادت مي شوند. اين در حالي است كه رهبر معظم انقلاب بر حفظ ياد و نام شهداء بعنوان زينت هاي هميشگي تاريخ انقلاب تأكيد ويژه دارند، امام حسين(ع) كه سرور همه شهيدان تاريخ است.
4491-0912
¤ باخبر شديم دولت براي هر راننده تاكسي مبلغ 200 هزار تومان سبد لوازم مصرفي ماشين مانند لاستيك و روغن اختصاص داده و از ديروز واگذار كرده است. ضمن تشكر از دولتمردان كه شبانه روز زحمت مي كشند و به وعده هاي خود عمل مي كنند از پيگيري ارباب جرايد از جمله كيهان نيز به جهت پيگيري و انعكاس مشكلات راننده تاكسي ها تقدير مي كنم و ممنون هستم.
تقي زاده
¤ دخترم با شهريه 250 هزار توماني در مدرسه پيش دانشگاهي سميه در زعفرانيه تهران درس مي خواند. به خدا قسم از اول سال تحصيلي تاكنون دبير زمين شناسي نداشته اند- اعتراض هم مي كنيم جواب مي دهند با شهريه 250 هزار تومان بيش از اين مقدار نبايد توقع داشته باشيد!
م-س
¤ براي اطلاع مسئولين دولتي بنويسيد در رابطه با كارت بيمه طلايي فرهنگيان اقدامي صورت نگرفته است- مسئول اين كوتاهي ها و كم كاري ها چه كسي است و چرا پاسخگو نيستند؟
1517-0914
¤ مردم روستاي ولي آباد كندوان در جاده چالوس از كمبود شديد آب كشاورزي رنج مي برند در حالي كه در روستاهاي اطراف آب زيادي هدر رفته و بدون استفاده راهي درياي خزر مي شود. چرا؟
7169-0912
¤ از صداوسيما فرهنگ سازي نخواستيم. لطف كنند با آگهي هاي گوناگون تبليغاتي مصرف گرايي را در جامعه تبليغ و ترويج نكنند.
8858-0919
¤ فضاي داخل اتوبوس هاي شركت واحد اهواز به عدالت بين خانم ها و آقايان تقسيم نشده است. خانم ها با اينكه تعدادشان كمتر است از دو درب پياده و سوار مي شوند اما برعكس آقايان بايد از يك درب پياده و سوار شوند.
7665-0916
¤ در نوشهر از طريق يكي از دفاتر فروش شركت ايرانسل اقدام به خريد يك عدد سيم كارت اعتباري كردم ولي در آذرماه امسال مسدود شد. با شماره 700 ايرانسل پيگير موضوع شدم ولي جواب قانع كننده نمي دهند و نتيجه اي نگرفته ام.
1363-0911
¤ جمعه يعني اشك هاي انتظار، جمعه يعني شكوه از هجران يار جمعه يعني دائما ذكر ولي، تا ظهورش رهرو سيدعلي
التماس دعا
1363-0911
¤ امام عزيز و عظيم الشأن راحل(ره) فرمودند من شكسته شدن استخوانهاي كمونيسم را مي شنوم كه چنين شد و نويد شكسته شدن و نابودي استكبار غرب و فرعونيان زمان را هم دادند كه بحمدالله در تونس، مصر و يمن و... شاهد آن هستيم خدا را بر عملي شدن نويد امام راحل(ره) شاكريم و براي شادي روح پرفتوح آن سفر كرده صلوات مي فرستيم. از دست اندركاران سياست خارجي كشور مي خواهيم با رصد دقيق اين تحولات از قيام مردم منطقه پشتيباني كنند.
ستاري فدايي رهبري- شهيدي
¤ بنده 2 بار براي يارانه ها ثبت نام كرده ام اما سيستم رايانه موفق به دريافت آن نشده است. براي بار سوم در آذرماه اقدام كرديم كه بالاخره سيستم آن را پذيرفت اما متأسفانه آقاي محصولي اخيرا اعلام كرده است كساني كه در آذرماه موفق به ثبت مشخصات خود شده باشند يارانه ماه هاي قبل به آن ها تعلق نمي گيرد. لطفا بفرماييد ما چه تقصيري داريم.
رضايي- ساوه
¤ در زمان قلدري بوش پسر رايس وزير خارجه وي جنگ 33 روزه لبنان را درد زايمان خاورميانه بزرگ مورد نظر خود اعلام كرد با نتايج اين جنگ و حوادث پس از آن نه تنها اين پيش بيني غلط از آب درآمد بلكه كل جريانات شكل گرفته رنگ و بوي ديني و ضداستكباري و نشان از گستره انقلاب اسلامي داشت. با مرگ فتنه سبز آمريكايي، انگليسي پس از انتخابات 88 و قطع هرگونه اميد از براندازي جبهه استكبار در ايران شاهد انقلابهاي پياپي در كشورهاي اسلامي هستيم و افسوس برخواص بي بصيرتي كه برخي دلبستگي هايشان مانع از آن شد كه در شادي مردم ايران و ديگر مسلمانان جهان شركت داشته و شاهد بسط بيداري اسلامي در جهان شوند. بياييم در اين شبها پس از نماز جماعت براي پيروزي ملت هاي مسلمان تونس و مصر و... دعا كنيم.
محمودي
¤ سريال مختارنامه خيلي به موقع پخش مي شود. اميدواريم خواص مردود شده در حوادث فتنه بعد از انتخابات از خواص مردود شده حادثه كربلا درس عبرت بگيرند و خودشان را نجات بدهند.
1854-0912
¤ چرا قسمت داخلي سر در محوطه جديد دانشگاه آزاد واحد بندرعباس مزين به آرم شير و خورشيد شده است؟!
3221-0911
