(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 اسفند 1389- شماره 19881

حديث دشت عشق
سپاهان رنگ برد را در تبريز مي بيند؟! پيروزي با يك لشكر غايب در همدان
اخبار كوتاه از فوتبال
در آسيا رقابتي با مرادي ندارم رضازاده : مي خواهيم حداكثر آرا را كسب كنيم
ذوب آهن شانس حضور در فينال بسكتبال غرب آسيا را از دست نمي دهد
مربي هندبال از اروپاي شرقي يا دانمارك مي آيد
تمام برنامه هايم بهم ريخت حدادي: در مسابقات جهاني و المپيك موفق نمي شوم
سالي پركار پيش روي دووميداني
هفته نوزدهم ليگ برتر بسكتبال فشردگي مسابقات در غياب مدعيان
خواندني از ورزش ايران
اخبار فوتبال جهان
پرونده جامي كه به فراموشي سپرده شده بود
قهرماني فارس در رقابت هاي وزنه برداري جام نامجو
اخبار ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «براتعلي نجاريان»
همه در قبال اسلام مسئولند
سال 1339 در روز ولادت يوسف زهرا و منجي عالم بشريت، حجت بن الحسن عسگري متولد شد. در دوم راهنمائي- مخمور آن صهباي ناب شد. آن زمان كه سر حلقه نيك محضران، هموئي كه به گاه نفس كشيدنش از آسمان سينه اش شعله مي باريد و به گاه سخن گفتنش باراني از رنگين كمان مي آمد، زمزمه حديث بيداري را در گوش دلها آغاز نمود، براتعلي نيز سخنانش را به گوش جان شنيد و به پاي دل به آن ها عمل نمود. پس از آن، آن گاه كه دستان تبدار جنگ نبض وطن را در دست گرفت، او كه در مدرسه عشق آموزش هاي لازم را فراگرفته بود، قدم به سرزمين نخل هاي داغدار نهاد و يك ماه بر خصمي تاختن آغاز كرد كه نخل هاي سربلند را به خنجر سياه ستم سر بريده بود و از تباهي و تيرگي نيزارها را نيز به آتش كشيده بود.
وي سرانجام در سال1361 در عمليات محرم و منطقه دهلران در چم هندي، حديث سرخ شكفتن را زمزمه كرد.
فرازي از وصيت نامه شهيد بزرگوار:
همه در قبال اسلام مسئول هستند. آن برادري كه توان نبرد دارد بايد سلاح برگيرد و با دشمن خود و دشمن خدا جهاد كند و آن پدري كه ديگر ناتوان شده است، بايد اگر مال دارد با مال خود اسلام را ياري كند و فردي كه نه مال دارد و نه نفرات، بايد با لسان خود اسلام را تقويت كند.

 



سپاهان رنگ برد را در تبريز مي بيند؟! پيروزي با يك لشكر غايب در همدان

هفته بيست و پنجم ليگ برتر امروز (دوشنبه) با برگزاري دو بازي ديگر به پايان مي رسد.
در حالي كه هفته بيست و پنجم ليگ برتر از روز جمعه با برگزاري 4 بازي آغاز شد و در روزهاي شنبه و يكشنبه نيز سه بازي ديگر در آن برگزار شد، امروز (دوشنبه) تيم هاي مدعي پيروزي و سپاهان نيز به ميدان خواهند رفت تا پرونده اين هفته بسته شود.
تيم فوتبال پيروزي كه از يك شكست سنگين از ليگ قهرمانان آسيا به ايران بازگشته است، در حالي بايد به مصاف پاس برود كه چند تن از بازيكنان خود را به دليل محروميت يا مصدوميت در اختيار ندارد و مي توان گفت تنها نيمي از پيروزي در اين بازي مقابل شاگردان محمود ياوري قرار خواهند گرفت. وحيد هاشميان، محمد منصوري و اشپيتيم آرفي مصدومان پيروزي هستند كه به اين بازي نمي رسند، البته رحمان احمدي نيز از آسيب ديدگي رنج مي برد و هنوز معلوم نيست به اين بازي مي رسد يا نه. همچنين عليرضا حقيقي به دليل رفتارش در بازي پيروزي مقابل شهرداري بوشهر تا اطلاع ثانوي از همراهي اين تيم محروم است و اين مي تواند مشكل سرخپوشان در درون دروازه را دوچندان كند.
در آن سو پاس هم وضعيت بهتري نسبت به پيروزي ندارد. هفته گذشته باشگاه پاس همدان به كلي زير و رو شد و همه چيز از استعفاي محمود ياوري آغاز شد. پس از آن ملاحي هم از مديرعاملي تيم كناره گيري كرد اما پس از آن رئيس هيات فوتبال همدان خود وارد عمل شد و بار ديگر ياوري را به پاس بازگرداند. با اين حال هر دو تيم چيزي براي از دست دادن ندارند و مي توان در ورزشگاه قدس شاهد يك بازي زيبا از دو تيم بود.
انگيزه ويژه
شاگردان امير قلعه نويي كه يك پيروزي دلچسب و شيرين را از رياض به دست آوردند با روحيه بالا براي ادامه ليگ آماده هستند. سپاهاني ها با توجه به يك بازي كمتر نسبت به مدعيان، انگيزه زيادي دارند كه اين بازي را نيز با پيروزي پشت سر گذاشته و هر چه زودتر به صدر جدول نزديك شوند.
در آن سو اما شهرداري با حميد درخشان روزهاي چندان خوشي را سپري نمي كند و منتظر يك جرقه هستند كه از اين وضعيت جدا شوند. هر چند كه اين بازي دشوارتر از آن است كه بتوان پيش بيني كرد كه شهرداري بتواند از آن روند خوب خود را آغاز كند. اين بازي به نوعي تقابل دو سرخابي سابق يعني امير قلعه نويي و حميد درخشان هم است و اين مي تواند بر جذابيت هاي اين بازي بيفزايد. هر دو ديدار امروز ساعت 16 و 15 دقيقه برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

