(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 اسفند 1389- شماره 19872

حديث دشت عشق
دايي و جلالي به يكديگر رسيدند تقابل استقلالي هاي ديروز و امروز در اصفهان
اخبار كوتاه از فوتبال
قول داديم هر هفت روز يك قهرماني بياوريم سعيدلو: هيچ دخالتي در فدراسيون فوتبال ندارم
برگزاري آخرين مجمع انتخاباتي در سال 89 رضازاده امروز رئيس مي شود؟!
هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال امروز آغاز مي شود خيال آسوده پتروشيمي از صدرنشيني
نگران بازي برگشت شديم پيروزي شكننده اميدهاي ايران مقابل قرقيزستان
گلايه ها از پرداخت نشدن بودجه ادامه دارد كميته ملي المپيك: زير صفر رسيده ايم
صعود ذوب آهن به نيمه نهايي بسكتبال غرب آسيا
اخبار فوتبال جهان
گلايه هاي ملي پوشان دوچرخه سواري از نبود امكانات پس از حضور در مسابقات قهرماني آسيا
بدون تمرين 11 مدال كسب كرديم
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بانوي شهيد «طاهره اشرف گنجوي»
سند جنايت منافقين
بانوي شهيد «طاهره اشرف گنجوي» از همان ابتدا به درس خواندن توجه خاصي داشت. در تظاهرات و راهپيمايي ها شركت مي كرد و شعارنويسي بر روي ديوارها از ديگر اقدامات او بود. دوست داشت معلم بشود و مي گفت: «وظيفه ما خدمت رساني به مردم است و كاري كه از دست من برمي آيد معلمي است و چيز ياددادن به بچه ها.»
دوره هاي نظامي و امدادگري را نيز همزمان با جنگ ديده بود. به جبهه نرفت اما براي رزمنده ها كلاه و شال مي بافت و به جبهه مي فرستاد. در دبيرستان مقاله مي نوشت تا جبهه از ياد كسي پاك نشود. خيلي ها با حرف هاي او توانستند از مالشان بگذرند و به جبهه هديه بفرستند. خودش هم به جبهه خيلي كمك مي كرد. درسش كه تمام شد به عنوان معلم به كهنوج رفت (روستاي بارگاه). طاهره مي گفت: «روز اول فقط چند دانش آموز به سركلاسش آمدند. بچه ها هركدامشان از بس سر زمين كار كرده بودند، دست هايشان پيرشده بود. برايشان كتاب و دارو و دوا و چند تكه لباس خريدم. فردايش مدرسه غلغله شد.» سرانجام در يكي از روزهايي كه عازم روستا بود، اتوبوسشان مورد حمله منافقين قرارگرفت.
مادر همراه طاهره بود. تيراندازي به اتوبوس شروع شد. مادر از طاهره خواست اتوبوس را ترك كنند. چادر طاهره را كنار زد. پهلوي او با تير دريده شده بود. صورتش كبود كبود مثل ياس بنفش.
بسيج جامعه زنان

 



دايي و جلالي به يكديگر رسيدند تقابل استقلالي هاي ديروز و امروز در اصفهان

سرويس ورزشي-
هفته بيست و چهارم رقابت هاي ليگ برتر در شرايطي از امروز آغاز مي شود كه در حساس ترين ديدار تيم هاي سپاهان و استقلال در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم مي روند.
در چارچوب رقابت هاي هفته بيست و چهارم ليگ برتر امروز و فردا 9 ديدار در شهرهاي مختلف كشورمان برگزار مي شود كه بدون شك تقابل تيم استقلال با امير قلعه نويي و استقلالي هاي سابق در اصفهان نقطه عطف بازي ها است.
سپاهان اصفهان- استقلال تهران
ديدار استقلال و سپاهان جدال تيم هاي دوم و سوم جدول ليگ است كه حاشيه هاي فراواني خواهد داشت. تقابل امير قلعه نويي و استقلال همواره جذاب است ضمن اينكه به اين جذابيت رويارويي خسرو حيدري و استقلال را هم مي توان اضافه كرد. حضور جان واريو و عنايتي در تركيب سپاهان به حساسيت اين بازي مي افزايد. قلعه نويي و مظلومي تلاش كرده اند از حاشيه ها دوري كنند اما واقعيت اين است كه با گفتن اينكه ما با هم رفيق هستيم و فقط در ميدان رقيبيم حاشيه ها فراموش نخواهد شد. حساسيت اين ديدار آن قدر زياد است كه دو تيم مي گويند برنده بازي نيمي از راه قهرماني در ليگ برتر را طي كرده است.
صباي قم- ذوب آهن اصفهان
عبدالله ويسي با صباي قم نتايج خوبي گرفته و استقلال و سپاهان آرزو مي كنند ويسي يك برد ديگر هم با تيم جوان و بدون ستاره اش كسب كند تا آنها راحت تر بتوانند به صدر جدول برسند. ذوب آهن اما پس از دو شكست پياپي، هفته گذشته نفت آبادان را با شش گل قرباني كرد تا همچنان صدرنشين ليگ باقي بماند. شاگردان ابراهيم زاده به هيچ عنوان نمي خواهند صدرنشيني را از دست بدهند و براي برد به ميدان مي روند اما مشكل اين تيم و حتي صبا در قم زمين ناهموار ورزشگاه يادگار امام قم است. زميني كه امكان انجام بازي بر روي زمين را به بازيكنان نمي دهد. بنابراين ذوب آهني ها كار دشواري پيش رو دارند.
پيروزي تهران- فولاد خوزستان
سرخپوشان تهراني پس از برد خارج از خانه برابر شاهين توانستند جايگاه ششمي خود را در جدول تثبيت كنند و در اين هفته هم اگر بازنده شوند از اين رده پايين تر نخواهند آمد اما علي دايي اين رده را در شأن خود و تيم پيروزي نمي داند، براي همين هم مي خواهد در اين مسابقه به برد برسد تا شايد بتواند پيروزي را با هوادارانش آشتي دهد.
مجيد جلالي اما مربي كاركشته و عملگرايي است كه به خوبي مي داند چطور برابر تيم هاي بزرگ امتياز بگيرد. بنابراين دايي كار سختي پيش رو خواهد داشت.
برنامه مسابقات هفته بيست و چهارم ليگ برتر:
پنجشنبه 5/12/89
سپاهان- استقلال (فولادشهر- ساعت 15/16)
صبا- ذوب آهن (يادگار امام(ره)-ساعت15/16)
جمعه 6/12/89
راه آهن- شاهين بوشهر (اكباتان- ساعت15:15)
مس كرمان- نفت تهران( باهنر كرمان- ساعت 16)
سايپا- پاس همدان (انقلاب كرج-ساعت15:16)
پيكان قزوين- شهرداري تبريز ( رجايي قزوين- ساعت 15:16)
تراكتورسازي - استيل آذين (يادگار امام (ره) تبريز- ساعت 15:16)
نفت آبادان- ملوان انزلي (تختي آبادان- ساعت15:16)
پيروزي - فولاد (آزادي - ساعت15:17)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

