(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 اسفند 1389- شماره 19875

دزفول و تكد ي گران؟!
ثبت ملي 18 اثر تاريخي و معنوي استان يزد
استان گلستان پايانه ترانزيت غلات كشور مي شود
ايران در كيهان
استاندار: سوخت موردنياز سيستان وبلوچستان با قطار حمل مي شود
اردوي راهيان نور يك دانشگاه بزرگ است
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: دانشگاه علوم پزشكي كاشان در بالاترين رده هاي كشوري است
در استان آذربايجان شرقي مراكز اقامتي تا 50درصد تخفيف نوروزي مي دهند
از نگاه دوربين
فروشندگان ميكروب
گشايش نخستين كتابخانه تخصصي بانوان در رشت
راه اندازي نخستين مركز ترك اعتياد شيشه كشور در اصفهان
كتاب زندگينامه شهداي روحاني استان البرز تدوين شد
معاون استاندار آذربايجان غربي : جابه جايي در مديريت ها باعث نوآوري مي شود
بهره برداري از سازه سنگي ملاتي آبگرم دهلران
پارك علم و فناوري مازندران افتتاح شد
ثبت اختراع به نام پتروشيمي خراسان



دزفول و تكد ي گران؟!

تكدي گري خاص شهرستان دزفول نيست و در اقصي نقاط شهرهاي كشور مخصوصاً در كلان شهرها اين حركت ناشايست به لحاظ فرهنگي و اجتماعي مشاهده مي شود. اما حضور متكديان در سطح شهرستان دزفول به ويژه در پايانه هاي مسافربري كه محل تردد مسافران تازه وارد محسوب مي شود چهره اي زشت از اين شهرستان به تصوير كشيده است.
چهره شهرستان دزفول در حالي همچنان مكدر از حضور متكديان است كه به نظر مي رسد اين افراد ديگر در شغل خود حرفه اي شده اند و جمع آوري آنها هم راه به جايي نمي برد.
اين شهرستان با دارا بودن هكتارها بافت تاريخي، بناهاي منحصر به فرد، رودخانه دز و طبيعت بكر يكي از شهرستان هاي استان خوزستان است كه قابليت تبديل شدن به يك قطب گردشگري در جنوب ايران را داراست. دزفول يكي از شهرهاي دانشگاهي خوزستان با ظرفيت بالاي دانشجويان غيربومي محسوب مي شود همه دست در دست هم داده تا ضرورت توجه بيشتر به معضلات اجتماعي در آن بيشتر احساس شود.
در اين ميان تكدي گري به عنوان يكي از عواملي كه مي تواند آسيب هاي اجتماعي ديگري را در پي داشته باشد امروز در سطح اين شهر تاريخي و به عنوان يك معضل مطرح است كه به نظر مي رسد چاره انديشي براي رفع اين معضل بايد بيشتر مورد توجه مسئولان و دلسوزان شهرستان و استان قرارگيرد.

 



