(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 اسفند 1389- شماره 19870

حوادث كوتاه از كشور
وزير كشور خبر داد پرداخت باقيمانده يارانه بليت مترو طبق روال
قطار شهري مشهد به صورت آزمايشي بهره برداري شد
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: 46 هزار تخت به بيمارستان هاي كشور افزوده مي شود
تشييع پيكر پاك شهيد نيروي انتظامي در سنندج
آغاز به كار ستاد سفرهاي نوروزي در پايانه ها
سردار رحيمي خبر داد برخورد با متخلفان ورود به محدوده جديد زوج و فرد از امروز سه شنبه
سازمان سنجش اعلام كرد فردا آخرين روز مهلت براي ثبت نام كنكور 90
فرمانده يگان دريايي چابهار خبر داد رهايي 16 صياد ايراني از چنگال دزدان دريايي
تهران لرزيد
توفان شن با سرعت 100 كيلومتر ريگان را درنورديد
فرمانده هنگ مرزي نگور جكيگور خبر داد كشف بيش از 600 كيلوگرم مواد مخدر در سيستان و بلوچستان
روباه بزرگ ساكنان شهرك غرب را وحشت زده كرد
سانحه منجر به فوت در ايستگاه مترو ميرداماد
پرجمعيت ترين خانواده دنيا
طولاني ترين جاده يخي



حوادث كوتاه از كشور

مرگ به علت نشت گاز
ساري - خبرنگار كيهان: در اثر گازگرفتگي و نشت گاز در زيرزمين يك واحد مسكوني، تجاري 3 نفر دچار حادثه شدند كه يك نفر از اين افراد در اثر نشت گاز جان سپرد علت اصلي اين حادثه قرار دادن لوله بخاري در سطل آب و نصب آبگرمكن ديواري فاقد دودكش تشخيص داده شد.
خواهركشي در اهواز
اهواز - خبرنگار كيهان: ماموران پليس آگاهي خوزستان در پي دريافت خبري مبني بر فوت مشكوك دختري در زمين هاي كشاورزي شهرستان دشت آزادگان مراتب را با اعزام نيرو در دستور كار قرار دادند.
پس از بازجويي از خانواده مقتول، برادر مقتول به قتل خواهرش به اتهام روابط نامشروع اعتراف كرد.
انهدام باند سارقان مسلح
اهواز - خبرنگار كيهان: ماموران پليس آگاهي خوزستان در پي دريافت خبري مبني بر سرقت مسلحانه احشام موضوع را در دستور كار قرار دادند و پس از تلاش هاي شبانه روزي مخفيگاه متهمين را در يكي از روستاهاي اطراف اهواز شناسايي و در يك اقدام غافلگيرانه 7 نفر از سارقان مسلح را دستگير كردند.
دستگيري جاعلان سكه طلا
اهواز - خبرنگار كيهان: ماموران انتظامي شوش در پي دريافت خبري مبني بر كلاهبرداري يك ميليوني با ارايه سكه هاي تقلبي از سوي سه كلاهبردار مراتب را در دستور كار قرار دادند.
ماموران پليس پس از تلاش هاي شبانه روزي دو نفر از كلاهبرداران را در اقدامي غافلگيرانه دستگير كردند كه متهمان به جرم خود اعتراف كردند.
كشف اشياي عتيقه
اهواز - خبرنگار كيهان: ماموران پليس اطلاعات در پي دريافت خبري مبني بر قاچاق آثار باستاني موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي در دستور كار قرار دادند.
ماموران پليس اطلاعات پس از تحقيقات فراوان در اقدامي غافلگيرانه متهم را دستگير كردند و از مخفيگاه او تعداد 787 عدد انواع اشياي عتيقه مانند سكه، مجسمه و كتيبه كشف شده است.
كشف 600 كيلو موادمخدر
گنبدكاووس - ايرنا: 581 كيلوگرم ترياك توسط ماموران مبارزه با موادمخدر در شهرستان گنبدكاووس كشف شد.
اين محموله موادمخدر از يك تريلي حامل برنج پاكستاني كشف شد و در جريان اين كشفيات يك نفر بازداشت شد.

