(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 15 اسفند 1389- شماره 19880

دانشجويان ايرلندي سياستمدار اسرائيلي را هنگام سخنراني «هو» كردند
شوراي علماي شيعه افغانستان : اشغالگران ناتو مسئول قتل عام زنان و كودكان هستند
از سوي اينترپل صادر شد حكم بازداشت قذافي و 15 مقام ارشد ليبي
ديكتاتور ليبي براي سركوب انقلابيون از اسرائيل كمك خواست
«آقازاده»هاي آفريقايي!
مردم بحرين : تا امير نرود خيابان ها را ترك نمي كنيم
جرقه هاي انقلاب به دربار سعودي رسيد
وارد سومين هفته شد ساختمان كنگره ايالت ويسكانسين در تصرف معترضان آمريكايي
زد و خورد با نظاميان صهيونيست در بيت المقدس و كرانه باختري
اجلاس گروه 20 در اسلامبول برگزار مي شود



دانشجويان ايرلندي سياستمدار اسرائيلي را هنگام سخنراني «هو» كردند

شماري از دانشجويان طرفدار فلسطين و ضد صهيونيست در دانشگاه بلفاست در ايرلند شمالي سخنراني عضو سابق پارلمان اسرائيل را قطع و وي را «هو» كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس، شماري از دانشجويان فلسطيني و ضدصهيونيست با تجمع در دانشگاه كوئينز بلفاست، سخنراني عضو سابق پارلمان (كنست) اسرائيل را قطع كردند و وي را دروغگو خواندند و مانع سخنراني وي در اين دانشگاه شدند.
«سولون سولومون» زماني كه در حال سخنراني درباره قانوني بودن ديوار حائل بود با اعتراض شديد دانشجويان رو به رو شد و حاضران با سر دادن شعارهاي ضد صهيونيستي مانع سخنراني وي شدند و او را مجبور به ترك سالن اجلاس كردند.
معترضان همچنين به خودرو سولومون حمله كردند و خسارت هاي جدي به خودرو او وارد كردند.

 



شوراي علماي شيعه افغانستان : اشغالگران ناتو مسئول قتل عام زنان و كودكان هستند

شوراي علماي شيعه افغانستان با صدور بيانيه اي كشتار غيرنظاميان افغان توسط نيروهاي خارجي را محكوم كرد.
شوراي علماي شيعه افغانستان در اين بيانيه ضمن محكوميت شديد كشتار زنان و كودكان افغان توسط نظاميان خارجي اعلام كرد، اگر يك دهم اين كشتار در كشورهاي غربي كه مسبب اين جنايات هستند رخ مي داد رسانه هاي خارجي گوش جهان را كر مي كردند و خود را مظلوم جلوه مي دادند.در اين بيانيه آمده است، كشتار بي رحمانه غيرنظاميان در افغانستان غيرت ملي همه را جريحه دار كرده است كشتارهايي كه در نتيجه بمباران نيروهاي ناتو صورت گرفته و تنها در آخرين حمله هوايي 47 غيرنظامي بي گناه در شرق افغانستان كشته شدند.شوراي علماي شيعه افغانستان از دولت اين كشور خواست تا با بهره گيري از حاكميت ملي خود از ادامه اين كشتار جلوگيري كند.

 



