(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 9 اسفند 1389- شماره 19875

كشف 8 تن چاي قاچاق در تهران
افزايش 73 درصدي دانش آموزان تحت پوشش برنامه هاي آموزش پيشگيري از مواد مخدر
مديرعامل ستاد ديه كشور: روزانه 75 نفر در سوانح رانندگي جان خود را از دست مي دهند
تبعات ناشي از غيبت مشمولان خدمت وظيفه عمومي
14 تا 20 اسفندماه برگزار مي شود جشنواره «بچه هاي شهر زيبا»براي آزادي مجرمان كمتر از 18 سال
معاون خدمات شهري شهرداري تهران: مخازن زباله تهران 4 نوبت در روز تخليه مي شوند
حوادث كوتاه از كشور
دستگيري كلاهبردار 450 ميليون ريالي در تيران و كرون
با كيفر خواست عليه 54 متهم دادگاه پرونده معروف به بيمه ايران آغاز شد
اردكاني اعلام كرد 73 ميليون و 824 هزار نفر آخرين آمار جمعيتي ايران اسلامي
مسلمي نائيني: موسسات مجاز اعزام دانشجو به 84 عدد افزايش يافت
توضيح و تصحيح
سرقت با استفاده از آبميوه آلوده
كشف و انهدام يك باند جعل اسكناس در اهواز
كشف 38 هزار نخ سيگار قاچاق در ساوه
2 ميليون بار عذرخواهي در طول يك زندگي!



كشف 8 تن چاي قاچاق در تهران

بازرسي و نظارت اصناف تهران در بررسي هاي خود موفق شد 8 هزار كيلو گرم چاي تقلبي قاچاق را در ميدان رازي خيابان رباط كريم تهران در يك انبار كشف كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي اصناف كشور، طي گزارشات مردمي، بازرسي اصناف با حضور در محل و انجام بازرسي موفق به كشف اين محموله قاچاق شده است.
به گزارش اين پايگاه، در كشف 8 تن چاي تقلبي كه به صورت فله اي بوده نمايندگاني از وزارت بهداشت و نيروي انتظامي نيز در محل مورد نظر حضور داشته اند.
همچنين در اين محل مقاديري گوني و كارتن با هدف بسته بندي چاي فله اي كشف و ضبط شده است.
در اين ماموريت گالن هاي حاوي اسانس (عطر) مخصوص چاي كشف و جهت بررسي و آزمايش تحويل نمايندگان وزارت بهداشت شده است.
براساس اين گزارش، طي بررسي هاي انجام شده، ارزش ريالي اين كالاي قاچاق 682 ميليون ريال برآورد شده است.

 



دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد
افزايش 73 درصدي دانش آموزان تحت پوشش برنامه هاي آموزش پيشگيري از مواد مخدر

