(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 اسفند 1389- شماره 19884

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايام وصل (يادداشت روز)
مركز مطالعات امنيت ملي دانشگاه تل آويو:
اسرائيل در محاصره انقلاب هاي منطقه و ايران هسته اي خفه مي شود
مگس (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
در ديدار با محمد نجار كرزاي: مخالف حضور نيروهاي خارجي در افغانستان هستيم
هيئت دولت: مدارس كشور28 اسفند تعطيل است
شبكه عنكبوت تا اطلاع ثانوي تعطيل است! (خبر ويژه)
هيچي بدتر از اين نيست كه جمهوري اسلامي ديگه ما رو جدي نمي گيره (خبر ويژه)
5 شريك كلاهبردار به تيپ هم زدند (خبر ويژه)
طشت رسوايي شوراي هماهنگي از بام حشمتيه پايين افتاد (خبر ويژه)



ايام وصل (يادداشت روز)

«اسلام» مهمترين نقطه مشترك كشورهاي شمال آفريقا و كشورهاي آسياي جنوب غربي است و نيز جذاب ترين عنصر تعريف كننده فرهنگ و تمدن مردم در اين دو منطقه است. اسلام از آغاز در اين دو منطقه نشو و نما كرده و در طول قرن ها ماندگار بوده است.
قرن ها اين مناطق با هويت اسلامي شناخته شده اند و قرن ها با همين هويت در برابر هجوم نظامي، سياسي و فرهنگي دشمنان خود ايستاده اند.
در طول 14 قرن گذشته، جهان اسلام در دو مقطع در معرض هجوم متراكم تر و متمركزتري قرار گرفت. يكي از اين دو مقطع حمله مغول است كه در سال 618 هجري قمري به وقوع پيوست و بيشترين خسارات را در پي داشت، حمله مغول ها به جهان اسلام و بخصوص حمله آن به ايران در شرايطي صورت گرفت كه از قرن پنجم هجري، غرب جنگ صليبي را عليه مسلمانان شروع كرده بود اين حملات 180 سال يعني نزديك به دو قرن به درازا كشيد و در نتيجه آن، بخش هاي حساسي از جهان اسلام شامل فلسطين، سوريه، لبنان و اردن به تصرف آنان درآمد.
حمله مغول ها در اين شرايط به منزله «ضربه آخر» بود و پس از آن با حمله تاتارها، بيم آن مي رفت كه جهان اسلام به كلي دچار فروپاشي شود اما عليرغم آنكه نزديك به 500 سال، جهان اسلام در اين شرايط سنگين بسر برد دچار فروپاشي نشد البته بسياري از فرصت ها را از دست داد و ويراني هاي بعضاً جبران ناپذيري به آن تحميل گرديد.
جهان اسلام بار ديگر در قرن هاي 19 و 20 ميلادي-13 و 14 قمري- مورد حمله شديد غرب قرار گرفت. فروپاشي امپراتوري عظيم عثماني كه بر بخش وسيعي از جهان اسلام سيطره داشت و نفوذ جدي در اركان دولت هاي جهان اسلام و ايجاد تقابل جدي ميان دولت ها و مردم محصول سياست هاي استعماري در اين دوره بود. غرب در اين دوره دوبار به بهانه جنگ هاي جهاني اول و دوم بخش وسيعي از كشورهاي شمال آفريقا و آسياي جنوب غربي را به تصرف خود درآورد. مراكش، الجزاير، تونس، ليبي، مصر، فلسطين، لبنان، سوريه، اردن و عراق مستقيماً توسط ارتش هاي انگليس، فرانسه و ايتاليا به اشغال درآمدند و با پيدايي «جامعه ملل» كه بعداً به «سازمان ملل» تبديل شد، عنوان اشغالگري به قيمومت تغيير كرد تا انگليسي هاي اشغالگر بتوانند فلسطين را به صهيونيست ها تحويل دهند.
جنگ جهاني دوم و ضربات سنگيني كه به انگليس، فرانسه، ايتاليا و آلمان وارد كرد مانع تداوم اشغال پرهزينه جهان اسلام توسط قدرت هاي اروپايي گرديد و لذا از آغاز دهه 1950 تا اواسط دهه 1970 كشورهاي اسلامي يكي پس از ديگري به استقلال رسيدند و از اشغال مستقيم نظامي رها شدند اما اين يك فريب و اغوا بيشتر نبود چرا كه آمريكايي ها كه از پايان جنگ جهاني دوم به خاورميانه و شمال آفريقا پا گذاشتند، سياست اشغال مستقيم كشورها كه بسيار پرهزينه و كمرشكن بود را به سلطه غيرمستقيم و برپايي رژيم هاي وابسته و مزدور تغيير دادند. از اين به بعد رژيم هايي نظير رژيم پهلوي در ايران، نميري در سودان، آل صباح دركويت، آل خليفه در بحرين، سادات و مبارك در مصر، بورقيبه و بن علي در تونس به ميدان آمدند تا كشورهايشان را بدون نياز به نيروي نظامي آمريكا تسليم ايالات متحده و غرب نمايند.
غرب در فاصله سالهاي 1945 تا 1979 يعني بمدت 35 سال سيطره مطلقي بر كشورهاي شمال آفريقا و آسياي جنوب غربي داشت.
با پيروزي انقلاب اسلامي در ايران در پايان دهه 1970 دگرگوني آغاز شد. رژيم هاي غربي حاكم بر جهان اسلام يكي پس از ديگري در معرض فروپاشي قرار گرفتند. اركان نظاميان وابسته به آمريكا در تركيه متزلزل شد، جعفر نميري در سودان سقوط كرد، انورسادات ترور شد، پيشروي اسرائيل كاملا متوقف و سپس معكوس گرديد و در ساير كشورهاي اسلامي رخدادهاي مهمي نظير اكثريت يافتن اسلام گراها در كشورهايي كه انتخابات و پارلمان داشتند، روي داد.
با پيروزي انقلاب ايران بار ديگر «اسلام» موفقيت خود را در انديشه، تمدن و حاكميت جهان اسلام نشان داد و «حكومت اسلامي» به يك مطالبه عمومي در خاورميانه و شمال آفريقا تبديل گرديد از اين مرحله غرب خود را در برابر وضعيتي حساس ديد و اين در حالي بود كه حالا درجه نفرت كشورها و ملت هاي مسلمان از غرب به خصوص در خاورميانه به اوج خود رسيده و ابزارهاي غرب براي اثرگذاري بر جهان اسلام كارآيي خود را از دست دادند. غرب چاره اي جز اين نديد كه بر چهره زيباي اسلام و حكومت اسلامي رنگي از خون و خشونت بكشد آنان از يك سو به تبليغات شديداً منفي عليه جمهوري اسلامي و اهداف و دستاوردهاي آن روي آوردند تا مسلمانان رغبتي به تكرار تجربه ايران پيدا نكنند از سوي ديگر با برجسته سازي فعاليت ها و افكار گروههاي سلفي نظير القاعده و معادل خواندن آنان با اسلام، انقلاب اسلامي و «اسلام سياسي» درصدد برآمدند تا مبارزه با اسلام و مسلمانان را مخفي و موجه گردانند. اما اشغال افغانستان و عراق توسط آنان و تهديد بقيه كشورهاي اسلامي و به ميان كشيدن پاي خاورميانه جديد كه در واقع تجزيه و تكه پاره كردن جهان اسلام بود، چهره واقعي غرب را در مواجهه با مسلمانان آشكار كرد.
