(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 اسفند 1389- شماره 19872

پروانه فعاليت پزشكان تاريخ اعتبار دارد!
استاندار خبر داد راه اندازي سازمان زيتون كشور در گيلان
كوتاه از دهه فجر
برگزاري جشنواره داستان گويي عاشيقي در خرم دره
شعراي برگزيده جشنواره فجر اصفهان معرفي شدند
برپايي نمايشگاه هنرهاي تجسمي در اروميه
افتتاح موزه عرفان شرق در شاهرود
برگزاري جشنواره استاني شعر در گنبدكاووس
راه اندازي كتابخانه ديجيتالي صد هزار جلدي شوشتر
برگزاري شب شعر وحدت در تايباد
اثر نويسنده البرزي برگزيده جشنواره يوسف شد
پرويز پرستويي: وطن فروشي را عار مي دانم
رئيس سازمان بازرگاني استان قزوين خبر داد: جذب 360 ناظر افتخاري در قزوين
نمايش آثار عكاسي رضا وهمي در گرگان
افتتاح موزه سنگ كتيبه ها در اروميه
از نگاه دوربين حمايت از صنايع دستي وظيفه چه ارگاني است؟



پروانه فعاليت پزشكان تاريخ اعتبار دارد!

قطعاً افزايش سن و ضعف قواي جسماني مستقيم يا غيرمستقيم بر عملكرد و رفتار انسان ها اثرگذار است. در اين بين انسان هايي كه در مشاغل حساس و ظريف خدمت مي كنند بيش از ساير مشاغل نيازمند توجه و نظارت هستند. هر چند قصد نگارنده به شغل يا مشاغل خاصي نيست و جامعه پزشكان عزيز در زمره افرادي هستند كه از جايگاه بالاي اجتماعي و ارزشمندي برخوردارند اما مجوز فعاليت پزشكي كه فاقد بازه زماني خاصي مي باشد و زمان خاصي را براي پايان اعتبار آن تعيين نكرده اند به دلايل مورد اشاره يك نقص محسوب مي شود كه ضرورت دارد مورد توجه قرارگيرد.
1- پزشكان محترم نيز مانندهر انسان ديگري در معرض خطرات طبيعي و غيرطبيعي هستند لذا مجوز پروانه فعاليت پزشكان مي بايست مانند بسياري از مشاغل ديگر تاريخ اعتبار داشته و پس از تاييد پارامترهاي اساسي در اين رابطه مجوز فعاليت داشته باشد.
2- شغل پزشكي از جمله مشاغل بسيار حساس و مهمي مي باشد كه مستقيما با زندگي افراد در ارتباط است و از نوعي حساسيت بالا برخوردار است لذا نظارت بر عملكرد پزشكان و كسب تاييديه هاي لازم در اين شغل كه با جان مردم سروكار دارد ضروري است چرا كه «اولين اشتباه آخرين اشتباه است.»
3- علم به طور گسترده اي در حال پيشرفت و گسترش است. در اين بين علم پزشكي نيز مستثني نيست لذا ارزيابي علمي و آموزشي پزشكان و ضرورت بهره مندي از آخرين فناوري هاي روز براي پزشكان يك ضرورت محسوب مي شود.
4- پروانه هاي پزشكان به لحاظ سطح علمي، نوع عملكرد و گذر از برخي آزمون ها مي تواند درجه بندي شود. طوري كه پزشكاني كه موفق مي شوند عملكرد موفق و ارزشمندي در طول دوران خدمت خود به بيماران ارائه دهند و قوانين حوزه پزشكي را مراعات كنند بايد در اين پروانه كسب به صراحت مشخص شود و يك كميته تخصصي يا مرجع علمي مسئول نظارت و تاييد اين عملكرد در بين پزشكان باشد. اين اقدام مي تواند در افزايش سطح رقابت و بهبود عملكرد در ميان جامعه پزشكي كشور مؤثر باشد.
آنچه بيان شد مي تواند در مورد مسئول داروخانه ها نيز كه مكمل سلامت جامعه مي باشند اعمال و مورد رسيدگي قرارگيرد. البته شايد هم فاقد اعتبار بودن پروانه پزشكان دليل خاصي داشته باشد كه اميد است در صورت جواب هاي قانع كننده از سوي مسئولان ذيربط جهت درج به اين روزنامه ارسال شود.
هويزه- خبرنگاركيهان