وزير كشور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزايش 73 درصدي تعداد دانش آموزان تحت پوشش برنامه هاي آموزش پيشگيري از مصرف مواد مخدر در طرح مشاركتي پيشگيرانه مدرسه محور و مدارس مروج سلامت در سال 88 نسبت به سال 84 خبر داد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، مصطفي محمدنجار در «كنگره پيشگيري اوليه از اعتياد در تهران» كه در تالار دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي برگزار شد، با بيان اينكه جامعه بشريت با سرعت در حال تغيير و تحول در عرصه هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي است و بر اين اساس نيز نوجوانان و جوانان جوامع با چالش هاي متفاوتي روبرو شده اند، گفت: كاهش كنترل و نظارت والدين نسبت به فرزندان و تهديد آسيب هاي اجتماعي نسبت به مراكز حيات اجتماعي همچون خانواده، محيط هاي آموزشي؛ محله ها و محيط كار از جمله مشكلات اساسي عصر حاضر و زمينه ساز گرايش به مواد مخدر و روان گردان ها هستند.
وي تقديم بيش از 3 هزار و 600 شهيد، 12 هزار جانباز، كشف صدها تن انواع مواد مخدر، دستگيري قاچاقچيان، ضربه به لايه هاي مختلف سيستم مواد مخدر و تلاش براي اشرافيت بر مرزهاي كشور را از جمله اقدامات قابل توجه كشورمان براي مقابله با مواد مخدر عنوان كرد و افزود: بايد اين واقعيت را پذيرفت كه نگاه تك بعدي و مقابله محور به تنهايي نمي تواند موجبات مصون سازي جامعه را از بليه شوم اعتياد فراهم كند.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه، استاندارد كردن كمپ هاي ترك اعتياد، توزيع شربت ترياك و متادون، راه اندازي مراكز نگهداري MMT را از جمله اقدامات مهم حوزه درمان در دولت هاي نهم و دهم برشمرد.
محمدنجار بيان داشت: براي مبارزه با پديده شوم اعتياد، نيازمند يك رويكرد متوازن هستيم به گونه اي كه با كاهش تقاضا و پيشگيري اوليه از اعتياد براي واكسينه نمودن آحاد سالم و در معرض خطر جامعه بايد گام هاي اساسي برداشته شود.
وي گفت: افزايش 73 درصدي تعداد دانش آموزان تحت پوشش برنامه هاي متنوع آموزش پيشگيري از مصرف مواد در طرح مشاركتي پيشگيرانه مدرسه محور و مدارس مروج سلامت، رشد 21 درصدي تعداد افراد تحت پوشش برنامه هاي آموزش پيشگيري از اعتياد در محيط هاي كاري، افزايش 3/5 برابري آموزش پيشگيري از مصرف مواد در محيط خانواده، رشد 76 درصدي آموزش اجتماع محور در عرصه پيشگيري اوليه از اعتياد محله ها و رشد 27 درصدي برنامه هاي رسانه اي در امر پيشگيري در سال 88 نسبت به سال 84 بيانگر تلاش هاي دستگاه هاي فرهنگي و پيشگيري در سطح كشور مي باشند و اين اقدامات در دولت دهم نيز با شتاب بيشتري در حال انجام است.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به حجم تهديد مواد مخدر و روانگردان ها، ضرورت بهره گيري از ساير ظرفيت هاي دستگاه هاي فرهنگي كشور بالاخص مراكز آموزشي، رسانه ها و همچنين نقش بسيار مهم و تأثيرگذار ائمه جمعه و جماعات براي تقويت اطلاع رساني و آگاه سازي و آموزش مهارت هاي زندگي به صورت مستمر به خانواده ها و نوجوانان و جوانان از اهميت ويژه اي برخوردار است.
محمدنجار افزود: با تدوين نقشه راه كشور در سند جامع پيشگيري اوليه از اعتياد و تعيين وظايف و سهم دستگاه ها شاهد تحول چشمگير در عرصه مصون سازي كانون هاي هدف خواهيم بود به گونه اي كه با كاهش ميزان بروز اعتياد به مواد مخدر و روانگردان ها حداقل 40 درصد جمعيت كشور تحت پوشش برنامه هاي استاندارد پيشگيري طي سال هاي 1389 تا 1393 قرار خواهند گرفت.

 



