(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 اسفند 1389- شماره 19880

مركز درماني فعاليت شبانه نداريم
چهارمحال و بختياري سرزمين بي بديل و دلپذير
كوتاه از ورزش شهرستان ها
فرماندار شيراز اعلام كرد تباني برخي مسئولان دولت هاي قبل با صاحبان پروژه هاي تجاري
افتتاح نخستين كشتارگاه صنعتي بلدرچين و كبك كشور در يزد
استاندار آذربايجان شرقي: دولت سال آينده را سال اشتغال ناميده است
معاون دانشكده پزشكي دزفول: مردان به انجام آزمايش هاي درماني بيشتر توجه كنند
استاندار: استان سمنان در آستانه تحولي عظيم قرار گرفته است
نوروز را در اهر تجربه كنيد
كاشان 25 ميليون قطعه ماهي زينتي به سراسر كشور ارسال كرد
آماده سازي 4000 كلاس درس مازندران براي اسكان فرهنگيان در ايام نوروز



مركز درماني فعاليت شبانه نداريم

عده اي از شهروندان وزواني از توابع استان اصفهان با مراجعه به نمايندگي كيهان در اين شهر، خواستار توجه مسئولان بهداشت و درمان به اين منطقه محروم شدند. اين عده با توجه به موقعيت جغرافيايي شهر وزوان در كنار جاده پرتردد و مسافرخيز تهران- اصفهان كه هر از چند گاه حوادث دلخراش جاده اي در آن روي مي دهد و همچنين نياز ساير شهروندان و مسافراني كه بنا به دلايلي نياز به مراكز درماني در طول ساعات شب دارند، خواستار ادامه فعاليت مركز يا مراكز درماني در ساعاتي از شب هنگام شدند.

 



چهارمحال و بختياري سرزمين بي بديل و دلپذير

گزارش: ملك محمدزماني - سرپرست كيهان در شهركرد
نوروز را در گستره بي بديل و دلپذير استان چهارمحال و بختياري سپري كنيد.
سرزمين قشنگي كه ميان زمستان و بهار، اعتدال ملايمي دارد. هم چشم انداز سپيد برف در دشت ها و كوههايش و هم سبزي تازه رسته در كوهپايه ها و تپه ماهورهايش تلفيق دلنشيني را به انسان هديه مي دهد.
اين سرزمين، جوشنده دو رود كارون كه به سوي جنوب سير مي كند و زنده رود كه به سوي مركز ايران طي طريق مي نمايد، علاوه بر پايداري مناظر ديدني و بكر، بركت و ثروت را به حاشيه نشينانش عنايت مي كند.
سرچشمه اين دو رود بزرگ از قلل مرتفع زردكوه است كه به واسطه قرار گرفتن در مسير ابرهاي پربار پيوسته كل اين منطقه پوشيده از برف دائمي است كه گاه عمق يخچال هاي آن تا دهها متر نيز تخمين زده مي شود.
جلوه هاي طبيعي گنبدهاي نمكي و غارهاي يخي چون غار يخي چما و تنگ زندان و دهكده مبين كه دره هايي بوجود آمده از گسل هاي زلزله هستند، زيبايي دلنوازي از اين منطقه باستاني است.
سفر نوروزي به استان چهارمحال و بختياري از چهار استان اعم از خوزستان، لرستان، اصفهان و كهكيلويه و بويراحمد صورت مي گيرد.
مسافراني كه از خوزستان مي آيند جنگل هاي بلوط، پسته وحشي و جريان رود كارون با كوههاي رفيع پر برف را نظاره گرند و مناظر بديع طبيعي چون چشمه مولا و چشمه سرداب رستم آباد، چشمه سرخون، جنگل شليل، تنگ گندمكار، آتشگاه، چشمه سندگان، چشمه برم و رودخانه لردگان و مسافراني كه از لرستان وارد استان چهارمحال و بختياري مي شوند مارپيچ زنده رود را و دشت هاي سبز و در كنار آن ديدار و گفت وگو با عشاير بختياري كه به گويش شيرين بختياري كه وجه اشتراك نزديكي با زبان پهلوي دارد با لذت سفر به چهارمحال و بختياري را براي شما هزار چندان خواهد كرد.
و مسافران عزيزي كه از كهكيلويه و بويراحمد به استان مي رسند با هواي گرم خان ميرزا، فلارد و شهر تاريخي لردگان روبرو مي شوند و با گويش هاي بختياري و لري كهكيلويه اي تلفيق زباني شيرين را به گوش جان مي شنوند.
مسافراني كه از اصفهان به استان مي رسند ناگهان از دشت هاي هموار و بي برف، به قله ها و دشت هاي پربرف و ناهموار مي رسند و سريعتر به شهركرد بام ايران زمين نزديك مي شوند كه در مسير خود مي توانند از گردنه زيباي «رخ» يا از تونل آن گذشته و با پوشش برف در دشت ها و كوهها روبرو شوند در اين مسير اولين شهر، فرخ شهر يا قهفرخ است كه شهري قديمي و كهن است كه در گذشته هاي دور «كريوه الرخ» بوده است كه عبور از منطقه حفاظت شده تنگ صياد با داشتن هزاران هكتار پوشش متنوع گياهي و جانوري، يكي از زيستگاههاي مهم گونه هاي نادر گياهي و جانوري است، و شكوه طبيعت آن را نظاره گر خواهيد بود.
پس از فرخ شهر به شهركرد مركز استان چهارمحال و بختياري مي رسيد كه به بام ايران مشهور است.
شهركرد مرتفع ترين شهر ايران است كه در قلب زاگرس مركزي چشم نوازي مي كند اما در شهركرد همچنين فرصت داريد در كنار پارك هاي بزرگ چون ملت و لاله و تهليجان ديدن كنيد و لذت ببريد و از جاذبه هاي تاريخي بويژه مساجد اتابكان، جامع (خان)، ابومحمد، امامزادگان دو خاتون(ع)، اتاق آينه، موزه شهركرد و دست ساخته هاي مردم اين شهر چون گيوه، فرش چالش تر و شهركرد، گليم كلاه و لباس هاي زيباي بختياري ديدن كنيد و از سوغات اين شهر چون كشك، قارا، قارابشكن، روغن حيواني، پولكي و نبات خريداري كنيد.
آنگاه به جاذبه سواحلي زنده رود با باغ هاي سبز و گل هاي سپيد بادام و سرخ هلو، سلام بگوييد و در پل هاي تاريخي زمان خان و هوره روزهاي نوروزي را به شب هاي نوروزي بهتر گره بزنند.
مسافران نوروزي در هر جاي استان كه قدم بگذارند با بديع ترين صحنه هاي دلپذير طبيعي همچون كوهها، رودخانه ها، چشمه ها، دشت ها و آبشارهاي بسيار زيبا و ديدني برخورد مي كنند.
در اين گزارش به «برف» اين موهبت الهي زياد اشاره شد اما سفر به كوهرنگ و اسكي روي برف و ديدن تونل شگفت انگيز كوهرنگ بر خاطرات خوش مسافران نوروزي از سفر به استان مي افزايد.
استان چهارمحال و بختياري داراي 7شهرستان است مسافران عزيز با صنايع دستي و سوغات هر كدام از اين شهرستانها آشنا شوند در صورت تمايل نسبت به خريد آنها اقدام كنند.
شهرستان شهركرد:
قالي چالش تر (انواع قالي هاي خشتي، قابي، سرو و كاج و...)، نمدمالي، كلاه مالي، قفل سازي، گيوه دوزي، گبه بافي، چلنگري، گليم بافي، انواع صنايع چوبي (خراطي، مشبك چوب، معرق كاري، منبت كاري، خاتم كاري) و البسه محلي از صنايع دستي رايج اين شهرستان و روستاهاي تابعه آن قلمداد مي گردد. گردو، بادام، گز، پولكي، انواع نبات، انواع لباس نمدي، خاتم و... از مهمترين سوغات اين شهرستان محسوب مي شود.