توقف ذوب آهن مقابل تراكتورسازي
بيست و پنجمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با توقف تيم ذوب آهن در ديداري خانگي مقابل تراكتورسازي تبريز پيگيري شد.
روز سوم از هفته بيست و پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور روز گذشته با رويارويي تيم هاي ذوب آهن اصفهان و تراكتورسازي تبريز پيگيري شد. اين بازي كه به ميزباني تيم ذوب آهن و در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد در پايان به نتيجه تساوي بدون گل انجاميد و دو تيم به يك امتياز بسنده كردند. با اين تساوي ذوب آهن 49 امتيازي شد و همچنان در صدر جدول رده بندي باقي ماند تا ديگر مدعيان به ويژه سپاهان براي نزديك شدن به جايگاه اين تيم اميدوارتر شوند. تراكتورسازي نيز با 42 امتياز رده چهارم جدول را در اختيار دارد. قضاوت ديدار تيم هاي ذوب آهن اصفهان و تراكتورسازي تبريز برعهده تورج حق وردي بود. او در اين بازي به شاهين خيري و محمدرضا خلعتبري از تيم ذوب آهن و محمدحسن ابراهيمي از تيم تراكتورسازي كارت زرد نشان داد.اين بازي دو اخراجي هم داشت كه سهم هر يك از تيم ها يك بازيكن بود. ابتدا در دقيقه 87 قاسم حدادي فر، كاپيتان ذوب آهن با دريافت كارت زرد دوم از زمين اخراج شد و لحظاتي بعد آندرانيك تيموريان، هافبك تراكتورسازي بدون توپ سينا عشوري را زد تا با كارت قرمز داور به بيرون از زمين هدايت شود.
پيرواني سرمربي نفت آبادان شد
پس از آنكه تيم فوتبال صنعت نفت در هفته هاي گذشته وارد بحران بزرگي شده بود و آلفرد كاسيميرو كه تنها سرمربي خارجي ليگ برتر بود، از اين تيم اخراج شد و به جاي او در دو بازي احمد پارو هدايت اين تيم آباداني را در دست گرفت، سرانجام روز گذشته غلامحسين پيرواني پذيرفت كه در ادامه رقابت هاي ليگ سكاندار اين تيم پرطرفدار باشد. پيرواني پس از پايان بازي هاي آسيايي گوانگجو كه با ناكامي ملي پوشان ايران و ايستادن در رتبه چهارم آسيا همراه بود اولين پيشنهاد خود را قبول كرد.
شكايت استقلال از عربستاني ها
در حالي كه كاروان استقلال بايد پنجشنبه هفته جاري راهي رياض شود و دومين ديدار ليگ قهرمانان را مقابل النصر عربستان برگزار كند، سفارت اين كشور هنوز رواديد كاروان آبي پوشان را صادر نكرده است. علي فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال در اين باره گفت: از فدراسيون خواستيم هر چه سريع تر نامه اعتراض آميزي به AFC ارسال كند. دليلي ندارد كه در فاصله 4 روز مانده به پرواز هنوز سفارت عربستان اعلام نكرده باشد كه رواديد كاروان ما صادر شده يا خير.
سقوط يك پله اي ليگ ايران
در تازه ترين رده بندي صورت گرفته ليگ هاي ممتاز قاره كهن، ليگ ايران براساس اعلام فدراسيون بين المللي آمار و تاريخ كه پيش تر صاحب رتبه چهارم بود، با 598 امتياز در رده پنجم قرار گرفته است. در اين گزينش كه توسط كارشناسان كنفدراسيون فوتبال آسيا انجام شده، ليگ حرفه اي قطر توانسته با /2 618 امتياز بالاتر ازايران در رتبه چهارم جاي گيرد. مطابق اين فهرست جي ليگ ژاپن، كماكان بهترين رقابت هاي باشگاهي قاره محسوب مي شود.
بزرگترين استاديوم جهان گردشگران را به كره شمالي مي كشاند
بزرگترين استاديوم فوتبال جهان گردشگران را به كره شمالي مي كشاند. يكي از مقامات صنعت گردشگري كشور آسيايي كره شمالي اعلام كرد دولت اين كشور قصد دارد با معرفي بزرگترين استاديوم فوتبال جهان به جهانيان، گردشگران بيشتري را جذب كره شمالي كند. استاديوم فوتبال رونگرادو مي دي به معناي استاديوم روزي در مي، يك استاديوم باشكوه در مركز شهر پيونگ يانگ، پايتخت كره شمالي است كه در سال 1989 افتتاح شده و گنجايش 150 هزار تماشاگر را دارد.
رئال مادريد 109 ساله شد
بهترين باشگاه قرن بيستم امروز وارد صد و نهمين سال فعاليت خود شد. درست 109 سال پيش و در روز 6 مارس 1902 باشگاه رئال مادريد در پايتخت اسپانيا فعاليت خود را رسماً آغاز كرد.اين تيم به عنوان موفق ترين تيم تاريخ اسپانيا و بهترين تيم قرن بيستم نيز انتخاب شد. 31 قهرماني در لاليگا، 17 قهرماني در جام حذفي، 8 قهرماني در سوپر كاپ اسپانيا، 9 قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا، يك بار قهرماني در سوپر كاپ اروپا و 3 قهرماني در جام باشگاه هاي جهان افتخارات اين باشگاه مادريدي است.
سرگرداني استقلالي ها براي پيدا كردن زمين
تيم فوتبال استقلال كه در كورس قهرماني رقابتهاي ليگ برتر قرار دارد و يكي از نمايندگان ايران در نهمين دوره ليگ قهرمانان آسياست، روز گذشته براي پيدا كردن زمين تمرين نقاط مختلف تهران را زير پا گذاشت و در نهايت با لطف چند نوجوان در يك زمين چمن مصنوعي تمرين كرد! به گزارش خبرگزاري مهر تيم فوتبال استقلال روز يكشنبه زمين تمرين پيدا نكرد و كادر فني اين تيم ناچار شد براي تعطيل نشدن تمرينات از چند نوجوان كه در زمين چمن مصنوعي منطقه 22 مشغول تمرين بودند خواهش و البته التماس كنند تا وقت شان را در اختيار يكي از بزرگترين تيم هاي فوتبال ايران قرار دهند.

 



در آسيا رقابتي با مرادي ندارم رضازاده : مي خواهيم حداكثر آرا را كسب كنيم

حسين رضازاده رئيس فدراسيون وزنه برداري پيرامون اجلاس ساليانه كنفدراسيون وزنه برداري آسيا و انتخاباتي كه قرار است روز پنجشنبه هفته جاري در تاشكند برگزار شود گفت: «خدا را شكر همه چيز در ازبكستان به خوبي پيش مي رود و ما اميدواريم با كسب حداكثر كرسي هاي ممكن به ايران برگرديم.»
وي در پاسخ به اينكه از ميان او و علي مرادي كدام يك شانس بيشتري براي كسب آرا لازم و برنده شدن در انتخابات دارد، خاطرنشان كرد: «من با علي مرادي رقابتي ندارم، چون او براي پستهاي رياست و دبيركلي آسيا نامزد شده و من در پستهاي نايب رئيسي و عضويت در هيئت اجرايي. البته از بين ما دو نفر فقط يك نفر شانس انتخاب شدن دارد. با اين حال وظيفه خود مي دانيم كه از علي مرادي حمايت كنم. رأي فدراسيون وزنه برداري براي انتخاب رياست و دبيركلي، علي مرادي است و اميدوارم ديگر كشورها نيز او را به عنوان نامزد اصلح انتخاب كنند.»
اجلاس ساليانه كنفدراسيون وزنه برداري آسيا روز 18 اسفند با برپايي جلسه اي با حضور رؤساي فدراسيونهاي وزنه برداري آسيا، جهت طرح پيشنهادات درباره ايجاد تغيير و تحول در اساسنامه كنفدراسيون وزنه برداري آسيا آغاز مي شود و روز 19 اسفند نيز انتخابات به منظور معرفي رئيس، دبيركل، 6 نايب رئيس، 6 عضو هيئت اجرايي، 6 عضو كميته فني، 6 عضو كميته تحقيقات و پژوهش، 6 عضو كميته پزشكي و 2 نفر حسابرس برگزار و همان روز هم جلسه اي با حضور اعضاي جديد كنفدراسيون وزنه برداري آسيا تشكيل مي شود.از كشورمان علي مرادي براي پست دبيركلي، حسين رضازاده براي پست هاي نائب رئيسي و عضويت در هيئت اجرايي، داراب رياحي براي عضويت در كميته فني، مصطفي حكمت پور براي عضويت در كميته تحقيقات و پژوهش و اصغر شهابي براي عضويت در كميته پزشكي كنفدراسيون وزنه برداري آسيا نامزد شده اند.