 



وزير كشور خبر داد پرداخت باقيمانده يارانه بليت مترو طبق روال

وزير كشور گفت: بخشي از يارانه بليت مترو پرداخت شده و مابقي نيز طبق روال پرداخت خواهد شد.
به گزارش ايسنا مصطفي محمدنجار در نشست مشاوران دستگاههاي اجرايي و مديران كل امور بانوان استانداري هاي سراسر كشور با اشاره به طرح مواردي چون كنوانسيون رفع تبعيض از زنان، برابري ديه زن و مرد و كشف و آزادي حجاب از سوي دشمنان گفت: مقايسه جايگاه زن در جهان غرب و در تعاليم اسلام پاسخ مناسبي به اين ادعاها است.
وي با بيان اينكه زن مسلمان كسي است كه الگويي چون حضرت زهرا(س)، حضرت خديجه و حضرت زينب دارد، گفت: در نگاه اسلام به زن، هيچ اثري از شعارزدگي ديده نمي شود برخلاف غرب كه تمام نوشته ها، گفته ها و ادعاهايش درباره زنان شعاري بيش نيست.
وزير كشور با اشاره به بحث حجاب و عفاف نيز گفت: پيمايش علمي و مستندي كه از سراسر كشور درباره بحث حجاب و عفاف به عمل آمده نشان مي دهد كه وضعيت رو به بهبود است و در اين راستا ارتقاي فرهنگ عمومي در دستور كار دولت قرار گرفته است كه در دست پيگيري است.
نجار افزود: تقاضاي بانوان اين بود كه يك درصد از بودجه فرهنگ و هنر استانها به بخش زنان اختصاص يابد كه وزارتخانه نيز موافق اين طرح است اما بايد پيشنهاد آن تقديم دولت شود.
انسداد مرزها توسط هواپيماهاي بدون سرنشين
وزير كشور همچنين درخصوص انسداد و كنترل مرزها توسط هواپيماهاي بدون سرنشين و تجهيزات مدرن نيز گفت: بيش از 8 هزار كيلومتر مرز آبي و زميني در سراسر كشور داريم، لذا با توجه به وجود نقاط مختلف با ويژگي هاي خاص نياز است كه از امكانات خاصي در هر نقطه استفاده كنيم.
وي ادامه داد: در برخي نقاط بايد از تجهيزات خاص مثل امكانات مدرن راداري و هواپيماي بدون سرنشين استفاده شود كه كارهاي خوبي در اين زمينه انجام شده است.
ديدار با سفير آلمان
دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر در ديدار با سفير آلمان با اشاره به ناكافي بودن فعاليت هاي اروپا و غرب در مبارزه با موادمخدر گفت: بايد رويكردها را در اين زمينه تغيير بدهيد و مشاركت جدي و عملي در كنار ايران داشته باشيد تا به نتيجه مطلوب برسيم.همچنين در اين ديدار برنارد اربال سفير آلمان و رئيس گروه ميني دوبلين از ايران به عنوان يك مدل در مبارزه با موادمخدر در عرصه جهاني ياد كرد و گفت: جامعه جهاني بايد بابت استقامت ايران در برابر ترانزيت موادمخدر از اين كشور تشكر كند.

 



