(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 3 اسفند 1389- شماره 19870

حديث دشت عشق
اتفاق مهمي كه براي دومين سال متوالي رخ داد قهرماني ايران در جام جهاني كشتي فرنگي
اخبار كوتاه از فوتبال
عدم استقبال مناسب از تكواندو جام باشگاه هاي آسيا
فدراسيون تكواندو: كره اي ها نيامدند چون ترسيدند ببازند !
رئيس فدراسيون فوتبال در اردوي اميد اعلام كرد ملي پوشان آماده رويارويي با قرقيزستان
هفته چهاردهم ليگ برتر بسكتبال پيروزي دشوار مهرام برابر راه و ترابري قم
گلزني نكونام و فرار اوساسونا از قعرجدول
بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا ذوب آهن در يك قدمي صعود
كابوس رئال در ليون و تقابل چلسي با يك تيم ناشناخته



حديث دشت عشق

به ياد بانوي شهيده «طاهره هاشمي»
تحقق مضمون يادداشت هاي طاهره


بانوي شهيده طاهره هاشمي خردادماه سال 1346 در آمل به دنيا آمد. هنوز انقلاب نشده بود. خواهرمان طاهره به مجالس مذهبي مي رفتند و او هم با اينكه سنش كم بود همراهشان مي رفت، آنجا هر مطلبي را مي شنيد در دفتري يادداشت مي كرد. اولين تظاهراتي كه در آمل برگزار شد با اينكه تعداد خانم هاي شركت كننده خيلي كم بود، طاهره نه ساله در آن شركت كرد.
به حجابش خيلي مقيد بود. قبل از انقلاب هم با چادر به مدرسه مي رفت. مسئولان مدرسه به او گفته بودند؛ «اينجا روسري هم حق نداري سركني، چه برسد به چادر» زير بار نرفته بود.
فعاليت هاي مبارزاتي اش را مخفي مي كرد. خيلي از بچه هايي را كه خانواده هاي بي قيدي داشتند با محبت عميق و حوصله زياد به سمت خودش جذب كرده بود. سال 59، 60 كه حزب جمهوري اسلامي از طرف منافقين تحت فشار بود، طاهره هميشه دو نسخه روزنامه جمهوري اسلامي مي خريد. مي گفت: «اين تنها كمكي است كه از دستم برمي آيد.»
طاهره در يادداشت ها، انشاها و نقاشي هايش بارها به مضمون شهادت اشاره كرده بود. همه مي دانستند دوست دارد شهيد بشود. ششم بهمن سال 1360 بود. آن روز طاهره دوستش را از مدرسه به خانه آورده بود. بعدازظهر هم با او براي جمع كردن گوني و دارو و وسايل براي جبهه رفته بود. وقتي طاهره نيامده بود، چون قبلش گفته بود شايد برنگردد زياد نگرانش نشده بودند. طاهره در جاده هراز مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.
دوستش نحوه شهادتش را اينگونه توضيح مي دهد: «تير اول را كه خورد، روي زمين افتاد و چادرش به جايي گير كرد. از جا بلند شد كه چادرش را آزاد كند. تير دوم به گلويش خورد.»
بسيج جامعه زنان

 



