(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 اسفند 1389- شماره 19872

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايران و مهندسي انقلاب در خاورميانه (يادداشت روز)
وزير اطلاعات: عوامل ترور شهيد صانع ژاله شناسايي شدند
حشره (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
حداد عادل: به وحدت اصولگرايان خوش بين هستم
مصباح يزدي: برخي قضاوت ها باعث به خطر افتادن نظام مي شود
سنگال روابط ديپلماتيك با تهران را قطع كرد
ما و اونا، دارن ما رو گول مي زنن! (خبر ويژه)
زد و بند امير بحرين با اسرائيل (خبر ويژه)
بي بي سي: افق استراتژي ايران تا مديترانه گسترش يافته است (خبر ويژه)
هرچه اپوزيسيون بيچاره است آمريكا بدبخت تر است (خبر ويژه)
ضديت كاخ سفيد با انقلاب ها باعث شرمندگي اپوزيسيون جمهوري اسلامي است (خبر ويژه)



ايران و مهندسي انقلاب در خاورميانه (يادداشت روز)

شكافتن اتم و آزاد كردن نيروي فراوان نهفته در «ذره»، جوهره غني سازي هسته اي و انفجار اتمي است. با اين رويكرد، اتفاقي كه از 33سال پيش با پيروزي انقلاب اسلامي در زير پوست خاورميانه و شمال آفريقا به جريان افتاد و از 2ماه پيش سر برآورد، انفجاري به مراتب پر انرژي تر از غني سازي و انفجار هسته اي است. خاورميانه و شمال آفريقا 2ماه پرحادثه را سپري كرد، گويي كه 30سال حادثه را در كپسولي فشرده باشند و اكنون آن كپسول منفجر شده باشد. گويا محتواي يك تانكر بزرگ گاز را در كپسولي فشرده كرده اند و حالا آن كپسول ديگر ظرفيت اين نيروي متراكم را ندارد. خاورميانه بزرگ از يمن و بحرين تا مصر و سپس امتداد آن تا ليبي و تونس و مغرب، با انفجار و «انقلاب ذرات» (Nano Revolution) يا انقلاب اتمي (Atom Revolution) روبروست. ملت هايي كه در نگاه جباران و مستكبران «ريز» به حساب مي آمدند و انرژي عظيم نهفته در درون آنها ناديده انگاشته مي شد، اكنون به جنبش درآمده اند. فنر فشرده تحقير و ستم ديكتاتورهاي وابسته به غرب، ناگهان از جا دررفته است. شرق و جنوب درياي مديترانه (از تركيه تا لبنان و فلسطين و از آنجا تا مصر و ليبي و تونس و مراكش) تبديل به «بحر مسجور» و درياي آتشفشان شده است.
اگر روزگاري نه چندان دور سخن از غني سازي اتمي و فناوري ذرات (نانو تكنولوژي) به عنوان توانمندي هاي برتر بود، امروز بايد از غني سازي انسان و روح او سخن راند. جنگ كاملاً مغلوبه شده است. قدرت هاي وارث فرعون كه روزگاري به فناوري هاي برتر مي نازيدند، اكنون به «امتناع» سوپر فناوري هاي خود در برابر ملت هاي عصيان كرده مسلمان واقف شده اند. آمريكا و صهيونيسم بين الملل و غرب، ملت هاي منطقه را ريز و ناچيز مي شمردند و زير پا لگدكوب مي كردند. اما امروز، روز تجلي اجتماعي- و نه صرفاً فردي- اين كلام اميرمؤمنان(ع) است كه «آيا گمان مي بري تو جسم كوچكي هستي حال آن كه جهان بزرگ تر در تو نهفته است». امروز روز به كارگيري فن «اسلامي» انقلاب براي آزاد كردن نيروي نهفته در ملت هاست. امروز روز هنرنمايي و مديريت ايران اسلامي است كه 33سال پيش براي اولين بار طعم غني سازي روح را چشيد. اكنون بايد اين تجربه مديريتي را در مقياس جهاني بازگو كرد.
چرا از انقلاب ذرات (Nano Revolution) يا انقلاب اتمي سخن گفتيم؟ در فناوري نانو از طريق جابجايي اتم ها، محصولاتي محكمتر و در مقياسي به مراتب كوچك تر ساخته مي شود. در اين روش اتم هاي مجزا در جايي كه بايد و شايد قرار مي گيرند. يك نانو يك ميليونيم متر يا به عبارتي يك هشتاد هزارم قطر تار موي انسان است. چنين ذره ناپيدايي، در استواري به مراتب محكم تر از پولاد است. با اين تعريف، اگر درباره تحولات فشرده و انفجارآميز شمال آفريقا و خاورميانه، از انقلاب ذرات و انقلاب اتم سخن مي گوييم اولاً براي نشان دادن ابعاد نيروي نهفته- و هنوز آزاد نشده- در اين انقلاب پيوسته و فرامرزي است ثانياً سخن از مدلي از انقلاب است كه نسخه عملياتي اصلي آن در ايران انقلابي پديد آمده و ثالثاً تداوم چنين انقلابي تا رسيدن به مقصد نهايي و ممانعت از هدر رفت انرژي آن، نيازمند تبادل تجربه در زمينه مهندسي «انقلاب ذرات» و «انقلاب اتمي » است. جمهوري اسلامي ايران به بركت آموزه هاي انقلاب اسلامي، هم تئوري و مدل چنين انقلابي را با خود دارد و هم اين پروژه را به بركت معماران بي نظيري چون امام خميني(ره) و امام خامنه اي با موفقيت پيش برده و به نقطه وسعت يافته فعلي در منطقه رسانده است.
سخن از نقشي است كه ايران مي تواند در ترسيم چشم انداز انتفاضه ملت هاي مسلمان ايفا كند. اين نقش را چگونه بايد تعريف كرد؟ پيش از بررسي ابعاد اين پرسش بايد خاطرنشان كرد كه به مفهوم واقعي، كار از دست آمريكا و صهيونيسم بين الملل و غرب در رفته است، هرچند كه آنها مي كوشند خود را خونسرد و مسلط بر اوضاع نشان دهند و اصطلاحاً قافيه را نبازند. تا همين چند ماه پيش، آمريكا و رژيم صهيونيستي استوارترين روابط را با نوكران خود در مصر و تونس و بحرين و يمن داشتند. مصر مبارك، جزيره ثبات اسرائيل و آمريكا شمرده مي شد. حتي در بحبوجه انتفاضه ملت مسلمان مصر، فرانك وايزنر مشاور امنيتي اوباما به قاهره رفت و اعلام كرد آمريكا مخالف كناره گيري مبارك است. پيش از او جو بايدن معاون اوباما تصريح كرده بود مبارك، هم پيمان ماست نه ديكتاتور و بايد بماند. اما آمريكا با وجود مقاومت شديد مجبور شد مبارك را مرخص كند و آنجا بود كه اوباما با وقاحت مثال زدني به ريش مردم مصر خنديد و گفت «پرزيدنت مبارك تشنگي مردم مصر براي تغيير و دموكراسي را برطرف كرد»!
همين حالا هم ديويد كامرون نخست وزير انگليس مي گويد «اخوان المسلمين نبايد در مصر روي كار بيايد» حال آن كه طبق برآوردها، در صورت برگزاري انتخابات، اخواني ها دست كم 60درصد آراء مردم را به خود جلب خواهند كرد. كار از دست مستكبران در رفته چرا كه سليوان شالوم معاون نخست وزير اسرائيل دوشنبه همين هفته گفت «حكومت اسلامي ايران در حوادث اخير منطقه دخيل است. جهان غرب در طرفداراي از هم پيمانان خود در خاورميانه شكست خورده است» و روزنامه هاآرتص با اشاره به عبور 2 رزمناو ايراني از كانال سوئز نوشت «اين اتفاق نشان مي دهد مصر ديگر به ائتلاف راهبردي با اسرائيل عليه ايران متعهد نيست و اين كشور به جبهه دشمنان اسرائيل مي پيوندد. قاهره اكنون علاقمند به تعامل با ايران است و اين دقيقاً همان رويه اي است كه تركيه از زمان روي كار آمدن حزب عدالت و توسعه در پيش گرفته است».
