(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 اسفند 1389- شماره 19883

تنديس آيت الله طالقاني نصب شد
براي ثبت شماره حساب خانوارهاي جديد انجام مي شود بازگشايي سايت رفاهي از روز جمعه
رويدادهاي خارجي
محيط زيست با ماهي فروشان كنار خيابان برخورد مي كند
پس از خروج كامل هيئت دولت از لرستان پروازهاي فرودگاه خرم آباد قطع شد!
برخورد جدي دستگاه قضايي با سوءاستفاده كنندگان از كودكان خياباني
حاجي بابايي در خصوص آغاز تعطيلات نوروزي:من خودم هرگز 28 اسفند به مدرسه نرفته ام
براي اولين بار جراحي نوين صرع در ايران انجام شد
انتقالي به تهران فقط با تاييد وزير ميسر است
هتل هاي تهران در نوروز 40 درصد تخفيف مي دهند
حوادث كوتاه از كشور
اعلام ساعت كاري داروخانه هاي هلال احمر
دستگيري مواد فروش نيشابوري
به جز مناطق جنوب شرقي سامانه بارشي تا پايان هفته در كشور فعال است
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهر تهران: يك سوم خودروهاي حمل زباله تهران مسقف شد
مرگ 400 كودك در نيجريه



تنديس آيت الله طالقاني نصب شد

سازمان زيباسازي شهر تهران همزمان با صدمين سالروز تولد آيت الله طالقاني تنديس اين يار ديرين امام را در خيابان طالقاني نصب كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان زيباسازي شهر تهران، دكتر سيدمحمدجواد شوشتري، مديرعامل اين سازمان، هدف از ساخت و نصب اين نيم تنه را شناساندن چهره هاي ارزشمند انقلاب اسلامي به نسل هاي آينده و زنده نگاه داشتن ياد و خاطره آنها در فضاي جامعه دانست و گفت: در چند ماه اخير تنديس شخصيت هاي بزرگ انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مانند شهيد همت و تني چند از بزرگان تاريخي، چون ابن سينا نصب شده يا طي روزهاي آينده خواهد شد.
دكتر شوشتري با اشاره به مشخصات تنديس آيت الله طالقاني گفت: اين تنديس از جنس برنز است و يك متر و چهل سانتي متر ارتفاع دارد كه به همراه پايه آن به سه متر مي رسد.
اثر حجمي نخستين امام جمعه وقت تهران، بعد از انقلاب اسلامي را رضا قره باغي طراحي و جامه اجرا پوشانده است. يكي از مهم ترين ويژگي هاي اين تنديس، ابعاد آن است كه 5/2برابر اندازه طبيعي پرتره هاست.
اين اثر ارزشمند، روز يكشنبه در خيابان طالقاني، تقاطع شريعتي (سه راه طالقاني) نصب شد.

 