مديرعامل ستاد ديه كشور: روزانه 75 نفر در سوانح رانندگي جان خود را از دست مي دهند

مديرعامل ستاد ديه كشور اعلام كرد: هر دو روز در سوانح رانندگي كه در حوادث درون شهري و برون شهري كشور رخ مي دهد، 150 نفر جان خود را از دست مي دهند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، سيداسدالله جولايي عصر شنبه در گردهمايي آموزشي ستاد ديه، پيشگيري و حمايت اجتماعي استان سمنان گفت: از سال 1358 تا 20 شهريور 1387 حدود 800 هزار نفر از مردم كشورمان در سوانح رانندگي كشته شدند كه اين ميزان بيش از 220 تا 230 هزار نفر شهيدي است كه در طول سال هاي دفاع مقدس و در جريان پيروزي انقلاب اسلامي تقديم انقلاب شد.
وي تصريح كرد: 436 هزار نفر راننده در اين سوانح به زندان هاي كشور براي تحمل حبس معرفي شدند كه بايد براي كاهش اين آمار بيش از پيش اقدام شود.مديرعامل ستاد ديه كشور افزود: سالانه بين 25 تا 30 هزار نفر در سوانح رانندگي در كشور كشته مي شوند.
وي بيان داشت: از اين ميزان، يك هزار و 737مورد فوت و يك هزار و 795 مورد مصدوم سوانح رانندگي شده بودند.
جولايي ادامه داد: براساس اين طرح آسيب شناسي كه در جامعه آماري يك هزار و 922 نفري از رانندگان اين حوادث انجام شده بود، مشخص شد كه 72/51 درصد از اين رانندگان بدون گواهينامه و 53/67 درصد از آنها بدون داشتن بيمه نامه اقدام به رانندگي كرده بودند.

 



تبعات ناشي از غيبت مشمولان خدمت وظيفه عمومي

اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي تبعات ناشي از غيبت مشمولان خدمت وظيفه عمومي را اعلام كرد.
مشمولان خدمت وظيفه در صورت عدم ارسال به موقع مدارك مربوط به اعزام به خدمت دوره ضرورت از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) و يا عدم مراجعه به موقع در تاريخ اعزام مشخص شده وارد غيبت گرديده و با 3 ماه اضافه خدمت سنواتي به خدمت دوره ضرورت اعزام خواهند شد.بديهي است در اين صورت مشمولان غائب از برخي حقوق اجتماعي به شرح ذيل محروم خواهند شد:
- مشمولان غائب از ادامه تحصيل در مقاطع دانشگاهي محروم شده و براي آنها معافيت تحصيلي از طريق سازمان وظيفه عمومي صادر نمي شود.
- امكان برخورداري از معافيت كفالت براي مشمولان غايبي كه شرايط احراز اين نوع معافيت را دارا باشند وجود ندارد.
- صدور مجوز خروج از كشور براي مشمولان غايب امكان پذير نمي باشد.
- شركت در آزمايشات رانندگي و اخذ گواهي نامه در صورت قبولي براي مشمولان غائب امكان پذير نمي باشد.
- امكان ثبت هرگونه نقل و انتقال غيرقهري اموال به طور مستقيم و غيرمستقيم در دفاتر رسمي وجود ندارد.
- صدور مجوز استخدام در وزارتخانه ها و موسسات دولتي براي مشمولان غائب امكان پذير نمي باشد، امكان صدور پروانه كسب براي مشمولان غائب نيز وجود ندارد.

 



14 تا 20 اسفندماه برگزار مي شود جشنواره «بچه هاي شهر زيبا»براي آزادي مجرمان كمتر از 18 سال

