(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 16 اسفند 1389- شماره 19881

هواپيماهاي رژيم صهيونيستي 4بار غزه را بمباران كردند
نشست فوق العاده شوراي همكاري خليج فارس امروز در امارات متحده
حمام خون در شهرهاي ليبي قذافي به سيم آخر زد
چها رسوي پنج قا ره
لشكر كبوترها!
حاكم بحرين در سراشيبي سقوط مردم : آماده شهادت هستيم
ميقاتي از توطئه جديد حزب حريري عليه دولت لبنان پرده برداشت
كشته شدن 53 نيروي حافظ صلح در درگيري هاي خونين سومالي
تظاهرات ضد آمريكايي در كابل اشغالگران بايد بروند
5 افسر پليس پاكستان در حمله تروريست ها كشته شدند
وحشت آل سعود از انقلاب اسلامي ملك عبدالله دستور شليك داد
اعتراض مردم سئول عليه رزمايش مشترك آمريكا و كره جنوبي



هواپيماهاي رژيم صهيونيستي 4بار غزه را بمباران كردند

جنگنده هاي رژيم صهيونيستي بار ديگر مناطق مختلف غزه را آماج حملات خود قرارداده و چهاربار اين منطقه را بمباران كردند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، نظاميان صهيونيست در چارچوب تشديد تجاوزات خود عليه ساكنان نوار غزه شنبه شب چهار بار مناطق مختلف غزه را بمباران كردند و خسارت هاي زيادي به ساختمان ها و منازل مسكوني فلسطينيان وارد كردند.
منابع پزشكي ضمن تأكيد بر آمادگي اكيپ هاي پزشكي براي مقابله با اين تجاوزات اعلام كردند كه خوشبختانه اين حملات هوايي هيج تلفات جاني دربرنداشته است.رژيم صهيونيستي علاوه بر محاصره مستمر نوار غزه كه از سه سال پيش آغاز شده است پس از حمله همه جانبه از آغاز سال 2009 به اين منطقه تقريباً روزانه حملات هوايي و زميني خود را به نوار غزه ادامه مي دهد .

 



نشست فوق العاده شوراي همكاري خليج فارس امروز در امارات متحده

وزيران خارجه شوراي همكاري خليج فارس در سايه تشديد ناآرامي هاي منطقه به ويژه در بحرين و عمان امروز نشست فوق العاده تشكيل مي دهند تا راه هاي مقابله با اعتراضات مردمي را بررسي كنند.
به گزارش فارس، به نقل از روزنامه سعودي «الرياض»، وزيران خارجه كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس تصميم دارند امروز (دوشنبه) در امارات عربي متحده تشكيل جلسه دهند تا به بررسي اوضاع منطقه به ويژه بحرين و عمان بپردازند.
منابع آگاه در رياض ديروز گفتند كه وزيران خارجه بحرين و عمان و وزيران خارجه ديگر كشورهاي عضو شوراي همكاري (عربستان، امارات، كويت و قطر) را در جريان آخرين تحولات در اين دو كشور كه شاهد تظاهرات مردمي است قرار خواهند داد.

 



