(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 اسفند 1389- شماره 19875

حديث دشت عشق
به پرونده شكايت سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ورود نمي كنيم
سعيدلو: با بودجه هزار ميلياردي ورزش مشكل مالي نخواهيم داشت
اخبار كوتاه از فوتبال
پاره گزارشي از كشتي جام تختي در كيش وقتي ملي پوشان روي تشك نرفتند
درخشش بسكتباليست ايراني در NBA حدادي : مي خواهم بازي به بازي بهتر شوم
مشكلات مالي بهانه يا واقعيت است؟!
ابهام در اعزام تيم ملي جودو به ازبكستان
با پيروزي بارسلونا و توقف رئال اختلاف دوباره به 7 امتياز رسيد
اخبار فوتبال جهان
فتح نخستين قله در سال 2011 حالا ايران قطب كشتي فرنگي جهان است
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمد عباسي»
ترجيح مي دهم شكنجه شوم و بميرم ولي به اسلام و امام خيانت نكنم
شهيد «محمد عباسي» فرزند علي اصغر، سال 1338در خانواده اي مسلمان و متدين در روستاي ويلاي شهرستان سوادكوه ديده به جهان گشود. دوران كودكي او با تمامي خاطرات شيرين و به يادماندني در زادگاهش سپري گشت. سپس دوران ابتدايي را در روستاي اتو گذراند و براي ادامه تحصيل در مقطع راهنمايي به شهر زيراب مهاجرت نمود. اين دوران سه ساله را نيز با موفقيت به پايان رساند و براي ادامه تحصيل در دبيرستان شرافت قائم شهر ثبت نام نموده و موفق به اخذ ديپلم گرديد. در ايام پيروزي انقلاب اسلامي بهمن 57 همگام با مردم انقلابي ايران اسلامي در تمام صحنه ها حضور فعال داشت. سپس ايشان براي تامين بخشي از مخارج خانواده به طور موقت در البرز مركزي سوادكوه مشغول به كار شد. سال 1358 به عنوان سرباز وظيفه در پادگان آموزشي چهل دختر شاهرود مشغول خدمت گرديد. سپس به گردان امداد پادگان لويزان اعزام شد. پس از شروع تجاوزات دشمن بعثي در 31/6/1359 به عنوان رزمنده در كنار بسيجي شهيد كاوياني در يك گروهان حماسه ها و رشادت هاي فراوان آفريد. پس از اين كه شهيد كاوياني در تاريخ 26/7/59 به درجه رفيع شهادت نائل آمد، شهادت كاوياني و ديگر همسنگران بر محمد عزيز تاثيري بسيار نهاد. اين بار شهيد عباسي براي پر كردن سنگر خالي همرزم شهيدش عزم را جزم كرد و به مناطق جنگي اعزام و در اين مرحله از ناحيه پا مجروح شد. پس از پايان 22ماه خدمت مقدس سربازي به آغوش خانواده بازگشت. در پشت جبهه عضو شوراي انجمن اسلامي روستاي محروم وليلا بود و در خدمت مردم مسلمان و محروم روستا بود. پس از آن شهيد عباسي براي بار ديگر به طور داوطلبانه به عنوان بسيجي به منطقه جنگي كردستان اعزام شد و در فرمانداري مهاباد مشغول به خدمت به مردم محروم كردستان گرديد اما به ناگاه در تاريخ 10/2/1362 در جاده اروميه- مهاباد توسط نيروهاي ضدانقلاب وابسته به شيطان بزرگ آمريكا گروهك كومله به اسارت در مي آيد و پس از تحمل شكنجه و اذيت و آزار فراوان از سوي منافقين كوردل و ضدانقلاب، در تاريخ 26/7/1362 در زندان گروهك كومله به شهادت رسيد.
آخرين سخن شهيد محمد عباسي در زندان دمكرات كردستان (نقل شده توسط يكي از همرزمان هم سلولي ايشان): «ترجيح مي دهم در زندان هارون زمان شكنجه شوم و بميرم، حتي يك كلمه به اسلام و امام عزيز خيانت نكنم.»
ستاد كنگره شهداي كسليان

 



به پرونده شكايت سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ورود نمي كنيم
سعيدلو: با بودجه هزار ميلياردي ورزش مشكل مالي نخواهيم داشت

رئيس سازمان تربيت بدني ضمن ابراز رضايت از ميزباني كيش و برگزاري مناسب جام تختي به فدراسيون هاي ورزشي از جمله كشتي مژده داد كه با اختصاص هزار ميليارد تومان به ورزش، سازمان تربيت بدني هيچ گونه مشكلي براي حمايت از آنها نخواهد داشت.
علي سعيدلو كه در مراسم افتتاحيه سي و يكمين دوره جام تختي به كيش سفر كرده بود، پس از اهداي مدالهاي قهرمانان سه وزن نخست، در جمع خبرنگاران گفت: من به عنوان متولي ورزش وظيفه دارم به تمام فدراسيون ها سر بزنم. با سران فدراسيونها جلسه مي گذاريم، مشورت مي كنيم و برنامه ريزي انجام مي دهيم. همه رشته ها خوب هستند، البته در جامعه نسبت به برخي ورزشها اقبال بيشتري وجود دارد و ما وظيفه داريم به همه رشته ها رسيدگي كنيم.
رئيس سازمان تربيت بدني درباره اين كه چرا شما قبل از بازيهاي آسيايي اعلام كرديد سازمان مشكل مالي ندارد، اما آقاي يزداني خرم در برنامه تلويزيوني از بدهي يك ميلياردي فدراسيون كشتي خبر داده است، پاسخ داد: يك ميليارد و دو ميليارد كه پولي نيست! اين مشكل نيست. اصلا اجازه بدهيد يك مسئله اي را براي شما روشن كنم تا خيالتان راحت شود. يك ميليارد و دو ميليارد و سه ميليارد در ورزش طبيعي است. بودجه ورزش براي سال بعد 1000 ميليارد تومان خواهد بود. قرار است يك تحولي در بودجه رخ داد. حدود دويست، سيصد ميليارد بودجه مصوب است كه از اول در برنامه است. يك انقلابي هم رخ داده و آقاي رئيس جمهور حمايت كردند كه آن يك درصد معروف به اعتبارات عمراني كشور اختصاص داده شود. چيزي كه محقق شده از اين طريق حدود 700 ميليارد تومان است و شايد هم بيشتر.
سعيدلو ادامه داد: فدراسيون ها كارشان همين است كه برنامه ريزي و طبق آن حركت كنند، گاهي اوقات مسائلي پيش مي آيد كه هزينه هايشان بالا و پايين مي شود و در گردش هزار ميلياردي بودجه ورزش يك ميليارد تومان چيزي نيست. گاهي براي ماموريتها يا اعزام تيمها به بودجه بيشتري نياز دارند. شما نبايد به اين مسئله با ديد مشكل نگاه كنيد. اين يك روال طبيعي است. اعلام مي كنم كه هم براي ادامه سال 89 و هم براي سال 90 ورزش و سازمان تربيت بدني با حمايتهايي كه دولت انجام مي دهد و اعتباراتي كه افزايش يافته، امكان ندارد دچار مشكل مالي بشود و تا حالا هم نشده است. شما ببينيد در بازيهاي آسيايي گوانگ جو براي اولين بار براي معلولان پرواز چارتر تا خود پكن در نظر گرفته شد و جوايز معلولان هم با بقيه يكسان شد و علاوه بر آن نسبت به دوره هاي قبل افزايش چندبرابري هم داشت. اين چيزها به اعتبار و بودجه نياز دارد. به هر حال ما بيش از 50 فدراسيون و 30 استان داريم. گاهي اوقات آنها از بودجه مصوب فراتر مي روند و با بدهي روبرو مي شوند. به هر حال ما در جلسه هايي كه داريم يك سري انتظارهايي داريم و هم انتظارات و هم بودجه شان را صورت جلسه مي كنيم. تازه هزينه ورزش فقط همين نيست. بخش خصوصي هم تا حدي سرمايه گذاري مي كند. شهرداري و ساير نهادها هم كمك مي كنند. ورزش در سال 89 به نظر من پربارترين سال هم از نظر قهرماني، هم از نظر همگاني و هم از نظر اعتبارات بود.
سعيدلو در پاسخ به اين سؤال كه چرا با وجود موفقيت ورزش در گوانگجو تا اين اندازه بر تشكيل سازمان ورزش اصرار وجود دارد، با شوخي جواب داد: فعلا كه ما هستيم و كارمان را انجام مي دهيم! معاون رئيس جمهور هستيم و با قدرت به كارمان ادامه مي دهيم. بحث وزارت ورزش هم ضوابط اجرايي دارد كه در حال انجام است. نگران نباشيد! كشور ما پيشكسوتها، ورزشكاران، قهرمانها و مربيان خوبي دارد و يك مدير خوب هم پيدا مي شود.سعيدلو همچنين درباره موضوع طلب برانكو و شكايت به فيفا كه مي تواند به محروميت فوتبال بينجامد، اظهار كرد: هميشه در فدراسيونها مسائل حقوقي مانند شكايت و طلب و بدهي وجود دارد. آنها كارشان را انجام مي دهند. اگر كار به دعواي حقوقي بكشد منابع آن براي پرداخت بدهي ها معلوم است. نمي شود كه ما در هر دعوايي وارد شويم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