جنگ 33 روزه عليه حزب الله لبنان و 22 روزه عليه مقاومت فلسطين در غزه، ماهيت ضداسلامي و ضدعربي غرب را كاملا برملا كرد. در اين ميان همراهي سران بسياري از رژيم هاي عربي شمال آفريقا و خاورميانه عربي با رژيم صهيونيستي و يا سكوت آنان در اين دو جنگ اثر رواني زيادي در كشورهاي اين دو منطقه برجاي گذاشت هم زمان با توسل غرب به خشونت و جنگ عليه جهان اسلام كه به عمومي شدن خشم مسلمانان نسبت به غرب مي انجاميد، در كشورهاي اسلامي، تجربه هاي گرانقيمتي به وجود آمد. ايران عليرغم فشار بسيار سنگين سياسي، امنيتي، اقتصادي، ديپلماتيك و رسانه اي ماندگار شد و به مراحل بسيار بالايي از علم، امنيت، پيشرفت اقتصادي و بسط تجربه مدني دست پيدا كرد پيشرفت علمي ايران و ارتقاء آن به موقعيت هاي 5 تا 16 در رشته هاي مختلف، اجراي طرح هاي بزرگ اقتصادي در ايران، روي كار آمدن دولتي عميقا مردمي و برگزاري انتخاباتي حيرت انگيز با مشاركت 85 درصدي شهروندان و صيانت از آراء مردم عليرغم به هم پيوستگي صفوف مخالفان خارجي و داخلي بسيار توجه برانگيز بود.
در عين حال مقاومت 9 ساله افغان ها در جنگ با ارتش رعب انگيز سرخ در فاصله سالهاي 1357 تا 1366 و پيروزي بر صدها هزار نظامي مجهز شوروي (سابق) با حداقل امكانات در كشوري با اكثريتي سني، مقابله جانانه 25 ساله حزب اله با اشغالگران اسرائيلي در فاصله سالهاي 1361 تا 1385 و در نهايت وادار كردن نظاميان اين رژيم به عقب نشيني از لبنان در سال 2000 و شكست دادن ارتش افسانه اي اسرائيل در جنگ 33 روزه تجربه موفق ديگري از مقاومت اسلامي بود.
پيروزي جوانان مؤمن در يمن بر رژيم مسلح علي عبدالله صالح و شكست دادن نيروهاي نظامي مشترك يمن، عربستان، اردن و آمريكا در جريان 6 دور جنگ سنگين در فاصله سالهاي 1382 تا 1388 در حالي صورت گرفت كه جوانان گروه «شباب مؤمن» در آغاز راه از دويست نفر تجاوز نمي كردند و امروزه داراي بسيجي قوي مركب از حدود يكصدهزار رزمنده هستند. اين هم يك تجربه اسلامي ديگر بود.
تجربه مقاومت فلسطين در جنگ با رژيم صهيونيستي كه ابتدا در سال 2005 به صورت عقب نشيني ارتش اسرائيل از منطقه غزه جلوه گر شد، در سال 2009 با پيروزي در جنگ سنگين هوايي، زميني و دريايي 22 روزه به اوج خود رسيد و تصوير رژيمي شكست ناپذير را به رژيمي ناتوان تبديل كرد و تجربه ديگري از مقاومت پيروز اسلامي به ثبت رسيد.
غلبه مردم عراق بر اشغالگران آمريكايي در پروسه اي سياسي و واداشتن سران اين كشور به امضاي قرارداد خروج از عراق و سپس دست يافتن به دولتي اسلامي بومي و دگرگون كردن همه ساختارهاي رژيم گذشته و غلبه بر طرح هاي سياسي- امنيتي اشغالگران، تجربه تحسين برانگيزي بود به گونه اي كه آمريكايي ها با صراحت اعتراف كردند براي اولين بار پاي ورقه اي را امضا كرده اند كه بايد در موعدي مقرر سرزميني كه اشغال كرده اند را ترك كنند. البته پس از اين افغان ها نيز در آذر89 توانستند غرب را وادار به امضاي قرارداد خروج كامل از افغانستان تا سال 2014 نمايند.
اين تجربه هاي موفق جهان اسلام كه همه آن ها «تجربه اي اسلامي» به حساب مي آمد و به بلوك مقاومت تعلق داشت اين سؤال را پاسخ داد كه پس از به زير كشيدن رژيم هاي وابسته و اخراج غرب از كشورهاي اسلامي چه فرمول جايگزيني وجود دارد.
در واقع كنار هم قرارگرفتن دو تجربه و دو فضاي عيني، خاورميانه و شمال آفريقا را در شرايط ويژه اي قرار داد تجربه اول بيش از 200 سال استيلاي اسارت بار غرب بر جهان اسلام بود كه مهمترين نتيجه آن خدشه بر هويت اسلامي مردمي در اين كشورها و به تاراج رفتن فرهنگ و تمدن آنان بود تجربه دوم موفقيت هاي بسيار برجسته دنياي اسلام در اين هماوردي بود.
در واقع اين دو تجربه تلخ و شيرين بود كه كشورهاي اسلامي شمال آفريقا و آسياي جنوب غربي را به صورتي پياپي وارد ميدان كرد و تاريخي ترين تحولات پرشتاب را به تصوير كشيد اين البته خود تجربه اي است كه وقتي موفق شد به بخش هاي غيرعرب جهان اسلام كه هنوز مستقيم يا غيرمستقيم در سيطره غرب قرار دارند، هم كشيده مي شود و از اين رو مي توان گفت جهان اسلام با سرعت حيرت انگيزي در حال بازيابي هويت خود و بازتعريف نظام ها و دولت هاي خود مي باشد اين روند قطعاً به پيدايي نظام ها و دولت هايي محبوب و قدرتمند در اين كشورها منجر مي شود نظام هايي كه در خارج از سيطره غرب آزادند و در داخل پيشرفته خواهند بود. در واقع جهان اسلام بعد از حدود 5 قرن هجران و فاصله گرفتن از سرچشمه اينك به وصل مي رسد و از سرچشمه زلال اسلام عزيز سيراب مي شود.
سعدالله زارعي

 



مركز مطالعات امنيت ملي دانشگاه تل آويو:
اسرائيل در محاصره انقلاب هاي منطقه و ايران هسته اي خفه مي شود

