(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 اسفند 1389- شماره 19870

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
«نوكر» يعني يك تفاله به درد نخور!
افزايش 53درصدي سهم عمران در بودجه سال 90
به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد عروج شهيد سيدحسن شاهچراغي شه چراغي در آسمان كوير
خارج از دستور
رئيس جمهور در جمع اعضاي كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي:
در آينده نزديك جهان عاري از صهيونيسم ، استكبار و طاغوت خواهد بود
به عنوان يك سايت مرجع در حوزه اسلام سايت اينترنتي «اسلام پديا» در قم افتتاح شد
گزارش خبري كيهان از ناكامي جريان فتنه تهران يك شنبه آرامي را سپري كرد
گلايه احمدي نژاد از بي توجهي سازمان منطقه آزاد به مشكلات بوميان كيش
يك سناتور آمريكايي: كاخ سفيد در قبال ايران متناقض و بزدلانه رفتار مي كند



«نوكر» يعني يك تفاله به درد نخور!

سيدعبدالحسن هاشمي
وقتي پرچم اسرائيل را از زيرپاي مردم كشيدي و بر سردر سفارتخانه كفتارهاي صهيونيست زدي، بايد فكر اينجا را هم مي كردي! بايد فكرش را مي كردي كه اين مردم خسته شده اند از شرم الشيخ، از كمپ ديويد، از ديوارهاي فولادي! بايد فكرش را مي كردي كه هيچ كس به عكس هاي يادگاري «عمر سليمان» و «نتانياهو» نمي خندد؛ هيچ كس چهره تو را نمي پسندد حتي با آن موهاي مشكي كه هرگز سفيد نمي شدند. بايد فكرش را مي كردي كه آه كودكان غزه بي صدا نيست، نفرين مادران فلسطيني بي جواب نمي ماند اما تو، سر در آخور قدرت كرده بودي و چشمانت جز علوفه چيزي نمي ديد! حالا دعاي مسلمانان مظلوم مصر مستجاب شد و تير آه مظلومان به هدف اصابت كرد و تو داري دست و پا مي زني در باتلاق نوكري، در منجلاب فساد و در لجن زار خيانت. تو رفتي، اما عروسك تو هنوز از چوبه دار «ميدان التحرير» پايين نيامده!
آقاي نامبارك! مصر ديگر سرزمين تو نيست. اينجا خانه «خالد اسلامبولي» است، خانه «عبدالناصر» مأمن مبارزاني است از جنس «سيد جمال» بزرگ تا «چمران» شهيد. مصر سالهاست خون دل خورده از دروازه بسته رفح، از كشتي هاي آزادي كه هرگز به مقصد نرسيدند، از «انور سادات» كه خشم ملت عرب را به بهاي خنده ديپلمات هاي غرب خريد. مصر ديگر جاي تو نيست. حالا تو مانده اي و آقاي پرزيدنت پرز كه دستپاچه تر از هميشه، دست به دامن «العربيه» شده تا باز اخبار بگويد براي بي خبران جهان؛ «بي .بي.سي» تحليل مي كند، «سي.ان.ان» خبر فوري مي دهد و اوباما سرگيجه گرفته. برلوسكني براي دهمين بار فك از تعجب باز مانده اش را جراحي مي كند و ساركوزي در خيابان هاي فرانسه با گلوله بين مردم دمكراسي توزيع مي كند. «رابرت گيبز» پشت تريبون مي رود، هر چه مي خواهد بگويد، از نوكر جديد يا از دولت سكولار- از «شفيق» يا «سليمان»- فرقي نمي كند؛ چون اذان را به افق قاهره گفته اند و مردم مصر در «ميدان التحرير» صف هاي نماز را مرتب مي كنند. عبدالله ديروز با قرآن به تظاهرات خياباني آمده بود و آن طرف تر با صداي بلند روي پارچه ها نوشته اند: «لن تحكمنا الامريكا من بعد اليوم.»
ساعت به وقت خاورميانه زمان مرگ نوكران غرب را نشان مي دهد و خانم «مركل» اگر صد بار ديگر هم به تل آويو برود؛ وضع همين است كه مي بيند: «بن علي» به تونس برنمي گردد، «مبارك» گم شده است، «سليمان» منتظر سوت پايان است و مردم مصر به خانه هايشان نمي روند، «كلينتون» بي خاصيت تر از هميشه فقط نگاه مي كند و البته سالهاست كه «آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.» سالهاست، يعني از 32 سال پيش، از همان وقت كه پابرهنه هاي امام خميني(ره) عزت را به مسلمين هديه دادند، از همان وقت كه برادران «خالد» غيرت ديني را به «انور سادات» نشان دادند، از همان وقت كه «حزب الله» جشن تولد گرفت؛ آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند و اسرائيل بايد از بين برود. خاورميانه مهد حكومت اسلام است و ما باكي نداريم كه به پيروي از خميني كبير بگوييم: به دنبال گسترش نفوذ اسلام درجهان و كم كردن سلطه جهانخواران بوده و هستيم1.
از نظر ما، «آزادي» مجسمه نيست تا در نيويورك محبوسش كنند. «حقوق بشر» را سازمان ملل تعيين نمي كند كه هفتاد سال است در برابر كشتار مستضعفين جهان خفقان گرفته. آمريكا بزرگ ترين ديكتاتور جهان است و ما سرانجام نه تنها از كعبه مسلمين كه از كليساهاي جهان نيز ناقوس «مرگ بر آمريكا» را به صدا درمي آوريم2. از نظر ما، پرزيدنت «اوباما» بايد برود غاز بچراند وقتي در مركز توسعه و پيشرفت(!) بيش از 45 ميليون فقير وجود دارد،3 «نتانياهو» بايد خودكشي كند پيش از آنكه دست مسلمين به او برسد؛ و ساركوزي و برلوسكني مي توانند هم اتاقي هاي خوبي باشند در يكي از تيمارستان هاي سوئيس! اينجا ملت هاي مسلمان استوار ايستاده اند تا زير بار ننگ و زور نروند و «فرانس 24» همچنان دنبال «سانديس» مي گردد در خيابان هاي قاهره! حال و روز «مبارك» اصلاً خوب نيست، مشغول مذاكره است؛ با ايالات متحده، با بريتانياي كبير(!)، با آلمان، با پادشاهان بيچاره عربستان و اردن و امارات، با رئيس جمهور بحران زده فرانسه. شايد خانه اي پيدا شود براي حاكم بي حكومت مصر، اما درها بسته است. انگار مبارك غريبه شده، ديگر كسي به او لبخند نمي زند؛ حتي نخست وزير اسرائيل! 32 سال پيش ژنرال توريخوس (رهبر نظامي پاناما كه خود با كودتاي نظامي حاميان غرب به قدرت رسيد) پس از ديدار شاه مخلوع ايران به مشاورش گفت: «شاه مانند پرتقالي است كه تا آخرين قطره آبش را گرفته اند و تفاله اش حتي به درد غذاي خوك ها هم نمي خورد.»4 اين سرانجام كسي است كه كشورهاي بزرگ او را چلانده اند، شيره اش را كشيده اند و تفاله اش را دور انداخته اند.
«حسني مبارك» بايد فكر اينجا را مي كرد، وقتي از گفتن مرگ بر آمريكا طفره مي رفت، وقتي با ديوارهاي فولادي شعار «نه غزه» را نوشت. بايد فكر اين روزها را هم مي كرد كه حالا تفاله اش به درد غذاي خوك ها هم نمي خورد. امروز ديگر هيچ كس با مبارك عكس يادگاري نمي گيرد، حتي پرزيدنت اوباما!
«نوكري» شاخ و دم ندارد، عرب و عجم نمي شناسد، سبز و نارنجي فرقي نمي كند؛ «نوكر» يعني يك تفاله به درد نخور!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- صحيفه امام خميني(ره)، جلد 21، صفحه 81
2- پيشين، صفحه82
3- گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» از افزايش نرخ فقر در آمريكا.
4- شوكراس، ويليام، آخرين سفر شاه، ص .414