شكست نزديك تيم ملي فوتسال ايران برابر قهرمان جهان
تيم ملي فوتسال ايران در ديداري تداركاتي 4 بر 3 برابر برزيل، قهرمان جهان شكست خورد. ديدار دوستانه تيم ملي فوتسال ايران و برزيل از ساعت 17 ديروز (چهارشنبه) در سالن پر از تماشاگر پيروزي اصفهان برگزار شد . ويو گومز، سيلوا، رافائل و گرلو گل هاي تيم ملي برزيل را به ثمر رساندند تا در اين مسابقه برزيل كه با نفرات اصلي خود به ايران آمده بود 4 بر 3 به برتري برسد. اين در حالي بود كه تيم ملي ايران در نيمه اول 2 بر يك از حريف پيش افتاده بود. گل هاي ايران را اصغر حسن زاده، وحيد شمسايي و محمد طاهري زدند.
نكونام در تيم منتخب لاليگا
بازيكن ايراني اوساسونا از ديد شركت كنندگان در نظرسنجي ماركا در تيم منتخب هفته قرار گرفت.سايت خبري وابسته به روزنامه ماركا جواد نكونام بازيكن ايراني اوساسونا را در تيم منتخب مردم و كارشناسان قرار داد. نام آرانسوبيا از دپورتيوو، كارواليو از رئال مادريد، مسي از بارسلونا و نكونام از اوساسونا در تيتر اين مطلب رويت مي شوند .
دروازه بان پيروزي در كميته انضباطي
كميته انضباطي حقيقي دروازه بان پيروزي ، كمالوند و كرار سرمربي و مهاجم تراكتورسازي ، كنگاني مديرعامل شاهين بوشهر و نظري دروازه بان تيم فوتسال گيتي پسند را احضار كرد.دليل احضار آنها تخلفاتي است كه به كميته انضباطي گزارش شده است.
تير قطري ها به سنگ خورد
بهانه جويي باشگاه السد قطر براي عدم برگزاري بازي اين تيم مقابل استقلال در ليگ قهرمانان آسيا از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا ( AFC ) رد شد.بهانه جويي باشگاه السد قطر براي عدم برگزاري مسابقه با استقلال در تهران و ورزشگاه آزادي با تاكيد فدراسيون فوتبال و AFC مبني بر امن بودن تهران و ايران رد شد. باشگاه السد قطر در نامه اي به كنفدراسيون فوتبال آسيا درخواست كرده بود به دليل امن نبودن تهران ديدار اين تيم با استقلال در روز 10 اسفند در ورزشگاه آزادي برگزار نشود.
سپاهان از بحرين به عربستان مي رود
تيم سپاهان براي حضور در اولين مسابقه خود در ليگ قهرمانان آسيا روز جمعه راهي عربستان مي شود. اين تيم كه در اولين بازي بايد به مصاف تيم الهلال برود، جمعه از طريق بحرين به عربستان مي رود. كاروان سپاهان پس از يك ساعت توقف در بحرين راهي عربستان مي شود. اين تيم روز سه شنبه هفته آينده ساعت 21 به وقت ايران مقابل الهلال قرار مي گيرد.
نفت آبادان همچنان بدون كاسيميرو
درحالي كه نه باشگاه نفت آبادان موضع رسمي خود را بابت ادامه همكاري با آلفردو كاسيميرو اعلام مي كند و نه اين مربي پرتغالي با صراحت درباره ادامه همكاري اش صحبت مي كند، تمرينات اين تيم بدون حضور كاسيميرو در حال پيگيري است. دو سه روزي است كه احمد پارو سرپرست نفت درحال تمرين دادن به بازيكنان است و كاسيميرو در آبادان نيست.
نيجريه 250 هزار دلار غرامت پرداخت مي كند
فدراسيون فوتبال نيجريه موافقت كرد به دليل لغو ديدار دوستانه با تيم ايران مبلغ 250 هزار دلار را به عنوان غرامت به طرف ايراني خود بپردازد. ديدار تداركاتي تيم هاي فوتبال ايران و نيجريه قرار بود در تاريخ 26 آبان ماه (17 نوامبر سال 2010) برگزار شود اما در فاصله دو روز مانده به برگزاري اين ديدار، مسئولان فدراسيون فوتبال كشور آفريقايي از انصراف خود از حضور در اين بازي خبر دادند. 250 هزار دلار غرامت در حالي مطرح مي شود كه فدراسيون فوتبال ايران درخواست 300 هزار دلار غرامت كرده بود. فيفا هم در اين مورد طرف ايران را گرفت و گفت دليل لغو بازي از سوي نيجريه اي ها دليل چندان قانع كننده اي نبوده است.
دوري 10 روزه ژاوي از ميادين
هافبك طراح تيم فوتبال بارسلوناي اسپانيا به دليل كشيدگي ساق پا به مدت 10 روز دور از ميادين خواهد بود. ژاوي در بازي تيمش مقابل اتلتيكو بيلبائو احساس مصدوميت كرد اما تا پايان اين مسابقه در ميدان ماند. پس از پايان اين مسابقه پزشكان بارسلونا او را معاينه و اعلام كردند كه براي بهبودي كامل بايد 10 روز دور از ميادين فوتبال باشد.
آيا استقلال در اصفهان پيروز مي شود؟!
استقلال 3315 روز است كه در اصفهان برابر سپاهان پيروز نشده است.دو تيم در شرايطي روز پنجشنبه با هم ديدار مي كنند كه اكنون 19 بار در مسابقات ليگ برتر به مصاف هم رفته اند كه سپاهان اصفهان با كسب 8 پيروزي عملكرد بهتري نسبت به رقيب ديرينه خود كه موفق به كسب 7 پيروزي شده، داشته است، 4 بازي دو تيم نيز با تساوي به پايان رسيده است. اما از نكات بسيار جالب توجه آمار بازيهاي دو تيم، شكست ناپذيري 9 ساله سپاهان برابر استقلال در اصفهان است، به طوري كه از آخرين شكست اين تيم برابر استقلال در اصفهان به 3315 روز قبل و 7 بهمن ماه 1380 باز مي گردد كه استقلالي ها در نخستين دوره ليگ برتر در ورزشگاه نفش جهان موفق به شكست سپاهان شدند.