كار از دست فراعنه در رفته است، به اين اعتبار كه بحرين ظاهراً باثبات، به عنوان ميزبان پنجمين پايگاه نظامي بزرگ آمريكا دستخوش انقلاب است، كشوري كه مقامات آن بارها با مقامات رژيم صهيونيستي ملاقات و مذاكره كردند و حتي شاه بحرين يك يهودي صهيونيست را به عنوان سفير خود در آمريكا انتخاب كرد. كار از دست غرب در رفته، نشان به آن نشان كه شبكه دولتي انگليس، كمال هلباوي از سران اخوان المسلمين را براي مصاحبه دعوت كرد تا شايد عليه ايران سخن بگويد و انقلاب مصر را متفاوت از انقلاب اسلامي ايران نشان دهد اما هلباوي برجك BBC را با دقت و ذكاوت پراند آنجا كه گفت: «من از امام خامنه اي و تمام كساني كه از انقلاب مصر حمايت كردند تشكر مي كنم... من آرزو مي كنم كه دولت خوبي مثل ايران و رئيس جمهور خوب و شجاعي مثل آقاي احمدي نژاد داشتيم». هلباوي امسال هم مهمان كنفرانس وحدت اسلامي در تهران بود.
فضا هرگز مانند امروز براي بازگويي تجربه مهندسي انقلاب اسلامي مهيا نبوده است. اتفاق كوچكي نيست كه 14 عضو دايم و غيردايم شوراي امنيت - به استثناي آمريكا - حكم به محكوميت رژيم صهيونيستي بدهند و ليوني وزير خارجه سابق اسرائيل بگويد «اين اتفاق نشان مي دهد آمريكا به سوي بن بست پيش مي رود». اين يعني جهان به حدي مهياست كه قدرت ها را نيز منفعل و متأثر ساخته است. ايران در چنين فضاي مستعدي كه آمريكا و صهيونيسم بين الملل تمام برگ هاي خود را سوزانده اند، هنوز همه توانمندي هاي خود را به صحنه نياورده است. بخشي از اين توانمندي ها منحصر به فرد است و بخش ديگر از آن در پيوند با «محور و منظومه مقاومت» تكوين پيدا مي كند. اين حق ملت هاي انقلابي منطقه و نخبگان آن است كه از تجربيات و توانمندهاي فكري، فرهنگي، سياسي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران در صيانت انقلاب خود از «انقلاب دزدها»ي بين المللي بهره مند شوند. مصر اكنون بيش از ساير كشورها در كانون توجهات است، هم به لحاظ اهميت اين كشور و هم از اين جهت كه باكناره گيري حسني مبارك و تضعيف دستگاه امنيتي وابسته به اسرائيل و آمريكا، فضاي سياسي در اين كشور به نفع ملت مسلمان مصر گشوده شده است.
فارغ از ديپلماسي رسمي، در حوزه ديپلماسي عمومي و مبادلات ميان ملت ها ظرفيت هاي فراواني وجود دارد كه از آن جمله مي توان به ظرفيت حوزه هاي علميه، رسانه ها، دانشگاهيان و احزاب اشاره كرد. هر يك از اين نهادهاي مدني ايران مي توانند با الازهر، علما و دانشگاهيان، احزاب و جمعيت هاي اسلامي و رسانه هاي مستقل تر مصر تعامل و رفت وآمد داشته باشند. همچنان كه حتي در بدنه سياسي و نظامي مصر نيز مي توان علاقمندي هايي براي تبادل تجربه پيدا كرد (نمونه آن صدور مجوز عبور رزم ناوهاي ايراني از كانال سوئز يا نفرت بدنه ارتش مصر از اشغالگران متجاوزصهيونيست). فراموش نكنيم كه دوره گذار فعلي هم براي انقلابيون مصر و هم ضدانقلاب آمريكايي و صهيونيستي بسيار مهم است و جريان ضدانقلاب كه پشت خود رانزديك به زمين حس مي كند، به دنبال عمليات تأخيري و انحرافي و زدن فن بدل است. از طرف مقابل هم آتش انقلاب، تنور تحولات را براي موفقيت نهايي ملت مصر فراهم كرده است. تدوين قانون اساسي نيز بزنگاه مهمي است كه نياز به هوشياري ملت و نخبگان مصر دارد و در اين راه نبايد از معاضدت فكري كوتاهي كرد. جهت گيري كلي اين حمايت بايد كمك به انسجام و اتحاد بيشتر ملت اسلامگراي مصر و تمركز قدرت و آرمان هاي آنان باشد.
در حوزه بين المللي همچنان كه نبايد از ظرفيت رسانه اي براي گسترش بيداري ملت ها و فشار بر مستكبران و ديكتاتورهاي دست نشانده- از جمله در زمينه مهار جنايت عليه ملت هاي انقلابي- غافل شد، همچنين بايد بر ظرفيت هاي ديپلماتيك جمهوري اسلامي به ويژه در حوزه «محور مقاومت» تأكيد كرد. اگر محور سازش و استبداد- شامل رژيم هايي چون مصر و تونس و ليبي و سعودي و بحرين و يمن و اردن- رو به نقصان و از هم پاشي است، متقابلاً خاورميانه شاهد شكل گيري محور مقاومت و دموكراسي با حضور كشورهايي چون ايران، تركيه، عراق، سوريه و لبنان و فلسطين (حماس) است. چنين محوري10 سال پيش اساساً مفهوم چنداني نداشت اما امروز در حال تكوين است و با تدبير و سرمايه گذاري مي توان حتي آن را تبديل به يك «بلوك» بزرگ قدرت اسلامي كرد. ظرفيت اين محور را كه هم هويت ضدصهيونيستي و هم ضد آمريكايي دارد و هم برخي از اضلاع اصلي آن نظير ايران تابلوي الهام بخش مردم سالاري در منطقه هستند، مي توان در خدمت زايش انقلاب اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا قرار داد و مشخصاً در خدمت «مصر جديد» و ملت مسلمان آن به كار گرفت.
ميزباني فوري نمايندگان كشورهاي محور مقاومت در تهران مي تواند اولين گام در اين روند تازه باشد، هرچند كه بركات چنين محوري منحصر به تحولات اخير نخواهد ماند. مي توان از هم اكنون كرسي مصر و بحرين را در اين محور خالي كرد. محور مقاومت مي تواند ابتكار عمل را در تحولات جديد و در برابر تلاش توأم با انفعال غرب به دست بگيرد. اكنون نوبت مردم سالاري است كه از ايران آغاز شد و به رغم اراده مستكبران به تركيه و فلسطين و عراق و لبنان رسيد. اكنون حاميان ديكتاتورها در موضع اتهام و باخت هستند.
به تعبير رهبر فرزانه انقلاب، حضور ملت ها در صحنه تيغ زورگويي قدرت ها را كند مي كند. اكنون كه انرژي مهارناپذير ملت هاي مسلمان آزاد شده، مجموعه تدبيرها بايد معطوف به همين روند كند كردن تيغ زورگويي قدرت ها و جلوگيري از هدر رفت يا فرسايش نيروي انقلابيون باشد. ملتي كه به بركت روح خدا امام خميني(ره) از ظرفيت روحي برخوردار شد و به فناوري غني سازي و نانو دست يافت، اكنون اكسير معجزه گون و كيمياي ناياب انقلاب را نيز با خود دارد. اين فرمول را به رايگان و از سر مسئوليت بايد تقديم ملت هاي تشنه انقلاب اسلامي كرد.
محمد ايماني