ثبت ملي 18 اثر تاريخي و معنوي استان يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
18 اثر تاريخي و معنوي استان يزد در حافظه آثار ملي ثبت شد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با بيان اين مطلب گفت: در دومين نشست شوراي عالي ثبت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور در منطقه آزاد چابهار، 18 اثر تاريخي و معنوي از استان يزد تأييد و در فهرست آثار ملي به ثبت رسيد.
«بهرام رضايي» با اشاره به بررسي آثار متنوعي از 30 استان در سراسر كشور، اظهار داشت: از آثار ثبت شده استان يزد دو اثر مربوط به حوزه آثار معنوي و 16 اثر نيز مربوط به حوزه آثار و بناهاي تاريخي است.
وي افزود: آئين زيارت پير چك چك (سبز) و مراسم طبل زني ماه مبارك رمضان طبس به عنوان آثار معنوي به ثبت رسيد.
اين مقام مسئول با بيان اينكه سه قنات حسن آباد مهريز و يزد، قنات خارزار ميبد و بهاباد نيز از جمله قنات هاي ثبت شده استان يزد هستند، گفت: محوطه اشكاني حجت آباد وزير، قلعه فهرج يزد، مجموعه پيرانگاه تفت و آرامگاه شاه صفي الدين مهريز از ديگر آثار ثبت شده در حافظه آثار ملي هستند.
«رضايي» از جمله مساجد ثبت شده استان يزد در اين شورا به مسجد جامع فيروزآباد، مسجد جمال آباد صدوق و مسجد حسيني تفت اشاره كرد.
وي خانه اولياي يزد را تنها خانه ثبتي اين دوره عنوان كرد و افزود: چهار آب انبار استان يزد همچون محمد ابراهيم يزد، آب انبار باغ استاد مهريز، آب انبار غلي (غلام جعفر) و آب انبار درب حمام بغدادآباد مهريز ثبت شدند.
به گفته اين مقام مسئول، از ميان آسيب هاي استان يزد، آسياب دو سنگي به عنوان سازه هاي آبي اين استان به ثبت رسيد.

 



استان گلستان پايانه ترانزيت غلات كشور مي شود

گرگان- خبرنگار كيهان:
وجود مرز مشترك با كشورهاي آسياي ميانه، استقرار در مسير كريدور شمال به جنوب و شرق و غرب كشور و عبور خط ريلي تركمنستان از گلستان در آينده، اين استان را به بستري مناسب براي توسعه صادرات و ترانزيت غلات كشور تبديل كرده است.
«سيد حميدرضا ميرآفتاب» مديركل غله استان گلستان گفت: استان گلستان به دليل قابليت هاي ذاتي، جغرافيايي و زيرساخت هاي مناسب ترانزيتي و از سوي ديگر نگرش حمايتگرانه دولت به مقوله ترانزيت به ويژه در بخش غلات، شرايط جديدي را در حوزه ترانزيت و حمل و نقل اين محصول مهم و استراتژيك رقم خواهد زد.
وي افزود: تصميم به استفاده از مزيت هاي كشورمان براي توسعه تجارت غلات در منطقه از لحاظ اقتصادي و سياسي اهميت خاصي دارد كه بايد بدون از دست دادن فرصت ها، برنامه هاي جامع و راهبردي براي تحقق اين امر تدوين شود.
ميرآفتاب خاطر نشان كرد: با توجه به روند رو به رشد صنعت سيلوسازي در استان گلستان توسط بخش خصوصي و دولتي، مي توان اين نويد را به هم استاني ها داد كه استان گلستان در مدت زمان كوتاهي در آينده نقش تعيين كننده اي را در تجارت غلات در منطقه ايفا خواهد كرد.
عضو هيئت مديره شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور با تاكيد بر اهميت گلستان در توسعه تجارت غلات كشور، اظهار داشت: با افزايش ظرفيت جابه جايي و تخليه غلات در بنادر شمالي و خطوط ريلي استان ظرف چند سال آتي، بخش قابل توجهي از اين جابه جايي مي تواند به گندم اختصاص داده شود.
ميرآفتاب متذكر شد: سالانه با تجارت غلات ارز قابل توجهي نصيب كشور مي شود و از اين محل، فرصت هاي شغلي متعددي نيز در استان و كشور ايجاد خواهد شد.