 



كوتاه از ورزش شهرستان ها

برق قهرمان شد
زرين شهر- خبرنگار كيهان: تيم فوتسال برق شهرستان لنجان با نتيجه 6 بر 4 تيم فراورده نسوز آذر را شكست داد و قهرمان شد. تيم اصفهان گستر حديد هم مقام سوم را از آن خود كرد. در پايان اين رقابت ها تيم ماشين سازي اصفهان كاپ اخلاق مسابقات را بدست آورد.مسابقات فوتسال كارگري شهرستان لنجان با حضور 10 تيم و انجام 24 بازي در ورزشگاه كارگران زرين شهر برگزار شد.
درخشش كاراته كاران اسفرايني
اسفراين- خبرنگار كيهان: مسابقات استاني سبك هاي آزاد كاراته جام برادران شهيد مصرزاده از سوي هيئت كاراته اسفراين با شركت 110 نفر در قالب 5 تيم در 4 روده سني نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در 6 وزن از شهرستانهاي استان خراسان شمالي در سالن شهداي مصرزاده اسفراين برگزار شد.در نتيجه اين مسابقات تيم كن شن كان كاراته بجنورد با 42 بازيكن اول و تيم كيوكوشين اسفراين با 22 بازيكن مقاوم دوم و تيم كيوكوشين بجنورد با 20 بازيكن مقام سوم را كسب كردند.در پايان به نفرات اول تا سوم مدال و حكم وجوايزي اهدا شد.
درخشش بانوان واليباليست ايلامي
دهلران- خبرنگار كيهان: مسابقات واليبال بانوان قهرماني استان ايلام رده سني جوانان با شركت 4 تيم از شهرستانهاي دهلران، ايلام، دره شهر و سرابله بصورت دوره اي در محل سالن ورزشي بانوان شهرستان دهلران برگزار شد. در پايان اين مسابقات تيم واليبال جوانان ايلام به مقام اول اين دوره از مسابقات دست يافت و تيم هاي دره شهر و دهلران عناوين دوم و سوم را كسب كردند.
كسب مقام نخست پرتاب نيزه
هويزه- خبرنگار كيهان: محمدرضا ساكي ورزشكار جوان هويزاوي در مسابقات دووميداني رشته پرتاب نيزه مقام اول كشوري را از آن خود كرد.اين مسابقات براي انتخاب اردوي تيم ملي انجام شد كه ساكي با كسب مقام نخست اين مسابقات توانست به اردوي مقدماتي تيم ملي راه يابد.
فيروزآباد فارس صاحب زورخانه شد
اوز- خبرنگار كيهان: زورخانه حيدر كرار در فيروزآباد فارس به بهره برداري رسيد.اين زورخانه با اعتباري معادل 152 ميليون تومان در مدت زمان 3 سال در زميني به مساحت 550 مترمربع و زيربناي 180 مترمربع احداث شده است.
برگزاري مسابقات پرورش اندام
كاشان- خبرنگار كيهان: مسابقات قهرماني پرورش اندام و بادي كلاسيك باشگاه هاي كاشان با عنوان «جام شهداي ورزشكار كاشان» برگزار شد.
در اين دوره از رقابت ها كه در رده هاي سني جوانان و بزرگسالان برگزار گرديد 139 ورزشكار در قالب 14 تيم در اوزان مختلف با يكديگر به رقابت پرداختند.در پايان مسابقات در رده سني جوانان تيم هاي البرز، سورنا و ستارگان و در رده سني بزرگسالان تيم هاي سورنا، البرز و ستارگان به مقام هاي اول تا سوم رسيدند و در رقابت هاي بادي كلاسيك هم تيم هاي سورنا، البرز و ستارگان، مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در پايان مهدي سياهكاري به عنوان ورزشكار اخلاق سال 89، رسول مصلح منتخب اوورال (برترين بدن) و باشگاه سورنا منتخب فعال ترين باشگاه در كاشان معرفي شد.
مشاركت مازندراني ها در ساخت پروژه هاي ورزشي
آمل- خبرنگار كيهان: نصرالله پريچهره مديركل تربيت بدني استان مازندران گفت: 77 پروژه ورزشي در مازندران با همكاري و مشاركت مردم اين استان در حال احداث است كه نيمي از هزينه هاي ساخت اين پروژه ها را مردم تامين مي كنند. وي گفت: 19 پروژه ورزشي در مازندران در دهه فجر به بهره برداري رسيد كه 14 پروژه آن در روستاها قرار داشت. وي افزود: كميته خيرين ورزش اداره كل تربيت بدني مازندران تشكيل مي شود.
آسارا ميزبان اسكي بازان
كرج- خبرنگار كيهان:رئيس اداره تربيت بدني بخش آسارا كرج از برگزاري مسابقات بين المللي اسكي بانام 250 شهيد بخش آسارا خبر داد.حميدرضا رضايي اظهار داشت: مسابقات بين المللي اسكي شهداي بخش آسارا امسال با حضور 5 تيم خارجي و تيم هاي داخلي از روز 22 اسفندماه به مدت سه روز برگزار خواهد شد.
صعود به قله بينالود
نيشابور- خبرنگار كيهان: 440 نفر از كوهنوردان كشور كه 80 نفر از آنان بانوان بودند به قله 3220متري بينالود صعود كردند. كوهنوردان مرد اين مسير را از جبهه شمالي شهرستان نيشابور و كوهنوردان زن نيز از جبهه جنوبي روستاي فريزي در شهرستان چناران طي مدت 2 روز طي كردند و به قله صعود كردند.