جشنواره بزرگ بچه هاي شهرزيبا به منظور جمع آوري كمك جهت آزادي زندانيان غيرعمد زير 18 سال سن كانون اصلاح و تربيت تهران از 14 اسفندماه آغاز به كار مي كند.
سيدمحمد ناصر رئيس ستاد ديه استان تهران در نشست خبري اين جشنواره هدف از برگزاري اين جشنواره را تأمين مبلغ 500 ميليون تومان براي كمك به آزادي آن دسته از زندانيان سنين زير 18 سال دانست كه به خاطر جرم هاي غيرعمد در كانون اصلاح و تربيت تهران نگهداري مي شوند.
دبير نخستين جشنواره بچه هاي شهرزيبا در مورد روند فعاليت هاي كانون اصلاح و تربيت استان تهران گفت: مجرمان زير 18 سال پس از ورود به كانون قرنطينه شده و در اين مدت ازنظر شخصيت، سن، سلامت روحي و جسمي و همچنين استعداد و توانايي طبقه بندي مي شوند و هر گروه سني در خوابگاه هاي مناسب با سنين آنها كه بر اساس اصول روانشناسي رنگ آميز و تجهيز شده است، تقسيم مي شوند.
وي افزود: آموزش هاي تحصيلي در مقطع ابتدايي تا ديپلم با حضور معلمان آموزش و پرورش در محل كانون براي اين افراد داير بوده و مدارك تحصيلي و فني حرفه اي كودكان محكوم، بدون درج محل آموزش صادر مي شود.
ناصر اظهار داشت: آموزش هاي مكانيكي، برق خودرو، تعمير تلفن همراه، رايانه، آرايشگري و نجاري از مهمترين آموزش هاي فني حرفه اي در كانون اصلاح و تربيت استان تهران است.
وي از تشكل هاي مردمي و NGOها خواست تا كودكان بزهكار زير 18 سال را پس از گذراندن دوران محكوميت تا مرحله رشد اجتماعي و ايجاد زندگي تحت پوشش خود قرار دهند زيرا اين افراد اكثراً بي سرپرست هستند.
وي اظهار داشت: هم اكنون 38 دختر محكوم و 330 پسر محكوم زير 18 سال در كانون اصلاح و تربيت دوران محكوميت را مي گذرانند كه اين محكومين از استان هاي البرز و سمنان هم هستند.
برگزاري نمايشگاه و بازارچه خيريه با ارايه آثار هنري و صنايع دستي توليد شده توسط كودكان و نوجوانان كانون و همچنين آثار هنرمندان هنرهاي تجسمي كشور همراه با اجراي جنگ شبانه با حضور هنرمندان شاخص و چهره هاي مطرح فرهنگي و هنري كشور از 14 تا 20 اسفند جاري از ساعت 14 الي21 برگزار مي شود.
همچنين شماره حساب
93/32323222 جام بانك ملت شعبه فردوسي به نام ستاد مردمي ديه استان تهران به منظور دريافت كمك هاي مردمي به اين كودكان اختصاص يافته است.

 



معاون خدمات شهري شهرداري تهران: مخازن زباله تهران 4 نوبت در روز تخليه مي شوند

معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: مخازن زباله پايتخت چهار نوبت در شبانه روز تخليه مي شوند.
به گزارش مهر حسين كلخوراني افزود: متاسفانه شهروندان هر زمان كه دوست دارند به هر ميزان و در هر مكان زباله توليد مي كنند.
وي افزود: معاونت خدمات شهري وظيفه تخليه مخازن زباله را دارد و در روزهاي پاياني سال چهار نوبت در شبانه روز اين مخازن تخليه مي شوند.
وي با اشاره به اينكه در روزهاي پاياني سال گذشته شهروندان تهراني 11 هزار و 200 تن زباله توليد كرده اند گفت: از دو هفته گذشته افزايش زباله ها در معابر تجاري را شاهد بوديم كه روزانه در سه مرحله اين زباله ها تخليه مي شوند.كلخوراني ادامه داد: هر ساله در اين ايام 20 تا 30 درصد افزايش زباله داريم كه اميدواريم با هدفمند شدن يارانه ها و كاهش توليد زباله اين ميزان افزايش نيابد.
وي با اشاره به تاثير هدفمند شدن يارانه ها بر كاهش ميزان زباله گفت: با افزايش نرخ موادغذايي كه بيشترين حجم زباله را تشكيل مي دهند ميزان توليد زباله در اين بخش كاهش مي يابد اما ما با افزايش جمعيت نيز روبرو هستيم كه در مجموع اميدي به كاهش زباله نداريم.

