(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 اسفند 1389- شماره 19881

رئيس پليس راهور تهران خبر داد صدور 40 هزار قبض جريمه در طرح جديد زوج و فرد
بختياري خبر داد جابجايي 2 ميليون مسافر نوروزي با قطارهاي رجا
واژگوني كاميون در خيابان وليعصر تهران
يك مقام وزارت بهداشت: داروهاي يارانه اي در داروخانه هاي هلال احمر توزيع مي شود
اورژانس كشور خبر داد امدادرساني به 1601 مصدوم در آخرين چهارشنبه سال 88
اختلاس 500 ميليوني حسابدار
براي سراسر كشور كالابرگ برنج تا آخر اسفند اعلام مي شود
هر 5 سال تعداد بيماران كليوي در كشور دو برابر مي شود
كلاس هاي درس دانشگاه ها تا 26 اسفند داير است
سازمان بهزيستي خبرداد جمع آوري 80 متكدي از 3منطقه تهران
حاجي بابايي: قانون تربيت معلم از مهرماه احيا مي شود
دستگيري سارقان طلاجات كودكان در اصفهان
امحاي 8 تن مواد مخدر در استان كرمان
فروش اوراق مشاركت برج هاي دوقلوي شهركرد در كشور آغاز شد
تغيير كد شناسايي 7 خط اتوبوسراني
مدت سربازي در سال 90 تغيير نمي كند



رئيس پليس راهور تهران خبر داد صدور 40 هزار قبض جريمه در طرح جديد زوج و فرد

رئيس پليس راهور تهران گفت: در طرح جديد زوج و فرد 40 هزار قبض جريمه براي خودروهاي متخلف صادر شد.
سردار حسين رحيمي افزود: اجراي طرح زوج و فرد علاوه بر كاهش مصرف سوخت و ترافيك مي تواند در ترويج شهروندان به استفاده از وسايط حمل ونقل عمومي موثر باشد.
وي ادامه داد: اجراي طرح زوج و فرد موجب كاهش سد معبر، آمار تخلفات و تصادفات در درون محدوده شده است.
رئيس پليس راهور تهران با اشاره به كنترل 300 نقطه، طرح جديد توسط پليس گفت: محدوده جديد در مبادي ورودي اولين تقاطع و واحدهاي گشتي سيار كنترل مي شود.
رحيمي با اشاره به برخورد با موتورسواران متخلف در كنار اجراي طرح و زوج و فرد تصريح كرد: طرح ساماندهي گذرگاه عابر پياده و ساماندهي ميادين در كنار اجراي طرح زوج و فرد ازسوي ماموران اجرا مي شود. ماموران پليس به صورت چند بعدي عمل كرده و با هر تخلفي برخورد مي كنند.
رئيس پليس راهور تهران بزرگ از آماده باش 6 هزار پليس راهنمايي و رانندگي در نيمه دوم اسفندماه خبر داد.
سردار رحيمي به برنا گفت: با توجه به فرا رسيدن ايام نوروز و روزهاي پرترافيك پايان سال، طرح ويژه ترافيكي در قالب آماده باش 6 هزار مامور راهنمايي و رانندگي در تمام نقاط تهران از 15 تا 29 اسفند اجرا مي شود.

 