 



قول داديم هر هفت روز يك قهرماني بياوريم سعيدلو: هيچ دخالتي در فدراسيون فوتبال ندارم

رئيس سازمان تربيت بدني تأكيد كرد هيچ دخالتي در امور فدراسيون فوتبال به ويژه در انتخاب سرمربي تيم ملي نخواهد داشت چرا كه اين فدراسيون داراي كميته فني و هيئت رئيسه است كه مي تواند تصميمات درستي اتخاذ كند و سازمان تربيت بدني تنها از اين انتخاب حمايت خواهد كرد.
علي سعيدلو سه شنبه شب در حاشيه مراسم اختتاميه مسابقات فوتبال جام يونس شكوري صحبت هايي در خصوص مسائل ريز و درشت ورزش داشت كه قسمت هايي از آن در ادامه مي آيد:
¤ پنجشنبه را روز مهمي مي دانم، از اين جهت كه ما قولي داده بوديم به ورزشكاران جانباز و معلول تا به آنها در صورت موفقيت در بازي هاي پاراآسيايي گوانگجو پاداشي اهدا كنيم كه اين پاداش روز پنجشنبه به قهرمانان جانباز و معلول اهدا خواهد شد.
¤ انتخاب سرپرست براي وزارت ورزش و جوانان خيلي مهم نيست، چه اين انتخاب صورت بگيرد يا نگيرد، ورزش كار خود را به خوبي دنبال مي كند. ما قول داده بوديم كه ورزش ايران هر هفت روز يك قهرماني، مدال و موفقيت جهاني و آسيايي كسب كند كه آخرين آن قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي ايران در جام جهاني بود كه براي دومين سال پي درپي صورت گرفت.
¤ متأسفانه موفقيت و قهرماني ملي پوشان كشتي فرنگي ايران در اين شلوغي كمتر مورد توجه قرار گرفت و اين در حالي بود كه آنها قهرماني را با شكست دادن تيم روسيه، قهرمان جهان بدست آورند.
¤ روز سه شنبه با اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال نشست داشتيم. در اين نشست موارد و مسائل مختلفي مطرح شد كه مهمترين آنها پيرامون تيم هاي ملي، قطعي شدن بودجه فدراسيون البته در سطح كلان، چگونگي حضور باشگاه هاي ايراني در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، ارائه گزارش در خصوص انتخاب سرمربي براي تيم ملي فوتبال ايران و... بود.
¤ من هيچ وقت از گزينه داخلي و خارجي براي هدايت تيم ملي فوتبال نام نبردم اما اعتقاد دارم از پتانسيل موجود در فوتبال ايران بايد استفاده كنيم و يك مربي كه بتواند تيم ملي را با اين قابليت هايي كه فوتبال ما دارد، هدايت كند، انتخاب كنيم. من هيچ وقت در امور فدراسيون فوتبال دخالت نمي كنم چرا كه فدراسيون كميته فني و هيئت رئيسه دارد. ما از انتخاب هاي فدراسيون حمايت هاي لازم را خواهيم داشت به شرطي كه اين انتخاب درست و جهت خواست مردم باشد.

 



برگزاري آخرين مجمع انتخاباتي در سال 89 رضازاده امروز رئيس مي شود؟!

پرونده آخرين مجمع انتخاباتي فدراسيون هاي ورزشي در سال 89 امروز با برگزاري مجمع فدراسيون وزنه برداري بسته خواهد شد.
مجمع انتخابات فدراسيون وزنه برداري ساعت 15 روز پنج شنبه به رياست حميد سجادي معاون امور ورزش سازمان تربيت بدني در محل هتل المپيك تهران برگزار خواهد شد تا رئيس 4 سال آينده اين فدراسيون با رأي اعتماد اعضاي مجمع انتخاب شود. حسين رضازاده، سرپرست فدراسيون، محمد حسين برخواه قهرمان پيشين وزنه برداري ايران و جهان، مهران آذري سرمربي فعلي تيم وزنه برداري جوانان مناطق نفت خيز جنوب و حميد هيدارن مسئول رسانه اي كنفدراسيون وزنه برداري آسيا 4نامزد رياست فدراسيون وزنه برداري هستند.
حسين رضازاده كه از 29 آذرماه سال 88 با حكم علي سعيدلو مسئوليت سرپرستي فدراسيون وزنه برداري را برعهده گرفته به نظر نمي رسد براي جلب رأي اعتماد اعضاي مجمع با رقيب جدي روبرو باشد.اميد مي رود در دوره جديد مديريت فدراسيون وزنه برداري، اين رشته با بكارگيري تمامي پتانسيل ها و ظرفيت هاي علمي و فني وزنه برداري ايران دامنه افتخارات و مدال آوري هاي خود را در سطح آسيا و المپيك افزايش دهد.

 



هفته پانزدهم ليگ برتر بسكتبال امروز آغاز مي شود خيال آسوده پتروشيمي از صدرنشيني

غيبت ذوب آهن در هفته پانزدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باعث شده تا تيم پتروشيمي با خيال آسوده نسبت به صدرنشيني خود به ميدان برود.
هفته پانزدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري يك ديدار در تهران و چهار ديدار در شهرستان ها برگزار مي شود. در اين هفته از مسابقات تيم ذوب آهن كه با 25 امتياز در صدر جدول رده بندي قرار دارد به دليل حضور در مسابقات باشگاه هاي غرب آسيا ديدار مقابل دانشگاه آزاد را برگزار مي كند. همين مسئله باعث شده نزديكترين رقيب اين تيم اصفهاني يكي از راحت ترين ديدارهاي خود را برگزار كند.
پتروشيمي نزديكترين تيم به ذوب آهن است كه در پايان ديدارهاي اين هفته صدرنشين خواهد شد. حتي اگر نتيجه ديدار مقابل كاسپين قزوين را واگذار كند. هرچند كه اين تيم در ديدار رفت حريف خود را با شكست مواجه كرده بود. شاگردان عباس آقاكوچكي در تيم راه و ترابري قم هم اطمينان دارند كه اين هفته با هر نتيجه اي يك پله ارتقا خواهند داشت و در رده دوم قرار مي گيرند. حتي اگر برعكس ديدار رفت مغلوب گرگاني ها شوند.
برنامه ديدارهاي هفته پانزدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و جدول رده بندي دوازده تيم شركت كننده در اين رقابت ها به شرح زير است:
پنجشنبه 5 اسفندماه
¤ بانك سامان- ب.آ شيراز
¤ راه و ترابري قم- شهرداري گرگان
¤ هيئت شهركرد- مهرام تهران
¤ شركت ملي حفاري- توزين الكتريك كاشان
¤ پتروشيمي بندرامام - كاسپين قزوين
جدول رده بندي:1- ذوب آهن اصفهان (12 برد، يك باخت، 25 امتياز)،2- پتروشيمي بندرامام (11 برد، 3 باخت، 25 امتياز)،3- راه و ترابري قم (10 برد، 4 باخت، 24 امتياز) و...

 



نگران بازي برگشت شديم پيروزي شكننده اميدهاي ايران مقابل قرقيزستان

تيم فوتبال اميد كشورمان دور رفت از مرحله نخست انتخابي المپيك 2012 لندن را با پيروزي شكننده مقابل قرقيزستان پشت سرگذاشت تا براي برگزاري ديدار برگشت در قرقيزستان پشتوانه قابل اتكايي نداشته باشد و بازهم با ترس و لرز در ديداري حساس به ميدان برود.
نخستين ديدار تيم فوتبال اميد كشورمان در راه رسيدن به المپيك 2012 لندن از ساعت 15 روز چهارشنبه با قضاوت «چايا عالي مهاپاپ» از تايلند برابر اميد قرقيزستان آغاز شد كه در پايان اين ديدار شاگردان هومن افاضلي با نتيجه يك بر صفر مقابل حريف نه چندان قدرتمند خود به پيروزي رسيدند .
تيم فوتبال اميد كشورمان كه حسرت 36 ساله حضور در المپيك را يدك مي كشد، در اين مسابقه با وجود ارائه يك بازي تهاجمي تنها به يك گل رسيد كه آنهم در دقيقه 34 توسط بختيار رحماني از روي يك ضربه ايستگاهي وارد دروازه تيم ميهمان شد.
اميدهاي فوتبال ايران با اين اندوخته اندك در ديدار برگشت با قرقيزستان كه روز 18 اسفندماه در بيشكك برگزار مي شود، به ميدان خواهند رفت. ايران در هر دو نيمه برتر از تيم قرقيزستان بود و بارها تا آستانه گلزني پيش رفت اما حاصل تلاش آنها تنها يك گل بود.
هر چند پيروزي در بازي رفت اميدها را از نظر روحي در شرايطي خوبي قرار داد اما با توجه به برگزاري بازي برگشت در قرقيزستان و حذفي بودن مسابقه، بايد نگران پيروزي يك بر صفر در ديدار رفت باشيم.
تركيب تيم اميد: شجاع خليل زاده، رسول كر، رضا طلبه، كمال كاميابي نيا، علي مرزبان، بختيار رحماني، آرش افشين(85- حسين ابراهيمي)، محسن مسلمان( ايمان موسوي - 75)، محمد رشيد مظاهري، مهرداد جماعتي، امير شرفي( 64- مهدي دغاغله)