 



حوادث كوتاه از كشور

اتوبوس و بنز خاور شاخ به شاخ شدند
برازجان- خبرنگاركيهان: يك دستگاه اتوبوس كه با 12مسافر از كاركنان شركت پارس گازجنوبي كنگان عازم اهواز بود در ورودي شهر شبانكاره از توابع برازجان با يك دستگاه كاميون خاور شاخ به شاخ شد.در اين تصادف دو راننده جان خود را از دست دادند و 5 نفر از مسافران نيز مجروح شدند.
انهدام باند سارقان موتورسيكلت
اهواز- خبرنگاركيهان: ماموران كلانتري 15 ماهشهر در پي افزايش سرقت موتورسيكلت در سطح حوزه استحفاظي موضوع را با انجام اقدامات پليسي و اطلاعاتي در دستور كار خود قرار دادند كه پس از تلاش فراوان مخفي گاه متهمان را شناسايي و در يك اقدام غافلگيرانه چهار نفر از سارقان را دستگير كردند.
ماموران در بازرسي از مخفي گاه آنان دو دستگاه موتورسيكلت و مقدار زيادي قطعات اوراق شده موتورسيكلت كشف كردند.
كشف 34 تن برنج بدون مجوز
اهواز- خبرنگاركيهان: ماموران شهرستان ايذه در پي دريافت خبري مبني بر قاچاق كالا، مراتب را با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي در دستور كار خود قرار دادند و پس از تلاش هاي شبانه روزي مخفي گاه متهمان، قاچاق كالا را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي در يك اقدام غافلگيرانه دو تن از متهمان را دستگير كردند.در بازرسي از مخفي گاه متهمان 34 تن برنج قاچاق كشف شد.
قتل توسط شوهرخاله
اراك- خبرنگاركيهان: جوان 22ساله تفرشي حين درگيري فيزيكي با شوهرخاله اش و با ضربه چاقو به قتل رسيد.
اين جوان كه با ضربات چاقو به ناحيه چپ سينه اش به شدت مجروح شده بود به بيمارستان منتقل شد اما مداواي پزشكان موثر واقع نشد و جان خود را از دست داد.
شوهرخاله مقتول دليل درگيري را اختلافات خانوادگي ذكر كرد.

 



دستگيري كلاهبردار 450 ميليون ريالي در تيران و كرون

اصفهان - خبرنگار كيهان:
فردي كه به بهانه كاريابي، بالغ بر 450 ميليون ريال از مردم در چندين نقطه از كشور كلاهبرداري كرده و متواري شده بود، توسط كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان تيران و كرون اصفهان شناسايي و دستگير شد.
سرهنگ غلامعباس بلفكه فرمانده انتظامي شهرستان تيران و كرون با بيان اين مطلب اظهار داشت: متهم به نام احسان-ج با شكايت فرد مالباخته به بهانه كاريابي از وي كلاهبرداري كرده و متواري شده بود دستگير شد. نام اصلي متهم «حيدرعلي - ج» است و تمامي اعمال مجرمانه خود را با نام جعلي انجام مي داده است.
وي با اشاره به شناسايي و دستگيري متهم در يكي از روستاهاي شهرستان تيران و كرون افزود: متهم در تحقيقات صورت گرفته به 19 فقره كلاهبرداري در مجموع به مبلغ 450 ميليون ريال در استان هاي مختلف كشور اقرار كرده است.
بلفكه درباره نحوه كلاهبرداري متهم اظهار داشت: وي با عناوين مختلفي مانند كاريابي و ازدواج با مالباختگان طرح دوستي ريخته و پس از اخذ مدرك شناسايي و وجوه نقد، متواري مي شده است.
وي از تمامي كساني كه توسط متهم مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند، خواست براي تكميل پرونده به پليس آگاهي شهرستان تيران و كرون استان اصفهان مراجعه و نسبت به تنظيم شكايت خود اقدام كنند.