 



استاندار خبر داد راه اندازي سازمان زيتون كشور در گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
سازمان زيتون كشور در گيلان تشكيل مي شود.
استاندار گيلان با اعلام اين خبر افزود: پيشنهاد تشكيل اين سازمان در كار گروه كشاورزي ويژه اي كه با حضور معاون اول رئيس جمهوري در اين استان تشكيل مي شود مطرح خواهد شد.
قهرماني چابك با اشاره به رشد فزاينده باغ هاي زيتون در كشور از سال 1372 به بعد در مناطق مستعد، كشت اين محصول و اقدامات انجام شده در توسعه آن از افزايش استانهاي زيتون خيز از 3 به 26 استان و ميزان توليد آن از 7هزار و 800 تن به 70هزار تن در كشور خبر داد و گفت: از سوي ديگر طي 16سال گذشته سطح زير كشت زيتون از 3هزار و 800 هكتار به 131 هزار هكتار و ميزان مصرف سرانه روغن زيتون از 30گرم به 130گرم افزايش يافته است.
وي خاطرنشان ساخت: به منظور دستيابي به اهداف سند چشم انداز طرح زيتون در سال 1404 باغ هاي زيتون كشور تا 530 هزار هكتار و سرانه مصرف اين محصول به 2كيلوگرم افزايش مي يابد.
قهرماني از گيلان بعنوان يكي از 3 استان مهم زيتون كاري در كشور نام برد.
وي فعاليت 6 كارخانه از 21 واحد روغن كشي مدرن كشور و 50 كارگاه بسته بندي روغن زيتون، وجود نخستين ايستگاه تحقيقات زيتون كشور در گيلان با 50 سال سابقه و اجراي بيش از 45 پروژه تحقيقات در اين مركز، بهره مندي از بزرگترين باغ مادري كشور با ظرفيت توليد 7ميليون قلمه و سومين كلكسيون جهاني زيتون با بيش از 52 رقم داخلي و خارجي را از جمله دلايل تشكيل و ايجاد سازمان زيتون كشور در استان گيلان اعلام كرد.

 