 



ذوب آهن شانس حضور در فينال بسكتبال غرب آسيا را از دست نمي دهد

ديدار برگشت تيم هاي ذوب آهن و الجلا سوريه در مرحله نيمه نهايي مسابقات بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا امروز برگزار مي شود.
ديدار تيم هاي ذوب آهن و الجلا نخستين ديدار دور برگشت مرحله نيمه نهايي چهاردهمين مسابقات بسكتبال باشگاههاي غرب آسياست كه ساعت 30/19 امروز در سالن ملت اصفهان برگزار مي شود. ديدار رفت دو تيم دوشنبه هفته گذشته در سوريه با برتري 89 بر 76 بازيكنان الجلا به پايان رسيد.
تيم ذوب آهن براي حضور در ديدار نهايي مسابقات بسكتبال باشگاههاي غرب آسيا بايد ديدار امروز را به سود خود تمام كند و در سومين ديدار برگزار شده هم تيم برتر ميدان باشد، در غير اين صورت و اگر شاگردان فرزاد كوهيان ديدار مقابل الجلا را واگذار كنند بايد ديدارهاي خود در اين رقابت ها را براي كسب عنوان سومي ادامه دهند.

 



مربي هندبال از اروپاي شرقي يا دانمارك مي آيد

رئيس فدراسيون هندبال كشور از مذاكره اوليه با مربيان خارجي براي هدايت تيم ملي هندبال ايران خبر داد.
جلال كوزه گري با اشاره به روند انتخاب سرمربي تيم ملي اظهار داشت: چند وقتي است كه براي انتخاب سرمربي تيم ملي هندبال كشور از بين مربيان خارجي براي دراختيار گرفتن سكان هدايت اين تيم در حال مذاكره هستيم.وي با بيان اينكه بيشتر گزينه هاي سرمربي گري تيم ملي هندبال از كشورهاي اروپاي شرقي و همچنين كشور دانمارك است، گفت: مذاكرات مقدماتي با چند مربي انجام شده و تا اين مذاكرات به نتيجه نرسيده نمي توانيم گزينه مورد نظر را معرفي كنيم.
كوزه گري با اعلام اينكه در آينده اي نزديك سرمربي تيم ملي هندبال اعلام مي شود، افزود: در آينده اي نزديك با حصول نتيجه و قطعي شدن مذاكرات براي عقد قرارداد سرمربي تيم ملي را معرفي مي كنيم.وي بيان داشت: برنامه ريزي كرديم تا ابتداي ارديبهشت سال 1390 سرمربي تيم ملي هندبال به ايران بيايد و در مدت يك ماه باقي مانده ليگ برتر با مشاهده اين بازي ها افرادي كه لياقت پوشيدن پيراهن تيم ملي دارند را انتخاب كند.

 



تمام برنامه هايم بهم ريخت حدادي: در مسابقات جهاني و المپيك موفق نمي شوم

احسان حدادي به عنوان يكي از برترين ورزشكاران رشته دووميداني كشورمان مدعي است سخت ترين روزهاي ورزشي اش را پشت سر مي گذارد و بسيار كلافه و سردرگم است .
ركورددار پرتاب ديسك آسيا روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاري ايسنا به مواردي اشاره داشته كه قسمت هايي از آن در ادامه مي آيد:
¤ پس از بازيهاي آسيايي همراه مربي ام خدمت مصطفي كريمي رسيديم و برنامه هايمان را تا بازيهاي المپيك لندن ارائه داديم. همه آن برنامه ها قبول شد و ما كارمان را شروع كرديم. قرار بود طبق آن برنامه در تهران اردو داشته باشيم. بعد به آفريقاي جنوبي برويم و پس از آن نيز دركيش تمرينات را ادامه دهيم. البته برنامه هاي مختلف ديگري وجود داشت، اما متاسفانه با تغييرات در فدراسيون يكي از مهمترين بخش هاي برنامه از بين رفت.
¤ اكنون مربي ام تصميم گرفته كه از ايران برود. البته مسئولان فدراسيون در تلاشند كه او بماند. جلسه اي داشتيم و تمام خواسته هاي كيم بوخونسوف را گرفتند و گفتند كه همه اينها را مهيا مي كنيم، اما باز هم قرار شده كه او به روسيه برود و اگر خواست به ايران برگردد تا 15 روز آينده به ما جواب بدهد.
¤ تمرينهايم در حدي نبود كه بتوانم امسال در رقابتهاي جهاني و يا سال آينده در المپيك نتيجه بگيرم. فقط از مسئولان مي خواهم كه توقع چنداني از من نداشته باشند.

 



سالي پركار پيش روي دووميداني

دبير فدراسيون دووميداني گفت: بر اساس تقويم فدراسيون شركت در مسابقات جايزه بزرگ اروپايي و آفريقايي از برنامه هاي سال آينده فدراسيون است.
رضا رضايي با اشاره به نشست هيئت رئيسه فدراسيون عنوان كرد: براساس برنامه ارائه شده كه بايد به تصويب مجمع فدراسيون نيز برسد، سال آينده با توجه به لزوم كسب سهميه المپيك شركت در مسابقات جايزه بزرگ آفريقايي و اروپايي در دستور كار قرار خواهد گرفت. سال آينده رقابت هاي قهرماني جهان در كره جنوبي را در پيش رو داريم كه لازمه حضور در آن كسب ركورد ورودي است. به علاوه از اهداف مهم ديگر ما براي سال آينده حضور در مسابقات قهرماني آسيا در ژاپن است كه تيرماه برگزار مي شود.
وي در خصوص رقابت هاي داخلي عنوان كرد: پس از چند دوره مجدد قصد داريم تا مسابقات قهرماني كشور را برگزار كنيم. بر اساس تقويم فدراسيون اين رقابت ها در دو مرحله برگزار خواهد شد كه اولين مرحله آن تيرماه خواهد بود.

 



هفته نوزدهم ليگ برتر بسكتبال فشردگي مسابقات در غياب مدعيان

هفته نوزدهم ليگ برتر به فاصله يك روز از هفته هجدهم امروز با انجام چهار ديدار آغاز مي شود.
هفته نوزدهم ليگ برتر بسكتبال به فاصله تنها يك روز از هفته هجدهم و در غيبت دوباره دو تيم مهرام و ذوب آهن آغاز مي شود.
در حساس ترين ديدار اين هفته هيئت بسكتبال شهركرد ميزبان حفاري اهواز است. اين ديدار كه نبردي است براي حضور در بين هشت تيم نخست ليگ برتر از حساسيت فوق العاده اي برخوردار است و نتيجه آن مي تواند براي ديگر تيم ها نيز سرنوشت ساز شود.
در قم تيم قدرتمند راه و ترابري ميزبان بانك سامان است. راه و ترابري كه در هفته هجدهم استراحت كرده است كار دشواري نخواهد داشت، اما بانك سامان كه در ديدار گذشته خود توانست حفاري را شكست دهد از انگيزه بالايي برخوردار است و به سادگي تسليم نخواهد شد.
در سومين ديدار اين هفته ب. آ شيراز ميزبان پتروشيمي و شاگردان مصطفي هاشمي است. ب.آ كه برابر دانشگاه آزاد عملكرد فوق العاده اي داشت، در اين ديدار كار دشواري پيش رو دارد. در طرف مقابل تيم پتروشيمي كه هم اكنون صدرنشين ليگ برتر است براي فاصله گرفتن از حريفانش در اين روزها فقط به پيروزي فكر مي كند و با تمام قدرت به ميدان خواهد برنامه ديدارهاي اين هفته به اين شرح است:
¤ هيئت بسكتبال شهركرد- حفاري اهوازرفت.
¤ راه و ترابري قم- بانك سامان
¤ ب.آ شيراز- پتروشيمي بندر امام
¤ توزين الكتريك كاشان- كاسپين قزوين