احتمال تعويق بازي ايران و قرقيزستان
فدراسيون فوتبال قرقيزستان طي نامه اي به فيفا خواستار تعويق ديدار برگشت تيم فوتبال اميد اين كشور مقابل اميدهاي فوتبال ايران در مرحله مقدماتي المپيك لندن شد. فدراسيون فوتبال قرقيزستان در نامه اي به فيفا كه نسخه اي از آن به فدراسيون فوتبال كشورمان نيز ارسال شده، اعلام كرده است به دليل سرماي شديد هوا و نامساعد بودن شرايط جوي زمان ديدار برگشت تيم هاي اميد قرقيزستان و ايران به تعويق بيفتد. اين ديدار قرار است روز 18 اسفندماه در شهر بيشكك قرقيزستان برگزار شود.فيفا امروز به درخواست قرقيزستان پاسخ مي دهد.
مربي خارجي اموال باشگاه را به حراج گذاشت
سرمربي اخراجي تيم صنعت نفت آبادان اموال منزلش را كه باشگاه در اختيارش قرار داده بود به فروش رساند.آلفردو كاسيميرو بعد از اخراجش از تيم صنعت نفت آبادان اموالي كه اين باشگاه در اختيارش قرارداده بود به فروش رساند. اين اموال شامل تلويزيون LCD، كامپيوتر، DVD، ضبط صوت و... بود. نكته جالب اينكه برچسب باشگاه روي تمامي اين لوازم خورده بود. در حال حاضر كاسيميرو در تهران بسر مي برد و مسئولان باشگاه از سازمان ليگ برتر خواسته اند تا زماني كه تكليف اموال باشگاه كه به فروش رسيده مشخص نشده است از خروج اين سرمربي از كشور ممانعت به عمل آيد.
دلايل استعفاي ياوري از سرمربيگري پاس همدان
محمود ياوري از سرمربيگري پاس همدان كناره گيري نمود. وي كه شنبه شب استعفا كرد و حال به شهرش اصفهان برگشته در خصوص كناره گيري اش گفت: ديگر نمي توانستم با آن مجموعه كار كنم.مجموعه اي كه در آن كارشان فقط دخالت در امور فني باشد با خلق و خوي من سازگار نيست. ياوري در مصاحبه خود انتقادات تندي را متوجه كريم ملاحي مديرعامل پاس همدان كرده بود.
تيراندازي در رختكن چلسي
رسانه هاي انگليسي از حادثه تيراندازي در تمرين چلسي خبر دادند. اشلي كول يكشنبه گذشته با اسلحه اي بادي يك كارآموز 21 ساله را مورد هدف قرار داده است.اين حادثه تيراندازي در رختكن آبي هاي لندن رخ داده است. مدافع كناري چلسي مشغول بازي با اين اسلحه بود كه ناگهان گلوله اش در رفت و به يك كارآموز جوان در فاصله 2 متري كول برخورد كرد.از قرار معلوم اين مدافع چپ تعمدي نداشته است و نمي دانست كه اسلحه پر است.
نخستين تمرين سپاهان در رياض
تيم فوتبال فوتبال سپاهان ايران روز شنبه اولين جلسه تمريني خود را در عربستان انجام داد. تيم سپاهان ظهر روز شنبه وارد رياض شد تا روز سه شنبه هفته جاري مقابل الهلال در اولين بازي ليگ قهرمانان آسيا به ميدان برود.
قهر به واسطه مشكلات مالي
عبدالله ويسي روز گذشته در تمرين صبا حاضر نشد. اين در حالي است كه تمامي بازيكنان براي عذرخواهي بابت اتفاقات بازي با ذوب آهن با دسته گل و شيريني به منزلش رفته و قرار بود سرمربي نيز از ديروز تيم را تمرين دهد.در خصوص ويسي گفته مي شود كه وي به دليل مشكلات مالي باشگاه قهر كرده است.
عنايت در راه آفريقاي جنوبي
مسعود عنايت رئيس پيشين كميته داوران فدراسيون فوتبال به سمينار مدرسان داوري فيفا در آفريقاي جنوبي ميزبان جام جهاني 2010 دعوت شد. سمينارساليانه مدرسان داوري فيفا طي روزهاي 18 تا 22 مارس (27 اسفند تا 2 فروردين ) با هدف به روز كردن و يكپارچگي نحوه تدريس مدرسان فيفا در شهر ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي برگزارخواهد شد. مسعود عنايت مدرس و ناظر داوري بين المللي ايران و AFC به همراه 25 مدرس فيفا به اين سمينار 5 روزه در آفريقاي جنوبي دعوت شده اند.
جلالي به تيم اميد نزديك شد
فدراسيون فوتبال از مذاكره با سرمربي فولاد خوزستان براي حضور روي نيمكت تيم اميد خبر داد. نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال درباره وضعيت تيم اميد گفت: روز گذشته با مجيد جلالي تماس گرفتيم و به نتايجي رسيديم. قرار شد كه امروز جلسه اي با ايشان در دفتر كفاشيان داشته باشيم و در اين باره مذاكره كنيم. البته نظر باشگاه فولاد خوزستان هم براي ما مهم است و بايد با اين باشگاه هم مذاكره كنيم چرا كه باشگاه فولاد در كوران رقابت هاي ليگ برتر قرار دارد.
بازي استقلال - سايپا به آزادي آمد
سازمان ليگ برتر از تغيير مكان يك ديدار از هفته بيست و ششم ليگ برتر خبر داد.ديدار دو تيم سايپا و استقلال تهران از هفته بيست و ششم به جاي ورزشگاه انقلاب كرج در ورزشگاه آزادي در همان روز اعلام شده (پنجشنبه 19/12/89 - ساعت 30:17) تغيير يافت.