 



افزايش 53درصدي سهم عمران در بودجه سال 90

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان كه روز يكشنبه براي تقديم لايحه بودجه سال 1390 در مجلس حضور يافته بود، پس از تشريح اين لايحه و بيان اولويت هاي آن، بودجه را به رئيس مجلس تقديم كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، حجم كل بودجه سال 90 حدود 539 هزار ميليارد تومان است كه از اين رقم، نزديك به 177 هزار ميليارد تومان به بودجه عمومي دولت مربوط مي شود.
در همين حال، حجم بودجه عمراني با رشد 53 درصدي، از حدود 31هزار ميليارد تومان در سال جاري، به 47هزار و500 ميليارد تومان براي سال 90 افزايش يافته است.
اعتبارات بخش جاري هم در بودجه 89 معادل 86 هزار ميليارد تومان بود كه اين رقم در بودجه سال 90 به بيش از 128هزار ميليارد تومان رسيد كه از رشد 48درصدي آن حكايت دارد.
رئيس جمهور هم كه براي ارائه بودجه به مجلس رفته بود با تبريك فرارسيدن ميلاد پيامبر گرامي اسلام(ص) و امام صادق(ع) گفت: بودجه سال 90 را در شرايطي ارائه مي كنيم كه كشور و انقلاب در شرايط بسيار مناسب و آماده اي قرار دارد و همه زمينه ها و امكانات براي جهش هاي بلند فرهنگي، اقتصادي و سياسي فراهم شده است.
رئيس جمهور تصريح كرد بودجه اي كه امروز تقديم مجلس مي شود، براساس قانون برنامه كه اخيرا در اختيار دولت قرار گرفته و سياست هاي ابلاغي برنامه و در جهت تحقق اهداف چشم انداز تنظيم شده است و در واقع اولين بودجه از دومين برنامه معطوف به چشم انداز است.
وي در ادامه به تشريح برخي از ويژگي هاي بودجه سال 90 پرداخت و اظهار داشت: يكي از مهم ترين ويژگي هاي بودجه، تاكيد و توجه بر عدالت است. عدالت به عنوان ستون فقرات جامعه اسلامي و از اهداف و آرمانهاي انقلاب اسلامي است و تلاش شده كه در توجه به مناطق گوناگون كشور از دورترين نقاط تا مركز شهر توزيع و تخصيص منابع با نگاه عدالت محور باشد.
احمدي نژاد يكي ديگر از ويژگي هاي بودجه را تاكيد و توجه جدي به كاهش فاصله طبقاتي عنوان كرد و گفت: با اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها گام هاي بلندي در اين ارتباط برداشته شده، اما در توزيع ساير منابع، تسهيلات، حمايت ها و يارانه هاي دولتي و سرمايه گذاري در بخش هاي گوناگون به گونه اي عمل شده كه فاصله بين مناطق و اقشار گوناگون و طبقات درآمدي كاهش پيدا كند.
وي افزود: از ديگر ويژگي هاي بودجه، پشتيباني و تاكيد بر توانمندسازي بخش مردمي و تعاوني در اقتصاد، فرهنگ و در عرصه سياسي است. از جهت گيري هاي اصلي سند چشم انداز و سياست هاي قانون برنامه و متن قانون برنامه، تقويت بخش مردمي در تمام زمينه ها است و واگذاري ها به صورت گسترده ديده شده است و از طرف ديگر توانمندسازي مردم براي پذيرش مسئوليت ها.
احمدي نژاد از ديگر ويژگي هاي بودجه را توجه به نهاد خانواده و تقويت آن و ارتقاء جايگاه متعالي زن در جامعه و فعاليت هاي انقلابي و آرماني عنوان كرد و گفت: توجه به مصلاها، مساجد و مدارس علميه و كانون هاي فرهنگي كه توليدكننده انديشه هاي اسلامي، آرماني و انقلابي هستند در بودجه ديده شده است.
وي افزود: در بخش توليد نيز تقويت توليد داخل و ترويج فرهنگ مصرف داخلي مورد توجه جدي قرار گرفته و از امر سرمايه گذاري در بخش هاي گوناگون حمايت مي شود. سير فزاينده و گرايش به سرمايه گذاري مولد در سال آينده با سرعت بيشتري افزايش پيدا مي كند.
رئيس جمهور گفت: در بخش علمي نيز سرمايه گذاري ها گسترش پيدا كرده است و هدف اين است كه سال آينده سهم جمهوري اسلامي از توليد علم افزايش چشم گيري پيدا كند و ما در بخش هاي مختلف به جاي 1404 همين اكنون در رتبه هاي اول منطقه هستيم و جهت گيري بودجه اين است كه قبل از پايان برنامه پنجم در بخش علمي و فناوري ما رتبه اول را در منطقه كسب كنيم و از پژوهش هاي كاربردي و بنيادي حمايت هاي خوبي در لايحه صورت گرفته است.
احمدي نژاد با بيان اين كه در بودجه سال آينده ادامه تمركززدايي از مركز و تهران و كاهش بار دولت و كاهش تصدي گري به روشني ديده شده است، اظهار داشت: نظام تامين اجتماعي به طور كمي و كيفي گسترش خواهد يافت.
وي از ويژگي هاي ديگر بودجه سال آينده را توجه به بهبود فضاي كسب و كار دانست و افزود: چند دستور اساسي در لايحه بودجه ديده شده كه با كمك شما جلو خواهد رفت و بعضي از مشكلات اساسي مردم به خصوص جوانان حل خواهد شد.
احمدي نژاد با بيان اين كه موضوع ديگر پيش بيني شده در لايحه سال آينده حفظ سرعت توليد مسكن در كشور است، اظهار كرد: مسكن مهر با پشتيباني خوب مجلس، بازار مسكن را بعد از 50 سال كنترل كرد و پله هاي افزايشي قيمت مسكن كنترل شد و قيمت ها كاهش پيدا كرد.
رئيس جمهور افزود: در بخش بانكي و تسهيلات مسكن، برنامه ريزي ها براي شهرهاي بزرگ با 9 درصد سود، مراكز استان ها 7درصد و بقيه شهرها و روستاها 4درصد يعني به صورت قرض الحسنه است كه اين يك اتفاق بزرگ است و كار مشترك مجلس و دولت مي باشد و ان شاءالله در نيمه هاي برنامه پنجم دغدغه مسكن به عنوان يك آرزوي دست نيافتني از فهرست دغدغه هاي مردم حذف شود.
