(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 اسفند 1389- شماره 19872

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
منابع عربي: امام موسي صدر زنده و در شهر «سبها» زنداني است
رونمايي از دو ابررايانه ملي در دانشگاه هاي تهران و اميركبير
دانشجويان امروز مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع مي كنند
گزارش خبري نمايش عمق استراتژيك و قدرت نظامي ايران در كانال سوئز
چشم به راه سپيده
تجليل از فعالان تبليغات دفاع مقدس كشور در محلات
تا ساعت 24 امروز مهلت ثبت نام در آزمون ورودي مدارس راهنمايي تيزهوشان تمديد شد
معاون رئيس جمهور: بيش از 75 درصد مردم از عملكرد دستگاه هاي اجرايي رضايت دارند
در صورت موافقت مجلس 8/7 درصد بودجه آموزش و پرورش افزايش مي يابد
وزير بهداشت: استخدام پرستاران از سال آينده انجام مي شود
سازمان سنجش: امكان ثبت نام داوطلبان كنكور بدون دريافت كد سوابق تحصيلي فراهم شد
بر اساس سنوات كاري معلمان حق التدريس و قراردادي هم عيدي دريافت مي كنند
مشاور بين الملل مجلس: توازن قوا در خاورميانه به نفع حزب الله است
فولاد مباركه اصفهان مقام برتر گروه فلزات اساسي را كسب كرد
نماينده سازمان بهداشت جهاني: ايران جزو 12 كشور دنيا براي توليد واكسن آنفلوآنزا انتخاب شد
اخبار ادبي و هنري



منابع عربي: امام موسي صدر زنده و در شهر «سبها» زنداني است

سرويس سياسي-
برخي منابع عربي علاوه بر اينكه تاكيد دارند امام موسي صدر زنده است، از شهر «سبها» به عنوان محل زنداني بودن او نام مي برند.
پايگاه خبري المحيط ديروز دراين باره نوشت: امام موسي صدر همچنان زنده است و در زندان شهر سبها در ليبي به سر مي برد.
در گزارش اين پايگاه آمده است در شرايطي كه ليبي در بحران بي سابقه اي قرار گرفته است و افسران ارشد يكي پس از ديگري از رژيم جدا مي شوند خبرهاي تاييد نشده اي حكايت از آن دارد كه امام موسي صدر بنيانگذار جنبش امل لبنان همچنان زنده است و در زنداني در شهر سبها نگهداري مي شود. المحيط نوشت روزنامه الجريده كويت اين خبر را به نقل از افسران عالي جدا شده از نظام ليبي منتشر كرده است.
امام موسي صدر و دو همراهش شيخ محمد يعقوب و عباس بدرالدين در سال 1978 با دعوت رسمي معمر قذافي وارد طرابلس شده بودند اما از آن زمان به بعد هيچ اطلاعي از آنان در دست نيست.
بيروت رژيم قذافي را به ربودن اين سه نفر متهم كرد و دستگاه قضايي لبنان نيز حكم جلب قذافي و شش نفر از مسئولان نظامش را صادر كرد اما اين اقدامات تاثيري در تعيين سرنوشت اين افراد نداشته است.
در همين حال سفير ايران در دمشق هم گفت كه امام موسي صدر زنده است و در ليبي به سر مي برد.
سيداحمد موسوي كه با روزنامه لبناني «النهار» گفت وگو مي كرد تاكيد كرد كه عقيده دارد امام موسي صدر زنده است.
موسوي كه مسئول كميته پيگيري سرنوشت امام موسي صدر است با بيان اينكه حكومت ليبي مسئول جان صدر است افزود: بارها اعلام كرده ايم و بار ديگر اعلام مي كنيم كه او و همراهانش هنوز زنده هستند و در ليبي به سر مي برند.
سفير ايران در ليبي افزود: بدنبال تحولات جاري در ليبي و بمبارانهاي شديد مناطق شهري توسط جنگنده ها، ما نگران سلامتي امام موسي صدر و همراهانش هستيم و از «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل مي خواهيم براي آزادي وي دخالت كند.
سفير ايران در سوريه همچنين از مردم ليبي خواست تا هرگونه اطلاعاتي درخصوص آزادي اين افراد ربوده شده دارند اطلاع دهند.
در خبري ديگر آيت الله العظمي سيستاني در پي تحولات اخير در كشور ليبي از مسلمانان جهان خواست تا براي آزادي امام موسي صدر دعا كنند.
به گزارش موسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر، آيت الله العظمي سيستاني از مراجع تقليد، در پي تحولات اخير در كشور ليبي، در جمع برخي از نزديكانشان گفت: همه مسلمانان دست به دعا شوند تا چشم ما به جمال امام موسي صدر روشن شود.
خانواده و چند تن از ياران امام موسي صدر هم ديروز با برگزاري يك كنفرانس خبري بر ضرورت تشديد تلاش ها به منظور نجات آن رهبر آزاده از چنگال ديكتاتور ليبي تاكيد كردند.
مهدي فيروزان خواهرزاده و داماد امام موسي صدر، حورا صدر دختر وي و محمدعلي مهتدي در اين نشست حضور داشتند متن كامل مباحث مطرح شده در اين نشست در صفحه سياسي كيهان منتشر خواهد شد.

