(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 اسفند 1389- شماره 19883

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تاكيد رهبر انقلاب بر ضرورت هماهنگي نهادها در مبارزه با زمين خواري
حسن روحاني: اغتشاش اخير فتنه گران اقدامي حساب شده براي سوءاستفاده دشمنان بود
نحوه صدور معافيت تحصيلي دانشجويان داخل و خارج از كشور
آماده باش پايگاه هاي اورژانس در ايام نوروز
مدير كل آموزش و پرورش استان تهران: تمامي فرهنگيان استان تهران تا پايان سال 90 صاحب مسكن مي شوند
مديركل دفتر سلامت وزارت بهداشت: آموزش هاي مشاوره قبل از ازدواج در 36 دانشگاه اجرا مي شود
مسجد فرح آباد ساري موزه تشيع شمال كشور مي شود
اخبار ادبي و هنري
نماينده ولي فقيه در استان ايلام: امكان تردد انفرادي زائران به عتبات عاليات فراهم شود
آغاز نخستين خزانه گيري برنج كشور در آمل
سي وسومين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم در يزد پايان يافت



پس از كاشت 2 نهال عنوان شد
تاكيد رهبر انقلاب بر ضرورت هماهنگي نهادها در مبارزه با زمين خواري

همزمان با هفته منابع طبيعي، ديروز با حضور حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي احداث بزرگترين بوستان شهري كشور در محل سابق پادگان قلعه مرغي در جنوب تهران، رسماً آغاز شد.
در اين مراسم كه جمعي از اعضاي هيأت دولت، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، شهردار تهران و فرماندهان نظامي حضور داشتند، رهبر معظم انقلاب اسلامي، ابتدا دو اصله نهال را غرس كردند.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي سپس در جمع مسئولان بخشهاي مختلف منابع طبيعي، محيط زيست، شهرداري تهران و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران در سخناني ضمن اظهار خرسندي از توجه بيش از پيش مسئولان به مسائل مربوط به سالم سازي محيط زيست و گسترش فضاي سبز تأكيد كردند: حفاظت از محيط زيست، جنگل ها و منابع طبيعي و فراهم كردن فضايي سالم و با طراوت براي زندگي از اساسي ترين وظايف است كه مسئولان بايد آن را در اولويت كاري خود قرار دهند.
ايشان لازمه زندگي شيرين را وجود محيط زيستي سالم در كنار پيشرفت هاي علمي، صنعتي، اقتصادي و شهرسازي دانستند و خاطرنشان كردند: منابع طبيعي، از ثروتهاي ملي است كه مربوط به ملتها و نسلهاي مختلف در طول تاريخ است، بنابراين بايد درخصوص حفظ منابع طبيعي و جنگل ها اهتمام جدي تري شود.
رهبر انقلاب اسلامي با توصيه مؤكد به دولت و مجلس براي در اولويت قرار دادن مسائل محيط زيست و حفظ منابع طبيعي در برنامه ريزي ها، از طرح باغ شهرها اظهار نگراني جدي كردند و افزودند: اين موضوع كه اخيراً مطرح شده است، زمينه را براي ورود افراد سوءاستفاده كننده و تخريب جنگل ها و منابع طبيعي فراهم خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين بر لزوم نظارت جدي براي جلوگيري از گسترش شهر تهران تأكيد كردند و افزودند: بايد با جديت تمام در مقابل متعرضان به زمين هاي دامنه جنوبي البرز و اطراف تهران ايستاد و از منافع ملي پاسداري كرد.