قطار شهري مشهد به صورت آزمايشي بهره برداري شد

همزمان با خجسته سالروز ميلاد حضرت محمدمصطفي(ص) و ميلاد امام جعفر صادق(ع) پروژه قطار شهري مشهد با صرف هزينه 450ميليارد تومان به صورت آزمايشي مورد بهره برداري قرار گرفت.
مراسم بهره برداري از اين پروژه با حضور خانواده معظم شهدا و ايثارگران مشهد و با حركت دو رام قطار از «ايستگاه غدير نخريسي» آغاز شد.
بر اين اساس مشهد بعد از تهران دومين شهر در ايران است كه از شبكه مترو برخوردار مي شود.همچنين يك زوج جوان مشهدي كه زندگي مشترك خود را امروز آغاز كردند نخستين مسافران متروي مشهد بودند كه در ميان شادي و سرور شركت كنندگان، به قطار سوار شدند.
هر رام قطار متروي مشهد از سه واگن 30 متري تشكيل شده كه طول آن 90 و عرض واگنها 65/2متر است.
گنجايش هر واگن قطار 250 مسافر نشسته و ايستاده است و هر رام قطار نيز 750 نفر گنجايش دارد.
اين قطار كه در مرحله نخست طي ساعات 9 تا 13 هر روز فعاليت خواهد داشت 22 ايستگاه را در مسير 19 كيلومتري خيابان نخريسي تا انتهاي بلوار وكيل آباد تحت پوشش دارد و اين مسير را ظرف 35 دقيقه طي خواهد كرد.
در مراسم افتتاح آزمايشي اين پروژه ملي، شهردار مشهد گفت:از افتخارات نظام جمهوري اسلامي احداث پروژه قطار شهري مشهد براي رفاه حال زائران و مجاوران است كه امروز شاهد بهره برداري آزمايشي خط يك آن مي باشيم.
«سيدمحمد پژمان» افزود: خط دوم پروژه قطار شهري مشهد كه اخيراً آغاز شد تاكنون شش درصد پيشرفت داشته و هم اينك 22 ايستگاه آن در دست ساخت است.
وي اظهار داشت: خط سوم اين پروژه ملي در حال برگزاري مناقصه است كه تكميل اين خطوط تحولي شگرف در بحث حمل و نقل درون شهري ايجاد خواهد كرد.
او گفت: علاوه بر قطار شهري، در بحث حمل و نقل شهري گنجايش ناوگان اتوبوسي نيز در سطح كلانشهر مشهد افزايش خواهد يافت.
مديرعامل شركت بهره برداري قطار شهري مشهد نيز گفت: قطار متروي اين شهر كه امروز بهره برداري آزمايشي شد 18 هزار كيلومتر تست تحمل را پشت سر گذاشته است.
«غلامرضا رجب زاده» افزود: قيمت خريد هر واگن قطار شهري يك ميليون و 560 هزار يورو است و براساس قرارداد منعقده بين شهرداري و پيمانكار چيني و با توجه به هزينه هاي حمل و قطعات يدكي، در مجموع هزينه خريد 20 رام قطار 106ميليون يورو است.
وي اظهار داشت: براي مترو مشهد 20 رام قطار با 60 دستگاه واگن خريداري شده كه كشور سازنده قرار است هر ماه يك رام قطار با سه واگن را تحويل دهد.
او گفت: هر ماه يك رام قطار به مترو مشهد افزوده خواهد شد و تا آذر ماه سال آينده مدت انتظار براي سوار شدن به واگنهاي مترو به پنج دقيقه در «مسير خط يك» خواهد رسيد.
وي افزود: بهاي بليت مترو مشهد از سوي شوراي اسلامي سه هزار ريال تعيين شده و جا به جايي مسافر در نخستين روز از بهره برداري آن به مناسبت ميلاد مسعود پيامبر اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) رايگان است.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: 46 هزار تخت به بيمارستان هاي كشور افزوده مي شود

كاشان-خبرنگار كيهان:
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: 46 هزار تخت بيمارستاني به مجموع تخت هاي بيمارستاني كشور افزوده مي شود.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در جمع خبرنگاران در كاشان افزود: بيش از 250 بيمارستان توسط يك گروه 50 نفره از مهندسان وزارت بهداشت و تعداد 210 بيمارستان نيز توسط وزارت مسكن در دست احداث است.
وي با تأكيد بر اينكه جلسات زيادي براي تربيت و تقويت نيروهاي مورد نياز و دسترسي به خدمات يكسان در تمام مناطق در وزارتخانه برگزار مي شود، اظهار داشت: تا پايان سال جاري نيز 8 هزار و 400 تخت بيمارستاني به تخت هاي بيمارستاني كشور افزوده مي شود.
دستجردي با اشاره به احداث مراكز و خانه هاي بهداشت در ارائه خدمات شايان به مردم، خاطرنشان كرد: 2 هزار خانه بهداشت روستايي و 272 مركز و پايگاه بهداشتي و درماني شهري تا پايان سال جاري در كشور ساخته مي شود.
وزير بهداشت، همچنين در ديدار با نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفت: با اجراي طرح پزشك خانوار، معضل دريافت زيرميزي توسط برخي پزشكان حل مي شود.
وي با اشاره به ورود دروس اخلاق، تأكيد كرد: از ديگر اقدامات اين وزارتخانه تاسيس دپارتمان هاي اخلاق پزشكي و پي اچ دي اخلاق پزشكي در دروس دانشگاهي است.
دكتر دستجردي از اقدامات صورت گرفته براي جلوگيري از اختلاط زن و مرد به طراحي بيمارستان جامع زنان در كشور اشاره و اظهار داشت: در هفته آينده كلنگ چند بيمارستان جامع زنان به زمين زده مي شود و در شهرستان ها نيز مطالعات اين بيمارستان ها در حال پيگيري است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با ايرنا گفت: آزمون دستياري پزشكي امسال بدون هيچ مشكل و تخلفي و در صحت كامل برگزار شد.


