(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 19 اسفند 1389- شماره 19884

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هداياي رهبر انقلاب بين دانش آموزان كلاله توزيع شد
جليلي در اجلاسيه نهم خبرگان: نظام سلطه با راه اندازي 874 سايت اينترنتي از فتنه گران حمايت كرد
برگزاري جشن نيكوكاري در سراسر كشور
سلطانيه در نشست شوراي حكام : ادعاي عدم همكاري ايران با آژانس نادرست و گمراه كننده است
فرمانده سپاه: بيداري كشورهاي اسلامي حاصل به ثمر نشستن خون شهداي انقلاب ايران است
شمخاني: ميان يك جنگ تمام عيار بدون شليك توپ و بوي باروت قرار داريم
نماينده دايم ايران در ژنو: حقوق بشر در سازمان ملل به سياست بازي آلوده شده است
مشاور كميسيون اجتماعي مجلس:بودجه پيش بيني شده براي معاونت پيشگيري قوه قضائيه ناچيزاست
انتقاد شديد كميسيون امنيت ملي مجلس نسبت به كم كاري سازمان كنفرانس اسلامي درباره تحولات منطقه
اخبار ادبي و هنري
مدير عامل شركت آب و فاضلاب كشور: 29 درصد آب توليدي كشور هدر مي رود
استاندار: انتقال آب به درياچه اروميه در دستور كار است
فرمانده سپاه ولي عصر(عج) خبر داد بازديد 200 هزار دانشجوي كشور از مناطق عملياتي خوزستان
معاون منابع طبيعي مازندران: حفاظت از جنگل هاي شمال نيازمند اعتبار 8 ميليارد ريالي است
جلوگيري از قطع درخت در جنگل ابر شاهرود
برگزاري نخستين همايش ملي برف ، يخ و بهمن در شهركرد
تشكيل كانون هاي فرهنگي و هنري در 10درصد مساجد كشور
تميز نبودن صفحه مانيتور، باعث بروز سردرد مي شود
برنامه هاي ويژه سازمان بهشت زهرا (س) در روزهاي پاياني سال
كرجي ها زباله خشك مي دهند ماهي قرمز مي گيرند
دانش آموز كرد، مدال قهرماني را به خانواده شهيد اهدا كرد



هداياي رهبر انقلاب بين دانش آموزان كلاله توزيع شد

گنبد كاووس- خبرنگار كيهان:
هداياي مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي بين دانش آموزان پايه هاي ابتدايي و راهنمايي شهرستان كلاله توزيع شد.
مدير روابط عمومي آموزش و پرورش كلاله گفت: اين هدايا براي دانش آموزان دختر كفش و مانتو شلوار و براي پسران كفش، شلوار و پيراهن است.
سيداحمد سجادي با بيان اينكه دانش آموزان با شور و اشتياق وصف ناپذيري هداياي مقام معظم رهبري را به آغوش مي كشيدند، اعلام كرد: 15 هزار دانش آموز دختر و پسر شهري و روستايي بخش هاي مركزي و پيشكمر شهرستان كلاله از هداياي مقام معظم رهبري برخوردار شدند.
در جريان توزيع هداياي رهبر معظم انقلاب فرماندار كلاله، مدير و جمعي از مسئولان آموزش و پرورش اين شهرستان حضور داشتند.

 



جليلي در اجلاسيه نهم خبرگان: نظام سلطه با راه اندازي 874 سايت اينترنتي از فتنه گران حمايت كرد

دبير شوراي عالي امنيت ملي اعلام كرد كه كشورهاي غربي و در رأس آنها آمريكا با حمايت از سران فتنه خواستار آزادي عمل جريان فتنه در ايران شدند و در همان وهله با تصويب 55 ميليون دلار و سرمايه گذاري در فضاي مجازي و راه اندازي قريب 874 سايت با فتنه گران همراهي كردند.
سعيد جليلي كه ديروز به عنوان ميهمان ويژه دومين روز نهمين اجلاسيه رسمي دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري در محل سابق مجلس شوراي اسلامي سخن مي گفت، با اشاره به فتنه سال 88 اظهار داشت: در ابتداي پيدايش فتنه 88 ايران در مرحله اي بود كه در اوج پيشرفت خود به سر مي برد و سردمداران غرب در مكاتبه با مسئولان عالي ايران مجبور شدند به اين امر اذعان كنند.
وي با يادآوري موفقيت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران در آن برهه، ظرفيت هاي اقتدار كشورمان در منطقه و در تعامل با ساير كشورهاي جهان را بر شمرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با استناد به شواهد موجود، اظهار داشت: كشورهاي غربي متقاعد شده بودند كه اين اقتدار و عظمت ايران به ويژه مشاركت مردم در سرنوشت خود در انتخابات بيشترين خطر براي آينده آنهاست.
جليلي با اشاره به ظهور و بروز برجسته جمهوريت نظام در جريان انتخابات سال گذشته رياست جمهوري گفت: ظلم بزرگ به نظام اين بود كه جرياني تلاش داشت موفقيت انديشه ديني در مديريت كارآيي نظام اسلامي را ناكارآمد جلوه داده و به چالش بكشد.
وي ادامه داد: اقدامات جريان فتنه با تهمت زدن به سلامت انتخابات و سپس اردوكشي خياباني، غرب و استكبار جهاني را اميدوار كرد و ظلم بزرگ به نظام شكل گرفت؛ در اين فتنه غربي ها با يك چرخش كامل پس از انتخابات تلاش كردند قواعد دموكراسي در ايران را انكار كرده و خود را پشت سر جريان فتنه قرار دادند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با اشاره به برنامه ريزي فتنه گران پس از انتخابات، اظهار داشت: فتنه گران از تقلب در انتخابات شروع كردند و كار را با انكار حمايت نظام از فلسطين و در 13 آبان با زير سؤال بردن ستيز ايران با آمريكا و جسارت به تصوير امام (ره) و زير سؤال بردن اصل ولايت فقيه پيش بردند و نهايتاً نيز اقدامات آنها به توهين در روز عاشورا كشيده شد.
جليلي افزود: كشورهاي غربي و در رأس آنها آمريكا با حمايت از سران فتنه خواستار آزادي عمل جريان فتنه در ايران شدند و در همان وهله با تصويب 55 ميليون دلار براي از بين بردن سانسور در ايران و قراردادن ضرب الاجل 90 روزه براي اجراي آن و سرمايه گذاري در فضاي مجازي كه راه اندازي قريب 874 سايت عليه حكومت را در برداشت، سعي در همراهي با فتنه گران داخلي داشتند.
وي با اشاره به اتهام شكنجه زندانيان جريان فتنه توسط بعضي از سران فتنه، توجه خبرگان ملت را به پروژه كشته سازي و ادعاي واهي جريان فتنه درباره تعداد كشته شدگان در حوادث پس از انتخابات جلب كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: سران كشورهاي غربي پس از مأيوس شدن از اغتشاشات خياباني و قدرت عملي فتنه گران، سعي در تحميل فشارهاي سياسي و اقتصادي بر ملت ايران داشتند كه منجر به تصويب قطعنامه 1929 شد.
جليلي با اشاره به مديريت حكيمانه رهبر معظم انقلاب براي از بين بردن جريان فتنه و هوشياري مردم در برخورد با عناصر فتنه گر، تصريح كرد كه در جريان اين تحولات نه تنها موفقيت ديپلماسي منطقه اي ايران و نيز پيشرفت هاي هسته اي كشورمان كم نشده بلكه با سرعت بيشتري به راه خود ادامه داد و ما در آستانه 25 بهمن و به خصوص با الگوگيري كشورهاي منطقه از الگوي جمهوري اسلامي بار ديگر در اوج اقتدار قرار گرفتيم.
وي اضافه كرد: موفقيت ايران در نشست هاي ژنو و اسلامبول بسيار چشمگير بود و در ادامه مي توان به بالندگي ايران و نقش مقام معظم رهبري در جنبش هاي اخير به خصوص مصر افتخار كرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان گفت: دشمنان جمهوري اسلامي تلاش داشتند با تشبيه ايران به مصر و تونس اجازه ندهند كه ايران اسلامي الگويي جهت كشورهاي منطقه قرار گيرد و لذا با برنامه ريزي براي اغتشاش در 25 بهمن بار ديگر سران فتنه را مجبور كردند با توسعه ظرفيت دنياي مجازي و فراخوان مردم به خيابان ها، به كشورهاي منطقه نشان دهند نظام اسلامي هم مانند مصر و تونس با مردم خود دچار چالش است اما تحركات آنها با هوشياري مردم در نطفه خاموش شد.
جليلي خاطر نشان كرد: بايد توجه داشت محور جريان بعد از 25 بهمن آمريكا، اسرائيل و انگليس است كه طراحي آن را آمريكا انجام مي دهد و ضدانقلاب داخلي مجري برنامه هاي آنهاست.
وي در پايان سخنان خود، مهم ترين عامل پيروزي جمهوري اسلامي را در برهه هاي اخير، پيوند ايمان و عدالت و تدبير مقام معظم رهبري و وجود اصل ولايت فقيه دانست.
پس از سخنان جليلي برخي نمايندگان ملت در مجلس خبرگان رهبري سؤالاتي از دبير شوراي عالي امنيت ملي مطرح كردند كه وي به پرسش هاي آنان پاسخ گفت.

