(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 اسفند 1389- شماره 19884

حديث دشت عشق
آغاز هفته بيست وششم ليگ برتر مربع قهرماني در تعقيب يكديگر
اخبار كوتاه از فوتبال
انتخابات امروز برگزار مي شود رقابت ايراني ها براي كسب كرسي در كنفدراسيون وزنه برداري آسيا
هفته بيستم ليگ برتر بسكتبال نصف جهان ميزبان اصفهاني ها
پديده جديد اروپا ، رم را حذف كرد آرسنال بازهم قرباني بارسلونا شد
برگزاري مسابقات جهاني كونگ فو در ايران
تساوي در بيشكك راضي كننده بود صعود اميدها با تك گل بازي رفت
اخبار فوتبال جهان
اخبار ورزش ايران
پس از قهرماني در مسابقات كشتي فرنگي يادگار امام(ره)
فرنگي كاران براي مسابقات جهاني آماده مي شوند



حديث دشت عشق

به ياد جانباز و آزاده شهيد «مختار سالمي»
شهادت پس از 30 سال جانبازي
شهيد «مختار سالمي»، آذر 1338 در شهر خون و قيام ورامين پا به عرصه زمين گذاشت و در 10 سالگي يار مادر در خانه و همراه پدر در كار و تلاش رزق و روزي شد. مدتي به خواست والدين در جوار حضرت عبدالعظيم حسني زندگي كرد ولي ادامه درس و مشق را با مبارزات خستگي ناپذير پيروان خميني در ورامين گذراند. به محض گرفتن ديپلم وارد ارتش شد. در سن 19 سالگي در اوج درگيري از احزاب كومله، دمكرات و منافقين وارد كردستان شد و به خاطر لياقت و شايستگي وافر خود فرماندهي گردان ويژه را به عهده او گذاشتند و در جوار شهيدان «محمد بروجردي» و «محمود كاوه» و «علي قمي» مبارزه بي اماني را با ملحدين و منافقين انجام داد و در يك پاتك مجروح شد. در مرحله سوم حضورش در جبهه كرخه نور در دي ماه 59 به دست نيروهاي بعثي پس از جراحات سخت اسير و به اردوگاه اسرا منتقل شد. با اينكه ارتشي بود دائم با لباس بسيجي ها ديده مي شد و در جواب همرزمان مي گفت من افتخار مي كنم كه يك بسيجي هستم. در دوران 5 سال اسارت توانست قرآن و زبان عربي را به خوبي فرا گيرد. سال 63 پس از آزاد شدن با سرعت توانست ليسانس الهيات را كسب نموده و تا اواخر زنده بودنش در پادگان به ديگران آموزش دهد.
عاقبت فرمانده شجاع محور كردستان با 70 درصد جانبازي در تاريخ
24/2/89 از همه خداحافظي كرد و در گلزار شهداي ورامين آرام گرفت.

 