 



ايران در كيهان

طرح هادي در بناب
بناب- خبرنگاركيهان: با حضور استاندار آذربايجان شرقي و جمعي از اهالي شهرستان بناب، طرح هادي «روستاي خليلوند» از توابع شهرستان بناب به بهره برداري رسيد.
اين طرح به طول 750 متر و به عرض 12 متر اجراشده كه براي اجراي اين طرح افزون بر يك ميليارد و 710 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
تخفيف ويژه تراكم ساختماني در اصفهان
اصفهان -خبرنگاركيهان: شوراي اسلامي شهر اصفهان با اعطاي تخفيف ويژه 10 درصدي به متقاضيان تراكم ساختماني و تفكيك فيزيكي در اين شهر تا پايان سال 89 موافقت كرد.
اعضاي شوراي اسلامي شهر اصفهان به مناسبت ايام دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي و سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب با اعطاي اين تخفيف، علاوه بر تخفيفات مصوب قبلي در مناطق 14گانه شهرداري اصفهان موافقت كردند.
ارتقاي كيفيت نان در اصفهان
اصفهان- خبرنگاركيهان: مركز بهداشت شماره2 اصفهان همزمان با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها و شروع هفته ارتقاء كيفيت نان بهداشتي، طرح ارتقاي كيفيت نان را در نانوايي هاي تحت پوشش اين مركز را به مرحله اجرا درآورد.
دكتر علي پارسا مدير مركز بهداشت شماره2 اصفهان با بيان اين مطلب گفت: يكي از وظايف روزانه كارشناسان بهداشت محيط، كنترل وضعيت بهداشتي واحدهاي نانوايي بوده كه با توجه به آغاز طرح هدفمندي يارانه ها درحال حاضر اين كار به صورت ويژه در دستور كار كارشناسان قرار دارد كه با تشديد نظارت ها، وضعيت بهداشتي نانوايي ها، كيفيت نان توليدي آنها، به ويژه عدم مصرف جوش شيرين در فرآوري خمير، همچنين مصرف به اندازه نمك و استفاده از نمك مجاز و بهداشتي مورد توجه كارشناسان مي باشد.
تسهيلات مسكن روستايي در آمل
آمل- خبرنگاركيهان: رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي آمل گفت بيش از 13 هزارنفر از روستاييان آمل براي دريافت تسهيلات مسكن روستايي به بانك هاي عامل معرفي شده اند كه از اين ميان11هزار و 478 نفر موفق به انعقاد قرارداد شدند.
وي افزود: در سال جاري نيز 4هزار و 750 نفر از روستاييان از تسهيلات مسكن روستايي برخوردار شدند.
يادواره شهداي قروه
سنندج- خبرنگاركيهان: اولين يادواره شهداي حسينيه شهرستان قروه به همت هيئت امناء و پايگاه مقاومت بسيج ميثم حسيني اين شهرستان با حضور پررنگ مردم وفادار و خانواده هاي معظم شهدا برگزارشد.
در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام حضرتي امام جماعت حسينيه اين شهرستان با خيرمقدم به حاضرين و گراميداشت ياد و خاطره شهداي والامقام گفت هدف از برگزاري اين يادواره در ايام دهه مبارك فجر تكريم شهداي سرافراز ايران اسلامي است.
افتتاح طرح فاضلاب محلات
اراك- خبرنگاركيهان: به منظور دستيابي به محيط زيست سالم و به دور از آلودگي و حفظ سلامت و بهداشت شهروندان ساكن كوي حجت شهر محلات طرح فاضلاب اين منطقه مورد بهره برداري قرارگرفت با افتتاح اين طرح و جمعيت 30 هزار نفري آن از خدمات دفع بهداشتي فاضلاب برخوردار شدند.