 



وزير اطلاعات: عوامل ترور شهيد صانع ژاله شناسايي شدند

حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي در جمع خبرنگاران از شناسايي عوامل ترور شهيد صانع ژاله و اقدامات لازم در اين خصوص خبر داد.
وزير اطلاعات كه روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت با خبرنگاران گفت وگو مي كرد درباره اغتشاش روز 25 بهمن و شهادت شهيد «صانع ژاله» گفت: روز 25 بهمن دقيقا ضدانقلاب به ميدان آمده بود و منافقان نيز به صورت فعال حضور داشتند.
وي ادامه داد: در روز 25 بهمن منافقان و جريان ضدانقلاب از اول طي طراحي و برنامه ريزي هايي كه انجام داده بودند، فردي را از قبل شناسايي كرده و او را ترور كردند.
وزير اطلاعات همچنين با اعلام اين خبر كه هسته هاي امنيتي و اطلاعاتي موفق به شناسايي عوامل ترور شهيد صانع ژاله شده اند، اظهار داشت: اقدامات لازم در خصوص كساني كه شهيد ژاله را ترور كردند، صورت گرفته و اقدامات بعدي به اطلاع مردم خواهد رسيد.
مصلحي همچنين در مورد سوابق شهيد «صانع ژاله» خاطرنشان كرد: اطلاعات قابل توجهي در اختيار داريم كه نشان مي دهد اين فرد از خانواده مذهبي و حافظ قرآن بوده كه مسائلي كه در مورد او از سوي جريان نفاق و ضدانقلاب مطرح مي شود، صحت ندارد.
وي با اشاره به شكست جريان ضدانقلاب در رسيدن به اهداف خود از ترور شهيد صانع ژاله گفت: البته ضدانقلاب نهايت تلاش را در رسيدن به هدف خود با ترور شهيد ژاله و پس از آن با تهديد و تطميع خانواده اين شهيد انجام داد كه به نتيجه نرسيد، چرا كه خانواده اين شهيد يك خانواده مذهبي بوده و از همراهي با جريان نفاق اعلام برائت كردند.
خانواده شهيد ژاله دوشنبه گذشته طي نامه اي سرگشاده خطاب به مردم و اعلام انزجار از فتنه گران تصريح كردند كه سران فتنه را مسئول خون فرزندشان مي دانند.
همچنين وزير اطلاعات در خصوص تكاپوي جريان ضدانقلاب كه در صدد بود روز يكشنبه هفته جاري در تهران آشوب به پا كند، تصريح كرد: وضعيت كشور در آن روز عادي بود اما با توجه به حساسيت هايي كه وجود دارد، آنها در تلاشند هرگونه حركت عادي را بزرگ جلوه دهند.
مصلحي خاطرنشان كرد: تكليف ضدانقلاب معلوم بوده و نوع مبارزه با آن مشخص است.

