(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 فروردین 1390- شماره 19893

توزيع تمامي آرم هاي طرح ترافيك تا پايان فروردين
رئيس پليس راهور ناجا : پس از 40 سال قانون جديد راهنمايي و رانندگي اجرا مي شود
به دليل اختصاص نيافتن بودجه پروژه استراتژيك ساخت هواپيماي خورشيدي متوقف شد
20 فروردين آغاز ثبت نام آزمون دكتراي تخصصي رشته هاي داروسازي
شرط تعهد منطقه اي براي همسران فرهنگيان جانباز حذف شد
حذف دانه درشت ها اولويت اصلي ستاد مبارزه با مواد مخدر
شروط جذب دانشجوي بدون كنكور براي مقاطع بالا
اسفراين لرزيد
پرداخت خسارت به 1200 شاكي پرونده هوو توسط ايران خودرو
«اميرحسين» اولين نوزاد ايراني سال 90
تسويه همه بدهي هاي شهرداري تا پايان نيمه اول امسال
7 كشته و مجروح بر اثر سانحه رانندگي در خلخال
نخستين جشنواره نوجوان خوارزمي برپا مي شود
برنامه امتحانات نهايي پايه سوم متوسطه و دوره پيش دانشگاهي اعلام شد
نزاع و درگيري در نور قتل جواني را رقم زد
واژگوني پژو در جاده چناران 4 كشته و 4زخمي در پي داشت



توزيع تمامي آرم هاي طرح ترافيك تا پايان فروردين

سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از توزيع تمامي آرم هاي طرح ترافيك تا پايان فروردين ماه خبر داد.
در حال حاضر توزيع آرم ها آغاز شده و براساس زمان تحويل مدارك، آرم ها توزيع خواهد شد.
تعداد آرم هاي طرح ترافيك صادر شده در سال 90 مانند گذشته بوده و مهلت دريافت مدارك آرم هاي طرح ترافيك ساليانه نيز تمديد شده است.

 



رئيس پليس راهور ناجا : پس از 40 سال قانون جديد راهنمايي و رانندگي اجرا مي شود

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهور نيروي انتظامي اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي، هوشمندسازي جاده هاي شمالي كشور، نصب كيسه هوا در خودروها و نيز برچيده شدن قبض هاي جريمه دستي را از اولويت هاي مهم راهور ناجا در سال 90 دانست.
به گزارش خبرنگار كيهان سردار اسكندر مومني در مراسم اختتاميه طرح نوروز 90 گفت: يكي از رويكردهاي اصلي پليس در سال جاري اجرايي كردن قانون جديد راهنمايي و رانندگي است كه در آخرين روز كاري سال 89 به تصويب شوراي محترم نگهبان رسيد.
وي افزود: قانون جديد پس از يك سال كار كارشناسي نهايتا در آخرين روز سال كاري به تصويب رسيد و از سال جديد اجرايي خواهد شد.
مومني گفت: قانون سابق 40سال قدمت داشته و پاسخگوي نيازهاي روز نبود.
مومني با اشاره به اينكه در قانون جديد اخذ جرايم رانندگي هم حقوق و هم تكليف براي رانندگان تعيين شده است افزود: در صورتي كه نقص خودرو يا راه در تصادف رانندگي عامل حادثه باشد، بايد دستگاه مربوطه نسبت به پرداخت غرامت اقدام كرده و اين دستگاه ها به محاكم قضايي معرفي مي شوند.
وي با اشاره به اين كه سال 89 سال نصب ترمز ضد قفل در كشور بود و از اين موضوع عبور كرديم، گفت: اين اقدام، اقدام پيشگيرانه در وقوع تصادفات بوده كه در سال جاري موضوع نصب كيسه هوا را به طور جدي پيگيري خواهيم كرد.
رئيس پليس راهور ناجا خاطرنشان كرد: برابر ابلاغيه صورت گرفته قطعا خودروهاي توليد داخل مدل سال 90 كه فاقد كيسه هوا بوده و در تصادف منجر به مجروح شدن يا فوت راننده و سرنشينان شود، شركت سازنده خودرو مقصر شناخته شده و به دستگاه هاي مربوطه معرفي مي شود.
مومني اولويت بعدي راهور ناجا در سال 90 را هوشمندي جاده ها دانست و افزود: اين امكان براي پليس وجود ندارد كه در هر كوي و برزن حاضر باشد و ما نمي توانيم جاده ها را به شكل سنتي كنترل كنيم.
وي اظهار كرد: در سال جاري نصب دوربين هاي كنترل ترافيك و سرعت و هوشمندسازي جاده هاي شمالي خصوصا چالوس، هراز و فيروزكوه در دستور كار بوده و در كنار اين جاده ها محورهايي مانند خرم آباد- انديمشك و سيرجان-بندرعباس نيز به سيستم هاي كنترل هوشمند مجهز مي شوند.
رئيس پليس راهور ناجا با تاكيد بر اين كه قبض هاي جريمه دستي بايد امسال برچيده شود، گفت: خوشبختانه در سال 89 جريمه الكترونيك در تهران بزرگ به صورت آزمايشي اجرا شد كه اميدواريم در سال جاري به ساير استان هاي كشور تعميم يافته و قبض هاي جريمه دستي به طور كامل برچيده شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: ما در سال 1389 يك ميليون و 653 هزار و 826 خودروي جديد را شماره گذاري كرديم كه اين رقم يك ركورد در تاريخ كشور را نشان مي دهد.
مومني افزود: سال 88 يك ميليون و 400 هزار خودرو شماره گذاري شده بود كه آمار سال 89 رشد 6/16درصدي را نشان مي دهد.
رئيس پليس راهور ناجا گفت: در سال گذشته 859 هزار و 538 موتور شماره گذاري شد كه در اين مورد نيز رشد 3/37درصدي را شاهد بوديم.
مومني افزود: در مجموع مي توان گفت ما درسال گذشته 2 ميليون و 513 هزار و 364 وسيله نقليه را شماره گذاري كرده ايم.
وي گفت: در اين مدت همچنين يك ميليون و 760 هزار نفر گواهينامه جديد گرفته اند كه همه اين افراد در نوروز 90 سفر را تجربه كردند.
مومني افزود: با احتساب اين آمار ما در طرح نوروزي از 25 اسفند تا ابتداي روز 15 فروردين شاهد كاهش 15درصدي تصادفات و 13درصدي تلفات بوده ايم.

