(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 اسفند 1389- شماره 19880

حديث دشت عشق
پيروزي پرگل نفت برابر پيكان زور استقلال به مس نرسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
داروخانه هاي هلال احمر در تعطيلات نوروز باز هستند
حمله يك فرد ناشناس به سرمربي رئال مورينيو از خطر مرگ نجات يافت
سر سازمان شلوغ است لغو مجمع سالانه فدراسيون تنيس
عقب نشيني فدراسيون كشتي ليگ فرنگي برگزار نمي شود
ايران ميزبان نخستين دوره مسابقات دوچرخه سواري جام باشگاه هاي آسيا
اقدامي بي سابقه در دنياي فوتبال داور آرژانتيني 36 بازيكن را اخراج كرد!
اعتراض فدراسيون تيراندازي به سازمان تربيت بدني؛ پول نداديد،تيم اعزام نمي شود!
كرمي: شايد به آلمان نروم
گودرزي جام جهاني كشتي را از دست داد



حديث دشت عشق

به ياد معلم شهيد «مهدي اسماعيلي»
از امام اطاعت كنيد ولو به قيمت جانتان باشد
تولد مهدي در نيمه شعبان بود از اين رو او را مهدي نام نهادند. در تابستان 1353 در كلاس هاي قرآن و معارف اسلامي شركت مي نمود. پس از اخذ ديپلم تجربي، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در اولين آزمون سراسري شركت نمود و در رشته پرورشي مركز تربيت معلم باهنر تهران قبول شد. قبل از ورود به تربيت معلم به جبهه اعزام شد و در چندين عمليات شركت كرد. او سرانجام با ذكر ياحسين(ع) به شهادت رسيد و 3 ماه بعد از مفقودالاثر شدنش با تن بي سر براي تشييع به خانواده اش تحويل شد.
قسمتي از وصيت نامه:
شما مردم دست از رهنمودهاي امام برنداريد و از دستورات امام امت كه سعادت دنيا و آخرت ماست اطلاعت كنيد ولو به قيمت جان و مال شما باشد. كه ما هر چه داريم در سايه امام امت است.

 



پيروزي پرگل نفت برابر پيكان زور استقلال به مس نرسيد

سرويس ورزشي-
در ادامه مسابقات هفته بيست و پنجم ليگ برتر استقلال برابر مس كرمان متوقف شد و نفت تهران به يك پيروزي پرگل دست يافت.
در روز دوم هفته بيست و پنجم مسابقات ليگ برتر، روز گذشته دو ديدار در تهران برگزار شد كه طي آن تيم هاي استقلال و مس به تساوي صفر - صفر رسيدند و نفت با چهار گل پيكان را شكست داد.
در نخستين بازي و در ورزشگاه دستگردي تيم فوتبال نفت تهران در ديداري خانگي مقابل پيكان قزوين به پيروزي پرگل چهار بر يك رسيد. ديدار تيم هاي نفت تهران و پيكان قزوين از ساعت 30:15 در ورزشگاه دستگردي در حضور حدود 250 تماشاگر آغاز شد كه اين بازي با نتيجه 4 بر يك به سود ميزبان به پايان رسيد. گل هاي نفت را فري يرا در دقيقه 8، محمد رضا ناصحي 45، مرتضي پورعلي گنجي 79 و محمدرضا نيك نهال 85 وارد دروازه پيكان كردند. تك گل پيكان را هم بهشاد ياورزاده در دقيقه 82 به ثمر رساند.
نفت با اين پيروزي 27 امتيازي شد و به رده سيزدهم رسيد و پيكان نيز با با 25 امتياز به رده پانزدهم جدول رده بندي ليگ برتر سقوط كرد. هضم باخت با 4 گل به اندازه اي براي پيكاني ها دشواربود كه محمود شيعي مديرعامل اين باشگاه در رختكن قزويني ها حضور يافت و اعلام كرد، تمامي بازيكنان تيم پيكان مبلغ سه ميليون تومان جريمه شده اند.
اما در بازي دوم تيم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادي برابر مس كرمان متوقف شد. ديدار دو تيم استقلال و مس كرمان از ساعت 30:17 در ورزشگاه آزادي و در حضور حدود پنج هزار تماشاگر برگزار شد كه اين ديدار با تساوي بدون گل خاتمه يافت تا آبي پوشان دو امتياز حساس را از دست دهند. عليرضا فغاني داور مسابقه به اميرحسين صادقي از استقلال و مهرداد پولادي از مس كرمان كارت زرد نشان داد. از مهم ترين اتفاق هاي مسابقه تعويض دقيقه 32 كيانوش رحمتي با فرزاد آشوبي بود. رحمتي به دليل مصدوميت تعويض و به بيمارستان منتقل شد.
با اين تساوي استقلال 45 امتيازي و در رده دوم جدول باقي ماند و مس كرمان نيز 39 امتيازي شد و در همان رده ششم ماند.
در ادامه مسابقات هفته بيست و پنجم سه ديدار ديگر برگزار خواهد شد كه برنامه آن به اين شرح است:
يكشنبه - 15/12/89
¤ ذوب آهن اصفهان - تراكتورسازي تبريز(ساعت 15:16، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر)
دوشنبه - 16/12/89
¤ شهرداري تبريز - سپاهان اصفهان(ساعت 15، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز)
¤ پاس همدان - پيروزي تهران( ساعت 15:16، ورزشگاه قدس همدان)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