حمام خون در شهرهاي ليبي قذافي به سيم آخر زد

نيروهاي ارتش انقلابي ليبي با وجود تلفات زياد، همچنان مصمم به پيشروي به سمت پايتخت براي سرنگوني قذافي هستند.
به گزارش خبرگزاري ها، انقلابيون ليبي، در ادامه پيشروي هاي خود براي تصرف پايتخت، علاوه بر آنكه در مقابل حملات مزدوران قذافي ايستادگي مي كنند، در ستاد جنگ خود نيز نقشه اي دارند كه حكايت از كنترل بيشتر مناطق ليبي توسط آنها مي كند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، در اين نقشه كه بر روي يك تابلو در اتاق جنگ انقلابيون نصب شده است، دو شهر «سرت» و «طرابلس» و نيمي از شهر «سبها» در مركز ليبي در كنترل مزدوران سرهنگ قذافي است و ديگر مناطق كشور نيز در دست انقلابيون كه به آن لقب «ليبي آزاد» داده شده است، قرار دارد. براساس اين گزارش، در نقشه انقلابيون براي آزادي ليبي، مناطق تحت تصرف قذافي با رنگ سبز و ليبي آزاد با رنگ قرمز مشخص شده است.
پيشروي انقلابيون
به سمت غرب
انقلابيون ليبي با بي توجهي به جنگ رواني رژيم قذافي به سوي شهرهاي غرب اين كشور در حال حركت هستند. به گزارش شبكه تلويزيوني «المنار»، انقلابيون ليبي از پايگاه هاي خود در شرق اين كشور به سوي مناطق غربي در حال حركت هستند و قصد دارند به شهر سرت كه توسط مزدوران قذافي اداره مي شود، يورش ببرند.
شاهدان عيني به خبرنگار المنار گفتند كه ستون هايي از كاميون و خودروهاي انقلابيون كه مجهز به توپ و ضد هوايي هستند را در حال پيشروي به سوي شهر سرت مشاهده كرده اند.
محاصره طرابلس
با آزادسازي شهرها و مناطق مختلف، دايره محاصره سرهنگ قذافي ديكتاتور ليبي و مزدورانش در طرابلس لحظه به لحظه تنگ تر مي شود.
شبكه هاي خبري روز شنبه از نفوذ انقلابيون به شهر سرت از طريق ورودي شرقي آن خبر دادند و اعلام كردند با پيوستن قبيله «فرحان»، امكان تصرف اين شهر توسط انقلابيون تا يكي دو روز آينده دور از ذهن به نظر نمي رسد.
از سوي ديگر، مزدوران قذافي كه به شدت براي كنترل اوضاع و حفظ مواضع خود در تنگنا قرار گرفته اند از بيم آغاز حملات گسترده و سرنوشت ساز انقلابيون به طرابلس، به بمباران گسترده و شديد شهر زاويه براي ايجاد رعب و وحشت روي آورده اند.
شاهدان عيني نيز گفتند كه در اين حملات ده ها تن از مردم كشته شدند و بسياري از مناطق مسكوني نيز تخريب شده است.
در همين حال، روز يكشنبه در مركز و بخش هاي مختلف شهر طرابلس كه دژ مستحكم رژيم قذافي در ليبي محسوب مي شود، صداي تيراندازي هاي شديدي به گوش رسيد.
به گزارش شبكه «بي بي سي» از طرابلس از سحرگاه روز گذشته، در بخش هاي مختلف شهر، تيراندازي هاي شديد و مكرر رخ داده بود كه شديدترين نوع آن از ابتداي انتفاضه تاكنون در ليبي به شمار مي رود.
به گفته «ويرا دويس» خبرنگار شبكه بي بي سي، هنگام شب، صداي تيراندازي هاي پراكنده در شهر طرابلس به گوش مي رسد، اما اين تيراندازي هاي مستمر و شليك مسلسل و سلاح هاي سنگين تاكنون بي سابقه بوده است.
به گفته بي بي سي نيروهاي وفادار به قذافي و بخش هايي از ارتش ليبي، كاملا آماده اند در برابر مردم به قوه قهريه متوسل شوند.
نيروهاي قذافي تاكنون در درگيري هاي خود با مخالفان از تانك، خودروهاي زرهي و سلاح هاي سنگين استفاده مي كنند و به همين دليل در برخي شهرها حمام خون به راه انداخته اند.
براساس گزارش هاي خبري از آغاز درگيري هاي خونين در ليبي بيش از شش هزار نفر كشته و هزاران تن ديگر مجروح شده اند.
همچنين گفته مي شود كه دست كم 200 هزارنفر از آغاز تظاهرات مردمي در ليبي خاك اين كشور را ترك كرده اند.
خبر ديگر اينكه مخالفان رژيم قذافي روز يكشنبه، انتشار اخباري مبني بر تسلط مجدد نيروهاي وفادار به ديكتاتور ليبي بر شهرهاي طبرق، الزاويه و راس لانوف در شرق اين كشور را تكذيب كردند. انقلابيون در جريان اين جنگ نابرابر، يك فروند جنگنده ارتش ليبي را ساقط كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «سرهنگ بشير المغربي» يكي از رهبران نيروهاي مخالف قذافي در راس لانوف به خبرنگاران گفت: 8000 نيروي مخالف رژيم قذافي در مرزهاي مصر (شرق) تا «نوفيليا» در غرب ليبي، مستقر هستند و كنترل شهرهاي اصلي ليبي مانند مصراته، طبرق و الزاويه را در اختيار خود دارند.
پرسش اين است كه ديكتاتور ليبي تا كي مي خواهد به كشتار مردم بي گناه ادامه دهد؟
آخرين خبرها
¤ سرهنگ قذافي ديكتاتور ليبي براي بمباران شهروندان معترض به استخدام خلبانان مزدور آفريقايي روي آورد.
¤ قذافي براي حفظ قدرت به سيم آخر زده و در جريان حملات هوايي صدها نفر را در شهرهاي مختلف به خاك و خون كشيده است.
¤ صداي تيراندازي هاي شديد در شهر طرابلس همچنان ادامه دارد.
¤ مصطفي عبدالجليل به عنوان رئيس شوراي ملي ليبي از سوي انقلابيون انتخاب شد.
¤ دو ناو آمريكايي در جنوب درياي مديترانه براي مداخله در ليبي پهلو گرفتند.
¤ انقلابيون ليبي در مورد دخالت غرب و آمريكا در امور كشورشان هشدار دادند.


