(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 اسفند 1389- شماره 19884

با حضور وزير بهداشت انجام شد قدرداني از11 شركت دارويي و غذايي
احمدي مقدم خواستار شد برخورد پليس راهورنسبت به رفتارهاي غيراخلاقي
پيكر پروفسور آقا بزرگ تشييع شد
اختصاص 2 هزار ميليارد تومان بودجه براي توسعه مترو در سال 90
عامل آتش سوزي 27 دستگاه خودرو در قاين دستگير شد
شهردار تهران: از سال 90 ماهيانه يك ايستگاه مترو احداث مي شود
كميته امداد مسئول نظارت برخيريه هاي كشور شد
ورود ميدل باس هاي جديد به ناوگان اتوبوسراني پايتخت
رويدادهاي خارجي
پس از 24سال دوري در كلور اردبيل 2 خواهر در آغوش مادر آرام گرفتند
اين بار در مسير خرم آباد- پل زال اختلال در سيستم ترمز تريلر هوو باز حادثه آفريد
توقيف محموله 360 تني سوخت قاچاق در آب هاي خليج فارس
حوادث كوتاه از كشور
برگزاري مستقل آزمون كارشناسي ارشد مجازي ممنوع شد
توضيح خبر
رواج طلاق در ارتش آمريكا



با حضور وزير بهداشت انجام شد قدرداني از11 شركت دارويي و غذايي

در نخستين دوره جايزه ملي كيفيت غذا و دارو، 11 شركت دارويي و غذايي موفق به دريافت تقديرنامه «اشتهار به كيفيت يك ستاره» شدند.
در مراسم اختتاميه دوره جايزه ملي كيفيت غذا و دارو ايران با حضور دكتر مرضيه وحيددستجردي وزير بهداشت از 23 شركت با اعطاي گواهي نامه اهتمام به كيفيت قدرداني شد.
تقديرنامه اشتهار به كيفيت به متقاضياني اعطا مي شود كه امتيازي بالاتر از حد نصاب دامنه امتيازات تعريف شده براي جايزه ملي كيفيت غذا و دارو ايران كسب كرده اند.
گواهي نامه اهتمام به كيفيت نيز به متقاضياني اعطا مي شود كه امتيازي بالاتر از حد نصاب گواهي نامه و پايين تر از كمترين حد نصاب تقديرنامه كسب كرده اند.
جايزه ملي كيفيت غذا و دارو ايران، نخستين جايزه تخصصي است كه به استناد مصوبات يكصدوچهارمين اجلاسيه شوراي عالي استاندارد، تشكيل شده است.
بر اساس اين مصوبه، همه دستگاههاي اجرايي موظف شده اند تا بر مبناي مدل ملي ارزيابي كيفيت، واحدهاي تابعه خود را ارزيابي و بهترين واحد خود را به جايزه ملي كيفيت ايران معرفي كنند.

 