بختياري خبر داد جابجايي 2 ميليون مسافر نوروزي با قطارهاي رجا

قطارهاي شركت مسافري رجا در تعطيلات نوروز بيش از 2ميليون مسافر را به مناطق مختلف كشور جابه جا مي كنند.
مديرعامل شركت قطارهاي مسافري رجا ديروز در نشست خبري با بيان اينكه سفرهاي نوروزي از 25 اسفند آغاز مي شود، افزود: قطارهاي رجا تا 15 فروردين 2 ميليون و 9 هزار و 684 مسافر را جابه جا مي كنند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد خواهد داشت.
ناصر بختياري گفت: در نوروز 90 هشت قطار شامل ترنست 3 تهران -مشهد، تبريز-مشهد2، فوق العاده6 تهران-اهواز- ريل باس انديمشك-اهواز، ترنست تهران-يزد، يزد-بندرعباس، ريل باس گرگان- پل سفيد، تهران-گرگان و ريل باس پيشوا به مجموعه قطارهاي مسافري رجا اضافه مي شود.
وي افزود: ركورد حداكثر مسافر روزانه در نوروز پارسال به 105 هزار و 336 نفر رسيد كه پيش بيني مي شود اين تعداد در نوروز 90 به 11هزار و 869 نفر برسد.
مديرعامل شركت قطارهاي مسافري رجا، همچنين به تعداد واگن در سير اشاره كرد و گفت: براي نوروز 90 حدود يك هزار و 600 واگن بكار گرفته مي شود كه در مقايسه با نوروز 89 دو درصد رشد نشان مي دهد.
بختياري افزود: ضريب اشغال صندلي در نوروز امسال به 99 درصد مي رسد كه نسبت به نوروز 89 تغيير محسوسي نخواهد داشت ضمن اينكه تاخير در مبدا ايستگاه تهران از كمي بيش از 36 ثانيه به 25 ثانيه و تاخير در مبدا از حدود 39 ثانيه به 22 ثانيه كاهش مي يابد.
وي به بليت فروشي قطارهاي نوروزي اشاره كرد و گفت: 20 درصد بليت هاي نوروزي از طريق اينترنت و بقيه از طريق دفاتر و ايستگاه هاي راه آهن فروخته شد، ضمن اينكه بليت فروشي قطارهاي تهران-شيراز دو نوبت در هفته و قطارهاي شيراز-مشهد يك نوبت در هفته انجام مي شود.
وي با بيان اينكه ميانگين سير با قطار حدود 610 كيلومتر است، گفت: در يازده ماه گذشته 26 ميليون و 500 هزار مسافر با قطار جابجا شده اند كه نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 4/25 درصد رشد نشان مي دهد.
بختياري با تاكيد بر اينكه تمام مديران رجاء از 25 اسفند تا 15 فروردين در آماده باش كامل خواهند بود از مسافران نوروزي خواست در صورت بروز هرگونه مشكل يا هر تقاضايي آن را به رئيس قطار كه نماينده مديرعامل رجاء است منتقل كنند و براي انجام سفري خوش با كاركنان قطار همكاري نمايند.

 



واژگوني كاميون در خيابان وليعصر تهران

كاميون حامل بار با فرو رفتن در گودال بزرگي در خيابان وليعصر واژگون شد.
به گزارش مهر صبح شنبه يك دستگاه كاميون حامل بار ماسه هنگام گذر در خيابان وليعصر، خيابان تركش دوز داخل چاله اي گرفتار شده و واژگون شد.
آتش نشانان بي درنگ با اجراي عمليات ايمن سازي و استفاده از نوار ايمني هشداردهنده از رفت و آمد شهروندان جلوگيري و پس از مهار كاميون با تجهيزات ويژه ايمني و رسيدن جرثقيل به محل حادثه كاميون را از گودال خارج كردند. اين حادثه هيچ گونه تلفات جاني نداشته و به كسي آسيب نرسيد.

 



يك مقام وزارت بهداشت: داروهاي يارانه اي در داروخانه هاي هلال احمر توزيع مي شود

معاون برنامه ريزي اداره كل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت از توزيع داروهاي يارانه اي توسط داروخانه هاي هلال احمر سراسر كشور خبر داد.
دكتر عبده زاده با اعلام اين مطلب افزود: داروهاي يارانه اي براساس ضوابط مقررات جاري وزارت بهداشت و بنا بر ضرورت در استان ها توزيع خواهدشد.
وي تصريح كرد: انتظار مي رود كه ظرف مدت 4 تا 5 سال مراكز پخش دارو هلال احمر در سراسر كشور ايجادشده و هموطنان درتمامي نقاط كشور، بويژه مناطقي كه بخش خصوصي امكان ايجاد داروخانه و مركز پخش را ندارد از خدمات دارويي هلال احمر بهره مند شوند.

