(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 14 اسفند 1389- شماره 19879

فرمانده نيروي انتظامي كشور: پاسخ مثبت به فراخوان دشمن و ضدانقلاب جرم است
بعد از 17 سال محسن هاشمي از مترو رفت
به دستور وزير بهداشت طرح خدمات قانوني داوطلبان كنكور ارشد اصلاح شد
تجليل از 293 دانش آموز نخبه مدال آور المپيادهاي علمي كشور
حاشيه اي ديگر براي متروي اصفهان بلوار آينه خانه بازهم نشست كرد
تعيين نرخ آرم طرح ترافيك تهران براي سال آينده
صاعقه در خاش قرباني گرفت
حادثه فوت يك مسافر بر اثر برخورد با قطار در ايستگاه راه آهن مشهد
باند زورگيران مسافربرنما در تهران متلاشي شد
رئيس بيمارستان فارابي: 50درصد آسيب ديدگان چهارشنبه سوري رهگذران و تماشاچيان هستند
برخورد اتوبوس با يك دستگاه تريلي حادثه ساز شد 25نفر كشته و زخمي در آزاد راه زنجان- تهران
پرنده ها هواپيماي مسير شيراز-تهران را به فرودگاه شيراز بازگرداندند
حوادث كوتاه از كشور
مرگ 43 هندي در سانحه رانندگي
پدر بي رحم
محروميت از تحصيل