اتفاق مهمي كه براي دومين سال متوالي رخ داد قهرماني ايران در جام جهاني كشتي فرنگي

تيم ملي كشتي فرنگي ايران با پيروزي برابر تيم ملي كشتي روسيه در فينال جام جهاني، براي دومين سال پياپي عنوان قهرماني اين دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد تا روند موفقيت هاي كشتي فرنگي كشورمان ادامه داشته باشد.
در ديدار فينال جام جهاني كشتي فرنگي كه يكشنبه شب بين تيمهاي ايران و روسيه در شهر مينسك برگزار شد كشتي گيران ايران با شكست مقتدرانه قهرمانان جهان و المپيك بار ديگر توانمنديهاي خود را به رخ جهانيان كشيدند و با شكست 4 بر 3 تيم روسيه براي دومين سال پياپي و اين بار در بلاروس قهرمان اين رقابتها شدند.
در مهمترين ديدارها در وزن 55 كيلوگرم محسن حاجي پور، نظير مانكي يف قهرمان المپيك را با انجام باراندازهاي بي نقص در سه تايم شكست داد و شايستگي خود را نشان داد.
در وزن 66 كيلوگرم داوران با ناداوري در تايم دوم يك اخطار به سعيد عبدولي دادند و يك امتياز به آمباكو و اچادزه نامدار كه از نظر نفس كم آورده بود، هديه كردند، اما جوان خوزستاني كشتي ايران با دلاوري قهرمان جهان را در سه تايم مغلوب كرد.
در كشتي وزن 84 كيلوگرم داوران تا جايي كه توانستند از گوگايف روس حمايت كردند. در ديدار وزن 120كيلوگرم نيز در حالي كه بشير باباجانزاده سراسر حمله مي كرد اما داوران در طول مبارزه به حريف روس اخطار ندادند اما جوان شايسته مازندراني با شكست حريف روس قهرماني كشتي ايران را رقم زد. در اين ديدار روسها كه از حمايت حاضران در سالن مسابقات برخوردار بودند و انگار در كشور خود مسابقه مي دادند، با حربه ضدكشتي نيز نتوانستند سد راه فرنگي كاران قدرتمند ايران اسلامي شوند.
تيمهاي بلاروس، تركيه، ارمنستان و كره جنوبي به ترتيب با شكست آذربايجان، قزاقستان، كوبا و بلغارستان به مقام سوم، پنجم، هفتم و نهم اين رقابتها دست يافتند.
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: قهرماني جام جهاني كشتي فرنگي با شكست دادن روسها قهرمان جهان شيرين تر بود. محمد بنا پس از قهرماني تيم ملي در جام جهاني با بيان اين مطلب افزود: با تركيبي ا ز كشتي گيران جوان و باتجربه راهي جام جهاني بلاروس شديم و در كنار پشتوانه سازي بدنبال دفاع از عنوان قهرماني سال گذشته خود نيز بوديم. در اين رقابتها كشتي گيران ايراني كشتي هاي زيبايي را به نمايش گذاشته و توانمنديهاي بالاي خود را نشان دادند و از عملكرد تمامي نفرات راضي هستم.
بنا تصريح كرد: ما سال گذشته نيز در ارمنستان قهرمان شديم اما قهرماني امسال با توجه به شكست دادن روسها آنهم در حالي كه آنها از حمايت تماشاگران بلاروسي برخوردار بوده و براي موفقيت دست به هر حربه اي زدند شيرين تر بود. ضمن اينكه روسها از حمايت داوران نيز برخوردار بودند.
بنا در پايان با اشاره به اينكه هدف اصلي موفقيت در المپيك لندن است خاطرنشان كرد: اين جام را به تمامي مردم ايران كه مشوقان اصلي ما هستند تقديم مي كنيم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