ايشان اقدامات خدماتي و رفاهي انجام شده در تهران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي را غيرقابل مقايسه با قبل از انقلاب خواندند و تأكيد كردند: با همه اقدامات انجام گرفته، همچنان تهران از كمبود فضاهاي تنفسي رنج مي برد و بايد طرح هاي گسترش فضاي سبز بويژه در مناطق جنوبي تهران در دستور كار مسئولان شهري باشد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين برخورد با زمين خواران را از موضوعات بسيار مهم دانستند و خواستار همكاري بيش از پيش مسئولان شهري با قوه قضاييه براي مقابله با زمين خواري شدند.
حضرت آيت الله خامنه اي، مسئله آبخيزداري را نيز مهم برشمردند و تأكيد كردند: دولت بايد اين موضوع را با جديت و با نظارت قوي دنبال كند.
ايشان با تأكيد بر اهميت بالاي مسائل فرهنگي، فرهنگ را روح زندگي دانستند و خاطرنشان كردند: در مسائل فرهنگي شهرها بايد جهت گيري، ديني و الهي باشد تا زندگي و جامعه مورد نظر اسلام تحقق يابد.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان اظهار اميدواري كردند بوستاني كه قرار است در محل سابق پادگان قلعه مرغي احداث شود، در همان زمان وعده داده شده و در سوم خرداد سال 90 تحويل مردم جنوب تهران شود.
در اين مراسم، آقاي قاليباف شهردار تهران ضمن اشاره به نحوه احداث بزرگترين بوستان شهري كشور در محل سابق پادگان قلعه مرغي در مدت 3ماه، گزارشي از فعاليت ها و اقدامات شهرداري تهران در بخش هاي، فرهنگي و هنري، اجتماعي و اوقات فراغت، حمل و نقل و مترو، جمع آوري آب هاي سطحي، حمل و تفكيك زباله ها، گسترش فضاي سبز و بوستان ها، شفافيت مالي شهرداري و مكانيزه شدن امور مربوط به شهرسازي ارائه كرد.
اولويت به مناطق جنوب تهران، ساخت و تعمير مساجد، ساخت و تجهيز 275 كتابخانه عمومي، ايجاد اشتغال براي زنان سرپرست خانوار، احداث 350 خانه سلامت در 380 محله تهران، احداث بيش از پانصد زمين چمن و پنجاه و يك استخر، احداث 250 كيلومتر بزرگراه و بيش از هشتاد پل بزرگ، احداث 55 كيلومتر تونل مترو و چهل ايستگاه فعال با حمايت دولت و مجلس، گسترش فضاهاي تنفسي تهران بويژه احداث بوستان بزرگ در رودخانه كن، و گسترش بوستان نهج البلاغه و اداره شهر تهران از ابتداي سال 90 براساس طرح جامع و تفصيلي از جمله نكاتي بودند كه شهردار تهران در گزارش خود به آنها اشاره كرد.
آقاي خليليان وزير جهاد كشاورزي نيز در سخناني با اشاره به متوسط بارندگي و شرايط خشك و نيمه خشك كشور، استفاده بهينه از آب، احياي پوشش جنگلي و مرتعي، گسترش طرحهاي آبخيزداري و سامانه هاي نوين آبياري تحت فشار از جمله كارهاي اساسي دولت براي حفاظت از منابع طبيعي برشمرد.
وي با اشاره به انجام عمليات بيابان زدايي در پنج ونيم ميليون هكتار از اراضي كشور، گفت: تهيه نقشه سيماي آبخيزهاي كشور، تهيه نقشه سيماي پوشش گياهي، و تهيه نقشه عناصر خاك هاي كشور سه اقدام مهم وزارت جهاد كشاورزي در سال هاي اخير بوده است.