يادواره شهداي شهرستان آبدانان
ايلام- خبرنگاركيهان: يادواره شهيد محمدكرمي و شهداي شهرك هزاراني شهرستان آبدانان در محل مسجد امام سجاد اين شهرك برگزار گرديد.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران دراين يادواره كه عده كثيري از خانواده هاي معظم شهداء، جانبازان، آزادگان و ايثارگران حضور داشتند حجت الاسلام محبي يكي از روحانيون اين شهر پيرامون فلسفه ايثار و شهادت سخن گفت و ياد شهيدان سرافراز سپاه اسلام را گرامي داشت.
احداث پارك ساحلي در بابل
بابل- خبرنگاركيهان: وعده چهل ساله احداث پارك ساحلي در بابل محقق شد. اين مطلب را فرامرز ابوالحسني رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر بابل در حاشيه كلنگ زني پارك ساحلي بابل عنوان كرد و افزود: اين پارك كه در كنار جاده ساحلي و رودخانه بابلرود احداث خواهدشد به مساحت 15000مترمربع و به طول 990 متر (حد فاصل پل موزيرج تا ميدان شهيد سجودي) خواهدبود كه با اعتبار 10ميليارد ريال از محل اعتبارات شهرداري بابل احداث و تا دهه فجر سال 90 به اتمام خواهد رسيد.
بزرگترين مركز دارالقرآن نيروي انتظامي در بابل
بابل- خبرنگاركيهان: طي مراسمي با حضور مسئولين استاني و خانواده شهداء نيروي انتظامي بزرگترين مركز دارالقرآن نيروي انتظامي در بابل راه اندازي شد. سرهنگ رستمي فرمانده نيروي انتظامي بابل گفت: اين مركز براي اولين بار درسطح نيروهاي انتظامي مازندران راه اندازي شده است و براي شهروندان بابلي كاملا آزاد است كه از اين نرم افزار پيشرفته نهايت استفاده را ببرند.
تسهيلات توسعه گردشگري در اردبيل
اردبيل- خبرنگاركيهان: براي توسعه گردشگري درسطح استان اردبيل 600 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل درجلسه كارگروه گردشگري شهرستان خلخال با اعلام مطلب بالا افزود: اعتبار يادشده از محل اعتبارات سفر سوم هيئت دولت به استان تامين مي شود كه به صورت تسهيلات بانكي دراختيار سرمايه گذاران بخش خصوصي قرارگرفته و چهاردرصد از سود بانكي آن به عنوان بسته حمايتي ازسوي سازمان ميراث فرهنگي به دريافت كنندگان تسهيلات پرداخت مي شود.
تجهيز مراكز نگهداري معلولين
كرج- خبرنگاركيهان: مراكز نگهداري معلولين كرج مجهز به دستگاههاي تصفيه هوا و هواساز شد.
قباد وزيري سرپرست اداره بهزيستي استان البرز با اعلام اين مطلب گفت: از آنجا كه جامعه هدف اين سازمان افراد اقشار آسيب پذير جامعه از جمله شيرخواران، سالمندان و افراد معلول را شامل مي شود، مراكز نگهداري معلولين (مراكز توانمندي) مجهز به دستگاههاي تصفيه هوا و هواساز شد.
كلنگ زني واحدهاي مسكوني مددجويان
زنجان- خبرنگاركيهان: كلنگ احداث 16 واحد مسكوني مددجويان بهزيستي شهرستان خدابنده با حضور فرماندار اين شهرستان و معاون پشتيباني بهزيستي استان زنجان به زمين زده شد.
به گزارش روابط عمومي بهزيستي استان زنجان رزاق منافي معاون پشتيباني و منابع انساني بهزيستي استان زنجان دراين مراسم گفت: به بركت انقلاب اسلامي و رهنمودهاي مقام معظم رهبري و سياست هاي دولت عدالت محور امروز شاهد عملياتي شدن نهضت عظيمي به نام نهضت مسكن هستيم.