¤ بنده مطمئن هستم كه يكي از مهمترين علل سرنگوني رژيم ضددين زين العابدين بن علي در تونس اين بود كه اجازه نمي داد مردم نمازجمعه برگزار كنند و به مساجد بروند و يا اينكه حجاب را در مدارس و دانشگاه ها ممنوع اعلام كرده بود. تعجب من از رژيم عربستان است كه خود را مسلمان واقعي نشان مي دهد، چه طور به چنين فردي پناه داده اند.
اصغر ضيايي- كردستان
¤ چرا صداوسيما در پخش سخنان مسئولان نظام كه بعضا آگاهي بخش و بسيار مفيد به حال مردم است را پخش نمي كند. مثلا آقاي رئيس جمهور در رشت بيش از 40 دقيقه درباره نماز و اهميت آن سخنراني كرد اما صداوسيما حتي يك دقيقه از آن را پخش نكرد.
خانم مرضيه پور- رشت
¤ سه سال است كه برگه سهام عدالت را دريافت كرده ايم ولي از پرداخت سود آن خبري نيست. اگر واقعا سركاري نيست يك بار سود آن را بدهند كه جلوي اين شايعه گرفته شود.
يك شهروند
¤ وقتي پيشوند نام كشورمان ايران، عبارت زيبا و مقدس جمهوري اسلامي است پس چرا در نام بعضي از دستگاهها و شركت ها عبارت جمهوري اسلامي ديده نمي شود مثلا بانك ملي ايران با شركت ملي گاز ايران و نمونه هاي ديگر كه بيان يك به يك آنها طولاني خواهد شد.
4629-0912
¤ وقتي مردم كشورهاي تونس و بعد هم مصر دست به قيام گسترده زدند تازه متوجه شدم كه چرا دشمنان در سال 88 جريان فتنه را در داخل كشور كليد زدند تمام هدف آمريكايي ها اين بود كه با مشغول ساختن ايران و مسئولين به قضيه فتنه جلوي حركت بيداري ملت هاي منطقه را بگيرند ولي خداوند و ملت ايران دشمنان نظام را ناكام گذاشتند.
8629-0913
¤ اگر چنانچه دولت هزينه تفكيك كنتورهاي آب و برق را رايگان بكند انگيزه شهروندان براي اين كار بيشتر خواهد شد. در ضمن باعث مي شود مردم در مصرف صرفه جويي بيشتري داشته باشند.
6109-0932
¤ آقاي خاتمي از سران فتنه در ديدار با جمعي از نمايندگان اقليت مجلس اظهار داشته نگران لطمه خوردن انقلاب است اولا اگر ايشان نگران اين مسئله بود در فتنه بعد از انتخابات وارد نمي شد ثانيا وقتي ايشان به آراء مردم در انتخابات احترام نمي گذارد اجازه ندارد از قول مردم حرف بزند سران فتنه حتي اگر توبه كنند باز به خاطر ارتكاب خيانت بايد محاكمه بشوند و به سزاي خيانت هاي خود برسند. در ضمن نبايد مسئوليت و پست هاي دولتي و حكومتي به آنان واگذار بشود.
1197-0919 و 3419-0935
¤ چرا وزارت بهداشت بر داروخانه هايي كه برخي كالاهاي بنجل بي خاصيت را كه در داخل جعبه هاي شيك قرار داده شده و به خلق الله مي فروشند، نظارت نمي كند.
يك هم وطن
¤ يكي از شبكه هاي تلويزيون فيلمي را پخش مي كرد كه پسري در كنار دختري نشسته بود كه به جاي حجاب شال و كلاه بر سرش گذاشته بود. آيا نبايد صدا و سيما كه امام مي فرمودند دانشگاه انسان ساز بايد باشد نسبت به اين گونه موضوعات حساس باشد.
فاطمه اسفندياري- قروه كردستان
¤ زيرنويس هاي رسانه ملي مي تواند مزين به احاديث و روايات ائمه معصومين و پيامبر اكرم(ص) باشد. لطفا اين موهبت الهي را از مخاطبين خود دريغ نكنيد.
بلغار
¤ رئيس جمهور قرار گذاشته بود يك وام يك ميليون توماني به متولدين سال جاري داده شود آيا اين قرار همچنان برقرار است يا منتفي شده است. چون فرزند بنده شش ماه است به دنيا آمده اما هنوز به حسابش پولي واريز نشده است.
سيدعلي موسوي- سوسنگرد
¤ چرا آقاي سيدحسن خميني در مراسم تجديد ميثاق هيئت دولت با امام(ره) در حرم مطهر حضور نداشتند. به ايشان يادآوري كنيد كه آقاي احمدي نژاد چه بخواهيد چه نخواهيد رئيس جمهور است او به پشتوانه 25ميليون راي وقتي به استاني سفر مي كند صدها هزار نفر به استقبالش مي روند.
كچاني- اصفهان
¤ در كيهان و خوانندگان خواندم كه دانش آموزان در كبوترآهنگ از اين ناراحت بودند كه در مدارس آنجا نماز جماعت برگزار نمي شود متاسفانه بايد بگويم كه در شهرضا حتي در مدرسه شاهد هم اين اتفاق مي افتد. قبلا در اين مدرسه نماز جماعت برگزار مي شد ولي امسال لغو شده است.
احمد عسگري- شهرضا
¤ دستگاه خودپرداز بانك صادرات ايران شعبه كوچصفهان از استان گيلان به هر نفر فقط يك برگ چك پول 50هزار توماني مي دهد. به طوري كه باعث ناراحتي مشتريان بانك شده است.
شكري
¤ اگر واقعا آقاي لاوروف وزير امورخارجه روسيه در اظهارات و دعوي خودش درباره تحريم اقتصادي ايران ذره اي صداقت دارد پس بايد در تحويل سامانه هاي دفاعي اس 300 را كه ايران پول آن را هم پرداخت كرده به ايران تحويل دهد.
يك شهروند