 



حسن روحاني: اغتشاش اخير فتنه گران اقدامي حساب شده براي سوءاستفاده دشمنان بود

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: اقدام فتنه گران در روز 25 بهمن به بهانه حمايت از مردم تونس و مصر را اقدامي خطرناك و حساب شده براي سوءاستفاده دشمنان بود كه توسط رهبري معظم و با حضور حماسي مردم خنثي شد.
حجت الاسلام حسن روحاني نماينده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبري در سخناني به عنوان ناطق جلسه صبح ديروز مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به خيزش اسلامي در سراسر منطقه شمال آفريقا و خاورميانه و جرقه اين خيزش از كشور تونس گفت: بيداري اسلامي كه ريشه در قرن نوزدهم و بيستم دارد و ايران پيشتاز اين حركت بوده است، قطعا از عوامل اصلي اين خيزش است.
وي افول ابرقدرت ها بويژه آمريكا در ابعاد امنيتي، اقتصادي و انقلاب ارتباطي را عامل اين مهم دانست و گفت: انقلاب ارتباطات و مبارزه مردم با تحقير و زورگيري استكبار و ابرقدرت ها به اين جريان شدت بخشيد.
روحاني افزود: آمريكا و كشورهاي غربي مي خواهند با جايگزين كردن مدل هاي حكومتي مورد حمايت خود، خيزش هاي مردمي را منحرف كنند و الگوهاي حكومتي كاذب براي آنها بسازند و از طرف ديگر آنها را از الگوي انقلاب ايران دور كنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: در چنين شرايط حساسي همه چشم ها به ايران و تحولات آن دوخته شده است كه بايد ما وحدت را به جهان نشان دهيم.
وي اقدام فتنه گران در روز 25 بهمن به بهانه حمايت از مردم تونس و مصر را اقدامي خطرناك و حساب شده براي سوءاستفاده دشمنان دانست كه توسط رهبري معظم و با حضور حماسي مردم خنثي شد.

 



سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد
نحوه صدور معافيت تحصيلي دانشجويان داخل و خارج از كشور

معافيت تحصيلي براي دانشجويان ايراني مقيم خارج از كشور در سامانه جامع مكانيزه سازمان وظيفه عمومي صادر مي شود.
اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد: صدور معافيت تحصيلي براي دانشجويان ايراني مقيم خارج از كشور و فارغ التحصيلان مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد داخل كشور از طريق مركز عمليات مشمولان سازمان وظيفه عمومي ناجا صورت مي گيرد.
براين اساس افرادي كه قبل از ورود به سن مشموليت از كشور خارج شده باشند در صورت ثبت نام و شروع به تحصيل در دوره دبيرستان يا پيش دانشگاهي در خارج از كشور با درخواست وزارت آموزش و پرورش مجاز به برخورداري از معافيت تحصيلي هستند و در صورت پذيرفته شدن در دانشگاه هاي معتبر مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري يا بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با درخواست معافيت تحصيلي توسط اين وزارتخانه ها مي توانند تا اخذ مدرك دكتري از معافيت تحصيلي استفاده كنند.
فارغ التحصيلان مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشگاه هاي داخل كشور در صورت پذيرش توسط دانشگاه هاي معتبر مورد تاييد وزارتخانه هاي علوم و بهداشت با درخواست وزارتخانه هاي مربوط و مشروط بر آن كه فاقد غيبت باشند با سپردن وثيقه نقدي يا ضمانت نامه بانكي يا سند ملكي به مبلغ 150 ميليون ريال مي توانند از معافيت تحصيلي استفاده كنند.

 