احمدي مقدم خواستار شد برخورد پليس راهورنسبت به رفتارهاي غيراخلاقي

فرمانده نيروي انتظامي از پليس راهور خواست نسبت به رفتارهاي غيراخلاقي سختگيري كند.
به گزارش فارس سردار اسماعيل احمدي مقدم در همايش رئيسان پليس راهنمايي و رانندگي گفت: متخلفان گمان مي كنند كه پليس راهنمايي و رانندگي به رفتارهاي غيراخلاقي كاري ندارد اما ماموران پليس راهنمايي و رانندگي نسبت به اين تخلفات حساس و سخت گيري كنند.
وي افزود: پليس در سفرهاي نوروزي بايد بدون اغماض و با قاطعيت با متخلفان برخورد كند.
احمدي مقدم اظهار داشت: از سال آينده قانون جديد راهنمايي و رانندگي اجرايي مي شود و پليس بايد در اين زمينه قاطعانه اقدام كند.
فرمانده نيروي انتظامي بااشاره به ميزان كشته هاي رانندگي افزود: با توجه به ابلاغ قانون جديد راهنمايي و رانندگي و هدفمندي يارانه ها بايد سال آينده ميزان كشته ها 10درصد كاهش پيدا كند. با توجه به كاهش 20درصدي مصرف سوخت و افزايش سفر با وسايل نقليه عمومي اين ميزان كاهش كشته ها در سال آينده حتمي است.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: اينكه عده اي مي گويند پليس اگر جريمه نكند حقوق نمي گيرد همگي براي آن است كه عقب نشيني كنيم ولي پليس بايد قانون را با قاطعيت اجرا كند زيرا جريمه ها به حساب خزانه واريز مي شود و هيچ ارتباطي با حقوق پرسنل ندارد.
احمدي مقدم تصريح كرد: تقريبا 50درصد جريمه ها پرداخت مي شود و 30درصد از اين جريمه ها نيز بخشيده مي شود.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: عليرغم پيگيري هاي پليس و استمرار طرح ها در زمينه استفاده از كلاه ايمني چندي است كه شرايط خوبي را در اين زمينه نداريم. پليس بايد در اين زمينه سختگيري كند.
وي ادامه داد: بايد با اجراي طرح هاي جديد استفاده از كلاه ايمني توسط موتورسيكلت سواران به 70درصد برسد و استفاده از كمربند ايمني نيز حداقل 90درصد شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيز با اعلام اينكه برخي تخلفات رانندگي جرم است گفت: با دستگاه قضايي هماهنگي به عمل آمده تا برخي از تخلفات را كه در واقع جرم محسوب مي شوند فرد متخلف به دستگاه قضايي معرفي تا به جرمش رسيدگي شود.
سردار اسكندر مومني افزود: 500 هزار نفر امسال در طرح نوروزي شركت مي كنند و هدف ايجاد شرايطي مناسب براي سفرهاي نوروزي است.
وي اظهار داشت: خواست مردم برخورد قاطع با متخلفاني است كه تخلفات حادثه ساز مرتكب مي شوند.
سردار مومني افزود: 80درصد تصادفات به علت سرعت و سبقت غيرمجاز، انحراف به چپ، صحبت با تلفن همراه و ديگر موارد است. پليس در زمينه اين تخلفات برخورد جدي خواهد داشت و انجام 2 تخلف همزمان موجب توقيف خودرو خواهد شد.

 



پيكر پروفسور آقا بزرگ تشييع شد

پيكر پروفسور حسين آقا بزرگ عضو موسس و هيئت امناي بنياد فردوسي و عضو هيئت علمي دانشگاه تربيت معلم كه دوشنبه به دليل بيماري سرطان، چشم از جهان فرو بست صبح سه شنبه از مقابل دانشگاه تربيت معلم تهران تشييع شد.
پروفسور حسين آقابزرگ طي آخرين آمار رسمي موسسه جهاني اطلاعات علمي (ISI) در سال 2010 با دارا بودن 250 مقاله علمي پژوهشي در نشريه هاي معتبر داخلي و خارجي در جمع يك درصد نخست پژوهشگران جهان در رشته هاي گوناگون علمي قرار گرفت.
اين چهره علمي كشور در 16 تيرماه 1327 در شهر تهران ديده به جهان گشود و مدارج علمي خود را در دانشگاه تهران و دانشگاه فلوريداي آمريكا تا مقطع فوق دكتري به پايان رساند و در طول حيات علمي خود، 25 كتاب درسي دانشگاهي و 250 مقاله علمي پژوهشي به يادگار گذاشت.
پروفسور حسين آقابزرگ داراي عناوين پژوهشگر برگزيده نوزدهمين جشنواره بين المللي خوارزمي در سال 1384 و پژوهشگر برتر كشوري در هفتمين جشنواره پژوهش و فناوري كشور در سال 1385 بوده است.
پيكر مرحوم حسين آقابزرگ روز سه شنبه از مقابل دانشگاه تربيت معلم تهران با حضور دانشگاهيان و خانواده اين مرحوم تشييع شد.دو مراسم يادبود جداگانه براي اين استاد فقيد در روزهاي 19 اسفند ماه در مسجد حجت بن الحسن و 22 اسفند ماه در مسجد صاحب الزمان برپا مي شود.