 



گلايه ها از پرداخت نشدن بودجه ادامه دارد كميته ملي المپيك: زير صفر رسيده ايم

دبيركل كميته ملي المپيك با اشاره به درخواست هاي مكرر خود نسبت به تأمين بودجه موردنياز اين كميته گفت: بي توجهي به اين درخواست ها موجب شده از همه چيز و همه كس عقب باشيم و موجودي كميته ملي المپيك در حساس ترين شرايط به زير صفر رسيده است.
بهرام افشارزاده ضمن تأكيد بر ضرورت تأمين بودجه كميته ملي المپيك در مقطع زماني حال حاضر اظهار داشت: بيشتر از چند ماه براي كسب سهميه بازي هاي المپيك لندن در رشته هاي مختلف فرصت نداريم اما بودجه اي هم نداريم كه با تكيه بر آن از فرصت باقي مانده بهترين استفاده را ببريم. از مجموع 12ميليارد تومان بودجه جاري كميته ملي المپيك هنوز 2ميليارد تومان آن پرداخته نشده است. يك ميليارد تومان هم بابت بودجه مصوب بازي هاي آسيايي گوانگجو طلبكاريم.
وي يادآور شد: باتوجه به سال پررفت و آمد و شلوغي كه پيش رو داريم 82ميليارد تومان براي بودجه سال آينده خود تخمين زده ايم كه طبق برنامه ريزي ها بخش زيادي از آن صرف اعزام ها و اجراي برنامه هاي آماده سازي تيم هاي مختلف براي كسب سهميه المپيك خواهد شد. البته احتمال اينكه مبلغ مصوب شده نهايي تغيير كرده باشد، زياد است. اما به هرحال از اين بودجه پيشنهادي هيچ رقمي دريافت نكرده ايم.

 



صعود ذوب آهن به نيمه نهايي بسكتبال غرب آسيا

تيم بسكتبال ذوب آهن با برتري مقابل شانويل لبنان در مجموع دو ديدار رفت و برگشت به مرحله نيمه نهايي مسابقات باشگاه هاي غرب آسيا صعود كرد.
ديدار برگشت تيم هاي ذوب آهن و شانويل لبنان از مرحله يك چهارم نهايي مسابقات بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا سه شنبه شب در ورزشگاه اختصاصي شانويل برگزار شد و با نتيجه 80 بر 76 به سود نماينده كشورمان به پايان رسيد. ذوب آهن كه در ديدار رفت و در سالن ملت اصفهان تنها با يك اختلاف امتياز و با نتيجه 70 بر 69 موفق به شكست حريف خود شده بود با كسب پيروزي در ديدار برگشت به مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا صعود كرد. الجلا سوريه حريف ذوب آهن در مرحله نيمه نهايي است. اين تيم در مرحله يك چهارم نهايي تيم دانشگاه اپلايد ساينس اردن را از پيش رو برداشت.

 