 



اورژانس كشور خبر داد امدادرساني به 1601 مصدوم در آخرين چهارشنبه سال 88

رئيس اداره آموزش اورژانس كشور از امدادرساني به يكهزار و 601 مورد مصدوميت آخرين چهارشنبه سال گذشته و ثبت 32 مورد قطع انگشت و دست خبر داد.
دكتر فرهاد رضواني با اشاره به مصدوميت هاي آخرين چهارشنبه سال گذشته گفت: سال گذشته به يك هزار و 601 مورد مصدوميت از طريق اورژانس كشور امدادرساني شد كه از اين تعداد مصدوميت، يك هزار و 114 مورد به بيمارستان منتقل شدند.
وي افزود: همچنين چهارشنبه آخر سال گذشته، 32 مورد قطع عضو شامل قطع انگشتان و حتي در مواردي قطع كامل دست گزارش شد.
رضواني از 463 مورد مجروحيت از ناحيه چشم نيز خبر داد و اظهار كرد: برخي از اين مجروحيت ها به تخليه كامل چشم منجر شد. همچنين آخرين چهارشنبه سال گذشته 392 مورد سوختگي و 258 مورد خراشيدگي و پارگي ناحيه صورت به دنبال داشت كه سوختگي ها در سطح وسيع بوده و به درمان هاي خاص نياز داشته است. از آنجا كه معمولا آثار سوختگي بر روي بدن ماندگار مي شود، متاسفانه اين گونه حوادث هزينه هاي سنگيني را به خانواده ها تحميل مي كند.
وي نسبت به نگهداري مواد محترقه در كيف مدرسه كودكان هشدار داد و افزود: چرا كه ممكن است اين مواد محترقه با كوچكترين ضربه و يا حرارتي به انفجار بيانجامد. همچنين بايد گفت كه ايجاد صداهاي مهيب براي زنان باردار ممكن است به سقط جنين منجر شود و چنين صداهايي مي تواند به بيماري هاي قلبي بيانجامد. انفجار ترقه ها در اطراف بدن افراد به ويژه صورت مي تواند خراشيدگي ها و پارگي هاي جبران ناپذيري را ايجاد كند.
رضواني در ادامه نسبت به انفجار ترقه در بالكن و پاركينگ منازل، كنار علمك هاي گاز و وسايل نقليه هشدار داد و افزود: انفجار ترقه در چنين مكان هايي مي تواند آتش سوزي هاي مهيب را به دنبال داشته باشد.

 



اختلاس 500 ميليوني حسابدار

حسابدار خائن يك شركت خصوصي كه اقدام به اختلاس 500 ميليون توماني از حساب شركت كرده بود دستگير و روانه زندان شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران از دادسراي ناحيه 10 هاشمي، در پي اعلام گزارشي از سوي مركز فوريت هاي پليس در خصوص شكايت رئيس يك شركت خصوصي مبني بر اختلاس و كلاهبرداري چند صد ميليون توماني از حساب شركت از سوي حسابدار خائنش، پرونده اي در اين خصوص تشكيل و براي رسيدگي بيشتر در دستور كار ماموران قرار گرفت.
براساس اين گزارش، ماموران با در اختيار داشتن تصوير متهم در پيگيري هاي خود عاقبت پس از ماهها محل اختفاي جوان حسابدار خائن را شناسايي و پس از دستگيري در يك اقدام غافلگيرانه تحويل مقام قضايي دادند.
متهم در بازجويي علاوه بر اختلاس 500 ميليون توماني به فعاليت هاي ديگر خود در زمينه خريد و فروش غيرقانوني خودرو و نيز كلاهبرداري اعتراف كرد.
گفتني است با دستور قضايي و قرار قانوني وي روانه زندان شد.