براي ثبت شماره حساب خانوارهاي جديد انجام مي شود بازگشايي سايت رفاهي از روز جمعه

رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها از واريز يارانه مرحله سوم در اواخر فروردين و اوايل ارديبهشت 90 و باز شدن سايت رفاهي از 20 اسفند ماه و بدون تعطيلي در ايام نوروز خبر داد و به برخي ابهامات خانوارها در اين رابطه پاسخ گفت.
بهروز مرادي در گفت وگو با خبرگزاري فارس در پاسخ به اين پرسش كه سايت رفاهي براي اعلام شماره حساب سرپرست خانوار كي باز مي شود، گفت: سايت رفاهي به نشاني wwwrefahiir از 02 اسفند ماه باز مي شود، پذيرش حساب خانوارهاي جا مانده حتي در روزهاي عيد و تعطيل نيز ادامه خواهد داشت و فعلاً زماني براي بستن سايت در نظر نگرفتيم.
رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها در پاسخ به اين پرسش كه افرادي تعداد اعضاي خانوارشان به دلايل مختلف تغيير كرده و يا اصلاً ثبت نام نكرده اند، چه كار كنند، گفت: آنها كه ثبت نام نكرده اند از 02 اسفند ماه 98 ثبت نام كنند اگر ايرادي نيز در تعداد اعضاء و يا سرپرست خانوار وجود داشته اين سازمان براساس آخرين آمارهاي دريافتي از مركز آمار ايران، اصلاحات را اعمال كرده است.
مرادي تأكيد كرد: خانوارهاي جديد كه ازدواج كرده اند، براساس هر تعداد از اعلاميه هاي ازدواج كه به دست ما رسيده، در قالب خانوار جديد سازماندهي كرديم كه بايد سرپرست خانوار جديد شماره حساب در اختيار ما قرار دهد.
رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها در پاسخ به اين پرسش كه آنهايي كه قبلاً جزء خانوار پدر و مادري بوده اند، اما ازدواج كرده و يارانه نگرفته اند، آيا يارانه دو مرحله قبلي را دريافت خواهند كرد، گفت: آنهايي كه قبلاً پيش پدر و مادر بوده اند، يارانه مرحله قبل به پدر و مادر پرداخت شده و اگر ازدواج كرده بايد ثبت نام كرده و شماره حساب جديد سرپرست خانوار جديد را ارائه كنند.
مرادي در مورد كساني كه سرپرست خانوار را از دست داده و يارانه نگرفته اند، گفت: در هر صورت اگر سرپرست خانوار فوت كرده باشد، بزرگترين (مسن ترين) فرد آن خانوار كه معمولاً مادر خانواده است، شماره حساب خود را اعلام كرده و از اين پس يارانه به حساب سرپرست جديد واريز مي شود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا يارانه مرحله اول و دوم به حساب آنهايي كه سرپرست خانوار فوت كرده پرداخت مي شود، گفت: آنهايي كه سرپرستشان فوت كرده در حساب سرپرست آنها واريز شده كه با يك مكانيسم مي توانند اين مبلغ را از بانك مربوطه دريافت كنند، اما از زماني كه شماره حساب به نام سرپرست جديد افتتاح شود يارانه از اين پس به حساب آنها واريز خواهد شد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چه زمان يارانه مرحله جديد واريز مي شود، گفت: يارانه مرحله دوم به تازگي واريز شده و يارانه مرحله سوم از اواخر فروردين و اوايل ارديبهشت 0139 به حساب سرپرست خانوار واريز مي شود. گفتني است براساس اعلام قبلي از سوي مسئولان، دولت يارانه نقدي سال 09 همانند سال جاري به ازاي هر نفر ماهانه 44 هزار و 050 تومان شامل 04 هزار و 050 تومان يارانه انرژي و 4 هزار تومان يارانه نان واريز مي شود.

 