فرمانده نيروي انتظامي كشور: پاسخ مثبت به فراخوان دشمن و ضدانقلاب جرم است

اهواز- خبرنگاركيهان:
فرمانده نيروي انتظامي كشور گفت: در طول برنامه چهارم توسعه حداقل 50 درصد بر توان انتظامي استان خوزستان افزوده شده و اين روند در طول برنامه پنجم ادامه خواهد داشت.
سرتيپ «اسماعيل احمدي مقدم» در سفر به خوزستان و در آيين صبحگاه مشترك فرماندهي انتظامي خوزستان اظهار داشت: خوزستان منطقه اي بسيار حساس و با اهميت براي نظام جمهوري اسلامي است و دوران دفاع مقدس و جنگ تحميلي نشانه اي از اهميت اين سرزمين است كه هيچگاه از اهميت جغرافيايي، اقتصادي و سوق الجيشي خوزستان كاسته نشده.
وي در ادامه تاكيد كرد: كار نيروي انتظامي در اين منطقه از اهميت دوچندان برخوردار است بويژه بعد از دفاع مقدس كه دشمنان همچنان قصد بي ثباتي و ايجاد دودستگي و نفاق در منطقه را دارند و مصداق آن انواع اقدامات مذبوحانه اعم از ترورها، بمب گذاريها و ايجاد ناامني هاست كه گرچه خساراتي در برداشته اما با هوشياري مردم و مسئولان خنثي شد و امروز خوزستان يكي از باثبات ترين استانهاي كشور است.
وي با بيان اينكه شرايط انقلاب و جنگي كه بر خوزستان رفته ضرورت افزايش ضريب امنيتي در اين خطه را بيشتر مي سازد گفت: امنيت پايدار در گرو زندگي شكوفا، امنيت اقتصادي و رواني است كه اين مهم نيز از طريق ايجاد زمينه كار و اشتغال و رفاه عمومي در جامعه فراهم مي آيد.
احمدي مقدم تاكيد كرد: امنيت تنها به دست ماموران امنيتي حاصل نمي شود و زيرساخت هاي اجتماعي را مي طلبد.
فرمانده ناجا تصريح كرد: ما نبايد مناطق محروم را كانون هاي جرم خيز بناميم بلكه بايد اهتمام به رفع مشكلات آنها داشته باشيم و رسيدگي به اين قشر كه تازيانه جنگ بر پيكر آنها نواخته شده، مي تواند پشتوانه اي براي امنيت در منطقه باشد.
احمدي مقدم با اشاره به شيطنت دشمنان و لزوم حفظ هوشياري افزود: دشمن تلاش دارد تا در نقاطي كه ضعف وجود دارد، موج سواري كند.
وي تاكيد كرد: هركس با فراخوان سايت هاي دشمن و ضدانقلاب به ميدان بيايد، جزو اصحاب باطل و ضدانقلاب است.
فرمانده ناجا در حاشيه آيين صبحگاه مشترك فرماندهي انتظامي خوزستان در پاسخ به پرسش خبرنگار كيهان مبني بر اينكه چرا علي رغم ارائه آمار مثبت از سوي مسئولان انتظامي خوزستان احساس امنيت در مردم به همين نسبت رشد نيافته اظهار داشت: اين امر نياز به كار رسانه اي بيشتر و ارتباط با مردم چه از طريق رسانه ها و چه از طريق حضور در محافل رودررو را دارد اما از نگاه آمار در ماههاي اخير، شاهد كاهش شش درصد جرائم در استان هستيم كه اين كاهش در مورد جرائم خشن به 30درصد هم مي رسد. البته سرقت هاي خرد مثل كيف قاپي و موبايل قاپي متاسفانه همچنان شايع است.
احمدي مقدم در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار ما مبني بر جمع آوري كانكس هاي نيروي انتظامي از سطح شهر اهواز و احتمال جسورشدن سارقان و كاهش احساس امنيت در مردم نيز گفت: آنچه بايد براي مردم مهم باشد، كاهش جرم است نه مشهود بودن فيزيكي پليس چرا كه برخي اوقات لازم است پليس از ديد مجرمين ناشناخته بماند و حضورهاي اطلاعاتي بيشتري داشته باشد و در واقع اين يك تاكتيك در مبارزه با مجرمان است.
وي افزود: مردم نبايد فكر كنند با جمع آوري كانكس ها، نيروي انتظامي نيروهايش را كاهش داده و يا آنها را جمع آوري كرده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: هدف از اين سفر ارزيابي خلأهاي امنيتي و برنامه ريزي جهت تقويت فرماندهي انتظامي خوزستان و فرماندهي مرزباني در خوزستان در سال 90 است.
نصب ماهواره جلوي پنجره دهن كجي به قانون و پليس است
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه چهاردهمين همايش معاونان اجتماعي فرماندهان انتظامي استانهاي سراسر كشور درباره چگونگي برخورد ماموران پليس با ماهواره، اظهار كرد: قانون برخورد با تجهيزات دريافت از ماهواره ها جاري است و تعطيل و منسوخ نشده است و پليس هم وظيفه دارد كه در برخورد با جرايم مشهود اقدام كند و در جرم غيرمشهود نياز به مجوز قضايي دارد.
وي خاطرنشان كرد: تجهيزات دريافت از ماهواره ها مثل يك ويروس است وقتي يك نفر ماهواره اي را نصب مي كند و چيزي به آن نمي گويند 50 نفر ديگر اقدام به آن مي كنند و پليس بايد با اين موضوع برخورد كند چون حرمت قانون شكسته مي شود وگرنه طرح جديدي در دستور كار پليس نيست و نيروي انتظامي هم از وظايف قانوني خود فراتر نمي رود.
احمدي مقدم در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه دادستان تهران اعلام كرده كه فروختن موادمحترقه جرم است، اظهار كرد: مواد محترقه خطرناك طبيعتا جرم است و مصارف خاصي همچون استفاده در معدن و غيره دارد كه داراي مجوزهاي خاصي است و فروش اين مواد به منظور تفريح در خيابان جرم است و پليس با اين موضوع برخورد مي كند و متخلفان را به مراجع قضايي معرفي مي كند.
وي ادامه داد: خوشبختانه تا به امروز كه فاصله چنداني هم با چهارشنبه آخر سال نداريم شاهد كاهش شديد عرضه اين نوع مواد خطرناك در جامعه هستيم و كشفيات پليس در اين رابطه كاهش يافته و اصناف هم همكاري هاي خوبي با پليس داشته اند.
احمدي مقدم به ايسنا گفت: پيش بيني من اين است كه در چهارشنبه سوري امسال كمترين حوادث را خواهيم داشت و روندي كه در گذشته رو به بهبود بوده امسال نيز ادامه خواهد داشت و توصيه هاي خاص مربوط به اين روز را هم به مردم ارائه خواهيم كرد.
احمدي مقدم در بخش ديگري از سخنان خود گفت: خودرويي كه بالاترين تيراژ توليد را دارد از بيشترين تعداد تصادفات برخوردار است كه مسلما 35 تا 40 درصد خودروهايي كه توليد مي شود پرايد است. البته شركت توليد اين خودروها همكاري خوبي با نيروي انتظامي داشته است و براي ايمن سازي خودروهاي خود تلاش مي كند.
همچنين به گزارش فارس فرمانده نيروي انتظامي گفت: ورود 5/17 تن ترياك براي مصارف دارويي 100درصد مجاز بود.
وي گفت: ورود اينگونه مواد با مجوز سازمان هاي مرتبط انجام مي شود و كارخانه داروسازي پس از اخذ مجوز لازم به ميزاني كه در مجوز اعلام شده مي تواند موادمخدر به كشور وارد كند.

