(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 5 اسفند 1389- شماره 19872

حوادث كوتاه از كشور
آماده باش كامل تاكسي هاي تهران براي استقبال از بهار
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي خبر داد الحاق 170 هكتار از مرزهاي محل اختلاف به خاك كشور
براساس آمار سال 85  5/4 ميليون بي سواد زيرگروه سني 50 سال وجود دارد
رويدادهاي خارجي
در آذربايجان شرقي اتفاق افتاد نجات اعضاي يك خانواده 6 نفره مدفون در زير برف
حجت الاسلام رازيني اعلام كرد نياز قوه قضائيه به بودجه براي امحاي 160 ميليون پرونده راكد
نجات 120 مسافر و خدمه كشتي در قشم
سارقان خودرو رانندگان را در گوني مي كردند!
توسط بسيجيان انصارالمهدي دزدان سابقه دار منطقه شهرك غرب دستگير شدند
سجادي اعلام كرد آغاز ثبت نام كنكور دانشگاه آزاد از نيمه شب امشب
سازمان بهزيستي اعلام كرد اجازه تردد خودروهاي داراي پلاك ويژه معلولان در محدوده طرح ترافيك
امروز مردان رايگان ويزيت مي شوند
انهدام شبكه شرارت در استان فارس
شركت سازنده مكمل هاي بنزين آتش گرفت
ايران جزو 10 كشور برتر دنيا در درمان ناباروري



حوادث كوتاه از كشور

شب نشيني بدون بازگشت 2 مرد جوان
برازجان- خبرنگار كيهان: 2 مرد جوان چند روز پيش در باغ نخل و كشاورزي متعلق به دوست خود در شهر دالكي به ضرب گلوله به قتل رسيدند. اجساد آنها كه براي شب نشيني به باغ مزبور رفته بودند كشف شد.
نيروي انتظامي برازجان حادثه مزبور را مورد پيگيري قرار داده و به دو نفر مظنون شدند كه يكي را دستگير و ديگري متواري مي شود. انگيزه قتل هنوز مشخص نيست.
مصدوميت دو نفر بر اثر آتش سوزي
بابل- خبرنگار كيهان: دو واحد مسكوني واقع در خيابان مدرس كه در قسمت پشت بام به هم متصل بودند دچار آتش سوزي شدند.
2 نفر از ساكنين كه در منزل محبوس شده بودند توسط آتش نشانان رهائي يافتند كه در عمليات نجات دچار سوختگي جزئي شدند.
كشف 211هزار عدد مواد محترقه
سنندج- فارس: در طول اجراي طرح 3 روزه مبارزه با قاچاق كالا، ماموران به منظور جلوگيري از ورود هر نوع جنس قاچاق به تشديد، كنترل و بازرسي خودروهاي عبوري و محل هاي قاچاق رو در سطح استان پرداختند.
ماموران با انجام بيش از 100مرحله عمليات موفق به كشف و ضبط 32 قلم انواع كالاي قاچاق از جمله 211 هزار و 280 عدد مواد محترقه شدند.
دستگيري اعضاي باند فساد
سمنان - فارس: با كسب اطلاعات مردمي، ضابطان بسيجي يك خانه فساد را شناسايي و در اين ارتباط هفت نفر را دستگير كردند.
از اعضاي اين باند كه مشغول استعمال مواد مخدر بودند، مقدار هفت گرم كراك دو گرم شيشه و مقاديري وسايل لهو و لعب كشف و ضبط شد.
دستگيري جاعلان حرفه اي
اروميه- فارس: ماموران فرماندهي انتظامي ماكو با طراحي و اجراي عمليات تاكتيكي دو نفر جاعل حرفه اي را دستگير كردند.
از اين دو نفر مقادير زيادي اسناد و اظهارنامه هاي جعلي كشف و ضبط شده كه بازجويي از آنها براي شناسايي همدست يا همدستان احتمالي ادامه دارد.
كشف 2200 مورد تجهيزات ماهواره اي
خوزستان- فارس: ماموران انتظامي شوش پس از دستگيري يك نفر قاچاقچي كالا 2 هزار و217 مورد تجهيزات ماهواره اي را كشف كردند.
دستگيري سارق 900 كيلو كابل برق
اصفهان- خبرنگار كيهان: در پي وقوع چندين فقره سرقت كابل برق از شبكه هوايي در يكي از مناطق اصفهان، فردي در حال بريدن كابل هاي شبكه دستگير شد و با انتقال او به پليس آگاهي اين متهم به 39 فقره سرقت و سرقت 900 كيلو كابل برق در جريان سرقت هايش اقرار كرد.
كلاهبرداري فروشنده اشياي عتيقه تقلبي
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، در پي شكايت فردي مبني بر اينكه فروشنده اي در قبال دريافت مبالغ هنگفتي در جريان يك معامله اقدام به فروش يك تابوت سنگي عتيقه تقلبي كرده است، موضوع در دستور كار قرار گرفت.
با بررسي شكايات و پرونده ها مشخص شد كه كلاهبردار با توسل به چند شگرد خاص سوژه هاي خود را فريب مي داد.
با انجام فعاليت هاي اطلاعاتي متهم سابقه داري دستگير شده و در بازجويي ها به همدستي فرد ديگري اعتراف كرد.