 



به دليل اختصاص نيافتن بودجه پروژه استراتژيك ساخت هواپيماي خورشيدي متوقف شد

در حالي كه تكنولوژي ساخت هواپيماهاي خورشيدي استراتژيك ارتفاع بالا در اختيار آمريكايي هاست، محققان جهاد دانشگاهي كه به تكنولوژي طراحي اين هواپيما دست يافته اند به دليل تخصيص نيافتن بودجه سالهاست كه مجبور به توقف اجراي اين طرح شده اند.
به گزارش فارس از سال 85 اخبار متعددي در رابطه ساخت و طراحي هواپيماي خورشيدي استراتژيك ارتفاع بالا در كشور مطرح شد، اين پروژه بعد از اختصاص بودجه مشخص در سال 85 به جهاد دانشگاهي محول شد.
محمد حسين يادگاري رئيس جهاد دانشگاهي در همين زمينه گفت: مدل كوچك هواپيماي خورشيدي در واحد شريف جهاد دانشگاهي طراحي و ساخته شده و كارهاي آزمايشي را با موفقيت به پايان رسانده است.
وي ادامه داد: براي ادامه اين پروژه و توليد آن، نياز به كارفرما دارد تا بتوانيم آن را تجاري كنيم و ما آمادگي انتقال فناوري هواپيماي خورشيدي را داريم.
يادگاري افزود: علت ساخت اين هواپيما دستيابي به تكنولوژي ساخت هواپيماهاي فوق سبك است و كامپوزيت هايي كه مي توان با اين بدنه فوق سبك ساخت.
در اين مدل كوچك، يك هواپيما با طول بال 3 متر تا ارتفاع 300-200 متري پرواز كرد و بعد با موفقيت فرود آمد.در صورتي كه اين پروژه ادامه پيدا كند، مي توان با اختصاص بودجه اي معادل 250 ميليون، ارتفاع پرواز اين هواپيما را به 3 هزار پا رساند و همچنين با سرمايه گذاري مي توان آن را توليد كرد.
براي انجام مراحل بعدي بايد بودجه لازم براي آن اختصاص پيدا كند تا بتوان به ارتفاع 20 هزار پا و در مرحله بعد تا 70-60 هزار پا ارتفاع پرواز كنيم، چون به صورت يك مرحله اي نمي توان به تكنولوژي مرحله بالا دست پيدا كرد، اما اين پروژه نيزمانند پروژه هواپيماي نيروي انساني به دليل كمبود بودجه متوقف شد.