اخبار فوتبال جهان

انتقاد شديد گاتوسو از تصميم يوفا
بازيكن خشن آ. ث ميلان ايتاليا از تصميم يوفا در مورد جريمه وي به شدت انتقاد كرد و مدعي شد رئيس اتحاديه فوتبال انگليس مالك مسايل پشت پرده يوفا است. جنارو گاتوسو بازيكن خط مياني ميلان براساس حكم اوليه يوفا به 5 جلسه محروميت از حضور در بازي هاي اروپايي محكوم شد چرا كه به غيراز غيبت در بازي برگشت به دليل محروميت از بازي براي 4 بازي بعدي هم محروم شناخته شد.
به اين ترتيب گاتوسو تنها به شرطي رنگ ليگ قهرمانان اروپا امسال را مي بيند كه تيمش به فينال برسد.
وي پس از شنيدن اين حكم قطعي و صادر شده گفت: تعجب مي كنم كه رئيس اتحاديه فوتبال انگليس هنوز هم مالك پشت پرده يوفا است و مسايل پنهان اين اتحاديه را مديريت مي كند. شايد بهتر باشد يوفا براي جردن(كمك مربي تاتنهام) دسته گل بفرستد تا شايد به خاطر توهيني كه به من كرده ناراحت نشود.
تماس تلفني آبراموويچ با گوارديولا
مالك ثروتمند چلسي در تماس تلفني از سرمربي بارسلونا خواست هرچه سريع تر مقدمات ترك كاتالونيا را فراهم كند.
يك روزنامه محلي در كاتالونيا معتقد است كه آنچلوتي در بهترين حالت تا يك شكست ديگر در اردوي آبي هاي لندن دوام مي آورد و به سرعت جاي خود را به يك مربي بزرگ موفق مي دهد.
اين مربي بزرگ بايد آن قدر قابل اطمينان باشد تا تمامي حاميان مالي چلسي را با پيروزي هاي پياپي و سريالي و قهرماني هاي رويايي در جاي خود نگاه دارد و آبراموويچ را از يك شكست مالي سنگين نجات دهد.
جوزپه گوارديولا يكي از همين گزينه ها است كه با توجه به كارنامه درخشان و بي حرف و حديثش جاي هيچ شكي را در دل مرد ثروتمند روس باقي نمي گذارد. روزنامه بيست دقيقه چاپ بارسلونا در مقاله اي بي نام و نشان و مبهم از تماس تلفني آبراموويچ با گوارديولا پرده برداشته و مدعي است كه مداركي براي اثبات اين مذاكرات پنهاني در دست دارد. اين درحالي است كه گوارديولا در فضاي رسانه اي قرارداد خود را تمديد كرده اما امضاي اصلي را امروز برقرارداد يك ساله خود حك خواهد كرد. امضايي كه بدون ترديد تحت تاثير پيشنهاد وسوسه كننده آبراموويچ خواهد لرزيد.
فابرگاس به بارسا نزديك تر شد
مهاجم كاتالونيايي آرسنال با توجه به موافقت پشت پرده مقامات آرسنال با پيشنهاد 45 ميليون يورويي بارسا به تيم زادگاهش نزديك تر شد.سسك فابرگاس كه مشتريان جدي مثل رئال مادريد، چلسي و اينترميلان دارد همچنان بازيكن آينده آبي و اناري ها لقب داشته و هواداران پرشمار بارسلونا حتي طاقت شنيدن شايعاتي مبني بر مذاكره او با رئال مادريد را هم ندارند.
درحالي كه خبر مذاكره پرس، مديرعامل باشگاه رئال مادريد با وكيل فابرگاس توسط سايت رسمي رئال مادريد نيز تاييد شده اما همچنان مي شود مشتري اصلي فابرگاس را بارسلونا ناميد.
ساندرو روسل مديرعامل باشگاه بارسلونا دراين باره گفت: آرسنال با 45 ميليون يورو موافق است و تصور مي كنم ديگر مشكلي براي انتقال او در فصل تابستان وجود نداشته باشد. با توجه به بازي بسيار مهم ما با آرسنال و به احترام اين باشگاه بزرگ انگليسي فعلا در اين مورد هيچ قدمي برنمي دارم اما پس از بازي با آرسنال و بنا به تعهدم نسبت به هواداران بارسلونا با تمام قدرت مالي و سياسي باشگاه براي خريد سسك فابرگاس اقدام خواهم كرد.
هري ردنپ: با 100 ميليون پوند هم لوكا مودريچ را نمي فروشم
هري ردنپ، سرمربي تاتنهام، تاكيد كرد كه لوكا مودريچ، هافبك كروات تيمش را حتي در ازاي مبلغ 100 ميليون پوند نخواهد فروخت.
مودريچ در آوريل 2008 با انتقالي 6/16 ميليون پوندي از دينامو زاگرب به تاتنهام پيوست. او در رقابت هاي اين فصل بازي هاي بسيار خوبي در تركيب تاتنهام به نمايش گذاشته و يكي از بهترين بازيكنان تيمش بوده است. در چند روز اخير شايعاتي در مورد انتقال احتمالي مودريچ به منچستريونايتد منتشر شده است. گفته مي شود فرگوسن اين بازيكن كروات را جانشيني مناسب براي پل اسكولز مي داند و قصد دارد او را با انتقالي 35 ميليون پوندي به اولد ترافورد ببرد.
اما ردنپ در گفتگو با خبرنگاران گفت: «او بازيكن فوق العاده اي براي ماست. نمي توانيد بازيكني را جانشين او كنيد. او نه تنها بازيكن فوق العاده اي است بلكه شخصيت بسيار ويژه اي نيز دارد.
مودريچ تنها بازيكن تاتنهام نيست كه طرفداران زيادي دارد. گرت بيل نيز مشتريان پروپا قرص زيادي دارد اما ردنپ قصد فروش هيچ يك از ستاره هايش را ندارد.
فروش نام ورزشگاه نوكمپ
گفته مي شود باشگاه بارسلونا چيزي نزديك به 400 ميليون يورو بدهي دارد و مسئولان اين باشگاه براي كاهش اين بدهي هنگفت، قصد دارند نام ورزشگاه معروف شان، نوكمپ، را به بالاترين پيشنهاد به فروش برسانند.
مديران باشگاه بارسلونا پس از فروش فضاي تبليغاتي روي پيراهن باشگاه به يك كمپاني قطري، به دنبال يافتن منابع درآمد جديدي هستند.گفته مي شود بار ديگر كمپاني قطري براي به دست آوردن حق نامگذاري ورزشگاه اختصاصي بارسلونا ابراز تمايل كرده بود اما پس از اينكه مشخص شد تنها 5 ميليون يورو درسال به اسپانسر خواهد رسيد، مديران كمپاني قطري از اين تصميم صرف نظر كردند. اخيرا يوهان كرويف، اسطوره باشگاه بارسلونا، تصميم مديران باشگاه بارسلونا براي فروختن فضاي تبليغاتي پيراهن باشگاه را مورد انتقاد قرار داد.
پيش از اين تنها نام يونيسف و آن هم به دلايل خيريه روي پيراهن باشگاه درج شده بود.
اورا تا 2014 تمديد كرد
مدافع تيم فوتبال منچستر يونايتد قرارداد خود را پس از هفته ها رايزني با وكلاي فرانسوي خود تا پايان سال 2014 تمديد كرد. پاتريك اورا ظهر ديروز قرارداد خود را با باشگاه منچستريونايتد تمديد كرد.
مدافع چپ من يونايتد با 29 سال سن با حضور در دفتر نقل و انتقالات منچستريونايتد قرارداد خود را تا پايان فصل 2013- 2014 تمديد كرد. او از سال 2006 به عضويت شياطين سرخ منچستر درآمده است. اورا فرزند يك ديپلمات فرانسوي است و اصالتا ريشه سنگالي دارد.

 



گلايه هاي ملي پوشان دوچرخه سواري از نبود امكانات پس از حضور در مسابقات قهرماني آسيا
بدون تمرين 11 مدال كسب كرديم