 



چها رسوي پنج قا ره

محاكمه جاسوس آمريكا در كوبا
مقامات دولت كوبا يك تبعه آمريكايي را به جرم جاسوسي و ارتكاب فعاليت هاي غيرقانوني در كوبا محاكمه مي كنند.
دولت كوبا اعلام كرد كه اين جاسوس آمريكايي به طور غيرقانوني اتصال مردم به اينترنت را تسهيل مي كرد و فعاليت هاي مخربي در كشور انجام مي داد.
قاتل فتحي شقاقي
جنبش جهاد اسلامي فلسطين معمر قذافي ديكتاتور ليبي را به دست داشتن در ترور فتحي شقاقي از رهبران اين جنبش و همكاري با موساد متهم كرد. اين جنبش اظهار داشت، سفر فتحي شقاقي به ليبي در سال 1995 بسيار محرمانه بود و فقط نزديكان قذافي از آن مطلع بودند به همين دليل ترور فتحي شقاقي در ليبي توسط موساد و با همكاري قذافي صورت گرفته است.
خودكشي 109 زنداني در فرانسه
بنابر گزارش سازمان نظارت ملي بر جرم و مجازات هاي جزايي فرانسه در سال 2010 ميلادي، 109 زنداني در زندان هاي فرانسه اقدام به خودكشي كرده اند.
اين آمار غير از زندانياني است كه داراي مجوز خروج از زندان را داشته و يا در بيمارستان هاي زندان بستري بوده اند و خودكشي كرده اند.

 



لشكر كبوترها!

دست اندركاران امور خبر گزارش مي كنند كه، ارتش چين تصميم گرفته لشكري از 10 هزار كبوتر براي خودش دست و پا كند تا هر موقع كه خدمات مخابرات به دليلي قطع شد، دست كم جريان ارسال پيام هايشان قطع نشود!
حالا، چين از طريق تلويزيون ملي اش اعلام كرده كه به همين منظور قصد دارد اقلا 10 هزار كبوتر نامه بر «استخدام» كند و براي رساندن پيام ها به نقاط مختلف اين كشور و احيانا جبهه هاي جنگ، آموزش بدهد!
«چن چونتائو» كه افسر مسئول آموزش اين پرندگان است، در اين مورد توضيح مي دهد كه: «اين راحت ترين و مؤثرترين وسيله ارتباطي براي فاصله هاي كوتاه و متوسط است، و در صورت قطع ارتباط هاي كابلي و بي سيم، ابزار به درد خوري است.»
گفتني است كه كبوترها از سال هاي دهه 1950 هميشه مورد استفاده نيروهاي چيني قرار مي گرفته اند، اما يگان هايشان هيچوقت بيشتر از 200 كبوتر نداشتند!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