 



برگزاري جشن نيكوكاري در سراسر كشور

جشن نيكوكاري امروز طبق سنوات قبل به همت كميته امداد امام خميني(ره) و مشاركت سازمان صدا و سيما، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسيج مستضعفان در سراسر كشور برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار كيهان به منظور آغاز نمادين و رسمي اين جشن معنوي و ارزشمند كه با هدف جمع آوري هداياي مردمي براي اقشار نيازمند برگزار مي گردد صبح امروز ساعت 30/9 دقيقه با حضور حسين انواري، سرپرست و معاونان و مديران كل كميته امداد و مسئولان وزارت آموزش و پرورش و تعدادي از مديران و مسئولان مدعو، زنگ نيكوكاري در مدرسه دخترانه امام رضا(ع) واقع در تهرانپارس به صدا درمي آيد.
گفتني است حدود 100هزار پايگاه در سراسر كشور آماده دريافت هداياي مردمي اعم از نقدي و غيرنقدي مي باشد. پايگاه ها و دفاتر كميته امداد، مدارس، مساجد و ساير ظرفيت ها در اين راستا به كار گرفته شده تا مردم سخاوتمند كشورمان بتوانند با سهولت در اين امر خداپسندانه شركت داشته باشند. همچنين پايگاه هاي اصلي اين جشن در تهران عبارت است از: حسينيه ارشاد واقع در خيابان شريعتي، مسجدالنبي(ص) واقع در ميدان نبوت(هفت حوض)، امامزاده صالح(ع) ميدان تجريش.
برپايه گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني امداد امام(ره) شماره حساب ريالي 3333 كميته امداد امام خميني(ره) نزد بانك ملي ايران شعبه پيام انقلاب اسلامي براي هموطنان داخل كشور و ارزي 333 همين بانك جهت ايرانيان عزيز خارج از كشور داير مي باشد تا از اين طريق كمك هاي نقدي خود را به دست نيازمندان برسانند.
اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام(ره) در پايان از تمامي اقشار جامعه دعوت كرد در اين مراسم شركت فرمايند تا از فيض معنوي و مادي آن برخوردار شوند.

 



سلطانيه در نشست شوراي حكام : ادعاي عدم همكاري ايران با آژانس نادرست و گمراه كننده است

نماينده كشورمان در آژانس با اشاره به بازرسي هاي معمول و اعلام نشده و وجود دوربين هاي شبانه روزي آژانس در تاسيسات هسته اي كشورمان، اين ادعا كه «ايران همكاري لازم را با آژانس نمي كند » را نادرست و گمراه كننده خواند.
علي اصغر سلطانيه نماينده كشورمان در آژانس بين المللي انرژي اتمي در نشست ديروز شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي كه در وين در حال برگزاري است پيرامون برنامه هسته اي كشورمان به ايراد سخنراني پرداخت.
سلطانيه در بخشي از سخنان خود گفت: انتظار از دبيرخانه شوراي حكام اين است كه به تنها وظيفه خود در قبال شوراي امنيت در راستي آزمائي تعليق غني سازي و فعاليت هاي مرتبط با بازفراوري عمل كند. من، به نمايندگي از دولتم در موارد متعدد اعلام كرده ام كه ما اين كار را بطور داوطلبانه از سال2003 به مدت دو سال و نيم انجام داديم، اما طبق تصميم اتخاذ شده توسط مجلس شوراي اسلامي ما تعويق مذكور را كه فاقد هرگونه توجيه فني و قانوني است لغو كرديم. بنابراين، پاسخ خيلي مشخص است: ايران فعاليت هاي هسته اي خود را كه تماما تحت نظارت كامل آژانس است و صلح آميز هم مي ماند، تعليق نخواهد كرد.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در ادامه افزود: جزئيات كامل گزارش مربوط به تعهدات ايران در زمينه ان پي تي ثابت مي كند كه آژانس به همه مواد هسته اي و امكانات در جمهوري اسلامي ايران دسترسي كامل داشته است، از جمله وجود بازرسي هاي معمول و اعلام نشده، همچنين وجود 24ساعته دوربين ها در محل، بنابراين، ادعاي اينكه «ايران همكاري لازم را ارائه نمي كند» نادرست و گمراه كننده است.