آغاز هفته بيست وششم ليگ برتر مربع قهرماني در تعقيب يكديگر

«تب داغ» ديدارهاي هفته بيست وششم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در همان دو روز نخست و جايي كه تيمهاي صدرنشين به ميدان مي روند، مي خوابد اما رقابت فرسايشي تيم ها به دليل ديدار تيم اميد با قرقيزستان و حضور چند بازيكن از باشگاه هاي مختلف در تيم اميد تا روز يكشنبه هفته آينده ادامه پيدا مي كند.
هفته بيست وششم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از امروز (پنجشنبه) آغاز مي شود و روز يكشنبه هفته پيش رو به اتمام مي رسد. تغيير برنامه ديدارهاي هفته بيست وششم از آنجا صورت گرفت كه تيم هاي فولاد خوزستان و ملوان بندرانزلي كه بيشترين بازيكن را در اردوي تيم اميد داشتند، بتوانند از وجود اين بازيكنان در ديدارهاي اين هفته با استراحت كافي بهره ببرند تا ديگر، مربيان اين تيم ها از خسته بودن بازيكنان خود گله مند نباشند. حال آنكه تيم هاي سپاهان، سايپا، ذوب آهن، راه آهن و پيروزي بايد در غياب نفرات اميد خود ايستگاه بيست وششم ليگ را پشت سر بگذارند.
با اين مقدمه كوتاه اشاره اي به ديدار هاي هفته بيست وششم ليگ برتر خواهيم داشت:
غيبت بازيكنان كليدي ذوب آهن
ذوب آهن هفته بيست وپنجم مقابل تراكتورسازي تبريز با نتيجه تساوي بدون گل متوقف شد تا سپاهان را در يك قدمي خود ببيند. صدرنشين پرنوسان ليگ برتر اين هفته تيمي را پيش رو دارد كه روزهاي آرامي را پشت سر نمي گذارد. بازيكنان راه آهن اين هفته بيشتر درگير اعتصاب و مطالبه پولشان از مديريت باشگاه بودند تا تمرين! با اين شرايط تنها انگيزه است كه مي تواند منجي تيم راه آهن در مصاف با صدرنشين ليگ شود. ذوب آهن درحالي به ديدار راه آهن مي رود كه كاپيتان خود، قاسم حدادي فر، شاهين خيري و محمدرضا خلعتبري را به دليل محروميت در اختيار نخواهد داشت.
هدف مشترك سايپا و استقلال
استقلال در ديدارهاي گذشته خود مقابل سپاهان و مس با نتيجه تساوي متوقف شد و چهار امتياز از دست داد. استقلالي ها كه كم كم ساق شان از حضور توأمان در سه جام خسته مي شود، تاوان اين دو تساوي را با سقوط به رده سوم جدول دادند و حالا پيروزي را در يك قدمي خود مي بينند. آنها براي جبران مافات به ديدار سايپا مي روند. از قضا سايپا هم اين هفته زخم خورده از شكست هفته قبل برابر شاهين است و مي خواهد جبران كند! اين يعني استقلال و سايپا با هدفي مشترك به ميدان مي روند.
سپاهان در اوج
تيم قلعه نويي در اوج است. پس از شروع مقتدرانه در ليگ قهرمانان آسيا، اين تيم در ليگ برتر نيز به يك پيروزي با ارزش مقابل شهرداري تبريز دست يافت كه زردپوشان اصفهاني را به يك قدمي صدر جدول رساند. سپاهان با اين شرايط عصر جمعه از نفت تهران پذيرايي خواهد كرد، همان تيمي كه در نيم فصل اول ليگ يك تساوي با ارزش مقابل سپاهان بدست آورد.
بازگشت پروين و پيرواني
به روي نيمكت
يكي از مهمترين اتفاقات ديدارهاي هفته بيست وششم ليگ برتر بازگشت علي پروين و غلام پيرواني به روي نيمكت تيم هاي حاضر در اين عرصه است. روز جمعه پروين و استيل آذين از يكسو و غلام پيرواني و صنعت نفت آبادان از سوي ديگر مقابل هم مي ايستند تا در عصر فوتبالي آبادان 90دقيقه براي پيروزي تلاش كنند. آخرين جدال آنها زماني بود كه پروين سرمربي پيروزي بود و غلام پيرواني هدايت فجر سپاسي را برعهده داشت. همان بازي خاص كه پيروزي 4بر2 باخت و استارت وداع هميشگي پروين از جمع سرخپوشان با آن جمله معروف «خداحافظ فوتبال» زده شد. حالا پروين و پيرواني پس از 1896 روز دوباره با يكديگر روبرو مي شوند.
انگيزه هاي دايي
سرخپوشان پايتخت دو پيروزي متوالي را بدست آورده اند و به دنبال ادامه روند خوب خود هستند تا به صدر نزديكتر شوند. علي دايي انگيزه هاي زيادي دارد كه در بازي هاي باقيمانده تا پايان فصل جواب منتقدان و حاشيه سازان را بدهد. هاشميان، آرفي و منصوري همچنان مصدوم هستند و به بازي پيروزي نمي رسند. شاگردان دايي براي ادامه روند خوب خود يك پرسپوليسي سابق را در پيش دارند.
حميد درخشان و تيمش كه با وجود باخت بازي خوبي را مقابل سپاهان به نمايش گذاشته بودند، حال بايد رودرروي پيروزي آماده اي قرار بگيرند. شهرداري با قرار گرفتن در رتبه شانزدهم خطر سقوط را شديداً احساس مي كند و اين وضع مي تواند به جذابيت هاي بازي بيفزايد. برنامه ديدارهاي هفته بيست وششم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
پنجشنبه: 19/12/89
¤ راه آهن شهرري- ذوب آهن اصفهان (ساعت 30:15)
¤ سايپا البرز- استقلال تهران(ساعت 30:17)
جمعه- 20/12/89
¤ سپاهان اصفهان- نفت تهران (ساعت 30:15)
¤ نفت آبادان- استيل آذين (ساعت15:16)
¤ پيروزي تهران- شهرداري تبريز (ساعت 30:17)
شنبه: 21/12/89
¤ تراكتورسازي تبريز- مس كرمان(ساعت 15:16)
¤ صباي قم- پاس همدان (ساعت15:16)
يكشنبه: 22/12/89
¤ پيكان قزوين- فولاد خوزستان (ساعت 15:16)
¤ شاهين بوشهر- ملوان انزلي (ساعت 15:16)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كاپيتان اسبق تيم ملي درگذشت
امير مسعود برومند كاپيتان اسبق تيم ملي و پيشكسوت فوتبال ايران دار فاني را وداع گفت. وي به دليل بيماري در بيمارستان بستري بود و سه شنبه شب درگذشت.دكتر هاشميان رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال در اين باره گفت: برومند يك هفته قبل پيش به دليل عفونت ريه و التهاب عضله قلب به بيمارستان منتقل شده بود كه متاسفانه سه شنبه با دار فاني وداع كرد. مراسم تشييع بازيكن اسبق تيم ملي ساعت 9 صبح روز جمعه در ورزشگاه شهيد شيرودي انجام مي شود و پس از اين پيشكسوت فوتبال ايران در بهشت زهرا (س)آرام مي گيرد.
شانس بالاي تركي براي قضاوت در دربي
كميته داوران در نظر دارد محسن تركي را به عنوان داور دربي هفتادم تهران معرفي كند. خبرهاي دريافتي از كميته داوران حكايت از آن دارد كه تركي بيشترين شانس را براي قضاوت در بازي سنتي استقلال و پيروزي داراست و بر همين اساس در چند هفته اخير نه بازي هاي استقلال را قضاوت كرده و نه بازي هاي پيروزي را! تركي پيش از اين نيز 2 بار بازي تيم هاي استقلال و پيروزي را سوت زده است.
ايران در رده چهل و سوم جهان
آخرين رده بندي تيم هاي ملي فوتبال جهان كه از سوي فيفا اعلام شد در آن تيم ايران با 574 امتياز و يك پله صعود، در مكان چهارم آسيا و چهل و سوم جهان قرار گرفت.تيم ملي در رده بندي قبلي با 571 امتياز در رده چهل و چهارم ايستاده بود و حالا سه امتياز بيشتر نسبت به رنكينگ قبلي كسب كرده است.
محروميت 22 بازيكن از مسابقات هفته بيست و ششم
سازمان ليگ برتر اسامي محرومان هفته بيست و ششم مسابقات ليگ برتر را اعلام كرد كه بر اين اساس22 بازيكن از 14 تيم ليگ برتري از همراهي تيم هايشان محروم هستند. بر اساس اعلام سازمان ليگ برتر در هفته بيست و ششم ، 14 تيم از 18 تيم ليگ برتربا محروميت بازيكنان خود روبرو هستند كه در اين ميان تيم ملوان بندرانزلي مثل هفته گذشته بيشترين بازيكن محروم را به خود اختصاص داده است.در جمع محرومان هفته، عليرضا حقيقي دروازه بان پيروزي و مرتضي ايزدي بازيكن نفت تهران تا اطلاع ثانوي و مهرداد اولادي مهاجم ملوان با محروميت انضباطي روبرو هستند.
فدراسيون فوتبال بر سر دوراهي مجيد و حميد
در حالي كه از مجيد جلالي به عنوان يكي از گزينه هاي اصلي سرمربيگري تيم اميد نام برده مي شود مسئولان فدراسيون فوتبال از حميد استيلي نيز براي هدايت اين تيم برنامه خواسته اند تا برنامه اين دو مربي را در كميته فني فدراسيون فوتبال مورد ارزيابي قرار دهند و در نهايت سرمربي اميد را انتخاب كنند. علي كفاشيان در گفت و گو با خبرگزاري فارس اين خبر را تاييد كرد.
4 گزينه براي سرمربيگري پاس همدان
4 گزينه جديد براي سرمربيگري تيم فوتبال پاس همدان معرفي شدند. محمد حسين ضيايي سرمربي اسبق تيم صبا، فرهاد كاظمي سرمربي كنوني كاوه تهران، اكبر ميثاقيان سرمربي اسبق تيم ابومسلم و راه آهن و داود مهابادي 4 گزينه ديگر مدنظر پاس هستند كه در صورت عدم توافق با مديرروستا يكي از آنها جانشين محمود ياوري سرمربي مستعفي پاس خواهد شد.
مربي كريمي در تابستان مي رود
دو روز پس از آنكه مسئولان بايرن مونيخ اعلام كردند به همكاري با فان خال در تابستان آينده پايان خواهند داد، مسئولان شالكه نيز عنوان كردند به همكاري با فليكس ماگات خاتمه مي دهند. مطابق اين گزارش مديران شالكه و ماگات 57 ساله كه علي كريمي ، بازيكن ايراني را در اختيار دارند براي قطع همكاري در تابستان به توافق رسيدند.
نويدكيا 3 هفته ديگر به تركيب سپاهان برمي گردد
كاپيتان تيم فوتبال سپاهان تا سه هفته ديگر هم نمي تواند براي اين تيم به ميدان برود.محرم نويدكيا كه در جريان بازي سپاهان با استقلال با مصدوميت روبرو شد همچنان بايد به درمان خود ادامه دهد. درحالي كه تصور مي شد اين بازيكن به بازي دوم سپاهان در ليگ قهرمانان آسيا برسد، وي بازي با الجزيره را هم از دست داده است.
وي تا سه هفته ديگر نمي تواند با تيم تمرين كند.
استفاده از دوربين روي خط دروازه در جام جهاني
رئيس فيفا وعده داد در صورت يافتن سيستم مناسب در جام جهاني 2014 ازتكنولوژي دوربين روي خط دروازه استفاده خواهد شد. بلاتر پس از نشست اتحاديه جهاني فوتبال گفت: استفاده از دوربين روي خط دروازه مي تواند به داوران كمك كند. اين موضوع را به صورت آزمايشي امتحان خواهيم كرد و در صورت موفقيت مي توانيم در جام جهاني 2014 از آن استفاده كنيم. همه چيز بستگي به كاركرد اين تكنولوژ ي و نظر كارشناسان دارد و در صورتي كه چراغ سبز آنها را بگيريم مي توان در جام جهاني مورد استفاده قرار گيرد.