 



از سوي رئيس جمهور صورت گرفت
رونمايي از دو ابررايانه ملي در دانشگاه هاي تهران و اميركبير

سرويس سياسي-
رئيس جمهوركشورمان روز چهارشنبه از 2 ابررايانه در دانشگاه صنعتي اميركبير و دانشگاه صنعتي اصفهان رونمايي كرد و به اين ترتيب جمهوري اسلامي ايران جزو 10 كشور دارنده اين فناوري قرار گرفت.
محمود احمدي نژاد ديروز در جلسه هيئت دولت و به صورت ويدئو كنفرانس از 2 پروژه ابررايانه دانشگاه هاي صنعتي اميركبير و صنعتي اصفهان رونمايي كرد.
ابررايانه دانشگاه صنعتي اصفهان قادر به انجام 34 هزار ميليارد عمليات محاسباتي در ثانيه است و پردازنده هاي گرافيكي آن قادر است بيش از 32 بيليارد عمليات را در هر ثانيه انجام دهد.
حافظه محاسباتي اين ابررايانه بيش از 7 هزار و 500 گيگابايت بوده و حجم ذخيره سازي كه در اين سامانه پيش بيني شده در حال حاضر به بيش از 30 هزار گيگابايت مي رسد كه متناسب با نياز صنايع، امكان افزايش نامحدود اين فضا نيز در آينده وجود خواهد داشت.
رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان نيز در خصوص ابررايانه اين دانشگاه گفت: سرعت ارتباطي اين سامانه برابر 40 گيگابايت در ثانيه است كه با اعتباري بالغ بر 25 ميليارد ريال انجام شده است.
ابررايانه دانشگاه صنعتي اميركبير نيز قادر است ايران را در جمع كشورهاي داراي برترين ابررايانه هاي دنيا قرار دهد كه با توان پردازش 34 ميليارد عمليات در ثانيه، سرعتي برابر 40 گيگا بايت دارد.
گامي ديگر در جهت مرجعيت علمي و فناوري
رئيس جمهور در مراسم رونمايي از اين 2 ابررايانه ملي تاكيد كرد كه اگر تصميم بگيريم حركت كنيم هيچ قله اي از دسترس ما دور نيست.
وي در اين مراسم كه بصورت مستقيم از نهاد رياست جمهوري پخش شد افزود: اگر يك روزي در كشورمان اعلام مي شد كه بخواهيم يك «آي سي» توليد كنيم خيلي از افراد اين موضوع را باور نمي كردند؛ در حالي كه امروز اين ابررايانه با توانايي هاي منحصر به فرد خود كه مي تواند قريب به اتفاق نيازهاي داخلي را پاسخگو باشد، با طراحي، پيگيري، برنامه ريزي متخصصان ساخت داخل در حال حاضر تجهيز و در اختيار قرار مي گيرد.
وي ضمن تبريك به همه اساتيد، دانشجويان، متخصصان، وزارت علوم و معاونت فناوري، از اين افراد قدرداني كرد و افزود: انتظار داريم همكاران ما در دانشگاه ها به خصوص اين 2 دانشگاه كه در بسياري از صحنه ها پيشتاز بوده اند، همچنان اين پيشتازي را حفظ كنند چرا كه براي رسيدن به قله هاي افتخار، در ابتداي راه قرار داريم.
وي تاكيد كرد: «بايد ايران به مرجعيت علمي و فناوري جهان تبديل بشود و كارهايي كه شما انجام مي دهيد اين اميد و باور را در ما بيش از گذشته زنده مي كند، كه اين امر شدني است.»
رئيس جمهور به سخنان حضرت امام(ره) مبني بر اينكه «اگر باور كنيم كه مي توانيم، مي توانيم» اشاره كرد و اين امر را مورد تحقق عنوان كرد.
احمدي نژاد با اشاره به گسترش فعاليت هاي ايران در زمينه هاي هوا و فضا، بيوتكنولوژي و بخش هاي مختلف علمي، با بيان اينكه ما همچنان نيازمند جهش علمي در بخش هاي گوناگون هستيم، تصريح كرد: ما بايد قله ها و راه رسيدن به قله ها را خودمان تعريف كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود سرعت حركت علمي ايران را سرعت روز افزون خواند و گفت: اين ظرفيت در ايران وجود دارد كه سرعت حركت علمي را بيشتر كنيم و اختراع اين ابررايانه يكي از همين نمونه ها است.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه اختراع اين ابررايانه، ايران را جزء 10 كشور دارنده اين فناوري قرار داده است، گفت: كه ما مي توانيم به كشور اول نيز تبديل شويم.
احمدي نژاد آينده ايران را درخشان برشمرد و تصريح كرد: در حالي زندگي آينده زيباتر و دوست داشتني تر خواهد بود كه با همت و تلاش خود آن را بسازيم و من اطمينان دارم هركس براي خدا در مسير كار علمي قرار بگيرد و مشغول كار علمي شود، اين بالاترين عبادت خدا و خدمت به خلق خدا را انجام مي دهد.
رونمايي از خودروي هوشمند الكترونيك
همچنين رئيس جمهور روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت از خودروي هوشمند «هيبريد پيل سوختي» كه براي اولين بار در خاورميانه توسط متخصصان ايراني طراحي و ساخته شده است رونمايي كرد.
محمود احمدي نژاد در اين مراسم ضمن بازديد از نمونه تحقيقاتي خودروي هوشمند «هيبريد پيل سوختي» و نمونه نيمه صنعتي تاكسي الكترونيك هوشمند در جريان مشخصات و فناوري پيشرفته به كار رفته در ساخت اين خودرو قرار گرفت.
خودروي هوشمند «هيبريد پيل سوختي» كه توسط مركز تحقيقات E4 طراحي و ساخته شده است، برخوردار از پيل سوختي با توان 15 كيلو وات است.
اين خودرو قادر است با حداكثر سرعت 180 كيلومتر در ساعت حركت كند و با يك بار شارژ قادر است 500 كيلومتر را طي كند.
شتاب صفر تا 100 كيلومتر اين خودرو حدود 7/9 ثانيه است.
مصرف انرژي اين خودرو نيز 140 وات ساعت در هر كيلومتر است و يك هزار و 350 كيلوگرم وزن دارد.
شارژ پيل سوختي اين خودرو با برق خانگي مدت 4 تا 6 ساعت به طول مي انجامد و زمان شارژ آن در ايستگاه هاي شارژ هوشمند، 2 تا 6 دقيقه است.
جمهوري اسلامي ايران با طراحي و ساخت خودروي پيل سوختي، گام عملي و محكم در مسير گذر از عصر گاز طبيعي و ورود به عصر هيدروژن برداشته است.
در اين چارچوب مي توان از منابع گاز موجود كشور با بيش از دو برابر بازدهي بهره برداري كرد.