 



20 فروردين آغاز ثبت نام آزمون دكتراي تخصصي رشته هاي داروسازي

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي از آغاز ثبت نام بيست و سومين دوره پذيرش دانشجو در دوره دكتراي تخصصي رشته هاي تخصصي داروسازي از 20 فروردين ماه خبر داد.
دكتر جبرائيل نسل سراجي با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون دكتراي تخصصي رشته هاي تخصصي داروسازي از 20 فروردين ماه تا دوم ارديبهشت ماه از طريق سايت مركز سنجش آزمون پزشكي به نشاني wwwsanjeshpir،گفت: آزمون ورودي بيست و سومين دوره پذيرش دانشجو در مقطع phD رشته هاي تخصصي داروسازي شامل دو بخش كتبي و شفاهي است كه نمره بخش كتبي آزمون، 08 درصد نمره كل و نمره آزمون شفاهي 02 درصد از كل نمره آزمون ورودي را تشكيل خواهد داد.

 



شرط تعهد منطقه اي براي همسران فرهنگيان جانباز حذف شد

وزارت آموزش و پرورش از حذف شرط تعهد خاص منطقه اي براي همسران فرهنگي جانبازان خبر داد.
وزارت آموزش و پرورش، شرط ياد شده تعهد خاص منطقه اي، براي همسر جانبازان متقاضي انتقال مربوط به بخشنامه سال تحصيلي 90-89 بوده و با دستور وزير آموزش و پرورش از بخش دوم شيوه نامه نقل و انتقال فرهنگيان در سال تحصيلي 91-90 حذف شده است.
اين بخشنامه براي اجرا به ادارات آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده است.

 



نجار خبر داد
حذف دانه درشت ها اولويت اصلي ستاد مبارزه با مواد مخدر

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر حذف دانه درشت ها را اولويت اصلي ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاري دانست.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، مصطفي محمد نجار در اولين ديدار خود با مديران كل، مشاوران و كاركنان ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 90 گفت: سال گذشته كه سال همت مضاعف و كار مضاعف نام داشت، مردم و دولت با تلاش و فعاليت هاي شبانه روزي خود توانستند موفقيت هاي خوبي را كسب كنند و در بخش هاي مختلف اجتماعي، سياسي، علمي، فرهنگي و اقتصادي دستاوردهاي بزرگي را به دست آورند و به جايگاه مناسبي در سطح منطقه و جهان برسند.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به مهمترين اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته يادآور شد: تدوين نقشه راه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و مطرح شدن آن در برنامه پنجساله پنجم توسعه، ابلاغ اصلاحيه قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر و پيگيري لازم براي اجرايي شدن در دستگاه هاي اجرايي، صدور احكام چهارصد نفر از فرمانداران سراسر كشور با عنوان رؤساي شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر به منظور بهره گيري از تمام ظرفيت هاي كشور در امر مبارزه، بهره مندي از منابع و ظرفيت هاي استاني با همكاري استانداران سراسر كشور و انجام 12 سفر استاني در شش ماهه دوم سال گذشته و برگزاري جلسات شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ها از جمله اين اقدامات است.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: يكي از اولويت هاي كاري ستاد مبارزه با مواد مخدر كه در سال جديد مي بايست انجام شود، پيگيري جدي جهت ايجاد و راه اندازي مراكز نگهداري درمان و كاهش آسيب معتادان در استان هاي كشور با اولويت استان هاي مازندران، فارس، خراسان رضوي، تهران و مركزي است كه البته در استان فارس راه اندازي شده است.
محمد نجار در ادامه، نظارت بر عملكرد شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استانها و تشكيل جلسات استاني به منظور تقويت و همسويي در امر مبارزه، ابلاغ سند جامع پيشگيري اوليه از اعتياد و پيگيري لازم براي اجرا در دستگاه هاي اجرايي، بهره گيري از ظرفيت هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد و بهره مندي از ظرفيت هاي ائمه جمعه و جماعات در امر مبارزه، نظارت جدي بر فعاليت كمپ هاي درماني و سازمان هاي مردم نهاد به منظور استانداردسازي و تسهيل در اخذ مجوز فعاليت آنان را از ديگر اولويت هاي كاري ستاد در سال جاري برشمرد.