سرويس سياسي-
يك مركز مطالعات راهبردي در تل آويو نسبت به تهديدهاي جدي امنيت ملي براي رژيم اشغالگر قدس كه در اثر فشار دوجانبه از سوي انقلاب هاي منطقه و برنامه هسته اي ايران بوجود آمده، به طور جدي هشدار داد.
مركز مطالعات امنيت ملي در دانشگاه تل آويو در گزارشي نوشت: «مقامات اسرائيلي بايد تصميمات تعيين كننده اي بگيرند زيرا تحولات در جهان عرب بر تهديدات راهبردي عليه اسرائيل خواهد افزود، علاوه بر اين كه ايران هسته اي نيز تل آويو را تهديد مي كند.»
اين مركز در گزارش خود با بيان اين كه اوضاع راهبردي اسرائيل وخيم شده براي اين موضوع دو دليل مي آورد. اين مركز در گزارش خود مي نويسد: «تحولات تعيين كننده در خاورميانه و عرصه بين الملل و نبود پاسخ مناسب از سوي نهاد سياسي در اسرائيل به اين تحولات، دو دليل اصلي وخيم شدن وضع راهبردي اسرائيل است.»
اين گزارش مي افزايد: «دولت ائتلافي اسرائيل از ارائه يك سياست مشخص با اهداف روشن مرتبط با وضع اسرائيل و خطرات پيرامون آن خودداري كرده و در مقابل شيوه به تاخير انداختن تصميم گيري ها را در پيش گرفته و از برداشتن گام هاي مرحله اي كه فشارهاي بين المللي فوري را مهار كند خودداري كرده است.»
تهيه كنندگان اين گزارش تصريح كرده اند در داخل دولت اسرائيل ديدگاه هاي متفاوتي درباره تعامل با مذاكرات براي تدارك يك راهكار سياسي ميانه و منطقه اي وجود دارد.
اين گزارش سپس به شكل گيري يك ديدگاه مسالمت جو درون سيستم سياسي اسرائيل اشاره مي كند كه عقيده دارد الان وقت امتياز دادن است. در گزارش آمده است: «برخي در دولت اسرائيل معتقدند تلاش براي امضاي توافقنامه جزء منافع درجه يك اسرائيل است. اين دسته از مقامات اسرائيلي معتقدند اگر اسرائيل نتواند با فلسطينيان و سوريه به توافقاتي دست يابد در كوتاه مدت بهاي سنگيني پرداخت خواهد كرد و روابط تل آويو با شماري از بازيگران بين المللي مهم بيش از پيش به تيرگي خواهد گرائيد و از طرف ديگر براي سلب مشروعيت از اسرائيل تلاش خواهد شد علاوه بر اين كه خطرات امنيتي بزرگي براي تل آويو خواهد داشت.»
اين گزارش در ادامه با هشدار درباره به خطر افتادن جايگاه محمود عباس نوشته است: «عده اي از مقامات اسرائيلي معتقدند چالش ديگري وجود دارد كه تل آويو بايد براي آن چاره انديشي كند. اين چالش نيز آن است كه روند كنوني ممكن است موقعيت تشكيلات خودگردان فلسطيني را با تركيبي كه هم اكنون دارد به خطر بياندازد و از بين ببرد كه در آن صورت تمام دستاوردهاي اسرائيلي ها در ساختن نيروهاي امنيتي جديد براي تشكيلات خودگردان فلسطيني به رياست محمود عباس كه با كمك آمريكا اتحاديه اروپا و اردن به دست آمده است بر باد رود.»
اين گزارش به نشانه هاي زيادي مبني بر انزواي فزاينده اسرائيل در عرصه منطقه اي و بين المللي اشاره كرده است به ويژه آن كه اين انزوا باعث مي شود مقابله با چالش هاي پيش رو به تنهايي براي اسرائيل بدون همكاري و هماهنگي بين المللي دشوار شود.
اين گزارش اضافه مي كند: «اين موضوع به صورت ويژه اي با دو چالش امنيتي اساسي كه تل آويو با آنها مقابله مي كند ارتباط دارد. يكي تبديل شدن ايران به يك قدرت هسته اي و ديگري منازعه با طرف هايي كه كشور نيستند مانند حزب الله و حماس. اگر تلاش ها براي متوقف كردن طرح هسته اي ايران شكست بخورد نياز به همكاري هاي بين المللي براي مهار تهديد ايران افزايش خواهد يافت. اسرائيل به تضمين هاي هسته اي از آمريكا نياز دارد تا بازدارندگي اش را عليه ايران تقويت كند. تل آويو همچنين به تضمين هايي براي كسب كمك آمريكا نياز دارد تا اين كمك ها را به كشورهاي عرب خليج فارس بكند.»
گزارش مركز مطالعات امنيت ملي دانشگاه تل آويو ادامه مي دهد: «مقامات اسرائيلي اين موضوع را قبول دارند. هرگونه حمله اسرائيل يا آمريكا به تاسيسات هسته اي ايران مي تواند به فشار تهران به حزب الله لبنان براي مشاركت در نبرد و ناآرام كردن مرزهاي شمال اسرائيل منجر شود.»

 