 



در اعتراض به نسل كشي مردم ليبي
دانشجويان امروز مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع مي كنند

دانشجويان دانشگاه هاي تهران امروز در اعتراض به نسل كشي مردم ليبي توسط دولتمردان اين كشور در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع مي كنند.
محمدرضا حياتي مسئول واحد روابط عمومي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي كشور ديروز در گفت وگو با فارس، با اعلام اين خبر گفت: دانشجويان دانشگاه هاي تهران در اعتراض به نسل كشي مردم مسلمان كشور ليبي توسط دولت مردان اين كشور و سكوت جامعه جهاني در مقابل اين خشونت ها ساعت 15 امروز پنجشنبه 5 اسفند در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران تجمع مي كنند.
وي افزود: اين تجمع از سوي 5 اتحاديه بزرگ دانشجويي، بسيج دانشجويي، اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي كشور، جنبش عدالت خواه دانشجويي، دفتر تحكيم وحدت و اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان برگزار مي شود.

 



گزارش خبري نمايش عمق استراتژيك و قدرت نظامي ايران در كانال سوئز

سرويس سياسي-
در پي عبور 2 رزمناو ايراني از كانال سوئز، رسانه هاي مختلف خارجي با انعكاس گسترده اين خبر بر نمايش قدرت ايران در آبهاي مديترانه تصريح كردند.
در همين ارتباط، روزنامه مليت چاپ تركيه طي مقاله اي با اشاره به اينكه براي اولين بار است كه از سال 1979 ناوهاي ايران از كانال سوئز عبور كردند نوشت: ايران با 2 ناو جنگي خود به نمايش قدرت در درياي مديترانه مي پردازد و اين پيام را به آمريكا و اسرائيل مي دهد كه ايران نيز در اين منطقه حضور دارد.
بي بي سي هم در مقاله اي به قلم «جانان ماركوس» نتوانست از اين مطلب عبور كند و با اشاره به عبور 2 ناو الوند و خارك از كانال سوئز نوشت: گذر 2 كشتي نظامي ايران از كانال سوئز نشانه ديگري از گسترش افق استراتژيك تهران است.
خبرگزاري ان.تي.وي آلمان هم در گزارشي به قلم منفرد بلسكينگ، عبور 2 ناو ايراني از كانال سوئز را نشانه افزايش قدرت تهران در منطقه ارزيابي كرد.
از سوي ديگر، وال استريت ژورنال با انعكاس خبر عبور 2 ناو ايراني از كانال سوئز از وحشت مقام هاي صهيونيستي خبر داد و از بيت المقدس گزارش كرد كه رژيم صهيونيستي نيروهاي دريايي خود را به حالت آماده باش درآورده است.
البته ناظران سياسي معتقدند با توجه به اينكه اقدام ايران از عبور كانال سوئز كاملا قانوني بوده است اين تحرك صهيونيست ها در راستاي پروژه ايران هراسي قابل ارزيابي است.
در همين حال، روزنامه روسي كامسامولسكايا پراودا در مطلبي به نقل از رجب صفراف رئيس مركز مطالعات ايران معاصر روسيه، هياهوهاي تبليغاتي درباره حضور 2 ناو ايراني در آبهاي مديترانه را بي اساس دانست و تاكيد كرد كه ايران همواره خواهان ثبات و امنيت در منطقه بوده است.
اين روزنامه روسي در عين حال خاطرنشان كرد: كانال سوئز يك آب راه بين المللي حمل و نقل است و عبور 2 كشتي نظامي ايران از اين كانال نشانگر قدرت اين كشور است.
خبر عبور 2 ناو ايراني از كانال سوئز به صورتي گسترده در محافل رسانه اي روسيه از جمله خبرگزاري ريانووستي، ايتارتاس، تلگراف بلاروس، شبكه دوم تلويزيون دولتي و... بازتاب داشت.
اظهارات فرماندهان ارشد ارتش درباره حضور 2 ناو ايراني
در مديترانه
جانشين فرماندهي كل ارتش حضور ناوگروه نيروي دريايي در محدوده انتهايي كانال سوئز و به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوري اسلامي ايران در آب هاي مديترانه را موفقيت بزرگي براي كشورمان دانست.