 



صدا -گفت و شنود

گفت: بهاءالله مهاجراني اعتراف كرده است كه محمود عباس رئيس دولت خودخوانده فلسطين يك آدم وابسته و فاسد است.
گفتم: اينها كه تا چند روز پيش با هم فالوده مي خوردند.
گفت: استناد بهاءالله به اسناد منتشر شده ويكي ليكس درباره محمود عباس است.
گفتم: ولي براساس همين اسناد ويكي ليكس، محمود عباس از طرف اسرائيل و آمريكا مبلغ 50 ميليون دلار به موسوي كمك مالي كرده است. چرا بهاءالله به اين سند اشاره اي نمي كند.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يكي از خان ها كه به نوكرش مشكوك شده بود از روي ايوان خطاب به او گفت؛ اين كدام نوكري است كه مرغ هاي ارباب را مي دزدد؟ و نوكر خودش را به كري زده و گفت؛ صدا نمي آيد؟ ارباب براي امتحان، به او گفت؛ حالا تو برو از روي ايوان حرف بزن. و نوكر داد زد و گفت؛ اين كدام ارباب است كه گوسفندان اهل روستا را مي دزدد؟ و ارباب كمي فكر كرد و گفت؛ حق با توست، صدا نمي آيد!

 



با اشاره به محكوميت فتنه گران در افكار عمومي
رئيس قوه قضائيه : سران فتنه را محاكمه و مجازات مي كنيم

رئيس قوه قضائيه بر برخورد قاطعانه دستگاه قضايي با فتنه گران علاوه بر محاكمه مردمي آنان تاكيد كرد.
آيت الله صادق آملي لاريجاني روز يكشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي با عظيم دانستن خيزش اسلامي مسلمانان و مردم مظلوم منطقه خاورميانه اظهار داشت: در روزهاي اخير، همه ما شاهديم كه در جهان اسلام حركت هاي مردمي پي درپي به وقوع مي پيوندد و مردم مسلمان در كشورهاي مصر، تونس، يمن و ليبي، اردن و اخيراً هم در بحرين حركت هايي در مسير آزادي و احياي ارزش هاي الهي داشته اند. اين حوادث بزرگ و اين حركت هاي سريع، سياستمداران جهان را به حيرت افكنده و نويد احياي آزادي و ارزش هاي اسلامي و ديني را در اين كشورها مي دهد.
رئيس قوه قضائيه با ترسيم چهره نفاق آلود كشورهاي غربي در برخورد با حكومت هاي وابسته بيان داشت: كشورهاي غربي و خصوصاً آمريكا متأسفانه مثل هميشه زود چهره عوض كرده اند. اين كشورها تا چند روز پيش از ديكتاتورهايي كه در اين كشورها سر كار بودند حمايت مي كردند ولي حالا يكباره خودشان را مدافع مردم و خواستار منافع مردم و آزادي و دموكراسي مي دانند.
وي افزود: تا يك ماه پيش سخني از دموكراسي در اين كشورها نبود و اين همان رفتار دوگانه اي است كه آمريكا و كشورهاي اروپايي در قبال كشورهاي مختلف اتخاذ مي كنند ولي مردم بحمدالله بيدار هستند اين طور نيست كه نفهمند يك كشوري مثل آمريكا، ظرف بيست روز چگونه چهره عوض مي كند.
آيت الله آملي لاريجاني با توصيه به ملت هاي انقلابي و مسلمان منطقه در شناخت توطئه هايي كه سعي در انحراف نهضت هاي آنان دارد، اظهار داشت: مطلب مهمي كه وجود دارد و اميدواريم كه اين كشورها به آن توجه داشته باشند اين است كه بايد بهوش باشند تا برخي كشورها نتوانند اين حركت ها و اين جنبش ها و انقلاب ها را به نفع خود مصادره كنند، چنان كه در مصر به اين سمت حركت مي كنند ولي مردم نشان دادند كه «ميدان التحرير» هيچ وقت خالي نخواهد شد تا مردم به خواسته هاي مشروعشان برسند و اين ميدان التحرير هر جاي ديگر جهان اسلام هم وجود دارد.
رئيس قوه قضائيه اظهار اميدواري كرد كه اين حركت ها به يك جريان يكپارچه معنوي و فراگير در همه كشورهاي اسلامي منتهي شود.
رئيس قوه قضائيه با تقدير و تشكر از مردم هميشه در صحنه كشورمان كه همواره خنثي كننده توطئه هاي جهاني هستند، گفت: از حركت هاي هوشمندانه و حركت هاي توأم با بصيرت مردم كشورمان در راهپيمايي بزرگ 22بهمن و در حركت انقلابي و اسلامي روز جمعه كه پاسخ بسيار محكمي به همه فتنه گران و ضد انقلاب داخلي و خارجي و كشورهاي استكباري بود تقدير و تشكر مي كنم البته بسيار جاي تأسف است كساني كه زماني جزو اين انقلاب و بخشي از مردم اين انقلاب بودند، چنان از اين انقلاب دور بيفتند و اينگونه حركت هاي مشمئزكننده اي براي مردم ما داشته باشند كه اينك ديگر جايي در ميان مردم نداشته و جز عنوان ضد انقلاب بر آنها صدق نكند.
آيت ا... آملي لاريجاني با تأكيد بر ضرورت حفظ انقلاب و ارزش هاي متعالي آن اظهار داشت: بحث انقلاب و ارزش هاي انقلاب كه مردم خون هاي بسيار براي آن داده اندچيزي نيست كه قابل معامله باشد. كساني متأسفانه تمام آرمان هاي امام را هم يك به يك زير سؤال بردند، با اطلاعيه پراكني هايي كه كردند، با سخناني كه اذنابشان در داخل و خارج كشور مطرح كردند، حركت هاي امام را در طول ده سال اول انقلاب و بعد هم رهبري هاي داهيانه مقام معظم رهبري را زير سؤال بردند.
رئيس قوه قضائيه ضرورت رعايت ضوابط قانوني و مصالح نظام در برخورد قاطع با فتنه گران را مورد تأكيد قرار داد و افزود:فتنه گران بايد بدانند كه علاوه بر حركت ها و پاسخ هاي مردمي و به تعبير برخي محاكمه مردمي، قوه قضائيه مسئوليت خودش را دارد و در چارچوب قانون و برحسب موازين و با لحاظ مصالح كلي نظام ان شاء الله با قاطعيت برخورد خواهد كرد و بدانند كه اين صبر و تحمل نظام حتماً حدي دارد و لذا از حد كه گذشت پاسخ روشن است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، در ادامه اين جلسه گزارش سفر سه روزه هيئت عالي قضايي به استان هرمزگان مطرح و مقرر شد كارگروه ويژه اي در حوزه رياست قوه قضائيه با بررسي نتايج و گزارش هاي سفرهاي استاني رئيس قوه قضائيه، پيشنهادات و راهكارهاي اجرايي مطرح شده در اين سفرها را بررسي و به منظور رسيدگي و تصويب آن به جلسه مسئولان عالي قضايي ارايه دهد.
در اين جلسه همچنين مقرر شد هيئتي ويژه از مسئولان عالي قضايي با بررسي دقيق وضعيت زندانيان كشور، طرحي را در خصوص ساماندهي زندانيان تحت قرار و جلوگيري از صدور آراي غيرمتناسب با جرايم تا پايان هفته تدوين كنند.
 