 



بعد از 17 سال محسن هاشمي از مترو رفت

محسن هاشمي مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) با ارسال نامه اي به شهردار تهران استعفا كرد كه اين استعفا مورد موافقت محمدباقر قاليباف قرار گرفت.
محسن هاشمي در نامه اي به محمدباقر قاليباف شهردار تهران، استعفاي خود را از سمت مديرعاملي مترو تهران اعلام كرد.
در بخشي از نامه استعفاي محسن هاشمي خطاب به شهردار تهران آمده است: عطف به استعفاهاي مكرر گذشته و پيرو مصوبه اخير در مورد ابقاي اين جانب براي يك دوره جديد، ضمن قدرداني از عنايات و اطمينان مجدد آن بزرگواران، همان گونه كه مستحضر هستند، 17 سالي است كه به عنوان عضو، رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت مترو تهران انجام وظيفه مي كنم.
در ادامه اين نامه آمده است: خوشبختانه با حمايت اعضاي مجمع، هيئت مديره و همكاري و تلاش كارگران، كاركنان، مشاوران، پيمانكاران و صنعتگران موفق به راه اندازي حدود 125 كيلومتر از خطوط مترو در 4 خط با 75 ايستگاه شده ايم، اخيراً هم انجام 3 ميليارد سفر با حدود 800 واگن در شهر تهران را جشن گرفتيم. در طول اين سال ها هم سيستم حمل و نقل ريلي تهران توانست كارايي خود را نشان داده و مورد استقبال همشهريان قرار گيرد.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است: هم اكنون نيز 15 كيلومتر از تونل و ايستگاه هاي مترو آماده ريل گذاري و نصب تجهيزات بوده و در صورت حمايت، راه اندازي حدود 15 كيلومتر مترو در سال به راحتي امكانپذير خواهد بود و سرعت ساخت تونل با 4 دستگاه حفار اتوماتيك به بيش از 20 كيلومتر در سال خواهد رسيد.
در ادامه اين نامه آمده است: متاسفانه علي رغم حمايت مجلس شوراي اسلامي، شوراي اسلامي شهر و شهرداري تهران براي تامين نقدينگي از طرق مختلف از جمله بودجه سالانه، فاينانس بين المللي، حساب ذخيره ارزي و اوراق مشاركت، به دلايل مختلف از جمله تحريم خارجي و مشكلات داخلي امكان استفاده از اعتبارات قانوني فراهم نمي شود و با وجود درآمد ارزي در سال هاي اخير، برنامه هاي مهم مترو در امر توسعه خطوط با عدم همكاري دولت دچار تاخير در تجهيز مي شود.
هاشمي در اين نامه با عرض پوزش با بيان اينكه قطعاً قبول مسئوليت مجدد در اين وضعيت به نفع توسعه و بهره برداري از خطوط مترو نخواهد بود و با اشاره به اينكه برخي مشكلات به وجود آمده و عدم حمايت ها از مترو ممكن است به دليل حضور وي در مديريت اين شركت باشد آورده است: براي اين كه بيشتر از اين مردم، مسافران و توسعه مترو در فشار قرار نگيرند، علي رغم اعتقاد به خدمت و اعتماد به توان جنابعالي و همكارانم خواهشمند است موافقت فرماييد فرد ديگري كه امكان ايجاد هماهنگي بيشتر خواهد داشت در راس مديريت اين شركت قرار گيرد، بديهي است اينجانب از ادامه هرگونه همكاري با شهرداري و شركت مترو دريغ نخواهم كرد.
گفتني است، شهردار تهران با استعفاي هاشمي موافقت كرده است.

 