اميرسرتيپ عليمحمد عبدالرحيم موسوي در بخشي از سخنانش در مراسم آغاز به كار نخستين همايش طب پيشگيري و بهداشت دريايي بر روي شناورهاي سطحي و زيرسطحي در بندرعباس، گفت: با اين اقدام توانستيم توانايي خود را به جهانيان اثبات كنيم.
وي افزود: در روزهاي اخير كه ناوگروه نيروي دريايي ارتش دستهاي بلند خود را به آب هاي دور و 3000 مايل آن سوتر از مرزهاي آبي كشور رسانده و با موفقيت توانسته است از بيخ گوش خبيث ترين دشمنان اسلام و بشريت عبور كند، اميدواريم با ارتقاي مولفه هاي سلامت و آموزش نيروها بتوانيم در آينده گام هاي بلندتري برداريم.
همچنين اميردريادار حبيب الله سياري نيز در اين مراسم به حضور ناوگروه ايران در آبهاي مديترانه اشاره كرد و گفت: اين اقدام ثابت كرد كه دريادلان نيروي دريايي ايران توانسته اند در شرايط تحريم، تهديدها را به فرصت تبديل كنند.
به گزارش ايسنا، وي اظهار كرد: پس از فرمايشات فرمانده كل قوا مبني بر راهبردي بودن نيروي دريايي، لازم بود نگاهها به بخش هاي مختلف تغيير مي كرد كه از جمله آن حوزه فعاليت هاي اطلاعاتي، تجهيزاتي و عملياتي بود.
وي ادامه داد: در گذشته حوزه عملياتي نيروي دريايي 400 كيلومترمربع بود كه در حال حاضر به بالاي 2 هزار كيلومترمربع افزايش يافته است، همچنين پشتيباني از ناوگروهها به بيش از شش يا هفت هزار كيلومتر دورتر از ساحل گسترش يافته است.
وي با اشاره به برخورداري ايران از بيش از 3000 كيلومتر مرز دريايي و توجه به دريا به عنوان يك نعمت خدادادي گفت: آنچه طي سالهاي اخير با همت بخش هاي مختلف كشور فراهم شده بيانگر اين است كه دستيابي به فرهنگ صحيح دريايي طي دو سال اخير رشد چشمگيري داشته است.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت به خواندن پيامك هايي كه جمعه ها به ياد تو رد و بدل مي كنند مي نشينيم و همصدا با آنان سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

پاره خورشيد
كدام نقطه ي اين خاك زير پاي تو نيست
كدام پاره ي خورشيد آشناي تو نيست؟
بگو كدام نسيم شكفته در وادي است
كه ذهنش آينه بنداني از صفاي تو نيست؟
¤ ¤ ¤
جاده ظهور
اين جمعه جان حضرت زهرا ظهور كن
قلب غمين منتظران پر سرور كن
با يك توسلي به در خانه ي خدا
از جاده ي ظهور بيا و عبور كن
¤ ¤ ¤
جاي پاي تو
خدا كند كه رضايم فقط رضاي تو باشد
هواي نفس نباشد همه هواي تو باشد
خدا كند كه گزارت فتد به منظر چشمم
كه سجده گاه نمازم به جاي پاي تو باشد
¤ ¤ ¤
معناي صبر
بيا كه صبر برايم چه خوب معنا شد
در انتظار ظهورت دلم شكيبا شد
تمام دفتر عمرم سياه شد اما
اميد ديدن رويت دوباره پيدا شد
¤ ¤ ¤
ورق هاي توسل
ورق هاي توسل گشته دسته
و انگشتانمان هم پينه بسته
فقط از تو سروديم و نگفتيم
كه از اعمالمان هستي تو خسته
¤ ¤ ¤
دعاكن!
براي من بيا امشب دعا كن
مرا از بند اين دنيا رها كن
بيا و يك نظر بر من بيافكن
سپس من را به دردت مبتلا كن
¤ ¤ ¤
خبر آمدن
اين همه لاف زن و مدعي اهل ظهور
پس چرا يار نيامد كه نثارش باشيم
سالها منتظر سيصد و اندي مرديم
آنقدر مرد نبوديم كه يارش باشيم
اگر آمد خبر رفتن ما را بدهيد
به گمانم كه بنا نيست كه يارش باشيم
¤ ¤ ¤
بدرقه عشق
آقا بيا به خاطر ياران ظهور كن
ما را از اين هواي سراسيمه دور كن
وقتي براي بدرقه ي عشق ميروي
از كوچه هاي خلوت ما هم عبور كن
¤ ¤ ¤
تكسوار
تكسواري جمعه مي آيد ز راه
مردم آخر كي ببينم يك نگاه
¤ ¤ ¤
تماشا
از پرده برون آ كه دلم غرق تمناست
تقصير دلم نيست تماشاي تو زيباست
¤ ¤ ¤
قدم هاي سپاهت
اي جان جهان بسته به يك نيم نگاهت
دل گشته چو گل سبز به خاك سر راهت
هم بام فلك پايگه قدر و جلالت
هم چشم ملك خاك قدم هاي سپاهت
¤ ¤ ¤
اذان جمكران
اذان جمكران شوري به پا كرد
دلم را از غم عالم جدا كرد
صبا را گشته بودم محرم راز
مرا با رمز غيبت آشنا كرد