 



فرمانده سپاه: بيداري كشورهاي اسلامي حاصل به ثمر نشستن خون شهداي انقلاب ايران است

فرمانده كل سپاه پاسداران با اشاره به بيداري كنوني كشورهاي اسلامي تاكيد كرد كه انقلاب اسلامي ايران الگوي عملي مسلمانان ديگر نقاط جهان شده است.
به گزارش روابط عمومي سپاه، سرلشكر پاسدار «محمدعلي جعفري» ديروز در هشتمين همايش سراسري فرماندهان و مديران قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) با اشاره به حركت گسترده كشورهاي اسلامي به سوي بيداري اسلامي گفت: امروز شاهد به ثمر نشستن خون شهيدان و تلاش هاي خستگي ناپذير امام راحل در پيروزي انقلاب اسلامي و رسيدن به اهداف انقلاب هستيم.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي الگوي عملي مسلمانان ديگر نقاط جهان شده است، افزود: بيش از سي سال است كه مردم ايران با پايداري در مقابل استكبار جهاني در حال معرفي اسلام به دنيا بوده اند و با اين كه تبليغات و سرمايه گذاري هاي دنياي استكبار، الگوگيري از انقلاب اسلامي ايران و حركت بيداري اسلامي را به تاخير انداخت اما اكنون پيام انقلاب اسلامي ايران به گوش مردم مسلمان دنيا رسيده و ما شاهد الگوگيري از انقلاب اسلامي ايران در ديگر كشورهاي اسلامي هستيم.
فرمانده كل سپاه با اشاره به تحولات اخير كشورهايي چون مصر و تونس گفت: همين كه يك كشور از سرسپردگي آمريكا و همراهي كامل با اسرائيل بيرون بيايد و حكومتي متكي بر مردم و قوانين اسلامي در آن حاكم شود، خود يك گام بسيار بلند در منطقه به شمار مي آيد و زمينه را براي حركت هاي بعدي ايجاد مي كند.
جعفري در ادامه تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران با سرعت و شتاب زيادي به پيش است و جوامع اسلامي به ويژه جامعه خود ما به شدت تشنه ارزش هاي اسلامي است و اين رسالتي است كه اسلام و خداي متعال بر دوش ما گذاشته است و ما در جايگاه الگوي ديگر مسلمانان جهان قرار گرفته ايم.
وي خاطر نشان كرد: نگاه خيلي از جوامع بويژه جوامع اسلامي به حركت ها و دستاوردهاي علمي انقلاب اسلامي است و در اين ميان نقش سپاه پاسداران نقشي مهم و محوري است و انتظاري كه از مجموعه سپاه پاسداران مي رود، اين است كه توسعه دهنده ارزش هاي انقلاب اسلامي بوده و به سمت اهداف آرماني خود حركت ارزشي داشته باشد.
حجت الاسلام «علي سعيدي» نماينده ولي فقيه در سپاه نيز در اين همايش خطاب به مديران و فرماندهان قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) گفت: شما نقش بسيار زيادي در تحكيم پايه هاي انقلاب داشته و داريد و ايجاد قرارگاه در راستاي ماموريت هاي ذاتي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است.
وي خاطر نشان كرد: سپاه بايد از اهرم هايي برخوردار باشد كه اگر دشمن در هر مرحله اي وارد شد، بتواند مقابله كند و يكي از اين اهرم ها، قرارگاه است كه بايد در خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي هم خط شكني كند و هم الگويي بديع و نو خلق كند.

 