 



اختصاص 2 هزار ميليارد تومان بودجه براي توسعه مترو در سال 90

دولت سال آينده يك هزار و 62 ميليارد تومان بودجه عمومي براي توسعه مترو اختصاص داده است.
محمد رويانيان رئيس ستاد مديريت حمل ونقل و سوخت كشور در نشست مديران عامل قطار شهري كلان شهرها با اعلام مطلب فوق افزود: به همين ميزان نيز شهرداري ها بايد اعتبار اختصاص دهند.
كه بدين ترتيب اعتبار مترو در بخش عمومي به بيش از 2 هزار ميليارد تومان مي رسد.
وي با بيان اينكه از اين ميزان بودجه حدود 300 ميليارد براي تهران در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: از سوي ديگر در بخش يارانه بليط مترو نيز دولت سال آينده، حدود 400 ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده كه بخش عمده اي از آن متعلق به تهران است.
رويانيان با اشاره به اعلام بليت 975 توماني براي مترو در سال آينده نيز گفت: اين عدد به هيچ عنوان درست نيست و تصور مي كنيم شايد نصف آن درست باشد كه بخشي از آن را بايد دولت و بخشي را شهرداري به صورت يارانه پرداخت كند تا فشاري به مردم نيايد.
وي با تاكيد بر اينكه اعتبارات اختصاص يافته توسط دولت و شهرداري براي توسعه مترو به هيچ عنوان كافي نيست، گفت: اينكه بخواهيم حمل ونقل را آزاد كنيم كار درستي است، اما زماني اين امر امكانپذير است كه مردم نيز توان بالا در پرداخت داشته باشند.
مديرعامل شركت مادر تخصصي حمل ونقل ريلي كشور تاكيد كرد: تنها راه تحول بنيادين در حمل ونقل آزاد كردن نرخ حمل ونقل و سود ده كردن آن است.
وي عمده ترين مشكل در توسعه قطار شهري هاي كشور را كمبود منابع اعلام كرد و گفت: در حالي كه در روسيه عمر مترو 100 سال است، متوسط عمر مترو در كشور ما حدود 15 سال است. اين در حالي است كه متوسط عمر مترو در كشورهاي صاحب اين فناوري حداقل 80 سال است، بدين ترتيب مي توان نتيجه گرفت مترو در كشور ما بسيار جوان است.
رويانيان با اشاره به اينكه در مسكو با 100 سال سابقه تنها 150 كيلومتر و در مادريد اسپانيا با 93 سال سابقه تنها 130 كيلومتر احداث شده است، گفت: اين در حاليست كه ساخت مترو در كشور طي 25 سال گذشته 110 كيلومتر بوده است. وي با تاكيد بر اينكه بايد تلاش كنيم تا با جهش، مترو را در كشور عليرغم جوان بودن به پيش ببريم، گفت: مشكل كمبود منابع مالي و نبود استاندارد و انسجام و سياست هاي واحد در بخش هاي مختلف مترو دو امري است كه بايد به طور جدي در اين زمينه ورود كرد.

 



عامل آتش سوزي 27 دستگاه خودرو در قاين دستگير شد

قاين- خبرنگار كيهان:
آتش سوزي خودروهاي سبك و سنگين كه در سالهاي اخير موجب نگراني مردم و مسئولان شهرستان قاين بود با دستگيري عامل اصلي اين اقدام خرابكارانه پايان يافت.
فرمانده انتظامي قاينات با اعلام اين خبر گفت: آتش زدن خودروها كه طي سالهاي اخير دغدغه اصلي مسئولان و موجب نگراني مردم شهرستان بود به طور مستمر در دستور كار قرار داشت اما به لحاظ اقدامات مقطعي از ناحيه متهم در سال هاي اخير نتايجي حاصل نمي شد تا اينكه در آخرين مرحله اي كه مجدداً دو دستگاه خودرو با همان شگرد هميشگي مورد حريق قرار گرفت و پيرو گزارش شهروندي در اعلام مشاهده فرد مورد نظر در اطراف همان خودروها تيم عملياتي پليس آگاهي وارد عمل شد و با اطلاع از نگهداري مواد مخدر در منزل وي اقدام به بازرسي از منزل وي نمود كه منجر به كشف مقداري مواد مخدر از نوع كريستال گرديد و اين امر به مأمورين كمك كرد تا بتوانند با ادله به دست آمده و مدارك ديگر تحقيقات را در خصوص آتش سوزي خودروها ادامه دهند كه در نهايت متهم به آتش زدن 27 دستگاه خودرو سبك و سنگين در شهر قاين اعتراف كرد و تحويل مقامات قضايي شد.
سرهنگ ناصر احمدي در ادامه از دستگيري سارق 2 دستگاه پرايد در قاين خبر داد و افزود خودروهاي سرقتي كه از خيابان امام قاين سرقت شده بود پس از سرقت به شهرهاي مشهد و زابل انتقال يافته است.
وي افزود: سارق اصلي اعتياد به مواد مخدر دارد و در اختيار مقامات قضايي قرار گرفته است.