 



پاره گزارشي از كشتي جام تختي در كيش وقتي ملي پوشان روي تشك نرفتند

در حالي كه نايب رئيس فدراسيون كشتي به تمامي كشتي گيران براي حضور در جام تختي اولتيماتوم داده بود نفرات مدعي و ملي پوش بدون توجه به اين تاكيدات در رقابتها غيبت كردند.
پيش از آغاز سي ويكمين دوره رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي رئيس و نايب رئيس فدراسيون كشتي در اظهارنظرهايي بر حضور تمامي مدعيان در اين مسابقات تاكيد كردند.برخلاف اين اولتيماتوم در مسابقات جام تختي رضا يزداني و مهدي تقوي دو ملي پوش كشتي ايران در گوانگجو برروي تشك نرفتند و يكشنبه نيز تعدادي از ملي پوشان مانند فردين معصومي، جمال ميرزايي، صادق گودرزي و مسعود اسماعيل پور در اين تورنمنت بين المللي به روي تشك نرفتند.
در همين خصوص محمدعلي صنعتكاران نايب رئيس فدراسيون كشتي كه به شدت از اين تصميم كشتي گيران ناراحت بود مدعي شد: پس از جام تختي در مورد غايبان حاضر در اين تورنمنت تصميم گيري مي كنيم.
پيش بيني مي شود پس از جام و با برگزاري جلسه بين مربيان تيم ملي - كه به نظر مي رسد برخلاف خواست مسئولان فدراسيون به غايبان مجوز داده اند - مسئولان فدراسيون كشتي جلسه اي برگزار مي شود تا تكليف غايبين جام سي ويكم فجر مشخص شود و احتمال مي رود غايبان شانس حضور در جام جهاني و قهرماني آسيا را از دست بدهند.
رقابتهاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي با حضور كشتي گيراني از 7 كشور ايران، روسيه، تركيه، آمريكا، مغولستان، كره شمالي و قرقيزستان در سالن المپيك جزيره كيش برگزار و روز گذشته به پايان رسيد.

 



درخشش بسكتباليست ايراني در NBA حدادي : مي خواهم بازي به بازي بهتر شوم

حامد حدادي، بازيكن ايراني تيم بسكتبال «ممفيس گريزليز» از زمان حضور در رقابت هاي NBA براي نخستين بار موفق شد 10 امتياز كسب كند.
تيم ممفيس گريزليز بامداد روز گذشته با نتيجه 120 بر 92 موفق شد تيم «ساكرامنتو كينگز» را با برتري پشت سر بگذارد و اين در حالي است كه حامد حدادي، بازيكن ايراني گريزليز در اين ديدار نمايش پرفروغي داشت و براي نخستين بار موفق شد 10 امتياز براي تيم خود كسب كند.
اما بازيكن ايراني تيم بسكتبال ممفيس گريزليز پس از درخشش در ديدار با «ساكرامنتو كينگز» ابراز اميدواري كرد بازي به بازي بهتر شود. حدادي در گفتگو با سايت NBA اظهار داشت: واقعا خوشحالم، از اينكه به من فرصت داده شد تا دقايق بيشتري در زمين حضور داشته باشم خوشحالم. اين بهترين راه است تا به تيمم كمك كنم نتايج خوبي كسب كند و بازي هاي خود را با پيروزي پشت سر بگذارد. اميدوارم بازي به بازي بهتر شوم.

 



مشكلات مالي بهانه يا واقعيت است؟!
ابهام در اعزام تيم ملي جودو به ازبكستان

اعزام تيم ملي جودو به اردوي مشترك ازبكستان درحالي به دليل مشكلات مالي فدراسيون در هاله اي از ابهام قرار گرفت كه رئيس سازمان تربيت بدني تأكيد كرده است هيچ فدراسيوني مشكل مالي ندارد.
به گزارش خبرگزاري مهر، تيم ملي جودو نزديك به يك ماه ديگر بايد در رقابتهاي قهرماني آسيا در دبي به روي تاتامي برود. اين درحالي است كه اردوهاي تيم ملي بعد از شناخت نفرات اصلي از سه شنبه گذشته در غياب حاج يوسف زاده، سرمربي تيم ملي كه به آلمان سفر كرده بود آغاز شد.
فدراسيون جودو مدتي قبل حضور در سه تورنمنت بين المللي كه امتياز آن براي كسب سهميه المپيك 2012 لندن محسوب مي شد را هدف قرار داد كه تنها آرش ميراسماعيلي موفق به حضور در مسابقات جايزه بزرگ دوسلدورف شد و دو سفر ديگر به بوداپست و پاريس به دليل مشكلات مالي انجام نشد.
مشكلات مالي فدراسيون جودو باعث شد تا تيم ملي كاتا نيز با جذب اسپانسر راهي رقابتهاي قهرماني آسيا در بانكوك تايلند شود و از اردوي تيم ملي هم خبر مي رسد ملي پوشان چند ماه است كه حقوق دريافت نكرده اند.
با اين شرايط به نظر مي رسد اردوي تيم ملي در ازبكستان نيز انجام نشود. كادر فني تيم ملي جودو براي آمادگي بيشتر براي حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا با فدراسيون جودو ازبكستان براي برپايي يك اردوي مشترك به توافق رسيده است.
روز گذشته علي سعيدلو در مراسم تجليل از ورزشكاران دانشجو به صراحت اعلام كرد كه فدراسيون ها مشكل مالي ندارند. رئيس سازمان تربيت بدني در جمع خبرنگاران گفت: هيچ فدراسيوني مشكل مالي ندارد. اين طور نيست كه فدراسيوني برنامه انجام ندهد و بگويد مشكل مالي باعث آن شده است. برنامه و بودجه با هم هستند. ما به نسبت كار و برنامه اعتبارات را تخصيص مي دهيم.
سخنان شخص اول ورزش كشور بدان معناست كه جودو نيز مشكل مالي ندارد و اينكه چرا دليل لغو سفرها مشكلات مالي عنوان مي شود مشخص نيست. در اين بين بايد اذعان داشت جودو در سالي كه سراسر ناكامي و شكست را روبه پايان دارد با اين شرايط در سال 90 نيز نمي توان انتظار بيشتري از آن داشت.

