(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 اسفند 1389- شماره 19889

حديث دشت عشق
خاطره خوش اصفهاني ها در عربستان تكرار مي شود؟!
سرخپوشان فقط به پيروزي فكر مي كنند
اخبار كوتاه از فوتبال
نگاهي به ديدارهاي هفته آخر دور برگشت ليگ برتر واليبال
رويارويي بالا نشينان؛ تلاش براي صعود به مرحله دوم
بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا ذوب آهن به فينال نرسيد
ليگ هاي ژيمناستيك پايان يافت عناوين قهرماني به خارجي ها رسيد
معرفي كادر فني تيم هاي ملي ووشو
خيال چلسي از صعود راحت است رئال در پي پايان دادن به ناكامي 6ساله
صعود هفت پله اي هندبال در آخرين رده بندي جهاني
رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين: بهترين فدراسيون درسال 89 بوديم



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «شبير تقوي زاده»
كربلايي شلمچه
شهيد شبير تقوي زاده در فروردين ماه سال 1343 در روستاي اتو در يك خانواده مذهبي چشم به جهان گشود. پس از دوران طفوليت، تحصيلات ابتدايي اش را در زادگاهش به پايان رسانيد. پس از دوره ابتدايي، جهت ادامه تحصيل به شهرستان ساري مهاجرت كرد و دوره راهنمايي را در اين شهر و دوران دبيرستانش را در زيراب به اتمام رساند. همزمان با تحصيل در دبيرستان به عنوان عضوي فعال در بسيج زيراب انجام وظيفه نمود تا اين كه براي اولين بار جهت دفاع از ميهن اسلامي راهي جبهه غرب كشور شد. درجبهه دچار موج گرفتگي از ناحيه سر و كمر گرديد و مدتي را به استراحت پرداخت بعد به جبهه برگشت و تا پايان مأموريت درجبهه ماند. بعد از مدت كوتاهي به خدمت مقدس سربازي اعزام شد و پس از گذراندن آموزش مقدماتي در تهران، داوطلبانه به جبهه حق عليه باطل عزيمت نموده، تا پايان خدمت در جبهه ها با صداميان به نبرد پرداخت و از خدمت مقدس سربازي ترخيص گرديد.
در بنياد مستضعفان مشغول به كار شد و ازدواج كرد. چند ماهي از ازدواجش نگذشته بود كه در تاريخ 22/10/65 مشتاقانه به همراه سپاهيان حضرت محمد(ص) با ايماني راسخ عازم جبهه شد. اين بار نه تنها داوطلبانه، بلكه عاشقانه با كفار بعثي در جنوب كشور به مبارزه پرداخت و سرانجام در عمليات بزرگ كربلاي5 مورخ 9/11/65 در منطقه شلمچه به لقاءالله پيوست.
ستاد يادواره شهداي كسليان

 



خاطره خوش اصفهاني ها در عربستان تكرار مي شود؟!
سرخپوشان فقط به پيروزي فكر مي كنند