احمدي نژاد در ادامه با بيان اين كه در بخش ساختاري بودجه اصلاحات خوبي به عمل آمده است، افزود: تراز منفي عملياتي بودجه حدود 50درصد كاهش پيدا كرده است و اين يعني هزينه كردن از درآمدهاي نفتي در بخش جاري و مصرفي 50درصد كاهش پيدا كرده است كه اين مساله از بهبودهاي بسيار خوب در ساختار بودجه است.
احمدي نژاد با بيان اين كه عبارت هاي تكراري را از لايحه بودجه كنار گذاشته ايم، يادآور شد: طي 4 يا 5 سال اخير قوانين مهم و مادر با همراهي خوب مجلس و دولت تصويب شد كه قانون سياست هاي اصل 44، قانون مديريت سوخت و حمل و نقل عمومي، قانون جامع مسكن، قانون مديريت خدمات كشوري، قانون هدفمند سازي يارانه ها و تكميل قانون تنظيم در متن قانون برنامه از جمله اين قوانين است. يعني ما قوانين مادر و پايه را در اختيار داريم و لازم نيست در لايحه بودجه هر سال قانونگذاري كنيم و احكام جديدي را به مجموعه قوانين كشور اضافه كنيم. بنابراين قانون بودجه خيلي خلاصه، شفاف و روان به شما تقديم مي شود.
رئيس جمهور با بيان اين كه فكر مي كنم كار رسيدگي به لايحه بودجه آسان شده است، تصريح كرد: اين كار در واقع تطبيق لايحه با برنامه و سياست هاست و اين هم ان شاءالله وقت شما را زياد نخواهد گرفت و زحمت براي شما ايجاد نخواهد كرد. من از عزيزان خواهش مي كنم كه به گونه اي عمل كنيد كه انسجام بودجه حفظ شود. انعطاف هم در بودجه است كه اگر مثلا راه آهن منطقه اي ظرفيت جذب منابع بيشتري داشت بتوانيم به آن اختصاص دهيم و كار متوقف نشود. اگر شاكله، انسجام و جهت گيري هاي بودجه حفظ شود، همه تعهدات خود را انجام خواهيم داد.
وي در ادامه اظهار داشت: بودجه عمومي دولت 176 هزار و 993 ميليارد تومان است. از اين مقدار 15 هزار ميليارد تومان درآمدهاي اختصاصي و درآمد هزينه است. 25 هزار و 400 ميليارد تومان نيز تملك دارايي هاي مالي است. يعني در عمل آنچه به طور واقعي دولت مديريت مي كند دو عدد است؛ بخش هزينه اي 89 هزار ميلياردتومان و بخش عمراني بيش از 47هزار و 500 ميليارد تومان است.
وي افزود: شركت هاي دولتي و موسسات وابسته به دولت هم 362هزار ميليارد تومان است كه البته توجه داريد هدفمند كردن يارانه ها هم در آن پيش بيني شده است.
لاريجاني: تلاش مي كنيم بررسي بودجه با سرعت بيشتري
پيش رود
لاريجاني نيز پس از آنكه بودجه از سوي رئيس جمهور تقديم مجلس شد، با بيان اينكه لايحه بودجه سال 90 را خدمت همه نمايندگان توزيع خواهيم كرد گفت: چون هنوز فرصت است كه نمايندگان پيشنهادات خود را مطرح كنند، مي خواهيم كه هر چه زودتر بحث بودجه را آغاز كرده و مطالعه كنيم.
وي با اشاره به تعطيلي روز دوشنبه خطاب به نمايندگان گفت: فرصت كافي در اختيار داريد. بنابراين يك مقدار به خاطر ضيق وقتي كه داريم همكاري كنيد كه تا آنجايي كه ممكن است بتوانيم از زمان استفاده كنيم و كميسيون ها هم بتوانند كار خود را زودتر شروع كنند. از كميسيون هاي تخصصي هم مي خواهيم كه از امروز كار خود را آغاز نمايند.
لاريجاني با بيان اين كه 19 روز براي رسيدگي به لايحه بودجه فرصت داريم، اظهار كرد: خواهش ما اين است كه با توجه به كوتاه بودن زمان اگر بتوانيم در 12 روز اين كار را انجام دهيد به ما كمك كرده ايد كه ما هم بتوانيم زودتر بحث بودجه را در مجلس مورد بررسي قرار دهيم.
وي در ادامه بيان كرد: ما تلاش مي كنيم كه بودجه با سرعت بيشتري پيش برود؛ هر چند كه به خاطر تأخير در ارايه بودجه، زمان ما كوتاه است. لذا تلاش نمايندگان و كميسيون ها براين باشد كه از زمان بهره بگيرند و بودجه را به پيش ببرند و اميدواريم كه در اين مسير مشكلي پيش نيايد.
هادي قوامي، عضو هيئت رئيسه كميسيون برنامه و بودجه مجلس هم از عزم هيأت رئيسه مجلس براي تصويب لايحه بودجه 90 تا قبل از پايان سال جاري خبر داد و اظهار كرد: از آن جا كه عزم هيأت رئيسه مجلس، تصويب لايحه تا قبل از پايان سال است، از اين رو بررسي ها بايد با سرعت آغاز و دنبال شود.
وي افزود: بناي مجلس، بررسي موازي لايحه از سوي نمايندگان، كميسيون هاي تخصصي و كميسيون تلفيق است.
در همين حال، احمد توكلي اما تصويب لايحه بودجه 90 را تا پايان امسال نشدني و خلاف آيين نامه داخلي مجلس دانست و خطاب به رئيس مجلس گفت: از شما تعجب مي كنم به جاي آنكه از حقوق نمايندگان مردم در رسيدگي به لايحه بودجه طبق ماده 216 دفاع كنيد، از نمايندگان توقعات غيرعملي داريد.
ادامه بررسي لايحه نظارت
بر رفتار قضات
نمايندگان مجلس همچنين روز يكشنبه در ادامه بررسي جزئيات لايحه نظارت بر رفتار قضات، ماده اي را به تصويب رساندند كه براساس آن، قضات دادسرا مي توانند راجع به تخلف انتظامي از ذي نفع، افراد مطلع و قاضي كه تخلف منتسب به او است، با رعايت شأن قضايي، توضيحات لازم را اخذ كنند.
نمايندگان به علاوه ماده اي را از اين لايحه تصويب كردند كه براساس آن رسيدگي به دعواي جبران خسارت ناشي از اشتباه يا تقصير قاضي (موضوع اصل 171 قانون اساسي) در صلاحيت دادگاه عمومي تهران قرار گرفت.
اهالي خانه ملت در همين حال با يك فوريت لايحه اي موافقت كردند كه در صورت تصويب نهايي تكليف وضعيت ثبتي ساختمان هايي كه اشخاص روي اراضي اي احداث نموده اند كه منشأ تصرفات آنها قانوني است اما به لحاظ موانع قانوني امكان صدور سند رسمي براي آنها ميسر نيست، تعيين مي شود.