انتقاد قلعه نويي از كميته داوران
امير قلعه نويي سرمربي سپاهان با انتقاد شديد از كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: آقايان در كميته انضباطي حكومت نظامي بپا كردند. نمي شود كه من يكسال زحمت بكشم اما با اشتباهات داوري 10 امتياز از تيم من گرفته شود. آقايان در كميته داوران به جاي حل كردن مسئله صورت مسئله را پاك مي كنند. نمي شود وقتي كه حقي ضايع شده سكوت كرد.
مشكل خروجي سه بازيكن تيم اميد
در حالي كه قرار است تيم فوتبال اميد براي انجام ديدار برگشت مقابل قرقيزستان شامگاه امروز عازم اين كشور شود ، مشكل خروجي سه بازيكن اصلي اين تيم نگراني ها را براي اعزام كامل تيم افزايش داده است. با وجود پيگيري هاي فدراسيون فوتبال و سرپرست تيم فوتبال اميد تاكنون مجوز خروج از كشور 19 بازيكن تيم اميد براي سفر به قرقيزستان صادر شده اما هنوز مشكل خروجي بختيار رحماني ، رضا طلبه و حسين ابراهيمي به قوت خود پابرجاست و در صورتي كه تا پايان وقت اداري امروز مشكل اين بازيكنان برطرف نشود، اين بازيكنان از سفر به قرقيزستان و همراهي تيم اميد محروم خواهند شد. البته در آخرين ساعات روز گذشته سرپرست تيم اميد مدعي شد اين سه بازيكن شانس همراهي اين تيم را از دست دادند.
فيفا فدراسيون فوتبال پرتغال را تهديد به تعليق كرد
فدراسيون بين المللي فوتبال، فيفا، فدراسيون فوتبال پرتغال را تهديد كرد در صورتي كه بسرعت در وضعيت موجود تجديد نظر نكند، تمام فعاليت هاي ملي و باشگاهي اين كشور به حال تعليق درخواهد آمد. در نامه اي كه فيفا به فدراسيون فوتبال پرتغال ارسال كرده، از آنها درخواست شده تا هرچه سريع تر در وضعيت موجود خود تجديد نظر كرده و تشكيل مجمع دهند. فدراسيون فوتبال پرتغال كه پيش از اين يك بار مجمع انتخاباتي خود را به تاخير انداخته متعهد شده تا در تاريخ 19 مارس، مجمع را برگزار كند.
شكست سنگين تيم سرمربي سابق تيم ملي
تيم شيميزو اس پالس فصل جديد مسابقات فوتبال جي ليگ را با تحمل شكستي سنگين مقابل كاشيوا ريسول آغاز كرد. فصل جديد مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي ژاپن موسوم به جي ليگ از روز گذشته آغاز شد. در يكي از اين ديدارها شاگردان افشين قطبي در تيم شيميزو اس پالس نيز مقابل كاشيوا ريسول تن به شكست سه بر صفر دادند.شكست تيم قطبي در هفته نخست ليگ در شرايطي بود كه وي در ژاپن هم به مانند زمان حضورش در ايران وعده موفقيت سر داده بود!
تماشاي رايگان بازي پاس و پيروزي به يك شرط
باشگاه پاس همدان تماشاي ديدار پيروزي و پاس را به يك شرط رايگان اعلام كرد.باشگاه پاس همدان براي جلب رضايت هواداران خود اعلام كرد آن دسته از هواداران پاس كه روز دوشنبه قبل از ساعت 30:13 در ورزشگاه قدس حضور يابند مي توانند بدون تهيه بليت وارد ورزشگاه شوند.
تماشاگران تيم دسته پنجمي آلمان بيشتر از هواداران استقلال و پيروزي
شمار تماشاگران يك تيم دسته پنجمي فوتبال آلمان بيشتر از استقلال و پيروزي است.تيم روت وايس اسن براي ديدار روز شنبه خود مقابل شوارتس وايس، توانست 8 هزار قطعه بليت پيش فروش كند.اين ركورد جالب از تيمي كه اينك در دسته پنجم حضور دارد، در حالي ثبت شد كه پيش تر براي تماشاي يك مسابقه اين ليگ 7387 نفر به ورزشگاه آمده بودند، ركوردي كه متعلق به همين تيم بود. به گزارش فارس اين اتفاق در حالي در آلمان رخ مي دهد كه در ايران و بالاترين سطح ليگ كشور، براي اغلب ديدارهاي تيم هاي استقلال و پيروزي به زحمت 5 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي حضور مي يابند.
جلالي تنها گزينه براي تيم اميد نيست
علي كفاشيان در مورد اينكه مجيد جلالي تنها گزينه سرمربيگري تيم اميد است يا نه گفت: ايشان تنها گزينه فدراسيون نيست. ما گزينه هاي ديگري هم داريم و در حال مذاكره با آنها هستيم و نظر كميته فني را هم در اين مورد جويا مي شويم. كفاشيان در خصوص خبر سرمربيگري محمد مايلي كهن يا امير قلعه نويي در تيم ملي گفت: در اين زمينه صحبتي نشده است. در كميته فني بحثي مطرح شد كه مربي درجه يك خارجي بياوريم ولي اگر مربي درجه يك خارجي شرايط ما را قبول نكرد و نيامد، سراغ مربيان ايراني برويم.
تمام داوران ليگ فرانسه يك شبه تغيير كرد
فدراسيون فوتبال فرانسه تمامي داوران مسابقات شب گذشته و امشب هفته جاري ليگ دسته يك اين كشور را را تغيير داد. اين تغيير در حالي رخ داد كه اتحاديه داوران ليگ دسته يك فوتبال فرانسه تهديد كرده بود در اعتراض به انتقادهاي اخير از سوي بازيكنان، مربيان و مفسران تلويزيوني، قصد دارند مسابقات اين هفته را با 15 دقيقه تأخير آغاز كنند.