سرويس ورزشي-
در روز دوم رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا پيروزي با الوحده در تهران و ذوب آهن با الشباب در رياض ديدار مي كند.
هفته دوم رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا در مرحله گروهي امروز با برگزاري 8 ديدار به پايان مي رسد. وقوع سونامي و زلزله در ژاپن يك ديدار ديگر را در اين كشور لغو كرد تا مسابقات هفته دوم با برگزاري 14 ديدار به پايان برسد.
پايان حسرت 658 روزه هواداران
پيروزي ششم خردادماه سال گذشته در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا با هدايت وينگاداي پرتغالي، مقابل بنيادكار با بازيكنان مطرحي همچون ريوالدو، وداعي 100 هزار نفره را تجربه كرد.
از آن زمان 658 روز گذشته و هواداران پيروزي سرانجام پس از گذشت اين مدت مي توانند پيروزي آسيايي را در گروه مرگ با علي دايي در خانه به تماشا بنشينند.
پيروزي پس از چند برد پياپي در ليگ برتر ايران، سر بزنگاه و موقعي كه بايد شهرداري قعر جدولي را مي برد، متوقف شد تا بهترين شانس براي كسب عنوان سومي و رسيدن به جمع تيم هاي صدرنشين را از دست بدهد.
در مقابل عنابي ها (لقب الوحده) كه سال گذشته را با قهرماني در ليگ برتر امارات به پايان بردند، هر اندازه در ليگ امسال نااميد كننده ظاهر شده و حوصله هوادارانشان را سر برده اند در 2 جام ديگر امارات يعني اتصالات و جام رياست جمهوري موفق عمل كرده و به جمع 4 تيم برتر رسيدند.
پيروزي در اولين روز مقابل الاتحاد با شكستي نااميد كننده كار را آغاز كرد و الوحده نيز در خانه مقابل بنيادكار به تساوي رضايت داد.
در صورتي كه امروز پيروزي با دست پر ميدان را ترك كند دوباره اميد به صعود به اردوي اين تيم بازگشته و طرفداران مي توانند يك بار ديگر به رسيدن تيم شان به مرحله حذفي پس از يك دوره غيبت خوشبين باشند.اين ديدار امروز از ساعت 30:17 در ورزشگاه آزادي برگزار و در ديگر ديدار اين گروه از ساعت 30:15 بنيادكار در ازبكستان از الاتحاد عربستان ميزباني مي كند.
شاگردان ابراهيم زاده
به دنبال تكرار موفقيت
ذوب آهن امروز در دومين ديدارش در رقابت هاي فصل جاري ليگ قهرمانان آسيا در عربستان به مصاف الشباب مي رود.
نايب قهرمان فصل گذشته ليگ قهرمانان در ديدار نخستش در خانه بردي كمرنگ را مقابل تيمي دسته اولي الامارات تجربه كرد و موجبات تعجب را فراهم آورد. از سويي ديگر الشباب در خانه الريان به تساوي يك - يك رسيد تا ذوب آهن با همان پيروزي نزديك در پايان روز اول اين گروه در صدر جدول قرار بگيرد.
ذوب آهن كه در هفته بيست و ششم رقابت هاي ليگ برتر 50 امتيازي شده و به صدرنشيني اش تداوم بخشيد، مي خواهد با پيروزي در بازي امروز خاطره خوش اصفهاني ها را پس از پيروزي شيرين هفته گذشته سپاهان مقابل الهلال ادامه داده و از سوي ديگر يك بار ديگر به رؤياي رقص شمشير كه سال گذشته يك بار آن را تجربه كرده بود، رنگ واقعيت ببخشند.
اين ديدار چهارشنبه شب از ساعت 30:20 در ورزشگاه 70 هزار نفري ملك فهد برگزار مي شود. در ديگر ديدار اين گروه الامارات از ساعت 45:18 در كشورش از الريان قطر پذيرايي مي كند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