به دستور وزير بهداشت طرح خدمات قانوني داوطلبان كنكور ارشد اصلاح شد

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از دستور وزير بهداشت براي اصلاح شرايط شركت داوطلبان دركنكور كارشناسي ارشد پزشكي خبر داد و گفت: براساس اين دستور كليه داوطلبان مشمول طرح خدمات قانوني مي توانند در كنكور كارشناسي ارشد پزشكي شركت كنند.
دكتر جبرائيل نسل سراجي افزود: شرايط گذراندن طرح نيروي انساني تغييري نداشته است و بر روال سابق خواهد بود اما افرادي كه امسال مشمول طرح هستند بايد به تغييراتي كه در اين زمينه براي كنكور ارشد رخ داده است توجه كنند.
وي افزود:براساس دستور وزير بهداشت طرح خدمات قانوني پزشكان و پيراپزشكان در مورد رشته هايي كه كارشناسي ارشد آنها وجود ندارد مسكوت مانده و اين افراد مي توانند در ساير رشته هايي كه با كارشناسي آنها مرتبط است در آزمون كارشناسي ارشد پزشكي شركت كنند.
نسل سراجي يادآور شد: اما افرادي كه در رشته هاي كارشناسي كه كارشناسي ارشد آنها موجود است و داوطلب شركت در آزمون هستند بايد براساس شرايط طرح در همان رشته ادامه تحصيل دهند.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي اظهار داشت: قانون طرح خدمات قانوني پزشكان و پيراپزشكان تغييري نداشته است و افراد پس از پايان تحصيلات خود طرح را بگذرانند و افرادي كه هم طرح خود را گذرانده اند بايد مدارك مربوطه را در زمان ارسال مدارك ارائه دهند.
وي به مهر گفت: موضوع تغيير بند مربوطه به طرح خدمات قانوني در مركز سنجش آموزش پزشكي اطلاع رساني شده است و داوطلبان مي توانند بدون نگراني اقدام به ثبت نام در آزمون كارشناسي ارشد گروه پزشكي كنند.




 



تجليل از 293 دانش آموز نخبه مدال آور المپيادهاي علمي كشور

293 نفر از دانش آموزان نخبه كه در المپيادهاي علمي كشور موفق به كسب مدال هاي طلا، نقره و برنز شده اند مورد تجليل وزير آموزش و پرورش و معاون علمي و فناوري رئيس جمهور قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاري ها اين مراسم با حضور اين دانش آموزان، خانواده هايشان و اساتيد آن ها در تالار خليج فارس پژوهشگاه وزارت نيرو برگزار شد.
اين دانش آموزان كه 75 نفر آن ها موفق به كسب مدال طلا، 116نفر مدال نقره و 102 نفر مدال برنز در گروه هاي آموزشي، ادبيات، رياضي، زيست شناسي، شيمي، فيزيك، رايانه و نجوم شده اند مورد تجليل و تقدير حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش و نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور قرار گرفتند.

 



حاشيه اي ديگر براي متروي اصفهان بلوار آينه خانه بازهم نشست كرد

بلوار آينه خانه در 20متري سي و سه پل و در محلي كه ورق هاي آهني براي جلوگيري از نشست مجدد نصب شده بود، باز هم نشست كرد، اما اين نشست سطحي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، در تاريخ دوم اسفند ماه جاري، در 15 متري رمپ سي و سه پل، واقع در بلوار آينه، حفره اي به طول سه متر و عمق نزديك به دو تا سه متر ايجاد شد.
نقطه نشست زمين در محلي واقع شده كه كاترهد دستگاه حفار (تي.بي.ام) آخرين حفاري ها را انجام داده است.
در روز جمعه ششم اسفند نيز كه احتمال نشست زمين در خيابان آينه خانه تقويت شده بود ورق هاي آهني در كف اين بلوار قرار گرفت تا از نشست و ريزش زمين به علت تردد خودروها جلوگيري شود.
اما همان طور كه پيش بيني مي شد و پيش از اين نيز در خبرها آمده بود، احتمال نشست اين قسمت وجود داشت كه اين پيش بيني روز پنجشنبه محقق شد و زمين يك بار ديگر در محلي كه ورق هاي فلزي قرار داده شده بود نشست كرد، اما اين نشست سطحي است.
اين نشست در 20 متري
سي و سه پل و به عمق 20تا 30سانتي متر اتفاق افتاده است.
در حالي كه علت قرار گرفتن اين ورق ها در كف خيابان جلوگيري از نشست احتمالي خيابان به علت تردد وسايل نقليه مطرح شده بود، اما اكنون شاهد نشست زمين در اين منطقه هستيم.
به گزارش فارس، طي هفته هاي گذشته عمليات ساخت تونل شرقي متروي اصفهان چند بار خبرساز شده و با حاشيه هاي فراواني نيز روبه رو بوده است.
عمليات حفاري تونل متروي اصفهان در 20 ماه گذشته متوقف شده بود و سرانجام با تعمير كاترهدهاي سر دستگاه عمليات حفاري تونل شرقي متروي اصفهان از هفته گذشته آغاز شد، اما تاكنون تقريباً هر روز شاهد يك حاشيه بوده است.
اين در حالي است كه كارشناسان زمين شناسي بارها هشدارهاي خود را در مورد پديده روان گرايي ماسه در اين منطقه به سازمان قطار شهري اصفهان داده بودند، اما اين سازمان با بي توجهي به تمامي تذكرات كارشناسان بازهم حفاري خود در اطراف سي و سه پل را ادامه داد تا جايي كه پرونده شكايت سازمان ميراث فرهنگي استان اصفهان از سازمان قطار شهري هم اكنون در دادگستري اين استان در حال پيگيري است.