 



آماده باش كامل تاكسي هاي تهران براي استقبال از بهار

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران از آماده باش تاكسي ها براي خدمات رساني به شهروندان در اسفند ماه خبر داد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري تهران فضل الله سلامي افزود: پيش بيني مي شود تعداد مسافران تاكسي ها در اين ماه به ويژه در روزهاي پاياني سال 10 درصد افزايش يابد.
وي گفت: 80 هزار تاكسي و ون كه در شهر تهران فعال هستند در اسفند ماه با تمام ظرفيت از ساعت 6 صبح تا ساعت 23 به شهروندان خدمات رساني مي كنند كه در صورت نياز اين امكان وجود دارد كه بخشي از تاكسي ها بعد از ساعت تعيين شده نيز در خدمت شهروندان باشند؛ ضمن آنكه تاكسي هاي تلفني به صورت شبانه روزي در خدمت شهروندان هستند.
وي ادامه داد: در حال حاضر تاكسي هاي شهر تهران روزانه حدود 5/4 ميليون مسافر را جابجا مي كنند كه پيش بيني مي شود در اسفند ماه اين رقم به حدود 5 ميليون نفر در روز برسد.
مديرعامل سازمان تاكسيراني تصريح كرد: در حال حاضر اوج كار تاكسي ها در ساعت پيك صبحگاهي و عصرگاهي است و در بيشتر مواقع از 9 صبح تا ساعت 3 بعدازظهر تاكسي ها با كمبود مسافر مواجه هستند اما هر چه به روزهاي پاياني سال نزديك شويم شاهد آن خواهيم بود كه از صبح تا آخر شب خيابان ها مملو از جمعيت مي شوند و حمل و نقل عمومي در مجموع با افزايش مسافر مواجه خواهد شد كه بايد براي خدمات رساني مناسب به طور دقيق برنامه ريزي شود و با تمام توان و ناوگان به شهروندان خدمات رساني كنيم.
وي خاطرنشان كرد: به همين منظور با همه شركت هاي خصوصي تاكسيراني جلساتي را داشته ايم و دستورالعمل استقبال از بهار به همه مناطق شهر ابلاغ شده است.