 



به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد عروج شهيد سيدحسن شاهچراغي شه چراغي در آسمان كوير

محمد صرفي
در بين شهداي نام آور جمهوري اسلامي ايران، شهيد شاهچراغي- كه نه فقط متعلق به مردم دامغان، بلكه متعلق به ملت ايران است- يكي از پرچم هاي افتخار اين مردم عزيز است.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي
مي گفت مجاهد في سبيل الله بايد عارف به احكام الله نيز باشد و اينچنين بود كه مبارزه و تحصيل علوم و معارف الهي را توأمان دنبال مي كرد. شاگرد خصوصي پدر بود. پدري كه خود از سلسله روحانيت جليل القدر بود و اينك نيز مايه فخر و مباهات مردمان حاشيه دشت كوير است. پس از پايان دوره مقدمات راهي ديار كريمه اهل بيت شد تا به عنوان طلبه مدرسه معروف حقاني، بيش از پيش از سرچشمه معارف الهي بنوشد.
«... حدود 9 تا 10 سال در مدرسه منظريه (حقاني- شهيدين) قم كه به سرپرستي مرحوم شهيد بزرگوار آيت الله قدوسي اداره مي شد تحصيل كردم سال هاي دوره تحقيقات عالي را كه دوره تحقيق فلسفه معارف اسلامي، و معارف قرآن را كه آن هم مستقيماً زيرنظر استاد مرحوم شهيد بزرگوار بهشتي بود، مي گذراندم... همان دوران را كه بايد در دبيرستان مي گذراندم در حوزه علميه بودم و فكر مي كنم كه بهره بيشتري را بردم تا آنچه را كه مي توانستم از دبيرستان ها بگيرم. مدرسه حقاني (شهيدين) در قم يك مدرسه نمونه بود كه آميخته از دروس جديد و قديم بود. ما در آن مدرسه زبان عربي، انگليسي، جامعه شناسي و روانشناسي را جزء درس هاي اصلي و كنار فقه، اصول، روانشناسي و منطق تحصيل مي كرديم و از اين دوره اي كه در مدرسه حقاني (شهيدين) در كنار شهيدان بزرگواري چون آيت الله بهشتي و قدوسي تلمذ كردم و در محضر پر فيض اين استادان و حضرات بسياري ديگر بهره مند شدم.... درس خارج فقه را در محضر آيت الله حائري خواندم.
همچنين به درس اسفار (جلد سوم) بحث حركت مرحوم استاد شهيد مرتضي مطهري مي رفتم كه بسيار درس پربركتي بود و از كلاس هاي ويژه آيت الله بهشتي هم بهره مند شدم.»
پيروزي انقلاب و به ثمر نشستن مجاهدت ها و مرارت ها نه تنها چيزي از تعهد و تحرك او نكاست، بلكه فعاليت و تلاش او را دوچندان كرد. نمايندگي مجلس شوراي اسلامي و سرپرستي مؤسسه كيهان از جمله شاخص ترين مسئوليت ها و فعاليت هاي او بود.
اما اين حجم از مسئوليت سياسي و اجتماعي كه او بر دوش مي كشيد، باعث نشد از توجه به زندگي فردي و خانوادگي خود غافل شود. او پيش از آنكه صحنه جامعه را سكويي براي اوج گرفتن و تكامل ببيند، كانون مقدس خانواده را معراجي آسماني يافته بود و در اين راه روشن به آسماني ترين زوج عالم اقتدا كرده بود، چنانچه خود در اين مورد مي گويد:
«... از همان ابتدا چون در كارهاي تربيتي و فرهنگي فعاليت مي كردم يك سري از معيارها برايم مطرح بود مي توان گفت اين معيارها را بيشتر از معارف پربركت ائمه اطهار و اسلام گرفته بودم. يك داستاني را در زندگي امام علي بن ابيطالب(ع) خوانده بودم كه هميشه براي من بسيار مهم بود... و آن اين بود كه وقتي امام علي(ع) ازدواج كردند اولين سؤالي كه رسول خدا(ص) از علي(ع) كرد اين بود كه زهرا را چگونه زني يافتي؟ و علي عرضه داشت: (نعم العون في طاعه الله) زهرا را خوب ياوري در راه خدا يافتم. اين نشان مي دهد بزرگترين هدف و آرزو براي حضرت علي تلاش در راه خدا و تحقق آرمان هاي الهي بوده كه همه چيز را در اين ارتباط تفسير و معنا مي كرده است... نكته جالب تر اين كه زماني كه پيامبر اكرم به حضرت فاطمه فرمود: تو علي را چگونه مردي يافتي او در جواب عرض كرد: (نعم البعل) علي را خوب شوهري يافتم... علي در مردانگي و در همت، حميت، غيرت و توجه به خانواده و زندگي چيزي كم نداشت... اين داستان هميشه تأثير ويژه خودش را در زندگي و در روح و دل من بجاي گذاشت يعني معيارهايي كه حضرت علي و حضرت زهرا براي هر يك از مرد و زن ارايه مي دهند.»
و براي آنكه خاشعانه سر بر آستان اهل بيت مي سايد، چه سرنوشتي مي توان انتظار داشت جز ستارگي.
و تو مپندار كه شب هاي كوير را اجرام آسماني چنين زيبا كرده اند. راه هاي آسمان را با اين ستاره ها مي توان يافت.
در طف شنيده اي كه علي اكبر حسين
از تركتاز لشكر اعدا كفن نداشت
سر داشت ليكن از بدن خون طپان جدا
تن داشت گر ز جور عدو پيرهن نداشت
ايدر يكي به ماتم «سيدحسن» نگر
كايدون غمي زمانه ز عهد كهن نداشت
آن بي كفن نداشت سر اندرسنان تن
وين بي سركفن به سنان مانده تن نداشت¤
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤ استاد علي معلم دامغاني