 



انتخابات امروز برگزار مي شود رقابت ايراني ها براي كسب كرسي در كنفدراسيون وزنه برداري آسيا

انتخابات كنفدراسيون وزنه برداري آسيا امروز برگزار مي شود تا رئيس، دبيركل، نواب رئيس، اعضاي هيئت اجرايي و اعضاي كميته هاي اين كنفدراسيون براي 4 سال انتخاب شوند.
به همين منظور از كشورمان علي مرادي، حسين رضازاده، داراب رياحي، مصطفي حكمت پور و اصغر شهابي به عنوان نامزد پست هاي مختلف در ازبكستان حضور دارند تا بخت خود را براي به دست آوردن كرسي هاي مهم كنفدراسيون وزنه برداري آسيا امتحان كنند.
در اين ميان همه نگاه ها در ابتدا به آرايي است كه اعضاي حاضر در اجلاس كنفدراسيون وزنه برداري آسيا به علي مرادي، دبير كل فعلي وزنه برداري آسيا مي دهند. اگر مرادي به عنوان رئيس يا دبيركل كنفدراسيون وزنه برداري آسيا انتخاب شود، حسين رضازاده، ديگر اجازه حضور در انتخابات را نخواهد داشت چراكه هر كشور فقط مي تواند يك نماينده در هيئت اجرايي داشته باشد، اما در غير اينصورت، رئيس فدراسيون وزنه برداري كشورمان مي تواند در دو انتخابات نواب رئيس و عضويت در هيئت اجرايي شركت كند. رضازاده يكي از 16 نامزد نايب رئيسي كنفدراسيون وزنه برداري آسياست كه از ميان آنها 6 نفر براي اين پست انتخاب خواهند شد. براي عضويت در هيئت اجرايي هم 27 نفر نامزد شده اند كه از ميان آنها نيز فقط 6 نفر معرفي مي شوند.
در ادامه انتخابات امروز 26 نامزد براي كميته فني، 18 نامزد براي كميته تحقيقات و پژوهش، 9 نامزد براي كميته پزشكي و 7 نامزد براي حسابرسي كنفدراسيون وزنه برداري آسيا رقابت مي كنند كه از كشورمان داراب رياحي، مصطفي حكمت پور و اصغر شهابي به ترتيب براي عضويت در كميته هاي فني، تحقيقات و پژوهش و پزشكي ثبت نام كرده اند.

 



هفته بيستم ليگ برتر بسكتبال نصف جهان ميزبان اصفهاني ها

هفته بيستم ليگ برتر بسكتبال عصر امروز (پنجشنبه) با ديدار حساس بين دو تيم ذوب آهن اصفهان و توزين الكتريك كاشان آغاز مي شود.
هفته بيستم ليگ برتر بسكتبال عصر امروز (پنجشنبه) با انجام 5 ديدار و در غياب مهرام مدافع عنوان قهرماني آغاز خواهد شد. در حساس ترين ديدار اين هفته دو تيم اصفهاني توزين الكتريك كاشان و ذوب آهن اصفهان به مصاف يكديگر مي روند. اين ديدار كه در اصفهان برگزار خواهد شد از اين جهت حساسيت بالايي دارد كه ذوب آهن براي قهرماني و توزين الكتريك نيز براي قرار گرفتن در بين چهار تيم نخست به پيروزي نياز دارند. اين ديدار در حالي برگزار خواهد شد كه بيشتر بسكتبال دوستان هنوز اتفاق هاي افتاده ديدار رفت را در كاشان فراموش نكرده اند. كاشاني ها كه براي گرفتن انتقام شكست به ناحق ديدار دور رفت عازم اصفهان شده اند، بازيكنان قدرتمندي را در پيش رو دارند كه روز دوشنبه توانسته اند تيم قدرتمند الجلا سوريه را شكست دهند و حالا از اعتماد به نفس بالايي بهره مند هستند.
كوهيان سرمربي تيم ذوب آهن درباره اين ديدار گفت: «اميدوارم تا داوران و ناظر بازي بتوانند از آغاز مسابقه كنترل ديدار را بدست بگيرند تا حاشيه اي اتفاق نيفتد».اين در حالي است كه جوروويچ سرمربي تيم توزين تنها به انتقام شكست در كاشان فكر مي كند و در اين باره نيز گفته است: «در كاشان به ناحق شكست خورديم و در اصفهان انتقام مي گيريم».
برنامه كامل ديدارهاي هفته بيستم به شرح زير است:
¤ ذوب آهن- توزين الكتريك
¤ پتروشيمي- دانشگاه آزاد
¤ راه و تربري- هيئت بسكتبال شهركرد
¤ بانك سامان- شهرداري گرگان
¤ شركت ملي حفاري- ب.آ شيراز

 