 



داروخانه هاي هلال احمر در تعطيلات نوروز باز هستند

ساعات كاري داروخانه هاي مركزي و تك نسخه اي هلال احمر در تهران و داروخانه هاي تحت پوشش شركت پخش سها هلال وابسته به سازمان تداركات پزشكي در ايام نوروز 1390 اعلام شد.
داروخانه هاي مركزي هلال احمر در تهران در تعطيلات رسمي نوروز 1390 از ساعت 8 تا 13 و در روزهاي عادي نوروز از ساعت 8 تا 30/16 به هموطنان خدمات دارويي ارائه خواهد كرد.
مركز تك نسخه اي هلال احمر نيز در تعطيلات رسمي نوروز تعطيل و در ايام عادي نوروز 1390 از ساعت 30/7 تا 13 در خدمت مردم خواهد بود.
همچنين داروخانه شماره 2 هلال احمر در تهرانپارس در هفته اول نوروز تعطيل و در هفته دوم از ساعت 30/7 تا 13 در خدمت شهروندان خواهد بود.
بنا بر اين گزارش، داروخانه هلال احمر مشهد مقدس در تمامي ايام نوروز 1390 به صورت شبانه روزي در خدمت هموطنان خواهد بود و داروخانه هاي هلال احمر اصفهان، رشت، كيش، قم و اهواز در ايام نوروز صبح و عصر خدمات دارويي ارائه خواهند كرد.