در بيانيه اي خطاب به ملت ايران اعلام شد
خانواده شهيد صانع ژاله : سران فتنه و حاميان منافق آنها قاتل فرزندمان هستند

خانواده شهيد صانع ژاله با انتشار نامه اي بر كينه توزي فتنه گران خط بطلان كشيده و تاكيد كردند كه همواره خود را سرباز نظام و ولايت مي دانيم.
به گزارش فارس متن كامل اين نامه بدين شرح است:
بسم رب الشهدا والصديقين
بار ديگر دست جنايتكار آمريكا، انگليس و اسرائيل از آستين فتنه گران و منافقين كوردل درآمد و يكي از فرزندان ايران اسلامي، حافظ قرآن، دانشجو و هنرمند بسيجي متعهد صانع ژاله را به شهادت رساندند.
ما خانواده آن شهيد والامقام لازم مي دانيم به جهت تنوير افكار عمومي مطالبي را به سمع و نظر مردم آگاه و بصير ايران اسلامي عرض كنيم.
ما خانواده شهيد ژاله از بدو انقلاب تاكنون همراه و پشتيبان خط امام(ره) و رهبري معظم انقلاب بوده و هستيم و هيچ گاه از آرمانهاي امام(ره) و انقلاب فاصله نگرفته و نمي گيريم و خود را سرباز ولايت مي دانيم و تا آخرين قطره خونمان از انقلاب و خط رهبري حمايت كرده و پشتيباني خود را اعلام مي كنيم.
خانواده شهيد ژاله تاكيد كرده اند: اجازه نخواهيم داد فتنه گران كوردل از خون پاك و مطهر شهيدمان سوءاستفاده كرده و فتنه ديگري خلق كنند و بدين وسيله تنفر و انزجار شديد خود را از سران فتنه و حاميان منافق آنان اعلام كرده و آنان را در شهادت فرزندمان مسئول مي دانيم.
در اين نامه خطاب به ملت ايران تصريح شده است: لازم مي دانيم از حضور ميليوني امت حزب الله و مردم فهيم و آگاه تهران، كرمانشاه، پاوه و اورامانات و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، ائمه جمعه و جماعات، روحانيت، دانشجويان، فرهنگيان، بسيجيان، بازاريان و خواهران و برادراني كه در تشييع و تدفين كم نظير فرزندمان شركت كرده و با حضورشان تسلي بخش قلب مجروحمان بودند، تقدير، تشكر و سپاسگزاري كنيم.
با تشكر جان نثار انقلاب و رهبري خانواده شهيد صانع ژاله بزرگ خاندان؛ حاج مصطفي ژاله، قادر ژاله، پيمان ژاله، اقبال ژاله و ابراهيم خوشرو.
گفتني است؛ شهيد صانع ژاله در 25 بهمن در پي شليك گلوله جريان نفاق به شهادت رسيد.