شمخاني: ميان يك جنگ تمام عيار بدون شليك توپ و بوي باروت قرار داريم

رئيس مركز تحقيقات راهبردي دفاعي تأكيد كرد كه ما در جنگ تمام عيار بدون شليك توپ و بوي باروت قرار داريم.
دريابان علي شمخاني در همايش سراسري CNS/ATM اظهار داشت: ما در يك جنگ تمام عيار قرار داريم كه مرتب از ما كشته مي گيرد، ولي ما تشييع نمي كنيم و جنگي نيز با موجوديت علمي ما وجود دارد كه در جهت محدود كردن ماست.
وي افزود: موجوديت علمي، فرهنگي و اقتصادي ما مورد تهاجم قرار دارد و موجوديت ژئوپلتيك مان نيز جزوي از صحنه نبرد است.
وي در ادامه اظهار داشت: جهان در تعريف مفاهيم مثل تعريف قدرت در يك دگرگوني دايم به سر مي برد و ملتي مي تواند در شكار فرصت ها در صدر قرار بگيرد كه واقعيت دگرگوني را بشناسد، نوع آن را تشخيص دهد و راه هماهنگي با آن را پيدا كند.
وي با بيان اين كه امنيت در تعريف خود بيشتر سخت افزارانه است، خاطرنشان كرد: امنيت فراتر از قدرت نظامي همه مؤلفه هاي امنيت ديگر مانند امنيت سياسي، اقتصادي و فرهنگي را دربر مي گيرد و چنانچه اينها هم افزايي پيدا كنند، مي توانند كاركرد مثبت داشته باشند.
به گزارش ايسنا، شمخاني در ادامه با طرح اين سؤال كه جهان آينده را چه عواملي سامان خواهد داد؟ ادامه داد: چهار پيشران عمده وجود دارد، جهاني سازي، نابرابري جهاني، فن آوري نوآورانه و تغييرات محيطي و اقليمي كه مقوله CNS/ATM متأثر از دو پيشران عمده كه يكي تكنولوژي و فن آوري نوآورانه و ديگري جهاني سازي است، مي باشد كه اگر پيامدهاي اينها به درستي شكار نشود، روي مسايل اقليمي و پيراموني مؤثر خواهد بود.
رئيس مركز تحقيقات راهبردي دفاعي خاطرنشان كرد: فن آوري در دوره هاي مختلف جنگ ها نقش كليدي در راهبردها و تاكتيك ها داشته و دارد و در عرصه اي كه فرهنگ ها به هم پيوند مي خورند و مردم جهان نگاه واحدي نسبت به جهان پيدا مي كنند، اين موضوع تأثير بيشتري خواهد داشت.
وي ادامه داد: امروز موضوع دفاع و امنيت بالاخص دفاع يك موضوع چهارسطحي است كه زمين، دريا، هوا و فضا را شامل مي شود كه دو مورد از اينها يعني هوا و فضا ازCNS/ATM تأثير مي گيرد و متقابلا روي زمين را تأثير مي گذارد و قدرت در بخش نظامي متأثر از هوا يعني آسمان و فضا يعني جو و ماوراي جو است.
شمخاني با تأكيد بر اين كه قدرت هوايي يكي از اركان اصلي قدرت فرامنطقه اي است، افزود: ايران كشوري است كه داراي مناطق حساس فراواني مي باشد، وقتي بهCNS/ATM نگاه مي كنيم براي ما محدوديت يا فرصت ايجاد مي كند. كشور ما در خاورميانه قرار دارد و خاورميانه ملتهب ترين جغرافياي جهان است و امروز 15 پايگاه هوايي بيگانه از مصر تا خليج فارس قرار گرفته است.
شمخاني با بيان اين كه نبايد تنها به دنبال وسايل پرنده با سرنشين باشيم، افزود: وسايل پرنده بدون سرنشين يك قابليت محوري براي ماست و در طراحي ها بايد اين موضوع را فراتر از وسايل هواپيمايي كشوري درنظر بگيريم.
وي افزود: CNS/ATM اتوماسيون كردن موضوع كنترل، نظارت و ارتباطات در ترافيك هوايي است كه به دنبال به حداقل رساندن نقش انسان در اين موضوعات است.
رئيس مركز تحقيقات راهبردي دفاعي با بيان اين سؤال كه نقطه بهينه ايمني در طرح CNS/ATM كجاست؟ خاطرنشان كرد: بايد اين نقطه را احصا كنيم و بدانيم كه اين نقطه يا در زمان هاي مختلف، يكسان است يا نه؟
شمخاني در بخش ديگري از سخنانش گفت: چشم انداز به ما مي گويد كه بايد در موقعيت اول منطقه قرار بگيريم و ديروز(روزسه شنبه) نيز نقشه جامع علمي كشور پرده برداري شد، جمعيت جوان تحصيلكرده با همه نارضايتي هايش يك امتياز است كه مي تواند حلال بسياري از مشكلات باشد. ما پايه گذار قدرت فضايي در كشور هستيم و در سال 80 به اين نقطه رسيديم كه بايد در فضا حضور پيدا كنيم و با مقدورات خودمان نيز حضور پيدا كرديم.
وي با بيان اين كه قدرت هواپايه، شرايط كشور، محيط پيراموني و حضور نيروهاي فرامنطقه اي در موردنقطه بهينه امنيت، اهميت دارد، افزود: درست است دشمن در اين فضا از ما پيشتاز است و به دليل سرمايه گذاري هاي بيشتر از نظر كمي پرقدرت تر است، ولي به ميزاني كه به آن اتكا دارد نيز آسيب پذير است.
رئيس مركز تحقيقات راهبردي دفاعي تأكيد كرد: در موضوع CNS/ATM بخش لشكري و كشوري در سه وضعيت عادي، بحراني و جنگ نبايد به اختلاف يا سهم خواهي سازماني كشيده شود، چرا كه ما براي استفاده از اين فرصت با توجه به موقعيت مان آسيب پذير هستيم.
وي خاطرنشان كرد: بايد غافلگيري را در بخش نظامي به شكل نرم افزارانه طراحي كنيم و ميزان توان پاسخگويي به هر ضربه را به نقطه مطلوب برسانيم.
گفتني است؛ همايش سراسري ارتباطات ناوبري نظارت و مديريت ترافيك هوايي ( CNS/ATM) روز چهارشنبه در دانشگاه هوايي شهيد ستاري ارتش برگزار شد.

 



نماينده دايم ايران در ژنو: حقوق بشر در سازمان ملل به سياست بازي آلوده شده است

نماينده دايم كشورمان در ژنو با اشاره به تلاش آمريكا براي تصويب قطعنامه اي عليه ايران تأكيد كرد كه حقوق بشر در سازمان ملل به سياست بازي آلوده شده و بدين ترتيب اعتبار سازمان هم خدشه دار شده است.
سيدمحمدرضا سجادي- سفير و نماينده دائم ايران در ژنو- در نشست سفيران سازمان كنفرانس اسلامي در سازمان ملل در ژنو طي سخناني درباره پيش نويس قطعنامه آمريكا درباره وضعيت حقوق بشر در كشورمان اظهار كرد: ما با تلاش مخرب تعداد انگشت شماري از كشورها مواجه هستيم كه در نهايت موجب ايجاد جوي از تقابل و سياست زدگي در شوراي حقوق بشر سازمان ملل خواهد شد.
وي با بيان اين كه هيئت آمريكايي اعلام كرده درصدد است قطعنامه اي عليه ايران مطرح و به تصويب برساند گفت: هدف اين قطعنامه ادعاي همكاري نكردن با فرآيندهاي ويژه شوراي حقوق بشر و تعيين گزارشگر ويژه كشوري در مورد ايران است. در حالي كه ما به عنوان كشورهاي در حال توسعه بارها اعلام كرده ايم از هيچ تلاشي كه صرفاً نوك حمله آن متوجه يك كشور در حال توسعه يا اسلامي باشد حمايت نكرده و به احياي سياست هاي نخ نماي آن ها كمك نخواهيم كرد.
وي تأكيد كرد: ارائه قطعنامه ضد ايراني به شوراي حقوق بشر مجدداً اين حقيقت تلخ را يادآور مي شود كه حقوق بشر تا امروز از سوي معدود كشورهايي بارها در سازمان ملل مورد سوء استفاده قرار گرفته تا آن ها منافع نامشروع خود را تأمين كنند. چنين حركاتي نشانگر اين حقيقت است كه حقوق بشر در سازمان ملل آلوده به سياست بازي شده و بدين ترتيب اعتبار سازمان هم خدشه دار شده است.
سجادي افزود: طرح قطعنامه در مورد كشوري خاص از بين كشورهاي در حال توسعه و اسلامي، اقدامي است كه صرفاً اعضاي سازمان ملل را به سوي تقابل با يكديگر سوق خواهد داد.
وي تصريح كرد: چنين تحركاتي كاركرد معمول ارگان هاي سازمان ملل را تبديل به كشمكشي كاملاً سياسي كرده و كم ترين كمكي به پيشبرد ايده آل هاي حقوق بشر نمي كند. قطعاً ارتقاي حقوق بشر صرفاً از طريق گفت وگو و رويكردهاي سازنده به دست مي آيد.
وضعيت 4 ديپلمات ايراني
از سوي ديگر؛ نماينده ايران در شوراي حقوق بشر از گروه كاري ناپديدشدگان اجباري خواست كه وضعيت 4 ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان مشخص شود.
به گزارش فارس، در جريان بررسي گزارش گروه كاري ناپديدشدگان اجباري در محل شوراي حقوق بشر در ژنو (سوئيس) در روز دوشنبه، سيد محمدرضا سجادي نماينده جمهوري اسلامي ايران در اين شورا با اشاره به وجود شواهدي مبني بر زنده بودن 4 ديپلمات ايراني، نسبت به وضعيت آنها ابراز نگراني كرد و از گروه كاري ناپديدشدگان اجباري خواست اين موضوع را در دستور كار خود قرار دهد و وضعيت اين 4 ديپلمات ايراني را مشخص كند.