 



خارج از دستور

دو راه حل مجلس براي بررسي بودجه 90
عضو هيئت رئيسه مجلس با اشاره به كمبود وقت تا پايان سال، از اجراي همزمان 2 راه حل بررسي كامل و بررسي چند دوازدهمي بودجه خبر داد.
محمد دهقان عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به جلسه هيئت رئيسه مجلس در خصوص چگونگي بررسي بودجه 90 اظهار داشت: تلاش هيئت رئيسه مجلس بر اين است كه با همت كميسيون هاي تخصصي و كميسيون تلفيق، بودجه سال آينده تا آخر سال به صورت كامل بررسي و تصويب شود.
وي افزود: در صورتي كه كميسيون ها و نمايندگان كمتر از زمان مقرر خود در آئين نامه كار بررسي و ارائه پيشنهادات خود را به پايان برسانند، بررسي بودجه تا پايان سال به اتمام مي رسد ولي در غير اين صورت زمان باقي مانده براي بررسي اين لايحه تا پايان سال جوابگو نيست.
عضو هيئت رئيسه مجلس با بيان اين كه 2 راه حل در هيئت رئيسه براي بررسي بودجه مطرح شد، گفت: بر اين اساس طبق راه حل اول كميسيون ها و نمايندگان و كميسيون تلفيق بايد تلاش كنند تا زودتر از موقع مقرر در آئين نامه نظرات خود را اعلام كنند.
اين نماينده مجلس هشتم در عين حال يادآور شد همزمان با راه حل اول ما بايد پيش بيني كنيم كه اگر كميسيون ها نتوانستند چنين عمل كنند براي اينكه دولت در سال آينده با اختلال در دخل و خرج خود مواجه نشود پيشنهاد چند دوازدهمي بودجه را مطرح كنيم.
جعفر قادري عضو كميسيون برنامه و بودجه هم تصويب دو دوازدهمي يا سه دوازدهمي لايحه بودجه را بسيار محتمل دانست و گفت: با توجه به كمبود وقت براي تصويب كل بودجه، احتمال دارد اين لايحه را براي چند ماه اول سال به صورت دو يا سه دوازدهمي تصويب كنيم.
وي در مورد موضع كميسيون تلفيق براي تصويب بودجه به صورت چند دوازدهمي نيز گفت: اين موضوع مربوط به آيين نامه است، لذا اگر اعضاي كميسيون تلفيق پيشنهادي يا اصلاحي داشته باشند بايد مطرح كرده، تا مورد بررسي قرار گيرد.
44 عضو كميسيون تلفيق مجلس تعيين شدند
44 عضو از 50 عضو كميسيون تلفيق مجلس جهت رسيدگي به لايحه بودجه كل كشور مشخص شد.
به گزارش خبرگزاري ها، 44 نماينده براي عضويت در كميسيون تلفيق جهت رسيدگي به لايحه بودجه سال 90، از سوي كميسيون هاي تخصصي مجلس مشخص و انتخاب شده اند و شش نماينده باقي مانده براي عضويت در اين كميسيون امروز انتخاب مي شوند.
كميسيون تلفيق رسيدگي به لايحه بودجه كل كشور مركب از 50 نماينده است كه علاوه بر همه 24 عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس، 2 نفر از هر يك از 13 كميسيون تخصصي مجلس براي عضويت در اين كميسيون انتخاب مي شوند تا لايحه بودجه كل كشور را بررسي كنند.
بر اساس اين گزارش ، انتخاب 2 نفر از هر يك از كميسيون ها در دستور كار بعد از ظهر يكشنبه كميسيون ها قرار داشت كه در همين راستا حسن كامران نماينده اصفهان و سيد حسين نقوي حسيني نماينده ورامين از سوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، غلامرضا مصباحي مقدم نماينده تهران و فرهاد دلق پوش نماينده آستارا از سوي كميسيون اقتصادي، حسن شبانپور نماينده مرودشت و محمد سقايي نماينده استهبان از سوي كميسيون انرژي ، سيد شهاب الدين صدر نماينده تهران و اميدوار رضايي نماينده مسجد سليمان از سوي كميسيون بهداشت و درمان و علي اصغر زارعي نماينده تهران و عبدالحسين ناصري نماينده گرگان از سوي كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس براي عضويت در كميسيون تلفيق انتخاب شدند.
همچنين مرادعلي منصوري رضي نماينده راميان و مهدي عيسي زاده نماينده مياندوآب از سوي كميسيون اجتماعي، علي اصغر يوسف نژاد نماينده ساري و شهريار طاهرپور نماينده تويسركان از سوي كميسيون صنايع و معادن، سيد محمدحسن ابوترابي فرد نماينده قزوين و سيد فاضل موسوي نماينده خدابنده از سوي كميسيون اصل نود، حميدرضا پشنگ نماينده خاش و محسن نريمان نماينده بابل از سوي كميسيون عمران، غلامرضا دهقان ناصر آبادي نماينده كازرون و عبدالرضا مرادي نماينده ممسني از سوي كميسيون قضائي و حقوقي براي عضويت در كميسيون تلفيق انتخاب شدند.