 



يك كارشناس فقه و حقوق: حكم موسوي و كروبي به دليل محاربه و افساد في الارض اعدام است

يك كارشناس فقهي و حقوقي محاربه، بغي، خروج از ولايت امام عادل و افساد في الارض را از جرم هاي موسوي و كروبي خواند و تاكيد كرد كه مجازات اين افراد در منابع فقهي و حقوقي كمتر از اعدام نيست.
حجت الاسلام سيدكميل باقرزاده در گفت وگو با فارس، ويژگي فتنه را آميختگي حق با باطل و دشواري شناخت عرصه به دليل غبارآلود بودن فضاي جامعه عنوان كرد و افزود: حادثه 25 بهمن ماه با توجه به ويژگي هاي فتنه، فتنه محسوب نمي شود چرا كه با گذشت بيش از 20 ماه از فتنه 88، گرد و غبارها فرو نشسته و فضا كاملا شفاف است. به همين دليل براي همگان مشخص است آنچه كه در معركه وجود دارد؛ صف آرايي دو جبهه انقلاب و ضدانقلاب و تقابل اسلام ناب محمدي با اسلام آمريكايي است و در اين بين طرف سومي نيز وجود ندارد.
وي با تاكيد بر اينكه هر فردي در جبهه انقلاب و ولايت قرار ندارد، قطعا دشمن محسوب مي شود تصريح كرد: هر فردي خواسته يا ناخواسته، چه بداند و چه نداند در اين قضايا باشد در جبهه اسلام آمريكايي قرار گرفته است.
وي دلايل حضور برخي افراد با سابقه انقلابي در پازل ايادي استكبار را هواهاي نفساني، قدرت طلبي و عدم تزكيه نفس برشمرد و آنها را مورد لعن و نفرين مردم عنوان كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به مطالبه به حق مردم از دستگاه قضايي براي محاكمه سران فتنه و ايادي و وابستگان داخلي آنها اشاره كرد و گفت: اگر مصالحي بالاتر از برخورد قانوني با سران فتنه وجود دارد، مسئولين بايد در اين زمينه روشنگري كنند، چرا كه تاخير در برخورد، باعث يأس و بي اعتمادي مردم نسبت به دستگاه قضايي نشود.
اين كارشناس فقهي و حقوقي در ادامه سخنان خود تصريح كرد: براساس آموزه هاي فقهي و حقوقي و ظرفيت هاي قانون مجازات اسلامي، كاملا مشخص است كه فتنه گراني همچون «موسوي و كروبي» جرمشان محاربه، بغي، خروج از ولايت امام عادل و افساد في الارض و مجازاتشان در منابع فقهي و حقوقي، مجازاتي كمتر از اعدام نيست.
باقرزاده در خصوص سكوت هاشمي رفسنجاني در برابر فتنه ها نيز اظهار داشت: مردم ما حافظه گذشته خود را فراموش نمي كنند و نامه نامحترمانه وي به مقام معظم رهبري فراموش نشدني است چرا كه قبل از انتخابات رياست جمهوري 88 شائبه و احتمال تقلب و دستكاري آراء مردم را در جامعه پراكند و فرزند وي به صورت مستقيم كميته صيانت از آراء را مديريت كرد.

 



بالا رفتيم ماست بود پايين اومديم دوغ بود... قصه ما دروغ بود! (خبر ويژه)