رويدادهاي خارجي

تخريب گورستان شهداي حره در مدينه

لودرها و بولدوزرها در حالي در خيابان ملك عبدالله مدينه منوره تخريب گورستان تاريخي شهداي حره را به بهانه خيابان كشي و تعريض آغاز كرده اند كه گفته مي شود هدف از اين اقدام هتل سازي است.
به گزارش خبرگزاري مهر، شهرداري مدينه منوره براي اجراي يك طرح مهندسي در خياباني در اين شهر، گورستان تاريخي شهداي حره را تخريب كرد. براساس اين گزارش لودرها و بولدوزرهاي زيادي سرگرم تخريب قبرستان و آماده سازي محوطه آن براي وسيع سازي يك دوربرگردان هستند.
همچنين بخشهايي از اين قبرستان در سالهاي گذشته به بهانه هاي مختلف مانند خيابان كشي از بين رفته و عمليات جاري براي تخريب بقيه قبرستان به منظور هتل سازي است.
واقعه حره در واقع قيامي است كه در سال 63 هجري قمري پس از واقعه عاشورا رخ داد و مردم مدينه به رهبري «عبدالله بن حنظله غسيل الملائكه» عليه «يزيد بن معاويه» قيام و حاكم يزيد را از شهر بيرون كردند.
پس از شهادت امام حسين(ع) حاكم مدينه (عثمان بن محمد بن ابوسفيان) عده اي از صحابه پيامبر و بزرگان مدينه را به دمشق و دربار يزيد فرستاد.
آنها در اين سفر به فسق و فجور و ظلم فراگير يزيد و دستگاه فاسد او آگاهي يافتند و در بازگشت به مدينه مردم را از وضع فاسد دارالخلافه و اعمال او آگاه و عليه امويان شوراندند. از اينرو مردم حاكم مدينه و مروان و ديگر امويان و حاميان يزيد را از شهر بيرون راندند و با «عبدالله حنظله» بيعت كردند. وقتي خبر اين قيام به دمشق رسيد، يزيد سپاهي 12هزار نفري را به فرماندهي مسلم بن عقبه فرستاد.
سپاه شامن در حره واقم توقف كرد و مدتي شهر را محاصره نمود و سپس به شهر تاخته و به مدت سه روز به قتل و غارت پرداخت و نواميس مسلمانان را هتك حرمت كرد، حتي عده اي كه به حرم رسول الله(ص) پناه برده بودند، در داخل حرم قتل عام شدند.
براساس روايات تاريخي در اين واقعه هزاران نفر از مردم شهر و تعداد زيادي از صحابه پيامبر(ص) كه تا آن زمان در قيد حيات بودند، كشته شدند.

 



محيط زيست با ماهي فروشان كنار خيابان برخورد مي كند

مدير دفتر حقوقي محيط زيست استان تهران تاكيد كرد: براساس بخشنامه ابلاغي تنها آكواريوم فروشي ها مجوز دارند تا نسبت به خريد و فروش ماهي ها در شب عيد اقدام كنند.
علي امرالهي درباره خريد و فروش ماهي هاي تزئيني در كنار ماهي قرمز گفت: معمولا در اين موقع از سال با توجه به نزديكي آغاز سال نو، بازار خريد و فروش ماهي قرمز نيز داغ مي شود.
وي در ادامه افزود: اين امر بهانه اي شده تا عده اي از افراد سودجو در كنار فروش ماهي قرمز به فروش ماهي هاي تزئيني اقدام كنند.
امرالهي در ادامه با اشاره به بخشنامه صادر شده از سوي سازمان محيط زيست، گفت: براساس اين بخشنامه، خريد و فروش ماهي ها و جانوراني كه در ايام عيد خريد و فروش مي شود ممنوع است و تنها آكواريوم فروشي هاي مجاز مي توانند اقدام كنند.
وي تصريح كرد: بخشنامه مورد نظر به محيط زيست استان تهران ابلاغ شده و ماموران محيط زيست در صورت مشاهده تخلفات، برخورد مي كنند.امرالهي افزود: بر همين اساس دست فروش ها يا ميوه فروش هايي كه در كنار آن به خريد و فروش ماهي هاي تزئيني يا ديگر موارد مي پردازند، نبايد به اين كار ادامه دهند و با چنين مواردي برخورد مي شود.

 



پس از خروج كامل هيئت دولت از لرستان پروازهاي فرودگاه خرم آباد قطع شد!