رقابت اسكيت بازان
نخستين دوره مسابقات اسكيت شهرستان فريمان در 5 گروه سني و در 2 بخش دختران و پسران برگزار شد. اين مسابقات در مسافت هاي 200، 300 و 500 متر در سالن ورزشي شهيد مطهري فريمان برگزار شد و به نفرات اول تا سوم هر گروه جوايزي اهدا شد.
بهره برداري از سالن ورزشي
سمنان- خبرنگار كيهان: سالن ورزشي شهرك انقلاب دامغان با زيربناي يك هزار و 850 مترمربع و صرف هزينه 2ميليارد و 600 ميليون ريال احداث شده است.اين سالن ورزشي توسط آموزش و پرورش احداث و اختصاص به ورزشهاي واليبال بسكتبال، هندبال و فوتسال دارد.
برگزاري مسابقه رالي بانوان
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: يك دوره مسابقه رالي اتومبيلراني ويژه بانوان در شهرستان گنبدكاووس برگزار شد.در اين رقابت ها 20 اتومبيل در كلاس هاي 1300 و 2000 در فرودگاه اضطراري روستاي «سارلي» به رقابت پرداختند. در كلاس 1300 فيروزه هلاكو، منيره فرمانبر و فاطمه شيخي مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند. همچنين در كلاس 2000 نيز فريبا داوودي توانست عنوان نخست را از آن خود كند. در پايان اين رقابتها به تمامي شركت كنندگان جوايز و لوح يادبود و به نفرات اول تا سوم نيز جوايز نقدي اهداء شد.
افتتاح سالن ورزشي
دهلران- خبرنگار كيهان: سالن ورزشي 2500 نفره شهداي شرهاني شهرستان دهلران به بهره برداري رسيد. اين سالن ورزشي با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 740 ميليون تومان از محل اعتبارات استاني و وزارت نفت به بهره برداري رسيد.
صعود برقي ها به قله سرخ كوه
سمنان- خبرنگار كيهان: اعضاي كوهنوردي شركت برق منطقه اي سمنان به قله 2300 متري سرخ كوه صعود كردند.گروه كوهنوردي شركت برق منطقه اي سمنان در اين كوهپيمايي پس از 4 ساعت پياده روي و كوهنوردي موفق به صعود به قله سرخ كوه در منطقه دربند واقع در شهرستان مهديشهر شدند. اعضاي تيم صعودكننده را ابوالفضل طاهريان، علي بابا نادعليان، بهمن بيدقيان، حسن همتيان، علي پورحيدريان و عليجان معيني تشكيل مي دادند.
كشتي گيران گنبدي بر سكوي نخست
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان: مسابقات كشتي آليش بسيجيان استان گلستان در سراي ورزشي وحدت كلاله با شركت41 كشتي گير برگزار شد.در اين مسابقه، كشتي گيراني از شهرهاي آق قلا، آزادشهر، گنبد، اينچه برون، مينودشت، شهر فراغي و كلاله شركت داشتند كه در 4وزن به رقابت پرداختند.در وزن 73كيلوگرم سعيد خليلي از كلاله اول، سعيد بلال ميرزايي از مينودشت دوم، و خداي وردي منگلي زاده از مراوه تپه و رجب محمد پژوهنده از گنبد مشتركا سوم شدند.در وزن 81كيلوگرم، داوود عوض زاده از كلاله اول شد، يوسف پهلوان دوجي از مراوه تپه دوم و عبدالكريم قوجق و عبدالرحمان پرويز نيز رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.در وزن 90كيلوگرم عبدالرسول بازيار از گنبد قهرمان شد و قاسم دردي زاده از كلاله دوم و يونس پورقاز از آق قلا و يعقوب عوض زاده از كلاله هم مشتركا رتبه سوم را از آن خود كردند.در وزن به اضافه90 كيلوگرم هم يعقوب پهلوان زاده از مراوه تپه اول، كمال قليچ رضواني از گنبد دوم و يعقوب آق از اينچه برون وامان محمدآق پور از گنبد مشتركا سوم شدند.در نتيجه تيمي نيز گنبد عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد و تيمهاي كلاله و مراوه تپه نيز به ترتيب دوم و سوم شدند.
همايش دوچرخه سواري
خرم آباد- خبرنگار كيهان: همايش بزرگ دوچرخه سواري با حضور بيش از 2000 نفر از دوچرخه سواران استان لرستان به مسافت 15كيلوگرم در شهرستان خرم آباد برگزار شد. در اين همايش كه اختتاميه آن در پادگان امام حسين برگزار شد همه رده هاي سني در آن شركت داشتند و در پايان به قيد قرعه به 150 نفر هر كدام مبلغ دو ميليون ريال اهدا شد.
برگزاري مسابقات تكواندو