تيم ملي دوچرخه سواري كشورمان با كسب 11 مدال شامل دو طلا، 5نقره و 4 برنز به كار خود در سي و يكمين دوره مسابقات دوچرخه سواري قهرماني بزرگسالان آسيا و هجدهمين دوره رقابتهاي جوانان آسيا پايان داد.
مسابقات دوچرخه سواري قهرماني آسيا در شرايطي از 20 الي 30 بهمن ماه در مواد پيست و جاده در دو رده سني جوانان و بزرگسالان برگزار شد كه تمامي مدال هاي كسب شده توسط آقايان بدست آمد و بانوان از رسيدن به مدال ناكام ماندند.
علي زنگي آبادي رئيس فدراسيون دوچرخه سواري كشورمان با اشاره به عملكرد مطلوب ملي پوشان كشورمان در اين رقابتها گفت: از عملكرد تيم ملي در اين دوره كاملا راضي هستم؛ چرا كه تيم توانست در مجموع 11 مدال به دست آورد.
وي در خصوص عدم موفقيت تيم سرعت پيست در كسب مدال در رده سني بزرگسالان تصريح كرد: در اين بخش با توجه به مشكلاتي (نبود پيست و شرايط تمرين) كه همه نيز در جريان آن هستيد ركابزنان ما تمرين مناسبي نداشتند. به علاوه با نگاهي به تركيب تيم در اين دوره متوجه مي شويد كه از ركابزنان رده اميد استفاده كرده بوديم. اين دوچرخه سواران تركيب تيم ايران در 4 سال آينده را تشكيل خواهند داد.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري گفت: در رده سني جوانان در رشته سرعت و نيمه استقامت مدال هاي خوبي را به دست آورديم كه رضايت بخش بود.
زنگي آبادي در خصوص مرحله آخر جام جهاني دوچرخه سواري تصريح كرد: با توجه به اين كه سفارت انگليس رواديد صادر نكرد ما اين مرحله را نيز به مانند مرحله دوم در كلمبيا را از دست داديم.
وي افزود: همين امر موجب شد كه ما شانس كسب سهميه المپيك در بخش پيست را از دست بدهيم و ديگر شانسي در اين بخش نداريم و ترجيح مي دهيم براي بخش جاده تلاش كنيم.
¤ ¤ ¤
مسابقات بخش پيست مسابقات قهرماني دوچرخه سواري آسيا در تايلند درحالي به پايان رسيد كه تيم سرعت رده بزرگسالان ايران نتوانست حتي مدال سومي دوره قبل را هم تكرار كند.
مسابقات بخش پيست در دو قسمت سرعت و نيمه استقامت درحالي به پايان رسيد كه تيم ايران در دو رده سني با كسب 8 مدال به كار خود پايان داد و اين درحالي بود كه تيم سرعت ايران در رده سني بزرگسالان نتوانست سهمي از 8 مدال به دست آمده را به خود اختصاص دهد.
در حسرت تكرار عنوان سومي
اين تيم سال گذشته در رقابت هاي امارات توانسته بود در رشته تيم اسپرينت يك مدال برنز كسب كند و اميد مي رفت كه در اين دوره حداقل اين مدال را تكرار كند. تيمي كه در بازي هاي آسيايي گوانگجو در همين رشته؛ اما با تركيبي تقريبا متفاوت براي اولين بار مدال (برنز) اين رشته در سطح بازي هاي آسيايي را براي دوچرخه سواري ايران به دست آورد.تيم ملي ايران پس از بازي هاي آسيايي گوانگجو براي كسب سهميه المپيك لندن راهي ملبورن استراليا شد. تيمي كه با خستگي گوانگجو در مصاف با حريفان جهاني و آسيايي (چين و ژاپن) نتوانست كاري از پيش ببرد و پس از بازگشت نيز ركابزنان اين تيم با دلخوري از بي مهري سازمان تربيت بدني در اهداء پاداش 5 ميليوني پيش از اعزام به گوانگجو و تقسيم پاداش مدال برنز بين 3 ركابزن تيم اسپرينت راهي خانه شدند.
تيم مدال آور گوانگجو
در تايلند چهارم شد
محمود پراش، حسنعلي ورپشتي و فرشيد فارسي نژاديان 3 ركابزني بودند كه اولين مدال برنز تيم اسپرينت را براي ايران در گوانگجو به ارمغان آوردند؛ اما از اين 3 ورزشكار تنها محمود پراش راهي مسابقات قهرماني آسيا در تايلند شد و در كنار محمد پراش و احمد اصغرپور براي ايران در رشته تيم اسپرينت ركاب زد و درنهايت هم تيم ايران در اين رشته مغلوب تيم مالزي شده و در رده چهارم ايستاد.
ورپشتي كه مشكلات مالي، دوري از خانواده و نبود پيست مناسب براي تمرينات و در نهايت عدم توجه سازمان تربيت بدني را دليل بي انگيزگي خود عنوان كرد و برهمين اساس ترجيح داد تا به جاي حضور در سومين مرحله جام جهاني چين و مسابقات قهرماني آسيا در تايلند راهي شهر خود شده و براي تأمين زندگي به كار و تلاش بپردازد و شايد به همين دليل فارسي نژاديان نيز راهي تايلند نشد.
مدال آوران دوچرخه سواري ايران
در بازي هاي آسيايي
¤ مدال طلا در دور امتيازي بزرگسالان توسط محمد رجبلو
¤ مدال طلا در تايم تريل انفرادي جوانان توسط امير كلاهدوز
¤ مدال نقره در 4 كيلومتر تعقيبي انفرادي بزرگسالان توسط عليرضا حقي
¤ مدال نقره در 4 كيلومتر تعقيبي انفرادي جوانان توسط پيام سعدي پور
¤ مدال نقره در اسكرچ بزرگسالان توسط آروين معظمي گودرزي
¤ مدال نقره در مديسون بزرگسالان توسط عليرضا حقي و محمد رجبلو
¤ مدال نقره در كايرين جوانان توسط محمد دانشور
¤ مدال برنز در تيم اسپرينت جوانان با تركيب ادريس كاظمي، ابوالفضل زارع زاده و محمد دانشور
¤ مدال برنز در 4 كيلومتر تعقيبي تيمي جوانان با تركيب امير كلاهدوز، عارف بي گناه، پيام سعدي پور و سجاد جعفرنسب
¤ مدال برنز در تايم تريل انفرادي بزرگسالان توسط حسين عسگري
¤ مدال برنز در استقامت جاده بزرگسالان توسط حسين عسگري

به جاي تمرين در پيست چوبي روي قرقره تمرين مي كردم!
رجبلو:استعدادهاي ايران بدون امكانات حيف مي شوند
محمد رجبلو پس از كسب عنوان قهرماني در رقابت هاي دوچرخه سواري آسيا معتقد است ايران پراز استعدادهاي مستعد در ورزش دوچرخه سواري است كه بدون امكانات لازم حيف مي شوند.
قهرمان دوچرخه سواري آسيا اظهار كرد: با توجه به شرايطي كه در كشور وجود داشت و آب و هواي فصل رقابت ها و نبود يك پيست استاندارد نتوانستيم تمرين هاي خوبي در كشور انجام دهيم. اردويي نيز برگزار نشد و همه ملي پوشان با آمادگي كامل پا به تايلند نگذاشتند، ولي با تمام اين تفاسير نتايج درخشاني گرفتيم. در ايران پيست سيماني بود و به علت سرماي هوا من فقط روي قرقره و تردميل تمرين كردم. دووميداني كاران و قايقرانان مي دانند تمرين روي قرقره يعني چه و دشواري آن را حس مي كنند. خيلي فاصله است بين ركابزناني كه در پيست چوبي تمرين كرده اند و كسي كه روي قرقره تمرين مي كند. در اين رقابتها خدا واقعا كمك كرد و من توانستم طلاي آسيا را كسب كنم. در ماده ديگر نيز كه مدال نقره را كسب كرديم متاسفانه با كم شانسي كه آوردم و مصدوم شدم با آمادگي كامل در رقابت شركت نكردم و در آخر مسابقه كم آوردم و مدال نقره گرفتيم اما حق ما مدال طلا بود.
وي ادامه داد: بايد بگويم اين نتايج هم جاي تاسف و هم جاي خوشحالي دارد. خوشحالي به اين دليل كه توانستيم نتايج خوبي در ميان رقباي قدرتمند آسيايي كسب كنيم و ايران را در آسيا سربلند كنيم اما تاسف من از اين است كه در ايران در رشته دوچرخه سواري استعدادهاي فراواني داريم، اما امكاناتي نداريم و با اين شرايط همه اين استعدادها از بين مي روند. با اين همه استعداد اما بنيه سرمايه گذاري ها دراين ورزش چقدر است؟ با شرايط تمريني كه داشتيم و آمادگي كمي كه در ركابزنان ايران وجود داشت اين نتايج درخشان را كسب كرديم. ركابزنان با استعداد داريم كه دربين قدرت هاي آسيا مدال مي گيريم. اقليم كشور ما به گونه اي است كه جوانان ايران از نظر فيزيكي بسيار خوب هستند، ديگر فاكتور لازم دراين رشته كه هوش است را نيز داريم، اما براي موفقيت بايد سرمايه گذاري ها و مديريت بيشتر و بهتر شود.
رجبلو درباره امكانات ايران در رشته دوچرخه سواري تاكيد كرد: چند سال است كه مي گويم يك پيست چوبي آماده شود تا بتوانيم تمرين هاي بهتري داشته باشيم، اما نتيجه اي از اين پيگيري ها نگرفتيم. براي پيشرفت و صعود به جايگاه هاي بالاتر بايد شرايط را نيز بهتر كنيم. اين همه استعدادها و ركابزن جوان در كشور وجود دارد كه به وسايل و تمرين و برنامه ريزي نياز دارند.