 



خواندني از ورزش ايران

¤ پس از درخواست هاي فراواني كه برخي از دست اندركاران رشته باستاني زورخانه اي داشته اند، سازمان تربيت بدني گويا تصميم خود را گرفته و قرار است طي روزهاي آينده محمدرضا طالقاني رئيس سابق فدراسيون كشتي را به عنوان سرپرست فدراسيون ورز شهاي باستاني و زورخانه اي برگزيند . اين خبر هنوز از سوي سازمان تربيت بدني و فدراسيون ورزشهاي زورخانه اي تاييد نشده است . در حال حاضرصفارزاده رئيس فدراسيون ورزشهاي باستاني و زورخانه اي است . البته خود طالقاني مدعي شده به خواست مردم اين سمت را عهده دار خواهد شد.
¤ دكتر لطفعلي پوركاظمي رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي و دبيركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ( نادو) گفت: با تصميم شوراي صدور راي نادو، وحيد زماني از رشته هاكي به دليل مصرف داروي ممنوعه(كانابينول) و كرمعلي زارعي از رشته وزنه برداري جانبازان و معلولان به دليل مصرف داروي ممنوعه (استانوزولول متاندينون) هر يك به مدت 2 سال از شركت در كليه مسابقات داخلي و خارجي محروم شدند.
¤ آرش ميراسماعيلي كاپيتان تيم ملي جودو ايران براي حضور در مسابقات جودوي باشگاه هاي آلمان به تيم ويس بادن اين كشور پيوست.
¤ نجمه سازنچيان شمشيرباز مدال آور كشورمان است كه در اسلحه سابر مسابقات قهرماني نوجوانان و جوانان آسيا پس از 37 سال و براي نخستين بار بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به مدال دست يافت.رقابت هاي اسلحه سابر مسابقات شمشيربازي قهرماني آسيا با حضور 30 بازيكن در بانكوك تايلند جريان دارد.

 



اخبار فوتبال جهان

انتقاد رائول از بعضي از بازيكنان رئال
بازيكن اسپانيايي شالكه 04 آلمان در نامه اي به بازيكنان و هواداران رئال مادريد نوشت: قلب مادريدي من، مادريدي مي ميرد.
كاپيتان رائول گونسالس در نامه خود خطاب به بازيكنان فعلي رئال آورده است: وقتي رئال مادريد برابر بارسلونا با نتيجه 5 بر صفر شكست خورد تا چند روز نمي توانستم درست غذا بخورم و وقتي بيشتر از پيش عصباني و ناراحت شدم كه فهميدم چند بازيكن از تيم 2 روز بعداز آن شكست در يك ميهماني باشكوه شركت كرده و خوش گذرانده اند.
رائول در ادامه نوشته است: به شالكه آمدم چون دلم براي فوتبال تنگ شده بود و بسيار خوشحالم كه مربي بزرگ اين تيم از من راضي است و بارها گل زده و خوش درخشيده ام، اين را روزنامه ها و مردم مي گويند و براي من همين كافي است، اما دليل نمي شود كه فراموش كنم يك مادريدي هستم و قلبم نيز در لباس يك مادريدي از كار خواهد افتاد. وي در پايان با انتقاد از بازي هاي عجيب برخي بازيكنان در چند بازي اخير رئال مادريد نوشت: كم كاري براي من كلمه غريبي است، نمي توانم استفاده كنم، اما چطور برخي بازيكنان اين رفتار را در لباس تيمي مثل رئال مادريد به كار مي بندند؟! در تمام سال هاي حضور در رئال هرگز حقوقي معادل يك فصل بازيكنان حال حاضر رئال مادريد دريافت نكردم و البته هرگز شكايت نداشتم، اما با چنين پول هاي نجومي چگونه مي شود كم كاري كرد يا تعصب نداشت؟
فلچر قرارداد بست
هافبك اسكاتلندي تيم فوتبال منچستريونايتد قرارداد خود را در آستانه بازي با ليورپول تمديد كرد.
دارن فلچر يك روز پس از عقد قرارداد جديد مايكل كريك، در اقدامي مشابه اقدام به امضاي قرارداد تا سال 2014كرد. اين اتفاق براي هافبك 27 ساله در شرايطي روي داد كه قرارداد قبلي او تا سال 2012 است. وي از سال 2001 تاكنون عضو شياطين سرخ است. او در تيم ملي اسكاتلند نيز 53 بازي انجام داده است.
جشن ميزباني جام جهاني در ديدار قطر و روسيه
فدراسيون فوتبال قطر از ديدار دوستانه با تيم ملي روسيه و برگزاري جشن مشترك بين دو ميزبان جام جهاني 2018 و 2022 خبر داد. دو تيم ملي فوتبال قطر و روسيه 18 فروردين 90 در پايتخت قطر به مصاف يكديگر مي روند. قطر به همين بهانه قصد دارد جشني باشكوه برگزار كرده و ميزباني خود و روسيه در دو جام جهاني 2018 و 2022 را به صورت مشترك جشن بگيرد. سرگي فورسنكو رئيس اتحاديه فوتبال روسيه دراين خصوص گفت: پس از كسب موفقيت در مراسم قرعه كشي فيفا براي ميزباني جام جهاني، قطر اين پيشنهاد را به ما داد اما به دلايل گوناگون اين مسابقه دوستانه عقب افتاد و تاريخ 29 مارس قطعي شد.
شوت يك فوتباليست، ناقوس مرگ جغد را نواخت
رسانه هاي كلمبيا اعلام كردند كه در جريان يك بازي دوستانه فوتبال ميان دو تيم «آتلتيكو جونيور» و «ديپورتيو پريرا» كه در اين كشور صورت گرفت، يك جغد با شوت يكي از بازيكنان كشته شد.
«كاميلو تاپيا» يك دامپزشك كلمبيايي دراين باره به رسانه هاي رسمي اين كشور عنوان كرد: اين جغد درپي بازي تيم اسپانيايي «آتلتيكو جونيور» و تيم كلمبيايي «باران كوئيلا» مرد. «مورنو» نيز در زمان وقوع اين اتفاق از تمامي ملت اين كشور عذرخواهي كرد و گفت: من تنها توپ را به سمت دروازه پرتاب كردم و اصلا جغد را نديدم.در گزارش رسانه هاي اين كشور و پايگاه اطلاع رساني تلگراف هم آمده است كه پس از وقوع اين اتفاق بازي متوقف شد و با اين حال، در طول بازي هواداران تيم اسپانيايي بصورت پي درپي اين بازيكن را «قاتل» خوانده و تا حدودي در روند بازي اشكال ايجاد كردند.همچنين «مورنو» پس از بازي در يك برنامه تلويزيوني كه توسط باغ وحش كلمبيا ترتيب داده شده بود، شركت كرده و گفت كه براي جبران اين عمل ماهي يك بار به باغ وحش رفته و به صورت داوطلبانه كار مي كند.
دل پيرو الگوي پاتو
آلكساندر پاتو آلساندرو، دل پيرو را الگوي ورزشي اش معرفي كرد.
مهاجم برزيلي روسونري در گفت وگويي خود را يكي از بزرگترين هواداران بازيكن كهنه كار يوونتوس خواند و درباره اش گفت: دل پيرو يكي از بزرگترين الگوهايم است. در كودكي هر بار كه با پلي استيشن بازي مي كردم، او را براي تيمم انتخاب مي كردم. او بازيكن بزرگي است و براي يوونتوس، ايتاليا و فوتبال جهان كارهاي زيادي را انجام داده است. او بازيكني همانند رونالدو يا پائولومالديني است.
پاتو كه با توتو اسپورت گفت وگو مي كرد، ابراز داشت در بازي برابر يووه تلاش خواهد كرد، پيراهن كاپيتان بيانكونري را به دست بياورد.
او افزود: تمام تلاشم را به كار خواهم گرفت تا پيراهنش را به دست بياورم. او بازيكني فوق العاده است. ضربه هاي آزاد او برجسته اند. بازي هاي درخشان او را برابر رئال مادريد هنوز هم به ياد مي آورم. از اين گذشته او كنترل هاي فوق العاده اي دارد.
زنيت مشتري دوباره آرشاوين
زنيت سنت پترزبورگ در نظر دارد، آندري آرشاوين را به روسيه بازگرداند. گفته مي شود مهاجم روس توپچي هاي لندن ديگر به بازي در آرسنال علاقه اي ندارد.مهاجم تيم ملي فوتبال روسيه روزهاي خوبي را در لندن سپري نمي كند. اين بازيكن 29 ساله در باشگاهش اغلب بازيكني نيمكت نشين شمرده مي شود و آرسن ونگر هم بازيكنان ديگر را به او ترجيح مي دهد.Talk SPORT در اين باره گزارش داد، زنيت سنت پترزبورگ علاقه فراواني دارد، آرشاوين را به تيمش برگرداند. او تا سال 2009 در زنيت توپ مي زند و پس از آن راه ليگ برتر را در پيش گرفت. قرارداد آرشاوين- آرسنال تا سال 2012 اعتبار دارد. باشگاه شهر سنت پترزبورگ روسيه در نظر دارد اين مهاجم را در ابتدا و براي يك فصل به صورت قرضي به خدمت گرفته و با اين كار حق خريد كامل او را از آن خود كند.
باسلر: نوير همان مسي است كه دستكش دارد!
هافبك سال هاي نه چندان دور تيم فوتبال بايرن مونيخ مانئول نوير را با ليونل مسي مقايسه كرد.سنگربان تيم فوتبال شالكه با درخشش و عملكرد خود مورد توجه تيم هاي منچستر يونايتد، بايرن مونيخ و چند باشگاه بزرگ اروپايي قرار گرفته است. ماريو باسلر در گفت وگو با نشريه بيلد آلمان با تمجيد از عملكرد نوير عنوان كرد: به نظر من مي توان نوير را با مسي، ستاره بارسلونا مقايسه كرد. نوير همان مسي است كه دستكش دارد و اين تنها تفاوت نوير با مسي است. باسلر ادامه داد: او كاملا اين شايستگي را دارد كه دروازه بان شماره يك تيم ملي آلمان شود و به نظر من بايرن مونيخ بايد بدون توجه به اين كه قيمت او چقدر است، نوير را خريداري كند. علاوه بر باشگاه هاي منچستريونايتد و بايرن مونيخ، آرسنال هم به جذب اين دروازه بان علاقه نشان داده و هواداران نوير به احتمال فراوان تابستان سال آينده شاهد جدايي سنگربان تيمشان خواهند بود.