بابل- خبرنگاركيهان: اولين دوره مسابقات ليگ تكواندو نوجوانان و جوانان بانوان استان مازندران با حضور 5تيم در سالن دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد. در اين مسابقات تيم هاي ولي عصر بابل، شهيد ساعدي عباس آباد، و روجا سيستم نكا، مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
معرفي برترين هاي پينگ پنگ
اروميه- خبرنگاركيهان: يك دوره مسابقات پينگ پنگ تيمي و انفرادي در اروميه برگزار شد كه تيم بازرگاني استان آذربايجان غربي توانست مقام اول را كسب كند. تيم اداره كل پايانه هاي استان آذربايجان غربي هم نايب قهرمان اين دوره از رقابتها شد و تيمهاي اداره كل تأمين اجتماعي آذربايجان غربي و شهيد هوشنگ گونني مياندواب مشتركاً مقام سوم را كسب كردند. در بخش انفرادي نيز فريدون قلي پور مقام اول، سيروس وحيد مقام دوم، رضا حاج قليزاده و يونس پوراسد مشتركاً مقام سوم را به دست آوردند. به تيمهاي برتر مسابقات كاپ قهرماني و مدال به رسم يادبود و جوايز نقدي اهدا شد.
قهرماني جوانان بسكتباليست داراب
داراب- خبرنگاركيهان: به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره سرداران و 538 شهيد شهرستان داراب يك دوره مسابقات بسكتبال جوانان بين تيم هاي داراب، ني ريز وفا به ميزباني شهرستان داراب برگزار شد. در اين مسابقات تيم جوانان شهرداري داراب در اين دوره از مسابقات به قهرماني رسيد و تيم هاي فسا و ني ريز به ترتيب دوم و سوم شدند.
بازگشت تيم تكواندو راه و ترابري زنجان از هلند
زنجان- خبرنگاركيهان: تيم تكواندو راه و ترابري استان زنجان كه عنوان نايب قهرماني مسابقات بين المللي هلند را نصيب خود كرده بود با استقبال جمعي از مسئولان ورزش و خانواده هاي ورزشكاران وارد اين شهر شد. تيم راه و ترابري زنجان پس از حضور در رقابتهاي بين المللي هلند در شهر آيندهوون به نمايندگي از ايران توانست عنوان نايب قهرماني را كسب كند.در اين رقابتها تيم زنجان موفق به كسب يك طلا، دو نقره و چهار برنز شده بود. مهدي لباس دوز در وزن چهارم به مدال طلا و امين احمدي، محمد كليج، مجتبي اميري و مهدي محمدي مدال نقره وميثم مافي و رضا نوري در اين مسابقات به نشان برنز دست يافتند.تيم تكواندو راه و ترابري زنجان در اين مسابقات به عنوان پرمدال آورترين تيم نيز شناخته شد.
برگزاري مسابقات سنگ نوردي
زرين شهر- خبرنگار كيهان: مسابقات سنگ نوردي سرطناب داخل سالن تحت عنوان اصفهان پايتخت ورزش ايران اسلامي با شركت تيم هاي زرين شهر، اصفهان، شاهين شهر و مباركه به مدت يك روز در ورزشگاه 17 شهريور زرين شهر برگزار شد. در پايان اين مسابقات محمد علي آقا داودي، علي خلجي و فرزاد محمدي هر سه از اصفهان به ترتيب اول تا سوم شدند.
معرفي برترين هاي كونگ فوتوآ
مسابقات كونگ فوتوآ قهرماني كشور و انتخابي تيم ملي به مدت دو روز و با شركت 610 ورزشكار در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد. در پايان مسابقات در رده سني نونهالان تيم هاي كردستان، آذربايجان شرقي اول و دوم و اصفهان و قزوين مشتركا سوم شدند. در رده نوجوانان نيز كردستان، كهكيلويه و بويراحمد و همدان رده هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در رده سني جوانان اصفهان، تهران و چهارمحال و بختياري اول تا سوم شدند و در رده سني بزرگسالان نيز اصفهان و گيلان اول و دوم و اصفهان ب و تهران مشتركاً مقام سوم را به دست آوردند.در اين دوره از رقابت ها نفرات اول و دوم به تيم ملي كونگ فوتوآ براي شركت در رقابت هاي جهاني اين رشته راه يافتند.
برگزاري مسابقه تيراندازي
خوانسار- خبرنگاركيهان: يكدوره مسابقه تيراندازي با كمان با حضور جمعي از پيشكسوتان ورزش و كمانداران شهرهاي خوانسار و گلپايگان در سالن شهيد زماني دوست خوانسار برگزار شد.
در اين مسابقه كه در فاصله 18متري داخل سالن انجام شد در رشته ريكرو حميدرضا زرتابي از خوانسار، محمد نظري از گلپايگان و همايون صائبي از خوانسار (دارنده مقام قهرماني زير 18سال استان اصفهان) به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.همچنين در رشته ريكرو بانوان، رضايي از خوانسار (دارنده مقام اول دانشجويان منطقه دو دانشگاه پيام نور كشور و مقام سوم استان اصفهان)، حبيب زاده از خوانسار و افشاري از گلپايگان نيز به ترتيب اول تا سوم شدند.