 



فرمانده مرزباني نيروي انتظامي خبر داد الحاق 170 هكتار از مرزهاي محل اختلاف به خاك كشور

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي گفت: پس از بررسي هاي فني 170 هكتار از منطقه اي كه با يكي از كشورهاي همسايه بر سر آن اختلاف داشتيم به خاك كشورمان الحاق شد.
سردار حسين ذوالفقاري در حاشيه همايش فرماندهان مرزهاي كشور افزود: 6 نقطه مرزي را كه محل اختلاف با كشورهاي همسايه بود، در سال 89 به طور مشترك و براساس ارزيابي هاي فني بررسي كرديم و به توافقاتي نيز دست يافتيم.
وي گفت: در يك نقطه محل اختلاف پس از بررسي هاي فني و جغرافيايي 170 هكتار به خاك جمهوري اسلامي ملحق شد.
كاهش 37 درصدي
كشف موادمخدر
سردار ذوالفقاري افزود: براساس گزارش ستاد مبارزه با موادمخدر ميزان كشفيات موادمخدر در كشور در سال 89 به ميزان 37 درصد كاهش يافته است.
اين مقام مرزباني تصريح كرد: اين در حالي است كه ميزان كشفيات موادمخدر در مرزهاي كشور افزايش نشان مي دهد.
فرمانده مرزباني گفت: طي سال 89، 80 نفر از اشرار در درگيري با ماموران مرزباني به هلاكت رسيده اند و در كشف و كنترل ورود اسلحه قاچاق به كشور با افزايش 45 درصدي كشفيات مواجه هستيم.
سردار ذوالفقاري ادامه داد: در حالي كه ميزان سوخت قاچاق در كشور سه درصد كاهش يافته اما ميزان كشف سوخت قاچاق در مرزهاي كشور 22 درصد افزايش داشته است.
وي اظهار داشت: اقدامات موثر مرزباني نيروي انتظامي در مرزهاي شرق كشور باعث تغيير مسير ترانزيت موادمخدر به درياي عمان وخليج فارس شده است. از طرفي اين تغيير مسير به سمت آسياي ميانه نيز محسوس است كه در اجلاس 5 جانبه كشورهاي درياي خزر اين موضوع در دستور كار بود.
فرمانده مرزباني گفت: تاكنون 60 درصد از بودجه انسداد مرزها واصل شده است و در ماههاي آينده با سرعت بيشتري اين موضوع را دنبال خواهيم كرد.
وي اظهار داشت: با بودجه تخصيص يافته تجهيزات الكترونيك و اوپتيك براي استفاده از مرزباني خريداري و بخشي از آنها نيز به كار گرفته شده است.
سردار ذوالفقاري گفت: در مرزها براساس جغرافياي محل اقدام به ساخت كانال، ديوار، سيم خاردار، پاسگاه و برجك مي كنيم و سعي مان اين است از اعتبارات تخصيص يافته حداكثر استفاده را ببريم.
ساخت 500 كيلومتر كانال در مرزهاي كشور
فرمانده مرزباني ناجا گفت: تاكنون بيش از 100 كيلومتر ديوار، 100كيلومتر سيم خاردار و 500 كيلومتر كانال در مرزهاي كشور در طرح انسداد ساخته شده است.
وي گفت: در بخشي از مرزها نيز از مسائل الكترونيكي و اوپتيكي براي كنترل و انسداد استفاده مي كنيم.
راه دارهاي برج بلند
در مرزها مستقر مي شود
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي گفت: راه دارهاي برج بلند نيز براي كنترل بهتر مرزها به كار گرفته مي شود.
سردار ذوالفقاري گفت: منطقه ممنوعه مرزي نيز تاكنون در 9 استان مرزي مشخص شده و نيروهاي مرزباني براساس مقررات در اين نقاط اقدام مي كنند.
اين مقام مرزباني ادامه داد: در مرحله اول اقدامات آموزشي و هشداري براي آشنايي مرزنشينان انجام شده و تابلوها نيز نصب شده است. اگر افراد به منطقه ممنوعه توجه نكنند طبق مقررات به سوي آنها تيراندازي خواهد شد.
به گزارش فارس سردار ذوالفقاري گفت: مناطق ممنوعه عمدتاً در مرزهاي سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي و در مناطق غربي كشور هستند.
وي تصريح كرد: براي جلوگيري از قاچاق امكانات الكترونيكي در مبادي ورودي كشور نصب خواهند شد و علاوه بر آن اقدامات اطلاعاتي در مناطق مرزي گسترش خواهد يافت.
فرمانده مرزباني ادامه داد: براي كنترل بهتر مبادي ورودي مرزبانان زن به كار گرفته خواهد شد.
وي اعلام كرد: از سال آينده سگ هاي موادياب نيز در مبادي ورودي كشور به كار گرفته مي شوند.
سردار ذوالفقاري اظهار داشت: در حال حاضر در دو نقطه شرق و جنوب كشور به صورت پايلوت كنترل هوايي مرز با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين در حال انجام است و پس از آن كارهاي زيرساختي براي كنترل تمام مرزهاي كشور با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين انجام خواهد شد.
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي درباره طرح جامع مرز نيز گفت: شوراي عالي امنيت كشور، وزارت كشور را مكلف كرده تا طرح جامع مرز را با نگاه امنيت پايدار تهيه و براي تصويب به شوراي امنيت بفرستند.
وي اظهار داشت: 7 كارگروه تخصصي طرح جامع مرز را بررسي مي كنند و پس از آماده كردن اين طرح براي تصويب به شوراي امنيت كشور خواهد رفت.
سردار ذوالفقاري ادامه داد: با تصويب طرح جامع مرز هر سازماني براي انجام هر اقدامي در مرز بايد براساس اين طرح اقدام كند. در اين طرح به مرزنشينان معيشت آنان، كشاورزي، مسائل اقتصادي و غيره توجه ويژه شده است.
فرمانده مرزباني گفت: برنامه پنجم مرزباني و برنامه سال 90 تدوين شده و هزار ميليارد تومان نيز براي برنامه پنجم در نظر گرفته ايم.
وي اظهار داشت: در حال بازسازي شناورهاي مرزباني هستيم و در سال 90 شناورهاي جديد و پيشرفته وارد ناوگان خواهند شد تا در عمق آب هاي كشور نيز حضور فعال داشته باشيم.