 



رئيس جمهور در جمع اعضاي كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي:
در آينده نزديك جهان عاري از صهيونيسم ، استكبار و طاغوت خواهد بود

دكتر محمود احمدي نژاد در جمع اعضاي كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي، گفت: به فضل الهي آخرين سنگر شيطان بزرگ در حال فرو ريختن است و در آينده نزديك، جهان عاري از صهيونيسم، استكبار و طاغوت خواهد بود.
رئيس جمهور كشورمان در ديدار با اعضاي بيست و چهارمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي، رسيدن به حاكميت انسان كامل را محور وحدت مسلمانان، همه اهل كتاب و حتي كساني كه اهل كتاب نيستند، توصيف كرد و رسيدن به وحدت را براي انجام يك مأموريت مشترك ضروري دانست.
به گزارش ايسنا، دكتر احمدي نژاد با بيان اين كه براي وحدت دو مأموريت مشترك كه در راستا و مكمل هم هستند وجود دارد، گفت: مأموريت اول كمال انسان است، خدا انسان ها را خلق كرده است تا با تلاش و مجاهدت به خدا برسند و در يك سير بي انتها به سمت خدا حركت كرده و تجلي اسماء الهي باشند، اما اين مأموريت به خودي خود حاصل نمي شود و تحقق اين هدف را خداي متعال از خلال مأموريت ديگري قرار داده است.
وي مأموريت دوم براي حركت در مسير اتحاد را تلاش براي اصلاح جامعه و برپايي پرچم توحيد و عدالت در سرتاسر زمين دانست و گفت: رسيدن به مراتب كمال و مرتبه قرب الهي از مسير تلاش براي اصلاح جامعه و برپايي عدالت در سايه توحيد محقق مي شود. همه موظف و مأمور به برپايي توحيد و عدالت هستيم.
رئيس جمهور با اشاره به اين كه نشانه تحقق وعده هاي انبياء و نزول وحدت الهي آشكار شده است، گفت: در شرايط كنوني جهان پيچيده ترين و فريبكارانه ترين انديشه ها و طراحي هاي شيطاني در طول تاريخ در آستانه اضمحلال قرار دارد.
احمدي نژاد گفت: نگاهي به تاريخ نشان مي دهد كه هيچ طاغوت، فرعون و مستكبري به اندازه طاغوت و مستكبران دوره كنوني قدرت و نفوذ نداشتند كه به راحتي عليه بشريت اقدام كنند. ماركسيسم و سرمايه داري هر دو يك ماهيت داشتند كه با ادعاي اصلاح گري ملت ها را به استثمار درآوردند. ماركسيست ها با دروغ، فريب، توطئه، دزدي و خيانت رسيدن به هدف را مباح مي دانستند و اقدامات ديكتاتورمآبانه آنان در تاريخ بي سابقه بود اما به فضل الهي دوره اش تمام شده و اثري از آنها در عالم نيست.
رئيس جمهور افزود: گروه مقابل ماركسيسم هم كه مكمل آن ها براي نابودي انسان و ارزش هاي آسماني بود و جنايات زيادي تحت شعار آزادي، حقوق بشر و دموكراسي انجام داده است كه در تاريخ بي نظير است در آستانه افول قرار دارد.
رئيس جمهور اضافه كرد: البته افول نظام سلطه بدين معنا نيست كه دست از توطئه و فتنه برمي دارند، اينان تا لحظه آخر تلاش خواهند كرد به اقدامات شيطاني خود ادامه دهند.
احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه جهان در آستانه تحولات بزرگي قرار دارد، گفت: جهان نيازمند تئوري و مديريت و معيارهاي جديدي است و بشريت در حال جستجوي آن است.
رئيس جمهور افزود: انرژي عظيمي در ملت ها براي پيگيري عدالت و كرامت انساني ذخيره شده است كه مستكبران تصور مي كنند مي توانند اين انرژي عظيم انساني و مردمي را با طراحي هاي خود و به نفع منافع خود مديريت كنند اما در اشتباه هستند چرا كه فرياد ملت ها به خاطر اقدامات ظالمانه آنها است و اگر دخالت نكنند ملت ها قادر به اداره خود مي باشند و نياز به قيم ندارند.
احمدي نژاد تصريح كرد: اگر بنا باشد ملت ها به صحنه بيايند اول كساني كه بايد مجازات شوند سران استكبار و وابستگان و نوكران آنها هستند.
رئيس جمهور گفت: به فضل الهي آخرين سنگر شيطان بزرگ در حال فرو ريختن است و آينده نزديك جهاني عاري از صهيونيسم، استكبار و طاغوت خواهد بود.