 



حمله يك فرد ناشناس به سرمربي رئال مورينيو از خطر مرگ نجات يافت

سرمربي تيم فوتبال رئال مادريد مورد حمله يك مرد چاقو به دست واقع شد كه با دخالت محافظ وي، از خطر مرگ نجات يافت.
مورينيو كه در فرودگاه «لاكرونا» مشغول امضا دادن به هواداران رئال مادريد بود از سوي يك مرد مسلح مورد حمله واقع شد كه در جريان اين حمله، يكي از محافظان اين مربي دچار جراحتي به عمق چهار سانتيمتر شد. پليس اسپانيا از طريق تصاوير دوربين فرودگاه در جستجوي ضارب است.برپايه اين گزارش، محافظ مورينيو ابتدا فكر كرده ضربه مشتي به وي اصابت كرده اما وقتي سوار بر اتوبوس حامل اعضاي تيم شده متوجه شده كه چاقو خورده است.
«ال پريوديسو» گزارش داد: مورينيو توقف كرد تا به خيل عظيم هواداران رئال مادريد امضا بدهد. در آنجا تعداد زيادي از هواداران در انتظار اين مربي بودند. محافظ در نزديكي مورينيو قرار داشت و از ناحيه زير بغل مورد اصابت چاقو واقع شد. مورينيو نسبت به اين حادثه بسيار ابراز نگراني كرده است.باشگاه گفته كه شخص ضارب، مورينيو را هدف گرفته بود. اين اتفاق جمعه هفته گذشته روي داده و بتازگي از آن پرده برداشته شده است.

 



سر سازمان شلوغ است لغو مجمع سالانه فدراسيون تنيس

امور مجامع سازمان تربيت بدني اعلام كرد مجمع ساليانه فدراسيون تنيس روي ميز كه قرار بود امروز برگزار شود لغو و به سال آينده موكول شد.
آخرين مجمع فدراسيون هاي ورزشي در سال 89 كه قرار بود فردا يكشنبه در محل آكادمي المپيك برگزار شود به دليل فشردگي برنامه هاي سازمان تربيت بدني در روزهاي پاياني سال لغو و به اوايل سال آينده موكول شد.
امور مجامع سازمان تربيت بدني در حالي مجمع فدراسيون تنيس روي ميز را لغو كرد كه مجمع ساليانه دو فدراسيون قايقراني و روستايي و عشايري را طي روزهاي 16 و 17 اسفندماه جاري در محل آكادمي المپيك برگزار خواهد كرد تا با برگزاري مجمع اين دو فدراسيون پرونده مجامع فدراسيون هاي ورزشي در سال 89 بسته شود.
مجمع انتخاباتي پنج فدراسيون كشتي، واليبال، ورزش هاي رزمي، بدنسازي و پرورش اندام و پهلواني و زورخانه اي كه مقدمات نام نويسي و برپايي مجامع آن انجام شده نيز در سال 90 برگزار خواهد شد.