 



فرماندار شيراز اعلام كرد تباني برخي مسئولان دولت هاي قبل با صاحبان پروژه هاي تجاري

شيراز- خبرنگار كيهان:
مسئولان در نظام اسلامي و در گفتمان انقلاب اسلامي كه دولت دهم برآمده از اين گفتمان است شأني جز نوكري مردم ندارند.
فرماندار شيراز با بيان اين مطلب با اشاره به عمق محروميت ها در روستاهاي شهرستان گفت: متأسفانه در روستاها محروميت زياد است و مسئولان وظيفه دارند توجه بيشتري نسبت به رفع مشكلات آنان داشته باشند.
حسين قاسمي اظهار داشت: وظيفه مسئولان است كه به روستاها بطور مستمر سركشي كنند و مشكلات روستاييان را حل نمايند.
وي ضمن انتقاد از گسترش پديده برج سازي در شيراز افزود: در دولت هاي قبل از دولت نهم و دهم برخي مسئولان وقت مجوزهايي صادر كرده اند كه حق و حقوق مردم شهر در آن لحاظ نشده است و مجتمع هاي تجاري ساخته شده كه نتيجه آن به ضرر شهر بوده است.
وي گفت: صدور مجوزهاي متعدد جهت ساخت برج هاي تجاري باعث شده كه بازار بومي و سنتي شيراز مانند بازار وكيل به حاشيه رانده شده است.
وي اظهار داشت: برخي مسئولان در دولت هاي قبل با صاحبان پروژه هاي تجاري تباني كرده اند كه اسناد آن موجود است.
وي با بيان اينكه نياز شيراز فقط مراكز تجاري نيست افزود: شيراز به كارخانه، مراكز تفريحي، سياحتي و فرهنگي و درماني نياز دارد و چرا فقط به ساخت مراكز تجاري توجه مي شود.
فرماندار شيراز، به پديده زمين خواري در فارس و شيراز اشاره كرد و گفت: متأسفانه در اين شهر و استان زمين خواري فساد اكبر است.
وي اظهار داشت: عده اي تسبيح به دست و با يقه هاي بسته هزاران هكتار اراضي ملي را بلعيده اند.
وي با بيان اينكه آقازاده ها چه وقت قرار است دست از سر مردم مظلوم بردارند افزود: دستگاه قضايي استان بايد به اين امر رسيدگي كند.
وي گفت: چطور عكس كيف قاپ ها را مدام در رسانه ها چاپ مي كنند اما عكس زمين خواران كه ميلياردها تومان از حق مردم را خورده اند چاپ نمي شود.
وي تصريح كرد: شيراز متعلق به دو ميليون نفر است نه 10 زمين خوار كه به جان زمين هاي شهر افتاده اند.
وي اظهار داشت: عده اي از اين زمين خواران اقدام به راه اندازي مؤسسات خيريه كرده اند و به قول خودشان خمس و زكات مي دهند در حالي كه از مال حرام نمي شود خمس داد.