 



مشاور كميسيون اجتماعي مجلس: بودجه پيش بيني شده براي معاونت پيشگيري قوه قضائيه ناچيز است

مجيد ابهري بودجه پيش بيني شده براي معاونت پيشگيري قوه قضائيه براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي را ناكافي و ناچيز دانست.
مشاور كميسيون اجتماعي مجلس در گفت وگو با فارس با بيان اينكه بودجه براي قوه قضائيه، هزينه نيست بلكه سرمايه گذاري است، اظهار داشت: با توجه به گسترش روزافزون آسيب هاي اجتماعي و قصد شوم ناتوي فرهنگي در مقابله با اركان نظام جمهوري اسلامي، گسترش مواد مخدر روانگردان با هدف نابودي نوجوانان و جوانان، توسعه محافل عرفاني كاذب، گسترش ماهواره ها خصوصاً شبكه هاي فارسي زبان، اباحه گري و جنگ همه جانبه با اخلاق و موازين ارزشي، متأسفانه بودجه پيش بيني شده براي معاونت پيشگيري قوه قضائيه براي مقابله با آسيب هاي ياد شده، بسيار ناچيز است.
وي با بيان اينكه 30 سال است كه 22 سازمان و نهاد با بودجه هاي مختلف در امور پيشگيري فعاليت مي كنند، افزود: ضمن تقدير از تلاش هاي آنها بايد گفت كه اگر برنامه هاي پيشگيري توسط اين سازمان ها به درستي محقق مي شد، در حال حاضر اين ميزان آسيب و ناهنجاري در كشور وجود نداشت، بنابراين با توجه به سرمايه گذاري هاي هنگفت آمريكا و لابي صهيونيست در مقابله با اهداف انقلاب اسلامي بايد با تمام ظرفيت به قوه قضائيه در زمينه بودجه ياري رساند.
ابهري گفت: با توجه به افزايش جمعيت زندانيان به 225 هزار نفر، موج تهاجم فرهنگي از طريق ماهواره، اينترنت و تهاجم گسترده مافياي مواد مخدر با عرضه انواع توليدات و گسترش انواع توطئه هاي سياسي از فتنه گرفته تا طرح هاي پشت پرده صهيونيسم، بودجه قوه قضائيه بايد بيش از ميزان فعلي افزايش يابد.

 



انتقاد شديد كميسيون امنيت ملي مجلس نسبت به كم كاري سازمان كنفرانس اسلامي درباره تحولات منطقه

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد كه سازمان كنفرانس اسلامي به وظيفه خود در قبال بحران ليبي عمل نكرده است.
علاءالدين بروجردي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه آيا وقت آن فرا نرسيده است كه سازمان كنفرانس اسلامي در قبال بحران ليبي وارد عمل شود؟ گفت: سازمان كنفرانس اسلامي اگر توانمندي داشت و مي توانست وظايف خود را انجام دهد تاكنون اين كار را انجام داده بود. مدتي است در كشورهاي اسلامي، خليج فارس و شمال آفريقا تحركات مردمي شكل گرفته، اما عكس العملي را از طرف سازمان به خصوص در بحث كشتار وحشيانه و درگيري با مردم شاهد نيستيم.
وي در گفت وگو با ايسنا، تصريح كرد: ما حداقل نيازمند يك عكس العمل قاطع براي جلوگيري از كشتار مردم از طرف اين سازمان بوديم اما هم اكنون زياد خوشبين نيستم كه اين سازمان بتواند به وظايف خود در اين زمينه عمل كند.
در همين حال، كاظم جلالي مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز درباره وظيفه سازمان كنفرانس اسلامي در قبال تحولات ليبي و كشتار مردم در اين كشور، گفت: سازمان كنفرانس اسلامي در خصوص تحولات اخير در منطقه بسيار عقب ماند، به خصوص اين كه اين سازمان به عنوان بزرگ ترين سازمان بين المللي اسلامي است. وي با بيان اين كه دليل اين مسئله مشخص است، سكوت برخي سران كشورهاي اسلامي كه داراي وزن در اين سازمان بودند را مورد تأكيد قرار داد و گفت: اين سران خود آماج خواسته هاي مردم براي تغييرات هستند و لذا از اين سازمان عكس العملي ديده نمي شود. در عين حال بخش هايي از كشورهاي اسلامي مي توانند از ظرفيت هاي اين سازمان در خصوص مسائل ليبي و ديگر واكنش ها مبتني بر آراء مردم و توده ها عكس العمل هاي لازم را نشان دهند.

 