آماده باش پايگاه هاي اورژانس در ايام نوروز

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور از كنترل شديد بهداشت محيط در تمام رستوران ها و مراكز طبخ و توزيع مواد غذايي خبر داد.
دكتر غلامرضا معصومي از آماده باش يكهزار و 830 پايگاه اورژانس پيش بيمارستاني كشور در امداد نوروزي خبر داد و گفت: يكهزار و 100 پايگاه جاده اي كشور نيز كاملاً آماده باشند و تمام مرخصي هاي پرسنل طي امداد نوروزي لغو شده است. به اين ترتيب در طول اين روزها از تمام توان پرسنل براي ارائه خدمات استفاده مي شود.
معصومي از راه اندازي 150 ايستگاه سلامت در جاده هاي اصلي همزمان با امداد نوروزي خبر داد و گفت: در اين ايستگاه هاي سلامت پرستار و بعضاً پزشك فعال خواهند بود تا در صورت مشكل درماني براي مسافران به صورت سرپايي بيماران درمان شوند.
وي با اشاره به ابلاغ هاي صورت گرفته به بيمارستان ها مبني بر آن كه تا حد امكان اورژانس هاي بيمارستان ها در ايام نوروز خالي نگاه داشته شوند، افزود: به اين ترتيب به بخش هاي ويژه بيمارستان ها از جمله ICU و CCU دقت ويژه شده است. لازم است مسئولان اين بخش ها به صورت روزانه در ايام تعطيل بخش را ويزيت كرده و تا حد امكان اين بخش ها خالي نگاه داشته شوند.
رئيس اورژانس كشور درباره حضور متخصصان در مراكز درماني طي ايام نوروز نيز گفت: طبق ابلاغيه انجام شده، مكان هايي كه با كمبود متخصص مواجه هستند، مرخصي متخصصان در ايام نوروز منوط به هماهنگي با شهر و منطقه نزديك آن مركز درماني است. در مجموع نبايد مركز درماني از چهار تخصص اصلي خالي باشد. اين موضوع مشكلي بود كه بعضاً در سال هاي قبل مشاهده شد.

 



مدير كل آموزش و پرورش استان تهران: تمامي فرهنگيان استان تهران تا پايان سال 90 صاحب مسكن مي شوند

مدير كل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران از مسكن دار شدن كليه فرهنگيان اين استان تا پايان سال 90 خبر داد.
رحيم زماني در گفت وگو با فارس در خصوص مسكن مهر فرهنگيان استان تهران، گفت: موضوع مسكن فرهنگيان اين اداره كل از سه سال گذشته آغاز شد و با همكاري خوبي كه وزارت مسكن و شهرسازي با خانواده فرهنگيان دارد، اسامي جمعي از فرهنگيان شهرستان هاي استان تهران كه متقاضي و فاقد مسكن بودند در قالب مسكن مهر به وزارت مسكن و شهرسازي اعلام شد.
وي افزود: 6 هزار و 700 فرهنگي استان تهران متقاضي مسكن مهر هستند كه از اين تعداد به 850 فرهنگي در شهر جديد خورشيد و مهر پيشوا تا پايان سال 89 مسكن واگذار مي شود.
مدير كل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران از واگذاري مسكن مهر به فرهنگيان اين اداره كل در شهر جديد پرند خبر داد و افزود: اخيراً در شهر جديد پرند تعداد 500 تا يك هزار واحد مسكن مهر براي فرهنگيان اين اداره كل پيش بيني شده است ضمن اينكه مسئولان ساير شهرهاي استان تهران مانند ورامين، دماوند وهشتگرد نيز قول مساعد دادند تا پايان سال 90 مابقي فرهنگيان متقاضي اين اداره كل را صاحب خانه كنند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه اگر احياناً برخي از فرهنگيان متقاضي مسكن شهرستان هاي استان تهران قادر به پرداخت مبلغ واريزي اوليه نباشند چه كمكي از طرف آن اداره كل مي توانند دريافت كنند، گفت: مبلغ واريزي 7 ميليون تومان است كه اگر همكارانمان قادر به پرداخت بخشي از آن نباشند مي توانند از طريق صندوق هاي تعاون اين اداره كل درخواست كمك داشته باشند.

 



مديركل دفتر سلامت وزارت بهداشت: آموزش هاي مشاوره قبل از ازدواج در 36 دانشگاه اجرا مي شود