آرزوي فدراسيون براي بازگشت به روزهاي اوج
فدراسيون فوتبال ايران ضمن تبريك فرار سيدن سال نو پيامي صادر كرد. در قسمتي از اين پيام آمده : اميدواريم با كمك رسانه ها در سال 90 و همچنين وحدت و همدلي جامعه فوتبال كشور و رسانه ها، فوتبال اين كهن سرزمين بتواند دوباره به روزهاي اوج بازگردد.
غيبت دايي در نشست مطبوعاتي
نشست خبري ديروز مربيان تيم هاي پيروزي ايران و الوحده امارات در حالي برگزار شد كه ابتدا سرمربي و بازيكن الوحده پاسخگوي سؤالات خبرنگاران شدند، اما علي دايي، سرمربي پيروزي و بازيكن اين تيم غيبت داشتند.
خبرنگاران قيمت سرمربي آينده تيم ملي را بالا برده اند!
سرپرست امور بين الملل فدراسيون فوتبال مدعي شده تعدادي از خبرنگاران ايراني قيمت مربي احتمالي تيم ملي را بالا برده اند.ترابيان گفت: نام هايي كه اين روزها مطرح مي شود گمانه زني روزنامه نگاران بوده وگرنه هيچ چيز قطعي نشده است. متاسفم بگويم كه از ايران با گزينه هاي مد نظر ما تماس مي گيرند تا اطلاعاتي از آن مربي كسب كنند. وي در پايان تصريح كرد: مربي مورد نظر هم وقتي مي بيند كه موضوع رسانه اي شده در صحبت با ما قيمتش را بالا مي برد . از دوستان مطبوعاتي ام خواهش دارم كه از اين كارها دست بردارند و مواضع ما را در مقابل مربيان خارجي تضعيف نكنند.
مورينيو: بالاخره رئال بيدار مي شود
خوزه مورينيو سرمربي رئال مادريد پيش از بازي امشب تيمش برابر ليون گفت: رئال مادريد بزرگترين باشگاه جهان مي باشد كه به خواب رفته است. مانند فيلي كه خوابيده و زماني كه بيدار است قدرت دارد. ما بايد در بهترين شرايط خودمان قرار داشته باشيم چراكه ليون تيم بسيار بسيار خوبي است كه از تجربه حضورش در ليگ قهرمانان كمك مي گيرد.
بازيكنان صبا دو روز اجازه تمرين پيدا نكردند!
مشكلات باشگاه صباي قم تمامي ندارد تا جايي كه پس از موانع مالي در اين باشگاه اين بار نبود زمين تمرين براي ويسي و شاگردانش دردسرساز شده است. بازيكنان تيم صبا پس از بازي با پاس نتوانسته اند يك جلسه تمرين برگزار كنند؛ نبود زمين سبب گرديده طي دو روز گذشته بازيكنان اين تيم در محل تعيين شده از سوي باشگاه حاضر شوند اما به دليل نبود زمين پس از چند ساعت سرگرداني به خانه هاي خود بازگردند.
ابراهيموويچ دربي شهر ميلان را از دست داد
كميته انضباطي ليگ ايتاليا مهاجم تيم ميلان را به دليل رفتار خشن در بازي مقابل باري از همراهي تيمش در سه ديدار محروم كرد. هفده دقيقه پس از گلزني تيم باري، زلاتان ابراهيموويچ در صحنه اي بدون توپ با ماركو روسي درگير و به سينه وي زد تا كميته انضباطي ليگ فوتبال ايتاليا اين مهاجم سوئدي را با سه جلسه محروميت از همراهي با ميلان محكوم كند.با توجه به اين محرومت ابراهيموويچ نمي تواند در دربي تعيين كننده شهر ميلان مقابل اينتر در تركيب تيمش حضور داشته باشد.
سپ بلاتر، خبرساز ترين چهره فوتبال جهان در سال 2010
يك منبع رسانه اي بين المللي رئيس سوئيسي فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) را به عنوان خبرساز ترين چهره اين ورزش دنيا در سال 2010 برگزيد. در گزينشي كه توسط خبرگزاري آفريقاي جنوبي كشور ميزبان جام جهاني 2010 انجام گرفت، سپ بلاتر چهره اول جهان در رشته فوتبال از حيث خبرسازي انتخاب شد. در اين گزينش البته او همراه با دني جوردن، رئيس كميته برگزاري مسابقات مذكور از اين كشور آفريقايي، بطور مشترك عنوان فوق را كسب كرد.
ادعا كنندگان براي ناپاكي فوتبال، مدرك بياورند
رئيس سازمان ليگ آزادگان از جامعه فوتبال خواست از كلي گويي درباره وقايع فوتبال ايران خودداري كند.غلامرضا بهروان گفت: من به عنوان رئيس سازمان ليگ آزادگان اعلام مي كنم هركسي سند و مدركي دارد به ما ارائه كند تا اقدامات لازم را انجام دهيم. همان طور كه من در چند مورد دوپينگ به دكتر هاشميان گفتم و كميته پزشكي پيگيري كرد و مواردي هم به اثبات رسيد.اما ترويج شايعات نادرست مربوط به تباني، فوتبال را نابود مي كند.
عزيزمحمدي: قانون را دور مي زنند اما نمي توانيم كاري كنيم!
رئيس سازمان ليگ برتر گفت: از آنجا كه ياوري به عنوان يك مربي نمي تواند در يك فصل در سه تيم مختلف مربيگري كند، براي او در تيم استيل آذين كارت سرپرستي صادر شده است و او نمي تواند كار مربيگري كند. محمدي همچنين با بيان اين كه برابر اين گونه كارها نمي توانيم عكس العملي نشان دهيم خاطرنشان كرد: در قانون فعلي هيچ راهي وجود ندارد كه بتوان از آن طريق با اين گونه دورزن ها برخورد كرد ولي درسال آينده تلاش مي كنيم راهكارهاي مناسب آن را در قانون پيش بيني كنيم .