 



حشره (گفت و شنود)

گفت: سروش در مصاحبه با بي بي سي گفته است «جمهوري اسلامي ايران قصد دارد مرا ترور كند»!
گفتم: حيوونكي از اينكه تاريخ مصرفش تمام شده و ديگر سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه بهش محل نمي گذارند، كلافه شده و مي خواهد خودش را مهم جلوه بدهد. آخر كدام آدم عاقلي حاضر است سرمايه خودش را آتش زده و از بين ببرد!
گفت: ولي سروش كه سرمايه جمهوري اسلامي ايران نيست. او به قول نتانياهو، سرمايه اسرائيل است.
گفتم: اي عوام! هيچ سرمايه اي توي دنيا بهتر و سودآورتر از دشمن احمق نيست.
گفت: اتفاقا يكي از سايت هاي ضد انقلاب هم كه خيلي از سروش حمايت مي كرد خطاب به او نوشته، همه فعاليت من و تو و تمام اپوزيسيون به نفع جمهوري اسلامي تمام شده، مگر خاورميانه را نمي بيني كه چه خبره؟ خودمونيم! تو چه ارزشي داري كه بخواهند تو را ترور كنند؟! دعواي ايران با آمريكا و اروپاست.
گفتم: چه عرض كنم؟! سوسكه قرص اكس خورده بود، رفت جلوي كارخانه اي كه حشره كش توليد مي كرد و داد زد؛ نفس كش!!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
نوريم كه با سپيده مي آميزيم
موجيم كه با علي بپا مي خيزيم
صدبار به عشق رهبري ، باده زهر
در كام منافقان مي ريزيم
6397---0919
¤ اقدام كثيف و غيرانساني دولت غيرقانوني سرهنگ مخلوع و ديوانه ليبي در سركوب تظاهرات مردمي توسط هواپيماي جنگي با كليه موازين حقوق بشر مغايرت دارد و سكوت مجامع بين المللي حكم تاييد اين اقدام جنون آميز را داشته است. ان شاءا... دست انتقام خداوند از آستين مجاهدان في سبيل ا... بيرون آمده و به عنوان مرجع داراي صلاحيت قانوني و انقلابي انتقام خونهاي به ناحق ريخته شده را خواهد گرفت و جنايتكاران جنگي به سزاي اعمال ننگين خود خواهند رسيد.
گودرزي - عابدي اصفهان
¤ رژيم هاي ديكتاتور وابسته به غرب در منطقه بدانند كه كشتار مردم كشور خودشان باعث تسريع سقوط آنان خواهد شد مثال بارز و آشكار اين حقيقت سرنوشتي بود كه براي يزيد، رضاخان و پسرش و صدام و ... رقم خورد.
ايراني
¤ بزرگداشت شهداي قيام هاي مردمي ملت هاي منطقه جان تازه اي به انقلاب هاي در حال وقوع مي بخشد. مسئولين مجمع تقريب مذاهب اسلامي بايد در اين شرايط حساس بيش از گذشته فعال باشند و به وظيفه ديني و انقلابي خود عمل كنند.
3419---0935
¤ زمان آن فرا رسيده در سراسر جهان بويژه جهان اسلام شعار لغو حق وتو (قانون جنگل) فرياد زده شود و ساختار سازمان ملل بر مبناي عدالت بنا گردد.
1687---0916
¤ برخي از روزنامه هاي زنجيره اي با توجه به خيزش هاي مكرر مردم مسلمان كشورهاي عربي به سرگيجه و تناقض گويي افتاده اند و حتي با اين كه مي بينند قيام كنندگان بعد از پايان هر راهپيمايي به نمازجماعت مي ايستند حاضر نيستند اسلامي بودن اين خيزش ها را در روزنامه هاي خود تيتر كنند اين را منعكس كنيد تا بدانند كه افساد طلبان چه بخواهند و چه نخواهند انقلاب اسلامي امام خميني(ره) به رهبري حضرت آيت الله خامنه اي صادر شده است و ديگر نمي توان جلوي آن را گرفت.
يك شهروند - تهران
¤ مي خواستم از رياست محترم قوه قضائيه تقاضا كنم كه بازداشت و آغاز محاكمه سران فتنه را به عنوان عيدي شب عيد به مردم هديه كنند بيم آن وجود دارد كه سران فتنه همانند بني صدر در لباس زنانه از كشور فرار كنند
فريبرز عمويي و يك خانم شهروند از تهران
¤ ضمن تشكر از درج پاورقي «شورش اشرافيت بر جمهوريت» در خصوص تهيه اين كتاب راهنمايي نماييد.
يك پيام
كيهان: اين كتاب را انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامي منتشر كرده است.
¤ اگر آقاي هاشمي رفسنجاني تصميم گرفته به گذشته خود پشت كند و از قطار انقلاب پايين بيايد تقصير كسي نيست. اگر بنده به جاي ايشان بودم رويه فعلي را كنار مي گذاشتم ايشان بايد صراحتاً از فتنه گران اعلام تنفر كند. كلي گويي دردي را دوا نمي كند.
0850---0911
¤ با اعلام تنفر از فتنه گران كه تلاش كردند نام شهدا را در كشور محو كنند از شوراي شهر مي خواهيم تصويب كنند تعدادي از خيابان هاي بالاي شهرتهران به نام شهداي فتنه نامگذاري شود.
3419---0935
¤ از اينكه در جشنواره فيلم فجر از يك فيلم ساز ضد نظام تجليل شد و وزير ارشاد براي او دست زد متأسف هستيم. به سهم خود از اين همه وادادگي نمي گذريم. اين سوال وجود دارد كه چه نسبتي بين جشنواره برلين و فجر به وجود آمده است كه در دادن جايزه به افراد معلوم الحال به يك نقطه مشترك مي رسند؟
1197---0919
¤ دولت و مسئولين كشور در عرصه اقتصاد گام هاي خوبي برداشتند و موفق عمل كرده اند ولي قبول كنيم كه ميدان فرهنگ و معنويت را خالي گذاشته اند. اگر براي وضعيت فرهنگي كشور در جهت ارتقاء و رشد اقدامي صورت نگيرد احتياجي به دشمنان خارجي نخواهد بود. ضربه كاري را از داخل خواهيم خورد.
6346---0911
¤ با سهميه سوختي كه قرار شده دولت ويژه عيدنوروز اختصاص بدهد تكليف شهرونداني كه ماشين ندارند چه مي شود؟ آيا بهتر نيست دولت پول آن را بصورت نقدي به همه مردم بدهد كه عدالت رعايت شده باشد. افراد متمول هر طوري كه بشود به سفر مي روند. روستاييان و افراد كم بضاعت هستند كه بي بهره از سفرند.
4823---0912
¤ علي رغم دستور اكيد رياست محترم جمهوري مبني بر تغيير وضعيت استخدامي نيروهاي شركتي معاونت منابع انساني وزارت نفت تحت هيچ عنوان زيربار اجراي اين مصوبه دولت نمي رود و از جذب كاركنان شركتي و پيمانكاري با وجود تحصيلات دانشگاهي خودداري مي كند. چرا؟
هدايتي
¤يارانه مرحله دوم به حساب بنده پرداخت نشده در حالي كه در مرحله اول چنين مشكلي بوجود نيامد. به هر كجا مراجعه مي كنم جواب درستي نمي دهند. در ضمن بنويسيد چرا از پاداشي كه قرار بود به دستور رئيس جمهور محترم به خبرنگاران بدهند براي خبرنگاران شهرستانها خبري نشده است؟
يك هموطن از دهلران
¤ با وجودي كه چندبار مسئولين اعلام كرده اند سودسهام عدالت كاركنان دولت را پرداخت مي كنند ولي تاكنون به وعده خود عمل نكرده اند چرا؟
0954---0912
¤ براساس اعلام مسئولين قرار بود سايت يارانه ها از اول اسفند باز شود و تا دو هفته باز باشد ولي با گذشت چند روز از اسفندماه همچنان اين سايت بسته است چرا؟
مختاري
¤ نيروهاي حق الزحمه اي و برنامه اي در ادارات و سازمانها به خصوص در رسانه هاي ملي و گروهي، انتظار دارند مانند ساير همكاران رسمي خود در شرايط كار يكسان و سوابق برابر و مساوي، لااقل عيدي و پاداش آخر سال نيز به آنها تعلق بگيرد و از حداقل امكانات و مزايا و دستمزد مناسب برخوردار باشند.
محمود بليغيان- اصفهان
¤ چرا مصوبه دولت در عسلويه مبني بر بومي بودن 50% نيروها اجرايي نمي شود؟ از دولت محترم درخواست عنايت بيشتر داريم.
1877---0917