 



براي سراسر كشور كالابرگ برنج تا آخر اسفند اعلام مي شود

رئيس ستاد بسيج اقتصادي از اعلام كالابرگ برنج براي كل كشور تا آخر اسفند ماه خبر داد.
بهمن حاج علي در گفت وگو با فارس درخصوص اعلام كالابرگ برنج براي استان تهران اظهار داشت: تا آخر هفته آينده كالابرگ برنج براي استان تهران اعلام و تا آخر اسفندماه براي كل كشور اين كالابرگ اعلام مي شود.
وي در واكنش به سوالي درخصوص اينكه كالابرگ بايد زماني اعلام شود تا مصرف كننده بتواند تا پايان سال آن را تهيه كند، گفت: روند اعلام كالابرگ به گونه اي است كه اول بايد عوامل تامين در شبكه تامين كالاهاي كالابرگي حداقل 50درصد شبكه را تجهيز كنند تا ما بتوانيم كالابرگ را اعلام كنيم. درخصوص تهران و كالابرگ برنج حتي اگر 40درصد شبكه هم تامين شود ما اقدام به اعلام كالابرگ مي كنيم.
رئيس ستاد بسيج اقتصادي درخصوص اعلام كالابرگ روغن گفت: در حال حاضر وضعيت بازار روغن مناسب است و شرايط ويژه اي نمي بينيم و اگر شرايط به همين ترتيب ادامه داشته باشد احتمال دارد بعد از عيد كالابرگ روغن اعلام شود.
حاج علي درباره اعلام كالابرگ شكر گفت: بازار شكر در حال حاضر تعادلي است اما ما در برنامه خود اعلام كالابرگ شكر را هم داريم.
وي افزود: هدف از اعلام كالابرگ حمايت از اقشار آسيب پذير و تنظيم بازار است و با توجه به شرايط ما كالابرگ را زماني اعلام مي كنيم كه هر دو هدف را بتوانيم پوشش دهيم.

 



هر 5 سال تعداد بيماران كليوي در كشور دو برابر مي شود

رئيس انجمن خيريه بيماران كليوي گفت: سالانه 15درصد به بيماران كليوي افزوده مي شود و هر 5 سال تعداد اين بيماران در كشور 2 برابر مي شود.
مصطفي قاسمي به مناسبت روز جهاني كليه افزود: هيچ گونه آماري از بيماران كليوي در كشور وجود ندارد و سالانه 15درصد به بيماران كليوي افزوده مي شود ولي تاكنون هيچ كار شاخص و معتبر علمي در مورد بيماران كليوي انجام نشده است.
وي در ادامه گفت: اگر بتوانيم پيوند از مرگ مغزي را ساماندهي كنيم و يك مديريت مشخص داشته باشد، مي توانيم از اين افراد براي پيوند كليه استفاده كنيم و نيازي به افراد سالم براي هديه كليه نخواهيم داشت.
قاسمي اظهار كرد: اگر در يك شهر شيراز حدود 50 پيوند از مرگ مغزي انجام شده است و 50 كليه هديه مي شود با وجود اينكه 30 استان داريم مي توان گفت كه حدود هزار و500 مرگ مغزي صورت مي گيرد كه مي توان گفت كه هزار و500 پيوند كليه از طريق آنها مي تواند انجام شود در اين صورت نيازي به اهداي كليه افراد سالم نخواهيم داشت.
وي افزود: نزديك به 10 سال است كه هديه افرادي كه كليه داده اند، هنوز سالي يك ميليون تومان است و هيچ تغييري نكرده و نزديك به 3 ماه است كه اين هديه به افراد پرداخت نشده است.
رئيس انجمن خيريه حمايت از بيماران كليوي اضافه كرد: كساني كه كليه هديه مي دهند، بايد تحت پوشش بيمه قرار گيرند و سالانه چكاب شوند. دبيرخانه دائمي بايد تشكيل شود و از وزارت بهداشت، وزارت رفاه و انجمن حمايت از بيماران كليوي در آن نماينده حضور داشته باشد تا بتوانند در طول سال خدماتي را به بيماران كليوي ارائه دهند.
قاسمي گفت: هر 5 سال بيماران كليوي 2 برابر مي شوند در ايران امكانات كم است، تعداد دستگاههاي دياليز نيز بسيار كم است و بيماران براي دياليز بايد مسير زيادي را طي كنند.