 



تشييع پيكر پاك شهيد نيروي انتظامي در سنندج

پيكر پاك يك تن از پرسنل نيروي انتظامي روز يكشنبه با حضور انبوه مردم شهيدپرور كردستان در سنندج تشييع و در گلزار بهشت محمدي اين شهر خاكسپاري شد.
به گزارش ايرنا، پيكر پاك شهيد ستوان دوم «امجد محمدي قصريان» در آيين رسمي نظامي بر دوش همكارانش از مسجد جامع سنندج با حضور گسترده مردم شهيدپرور در حالي كه شعارهاي مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر منافق مي دانند، تشييع شد.
معاون سياسي امنيتي استانداري كردستان در آيين تشييع پيكر مطهر اين شهيد، از شهداي كردستان به عنوان گواه ايثار و پايبندي مردمان اين سامان به انقلاب اسلامي و اسلام ناب محمدي(ص) ياد كرد.
«ايرج حسن زاده» گفت: مردم متدين كردستان همواره با جان و مال خود و در سخت ترين شرايط با مقاومت در برابر دشمنان و مزدوران داخلي آنها وفاداري خود را به انقلاب اسلامي اثبات كرده و ولايتمداري خود را به نمايش گذاشته اند.
ستوان دوم «امجد محمدي قصريان» و سرباز وظيفه شهيد «وحيد تمله» شنبه شب در يك اقدام تروريستي به هنگام گشت زني در شهر مرزي مريوان مورد حمله مهاجمان قرار گرفتند و به شهادت رسيدند.
در اين حادثه تروريستي، دو نفر ديگر از ماموران نيروي انتظامي زخمي شدند كه حال عمومي آنها خوب است. پيكر شهيد «وحيد تمله» براي تشييع و خاكسپاري به زادگاهش شهر تكاب در استان آذربايجان غربي منتقل شد.

 