 



حداد عادل: به وحدت اصولگرايان خوش بين هستم

رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: تلاش مي كنيم اصولگرايان به وحدت برسند و من به اين موضوع خوش بين هستم.
غلامعلي حداد عادل، نماينده مردم تهران در خانه ملت در جمع خبرنگاران در تشريح و تحليل اتفاقات روي داده در منطقه، تصريح كرد: آنچه در منطقه اتفاق مي افتد آتشفشان خاموشي است كه يكباره فوران كرده و در واقع خشم انباشته ملت ها ناشي از استبداد، وابستگي و اسلام ستيزي روساي جمهور، سلاطين و شيوخ كشورهاي اسلامي است.
وي همچنين اين مسئله را ناشي از بي اعتنايي سران اين كشورها به ملت هاي خود و وابستگي به آمريكا ارزيابي كرد و افزود: ملت ها بغضي كه چند دهه در گلو داشتند را به فرياد مبدل كردند.
حدادعادل با تاكيد بر اينكه در همه اين موارد تاثيري از انقلاب اسلامي ايران را نيز مي بينيم، ادامه داد: انقلاب اسلامي به عنوان الگويي از به پا خاستن ملت ما پيش چشم ملت هاست و مي بينند كه ملت ايران بدون وابستگي به هيچ قدرتي و تكيه بر اسلام توانست ديكتاتوري شاه را سرنگون كرده و نظام مردم سالاري ديني را ايجاد نمايد، ضمن اينكه توانسته در برابر اسرائيل ايستادگي كرده و حادثه جنگ را پشت سر گذارد و موجوديت خود را اثبات كند.
رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در مورد اقدامات كشورهاي غربي براي به انحراف كشاندن قيام هاي مردم منطقه، گفت: اينكه غربي ها بخواهند اين نهضت ها را منحرف كنند از نظر منافع آنها امري طبيعي است اما اينكه بتوانند به نتيجه برسند به جد محل ترديد است.
حداد عادل موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال اين تحولات را همان موضع مقام معظم رهبري در خطبه هاي نمازجمعه عنوان كرد و افزود: ما از اين قيام ها حمايت مي كنيم و بر اسلامي شدن و اسلامي ماندن آنها تاكيد داريم.
وي در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ايسنا در مورد گزارش حوادث 25 بهمن، گفت: گزارش در حال آماده شدن است.
خبرنگاري از وي در مورد وحدت اصولگرايان پرسيد كه وي در پاسخ گفت: تلاش مي كنيم اصولگرايان به وحدت برسند و من به اين موضوع خوش بين هستم.
خبرنگار ديگري در مورد انتخاب رييس مجلس خبرگان از حداد عادل پرسيد كه رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، گفت: آنها خودشان در اين خصوص تصميم گيري مي كنند.