اخبار ادبي و هنري

ضرب و شتم يك فيلمساز در آمريكا به خاطر مسلمان بودن
يك مستندساز مسلمان آمريكايي، به خاطر اسم و دينش از سوي چهار آمريكايي به شدت مورد ضرب و شتم قرارگرفت و راهي بيمارستان شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه شيكاگو تريبون، «اسامه الشعيبي»، مستندساز 41 ساله، در يك ميهماني از سوي چهار آمريكايي به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پليس پس از آنكه اسامه را بيهوش و خون آلود در يكي از پاركينگ هاي شهر آيوا پيدا كرد، او را به بيمارستان منتقل كردند.
«الشعيبي» گفت: همين كه وارد ميهماني شدم، شخصي نامم را از من پرسيد و من زماني كه گفتم «اسامه»، او و سه نفر مرا به حد مرگ كتك زدند، آنها همزمان مرا به اسم «اسامه بن لادن» صدا مي كردند و از اينكه من يك مسلمانم ابراز انزجار مي كردند، تا آنكه من از هوش رفتم و ديگر چيزي نفهميدم و پس از آن در بيمارستان به هوش آمدم.
«الشعيبي» كه پيش از اين علاوه بر كارگرداني فيلم «بمب هاي خوب»، در آن نيز بازي كرده است، هم اكنون در حال تهيه فيلمي تحت عنوان «عرب آمريكايي» است.
اين فيلم درباره تبعيض هايي است كه مسلمانان در آمريكا با آن روبرو هستند، پليس حدس مي زند كه شايد اين فيلم علت اصلي ضرب و شتم «الشعيبي» باشد.
معرفي برگزيدگان ششمين جشنواره داستان بسيج
هيئت داوران ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج با صدور بيانيه برگزيدگان خود را در سه بخش نوجوانان، جوانان و بزرگسالان معرفي كرد.
در بخش نويسندگان نوجوان «سنگر» نوشته الهه فرجي، «رخصت پرواز» نوشته فاطمه پوراسد و «هديه تولد» نوشته ياسر كاكاپور به ترتيب جوايز اول تا سوم را دريافت كردند.
در بخش نويسندگان جوان «آهن ربا» اثر حسن بهرامي، «ثواب ابدي» نوشته زينب سرداري و «يوسف گم گشته» نوشته مرتضي اسدي مرام به ترتيب اول تا سوم شدند.
در بخش بزرگسال نيز «ديو قلعه» نوشته رضافضلي، «باهر كي بخواهد» نوشته مريم محمدي و «آخرين بازمانده» نوشته اكبر شريعت به ترتيب رتبه اول تا سوم را كسب كردند. ششمين جشنواره ادبيات داستاني بسيج به همت سازمان بسيج هنرمندان كشور از هفدهم تا نوزدهم اسفند در شهر آبادان در حال برگزاري است.
رايزنان فرهنگي پيشين گردهم مي آيند
حدود 200 تن از رايزنان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در 30 سال گذشته به بهانه پانزدهمين سالگرد تأسيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گردهم مي آيند.
از برنامه هاي اين نشست مستندسازي تاريخ شفاهي روابط بين الملل و پاسخ دهي رايزنان فرهنگي به يكصد و ده سؤال، طراحي شده است.
خريداري آثار برگزيده جشنواره غني پور توسط وزارت ارشاد
خريد سه هزار نسخه از كتاب هاي برگزيده در دهمين جشنواره شهيد حبيب غني پور در دستور كار معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قرار گرفت.
بهمن دري، معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به دنبال تاييد شفاهي حمايت از كتاب هاي برگزيده اين جشنواره در مراسم اختتاميه دهمين جشنواره شهيد حبيب غني پور، دستور خريد كتاب هاي برگزيده را تا سقف سه هزار نسخه صادر كرد.

 



مدير عامل شركت آب و فاضلاب كشور: 29 درصد آب توليدي كشور هدر مي رود

مدير عامل شركت آب و فاضلاب كشور گفت: 29 درصد آب توليد شده در نقاط مختلف كشور به هدر مي رود و مديران بايد در اصلاح شبكه ها توجه جدي داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، سيد مهدي ثمره هاشمي عصر سه شنبه در مراسم معارفه محمدعلي فراميني مديرعامل جديد شركت آب و فاضلاب روستايي گيلان گفت: ايران به لحاظ منابع آبي وضعيت مناسبي ندارد و بسياري از استان ها بيش از 10 سال است كه در خشكسالي بسر مي برند.
مشاور وزير نيرو ميانگين مصرف سرانه آب در كشور را 180 ليتر در شبانه روز اعلام كرد و گفت: اين رقم بسيار بالاست.
وي مصرف سرانه كشورهايي با ميزان بارندگي سالانه بيش از 4 هزار ميلي متر را 120 ليتر در شبانه روز دانست و تصريح كرد: سرانه مصرف در تهران 300 ليتر در شبانه روز است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب كشور هدررفت آب را يكي ديگر از مسائل مهم در كشور توصيف كرد و بيان داشت: 60 درصد آب در بخش كشاورزي هدر مي رود، و با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها هدر رفت آب بايد به 15 درصد كاهش يابد و بيش از آن ناشي از ضعف مديريت است.
مشاور وزير نيرو خواستار جلب سرمايه گذاري بخش خصوصي در بخش آب و فاضلاب شد و اظهار داشت: تصدي گري و بهره برداري از آب نيز بايد در اختيار مردم قرار گيرد.
ثمره هاشمي از واگذاري شركت هاي آب و فاضلاب تا پايان برنامه پنجم در كشور خبر داد.

 



استاندار: انتقال آب به درياچه اروميه در دستور كار است

اروميه- خبرنگار كيهان:
استاندار آذربايجان غربي گفت: انتقال آب به درياچه اروميه را از 2 حوزه آبي (شمال و جنوب) استان در دستور كار داريم.
جلال زاده در محل استانداري آذربايجان غربي در شهر اروميه افزود: عمليات اجرايي يكي از طرح ها با 200 ميليارد ريال اعتبار آغاز شده است.
وي در مورد اجراي طرح بارورسازي ابرها نيز گفت: در سه بار پرواز هوايي بر روي درياچه اروميه به دليل شرايط نامساعد جوي نتوانستيم ابرها را بارور كنيم و اين طرح امسال محقق نشد.
استاندار آذربايجان غربي با بيان اينكه در صورت تحقق اين امر شاهد افزايش 10 تا 15 درصدي در ميزان بارش ها مي شديم، اعلام كرد: براي نجات درياچه اروميه بايد به اقدامات ديگري دست بزنيم.

 



فرمانده سپاه ولي عصر(عج) خبر داد بازديد 200 هزار دانشجوي كشور از مناطق عملياتي خوزستان