 



با پيروزي بارسلونا و توقف رئال اختلاف دوباره به 7 امتياز رسيد

تيم فوتبال بارسلونا در حالي در زمين رئال مايوركا به برتري رسيد كه رئال مادريد در زمين دپورتيوو لاكرونا به نتيجه اي بهتر از تساوي دست پيدا نكرد.
تيم فوتبال بارسلونا شنبه شب در چارچوب هفته بيست و پنجم رقابت هاي لاليگا در زمين رئال مايوركا به برتري 3 بر صفر دست پيدا كرد. براي بارسا در اين ديدار ليونل مسي (38)، داويد ويا(57) و پدرو (66) گل زدند.
رئال مادريد، اصلي ترين رقيب بارسا در رقابت هاي اين فصل، در زمين دپورتيوو لاكرونا با تساوي بدون گل به كار خود پايان داد. اختلاف تيم مورينيو با بارسلونا صدرنشين دوباره به هفت امتياز رسيد. در ساير ديدارهاي اين هفته نتايج زير حاصل شد:
¤ آتلتيكو مادريد 2- سويا2
¤ اسپانيول 4- رئال سوسيه داد يك
¤ اسپورتينگ گيخون صفر- رئال زاراگوزا صفر
جدول رده بندي: 1- بارسلونا 68 امتياز، 2- رئال مادريد 61 امتياز، 3- والنسيا 48 امتياز، 4- ويارئال 46 امتياز و...

 



اخبار فوتبال جهان

مارادونا: آخرو به رئال مادريد مي آيد
سرمربي سابق تيم ملي فوتبال آرژانتين گفت: حاضرم امضا كنم كه آخرو فصل بعد به رئال مادريد مي آيد. ديه گو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتين در سفر به اسپانيا ميهمان فدراسيون فوتبال اين كشور بوده و قرار است در چند برنامه تبليغاتي از آكادمي هاي تازه افتتاح شده رئال مادريد و آتلتيكو مادريد بازديد كند.
وي در نشست خبري كه به حمايت مالي روزنامه ماركا تشكيل شده بود گفت: نه اينكه آخرو داماد من باشد و از همه چيز او با خبر باشم اما لااقل در اين مورد اطمينان كامل دارم كه فصل بعد براي رئال مادريد بازي خواهد كرد. او از اين كه من اين حرف ها را زده ام ناراحت خواهد شد اما وظيفه من است كه به او كمك كنم تا زندگي بهتري داشته باشد. جاي او در آتلتيكومادريد نيست و تصور نمي كنم مديون هواداران تيمي باشد كه در زمان مصدوميت مدام او را هو مي كردند.
امضاي قرارداد 5 ساله آرسنال با نصري
يك منبع رسانه اي از توافق بازيكن فرانسوي آرسنال براي امضاي قراردادي 5 ساله خبر داد. سمير نصري پس از مدتي رايزني شرايط پيشنهادي براي ادامه همكاري در ازاي حقوقي بالغ بر بيش از 100هزار پوند در هفته را قبول كرده است. بازيكن 23 ساله كه از سال 2008 تاكنون در خدمت لندني ها است، تا هجده ماه ديگر قرارداد دارد. مطابق مفاد اين قرارداد وي حقوقي بالغ بر 60 هزار پوند در ماه دريافت مي كند. وي به تازگي با چند پيشنهاد از جمله المپيك ليون روبرو شد.
پيشنهاد 20ميليون يورويي اينتر به مهاجم پورتو
مهاجم پورتو پرتغال پيشنهاد بيست ميليون يورويي اينترميلان را بسيار ارزشمند و شايسته بررسي توصيف كرد.
اينتر قصد دارد 20ميليون يورو براي خريد رادامل فالكائو، مهاجم پورتو بپردازد. اين مهاجم كلمبيايي در اين خصوص گفت: بازي در تيم بزرگي مثل اينترميلان براي هر بازيكني در جهان فوتبال حرفه اي يك افتخار بزرگ است اما به باشگاه پورتو متعهد هستم و بايد ضمن بررسي اين پيشنهاد ارزشمند پاسخ باشگاه را نيز شنيد. اينتر به دنبال مهاجمي براي جانشيني ديه گو ميليتو پا به سن گذاشته است كه نتوانسته در اين فصل در اوج باشد و آنها اين بازيكن 25 ساله را بهترين گزينه مي دانند.
فرگوسن: منچستر يونايتد يا آرسنال قهرمان ليگ برتر مي شوند
به نظر سرمربي 25 ساله گذشته اولدتر افوردي ها، قهرمان فصل جاري ليگ برتر از ميان مچستريونايتد و آرسنال برگزيده مي شود. سرآلكس فرگوسن اظهار داشت: با كسب نتايج فصل جاري به نقطه اي رسيديم كه فكر مي كنم همشهري هاي منچسترسيتي را از گردونه رقابت خارج كرده ايم. به نظر من پايان فصل سند قهرماني به نام ما يا آرسنال زده مي شود. اين مربي اسكاتلندي كه در ربع قرن همكاري اش به عنوان مسئول فني شياطين سرخ توانسته يازده قهرماني ليگ كسب كند، معتقد است علاوه بر من سيتي، چلسي به عنوان قهرمان فصل گذشته نيز بختي براي كسب تجديد عنوان نخواهد داشت. در شرايط حاضر تيم تحت رهبري وي با 57 امتياز در صدر جدول قرار دارد. آرسنال با 56 امتياز صاحب رده دوم است. همچنين منچسترسيتي (49امتياز)، تاتنهام (47امتياز) و چلسي (45 امتياز) صاحب رده سوم تا پنجم هستند.
ونگر موافق سفر تابستاني آرسنال به ژاپن نيست
سرمربي تيم فوتبال آرسنال موافق انجام سفر تابستاني تابستان سال آينده به مقصد ژاپن نيست. اوايل هفته قبل آرسنال پيشنهادي از جانب ژاپني ها براي انجام سفري تفريحي- تداركاتي به ژاپن قبل از شروع فصل آينده دريافت كرد. براساس اخباري كه در آن هنگام گزارش شد، تحقق اين سفر سودي بالغ بر 24 ميليون دلار از آن باشگاه لندني مي كند. با اين حال مديران تيم تصميم گيري نهايي در اين زمينه را برعهده آرسن ونگر گذاشتند. طبق همين اخبار به نظر مي رسد كه سرمربي 15 سال گذشته لندني ها به لحاظ فني موافق انجام چنين سفري نيست. او هميشه از انجام سفرهاي كوتاه مدت به نقاط خوش آب و هواي اروپا مثل اتريش يا سوئيس در ايام آماده سازي قبل از فصل، استقبال كرده است. به اعتقاد وي اگر چه سفر به خاور دور و كشور آفتاب تابان رقم هنگفتي را وارد حساب بانكي آرسنال مي كند، اما به لحاظ فني، انجام سفري طولاني و با مسافت زياد در روزهاي سرنوشت ساز قبل از فصل، وضعيت تيمش را به مخاطره خواهد انداخت.
روسل: كركيچ فروشي نيست
مديرعامل باشگاه بارسلونا اسپانيا پيشنهاد دو باشگاه انگليسي براي خريد بوخان كركيچ را رد كرد و گفت: كركيچ فروشي نيست. الساندرو روسل مديرعامل بارسلونا، دريافت پيشنهاد رسمي از دو باشگاه آرسنال و تاتنهام را تأييد اما تصريح كرد: كركيچ يكي از بازيكنان پرورش يافته در آكادمي بارسلونا است كه مي تواند در سال هاي آينده به مسي دوم تيم ما تبديل شود. او بازيكن كوچكي نيست كه با پيشنهادات تيم هاي انگليسي يا ايتاليايي وسوسه شود. وي افزود: نيمكت نشيني هاي طولاني مدت كركيچ و وكيلش را دلخور كرده اما من حق دخالت در كار مربي را ندارم و تصور مي كنم وضعيت طوري باشد كه بتوانم از كركيچ و مدير برنامه هايش انتظار صبوري داشته باشم.
فرناندو تورس، گران قيمت ترين نقل و انتقال فصل 2011-2010
يك گزارش منتشر شده حكايت از اين نكته دارد سنگين ترين نقل و انتقالات فصل جاري فوتبال باشگاهي اروپا در ايام ژانويه انجام شد. تابستان سال جاري و پيش از شروع فصل جاري (2011-2010) تصور مي شد سنگين ترين ارقام بابت استخدام فوق ستاره ها از سوي تيم هاي متمول اروپايي هزينه شود. با اين حال در ادامه فصل هنگامي كه دوره يك ماه نقل و انتقالات زمستاني (ژانويه) فرا رسيد، به يكباره بازار خريد بازيكن با نقل و انتقالاتي عجيب تحت تأثير قرار گرفت. از جمله فرناندو تورس، مهاجم تيم ملي اسپانيا در ازاي رقم 58 ميليون و پانصد هزار يورو از ليورپول به چلسي آمد تا گران قيمت ترين انتقال فصل جاري شود. انتقال اندي كارول از نيوكاسل به ليورپول در ازاي 41 ميليون يورو در ابتداي سال جاري، دومين نقل و انتقال گران بهاي فصل جاري است. در اين رده بندي خريد داويد ويا از والنسيا به بارسلونا در ازاي 40 ميليون يورو در تابستان سال جاري در رده سوم فهرست گران ترين نقل و انتقالات جاي گرفته است.