كوتاه از دهه فجر

برق رساني به شهرستان كوهرنگ
شهركرد- خبرنگاركيهان: همزمان با فرا رسيدن سي ودومين فجر پيروزي انقلاب اسلامي 15 پروژه برق رساني با اعتباري افزون بر 6ميليارد و 50ميليون ريال در شهرستان كوهرنگ به بهره برداري رسيد.
تجليل از كارگران نمونه در شهركرد
شهركرد- خبرنگاركيهان: همزمان با سي ودومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از 32كارگر نمونه استان چهارمحال و بختياري تجليل شد. مديركل كار و امور اجتماعي چهارمحال وبختياري در اين آيين از شمول قانون كار براي 80هزار نفر كارگر در 200واحد توليدي، خدماتي اين استان خبر داد و گفت: 48درصد اشتغال ايجاد شده چهارمحال وبختياري در دوران دولت نهم و دهم بوده است.
50واحد مسكن مهر در آذربايجان غربي
اروميه- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت دهه مبارك فجر با حضور وزير مسكن و شهرسازي و استاندار آذربايجان غربي سه هزار و 50واحد مسكن مهر در استان افتتاح شد.
اين واحدها ي مسكوني از محل تسهيلات مسكن مهر در استان احداث شده اند و بصورت همزمان در مناطق مختلف آذربايجان غربي به بهره برداري رسيدند.
مسكن مهر براي محرومين گلپايگان
گلپايگان- خبرنگاركيهان: طي مراسمي از طرف قرارگاه بسيج سازندگي سپاه پاسداران ناحيه مقاومت گلپايگان 50واحد مسكوني به محرومين فاقد مسكن مهر در اين شهرستان واگذار شد.
همچنين 50برگ 50ميليون ريالي وام هديه مؤسسه مسكن بسيجيان استان اصفهان به محرومين اهدا گرديد. در ادامه اين مراسم كه فرماندار و جمعي از مسئولين حضور داشتند كلنگ احداث 50واحد مسكوني ديگر براي فاقدين مسكن مهر در محل احداث مسكن محرومين به زمين زده شد.
طرح هاي عمراني و صنعتي در بروجرد
بروجرد- خبرنگاركيهان: در ايام الله دهه مبارك فجر چند طرح عمراني و صنعتي شامل افتتاح 7پايگاه مقاومت بسيج خواهران و برادران با اعتبار 780ميليون ريال، يك ايستگاه آتش نشاني شهرداري در منطقه كوي انديشه با اعتبار 360ميليون تومان در شهرك ترافيك ويژه كودكان با متراژ 2500مترمربع و با اعتباري بالغ بر 900ميليون ريال و چندين طرح عمراني و صنعتي ديگر در بروجرد انجام گرفت.
كلنگ زني به مناسبت دهه فجر
لارستان- خبرنگاركيهان: بمناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي و با حضور علي محمد اميري، معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان چندين طرح عمراني با اعتباري بالغ بر 30ميليارد ريال در بخش اوز لارستان افتتاح و كلنگ زني شد.
پروژه هاي برقي در بيرجند
بيرجند- خبرنگاركيهان: همزمان با ايام دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبي و نماينده مردم قاين در مجلس شوراي اسلامي پست 132كيلووات حاجي آباد قاين و 108پروژه شركت توزيع نيروي برق خراسان جنوبي به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار كيهان مديرعامل شركت توزيع نيروي برق خراسان جنوبي اعتبار اين پروژه را يك ميليارد و 275ميليون تومان ذكر كرد.
گازرساني به 20روستاي بخش شاديان
چاراويماق- خبرنگاركيهان: همزمان با گرامي داشت دهه فجر با حضور استاندار از دو طرح عمراني خدماتي و آموزشي در شهرستان چاراويماق بهره برداري و آغاز عمليات گازرساني به بيست روستاي بخش شاديان آغاز شد.
اين طرحها شامل طرح هادي روستاي قلعه حسين آباد و مجتمع آموزشي وپرورشي فاطمه زهرا(س) روستاي ايمشجه مي باشد.
پروژه ديوار ساحلي در تبريز
تبريز- خبرنگاركيهان: همزمان با دهه فجر، پروژه ديوار ساحلي و آب نماي روستاي «بيگلو» از توابع بخش ايلخچي اسكو افتتاح شد. طول اين طرح 444متر و به ارتفاع دو متر و آب نما به سطح بيش از 221مترمربع و يادمان پروژه با يك ميليارد و 560ميليون ريال و از محل اعتبارات حوادث اجرا گرديده است.
6پروژه در سراوان
سراوان- خبرنگاركيهان: به مناسبت دهه مبارك فجر 6پروژه با هزينه اي بالغ بر 9ميليارد و 840ميليون ريال در بخش مركزي شهرستان سراوان افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
اهداي واحدهاي مسكوني به مددجويان بناب
بناب- خبرنگاركيهان: همزمان با دهه مبارك فجر و طي مراسمي با حضور جمعي از مسئولين محلي؛ 22واحد مسكوني به مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) شهرستان بناب اهدا شد. اين واحدهاي مسكوني تازه احداث از محل اعتبارات سفر رياست جمهوري تأمين شده است.
بهره برداري از دو پايگاه مقاومت بسيج در بناب
بناب- خبرنگاركيهان: همزمان با ايام الله دهه مبارك فجر و طي مراسمي با حضور جمعي از مسئولين محلي و اهالي روستا؛ از ساختمانهاي جديد پايگاه مقاومت بسيج دوروستاي «علي خواجه» و «كوته مهر» از توابع شهرستان بناب بهره برداري شد. ساختمان جديد پايگاه مقاومت بسيج «شهيد مقصود محمدي» و «كوثر» در روستاي علي خواجه در زميني به مساحت 270مترمربع و زيربناي 105مترمربع احداث گرديده و براي بهره برداري از آن مبلغ 260ميليون ريال هزينه شده است.