حاكم بحرين در سراشيبي سقوط مردم : آماده شهادت هستيم

سرويس خارجي-
مردم بحرين همزمان با آغاز نافرماني مدني اعلام كردند كه حاضرند در راه سرنگوني نظام حاكم شهيد شوند.
تظاهركنندگان در بحرين پس از برگزاري تظاهرات گسترده در شهرهاي مختلف اين كشور اعلام كردند از اين پس مرحله بعدي آغاز خواهد شد و درصورتي كه رژيم حاكم به درخواست مردم پاسخ مثبت ندهد اعتراض هاي بعدي آغاز مي شود و اين موضوع فرصتي تاريخي براي ايجاد تحولي بنيادين به شمار مي آيد.
معترضان اظهار داشتند كه مردم بحرين ديگر عقب نشيني نخواهند كرد و مردم و جوانان انقلابي آماده شهادت هستند.
علماي بحرين هم از خواسته هاي تظاهركنندگان حمايت كرده و از دولت خواستند به خواسته هاي معترضان پاسخ مثبت دهد.
صادق الجمري از فعالان سياسي در اين باره گفت، رژيم آل خليفه تلاش دارد تا سني ها را بترساند كه بعد از سرنگوني آل خليفه دولتي شيعي در اين كشور تشكيل خواهد شد اما علما و جوانان انقلابي اعلام كرده اند كه بعد از آل خليفه حكومتي عادلانه تشكيل خواهد شد كه با حضور تمامي گروه ها و طايفه ها خواهد بود و قانون اساسي جديد بحرين حافظ منافع همه مردم خواهد بود.
وي از علماي قم و نجف خواست تا در حمايت از قيام مردم بحرين بيانيه صادر كنند و سياست سركوب و خونريزي رژيم آل خليفه را محكوم كنند. گفتني است تظاهرات مردم بحرين عليه حكومت روزبه روز ابعاد بيشتري پيدا مي كند و در روز شنبه تظاهركنندگان يك زنجيره انساني به طول 8كيلومتر تشكيل دادند و اعلام كردند كه اين زنجيره متشكل از شيعه و سني در برابر هرگونه فتنه و طائفه گري كه رژيم حاكم به دنبال آن است ايستادگي خواهند كرد.
همچنين تظاهركنندگان بحريني اعلام كردند تا زمان تحقق كامل خواسته هايشان و سرنگوني رژيم حاكم شبانه روز در خيابان ها باقي خواهند ماند و تحصن اعتصاب، تظاهرات و نافرماني هاي مدني را هر روز افزايش خواهند داد.
معترضان چادرهايي در ميادين مختلف شهر به ويژه ميدان لؤلؤ نصب كرده اند و به تحصن خود ادامه مي دهند.
عمان
در عمان نيز تظاهرات و ناآرامي ها همچنان ادامه دارد و مردم خواهان
بهبود شرايط اقتصادي، اجتماعي و سياسي هستند.
اين درحالي است كه قابوس بن سعيد پادشاه عمان براي آرام كردن اعتراضات مردمي وزير دفتر پادشاهي و وزير ديوان اين كشور را از سمت هاي خود بركنار كرده است.
الجزاير
در الجزاير نيز تظاهرات عليه حكومت همچنان ادامه دارد و معترضان خواستار اصلاحات سياسي و اقتصادي در اين كشور شده اند.
در همين رابطه سازمان هماهنگي ملي براي تغييرات و دموكراسي خواستار پنجمين تجمع و اعتراض سراسري در كشور عليه بوتفليقه رئيس جمهور اين كشور شده است.
اين درحالي است كه نيروهاي امنيتي الجزاير به منظور جلوگيري از تجمع معترضان در تمامي خيابان ها مستقر شده اند و درحالت آماده باش كامل قرار دارند.تدابير گسترده پليسي طي هفته هاي گذشته براي جلوگيري از اعتراض ها نتيجه نداده است و مردم همچنان به اعتراض و تظاهرات ادامه مي دهند.
نكته جديد در اعتراض هاي الجزاير اين است كه شهرداران بسياري از مناطق به اعتراض كنندگان پيوسته و اعلام كرده اند كه آنها نيز به خيابان ها خواهند آمد و با مردم همراهي خواهند كرد.
يمن
در يمن نيز به رغم ادامه تظاهرات و مخالفت مردم با رياست جمهوري علي عبدالله صالح، وي اعلام كرد كه تا سال 2013 مسند رياست جمهوري را ترك نخواهد كرد.
يك مقام مسئول در دفتر رياست جمهوري يمن در بيانيه اي اعلام كرد: انتقال مسالمت آميز قدرت از طريق هرج ومرج و ناامني صورت نمي گيرد و تنها از طريق برگزاري انتخابات انجام خواهدشد.اظهارات علي عبدالله صالح براي باقي ماندن در قدرت درحالي مطرح مي شود كه شهروندان يمني طي يك ماه گذشته با برپايي تظاهرات گسترده در سرتاسر اين كشور اعلام كرده اند كه تنها خواهان سرنگوني رژيم ديكتاتوري علي عبدالله صالح هستند و وعده هاي ديگري را نخواهند پذيرفت.