از سوي اينترپل صادر شد حكم بازداشت قذافي و 15 مقام ارشد ليبي

پليس بين الملل حكم بازداشت قذافي و 15 تن از نزديكان وي را به جرم جنايت عليه بشريت صادر كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، اين حكم در پي تصميم دادگاه جنايي بين المللي مبني بر پيگرد قذافي به اتهام ارتكاب جنايات جنگي و نيز تصويب قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه ديكتاتور ليبي، فرزندان و نزديكانش صادر شد.
به گزارش ايرنا، براساس اين حكم، تمام كشورها، موظف هستند به محض مشاهده اين افراد در خاك خود، آنان را بازداشت كرده و براي محاكمه تحويل دستگاه قضايي بين المللي دهند.
در اين حكم كه بر روي پايگاه اينترنتي اينترپل منتشر شده است، به موجب قطعنامه 1970 شوراي امنيت كه به اتفاق آرا به تصويب رسيد، سركوب مردم انقلابي در ليبي، جنايات عليه بشريت به شمار مي رود و بايد به دادگاه جنايي بين المللي (لاهه) ارجاع شود.
همچنين براساس اين حكم كه تحت عنوان «اخطار نارنجي» به پليس و تمامي نهادهاي بين المللي ارسال شده است، از تمامي كشورهاي عضو كه تعدادشان به 188 كشور مي رسد، خواسته شده است تا، تدابير لازم را براي حمايت از غير نظاميان، ممنوعيت سفر عليه 16 متهم ليبيايي، بلوكه كردن حساب هاي بانكي و در صورت توانايي بازداشت هر كدام از متهمان را اتخاذ كنند.
در حكم اينترپل ديكتاتور ليبي، پسرانش، و چند تن از فرماندهان نظامي و معاونان سرهنگ قذافي به چشم مي خورد.
اين در حالي است كه «لوئيس مورنو اوكامبو» دادستان كل دادگاه لاهه اعلام كرد كه تحقيقات خود را درباره جنايت هاي قذافي عليه شهروندان غيرنظامي آغاز كرده است.

 