 



شهردار تهران: از سال 90 ماهيانه يك ايستگاه مترو احداث مي شود

شهردار تهران گفت: قول مي دهيم در سال 90 ماهيانه يك ايستگاه مترو احداث شود.
به گزارش فارس، محمدباقر قاليباف درمراسم بهره برداري همزمان از پل تقاطع بزرگراه آزادگان-حكيم و پل هاي تقاطع بزرگراه همت با بلوارهاي گل ها، كاج و ارغوان، در جمع خبرنگاران درخصوص ديدار با مقام معظم رهبري و توسعه فضاي سبز شهر تهران اظهار داشت: روز سه شنبه افتخاري براي شهرداري تهران بود كه در يكي از بزرگترين بوستان هاي شهري اولين نهال به دست رهبر معظم انقلاب كاشته شود. وي با اشاره به آلودگي هواي شهر تهران گفت: يكي از دغدغه هاي شهرداري كاهش آلودگي شهر تهران است و تلاش بي وقفه اي در اين خصوص انجام شده است.
قاليباف بيان داشت: تاكيدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه فضاي سبز موجب شد برنامه ريزي دقيق تري در اين خصوص انجام شود.
وي در ادامه اين مراسم گفت: روز يكشنبه لايحه اي را به شوراي شهر تهران ارسال كرديم كه براساس آن ايجاد فضاهاي سبز در شهر تهران افزايش يابد.

 



كميته امداد مسئول نظارت برخيريه هاي كشور شد

سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) از امضاي تفاهم نامه ميان كميته امداد و وزارت كشور خبر داد و گفت: در صورت ابلاغ اين تفاهم نامه كميته امداد مسئول نظارت بر خيريه هاي كشور مي شود.
حسين انواري افزود: وزارت كشور به كميته امداد پيشنهاد داده است تا نظارت بر خيريه هاي حمايتي را برعهده بگيرد، كميته امداد هم اعلام كرده است كه مي تواند خيريه هايي را كه ثبت رسمي دارند تحت نظارت خود قرار دهد.
وي اظهار كرد: متأسفانه تعداد خيريه هاي غير رسمي در كشور بسيار است و آماري از آنها موجود نمي باشد ولي كميته امداد آمار خيريه هاي رسمي را دارد و با آنها همكاري مي كند.
انواري به مهر گفت: هنوز از سوي وزارت كشور براي آغاز اين نظارت دستوري به كميته امداد ابلاغ نشده است.

 