 



عقب نشيني فدراسيون كشتي ليگ فرنگي برگزار نمي شود

رئيس كميته ليگ فدراسيون كشتي گفت: با توجه به محدوديت زماني، امسال ديگر برگزاري ليگ فرنگي مقدور نيست.
عباس نمازيان اظهار داشت: با توجه به اينكه با دو يا سه تيم نمي توان ليگ برگزار كرد و همچنين اينكه زمان ديگر براي استارت اين رقابت ها مناسب نيست، تصميم گرفته شد ليگ فرنگي را امسال برگزار نكنيم. در واقع ديگر مقدور نيست ليگ را برگزار كنيم. قهرماني دوباره تيم ملي فرنگي در جام جهاني، مسئوليت اين تيم را بيشتر از قبل كرده است. اين تيم سال آينده دو مسابقه آسيايي پيش رو دارد كه يكي از آنها در كنار جهاني استانبول، سهميه المپيك است. به همين دليل آنها بايد بيشتر از قبل و با برنامه اي قوي و منسجم به فكر آماده سازي خود باشند و بر همين اساس تصميم گرفته شد كه ليگ برگزار نشود اما سال آينده حتماً مسابقات را برگزار مي كنيم.
رئيس كميته ليگ تصريح كرد: سال آينده يك ماه قبل از آغاز مسابقات، قرعه كشي مي كنيم تا تيم ها تكليف خود را بدانند و بتوانند با شرايط خوبي در مسابقات شركت كنند. مقررات رانيز زودتر براي تيم ها ارسال مي كنيم. استارت ليگ آزاد امسال را با هشت تيم زديم. سال آينده اگر تيمي بود كه از نظر كيفيت شرايط بهتري نسبت به تيم هاي قبلي داشته باشد، آن راجايگزين مي كنيم. براي ما كيفيت خيلي مهم تر از كميت است.
عدم برگزاري مسابقات ليگ كشتي فرنگي در شرايطي است كه بنا و تعدادي ديگر از اهالي كشتي نسبت به برگزاري آن معترض بودند.

 



ايران ميزبان نخستين دوره مسابقات دوچرخه سواري جام باشگاه هاي آسيا

پس از موافقت كنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا، اولين دوره رقابت هاي دوچرخه سواري جام باشگاههاي آسيا در سال 2012 به ميزباني فدراسيون دوچرخه سواري كشورمان برگزار مي شود
با پيشنهاد ايران مبني بر برگزاري مسابقات دوچرخه سواري پيست جام باشگاههاي آسيا و با رايزني هاي به عمل آمده از سوي مسئولان فدراسيون دوچرخه سواري كشورمان، كنفدراسيون دوچرخه سواري آسيا موافقت كرد اولين دوره اين مسابقات به ميزباني ايران در مهرماه سال 1391 برگزار شود.
همچنين به منظور گنجاندن اين مسابقات در تقويم فدراسيون جهاني و برخورداري از امتياز كسب سهميه المپيك، در نشست فدراسيون جهاني كه در سپتامبر سال 2011 در دانمارك برگزار مي شود، تصميم گيري خواهد شد.

 



اقدامي بي سابقه در دنياي فوتبال داور آرژانتيني 36 بازيكن را اخراج كرد!

يك داور فوتبال در آرژانتين 22 بازيكن اصلي به اضافه بازيكنان ذخيره و كادر فني دو تيم را اخراج كرد.
اين اتفاق روز جمعه در بوئنس آيرس، مركز آرژانتين، بين تيم هاي فوتبال كلايپول و ويكتوريانو روي داد. بر پايه اين گزارش، دومينگو اسگانگا، مربي تيم فوتبال ويكتوريانو، گفت كه پليس وارد عمل شد و بازيكنان مهاجم را در رختكن زنداني كرد.
در اين ديدار پس از آنكه يكي از بازيكنان روي پاي بازيكن ديگر تكل خشن رفت، نيمكت نشينان به حمايت از بازيكن صدمه ديده وارد زمين شدند و با ورود بازيكنان تيم حريف زمين مسابقه به محل زد و خورد تبديل شد كه داور پس از آرام شدن اوضاع به تمامي بازيكنان اصلي و ذخيره كارت قرمز نشان داد و سپس سوت پايان بازي را به صدا در آورد.
اسگانگا كه تيمش بازي را با نتيجه 2 بر صفر باخت، گفت: آنها مي خواستند مرا بكشند. اين در حالي است كه سرخيو ميسيلي، سرمربي كلايپول، داور را متهم به زياده روي كرد. وي گفت: بيشتر بازيكنان تلاش مي كردند تا مردم را از هم سوا كنند. داور در اين صحنه گيج شده بود و در نتيجه همه را اخراج كرد. ركورد پيشين اخراج مربوط به يك بازي فوتبال در پاراگوئه در سال 1993 بود كه طي آن 20 بازيكن از زمين اخراج شدند. اين داور با اخراج 36 بازيكن نامش را در كتاب ركوردها به ثبت رساند.
در رقابتهاي فوتبال جام جهاني آفريقاي جنوبي در مجموع 17 بازيكن از زمين اخراج شده بود كه 9 بازيكن مستقيم و سايرين با دريافت كارت زرد دوم اخراج شدند.