آغاز به كار ستاد سفرهاي نوروزي در پايانه ها

مدير عامل سازمان پايانه ها از شروع به كار ستاد سفرهاي نوروزي از اول اسفندماه خبر داد و گفت:در تمام پايانه ها دروازه قرآن احداث مي شود و تمام اتوبوسها از دروازه قرآن گذر مي كنند.
ولي آذروش مديرعامل سازمان پايانه ها با اعلام اين خبر گفت: پيرو دستورات اكيد شهردار تهران مبني بر ارائه خدمات دقيق و با نشاط به مسافران و مراجعان ستاد سفرهاي نوروزي با حضور كليه عوامل اجرايي مانند سرپرستان پايانه ها ،عوامل انتظامي، مديران اجرايي پايانه ها، مديران شركت هاي تعاوني مسافربري تشكيل و توصيه ها و دستورات لازم به آنان ابلاغ شد.
وي ادامه داد: در طرح استقبال از بهار امسال در پايانه ها علاوه بر سرفصل ها تعريف شده از سوي حوزه معاونت حمل و نقل ترافيك براي اين سازمان بنا داريم اقدامات نو و ارزنده جديدي را به مسافران و مراجعان نوروزي ارائه دهيم.
مديرعامل سازمان پايانه ها گفت: همچنين براي معنوي تر كردن سفرهاي نوروزي امسال با همراهي سازمان زيباسازي شهرداري تهران در تمام پايانه ها دروازه قرآن احداث مي شود و تمام اتوبوسها از دروازه قرآن گذر مي كنند كه اين مهم تداعي كننده عبور مسافران از زير قرآن است كه دقيقا منطبق بر آموزه هاي ديني و اسلامي است.
آذروش با اشاره به تاكيد شهردار تهران به توجه به محرومان گفت: پايانه ها بستر مناسبي براي توجه به اين قشر است و بر همين اساس قصد داريم در اين ايام با راه اندازي سامانه هاي نشاط و مفرح كردن فضا در شاد كردن آنها سهيم باشيم.
مديرعامل سازمان پايانه ها ادامه داد: از ديگر اقدامات فرهنگي، اجتماعي انجام شده در اين مدت فعاليت شبانه روزي كتابخانه هاي پايانه ها و همچنين تكميل 6 هزار قفسه كتابخانه باقيمانده در هزار و300 اتوبوس است كه با كمك اداره كل فرهنگي شهرداري تهران در اين ايام اين مهم را به سر انجام مي رسانيم و كتابهاي متنوع و ارزنده اي را براي سنين مختلف در اين قفسه ها قرار مي دهيم.
وي با بيان اينكه در سفرهاي نوروزي امسال توجه ويژه به كودكان شده است، گفت: پارك هاي شادي براي كودكان تدارك ديده شده است و در طول سفر هداياي ويژه اي به آنها تقديم مي شود.
آذروش افزود: افزايش صددرصدي كمربند فضاي سبز، افزايش آبخوري ها، نوسازي سرويس هاي بهداشتي، نصب علايم ترافيكي جديد جهت روان سازي مسير، احداث آبنماها و آبشارهاي زيبا، مضاعف كردن فعاليت هاي اتاق مادر و كودك، خانه هاي فرهنگ، خانه هاي سلامت و اسباب بازي ازديگر اقداماتي است كه طي بخشنامه اي به سرپرستان پايانه ها ابلاغ شده است .

 



سردار رحيمي خبر داد برخورد با متخلفان ورود به محدوده جديد زوج و فرد از امروز سه شنبه

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به محدوده جديد طرح زوج و فرد در تهران گفت: برخورد جدي و قانوني با متخلفان از روز سه شنبه آغاز مي شود.
سردار حسين رحيمي افزود: از ساعت 30:6 روز يكشنبه طرح زوج و فرد در محدوده 120 كيلومتري جديد شهر تهران آغاز شده است.
وي با اشاره به مطلوب بودن نحوه اجراي اين طرح در روز نخست ادامه داد: انتظار مي رفت كه در روز ابتداي اجراي اين طرح در بزرگراه هاي نواب و بسيج ترافيك ايجاد شود اما خوشبختانه هيچ ترافيكي در محدوده جديد طرح زوج و فرد ايجاد نشد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: در روز نخست ماموران بيشتر به صورت ارشادي با افرادي كه به طور غيرمجاز وارد محدوده مي شدند برخورد كردند اما از روز سه شنبه با متخلفان به صورت جدي و قانوني برخورد مي شود.
رحيمي گفت: از روز سه شنبه خودروهاي متخلف بدون اغماض هر ساعت 13 هزار تومان جريمه مي شوند.

 