 



وزارت علوم تصويب كرد
شروط جذب دانشجوي بدون كنكور براي مقاطع بالا

شوراي استعداد درخشان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به گفته مدير كل امور آموزشي وزارت علوم مصاديق داوطلباني كه واجد استفاده از تسهيلات ورود به مقطع بالاتر بدون كنكور هستند را تصويب كرد.
سعيد قديمي از برگزاري اولين جلسه شوراي استعداد درخشان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در سال 90 خبر داد و گفت: با وجود اينكه مصاديق داوطلباني كه واجد استفاده ورود به مقطع بالاتر بدون كنكور با استفاده از تسهيلات استعدادهاي درخشان هستند تصويب شده اما هنوز به مرحله ابلاغ نرسيده است.
مدير كل امور آموزشي وزارت علوم يادآور شد: آئين نامه استعدادهاي درخشان در حال بازنگري است و در حال حاضر مصاديق ورود بدون كنكور به مقطع بالاتر با استفاده از تسهيلات استعدادهاي درخشان تصويب شده است.
وي در اين باره به مهر گفت: المپيادي هاي طلايي و برگزيدگان جشنواره هاي رازي و خوارزمي از افرادي هستند كه با استفاده از تسهيلات استعدادهاي درخشان مي توانند بدون كنكور وارد مقطع بالاتر شوند.
مدير كل امور آموزشي وزارت علوم افزود: 10درصد برتر هر دوره مانند آئين نامه قبلي استعدادهاي درخشان مي توانند بدون كنكور وارد مقطع بالاتر شوند.
وي اظهار داشت: در دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري داوطلب ورود بدون كنكور بيشتر است.

 



اسفراين لرزيد

زمين لرزه اي به بزرگي
1/4 درجه ريشتر شهرستان اسفراين در استان خراسان شمالي را لرزاند.
به گزارش ايرنا، ساعت
22 و 2 دقيقه و 29 ثانيه شامگاه يك شنبه زمين لرزه اي به بزرگي 1/4 درجه در مقياس امواج دروني زمين(ريشتر) شهرستان اسفراين واقع در استان خراسان شمالي را لرزاند.
اين زمين لرزه خوشبختانه خسارات و تلفاتي دربرنداشته است.
شهرستان 123هزار نفري اسفراين در 60كيلومتري جنوب بجنورد، مركز استان خراسان شمالي واقع است.

 



پرداخت خسارت به 1200 شاكي پرونده هوو توسط ايران خودرو

معاون سازمان تعزيرات كشور از پرداخت جريمه به 1200 شاكي پرونده هوو توسط ايران خودرو خبر داد و افزود: هنوز دو هزار و 800 شاكي ديگر هزينه خسارات خود را دريافت نكرده اند.
نظرعلي حاجي پاشا با بيان اينكه در پرونده موسوم به هوو شكايت بيش از سه هزار شاكي به دليل گران فروشي شركت ايران خودرو ديزل ثبت شده است گفت: شركت ايران خودرو ديزل در اين پرونده محكوم به پرداخت 28ميليارد تومان به شكات شد كه دادگاه تجديدنظر و ديوان هم حكم را تائيد كردند.
وي افزود: سازمان تعزيرات استان تهران از اسفند ماه سال 89 مامور به اجراي حكم شد و پس از تسليم حكم دادگاه به مديران شركت ايران خودرو ديزل از آنها خواسته شد هرچه سريعتر مبلغ جريمه را پرداخت كنند.
رئيس سازمان تعزيرات استان تهران اظهار داشت: تاكنون يك هزار و 200 نفر از شاكيان به صورت ميانگين از هفت تا 20 ميليون تومان مبالغ جريمه را دريافت كرده اند.
حاجي پاشا به مهر گفت: كاميونهاي هوو فاقد ترمزهاي ABS و برخي امكانات ايمني هستند در حالي كه قيمت تمام شده براي مشتري به عنوان يك خودروي با كيفيت بوده است.
مردم مي توانند از افزايش غيراصولي و غيرقانوني انرژي شكايت كنند
معاون سازمان تعزيرات كشور در پاسخ به اين پرسش كه آيا شهروندان مي توانند در صورت افزايش غيراصولي تعرفه آب، گاز، برق و تلفن به تعزيرات شكايت كنند گفت: اگر اين افزايش غيراصولي و برخلاف مصوبات قانوني باشد مي توانند شكايت كنند.