 



فتح نخستين قله در سال 2011 حالا ايران قطب كشتي فرنگي جهان است

تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان بار ديگر توانست اقتدار و توانمندي خود را به رخ حريفان جهاني كشيده و براي دومين سال متوالي و اين بار در قلب بلاروس، قهرمان رقابتهاي جام جهاني 2011 شود.
پيش بيني مي شد رقابتهاي جام جهاني 2011 بلاروس از سطح بالاتري نسبت به دوره هاي قبل برخوردار باشد كه البته به چند دليل، همين طور هم شد.
دليل اول آنكه اين رقابتها براي نخستين بار به تصميم فدراسيون جهاني كشتي فيلا با افزايش تيم هاي مدعي و با حضور 10 تيم برتر جهان برگزار شد و همين موضوع سطح كمي و كيفي پيكارها را بالا برد.
دليل بعدي نيز نگاه و توجه ويژه حريفان اصلي ايران، يعني روسيه، آذربايجان، تركيه و قزاقستان به تيم ملي كشورمان بود كه بايد در مقابل تيم قهرمان سال گذشته جام جهاني با بهترين تركيب و نفرات خود صف آرايي مي كردند.
به هر حال اين شاگردان محمد بنا و ملي پوشان كشتي فرنگي كشورمان بودند كه در نهايت، جام قهرماني را براي دومين سال پياپي بالاي سر برده و نخستين قله معتبر جهاني در سال 2011 را فتح كردند.
هر چند هنوز راه درازي باقي است و فرنگي كاران كشورمان بايد در دو ميدان بزرگ ديگر هم به درخشش بپردازند. ميدان اول در رقابتهاي جهاني 2011 استانبول تركيه و ميدان بعدي هم بازيهاي المپيك 2012 لندن كه مطمئنا هدف اصلي و پاياني محمد بنا و اعضاي كادر فني است.
در رقابتهاي جام جهاني 2011 بلاروس تيم ملي كشورمان كه توانسته بود با اقتدار به عنوان قهرماني دست يابد، طي روزهاي 30 بهمن و اول اسفند ماه در حالي رو در روي حريفان قدرتمند خود صف آرايي كرد كه در گروه نسبتا سختي قرار داشت.
ايران با تيم هاي تركيه، كوبا، كره جنوبي و بلاروس هم گروه شد و در سوي ديگر ميدان هم تيم هاي روسيه، ارمنستان، قزاقستان، بلغارستان و آذربايجان در يك گروه قرار گرفتند.
تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان در ديدار اول خود به مصاف كره جنوبي رفت و در همان ابتدا با نتيجه قاطع شش بر يك از سد اين حريف نامدار و ديرينه گذشت. همين پيروزي مقتدرانه نشان داد كه ملي پوشان كشورمان براي دفاع از عنوان قهرماني به بلاروس رفته و به هيچ عنوان اسير تبليغات و جنگ رواني حريفاني همچون روسيه ، تركيه و قزاقستان نخواهند شد.
شاگردان محمد بنا در دور دوم پيكارها، خود را در برابر تيم كوبا ديدند و مطمئنا بايد براي رسيدن به هدف اصلي خود، اين تيم با قدرت و پر سابقه را از پيش رو بر مي داشتند.
خوشبختانه اين بار نيز تيم ملي كشورمان موفق شد با نتيجه جالب توجه هفت بر صفر از سد
فرنگي كاران سيه چرده كوبا بگذرند و يك قدم به فينال جام جهاني نزديكتر شوند.
فرنگي كاران كشورمان با اين دو پيروزي به دور سوم و مصاف با تركيه رسيدند، تركيه اي كه قهرمان رقابتهاي جهاني بود و با سر و صداي زيادي به بلاروس آمد تا جام قهرماني را از ملي پوشان كشورمان پس بگيرد، اما اين ديدار هم با درخشش شاگردان محمد بنا همراه بود و تيم مدعي تركيه با نتيجه شش بر يك مغلوب
فرنگي كاران ما شد.
بدين ترتيب فاصله تيم ملي كشورمان تا رسيدن به ديدار فينال و جام قهرماني به حداقل رسيد و فرنگي كاران اين بار براي راهيابي به فينال در مقابل تيم ميزبان قرار مي گرفتند
در هر حال تيم ملي كشورمان در مصاف با تيم بلاروس هم نشان داد كه به هيچ عنوان از خواسته خود عقب نشيني نخواهد كرد و با شكست شش بر يك تيم بلاروس راهي فينال شد.
تيم ايران با اين پيروزي به فينال رسيد، اما خود را در مقابل تيمي ديد كه سالهاست رقابت ديرينه اي را در هر دو رشته آزاد و فرنگي با ملي پوشان آن كشور دارد.
تيم ملي كشورمان در فينال به مصاف تيم مدعي و قدرتمند روسيه رفت و موفق شدبا پيروزي 4 بر3 پس از سالها پشت اين حريف نامدار و توانمند را به خاك برساند.
بدين ترتيب تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان موفق شد براي دومين سال متوالي قهرمان رقابتهاي جام جهاني لقب بگيرد تا ضمن ثبت يك ركورد جهاني در اين عرصه، دورخيز خوبي نيز براي رقابتهاي جهاني 2011 استانبول و بازيهاي المپيك 2012 داشته باشد .
در مجموع پس از تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان، تيم روسيه به عنوان نايب قهرمان رقابتهاي جام جهاني 2011 بلاروس معرفي شد و تيم هاي بلاروس، آذربايجان، تركيه، قزاقستان، ارمنستان، كوبا، كره جنوبي و بلغارستان به ترتيب عناوين سوم تا دهم را از آن خود كردند .