 



مصباح يزدي: برخي قضاوت ها باعث به خطر افتادن نظام مي شود

عضو جامعه مدرسين گفت: اگر كسي با خدا معامله كرد خدا رهايش نمي كند ، بايد مراقب بود كه گاهي قضاوت ها موجب مي شود يك نظام به خطر بيافتد.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي در ديدار با روساي سازمان هاي قضايي نيروهاي مسلح و دادستان هاي نظامي سراسر كشور اظهار داشت:اين كه عده اي اين مسئوليت را قبول نمي كنند، ولي كفايت آن را دارند، بايد اين مسئوليت را بپذيرند كه جامعه احتياج به قاضي خوب دارد.
اين عضو جامعه مدرسين با بيان اين كه كساني كه از استعدادهاي خدادادي خود درست استفاده كنند و مهارت هايي را كسب كرده و خدماتي را ارائه كنند كه كمتر كسي مي تواند آن را ارائه دهد، داراي مقامي بالا هستند؛ اظهار داشت: خداوند همه مشاغل را ستايش كرده است، اما براي بعضي از كارها اهميت ويژه اي قائل شده است كه از جمله آن قضاوت است.
وي با اشاره به اين كه خداوند بعد از همه ويژگي ها مقام قضاوت را به حضرت داود (ع) داد و در روايات داريم كه بعد از آنكه داود در آن سمت غفلت كرد، سال هاي طولاني عبادت و توبه كرد؛ عنوان كرد:مقام قضاوت مقام حساسي است و در هر قضاوتي اين حساسيت ديده مي شود و اگر به طور غيرعمد اشتباهي صورت گيرد، سال ها بايد در برابر آن تضرع، گريه و توبه كرد، چه برسد به آنكه رشوه اي گرفته و يا باند بازي صورت بپذيرد.
مصباح يزدي با بيان اين كه براي پذيرفتن مسئوليت قضاوت به غير از هوش و ذكاوت بايد مهارت هايي را كسب كرده و به خودسازي اقدام كنند، افزود: اگر هواي نفس كنار گذاشته نشود، هواي نفس قاضي را از راه خدا منحرف خواهد كرد و كسي كه تابع هواي نفس باشد كارش جز پيروي از راه شيطان و نوكري شيطان نخواهد بود.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني خطاب به قضات خاطرنشان كرد: حالا كه اين موقعيت نصيب شما شده است، بايد خداوند را شاكر باشيد و اگر كسي در مقام قضاوت گمراه شد و حكم غلطي داد اينطور نيست كه مسئله اي ساده باشد، بلكه دنبال آن عذاب شديدي خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: براي اين كه قضاوتي درست انجام دهيم دو شرط اصلي وجود دارد كه نخستين شرط اين است كه در مقام قضاوت دل خويش را كنار گذارد و دوم اين كه ببيند خداوند از او چه مي خواهد.
مصباح يزدي با بيان اين كه همه قضاوت ها يكسان نيست و در ميان قضاوت آنهايي كه قضاوت در مورد گروه ويژه اي دارند از همه نقش مهم تري دارند، افزود: يكي از آنها قضاوت در ميان نيروهاي مسلح است كه هم شهامت خاصي را مي طلبد و هم اگر به نفع آنها و حق با آنها باشد، توجه ويژه اي را مي طلبد و بايد اين مهم را بدانيد كه موقعيت شما با ساير قضات بسيار تفاوت دارد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: انسان بايد خود را به طور دائم به عنوان سربازي در خط مقدم جبهه ببيند و از همه چيز از جمله جان، مال و فرزند خود چشم پوشي كند و فقط رضاي خدا را در نظر داشته باشد.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني درپايان با بيان اين كه هر دانسته اي گفتني نيست، تصريح كرد: ره صد ساله را در يك شب مي توان پيمود.
وي گفت: افراد زيادي براي اين انقلاب خون داده اند و بايد مراقب بود كه با يك امضا انسان مي تواند به عرش پرش داشته باشد و با يك امضا هم مي توان به انتهاي جهنم سقوط كرد.

 



سنگال روابط ديپلماتيك با تهران را قطع كرد

سنگال اعلام كرد كه روابط ديپلماتيك خود را از صبح ديروز ـ چهارشنبه ـ با ايران قطع كرد.
به گزارش ايسنا به نقل از سايت العربيه نت، وزارت امور خارجه سنگال روز چهارشنبه با صدور بيانيه اي به دليل آنچه آن را «ارائه سلاح به شورشيان جدايي طلب منطقه جنوبي كازاماس» ناميد، اعلام كرد كه روابط ديپلماتيكش را با ايران قطع مي كند.
وزارت امور خارجه سنگال چندي پيش در بيانيه اي اعلام كرد: سنگال توضيحات طرف ايراني درباره اين مساله ( تسليحات كشف شده در بندري در نيجريه در ماه اكتبر) را رضايت بخش نمي داند و تصميم گرفته است سفيرش را براي مشاورت فرا بخواند.
سفير كشورمان در نيجريه نيز پيش از اين اظهار كرده بود كه مقصد تسليحات ضبط شده در ماه اكتبر در بندر لاگوس، گامبيا بوده و در پي توافقي ميان ايران با اين كشور واقع در غرب آفريقا انجام گرفته است.
اين در حالي است كه علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه كشورمان اواخر دي ماه سفري به سنگال داشت و با مقامات رسمي اين كشور از جمله رييس جمهور ديدار و گفت وگو داشت.

 



ما و اونا، دارن ما رو گول مي زنن! (خبر ويژه)

به محاق رفتن بي سر و صداي دو تن از فتنه گران ورشكسته، باعث رواج تحليل هاي جالب در عرصه فضاي مجازي شد.
پايگاه اينترنتي خودنويس وابسته به گروهي از اپوزيسيون خارج نشين با اشاره به وضعيت جديد موسوي و كروبي، مطلب طنزي را منتشر كرد كه در آن آمده است «در صورت دستگيري و محاكمه موسوي و كروبي، چه مي كنيد؟... كاربران بالاترين: يك موضوع داغ مي زنيم و به لينك هاي هم آن قدر راي مي دهيم تا داغ شوند... عمو محسن(سازگارا) در يوتيوب: 3432 موضوع مطرح مي شود كه به جز يكي، همه درباره دستگيري سران جنبش است... شوراي هماهنگي راه سبز: از حالا تا فردا صبح هر 20 دقيقه يك بار فراخوان مي دهيم تا 6 ماه ديگر حركت كنيم!... كيهان: نفس ك...ش! ... جرس: خودنويس! مثل اين كه قرار شد راجع به اين مورد صحبت نكنيد، بي خيال شو، مسئوليت دارد.
«بالاترين» هم اين گونه نوشته است «چند حالت ممكنه: 1- داريم خودمونو گول مي زنيم 2- دارن گولمون مي زنن 3- داريم گولشون مي زنيم 4- ما اونا رو و اونا ما رو دارن گول مي زنن كه مي گفتند واي اگه كروبي يا موسوي رو بگيرن ايران قيامت ميشه. الان اسم اين وضعيت رو چي مي ذاريم؟
در مقابل يكي ديگر از همكاران بالاترين معتقد است: اين خط و اين نشان. موسوي و كروبي دستگير نخواهند شد، دليلش هم اين است كه رژيم نيازي به اين كار ندارد. حداكثر اين است كه چند بيانيه ديگر هم صادر مي شود و آب از آب تكان نمي خورد.
يك بالاتريني ديگر نقطه ضعف خاتمي را در وضعيت بغرنج فتنه گران نشانه رفته و مي نويسد: آقاي خاتمي! با وضعي كه پيش آمده با كدام منطق سكوت كرده اي؟ در تظاهرات 25 بهمن كه هم مجمع روحانيون و هم مشاركت و مجاهدين از حركت حمايت كردند. حالا درباره وضعيت موسوي و كروبي چرا سكوت كرده اي. ديگه منتظر چي هستي.