 



ميقاتي از توطئه جديد حزب حريري عليه دولت لبنان پرده برداشت

سرويس خارجي-
نخست وزير جديد لبنان از توطئه جديد 14 مارس عليه دولت جديد پرده برداشت.
نجيب ميقاتي در يك گفت وگوي تلويزيوني اعلام كرد: برخي از طرف هاي داخلي در تلاشند به بهانه دادگاه حريري سازمان هاي بين المللي را تحت فشار قرار دهند تا دولت جديد را محدود كند.
وي افزود: اطلاعاتي به دست آمده كه نشان مي دهد برخي جريان هاي داخلي از طريق سازمان هاي بين المللي مي كوشند قطعنامه اي تحت فصل هفتم منشور ملل متحد عليه لبنان صادر كنند.
بند هفتم منشور سازمان ملل به شوراي امنيت اجازه مي دهد كه خواسته هاي خود را با استفاده از زور و قدرت نظامي به يك كشور تحميل كند.
كشور عراق براساس بند هفت به اشغال آمريكا درآمد.
ميقاتي از درخواست هاي اخير دانيال بلمار دادستان كل دادگاه بين المللي كيفري از برخي مراكز و نهادهاي لبناني ابراز شگفتي كرد و گفت: براساس آنچه كه اعلام شده است، كيفرخواست اتهامي به مسئولان ذيربط تحويل داده شده و در انتظار صدور حكم است و اين بدان معناست كه مرحله تحقيقات و اين گونه درخواست ها پايان يافته است.
ميقاتي به شبكه المنار گفت: بلمار كيفرخواست اتهامي درباره جنايت ترور حريري را به دانيال فرانسين قاضي اقدامات مقدماتي در دادگاه رسيدگي به ترور حريري، ارائه كرده است و انتظار مي رود كه بررسي آن براي صدور حكم بزودي پايان پذيرد.
ميقاتي به طور غيرمستقيم و بدون ذكر نام سعدالدين حريري از او به علت فرستادن نامه هايي براي چهارنفر از وزيران و مطرح كردن درخواست عمل به خواسته هاي مربوط به تحقيق از سوي بلمار انتقاد كرد.
از سوي ديگر، حزب الله لبنان درخواست كرد، يادداشت تفاهم امضا شده بين لبنان و دادگاه بين المللي رسيدگي به ترور حريري تا زمان تشكيل دولت جديد به حالت تعليق درآيد، تا دولت در اين رابطه تصميم مناسب را اتخاذ كند.«محمد رعد» رئيس فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان گفت: اجراي يادداشت تفاهم بين همه نهادهاي وابسته به دادگاه رسيدگي به ترور حريري و لبنان بايد تا زمان تشكيل دولت جديد به حالت تعليق درآيد، چرا كه مسئوليت تصميم گيري مناسب در اين زمينه به عهده دولت جديد است.گفتني است دادستان كل دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري اخيرا از وزارت كشور لبنان خواسته اثر انگشت چهارميليون لبناني و مكالمات تلفني آن ها را در اختيار اين دادگاه قرار دهد تا پس از بررسي درباره رأي دادگاه اظهارنظر كنند.
اين درحالي است كه جريان 14 مارس در اقدامي با هدف اخلال در روند دموكراتيك تشكيل دولت در لبنان از مردم خواست در روز 14 مارس به خيابان ها بريزند و مخالفت خود را با دولت ميقاتي اعلام كنند.