پديده جديد اروپا ، رم را حذف كرد آرسنال بازهم قرباني بارسلونا شد

تيم هاي فوتبال بارسلونا و شاختاردو نتسك با برتري مقابل حريفان خود به مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا راه پيدا كردند.
تيم هاي فوتبال بارسلونا سه شنبه شب در چارچوب ديدار برگشت از مرحله يك هشتم رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا در ديداري خانگي مقابل آرسنال با نتيجه 3 بر يك به برتري رسيد تا آرسنال براي دومين سال پياپي توسط بارسلونا از ليگ قهرمانان حذف شود.
گل هاي بارسلونا دراين ديدار را ليونل مسي (48و 71- پنالتي) و ژاوي (69) به ثمر رساندند و تك گل آرسنال را سرخيو بوسكتس (53- گل به خودي) وارد دروازه بارسا كرد. بارسا در بازي رفت با حساب 2 بر يك باخته بود اما با برتري مجموع 4 بر 3 به دور بعد راه پيدا كرد. رابين فن پرسي از آرسنال در دقيقه 56 اين ديدار به دليل دريافت دومين كارت زرد از سوي «ماسيمو بوساكا» از زمين اخراج شد.
شاختاردونتسك در ديگر ديدار برگزار شده سه شنبه شب با نتيجه 3 بر صفر در ورزشگاه خانگي مقابل رم به برتري رسيد. شاختار پديده جديد اين فصل ليگ قهرمانان در بازي رفت با حساب 3 بر 2 به برتري رسيده بود و با مجموع 6 بر 2 به دور بعد راه يافت. گل هاي شاختار دراين ديدار را ويليان (18 و 58) و ادواردو داسيلوا (87) به ثمر رساندند. رم در دقيقه 25 اين ديدار يك پنالتي را توسط ماركو بوريلو از دست داد.
قهرمانان يوفا به مصاف هم مي روند
دور رفت از مرحله يك هشتم نهايي مسابقات ليگ اروپا با برگزاري ديدار بين تيم هاي زسكا مسكوي روسيه و پورتوي پرتغال به عنوان قهرمانان پيشين اين رقابت ها، پيگيري مي شود.
زسكا، قهرمان رقابت هاي يوفا درسال 2005 در ورزشگاه «لوژنيكي» مسكو با پورتوي پرتغال، قهرمان اين رقابت ها درسال 2003، ديدار خواهد كرد. در ديگر ديدار حساس اين مرحله از رقابت ها، ليورپول كه اين روزها با شكست دشمن هميشگي خود منچستريونايتد در رقابت هاي ليگ برتر انگلستان بر روي ابرها راه مي رود، در زمين براگاي پرتغال با اين تيم روبه رو مي شود. برنامه ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ اروپا به شرح زير است:
¤بنفيكاي پرتغال- پاري سن ژرمن فرانسه
¤ دينامو كي يف اوكراين- منچسترسيتي انگلستان
¤ توئنته هلند- زنيت سنت پترزبورگ روسيه
¤ زسكا مسكوي روسيه- پورتوي پرتغال
¤ آيندهوون هلند- گلاسكورنجرز اسكاتلند
¤ بايرلوركوزن آلمان- ويارئال اسپانيا
¤ آژاكس آمستردام هلند- اسپارتاك مسكو روسيه
¤ براگاي پرتغال- ليورپول انگلستان

 



برگزاري مسابقات جهاني كونگ فو در ايران

رئيس فدراسيون كونگ فو گفت: مسابقات كونگ فو با شركت بيش از 30كشور جهان در استان البرز برگزارمي شود.
علي منتظري اظهار كرد: در مسابقات جهاني سال آينده تاريخ و تمدن رزم ايراني در قالب يك جشنواره بومي و حركات محلي آميخته با رزم براي جهانيان به نمايش گذاشته خواهد شد.
وي گفت: در سال آينده علاوه بر برگزاري مسابقات جهاني كونگ فو در ايران، جشنواره ها و مسابقات بين المللي بسياري توسط كشورمان در بيش از 50 كشور عضو سازمان جهاني توآ در راستاي گسترش اين رشته ايراني در جهان برگزار خواهد شد.

 



تساوي در بيشكك راضي كننده بود صعود اميدها با تك گل بازي رفت

ديدار تيم هاي اميد ايران و قرقيزستان با تساوي بدون گل به پايان رسيد و ملي پوشان ايران با همان تك گل ديدار رفت به مرحله بعدي صعود كردند.
ديدار برگشت تيم هاي اميد ايران و قرقيزستان در چارچوب مرحله انتخابي المپيك لندن از ساعت 12:30 به وقت تهران در حضور 15 هزار تماشاگر در ورزشگاه شهر بيشكك برگزار شد. نيمه اول اين مسابقه در شرايط آب و هوايي گرم و آفتابي با تساوي بدون گل به پايان رسيد. تيم ايران در اين نيمه دو موقعيت خوب را از دست داد.
در نيمه دوم ملي پوشان ايران بازي را هجومي پيش بردند اما در امر گلزني موفق نبودند تا بازي در نهايت با همان تساوي صفر- صفر به پايان برسد.
تيم ايران با توجه به اينكه در مسابقه رفت با يك گل قرقيزستان را شكست داده بود، به مرحله بعدي صعود كرد.

 