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
قطع پروازهاي فرودگاه خرم آباد موجب نارضايتي مردم شد.
اين پروازها كه تا قبل از سفر سوم هيئت دولت به لرستان هر روز انجام مي شد، پس از انجام اين سفر ناگهان و بدون اطلاع قبلي قطع شد.
پروازهاي فرودگاه خرم آباد تا پيش از اين در شش روز از هفته توسط شركت هاي هواپيمايي فارس قشم و تابان انجام مي شد و با استقبال مردم مواجه بود.
يكي از خواسته هاي مردم از رئيس جمهوري در سفر سوم هيئت دولت به لرستان، افزايش پروازهاي فرودگاه خرم آباد و استفاده از مجوز پروازهاي خارجي آن كه سال ها قبل صادر و بلااستفاده مانده است، بود اما پس از انجام سفر سوم هيئت دولت نه تنها اين خواسته مردم تحقق نيافت بلكه به محض پايان سفر هيئت دولت به لرستان تنها پرواز روزانه فرودگاه خرم آباد نيز تعطيل شد.
تعطيلي اين پروازها تاثير منفي بر حضور نيروهاي متخصص، سرمايه گذاران، تردد مديران، بازرگانان، بيماران و ساير اقشار خواهد داشت.
مردم لرستان خواستار از سرگيري هرچه سريعتر پروازها و افزايش تعداد آنها شدند.
با توجه به فرا رسيدن سال نو و افزايش تعداد مسافران و همچنين لزوم تسريع در اجراي مصوبه هاي سفر سوم هيئت دولت و تحقق خواست رئيس جمهور مبني بر سرمايه گذاري در استان و تلاش براي ريشه كني بيكاري در لرستان كه رتبه اول كشور را دارد، از سرگيري پروازهاي فرودگاه خرم آباد و افزايش آنها از نيازهاي ضروري منطقه و خواست مردم است كه اميد است با دستور عاجل رئيس جمهور، نامهرباني مسئولان نسبت به پروازهاي فرودگاه خرم آباد خاتمه پيدا كند.

 



دادستان عمومي و انقلاب مشهد خبر داد
برخورد جدي دستگاه قضايي با سوءاستفاده كنندگان از كودكان خياباني

دادستان عمومي و انقلاب مشهد از برخورد جدي دستگاه قضايي با متخلفان و سوءاستفاده كنندگان از كودكان خياباني خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، محمود ذوقي ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل دادگستري خراسان رضوي افزود: با توجه به اينكه ناهنجاري در كودكان از زمان تربيت در خانواده شكل مي گيرد، نقش خانواده در آينده كودكان بسيار مهم و حائز اهميت است.
وي به نقش بنيادين خانواده در كاهش آسيب هاي اجتماعي اشاره كرد و ادامه داد: دستگاه قضايي با آمادگي كامل و همكاري همه جانبه با ساير دستگاه هاي مرتبط در ساماندهي اين معضل اجتماعي عزم جدي دارد.
ذوقي با اعلام اينكه در كنار خانواده، سازمان هاي دولتي مرتبط نيز وظيفه مهم و سنگيني در برابر معضل كودكان خياباني دارند، گفت: متوليان اين امر با انجام فعاليت هايي از جمله ساماندهي كودكان خياباني، ايجاد برنامه شغلي و تربيت و آموزش صحيح در بهبود وضعيت كودكان خياباني بسيار تاثيرگذار هستند.
دادستان عمومي و انقلاب مشهد با تاكيد بر نقش محوري دستگاه هايي همچون آموزش و پرورش، بهزيستي و شهرداري درباره كودكان خياباني تصريح كرد: ساير دستگاه هاي دولتي و غيردولتي نيز با همكاري همه جانبه مي توانند با اين پديده نامناسب به خوبي مقابله كنند.
ذوقي تاثير هنر در كاهش بروز معضلات جامعه را بسيار مهم برشمرد و گفت: استفاده از ابزار هنر سبب شناسايي بيشتر مردم از مشكلات جامعه شده و باعث بروز عكس العمل مناسب در برابر اين معضلات اجتماعي مي شود.
وي با تاكيد بر برخورد جدي و قاطع دستگاه قضايي با متخلفان و سوءاستفاده كنندگان از كودكان خياباني اظهار داشت: براساس قانون مصوب سال 1376 چنانچه فردي كودكان بي سرپرست و يا بدسرپرست را مجبور به انجام تكدي گري كند، از 3 ماه تا 2 سال محكوم به حبس مي شود.
وي نسبت به افرادي كه از كودكان خياباني و بي سرپرست در انجام فعاليت هاي خلاف استفاده مي كنند، هشدار داد و متذكر شد: بايد با اين افراد توسط قانون مبارزه كرد.