سازمان سنجش اعلام كرد فردا آخرين روز مهلت براي ثبت نام كنكور 90

سازمان سنجش آموزش كشور ضمن تاكيد بر ادامه ثبت نام داوطلبان آزمون كنكور سراسري تا فردا گفت: در فرصت تمديد شده تا اين لحظه 100 هزار داوطلب جديد در آزمون سراسري ثبت نام كرده اند.
دكتر ابراهيم خدايي معاون سنجش آموزش كشور در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه مهلت ثبت نام كنكور 90 و اصلاح مشخصات داوطلبان تا روز چهارشنبه چهارم اسفند ادامه دارد، اظهار كرد: براساس آخرين اطلاعات، حدود 69 هزار نفر تا روز دوشنبه اقدام به ويرايش اطلاعات ثبت نامي و 100 هزار داوطلب جديد نيز در كنكور ثبت نام كرده اند.
بنابر اين گزارش آزمون سراسري در روزهاي 9 تا 11 تيرماه سال آينده برگزار و نتايج اوليه آزمون در دهه دوم مرداد و نتايج نهايي آزمون نيز در نيمه دوم شهريورماه اعلام مي شود.
مهلت دوباره به كنكوري هاي دكترا
در همين حال به گزارش مهر كليه داوطلباني كه در تاريخ مقرر موفق به ثبت نام در آزمون ورودي دوره دكتري سال 1390 نشده اند، مي توانند با توجه به شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت نام تا 4 اسفند ماه نسبت به ثبت نام در اين آزمون اقدام كنند.
ثبت نام اين داوطلبان از طريق سايت سازمان سنجش آموزش به نشاني wwwsanjeshorg انجام مي شود.
با توجه به تغييرات مربوط به افزايش ظرفيت، اصلاحات انجام شده در خصوص رشته هاي امتحاني و عناوين رشته هاي مرتبط و همچنين حذف برخي كدرشته محلها توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالي پذيرنده دانشجو به كليه داوطلبان متقاضي شركت در اين آزمون توصيه مي شود پس از مطالعه دقيق مطالب اين اطلاعيه با مراجعه به قسمت ويرايش اطلاعات تقاضانامه ثبت نامي، اصلاحات لازم را در تقاضانامه خود انجام دهند.
در همين حال سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي از راه اندازي دوره هاي تحصيلات تكميلي فوق ليسانس و دكتري مهارتي در اين گونه دانشگاه ها خبر داد و گفت: اين دوره ها همراه با عناوين و اسامي ويژه خود و تا عالي ترين سطوح تحصيلي طراحي شده است و با آموزش هاي نظري تطبيق داده خواهد شد و با آن ها هم ترازي صورت خواهد گرفت.
آغاز ثبت نام
كنكور سراسري دانشگاه آزاد
از پس فردا
ثبت نام كنكور سراسري دانشگاه آزاد اسلامي از پنج شنبه هفته جاري پنجم اسفند آغاز مي شود.
دكتر عبدالله سجادي جا غرق رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اعلام اين خبر در گفت وگو با ايسنا از تاثير 52 درصدي معدل در آزمون خبر داد.
وي مهلت ثبت نام را به مدت دو هفته يعني تا 91 اسفند اعلام كرد و گفت: داوطلبان با مراجعه به سايت مركز آزمون به نشاني wwwazmoonorg مراحل ثبت نام خود را طي كنند.
وي با اشاره به خريد كارت اعتباري ثبت نام به روش هاي الكترونيكي و مراجعه به دفاتر پستي، گفت: هزينه ثبت نام در آزمون غيرپزشكي 11 هزار تومان، پزشكي 11 هزار تومان و براي ثبت نام در آزمون هاي غيرپزشكي و پاره وقت 61 هزار تومان است.

 



فرمانده يگان دريايي چابهار خبر داد رهايي 16 صياد ايراني از چنگال دزدان دريايي
br>فرمانده پايگاه درياباني چابهار گفت: با دستگيري دو نفر دزد دريايي تبعه كشور سومالي، 16 نفر از صيادان ايراني پس از 22 روز تحمل اسارت، نجات يافتند.
سرهنگ «يوسف مرعشي» يكشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: صيادان ايراني كه به وسيله يك فروند لنج ماهيگيري براي صيد ماهي به آب هاي آزاد رفته بودند توسط دزدان دريايي اسير شدند و لنج آنها نيز به سرقت رفت.
وي گفت: دزدان سوماليايي همچنين با سوء استفاده از لنج ايراني طي سه هفته گذشته اقدام به پنج فقره دزدي دريايي در آب هاي آزاد كرده بودند.
سرهنگ مرعشي بيان كرد: مأموران پايگاه درياباني چابهار بلافاصله پس از اسارت صيادان ايراني اقدامات كنترلي و اطلاعاتي را براي دستگيري سارقان و كشف لنج دزديده شده به صورت ويژه در دستور كار قرار دادند.
وي افزود: با همكاري صيادان ايراني در بند اسارت، مأموران پايگاه دريايي چابهار در اقدامي غافلگيرانه دو نفر دزد دريايي مسلح را بدون هيچ گونه تلفات انساني دستگير و به آبهاي ايران منتقل كردند.
فرمانده نيروي انتظامي چابهار اظهار داشت: دو نفر دزد دريايي دستگير شده با سنين 19 و 26 ساله كه به چندين قبضه سلاح جنگي و صدها فشنگ با كاليبرهاي مختلف مجهز بودند، به دستور دادستان بندر كنارك تحويل مراجع ذي ربط شدند.