 



پرونده جامي كه به فراموشي سپرده شده بود
قهرماني فارس در رقابت هاي وزنه برداري جام نامجو

تيم وزنه برداري فارس به مقام نخست رقابت هاي وزنه برداري قهرماني ايران جام مرحوم نامجو دست يافت.
در اين دوره از مسابقه ها كه در سالن نامجو شهرستان رشت برگزار شد، تيم فارس با بهره مندي از چهره هاي سرشناسي همچون سجاد بهروزي، مرتضي رضائيان و ميثم محبي با كسب 9 مدال طلا و 2 برنز و مجموع 553 امتياز بالاتر از مازندران بر روي سكوي قهرماني ايستاد.
تيم مازندران كه به درخشش وزنه برداران سنگين وزن خود بهداد سليمي و محمدرضا براري در اين دوره از پيكارها چشم دوخته بود در پايان با كسب 3 مدال طلا، 2 نقره و يك برنز و 540 امتياز به مقام دومي دست يافت.
لازم به ذكر است كه بيش از يك دهه بود كه جام نامجو برگزار نمي شد اما امسال به همت فدراسيون وزنه برداري و تربيت بدني استان گيلان اين جام در شمال كشور برگزار گرديد.
نتايج پاياني اين دوره از رقابت ها به اين شرح است: 1-فارس با 553 امتياز، 2-مازندران با 540 امتياز، 3-گيلان با 483 امتياز، 4-خوزستان با 462 امتياز، 5-تهران با 404 امتياز و 6-اردبيل با 383 امتياز
نفرات برتر اوزان هشتگانه به شرح زير است:
دسته 56 كيلوگرم:
1- مجيد عسگري از هرمزگان: 247 كيلوگرم
2- محمد اصغرنژاد از گيلان: 238 كيلوگرم
3- يعقوب پشوتني از بوشهر: 238 كيلوگرم
دسته 62 كيلوگرم:
1-سجاد بهروزي از فارس: 290 كيلوگرم
2-ايمان شاهقليان از چهارمحال و بختياري: 261 كيلوگرم
3-وحيد رود باراني از مركزي: 256 كيلوگرم
دسته 69 كيلوگرم:
1-مرتضي رضائيان از فارس: 322 كيلوگرم
2- سيدمهدي پانزوان از گيلان: 318 كيلوگرم
3-جابر بهروزي از فارس: 299 كيلوگرم
دسته 77 كيلوگرم:
1-شاهو جوانمردي از البرز: 338 كيلوگرم
2- رسول تقيان از اصفهان: 327 كيلوگرم
3- حامد حبيب الهي از اصفهان: 324 كيلوگرم
دسته 85 كيلوگرم:
1-مي مهدي جمالپور از خوزستان: 339 كيلوگرم
2-احد سنجابي از كرمانشاه: 335 كيلوگرم
3-علي خرم دوست از اردبيل: 332 كيلوگرم
دسته 94 كيلوگرم:
1-ميثم محبي از فارس: 378 كيلوگرم
2-احسان معتمدي از لرستان: 366 كيلوگرم
3-سعيد محمدپور از اردبيل: 365 كيلوگرم
دسته 105 كيلوگرم:
1-حامد مجيدي از گيلان: 394 كيلوگرم
2-محمدرضا براري از مازندران: 388 كيلوگرم
3-جواد نادري از خوزستان: 384 كيلوگرم
دسته به اضافه 105 كيلوگرم:
1-بهداد سليمي از مازندران: 459 كيلوگرم
2-رضا عشوري زاد از مازندران: 406 كيلوگرم
3-محمود وطنخواه از خراسان رضوي: 405 كيلوگرم