مديركل دفتر سلامت جمعيت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: آموزش هاي مشاوره اي قبل، حين و بعد از ازدواج در 36 دانشگاه كشور اجرا مي شود.
به گزارش فارس از مشهد، محمداسماعيل مطلق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه 800 كارشناس مشاوره قبل از ازدواج در دانشگاه هاي كشور مشغول به فعاليت هستند كه در ابتدا از كارشناسان با سابقه در راستاي مشاوره در دانشگاه ها استفاده مي كنند.
مديركل دفتر سلامت جمعيت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد: براي شاخص تنظيم خانواده حدود يك ميليارد و 400 ميليون تومان و براي شاخص كودكان مبلغي بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون تومان داده شد.
وي تصريح كرد: اين آموزش ها به مربيان در بسته هاي عاطفي، زناشويي، بهداشت باروري و روان ارائه مي شود كه هم اكنون مشهد ميزبان اين آموزش هاست.
مديركل دفتر سلامت جمعيت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت: معمولاً براي اين كارگاه ها در هر شهرستان 30 مربي آموزش مي بينند و افراد درصدد ازدواج، از سال آينده بايد حداقل دو تا چهار ساعت مشاوره هاي قبل از ازدواج داشته باشند.
مديركل دفتر سلامت جمعيت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تأكيد كرد: بيش از 97 درصد زايمان هاي كشور توسط افراد دوره ديده انجام مي شود كه سه درصد باقي مانده در مناطق حاشيه شهر و روستاهاي دورافتاده است.
مديركل دفتر سلامت جمعيت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد: در راستاي اجراي طرح پزشك خانواده در كشور مقرر شد كه شهرهاي 50 هزار نفري نيز مشمول اين طرح قرار گيرند كه بر اين اساس سه استان، پايلوت اجراي طرح پزشك خانواده، در شهرهاي 50 هزار نفري شده اند.
وي با اشاره به ضرورت مشاوره قبل از ازدواج گفت: حضور روانشناس باليني در تيم هاي پزشك خانواده مي تواند بستر را براي افزايش مشاوره هاي قبل از ازدواج در اين شهرستان نيز فراهم كند.
مديركل دفتر سلامت جمعيت خانواده وزارت بهداشت و درمان از حضور 800 كارشناس مشاوره در سطح دانشگاه هاي سراسر كشور خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت اجراي مشاوره قبل از ازدواج از ارديبهشت ماه سال آينده اين امكان در دانشگاه هاي سراسر كشور فراهم مي شود.

 



مسجد فرح آباد ساري موزه تشيع شمال كشور مي شود

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران از تبديل مسجد تاريخي فرح آباد ساري به موزه تشيع شمال كشور خبر داد.
اسدالله محمدپور در جلسه هفته فرهنگي مازندران در استانداري افزود: مباحث فرهنگي در مازندران از غناي بالايي برخوردار هستند.
وي خاطرنشان كرد: گردشگران داخلي و خارجي بسياري همه ساله به مازندران سفر مي كنند و هفته فرهنگي مازندران نقطه آغازي براي معرفي استان است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران با اشاره به اين كه موزه ها آيينه تمام نماي مستند تاريخي كشورها هستند افزود: موزه منطقه اي تشيع در ساري ايجاد مي شود. سرپرست مديريت سازمان جوانان مازندران نيز در ادامه با بيان اين كه بسياري از مازني ها هنوز تعداد زيادي از واژه هاي مازني را نمي شناسند افزود: متاسفانه برخي آداب و رسوم و سنن با شتاب بسياري به ورطه فراموشي رفته است.
روح الله معافي با بيان اين كه اجماع فرهنگي براي تقويت فرهنگ بومي بايد در استان ايجاد شود گفت: 140 سازمان مردم نهاد از ظرفيت فرهنگي خوبي براي اجراي برنامه هاي فاخر در هفته فرهنگي برخوردار هستند.