200 هزار دانشجو از دانشگاه هاي سراسر كشور در قالب كاروان هاي راهيان نور از مناطق عملياتي و يادمان هاي دفاع مقدس استان خوزستان ديدن مي كنند.
فرمانده سپاه ولي عصر خوزستان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در دزفول گفت: اين ديدارها هم اينك شروع شده، بطوري كه روزانه چهار الي پنج هزار دانشجو از مناطق عملياتي و يادمان هاي شهدا و دفاع مقدس ديدار مي كنند.
سرتيپ حسن شاهوارپور از حضور 500 هزار دانش آموز سراسر كشور در مناطق عملياتي اين استان نيز خبر داد و افزود: ديدار اين دانش آموزان در راستاي تحقق اهداف تحصيلي و آموزشي وزارت آموزش و پرورش صورت مي گيرد و اعزام آنها به مناطق عملياتي كشور از آذر ماه سال جاري شروع شده است.
فرمانده سپاه ولي عصر خوزستان با اشاره به ويژگي هاي يادمان ها و مناطق عملياتي خوزستان كه مورد زيارت كاروان هاي راهيان نور از اقصي نقاط كشور مي شوند، اظهار داشت: مناطقي نظير شلمچه، اروند، هويزه و دهلاويه از جمله نقاطي هستند كه بيشترين بازديدكننده را دارند.
وي از انجام برنامه ريزيهايي درخصوص اسكان بيشتر راهيان نور در استان خبر داد و گفت: امسال درخصوص اسكان كاروان هاي راهيان نور، اقامتگاه هاي مناسب تدارك ديده شده و تلاش داريم كه هيچگونه كمبودي احساس نشود.
فرمانده سپاه ولي عصر خوزستان افزود: در اين راستا، اقداماتي نظير استفاده از ظرفيت ادارات و افزايش ظرفيت برخي پادگان هاي استان از جمله در خرمشهر صورت گرفته كه اميدواريم تاثيرگذار باشد.
طبق آمار سالانه يك و نيم تا دو ميليون زائر مناطق عملياتي از اماكن مختلف و يادمان هاي استان خوزستان ديدن مي كنند كه بيشتر اين بازديدها در ايام نوروز صورت مي گيرد.

 



معاون منابع طبيعي مازندران: حفاظت از جنگل هاي شمال نيازمند اعتبار 8 ميليارد ريالي است

آمل- خبرنگار كيهان:
معاونت حفاظت و امور اراضي منابع طبيعي مازندران گفت: سالانه به اعتباري معادل 8 ميليارد ريال جهت حفاظت از جنگل هاي شمال كشور نياز است.
محمدرضا عزيز كمالي در مراسم كاشت نهال در محوطه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان آمل با بيان اينكه از مجموع 17 ميليون هكتار جنگل موجود در كشور، يك ميليون و نهصد و سي و نه هكتار در نواحي شمال كشور قرار دارد، افزود: براساس معيارهاي منطبق براستانداردهاي جهاني بايستي به ازاء هر 1000 هكتار جنگل و هر 5000 هكتار مرتع و براي امور حفاظتي به ازاي هر 2500 هكتار جنگل و مرتع 1 نفر نيروي متخصص حداقل كارشناس عهده دار امور مديريتي و نظارتي باشد. طوري كه فقط در بخش تخصصي اين اداره كل نياز به 500 كارشناس مي باشد.
وي با اشاره به تأخير به وجود آمده در اجراي طرح ساماندهي خروج دام از جنگل افزود: در طول سالهاي 84 تا 88 حدود 370 هزار واحد دامي از جنگل خارج شدند كه با اين روند و عدم اختصاص اعتبارات مورد نياز اين فرآيند تا 20 سال به طول خواهد انجاميد.
محمدرضا عزيز كمالي در خصوص وضعيت پاركهاي جنگلي نيز گفت: تعدادي از پاركهاي جنگلي به دليل عدم مديريت مناسب مجريان طرح خلع يد شده اند كه پس از طي مراحل قانوني به مجريان جديد واگذار خواهد شد كه در سطح استان مازندران 12 پارك جنگلي به مساحت 5 هزار و پانصد و هفتاد و يك هكتار وجود دارد.

 



جلوگيري از قطع درخت در جنگل ابر شاهرود

رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور گفت: با تعريض جاده اميدواريم درختي در حوزه استحفاظي جنگل ابر قطع نشود.
به گزارش ايسنا، علي سلاجقه با اشاره به بحثهاي پيش آمده درباره جاده جنگل ابر اظهار كرد: از آنجا كه در جنگل ابر درختان ارزشمند بسياري وجود دارد پيشنهاد شده جاده هاي موجود تعريض و از آنها استفاده شود كه اميدواريم اين پيشنهاد عملياتي شود و درختي در حوزه استحفاظي جنگل ابر قطع نشود.
وي همچنين از اختصاص 500 ميليارد ريال اعتبار براي حفاظت جنگلها خبر داد و گفت: اين اعتبار در صورت تصويب در كميسيون مربوطه، تخصيص مي يابد.
وي با اشاره به آتش سوزي چند ماه پيش اين جنگل، افزود: در مجموع 27 هكتار از جنگل ابر استان سمنان دچار آتش سوزي شد كه ميزان درخت سوزي آن ناچيز بوده است.

 



برگزاري نخستين همايش ملي برف ، يخ و بهمن در شهركرد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
نخستين همايش ملي برف، يخ و بهمن كشور با حضور 400 نفر از محققان و 25 دانشگاه و مراكز تحقيقاتي در شهركرد گشايش يافت.
نخستين همايش ملي برف، يخ و بهمن كشور و دومين همايش شناخت معضلات آبخيزداري و ارائه راه حل هاي مناسب در حوزه هاي آبخيز كارون و زاينده رود، در سالن ابن سيناي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گشايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما در اين همايش 400 تن از محققان، متخصصان، كارشناسان و همچنين بيش از 25 دانشگاه و مراكز تحقيقات علمي كشور در موضوع آب و آبخيز كشور حضور دارند.
دبير اين همايش در سخناني گفت: در اين رويداد علمي بيش از 180 مقاله پژوهشي در موضوعات مختلف مرتبط با برف، يخ و بهمن و معضلات حوزه هاي آبخيز و راهكارهاي برون رفت از شرايط نامناسب فعلي از جمله خشكسالي و تغيير اقليم ارائه مي شود.
دكتر سيد نعيم امامي افزود: حاصل اين همايش هاي علمي ضمن تدوين و چاپ مجموعه مقالات، قطعنامه اي خواهد بود كه در اختيار دستگاههاي تصميم گيرنده و اجرايي قرار خواهد گرفت. گفتني است اين همايش طي ديروز و امروز در شهركرد ادامه دارد.

 



تشكيل كانون هاي فرهنگي و هنري در 10درصد مساجد كشور

تبريز- خبرنگار كيهان:
در 10درصد از كل مساجد كشور، كانون هاي فرهنگي و هنري تاسيس و راه اندازي مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي در نشست «شوراي فرهنگ عمومي» اين استان افزود: اين تعداد در برنامه پنجم توسعه به 25 درصد افزايش مي يابد.
«علي داننده» با تاكيد بر اين كه در مسير مقابله با تهاجم فرهنگي مي بايست از تكنولوژي روز استفاده كرد، يادآور شد: در همين راستا ايجاد خانه هاي فرهنگي ديجيتال در مساجد در دست بررسي بوده و تاكنون 30 مسجد معرفي و 9 مسجد در تبريز، براي راه اندازي خانه هاي فرهنگي ديجيتال انتخاب شده اند.
وي تأكيد كرد: براساس اين پروژه 300 ميليون ريال تجهيزات سخت افزاري در اختيار مساجد قرار داده مي شود تا در 70 متر مربع فضا و با به كارگيري سه نفر، اقدام به راه اندازي خانه فرهنگي ديجيتال كنند و مديريت و مركزيت اين حركت جديد فرهنگي در آذربايجان شرقي، مجتمع فرهنگي و هنري 29 بهمن تبريز است و تجهيزات لازم اين كار نيز، فراهم شده است.