 



كلاس هاي درس دانشگاه ها تا 26 اسفند داير است

مديركل دفتر گسترش آموزش عالي كشور تاكيد كرد: دانشگاه هاي كشور تا روز پنج شنبه 26 اسفندماه فعال بوده و كلاس هاي درس برپا خواهد بود.
ابوالفضل حسني در خصوص آغاز تعطيلات نوروزي دانشجويان دانشگاه هاي كشور، گفت: دانشگاه هاي كشور تا روز پنجشنبه 26 اسفندماه فعال بوده و كلاس هاي درس برپا خواهد بود.
وي افزود: ممكن است تعطيلي دانشگاه هاي ساير استان ها با تهران متفاوت باشد اما از نظر قانوني بايد تا پايان اسفندماه كلاس هاي درس دانشگاه ها داير باشد.حسني به فارس گفت: به دليل اينكه دانشجويان شهرستاني به شهرهاي خود عزيمت مي كنند، دانشگاه هاي استان ها اين امكان را فراهم مي كنند تا دانشگاه ها چند روز زودتر تعطيل شود.

 



سازمان بهزيستي خبرداد جمع آوري 80 متكدي از 3منطقه تهران

معاون سازمان رفاه، خدمات و مشاركت هاي اجتماعي شهر تهران از اجراي طرح ضربتي جمع آوري متكديان در سه منطقه تهران خبرداد و افزود: تاكنون 80 متكدي جمع آوري شده اند كه تا پايان سال در تمامي مناطق اين طرح اجرايي مي شود.
رضا جاگيري با بيان اينكه هم اكنون 800 بي خانمان در مراكز نگهداري و گرمخانه هاي شهرداري نگهداري مي شوند، گفت: متكديان مرد در گرمخانه و كارتن خواب هاي مرد در مراكز شبانه روزي نگهداري مي شوند ولي چون براي زنان گرمخانه نداريم متكديان و كارتن خواب هاي زن در مراكز شبانه روزي نگهداري مي شوند.
جاگيري با بيان اينكه همچنان چالش ميان شهرداري و بهزيستي وجود دارد گفت: 150 كارتن خواب با حكم دادگاه بايد به بهزيستي تحويل داده شوند ولي متأسفانه مسئولان بهزيستي مي گويند جا نداريم در حالي كه برخي از اين كارتن خوابها بيش از سه سال است با وجود داشتن حكم دادگاه در مراكز ما نگهداري مي شوند و برخي هم دچار بيماري شده و در بيمارستان بستري هستند.

 



حاجي بابايي: قانون تربيت معلم از مهرماه احيا مي شود

وزير آموزش و پرورش از احياي قانون تربيت معلم در كشور خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي، صبح ديروز در همايش يكروزه ائمه جماعات مدارس شهر تهران با اشاره به برخي از اين محورها، از احياي قانون تربيت معلم در كشور ياد كرد و گفت: تصميم داريم از اول مهرماه تربيت معلم را با تمام توان، فكر جديد و نگاه نو به علم و تربيت احيا كنيم كه قطعا حوزه هاي علميه در اين راه مي توانند راهگشا باشند.
وي ادامه داد: هم چنين نقشه راه كتب درسي تحت عنوان كتب ملي درسي آماده شده كه در تهيه آن از همه بزرگان حوزه و دانشگاه دعوت كرديم و به دنبال اين هستيم كه در طول 5 سال همه كتب درسي با مباني كه به آنها اعتقاد داريم تغيير پيدا كند.
وزير آموزش و پرورش هم چنين به بحث وجود فلسفه در كتب درسي به عنوان يكي از اين محورها اشاره كرد و با بيان اينكه اين موضوع مورد تاكيد مقام معظم رهبري بود، گفت: طي آن وقتي خدمت يكي از بزرگان در قم رسيديم فرمودند علم مرده را به علم زنده تبديل كنيد، لذا نوع به كارگيري ادبيات، شكل و شمايل كتب درسي بايد تغيير كند و رنگ و بوي آموزه هاي ديني داشته باشد.
حاج بابايي با اشاره به جلسات برگزار شده با حوزه هاي علميه، گفت: به صراحت اعلام مي كنيم از طرف ما هيچ مانعي براي كمك حوزه هاي علميه به آموزش و پرورش وجود ندارد.
وي با اشاره به همكاري خوب وزارتخانه با بسيج، اظهار كرد: به طور مثال در سال 87، 30 هزار دانش آموز و معلم به مناطق جنگي و جبهه اعزام شدند، اما سال گذشته 300 هزار دانش آموز و امسال 600 هزار نفر در قالب كاروان راهيان نور به مناطق جنگي اعزام شدند و در همين راستا كلاس هاي آموزش دفاعي را در مناطق جنگي و جبهه گذاشتيم.