اخبار فوتبال جهان

ادامه كار فان خال با بايرن فقط تا تابستان
يك منبع رسانه اي از آخرين تصميمات اتخاذ شده مديران مونيخي در مورد آينده كاري سرمربي هلندي بايرن خبر داد. پس از آنكه روساي باشگاه جلسه اي 4 ساعته برگزاركردند باواريايي ها تصميم به ادامه همكاري با لويي فان خال گرفتند. پس از بحث و تبادل نظر بسيار قرار بر اين شد فان خال كه تا سال 2012 نسبت به مونيخي ها تعهد دارد، تا پايان فصل در مقامش باقي مانده و آنگاه قرارداد خود رافسخ كند. بدين ترتيب باشگاه تا پايان فصل فرصت دارد تا جانشين شايسته اي را براي فان خال كه از تابستان سال 2009 در خدمت مونيخي ها است، بيابد.
وي در اولين فصل حضورش توانست ضمن رساندن سرخ پوشان به ديدار نهايي ليگ قهرمانان اروپا، دو مقام قهرماني بوندس ليگا و جام حذفي به ارمغان بياورد. ولي امسال در دومين فصل حضورش، نتايجي ضعيف در ليگ كسب كرد و هفته گذشته نيز در بازي نيمه نهايي جام حذفي مقابل شالكه نيز حذف شد.
لاليگا اسپانيا، متعادل در خريد و فروش بازيكن
يك روزنامه انگليسي لاليگا اسپانيا را ليگ فوتبال با خريد و فروش هاي متعادل خواند.
در شرايطي كه همه نگاه ها در اوقات پيش از شروع فصل و نيز يك ماه ابتداي سال نو ميلادي (ماه ژانويه؛ موعد نقل و انتقالات زمستاني) به دو تيم رئال مادريد و بارسلونا در اين كشور جنوب قاره سبز معطوف است، عمده تيم هاي لاليگا از توازن نسبي در امر خريد و فروش برخوردار هستند.
جدا از ريخت و پاش هايي كه معمولا همه ساله كهكشاني ها مادريدي راه مي اندازند، بيشتر تيم هاي ماتادورها با مشكلات اقتصادي دست و پنجه نرم مي كنند. از اين رو تلاش دارند متناسب با فروش، اقدام به خريد كنند. اقدامي كه در تيم هاي انگليسي چندان كه بايد شايد به چشم نمي خورد. به موجب آمار موجود قبل از شروع فصل جاري و دوره چهارهفته اي نقل و انتقالات ميان فصل، تيم هاي اين كشور به ميزان 297 ميليون يورو بازيكن فروختند و اندكي بيشتر يعني معادل 311 ميليون يورو خريد بازيكن انجام دادند.
همين آمار مشخص مي كند گردش پول در چرخه اقتصادي 20 تيم لاليگايي، معادل 609 ميليون يورو بوده است.
فابيانو شش هفته خانه نشين شد
مهاجم برزيلي تيم فوتبال سويا اسپانيا در جريان ديدار تيمش برابر اتلتيك بيلبائو مصدوم شد.
لوئيس فابيانو كلمنته مهاجم شماره 10 سويا در جريان شكست دو بر صفر تيمش برابر بيلبائو از ناحيه عضله تاندون به شدت آسيب ديد. پزشك سويا آسيب ديدگي فابيانو را چندان جدي توصيف نكرده و معتقد است كه وي به زودي به تمرينات بازخواهد گشت اما تجويز شش هفته استراحت براي اطمينان از برطرف شدن كامل كشيدگي عضله است.
خيز بلند اوزيل به سوي توپ طلا
مهاجم آلماني تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا از ديد كارشناسان فوتبال براي تصاحب توپ طلاي فيفا خيز برداشته است.
مسعود اوزيل در 27 بازي خود با لباس رئال مادريد 5 گل زده و حداقل 80 پاس منجر به خلق موقعيت گلزني را به ثبت رسانده است. پست اصلي او هافبك تهاجمي است اما روزنامه هاي اسپانيايي علاقه شديدي در قراردادن وي در كنار رونالدو در خط حمله رئال مادريد دارند.
درخشش اخير اوزيل در بازي هاي موفقيت آميز رئال مادريد نزد روزنامه هاي مادريدي كه از قهرماني رئال نااميد شده اند به سوژه خبري نابي تبديل شده تا وي را به عنوان گزينه اول تصاحب توپ طلاي فيفا معرفي كنند.
تاريخ توپ طلاي سال جهان نشان مي دهد كه منابع خبري فرانسه بيشترين تاثير را در انتخاب مرد طلايي سال دارند و بعد از آن نيز ايتاليايي ها و اسپانيايي ها تاثيرگذار بوده اند.
مدافع استراليايي در آستانه انتقال به تيم كره اي
مدافع تيم فوتبال آدلايد يونايتد استراليا براي انعقاد قرارداد با چونام دراگونز به كره جنوبي پرواز كرد.
رابرت كورنتويت، مدافع تيم آدلايد يونايتد استراليا به عنوان آخرين استراليايي كه بخت خود را در ليگ برتر فوتبال كره جنوبي امتحان مي كند، به اميد انعقاد قرارداد با چونام دراگونز به اين كشور سفر كرد.
آدلايد يونايتد اين بازيكن 25 ساله را آزاد اعلام كرد تا به كي ليگ بپيوندد، اما قرارداد 2 ساله وي با اين باشگاه در مراحل پاياني است و بايد مراحل پزشكي خود را طي كند.
گالياني: كاكا بايد سطح توقعش را كاهش دهد
نايب رئيس باشگاه ميلان ايتاليا درخصوص احتمال بازگشت كاكا به خانه سابقش گفت: شرط بازگشت كاكا به ميلان كاهش سطح توقع اين بازيكن است . آدريانو گالياني نايب رئيس 66 ساله باشگاه ميلان ايتاليا گفت: فروش كاكا به رئال مادريد به سود ميلان و به ضرر خود بازيكن بود، قبل از انتقال قطعي در اين خصوص به كاكا هشدار دادم و اطمينان داشتم كه روزهاي خوشي را رد پايتخت اسپانيا تجربه نخواهد كرد. البته او بدشانس هم بود و مصدوم شد، اما رئال مادريد تيمي است كه خيلي ازبزرگان فوتبال در اين تيم موفق نبوده اند و شايد جز زيدان و فيگو هر ستاره بزرگ ديگري كه به اين تيم آمده به سمت فراموشي و افت روحي و جسمي حركت كرده است . گالياني ادامه داد: حال و روز بن زما را ببينيد، اين بازيكن مدام در حال گلزني است، مي درخشد و با همه وجودش در خدمت تيم است، من براي پرس احترام زيادي قايل هستم و به عنوان شريك تجاري او در چندين پروژه بزرگ جهاني قصد دخالت در باشگاهش را ندارم اما حضور نام بن زما در فهرست فروش قطعي رئال مادريد كمال بي انصافي است، كاكا هم وقتي نامش را در فهرست فروش مي بيند انگيزه اي براي درخشش نخواهد داشت.
حمايت اتحاديه انگليس از رياست بن همام در فيفا
اتحاديه فوتبال انگليس طي انتشار نامه اي حمايت قاطع خود را از رياست فيفا محمد بن همام اعلام داشت.
با ارسال نامه اي از سوي اتحاديه فوتبال انگليس به مرد اول فوتبال آسيا محمد بن همام به صورت علني جنگ انگليس با بلاتر كليد خورد. جزيره نشينان كه هنوز و پس از گذشت 3 ماه از شكست در انتخابات ميزبان جام جهاني از دست مقامات فيفا عصباني و دلخور هستند، راه هاي مختلفي را براي تحت فشار قرار دادن سپ بلاتر امتحان كردند. در اين ميان مي شود به بزرگ نمايي در نقاط ضعف قطر و روسيه در جنگ سنگين رسانه اي اشاره كرد كه با هزينه هاي پشت پرده شيخ نشينان خنثي شد. روزنامه پرتيراژ مادريد در مقاله خود ارسال نامه اتحاديه فوتبال انگليس براي بن همام قطري را نوعي اعلان جنگ از سوي بريتانيا به مقصد زوريخ و ساختمان فيفا توصيف كردند.

 



پس از قهرماني در مسابقات كشتي فرنگي يادگار امام(ره)
فرنگي كاران براي مسابقات جهاني آماده مي شوند