با داشتن يك پيست استاندارد، مدالي از دست نخواهيم داد
دانشور: بي تجربگي باعث شد طلا را از دست بدهم
محمد دانشور پس از كسب مدال نقره و برنز در دو ماده دوچرخه سواري قهرماني آسيا معتقد است: اگر يك پيست استاندارد و سرپوشيده در اختيار ركابزنان ايراني باشد، هيچ مدالي از دست ايران خارج نخواهد شد.
ملي پوش جوان دوچرخه سواري ايران اظهار كرد: سطح رقابتها بسيار بالا بود و رقابت با كشورهاي چين، كره جنوبي، تايلند كه از بزرگان ماده سرعت هستند و هميشه اول، دوم و سوم آسيا هستند بسيار دشوار بود. با وجود نيمه آمادگي كه داشتم، توانستم اين مدال را براي كشورم كسب كنم. تمام رقيبانم براي كسب مدال ركاب مي زنند و پتانسيل بالايي بين همه شركت كنندگان بود. به نظرم با بدشانسي دوم شدم. به راحتي مي توانستم مدال طلا را كسب كنم، اما كمي بي تجربگي باعث شد مقام قهرماني را از دست بدهم.وي گفت: البته بايد بگويم اگر ايران پيستي استاندارد داشت، همان طور كه مربي تيم نيز گفته است، مي توانستيم رقيبان را با فاصله زيادي شكست دهيم و اجازه ندهيم هيچ مدالي از دستان ركابزنان ايراني خارج شود. اگر سازمان لطفي بكند و پيستي استاندارد تهيه كند، تمرين هاي تيمي ما بيشتر مي شود و با كسب تجربه و هماهنگي بيشتر مي توانيم پيشرفت سريعتري داشته باشيم. در اين رقابتها شايستگي ركابزنان ايراني مشخص شد و فكر مي كنم بايد به فكر ادامه اين موفقيت ها باشيم.

هنوز فرصت داريم پراش: با كمترين تمرين راهي تايلند شديم
دارنده مدال برنز دوچرخه سواري بازي هاي آسيايي گوانگجو گفت: تنها با 4 جلسه تمرين در تهران و 2 جلسه تمرين در تايلند به مصاف تيم هاي چين، ژاپن، كره و مالزي در قهرماني آسيا رفتيم.
محمود پراش با اشاره به عملكرد تيم سرعت ايران در مسابقات قهرماني آسيا در تايلند عنوان كرد: پس از بازي هاي آسيايي گوانگجو راهي اولين مرحله جام جهاني در استراليا شديم.وي افزود: پس از بازگشت از ملبورن تمرينات خود را در پيست آزادي تهران از سر گرفتيم تا اين كه به دليل سردي هوا و شروع بارش تمرينات تعطيل شده و راهي خانه شديم.پراش گفت: تمرينات در اين مدت روي دستگاه ثابت دنبال شد و پس از شركت در سومين مرحله جام جهاني در چين، با همين شرايط و بدون تمرين مناسب و كافي 4 روز پيش از آغاز مسابقات قهرماني آسيا راهي تايلند شديم.
دارنده مدال برنز تيم اسرپينت بازي هاي آسيايي گوانگجو گفت: با دو روز تمرين خوب در پيست تايلند رقابت هاي خود را با ركابزنان چين، ژاپن، كره و مالزي آغاز كرديم. متأسفانه به خاطر همان عدم آمادگي به دليل نبود تمرينات مناسب در اين بخش، تيم مالزي با 3 دهم ثانيه اختلاف ما را در تيم اسرپينت گرفت و ما چهارم شديم، در حالي كه در گوانگجو ما سوم شده بوديم.
پراش با اشاره به المپيك لندن گفت: ما شانس چهار مرحله جام جهاني را از دست داديم اما تيم ملي ايران هنوز فرصت دارد و ما فروردين ماه آينده مسابقات قهرماني جهان در هلند را در پيش رو داريم. در صورتي كه فدراسيون برايش كسب سهميه در بخش سرعت مهم باشد مي تواند با جذب حمايت هاي مالي شرايط را براي رسيدن به آمادگي و شركت تيم در مسابقات را فراهم كند؛ چرا كه امكان دارد فدراسيون جهاني به قاره آسيا 3 سهميه براي حضور در لندن بدهد و اگر قرار است تيم سومي از آسيا راهي لندن شود اين حق ما است.

يك پله بالاتر از ديگر كشورها بوديم گودرزي: نتايجي كه كسب كرديم، باور نكردني بود
آروين معظمي گودرزي پس از بازگشت از رقابت هاي قهرماني آسيا معتقد است ركابزنان ايراني از ديگر كشورهاي آسيا يك درجه بالاتر هستند.
دارنده مدال نقره ماده اسكرچ قهرماني آسيا اظهار كرد: با توجه به شرايط موجود در كشور و كمبودهايي كه در پيست داشتيم به خوبي تمرين نكرديم. شرايط آب و هوا پيش از اعزام به رقابت ها خوب نبود و در پيست تمرين نكرديم، فقط توانستم در شهر خودم تمرين هايي داشته باشم و بايد بگويم كه با آمادگي كامل در اين رقابتها حاضر نشدم.وي اضافه كرد: پيش از مسابقه ها اردويي برگزار نشد، اما نتيجه اي كه كسب كرديم باور نكردني است. واقعا فكر نمي كردم چنين نتيجه اي كسب كنم و حالا به آينده اميدوارتر هستم. در طول مسابقه ها شاهد اين بوديم كه ركابزنان ايراني يك درجه بالاتر از ديگر كشورها بودند و در كسب مقام نيز همين تفاوت را ثابت كرديم.گودرزي ادامه داد: تازه كار ما شروع شده است و كم كم قصد داريم توانايي هايمان را نشان دهيم و به فكر رقابتهاي جهاني باشيم. از امروز به فكر شركت در رقابت هاي جهاني زير بيست و سه سال هستم و با تلاش بيشتر مي خواهم با آمادگي كامل در اين رقابت شركت كنم. هنوز كسي موفق به كسب مدال نشده است. اما با پتانسيلي كه در ركابزنان مي بينم فكر مي كنم مي توانيم در آينده خبر كسب مدال در رقابت هاي بزرگتر را بشنويم.