 



كشته شدن 53 نيروي حافظ صلح در درگيري هاي خونين سومالي

بر اثر شدت درگيري هاي دو هفته اخير در سومالي، 53 نيروي حافظ صلح در اين كشور كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از آسوشيتدپرس، در درگيري هاي شديدي كه از حدود دو هفته پيش در سومالي شروع شده حداقل 53 تن از نيروهاي حافظ صلح اتحاديه آفريقا جان خود را از دست داده اند.
بر پايه اين گزارش ها منطقه اصلي درگيري نيروهاي حافظ صلح با شبه نظاميان در جنوب و مركز سومالي واقع است.
گفته مي شود تعداد كشته شدگان قطعاً بيش از آمار اعلام شده است اما به دليل شرايط خاص حاكم بر كشور، تعداد واقعي كشته ها اعلام نمي شود.

 



تظاهرات ضد آمريكايي در كابل اشغالگران بايد بروند

سرويس خارجي-
مردم افغانستان در اعتراض به حضور نظاميان آمريكايي و احداث پايگاه هاي دائمي اين كشور در افغانستان تظاهرات كردند.
مردم افغانستان با تجمع در برابر مسجدي در مركز شهر كابل شعار «مرگ بر آمريكا» سر دادند و خواستار خروج فوري نظاميان آمريكايي از افغانستان شدند.
تظاهركنندگان همچنين تصميم آمريكا براي احداث پايگاه هاي دائم در افغانستان را محكوم كردند.
مردم افغانستان طالبان را دست پرورده آمريكا و جناياتشان را توجيهي براي احداث پايگاه هاي دائم آمريكا درافغانستان دانستند. ازسوي ديگر يك مقام ارشد در ولايت هلمند اظهار داشت،بر اثر حمله هواپيماهاي جنگي نيروهاي ناتو به پناهگاه طالبان در ولايت هلمند 11 عضو اين گروه از جمله يك سركرده محلي كشته شدند.
وي افزود: هلي كوپترهاي ناتو به مقر طالبان حمله كردند كه طي آن 11 نفر كشته شدند.
گفتني است ولايت هلمند كه درگذشته به عنوان بازارترياك افغانستان شهرت داشت و اكنون 50 هزار افغاني درآن سكوت دارند به عنوان يكي از مناطق خطرناك براي نظاميان ناتو به حساب مي آيد و يك سوم نظاميان انگليسي كه در افغانستان كشته شده اند دراين منطقه جان خود را از دست داده اند.
بر اثر برخورد وسيله نقليه حامل غيرنظاميان با بمب كنار جاده اي كه توسط شبه نظاميان كار گذاشته شده بود 12 تن كشته و پنج تن ديگر زخمي شدند.
سخنگوي والي پكتيا در اين باره گفت، بر اثر انفجار بمب كنار جاده اي كه در شرق افغانستان صورت گرفت 17 تن كشته و زخمي شدند.
قربانيان شامل دو كودك، پنج مرد و پنج زن بودند و در حال سفر به شهر «وزاخوا» بودند.
حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان از اين بمب گذاري به عنوان اقدامي عليه تمامي اصول اسلامي ياد كرد.