 



برگزاري جشنواره داستان گويي عاشيقي در خرم دره

خرم دره- خبرنگار كيهان
نخستين جشنواره داستان گويي عاشيقي استان زنجان در شهرستان خرم دره برگزار شد.
هيئت داوران نخستين جشنواره داستان گويي موسيقي عاشيقي استان زنجان، پس از بحث و بررسي بر روي اجراهاي صحنه اي عاشيقي هاي شركت كننده در جشنواره، نفرات برتر جشنواره را به شرح زير تعيين و اعلام كرد.
نفر اول: ستار خدايي نفر دوم: مشتركا: ياور محمدي و محمد عظيم پور نفر سوم: طيب سليماني.
هيئت داوران همچنين به منظور قدرداني از هنرنمايي ارزشمند برخي شركت كنندگان در بخش مسابقه از هفت نفر داراي شرايط لازم نيز تقدير كرد.

 



شعراي برگزيده جشنواره فجر اصفهان معرفي شدند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
پنجمين جشنواره شعر فجر اصفهان با معرفي برگزيدگان به كار خود پايان داد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان در آيين اختتاميه پنجمين جشنواره شعر فجر اصفهان كه در مجتمع فرهنگي هنري استاد فرشچيان برگزار شد، گفت: امروز تاثيرات انقلاب اسلامي ايران مشاهده مي شود و اين حاصل مبارزه ملت ايران در مقابل ظلم و عدالت خواهي مردم ايران است.
«سيدعلي رضا حسيني» سرودها و نواهاي انقلابي را بسيار تاثيرگذار، مهم و يادآور ارزش هاي دوران مختلف از جمله دفاع مقدس دانست و افزود: پنجمين جشنواره شعر فجر نيز همزمان با ايام الله دهه فجر و در 4 بخش شعر آزاد، بصيرت زمينه ساز حضور، دوبيتي هاي انقلاب و كودك و نوجوان با موضوع انقلاب برگزار شد.
وي ادامه داد: 867 اثر به دبيرخانه جشنواره فيلم فجر رسيده كه از اين تعداد 729 اثر در بخش آزاد، 73 اثر بصيرت زمينه ساز حضور، 49 اثر در بخش دوبيتي هاي انقلاب و 16 اثر در بخش كودك و نوجوان با موضوع انقلاب اسلامي بوده است.
همچنين در اين مراسم از قاسم سياره متخلص به آشفته و علي اصغر صائم كاشاني قدرداني شد و عبدالملكيان، بيژن ارژن به عنوان ميهمانان ويژه مورد تقدير قرار گرفتند و به شعرخواني پرداختند.
در ادامه اين مراسم هيئت داوران جشنواره اسامي برگزيدگان پنجمين جشنواره شعر فجر را به شرح ذيل اعلام كرد: در بخش آزاد، شاخه سپيد هيچ يك از آثار برگزيده نشدند اما از سوي داوران جشنواره ناظم الدين قائم مقامي از سميرم، مهدي نظارتي زاده از اصفهان، محمدحاجي محمدي از اردستان و مرضيه انصاري زاده از كاشان شايسته تقدير قرار گرفتند.
در بخش بصيرت زمينه ظهور نيز اثري از سوي هيئت داوران انتخاب نشد و در اين بخش نيز از زهرا سپه كار تقدير به عمل آمد.
در بخش كودك و انقلاب نيز جميله كاظم پور از نجف آباد و مريم تيكني از اصفهان شايسته تقدير قرار گرفتند. همچنين در بخش آزاد شاخه كلاسيك هيئت داوران منيره عسگرنژاد از كاشان، يوسف خوش نظر، محسن ناصحي، محمدحسين ملكيان از اصفهان را شايسته تقدير اعلام كردند.
در اين بخش هيئت داوران اثر قاسم صرافان از اصفهان را به عنوان رتبه برتر، حسني محمدزاده از كاشان را به عنوان رتبه دوم و آثار عليرضا رجبعلي زاده از كاشان و حسن توكلي از فلاورجان را به عنوان رتبه سوم انتخاب كردند.