 



با كيفر خواست عليه 54 متهم دادگاه پرونده معروف به بيمه ايران آغاز شد

دادگاه مربوط به پرونده معروف به بيمه عليه 54 متهم به اختلاس توام با جعل و يا همكاري با متخلفين اصلي ديروز آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري ها در ابتداي اين جلسه «شفيعي» نماينده دادستان متن كيفرخواست اين پرونده كه در شعبه پنجم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت براساس گزارش سازمان بازرسي كل كشور مفتوح شده و موضوع آن اختلاس از شركت بيمه ايران است با ذكر اسامي متهمين قرائت كرد.
براساس اين كيفرخواست چند تن از مديران بيمه ايران شعبه هاي كرج و فاطمي تهران با به كار بردن ترفندهاي گوناگون مانند صدور 2 چك بابت خسارت و ديه در يك پرونده، يكي براي زيان ديده و ديگري براي خود، تشكيل پرونده هاي خسارت واهي و صدور چك هايي به نام بستگان و آشنايان خود به عنوان زيان ديده و عدم واريز حق بيمه برخي بيمه گزاران مبادرت به برداشت وجوه از حساب شركت بيمه ايران در اين شعبه كرده اند.
در اين راستا تعدادي از افراد كه از كاركنان شركت بيمه ايران نبوده اند نيز دخيل بوده و تحقيقات از متهمان در شعبه پنجم بازپرسي دادسراي كاركنان دولت تكميل شده و با توجه به تحقيقات صورت گرفته از متهمان و مطلعان و گزارش هاي سازمان بازرسي كل كشور و اداره حفاظت اطلاعات قوه قضائيه، درخواست محاكمه و مجازات متهمان مي شود.
اتهام 4 متهم رديف اول به نام هاي «م.ح.ن»، (د.ف.ر)، (ب.ك.الف) و (غ.و) مشاركت در اختلاس توام با جعل است.
بنابراين گزارش بقيه متهمين يعني متهمين رديف پنجم تا بيست وسوم به معاونت در اختلاس توام با تشكيل شبكه چند نفري به واسطه همكاري با كارمندان بيمه و وصول وجه چك هاي ناشي از اختلاس شركت بيمه ايران و تحصيل مال نامشروع از محل وجوه چك هاي مذكور متهم هستند و متهمين ديگر هم به معاونت در اختلاس توام با جعل با تشكيل شبكه چند نفري به واسطه همكاري با كارمندان بيمه و وصول وجه چك هاي ناشي از اختلاس شركت بيمه ايران هستند.
نماينده مدعي العموم يادآور شد: با توجه به گزارشات متعدد سازمان بازرسي كل كشور، نتايج تحقيقات از متهمان و اظهارات و اقارير متهمان و دفاعيات غير موجه برخي متهمان كه دلالت بر وقوع جرم مي كند و اينكه متهمان او ل تا چهارم كارمند بيمه بوده اند و متهمان پنجم تا 54 از افرادي هستند كه در جرايم مذكور همكاري و معاونت داشته اند اتهامات انتسابي متهمان ثابت و محرز است و به استناد مواد 2، 4 و 5 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداري و مواد 523 و 532 قانون مجازات اسلامي با لحاظ مواد 47 و 726 همان قانون درخواست محاكمه و مجازات متهمان را داريم».

 



اردكاني اعلام كرد 73 ميليون و 824 هزار نفر آخرين آمار جمعيتي ايران اسلامي

سازمان ثبت احوال كشور آخرين جمعيت كشور را 73 ميليون و 824 هزار نفر اعلام كرد.
دكتر ناظمي اردكاني رئيس سازمان ثبت احوال كشور با اعلام اين خبر افزود: 50 ميليون و 500 هزار نفر از اين رقم را جمعيت شهري كشورمان تشكيل مي دهد و مابقي كه بيش از 23 ميليون نفر است در سطح روستاها زندگي مي كنند.
وي با اشاره به تركيب جمعيتي كشورمان گفت: 37 ميليون و 600 هزار نفر را مردان و مابقي را زنان تشكيل مي دهند.
ناظمي اردكاني با اشاره به مهم ترين برنامه هاي سازمان ثبت احوال كشور اظهار داشت: تاكنون براي 57 ميليون نفر كارت شناسايي ملي صادر شده است.
ناظمي اردكاني، سازمان ثبت احوال كشور را يك سازمان حاكميتي عنوان كرد و گفت: ثبت وقايع حياتي ايرانيان داخل و خارج از كشور، صدور اسناد هويتي براي ايرانيان از قبيل شناسنامه، كارت ملي و توليد و نشر آمار و اطلاعات جمعيت از مهم ترين وظايف و برنامه هاي اين سازمان به شمار مي رود كه با همت مضاعف همه همكاران به تمامي اهداف و برنامه هاي از پيش تعيين شده دست يافته ايم.
معاون وزير كشور از مكانيزه شدن شناسنامه هاي تمام مردم كشور تا پايان سال 92 خبرداد و افزود: در حال حاضر استان هايي كه ظرفيت لازم براي عملياتي كردن اين پروژه را دارند، مي توانند در مركز هر استان اعلام فراخوان عمومي كنند تا مردم با ارائه مدارك لازم شناسنامه خود را تعويض كرده و شناسنامه مكانيزه دريافت كنند.