 



براساس آمار سال 85  5/4 ميليون بي سواد زيرگروه سني 50 سال وجود دارد

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور با تاكيد بر تدوين برنامه جديد براي ريشه كني بي سوادي در كشور گفت: سوادآموزي در كشور هيچ گاه اجباري نبوده است.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، علي باقرزاده در مراسم معارفه اش به عنوان رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور كه ديروز در سالن اجتماعات ساختمان مركزي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با گراميداشت ياد و خاطره امام راحل(ره) و 41 هزار شهيد فرهنگي و دانش آموز، گفت: در نقطه خاصي از تاريخ سوادآموزي قرار داريم و ابلاغ اخير مقام معظم رهبري در زمينه بي سوادي تكليف مضاعفي را براي همگان ايجاد كرده است.
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور با تاكيد بر تدوين برنامه جديد براي ريشه كني بي سوادي در كشور افزود: سوادآموزي در كشور هيچگاه اجباري نبوده است.
باقرزاده با اشاره به برنامه پوشش سوادآموزي براي افراد زير 50 سال در طول برنامه پنجم توسعه، يادآور شد: در سرشماري سال 85 مشخص شد، بيش از 5/4 ميليون بي سواد مطلق در زير گروه سني 50 سال در كشور وجود دارند.
حجت الاسلام قرائتي مشاور وزير در امور آموزشي و پرورشي نهضت سوادآموزي هم تصريح كرد: نهضت امتيازهاي بسياري دارد كه از آن جمله مي توان به مواردي مانند؛ عدم حاكميت خطوط سياسي در آن، وجود روحيه بسيجي اول انقلاب در افراد شاغل در سازمان، حجاب برتر آموزشياران، نمازآموزي در كنار سوادآموزي و غيره اشاره كرد.

 



رويدادهاي خارجي

لقمه بزرگ تر از منقار!