 



به عنوان يك سايت مرجع در حوزه اسلام سايت اينترنتي «اسلام پديا» در قم افتتاح شد

سايت اينترنتي اسلام پديا (Islampedya) به عنوان يك سايت مرجع در حوزه اسلام ديروز همزمان با خجسته سالروز ميلاد مسعود پيامبر اكرم(ص) در قم افتتاح شد.
رئيس موسسه فرهنگي «رواق حكمت» پيرامون اين موضوع به خبرنگاران گفت: اين سايت به عنوان يك دايره المعارف اينترنتي است كه در حوزه سايت هاي مرجع محسوب مي شود.
حجت الاسلام «مهدي هادوي تهراني» هدف از راه اندازي اين سايت را در دسترس قرار گرفتن مرجعي براي محققان مسائل اسلامي در حوزه مجازي عنوان و بيان كرد: اين وب سايت موجب مي شود پاسخ سوالات مسائل گوناگون به آساني در اختيار مخاطبان قرار گيرد. وي اظهار داشت: اين سايت در سه مرحله پيش بيني شده كه در مرحله نخست اطلاعاتي كه مجموعه از سوي خود ما جمع آوري و تدوين شده بر روي سايت قرار خواهد گرفت.
او گفت: سايت اسلام پديا در ادامه حركت خود و در مرحله دوم به سمتي مي رود كه امكاني براي ساير مراكزي كه در حوزه اسلام و اسلام شناسي فعاليت دارند فراهم كند تا آنها بتوانند داده هاي خود را با نام و آرم مركز مربوطه بر روي اين سايت قرار دهند.
رئيس موسسه فرهنگي «رواق حكمت» اظهار داشت: در مرحله سوم راه اندازي اين سايت كه تا پايان شهريور ماه 09 انجام مي گيرد، قرار است زمينه اي فراهم شود تا كاربران سايت با نام ورود و كلمه رمز (يوزرنيم و پسورد) كه براي آنها تعريف مي شود و با توجه به ضوابط سايت اسلام پديا بتوانند اطلاعاتي را بر روي آن قرار دهند يا اطلاعاتي را ويرايش كنند.
وي با اشاره به اينكه اين سايت در مرحله نخست به زبان فارسي راه اندازي خواهد شد گفت: در مراحل بعدي، اين سايت به زبان هاي ديگر نيز عرضه خواهد شد تا پاسخگوي كاربران بيشتري باشد.
هادوي تهراني ادامه داد: اميدواريم امكاناتي فراهم شود تا در آينده با استفاده از سايت اسلام پديا مديريت اطلاعات اسلامي در اينترنت را رواج دهيم كه هم اينك در اختيار مجموعه هاي غيراسلامي و گاه صهيونيستي است.
وي اضافه كرد: براي مثال در سايت ويكي پديا كه از جمله در حوزه اسلام نيز فعال است، منابع از سوي مجموعه هاي استكباري داده مي شود و گاه مطالب را در جهت پيشبرد اهداف خود ويرايش مي كنند كه انشاءالله با راه اندازي و توسعه سايت اسلام پديا بتوانيم چهره صحيح اسلام را آن طور كه بايد به جهان عرضه كنيم تا با توجه به پديد آمدن موج اسلام خواهي و گرايش به اين دين در جهان، زمينه ارتقا علم و آگاهي نسبت به آن افزايش يابد.
رئيس موسسه فرهنگي «رواق حكمت» همچنين درخصوص زمان راه اندازي مراحل بعدي اين سايت گفت: در داخل كشور با يك سري مشكلات سخت افزاري و نرم افزاري مواجه هستيم كه ان شاءالله با رفع اين مشكلات، هر مرحله در فاصله بين شش ماه تا حداكثر يك سال مورد بهره برداري خواهد گرفت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: زبان هاي اسپانيايي، ايتاليايي، آلماني و مالايي با تلاش و همت بي دريغ همكاران به ديگر بخش هاي سايت اسلام كوئست (wwwislamquestnet) يكي ديگر از وب سايت هاي اين موسسه اضافه شده و هم اكنون اين سايت با سيزده زبان فارسي، عربي، اردو، اندونزيايي، روسي، تركي استانبولي، تركي آذري، فرانسه، انگليسي، اسپانيايي، ايتاليايي، آلماني و مالايي، تنها مرجع پاسخگويي ديني به صورت تخصصي بر روي اينترنت است.

 