مگس (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: سايت گويانيوز- معروف به سيانيوز- بدجوري از دست موسوي و كروبي و خاتمي عصباني شده و اين سه تفنگدار بي فشنگ را به باد تمسخر گرفته.
گفت: چرا؟! اين سايت كه از حاميان سينه چاك سران فتنه بود.
گفتم: خطاب به آنها نوشته؛ وقتي مي دانيد هيچ كس به فراخوان شما محل نمي گذارد و اعتنايي نمي كند چرا فراخوان مي دهيد كه هيچ كس نيايد و باعث آبروريزي شود.
گفت: حيوونكي حق داره!
گفتم: گويانيوز با تمسخر خطاب به آنها نوشته؛ «وقتي مي توانيد با فراخوان خود از سرخه حصار تا كرج را پر از جمعيت كنيد، چرا فقط به ميدان امام حسين تا آزادي اكتفا مي كنيد»؟!
گفت: خودمونيم ها! اين سايت سيانيوز هم كلك مرغابي ميزنه! و به جاي اعتراف به اينكه ديگر هواداري باقي نمانده، مي خواهد وانمود كند كه هنوز هواداران وجود دارند ولي به فراخوان توجه نمي كنند!
گفتم: اي ول! يارو يك بال مگس را كند و بعد گفت بپر! مگسه به زور پريد. بال ديگرش را هم كند و بعد گفت؛ بپر! ولي مگس ديگر نتوانست بپرد و بعد يارو گفت؛ از اين آزمايش نتيجه مي گيريم كه اگر بالهاي مگس را بكنيم، مگس كر مي شود و ديگر گوشش نمي شنود!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ با تشكر از نمايندگان محترم مجلس خبرگان انتخاب حضرت آيت ا... مهدوي كني به رياست مجلس خبرگان رهبري را به امت حزب الله تبريك عرض مي كنم ان شاءالله جريان انقلاب راه خود را تا آخر با برداشتن تمام موانع ادامه مي دهد.
سعيدي، گلشني و چندين تماس مشابه
¤ از همدلي و همياري صريح و بي پرده جناب آقاي دكتر احمدي نژاد و جناب آقاي قاليباف شهردار تهران مسرور شديم. حال كه موانع وحدت و همدلي ميان مسئولان كنار گذارده مي شوند و مسير سازندگي و رفع مشكلات و موانع مردم تسري پيدا مي كند آرامش خاصي از قبل آن به جامعه منتقل مي شود انتظار داريم برخي نابساماني ها خاصه ثبات قيمت در حمل ونقل مترو بهبود پيدا كند.
محمودي
¤ در جريان فتنه رژيم عربستان از هيچ كاري براي ساقط كردن انقلاب اسلامي مضايقه نكرد اكنون كه اين رژيم به سركوب مردم كشورش رو آورده چرا صدا و سيما اين جنايات را منعكس نمي كند؟
2483---0912
¤ ضرب المثل معروفي داريم كه مي گويد: بعد از من، مي خواهم كه آفتاب به دنيا نتابد. اين ضرب المثل حكايت سران فتنه است كه وقتي راي نمي آورند و به پست و مقام نمي رسند مي گويند كه ما چون راي نياورديم مي خواهيم كه اصلا مملكت نباشد. اين عين ديكتاتوري است و حال آنكه اين ها ديگران را متهم به ديكتاتوري مي كنند.
علي ولي
¤ من خودم داخل مردم هستم و دارم مي بينم كه مردم از سران فتنه به عنوان ضدانقلاب ياد مي كنند و اين فقط به لطف خدا و بصيرت افزايي رهبر معظم انقلاب امكان پذير بود.
ياسر مرادي از خرم آباد
¤ سرهنگ قذافي از وابستگان به آمريكا و صهيونيست هاست و آمريكا هيچ احتياجي به فرستادن نيرو به ليبي ندارد. چرا كه اگر به اين برده پيرش دستور خروج از كشور ليبي را بدهد فورا خارج خواهد شد.
عبداللهي
¤ ديكتاتور ليبي خون مردم كشورش را نه براي ماندن بر اريكه قدرت مي ريزد بلكه براي اينكه آخرين خدمت خود را به آمريكايي ها انجام بدهد و پاي صهيونيسم را به منطقه باز كند اين جنايت هاي وحشيانه را مرتكب مي شود.
3104---0912
¤ ضمن ابراز خوشحالي از انتخاب آيت الله مهدوي كني به رياست مجلس خبرگان انزجار شديد خودم را به برخورد نامطلوب يك استاد دانشگاه در قائم شهر به حجاب يك دختر بسيجي اعلام مي كنم.
بهبودي يك مدرس دانشگاه - قائم شهر
¤ ضمن تشكر و قدرداني از زحمت هايي كه سربازان گمنام امام زمان براي پاسداري از انقلاب مي كشند يك انتظار از اين عزيزان نيز دارم و آن اين است كه بايد با اشراف كامل مسائل و حوادث جاري كشور را رصد كنند و از كوچكترين انحراف در انديشه و رفتار هر كدام از مسئولان نيز غافل نشوند. چرا كه فتنه گراني امثال ميرحسين موسوي و كروبي ناگهان و يك شبه ضدانقلاب نشدند بلكه اين انحراف بتدريج در آنها شكل گرفت.
ابوالقاسمي از قم
¤ كشورهاي اروپايي از ديكتاتورهاي عرب خواسته اند كه تا مي توانند مقاومت كنند و با سركوب مردم بي دفاع زمينه دخالت نظامي غربي ها را فراهم كنند. اما ديكتاتورهاي عرب بدانند غربي ها همان نقشه اي را كه در مورد صدام پياده كردند و خودشان صدام را براي عوامفريبي اعدام كردند در مورد آنها هم اتخاذ كرده اند.
ايران پور - همدان
¤ لطف كنيد در مورد عدم اقدام براي افرادي كه به هر دليل شماره حساب يارانه آنها مشكلي داشته است و يارانه مرحله اول و دوم آنها واريز نشده پيگيري نمائيد. بخشي از افرادي كه اتفاقا جزء 5 دهك اول هستند و براي پرداخت قبوض آب و برق و گاز مصرفي خود مشكل دارند متاسفانه دو مرحله را دريافت نكرده و براساس اعلام مسئولين هدفمندي براي آنها ديگر اقدام نمي شود و اين با عدالت سازگاري ندارد. برخي از اين افراد فقط تاوان اشتباه بانك و ديگر مراكز دولتي را مي دهند.
3633---0917 و چند تلفن مشابه
¤ دولت محترم با اقدام شجاعانه طرح هدفمند كردن يارانه ها را در كشور اجرا و مردم را به سمت درست مصرف كردن و كاستن از هزينه هاي غيرضروري وادار كرد كه كاري بس بزرگ و درخور ستايش است. اين شرايط شايسته نيست كه برخي دولتيان با برگزاري جشن هاي نوروزي و دعوت از سران كشورها به ريخت و پاش و حواشي اينگونه جشنواره ها بپردازند. واقعا به دنبال چه اهدافي هستيم از برگزاري چنين جشنها؟ آيا توجيهي مستدل براي اسراف و تبذيرها خواهيم داشت؟
شجاع از بوكان
¤ با وجود اينكه بيش از يك سال از توليد پرايد 132 جديد مي گذرد ولي برخي لوازم بدنه مثل دستگيره در از داخل هنوز در بازار پيدا نمي شود. چرا؟
4654---0915
¤ در شهرستان زنجان پرداخت وام مخصوص بافت فرسوده كه قرار بود از بهمن ماه امسال صورت بگيرد متوقف شده و دليل آن را هم اعلام نمي كنند. لطفا به گوش مسئولين امر برسانيد.
2795---0919
¤ بنياد مسكن شهرستان داراب سال 81 به هنگام واگذاري زمين به متقاضيان مبلغ 70 هزار تومان از هر عضو براي آماده سازي زمين دريافت كرد. اما بعد از آن هيچ اقدامي انجام ندادند. تاوان ضرر و زيان هايي را كه كرده ايم چه كسي بايد بپردازد.
1103---0917
¤ وقتي گرد و خاك به تهران مي رسد همه مسئولين بسيج مي شوند و چند روز را تعطيل مي كنند ولي الان در شهرستان اهواز گرد و خاك بيداد مي كند ولي هيچ اقدام موثري نديده ايم. اميدواريم اين درد دل چند ميليون شهروند خوزستاني چاپ شود.
4426---0916
¤ با توجه به وجود بيش از 80 هزار مسجد در سراسر كشور و همزمان با اوج مصرف برق تمامي مساجد به روي مشتاقان ملاقات با خدا چراغ هاي خود را روشن مي كنند و اغلب نيز از لوستر و لامپهاي پرمصرف استفاده مي كنند. شايسته است متوليان امور رسيدگي به مساجد با تذكر در اجلاسيه ها و يا راديوهاي قرآن و معارف و راديو سراسري قبل از پخش اذان مغرب تذكر نصب لامپ كم مصرف و خاموش كردن لامپهاي پرمصرف را يادآوري نمايند تا ديگراني كه از نعمت برق بي بهره اند بتوانند استفاده كنند.
بينايي
¤ مي خواستم بدانم كه سهام عدالت كارگران و كارمندان چه زماني پرداخت خواهد شد.
غلامحسين آدشيريني
¤ ورودي حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) از مترو تا مدتي پيش از مسيري بود كه حدود 5 دقيقه بيشتر راهپيمايي لازم نداشت اما در حال حاضر مسير را عوض و راه را طولاني كرده اند به طوري كه زائرين كه بعضا توريست هم هستند حدود 20 دقيقه راهپيمايي مي كنند تا به حرم برسند. لطفا در اين رابطه تدابيري انديشيده شود.
غلامي
¤ خواهش مي كنم از مجمع تشخيص بخواهيد كه علت بايگاني شدن لايحه قانون جامع ايثارگران در مجمع را بيان كنند كه چرا براي اجرا ابلاغ نمي شود.
مهدي لباف
پاسخ وزارت راه و ترابري
در پاسخ به درج پيام مردمي مبني بر «توقف عمليات بهسازي و آسفالت راه روستايي سيرگاه مرزن آباد» مورخ 1/12/89 به اطلاع مي رساند آسفالت جاده سيرگاه مرزن آباد در سال جاري از محل منابع ملي تامين اعتبار گرديده ليكن عمليات اجرايي آن به دليل شرايط نامساعد جوي متوقف شده است كه با مساعد شدن وضعيت جوي عمليات اجرايي محور مذكور از سوي اداره كل راه و ترابري استان مازندران ادامه خواهد يافت.
 