 



تجليل از فعالان تبليغات دفاع مقدس كشور در محلات

اراك- خبرنگار كيهان:
به مناسبت گراميداشت سالروز شهادت شهيد آيت الله شيخ فضل الله محلاتي، از برترين هاي تبليغات دفاع مقدس كشور در محلات تجليل شد.
در اين مراسم از معاون روابط عمومي و تبليغات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كشور، مدير تبليغات بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان هاي مركزي و آذربايجان شرقي، فرمانده سپاه عاشورا و حسين مولايي خبرنگار دفاع مقدس با اهداي لوح سپاس تجليل به عمل آمد.
همچنين از سازمان حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان البرز به خاطر فعاليت در حيطه كودك و دفاع مقدس و دكتر حميد صالحي به خاطر تهيه و تدوين بهترين پايان نامه دكتراي دفاع مقدس تجليل شد.
در اين مراسم بهترين پايان نامه دكتراي دفاع مقدس به خانواده شهيد محلاتي تقديم شد كه خانواده شهيد محلاتي نيز اين پايان نامه را به موزه دفاع مقدس استان مركزي هديه كرد.
در پايان اين مراسم، از لوح فشرده جديد شهيد محلاتي، نخستين نماينده امام خميني در سپاه پاسداران توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس رونمايي شد.

 



تا ساعت 24 امروز مهلت ثبت نام در آزمون ورودي مدارس راهنمايي تيزهوشان تمديد شد

مهلت ثبت نام در آزمون ورودي مدارس راهنمايي استعدادهاي درخشان «تيزهوشان»، تا پنجم اسفند تمديد شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران، با توجه به تماس هاي مكرر و تقاضاي مديران مدارس ابتدايي، آخرين مهلت ثبت نام در مرحله اول آزمون ورودي دوره راهنمايي مدارس استعدادهاي درخشان «تيزهوشان»، تا ساعت 24 امروز 5 اسفند 89 تمديد شد.
مرحله اول آزمون ورودي مدارس راهنمايي استعدادهاي درخشان، ساعت 9 صبح روز جمعه 20 اسفندماه 1389 برگزار مي شود.

 



معاون رئيس جمهور: بيش از 75 درصد مردم از عملكرد دستگاه هاي اجرايي رضايت دارند

قزوين- خبرنگار كيهان:
معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور از رضايت مندي بيش از 75 درصد از مردم از عملكرد دستگاههاي اجرايي كشور خبر داد.
احمد بزرگيان در جلسه شوراي اداري استان قزوين، افزود: نظرسنجي ها نشان مي دهد ميزان رضايت مندي مردم از عملكرد دستگاه هاي اجرايي از سال 82 تاكنون 12 درصد رشد پيدا كرده است. وي اجراي 10 برنامه تحول در نظام اداري كشور را عاملي براي ارتقاي سطح كيفي خدمات دستگاه هاي اجرايي و افزايش ميزان رضايتمندي مردم دانست.
بزرگيان با اشاره به نقش دولت الكترونيك در تسهيل امور اداري و كاهش هزينه ها اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه به گونه اي برنامه ريزي شده كه اين هدف بزرگ دولت محقق مي شود. وي ادامه داد: تا پايان برنامه پنجم توسعه تمام روابط بين دستگاهي و 70 درصد خدمات دولت به صورت الكترونيكي عرضه مي شود.

 



در صورت موافقت مجلس 8/7 درصد بودجه آموزش و پرورش افزايش مي يابد

معاون حقوقي وامور مجلس وزارت آموزش و پرورش از روز يكشنبه به دفاع از افزايش 8/7 درصدي بودجه اين وزارت خانه در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس خواهد پرداخت.
احمد حيدري در گفت وگو با مهر با اعلام اين مطلب بودجه سال جاري آموزش و پرورش را 11 هزار و 421 ميليارد و 940 ميليون تومان ذكر كرد.
وي با بيان اين مطلب افزود: 900 ميليارد تومان از اين بودجه براي اعتبارات عمراني و 149 ميليارد ديگر براي امور مربوط به تملك و دارايي آموزش و پرورش است.
وي با بيان اينكه بخشي از بودجه امسال آموزش و پرورش به مباحث رفاهي فرهنگيان همچون بيمه طلايي اختصاص يافته است، گفت: مابقي بودجه امسال مربوط به امور جاري آموزش و پرورش مي شود.
معاون حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بررسي بودجه وزارت آموزش و پرورش به همراه وزارت علوم از روز يكشنبه در كميسيون آموزش و تحقيقات آغاز شده و امروز نيز ادامه آن بررسي مي شود.