ديكتاتور ليبي براي سركوب انقلابيون از اسرائيل كمك خواست

ديكتاتور ليبي براي سركوب انقلابيون و حفظ قدرت از اسرائيل كمك خواست.
به نوشته روزنامه كويتي «الراي»، به نقل از شاهدان عيني، يك هواپيماي بزرگ نظامي كه حامل تعداد زيادي از كارشناسان نظامي و ضد تروريست اسرائيلي بود، چند روز پيش تحت تدابير امنيتي شديد در شهر «سرت» ليبي فرود آمد.
به گفته منابع نزديك به مخالفان رژيم قذافي، اين تعداد از صهيونيست ها، با هدف كمك به ديكتاتور ليبي و بازگشت اوضاع به حالت سابق در اين كشور وارد فرودگاه سرت شدند.
اين منابع اضافه كردند: مجموعه افراد وارد شده به شهر سرت شامل افراد متخصص در مهار تظاهرات مردمي هستند كه با خود تجهيزات بسيار پيشرفته را به همراه دارند كه قادر است، از طريق هوا و زمين اهداف مورد نظر را در طول شب و روز دنبال كند.
منابع وابسته به مخالفان قذافي اعلام كردند، از آن جايي كه قذافي از دوستان خود در آمريكا، غرب و جهان عرب نااميد شده، با كمك برخي از كشورهاي نزديك به اسرائيل، از رژيم صهيونيستي براي مقابله با انقلابيون دعوت كرده است.
پيش از اين نيز ديكتاتور ليبي در هنگام، حادثه لاكربي از رژيم صهيونيستي كمك خواسته بود و دليل آن نيز وساطت «جوليو اندره ئوتي» نخست وزير سابق ايتاليا بود كه رئيس اقليت يهودي ايتاليا (رافائيليو فلاح) را براي رهايي قذافي به آن كشور روانه كرده بود.
براساس اين گزارش، پس از توافق نظر قذافي با رافائيليو فلاح، ديكتاتور ليبي، تعدادي از مسئولان بلندپايه امنيتي خود را به سرزمين هاي اشغالي اعزام كرده بود.از سوي ديگر روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» فاش كرد: ديكتاتور ليبي مبالغي براي تشكيل حزب به اقليت يهودي در اين كشور پيشنهاد كرده است.
به گزارش ايسنا، «مئير كهلون» رئيس سازمان جهاني يهوديان ليبي گفت: مسئولان ليبيايي به صورت محرمانه، مبالغي را به وي پيشنهاد دادند تا يك حزب سياسي را در ليبي تاسيس كند.
از سوي ديگر، منابع ديپلماتيك آگاه اعلام كردند: سيف الاسلام قذافي دو روز پيش به اسرائيل سفر كرده و از مسئولان آن براي نجات پدرش از چنگ انقلابيون كمك خواسته است.
اين در حالي است كه شركت هاي امنيتي اسرائيلي فعال در «چاد»، مزدوراني را جذب و به ليبي اعزام كرده است.
ادامه درگيري هاي خونين ليبي
درگيري هاي شديد بين مزدوران قذافي و انقلابيون در شرق ليبي روز شنبه نيز ادامه داشت و تعدادي از طرفين كشته و زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از شهر «بريقه» زد و خوردهاي مخالفان قذافي و مزدوران وي در اطراف تاسيسات نفتي «راس النوف» تعداد زيادي تلفات برجاي گذاشت.
دكتر «عبدالفتاح المقربي» مدير تداركات بيمارستان بريقه گفت: چندين تن از مجروحان مردمي اين درگيري ها به بيمارستان منتقل شده اند ولي به دليل شدت جراحات، آنها را به ساير بيمارستان هاي نزديك منتقل كرديم.
شبكه تلويزيوني «فرانس 24» نيز از بمباران شهر نفتي بريقه توسط نيروهاي قذافي خبر داد و اعلام كرد كه تاكنون نيروهاي وابسته به قذافي سه بار اقدام به بمباران شهرهاي واقع در شرق ليبي كه در اختيار مخالفان قرار دارد، كردند. در عين حال يك مقام رژيم ليبي كه حاضر به افشاي نام خود نبود، كنترل شورشيان بر يك بندر نفتي در شرق اين كشور را تأييد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از طرابلس، اين مقام ليبيايي با اظهار نظر خود پذيرفت كه شهر بريقه در دست مردم است و نبرد در راس النوف به شدت ادامه دارد.
همچنين انقلابيون، دو دستگاه تانك متعلق به نيروهاي قذافي در شهر «الزاويه» را منهدم كردند. شاهدان عيني روز شنبه به خبرنگار شبكه خبري الجزيره گفتند كه در جريان ضد حمله انقلابيون در شهر الزاويه، تعدادي از افراد گردان هاي امنيتي قذافي به اسارت مردم درآمدند.به گزارش الجزيره، گردان هاي امنيتي وابسته به قذافي كه تشكيلاتي مستقل از ارتش ليبي است و تحت فرماندهي فرزندان و بستگان وي قرار دارد، در برگيرنده 10 هزار نيروي زبده است كه در مقايسه با نيروهاي ارتش ليبي، به سلاح هاي مدرن تري مجهز هستند.
ديكتاتور ليبي براي سركوب انقلابيون، علاوه بر گردان هاي امنيتي، از نيروهاي موسوم به شبه نظاميان كميته هاي انقلابي و مزدوران خارجي برخوردار است.
از سوي ديگر در تازه ترين جنايت ضدبشري قذافي، در بمباران هاي سنگين شهر الزاويه دستكم 50 نفر كشته و نزديك به 300 تن زخمي شدند كه حال بسياري از زخمي ها وخيم گزارش شده است.
شاهدان عيني روز جمعه از بمباران يك انبار سلاح و مهمات در منطقه مسكوني شهر الزاويه گزارش داده بودند.
واكنش آمريكا و غرب
به تحولات ليبي
رسانه هاي خبري فرانسه از احتمال اجراي منطقه پرواز ممنوع در آسمان ليبي از سوي سازمان ملل در آينده نزديك خبر دادند.
به گزارش ايرنا به نقل از رسانه هاي خبري فرانسه، كشورهاي غربي به دنبال يافتن راهكاري جدي براي ممانعت از پرواز هواپيماهاي جنگي قذافي براي بمباران مردم ليبي هستند.
به نوشته رسانه هاي خبري فرانسه، موضوع اصلي در اين مورد، جلب حمايت بين المللي براي ايجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان ليبي است.
در همين رابطه، روز جمعه اعضاي پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) با اين موضوع موافقت كردند كه براي تعيين، نحوه دخالت خود در ليبي، نقشه اي را طراحي و اجرا كنند.انگلستان نيز در حالي فرمان آماده باش را به ارتش خود صادر كرده است كه آمريكا دو ناو خود را به سوي آب هاي ليبي روانه كرده و به نظر مي رسد كه حلقه محاصره ديكتاتور در روزهاي آينده از داخل و خارج از خاك ليبي تنگ تر شود.
اوضاع ناگوار انساني
گزارش هاي دريافتي از خاك ليبي حاكي است به دليل خشونت هاي بيش از حد مزدوران قذافي بسياري از مردم ليبي و شهروندان خارجي مقيم اين كشور در وضعيت ناگواري قرار گرفته اند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «دي تسايت»، سازمان ملل متحد به دليل خروج كارمندانش از ليبي، اطلاعات دقيقي در مورد وضعيت انساني اين كشور آفريقايي ندارد، اما گزارش هاي غير رسمي از كشته شدن 5000 غيرنظامي و هزاران زخمي در ليبي حكايت مي كند.
طبق گزارش سازمان ملل، خشونت در ليبي تاكنون به آواره شدن بيش از 100 هزار تن به كشورهاي همسايه منجر شده است و اكنون مقام هاي حقوق بشري به كشورهاي همسايه ليبي پيشنهاد مي كنند تا با باز نگه داشتن مرزهاي خود، شرايط فرار افرادي را كه توسط رژيم قذافي در معرض خطر مرگ قرار دارند، فراهم كنند.
اين در حالي است كه شيخ «يوسف القرضاوي» رئيس اتحاديه جهاني علماي اهل سنت جهان با بيان اينكه قدرت ملت ها، فراتر از حكام است، خواستار حمايت از مردم انقلابي ليبي به هر صورت ممكن از سوي مسلمانان شد.