رسانه هاي اپوزيسيون بدون اينكه كلاغي در كار باشد، همان «بي كلاغي» را تبديل به «چهل كلاغ» كردند!
اين آخرين قضاوت شبكه ضد انقلابي «بالاترين» درباره تحركات سراسر خالي بندي رسانه هاي اپوزيسيون و جعل خبر درباره جنبش و تظاهرات و... عليه جمهوري اسلامي است.
در حالي كه طي دو هفته اخير بالاترين به همراه ساير اعضاي شبكه زنجيره اي عنكبوت مشغول تنيدن در تار توهم و خيال بود، يكي از كاربران دايمي بالاترين در خارج كشور احساس سرخوردگي كرده و نوشته است: رسانه نمي تواند كلاغ توليد كند. توليد كلاغ نياز به پدر و مادر و آشيانه دارد. رسانه همچنين- اگر كلاغي به روش طبيعي توليد شد- مي تواند آن يك كلاغ را تا 40 كلاغ نشان بدهد و نه بيشتر.
اشاره اين ضد انقلاب مقيم لندن به بازي هاي آرشيوي و خبرسازي هاي 25 بهمن است كه طي آن تصاوير خرداد سال گذشته را جاي تظاهرات كذايي 25 بهمن جا زده و چند صد نفر را چند صد هزار نفر جا زده بودند، يعني يك كلاغ، هزار كلاغ!
وي در ادامه به هم قطاران مي نويسد: شما در ايران خوابيد، من هم در لندن. خيلي خسته ام، مي خواهم بخوابم. اما بياييد جلو در گوشتان رمزي بگويم. خطر از بيخ گوشمان رد شد ولي-بي خيال كيهان- بايد عاقلانه تر رفتار كنيم، اگر كه مي خواهيم جنبش بجنبد و به حداقلي برسد. حركت 25 بهمن نه در هدايت و نه در بدنه توان براندازي را ندارد و فقط مي تواند يك جنبش چريكي شود.
همزمان با انتشار اين مطلب در بالاترين، سايت ضدانقلابي خودنويس نسبت به هويت جريان رسانه اي مدعي هدايت اغتشاش در ايران ابراز ترديد كرده است. خودنويس با اشاره به گروه فاقد هويتي به نام «شوراي هماهنگي راه سبز اميد» و عضويت اردشير امير ارجمند و مجتبي واحدي (سردبير فراري آفتاب يزد) در اين شورا- به عنوان 2مشاور موسوي و كروبي- مي نويسد: حسب ظاهر چنين شورايي اعلام موجوديت كرده ولي آنچه ما نمي بينيم و شايد هم هيجانات و احساسات زودگذر كه به ناگاه در سايه شبكه هاي مجازي به اوج مي رسد و به همان سرعت فروكش مي كند از واقعيات مردان پشت صحنه آگاه مي شديم.
خودنويس تأكيد مي كند كه مدت هاست مديريت اپوزيسيون سبز به خارج كشور منتقل شده است.
خاطر نشان مي شود در افتضاح رسانه اي مربوط به روز اول اسفند، تيمي از سايت هاي زنجيره اي شامل جرس، كلمه، نوروز، امروز، نداي سبز آزادي، رسا، سحام نيوز، تغيير، ميزان خبر، تحول سبز و دانشجو نيوز با انتشار بيانيه مشتركي خواستار برپايي تظاهرات شده بودند كه فاقد كمترين اثرگذاري اجتماعي بود. نكته جالب اينكه همين بيانيه با آب و تاب فراوان درصدر اخبار لايه دوم شبكه عنكبوت (شامل راديو زمانه، بي بي سي، صداي آمريكا، راديو فردا، روزنت، دويچه وله، راديو فرانسه و...) قرار گرفته بود.
لايه اصلي مديريت اين جريان رسانه اي در لندن، تل آويو و واشنگتن قرار دارد و از اين رسانه ها صرفا به عنوان «پوشش» و «شيپورچي» استفاده مي كند.
سايت بالاترين با عنايت به شيرين كاري اين شبكه پرطمطراق اما عقيم در مطلب كوتاهي نوشت: آقايان شوراي هماهنگي راه سبز اميد! آقايان امير ارجمند، محسن سازگارا، اكبر گنجي، محسن كديور، مهاجراني، مجتبي واحدي، حمزه غالبي، علي افشاري، مخملباف، معماريان و خانم علي نژاد! بلند شيد بياييد ايران جنبش را رهبري كنيد. جلوي صف بايستيد ما قول مي دهيم پشت سرتون بايستيم. نشستيد خارج، بيانيه مي ديد، مارو از كار و زندگي مي اندازيد، هزار تا هم خطر شغلي و تحصيلي برامون درست مي كنيد.
شايان ذكر است اين شبكه كذاب كه افراد فراري از گروه هاي مختلف از جمله حزب مشاركت، كارگزاران، نهضت آزادي، جبهه ملي، منافقين، سلطنت طلبان و گروهك هاي چپ ماركسيستي را شامل مي شود، پيش از اين خواستار برگزاري راهپيمايي در روز يكشنبه اول اسفند شده بود و در اثناي اين روز نيز انواع شعبده بازي هاي بي سابقه رابه كار گرفت تا خيابان را شلوغ نشان دهد اما در پايان روز شبكه هايي چون بي بي سي و راديو فردا و بالاترين و كلمه و... به جاي راهپيمايي از واژه «تجمع پراكنده» !! استفاده كردند حال آن كه همين عنوان تخفيف داده شده هم از اساس دروغ بود.
رسانه هاي مذكور همچنين طبق معمول از عكس هاي آرشيوي مربوط به 20-19 ماه پيش براي القاي اينكه در خيابان اتفاقي افتاده، استفاده كردند! بي بي سي با وجود تب و تاب 24 ساعته براي القاي اغتشاش و تشنج و با وجود اينكه ادعا مي كرد «تعداد زيادي از مردم معترض به خيابان هاي تهران آمدند» اما نوشت:«تقريباً هيچ تجمعي در سطح شهر شكل نگرفت».
لطيفه بامزه تر اينكه سايت ضد انقلابي ايران گلوبال يكي از تصاوير مربوط به 25 بهمن را كه ترافيك خيابان را به انضمام چند نفر از پرسنل نيروهاي انتظامي نشان مي دهد، به عنوان تظاهرات در رشت جا زد! و همزمان «بالاترين» از تجمع پرشكوه در اصفهان+ عكس و خبر داد اما در داخل اين خبر و ذيل عكس كذايي با شيطنت نوشته شده بود «فكر مي كنم درانتشار عكس اشتباه كردم و عكس مربوط به امروز نيست. امروز در واقع به خاطر حضور ماموران تجمعي شكل نگرفت»!!
اعلام «راهپيمايي و سپس تقليل آن به تجمع پراكنده و غيرمتمركز» و پوشاندن جامه خبر به اين تحليل هاي باسمه اي به ضرب و زور تصاوير آرشيوي، حكايت آن مرد دغلبازي است كه تيراندازي بلد نبود و به همين دليل اول تير را مي انداخت و بعد هر جا كه اصابت كرد، دور آن دايره مي كشيد و با بلاهتي مثال زدني مي گفت هدف من وسط همين دايره بود!

 



چرا آمريكا دوباره مجبور شد از فتنه گران شكست خورده حمايت كند؟ (خبر ويژه)