 



دستگيري سارقان طلاجات كودكان در اصفهان

شهرضا- خبرنگار كيهان:
دو سارق معتاد كه اقدام به سرقت طلاي دختربچه ها مي كردند توسط ماموران پليس آگاهي اصفهان دستگير شدند.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان اظهار داشت: والدين دختربچه اي به نام آرزو ضمن مراجعه به پليس آگاهي اظهار داشتند چندي پيش وقتي آرزو در حال بازي كردن در خيابان بود، 2 پسر جوان به زور اقدام به سرقت طلاهايش كردند و وي را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
سرهنگ حسين زاده افزود: به دنبال اين شكايت، در حالي كه تحقيقات براي شناسايي سارقان ادامه داشت، چندين خانواده ديگر نيز كه كودكانشان به همين شيوه مورد سرقت قرار گرفته بودند با مراجعه به پليس از دزدان عروسك شكايت كردند.
وي گفت: سرانجام پس از 2 ماه از اولين شكايت، ماموران پليس موفق شدند سارقان را حين سرقت شناسايي و دستگير كنند.
وي افزود: دو سارق دستگير شده مدعي شدند با پرسه زدن در خيابان ها دختربچه هاي 5-6 ساله كه طلا به همراه داشتند را شناسايي كرده با بهانه هاي مختلف آنها را به مكاني خلوت منتقل و طلاهاي آنها را به زور سرقت مي كرديم به گونه اي كه لاله گوش برخي از بچه ها نيز هنگام سرقت پاره مي شد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان گفت: متهمان تاكنون به 50 فقره سرقت طلاي كودكان اعتراف كردند.

 



امحاي 8 تن مواد مخدر در استان كرمان

با حضور مسئولان استان كرمان 8 تن انواع مواد مخدر در استان امحا شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، فرمانده انتظامي استان كرمان در حاشيه امحاي هشت تن مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين مواد غيرقابل استحصال دارويي هستند و بخش عمده اي از آنها مواد مخدر صنعتي از جمله انواع كراك ها، هروئين، حشيش، ترياك هاي نيم سوخته و غيرخالص و انواع آمپول هاي تمجيزك، نورچيزك و روانگردان هاست.
حسين چناريان افزود: در سال جاري ميزان كشفيات مواد مخدر در سطح استان بيش از 52 تن بوده كه اين مواد بخشي از آنها را تشكيل مي دهد.
وي با بيان اينكه مواد مخدر به ويژه از نوع صنعتي تهديد جدي براي امنيت اجتماعي مردم است، گفت: معتادان به مواد مخدر صنعتي و روانگردان ها يا غيرقابل درمان هستند و يا درمان آنها بسيار مشكل است.
وي بر توجه هرچه بيشتر خانواده ها به فرزندان خود تاكيد كرد و افزود: دشمنان به دنبال تغيير الگوي مصرف مواد مخدر از سنتي به صنعتي هستند.
فرماندهي انتظامي استان كرمان تصريح كرد: امسال حجم كشفيات مواد مخدر صنعتي، جديد و روانگردان ها چهار برابر سال قبل بوده است.