 



«آقازاده»هاي آفريقايي!

گينه استوايي كشوري است كه 600هزار سكنه دارد، كه 77درصدشان زيرخط فقر زندگي مي كنند، نصف شان به آب آشاميدني دسترسي ندارند و 35درصدشان هم حتي به 40سالگي نمي رسند!
در اين كشور فقير و فسقلي، رئيس جمهورش- جناب «تئودورو اوبيانگ انگما»- پسري دارد كه اسمش «تئودورين اوبيانگ» است، كه وزير «ارزشمند و پرتلاش» كشاورزي و جنگل هاي كشورش هم هست. حالا، اين جناب «تئودورين» اخيراً كشتي تفريحي مجللي سفارش داده كه قيمت آن 288ميليون يورو است و دومين كشتي گران دنياست! اولي به «رومن آبراموويچ»، ميلياردر روس تعلق دارد. در اصل، «تئودورين اوبيانگ» دوست دارد پولش رابه رخ همه بكشد. مثلاً مي گويند، او ويلايي در «ماليبو» به خودش «هديه» داده كه 34ميليون دلار بابتش پول داده است! همينطور، يك ماشين «بوگاتي ويرون» به ارزش يك ميليون و 100هزار يورو. حالا، او براي توجيه كارهايش ادعا مي كند كه در تجارت «شانس» آورده و «زندگي» را خيلي دوست دارد! خوب، كي در اين شرايط دوست ندارد؟
گينه استوايي سومين كشور توليدكننده نفت آفريقاي
زير صحراست.
¤ سرويس خارجي كيهان

 