 



استاندار: سوخت موردنياز سيستان وبلوچستان با قطار حمل مي شود

زاهدان- خبرنگاركيهان:
استاندار سيستان وبلوچستان گفت: از سال آينده سوخت موردنياز اين استان از طريق خط ريلي كرمان- زاهدان به سيستان وبلوچستان حمل مي شود.
علي محمدآزاد افزود: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته گازوئيل و گاز موردنياز استان به وسيله قطارهاي باري از پالايشگاه ها بارگيري و به زاهدان حمل مي شوند.
وي افزود: با راه اندازي خط ريلي زاهدان- بم كه از مدتي پيش فعال شده است، قطارهاي باري در مسير كرمان- زاهدان و تركيه- پاكستان تردد مي كنند.
استاندار سيستان وبلوچستان اظهار داشت: با فعال شدن اين خط ريلي، تجار و بازرگانان مي توانند كالاهاي خود را در مسير اروپا و آسياي ميانه و آسياي جنوب شرقي جابه جا كنند.
وي يادآور شد: راه آهن زاهدان- كرمان حلقه ارتباط ريلي كشورهاي اروپا، آسياي ميانه، آسياي جنوب شرقي، شبه قاره هند و كشورهاي عضو اكو است.
آزاد ادامه داد: تاكنون چندين رام قطار باري اكو و قطار كمك هاي امدادي براي مردم سيل زده پاكستان از مبدا تركيه و از طريق راه آهن كرمان- زاهدان به پاكستان و بالعكس تردد و كالا حمل كرده است.
وي در پايان تأكيد كرد: تجار و بازرگانان مي توانند با ظرفيت ايجاد شده توسط راه آهن، از زاهدان به هر نقطه از جهان كه امكان ارتباطي خطوط ريلي باشد، بارهاي خود را ارسال كنند.

 



اردوي راهيان نور يك دانشگاه بزرگ است

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: اردوي راهيان نور يك دانشگاه بزرگ است.
عباسعلي ابراهيمي به خبرنگاركيهان گفت: تأثير اردوي راهيان نور در جوانان و نوجوانان به قدري زياد است كه لزوم برنامه ريزي دقيق و متنوعي را براي نهادينه سازي اين فرهنگ حماسي مي طلبد. وي افزود: اهميت اين سفر روحاني و معنوي از آن جهت درخور توجه است كه تحول ساز و درون ساز است و عشق به معنويت را در نسل جوان افزايش مي دهد، و ما بايد اين گونه حركت هاي اساسي را با همت بيشتري ادامه دهيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با بيان اينكه جوانان همچون امانت هايي در دست ما هستند، افزود: اعضاي ستاد فرهنگي اردوي راهيان نور بايد با همت بيشتر و وحدت بالاتري نسبت به تهيه بسته هاي فرهنگي و تدارك برنامه هاي پرمحتواي فرهنگي، بسترهاي مناسبي براي سفري خوب و روحاني و همچنين پرنشاط براي امسال مهيا كنند. ابراهيمي همچنين با اشاره به ايجاد فضايي معنوي توأم با نشاط در سفرهاي راهيان نور، بر لزوم گسترش فرهنگ ايثار و شهادت از طريق چاپ خاطرات شهدا و زندگينامه هاي اين عزيزيان تأكيد كرد و گفت: معيارهاي اسلامي و اشاعه فرهنگ ايثار و شهادت جز با تمسك به راه شهدا امكان پذير نيست و آنها راهنمايان ما هستند. وي مسير انقلاب اسلامي را مسير شهدا عنوان كرد و قدرداني و حراست از اين ميراث گرانبها را يك فريضه برشمرد.
گفتني است امسال قريب به 40هزار نفر از استان مازندران به اردوي راهيان نور اعزام مي شوند.

 



وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي: دانشگاه علوم پزشكي كاشان در بالاترين رده هاي كشوري است

كاشان- خبرنگار كيهان:
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: دانشگاه علوم پزشكي كاشان از نظر آمار و ارقام در حوزه مسائل بهداشتي و شاخص هاي سلامت جزو بالاترين رده هاي كشوري است.
مرضيه وحيد دستجردي در جمع دانشگاهيان علوم پزشكي شهرستان كاشان تصريح كرد: آمار مرگ و مير نوزادان در كاشان با شاخص 98/9 در هزار در بهترين وضعيت قرار دارد كه شاخص كشوري آن در كشور 12 در هزار است.
وي افزود: آمار و شاخص هاي دانشگاه علوم پزشكي كاشان نشان از سلامتي شهروندان اين شهر دارد.به گفته وي، كاشان تا سال 1393 كمبود تخت بيمارستاني نخواهد داشت.
وزير بهداشت از ساخت 2 بيمارستان در دو شهرستان كاشان و آران و بيدگل خبر داد و خاطرنشان كرد: ساخت اين دو بيمارستان در دولت دهم تصويب شد.دستجردي از مشاركت خيرين سلامت كاشان و آران و بيدگل، تقدير كرد.