 



اعتراض فدراسيون تيراندازي به سازمان تربيت بدني؛ پول نداديد،تيم اعزام نمي شود!

رئيس فدراسيون تيراندازي در اعتراض به مشكلات مالي بوجود آمده در اين فدراسيون گفت: سازمان تربيت بدني در سال 89 تعهد مالي نسبت به فدراسيون نداشته و ما حتي نمي دانيم چه مقدار بودجه براي فدراسيون مصوب شده است.
سيد مهدي هاشمي اظهار كرد: ما دقايق پاياني فرصت ها را مي گذرانيم. با وجود تلاشهاي زيادي كه كرديم متاسفانه گويا تيم نمي تواند اعزام شود. ما در داخل كشور پول قرض مي گيريم و برنامه هايمان را پياده مي كنيم. در خارج از كشور كه كسي هزينه بليت هواپيما، هتل، مهمات و ... را نمي پردازد.
وي كه بابت بدهكاري هاي فدراسيون تيراندازي ناراحت است، تصريح كرد: شب عيد است. همه طلبكاران براي گرفتن پولشان به ما مراجعه مي كنند و مي خواهند كه ما به تعهداتمان پايبند باشيم. هاشمي در ادامه با انتقاد از سازمان تربيت بدني تصريح كرد: از آغاز سال فقط 365 ميليون تومان پول از سازمان تربيت بدني دريافت كرديم. اين مبلغ فقط حدود 5.3 درصد نياز ماست. ما نزديك به 12 ميليارد تومان بايد از سازمان ورزش مي گرفتيم. سازمان مي گويد كه پول نداريم.

 



كرمي: شايد به آلمان نروم

دارنده نشان طلاي تكواندو بازي هاي آسيايي گوانگجو گفت: مصدوم هستم و شايد در تورنمنت بين المللي آلمان روي شياپ چانگ نروم؛ البته تصميم نهايي را پزشك تيم مي گيرد.
يوسف كرمي اظهار داشت: ما تا چند روز آينده به تورنمت آلمان اعزام مي شويم. اميدوارم نتايج خوبي را در اين رقابت ها كسب كنيم، البته با مصدوميتي كه طي مسابقات گوانگجو روبه رو شدم شايد در اين رقابت ها به روي شياپ چانگ نروم؛ اما تصميم آخر را پزشك تيم مي گيرد. ملي پوش تيم ملي تكواندو كشورمان گفت: هدف اصلي ما مسابقات جهاني كره جنوبي است، تلاش مي كنيم تا در رقابت هاي جهاني كره با تمام قوا حاضر شويم و بار ديگر عنوان قهرماني را تكرار كنيم.

 



گودرزي جام جهاني كشتي را از دست داد

با تصميم كادر فني تيم ملي كشتي آزاد حسام مقدم جايگزين صادق گودرزي در تركيب تيم اعزامي به جام جهاني روسيه شد.
با تصميم مربيان تيم ملي كشتي آزاد، صادق گودرزي به دليل بيماري و عدم آمادگي كافي از تركيب اعزامي به جام جهاني كشتي آزاد كنار گذاشته شد و حسام مقدم جانشين نايب قهرمان سال 2010 جهان شد.
براين اساس حسن طهماسبي به همراه حسام مقدم نفرات ملي پوشان تيم ايران در وزن 74 كيلوگرم جام جهاني خواهند بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14