 



حاجي بابايي در خصوص آغاز تعطيلات نوروزي:من خودم هرگز 28 اسفند به مدرسه نرفته ام

وزير آموزش و پرورش درباره آغاز تعطيلات نوروزي دانش آموزان مدارس گفت: در صورت تصويب دولت دانش آموزان تعطيلات نوروزي خود را زودتر از سال گذشته آغاز خواهند كرد.
حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه پنجمين همايش «مدرسه ايراني و معماري ايراني» در جمع خبرنگاران گفت: در صورت تصويب دولت تعطيلات نوروزي مدارس از 27 اسفند آغاز خواهد شد.
وي تصريح كرد: معمولا خود مديران در روزهاي پاياني هر سال تصميماتي دارند، اما نمي توانم خبري را در مورد تعطيلي مدارس در روزهاي ياد شده به طور رسمي اعلام كنم، مگر آن كه دولت بخواهد تعطيلات مابين تعطيلي را تصويب كند.
وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: با توجه به اين كه شنبه (28اسفندماه) بين تعطيلات جمعه و يكشنبه آخر سال قرار گرفته است، چنانچه دولت تصويب كند، مدارس تصميمات لازم در مورد تعطيلي اين روز را اعلام مي كنند. وي در پايان خاطرنشان كرد: خودم هم هرگز 28اسفندماه به مدرسه نرفته ام.

 



براي اولين بار جراحي نوين صرع در ايران انجام شد

براي اولين بار در ايران عمل جراحي «اپي لپسي» يا همان صرع با استفاده از آخرين روش هاي درماني روز دنيا در بيمارستان خاتم الانبيا(ص) انجام شد.
پيرحسين كوليوند، مديربيمارستان خاتم الانبيا(ص) با اعلام اين خبر گفت: دو بيمار مبتلا به صرع مقاوم به درمان كه سالها از اين بيماري رنج مي بردند، پس از طي اقدامات تشخيصي اوليه توسط پروفسور توماس نيكولاس لمن، رئيس بخش مغز و اعصاب بيمارستان هليوس برلين و دكتر طاهر طاهري، معاون درمان مركز تحقيقات علوم اعصاب بيمارستان خاتم الانبيا(ص) با استفاده از آخرين روش هاي آناليزي در صرع تحت عمل جراحي قرار گرفتند.
وي اظهار كرد: مركز تحقيقات علوم اعصاب شفا بيمارستان خاتم الانبيا(ص) در راستاي درمان بيماران مبتلا به صرع مقاوم به درمان (مقاوم به درمانهاي رايج دارويي) اقدام به راه اندازي مركز كنترل بيماريهاي صرع كرده است. اين مركز با استفاده از تجارب متخصصان داخلي و همكاري اساتيد برجسته اروپايي به معاينه و درمان بيماران مي پردازند.
به گزارش ايسنا كوليوند افزود: بيماران صرعي مقاوم به درمان پس از انجام اقدامات تشخيصي اوليه، پرتوشناسي و معاينات روانشناسي، در صورت نياز به جراحان مغز و اعصاب براي انجام اعمال جراحي فوق تخصصي صرع ارجاع داده مي شوند.
مدير بيمارستان خاتم الانبيا(ص) خاطرنشان كرد: اين بيمارستان در آينده نزديك قصد دارد با استفاده از تجهيزات پيشرفته جراحي مغز و اعصاب به راه اندازي روش هاي الكترودگذاري داخل جمجمه اي و تحريك الكتريكي مغز جهت درمان بيماري هاي صرعي مقاوم به درمان اقدام كند.