ركورد مجموع دنيا شكسته نشد
بهداد سليمي: اين آخرين ركورد من نيست
بهداد سليمي پس از شكستن ركورد يك ضرب حسين رضازاده درجهان، گفت: اين تازه شروع راه من است و بايد از اين پس به طلاي المپيك لندن فكر كنم.
قوي ترين مرد جهان درسال 2010 و ركورددار حركت يك ضرب دنيا اظهار كرد: اين ركورد بيشتر از مدال طلاي جهان و مدال طلاي بازيهاي آسيايي برايم ارزش داشت. براي رسيدن به اين ركورد خيلي زحمت كشيدم. حسين رضازاده هم خيلي كمك كرد تا بتوانيم اين ركورد را بشكنم. او بارها با من صحبت كرده، برايم جايزه گذاشت و به من انگيزه داد تا بتوانم به اين ركورد برسم. اين حد نصاب چيزي بود كه مي خواستم و خدا را شكر كه به آن رسيدم.
وي ادامه داد: به طور حتم اين آخرين باري نخواهدبود كه ركورد جهان را خواهم شكست اميدوارم با همين انگيزه بتوانم راهم را ادامه دهم و در حركات دوضرب و مجموع هم حدنصاب جديدي براي ايران ثبت كنم، البته مهمتر از اينها مدال المپيك 2012 است كه اميدوارم به آن برسم.
سليمي در پايان خاطرنشان كرد: من انگيزه زيادي براي موفقيت دارم. با اين ركورد هم انگيزه هايم بيشتر مي شود و اميدوارم بتوانم به آرزوهايم دست پيداكنم.
بهداد سليمي جمعه هفته گذشته در رقابتهاي دسته فوق سنگين قهرماني ايران در حركت يك ضرب با ركورد 214 كيلوگرم، يك كيلوگرم ركورد دنيا را افزايش داد. او در حركت دوضرب نيز پس از آنكه وزنه 245 كيلوگرم را بالاي سر برد دوبار پياپي در مهار وزنه 260 كيلوگرم ناكام ماند. او در صورتي كه مي توانست اين وزنه را بالاي سر ببرد حدنصاب جديدي در حركت مجموع جهان با ركورد 474 كيلوگرم به ثبت مي رساند. سليمي در مجموع با ركورد مجموع 459 كيلوگرم قهرمان ايران شد.

رضازاده:جام نامجو ازسال آينده بين المللي مي شود
رئيس فدراسيون وزنه برداري گفت: جام نامجو جولانگاه بهترين هاي وزنه برداري ايران است و بدون شك سطح كيفي اين دوره بسيار ايده آل خواهدبود.
حسين رضازاده اظهاركرد: به هر ترتيب تمامي سرمايه هاي وزنه برداري ايران در اين دوره حضور يافته اند چرا كه جام نامجو در حكم انتخابي تيم ملي نيز محسوب مي شود و كادر فني تيم ملي وزنه برداري با زيرنظرگرفتن اين رقابتها برترين ها را به اردوي تيم ملي دعوت خواهدكرد.وي تصريح كرد: هدف اصلي فدراسيون وزنه برداري حضوري پربار و درخشان در المپيك 2012 لندن است و با توجه به نتايج ايده آل در بازيهاي آسيايي گوانگجو به كسب نتيجه در المپيك بيشتر اميدوار هستم.حسين رضازاده متذكرشد: خوشبختانه تاكنون نيمي از سهميه حضور در المپيك لندن را از رقابتهاي جهاني گذشته در آنتاليا گرفته ايم و در رقابتهاي جهاني سال آينده در فرانسه نيز سهميه ساير اوزان را كسب خواهيم كرد.رئيس فدراسيون وزنه برداري در ادامه با اشاره به تلاش فدراسيون درجهت بين المللي شدن جام نامجو يادآورشد: در اين زمينه با مسئولان فدراسيون جهاني وزنه برداري مذاكره خواهيم كرد تا در صورت موافقت اين رقابتها از سال آينده به صورت بين المللي و با حضور قهرمانان مطرح وزنه برداري دنيا در رشت برگزار شود.حسين رضازاده در پايان خاطرنشان كرد: وزنه برداري ايران در چندسال اخير نتايج آبرومندانه اي در ميادين برون مرزي در تمامي رده هاي سني كسب كرده است و هدفمان تداوم اين درخشش درميادين جهاني و آسيايي خواهدبود.

ركورد سليمي رسمي نيست
باقري: بهداد بايد بتواند ركوردش را تكرار كند
سرمربي تيم هاي ملي وزنه برداري به صورت رسمي اعلام كرد كه ركورد سعيدعلي حسيني از سوي فدراسيون بين المللي وزنه برداري مورد تأييد است.
كوروش باقري اظهار كرد: براساس قوانين فدراسيون بين المللي وزنه برداري ثبت هر ركورد جديد بايد دو شرايط را يكجا باهم داشته باشد. اول اينكه آن مسابقه بايد در تقويم فدراسيون بين المللي ثبت شده باشد و دوم اينكه بايد پس از ركورد گيري آزمايش دوپينگ گرفته شود. مسابقه هاي قهرماني ايران در تقويم فدراسيون جهاني ثبت نشده بود، اما هم ما، هم بهداد سليمي و هم ستاد ملي مبارزه با دوپينگ اين آمادگي را داشتند كه او نمونه بدهد و يكي از شرايط ثبت ركورد ايجاد شود.وي ادامه داد: بهداد سليمي بسيار عالي كار كرد و به نظر من نتيجه زحمتش را گرفت. او پيش از اين دو بار به ركورد جهاني حمله كرده بود، اما نتوانسته بود ركورد رضازاده را جابه جا كند. براي نخستين بار در بازيهاي آسيايي گوانگجو و پس از آن دو هفته پيش در رقابت هاي ليگ براي شكستن ركورد يك ضرب رضازاده خيز برداشت؛ اما در رقابت هاي قهرماني كشور در رشت شرايط خوبي به وجود آمد تا با آمادگي روحي و ذهني بتواند به ركورد جهاني برسد.
كوروش باقري با بيان اينكه شكستن ركورد جهاني حركتي غيرقابل توصيف است ادامه داد: اين شرايط را تنها كساني مي توانند درك كنند كه در آن وضعيت قرار گرفته اند، اما خدا را شكر كه سليمي براي اولين بار در يك مسابقه به اين ركورد رسيد. البته او دو بار پيش از اين در تمرين ها 214 كيلوگرم را مهار كرده بود.سرمربي تيم ملي وزنه برداري در پاسخ به اين سؤال كه چطور شد كه سليمي در دو ضرب درخواست وزنه 260كيلوگرمي را داد گفت: او در تمرين ها هم نتوانسته بود 260كيلوگرم را مهار كند، ولي جو خوبي كه پس از شكستن ركورد يك ضرب به وجود آمد او را در شرايطي قرار داد تا بتواند به سمت وزنه 260كيلوگرم حركت كند، اما در مهار اين وزنه موفق نبود.
وي تصريح كرد: به عقيده من سليمي بايد بتواند در آينده فراتر از اين ركوردها عمل كند. او توانايي اين كار را دارد. از لحاظ اخلاقي و فني شايستگي اين كار را دارد و اگر با همين روند حركت كند مي تواند يكي از تاريخ سازهاي وزنه برداري ايران و جهان باشد. خدا را شكر مي كنم كه سليمي امروز فهميده كه براي رسيدن به ركوردها و افتخارهاي بزرگ بايد تلاشهايي را انجام دهد.
سرمربي تيم هاي ملي وزنه برداري در ادامه خبر از اعطاي جايزه ويژه براي ركوردشكني بهداد سليمي داد.