 



«اميرحسين» اولين نوزاد ايراني سال 90

«اميرحسين محمدي» اولين نوزاد ايراني در سال 1390 است كه نام وي در سيستم آماري سازمان ثبت احوال به ثبت رسيد.
به گزارش سازمان ثبت احوال كشور، اولين نوزاد متولد شده در سال 90 از استان قم است كه در دقايق اول سال متولد شده و نام وي براي صدور شناسنامه به سيستم سازمان ثبت احوال استان وارد شده است.
گفتني است در سال گذشته بيش از يك ميليون نوزاد در كشور متولد شده است.

 



معاون مالي و اداري شهرداري تهران خبر داد
تسويه همه بدهي هاي شهرداري تا پايان نيمه اول امسال

معاون مالي و اداري شهرداري تهران با بيان اين كه در مجموع 92درصد بودجه شهرداري تهران در سال گذشته محقق شده است، از تسويه همه بدهيهاي شهرداري تهران تا پايان سال 88، در نيمه اول امسال خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر حسين محمدپور زرندي با بيان اين مطلب گفت: مطالبات پيمانكاران از شهرداري تهران از ابتداي تاسيس شهرداري تا پايان سال 88 حدود 1200 ميليارد تومان و همچنين 800 ميليارد تومان نيز بدهي شهرداري در بخش املاك بود كه تا پايان سال گذشته و با برنامه ريزي انجام شده نيمي از آن حل و فصل شد و همچنين شوراي اسلامي شهر نيز اعتبار خوبي براي اين بخش در سال جاري در نظر گرفت.
وي تصريح كرد: در نيمه اول سال جاري و پيش از آبان ماه همه بدهي هاي شهرداري تا پايان سال 88 حل و فصل خواهد شد.
پور زرندي با اشاره به ميزان تحقق درآمدهاي شهرداري تهران در سال گذشته گفت: در مجموع درآمد غيرنقدي 120درصد و در بخش درآمدهاي نقدي حدود 80درصد رشد داشتيم.
وي با بيان اين كه در مجموع 92درصد بودجه سال گذشته شهرداري محقق شده است، افزود: سال گذشته نسبت درآمد پايدار به غير پايدار شهرداري 30 به 70 شده است كه براساس برنامه 5 ساله تا سه سال آينده به نسبت مساوي 50 به 50 خواهد رسيد.
پور زرندي همچنين با اشاره به اقدام انجام شده در زمينه ساماندهي شركت ها نيز گفت: براساس مصوبه شورا بايد 135 شركت شهرداري به 45 شركت كاهش مي يافت كه اين كار انجام شد و تنها 7 شركت كه شرايط ويژه اي داشت باقي مانده كه به زودي تعيين تكليف خواهند شد.
وي تصريح كرد: در مجموع 90درصد شركت ها و سازمان هاي شهرداري تهران تاكنون ساماندهي شده اند.

 



7 كشته و مجروح بر اثر سانحه رانندگي در خلخال

بر اثر يك سانحه خونين رانندگي در بخش شاهرود خلخال در استان اردبيل سه نفر جان باخته و 4 چهار نفر نيز مصدوم و روانه بيمارستان شدند.
به گزارش ايرنا، از خلخال روز يكشنبه اين سانحه مرگبار در پي واژگون شدن يك خودروي سواري به دره كنار جاده روي داد كه در اثر آن سه سرنشين اين خودرو در دم جان باخته و چهار نفر بشدت مصدوم و در بيمارستان امام خميني خلخال بستري شدند.
سرهنگ معراج ظهيري فرمانده پليس راه استان اردبيل علت اين سانحه رانندگي را عدم توانايي راننده در كنترل خودرو ناشي از تخطي سرعت مطمئنه در سرپيچ ذكر كرد.