يك عكاس طبيعت كه براي تعطيلات به ناميبيا در غرب آفريقا رفته بود موفق شد از صحنه اي نادر عكسبرداري كند كه در آن يك پليكان گرسنه در حال پرواز قصد دارد يك مرغ دريايي را بخورد.
به گزارش مهر، پليكانها معمولاً ماهي مي خورند، آنهم بر روي زمين نه در حال پرواز. هر چند حتي در حيات وحش نيز مي توان از قوانين سرپيچي كرد و دست به كارهايي زد كه عجيب باشند. اما زماني كه يك پليكان سعي مي كند برخلاف قوانين طبيعت عمل كند و براي مثال يك مرغ دريايي را آنهم در حال پرواز بخورد فقط كمبود يك عكاس احساس مي شود كه اين صحنه نادر را در قاب تصوير خود جاودانه كند.
گفتني است وقتي پليكان وسط آسمان دهانش را باز مي كند تا مرغ دريايي را ببلعد، مرغ دريايي به طور شگفت انگيزي از مهلكه نجات مي يابد و فرار مي كند.

 



در آذربايجان شرقي اتفاق افتاد نجات اعضاي يك خانواده 6 نفره مدفون در زير برف

تبريز- خبرنگار كيهان:
6 عضو يك خانواده روستايي در چاراويماق آذربايجان شرقي كه به همراه خانه خود زير خروارها برف مدفون شده بودند، نجات پيدا كردند.
محمد عبداللهي فرماندار شهرستان چاراويماق ديروز با اعلام خبر فوق گفت: اين حادثه به دنبال كولاك شديد و برف در منطقه چاراويماق روي داد و طي آن، يك منزل در روستاي «اوچ درق»، زير برف مدفون شد كه روستائيان پس از ناكامي در نجات مدفون شدگان، با فرمانداري چاراويماق تماس گرفته و خواستار كمك شدند كه با اعزام گروه هاي هلال احمر و راهداري، عمليات نجات آغاز و 6 روستايي مزبور از زير برف، بيرون آورده شدند.
گفتني است: ارتفاع برف در برخي از روستاهاي منطقه چاراويماق، به علت كولاك شديد، تا سقف خانه هاي روستايي رسيده بود.

 



حجت الاسلام رازيني اعلام كرد نياز قوه قضائيه به بودجه براي امحاي 160 ميليون پرونده راكد

معاون حقوقي و برنامه ريزي قوه قضائيه براي امحاء بيش از 160 ميليون پرونده قضايي خواستار اختصاص بودجه شد.
حجت الاسلام علي رازيني در نشست كارشناسان حوزه برنامه ريزي دادگستري هاي سراسر كشور از وجود 160 ميليون پرونده قضايي راكد به عنوان يكي از مشكلات اين قوه تاكيد كرد: براي امحاي اين پرونده هاي قضايي به بودجه نيازمنديم.
وي با اشاره به اهميت برنامه ريزي در رشد و تعالي كشور گفت: يكي از بركات دوره رهبري حضرت آيت الله خامنه اي توجه ايشان به موضوع برنامه ريزي بود به نحوي كه تمامي دستگاه هاي قوا را به اين سمت سوق دادند.
معاون قوه قضائيه با بيان اينكه ارتقاء بخش برنامه ريزي قوه به اداره كل تدوين و برنامه ريزي قوه قضائيه يكي از مهمترين اقدامات در دوران رياست آيت الله آملي لاريجاني بوده است، گفت: به عنوان مثال يكي از مهمترين مشكلات دستگاه قضا بايگاني راكد است كه در سال جاري موفق شديم 15 ميليون پرونده را پس از ثبت در رايانه امحا كنيم اما اگر بودجه لازم باشد تا شهريور سال 1390 مي توانيم بيش از 160 ميليون پرونده راكد ديگر را پس از ثبت رايانه اي امحا كنيم كه با اين اقدام، چندين هزار متر مربع فضاي اشغال شده در دادگستري ها و دستگاه قضا آزاد مي شوند.