شروع تلخ، پايان شيرين وزنه برداري ايران و فاصله گرفتن از ناكامي
هر چند وزنه برداري ايران در سالجاري نيز با دوپينگ مواجه بود اما تلاش هاي صورت گرفته براي ريشه كن كردن اين معضل نتايج اميدواركننده اي داشت.
سال 1388 براي وزنه برداري ايران سال تلخي بود. انتشار نام انوش آرمك، رشيد شريفي و اميد ناييج كناري به عنوان وزنه برداران دوپينگي در سايت IWF و جريمه 500 هزار دلاري فدراسيون وزنه برداري ايران، اين رشته را حتي در آستانه تعطيلي قرار داده بود اما در سال 1389 وضع تغيير كرد و كمتر با چنين مشكلاتي روبه رو بوديم.
اعلام شدن نام 9وزنه بردار دوپينگي (در عرصه هاي داخلي) در تيرماه سال جاري از نكات منفي وزنه برداري كشور بود ضمن اينكه تلاش هاي فدراسيون وزنه برداري براي از ميان برداشتن محروميت سعيدعلي حسيني راه به جايي نبرد. مسئولان فدراسيون وزنه برداري در حين برگزاري رقابت هاي جوانان جهان كه خردادماه به ميزباني بلغارستان انجام شد تلاش كردند تا مسئولان كميته ضددوپينگ فدراسيون بين المللي وزنه برداري را متقاعد كنند تا از صدور رأي براي محروميت هميشگي نماينده كشورمان جلوگيري كنند اما موفق به انجام اين كار نشدند.
رضازاده: دوپينگي نداشتيم
حسين رضازاده كه پنجشنبه هفته گذشته پس از ماه ها سرپرستي، بر مسند رياست فدراسيون وزنه برداري تكيه زد، در خصوص وضعيت دوپينگ گفت: در 14 ماهي كه در سمت سرپرستي فدراسيون وزنه برداري بودم از تمام وزنه برداران آزمايش دوپينگ به عمل آمد و خوشبختانه هيچ مورد دوپينگي نداشتيم. در اين خصوص تفاهم نامه اي هم با فدراسيون پزشكي ورزشي منعقد كرديم تا كار آموزش ورزشكاران براي جلوگيري از استفاده ناآگاهانه از مواد نيروزا صورت بگيرد.
مدال هاي كسب شده در سال 1389
كيانوش رستمي در دسته 77كيلوگرم، اولين وزنه بردار طلايي ايران در سال جاري بود. رستمي خردادماه در رقابت هاي قهرماني جوانان جهان كه در صوفيه بلغارستان برگزار شد با كسب سه مدال طلاي يكضرب (160 كيلوگرم)، دو ضرب (187 كيلوگرم) و مجموع (347 كيلوگرم) به عنوان قهرماني رسيد. بهادر مولايي هم در حركت يكضرب دسته به اضافه 105 كيلوگرم با بلند كردن وزنه 208 كيلوگرم مدال برنز گرفت.
عليرضا كاظمي نژاد مردادماه در نخستين دوره بازي هاي المپيك نوجوانان كه به ميزباني سنگاپور برگزار شد، به ترتيب با مهار وزنه هاي 155 كيلوگرم در حركت يك ضرب و 196 كيلوگرم در حركت دو ضرب و مجموع 351 كيلوگرم به عنوان قهرماني و مدال طلاي وزن 84+كيلوگرم رسيد.
بهداد سليمي در دشته فوق سنگين رقابت هاي قهرماني بزرگسالان جهان كه مهرماه در آنتالياي تركيه برگزار شد، با مجموع 453 كيلوگرم مدال طلا گرفت. كيانوش رستمي هم در دسته77 كيلوگرم با مجموع 347 كيلوگرم به مدال برنز رسيد.
تيم پيشكسوتان ايران هم در مهرماه در رقابت هاي لهستان به يك مدال طلا، سه نقره و سه برنز دست پيدا كرد.متين جواد سميعي در دسته94 كيلوگرم با مجموع 292 كيلوگرم مدال طلا گرفت. محمد اسحاق نارويي (62كيلوگرم)، حسين خدادادي (105كيلوگرم) و جمشيد مسلم نژاد (62كيلوگرم) نقره گرفتند و كاوه رياحي (105+كيلوگرم)، احسان بياتي (77كيلوگرم) و محمد سوري (94كيلوگرم) به مدال برنز اين رقابت ها رسيدند.
در بازي هاي آسيايي گوانگجو كه آبان ماه برگزار شد بهداد سليمي باز هم طلا گرفت. وزنه بردار فوق سنگين ايران در رقابت هاي يكضرب با بلندكردن وزنه 205 كيلوگرم در جايگاه نخست ايستاد و در دو ضرب وزنه 235 كيلوگرمي را مهار كرد تا در مجموع با 440 كيلوگرم به مدال طلاي رقابت هاي سنگين وزن برسد.
سجاد انوشيرواني هم در همين دسته به مدال برنز رسيد. انوشيرواني با 195 كيلوگرم در يكضرب، 232 كيلوگرم در دو ضرب و مجموع 427كيلوگرم به مدال برنز رسيد.
به هر تقدير سال 1389 رو به پايان است و وزنه برداري براي سال آينده كه مي توان آن را سال كسب سهميه المپيك نام نهاد، آماده مي شود. وزنه برداري ايران در سال آتي رقابت هاي قهرماني نوجوانان جهان (پرو)، قهرماني جوانان جهان (تايلند)، قهرماني بزرگسالان آسيا (چين)، و قهرماني بزرگسالان جهان (پارس) را پيش رو دارد.

 