 



زد و بند امير بحرين با اسرائيل (خبر ويژه)

امير و مقامات بحريني پيش از انقلاب اخير مردم، روابط گسترده اي با رژيم صهيونيستي برقرار كرده بودند.
شبكه المنار به نقل از ويكي ليكس فاش كرد خالدبن حمد آل خليفه وزير امور خارجه بحرين از آمادگي خود براي ملاقات با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي به محض تصدي سمتش خبر داده بود. بن حمد آل خليفه همچنين براي ملاقات با ديگر مقامات صهيونيستي به بهانه پيشبرد روند صلح نيز اعلام آمادگي كرده بود.
به گزارش خبرگزاري قدس، روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» به وجود روابط محرمانه در سطح عالي بين منامه و تل آويو در طول چند سال اخير را مورد توجه قرار داده و يادآور شده كه مقامات عالي رتبه دو طرف بارها در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد و در اروپا با يكديگر ملاقات كرده اند. تقويت روابط تا حدي است كه شاه بحرين يك زن يهودي را به عنوان سفير اين كشور در آمريكا منصوب كرد.
اين روزنامه صهيونيستي همچنين مي نويسد: وزير امور خارجه بحرين روابط محكمي با تزيپي ليوني رئيس حزب كاديما در اسرائيل دارد و اوج اين روابط از زماني است كه ليوني سمت وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي را در اختيار گرفت. بعد از اين كه اخبار مربوط به ملاقات ليوني و بن حمد آل خليفه در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در اكتبر سال 2007 درز كرد وي به شدت از اهميت اين ملاقات ها دفاع كرد. مكاتبات محرمانه همچنين حاكي از آن است كه طرف بحريني عطش زيادي براي ادامه روابط داشته است.
در همين راستا همچنين گفته مي شود وليعهد بحرين سلمان بن حمد آل خليفه در تاريخ شانزدهم ژوئيه سال دو هزار و نه مقاله اي را در روزنامه آمريكايي «واشنگتن پست» تحت عنوان «عرب ها بايد با اسرائيل گفتگو كنند» منتشر كرد و در آن از حكام عرب خواست طرح ابتكار صلح عربي را زنده كنند. وي در اين مقاله حتي پا را فراتر نهاد و در لحني انتقادآميز نوشت: اعراب متأسفانه به اندازه كافي براي تقويت روابط با اسرائيل تلاش نمي كنند.
فرداي انتشار اين مقاله سفير آمريكا در منامه با خالدبن حمد آل خليفه ملاقات كرد. آل خليفه در اين ديدار براي تجديد روابط با حكومت نتانياهو ابراز آمادگي كرد و گفت: در صورتي كه اسرائيل قدم پيش بگذارد بحرين آماده است در چارچوب همايش هاي بين المللي با مقامات اسرائيلي ديدار و گفتگوي مستقيم چهره به چهره داشته باشد.

 



بي بي سي: افق استراتژي ايران تا مديترانه گسترش يافته است (خبر ويژه)

عبور دو رزمناو ايراني از كانال سوئز براي شركت در رزمايش نظامي مشترك با سوريه همچنان در كانون توجه رسانه ها و محافل جهاني است.
شبكه دولتي انگليس (بي بي سي) در تحليل اين اتفاق تاكيد كرد: گذر دو كشتي نظامي از كانال سوئز نشانه ديگري از گسترش افق استراتژيك ايران است. اين موضوع سوالات بسيار دشواري را براي آمريكا و اسرائيل برمي انگيزد و روشن است كه اقدام ايران پاسخي مستقيم به ناآرامي هاي جاري در خاورميانه است.
تنها واكنشي كه دولت آمريكا توانست به اقدام غافلگيركننده ايران نشان دهد، اظهار بي فروغ سخنگوي وزارت خارجه بود. به گزارش راديو فردا، فيليپ كراولي گفت: ما تحرك ناوهاي ايراني در مديترانه را به دقت زيرنظر داريم.
اما سيلوان شالوم معاون نتانياهو در واكنش به عبور دو ناو جنگي ايران از كانال سوئز گفت: اين حركت بخشي از كوشش ايران است تا به غرب نشان دهد رهبري جديد خاورميانه با چه كسي است.
او همچنين گفت: جهان غرب در طرفداري از هم پيمانان خود شكست خورده است. ايران نقش فعالي در دگرگوني هاي جديد منطقه ايفا مي كند و از اين تحولات بهره برداري مي نمايد.
خبرگزاري ان تي وي آلمان نيز معتقد است: اسرائيل با نگراني تحولات منطقه را كه توأم با افزايش قدرت ايران بوده، دنبال مي كند. عبور كشتي هاي جنگي ايران از كانال سوئز، نشانه اي از اين افزايش قدرت ايران در منطقه است. با سقوط مبارك در مصر، يك تضمين مهم براي ثبات و امنيت اسرائيل از بين رفته است.
يك مقام عالي رتبه اسرائيل هم كه نمي خواست نامش فاش شود به روزنامه «يديعوت آحارونوت» گفت؛ براساس توافقنامه هاي بين المللي ايران حق عبور از كانال سوئز را دارد، ولي دولت حسني مبارك به منظور حفظ ثبات منطقه تاكنون مانع از عبور كشتي هاي جنگي ايران مي شده است.