انتخاب سرمربي تيم ملي تا اوايل سال 90
فريدون معيني سرپرست كميته تيمهاي ملي فوتبال گفت: تا اوايل سال 90 سرمربي جديد تيم ملي را انتخاب خواهيم كرد، ضمن اينكه به نظر من بايد با صبر و حوصله و بررسي همه جانبه گزينه هاي داخلي و خارجي اين اتفاق بيافتد و با عجله كار از پيش نمي رود. همانطور كه قبلا هم گفته بوديم تيم ملي فوتبال بزرگسالان تا مرداد ماه سال 90 (1 تا 10 مرداد) كه در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 بازي دارد فعلا برنامه مهمي ندارد و فقط بايد تمرينات آماده سازي را انجام دهد.
باقري: بهتر است مربي تيم ملي ايراني باشد
كريم باقري معتقد است مربي ايراني براي تيم ملي فوتبال بهتر از يك مربي بزرگ خارجي است چرا كه هم با شرايط فوتبال مان آشناست و هم اين كه فوتبال نتيجه گراي ما اجازه حضور چنين مربيان بزرگي را نمي دهد. كاپيتان سابق تيم فوتبال پيروزي گفت: به اعتقاد من بهتر است كه در اين مقطع زماني از يك مربي ايراني براي تيم ملي استفاده كنيم نه يك مربي خارجي. چرا كه ما هيچ وقت امكانات كافي و مناسب را در اختيار اين مربي ها قرار نمي دهيم، هر چند در ابتداي مذاكره با آنها قول مي دهيم كه همه امكانات را براي آنها فراهم كنيم.
هافبك استقلال جراحي كرد
اميدرضا روانخواه هافبك مصدوم تيم فوتبال استقلال صبح يكشنبه، پاي مصدومش را به تيغ جراحان سپرد. دكتر نوروزي در اين رابطه گفت:عمل جراحي اين بازيكن با موفقيت به اتمام رسيد. جراحي اين بازيكن سه ساعت و نيم به طول انجاميد و پزشكان آن را موفقيت آميز ارزيابي كردند. با اين حساب در صورتي كه مشكل خاصي رخ ندهد روانخواه مي تواند 7 الي 8 ماه ديگر به ميادين بازگردد.
شكايت باشگاه ملوان از سرمربي تيم تراكتورسازي
باشگاه ملوان انزلي از سرمربي تراكتورسازي شكايت كرد. مديرروابط عمومي باشگاه ملوان در اين خصوص اظهار داشت: نامه اي را به كميته انضباطي و سازمان ليگ براي مجتبي شريفي و عزيزالله محمدي فرستاده و درباره اتفاق هايي را كه در بازي ملوان و تراكتورسازي تبريز در انزلي افتاد، توضيحاتي را ارايه كرديم. رفتار سرمربي تراكتورسازي با خبرنگاران در كنفرانس مطبوعاتي بعد از بازي و برخي موارد ديگر از جمله علت هاي شكايت باشگاه ملوان بود.
مظلومي: مي خواهند مرا مقابل فدراسيون قرار دهند
سرمربي تيم فوتبال استقلال صحبت هايي كه از قول وي عليه فدراسيون فوتبال مطرح شده را شيطنت و عملي غير حرفه اي دانست و گفت: نمي دانم چرا عده اي مي خواهند من را با فدراسيون وارد دعوا كنند.پرويز مظلومي گفت: پيرامون اظهارات اخيرش در مورد تيم ملي و رسيدن درصد بيشتر به بعضي ها در صورت جذب مربي خارجي، ضمن بيان مطلب فوق افزود: نمي دانم برخي ها دنبال چه هدفي هستند كه قبل از بازي مهم استقلال برابر سپاهان و همچنين آغاز مسابقات ليگ قهرمانان آسيا و شهرآورد تهران قصد دارند من و تيم استقلال را وارد حاشيه كنند.
زمان بازي فولاد - پيروزي تغيير نمي كند
عزيزمحمدي رئيس سازمان ليگ برتر در مورد احتمال تغيير زمان ديدار پيروزي و فولاد به دليل درخواست مسئولان باشگاه فولاد خوزستان گفت: به علت اينكه اين ديدار جمعه هفته جاري برگزار مي شود و زماني تا آن ديدار نداريم، امكان تغيير زمان بازي وجود ندارد. البته ما دوست داريم به باشگاه ها كمك كنيم اما پيروزي نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا است و زمان لازم براي تغيير بازي اين دو تيم وجود ندارد.
سعيدلو در نشست هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال
نشست هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال روز سه شنبه سوم اسفندماه با حضور علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني برگزار خواهد شد. در اين نشست كه در محل سازمان تربيت بدني برگزار خواهد شد، علي كفاشيان گزارشي از انتخاب سرمربي خارجي تيم ملي فوتبال را به رئيس سازمان تربيت بدني ارايه خواهد كرد. همچنين اعضا نقطه نظرات خود را پيرامون وضعيت فعلي فوتبال كشور و مشكلات موجود را با رئيس سازمان تربيت بدني در ميان خواهند گذاشت.
دست مهاجم استقلال شكست
استقلال تهران در شرايطي خود را آماده بازي با تيم سپاهان مي كند كه اسماعيل شريفات مهاجم اهوازي اين تيم با مشكل شكستگي دست روبرو شده و شايد بازي با سپاهان اصفهان را از دست بدهد. شريفات اين فصل از بازيكنان موثر استقلال بوده و بازي هاي خوبي را براي پرويز مظلومي انجام داده است. ديدار استقلال و سپاهان روز پنجشنبه در اصفهان برگزار مي شود.