ايران قهرمان تورنمنت كشتي فرنگي يادگار امام(ره) شد.
هفتمين دوره رقابت هاي بين المللي كشتي فرنگي يادگار امام(ره) در قم در شرايطي به پايان رسيد كه عبدالمحمد پاپي در 60 كيلو، محسن قاسمي در 74، داود اخباري در 84، امير قاسمي منجزي در 120 كيلوگرم ياسين بهرامي پور در 55 كيلو، علي محمدي در 66 و داود گيل نيرنگ در 96 كيلوگرم به مقام قهرماني رسيدند تا هر 7 مدال طلاي اين رقابتها به كشتي گيران كشورمان برسد.
121 كشتي گير از كشورهاي ايران، روسيه، تركيه، آذربايجان، گرجستان، ارمنستان، قرقيزستان و تركمنستان در اين مسابقات به ميدان رفتند كه در پايان تيم ايران با كسب 70 امتياز به مقام قهرماني دست يافت و تيم هاي قرقيزستان و تركيه به ترتيب دوم و سوم شدند.
نتايج ديدارهاي فينال و رده بندي پاياني مسابقات به ترتيب زير است:
¤ 55 كيلوگرم: ياسين بهرامي پور(ايران) 7-كانيبيك ژولچوبيكوف (قرقيزستان)1
(0-4، 2-0 و 3-1)
¤ 60 كيلوگرم: عبدالمحمد پاپي (ايران)
5-كامران ممدوف (آذربايجان) صفر (1-0، 4-0)
¤ 66 كيلوگرم: علي محمدي(ايران) 5-
عباس محب تاش(ايران) صفر (1-0 و 4-0)
¤ 74 كيلوگرم: محسن قاسمي (ايران)-10
امره كوش (تركيه) صفر (2-0 و 8-0)
¤ 84 كيلوگرم: داود اخباري (ايران) 4-
زائور گاراژايف (روسيه) 1 (2-0 و 2-1)
¤ 96 كيلوگرم: داود گيل نيرنگ (ايران) با ضربه فني مقابل ايلگر گونال (تركيه) پيروز شد.
¤ 120 كيلوگرم: امير قاسمي منجزي (ايران) 2-امين اوزترك(تركيه) صفر
رده بندي انفرادي مسابقات:
55 كيلوگرم: 1-ياسين بهرامي پور (ايران) 2-كانيبيك ژولچوبيكوف(قزاقستان) 3-سامان عبدولي (ايران) و برهان احمداف(آذربايجان) 5- رابر خيراخوسيان (ارمنستان) و رشيد بونياتوف (آذربايجان)
60 كيلوگرم: 1-عبدالحمد پاپي (ايران) 2-كامران ممدوف(آذربايجان) 3-واهرام خاچاطوريان (ارمنستان) و امين سوري (ايران) 5- آرتاك هارتوينان (ارمنستان) و وياچسلاو ژاسته (روسيه)
66 كيلوگرم: 1-علي محمدي(ايران) 2-عباس محب تاش (ايران) 3- افشين بيابانگرد(ايران) و عبدالصمد گونال(تركيه) 5-آتاكان يوكسل(تركيه) و مراد آبولادزه(گرجستان)
74 كيلوگرم: 1-محسن قاسمي (ايران) 2-امره كوش (تركيه) 3-هادي عليزاده و مسعود رشيديان (ايران) 5-تميرلان تاريوف (قرقيزستان) و بابك محبي(ايران)
84 كيلوگرم: 1- داود اخباري (ايران) 2-زائور گاراژايف (روسيه) 3-داود عابدين زاده و مجتبي كريم فر (ايران) 5- ميلاد مجيدي (ايران) و آزات بيشيبيكوف (قرقيزستان)
96 كيلوگرم: 1-داود گيل نيرنگ (ايران)
2-ايلگر گينل (تركيه) 3-محمدرضا اكبري(ايران) و مهدي علياري(ايران) 5-مهدي عسكري زاده(ايران) و تين چتيك توكتوربايف(قرقيزستان)
120 كيلوگرم: 1-امير قاسمي منجزي (ايران) 2-امين اوزترك (تركيه) 3-پارسا نظري و اسماعيل نظري(ايران) 5-اسماعيل گوزل (تركيه) و عباس نوري(ايران)
رده بندي تيمي: 1-ايران 70 امتياز،
2-قرقيزستان 55 امتياز، -تركيه 54 امتياز،
4-روسيه 39 امتياز، 5-آذربايجان 37 امتياز و
6-ارمنستان 28 امتياز
تشريح برنامه هاي تيم ملي كشتي فرنگي تا رقابتهاي جهاني 2011 تركيه
كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان برنامه هاي آماده سازي خود تا زمان اعزام به رقابتهاي جهاني 2011 استانبول را تشريح كرد.
تيم ملي كشتي فرنگي تا پيش از حضور در رقابت هاي جهاني 2011 استانبول 8 مرحله اردو برگزار مي كند كه مرحله اول اردوي فرنگي از روز 6 فروردين ماه سال 90 آغاز مي شود تا كادر فني برنامه هاي خود را براي حضور در پيكارهاي جهاني پيگيري كند.
گفتني است حضور در رقابت هاي جايزه بزرگ گرجستان، باكو آذربايجان و پيتلاسينسكي لهستان نيز از جمله تورنمنت هاي مورد نظر كادر فني در كنار رقابت هاي قهرماني آسيا در ازبكستان است تا در نهايت بهترين نفرات براي رقابت هاي جهاني آماده شوند.
لازم به يادآوري است رقابت هاي كشتي قهرماني 2011 جهان به عنوان گزينشي المپيك 2012 لندن نيمه دوم شهريورماه سال آينده در شهر استانبول تركيه برگزار مي شود.

اولتيماتوم بي جهت به هيچ كشتي گيري نداده بودم
محمدبنا : به اعتقاداتم عمل مي كنم
در هر مسابقه اي كه كشتي گيران ايراني با خارجي ها رودررو مي شدند محمد بنا در پشت ميز كميته فني جام يادگار امام(ره) هم آرام و قرار نداشت و وقتي ياسين بهرامي پور حريف قرقيزش را در يك مصاف نفس گير شكست داد و قهرمان شد، بنا از خوشحالي به روي ميز كوبيد تا تعصبش را به كشتي ايران بيش از پيش نشان دهد.پس از اين مسابقات به گفت وگو با سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران نشستيم. بنا معتقد است كشتي ايران در شرايط خاصي قرارگرفته و مي خواهد تا المپيك، كشتي فرنگي را به روش خاص خودش جلو ببرد؛ روشي كه تا به حال جواب داده است. او همچنين با احترام به منتقدين، اعلام مي كند كه به اعتقادات خودش عمل خواهد كرد تا كشتي فرنگي ايران هم در دنيا آقايي كند، هم نتيجه بگيرد و هم پشتوانه بسازد. گفتگو با محمد بنا در ذيل مي آيد:
پروسه ما تا المپيك يك پروسه رقابتي است
بنا اظهار كرد: از مسابقات يادگار امام(ره) راضي بودم. نفرات جايگزين ملي پوشان اين فرصت را پيدا كردند تا خود را نشان دهند. ما يك پروسه20 ماهه تا المپيك لندن داريم كه يك پروسه رقابتي در همه وزن ها خواهد بود. اگر مي خواهيم در المپيك نتيجه بگيريم بايد اين نتيجه را از رقابت فشرده بين نفرات خودمان به دست آورديم.
وي در مورد بازگشت ياسين بهرامي پور پس از يكي دو سال دوري از سطح اول تيم ملي گفت: قبل از اين حميد سوريان و محسن حاجي پور را داشتيم حالا ياسين بهرامي پور در كنارشان قرار گرفتند و جواني مثل سامان عبدولي هم خود را نشان مي دهد. ما بايد اين روند رقابتي را در همه وزن ها داشته باشيم.
شرايط ما خاص است
بنا در پاسخ به اين سؤال كه چرا در طول يكسال مسابقه اي برگزار نمي شود تا همه مدعيان حضور داشته باشند و يك مدعي جوان بتواند با نفر اول تيم ملي كشتي بگيرد؟ گفت: هر كاري حساب و كتابي دارد. مقايسه يك جوان با نفر اول تيم ملي دست خودش نيست. من 14 نفر را به جام جهاني بردم بقيه هم دلشان مي خواست آنجا كشتي بگيرند اما تشخيص با كسي است كه در نهايت تصميمات او تعيين مي كند تيم چطور قهرمان جهان شود. شرايط ما خاص است. شرايط يك نفر با حميد سوريان يك وضعيت خاص است كه منتقدان هم كم كم اين مسئله را قبول كردند.
يك كشتي گير جوان بايد مرحله به مرحله جلو رود و به يك حدي برسد كه توانايي كشتي گرفتن با سوريان را داشته باشد. اين كشتي گير جوان اول بايد با باقر توكليان و سامان عبدولي مسابقه دهد و اگر از آنها گذشت بيايد با سوريان مسابقه دهد.
سال خوبي بود
سرمربي تيم ملي در اين باره كه آيا اگر فاصله زماني بين جام جهاني و جام يادگار امام(ره) مناسب بود، ملي پوشان را در جام يادگار شركت مي داديد؟ پاسخ داد: برويد از خود كشتي گيران بپرسيد. قرار بر اين بود به جز سوريان و علي اكبري همه در جام يادگار كشتي بگيرند. اولتيماتوم بي خودي هم به آنها نداده بودم. ولي وقتي مي خواستيم به جام جهاني برويم ما به تركيب تيم ها نگاه كرديم كه نفرات خوبي داشتند. ما قهرمان دوره قبل بوديم و ضمن دفاع از قهرماني مي خواستيم سال را براي كشتي ايران خوب تمام كنيم كه به همين خاطر از نفرات اصلي مان به جز سوريان و علي اكبري استفاده كرديم.
چرا ملي پوشان بايد كشتي مي گرفتند؟
بنا ادامه داد: كدام عقل سليم مي گويد پس از 5دور مسابقه سنگين در جام جهاني به فاصله 10روز آنها را بياوريم و در جام يادگار امام(ره) شركت دهيم. چه مي دهيد به اين كشتي گيران كه مي خواهيد همه جا كشتي بگيرند. مهمترين اصل اين است كه تيم ما در بهترين جايگاه دنيا قرار گيرد و به پشتوانه ها هم فرصت داده شود.
نوكر منتقدان هستم اما...
محمدبنا هم از برخي انتقادها نسبت به غيبت ملي پوشان در جام يادگار امام(ره) بر افروخته شده بود در ادامه گفت: من نوكر همه منتقدها هستم اما تا زماني كه محمدبنا مسئول است تصميم خودش را مي گيرد و به آنها عمل مي كند. من به پشتوانه ها ميدان مي دهم و همه را مي بينم اما صرف اين كه يك مسابقه انتخابي داشته باشيم كه همه از جوان گرفته تا ملي پوشان همه در آن شركت كنند نخواهيم داشت. مگر براي مسابقات جهاني دانمارك انتخابي نگذاشتيم؟ ديديد چه شد؟ در 55كيلو 4 نفر و در 60كيلو 6نفر شركت كردند.
ديگر چه مي خواهيد؟
سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در پايان خطاب به منتقدين گفت: آيا من بايد حميد سوريان را در بدترين شرايطش در جام يادگار امام(ره) به روي تشك بياورم تا ببازد؟ از باخت سوريان چه نصيبمان مي شود؟ مگر نتيجه نمي خواهيد؟ مگر بزرگي نمي خواهيد؟ مگر پشتوانه نمي خواهيد؟ ما هم نتيجه مي گيريم، هم كشتي ايران در دنيا بزرگي دارد و هم پشتوانه مي سازيم. پس ديگر چه مي خواهيد؟ همه سفت چسبيده اند كه چرا انتخابي نداريم. اگر كار ما اشتباه بود كه جايگاه كشتي فرنگي ايران اينچنين نمي شد.