 



انتقالي به تهران فقط با تاييد وزير ميسر است

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال ديگري درباره ممنوعيت انتقال فرهنگيان به تهران در سال 90 گفت: دستورالعمل ساماندهي نيروي انساني در حال تدوين و آسيب شناسي است گفت: اگرچه انتقال معلمان از شهرهاي ديگر به تهران ممنوع است اما در صلاحديد وزير اين امكان وجود دارد و غيرقانوني هم نيست.
وي در پاسخ به سؤال مهر درباره «نحوه ساماندهي معلمان دوره ابتدايي در شهر تهران با توجه به كمبود نيروي انساني در اين شهر و نبود امكان استخدام و انتقال از شهرهاي ديگر به تهران» گفت: من اين موضوع را قبول ندارم و امسال كمبود معلم در تهران خودنمايي نمي كرد.
وي درباره اين كه «اگر كمبود معلم در دوره ابتدايي وجود نداشت پس چرا امسال تمامي معلماني كه با مدرك آموزش ابتدايي در دوره راهنمايي و دبيرستان مشغول بودند علي رغم ميلشان در دوره ابتدايي به كار گرفته شدند و يا بيش از هزار معلم از شهرستان هاي تهران به تهران منتقل شدند؟» گفت: بازگشت معلمان با مدرك آموزش ابتدايي به اين دوره درست است و به نظر ما كار خوبي است.
حاجي بابايي در پاسخ به اين كه «چرا علي رغم ممنوعيت انتقال از شهرهاي ديگر به تهران بيش از هزار معلم از شهرهاي ديگر در سال گذشته به پايتخت منتقل شده اند» گفت: اگرچه ممنوع است ولي اگر وزير كه بالاترين مسئول دستگاه است بخواهد مي شود، پس ممنوع نيست.
وي ادامه داد: اگر در شهر تهران به اين جمع بندي رسيديم كه كمبود معلم نداريم به شكل موقت افراد را منتقل مي كنيم.

 



هتل هاي تهران در نوروز 40 درصد تخفيف مي دهند

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران گفت: تمامي مراكز اقامتي تهران از جمله هتل و هتل آپارتمان ها در نوروز 90 حدود 40 درصد تخفيف در نرخ اقامت مي دهند.
محمد ابراهيم لاريجاني در گفت وگو با فارس در خصوص ارائه خدمات و تسهيلات نوروزي 90 اظهار داشت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران با همكاري سازمان هاي دولتي و خصوصي امكانات مختلفي را براي رفاه حال مسافران و گردشگران استان تهران در نوروز 90 فراهم كرده است.
وي ادامه داد: براي نوروز سال 90 حدود 21 هزار نفر تخت در يك روز تدارك ديده شده است كه از اين تعداد 12 هزار تخت هتل، 8 هزار تخت مهمانپذير و 1000 تخت هتل آپارتمان فراهم شده كه ظرفيت مجموع تخت هتل هاي استان تهران براي اقامت مسافران 21 هزار نفر در يك روز است.
تخفيف 20 درصدي سفره خانه هاي سنتي
وي ادامه داد: همچنين سفره خانه هاي سنتي نيز در ايام نوروز 20 درصد تخفيف در پذيرايي ارائه خواهند داد ضمن اين كه در سفره خانه هاي سنتي تنوع غذايي و موسيقي زنده و فاخر ايراني گذاشته خواهد شد.
دبير ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي افزود: طبق هماهنگي هاي به عمل آمده مقرر شده است كه پايگاه هاي ايران خودرو و شركت هاي بيمه اي كه در محل سانحه خسارت هاي لازم را پرداخت مي كنند، در ايام نوروز فعاليت كنند و شوراهاي حل اختلاف، قضات كشيك، داروخانه هاي شبانه روزي، بيمارستان ها، درمانگاه ها و تمامي مراكزي كه به نوعي به گردشگران خدمات مي دهند در ايام نوروز با دستور و حمايت استاندار تهران آماده باش كامل هستند.