مردم بحرين : تا امير نرود خيابان ها را ترك نمي كنيم

سرويس خارجي-
مردم بحرين روز گذشته طولاني ترين زنجيره انساني را تشكيل داده و اعلام كردند تا زماني كه تمامي خواسته هايشان محقق نشود و رژيم سرنگون نگردد خيابانها را ترك نخواهند كرد.
مردم بحرين با تشكيل طولاني ترين زنجيره انساني از ميدان شهداي منامه (لؤلؤ) تا مسجد فاتح اين شهر خواستار سرنگوني دولت و تشكيل نظامي براساس قانون اساسي جديد شدند.
آزادي زندانيان سياسي و محاكمه عاملان كشتار ميدان لؤلؤ در روزهاي اول اعتراضات مردمي از ديگر خواسته هاي تظاهركنندگان در روز گذشته بود.
مردم بحرين روز جمعه نيز با برپايي تظاهرات گسترده تحت عنوان خيزش اسلامي خواستار سرنگوني رژيم حاكم شده بودند. اين اعتراضات در سراسر بحرين رو به افزايش گذاشته است و در برخي از شهرها به درگيري ميان پليس و نيروهاي امنيتي و معترضان منجر شده است.
در شهر «حمد» درگيري باعث مجروح شدن شماري از تظاهركنندگان شد و پليس براي متفرق كردن معترضان از گاز اشك آور و گلوله استفاده كرد.
جنبش الوفاق بحرين و ديگر انجمن هاي مخالف نيز بار ديگر تاكيد كردند كه شيخ حمدبن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين بايد از قدرت بركنار شود. اين جنبش ها همچنين افزودند كه رژيم بحرين با اقدامات غيرمنطقي خود باعث به وجود آمدن اين بحران شده است.
يمن
در درگيري ميان نيروهاي نظامي يمني و تظاهركنندگان در تظاهرات «جمعه همبستگي» چهار تن كشته و هفت تن ديگر زخمي شدند.
در اين تظاهرات كه صدها هزار تن شركت داشتند معترضان خواستار بركناري علي عبدالله صالح رئيس جمهور اين كشور شدند.
اين در حالي است كه نيروهاي نظامي مستقيما به سوي تظاهركنندگان شليك كردند و چندين تن را به قتل رساندند.
خطيب نمازجمعه صنعا در خطبه هاي نمازجمعه بر ضرورت بركناري و سقوط نظام حاكم تاكيد كرد.
وي افزود، اجازه نخواهيم داد كسي كه مردم را به قتل مي رساند بر مسند قدرت باقي بماند.
مردم يمن تقريبا از يك ماه پيش با الهام گرفتن از انقلاب هاي تونس و مصر و برگزاري تظاهرات گسترده خواستار بركناري رژيم عبدالله صالح ديكتاتور يمن شده اند كه از 23 سال پيش بر مردم حكمراني مي كند.
اين اعتراضات مردمي در شرايطي صورت مي گيرد كه شوراي همكاري خليج فارس اعلام كرده براي مقابله با اعتراضات مردمي صندوق حمايت از كشورهاي عمان و بحرين را تاسيس مي كند.
روز گذشته نشست وزيران دارايي شوراي همكاري خليج فارس در عربستان برگزار شد و برخي منابع از آماده كردن بسته حمايتي از بحرين و عمان خبر دادند.
اردن
در اردن نيز تظاهركنندگان علاوه بر اصلاح سياسي و انحلال پارلمان اين كشور خواستار اخراج سفير رژيم صهيونيستي از امان و لغو توافقنامه صلح با اين رژيم شدند.
تظاهركنندگان پس از برگزاري نمازجمعه عليه دولت اردن تظاهرات كردند و اظهار داشتند تا زماني كه دولت خواسته هاي آنان را برآورده نسازد دست از تظاهرات برنمي دارند.
تونس
در تونس نيز كفيل رياست جمهوري تونس زمان برگزاري انتخابات هيئت قانونگذاري در اين كشور را اعلام كرد.
«فواد المبزع» روز 24 ژوئيه را زمان برگزاري انتخابات براي تعيين نمايندگان شورايي اعلام كرد.
وي افزود، تا آن زمان همچنان در سمت كفيل رياست جمهوري تونس باقي خواهد ماند.
مخالفان الجزايري نيز اعلام كردند كه براي تحقق خواسته هايشان همچنان به تظاهرات ادامه خواهند داد.
عمان
در مسقط پايتخت عمان نيز تظاهركنندگان بر تحقق خواسته هايشان اصرار و اعلام كردند در صورتي كه خواسته هايشان محقق نشود بر دامنه اعتراضات افزوده خواهد شد. در تظاهرات اخير در عمان نيز چندين نفر كشته و زخمي شدند.
جنبش جوانان 20 فوريه مغرب نيز خواستار برگزاري تظاهرات در 20 مارس (29اسفند) براي انجام اصلاحات سياسي شدند.

 