 



وزير بهداشت: استخدام پرستاران از سال آينده انجام مي شود

وزير بهداشت گفت: آزمون استخدام 23 هزار پرستار در روز جمعه 6 اسفند در تمامي استان هاي كشور برگزار و از سال آينده استخدام پرستاران در بخش هاي مختلف بيمارستاني انجام خواهد شد.
مرضيه وحيد دستجردي با بيان اينكه تمام گروه هاي پرستاري شامل پرستاران، بهياران، كمك بهياران، ماماها، تكنسين هاي فوريت ها و اتاق عمل و بيهوشي در اين آزمون شركت خواهند كرد، افزود: در زمينه برگزاري اين آزمون نيز استانداري ها و معاونت سرمايه انساني رياست جمهوري همكاري هاي بسيار خوبي با وزارت بهداشت داشته اند.

 



سازمان سنجش: امكان ثبت نام داوطلبان كنكور بدون دريافت كد سوابق تحصيلي فراهم شد

امكان ثبت نام آن دسته از داوطلبان كنكور كه موفق به دريافت كد سوابق تحصيلي نشده اند فراهم شد.
سازمان سنجش آموزش كشور با انتشار اطلاعيه اي در خصوص آن دسته از داوطلبان آزمون سراسري سال 1390 كه اطلاعات فردي و سوابق تحصيلي آنها توسط وزارت آموزش و پرورش به سازمان سنجش تحويل نشده يا برخي از اطلاعات آموزش و پرورش آنها صحيح نيست اعلام كرد: براي اين افراد نيز امكان ثبت نام بدون دريافت كد سوابق تحصيلي فراهم شده است.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: داوطلبان براي ثبت نام مي توانند مستقيما به سايت سازمان، بخش ثبت نام آزمون سراسري مراجعه و در وضعيت كد سوابق تحصيلي بند 5 با عنوان مشمول سوابق تحصيلي مي باشم و اطلاعات فردي و سوابق تحصيلي موجود نيست يا صحيح نمي باشد و داراي كد سوابق تحصيلي نمي باشم را انتخاب و نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
بنابراين گزارش امكان ثبت نام آزمون سراسري تا ساعت 24 روز شنبه هفتم اسفندماه فراهم مي باشد و داوطلبان مي توانند نسبت به ثبت نام يا اصلاح و ويرايش اطلاعات ثبت نامي خود اقدام كنند.

 



بر اساس سنوات كاري معلمان حق التدريس و قراردادي هم عيدي دريافت مي كنند

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران از پرداخت عيدي به معلمان قراردادي و حق التدريس بر اساس سنوات كاري و كاركرد هفتگي خبر داد.
سيدعلي يزديخواه در گفت وگو با فارس با اشاره به پرداخت عيدي پايان سال كارمندان دولت گفت: عيدي تمام كارمندان رسمي و پيماني حوزه آموزش و پرورش شهر تهران تا پيش از ميلاد پيامبر اكرم (ص) و امام صادق (ع) به طور كامل پرداخت شده است.
وي ادامه داد: مجموع ارقام پرداختي به نيروهاي رسمي و پيماني با عنوان عيدي، حدود 20ميليارد تومان بوده است كه در روز شنبه گذشته پرداخت شد.
يزديخواه تصريح كرد: علاوه بر نيروهاي رسمي و پيماني، به كاركنان قراردادي و معلمان حق التدريس نيز مطابق قانون و بر اساس سنوات كاري و ساعت كاركرد هفتگي، عيدي پرداخت مي شود.

 