در ديدار با محمد نجار كرزاي: مخالف حضور نيروهاي خارجي در افغانستان هستيم

رئيس جمهور افغانستان در ديدار وزير كشور جمهوري اسلامي ايران بر مخالفت حضور نيروهاي خارجي در كشورش تاكيد كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، مصطفي محمد نجار وزير كشور جمهوري اسلامي ايران در ديدار با حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان با بيان اينكه روابط برادرانه جمهوري اسلامي ايران با افغانستان بر پايه اشتراكات عميق تاريخي، فرهنگي، ديني، اجتماعي و اصول حسن همجواري استوار است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با دارا بودن مرزهاي طولاني با افغانستان، ديدگاه راهبردي خود را بر دو مقوله توسعه و امنيت قرار داده و از هر كوششي در راه تثبيت صلح، ثبات و توسعه پايدار در اين كشور دريغ نخواهد كرد.
وي با اشاره به حضور نيروهاي بيگانه در افغانستان و اظهار تاسف از كشتار زنان و كودكان بيگناه افغان توسط نيروهاي ناتو، تاكيد كرد: حضور نيروهاي خارجي در افغانستان و منطقه با هدف برقراري امنيت نبوده بلكه تشديد ناامني، رشد توليد و قاچاق مواد مخدر و كشتار مردم بي دفاع افغانستان را بدنبال داشته است.
وزير كشور ادامه داد: روند تحولات 9 سال گذشته به خوبي حكايت از اين واقعيت دارد كه بيگانگان فاقد اراده و نيز توان لازم براي حل مشكلات افغانستان هستند.
وزير كشور همچنين با اشاره به كمك هاي بشردوستانه جمهوري اسلامي ايران در طول سه دهه گذشته به مهاجران افغان در كشورمان، اظهار داشت: ايران هزينه بالايي را صرف امور ميليون ها مهاجر افغاني در بخش يارانه هاي دولتي، آموزشي، بهداشتي، امنيتي و خدماتي كرده است.
همچنين در اين ديدار، محمد نجار از سوي رئيس جمهوري كشورمان، حامد كرزاي را براي حضور در مراسم جشن جهاني نوروز به تهران دعوت كرد.
حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان نيز در اين ديدار خواستار ابلاغ سلام گرم او به رئيس جمهوري اسلامي ايران شد و گفت: مردم افغانستان هيچگاه كمك هاي كشور دوست و برادر خود ايران را فراموش نمي كنند.
وي با بيان اينكه حتما در جشن نوروز در ايران شركت خواهد كرد، اظهار داشت: كمك هاي ايران موجب ثبات و توسعه امنيت در افغانستان شده است.
وي گفت: ما معتقديم كه افغانستان بايد توسط افغان ها ساخته و آباد شود و مخالف حضور نيروهاي خارجي هستيم.
محمد نجار همچنين در ديدار با مارشال فهيم قسيم معاون اول رئيس جمهور افغانستان، مبارزه با تروريسم و جرايم سازمان يافته را بدون مبارزه كامل با قاچاق مواد مخدر در افغانستان تلاشي ناقص دانست.
وزير كشور جمهوري اسلامي ايران همچنين در ديدار با همتاي افغانش تاكيد كرد: ايران همواره قرباني اقدامات تروريستي بوده و در اين عرصه ضربه هاي زيادي متحمل شده كه انفجار اخير چابهار هنگام عزاداري مسلمانان نمونه آن است.
بسم الله محمدي وزير كشور افغانستان نيز در اين ديدار درباره ادعاي برخي رسانه ها مبني بر حمايت ايران از گروه هاي مخالف مسلح، اين ادعا را تكذيب و تصريح كرد: ما هيچ شواهدي كه نشان دهنده حمايت ايران از اين گروه ها باشد، نداريم بلكه ايران هميشه در تامين امنيت و بازسازي افغانستان كمك كرده است.
در همين حال، آيت الله محسني رئيس شوراي علماي شيعه افغانستان هم در ديدار محمد نجار تهمت هاي اخيري كه به جمهوري اسلامي ايران نسبت داده شده را دسيسه هاي غرب دانست و گفت: اين تهمت ها و دسيسه ها موضوعات سياسي است و هرگز تعيين كننده نيست.
همچنين محمد نجار در ديدار با آيت الله محسني رئيس شوراي علماي شيعه افغانستان و طلاب و روحانيون كابل با بررسي تحولات بين المللي به ويژه قيام مردمي در كشورهاي اسلامي از جمله مصر و تونس، بر ضرورت تقويت و گسترش روابط ايران و افغانستان تاكيد كرد و اين دو كشور را دو شاخه يك درخت تنومند دانست.
وي گفت: خاورميانه اي كه آمريكا درباره آن صحبت مي كند، طفلي است كه مرده به دنيا آمده بود.