 



اخبار ادبي و هنري

پيش توليد مجموعه موسي كليم الله در سال 90 آغاز مي شود
مرحله پيش توليد مجموعه بزرگ «موسي كليم الله» نوشته و بكارگرداني فرج الله سلحشور، در سال 90 آغاز مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان، مرحله تحقيق اين مجموعه هم اينك زيرنظر حاج مهدي طائب در حال انجام است و به نظر مي رسد تا پايان سال 89 به پايان برسد. نظارت و برنامه ريزي مجموعه نيز به دست فرج ا... سلحشور، مجتبي شهيدي، جمال شورجه، منصور براهيمي، محمد هوشياري، رضا مصطفوي و حسين حسني، صورت مي گيرد. مجموعه يوسف پيامبر(ع)، ساخته قبلي سلحشور، با استقبال مخاطبان داخلي و خارجي روبرو شد.
رونمايي از تنديس و اعلام جوايز جشنواره
ادبيات داستاني بسيج
تنديس يادبود ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج با حضور جانشين سازمان بسيج هنرمندان رونمايي شد. حسين حسن نژاد جانشين سازمان بسيج هنرمندان در اين آئين كه با حضور دست اندركاران و جمعي از شركت كنندگان آن در محل اردوگاه فرهنگي تربيتي ميثاق آبادان برگزار شد گفت: اين تنديس كه مشتمل بر يك گوي و قلم زرين متعالي است فردا (امروز) طي مراسمي به 9 برگزيده اصلي جشنواره تقديم خواهد شد.
به گفته وي، به علاوه اهداء اين تنديس از آفرينندگان 13 اثر نيز با اهداء لوح يادبود تقدير مي شود. وي افزود: جوايز دوره ششم اين جشنواره با افزاش قابل توجهي نسبت به دوره هاي قبل از يك تا هشت ميليون ريال براي اثرهاي تقديري تا برتر در نظر گرفته شده و به علاوه اين هديه انفرادي كليه آثار منتخب نيز در مجموعه اي به زيور چاپ آراسته مي گردد. گفتني است، ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج به همت سازمان بسيج هنرمندان كشور از هفدهم تا نوزدهم اسفند در شهر آبادان در حال برگزاري است.
دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت سال آينده برگزار مي شود
دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت در هشت رشته، آذر سال 1390 در موسسه فرهنگي، هنري صبا برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اولين نشست خبري دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت با حضور حبيب الله صادقي دبير اين جشنواره ديروز در بنياد فرهنگي روايت برگزار شد.
دومين جشنواره هنر مقاومت با همكاري انجمن هنرهاي تجسمي انقلاب و دفاع مقدس و بنياد فرهنگي روايت برگزار مي شود و شوراي سياستگذاري و هيئت علمي آن هنرمنداني چون: اكبر عالمي، حبيب الله صادقي، جواد جباري، سيدمسعود شجاعي طباطبايي، محمدعلي رجبي، سيدعباس ميرهاشمي، غلامعلي طاهري، محمد خزائي، سيدعليرضا گلپايگاني و محمد حبيبي تشكيل مي دهند.
آخرين مهلت ارسال تصاوير آثار به جشنواره 30 تير 1390 است.
فعاليت رسمي مجمع ناشران انقلاب اسلامي آغاز شد
آئين گشايش مجمع ناشران انقلاب اسلامي در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد. غلامعلي حداد عادل؛ رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در اين مراسم، با تاكيد بر حمايت مجلس از اين مجمع گفت: كتاب، مسائل و مشكلات بسياري دارد از جمله كاغذ، قيمت و با تجمع خود براي اين مشكلات تدابيري بيانديشيد و به حل شان كمك كنيد. ما هم در كميسيون فرهنگي در خدمت شما هستيم تا اگر در نتيجه همفكري خود به نتيجه اي رسيديد به ما پيشنهاد دهيد تا آن را بررسي كنيم.
كارگردان فلسطيني حاضر به عذرخواهي از صهيونيست ها نشد
«محمد بكري»، كارگردان فلسطيني در دادگاه رژيم صهيونيستي كه به خاطر فيلم «جنين جنين» برگزار شده با رد درخواست عذرخواهي از سربازان صهيونيست گفت: هرگز به خاطر به تصوير كشيدن واقعيت ها عذرخواهي نمي كنم. به گزارش باشگاه خبري توانا، «محمد بكري»، كارگردان و بازيگر مطرح فلسطيني كه در سال 2003 فيلم مستند «جنين جنين» را درباره جنايت وحشيانه صهيونيست ها در سال 2002 در اردوگاه آوارگان «جنين» كارگرداني كرده است در دادگاه ديروز خود عذرخواهي از سربازان اين رژيم را رد كرد.
وي در سال 2003 توسط پنج سرباز رژيم صهيونيستي به دادگاه اين رژيم فراخوانده شد اما دادگاه پس از مدتي اين مسئله را به تعويق انداخت كه اخيرا اين سربازان اسرائيلي با ادعاي «توهين به احساسات»! از دادگاه عالي اين رژيم خواستار برگزاري مجدد اين محاكمه شدند. سربازان صهيونيست تاكيد دارند بكري بايد با باز توليد فيلم به صورتي كه به اسرائيل توهين نشود، از آنان عذرخواهي كند و به آنان 7/2 ميليون شكل (750 هزار دلار) غرامت بپردازد اما اين كارگردان فلسطيني با رد تقاضاي سربازان اسرائيلي در دادگاه گفت: اين انتقامي از شكست شوكت پوشالي صهيونيست ها، باج گيري و سياست ارعاب و بستن دهان ها است.
بنابراين گزارش، كشتار اردوگاه جنين در سال 2002 به دستور آريل شارون صورت گرفت كه با تخريب اكثر اين اردوگاه فلسطيني و 70 شهيد همراه بود.