 



عدم استقبال مناسب از تكواندو جام باشگاه هاي آسيا
فدراسيون تكواندو: كره اي ها نيامدند چون ترسيدند ببازند !

مسابقات تكواندو جام باشگاه هاي آسيا در حالي در تبريز آغاز شد كه استقبال چندان مناسبي از سوي تيم هاي خارجي به عمل نيامد.
پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو در خصوص عدم استقبال مناسب تيم هاي خارجي از رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا اظهار داشت: شش سال پيش موفق به ثبت اين مسابقات در تقويم اتحاديه فدراسيون هاي تكواندو آسيا شديم و نتايج آن در رنكينگ جهاني تيم ها موثر است. شايد شرايط زماني رقابت ها به تيم هاي خارجي امكان حضور در اين رقابت ها را نداد، اما با اين وجود نيز چيزي از اعتبار اين رقابت ها كم نمي شود. وي حضور در اين رقابت ها را گامي موثر در توسعه تكواندو كشورها عنوان كرد و اظهار داشت: تيم هاي افغانستان، اردن و كشورهاي غرب آسيا با حضور در اين رقابت ها و ديگر رويدادهايي كه در ايران برگزار مي شود شاهد رشد تكواندو خود بوده و نبايد اين فرصت ها را از دست دهند.
پولادگر در ادامه خاطرنشان ساخت: به تمامي تيم هاي آسيايي به منظور شركت در سومين دوره رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا، دعوتنامه رسمي فرستاده بوديم. دليل اينكه چرا تيم ها تمايلي براي شركت در اين رقابت ها نشان ندادند نامشخص بوده و شايد شرايط زماني يا مسابقات مهم ديگر، امكان حضورشان در مسابقات را به آنها نداده است.
كره اي ها نمي خواستند
بازهم شكست بخورند
دبير فدراسيون تكواندو نيز در مصاحبه اي به تشريح دلايل عدم حضور تيم هاي خارجي در تبريز پرداخت. ذوالقدر اظهار داشت: كره بحث مالي و انتخابي تيم ملي را پيش كشيد و دوباره نيامد، آنها 2 بار قهرماني در جام باشگاه هاي آسيا را از دست داده اند و ديگر نمي خواستند شكست بخورند. اردن و افغانستان از تيم هاي مطرح هستند اما جدال جدي ميان تيم هاي ايراني خواهد بود. دبير فدراسيون تاكيد كرد: از نظر كميت تعداد تيم هاي جام فجر خوب است اما قبول دارم كه تيم هاي اروپايي مثل فرانسه و اسپانيا نيامدند. ذوالقدر درباره شركت تبريز در جام باشگاه هاي آسيا گفت: در هيچ كدام از آيين نامه ها نيامده است كه نمي توانيم يك تيم استاني شركت دهيم. ما قهرمان دوره گذشته جام باشگاه هاي آسيا و ليگ برتر را شركت داديم و مي توانستيم يك تيم ديگر هم بياوريم كه اين سهميه را به ميزبان داديم.