گزارشگر اخراجي گاردين از ايران اذعان كرد دولت آمريكا اپوزيسيون سبز را جرياني شكست خورده مي داند و صرفا به خاطر خيزش هاي اعتراضي مردم در كشورهاي خاورميانه مجبور شد مجددا از جريان اپوزيسيون در ايران حمايت كند.
ضبيو عبدو اكنون مدير ايران در بنياد قرن (Century Foundation) است كه با اصلاح طلبان و جريان برانداز همكاري نزديك داشته است. وي در تحليلي كه در وب سايت امور خارجه و راديو فردا منتشر شده، تاكيد مي كند: در تظاهرات سال 2009 مخالفان در ايران بر سر ميزان حمايت دولت آمريكا از مخالفان اختلاف نظرهايي ميان سران اپوزيسيو ن وجود داشت. برخي معتقد بودند حمايت آشكار آمريكا از مخالفان ممكن است غيرسازنده باشد و به نفع حاكميت تمام شود. در آن مرحله جنبش سبز شكست خورد.
عبدو با اشاره به خيزش ملت هاي منطقه عليه رژيم هاي مرتجع و آمريكا مي نويسد: پس از حوادث اخير در جهان عرب و سرنگوني حكومت هاي تونس و مصر اين واقعيت بيش از گذشته آشكار شد كه مردم اين كشورها فارغ از آنچه كه سياست آمريكا طلب مي كند به دنبال تحولات دموكراتيك هستند. اما مشكل دولت آمريكا و سياستمداران اين كشور در برخورد با نمونه ايران اين است كه آن ها خيلي زود به اين نتيجه رسيدند كه جنبش سبز شكست خورده و به همين خاطر حمايت از آن را قماري پرمخاطره مي دانست. حقيقت اين است كه اپوزيسيون در ايران نيازمند حمايت بيشتري از طرف آمريكاست.
وي همچنين اشاره مي كند: از زمان آغاز اعتراضات در كشورهاي عربي، دولت آمريكا مجبور شده موضع سخت تري در مقابل رژيم اسلامي ايران اتخاذ كند و مجددا چرخشي در حمايت از اپوزيسيون جمهوري اسلامي پيدا كرده است.
ضبيو عبدو خواستار حمايت بيشتر از جريان هاي سكولار در ايران شده است.
اگرچه وي توضيح بيشتري درباره علت حمايت دوباره آمريكا از اپوزيسيون آشوب طلب ارائه نمي دهد اما تا همين ميزان از توضيح و تحليل نيز حاكي از آن است كه آمريكا اصالتا اميد و اعتباري براي فتنه سبز در مواجهه با جمهوري اسلامي قائل نيست اما به اين جريان مضمحل به عنوان نمايشگري كه شايد بتواند سرعت الهام گرفتن ملت هاي مسلمان از جمهوري اسلامي را كند نمايد، مي نگرد. به عبارت ديگر از نگاه آمريكايي ها تحركات اخير فتنه سبز مطلقا در قد و قواره معارضه با جمهوري اسلامي نيست و صرفا نمايشي براي مخدوش كردن اعتبار و حيثيت پرتلالو جمهوري اسلامي ارزيابي مي شود.

 



بي بي سي: هدف ماجراي 25 بهمن كاستن از پيروزي هاي تازه ايران بود (خبر ويژه)

ارگان رسمي دولت انگليس علت تلاش غرب براي ايجاد اغتشاش و بي ثباتي در ايران را بازگو كرد.
سايت بي بي سي فارسي با اشاره به قيام ملت هاي مسلمان در كشورهاي مصر، تونس، يمن و بحرين نوشت: جنبش هاي زنجيره اي خاورميانه ظرفيت اعمال تغييرات در معادلات قدرت و روابط بين دولت هاي منطقه را دارد و مي تواند به سود ايران تمام شود. در مصر اسلامگرايان و ديگر جريان هاي سياسي مخالف مبارك كه از اين پس قرار است در قدرت سهيم شوند، مواضع ضد اسرائيلي و مخالف آمريكا دارند. همين مي تواند مواضع آينده مصر در قبال مسائل فلسطينيان و لبنان و عراق را به مسيري ببرد كه خلاف خواست آمريكا و متحدان باقيمانده اش در منطقه و خوشايند ايران باشد. تحولات در ديگر كشورهاي منطقه هم مي تواند ايران را در پيشبرد اهداف و منافعش كمك كند. در همين روزهاي بحراني منطقه، ايران غني سازي اورانيوم را گسترش مي دهد و براي نخستين بار دو ناو جنگي اش را راهي درياي مديترانه كرده تا از بيخ گوش اسرائيل بگذرند.
بي بي سي همچنين نوشت: آمريكا كه به دنبال تدوين استراتژي تازه اي در خاورميانه است تا بتواند در صورت ادامه حذف متحدان ديرينه اش، باز هم منافع خود را در اين منطقه تامين كند و دوستان تازه اي بيابد، در محاسباتش ناگزير است وزنه ايران را به عنوان قدرتي منطقه اي لحاظ كند و با توجه به بردي كه ايران مي تواند از تحولات خاورميانه بكند، شايد ناچار شود شيوه هاي تازه اي در قبال ايران به كار بندد يا حتي در برخي سياست هاي خود در قبال ايران تجديد نظر كند. ايران هم از اينكه تحولات منطقه به نفعش رقم مي خورد، شادماني خود را پنهان نمي كند و دور از انتظار نيست كه به فكر گام هاي تازه اي در جهت تقويت آنچه رهبرانش «سياست خارجي تهاجمي» مي خواند باشد.
ارگان رسمي دولت انگليس با تصريح بر اين نكته كه «جنبش هاي زنجيره اي خاورميانه، سران مخالفان حكومت در ايران را هدف قرار داده است»، اضافه كرد: تظاهرات در ايران نظير آنچه در 25 بهمن اتفاق افتاد، مي تواند مانع از شكل گيري «رابطه دوستانه اي» شود كه جمهوري اسلامي اميد دارد با جنبش هاي به پيروزي رسيده خاورميانه اي برقرار كند و دست ايران را از ميوه حذف مخالفانش در خاورميانه كوتاه كند. تغيير شمايل خاورميانه در سايه جنبش هاي زنجيره اي، فرصتي تاريخي براي تقويت موضع ايران در منطقه است و بزرگترين مانع بهره گيري از اين فرصت، ناآرامي و بي ثباتي در ايران است.
يادآور مي شود پيش از اين هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا از الهام بخشي ايران ابراز نگراني كرده و با اشاره به نمايش جريان هاي ضدانقلاب -كه توسط رسانه هاي غربي بزرگ نمايي مي شود- مدعي شده بود انقلاب اسلامي ايران نمي تواند الگويي براي كشورهاي ديگر خاورميانه و مردم انقلابي منطقه باشد.