 



حوادث كوتاه از كشور

انهدام باند خرده فروشان مواد مخدر
گرگان- خبرنگار كيهان: 8 خرده فروش مواد مخدر كه اقدام به فروش مواد مخدر صنعتي در گرگان مي كردند با پيگيري هاي ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهر دستگير شدند.
ماموران با انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي موفق شدند يكي از عاملان اين باند را دستگير و در بازرسي از او 60 گرم شيشه، 780 گرم حشيش و 20 عدد پايپ كشف و ضبط كنند و با دستگيري او ساير اعضاي باند نيز دستگير شدند.
آتش سوزي نمايشگاه فروش بهاره
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: نمايشگاه فروش بهاره گنبدكاووس كه با 220 غرفه آغاز به كاركرده بود دچار حريق شد كه بلافاصله توسط آتش نشانان حاضر در اين نمايشگاه اطفا شد. در اين آتش سوزي تعدادي از غرفه هاي نمايشگاه دچار خسارت شدند و كارشناسان در حال بررسي علت حادثه و برآورد ميزان خسارات هستند.
كشف يك ميليون مواد محترقه
قزوين- خبرنگار كيهان: فرماندهي استان قزوين در راستاي جلوگيري از ورود مواد محترقه به استان و عبور از آن به استان تهران اقدام به كنترل محورهاي مواصلاتي كرده و بيش از 1 ميليون و 130 هزار عدد انواع مواد محترقه كشف و ضبط نمود كه اين رقم در مقابل كشف 32 هزار عدد مواد محترقه سال 88 بسيار چشمگير مي باشد.

 



اعلام ساعت كاري داروخانه هاي هلال احمر

ساعات كاري داروخانه هاي مركزي و تك نسخه اي هلال احمر در تهران و داروخانه هاي وابسته به سازمان تداركات پزشكي هلال احمر در تعطيلات نوروز اعلام شد.
داروخانه مركزي هلال احمر در تهران در تعطيلات رسمي نوروز از ساعت 8 تا 13 و در روزهاي عادي نوروز از ساعت 8 تا 30/16 به مراجعه كنندگان خدمات دارويي ارائه مي كند.
مركز تك نسخه اي هلال احمر در تهران در تعطيلات رسمي نوروز تعطيل و در روزهاي عادي نوروز از ساعت 30:7 تا 13 باز است.
همچنين داروخانه شماره 2 هلال احمر در تهرانپارس در هفته اول نوروز تعطيل و در هفته دوم از ساعت 30:7 تا 13 باز است.
داروخانه هلال احمر مشهد نيز در تمام تعطيلات نوروز به صورت شبانه روزي فعال است و داروخانه هاي هلال احمر اصفهان، رشت، كيش، قم و اهواز نيز در ايام نوروز صبح و عصر به مردم خدمات دارويي ارائه مي كنند.

 



دستگيري مواد فروش نيشابوري

پليس مبارزه با مواد مخدر نيشابور، مواد فروشي كه منزل خود را با دوربين مداربسته كنترل مي كرد، دستگير كردند.
به گزارش فارس از نيشابور، در پيگيري اطلاعات به دست آمده مبني بر نگهداري و توزيع مواد مخدر توسط فردي در حوالي خيابان 22 بهمن شرقي نيشابور، ماموران با هماهنگي مقام قضايي منزل متهم را كه با يك دستگاه دوربين مداربسته توسط وي كنترل مي شد، مورد بازرسي قرار دادند كه متهم به محض ديدن ماموران با يك عدد افشانه دفاع شخصي به سمت آنان حمله كرده و قصد فرار داشت.
ماموران در درگيري كوتاهي با متهم، او را دستگير و در بازرسي از منزل وي، مقدار يك كيلو و 970 گرم هروئين فشرده و 14 گرم شيشه كشف كردند.
متهم براي سير مراحل قانوني به مقامات قضايي معرفي شد.