 



مسلمي نائيني: موسسات مجاز اعزام دانشجو به 84 عدد افزايش يافت

موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از كشور به 84 موسسه افزايش يافت.
دكتر حسن مسلمي نائيني مدير كل امور بورس و دانشجويان خارج وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از افزايش تعداد موسسات اعزام دانشجو به خارج به 84 موسسه خبر داد.
وي در گفت وگو با ايسنا افزود: به موسسات اعزام دانشجو به خارج از كشور توصيه مي شود كه دانشجويان را بيشتر براي ادامه تحصيل در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري به خارج اعزام كنند؛ چرا كه در مقطع كارشناسي به حد كافي ظرفيت سازي در داخل كشور شده است. وي با بيان اينكه موسسات براي اعزام دانشجو به هيچ كشوري محدوديت ندارند، گفت: براي اعزام دانشجوي بورسيه به هيچ كشوري محدوديت وجود ندارد و اگر دو كشور كانادا و آمريكا نيز پذيرش خوبي را بگيرند به اين دو كشور نيز اعزام دانشجو صورت مي گيرد.

 



توضيح و تصحيح

در چاپ خبر «قاتل شيشه اي به دام مأموران پليس افتاد» كه در تاريخ شنبه 7 اسفندماه در صفحه 15كيهان چاپ شده بود، تعداد كشته شدگان 7نفر اعلام شده بود كه 2نفر كشته و 5نفر مجروح صحيح است.
شايان ذكر است كه مأموران آگاهي ساوه قاتل را در كرج دستگير كردند.

 



سرقت با استفاده از آبميوه آلوده

بابل- خبرنگار كيهان:
سارقي كه با استفاده از آبميوه آلوده و بيهوش كردن مسافران اقدام به سرقت مي كرد، توسط پليس شناسايي و دستگير شد.
در اين باره فرماندهي نيروي انتظامي بابل گفت: با اطلاع از بيهوش شدن دو نفر از مسافران مسير گرگان- بابل كه با اتوبوس به بابل آمده بودند، مأموران انتظامي كلانتري 12 بابل بلافاصله در محل مورد نظر آماده شدند.
سرهنگ علي رستمي اظهار داشت: در اين ميان مأموران انتظامي متوجه فرار سارق سابقه داري به نام «ر-ب» فرزند عبدالرحيم از ساكنان شهرستان بهشهر شدند كه به مواد مخدر نيز معتاد بود. وي در ادامه افزود: در بازرسي بدني از متهم مبلغي وجه نقد و مدارك شناسائي متعلق به افراد بيهوش شده كشف شد.
متهم درباره نحوه سرقت از مسافران گفت: زماني كه سوار اتوبوس مي شدم با جابجائي در ميان مسافران، آبميوه آلوده را به مسافران مورد نظر مي دادم كه بعد از مصرف بيهوش مي شدند و براي اينكه كسي متوجه سرقت نشود با انداختن كاپشن روي آنها اقدام به سرقت مي كردم.گفتني است فرمانده انتظامي بابل از تحويل متهم مورد نظر به دستگاه قضايي و اعزام دو نفر از مسافران به بيمارستان جهت بستري و طي درمان مداوا خبر داد.