 



رئيس فدراسيون فوتبال در اردوي اميد اعلام كرد ملي پوشان آماده رويارويي با قرقيزستان

تمرين تيم فوتبال اميد در آستانه بازي چهارشنبه با تيم قرقيزستان در زمين شماره يك كمپ تيم هاي ملي برگزار شد.
در اين تمرين كه تمامي 25 بازيكن دعوت شده به تيم اميد حاضر بودند، ملي پوشان از ساعت 16 به مدت 75 دقيقه برنامه هاي كادر فني را مرور كردند. آنها پس از گرم كردن بدن هايشان به دو دسته تقسيم و مقابل يكديگر فوتبال تمريني بازي كردند. سپس تمرين ارسال سانتر از جناحين و ضربه به سمت دروازه را مرور كرده و در آخرين بخش روي زدن ضربات از پشت محوطه جريمه متمركز شدند. از ميان 25 بازيكني كه ابتدا به تيم اميد دعوت شدند تنها حميدرضا علي عسگر به دليل مصدوميت نتوانست ملي پوشان را همراهي كنند كه كادر فني حسن جعفري را جانشين او كرد. پيش از تيم اميد كشورمان، تيم اميد قرقيزستان از ساعت 15 تا 16 در همين محل تمرين كرد. آخرين تمرين دو تيم كه در زمين اصلي استاديوم آزادي خواهد بود فردا برگزار مي شود كه برنامه زمان بندي آن طبق برنامه تمريني امروز است. اما شب گذشته نيز علي كفاشيان به همراه برخي از اعضاي كميته فني فدراسيون فوتبال با حضور در اردوي تيم اميد، با بازيكنان و مربيان اين تيم ديدار و گفت وگو كرد.
ديدار رفت تيم هاي اميد ايران و قرقيزستان از مرحله مقدماتي انتخابي المپيك 2012 لندن، چهارشنبه در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.

 



هفته چهاردهم ليگ برتر بسكتبال پيروزي دشوار مهرام برابر راه و ترابري قم

تيم مهرام تهران در حساس ترين ديدار از هفته چهاردهم ليگ برتر بسكتبال توانست راه و ترابري قم را شكست دهد.
در حساس ترين ديدار هفته چهاردهم ليگ برتر بسكتبال، تيم راه و ترابري قم كه به تهران آمده بود برابر مهرام با نتيجه 91 بر 81 تن به شكست داد. اين ديدار جذاب و پاياپاي كه در وقت قانوني با نتيجه 74 بر 74 به پايان رسيده بود، در وقت اضافه به سود مهرام به پايان رسيد. تيم تهراني دو كوارتر آغازين ديدار را با نتايج 21 بر 19 و 19 بر 18 به سود خود به پايان رساند اما كوارتر سوم را با نتيجه20 بر 12 شكست خورد. شاگردان مهران شاهين طبع در كوارتر چهارم با درخششي كه از خود نشان دادند توانستند با نتيجه 22 بر 9 به پيروزي برسند و ديدار را به تساوي بكشانند و در وقت اضافه با درخشش كريس ويليامز و شيخ سمب توانستند دومين شكست حريف قدرتمند شان را رقم بزنند.
در ديگر ديدار حساس اين هفته تيم مدعي پتروشيمي بندر امام برابر ميزبان خود توزين الكتريك كاشان با نتيجه 73 بر 65 تن به شكست داد تا نبرد بين رده هاي بالاي جدول رده بندي حساس تر شود.
در ديگر بازي ها شهرداري گرگان پس از هفته ها شكست توانست برابر شركت ملي حفاري اهواز با نتيجه 67 بر 66 به پيروزي برسد تا خود را از بحران و حضور در قعر جدول دور كند.
در شهركرد هيات بسكتبال اين شهر توانست مهمانش بانك سامان را با نتيجه 69 بر 53 شكست دهد.
آخرين ديدار از هفته چهاردهم ليگ برتر شب گذشته بين دو تيم دانشگاه آزاد تهران و كاسپين قزوين برگزار شد كه نتيجه آن در شماره آينده به چاپ خواهد رسيد.