 



افتتاح نخستين كشتارگاه صنعتي بلدرچين و كبك كشور در يزد

يزد- خبرنگار كيهان:
نخستين كشتارگاه صنعتي بلدرچين و كبك كشور در منطقه خضرآباد در شهرستان صدوق راه اندازي شد.
فرماندار صدوق از افتتاح و راه اندازي نخستين كشتارگاه صنعتي بلدرچين و كبك كشور در استان يزد و در شهرستان صدوق خبر داد.
سعيد عبداللهي در مراسم افتتاح اين كشتارگاه اظهار داشت: سرمايه گذاري در بخش خضرآباد روند رو به رشدي داشته است.
وي با اشاره به ساماندهي وضعيت دام و طيور در اين بخش بيان داشت:اقدامات ارزنده اي در راستاي شناسايي واحدهاي مرغداري و دامداري وكددار كردن آنها توسط جهادكشاورزي و ساير دستگاه هاي مربوطه صورت گرفته است.
فرماندار صدوق افزود: استان يزد نخستين توليدكننده بلدرچين در كشور است كه لازم است از اين ظرفيت استفاده كامل را ببريم و با ايجاد كشتارگاه صنعتي نظارت ها از شكل پراكنده به شكل منسجم درآيد.
عبداللهي خاطرنشان كرد: بخش خضرآباد به عنوان قطب دامداري استان يزد نيازمند توجه جدي مسئولان بوده و انتظار مي رود با سرمايه گذاري هاي صورت گرفته در بخش طيور، ظرفيت توليد محصولات اين بخش افزايش يابد.
گفتني است، واحد كشتارگاه و بسته بندي بلدرچين و كبك به عنوان نخستين واحد كشتارگاه صنعتي در ايران با ظرفيت كشتار 2هزار قطعه در ساعت با هزينه اي بالغ بر 2هزار و 500 ميليارد ريال در فاصله چهار كيلومتري شهر خضرآباد واقع شده است.

 



استاندار آذربايجان شرقي: دولت سال آينده را سال اشتغال ناميده است

بناب- خبرنگاركيهان:
استاندار آذربايجان شرقي گفت: دولت سال آينده را سال اشتغال نام گذاري كرده است.
دكتر احمد عليرضا بيگي در سفر خود به بناب كه به همراه معاونان استانداري و مديران كل دستگاه هاي اجرايي به ديدار عمومي اهالي روستاي قره چپق رفته بود؛ ضمن اعلام اين مطلب افزود: به همين منظور 20درصد از درآمد حاصل از فروش نفت به صندوق اشتغال كشور واريز و صرفاً جهت ايجاد اشتغال در اختيار دولت قرار خواهد گرفت. وي تصريح كرد: با وجود اقدامات مناسب در سالهاي گذشته، هنوز براي ريشه كن كردن بيكاري در كشور تلاش و همت لازم است و سال آينده شاهد شكوفايي هرچه بيشتر اقتصاد و اشتغال كشور خواهيم بود.
وي درخصوص تبديل شدن روستاي قره چپق بناب به شهر نيز گفت: روستاي قره چپق كانون جمعيت فراواني است كه با سال هاي قبل خيلي تفاوت كرده و با پيشرفت هاي خوبش استعداد تبديل شدن به شهر را دارد.
وي افزود: روستاي قره چپق با اقتصاد فعال و پوياي خود، ظاهراً روستا است اما در واقع شهر محسوب مي شود و قول مساعد مي دهيم با تجهيز امكانات لازم، و بهسازي و اصلاح مسير ورودي روستا به زودي اين روستا را به شهر تبديل كنيم.