محسن حاجي پور: از سوريان خيلي چيزها ياد گرفته ام
جواني 23ساله از روستاي «وسطي كلاي» آمل ستاره تيم ملي كشتي فرنگي درجام جهاني شد و حتي قهرمان المپيك را هم به زانو درآورد.
محسن حاجي پور در نخستين حضورش در تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان خوش درخشيد. او پيش از اين، مدال طلاي مسابقات ارتش ها و دانشجويان جهان و دو مدال نقره مسابقات جايزه بزرگ فيلا را هم تصاحب كرده است اما حالا اين كشتي گير جوان با درخشش درجام جهاني اهداف بزرگتري درسر دارد.
حاجي پور اظهار كرد: با كشتي گيران بزرگي درجام جهاني كشتي گرفتم. نايب قهرمان جهان از كره جنوبي و نظير مانكيف قهرمان المپيك از روسيه را شكست دادم. تا به حال درچنين ميدان بزرگي كشتي نگرفته بودم. خوشحالم كه مربيان تيم ملي به من اعتماد كردند و يك ميدان بزرگ را جلوي پايم گذاشتند تا بتوانم خودم را نشان دهم.
وي درپاسخ به اين سوال كه آيا تا به حال با حميد سوريان كشتي گرفته اي؟ گفت: با سوريان كشتي نگرفته ام اما با او زياد تمرين كرده ام. سوريان نابغه كشتي جهان است. او واقعا پسر با محبت و دوست داشتني است. در اردوها هميشه به من كمك كرده و خيلي چيزها از او ياد گرفته ام.
حاجي پور درپاسخ به اين سوال كه آيا با حضور سوريان در 55كيلو، به دو بنده تيم ملي فكر مي كني؟ گفت: درعين رفاقت، بايد دركشتي رقابت هم كرد. من صد درصد اين انگيزه را دارم كه درمسابقات جهاني و آسيايي صاحب دو بنده تيم ملي شوم. هركس شايسته تر باشد ملي پوش خواهد شد.
وي درباره اين كه «علاقمند به كشتي گرفتن با سوريان هستي»؟ پاسخ داد: بايد ديد چه شرايطي مهيا مي شود. مربيان تيم ملي تصميم گيرنده هستند و من هرچه را كه آنها بگويند مانند يك سرباز قبول خواهم كرد.
حاجي پور درپايان با تشكر از مربيان تيم ملي گفت: من در روستا زير نظر دوست عزيزم وحيد منصوري تمرين كردم. سپس به آمل آمدم و با آقايان بختيار تقوي نيا و سعيد شيرزاد كار كردم.
حالا هم زيرنظر آقاي حسن حسين زاده تمرين مي كنم كه قدردان همه آنها هستم. اميدوارم بتوانم زحمات همه را جبران كنيم. از مردم روستاي وسطي كلا و شهرستان آمل كه از من استقبال كردند تشكر مي كنم.