 



هرچه اپوزيسيون بيچاره است آمريكا بدبخت تر است (خبر ويژه)

چرا آمريكا و غرب با وجود حمايت گسترده از اپوزيسيون، ناتوان از اثرگذاري بر تحولات ايران است؟
محمد تهوري از همكاران فراري نشريات زنجيره اي كه به همراه همسرش فاطمه حقيقت جو در آمريكا زندگي مي كند، در پاسخ به پرسش فوق، ضمن اين كه از مداخله خارجي دفاع مي كرد نوشت: اپوزيسيون ايران از پتانسيل نقش آفريني آمريكا محروم است. ضعف عنصر خارجي در حمايت از اپوزيسيون دلايلي دارد از جمله اين كه روابط ديپلماتيك ايران با آمريكا كاملا قطع است و بنابراين اپوزيسيون شانس برخورداري از فشار سياسي آمريكا بر ايران را ندارد. به همين دليل هم آمريكا در قبال ايران دست بسته و كم رمق حركت مي كند. كشورهاي اروپايي هم توانايي تاثيرگذاري چنداني بر دولت ايران ندارند.
وي ادامه مي دهد: ايران هنوز عضو سازمان تجارت جهاني نشده و بنابراين مكلف به هماهنگ كردن خود با نظام اقتصاد بين الملل نيست. بنابراين مجاري اعمال فشار اقتصادي به ايران جهت تغيير رفتار آن هم تا حدود زيادي مسدود است. از آن سو، نفت ايران، يك گوهر در چرخه تامين انرژي دنياست و چشم پوشي از اين گوهر در دنيا آسان نيست.
وي افزود: علاوه بر موارد فوق الذكر، دولت ايران در طول سي سال گذشته چنان هوشمندانه هرگونه همكاري با خارج را به امري مذموم تبديل كرده كه حتي ليبرال ترين چهره هاي اپوزيسيون در نزديكي [علني] با عناصر تعيين كننده و كليدي [خارجي] دچار ترديد و شك مي شوند، چه رسد به همكاري مشترك در دوره گذار. ختم كلام اينكه كماكان ضعف عنصر بيروني به طور جدي باقي است و از اين رو حاكميت در سركوب اپوزيسيون ذره اي عقب نشيني نكرده است. ترميم اين ضعف عنصر بيروني، ضرورتي اجتناب -ناپذير است.
اين مهره فراري و همكار موسسات بدنام آمريكايي اگرچه تهور فراواني در دعوت به همكاري با بيگانگان به خرج داده اما توضيح نمي دهد اپوزيسيون ورشكسته كه قرار است به خارج تكيه كند، چگونه مي تواند «ضعف مفرط عنصر بيروني» را برطرف كند.

 



ضديت كاخ سفيد با انقلاب ها باعث شرمندگي اپوزيسيون جمهوري اسلامي است (خبر ويژه)

آنچه در كشورهاي خاورميانه در حال رخ دادن است، كام آمريكا را هرگز شيرين نخواهد كرد و آمريكا معلوم نيست تا كي بتواند غول انقلاب ها را در بطري نگه دارد.
«اخبار روز» وابسته به گروهك اتحاد جمهوري خواهان و گروهك فدائيان خلق، حمايت علني آمريكا از اپوزيسيون جمهوري اسلامي را خلاف مصلحت توصيف كرده و در توجيه آن نوشت: سياست «خاورميانه بزرگ» كه در زمان جرج بوش، با لشكركشي به منطقه شروع شد، اينك با شيوه هاي ارزان تر، متناسب با بحران اقتصادي آمريكا، با ابزار نرم و ياري گرفتن از «فيس بوك» و «تويتر»، دنبال مي شود. ولي آيا مي شود در بطري انقلاب را براي هميشه آنچنان زير شست نگاه داشت كه فقط نعره غول بيرون آيد و خودش در شيشه بماند؟ آنچه مشخص است اين است كه آمريكا در شرايطي سعي در حفظ ابتكار عمل دارد كه در ضعيف ترين موقعيت دوران ابرقدرتي اش به سر مي برد. قدرت هاي بزرگ، به هنگام ضعف است كه «ريسك» و در نتيجه اشتباه مي كنند. مانند كاري كه شوروي در افغانستان و نئوكان ها در عراق و افغانستان كردند. با اين پس زمينه ها، مشكل بتوان باور كرد كه سياست «دمكراسي تازي» آمريكا، به خواست هاي راديكال قطع وابستگي نظامي و استراتژيك با اين كشور، فرا نرويد و دمكراسي به شيوه «اروپاي شرقي»، يعني آزادي براي فرياد زدن و دسترسي به اينترنت، با شكم خالي، به همراه گوش به فرماني سياسي در مقابل آمريكا، جايگزين رژيم هاي فاسد قبلي شود. امكان ظهور دولت هايي چون حماس در منطقه، در صورت انتخابات واقعاً آزاد، بسيار محتمل تر است تا آنچه كام واشنگتن را شيرين تواند كرد.
اين رسانه آنگاه يادآور شده كه حتي در آمريكا نيز برخي مشاوران دولت تاكيد مي كنند حمايت علني از اپوزيسيون مخالف جمهوري اسلامي به ضرر اين جريان خواهد بود و بايد از علني كردن اين حمايت برحذر بود.
گفتني است براي بسياري از ملت هاي منطقه نيز جاي سؤال است كه آمريكا به عنوان دشمن قيام ملت هاي منطقه و عامل اصلي سركوب اين انقلاب ها، چگونه استثنائا به ايران كه مي رسد طرفدار جنبش(!؟) و انقلاب - ولو از جنس كاريكاتوري آن- مي شود. پاسخ روشن اين سؤال البته اين است كه جريان اپوزيسيون در مقابل جمهوري اسلامي بايد همان نقش معارضه اي را در برابر انقلاب اسلامي ايفا كند كه مزدوراني چون مبارك و بن علي و ملك عبدالله و محمدرضا پهلوي ايفا كرده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14