 



برپايي نمايشگاه هنرهاي تجسمي در اروميه

اروميه-خبرنگار كيهان:
نمايشگاه هنرهاي تجسمي با موضوع بحران كم آبي درياچه اروميه در مجتمع فرهنگي و هنري اروميه برگزار شد.
اين نمايشگاه در بخش هاي نقاشي، عكس، گرافيك و مجسمه به مدت شش روز داير بود.
در اين نمايشگاه 50 اثر از هنرمندان رشته هنرهاي تجسمي اروميه در معرض ديد عموم مردم گذاشته شده بود.

 



افتتاح موزه عرفان شرق در شاهرود

سمنان- خبرنگار كيهان:
موزه عرفان شرق در مجموعه تاريخي بسطام افتتاح شد. در اين موزه اشياي روشنايي، قرآن هاي خطي، ظرفي چيني دوره صفويه، درهاي منبت كاري شده و... در معرض ديد عموم قرار گرفت.
همزمان با افتتاح اين موزه از قصيده برده در مدح نبي اكرم اسلام به خط ملا علاء الدين تبريزي كه اولين قصيده در مدح حضرت محمدمصطفي(ص) و متعلق به 800 سال گذشته است رونمايي شد.
علاء الدين تبريزي از كاتبان دربار شاه طهماسب صفوي بود و تابلوي خطي اين قصيده پيش از اين در موزه ملك در معرض ديد عموم قرار داشت.
همچنين دو موزه مردم شناسي در شهر ميامي و روستاي مزج از توابع بخش بسطام نيز به بهره داري رسيد.

 



برگزاري جشنواره استاني شعر در گنبدكاووس

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
پنجمين جشنواره استاني شعر به مناسبت دهه مبارك فجر با حضور 20 نفر از شاعران برتر استان گلستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس برگزار شد.
شاعران استان گلستان دراين جشنواره اشعار خودشان در زمينه هاي مختلف از جمله پيروزي انقلاب اسلامي، حضرت امام، دفاع مقدس و... را براي حاضران قرائت كردند.
«محمدرضا داورزني» رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان گنبدكاووس درحاشيه برگزاري اين جشنواره گفت: پس از پايان اين جشنواره هيات داوران از ميان شاعران شركت كننده در اين جشنواره دونفر را براي شركت در جشنواره كشوري شعر كه قرار است دهم اسفندماه سال جاري در تهران برگزار شود انتخاب مي كنند.
به گفته وي، دراين جشنواره، «عباس يزداني پور» و «حامد ابراهيم پور» از تهران به عنوان مهمانان ويژه نيز اشعار خودشان را براي شركت كنندگان در اين همايش قرائت كردند.
درحاشيه برگزاري اين جشنواره چند برنامه فرهنگي و هنري نيز اجرا شد كه مورد توجه حاضران قرار گرفت.

 



راه اندازي كتابخانه ديجيتالي صد هزار جلدي شوشتر

اهواز-خبرنگار كيهان:
كتابخانه ديجيتالي مقام صاحب الزمان(عج) شهرستان شوشتر با صد هزار جلد كتاب در موضوع هاي درسي، اخلاقي، تربيتي و مذهبي بهره برداري مي شود.
مسئول اداره اوقاف و امور خيريه شوشتر با اعلام اين خبر گفت: بزرگترين كتابخانه شهرستان شوشتر به صورت ديجيتالي با موضوع هاي مختلفي و با محوريت كتب مذهبي راه اندازي مي شود.
حجت الاسلام راشد پورحميدي افزود: نصب تجهيزات اين كتابخانه آغاز شده است و پيش بيني مي شود فعاليت اين واحد فرهنگي تا پايان امسال آغاز شود.
مسئول اداره اوقاف و امور خيريه شوشتر ادامه داد: برنامه ريزي شده است كه 10 دستگاه رايانه در اين كتابخانه نصب شود و به علاقه مندان و متقاضيان خدمات ارائه كنند.