ورود ميدل باس هاي جديد به ناوگان اتوبوسراني پايتخت

مديرعامل و عضو هيئت مديره شركت اتوبوسراني تهران و حومه از ورود ميدل باس هاي جديد به ناوگان اتوبوسراني تهران خبر داد.
پيمان سنندجي با بيان اين كه اولين سري ميدل باس هاي جديد كه در اجراي طرح نوسازي ناوگان ميني بوسهاي فرسوده تحويل متقاضيان شده از 20 اسفند وارد چرخه خدمت رساني به شهروندان تهراني مي شود، گفت: خودروهاي ميدل باس ظرفيت حمل 24 نفر مسافر به صورت نشسته را دارد و با كمك دولت و شهرداري تهران با تسهيلات ويژه به متقاضيان بخش خصوصي واگذار شده است، ميدل باس هاي مذكور به صورت گردشي و با كرايه دو هزار ريال در خدمت شهروندان خواهند بود.
براساس اين گزارش، ميدل باس هاي جديد با تعداد 45 دستگاه در مسير خط گردشي ميدان محمديه از ميدان محمديه، خيابان خيام، امام خميني(ره)، و از ميدان امام خميني(ره)، خيابان باب همايون، خيابان صوراسرافيل، خيابان ناصر خسرو، سعدي جنوبي، اكباتان، ميدان بهارستان، خيابان اميركبير، چهارراه سرچشمه، خيابان شهيد مصطفي خميني، چهارراه مولوي، خيابان مولوي، ميدان محمديه به مسافران خدمات رساني مي كنند.
همچنين تعداد 15 دستگاه در مسير پايانه (دولت آباد- مترو جوانمرد) اقدام به جابه جايي مسافر مي كنند كه در مسير رفت اين خط از پايانه قدس، بلوار قدس، بلوار دولت آباد، فلكه اول دولت آباد، خيابان شهيد علي نواز، بلوار بسيج، بلوار كميل، ميدان مادر، بلوار كميل، مترو جوانمرد قصاب مي گذرد و در مسير برگشت از مترو جوانمرد قصاب، بلوار كميل، ميدان نماز، بلوار كميل، بلوار بسيج، تقاطع فداييان اسلام، خيابان فداييان اسلام، خيابان پروين اعتصامي، فلكه اول دولت آباد، بلوار دولت آباد، بلوار قدس، پايانه قدس به مسافران خدمات رساني مي كنند.
سنندجي در پايان اعلام كرد: از ابتداي سال آينده به تدريج نسبت به جايگزيني ميدل باس هاي جديد و نوسازي ناوگان ميني بوسراني تحت نظارت شركت واحد اقدام و تعداد بيشتري ميدل باس به صورت گردشي در خطوط مختلف مشغول به فعاليت مي كنند.

 



رويدادهاي خارجي

پرواز يك خانه

تيمي از دانشمندان و مهندسان با همكاري شبكه تلويزيوني نشنال جغرافي موفق شدند با الهام از كارتون «بالا» خانه اي را با استفاده از 300 بادكنك رنگي در آسمان به پرواز درآورند.
به گزارش مهر، اين تيم موفق شدند خانه اي به مساحت 9/4 در 9/4 متر و ارتفاع 5/5متر را با استفاده از 300 بادكنك رنگي 5/2 متري در آسمان به پرواز درآورند.
براساس گزارش تلگراف، اين خانه به همراه بادكنكهاي رنگي در حالي كه يك خلبان بالن سوار آن بود توانست تا ارتفاع 04/3 كيلومتري (10هزارپايي) بالا برود و حدود يكساعت پرواز كند.

 



پس از 24سال دوري در كلور اردبيل 2 خواهر در آغوش مادر آرام گرفتند

پس از 24 سال دوري و غربت، 2 خواهر در شهر كلور در استان اردبيل در آغوش مادر آرام گرفتند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، با همت سازمان ثبت احوال كشور و بهزيستي تهران عهديه و مهديه دو خواهر گم شده بعد از 24 سال به موطن خود بازگشته و با چشماني اشكبار در كنار مادر آرام گرفتند.
24 سال پيش اين دو خواهر به همراه پدرشان از شهر كلور به سمت تهران حركت كرده بودند كه در ميانه راه بر اثر تصادف پدرشان در دم فوت كرد و اين دو كودك به سازمان بهزيستي تحويل داده شدند و در تهران تحت مراقبت اين مجموعه پرورش يافته و بزرگ شدند.
اين دو خواهر در حالي كه بدون اطلاع از گذشته خود در تهران مشغول زندگي و تحصيل بودند، كيلومترها دورتر مادر اين دو دختر چشم انتظار فرزندان گم شده خود بود، و در 24 سال گذشته هيچ خبري از آنها نداشت.
تلاش مادر و فرزندان در اين سال ها براي پيدا كردن هم بي نتيجه ماند تا اين كه مهديه و همسرش با تلاش بسيار به كمك سازمان ثبت احوال و بهزيستي موفق به يافتن خانواده خود شد.
اين دو خواهر كه هم اكنون 26 ساله هستند ديروز به كلور آمدند و در آغوش مادر خود آرام گرفتند و بعد از اين سال هاي غربت با او درد دل كرده و از خاطرات و گذشته خود براي مادر تعريف كردند. در جريان اين اتفاق خانواده ها، بستگان و اهالي كلور از دو خواهر گم شده به خوبي استقبال كرده و نذر و نيازهاي چند ساله خود را ادا كردند.