 



در استان آذربايجان شرقي مراكز اقامتي تا 50درصد تخفيف نوروزي مي دهند

تبريز- خبرنگاركيهان:
هتل ها و مسافرخانه هاي آذربايجان شرقي در طول نوروز براي مسافران بين 20تا 50درصد تخفيف قائل خواهند شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر افزود: فعاليت هاي ستاد از 3اسفند امسال و به صورت شبانه روزي آغاز شده و در طول زمان تعريف شده و موردنظر، بر عملكردهاي خودپردازهاي بانك ها و نيز جايگاه هاي سوخت، نظارتي قاطع و جدي اعمال خواهد شد.
به گفته تراب محمدي، تورهاي «استان گردي»، «تبريزگردي» و «مراغه گردي» داير مي شود و اتوبوس هاي رايگان مسافران نوروزي را به نقاط ديدني خواهند برد و مراكز اطلاع رساني در شهرهاي گردشگرپذير، راه اندازي مي شود و با مشاركت و همكاري شهرداران، سفره هاي هفت سين برپا خواهد شد.

 



از نگاه دوربين
فروشندگان ميكروب

روز روشن و در بازار بزرگ بابل امعا و احشاي گوسفند و گاو را آن هم كاملا غيربهداشتي به شهروندان مي فروشند و هيچ كس هم نظارت نمي كند. شايد يكي از دلايل خريد اين گونه ارزاق به خاطر قيمت ارزان و پايين آن باشد. اما بايد از شهروندان فهيم اين سؤال پرسيده شود سلامتي را به چه قيمتي معاوضه مي كنند و آيا وقتي بيمار مي شوند سود حاصل از تخفيف كالاي ارزان بسيار كمتر از هزينه هاي درمان نيست؟ آيا اتلاف وقت و درگيركردن اعضاي ديگر خانواده و آثار ناشي از بيماري هاي عفوني و داخلي ارزش خريد موادغذايي ارزان قيمت اما غيربهداشتي را دارد؟
اما نقش مسئولان و بازرسان حوزه بهداشت و درمان دراين ميان نبايد ناديده گرفته شود و بايد در برابر اين نوع فروشندگان به مردم پاسخگو باشند.
عكس از علي كفايي مهر- خبرنگاركيهان در بابل

 



گشايش نخستين كتابخانه تخصصي بانوان در رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
نخستين كتابخانه تخصصي بانوان گيلان در رشت گشايش يافت.
در اين كتابخانه 3هزار و 500 جلد كتاب در حوزه هاي مختلف امور بانوان به همراه يك ميليون و يكصد هزار مقاله به صورت رايانه اي در اختيار بانوان علاقه مند به كتاب و كتابخواني قرار گرفته است.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده هاي استانداري گيلان گفت: اين كتابخانه به صورت مشاركتي داير شده و از مجموعه كتاب هاي موجود در آن يك هزار و 200 جلد به همراه كمك هاي نرم افزاري و فني راه اندازي آن از سوي اداره كل كتابخانه هاي گيلان تأمين شده است.
بنا بر اظهار بزرگي افزون بر 5هزار جلد كتاب ديگر نيز تا پايان امسال به تعداد كتاب هاي كتابخانه تخصصي بانوان گيلان اضافه مي شود.
وي افزود: براي ايجاد و راه اندازي كتابخانه مذكور بالغ بر 300 ميليون ريال هزينه شده است.
در اين مراسم، استاندار گيلان از احداث 5 كتابخانه استاندارد با 3هزار و 200 مترمربع زيربنا در 5 مركز شهرستان و 4 كتابخانه با 600 مترمربع وسعت در شلمان، چمخاله، منجيل و پره سر خبر داد.