مشاور بين الملل مجلس: توازن قوا در خاورميانه به نفع حزب الله است

مشاور عالي بين الملل مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اگر امروز رژيم صهيونيستي با حزب الله وارد جنگ شود، حزب الله پيروز جنگ مي شود، گفت: توازن قوا در خاورميانه به نفع حزب الله است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حسين شيخ الاسلام سه شنبه شب در نشست بيداري اسلامي با موضوع جريان شناسي تحولات مصر كه در سالن همايش هاي مدرسه عالي دارالشفاء برگزار شد، با بيان اينكه تنگه هاي مهم دنيا در دست مسلمانان است، بيان داشت: تمام تنگه هاي مهم دنيا در دست مسلمانان است و اگر مسلمانان در جلسات مهم خودشان ممنوعيت تجارت سلاح را به عنوان عامل ضدبشري از تنگه هاي مهم به تصويب برسانند، مشكلات زيادي براي غربي ها و آمريكا به وجود خواهد آمد.
وي افزود: در حال حاضر حجم تجارت اسلحه حدود نيم تريليون دلار است و مسلمانان بايد از اين فرصتي كه براي آنها به وجود آمده است به خوبي استفاده كنند.
مشاور عالي بين الملل مجلس شوراي اسلامي هدف از ايجاد رژيم صهيونيستي را اداره جريان انرژي براي صنايع غرب دانست و گفت: غربي ها براي اينكه آبراه هاي انتقال منابع به صنايع مهم دنيا را كنترل كنند، رژيم غاصب صهيونيستي را ايجاد كردند.
وي افزود: استكبار كه با خون و پول ملت ايران جريان نفت را توسط شاه در اختيار گرفته بود، وقتي شاه نابود شد، تلاش آنها براي بازسازي روابط و كنترل جريان نفت بي ثمر ماند و در حال حاضر براي كنترل جريان نفت در هفت كشور نفت خيز خاورميانه با مشكل مواجه است.
شيخ الاسلام با اشاره به بحران مالي دنيا تصريح كرد: پس از جنگ جهاني دوم، آمريكايي ها براي ساختار آينده مالي جهان خيلي كار كردند و توانستند ساختار مالي ظالمانه اي را در دنيا ايجاد كنند.
وي در ادامه، وضعيت كشورهاي اسلامي در نقاط مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: بيداري اسلامي امروز در كشورهاي منطقه به بركت انقلاب اسلامي ايران است.
مشاور عالي بين الملل مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه وضعيت فعلي رژيم صهيونيستي وخيم است، گفت: اگر رژيم اشغالگر قدس به حزب الله حمله كند، حزب الله فرصت نفس كشيدن را به آنها نمي دهد و خوشبختانه توازن قواي متعارف در منطقه به نفع حزب الله است.
وي گفت: به طور قطع اگر رژيم صهيونيستي با حزب الله وارد جنگ شود، حزب الله مي تواند منطقه شمالي فلسطين را آزاد كرده و ضربه سنگيني را مانند جنگ 33 روزه بر پيكره رژيم صهيونيستي وارد كند.
مشاور عالي بين الملل مجلس شوراي اسلامي در پايان خاطر نشان كرد: روحانيون، نيروي فكري جهان اسلام هستند و اين كار فكري عظيم بر دوش آنها قرار گرفته است.

 



فولاد مباركه اصفهان مقام برتر گروه فلزات اساسي را كسب كرد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
شركت فولاد مباركه اصفهان در همايش معرفي صد شركت برتر ايران رتبه اول را در گروه فلزات اساسي به خود اختصاص داد.
به گزارش روابط عمومي شركت فولاد مباركه، در اين همايش كه با حضور وزير صنايع و معادن، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران صنعتي كشور در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد، شركت فولاد مباركه اصفهان رتبه اول در گروه فلزات اساسي را كسب كرد و لوح تقدير اين همايش به دكتر محمدمسعود سميعي نژاد، مديرعامل اين شركت، اهدا شد.
سيزدهمين دوره ارزيابي صد شركت برتر كشور و معرفي 300 شركت بزرگ صنعتي براساس شاخص هاي رشد فروش، رشد دارايي، رشد اشتغال زايي، سودآوري و صادرات مورد ارزيابي قرار گرفت و شركت فولاد مباركه علاوه بر كسب رتبه اول در گروه فلزات اساسي در بخش سودآوري جزو 5 شركت اول كشور قرار گرفت و از نظر بالاترين ارزش بازار نيز در رتبه دوم كشور قرار گرفت.
بنابراين گزارش، هدف از تدوين فهرست صد شركت برتر كشور در راستاي شفاف سازي فضاي كسب و كار و جايگاه اقتصادي شركت هاي ايراني و رتبه بندي آنها از نظر ميزان تاثيرگذاري در اقتصاد ملي، با هدف گسترش رقابت در فضاي كسب و كار بنگاه هاي اقتصادي است كه در اين خصوص شركت فولاد مباركه اصفهان به دليل تاثيرگذاري در اقتصاد ملي و شفاف سازي فضاي كسب و كار به عنوان شركت پيشرو و پيشتاز در صدر شركت هاي برتر در گروه فلزات اساسي قرار گرفت.

 



نماينده سازمان بهداشت جهاني: ايران جزو 12 كشور دنيا براي توليد واكسن آنفلوآنزا انتخاب شد

نماينده سازمان بهداشت جهاني گفت: 12 كشور در سراسر دنيا براي توليد واكسن آنفلوآنزاي جهاني انتخاب شده اند كه ايران يكي از آنهاست.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، ژان فرانسوا سالوزا در جلسه شامگاه سه شنبه در جلسه بررسي ساخت واكسن آنفلوآنزاي انساني در آذربايجان شرقي بر ضرورت مشاركت كشورهاي متعدد در توليد واكسن آنفلوآنزاي انساني تاكيد كرد.
عضو سازمان بهداشت جهاني با بيان اينكه 12 كشور در سراسر دنيا براي توليد واكسن آنفلوآنزاي جهاني انتخاب شده است، اظهار داشت: ايران يكي از معدود كشورهاي جهان است كه براي اين امر انتخاب شده اند و بسياري از كشورها تخصص توليد واكسن را ندارند.
وي ادامه داد: مؤسسه رازي با تجربه و تخصص كافي در اين راستا مي تواند ايفاي نقش كند و با توجه به تخصص رازي در توليد آنفلوآنزاي طيور و حيواني اين توان و تخصص در توليد واكسن آنفلوآنزاي انساني نيز مي تواند فراهم شود.
عضو سازمان بهداشت جهاني با اشاره به بازديدهاي متعدد از مؤسسه رازي شمال غرب كشور افزود: مهارت مؤسسه رازي در اين بازديدها مشخص شده و در اين ميان تعيين تعداد واكسن مورد نياز ضروري است.
نماينده سازمان بهداشت جهاني گفت: 80 درصد توليد واكسن آنفلوآنزا در دست شركت هاي بزرگ واكسن سازي جهان است كه تجارت اين واكسن را در اختيار دارند.