گزارش خبري كيهان از ناكامي جريان فتنه تهران يك شنبه آرامي را سپري كرد

سرويس سياسي-
علي رغم فضاسازي و تبليغات گسترده رسانه هاي غربي و صهيونيستي مبني بر برگزاري تجمعات در خيابان هاي تهران در روز يك شنبه و همراهي و تقلاي جريان فتنه براي ايجاد آشوب و اغتشاش، هيچ اتفاق و درگيري خاصي در تهران رخ نداد و فتنه گران بار ديگر ناكام ماندند.
بعد از آنكه سران فتنه و فتنه گران در 25 بهمن تلاش زيادي انجام دادند تا با حركتي انحرافي و به بهانه حمايت از مردم مصر راهپيمايي به اصطلاح بزرگي! برگزار كنند و در اين زمينه ناكام ماندند رسانه هاي ضد انقلاب و منافقين يك شنبه گذشته- يك اسفند89- براي برگزاري تجمع در خيابان هاي مركزي تهران فراخوان دادند اما تلاش بي نتيجه آنها به گونه اي بود كه تهران يك روز آرام را سپري كرد.
رسوايي و ناكامي جريان فتنه به حدي بود كه سايت ها و رسانه هاي ضدانقلاب بعد از ساعاتي دروغ پراكني مبني بر ناآرامي در تهران به شكست خود براي ايجاد آشوب و اغتشاش در شهر اعتراف كردند.
در همين زمينه، بي بي سي فارسي پس از انتشار اخبار دروغي اقرار كرد كه هيچ تجمعي در تهران شكل نگرفته است.
تنها نكته قابل توجه در روز يك شنبه خبر دستگيري فائزه هاشمي رفسنجاني در حاشيه تقاطع خيابان وليعصر(عج) و فاطمي بود كه پس از دقايقي آزاد شد.
آنچه كه بيش از هر چيزي در روز يك شنبه در تهران به چشم مي آمد حضور پرشور و گسترده بسيجيان بود كه در اقدامي خودجوش و ارزشي جشن ميلاد پيامبراعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) را در خيابان هاي اصلي و مركزي تهران برگزار كردند.
البته فتنه گران و منافقين كه در اهداف شوم و واهي خودشان ناكام مانده بودند تلاش كردند با خبرسازي و شايعه پراكني پروژه اغتشاش و كشته سازي در تهران را زنده نگه دارند كه در اين خصوص نيز موفق نشدند.
در همين زمينه، صفرعلي براتلو سرپرست معاونت امنيتي- انتظامي استانداري تهران با تأكيد بر اينكه روز يكشنبه هيچ گونه درگيري اي در سطح تهران رخ نداد خاطرنشان كرد: رسانه هاي بيگانه براي جوسازي عليه نظام، خبر دروغي مبني بر اينكه يك نفر روز يكشنبه در ميدان هفت تير تهران كشته شده منتشر كرده اند كه اين خبر نيز اساساً دروغ محض است.
براتلو كه با ايسنا گفت وگو مي كرد، گفت: چنين اخباري تنها در جهت جوسازي در رسانه هاي ضدانقلاب منتشر مي شود.
همچنين در حالي كه جريان فتنه به دروغ از كشته شدن يك دانشجوي دانشگاه شيراز توسط نيروهاي امنيتي در روز يكشنبه خبر مي داد بار ديگر دروغ پراكني اين جريان برملا شد و اين خبر نيز تكذيب شد.
مؤذني رئيس دانشگاه شيراز در گفت وگو با فارس با كذب محض خواندن اخبار رسانه هاي فتنه گر مبني بر كشته شدن يك دانشجوي اين دانشگاه توسط نيروهاي امنيتي گفت: حامد نورمحمدي دانشجوي رشته زيست شناسي دانشگاه شيراز روز يكشنبه در تجمعات فتنه گران حضور نداشته بلكه بر اثر تصادف با يك دستگاه پژو پارس فوت كرده است.
وي تأكيد كرد: بنده با راننده پژو پارس مذكور صحبت كردم و وي سرعت بالا را علت تصادف ذكر كرد و گفت كه نتوانسته است خودروي خود را به خوبي كنترل كند و به همين دليل با اين دانشجو تصادف كرده است.
گفتني است، در ادامه ناكامي اغتشاشگران و آشوب طلبان در روز يكشنبه، سردار احمدرضا رادان جانشين فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد كه عصر يكشنبه يك بسته حاوي مواد منفجره مجهز به چاشني الكترونيكي و يك قبضه كلت كمري همراه با صداخفه كن اطراف يكي از دانشگاههاي تهران كشف شده است.
همچنين بنابر اخبار منتشره يك منافق با 10 عدد كوكتل مولوتف در حوالي خيابان ولي عصر(عج) دستگير شده است. دو تيم ترور گروهك منافقين نيز كه مجهز به سلاح گرم و مواد منفجره بودند در ميدان ونك توسط نيروهاي امنيتي دستگير شدند.

 



در حاشيه ديدار رئيس جمهور از مناطق محروم مرواريد خليج فارس روي داد
گلايه احمدي نژاد از بي توجهي سازمان منطقه آزاد به مشكلات بوميان كيش

كيش - خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور پس از بازديد از مناطق بومي نشين مرواريد خليج فارس و نشستن پاي درددل ساكنان منطقه، نسبت به عدم رسيدگي مديرعامل سازمان مناطق آزاد كيش به مشكلات مردم ،گلايه شديد كرد.
بنا به گزارش خبرنگار كيهان از محل بازديد محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور در لحني اعتراض آميز خطاب به محمدعلي محبي گفت: اين چه نوع عملكرد و مديريتي است كه در جزيره كيش انجام مي دهيد؟
رئيس جمهور پس از شنيدن گلايه هاي زياد بوميان جزيره كيش و انتقاد نسبت به عملكرد ضعيف مديرعامل سازمان مناطق آزاد اين جزيره، دستور ويژه و فوري جهت رسيدگي به مشكلات مناطق بومي نشين را صادر كرد.
براساس گزارش هاي رسيده مردمي، پس از حركت سيل شكايات و گلايه هاي مردم ساكن در جزيره كيش نسبت به عملكرد پر حاشيه مديرعامل سازمان مناطق آزاد و معاونان و مديران آن سازمان، رئيس جمهور شخصا وارد عرصه شد و از نزديك در جريان مشكلات ساكنان بومي و غيربومي جزيره قرار گرفت.
شدت نارضايتي هاي مردمي و مشكلات پيش روي آنها به حدي زياد بود كه مديرعامل سازمان مناطق آزاد كيش فقط سكوت اختيار كرد و معاونان و مديران سازمان نيز با مشاهده اوضاع، از جمع معترضان فاصله گرفتند.
در خاتمه ديدار رئيس جمهور از منطقه، بوميان كيش با ذكر صلوات، دكتر احمدي نژاد را مورد بدرقه قرار دادند.

 



يك سناتور آمريكايي: كاخ سفيد در قبال ايران متناقض و بزدلانه رفتار مي كند

يكي از سناتورهاي بانفوذ جمهوري خواه آمريكا رويكرد كاخ سفيد در برابر جمهوري اسلامي ايران را بسيار متناقض و بزدلانه دانست.
«ليندسي گراهام» سناتور جمهوريخواه آمريكا روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه تلويزيوني «ان بي سي» در انتقاد از سياست دولت آمريكا درباره ايران گفت: كاخ سفيد در قبال تهران بسيار متناقض و بزدلانه رفتار كرده است.
به گزارش مهر، وي همچنين با اشاره به قيام مردم مصر و سقوط رژيم «حسني مبارك» گفت: دوست دارم تا نظاره گر تغيير رژيم در ليبي نيز باشم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14