 



هيئت دولت: مدارس كشور28 اسفند تعطيل است

هيئت دولت در جلسه ديروز، شنبه 28 اسفند ماه سال جاري را براي كليه مدارس كشور تعطيل اعلام كرد.
حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش اعلام كرد: مدارس سراسر كشور 28 اسفندماه سال جاري تعطيل است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت به نقل از ايرنا، حميدرضا حاجي بابايي افزود: در جلسه امروز هيئت دولت تعطيلي روز 28 اسفندماه سال جاري مدارس به تصويب رسيد.
وي ادامه داد: براساس اين مصوبه هيئت دولت، كاركنان تمام دستگاه ها مي توانند روز 28 اسفند، مرخصي بگيرند.

 



شبكه عنكبوت تا اطلاع ثانوي تعطيل است! (خبر ويژه)

غوغاسالاران شبكه عنكبوت پس از چند سه شنبه افتضاح در لاك سكوت مطلق فرو رفته اند.
مجموعه جريان هاي ضدانقلاب فعال در شبكه هاي ماهواره اي و فضاي مجازي به همراه گروهك خلق الساعه اي به نام شوراي هماهنگي راه سبز، پس از نمايش لكه اي در 25 بهمن، تاريخ هاي اول اسفند، 10 اسفند و 17 اسفند را براي راهپيمايي اعلام كردند و آخرين بار سه شنبه گذشته را هدف تبليغات قرار دادند.
شوراي ياد شده در كمتر از 2 هفته 5 بيانيه و اطلاعيه صادر كرد تا شايد حرارتي به اجاق كور فتنه بدمد. اما پس از سپري شدن موعد كذايي، ظاهرا شوراي هماهنگي نيز دچار نوعي مرگ شيرين شده و سكوت اختيار كرده است. همچنين صداي آمريكا، دويچه وله، راديو فرانسه، بي بي سي، راديو زمانه، فيس بوك، روزنت، راديو فردا، جرس و دهها سايت و شبكه وابسته به گروهك هاي مختلف ضدانقلاب كه به كار داغ كردن غوغاي ياد شده اهتمام داشتند، به حالت نيمه تعطيل درآمده و كمترين خبر و تحليلي درباره وعده هاي داده شده راهپيمايي آن هم از امام حسين(ع) تا آزادي! منتشر نمي كنند. در اين ميان و نوعي از يأس و سرخوردگي در قبال اين خيالپردازي جديد در محافل ضدانقلاب ديده مي شود. از طرف ديگر سايت هايي نظير بالاترين و خودنويس به طور محدود، برخي شكايت ها را از وضعيت پيش آمده منتشر كرده اند كه مي خوانيد:
- آخه اين چه وضعشه؟ معلوم نيست ما تظاهرات مي كنيم يا چند سرباز نيروي انتظامي؟ جماعت غيور! به جاي اينكه هي لينك آموزشي بديم، بادكنك هوا كنيم، تخم مرغ سبز درست كنيم و قاشق زني كنيم، يك فكري بكنيم. با شل كن سفت كن كه نميشه جنبش راه انداخت.
- آقا هشت مارس، خريد مريد چه خبر؟ در راستاي اينكه امروز هشت مارس (سه شنبه) بود و اتفاقا 17 اسفند هم بود و دست بر قضا هر دوي اينها زرتي افتاده بود سه شنبه، خريد در سه شنبه ها بر هر نامسلماني واجب است، لذا ما ضمن حمايت از هرگونه اينترنت، صرفا به خاطر حمايت از زنان و كلا... اي تف به قبر هرچي آدم دروغگو.
- دست مريزاد آقاي جمهوري اسلامي. امروز روز جهاني زن بود ولي مرد باشيم و اعتراف كنيم كه در بازي سه شنبه هاي حكومت گرفتار شديم. هدف حكومت اين بود كه اين بازي رو آنقدر به درازا بكشونه تا خستگي و نااميدي بر جنبش سبز چيره بشه كه شوربختانه شد. ما فريب خورديم.
- نتيجه اين سه شنبه هاي اعتراضي چي بود؟ اصلا كي ها بودند كه دعوت كردند و ما نمي شناسيمشان؟ من متاسفم كه هميشه همه چيزو دير مي فهميم بابا دارند ما رو اسگل مي كنند كه نااميد بشيم. يكبار در بالاترين يكي لينك زده بود اين سه سه شب هر سه سه شب سه شنبه است. ميدونين اين يعني چي؟ چرا نمي خواين بفهمين اصلاح طلبها خود نظامن آخه بايد بازي جديد راه مينداختن.
- آقا اين پروژه هم شكست خورد. آخريش همين 17 اسفند و 8 مارس. ما به بي عملي محض پس از عاشوراي سال گذشته رسيده ايم.
- همين يك ماه از عرش به فرش سقوط كرديم. شوراي محترم هماهنگي! تاريخ هايي هم كه اعلام كرده بوديد گذشت، متاسفانه بعد از 3 هفته هيچ قدم روشني برنداشتيد هيچ، كه هويت خود شما هم در ابهام است. آن هم كه وضع موسوي و كروبي است.
- به هوش باشيد اين فيلم هايي كه منتشر مي كنند، تكراري و آرشيوي است براي تحريك آدم هايي مثل من احساساتي. آخه چرا با احساسات ما بازي مي كنن. خواهشا فيلم هايي كه حقيقت داره رو بذارين.
- مبارز خارج نشين! يهو نيفتي توي گود! دوستان خارج نشين خوش نشين كه در كنار گود نشسته و لنگش كن لنگش كن راه انداخته ايد، شما اگر مردي از پاي كامپيوتر بلند شو برو دم سفارت چند تا داد بزن صواب [ثواب] داره.


 



هيچي بدتر از اين نيست كه جمهوري اسلامي ديگه ما رو جدي نمي گيره (خبر ويژه)