 



برگزاري شب شعر وحدت در تايباد

تايباد- خبرنگار كيهان:
به مناسبت هفته وحدت شب شعر هفت شهر عشق در سالن ارشاد تايباد برگزار شد و با استقبال گرم مردم شيعه و سني شهرستان روبه رو شد.
دراين مراسم شاعراني همچون جواد گنجعلي- غلامرضا شكوهي- مصطفي محدثي از شاعران برجسته استاني و شهر مقدس مشهد و پيش قدم، نوري، صالحي، تيموري، تيمورياني از شاعران برجسته و خوش نام تايباد آخرين سروده هاي خود پيرامون وحدت را قرائت كردند.
تقدير از شاعران پيشكسوت تايباد غلام نبي تيموري متخلص به «سبمل» محمد جامي و پيشكسوت موسيقي محلي و مقامي تايباد استاد گزيكي از برنامه هاي جانبي اين مراسم بود.
صمدي مسئول دفتر شعر و ادب استان در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان گفت: اين مراسم در 7 شب و در 7 شهر مرزي استان برگزار شد.

 



اثر نويسنده البرزي برگزيده جشنواره يوسف شد

كرج- خبرنگار كيهان:
اثر نويسنده حوزه دفاع مقدس استان البرز در چهارمين جشنواره ادبي يوسف برگزيده شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان البرز، سرهنگ پاسدار نادر اديبي مديركل اين اداره گفت: داستان «تفنگ هاي خالي» نوشته «محمدحسن رمضاني» كه از اعضاي كار گروه داستان نويسي اين معاونت است در جشنواره جايزه ادبي داستان كوتاه يوسف جزو آثار برگزيده انتخاب شد.
وي افزود: هيئت داوران جشنواره از ميان 825 اثر ارسالي توسط 447 نويسنده از سراسر كشور 20 اثر را به عنوان آثار برگزيده انتخاب كرد.
اديبي اظهار داشت: اين جشنواره توسط معاونت ادبيات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس به صورت دوسالانه برگزار مي شود و محور داستان هاي آن دفاع مقدس است.

 



پرويز پرستويي: وطن فروشي را عار مي دانم

ساري- خبرنگاركيهان:
پرويز پرستويي بازيگر مطرح سينماي كشور گفت: وطن فروشي را عار مي دانم.
وي در نشست جشنواره همزمان فيلم فجر كه در سينما سپهر ساري برگزار شد با اعلام اينكه يك ماه درحال بازي براي فيلم «بازگشت به خانه» در مازندران حضور دارم، اظهار داشت: در كنار مردم مازندران بودن را افتخار مي دانم و با وجود فيلمبرداري در زمستان احساس سرما و سختي كار نمي كنم.
در ادامه فرهاد اصلاني بازيگر تئاتر، سينما و تلويزيون نيز گفت: خوشحالم كه در فيلم خرس يا بازگشت به خانه بازي مي كنم. وي ادامه داد: هميشه تجربه ديدن فيلم برايم كار سختي است براي اينكه آخرين اجرا بهترين اجرا نيست. اصلاني با اشاره به حضور خود در فيلم هاي متعدد در كنار پرويز پرستويي تأكيد كرد: هميشه بهترين پيشنهاد را از طرف ايشان داشتم.
مائده طهماسبي با اعلام اينكه اهل مازندران هستم، گفت: 30سال پيش مازندران را ترك كردم و بازي در فيلم «بازگشت به خانه» دومين تجربه سينمايي من در فيلم خسرو معصومي است.
خسرو معصومي كه در سينما به عنوان بازيگر، تهيه كننده و كارگردان مشغول فعاليت است، گفت: مازندران بهترين فضا را براي ساخت فيلم دارد و فضاي مازندران براي ساخت هر نوع فيلم مناسب است.