 



تعيين نرخ آرم طرح ترافيك تهران براي سال آينده

نرخ آرم طرح ترافيك تهران در سال آينده در جلسه شوراي عالي هماهنگي و ترافيك شهرهاي كشور مطرح و به تصويب رسيد.
به گزارش مهر، مجتبي شفيعي دبير شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور پنجشنبه در نود و ششمين جلسه شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور گفت: پيشنهاد شوراي اسلامي شهر تهران در مورد تعرفه هاي مجوز طرح ترافيك تهران براي سال 1390 در دستور كار جلسه قرار گرفت كه پس از تبادل نظر و بررسي هاي كارشناسي با اصلاحاتي به تصويب اعضاي شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور رسيد.
براساس اين مصوبه شوراي عالي ترافيك، نرخ تعرفه براي جانبازان بالاي 70 درصد رايگان و براي بيماران خاص، معلولان، جانبازان 35 درصد تا 70 درصد و خبرنگاران بدون افزايش نسبت به سال گذشته تعيين شد.
ضمناً نرخ تعرفه براي خودروهاي حمل و نقل عمومي مسافر و بار شهري اعم از آژانس ها، وانت بارها، ميني بوس ها، اتوبوس ها، خودروهاي آموزش رانندگي و خودروهاي امدادي و كاميون نيز همان رقم مصوب سال گذشته و بدون افزايش تعيين شده است.
پيش از اين شوراي اسلامي شهر تهران تصويب كرده بود: نرخ طرح تاكسيهاي تلفني و وانتها از رقم 15 هزارتومان سال 89 به 20 هزار تومان افزايش يابد. همچنين كاميون هايي كه كارت سه ماهه عادي داشتند از 150 هزار تومان به 200 هزار تومان و كاميون هايي كه كارت دو ماهه شناور داشتند از 200 هزار تومان به 250 هزار تومان افزايش داشت.

 



صاعقه در خاش قرباني گرفت

بخشدار ايرندگان شهرستان خاش گفت: در پي بارندگي ها و رعد و برق يك نفر از اهالي اين بخش بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.
«عبدالقادر ايرندگاني» پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: خانم خاتون دامني از اهالي روستاي «انجير شيرو» هنگام خروج از منزل براي انتقال گوسفندان به آغل، بر اثر اصابت صاعقه فوت كرد.
وي بيان كرد: رگبار همراه با رعد و برق شديد و بارش تگرگ چهارشنبه شب گذشته بخش ايرندگان را فرا گرفت.
بخشدار ايرندگان گفت: بارش 81 ميليمتر باران در روزهاي اخير، سفره هاي زيرزميني را غني و زمين هاي كشاورزي را سيراب كرد.
وي اظهار داشت: بارندگي هاي چند روز اخير سبب طغيان رودخانه و جاري شدن سيل و در برخي مناطق ايجاد خسارت به بخش هاي كشاورزي و منازل مسكوني مردم و راه هاي ارتباطي شده است.

 



حادثه فوت يك مسافر بر اثر برخورد با قطار در ايستگاه راه آهن مشهد

يكي از مسافران قطار در ايستگاه راه آهن مشهد كه قصد سوار شدن به قطار را داشته است، به دليل كم توجهي روي ريل ها سقوط كرده و قطار از روي وي عبور مي كند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» صبح پنج شنبه يكي از مسافران قطار در ايستگاه راه آهن مشهد، هنگام سوار شدن بر قطار متاسفانه روي ريل هاي قطار افتاد و دچار حادثه شد.
اين مسافر كه يكي از اعضاي كاروان دانشجويي بوده است، ظاهرا بر اثر بي توجهي مسئولان ايستگاه مشهد و يا لكوموتيوران هنگام سوار شدن بر روي ريل ها سقوط مي كند و قطار از روي وي عبور مي كند.
بنابر ادعاي منابع آگاه هنوز مشخص نيست اين مسافر هنگام ايست قطار اقدام به سوار شدن به آن كرده است يا هنگام حركت آن. اما آنچه اعلام شده اين است كه اين دانشجو كه عضو كاروان 25 نفره دانشجويي بوده است، ظاهرا لحظاتي پس از حركت قطار به محل سوار شدن وارد مي شود و هنگام سوار شدن دچار اين حادثه شده است.
بنابراين گزارش پس از سقوط اين مسافر زير قطار، جسد وي با عبور قطار از روي آن تكه تكه مي شود و ظاهرا مسئولان ايستگاه راه آهن مشهد لحظاتي پس از عبور قطار از روي اين مسافر، متوجه بروز حادثه مي شوند.