 



لوموند ديپلماتيك: دولت هاي اروپايي از جنگ افغانستان پا پس مي كشند (خبر ويژه)

8 سال پس از اشغال افغانستان، يك نشريه فرانسوي در گزارشي اعلام كرد: افكار عمومي اروپا اعتقادي به اين جنگ ندارند و دولت ها يكي پس از ديگري از اين ميدان پا پس مي كشند.
لوموند ديپلماتيك در اين گزارش نوشت: از 25 عضو اتحاديه اروپا كه به نيروهاي ائتلاف در جنگ افغانستان پيوسته بودند، اينك كمتر كشوري است كه به دشواري با او در اين مداخله كنار مي آيد و از ابهام و سردرگمي درباره اهداف جنگ، افزايش شمار قربانيان غيرنظامي و نظامي حضور همه جاگير آمريكا، خصومت افكار عمومي و تنگناهاي بودجه اي خشنود است. پينو آرلاكي معاون پيشين دبير كل سازمان ملل متحد، مسئول مبارزه با مواد مخدر كه پارلمان اروپا گزارش او را درباره درگيري در افغانستان به بحث گذاشت، تصديق مي كند «9 سال جنگ و درگيري بين المللي نه توانسته شورش طالبان را فرو نشاند، و نه صلح و ثبات را در اين كشور سامان دهد.» وي با بيان تأسف خود از اينكه اروپا «فقط به همين خشنود است كه از هر چه ايالات متحده تصميم مي گيرد، پيروي كند»، مي گويد «در همان حال كه اوضاع امنيتي رو به وخامت مي گذاشت اجماع عمومي كه در گذشته در مورد حضور نيروهاي ائتلاف وجود داشت رنگ مي باخت.»
اين گزارش مي افزايد: برخي كشورها مانند هلند در سال 2010 از ائتلاف پا پس كشيدند. برخي ديگر خود را براي ترك آن آماده مي سازند. ستانيسلاس وزياتك رئيس كميسيون دفاع ملي در مجلس لهستان گفت لهستان مي خواهد سپاهيانش را از افغانستان فراخواند. وي بر آن بود كه «تسخير قلوب مردم افغانستان» مي بايستي شيوه كار باشد، اما نظرسنجي ها نشان مي دهند كه خلاف آن روي داده است. ديموس ورتوس رئيس كميته امور خارجي و دفاع پارلمان يونان نيز گفت «افكار عمومي باور ندارد كه اين جنگ بهترين وسيله اي براي خشكاندن ريشه تروريسم باشد. بهتر آنكه اين پول به زخم مبارزه عليه مواد مخدر زده شود».
لوموند ديپلماتيك با اشاره به موضع سخيف و خودخواهانه دولت انگليس مي نويسد: در انگليس ليام فاكس وزير دفاع به هنگام بازديد از ارتش كشور خود با اعلام اينكه «آنچه مهم است، امنيت در خيابان هاي بريتانياست» هيجاناتي را برانگيخت. «دغدغه ما اين نيست كه زنان جوان افغاني به مدرسه بروند... ما در آنجا هستيم تا مردم بريتانيا و منافع جهاني مان دستخوش تهديد نباشند... اما ما پليس جهاني نيستيم»! در فرانسه 70% افكار عمومي، «بيشتر» يا «كاملاً» با حضور سربازان فرانسوي در افغانستان مخالف است. از سي سال پيش تاكنون اين نخستين باري است كه اكثريتي بارز با عمليات مهمي در خارج از كشور كه دولت براه انداخته، به مخالفت برخاسته اند. درست است كه نيكلا ساركوزي از تأكيد بر اين نكته باز نمي ايستد كه سربازان فرانسوي تا زماني كه لازم باشد در افغانستان خواهند ماند، اما فرانسه آخرين كشوري بود كه در ماه فوريه 2010 به تقاضاي آمريكا براي اعزام نيروهاي تقويتي پاسخ داد و سرانجام نيز به جاي 1500 سربازي كه واشنگتن مي خواست، بيش از 200 نفر را نفرستاد.

 



راديو زمانه در سوناي ويژه! (خبر ويژه)

دولت هلند مديريت راديو زمانه را به خاطر بي كفايتي و عدم اثرگذاري جدي بر كنار كرد. در پي اين اقدام، آرين وولف جايگزين روت كرونن شد.
وولف در گفت وگو با اين رسانه فارسي زبان ضد انقلاب مدعي شد: راديو زمانه يك رسانه آزاد و مستقل و همگاني است نه رسانه دولتي. لذا همه تصميمات اعم از چگونگي انتخاب سرويس و توليد محتوا همه در كمال آزادي و بدون هيچ دخالت دولتي صورت مي گيرد(!!)
وي اضافه كرده است: اغراق نكرده ايم اگر بگوييم راديو زمانه از اندك رسانه هاي ايراني است كه حقيقتاً از هر نظر مستقل است(!)
خاطر نشان مي شود اين چندمين بركناري در عمر 5 ساله راديو زمانه است. پيش از اين هم مقامات هلندي مهدي جامي سردبير راديو زمانه را با تحقير تمام و با اين عبارت كه «شما برده ما هستيد» اخراج كرده و فريد حائري نژاد را به جاي وي منصوب كرده بود.
راديو زمانه سال 85 و براساس بودجه مصوب پارلمان هلند براي حمايت از جريان هاي ضدانقلاب اسلامي راه اندازي شد و مديريت اين رسانه از طريق موسسه «پرس ناو» اعمال مي شود. اين موسسه به نحوه هزينه بودجه راديو زمانه نيز نظارت دارد.
درباره اظهارات آقاي وولف مبني بر اينكه راديو زمانه يكي از اندك رسانه هاي مستقل ايراني است، صرفاً مي توان اين شعر نغز را خواند:
آن يكي پرسيد اشتر را كه هي!
از كجا مي آيي اي فرخنده پي
گفت از حمام گرم كوي تو
گفت خود پيداست از زانوي تو

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14