 



نگاهي به ديدارهاي هفته آخر دور برگشت ليگ برتر واليبال
رويارويي بالا نشينان؛ تلاش براي صعود به مرحله دوم

هفته هفتم دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر واليبال امروز (چهارشنبه) با رويارويي تيم هال اول و دوم در هر دو گروه آغاز مي شود.
آخرين هفته دور برگشت ليگ برتر واليبال مردان امروز با رويارويي 16 تيم در هشت ديدار آغاز مي شود.
علاقمندان به واليبال امروز شاهد ديدارهاي جذاب و حساس در دو گروه خواهند بود. جدال تيم هاي قهرمان و نايب قهرمان گروه «ب» از يك سو و جدال تيم هاي چهارم و پنجم با حريفان خود براي كسب آخرين سهميه صعود به دور بعد رقابت ها حساسيت دوچنداني را به همه بازي هاي داده است.خانه واليبال تهران از ساعت 15 روز چهارشنبه شاهد يك بازي كلاسيك بين دو تيم قدرتمند پيكان تهران و كاله مازندران خواهد بود. با وجود اينكه برد و باخت در اين بازي تاثيري در قهرماني پيكان و صعود كاله به مرحله پلي آف ندارد اما نبرد دو مدعي هميشگي قهرمان در ليگ برتر واليبال هميشه تماشايي بوده است.
بازي ها در گروه الف نيز با حساسيت دنبال مي شود. رويارويي صدرنشينان اين گروه يكي ديگر از بازي هاي زيبا و كلاسيك ليگ برتر خواهد بود. سايپا قهرمان بي رقيب گروه «الف» در كرج ميزبان ستارگان داماش است.
اما در آخرين بازي واليبال ليگ برتر در سال 1389 خانه واليبال تهران شاهد رويارويي يكي از جذاب ترين ديدارهاي واليبال ليگ برتر خواهد بود. تيم واليبال بانك كشاورزي از ساعت 19 امروز ميزبان تيم شگفتي ساز باريج اسانس كاشان است. سبزپوشان در حالي به مصاف هم مي روند كه خيال كاشاني ها براي صعود به مرحله بعد راحت است و جوانان اين تيم تنها براي كسب مقام دوم گروه دوست دارند با دست پر به شهرشان برگردند.
برنامه بازي هاي ليگ برتر واليبال در هفته هفتم دور برگشت به شرح زير است:
¤ پيكان - كاله مازندران
¤ پيشگامان كوير يزد - ارتعاشات صنعتي ايران
¤ پيروزي - ابومسلم خراسان
¤ كرمان - دانشگاه آزاد
¤ سايپا- داماش گيلان
بازرگاني جواهري گنبد - آلومينيوم المهدي بندرعباس
¤ اروميه - پتروشيمي بندر امام
¤ بانك كشاورزي - باريج اسانس كاشان
جدول رده بندي گروه «الف»: 1- سايپا البرز، 2- باريج اسانس كاشان، 3-داماش گيلان، 4- كرمان، 5- بانك كشاورزي
جدول رده بندي گروه «ب»: 1- پيكان تهران، 2- كاله مازندران، 3- ابومسلم خراسان، 4- اروميه، 5- پيروزي و ...