 



نماينده ولي فقيه در استان ايلام: امكان تردد انفرادي زائران به عتبات عاليات فراهم شود

ايلام-خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايلام خواستار فراهم شدن امكان تردد انفرادي زائران عتبات عاليات به عراق شد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدنقي لطفي در نشست سران ايلات شهرستان مهران گفت: به رغم رغبت بسيار خوبي كه براي تردد انفرادي زائران عتبات عاليات از طريق مرز مهران وجود دارد، اكنون زائران تنها در قالب كاروان حج و زيارت قادر به عبور از اين مرز و عزيمت به كشور عراق هستند.
وي اعزام به عتبات عاليات توسط برخي شركت هاي وابسته به حج و زيارت را انحصار طلبي دانست و گفت: من با اين برنامه بسيار مخالفم چرا كه سود آن تنها به جيب عده خاصي خواهد رفت و مردم منطقه از آن ذي نفع نيستند.
نماينده ولي فقيه در استان ايلام تصريح كرد: شركت هاي وابسته به سازمان حج و زيارت (شمسا) به دليل درآمد سرشاري كه از اعزام زائرين عتبات عاليات عايدشان مي شود، با اعزام كاروان هاي انفرادي مخالفند.
وي خاطر نشان كرد: خوشبختانه در مرز بين المللي مهران امكانات و زيرساخت هاي مناسبي وجود دارد، به گونه اي كه اين مرز روزانه پذيراي 6 هزار نفر از زائران در قالب كاروان هاي اعزامي به عتبات عاليات است.
حجت الاسلام والمسلمين لطفي گفت: مردم مرزدار مهران نقش موثري در دوران دفاع مقدس داشته اند و بايد اين امكان فراهم شود تا مردم بتوانند از مزاياي تردد زوار انفرادي بهره مند شوند.

 