 



باند زورگيران مسافربرنما در تهران متلاشي شد

يك گروه از سارقان زورگير كه با روش هاي خشن در پوشش مسافركشي اقدام به سرقت و زورگيري از مسافران مي كردند توسط پليس آگاهي تهران بزرگ متلاشي شد.
ماموران تجسس كلانتري 119 مهرآباد جنوبي در ساعت 21 نوزدهم بهمن ماه امسال در حين گشت زني در بزرگراه فتح، فردي را با حالت پريشان و مضطرب مشاهده كردند كه از مردم درخواست كمك مي كرد، با توقف ماموران و بررسي موضوع مشخص شد كه اين فرد توسط سرنشينان يك دستگاه خودروي پرايد نقره اي مورد زورگيري قرار گرفته است.
مالباخته در اظهارات خود به ماموران گفت: به عنوان مسافر سوار يك دستگاه خودروي پرايد نقره اي رنگ با چهار سرنشين جوان شدم و پس از طي مسافتي كوتاه ناگهان دو سرنشين عقب و سرنشين صندلي جلو با نشان دادن چاقو و تهديد به مرگ مجبورم كردند تا تمامي پول هاي همراه خود را در اختيار آنها بگذارم. در حاليكه تيغه چاقو توسط يكي از سرنشينان صندلي عقب در كنار گلويم قرار داشت، همدست ديگر او در عقب خودرو اقدام به خالي كردن جيب هاي من كرد و 170 هزار تومان وجه نقد و گوشي تلفن همراهم را سرقت كرد و پس از آن مرا از خودرو به بيرون پرتاب كرده و به سرعت از محل متواري شدند.
مالباخته در ادامه اظهاراتش گفت: زماني كه مرا از داخل خودرو به بيرون پرتاب كردند، در يك لحظه نگاهم به پلاك خودرو افتاد و توانستم شماره آن را به طور كامل به خاطر بسپارم.
در ادامه با اعلام موضوع به مركز فوريت هاي پليسي و اجراي طرح مهار، شناسايي و توقف خودروي پرايد نقره اي و دستگيري سرنشينان آن در دستور كار ماموران قرار گرفت و در طول يك ساعت از زمان اجراي طرح مهار عوامل تجسس كلانتري كه مالباخته نيز به همراه آنها حضور داشت در محدوده ميدان آزادي موفق به شناسايي خودروي مورد نظر شده و نسبت به متوقف كردن خودرو اقدام كردند اما سرنشينان پرايد با پاي پياده اقدام به فرار از محل كردند.
زماني كه سرنشينان پرايد اقدام به فرار كردند، يك تن از آنها توسط مالباخته به عنوان زورگير صندلي عقب خودرو مورد شناسايي قرار گرفت و عوامل تجسس در تعقيب و گريز اين متهم به نام «اشكان» 22 ساله را دستگير كردند.
ماموران در بازرسي از خودروي پرايد نقره اي، 12 دستگاه گوشي تلفن همراه و مقاديري موادمخدر از نوع ترياك را كشف كردند اين در حالي بود كه در بازرسي بدني از متهم نيز يك قبضه چاقو با دسته چوبي و تعدادي عابربانك متعلق به افراد غير بدست آمد.
به گزارش ايسنا، متهم پس از انتقال به كلانتري 119 لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صريح به زورگيري از مالباخته، ديگر همدستان متواري شده خود را نيز معرفي كرد.
ماموران كلانتري در ادامه اقدامات خود، با شناسايي سه متهم متواري به اسامي «عليرضا» (21 ساله)، «محمود» (19 ساله) و «شهرام» (20 ساله) شناسايي مخفيگاه و دستگيري اين سه متهم را در دستور قرار دادند.
با شناسايي مخفيگاه متهمان در منطقه دولت آباد و شهرك مارليك، مخفيگاه و محل تردد هر سه متهم تحت مراقبت هاي پليسي عوامل تجسس قرار گرفت و سرانجام هر سه نفر آنها در 24 بهمن ماه دستگير شدند.
رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي با دعوت از مالباختگان جهت حضور در پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: از كليه مالباختگاني كه توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد نقره اي رنگ در مناطق مختلف تهران، بويژه در طول دو ماه گذشته، مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته اند دعوت مي شود تا جهت شناسايي متهمان و پيگيري و طرح شكايت خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