 



تميز نبودن صفحه مانيتور، باعث بروز سردرد مي شود

گرد و غبار روي صفحه مانيتور، تميزي و شفافيت آن را كم مي كند كه اين امر باعث خستگي چشم و سردرد در استفاده كنندگان از رايانه مي شود.
رئيس مركز تحقيقات اپتيك و لنز ايران در گفت وگو با ايرنا افزود: فاكتورهايي كه كيفيت تصوير مانيتور رايانه را كاهش مي دهند، ميزان ديد را مشكل تر كرده و منجر به خستگي چشم و سردرد مي شوند.
به گفته دكتر پرويز زرين بخش، اين عوامل شامل تجمع گرد و خاك روي صفحه مانيتور و يا منعكس شدن نور ساير وسايل الكتريكي بر روي صفحه مانيتور است كه كيفيت تصوير را مختل مي كنند.
وي افزود: صفحه مانيتور، گرد و غبار را به خوبي جذب مي كند و بايد با يك پارچه آنتي استاتيك كه در آن ايجاد خراش نكند، در فواصل زماني منظمي تميز شود. همچنين نور اتاق بايد به گونه اي تنظيم شود كه انعكاس هاي نوري به حداقل برسد. اين متخصص چشم با اشاره به اينكه مانيتورهايي كه به طور مشخص به جلو يا عقب خم شده اند، ممكن است تصاوير را كج و معوج نشان دهند و باعث سختي ديد شوند، افزود: وقتي مانيتور به عقب خم مي شود، نورهاي بالاي مانيتور با ايجاد انعكاس نوري، كيفيت تصاوير را دچار مشكل مي كند.
رئيس مركز تحقيقات اپتيك و لنز ايران ادامه داد: در اين حالت براي پرهيز از انعكاس نوري، شخص مجبور است حالت و نحوه نشستن خود را مدام تغيير دهد كه باعث خستگي چشم و سردرد مي شود.
وي با بيان اينكه مشكلاتي همچون سردرد، درد پشت و اسپاسم هاي عضلاني ممكن است در استفاده كنندگان از مانيتورها ايجاد شود، گفت: تمامي اين مشكلات و خستگي ها ناشي از شرايط استفاده از مانيتورهاست كه با تغيير وسايل و طراحي محيط كار و تجويز عينك مناسب قابل اصلاح است.
به گفته اين متخصص، سمت بالايي مانيتور بايستي روبرو يا كمي پايين تر از سطح چشم قرار گيرد. نوشته ها و مدارك مورد نياز نيز بايد نزديك صفحه مانيتور باشد تاحركت سر و چشم و تغييرات تمركز چشم به حداقل برسد.

 



برنامه هاي ويژه سازمان بهشت زهرا (س) در روزهاي پاياني سال

قائم مقام سازمان بهشت زهرا (س) تهران به انتقال رايگان مردم، توزيع گل و گلدان، توزيع بروشور و استقرار كيوسك هاي سيار فروش گل و گلاب به عنوان بخشي از فعاليت هاي خدماتي اين سازمان در روزهاي پاياني سال اشاره كرد.
كامران زنگيشه افزود: براي رفاه حال شهروندان كيوسك هاي سيار فروش گل و گلاب در حاشيه تمامي قطعات استقرار يافته و شهروندان نگران خريد گل با قيمت مناسب نباشند و تاكيد مي شود كه در حاشيه اتوبانها براي خريد گل از دستفروشان توقف ننمايند كه اين عمل موجب مخاطرات بسيار و بروز ترافيك خواهد بود.
وي اظهار كرد: جديدترين نقشه قطعات بهشت زهرا (س) همراه با ورودي و خروجي هاي گورستان بزرگ پايتخت به تعداد 100هزار عدد توسط نيروهاي پليس راهور ميان زائران اهل قبور توزيع مي شود.
قائم مقام سازمان بهشت زهرا (س) تهران و شهرداري حرم مطهر امام خميني ره اهداي گل و گلدان به خانواده هاي شهدا، برگزاري مراسم زيارت عاشورا در لحظه تحويل سال نو به همراه پذيرايي از زائران قبور شهدا را از برنامه هاي امسال بهشت زهرا(س) عنوان كرد و افزود: پنج شنبه و جمعه آخر سال درهاي بهشت زهرا (س) به صورت شبانه روزي باز مي باشد.

 



كرجي ها زباله خشك مي دهند ماهي قرمز مي گيرند

كرج - خبرنگار كيهان:
در آستانه سال نو و در اقدامي تازه از سوي سازمان مديريت پسماند استان البرز، كرجي ها در مقابل زباله هاي خشك ماهي قرمز مي گيرند.
معاون فني و اجرايي سازمان مديريت پسماند البرز گفت: هر ساله در روزهاي پاياني سال مقادير قابل توجهي به حجم توليد زباله شهر افزوده مي شود كه بيشترين اين پسماندها خشك و قابل بازيافت هستند و بايد بتوان با مديريت صحيح اين مواد زائد قابل بازيافت را به چرخه مصرف بازگرداند.
محسن زارع افزود: اين سازمان با اجراي طرح استقبال از بهار با شعار «با تعويض پسماندهاي خشك با ماهي قرمز به استقبال بهار برويم» در بوستان جهان كرج آماده دريافت پسماندهاي خشك شهروندان است.

 



دانش آموز كرد، مدال قهرماني را به خانواده شهيد اهدا كرد

دانش آموز ورزشكار كردستاني مدال طلاي قهرماني كشوري خود را به خانواده دانش آموز شهيد «حسن دادگر» اهدا كرد.
به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا» به نقل از مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، در مراسم يادواره شهداي دانش آموز كه در مسجد جامع روستاي تاريخي پالنگان از توابع شهرستان كامياران برگزار شد، «پارسا محمدي» دانش آموز پايه اول دبستان حكيم كامياران، مدال طلاي قهرماني خود را كه در دوازدهمين دوره مسابقات كاراته قهرماني كشور كسب كرده بود، به پاس قدرداني و گراميداشت ياد و خاطره شهيد دانش آموز «حسن دادگر» به خانواده آن شهيد سرافراز اهدا كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14