 



نجات 120 مسافر و خدمه كشتي در قشم

جزيره قشم- خبرنگار كيهان:
در يك حادثه نادر و به علت سهل انگاري اداره بنادر و كشتيراني هرمزگان، كشتي ياسين 110 بر اثر برخورد با شيئي در زير آب، دچار پارگي پايه نگهدارنده شافت شد و به زير آب رفت.
بازرس شركت تعاوني اتوبوسراني و قايقداران دريايي قشم گفت: حادثه موقعي رخ داد كه شناور ياسين 110 بعد از تكميل ظرفيت و هماهنگ با برج مراقبت و خروج از اسكله شهيد حقاني با برخورد با شيئي در زير آب در ساعت 30/8 صبح روز سه شنبه 3/12/89 به سمت جزيره قشم به حركت درآمد.
مختار صادقي بازرس شركت تعاوني قشم افزود: قبل از افتتاح اسكله شهيد حقاني كه به علت تعميرات دو سال تعطيل بود، در نامه اي به اداره بنادر و كشتيراني بندرعباس از وجود شناور غرق شده در جلو دهنه اسكله شهيد حقاني بندرعباس مطلع كرديم ولي متاسفانه سهل انگاري و فقدان اقدام به موقع، موجب اين حادثه شد.
وي گفت: شناور ياسين 110 كه از بهترين شناورهاي مسير قشم به بندرعباس بود، با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 400 ميليون تومان توسط بخش خصوصي در دو ماه گذشته به آب انداخته شد و به طور رسمي شروع به كار كرده بود.
صادقي تصريح كرد: حضور به موقع كشتي سامان 2 و شيخان و اتوبوس هاي دريايي باعث نجات 120 مسافر و خدمه ياسين 110 شد و از بروز حادثه تلخ جلوگيري كردند.

 



سارقان خودرو رانندگان را در گوني مي كردند!

اراك - خبرنگار كيهان:
چند سارق خودرو كه دست و پاي رانندگان را بسته و آنها را داخل گوني كرده و در بيابان رها مي كردند، در اراك دستگير شدند.
سارقان دستگير شده چند روز پيش راننده اي را در بومهن به بيابان هاي اطراف كشانده و بعد از بستن دست و پاي وي و رها كردن او در بيابان، خودروش را به سرقت برده بودند.
سارقان كه قصد داشتند در حوزه شهرستان شازند دست به اقدام مشابه بزنند توسط پليس شناسايي و دستگير شدند.

 



توسط بسيجيان انصارالمهدي دزدان سابقه دار منطقه شهرك غرب دستگير شدند

2 سارق سابقه دار خودرو توسط نيروهاي مقاومت بسيج حمزه سيدالشهداء سپاه تهران بزرگ دستگير شدند.
به گزارش كيهان، نيروهاي بسيج در ايست و بازرسي حوزه مقاومت 223 انصارالمهدي ناحيه مقاومت بسيج حمزه سيدالشهداء سپاه تهران بزرگ در ساعت 23 تاريخ 24/11، به يك دستگاه پيكان مشكوك و به آن دستور ايست دادند.
نيروهاي بسيجي پس از بازرسي متوجه شدند كه سرنشينان خودرو هيچ گونه مدركي همراه ندارند و از ساك هاي مسافرتي داخل خودرو 3 گوشي تلفن همراه و پاسپورت و شناسنامه افراد مختلف كشف گرديد.
نيروهاي هشيار بسيج پس از استعلام از نيروي انتظامي متوجه شدند كه خودرو در مورخ
24/11/89 از شهرك غرب به سرقت رفته و تمامي ساك ها و وسايل داخل خودرو در همان روز از صاحبان آن ربوده شده است. پس از بررسي هاي به عمل آمده مشخص گرديد هر دو سارق از افراد سابقه دار مي باشند كه سوابقي چون كيف قاپي نيز در پرونده خود داشته اند.