رئيس بيمارستان فارابي: 50درصد آسيب ديدگان چهارشنبه سوري رهگذران و تماشاچيان هستند

رئيس بيمارستان فارابي گفت: در چهارشنبه آخر سال 50 درصد افرادي كه دچار آسيب هاي چشمي مي شوند رهگذران و تماشاچيان هستند.
محمود جباروند در جمع خبرنگاران در خصوص آسيب هاي ناشي از چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: ميزان آسيب ناشي از اين روز در حد سوختگي پلك و مژه است و در بعضي از موارد شديد پارگي قرنيه و نفوذ تركش مواد منفجره به چشم است كه اين مسئله آسيب هاي جدي را براي افراد به وجود مي آورد.
جباروند به آمار سال گذشته حوادث ناشي از چهارشنبه آخر سال اشاره كرد و به فارس گفت: در سال گذشته 400 مورد سرپايي داشته ايم و از اين بين 40 مورد به بستري شدن انجاميد و تعدادي از اين افراد بينايي خود را از دست دادند.
وي افزود: از آنجايي كه 50 درصد افراد آسيب ديده در اين روز تماشاچيان و رهگذران هستند توصيه مي شود افراد بيش از پيش مراقب خود باشند همچنين براي فردي كه دچار حادثه شده خصوصاً در ناحيه چشم نخستين اقدامي كه بايد صورت پذيرد اين است كه چشم دستكاري نشود و از هيچ قطره يا محافظي استفاده نشود و فرد مورد نظر را به نزديك ترين مركز درماني منتقل كنند.

 



برخورد اتوبوس با يك دستگاه تريلي حادثه ساز شد 25نفر كشته و زخمي در آزاد راه زنجان- تهران

به گزارش فارس از زنجان، بر اثر برخورد يك دستگاه اتوبوس در كيلومتر پنج لاين جنوبي آزاد راه زنجان- تهران شماري از هموطنان كشته و مجروح شدند.
اين اتوبوس كه ساعت 40/7 صبح ديروز به دليل عدم توجه به جلو با يك دستگاه تريلي به شدت برخورد و دچار حادثه شده است.
در اين حادثه 10نفر از هموطنان كشته و 15نفر ديگر مجروح و به بيمارستان هاي زنجان منتقل شدند.
مسافران اين اتوبوس به گفته مقامات پليس راه استان زنجان از سفر زيارتي سوريه در حال بازگشت بودند تا از طريق تهران به بندرعباس كه مقصد اتوبوس بوده حركت كنند.

 



پرنده ها هواپيماي مسير شيراز-تهران را به فرودگاه شيراز بازگرداندند

پرندگاني كه وارد موتور هواپيماي مسير شيراز به تهران شده بودند، عصر چهارشنبه موجب بازگشت مجدد اين هواپيما به فرودگاه شيراز و لغو پرواز شدند.
يك منبع آگاه چهارشنبه شب به خبرنگار ايرنا گفت: اين هواپيما متعلق به شركت هواپيمايي ماهان بود كه حدود 15 دقيقه پس از پرواز از فرودگاه شيراز به مقصد تهران، به دليل وارد شدن چند پرنده به داخل موتور هواپيما، دچار نقص فني مي شود.
وي ادامه داد: خوشبختانه اين پرواز بدون هيچ مشكلي و با حدود يك ساعت تاخير، ساعت 17 فرودگاه شيراز را به مقصد تهران ترك كرد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 510 هزار سي دي قاچاق
اصفهان-خبرنگار كيهان: ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان شهرضا حين كنترل خودروهاي عبوري در گلوگاه شهيد امامي واقع در محور آباده به شهرضا به يك دستگاه كاميون حمل بار كودهاي شيميايي كه از يكي از استان هاي جنوبي كشور به سمت تهران در حركت بود مشكوك و آن را متوقف كردند.
ماموران در بازرسي دقيق از اين خودرو 510 هزار عدد انواع سي دي خام خارجي از زير بار كودهاي شيميايي كشف و ضبط كردند.
كشف 893 هزار مواد محترقه
بوكان-ايرنا: با توجه به فرا رسيدن چهارشنبه آخر سال و انجام اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از بروز حوادث تلخ عوامل فرماندهي انتظامي بوكان موفق به كشف محموله بزرگ انواع مواد محترقه شدند.
اين محموله حامل بيش از 892 هزار انواع مواد محترقه و منفجره بود.
كشف مواد مخدر شيشه
خرم دره-خبرنگار كيهان: نيروهاي انتظامي خرم دره با اطلاع از توزيع ماده مخدر شيشه در يك كارواش در اين شهرستان، موضوع را بررسي و بعد از دريافت اطلاعات توزيع كننده اين مواد شناسايي و در يك اقدام ضربتي دستگير و مورد بازجويي قرار گرفت.
در بازجويي از متهم مقدار 500 گرم مواد مخدر شيشه كشف و ضبط شد.