آغاز نخستين خزانه گيري برنج كشور در آمل

آمل- خبرنگار كيهان:
نخستين خزانه گيري برنج كشور، در روستاي «اشكاركلا» از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل آغاز شد.
كارشناس برنج مازندران در اين مراسم گفت: بيشتر كشاورزان به منظور كشت دوم برنج، زمان خزانه گيري كشت اول را زودتر از موعد مقرر انجام مي دهند.
يوسف نيك نژاد افزود: خزانه گيري زودهنگام برنج به شرايط آب و هوايي مناسب براي رشد بذر در خزانه بستگي دارد و باعث مي شود، رشد آن به صورت طبيعي و در زمان مقرر براي انتقال به زمين اصلي آماده شود.
وي ادامه داد: كشت زودهنگام باعث مي شود، تا شاليزارها از آفت هاي زودهنگام برنج كمتر دچار خسارت شود.
اين كارشناس مازندراني به كشاورزان توصيه كرد: از بذرهاي اصلاح و گواهي شده براي استفاده در خزانه برنج انتخاب وسيعي داشته باشند تا فضاي گرما و نمناكي مناسب را پرورش بذر داشته باشند. خزانه گيري برنج در واقع آغاز فعاليت كاشت بذر برنج براي انجام مراحل داشت و برداشت را شامل مي شود.
گفتني است مازندران حدود 240 هزار هكتار شاليزار دارد كه با توليد سالانه حدود 950 هزار تن برنج سفيد مقام نخست توليد اين محصول را در كشور دارد.
حدود نيمي از شاليزارهاي مازندران ارقام محلي از نوع طارم محلي و بقيه ارقام پرمحصول شامل ندا، نعمت، شفق، شيرودي كشت مي شود.

 



سي وسومين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم در يزد پايان يافت

يزد-خبرنگاركيهان:
سي وسومين دوره از مسابقات سراسري قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه كه از 12اسفندماه، در دو بخش آقايان و بانوان در يزد آغاز شده بود با معرفي برگزيدگان در بخش هاي مختلف به پايان رسيد.
در اين دوره از مسابقات 349 نفر با هم به رقابت پرداختند كه از اين تعداد 180 نفر را آقايان و 169 نفر را نيز بانوان تشكيل مي دادند در مرحله شهرستاني كه پيش از اين مسابقات برگزار شده بود بالغ بر 37 هزار نفر شركت كردند كه حاكي از رشدي 13 درصدي در تمام رشته ها بود. در ادامه نيز شش هزار نفر به مرحله استاني راه يافته و منتخبان مرحله استاني نيز طي 5 روز در مسابقات سراسري قرآن كريم در يزد به رقابت پرداختند. در بخش آقايان، 55 نفر در رشته تحقيق، 55 نفر حفظ كل، 35 نفر حفظ 20 جزء و 35 نفر در رشته ترتيل قرآن كريم و در بخش بانوان، 52 نفر در رشته تحقيق، 48 نفر رشته حفظ كل، 36 نفر حفظ 20 جزء و 33 نفر رشته ترتيل قرآن كريم حضور دارند.
از ويژگي هاي اين دوره از مسابقات سه مرحله اي برگزار شدن و حذف مرحله منطقه اي بود. همچنين برخلاف سال هاي گذشته به منظور ارتقاء بخشي به كيفيت مسابقات بخش شكوفه ها و اهميت به اين سنين، اين مسابقات به صورت جداگانه از مسابقات بزرگسالان برگزار شد.
100 محفل انس با قرآن كريم با حضور «حميد شاكرنژاد» و «مسعود نيك دستي» از قاريان بين المللي كشورمان، 12 محفل قرآني ويژه بانوان با تلاوت بانوان متسابق و برگزاري برنامه توسط گروه هاي هم خواني و تواشيح بين المللي از برنامه هاي جانبي سي وسومين دوره از مسابقات سراسري قرآن سازمان اوقاف و امور خيريه بود. گفتني است مهدي قره شيخلو، شهريار، پرهيزكار، عباس امام جمعه، محمود لطفي نيا، غلامرضا شاه ميوه، رحيم خاكي، محمدحسين سعيديان، ابوالفضل علامي، حسن حكيم باشي و امير آقايي در بخش آقايان و زينب آقايي، نسرين نافذكلام، اعظم الماسي، مسلمي، ايمان صحاف، فلكي، صديقه حسيني، راضيه جمالي و معصومه عباسي نظري در بخش بانوان اين رقابت ها را قضاوت كردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14