 



سجادي اعلام كرد آغاز ثبت نام كنكور دانشگاه آزاد از نيمه شب امشب

داوطلبان شركت در آزمون سراسري دانشگاه آزاد از نيمه شب امشب براي ثبت نام به سايت مركز آزمون مراجعه كنند.
عبدالله سجادي جاعرق رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد از آغاز ثبت نام كنكور سراسري اين دانشگاه از ساعت 24 امشب خبر داد و گفت: ثبت نام از طريق اينترنت به مدت 2 هفته يعني تا ساعت 24 روز پنج شنبه 19 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
وي نشاني سايت را wwwazmoonorgاعلام كرد و با اشاره به خريد كارت اعتباري ثبت نام به روش هاي الكترونيكي و مراجعه به دفاتر پستي گفت: هزينه ثبت نام در آزمون غير پزشكي و پزشكي 11هزارتومان اما ثبت نام در آزمون هاي غيرپزشكي پاره وقت 61هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 



سازمان بهزيستي اعلام كرد اجازه تردد خودروهاي داراي پلاك ويژه معلولان در محدوده طرح ترافيك

معاون پيشگيري از معلوليت هاي سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد: خودروهاي داراي پلاك ويژه معلولان مي توانند در محدوده طرح ترافيك تردد كنند.
كرباسي عنوان كرد: تاكنون سه هزار پلاك ويژه معلولان صادر و در اختيار بخشي از جامعه معلولان قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه پلاك ويژه براساس شرايطي كه اداره راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرده است، در اختيار معلولان قرار مي گيرد، افزود: برابر اين شرايط، پلاك ويژه به معلولان شديد و بسيار شديد تعلق مي گيرد.
به گفته معاون پيشگيري از معلوليت هاي سازمان بهزيستي كشور، مرحله دوم صدور پلاك ويژه معلولان نيز آغاز شده است و در آينده اي نزديك يك هزار پلاك ويژه ديگر در اختيار معلولان واجد شرايط قرار مي گيرد.

 



امروز مردان رايگان ويزيت مي شوند

رئيس انجمن اورولوژي ايران از ويزيت رايگان مردان در تعداد زيادي از مطب هاي اورولوژي كشور در روز پنج شنبه خبر داد.
دكتر سيدجليل حسيني افزود: براي ويزيت مردان در هفته سلامت هماهنگي هايي با وزارت بهداشت و ستاد دانشگاه هاي علوم پزشكي تهران و استان ها انجام شده به طوري كه در روز پنجم اسفند نيمي از اورولوژيست هاي كشور مردان را به صورت رايگان ويزيت مي كنند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 850 اورولوژيست در كشور وجود دارند گفت: حدود نيمي از آنها براي شركت در اين برنامه اعلام آمادگي كرده اند.
به گفته حسيني، سال گذشته در هفته سلامت مردان حدود 15 هزار ويزيت و 25 هزار مشاوره تلفني توسط اورولوژيستهاي كشور انجام شد.رئيس انجمن اورولوژي ايران به بيماريهاي مردان اشاره و تاكيد كرد: تومور مثانه و پروستات از جمله اين بيماريها هستند.
وي با بيان اينكه تومور مثانه در مردان بيشتر از زنان است، به مهر گفت: مصرف سيگار، مصرف طولاني مدت داروهاي مسكن، عفونتهاي مزمن و همچنين مواجهات شغلي با رنگ، لاستيك و مواد شيميايي از جمله عوامل خطر بروز تومور مثانه است.

 



انهدام شبكه شرارت در استان فارس

شيراز- خبرنگار كيهان:
با تلاش ماموران انتظامي يك شبكه شرارت در استان فارس متلاشي و اعضاي آن بازداشت شدند.
سرتيپ دوم پاسدار «علي مويدي» فرمانده انتظامي فارس در اين خصوص به خبرنگار كيهان در شيراز گفت: از چندي قبل گزارش هايي مبني بر مخفي شدن عده اي شرور در مناطق كوهستاني بخش كوار به دستمان رسيد كه با توجه به حساسيت موضوع پليس اطلاعات و امنيت عمومي تحقيقات گسترده اي را انجام و مخفيگاه اشرار در كوه هاي اطراف شهر كوار شناسايي شد.
وي اظهار داشت: اين منطقه كوهستاني تحت محاصره پليس درآمد و اشرار كه متوجه حضور ماموران در آن منطقه شدند اقدام به تيراندازي به سمت ماموران كردند كه طي يك درگيري مسلحانه شديد اشرار كه تاب مقاومت نداشتند خود را به ماموران انتظامي تسليم كردند.
وي افزود: در اين عمليات 16 نفر از اشرار دستگير و يك نفر از آنان مجروح شد و 7 قبضه سلاح از آنان كشف شد.
وي گفت: سرقت هاي مسلحانه، قتل، تهديد و تعرض به مردم، زورگيري و اخاذي از جمله جرايم ارتكابي اعضاي اين شبكه است.
وي اظهار داشت: به هيچ عنوان اجازه نخواهيم داد افرادي امنيت استان را مختل نمايند و به شدت با عوامل ناامني برخورد مي كنيم.