 



راه اندازي نخستين مركز ترك اعتياد شيشه كشور در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديركل بهزيستي استان اصفهان از راه اندازي نخستين مركز ترك اعتياد شيشه كشور در اين استان خبر داد.
محمود محمودزاده با بيان اينكه اعتياد به شيشه نوعي بيماري رواني است و بايد معتادان به اين مواد در مراكز تخصصي نگهداري شوند، افزود: اين مركز براي نخستين بار در كشور در اصفهان راه اندازي مي شود و در آن از بيماران معتاد به ماده مخدر شيشه نگهداري خواهد شد.
وي اضافه كرد: اين مركز ترك اعتياد شيشه و 8 مركز ديگر از استانداري و اداره كل بهزيستي استان مجوز فعاليت دريافت كرده اند.مديركل بهزيستي استان اصفهان از راه اندازي 4 مركز اقامتي ترك اعتياد ديگر نيز تا پايان سال جاري در اين استان خبرداد و گفت: درسال جاري و به منظور توسعه خدمات سازمان بهزيستي، 6 ميليارد و 500 ميليون تومان سرمايه گذاري شده است كه مراكز مشاوره خانواده، درمان اعتياد، نگهداري و كمپ هاي معتادان، مراكز سالمندان، مراكز توانبخشي و كارگاه هاي حمايتي از مهمترين اين خدمات به شمار مي روند.

 



كتاب زندگينامه شهداي روحاني استان البرز تدوين شد

كرج- خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز از تدوين و چاپ كتاب زندگينامه شهداي روحاني اين استان خبر داد.
قادر آشنا در اين باره اظهارداشت: اين كتاب در شمارگان 2هزار نسخه تدوين و در اولين يادواره شهداي روحاني استان البرز توزيع مي شود.
وي تصريح كرد: اين كتاب 200 صفحه اي شامل مختصري از زندگينامه و وصيت هاي شهداي گرانقدر، بخشي از زندگينامه روحانيون شهيد و تلاشي اندك از همت والا، عزم راسخ روحانيون در دفاع از ميهن اسلامي است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان البرز گفت: كتاب زندگينامه شهداي روحاني چاپ مي شود تا چراغ راه ما و نسل هاي آينده باشد و گواهي است براي خط بطلان كشيدن بر ادعاي آناني كه مغرضانه يا ناآگاهانه تلاش كردند تا وانمود كنند روحانيون در جبهه ها حضور كمي داشتند.

 



معاون استاندار آذربايجان غربي : جابه جايي در مديريت ها باعث نوآوري مي شود

اروميه- خبرنگار كيهان:
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري آذربايجان غربي گفت: جابه جايي در مديريت ها فرصت نوآوري و خلاقيت را در سازمان ها ايجاد مي كند.
محمد طالبي در آيين توديع و معارفه مدير كل دفتر آموزش و پژوهش استانداري گفت: جابه جايي در مديريت ها و به كارگيري افراد جديد و تازه نفس در مسئوليت ها، فرصت نوآوري و خلاقيت را در سازمان ها ايجاد مي كند.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري آذربايجان غربي بااشاره به اينكه تغيير افراد در پست هاي سازماني عموما به معني ضعف كاري آنها نيست خاطرنشان كرد: معتقد هستيم بايد با ايجاد تغيير در رويكردها و به كارگيري شيوه هاي نو و ايده هاي جديد روند امور را سرعت بخشيد.وي با اعلام اينكه مسئوليت در نظام اسلامي امانت الهي است كه برعهده افراد گذاشته مي شود گفت: خدمت در نظام مقدس جمهوري اسلامي براي مسئولان يك توفيق الهي است كه بايد تلاش كنيم اين امانت را به نحو احسن به انجام برسانيم.