«ضربه اصلي را به جنبش سبز كي زد؟ از وقتي كه سايت هايي مثل كلمه و جرس و راه سبز درست شدند، جنبش ضربه اصلي رو خورد».
يكي از مخالفان مقيم خارج كشور با طرح مسئله فوق يادآور شده است: اين قدر كه ما از رسانه ها و شبكه ها و سايت هاي خودمان ضربه خورديم، از اطلاعات رژيم ضربه نخورديم. جنبش كه تازه راه افتاده بود، خوب بود. بعدش يك سايت هايي درست شد. يكي اسمش جنبش راه سبز، يكي كلمه، يكي جرس، يكي راه سبز... خلاصه 500 تا اسم درآمد. يك سايت با عده اي نويسنده شروع كردند به نوشتن مطالبي و نسبت دادن آن به سران جنبش. از وقتي كه رسانه هاي غربي مانند بي بي سي گفتند «به گزارش سايت مخالفان دولت»، هر روز خبرها مزخرف تر از ديروز شد. به جاي گير به نظام شروع كرديم به گير دادن به مهران مديري و كارگردان اخراجي ها و ساير چيزها.
اين عنصر ضدانقلاب در «بالاترين» نوشت: فلان سايت موثق جنبش سبز ديروز داره ميگه هيچ ارتباطي با سران جنبش نداره، فرداش مياد خبر ميده كه نسخه دوم منشور رو از اين دوتا گرفته!! روز سوم ميگه كه اونا رو كردن تو كيسه و در حالي كه جلوي چشم چند نفر كه هيچ موبايلي! نداشتن كه فيلم بگيرن، كتك زنان بردن تو زندان... بعد فرداش دوباره ميگه نه بابا! تو خونه نشستن و هيچ خبري نيست و حكومتي ها راست ميگفتن!! كار به جايي كشيده كه از ديروز كه يه جاسوس رو گرفته بودن و ميگفتن بابا جاسوسه و كسي باور نمي كرد، حالا رسيديم به اونجايي كه حرف راست رو بايد از اونا بشنويم!
اين ضد انقلاب عصباني مي افزايد: حالا قسمت بعدي رو نيگا كن!! رفتن حرف هاي فلان آدم اطلاعاتي [طائب] رو شنود كردن! كه گفته، بياين براي اينكه ميرحسين طرفدارهاش رو از دست بده، دست بذاريم رو دهه 60!! اين هيچ چيزي رو به ذهن شما نمياره؟! چرا بايد يه سايت اصلاح طلب، يه همچين مطلبي بگه؟ راستش من كه فكر ميكنم تنها دليل يه همچين حرف هايي، اينه كه بگن بله!! اونايي كه دارن از ميرحسين انتقاد ميكنن، با ما هستن و نمايش ميدن!!
وي ادامه داد: به نظر من، جمهوري اسلامي ديگه اصلا ماها رو جدي نميگيره!! و فقط محض احتياط چارتا سرباز مي فرسته تو خيابون... مثلا الان كلي آدم هستن كه تو اينترنت، با اسم واقعي فعاليت ميكنن توي ايران. و به شدت و علني دارن از حكومت انتقاد ميكنن و كسي هم كاريشون نداره... يه جاي كار داره مي لنگه! اين وسط يه بازي در كاره و من مي ترسم. مي ترسم از اينكه توي يه بازي اطلاعاتي خارج از حد تصورات گير افتاده باشيم. باز هم شك هاي پارسالي به سراغم اومده.

 



5 شريك كلاهبردار به تيپ هم زدند (خبر ويژه)

بازيگران يكي از سناريوهاي جنگ رواني كه توسط سرويس هاي جاسوسي غرب به خدمت گرفته شده بودند، به تيپ هم زدند و تمام رشته هاي اين سرويس ها را پنبه كردند.
سال گذشته در بحبوحه فتنه سبز، ستاد مشترك سرويس هاي جاسوسي سه گانه (ام آي6، سيا و موساد) كوشيدند با به خدمت گرفتن 5 كارمند دون پايه چند سفارت ايران در اروپا، گروهي موسوم به «كمپين سفارت سبز» را علم كرده و چنين القا كنند كه دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران دچار ريزش شده است. طيف گسترده اي از رسانه هاي آمريكايي و اروپايي نيز براساس يك سفارش بسيج شدند تا خط القايي ستاد مشترك سرويس هاي سه گانه را پيش ببرند و باعث ريزش در سفارتخانه هاي ايران شوند.
اما با شكست مفتضحانه فتنه سبز و از آن مهمتر بدبياري هاي غرب هم در چالش هسته اي با ايران و هم انتفاضه اسلامي در خاورميانه، اكنون 5 كلاهبردار ياد شده به تيپ هم زده و عليه همديگر افشاگري مي كنند. ماجرا از آنجا علني شد كه 4 عضو كمپين كذايي (به نام هاي درويش رنجبر، حسين عليزاده، فرزاد فرهنگيان و ابوالفضل اسلامي) ضمن انتشار بيانيه اي اعلام كردند محمدرضا حيدري را از سخنگويي «كمپين» خلع كرده اند. آنها در اين بيانيه تأكيد كردند: «متأسفانه جرياني موسوم به موج سبز اخيراً با اعلام برقراري ارتباط با آقاي محمدرضا حيدري سخنگوي سابق كمپين مدعي شده كه موج سبز مسئول گسستن ديپلمات ها از ايران بوده است. با كمال تأسف آقاي حيدري نيز بدون اطلاع اكثريت اعضاء، ارتباط سازماني نزديكي با تشكل مذكور برقرار نموده است. با كمال تأسف به رغم تلاش اعضاي كمپين جهت احتراز آقاي حيدري از هرگونه همكاري با جريان موج سبز، تذكرات اكثريت اعضاء مورد توجه نامبرده قرار نگرفت و تماس با آن جريان همچنان از سوي ايشان ادامه داشته است. از اين رو با توجه به وقايع پيش آمده و همچنين با عنايت به بيانيه قبلي كمپين، محمدرضا حيدري براساس يك تصميم درون سازماني از سخنگوي كمپين سفارت سبز خلع گرديد و از اين پس بيانيه هاي صادره بدون ذكر نام اكثريت اعضاي كمپين فاقد هرگونه اعتبار مي باشد.»
متقابلاً حيدري هم كه قصد داشته به تنهايي طرف غربي را سركيسه كند و اين استعفاي 5 نفره! از سفارت هاي ايراني را به نام خود فاكتور كند، بيكار ننشسته و برخي موارد مگو را فاش كرد. وي با انتشار اطلاعيه اي در حالي كه همچنان خود را متولي كمپين كذايي معرفي مي كرد، نوشت: پيرو بيانيه قبلي اين كمپين در خصوص نفوذ اصلاح طلبان در ميان اپوزيسيون خارج از كشور به استحضار مي رساند؛ محمدرضا حيدري همكار سفارت ايران در نروژ هفتم ژانويه 2010 از دولت نروژ پناهندگي سياسي دريافت نمود[!] و از ديپلمات هاي شاغل در سفارتخانه هاي ايران خواست بعنوان سفير سبز به اين كمپين بپيوندند. 24 ساعت بعد علي اكبر اميدمهر كه قبلا با اسناد اتمي و پاسپورت سياسي از آخرين محل ماموريت خود گريخته و به غرب پناهنده شده آمادگي خود را براي پيوستن به اين كمپين اعلام نمود. سپس شخصي به نام درويش رنجبر كه مدعي بود ديپلمات بوده تقاضاي عضويت در كمپين را نمود. دو ماه بعد فرد ديگري از دوستان خود به نام ابوالفضل اسلامي را معرفي نمود. اين كمپين بنابه اصل حقوقي برائت درخواست، اين دو را به علت مبتدي بودن كار كمپين و نداشتن تجربه و امكانات پذيرفت.
اين شياد حرفه اي با كلاهبردار توصيف كردن ديگر هم قطاران نوشت: بعدا حسين عليزاده و فرزاد فرهنگيان به كمپين پيوستند. به تدريج شناسايي بيشتري از سوابق اعضاي جديد به عمل مي آمد. براي مثال معلوم گرديد آقاي رنجبر از 1987 تا 1995 كارمند وزارت خارجه بوده و پس از استعفا از وزارت خارجه، در تاريخ مزبور از مرز شرقي كشور را ترك كرده است و سرانجام از آمريكا سر در آورده است. آقاي اسلامي نيز در پي خاتمه ماموريتش در ژاپن به ايران بازگشته و در سال 2004 پس از استعفا از شغل خود در وزارت خارجه با پاسپورت عادي رژيم جمهوري اسلامي و اخذ ويزا از سفارت ژاپن در تهران و تبديل به احسن نمودن اموال منقول و غيرمنقول جهت ادامه زندگي به توكيو بازگشته است. ايشان تا يكي دو ماه قبل از سفر اخيرشان به آمريكا پاسپورت ايراني خود را حفظ نموده و هر بار لازم بوده بعنوان يك ايراني مقيم ژاپن پاسپورت خود را با مراجعه به سفارت تمديد مي نموده است. آقايان رنجبر و اسلامي تا آخرين روزهاي پيوستنشان به كمپين، كوچكترين سابقه فعاليت سياسي عليه رژيم نداشته اند.
حيدري اضافه كرد: بارها به آقاي اسلامي اخطار انضباطي داده شد تا به خاطر مسايل شخصي و خانوادگي و تحبيب قلوب نئوكانهاي آمريكايي كه خواهان جنگ عليه ايران هستند خود را به آنان نفروشد كاري كه سرانجام انجام گرفته و از ايشان قول گرفته شده در صورت مجاب كردن كمپين به پروسه جنگ با رژيم و بمباران مراكز اقتصادي و تاسيسات اتمي رژيم كاري در حد اداره يك مهد كودك در اختيار وي در آمريكا به وي داده شود و اعضاي خانواده وي نيز به آمريكا منتقل شوند. آقاي حسين عليزاده با برنامه از پيش تدارك ديده شده و نه بخاطر دلسوزي براي ايران و در پايان ماموريت خود در فنلاند و نيز فروش اموال منقول و غيرمنقول، خود را در ايران به عضويت كمپين تحميل نموده بود. اين كمپين بارها در جلسات خود به ايشان اخطار انضباطي داده و درخواست شده بود، كمپين سفارت را قرباني مطامع شخصي و جاه طلبانه خود ننمايد. ايشان نه دلشان به حال مردم سوخته و نه عضو صالح و پاكي براي اين كمپين به شمار مي رود.