 



معاون دانشكده پزشكي دزفول: مردان به انجام آزمايش هاي درماني بيشتر توجه كنند

دزفول- خبرنگاركيهان:
معاون بهداشتي دانشكده علوم پزشكي دزفول با تاكيد بر لزوم توجه بيشتر مردان به مسائل درماني و سلامت، از اين قشر خواست نسبت به انجام اين موضوع بسيار مهم بيشتر توجه داشته باشند.
دكتر مسعود شريفيان افزود: استقبال از انجام آزمايش هاي پزشكي در ميان مردان، بسيار كمتر است و اين موضوع گاهي حتي در ميان پزشكان مرد هم ديده مي شود.
وي تصريح كرد: اين در حالي است كه مردان در معرض ابتلا به بيماري هاي خطرناكي نظير سرطان پروستات قرار دارند و تنها ازطريق انجام آزمايش هاي لازم مي توان به اين بيماري و ميزان پيشرفت آن پي برد.
دكتر شريفيان افزود: اين مشكل تنها به دزفول، استان خوزستان و يا كشور ايران اختصاص نداشته و مشكلي است كه در تمامي جهان ديده مي شود.
رئيس مركز بهداشت دزفول گفت: انتظار مي رود كه اين قشر به ويژه در سنين بعد از 40 سالگي بصورت دوره اي اقدام به انجام آزمايش هاي مختلف كنند تا در صورت بروز هرگونه مشكل، بتوان نسبت به كنترل آن اقدام كرد.
دكتر شريفيان به برنامه هاي مركز بهداشت دزفول نيز اشاره كرد و از توزيع بيش از دوهزار بروشور راهنما، ويزيت هاي رايگان و برگزاري آيين هاي ورزش همگاني درشهرستان مزبور خبر داد.

 



استاندار: استان سمنان در آستانه تحولي عظيم قرار گرفته است

سمنان- خبرنگار كيهان:
اختصاص بيش از 100 هزار ميليارد ريال اعتبار به استان سمنان در سه سفر استاني دولت اين استان را در آستانه تحولي عظيم قرارداده است.
استاندار سمنان با اعلام اين مطلب گفت: در دور اول 46 هزار ميليارد ريال، دور دوم 25 هزار ميليارد ريال و در دور سوم 30 هزار ميليارد ريال براي عمران و آباداني استان سمنان اختصاص يافته است.
عباس رهي، سمنان را در اجراي مصوبات سفرهاي استاني از استان هاي مطرح در كشور دانست و گفت: مصوبات دور اول مراحل پاياني خود را مي گذراند و پيشرفت مصوبات دور دوم سفر نيز تا پايان امسال بايد از 65 درصد فعلي به بيش از 80 درصد برسد. وي گفت: اعتبارات دور سوم بدون محاسبه اعتبارات بخش آب است چرا كه براي تامين آب مورد نياز استان هيئت دولت در نشست استاني سقف اعتباري تعيين نكرد.
استاندار سمنان گفت: اين درحالي است كه براي ساخت دو طرح عظيم آزاد راه حرم تا حرم 40 هزار ميليارد ريال و قطار سريع السير تهران- مشهد 15هزار ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.وي با بيان اينكه در دور سوم سفر تمام نيازهاي استان سمنان پيش بيني و ديده شده است خاطر نشان ساخت: با اجراي اين مصوبات و بهره برداري از آن استان سمنان به بالندگي و توسعه مناسبي دست مي يابد.
استاندار سمنان با اشاره به ساخت 26 هزار واحد مسكن مهر در استان سمنان گفت: در دهه فجر امسال بين سه تا سه هزار و 500 واحد مسكوني مهر به بهره برداري رسيد.

 



نوروز را در اهر تجربه كنيد

اهر با جمعيتي بالغ بر 200 هزار نفر و با داشتن 962 روستا و 17 دهستان و پنج بخش يكي از زيباترين و در عين حال محرومترين شهرستان هاي استان آذربايجان شرقي است. اين شهر در دوران پيش از اسلام مسير تجارت بين اردبيل، مركز آذربايجان ايران به مناطق ارمنستان بوده است.
شهرستان اهر آثار باستاني و چشم اندازهاي طبيعي زيبا و متعددي دارد كه در سطور پايين به اختصار معرفي مي شود.
1- بقعه شيخ شهاب الدين محمود اهري، از عرفاي معروف قرن هفتم هجري در جنوب شهر اهر در انتهاي خيابان شيخ شهاب الدين در زميني به مساحت تقريباً 87000 متر واقع شده است.
در ضلع شرقي بقعه مسجد كوچكي به ابعاد 90/6+30/9 متر قرار دارد كه قبري نيز منسوب به يك امامزاده ناشناس در آن وجود دارد.
2- شهر اهر داراي بازاري خوب و زيباست. اين بازار داراي تزئيناتي است كه در بازارهاي شهرهاي ديگر كمتر ديده مي شود. قسمت عمده آن دو طبقه و داراي راسته هاي مستقيم و تماماً گنبد آجريت بناي بازار در قديم با تير حصير بوده، مرحوم رشيدالملك حكمران ارسباران تغييرات و تعميرات كلي در بناي آن داد و پس از اتمام تعميرات در شب مبارك نيمه شعبان 1321 هجري قمري با جشن و چراغاني مفصل آن را افتتاح كرد.
3- مسجد جامع: اين مسجد در خيابان قدس واقع شده و به دوره سلجوقي و اتابكان منسوب است. در ورودي مسجد، طاق نماي آجري معمولي دارد. بر سنگ نبشته سردرب چهار سطركنده شده است بتاريخ ثلث و عشرين و مائه بعدالالف من الحجره 1123 هجري قمري، كه اين مسجد به همين شكل امروزي از زمين بيرون آمده و بعضي نيز مي گويند اين مسجد قبلاً كليسا بوده است و نيز گويند حمامي داشته است كه فقط با يك شمع گرم مي شد. البته براي هيچ يك از نظريه ها دليل مستند نتوانستيم پيدا كنيم زماني نيز اين مسجد مدرسه علوم ديني بوده وتعدادي از روحانيون اهر در اين مدرسه به تدريس و تحصيل پرداخته اند.
4- محصولات: بافت و تركيبات كاني موجود در خاكهاي منطقه اهر و همچنين وجود جلگه ها در اين منطقه بستر مناسبي براي فعاليتهاي كشاورزي و باغي است از جمله محصولات كشاورزي اين منطقه مي توان به گندم، جو، ذرت، عدس و گاهاً در مناطق آبدار كشت برنج اشاره كرد و از ميوه درختان سيب سرخ و سياه، زردآلو، هلو، گوجه فرنگي، خيار، هندوانه، خربزه را نام برد.
اهر- سيدمحمد حسن آل محمد