 



بهره برداري از سازه سنگي ملاتي آبگرم دهلران

دهلران- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي با حضور استاندار ايلام، سازه سنگي ملاتي آبگرم دهلران به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم مهندس عبدالرضا بازدار مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان ايلام گفت: سازه سنگي ملاتي آبگرم دهلران با خاكبرداري 8 هزار متر مكعب و طول تاج 87 متر و عرض تاج 3 متر و با اعتباري بالغ بر 4 ميليارد ريال از محل اعتبارات خشكسالي احداث شده است.
وي افزود: هدف از اجراي اين پروژه كنترل سيلاب ها و بهره برداري از آب هاي سطحي، آبياري پارك جنگلي آبگرم، توسعه فضاي سبز، افزايش جاذبه تفريحي و گردشگري است.
مهندس بازدار در پايان گفت: حجم آبگيري فعلي مخزن سازه سنگي ملاتي آبگرم دهلران 150 هزار متر مكعب است.

 



پارك علم و فناوري مازندران افتتاح شد

ساري- خبرنگاركيهان:
پارك علم و فناوري مازندران با حضور معاون پژوهشي وزير علوم تحقيقات و فناوري، استاندار مازندران و جمعي از نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي درساري افتتاح شد.
معاون پژوهشي و فناوري وزير علوم دراين مراسم گفت: پارك هاي فناوري بعد از بررسي وضعيت در كشور به عنوان حلقه نهايي تبديل علم به ثروت پذيرفته شد.
محمد مهدي نژاد با اشاره به اينكه پارك هاي علم و فناوري حلقه نهايي تبديل علم به ثروت است، افزود: در 1381 مطالعات دفاعي آن آغاز شد و بعداز آن پژوهشكده هاي زيرمجموعه آن در چند استان تشكيل و تبديل به پارك علم و فناوري شد.وي با اشاره به فعاليت دو هزار شركت دانش بنيان در سراسر كشور اظهارداشت: ظرف پنج سال آينده 480 هزار شركت دانش بنيان بايد ايجاد شود.وي با اشاره به اينكه مازندران يك قطب فناوري فضايي در كشور خواهدشد افزود: همه علوم در پارك علم و فناوري جايگاه دارند و صرفا مختص رشته هاي صنعتي نمي باشد.

 



ثبت اختراع به نام پتروشيمي خراسان

بجنورد- خبرنگاركيهان:
مديرعامل پتروشيمي خراسان از اختراع يك نوع ماده شيميايي مقاوم در برابر عوامل مخرب و خورنده خبر داد.
اسدا...رستگارپور كاربرد اين ماده را در طرح هاي انتقال آب و فاضلاب شهري دانست و گفت: اين اختراع در انگلستان به نام پتروشيمي خراسان به ثبت رسيده است.
وي يادآورشد چند اختراع ديگر اين پتروشيمي نيز در اداره كل ثبت شركتها و مالكيت هاي صنعتي ثبت شده است.
رستگارپور در تشريح عملكرد شركت پتروشيمي خراسان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 491 تن كود اوره دراين شركت توليد شده است كه علاوه بر تأمين 100درصدي تعهدات شركت، بالاتر از پيش بيني و برنامه بوده است.
وي افزود: اين شركت امسال 404 تن كود اوره تحويل شركت خدمات حمايتي كشاورزي داده درحالي كه تعهدش 270 هزار تن بوده است.
رستگارپور همچنين از صادرات پتروشيمي خراسان به كشورهاي هند، چين و آسياي ميانه خبر داد و گفت: در سال جاري 47هزار و 972 تن كود اوره و 12هزارو 723 تن ملامين به اين كشورها صادر كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14