بدهي يك ميلياردي فدراسيون عادي است يزداني خرم: تقويم فدراسيون را ببينيد وحشت مي كنيد
رئيس فدراسيون كشتي معتقد است كه نبايد دركار مربيان و كشتي گيران و مسائل فني دخالت كند بلكه تنها ناظر عملكرد آن ها خواهد بود.
محمدرضا يزداني خرم اظهار كرد: فدراسيون كشتي مثل يك اداره شده است كه كميته هاي مختلف با شرح وظايف مختلف دارند. من به عنوان رئيس فدراسيون هم فقط بركارها نظارت مي كنم و در كاركشتي گير و مربي دخالتي ندارم.
وي درباره بدهي يك ميليارد توماني فدراسيون كشتي گفت: به ما پول كافي نمي دهند اما به اندازه كافي پول داريم. هميشه همين طور بوده كه فدراسيون يك ميليارد بدهي داشته باشد. اگر تقويم فدراسيون كشتي را ببينيد، وحشت مي كنيد چون مسابقه ها و اردوهاي بسيار زيادي داريم. زماني كه فدراسيون كشتي را به من پيشنهاد كردند، مخالف حضور در اين فدراسيون بودم و مي خواستم بعد از موفقيت درنوجوانان و جوانان تيم ملي بزرگسالان واليبال را هم رشد دهم اما حضورم در كشتي امري دستوري بود و من قبول كردم. بار كشتي خيلي سنگين است. اينجا 14مدال دارد. من تنها فدراسيوني بودم كه گفتم بين 6تا 8 طلا درگوانگجو مي گيريم كه درپايان هم 10مدال گرفتيم كه 7 مدال آن طلا بود.
رئيس فدراسيون كشتي به مشكلات مالي كميته ملي المپيك و به تبع آن مشكل مالي فدراسيون ها اشاره كرد و گفت: نهاد رياست جمهوري بايد به اين مسأله توجه داشته باشد كه پول ورزش را اول از همه به حساب بريزد. پول بموقع نرسد به مسابقه هم نمي توانيم برويم و اگر مسابقه نرويم، محروم مي شويم. افشارزاده كه دبير كميته ملي المپيك است، 30-40سال حرفي از پول نزده بود، اما حالا دائم مصاحبه مي كند كه پول نداريم.
وي درمورد حضور كشتي گيران نامدار و ملي پوش درجام تختي گفت: مديرتيم هاي ملي اعلام كرده كه تمام كشتي گيران نامدار بايد درجام تختي كشتي بگيرند و مردم بدانند كه هر كس كشتي نگيرد، پشت به جام تختي و مسابقه هاي انتخابي كرده است. خارجي ها هم اعتراض مي كردند كه اگر جام تان مهم است پس چرا قهرمانان تان نمي آيند؟ ما از صد درصد كشتي گيران اصلي مان خواسته ايم كه درجام تختي به ميدان بيايند.يزداني خرم درباره قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي درجام جهاني گفت: دركشتي مسابقه هاي جهاني و جام جهاني داريم. در ابتدا به من مي گفتند كه جام جهاني اهميت چنداني ندارد اما حالا مشخص شده كه اهميت اين مسابقه ها كم نيست. تيم ها همه با نفرات نامدارشان درجام جهاني شركت مي كنند تا نتيجه بگيرند. يكي از علل موفقيت كشتي فرنگي هم محمد بنا است كه از 6سال پيش كارش را شروع كرد. بايد به مربيان مهلت داد تا نتيجه بگيريم. دركشتي آزاد پشتوانه مثل فرنگي نداشته ايم و بايد به آن ها هم زمان داد.وي همچنين درپاسخ به اين سوال كه مي گويند طاقت انتقاد نداريد گفت: مديريت بايد قاطع و مهربان باشد. علت موفقيت روس ها قاطعيت شان است. درايران 40- 50 درصد كشتي گيران تمارض مي كنند تا در مسابقه ها شركت نكنند درحالي كه بايد جلوي اين مسائل را گرفت.

علي اكبري: كادر فني تصميم مي گيرد كجا كشتي بگيرم
قهرمان وزن 96كيلوي فرنگي جهان در سال 2010 گفت: كادر فني تيم ملي درمورد اينكه كجا كشتي بگيرم، تصميم مي گيرد.
امير علي اكبري اظهار داشت: نزديك به يك ماه است كه تمرين منظم را آغاز كرده ام اما هنوز معلوم نيست كه استارت كار دوباره ام را در چه ميداني بزنم. در واقع اين كادر فني تيم ملي است كه تصميم مي گيرد كجا كشتي بگيرم.
وي ادامه داد: فكر نمي كنم شرايط حضور در جام يادگار را داشته باشم. به احتمال فراوان در سال آينده، حضور در چند تورنمنت در دستور كار تيم ملي قرار مي گيرد كه من هم از يكي از آنها استارت خواهم زد.
دارنده مدال برنز سال 2009 جهان درمورد برگزاري احتمالي ليگ فرنگي و حضورش در اين رقابت ها تصريح كرد: هنوز كه معلوم نيست كشتي فرنگي ليگ دارد يا نه. هر موقع اين موضوع روشن شد، درموردش تصميم مي گيرم. فعلاً همه فكر و ذكرم معطوف به تمرين است.
وي با اشاره به قهرماني تيم ملي در مسابقات جام جهاني گفت: از اين نتيجه خيلي خوشحال شدم. به كادر فني تيم ملي، فدراسيون و همه مردم هم قهرماني در اين رقابت ها را تبريك مي گويم.

بنا: اين موفقيت حاصل كارگروهي بود
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي گفت: روس ها براي اول شدن در جام جهاني بلاروس، دست به هر حربه اي زدند اما ما قهرمان شديم.
محمد بنا بعد از كسب دومين قهرماني متوالي در جام جهاني گفت: سال گذشته نيز در ارمنستان قهرمان شديم اما قهرماني امسال باتوجه به شكست دادن روس ها قهرمان جهان در ديدار فينال آن هم درحالي كه آنها از حمايت تماشاگران بلاروسي برخوردار بوده و براي موفقيت دست به هر حربه اي از جمله مسائل داوري زدند، شيرين تر بود.وي ادامه داد: با تركيبي از كشتي گيران جوان و باتجربه راهي جام جهاني بلاروس شديم و در كنار پشتوانه سازي به دنبال دفاع از عنوان قهرماني خود نيز بوديم. نفرات ما در مرحله مقدماتي كشتي هاي زيبايي را به نمايش گذاشته و توانمندي هاي بالاي خود را نشان دادند و از عملكرد تمامي نفرات راضي هستم.بنا تأكيد كرد: محسن حاجي پور در وزن 55كيلو در ديدار فينال ستاره تيم ما بود كه قهرمان المپيك را شكست داد و توانايي هاي بالاي خود را نشان داد و عبدولي و باباجان زاده نيز مبارزه هاي شجاعانه اي را به نمايش گذاشتند. اين موفقيت حاصل يك كارگروهي شامل كادر فني يكدست و همدل، تيم سرپرستي و تمامي مسئولان و دست اندركاران كشتي بود.

 