 



5 افسر پليس پاكستان در حمله تروريست ها كشته شدند

براثر حمله افراد مسلح ناشناس به يك پايگاه آموزش پليس در شهر كراچي پاكستان پنج افسر پليس كشته و دو تن ديگر زخمي شدند.
به گزارش ايسنا، اين حادثه در منطقه بلديه در كراچي رخ داد و افراد مهاجم بلافاصله از محل حادثه فرار كردند.
تاكنون هيچ فرد يا گروهي مسئوليت اين حمله را برعهده نگرفته است. در حادثه اي ديگر شنبه شب يك روحاني و پسرش در منطقه كراچي كشته شدند.
اين فرد روحاني مولانا محمد احمد مدني نام داشت و معلم مدرسه قرآن در اين منطقه بود.
از سوي ديگر، دادگاه ضد تروريسم پاكستان براي سومين بار حكم دستگيري بدون وثيقه پرويز مشرف رئيس جمهور سابق پاكستان را به اتهام مشاركت در ترور بوتو صادر كرد.
دادگاه همچنين به پليس دو هفته براي دستگيري مشرف فرصت داد. پليس پاكستان به دادگاه گفت كه از وزارت خارجه پاكستان درخواست كرده تا اين ابلاغيه را به محل اقامت مشرف در انگليس برساند.
رئيس جمهور سابق پاكستان متهم است كه در توطئه گسترده براي حذف رقيب سياسي خود قبل از انتخابات سال 2007 دست داشته است. اما ماهيت دقيق اتهامات وي هنوز مشخص نيست.
بي نظير بوتو، نخست وزير اسبق پاكستان پس از سخنراني در كمپين انتخاباتي خود در راولپندي در دسامبر 2007 در يك انفجار كشته شد.
آصف علي زرداري رئيس جمهور پاكستان نيز از وزير امور اقليت ها و فرماندار سابق پنجاب كه در يك حادثه تروريستي كشته شد به عنوان قربانيان تعصب و دودستگي فزاينده در جامعه پاكستان ياد كرد.
وي اظهار داشت، ترورها هشدارهايي براي پاكستان است و نبرد ميان افراطي ها و ميانه روها در پاكستان به موفقيت اين كشور در مقابله با تروريسم تأثير منفي مي گذارد.
زرداري تأكيد كرد، تعصب هاي مذهبي كه باعث ترورها در پاكستان شده در سراسر اين كشور وجود دارد.

 



تكاپوي در بار عربستان در آستانه روز خشم
وحشت آل سعود از انقلاب اسلامي ملك عبدالله دستور شليك داد