 



اين بار در مسير خرم آباد- پل زال اختلال در سيستم ترمز تريلر هوو باز حادثه آفريد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
تريلر هوو بر اثر نقص فني در سيستم ترمز، راننده خود و سه مسافر اتوبوس را كشت و 11 تن را روانه بيمارستان كرد.
جانشين پليس راه لرستان افزود: در اين حادثه كه در محل عوارض آزادراه خرم آباد- پل زال واقع در چهار كيلومتري خرم آباد رخ داد، تريلر هوو حامل ورق آهن بر اثر نقص فني سيستم ترمز به شش دستگاه اتوبوس، كشنده و تانكر برخورد كرد كه موجب مرگ دو نفر از مسافران داخل اتوبوس و يك فرد ديگر از مسافران كه در حال عبور بود، شد.
سرهنگ سيدمحمود حسيني افزود: تريلر هوو ابتدا به يك دستگاه اتوبوس برخورد كرد و شدت آن به حدي بود كه به يك دستگاه اتوبوس ديگر نيز كوبيد و بر اثر اين حادثه، علاوه بر سه كشته، 11 نفر از مسافران مجروح شدند.
جانشين پليس راه لرستان افزود: شدت برخورد تريلر هوو به حدي بود كه پس از برخورد با دو دستگاه اتوبوس، دوباره برگشت و به دو دستگاه كشنده و دو دستگاه تانكر عراقي كه در پاركينگ عوارضي متوقف بودند اصابت كرد و به آنها خسارت وارد كرد.
سرهنگ حسيني گفت: نقص فني سيستم ترمز تريلر هوو در شيب منتهي به عوارض موجب بروز حادثه شده است.

 



توقيف محموله 360 تني سوخت قاچاق در آب هاي خليج فارس

در بازرسي از يك كشتي حامل سوخت در آب هاي جنوبي كشور، مقدار 360 تن سوخت قاچاق كشف و ضبط شد.
به گزارش اقتصاد پنهان، برابر اعلام كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان، ماموران درياباني استان براساس گزارشات واصله، با همكاري پرسنل منطقه يكم نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، يك فروند كشتي حامل سوخت را در آب هاي ساحلي استان هرمزگان توقيف كه در بازرسي از آن مقدار 360 تن سوخت قاچاق كشف شد.
محموله كشف شده، ضبط و پرونده متشكله به همراه مالك اماراتي و شش خدمه غيرايراني كشتي، تحويل مراجع ذي صلاح شد.
براساس اين گزارش: اين اقدام در راستاي تحقق مصوبات ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز و كميسيون استان هرمزگان و نيز ابلاغ همكاري ستاد كل نيروهاي مسلح انجام گرفته است.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 85 كيلو مرفين
سمنان-خبرنگاركيهان: مقدار 85 كيلو ماده مخدر مرفين كه توسط يك دستگاه تريلي در حال انتقال به خارج از مرزهاي كشور بود با هوشياري ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شناسايي و عوامل دست اندركار آن دستگير شدند.
در اين رابطه 5 نفر دستگير و 2 خودرو توقيف شدند.
كشف 5/4ميلياردريال كالاي قاچاق
يزد-خبرنگاركيهان: ماموران انتظامي طبس از دو كاميون كه از استان هاي جنوبي عازم خراسان بودند بيش از 15 تن انواع لباس و البسه با مدارك جعلي را كشف و ضبط كردند.
در اين رابطه دو متهم دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
كشف 770 هزار موادمحترقه
مشهد-فارس: در راستاي اجراي طرح عملياتي تشديد برخورد با تهيه و توزيع كنندگان موادمحترقه و در آستانه چهارشنبه آخر سال با همكاري سازمان بازرگاني، بسيج و نيروي انتظامي ضمن برخورد با توزيع كنندگان مواد محترقه بيش از 770 هزار قلم انواع موادمحترقه طي يك ماه گذشته در شهرستان هاي خراسان رضوي كشف شد.
دستگيري سارق سيم برق
شاهرود-خبرنگار كيهان: با توجه به سرقت هاي هوايي از شبكه هاي برق شهرستان شاهرود و وارد آوردن خسارات مالي زياد به اداره برق و مشتركان و كارآگاهان موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و با انجام تحقيقات گسترده و نامحسوس متهم را دستگير كردند.
طي بازجويي متهم به 36 فقره سرقت سيم و كابل برق اعتراف كرد.
كشف 26 هزار موادمحترقه
اصفهان-خبرنگاركيهان: ماموران انتظامي اصفهان حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودروي وانت نيسان مشكوك و آن را متوقف كرده و در بازرسي از آن تعداد 26 هزار و 130 عدد انواع موادمحترقه و آتش زا كشف و ضبط كردند.
در اين رابطه راننده خودرو دستگير و خودروي وي نيز توقيف شد.
كشف 345هزار موادمحترقه
زنجان-خبرنگاركيهان: به منظور پيشگيري از حوادث تلخ چهارشنبه آخر سال و در جريان طرح هاي ويژه كنترل موادمحترقه، ماموران پليس آگاهي شهرستان زنجان از يك دستگاه خودرو 345هزار و 200عدد انواع موادمحترقه كشف نمودند.