اخبار ورزش ايران

تمرينات حدادي زير نظر ماساژور روس
با اتمام قرارداد بوخنسف و بازگشت وي به روسيه، حدادي زير نظر ماساژور روس خود تمريناتس را دنبال خواهد كرد .
احسان حدادي كه سال آينده مسابقات قهرماني جهان در
كره جنوبي و دايمون ليگ را در پيش رو دارد پس از عدم موافقت شوراي برون مرزي سازمان تربيت بدني با اعزام وي به اردوي آفريقاي جنوبي حال با مشكل نبود مربي روبر شده است. قرارداد مربي با تجربه روس حدادي به اتمام رسيده و وي قصد دارد به كشورش بازگردد .
رضا رضايي، دبير فدراسيون دووميداني در اين خصوص گفت: در نشستي كه با حضور حدادي و سرپرست فدراسيون برگزار شد قرار شد تا مشخص شدن وضعيت بازگشت بوخنسف به ايران، ايگور مزكف كه در يك سال گذشته به عنوان دستيار بوخنسف و ماساژور حدادي در كنار تمرينات وي حضور داشته است بر اساس توافق صورت گرفته و تغيير قرارداد فعلا تمرينات ركورددار پرتاب ديسك آسيا را زير نظر داشته باشد. وي گفت: بر اساس هماهنگي هاي صورت گرفته حدادي به همراه مزكف راهي اردي كيش خواهد شد تا تمرينات خود را براي شركت در رقابت هاي سال آينده ادامه بدهد.
سرمربي ازبك تيم ملي روئينگ به ايران مي آيد
سرمربي ازبك تيم ملي روئينگ تك پاروي ايران پس از عقد قرارداد با كميته ملي المپيك از 12 فروردين فعاليت خود را آغار خواهد كرد. شخرت گانيو مربي ازبك روئينگ پس از عقد قرارداد با كميته ملي المپيك ايران رسماً سرمربي تيم ملي روئينگ تك پاروي مردان ايران شد. وي كه 6 اسفند وارد ايران شده بود، پس از مذاكره با احمد دنيامالي رئيس فدراسيون قايقراني به استان گيلان سفر كرد و از اردوي تيم ملي و امكانات موجود بازديد به عمل آورد. وي چهارشنبه گذشته قرارداد يك ساله خود را در محل كميته ملي المپيك امضا و سپس ايران را ترك كرد. گانيو بر اساس توافق صورت گرفته از 12 فروردين سال 90 به عنوان سرمربي تمرينات تيم ملي مردان ايران را بر عهده خواهد گرفت.
ليگ فرنگي امسال برگزار نمي شود
رئيس كميته ليگ فدراسيون كشتي گفت: با توجه به محدوديت زماني، امسال ديگر برگزاري ليگ فرنگي مقدور نيست.
عباس نمازيان اظهار داشت: با توجه به اينكه با دو يا سه تيم
نمي توان ليگ برگزار كرد و همچنين اينكه زمان ديگر براي استارت اين رقابت ها مناسب نيست، تصميم گرفته شد ليگ فرنگي را امسال برگزار نكنيم. در واقع ديگر مقدور نيست ليگ را برگزار كنيم. وي تاكيد كرد: قهرماني دوباره تيم ملي فرنگي در جام جهاني، مسئوليت اين تيم را بيشتر از قبل كرده است. اين تيم سال آينده دو مسابقه آسيايي پيش رو دارد كه يكي از آنها در كنار جهاني استانبول، سهميه المپيك است. به همين دليل آنها بايد بيشتر از قبل و با برنامه اي قوي و منسجم به فكر آماده سازي خود باشند و بر همين اساس تصميم گرفته شد كه ليگ برگزار نشود اما سال آينده حتما مسابقات را برگزار مي كنيم. رئيس كميته ليگ تصريح كرد: سال آينده يك ماه قبل از آغاز مسابقات، قرعه كشي مي كنيم تا تيم ها تكليف خود را بدانند و بتوانند با شرايط خوبي در مسابقات شركت كنند. مقررات را نيز زودتر براي تيم ها ارسال مي كنيم. استارت ليگ آزاد امسال را با هشت تيم زديم. سال آينده اگر تيمي بود كه از نظر كيفيت شرايط بهتري نسبت به تيم هاي قبلي داشته باشد، آن را جايگزين مي كنيم. براي ما كيفيت خيلي مهم تر از كميت است.
حضور قدرت هاي ووشوي جهان در ايران
رئيس فدراسيون ووشو كشورمان تاكيد كرد كه حضور قدرت هايي همچون چين،ايران و فرانسه در كيش سطح كيفي مسابقات ووشو جام پارس را به حد بالايي رسانده است. مهدي علي نژاد در رابطه با شرايط برگزاري سومين دوره مسابقات ووشو جام پارس در جزيره كيش گفت: سومين دوره مسابقات ووشو جام پارس با حضور دو تيم از كشورمان، چين، فرانسه، پاكستان، افغانستان و ارمنستان در حال برگزاري است كه اميدواريم با وجود يك شروع مطلوب، پاياني ايده آل را هم به دنبال داشته باشد. البته پيش از اين كشورهاي سريلانكا، قرقيزستان و بنگلادش هم براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي كرده بودند كه متاسفانه رواديد آنها به موقع حاضر نشد.رئيس فدراسيون ووشو در ادامه با اشاره به سطح كيفي اين مسابقات اظهار داشت: خوشبختانه حضور قدرت هايي همچون چين، ايران و فرانسه كه از مدعيان اين رشته در اروپا به شمار مي رود، شرايط و سطح كيفي مطلوبي را به اين مسابقات داده است. هرچند كه غيبت سه كشوري كه در لحظات پاياني انصراف دادند، در سطح كمي اين مسابقات تاثير منفي داد.
ورزشگاه نقش جهان همچنان در بلاتكليفي
پيمانكار پروژه ورزشگاه نقش جهان با انتقاد ازعدم پرداخت مطالباتش در 13 ماه گذشته گفت: درحال حاضر 11 صورت وضعيت در دست دارم كه حتي يك ريال بابت آنها دريافت نكرده ام!
محمد معروفي پيرامون نحوه فعاليت در كارگاه اين پروژه عظيم ملي اظهار كرد: از آنجايي كه 13 ماه است كه هيچ پرداختي به ما صورت نگرفته است به آرامي در حال كار هستيم و نقش جهان به كندي در حال تكميل شدن است. وي افزود: ما نيز تا يك حدي توان پرداخت مطالبات كارگران را داريم، از همين رو نيروهاي كمي هم اكنون در محوطه كارگاه در حال فعاليت هستند. زماني هم كه به شركت توسعه اين موضوع را اعلام مي كنيم به ما مي گويند پول نداريم و قرار است مسووليت اجرايي پروژه به استان اصفهان منتقل شود. در حقيقت اين تفويض يا عدم تفويض اختيارات به استان، اين پروژه را در بلاتكليفي بسيار بدي قرار داده است. پيش از اين مسوولان شركت توسعه خود را مسوول اين پروژه مي دانستند، اما اكنون مسئول نقش جهان را استان اصفهان معرفي مي كنند. وي در پايان از شكايت از شركت توسعه و تجهيز خبر داد و گفت: از شركت توسعه به شواري عالي فني شكايت كرده ايم تا بلكه از اين طريق بتوانيم مطالبات خود را دريافت كنيم. در حال حاضر تنها 27 كارگر در كارگاه مشغول به فعاليت هستند، اما خوشبختانه مطالبات كارخانجات فولاد مباركه و ذوب آهن پرداخت شده است.
شاهين طبع: الرياضي اسكلت تيم ملي لبنان است
سرمربي تيم بسكتبال مهرام پيش از اعزام تيمش به كشور لبنان معتقد است با برطرف كردن ايرادهاي موجود پيروز خواهد شد. مهران شاهين طبع درباره شرايط تيمش در آستانه آغاز ديدار دور برگشت مرحله
نيمه نهايي بسكتبال غرب آسيا اظهاركرد: ديداري بسيار دشوارتر در خانه حريف خواهيم داشت. الرياضي لبنان يك تيم تعريف شده است و اسكلت تيم ملي لبنان را تشكيل مي دهد. فكر مي كنم از ملي پوشان لبنان تنها فادي الخطيب در اين تيم حضور ندارد. تمام تلاش خودمان را مي كنيم تا ايرادهاي تيم را برطرف كنيم و بازي بسيار بهتري ارائه دهيم. در اين ديدار از همه بازيكنان توانمند تيم استفاده خواهيم كرد تا بتوانيم با كسب پيروزي از جايگاه خود دفاع كنيم. تيم بسكتبال مهرام ايران فردا(سه شنبه) در ديدار دوربرگشت مرحله نيمه نهايي بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا مهمان الرياضي لبنان است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14