 



گلزني نكونام و فرار اوساسونا از قعرجدول

تيم فوتبال اوساسونا با گلزني جوادنكونام توانست اسپانيول را در هفته بيست و چهارم رقابت هاي ليگا شكست دهد.
يكشنبه شب با انجام شش ديدار هفته بيست و چهارم ليگا ادامه يافت.
در اين ديدارها اوساسونا در ورزشگاه خانگي خود در حالي اسپانيول را شكست داد كه جواد نكونام و مسعود شجاعي بازيكنان ايراني اين تيم در تركيب حضور داشتند. در حالي كه شجاعي در آخرين دقيقه مسابقه جايش را به وادوژ داد، نكونام تا پايان مسابقه در ميدان حاضر بود.كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران در دقيقه هاي 14 و 55 (از روي نقطه پنالتي) زننده دو گل نخست تيمش بود. لولو و سوريانو دو گل ديگر اوساسونا را به ثمر رساندند.
در ديگر ديدارها بارسلونا با گلزني داويد ويا و ليونل مسي توانست با نتيجه 2 بر يك مهمانش آتلتيك بيلبائو را شكست دهد و همچنان فاصله 5 امتيازي اش را با رئال مادريد در صدر جدول رقابت ها حفظ كند.كهكشاني ها شنبه شب توانسته بودند با نتيجه 2 بر صفر از سد لوانته عبور كنند.
در جدول رقابت هاي ليگا پس از بارسلوناي 65 و رئال مادريد 60 امتيازي تيم هاي والنسيا و ويارئال با 48 و 46 امتياز سوم و چهارم هستند. اوساسونا هم با ششمين برد فصلش 25 امتيازي شد و تا رده چهاردهم جدول بالا آمد.

 



بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا ذوب آهن در يك قدمي صعود

تيم ذوب آهن ايران دومين نماينده ايران در رقابتهاي بسكتبال غرب آسيا امروز (سه شنبه) در ديدار برگشت برابر الشانفيل لبنان صف آرايي مي كند.
اين ديدار كه دور برگشت مرحله يك چهارم نهايي رقابتها است در حالي برگزار مي شود كه ذوب آهن هفته گذشته توانست در دور رفت حريف لبناني خود را شكست دهد و با صعود به مرحله نيمه نهايي تنها يك قدم فاصله داشته باشد.
در اين ديدار حامد آفاق، علي باهران، اوشين ساهاكيان، عثمان بارو، پاول و محمد امجد اصلي ترين ياران فرزاد كوهيان هستند و در طرف مقابل مي توان دارنل كوكس، جاسمون يانگ بلاد، فادي الخطيب، رابين اسكندر، فادي الخطيب و مازن نعيم را از اصلي ترين شاگردان قصان سركيس معرفي كرد.
ذوب آهن در صورت پيروزي به مرحله نيمه نهايي صعود خواهد كرد اما در صورت پيروزي تيم لبناني ديدار سوم براي مشخص شدن تيم صعودكننده در كشور لبنان برگزار مي شود. تيم ذوب آهن در ديدار دور رفت توانست الشانفيل لبنان را با نتيجه 70 بر 69 از پيش رو بردارد.

 



كابوس رئال در ليون و تقابل چلسي با يك تيم ناشناخته

مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا امشب با انجام دو بازي در ليون و كوپنهاگن پيگيري مي شود.
در بازي هاي سه شنبه شب رئال مادريد براي چندمين بار پياپي در اين مرحله به المپيك ليون برخورد كرده و تجربه خوبي هم از اين ديدارها ندارد، در زمين اين تيم به ميدان مي رود و چلسي نيز پس از حذف از جام حذفي انگليس به دانمارك مي رود تا با كوپنهاگن مصاف دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14