 



برگزاري مستقل آزمون كارشناسي ارشد مجازي ممنوع شد

مديركل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به پذيرش دانشجوي ارشد مجازي از طريق برگزاري كنكور كارشناسي ارشد، گفت: پس از تاريخ برگزاري كنكور ارشد 90 هيچ دانشگاهي مجاز به برگزاري آزمون مجازي نيست.
دكتر حسني در گفت وگو با ايسنا در خصوص برگزاري آزمون مجازي توسط برخي از دانشگاهها پس از برگزاري كنكور ارشد 90 گفت: اگر دانشگاهي قبل از آزمون ارشد ثبت نام را انجام داده است، اشكالي ندارد كه آزمون برگزار كند.وي خاطرنشان كرد: در واقع دانشگاههايي كه درخواست كننده برگزاري آزمون اختصاصي مجازي زير نظر سازمان سنجش بودند تنها تا قبل از برگزاري آزمون كارشناسي ارشد مي توانستند آزمون برگزار كنند.

 



توضيح خبر

پيرو چاپ خبري تحت عنوان «دستگيري يكي از شهرداران سابق فولادشهر» در كيهان مورخ 16بهمن ماه سال جاري روابط عمومي شهرداري اين شهر در نامه اي به كيهان اعلام كرد: فرد مورد نظر، قبل از دستگيري براي پست معاونت شهرداري فولادشهر انتخاب نشده بود.

 



رواج طلاق در ارتش آمريكا

طلاق ميان نظاميان زن ارتش آمريكا شيوع بالايي دارد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيون پرس تي وي، نيروهاي زن ارتش آمريكا علاوه بر روبرو بودن با چالش جنگ و مرگ با چالش ديگري نيز مواجه هستند.
ازدواج هاي اين زنان دو برابر بيشتر از همتايان مرد در ارتش به طلاق ختم مي شود.كارشناسان برآورد مي كنند كه 220 هزار زن در جنگ هاي افغانستان و عراق خدمت كرده اند.
طبق آمار پنتاگون (وزارت دفاع آمريكا)، سال گذشته 8 درصد نيروهاي زن ارتش درخواست طلاق كرده اند در حالي كه فقط 3 درصد نيروهاي مرد ارتش چنين درخواستي داشته اند.اين آمار در حالي منتشر مي شود كه طبق يك نظرسنجي جديد، اكثر آمريكايي ها خواستار خروج تمام نيروهايشان از افغانستان تا سال 2012 هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14