گسترش اعتراض ها در رياض و 3 شهر عربستان
جرقه هاي انقلاب به دربار سعودي رسيد

رژيم عربستان از ترس گسترش اعتراضات مردمي، هزاران نيروي پليس و امنيتي را در پايتخت و شمال شرق اين كشور مستقر كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، در حالي كه اعتراضات مردمي در سه شهر عربستان متمركز شده است، اما گزارش هاي دريافتي حكايت از آن دارد كه تجمع هاي اعتراض آميز در پايتخت اين كشور كه با فرا رسيدن موعد جمعه خشم، به شدت امنيتي شده است، با حضور خانواده زندانيان سياسي و ساير اقشار مردم ادامه دارد.
براساس اين گزارش، هزاران تن از مردم رياض، روز جمعه با تجمع در مقابل «مسجد الراجحي» دست به تظاهرات زدند و خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند.
در «الاحساء» نيز منابع آگاه به العالم گفتند: تظاهرات مردمي از مسجد الائمه بقيع در روز جمعه آغاز و به سمت خيابان هاي اصلي كشيده شد و پليس با يورش به تظاهركنندگان تعدادي از آنها را بازداشت كرد.
گزارش هاي منتشر شده نيز حكايت از آن دارد كه ماموران امنيتي به طور بي سابقه اي براي جلوگيري از گسترش اعتراض هاي مردمي، در استان «القطيف»، دستگيري و بازداشت، رهبران برجسته شيعي را كه پيش از اين تظاهرات را سازماندهي و اداره كرده بودند، را آغاز كردند. براساس اين گزارش در اين راستا مي توان به بازداشت و ضرب و شتم «حسين العلق» و «حسين اليوسف» از نويسندگان مخالف رژيم عربستان به دليل حضور در تظاهرات ضد دولتي هفته گذشته در القطيف اشاره كرد.
از سوي ديگر، «توفيق السيف» از فعالان سياسي عربستان گفت: تظاهرات در القطيف از نگراني مردم از ادامه بازداشت ها حكايت مي كند، چرا كه رژيم عربستان بدون دليل، اقدام به دستگيري هر فردي كه صلاح بداند مي كند.
از سوي ديگر تظاهرات گسترده اي در هفته گذشته در شهر «العواميه» برگزار شد و تظاهركنندگان با حمل تصاوير زندانيان سياسي موسوم به فراموش شده بر عليه خاندان آل سعود شعارهايي را سر دادند. آخرين گزارش هاي دريافتي از عربستان در آستانه روز خشم (13 مارس) حكايت از اين دارد كه دولت عربستان تصميم گرفته است، هزاران نيروي پليس و امنيتي را در شمال شرقي اين كشور مستقر كند، اگرچه نيروهاي امنيتي با لباس شخصي، اقدام به شناسايي و بازداشت مخالفان به صورت گسترده در روزهاي گذشته كرده اند.
آل سعود بايد برود
تصاوير منتشر شده بر روي شبكه هاي اجتماعي در اينترنت، نشان مي دهد در حالي كه تظاهرات اعتراض آميز مردم به صورت مسالمت آميز برگزار مي شود، اما نيروهاي سركوبگر عربستان با بازداشت و ضرب و شتم مخالفان، باعث ايجاد رعب و وحشت مردم شده اند.
براساس اين تصاوير، مردم معترض به خصوص در استان القطيف، بيشترين اعتراضات را نسبت به حكام آل سعود داشته و با شديدترين سركوب ها از سوي نيروهاي امنيتي و پليس ضد شورش عربستان مواجه شده اند.
يك فعال سياسي مخالف رژيم آل سعود با بيان اينكه، ديوار ترس مردم در برابر حكام سعودي فرو ريخته است، خاطرنشان كرد: مردم براي فدا كردن جان خود در راه تحقق خواسته هاي شان اعلام آمادگي كرده اند، بدون اينكه، از بازداشت ها و اقدامات سركوبگرانه رژيم ترس و واهمه اي داشته باشند.
«فواد ابراهيم» به العالم گفت: همه اقشار مردم عربستان به عنوان ساكنان سرزمين حجاز، خواهان تغيير رژيم حاكم و بهبود شرايط در كشور هستند و اگر ملك عبدالله از برآورده كردن اين خواسته هاي ملت سر باز بزند اين درخواست ها در قالب تشكل هاي اعتراضي بروز خواهند كرد.
اين مخالف رژيم عربستان متذكر شد: ملك عبدالله براي جلوگيري از اعتراضات مردمي، اقدام به اعطاي 35 ميليارد دلار به عنوان هديه كرد، اما بايد بداند كه اين هديه، او را نجات نخواهد داد.