 



بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا ذوب آهن به فينال نرسيد

تيم بسكتبال ذوب آهن اصفهان با شكست برابر تيم الجلاي سوريه از راهيابي به فينال مسابقات غرب آسيا بازماند.
درادامه رقابت هاي مرحله نيمه نهايي بسكتبال باشگاه هاي غرب آسيا تيم ذوب آهن اصفهان در سومين ديدار خود دراين مرحله به سوريه سفركرد تا مقابل تيم باشگاهي الجلا قرارگيرد.
نماينده كشورمان كه در دور رفت اين بازي موفق به شكست اين تيم دراصفهان شده بود با نتيجه 91 بر87 مقابل ميزبان خود مغلوب شد. ذوب آهن با قبول اين شكست از راهيابي به فينال اين بازيها بازماند تا ايران در مجموع فيناليستي دراين رقابت ها نداشته باشد.بدين ترتيب دو تيم مهرام تهران و ذوب آهن اصفهان براي كسب مقام سوم اين مسابقات به مصاف يكديگر مي روند. سه تيم اول اين رقابتها جواز حضور درمسابقات بسكتبال باشگاه هاي آسيا را بدست خواهند آورد.

 



ليگ هاي ژيمناستيك پايان يافت عناوين قهرماني به خارجي ها رسيد

مرحله چهارم و نهايي رقابت هاي ژيمناستيك ليگ هاي سه گانه باشگاه هاي كشور با شناخت قهرمانان هر سه دسته برتر، يك و دو به پايان رسيد.
مرحله چهارم و نهايي از ليگ هاي سه گانه ژيمناستيك در دسته هاي برتر، يك و دو به مدت سه روز به ميزباني هيئت تهران در سالن ژيمناستيك آذرپي برگزار شد كه در نهايت تيم نوسازي مدارس خوزستان بر سكوي قهرماني ليگ دسته برتر ايستاد.
در مسابقات دسته برتر شش تيم به رقابت پرداختند كه تيم نوسازي مدارس خوزستان، پيروزي تهران و نوسازي مدارس زنجان به ترتيب اول تا سوم شدند. در بخش قهرمان قهرمانان انفرادي اين دسته نيز وهاگن استپانيان از پيروزي، هاروت مردينيان از تيم نوسازي مدارس خوزستان و آرتور داوتيان از تيم پيروزي به ترتيب اول تا سوم شدند تا عناوين قهرماني اين دسته از آن سه ورزشكار ارمنستاني حاضر در مسابقات شود.

 



معرفي كادر فني تيم هاي ملي ووشو

فدراسيون ووشو اعضاي كادر فني تيم هاي ملي در رده هاي سني مختلف را براي حضور در رقابتهاي قهرماني آسيا و جهان معرفي كرد.
سال آينده ووشو ايران مسابقات قهرماني جوانان آسيا در چين و رقابتهاي قهرماني جهان در تركيه را پيش رو دارد. به همين دليل فدراسيون ووشو در آخرين روزهاي سال اسامي اعضاي كادرفني اين دو تيم را در دو بخش بانوان و آقايان اعلام كرد.
در تيم ساندا مردان «وي يان دونگ» چيني به عنوان سرمربي و محمدرضا جعفري به عنوان مربي فعاليت خواهند كرد. رامين موحد نيا سرمربي تيم ساندا جوانان خواهد بود و اصغر شعباني كمك وي خواهد بود. «خوا» از چين مسئوليت هدايت تيم تالو در دو رده سني جوانان و بزرگسالان را برعهده خواهد داشت. تيمور بني طالبي در تيم بزرگسالان و توحيد اسديان هم در تيم جوانان «خوا» را كمك خواهند كرد.
اردوي تيم ملي ووشوي جوانان كشورمان به منظور شركت در ششمين دوره رقابتهاي جوانان آسيا «26 لغايت 30 مردادماه-شانگهاي چين) از اول ارديبهشت ماه سال 1390 و اردوي تيم ملي ووشوي بزرگسالان ايران جهت حضور در يازدهمين دوره مسابقات جهاني (18 لغايت 22 مهر - آنكاراي تركيه) از پانزدهم خردادماه سال آينده آغاز مي شود.