كشتي گيران اصلي به دستور كادر فني تيم ملي شركت نكردند
قلاوند: تمام اعتبار كشتي فرنگي ايران از انديمشك است
مربي تيم ملي كشتي فرنگي جوانان در رابطه با مسابقات جام يادگار امام(ره) گفت: سطح مسابقات امسال با توجه به حضور تيم هاي روسيه، ارمنستان، قرقيزستان، آذربايجان، تركيه و گرجستان كه هر كدام يكي از قطب هاي كشتي فرنگي دنيا هستند نسبت به دوره هاي گذشته از كيفيت بسيار بالايي برخوردار بود.
مهرزاد قلاوند اظهار كرد: هرچند كه 11 كشتي گير اصلي ايران به دستور كادرفني تيم ملي از حضور در اين رقابت ها معاف شده بودند اما كشتي گيران درجه دو تيم ملي با اقتدار هرچه تمام در اين مسابقات شركت كردند و در تمامي اوزان صاحب مدال طلا شدند.
وي بيان كرد: كشتي گيران خوزستاني حاضر در اين مسابقات نسبت به سال هاي قبل بسيار بهتر كار كردند. سال گذشته كشتي گيران خوزستاني تنها يك مدال برنز كسب كردند اما امسال موفق به كسب دو مدال طلا و سه نشان برنز شدند.
مربي تيم ملي كشتي فرنگي جوانان ايران گفت: دراين مسابقات دو كشتي گير جوان صاحب مدال شدند كه يكي از آن ها سامان عبدولي بود. سامان كشتي خود را در مرحله نيمه نهايي به كسي باخت كه امسال در المپيك آسيايي گوانگجو صاحب مدال نقره شده بود. اين كشتي گير جوان خوزستاني با اقتدار تمام جنگيد و حتي حريف خود را ضربه فني كرد اما متاسفانه از ديد داور پنهان ماند.
وي ادامه داد: محمد بنا كه در اين مسابقات حضور پيدا كرده بود اذعان داشت كه حق اين كشتي گير ضايع شده است. مطمئن باشيد كه در سال هاي آينده از اين كشتي گير جوان بيشتر خواهيد شنيد.
قلاوند تصريح كرد: در وزن 60 كيلوگرم اين مسابقات جايي كه عبدالمحمد پاپي مدال طلا را كسب كرده بود ديگر كشتي گير خوزستاني به نام امين سوري موفق به كسب مدال برنز شد. تنها وزني كه دو مدال از آن اين كشور شد وزن 60 كيلوگرم بود كه هر دو كشتي گير مدال آور نيز از شهرستان انديمشك بودند.
وي گفت: همچنين در وزن 84 كيلوگرم اين مسابقات مجتبي كريم فر، در دور نيمه نهايي مقابل داود اخباري نفر اول اين وزن، كشتي را واگذار كرد اما با قاطعيت هرچه تمام جنگيد و به مدال برنز دست يافت.
اين مربي انديمشكي بيان كرد: كشتي گيران خوزستاني در اين مسابقات در مجموع پنج مدال كسب كردند كه چهار كشتي گير از شهرستان انديمشك بودند. به نظر من كشتي فرنگي استان منهاي انديمشك جايگاهي ندارد. تمام اعتبار و ارزشي كه كشتي فرنگي كشور به دست مي آورد از آن انديمشك است.
وي گفت: اميدوارم مسئولان استان نگاه بهتري به كشتي انديمشك داشته باشند. كشتي انديمشك اكنون يكي از قطب هاي اصلي كشتي فرنگي ايران و حتي آسيا است.
قلاوند ادامه داد: شهرستان انديمشك، باشگاهي است كه اگر نگرش بهتري نسبت به اين باشگاه داشته باشيم قطعا مي توانيم آينده خوبي براي كشتي فرنگي كشورمان رقم بزنيم و از مسابقات المپيك لندن با دست پر بازگرديم.