 



كاشان 25 ميليون قطعه ماهي زينتي به سراسر كشور ارسال كرد

كاشان- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي كاشان از عرضه 25 ميليون قطعه انواع ماهيان زينتي توليد شده اين شهرستان به بازارهاي داخلي و خارجي خبر داد.
جواد امان پور با اشاره به رتبه نخست كاشان از نظر توليد ماهيان زينتي در كشور، اظهار داشت: در آستانه عيد نوروز، اين ماهيان به استان هاي تهران، اصفهان، خراسان، فارس و... و كشورهاي حوزه خليج فارس ارسال مي شود.
وي افزود: اين تعداد ماهيان زينتي را بيش از يك هزار نفر در 1500 استخر توليد و پرورش داده اند. وي تنوع گونه اي را مهمترين ويژگي ماهيان توليد شده در شهرستان كاشان ذكر كرد و گفت: مهمترين نوع اين ماهي ها گلدفيش يا ماهي قرمز سفره هفت سين است.
امان پور با اشاره به توليد 70 درصد ماهيان زينتي در كاشان تصريح كرد: در حال حاضر اين نوع ماهيان به شكل حرفه اي اغلب در باغ هاي مزارع راوند و فين كاشان تكثير و توليد مي شود.
وي، ارزش ريالي فروش اين ميزان ماهي از 500 كارگاه خصوصي اين شهرستان در سال جاري را با 10 درصد افزايش نسبت به سال گذشته حدود 60 ميليارد ريال ذكر كرد.

 



آماده سازي 4000 كلاس درس مازندران براي اسكان فرهنگيان در ايام نوروز

آمل خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: 500 مدرسه با ظرفيت چهار هزار كلاس در مازندران در نوروز 90 آماده اسكان فرهنگيان كشور است.
«محمدعلي اميري» با اشاره به تجهيز و آمادگي 10 مركز بهداشتي درماني در شهرهاي ساري، بابل، آمل، بهشهر، بابلسر، تنكابن، شيرگاه، نور، نكا، قائمشهر و چالوس گفت: اين مراكز به صورت شبانه روزي در ايام تعطيلات نوروزي به مسافران و بيماران خدمات بهداشتي و درماني ارائه مي دهند.
اميري افزود: فرهنگياني كه در ايام نوروز سال 90 قصد سفر به مازندران را دارند از بيست و هشتم اسفندماه 89 لغايت دوازدهم فروردين 90 مي توانند به ستاد اسكان در شهرستان ها و مناطق مازندران مراجعه كنند.
وي با بيان اينكه در سال گذشته آموزش و پرورش استان پذيراي 313 هزار مهمان در ايام تعطيلات نوروز بوده است خاطرنشان كرد: همكاران و همسران شهداي فرهنگي و بازنشستگان آموزش و پرورش جهت استفاده از مراكز اسكان از 50درصد تخفيف ويژه برخوردار خواهند شد.
مديركل آموزش و پرورش مازندران با بيان اينكه امسال 392 مدرسه با سه هزار و 70 كلاس درس شناسنامه دار شدند افزود: 350 كلاس با تجهيز يخچال، تلويزيون و ساير تجهيزات در گروه الف كلاس هاي ميزبان قرار گرفته اند و امسال 5/2 ميليارد ريال اعتبار براي تجهيز مدارس استان جهت اسكان مسافران نوروزي اختصاص يافت.
اميري گفت: باتوجه به قرار گرفتن استان در مسير سفر زائران امام رضا(ع) و برخورداري از اقليم مناسب و وجود درياي خزر مازندران همه ساله پذيراي مسافران زيادي از اقصي نقاط كشور مي باشد و به همين دليل همه 32 شهرستان و منطقه آموزش و پرورش افتخار ميزباني مسافران را دارند.
وي خاطرنشان كرد: باشگاه فرهنگيان و مجتمع خزرآباد ساري براي سرويس دهي نهار و شام مسافران نوروزي آمادگي كامل را دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14