در آستانه روز خشم، دولت عربستان از ترس گسترش اعتراض ها عليه ملك عبدالله، تجمع و تظاهرات اعتراض آميز در اين كشور را ممنوع اعلام كرد و براي سركوب مخالفان دستور شليك داد.
به گزارش خبرگزاري ها، رژيم سعودي كه اين روزها به دليل خيزش مردمي در شبه جزيره عربستان به وحشت افتاده است، تلاش مي كند با توسل به زور، از برگزاري هرگونه تظاهرات بر ضد ملك عبدالله جلوگيري كند.
گزارش شبكه خبري «العالم» حاكي است، در ادامه اعتراض هاي مردمي عليه رژيم عربستان، روز چهارشنبه نهم مارس (19اسفند) به عنوان روز خشم در اين كشور اعلام شده است. تظاهرات سراسري 22 اسفند همچنان به قوت خود باقي است.
براساس اين گزارش، ائتلاف جوانان آزاده (احرار) با صدور بيانيه اي، مردم را به شركت در تظاهرات اعتراض آميز عليه رژيم حاكم در عربستان در روز چهارشنبه دعوت كرده است.
اين در حالي است كه وزارت كشور عربستان، روز يكشنبه با صدور بيانيه اي، هرگونه تظاهرات، راهپيمايي، تحصن و دعوت به برگزاري اعتراضات مردمي در اين كشور را حرام و ممنوع اعلام كرد.
حاكم رژيم آل سعود از ترس گسترده تر شدن اعتراضات، همانند بحرين، براي سركوب تظاهرات مردمي به نيروهاي امنيتي و پليس ضد شورش اختيارات تام داد تا به هر نحو ممكن با معترضان برخورد كند.
شبكه خبري وابسته به رژيم آل سعود (الاخباريه) اعلام كرد: به پليس، ارتش و نيروهاي امنيتي دستورات ويژه اي داده شده است تا با توسل به همه اقدامات لازم از تظاهرات مردمي در عربستان جلوگيري كنند.
اين شبكه به نقل از مسئولان وزارت كشور عربستان مدعي شد اين تصميم پس از آن اتخاذ شد كه برخي تلاش مي كنند از طريق تظاهرات و ايجاد ناآرامي به اهداف نامشروع خود برسند! از سوي ديگر، نيروهاي امنيتي عربستان با حمله به تجمع زناني كه خواستار آزادي فرزندان خود بودند، آنها را مورد ضرب و شتم شديد قرار دادند.
به نوشته روزنامه «القدس العربي»، شاهدان عيني گفتند كه نيروهاي امنيتي به تعدادي از زنان عربستاني كه قصد داشتند با شاهزاده «محمد بن فهد» استاندار منطقه «الشرقيه» ديدار كنند، حمله و تعدادي از آنها را به همراه چند مرد بازداشت كردند.
افراد بازداشت شده، نسبت به بلاتكليفي فرزندان خود در زندان هاي مخوف عربستان اعتراض داشتند و با تجمع در مقابل استانداري در شهر «الدمام» عليه رژيم آل سعود شعار دادند.
آخرين گزارش هاي دريافتي از عربستان حاكي است رژيم آل سعود در پي فشارهاي شيعيان و براي مهار اعتراضات مردمي در مناطق شيعه نشين، شيخ «عامر توفيق» از روحانيون برجسته شيعي را از زندان آزاد كرد.

 



اعتراض مردم سئول عليه رزمايش مشترك آمريكا و كره جنوبي

مردم سئول عليه رزمايش نظامي مشترك نظامي كره جنوبي و آمريكا تظاهرات گسترده اي را برپا كردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري شين هوا، به دنبال برگزاري رزمايش مشترك نظامي كره جنوبي و آمريكا در سئول مردم به رزمايش اعتراض كردند.
براساس اين گزارش، اعتراض كنندگان با در دست داشتن پلاكاردهاي ضد آمريكايي خواستار توقف جنگ و ايجاد صلح در اين كشور شدند.
سئول و واشنگتن با وجود هشدارهاي كره شمالي، رزمايش مشترك نظامي زميني، دريايي و هوايي خود را عليه پيونگ يانگ آغاز كرده اند.در رزمايش 11 روزه سئول-واشنگتن، 12 هزار و 800 نيروي نظامي آمريكا و 200 هزار نظامي كره اي به تمرينات نظامي مي پردازند.
گزارش ها نشان مي دهد كه در اين رزمايش يك ناو هواپيمابر ارتش آمريكا شركت كرده است.
براساس اين گزارش، مقامات كره شمالي به ارتش كره جنوبي هشدار داده اند كه اگر سئول به «اقدامات رواني» خود ادامه دهد، ارتش پيونگ يانگ به سوي سئول تيراندازي خواهد كرد.
خبرگزاري كره شمالي اعلام كرد: با توجه به اقدام هاي تحريك آميز جنگ طلبانه كره جنوبي، رابطه بين دو كره تيره تر شده و خطر بروز جنگ در اين شبه جزيره روز به روز بيشتر مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14