 



رئيس سازمان بازرگاني استان قزوين خبر داد: جذب 360 ناظر افتخاري در قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بازرگاني استان قزوين از جذب 360 ناظر افتخاري در راستاي اجراي مطلوب تر قانون هدفمندسازي يارانه ها خبر داد.
حسن جمشيديها در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تفاهمنامه اي بين سازمان بازرگاني و سازمان بسيج كارمندان براي جذب ناظران افتخاري در راستاي اجراي مطلوب تر قانون هدفمندسازي يارانه ها امضا شده است.
وي ادامه داد: براساس اين تفاهم نامه با صدور معرفينامه از سوي سازمان بسيج كارمندان و گذراندن يك دوره كلاس هاي آموزشي در خصوص آشنايي ناظران با نحوه نظارت در روند اجراي هرچه بهتر قانون هدفمندسازي يارانه ها، در سطح استان آغاز مي شود.

 



نمايش آثار عكاسي رضا وهمي در گرگان

گرگان- خبرنگار كيهان:
آثار عكاسي رضا وهمي از هنرمندان حوزه هنري استان گلستان، توسط سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد (يونسكو) در شهر سئول كره جنوبي به نمايش درخواهد آمد.
رئيس حوزه هنري استان گلستان گفت: مجموعه عكس اين هنرمند چندي پيش نيز در جشنواره جهاني هنرهاي تجسمي سازمان ملل متحد تونسكو از بين هنرمندان 191 كشور جهان موفق به كسب مدال طلا شد و جايزه نقدي را نيز به خود اختصاص داده است.
محسن رباني در ادامه افزود: رضا وهمي در اين مجموعه عكس سعي كرده جلوه هايي از فرهنگ، سنتها و پوشش اقوام تركمن استان گلستان را به شكلي زيبا به تصوير كشيده و ارائه نمايد.
وي به همكاري اين هنرمند با سازمان ملل متحد به عنوان نماينده يونسكو در ايران اشاره كرد و گفت: وي درسال جاري به عنوان بسيجي نخبه كشور در عرصه فرهنگي معرفي شده و موفقيتهاي متعدد بين المللي چون مدال طلاي 2010 اتريش، پذيرش 54 اثر در جشنواره هاي جهاني كشورهاي مختلف، برگزاري 5 نمايشگاه گروهي و انفرادي در ايران و كشورهاي مختلف را در كارنامه خود دارد.

 



افتتاح موزه سنگ كتيبه ها در اروميه

اروميه -خبرنگاركيهان:
درمحل موزه اروميه نخستين موزه روباز سنگ كتيبه هاي كشور افتتاح شد.
اين موزه درمجموعه بناي سه گنبد اروميه در فضاي 1800مترمربع درفاز نخست راه اندازي شد.
اين موزه حاوي سنگ كتيبه هاي تاريخي اوراتويي است كه بيش از 3هزار سال قدمت دارد وهمچنين سنگ با خط تصويري براي دوره پيش از تاريخ، سنگ آرامي كه در آذربايجان غربي كشف شده است و مجموعه اي از سنگ كتيبه ها با خط ميخي نيز در اين موزه به نمايش گذاشته شده است.
فاز دوم اين موزه حاوي مجموعه اي از سنگ كتيبه هاي شمال ايران است كه درسال آينده افتتاح خواهد شد.

 



از نگاه دوربين حمايت از صنايع دستي وظيفه چه ارگاني است؟

روزگاري بود كه در اين خطه انواع ظروف مس توليد و مورد استفاده قرار مي گرفت ولي با آمدن انواع ظروف غيرمسي اين صنعت در مازندران به فراموشي رفته است. حال متولي رسيدگي به صنايع دستي و بومي مازندران چه كسي است و آيا بسته اي حمايتي براي اين دسته از مشاغل در برنامه هاي حمايتي دولت لحاظ شده است؟
اگر هم وجود دارند آقايان مسئول لطف كنند اطلاع رساني كنند و چشم اندازهاي تيره و تار اين نوع مشاغل را قدري شفاف و روشن كنند.
نكته قابل توجه اينكه استفاده از ظروف مسي اخيراً نيز مورد تأكيد و توجه كارشناسان تغذيه قرار گرفته و نسبت به ساير ظروف در اولويت قرار دارد.
عكس از علي كفايي مهر
خبرنگاركيهان در بابل

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14