 



اخبار ورزش ايران

كوهيان: در بازي سوم شرايط برابر است
سرمربي تيم بسكتبال ذوب آهن گفت: مقابل الجلاء انسجام خوبي را در زمين داشتيم و كنترل بازي در اختيار ما بود. فرزاد كوهيان در مورد پيروزي برابر الجلاء سوريه در بازي برگشت مرحله نيمه نهايي ليگ بسكتبال غرب آسيا اظهار داشت: ديدار بسيار دشواري بود. تيم ما با انگيزه و انسجام خاصي در اين بازي ظاهر شد. وضعيت آسيب ديده هايمان نيز بهتر شده بود و در آمادگي خوبي بودند. وي ادامه داد: بازيكنان ما در اين مسابقه انرژي زيادي را صرف كردند، تا بتوانند پيروز شوند كه اين اتفاق افتاد. مقابل الجلاء انسجام خوبي را در زمين داشتيم و توانستيم كنترل بازي را در اختيار بگيريم و بازيكنان حريف را ببنديم. به نظر من اگر تيم ما شرايط ديدار برگشت را در بازي سوم داشته باشد، شانس 2 تيم براي پيروزي و حضور در فينال برابر خواهد بود. تيم ذوب آهن كه ديدار رفت مرحله نيمه نهايي ليگ غرب آسيا را به الجلاء سوريه واگذار كرده بود، در بازي برگشت به برتري 93 بر 76 دست يافت، تا چهره تيم صعودكننده در بازي سوم كشيده شود.
رئيس فدراسيون جهاني موي تاي به ايران مي آيد
رئيس فدراسيون جهاني موي تاي ميهمان ويژه ايران در مسابقات قهرماني آسيا به ميزباني جزيره كيش خواهد بود. اين رقابت ها براي 26 تا 30 فروردين ماه سال بعد پيش بيني و از چند ميهمان ويژه براي حضور در آن دعوت شده است. معاونت نخست وزير قزاقستان، وزير ورزش تايلند، هيئت رئيسه فدراسيون جهاني به همراه رئيس اين فدراسيون در هنگام برگزاري اين مسابقات ميهمان ايران خواهند بود. نخستين اردوي تيم ملي ايران براي شركت در اين پيكارها از 3 تا 25 فروردين در جزيره كيش برپا مي شود. 13 نفر بعد از مسابقات انتخابي تيم ملي جواز حضور در اين پيكارها را به دست آوردند. در صورت ميزباني مناسب، ايران شانس گرفتن ميزباني مسابقات جهاني موي تاي را نيز به دست مي آورد.
5 ميدان جهاني پيش روي قايقرانان
مسئول كميته روئينگ فدراسيون قايقراني گفت: قايقرانان ما در نيمه اول سال در 5 ميدان جهاني پارو خواهند زد. عمران پورعسگرپرست مسئول كميته روئينگ فدراسيون قايقراني با اشاره به رقابت هاي بين المللي سال آينده گفت: ما براي كسب سهميه المپيك و كسب آمادگي ملي پوشان نيمه اول سال 5 رقابت جهاني (دو دوره در آلمان، اسلووني، سوئيس و انگليس) را براي شركت ملي پوشان در نظر گرفته ايم. وي افزود: ارديبهشت ماه آينده مسابقات قهرماني جهان در آلمان را در پيش داريم و ملي پوشان ما براي كسب آمادگي شركت در رقابت جهاني اسلووني كه انتخابي المپيك نيز به شمار مي آيد راهي آلمان خواهند شد. پورعسگرپرست گفت: تيم ملي در رده سني جوانان نيز در مسابقات جهاني جوانان در انگليس شركت خواهد كرد تا براي شركت در قهرماني آسيا كه مهرماه در كره جنوبي برگزار خواهد شد آماده شود. تيم ملي روئينگ ايران كه به تازگي در قايق تك پارو نيز صاحب مربي خارجي شده است در سال 90 قصد دارد تا سهميه المپيك لندن را در مواد مختلف به دست آورد.
مهماندوست: با يك لشكر مصدوم هم مي توانيم قهرمان جهان شويم
سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: با يك لشكر مصدوم كمتر از دو ماه تا مسابقات جهاني فرصت داريم؛ اما باز هم مي توانيم قهرمان جهان شويم.
رضا مهماندوست اظهار داشت: بعد از اين همه مسابقه يك لشكر مصدوم به تيم ملي رسيده است كه هنگام تمرينات دست من نيستند. وي ادامه داد: نادريان، معتمد، كرمي، حجي زواره و فروغي كيا تحت فشار مسابقات ليگ، جام فجر، باشگاه هاي آسيا، شهر و استان خود مصدوم شده اند. مهماندوست افزود: علاوه بر كسري كاظمي، علي فرهادي نيز به عنوان فيزيوتراپ در كنار تيم ملي قرار گرفته تا به اين همه مصدوم برسند. من نمي توانم ريسك كنم و نيروهايم را در آلمان شركت دهم تا خدايي نكرده وضعيتشان بدتر شود. وي تاكيد كرد: البته آنهايي كه براي اولين بار است به مسابقات بين المللي اعزام مي شوند، حتما بايد شركت كنند چون ديگران را صد بار در رقابت هاي مختلف آناليز كرده ام و آنها را نيز بايد ارزيابي كنم.
انتقاد از فدراسيون بين المللي كشتي پهلواني
عليرضا سليماني و رضا سوخته سرايي دو تن از پيشكسوتان كشتي با نگارش نامه اي به برخي اقدامات فدراسيون بين المللي كشتي پهلواني معترض شدند. در قسمتي از اين نامه كه يك نسخه از آن نيز در اختيار سرويس ورزشي كيهان قرار گرفته، آمده است: وقتي مسابقه بين المللي كشتي پهلواني برگزار شد(سال 1372) محمود دمير- كشتي گير بي اخلاق تركيه- بازوبند پهلواني را بدست آورد، بعد از اين ضايعه بسيار بزرگ، ديگر پهلواني در ايران، مفهوم و معناي خاص خود را دارد؟... يا ندارد؟... متاسفانه فدراسيون
بين المللي ورزش هاي زورخانه اي مسابقاتي همچون مسابقات برگزار شده در سال 1372 را مجددا برگزار كرد و در كشور آذربايجان (اسفند 1387) مجددا بازوبند پهلواني را به دست يك اجنبي بسته است! ظاهرا دست بردار هم نيستند و باز هم اين قبيل فاجعه ها ادامه دارد !
اينجانبان براي آينده ورزش باستاني و كشتي پهلواني بين المللي شديدا نگران هستيم. آيا بايد شاهد تكرار شدن خاطرات تلخ
سال هاي گذشته باشند؟! ما با زبان الكن خويش مي گوييم، نگذاريد اشتباه سال هاي قبل تكرار شود. نگذاريد اجانب در ميان 75 ميليون ايراني، يكه تازي و پهلواني كنند .
تمرينات تيم ملي تنيس از هفته آينده آغاز مي شود
تمرينات تيم ملي تنيس براي حضور در دور دوم مسابقات گروه دوم جام ديويس آسيا اقيانوسيه از هفته آينده آغاز مي شود. به گفته اكبر طاهري سرمربي تيم ملي، از آنجا كه پيروزي بر جزاير پاسفيك در دور دوم و ماندن در گروه دوم جام ديويس از اهميت فراواني برخوردار است فدراسيون تنيس تصميم دارد تمرينات تيم ملي را هرچه زودتر آغاز كند.
اينكه چه كساني دوباره به اردوهاي تيم ملي دعوت شوند، استفاده از بازيكنان خارجي در تمرينات، ديدارهاي تداركاتي و حتي ابقا كادر فني از مباحثي است كه در نشست امروز مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14