اخبار ورزش ايران

قهرمانان باسابقه دووميداني در كسوت مربي گري
مسوولان جديد فدراسيون دووميداني معتقدند درحال برآورده كردن آرزوي چندسال اخير جامعه دووميداني هستند .
مسوولان جديد فدراسيون دووميداني از برخي از قهرماناني كه دوره ورزشي شان گذشته است و مدارج علمي را طي كرده اند دعوت به عمل آورد تا به جاي مربيان روس و اوكرايني هدايت ورزشكاران ايراني را برعهده بگيرند . در اين نشست ورزشكاران باسابقه اي همچون احمد يزدانيان، محمد مشهدي ياري، حسين شايان، رضا قاسمي، مصطفي سجادي، جواد صغادي، اسماعيل كبوتران، مهدي زارع نژاد و عباس صميمي حضور داشتند و مسوولان فدراسيون از الآن خواستند تا از همين هفته كارشان را در تيم هاي ملي آغاز كنند . اين درحالي است كه همه مربيان خارجي دووميداني به غير از مربي احسان حدادي كه قراردادشان به پايان رسيده بود به كشورهايشان بازگشتند و اكنون تيم هاي ملي نياز مبرمي به مربيان جديد دارند . محمدرضا آشتياني سرپرست فدراسيون دووميداني در اين رابطه گفت: ما سعي مي كنيم از مربيان جوان و مستعد خودمان استفاده كنيم اما در زمينه هايي همچون احسان حدادي كه در سطح بالايي قرار دارد بايد از مربيان برتر دنيا استفاده كنيم. اين كاري است كه در مورد برخي ورزشكاران ديگر مانند سجاد مرادي نيز در جريان است . وي ادامه داد: هم اكنون با يك مربي مراكشي براي سجاد مرادي در ارتباط هستيم و فكر مي كنم به زودي بتوانيم در مورد او به نتيجه برسيم .
رضازاده: داراب رياحي دبير فدراسيون است
حسين رضازاده در نخستين روزهاي رياست رسمي اش در فدراسيون وزنه برداري مي گويد داراب رياحي دبير فدراسيون است و اين فدراسيون نيازي به كميته فني آن چناني ندارد، چراكه اعتقاد دارد كسي فني تر از خودش، كوروش باقري و رياحي نيست.
وي در اين رابطه گفت: دبير فدراسيون كه داراب رياحي است. من مي خواهم از او به جاي پست نايب رييسي در دبيري استفاده كنم. در مورد نايب رييس هم هنوز تصميم خاصي نگرفته ام. با توجه به اينكه خودم به صورت تمام وقت در فدراسيون حضور دارم نيازي چنداني به نايب رييس نيست، اما به احتمال فراوان فردي را براي اين پست در نظر مي گيرم تا مسووليت نايب رييسي را برعهده داشته باشد. رييس فدراسيون وزنه برداري ادامه داد: براي كميته فني هم خودمان هستيم، كادري فني تيم ملي، من و داراب رياحي هم در كميته فني هستيم. از كميته هاي داوران و مربيان هم نفراتي هستند. فكر نمي كنم اكنون كسي كارشناس تر از كوروش باقري يا خود من در وزنه برداري باشد، بنابراين چندان نياز نداريم كه فرد ديگري را براي كميته فني بياوريم.
حسين رضازاده در پايان در مورد نخستين رقابت بين المللي وزنه برداري كه پيش روي است نيز گفت: ما دو بحث را داريم. اول اينكه تا كمتر از 10 روز ديگر انتخابات كنفدراسيون وزنه برداري آسياست كه در آن شركت مي كنيم، همچنين روز هفدهم فروردين ماه تيم ملي بزرگسالان ايران در رقابت هاي قهرماني آسيا در چين شركت مي كند.
برخورد قاطع با داوران خاطي هندبال
رئيس كميته داوران فدراسيون هندبال گفت: پيش از آغاز فصل به داوران گفتيم كه اگر در قضاوت خود مشكلي داشته باشند با آنها برخوردخواهيم كرد. عليرضا سليماني در خصوص مشكلات داوري در ديدار تيم هاي هپكوي اراك و دانشگاه صنعتي اروميه اظهار داشت: گزارش ناظر بازي و شكايت تيم اراكي را دريافت كرده ايم. مسئولان تيم هپكو معتقد بودند كه در پايان مسابقه در اتلاف وقت و برخي از مسايل ديگر مشكلاتي وجود داشته است. وي ادامه داد: بايد فيلم بازي را بررسي كنيم و اگر مشكلي وجود داشته باشد با داور خاطي برخورد مي كنيم. احترام زيادي براي داوران قائل هستم، اما برخي از آنها وقتي تيمشان نتيجه نمي گيرد عليه داوري صحبت مي كنند. رئيس كميته داوران فدراسيون هندبال گفت: پيش از آغاز فصل با داوران صحبت كرديم و به آنها گفتيم كه اگر در قضاوت خود مشكلي داشته باشند با آنها برخورد خواهيم كرد. جريمه ما نقدي و حتي محروميت از قضاوت در چند هفته خواهد بود.
ذوب آهن و گسترش فولاد در فينال ليگ برتر واليبال نشسته
با پايان مرحله برگشت پلي آف ليگ برتر واليبال نشسته تيم هاي ذوب آهن اصفهان و گسترش فولاد تبريز به فينال رقابت هاي اين فصل راه يافتند. مرحله برگشت رقابت هاي پلي آف ليگ برتر واليبال نشسته شب گذشته با برگزاري 2 ديدار به پايان رسيد كه ذوب آهن اصفهان موفق شد با برتري 3 بر صفر صنعت نفت آبادان را از پيش رو بردارد و با توجه به برتري 3 بر يك در ديدار رفت به عنوان نخستين تيم راهي فينال رقابت هاي اين فصل شود. در ديگر ديدار اين مرحله نيز كه به ميزباني گسترش فولاد در تبريز برگزار شد، اين تيم با نتيجه 3 بر 2 ميهمان خود دخانيات تهران را شكست داد و با توجه به پيروزي 3 بر يك ديدار رفت حريف ذوب آهن در ديدار نهايي شد. ديدارهاي مرحله رفت فينال و رده بندي اين رقابت ها 12 اسفندماه و ديدارهاي مرحله برگشت 16 اسفندماه برگزار خواهد شد.
مهرابي در مسابقات جايزه بزرگ آلمان شركت مي كند
ملي پوش بدمينتون ايران براي شركت در رقابت هاي جايزه بزرگ دويسبورگ 10 اسفندماه عازم آلمان خواهد شد. كاوه مهرباني، بدمينتون باز تيم ملي ايران در رقابت هاي گرندپري آلمان شركت مي كند. اين مسابقات 10 تا 15 اسفند با حضور بيش از 400 بدمينتون باز با جايزه 125 هزاردلاري برگزار خواهد شد. مهرابي يازدهم اسفندماه به مصاف حريفي ازفرانسه با رنك 26 خواهد رفت. بدمينتون باز تيم ملي براي بهبود رنگ خود در رده بندي فدراسيون جهاني به مسابقات مختلف اعزام مي شود تا جواز حضور در المپيك 2012 لندن را كسب كند. 38 بدمينتون باز برتر جهان در المپيك با يكديگر رقابت مي كنند و وي هم اكنون در رتبه 101 جهان قرار دارد. مهرابي تجربه حضور در المپيك 2008 پكن را دارد.
پديده ليگ واليبال در انتظار نظر نهايي پزشكان است
بازيكن جوان تيم واليبال باريج اسانس كاشان به دليل بيماري براي حضور در ادامه مسابقات ليگ برتر منتظر نظر پزشكان است. امير غفور، بازيكن جوان و آينده دار تيم واليبال باريج اسانس كاشان كه در اين فصل از مسابقات نمايش خيره كننده اي را داشته، چند وقتي است كه دچار بيماري شده و براي ادامه مسابقات منتظر تصميم پزشكان تيم است. اين بازيكن در اواخر گيم دوم بازي با داماش نيز با وجود تشديد درد در ناحيه شكم به بازي ادامه داد و تا پايان براي تيمش بازي كرد. به گفته مسئولان تيم باريج اسانس اگر پزشكان تأييد كنند كه اين مصدوميت جدي است با وجود در اختيار نداشتن جايگزين مناسب از اين بازيكن تا پايان ليگ استفاده نخواهند كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14