 



تهران لرزيد

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر كشور از وقوع زلزله 4 ريشتري در 31 كيلومتري تهران خبر داد.
محمود مظفر با بيان اينكه مركز لرزه نگاري كشوري وابسته به مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اعلام كرد: زمين لرزه اي به بزرگي 1/4ريشتر حوالي تهران را لرزاند، گفت: اين زلزله در حوالي منطقه پاكدشت، جاده امام رضا (ع) رخ داده است.
وي افزود: اين زلزله ساعت 14و 52دقيقه و 16ثانيه روز يكشنبه به وقوع پيوست و تلفاتي به بار نياورد.

 



توفان شن با سرعت 100 كيلومتر ريگان را درنورديد

عباس خراساني مسئول اداره هواشناسي شهرستانهاي بم و ريگان گفت: توفان شن با سرعت 100 كيلومتر در ساعت اين منطقه را در استان كرمان درنورديد.
رئيس اداره راه و ترابري ريگان نيز گفت: با توجه به وزش توفان شديد شن درريگان، عبور و مرور در محور ريگان- رستم آباد و ريگان- ايرانشهر به سختي انجام گرفت.
مسلم قادري افزود: توفان باعث مسدود شدن سه راه روستايي شد.
همچنين محور بم- ايرانشهر حدفاصل ريگان تا رستم آباد در استان كرمان از ساعت 10 و 45 دقيقه روز دوشنبه به دليل وجود طوفان شن و عدم ديد كافي مسدود شد.
كولاك شديد در محور بجنورد- اسفراين
مديركل اداره راه و ترابري خراسان شمالي گفت: كولاك شديد رفت و آمد خودروها را در محور «بجنورد-اسفراين» و گردنه اسدلي مختل كرد.«ابوالفضل باقرنيا» روز يكشنبه به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: براثر وزش باد شديد و كولاك سطح اين محور پوشيده از برف شد كه اين وضعيت رفت و آمد خودروها را كند كرد. او با اشاره به اينكه رفت و آمد خودروها در اين محور تنها با زنجير چرخ امكانپذير است گفت: وسايل نقليه عبوري از اين محور بايد به تجهيزات ايمني و زمستاني مجهز باشند.

 



فرمانده هنگ مرزي نگور جكيگور خبر داد كشف بيش از 600 كيلوگرم مواد مخدر در سيستان و بلوچستان

زاهدان- خبرنگار كيهان:
فرمانده هنگ مرزي نگورجكيگور استان سيستان و بلوچستان از كشف 642 كيلوگرم انواع مواد مخدر در اين منطقه خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان، سرهنگ برات ميرشكاري فرمانده هنگ مرزي نگور جكيگور گفت: مرزبانان اين هنگ مستقر در گردان 103 شهيد زنده روح، پس از جمع آوري اخبار و كسب اطلاع از تردد كاروان شتري مواد مخدر بلافاصله تدابير لازم براي برخورد و متوقف كردن اين كاروان را در دستور كار قرار دادند.
وي گفت: مرزبانان غيور با هوشياري و رعايت نكات امنيتي و حفاظتي محل احتمالي تردد كاروان مواد مخدر را محاصره كردند.
فرمانده هنگ مرزي نگور و جكيگور تصريح كرد: پس از اجراي كمين تعداد 2 نفر عابر پياده از سمت پاكستان وارد خاك ايران و بدنبال آن كاروان شتري به استعداد 7 نفر شتر با تعدادي افراد مسلح وارد كشور شدند. «ميرشكاري» ادامه داد: بلافاصله مأموران هنگ اقدام به اجراي آتش به سمت كاروان كرده كه به دنبال آن افراد مسلح همراه كاروان به سمت مرزبانان تيراندازي كردند.
فرمانده هنگ مرزي نگور و جكيگور در ا دامه افزود: با توجه به آتش پرحجم مرزبانان، قاچاقچيان تاب مقاومت را نداشته و با استفاده از تاريكي هوا و وضعيت فيزيكي منطقه به سمت خاك كشور همسايه متواري شدند. وي در خاتمه افزود: در پاكسازي از منطقه مورد نظر تعداد 7 نفر شتر كشته و مقدار 442 كيلوگرم حشيش و 200 كيلوگرم ترياك و يكدستگاه تلفن همراه و لوازم جانبي آن از سوداگران مرگ كشف و ضبط شد.