 



اخبار ادبي و هنري

تقدير انقلابيون و عصبانيت ديكتاتورها از شبكه العالم
در حالي كه انقلابيون كشورهاي عربي از عملكرد شبكه العالم تقدير مي كنند، پخش شبكه العالم روي ماهواره با تهاجم گسترده امواج پارازيت دولت هاي ديكتاتوري آن كشور ما مواجه شده است.
به گزارش ايسنا، از روز پنجشنبه برخي از كشورهاي عربي به ويژه بحرين در حال ارسال پارازيت بر روي برنامه شبكه العالم هستند.
تلاش براي جلوگيري از اطلاع رساني العالم در حالي انجام مي گيرد كه جوانان انقلابي مصر از عملكرد متمايز شبكه خبري العالم در پوشش انقلاب مردم مصر در جريان براندازي رژيم حسني مبارك قدرداني كردند.
در تجمع روز جمعه جوانان مصري كه در ميدان التحرير در مركز قاهره برگزار شد، شمار زيادي از جوانان مصري از عملكرد شبكه العالم و توجه جمهوري اسلامي ايران به انقلاب تاريخي جوانان مصر تقدير كرده بودند.
جوانان مصري در حالي كه علائم و نشانه هاي پيروزي و آرم شبكه العالم را در دست داشتند، از نوع پوشش دهي اخبار، گزارش خبرنگاران و مصاحبه هايي كه اين شبكه با طيف هاي مختلف مردمي و مسئولان گروه ها و احزاب انجام داد، تشكر كردند.
انتقاد نويسندگان ليبي از حمايت غرب از قذافي
نويسندگان و روشنفكران ليبيايي با صدور بيانيه اي «سكوت جامعه بين المللي و دخالت نكردن آن ها را براي نجات ملت ليبي» را تقبيح و محكوم كردند.
به گزارش خبرگزاري كتاب ايران به نقل از الجزيره، نويسندگان ليبيايي از سازمان هاي بين المللي خواستند تا با دخالت خود مانع از ادامه كشتار ملت مظلوم ليبي شوند.
گفتني است، چند روز پيش نيز گروهي از مسلمانان انگليس با تجمع مقابل «بي بي سي» به حمايت اين رسانه ضد بشر از قذافي اعتراض كردند.
مرور وقايع دفاع مقدس در شب خاطره
دويست وهشتمين مراسم «شب خاطره» برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين مراسم كه به مرور وقايع هشت سال دفاع مقدس اختصاص دارد از ساعت 45/15 امروز، پنجشنبه پنجم اسفند در تالار انديشه حوزه هنري آغاز مي شود.
شنبه، افتتاحيه پنجمين جشنواره بين المللي شعر فجر
آيين گشايش پنجمين جشنواره بين المللي شعر فجر شنبه در كتابخانه ملي برگزار مي شود.
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و يحيي طالبيان قائم مقام وزير ارشاد در حوزه شعر و جمعي از شاعران داخلي و خارجي در اين مراسم حضور خواهند داشت.
بيش از 50 خبرنگار داخلي مراسم افتتاحيه جشنواره را پوشش مي دهند.
اعلام اسامي نامزدهاي بخش بزرگسال «داستان انقلاب»
نامزدهاي دريافت جايزه بخش بزرگسال سومين دوره جشنواره «داستان انقلاب» توسط هيئت داوران اين بخش اعلام شدند.
داستان هاي كوتاه «دفتر جلد قهوه اي» نوشته فرهاد كوه پيما، «پشت بام ها شاهدند» نوشته سودابه فرضي پور، «باباي من ساواكيه» نوشته فريبا انيسي، «كابوس يك شب» نوشته جواد افهمي و «آخرين تصوير» نوشته زهرا پورقربان و رمان داستان هاي بلند «ميوه هاي رسيده» نوشته سيدمهرداد موسويان، از «عشقاباد تا عشق آباد» نوشته منصور انوري، «خورشيد بر شانه هاي راست» نوشته جواد افهمي «مي خواهم درد دل كنم» نوشته شهريار زماني نامزدهاي دريافت جايزه بخش بزرگسال سومين دوره جشنواره «داستان انقلاب» هستند.
محمد ناصري، فيروز زنوزي جلالي، صابر امامي، محسن پرويز و مجيد جليلي داوران بخش بزرگسال اين دوره از جشنواره هستند كه 320 رمان و داستان كوتاه را بررسي كرده اند.
سومين دوره جشنواره «داستان انقلاب» ساعت 16 روز يكشنبه هشتم اسفند در تالار مهر حوزه هنري برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14