 



مرگ 43 هندي در سانحه رانندگي

دو سانحه جداگانه رانندگي در يك روز در شمال هند دست كم 43 قرباني گرفت.
اين دو سانحه در استان شمالي «هيماچال پرادش» رخ داد. به گفته پليس محلي 34 نفر از قربانيان اين دو حادثه عازم سفر براي شركت در يك مراسم جشن عروسي بودند. خبرگزاري يونايتدپرس در اين باره گزارش داد: هر دو حادثه در يك منطقه كوهستاني رخ داده كه در زمان تصادف خودروها، گرفتار بارندگي شديد بوده اند. بازرسان پليس اعلام كردند كه علت تصادفات خطاي انساني نبوده، بلكه شرايط نامطلوب آب و هوا منجر به حادثه شده است.
روزنامه هندوستان تايمز نيز در اين باره نوشت: در حادثه اول يك كاميون حامل 40 مسافر روستايي كه عازم جشن عروسي بودند، از كنترل خارج شد و به درون دره اي عميق در نزديكي روستاي «شرپور» در منطقه «چامبا» سقوط كرد. به گفته مقامات، 34 نفر از مسافران اين كاميون در دم كشته شدند. در حادثه ديگر نيز كه در نزديكي روستاي «تالا» رخ داد، يك دستگاه ون حامل 9 مسافر در دره ديگري سقوط كرد و تمام سرنشينان آن جان خود را از دست دادند.

 



پدر بي رحم

پدر 17 ساله آمريكايي اهل شيكاگو، فرزند خود را با ضربات پياپي چاقو به قتل رساند.
«كريستوفر ايرل گلاس» كه به قتل پسر 5 ماهه خود متهم است، پس از مشاجره با مادر كودك، اقدام به ربودن او از يكي از بستگانش كرد و سپس در داخل اتومبيل خود با ضربات مداوم چاقو نوزاد نگون بخت را مورد حمله قرار داد.به گزارش شبكه خبري سي بي اس، «گلاس» كه قصد گريختن به لوس آنجلس را داشت به ضرب گلوله يك افسر پليس كشته شد.پليس اعلام كرد كودك بيچاره پس از رساندن به بيمارستان محلي بر اثر شدت جراحت جان باخت.

 



محروميت از تحصيل

وقوع درگيري هاي داخلي در كنگو باعث شده تا 28 ميليون كودك از تحصيل باز بمانند.
در گزارش صندوق آموزش سازمان ملل متحد آمده است: اين كشور پايتخت درگيري ها و تجاوزات جهان لقب گرفته است و به دليل وقوع درگيري هاي پياپي، 28 ميليون كودك از تحصيل بازمانده اند.
همچنين يك سوم اين كودكان توسط گروه هاي نظامي يا شبه نظاميان مورد تجاوز قرار گرفته اند. «كوين واتكينز» نويسنده گزارش« بحران مخفي»به بي بي سي، گفت: آفريقا نيازمند دو ميليون معلم و آموزگار جديد است و بسياري از كودكان اين قاره هنوز بيسواد هستند. اين نويسنده در ادامه اضافه كرد: تعداد مدارس براي دانش آموزان دختر در اين كشور هم بسيار كم است، اما اين روند نبايد به همين شكل ادامه يابد، چرا كه مدارس بهترين وسيله براي آموزش دختران و جلوگيري از بروز تجاوزات به آنان است. با اين حال، به دليل گستردگي تجاوز عليه دختران و حتي پسران، خانواده ها از فرستادن كودكان خود به مدارس هراس دارند و بهتر مي دانند آنان را در خانه نگه دارند. به گزارش ايسنا، در گزارش يونسكو آمده است: در اكثر موارد شبه نظاميان با حمله به مدارس باعث ايجاد رعب و وحشت شده ا ند و حتي ساختمان مدارس و آموزشگاه ها را تخريب كرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14