 



اخبار ورزش ايران

بررسي زمان آغاز مرحله پلي آف ليگ واليبال
رئيس سازمان ليگ فدراسيون واليبال از نامشخص بودن زمان دقيق آغاز مرحله پلي آف مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور خبر داد و گفت: احتمال اينكه اين مرحله از رقابت ها نسبت به زمان از پيش تعيين شده با تاخير برگزار شود، زياد است. منوچهر پورحسن با يادآوري اينكه در برنامه ريزي اوليه تاريخ 10 فروردين ماه به عنوان زمان آغاز مرحله پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر تعيين شده بود، اظهار داشت: در صورتيكه از همين تاريخ ديدارهاي ليگ برتر را آغاز كنيم پخش تلويزيوني را از دست خواهيم داد. به همين دليل احتمال دارد بازي ها را با تاخير پيگيري كنيم. وي ادامه داد: در صورتيكه بخواهيم فاكتور پخش مستقيم بازي ها را براي مرحله پلي آف حفظ كنيم بايد دور رفت مرحله پلي آف را از 14 فروردين ماه آغاز كنيم. در اين صورت برگزاري دور برگشت اين مرحله از رقابت ها به 17 فروردين ماه موكول مي شود و به همين ترتيب مسابقات ليگ برتر با تاخير چند روزه به پايان مي رسد. رئيس سازمان ليگ فدراسيون واليبال با اشاره به اينكه مرحله پلي آف ليگ برتر با حضور چهار تيم برتر هر يك از گروه هاي «الف» و «ب» و به صورت 2 از 3 برگزار مي شود، تصريح كرد: اگر مرحله پلي آف از 14 فروردين ماه آغاز شود و در صورتيكه اين مرحله از رقابت ها نيازي به ديدار سوم نداشته باشد مسابقات ليگ برتر 28 ارديبهشت ماه به پايان مي رسد در غير اين صورت براي بسته شدن كامل پرونده ليگ برتر بايد تا چهارم خردادماه صبر كنيم.
سوريان: مي توانيم در المپيك
بهترين نتيجه تاريخ را بگيريم
دارنده 5 مدال طلاي كشتي فرنگي جهان گفت: مي توانيم در المپيك لندن بهترين نتيجه تاريخ را بگيريم.
حميد سوريان با اشاره به تكرار قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي در جام جهاني اظهار كرد: واقعيت اين است كه حرفي براي گفتن نمانده و كشتي فرنگي در عمل همه چيز را ثابت كرده است. در دهه اخير آرزويمان بود كه با چنين تيم هايي حتي كشتي بگيريم ولي حالا آنها را 7-صفر يا 6-1 شكست مي دهيم كه اين را مديون محمد بنا هستيم. وي ادامه داد: اين قهرماني اعتماد به نفس كشتي فرنگي را دو چندان كرد. پس از سالها حسن رنگرز قهرمان جهان شد، سپس من چند طلا گرفتم و امسال هم علي اكبري طلاي سنگين وزن را گرفت. اينها همگي به كشتي ايران روحيه داد ولي حالا شرايط طوري شده كه در هر هفت وزن كشتي گيران ما مدعي سطح اول جهان هستند. محمد بنا با تزريق روحيه و اعتماد به نفس شرايطي بوجود آورده كه حتي در جام جهاني برخلاف تصورات سبك وزن ها بهتر از كشتي گيران وزن هاي بالا نتيجه گرفتند. با اين شرايط مي توانيم بهترين نتيجه تاريخ كشتي فرنگي ايران را در المپيك لندن رقم بزنيم. سوريان در پايان در مورد تكرار مدال هاي طلايش گفت: المپيك نزديك است و در اين دو سال با تمام توان تلاش مي كنم تا ملي پوش شوم و به هدف اصلي ام كه قهرماني المپيك است برسم. 500 روز تا المپيك زمان داريم و اميدوارم در آنجا كه عيار ورزش كشورها سنجيده مي شود بهترين مدال ها را بگيريم.
تيم كشتي آزاد بسيج به قبرس مي رود
تيم كشتي آزاد بسيج به نمايندگي از كشورمان در رقابتهاي بين المللي قبرس شركت مي كند.
اين تيم با 7 كشتي گير و دو مربي روزهاي 15 و 16 اسفندماه در رقابتهاي بين المللي جام قبرس كه با حضور چند كشور خارجي در شهر لارناكا اين كشور برگزار مي شود، شركت مي كند. اسامي اين تيم بشرح ذيل است: 55 كيلوگرم: اميد جلالي بهار (البرز)، 60 كيلوگرم: وحيد جلالي بهار (البرز)، 66 كيلوگرم: ميثم نصيري (زنجان)، 74 كيلوگرم: عليرضا قاسمي (تهران) 84كيلوگرم: نادر حامي پور (تهران)، 96 كيلوگرم: الياس بختياري (تهران)،
120 كيلوگرم: مهدي نوري (اردبيل)
مربيان: احمد نجاريان (تهران) و عيسي عابدي (تهران)،
سرپرست: حكيم جوادي
رستمي مسابقات قهرماني آسيا را از دست داد
كيانوش رستمي، ملي پوش دسته 85 كيلوگرم وزنه برداري كشورمان به دليل آسيب ديدگي از ناحيه كتف شانس حضور در رقابت هاي قهرماني بزرگسالان آسيا را از دست داد. كيانوش رستمي كه خردادماه امسال مدال طلاي رقابت هاي قهرماني جوانان جهان را به دست آورد و در مسابقات قهرماني بزرگسالان جهان در آنتاليا نيز تك مدال برنز حركت يك ضرب دسته 77 كيلوگرم را كسب كرده بود، به دليل آسيب ديدگي از ناحيه كتف نمي تواند در رقابت هاي قهرماني بزرگسالان آسيا شركت كند.
كناره گيري عليجاني از فدراسيون دووميداني
نايب رئيس فدراسيون دووميداني گفت: در حال حاضر خسته ام و ترجيح مي دهم فعلا به فدراسيون نروم.
16 بهمن سال جاري كاظم آشتياني ( مسئول كميته پزشكي فدراسيون و يكي از نامزدهاي انتخاباتي) در حكمي از سوي سازمان تربيت بدني به عنوان سرپرست فدراسيون دووميداني معرفي شد، اين در حالي بود كه عيدي عليجاني نايب رئيس فدراسيون از اين خبر اظهار بي اطلاعي كرد. وي كه يكي از 12 نامزد ثبت نامي براي انتخابات رياست فدراسيون است از آن روز حضور كمتري در فدراسيون داشته است و هنوز هم بر همين روند پيش مي رود و ترجيح مي دهد فعلا سراغي از فدراسيون نگيرد. عيدي عليجاني با تاييد اين موضوع گفت: خسته هستم و ترجيح مي دهم فعلا استراحت كنم.
الكسي فدوروف، فاتح جام شطرنج خزر
استاد بزرگ روسيه سفيد با 7 امتياز، عنوان قهرماني نهمين دوره جام بين المللي شطرنج خزر را از آن خود كرد.استاد بزرگ الكسي فدوروف از روسيه سفيد با 7 امتياز و گيگا كيوپارادزه از گرجستان با همين امتياز؛ اما به دليل پوئن شكني كمتر، به ترتيب مقام هاي اول و دوم جدول اين مسابقات را به دست آوردند. در اين دوره 5 شطرنجباز در مقام هاي سوم تا هفتمي شريك هستند. به اين ترتيب در دور نهم و پاياني اين مسابقات استاد بزرگ الكسي فدوروف با درجه 2593 از روسيه سفيد توانست با مهره سياه بر استاد بزرگ روس سرگئي ولكوف (2602) غلبه كند و با كسب 7 امتياز به عنوان قهرمان مسابقات شناخته شود.


 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14