 



نخستين جشنواره نوجوان خوارزمي برپا مي شود

به دنبال استقبال دانش آموزان دوره راهنمايي سراسر كشور از جشنواره جوان خوارزمي، جشنواره نوجوان خوارزمي ويژه دانش آموزان مقطع راهنمايي برگزار مي شود.
به گزارش ستاد توسعه فناوري نانو، ويژگي مهم اين جشنواره، اختصاص يكي از محورهاي هشت گانه اين جشنواره به فناوري هاي نوين از جمله فناوري نانو است.
گفتني است دانش آموزان علاقه مند شركت در اين جشنواره علمي مي توانند با شماره تلفن 02188348556 تماس بگيرند.

 



برنامه امتحانات نهايي پايه سوم متوسطه و دوره پيش دانشگاهي اعلام شد

براساس بخشنامه مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش برنامه امتحانات نهايي پايه سوم متوسطه، دوره پيش دانشگاهي و هماهنگ كشوري پايه هاي اول و دوم متوسطه در خرداد ماه سال تحصيلي 90-89 اعلام شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، برنامه امتحانات نهايي سال سوم متوسطه سالي- واحدي (روزانه) و نيم سالي- واحدي (بزرگسالان) و داوطلبان آزاد رشته هاي نظري از اول خرداد سال 90، امتحانات نهايي دوره پيش دانشگاهي در نيم سال دوم سال تحصيلي 90-89 از بيست و چهارم ارديبهشت ماه و امتحانات نهايي پيش دانشگاهي در جبراني دوم سال تحصيلي از بيست و هشتم خرداد ماه سال جاري آغاز مي شود.
براساس اين گزارش، امتحانات هماهنگ كشوري سال هاي اول و دوم متوسط (روزانه) در نوبت دوم سال تحصيلي 90-89 به ترتيب از چهارم و هفتم خرداد ماه آغاز مي شود. شايان ذكر است، مجموعه تفصيلي برنامه امتحاني فوق در سايت مركز سنجش آموزش و پرورش به نشاني http//:aeemeduir قابل مشاهده است.

 



نزاع و درگيري در نور قتل جواني را رقم زد

ساري- خبرنگاركيهان:
جواني 30 ساله بر اثر نزاع و درگيري با دو نفر ديگر با ضربات چاقو در شهرستان نور به قتل رسيد.
در پي كسب خبري از مركز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان نور مبني بر درگيري چند نفر جوان با يكديگر ماموران سريعا به محل حادثه عزيمت كردند.
اين گزارش حاكي است ماموران پس از حضور در محل حادثه و بررسي موضوع دريافتند فردي به نام «حسين-الف» 30 ساله بر اثر نزاع و درگيري با دو نفر ديگر با نام هاي «رجب-ع» و «مهرعلي-ب» با ضربات چاقو مجروح كه به علت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
ماموران با توجه به فرار ضاربان در جهت شناسايي و دستگيري آنان موضوع را در دستور كار ويژه خود قرار دادند كه در نهايت با شناسايي مخفي گاه متهمان در يكي از روستاهاي منطقه چمستان شهرستان نور موفق شدند با هماهنگي مقام قضايي در يك اقدام سريع هر دو متهم را دستگير كنند.
گفتني است، متهمان در بازجويي هاي فني پليس به بزه انتسابي اعتراف و جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.

 



واژگوني پژو در جاده چناران 4 كشته و 4زخمي در پي داشت

چناران - خبرنگار كيهان:
واژگوني خودرو سواري پژو پارس در محور فرعي چناران به دهستان بقمچ 8 كشته و مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرنگار ما حادثه ساعت 16.30 عصر روز جمعه هنگامي كه خودرو ياد شده از بقمچ به سمت چناران در سرازيري كيلومتر 17 در حركت بود اتفاق افتاد.
در اين حادثه رضا حاجي 40 ساله، ابوالفضل مفيد 21 ساله، سارا مفيد 37 ساله در دم فوت كردند و زهرا مفيد 7 ساله از اعضاي اين خانواده حين انتقال به بيمارستان فوت كرد.همچنين 4 نفر ديگر از سرنشينان اين خودرو كه اغلب كودك و نوجوان هستند مجروح و به بيمارستان ثامن الائمه چناران منتقل شدند.اين گزارش حاكي است يكي از مجروحين كه حالش وخيم بوده به بيمارستان امدادي و سوانح شهيد كامياب مشهد منتقل و حال 3 نفر ديگر رضايت بخش اعلام شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14