 



وارد سومين هفته شد ساختمان كنگره ايالت ويسكانسين در تصرف معترضان آمريكايي

هزاران نفر از اعضاي اتحاديه هاي كارگري و كارمندان دولتي براي دومين هفته دست به اعتصاب و تظاهرات ضد دولتي زدند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» اعضاي اتحاديه هاي كارگري كه بيش از دو هفته است ساختمان كنگره در ايالت ويسكانسين در شهر «مديسون» را به اشغال خود درآورده اند، براي چندمين بار خواستار احقاق حقوق قشركارگر و كارمند ايالات متحده آمريكا شدند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، پس از پايان ساعت اداري، نيروهاي امنيتي موفق شدند به زور و براي چند ساعت اعتصابيون را از داخل ساختمان خارج كنند اما، معترضان كه گروه بزرگي از نيروهاي پليس و آتش نشان در ميان آنها حضور داشتند بار ديگر وارد ساختمان شدند.
ماجرا از اين قرار است كه «اسكات واكر» فرماندار ايالت ويسكانسين در تلاش است لايحه اي را به تصويب كنگره برساند كه در صورت موفقيت بودجه بخش كارمندان و كارگران دولتي آمريكا به شدت كاهش مي يابد. گروه ديگري از تظاهركنندگان ديروز با تجمع مقابل دفتر فرمانداري ايالت عليه وي شعار داده و از نمايندگان خود در پارلمان خواستند اين لايحه «ضد حقوق انساني» را تصويب نكنند.
براساس اين گزارش جمع كثيري از نيروهاي بازنشسته پليس و آتش نشان نيز پنجشنبه با حضور در داخل ساختمان كنگره ايالت و همچنين بيرون آن، در حالي كه دست نوشته هايي مبني بر حمايت از اقشار كارگري و كارمندي جامعه آمريكا داشتند، عليه سياست هاي اقتصادي آمريكا شعار دادند: تظاهركنندگان معتقدند كاهش بودجه موقعيت كاري و زندگي آنها را با خطر مواجه مي كند.
يادآور مي شود بسياري از اعتصابيون باخوابيدن داخل ساختمان كنگره برخواسته هاي خود پافشاري مي كنند.
به نوشته برخي رسانه هاي مستقل آمريكايي، جمهوري خواهان اين ايالت با مشاهده اوضاع بسيار عصبي شده اند و احتمال دارد برخي سناتورهاي جمهوري خواه در حمايت از كارگران به اين لايحه رأي منفي بدهند.
آخرين خبرها از ناآرامي هاي داخلي آمريكا اين كه، مردم ايالت «اوهايو» نيز با پيوستن به اعتصابيون ويسكانسين به طرح دولت مبني بر كاهش حقوق و مزاياي كارگران اعتراض كردند.
حضور اتحاديه هاي معلمان و دانش آموزان به جمع اعتصابيون، صدور بيانيه هاي متعدد در اعتراض به فشارهاي مالي وارده بر معلمان، ارائه طرحي جديد به كنگره ايالتي مبني بر قطع كمك هاي دولتي به امور آموزش و اجتماعي، و سكوت معني دار باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا نسبت به اين تظاهرات و احتمال سرايت كردن دامنه اعتراضات به بيش از 40 ايالت ديگر آمريكا، از ديگر خبرهايي است كه با وجود داشتن اهميت بسيار، در رسانه هاي مدعي آمريكايي كمتر به آن توجه مي شود.
بنا به گزارش هاي دريافتي، مردم ايالات نيوجرسي، كاليفرنيا، مينه سوتا، كاروليناي شمالي و جنوبي، پنسيلوانيا، واشنگتن، مي سي سي پي، آريزونا، جورجيا، ميشيگان، هاوايي، نيومكزيكو، فلوريدا، ماساچوست و ويرجينياي غربي نيز با اعتراض به روش اتخاذ شده براي جبران كسري بودجه از طريق فشار به قشر كارگري و كارمندي از مردم ويسكانسين حمايت كردند.
رهبران اتحاديه ها تهديد كردند در صورت تصويب اين لايحه به اعتصاب ها ادامه خواهند داد.