 



خيال چلسي از صعود راحت است رئال در پي پايان دادن به ناكامي 6ساله

دور برگشت از مرحله يك هشتم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاري دو ديدارپيگيري خواهد شد؛ رئال مادريد اسپانيا درزمين خود با المپيك ليون ديدار مي كند و چلسي انگليس ميزبان كپنهاگن دانمارك است.
رئال مادريد امشب درحالي با المپيك ليون در ورزشگاه سانتياگوبرنابئو ديدار مي كند كه در بازي رفت با نتيجه تساوي يك بر يك مقابل اين تيم به كار خود پايان داده است. تك گل ديدار رفت رئال مادريد را كسي به ثمر نرساند جز كريم بنزما كه با ليون چهار بار به عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ فوتبال فرانسه دست پيدا كرده است. اين بازيكن در ژوئيه سال 2009 با مبلغ 35ميليون يورو با ليون به رئال مادريد پيوست.
رئال مادريد 6 سال پياپي است كه موفق نشده به مرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا راه پيدا كند. البته براي مورينيو كه با پورتو و اينتر قهرمان رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا شده،اين موضوع اهميتي ندارد. مربي پرتغالي رئال گفت: اينها آمار و ارقام هستند و ما در بازي با ليون ثابت مي كنيم كه پايه و اساس ندارند.
ديگر ديدار امشب را تيم هاي چلسي و گپنهاگن برگزار خواهند كرد.چلسي در ديدار رفت با نتيجه 2 برصفر برنده شده و در ديدار برگشت كه درورزشگاه استمفوردبريج برگزار مي شود، به نظر نمي رسد كارچندان دشواري داشته باشد. به عبارت ديگر مي توان چلسي را از همين حالا درمرحله يك چهارم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا ديد.

 



صعود هفت پله اي هندبال در آخرين رده بندي جهاني

تيم ملي هندبال ايران در جديدترين رده بندي فدراسيون جهاني با هفت پله صعود در رده پنجاه و يكم ايستاد.
در جديدترين رده بندي فدراسيون جهاني هندبال ( IHF ) تيم ملي هندبال كشورمان با در نظر گرفتن كسب عنوان نايب قهرماني در بازيهاي آسيايي گوانگجو با هفت پله صعود از رده پنجاه و هشتم در جايگاه پنجاه و يكم ايستاد.
تيم هندبال كشورمان در اين رده بندي با جمع امتيازات تيم هاي مردان، بانوان، نوجوانان و جوانان در ميان تيم هاي آسيايي در رده هفتم قرار دارد. تيم هاي هندبال آسيايي از جمله كره جنوبي(دهم)، ژاپن(بيست ويكم)، چين(بيست و دوم)، قطر(سي وششم)، كويت(سي و هفتم) و بحرين( چهل و هشتم) پيش از ايران قرار دارند.
در جديدترين رده بندي تيم هاي برتر هندبال جهان، آلمان، روسيه و صربستان در رده اول تا سوم قرار دارند.

 



رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين: بهترين فدراسيون درسال 89 بوديم

رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين با اشاره به عملكرد اين فدراسيون درسال 89 گفت: ورزشكاران جانباز و معلول كشورمان در رقابتهاي برون مرزي امسال 214 مدال شامل 84طلا، 68 نقره و 62 برنز كسب كردند كه از اين حيث درميان ديگر فدراسيون هاي ورزشي درجايگاه نخست قرار دارد.
محمود خسروي وفا اظهاركرد: ايران درنخستين دوره بازيهاي پاراآسيايي كه آذرماه درگوانگجو برگزار شد، پس از كشورهاي چين، ژاپن و كره جنوبي، چهارم شد كه اين نشان از رشد ورزش جانبازان و معلولان كشورمان داشته است. دراين مسابقات كاروان ايران با كسب 80 مدال رنگارنگ روزهاي خوبي را براي ورزش ايران رقم زد.رئيس فدراسيون جانبازان و معلولين خاطر نشان كرد: ايران يك سال و نيم ديگر در بازيهاي پارالمپيك 2012 لندن شركت خواهدداشت و اين نتايج نويد روزهاي خوب درالمپيك لندن را مي دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14