 



فروش اوراق مشاركت برج هاي دوقلوي شهركرد در كشور آغاز شد

شهركرد-خبرنگاركيهان:
فروش اوراق مشاركت پروژه برج هاي دوقلوي شهركرد همزمان از نيمه اسفند سال جاري در شعب بانك شهر سراسر كشور آغاز شد.
شهردار شهركرد در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق افزود: فروش اوراق مشاركت براي ساخت پروژه ياد شده در دومين سفر هيئت دولت به استان چهار محال و بختياري مورد تصويب قرار گرفته بود.
اردشير نوريان با اظهار اين مطلب كه برج هاي دوقلو شهركرد در 48 طبقه و با اعتباري بالغ بر يك هزار ميليارد ريال احداث مي شود اضافه كرد: از اين مبلغ 600 ميليارد ريال آن ا ز سوي شهرداري شهركرد و مابقي 400 ميليارد ريال آن از طريق فروش اوراق مشاركت تامين مي شود.
وي ادامه داد: موضوع فروش اوراق مشاركت كه با ضمانت شهرداري و بانك شهر خواهد بود به تائيد شوراي
اسلامي شهركرد و استانداري چهار محال و بختياري و در نهايت وزارت كشور رسيده است.شهردار شهركرد با اشاره به اينكه هركدام از اين برج ها در 24 طبقه احداث مي شوند زمان ساخت آن را 48 ماه اعلام كرد.وي افزود: در اين برج ها فعاليت هاي تجاري، خدماتي، بانكي، ورزشي، آموزشي، فرهنگي و درماني صورت مي گيرد.در اين گفت وگو همچنين معاون اداري و مالي شهرداري شهركرد نيز احداث برج هاي دوقلو در شهر كرد با مشاركت و همكاري مردم را نشان دهنده توجه خاص دولت به توسعه، عمران و آباداني اين شهر توصيف كرد. علي طاهري در ادامه افزود: اشتغال زايي و ايجاد سرمايه، جلوگيري از فرار سرمايه گذاري، ايجاد امنيت با تمركزگرائي صنوف و جذب و جهت دهي به سرمايه هاي خرد در راستاي مشاركت مردم از جمله ويژگي برجسته اين پروژه ها به شمار مي رود.

 



تغيير كد شناسايي 7 خط اتوبوسراني

به دنبال واگذاري 6 خط از منطقه 6 اتوبوسراني به منطقه 5 اتوبوسراني، تغييراتي در كد شناسايي آنها ايجاد شده است.
كد شناسايي جديد اين خطوط به شرح زير است:
518 (شهرك شهرداري- مترو ايران خودرو)
521 (شهرك آزادي- پايانه آزادي)
522 (شهرك وردآورد- مترو وردآورد)
528 (شهرك دانشگاه- مترو چيتگر)
530 (شهرك شهرداري- پايانه آزادي)
531(شهرك دانشگاه- پايانه آزادي)
همچنين به دنبال واگذاري خط پايانه شهيد بهشتي- بيمارستان امام خميني«ره» از منطقه 9 به منطقه 6 اتوبوسراني، كد شناسايي آن از 913 به
20-6 تغيير پيدا كرد.
گفتني است تغييري در مسير خطوط ياد شده و نرخ كرايه آنان ايجاد نشده و اين خطوط همانند گذشته و در مسيرهاي مصوب مبادرت به جابجايي شهروندان مي كنند.

 



مدت سربازي در سال 90 تغيير نمي كند

مشاور معاون نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از تغيير نكردن مدت زمان خدمت سربازي در سال 90 خبر داد.
سردار موسي كمالي با اشاره به مدت خدمت سربازي در سال آينده گفت: بنا بود مدت زمان خدمت سربازي در سال آينده تغيير كند اما به دلايلي اين مدت سربازي تغيير نكرده و همان 18 ماه باقي ماند.
وي ادامه داد: اين مدت زمان براساس وضعيت خدمت مشمولان متغير است.
مشاور معاون نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: خدمت در مناطق امنيتي و عملياتي موجب كسر دو ماه از خدمت شده و همچنين خدمت در مناطق محروم يكماه از مدت زمان سربازي كسر مي كند.
به گزارش مهر وي با اشاره به كاهش مدت زمان سربازي براساس ميزان تحصيلات اظهار كرد: مشمولان ليسانس يك ماه، مشمولان فوق ليسانس دو ماه و مشمولان دكترا سه ماه كسر خدمت دريافت مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14