 



زد و خورد با نظاميان صهيونيست در بيت المقدس و كرانه باختري

تظاهرات فلسطيني هاي ساكن سيلوان در بيت المقدس و روستاهاي بلعين، نعلين، المعسره، نبيه صالح و بيت امر در كرانه باختري عليه اقدامات نژادپرستانه رژيم صهيونيستي همچنان ادامه دارد و نظاميان صهيونيست با سركوب شديد اين تظاهرات ده ها نفر را زخمي كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس نظاميان صهيونيست تظاهرات هفتگي عليه ديوار نژادپرستانه حائل در روستاهاي بلعين، نعلين، نبيه صالح، بيت امر و المعسره را در كرانه باختري سركوب و ده ها نفر را زخمي كردند.
نظاميان رژيم صهيونيستي با شليك گلوله، گاز اشك آور و بمب هاي صوتي و همچنين ضرب و شتم تظاهركنندگان فلسطيني، عده بي شماري را زخمي كردند.
اين در حالي است كه تظاهرات فلسطيني هاي ساكن منطقه سيلوان در شرق بيت المقدس نيز در اعتراض به سياست هاي نژادپرستانه رژيم صهيونيستي همچنان ادامه دارد و نظاميان صهيونيست از ترس خيزش هاي مردمي در اين منطقه، بيت المقدس را به پادگان نظامي تبديل كرده اند.
گروه هاي اسب سوار پليس و مرزبانان اين رژيم در ورودي هاي مختلف بيت المقدس و گذرگاه هاي مرزي مستقر شده و ايستگاه هاي بازرسي ايجاد كرده اند.
نظاميان رژيم صهيونيستي رفت و آمد فلسطينيان را به شدت كنترل وكارت شناسايي و برگ هاي تردد آنان را به دقت بازرسي مي كنند.
از سوي ديگر، جنگنده هاي رژيم صهيونيستي روز جمعه چندين بار نوار غزه را هدف قرار دادند كه به منازل و خودروهاي فلسطينيان آسيب وارد شد ولي اين حمله هوايي هيچگونه خسارت جاني نداشت.در همين رابطه منابع بيمارستاني فلسطين اعلام كردند كه بر اثر استفاده رژيم صهيونيستي از تسليحات غيرمتعارف و بمباران هاي پي درپي غزه شمار بيماران مبتلا به سرطان و ديگر بيماري هاي مسري افزايش يافته است.
اين منابع همچنين افزودند، محاصره ظالمانه نوار غزه و كاهش شديد دارو و امكانات بهداشتي عرصه را بر يك ونيم ميليون فلسطيني ساكن غزه تنگ كرده و آنان را به انواع بيماري ها مبتلا كرده است.
اين منابع تصريح كردند، منطقه به شدت آلوده شده و هيچ اقدامي براي پاكسازي محيط زيست صورت نگرفته است.
از سوي ديگر، خليل الحيه يكي از رهبران جنبش حماس تاكيد كرد كه اين جنبش خواستار پايان دادن به اشغالگري و رفع محاصره ظالمانه نوارغزه است.
وي تصريح كرد، ملت فلسطين خواهان برچيدن بساط اشغالگري و نابودي اسرائيل است.
اين رهبر حماس همچنين خواستار پايان يافتن دودستگي و شكاف داخلي فلسطينيان شد و افزود، بايد ريشه هاي دودستگي خشكانده شود و رهبري واحد امور را به دست گيرد كه مورد اعتماد ملت فلسطين و پاسدار حقوق و اصول اين ملت باشد.

 



اجلاس گروه 20 در اسلامبول برگزار مي شود

اجلاس گروه 20 اواخر ماه آوريل(فروردين ماه) در شهر اسلامبول تركيه برگزار مي شود.
علي باباجان وزير مشاور دولت و معاون نخست وزير اين كشور اعلام كرد كه اجلاس گروه 20 كه رياست ادواري آن بر عهده فرانسه است امسال به رياست مشترك فرانسه و تركيه در شهر اسلامبول برگزار مي شود.
اين اجلاس اواخر ماه آوريل يا اوايل ماه مه برگزار مي شود و به خاطر بازتاب جهاني آن و ميزان مشاركت اعضا از اهميت فراواني برخوردار است.
طرح موضوعات مهمي از جمله مسئله غذا و انرژي و موضوعات اقتصادي از مهم ترين موضوعات اجلاس گروه 20 است.
از سوي ديگر مردم تركيه روز يكشنبه دوازدهم ژوئن (22 خرداد) براي انتخاب نمايندگان مجلس اين كشور به پاي صندوق هاي رأي مي روند.
در انتخابات مجلس امسال شرايط جديدي به نحوه برگزاري اين انتخابات افزوده مي شود كه براي اولين بار اعمال مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14