 



كشف و انهدام يك باند جعل اسكناس در اهواز

اهواز - خبرنگار كيهان:
معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز از انهدام يك باند جعل اسكناس در اين شهرستان خبر داد.
احمد فاتحي با اعلام اين خبر اظهار داشت: پس از مراجعه شخصي به اين مجتمع و شكايت عليه افرادي كه در نگهداري از مال وي خيانت كرده بودند، تحقيقات در اين زمينه آغاز شد.
وي گفت: طبق اظهارات شاكي، وي مراقبت از منزلش را به مدت 15 روز به متهمان سپرده و به مسافرت رفته بود كه پس از مراجعت از سفر، متوجه خالي بودن منزل از اثاث مي شود. متهمان نيز به وي پيشنهاد دادند چند برابر ارزش مالي اثاثيه منزل، به او اسكناس هاي تقلبي مي دهند اما شاكي به مجتمع فضايي مبارزه با سرقت مراجعه و مراتب را به اين مرجع قضايي اعلام كرد.
فاتحي تصريح كرد: با صدور دستور قضايي ورود به منزل براي ماموران آگاهي، يك دستگاه اسكنررنگي، يك دستگاه چاپ اسكناس تقلبي، كارت هاي شناسايي جعلي مربوط به برخي ادارات، برخي ادوات ممنوعه از قبيل سلاح، دستبند و گاز اشك آور و مقداري اسكناس جعلي 100 هزار ريالي از اين منزل كشف و ضبط شد.
سرپرست مجتمع قضايي مبارزه با سرقت شهرستان اهواز ادامه داد: در اين ارتباط چهار نفر دستگير و پس از اقرار به ارتكاب جرم، با صدور قرار بازداشت روانه زندان شدند.
فاتحي تاكيد كرد: از متهمان دو ميليون ريال وجه نقد تقلبي كشف و ضبط شد و به نظر مي رسد مقداري از اين اسكناس هاي جعلي اين باند نيز وارد بازار شده باشد.
وي به مردم هشدار داد تا پيش از تحويل اسكناس هاي 100 هزار ريالي، از اصل بودن آن اطمينان حاصل كنند.

 



كشف 38 هزار نخ سيگار قاچاق در ساوه

اراك- خبرنگار كيهان:
بيش از 38هزار نخ سيگار قاچاق از يك دستگاه پرايد در ساوه كشف و ضبط شد.
ماموران يگان امداد شهرستان ساوه در حين گشت زني در خيابان طالقاني اين شهر به يك دستگاه پرايد مشكوك شدند و به راننده آن دستور ايست دادند. راننده بدون توجه به فرمان ماموران اقدام به فرار كرد كه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز در حوالي ميدان انقلاب اين شهر خودرو متوقف شد. در بازرسي از خودرو 38هزار و دويست نخ سيگار خارجي قاچاق كشف و ضبط شد.

 



2 ميليون بار عذرخواهي در طول يك زندگي!

نتايج يك بررسي آماري در وب سايت كيل كو نشان مي دهد كه مردان انگليسي به طور متوسط نزديك 2 ميليون بار در طول عمر خود اظهار تأسف مي كنند.
بنابراين گزارش آنان همچنين بطور متوسط يك ماه از كل عمرشان را دنبال جوراب هايشان مي گردند.اين تحقيق جديد نشان مي دهد، مردان انگليسي بطور متوسط11 سال از عمر خود را تلويزيون تماشا مي كنند، پختن فقط چهار نوع غذا را ياد مي گيرند و يك ميليون و 900 هزار بار در طول عمر خود ابراز تأسف مي كنند.به گزارش روزنامه سان چاپ انگليس، از نظر مردان انگليسي خريد كردن نشانه اعتبار اجتماعي است.
در اين گزارش عجيب همچنين آمده است كه زنان انگليسي بطور متوسط بيش از 7 مايل در طول عمرشان جاروبرقي مي كشند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14