 



شركت سازنده مكمل هاي بنزين آتش گرفت

كارگاه سازنده مكمل هاي بنزين صبح چهارشنبه در ميدان بهارستان دچار حريق شد.
جهانگير شفيعي، مدير روابط عمومي آتش نشاني تهران در اين باره گفت: در ساعت 18:10 صبح چهارشنبه شهروندي با تماس با سامانه 125 آتش نشانان را در جريان وقوع حادثه اي در ساختمان سه طبقه در ميدان بهارستان قرار داد و ستاد فرماندهي آتش نشانان ايستگاه يك و دو را به منطقه اعزام كرد.
شفيعي در ادامه با بيان اينكه آتش نشانان پس از حضور در صحنه حادثه دريافتند اين حادثه در زير زمين يك ساختمان سه طبقه رخ داده است، يادآور شد: زير زمين متعلق به شركت سازنده مكمل هاي بنزين دچار حريق شده بود.
وي به ايسنا گفت: مساحت اين زيرزمين 100 متر مربع بود كه آتش نشانان با استفاده از دستگاه هاي خاموش كننده، حريق اين زير زمين را خاموش كردند.
مدير روابط عمومي آتش نشاني تهران با بيان اينكه ميزان خسارت احتمالي مشخص نشده است، خاطرنشان كرد: اين حريق توسط آتش نشانان اطفا شد و خوشبختانه حادثه آتش سوزي در اين شركت تلفات جاني در پي نداشت و در حال حاضر آتش نشانان در حال ايمن سازي محيط هستند.

 



ايران جزو 10 كشور برتر دنيا در درمان ناباروري

رئيس هفدهمين كنگره سراسري و دومين كنگره بين المللي باروري و ناباروري كشور گفت: پيشرفت هاي خيره كننده علمي، تحقيقاتي و دستاوردهاي متخصصان و دانشمندان كشور در زمينه درمان انواع ناباروري ها، ايران را در رديف 10 كشور برتر دنيا در اين زمينه قرار داده است.
دكتر محمد رضا نوروزي افزود: ايران در حال حاضر قطب درمان انواع ناباروري ها و اختلالات ژنتيكي، جنسي و جنيني با كيفيت عالي و هزينه هاي ارزان تر است. به همين خاطر طي سال هاي اخير شاهد مراجعه چشمگير بيماران خارجي به مراكز درماني كشور هستيم.
نايب رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور در ادامه گفت: ايران در حال حاضر قطب درمان انواع ناباروريها و اختلالات ژنتيكي، جنسي و جنيني با كيفيت عالي و هزينه هاي ارزانتر است. به همين خاطر طي سال هاي اخير شاهد مراجعه چشمگير بيماران خارجي به مراكز درماني كشور هستيم.
نوروزي در ادامه با اشاره به جزئيات برگزاري هفدهمين كنگره سراسري باروري و ناباروري كشور و دومين كنگره بين المللي تصريح كرد: اين كنگره از 11 تا 13 اسفند 89 با همت انجمن علمي تخصصي باروري و ناباروري ايران و همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور، سازمان نظام پزشكي و با همكاري دفتر Unfpa. سازمان ملل در ايران و انجمن هاي تخصصي مربوطه و با حضور بيش از هزار تن از متخصصين و شركت كنندگان داخلي و چندين ميهمان و سخنران خارجي در تهران برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14