 



به جز مناطق جنوب شرقي سامانه بارشي تا پايان هفته در كشور فعال است

سامانه بارشي كه در حال حاضر بر روي نيمه غربي كشور مستقر است، تا پايان هفته جاري در مناطق مختلف كشور به جز جنوب شرق فعال خواهد بود.
به گزارش سازمان هواشناسي، اين سامانه تا پنج شنبه هفته جاري در نيمه غربي و از روز پنج شنبه تا شنبه به نيمه شرقي هم كشيده خواهد شد. گزارش سازمان هواشناسي حاكي است، مناطق مذكور به تناوب شاهد بارش باران و گاهي رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع بارش برف و وزش باد خواهند بود.
براساس اين گزارش، بيشترين شدت بارش ها، امروز در استان هاي واقع در نوار غربي و پنج شنبه و جمعه در دامنه هاي زاگرس جنوبي خواهد بود. براساس اين گزارش، بيشينه دماي هوا طي دو روز آينده به ترتيب 16 و 14 درجه و كمينه دما در همين مدت به 7 و 6 درجه سانتي گراد بالاي صفر خواهد رسيد.

 



مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهر تهران: يك سوم خودروهاي حمل زباله تهران مسقف شد

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهر تهران از مسقف شدن يك سوم از خودروهاي حمل زباله تهران (سمي تريلر) در سال جاري خبر داد.
سيدمحمد فياض در اين رابطه، افزود: در سال جاري 166 دستگاه خودروي مخصوص جمع آوري زباله فعال بود كه از اين ميزان 45 دستگاه مسقف شده و در جريان حمل زباله ها از ايستگاههاي زباله شهر به مركز دفع زباله آرادكوه ديگر زباله اي پراكنده نخواهد شد.
وي با بيان اينكه 12دستگاه سمي تريلر نيز در سال گذشته مسقف شده بود، اظهار كرد: تلاش داريم تا پايان سال 90 بخش اعظمي از خودروهاي جمع آوري زباله تهران مسقف شود.فياض به ايسنا گفت: يكي از مشكلاتي كه هميشه در روند حمل زباله توسط ماشين آلات سنگين موسوم به سمي تريلر وجود دارد، رو باز بودن اين تريلي ها و انتشار بوي نامطبوع و ريزش زباله در مسير بوده است و از آنجايي كه بارگيري زباله توسط اين سمي تريلرها در ايستگاههاي خدمات شهري و در سكوهاي با اختلاف سطح صورت مي گيرد، عموما روباز بودن مخزنشان غيرقابل اجتناب بوده و استفاده از توري هاي خاصي كه تاكنون جهت رفع اين مشكل به كار مي رفته نيز كارايي لازم را نداشته است.

 



مرگ 400 كودك در نيجريه

بيش از 400 كودك طي پنج ماه گذشته در نيجريه به سبب مسموميت هاي ناشي از آلودگي به سرب جان خود را از دست داده اند.
به گزارش واحد مركزي خبر، سازمان ملي مديريت اضطراري نيجريه اعلام كرد، مسموميت به سرب ناشي از حفاري هاي غيرمجاز براي دستيابي به طلا در برخي از معادن محلي است.
جديدترين گزارشها نشان مي دهد در استان «زامفارا» در شمال نيجريه تعداد مرگ و مير ناشي از مسموميت همچنان رو به افزايش است.سازمان ملل متحد هم در گزارشي با اشاره به جان باختن دهها كودك در نيجريه بر اثر مسموميت ناشي از سرب اعلام كرد ميزان سرب موجود در خاك برخي از روستاهاي استان «زامفاراي» نيجريه بسيار بالا است به طوري كه ميزان سرب موجود در آب اين روستاها تا 10 برابر و ميزان جيوه موجود در فضاي اين روستاها 500 برابر حد مجاز است.تلاش براي دستيابي به طلا سبب شده تا بسياري از خانواده ها از جمله كشاورزان فقير با حضور در معادن به حفاري بپردازند اما با توجه به اينكه طلاي خام ميزان سرب بالايي دارد اين امر سبب آلودگي شديد هوا، خاك و آب اطراف مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14