 



روباه بزرگ ساكنان شهرك غرب را وحشت زده كرد

آتش نشانان روباه بزرگي را كه در حياط خلوت يك منزل مسكوني در شهرك غرب تهران گرفتار شده بود به مركز نگهداري حيوانات منتقل كردند.
به گزارش مهر صبح يكشنبه يك خانواده در شهرك غرب واقع در خيابان پاك نژاد با سامانه 125 تماس گرفته و خبر دادند كه يك روباه بزرگ در حياط خلوت خانه آنها گرفتار شده است.
آتش نشانان كه مجهز به تور و گازهاي بيهوش كننده بودند در محل حادثه حضور يافته و روباه را از حياط خلوت خارج كردند.
آتش نشانان حاضر در محل عمليات اعلام كردند: اين حيوان به دليل ترس بسيار ناآرام شده بود و حركت هاي غيرعادي داشت كه نزديك شدن به او را دشوار مي كرد ولي نجاتگران بلافاصله با بكارگيري تجهيزات ويژه او را گرفتند و به مركز نگهداري اينگونه جانوران منتقل كردند.
براساس اين گزارش اين چندمين بار است كه گرسنگي موجب شده تا روباه ها به مناطق مسكوني هجوم بياورند.

 



سانحه منجر به فوت در ايستگاه مترو ميرداماد

در سانحه اي كه عصر يكشنبه در ايستگاه مترو ميرداماد رخ داد يك نفر جان خود را از دست داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس حدود ساعت 18/20 روز يكشنبه بر اثر يك سانحه مردي ميانسال در برخورد با قطار مترو در ايستگاه ميرداماد تهران فوت كرد كه عوامل آتش نشاني و اورژانس در محل حاضر شدند.
جسد متوفي به پزشكي قانوني منتقل شده و پليس در حال بررسي موضوع و شناسايي هويت فرد فوت شده است.

 



پرجمعيت ترين خانواده دنيا

يك مرد هندي با داشتن 39 زن و 94 فرزند پرجمعيت ترين خانواده جهان لقب گرفته است.
اين مرد كه در روستاي «بكت وانگ» در منطقه «مي زوران» در هندوستان زندگي مي كند، علاوه بر داشتن 39 زن، 94 فرزند، 14 عروس و 33 نوه دارد و تمامي خانواده در يك منزل چهار طبقه با يكصد اتاق سكونت دارند. به گزارش ايسنا، اين مرد كه خود را «چانا» ناميده است به روزنامه ديلي ميل گفت: من در ميان تمام اعضاي خانواده ام مساوات برقرار كرده ام، به طوري كه تمام آنان در رضايت كامل با هم زندگي مي كنند.
گفتني است، كه اين خانواده براي شام 30 مرغ، 60 كيلوگرم سيب زميني و 100 كيلوگرم برنج مصرف مي كنند جالب اينجاست كه اين مرد 10 زن آخر خود را در طول يكسال گرفته است؛ چرا كه زنان اين روستا اين مرد را خوش تيپ ترين مرد دنيا مي دانند!

 



طولاني ترين جاده يخي

طولاني ترين جاده پوشيده از يخ دنيا به طول 26كيلومتر جزيره «هيوما» در درياي بالتيك را به كشور استوني وصل مي كند.
رانندگي در اين جاده يك كابوس واقعي به شمار مي رود. چرا كه رانندگان مجبورند در مسيري به طول 26كيلومتر با برف، باد و يخهاي قطبي كه از وسط دريا منطقه غربي استوني را به جزيره «هيوما» متصل مي كند، مواجه شوند.هيوما به وسعت 989 كيلومترمربع دومين جزيره بزرگ استوني است.براساس گزارش لارپوبليكا، اين جاده تنها زماني باز مي شود كه يخها كاملا سفت شده باشند و بتوانند در مقابل عبور خودروها مقاومت كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14