 



طشت رسوايي شوراي هماهنگي از بام حشمتيه پايين افتاد (خبر ويژه)

سايت اينترنتي كلمه كه از پاريس و لندن مديريت مي شود، بعد از دو هفته اعتراف كرد كه درباره انتقال موسوي به زندان حشمتيه، دروغ گفته و آنها در منزل خود به سر مي برند.
اين سايت توسط عناصر فراري نظير اردشير اميرارجمند و ديگر اعضاي گروهك موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز مديريت مي شود و چند هفته پيش سعي كرد با ادعاي دروغ انتقال موسوي و همسرش به زندان حشمتيه، هيجاني براي اغتشاشات برنامه ريزي شده بعدي ايجاد كند. اين تلاش توسط شبكه هاي آمريكايي و اروپايي نظير سي ان ان، بي بي سي و.... پشتيباني مي شد. با اين حال و پس از آن كه طراحي سرويس هاي جاسوسي غربي براي راه اندازي تشنج و اغتشاش در ايران به جايي نرسيد، همان ها گردانندگان كلمه را وادار كرده اند آبروي خود را گرو بگذارند و ادعاي خود را تكذيب كنند.
در حالي كه مسئولان قضايي و امنيتي صراحتاً از همان ساعات اول تصريح كرده بودند كه موسوي و همسرش در منزل خود هستند و فقط ارتباطات آنها با خارج قطع شده، كلمه ادعا كرد به خاطر ابهام مسئولان، ادعاي دروغ مذكور را منتشر كرده است. اين سايت اينترنتي اضافه كرد: با پيگيري زياد، خبري به كلمه مبني بر انتقال موسوي و رهنورد به پادگان حشمتيه رسيد كه بر مبناي آن و نيز به دليل برخي اخبار نگران كننده ديگر اقدام به اطلاع رساني صورت گرفت. بديهي است تناقض گويي، پرده پوشي و ابهام در گفتار مسئولان در مورد وضعيت اين عزيزان نيز به اخبار نگران كننده دامن مي زد اما با ادامه تحقيقات در روزهاي اخير مشخص شد خانم رهنورد و آقاي موسوي تا لحظه تنظيم خبر در بازداشت خانگي به سر مي برند كه بدينوسيله خبر انتقال و از منزل به بازداشتگاه تصحيح و از مخاطبان محترم عذرخواهي مي شود.
در پي اين رسوايي تازه، مهدي جامي از همكاران رسانه هاي ضد انقلاب در خارج كشور، از اينكه «كلمه» ادعاي دروغ خود را پس گرفته انتقاد كرد و نوشت: اين عذرخواهي بيجاست. كلمه در خبررساني درباره مهم ترين مسئله جنبش با بي مسئوليتي و بي دقتي آشكار برخورد كرده است... لطفاً عذرخواهي بيجا نكنيد و عقب نشيني بي معنا نفرماييد. اگر هم اضطرار داريد، دست كم امتياز بگيريد وگرنه تا قيامت بايد از هرچه مي گوييد و مي خواهيد عقب نشيني كنيد. آقايان! مديران كلمه، مشاوران يا هر فرد و گروه ديگري كه در اين كار به دليل آشنايي با موسوي حرمتي پيدا كرده ايد، اجازه بدهيد به شما اطمينان كنيم و اعتمادمان همين اول كار از بين نرود وگرنه انتظار نداشته باشيد كسي براي مواضع و حرفهاي شما ارزشي قائل شود و يا شما را به رهبري ولو شورايي بپذيرد.
سايت بالاترين هم با اشاره به سلسله اتفاقاتي نظير اظهارات مهاجراني درباره استقلال جمهوري اسلامي و سلامت اقتصادي رهبري آن يا تغيير رئيس مجلس خبرگان و تكذيبيه اخير كلمه، با نگراني نوشت: حرف هاي مهاجراني عقب نشيني از خبر زندان به حصر خانگي و مواضع جرسي ها اشتباه است كه حرفهاي عطاء الله مهاجراني را تنها يك گاف و يا اشتباه گفتاري خواند. در رويدادي ديگر سايت كلمه نزديك به موسوي پس از عذرخواهي از مخاطبان اعلام كرد كه خبر قبلي مبني بر زنداني شدن آقاي موسوي و همسرش صحيح نبوده و ايشان در حصر خانگي هستند. اين موضع گيري ها حاكي از آن است كه اصلاح طلبان شيپور عقب نشيني مي نوازند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14