(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 فروردین 1390- شماره 19893

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اولويت هاي قضايي در سال جهاد اقتصادي (يادداشت روز)
احمدي نژاد دركنفرانس خبري با رسانه هاي داخلي و خارجي :
بيانيه شوراي همكاري خليج فارس هيچ ارزشي ندارد
صدور بيانيه خصمانه از جانب شوراي همكاري خليج فارس عليه ايران
جا به جا (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو يا تخفيف مجازات 601 نفر از محكومان
تماس ايران و مصربراي از سرگيري سريع مناسبات
باني فعل «حرام» چگونه «خدوم» شد؟! (خبر ويژه)
با جنجال آمد يواشكي تعطيل شد (خبر ويژه)
برخورد قيم مآبانه خانم سفير با وزير خارجه مصر (خبر ويژه)
فرار به جلوي شيوخ انگليسي (خبر ويژه)
كركره ها را بكشيد پايين! چه كسي اين افتضاح را راه انداخت؟! (خبر ويژه)
افاضات رئيس دفتر (خبر ويژه)



اولويت هاي قضايي در سال جهاد اقتصادي (يادداشت روز)

اين روزها در طليعه سال جديد و مزين شدن آن به سال «جهاد اقتصادي» از سوي رهبر بصير انقلاب اسلامي، توجه ناظران و كارشناسان و اصحاب رسانه و مطبوعات بر تحقق عملي اين شعار متمركز است.
پيرامون چگونگي تحقق «جهاد اقتصادي» از لوازم و الزامات آن تا ضرورت ها و راهكارها سخن به ميان آمده است.
از سوي ديگر، در شرايطي كه طبق «نقشه راه» سال جاري، افق پيش روي كشور عينيت يافتن «جهاد اقتصادي» - و نه توقف در شعار- است مي طلبد كه هر يك از قوا و نهادها و دستگاه هاي مختلف متناسب با اين سوگيري در ايفاي نقش خود كوتاهي و غفلت ننمايد.
اين يادداشت در پي آن نيست كه بصورتي كلي و كليشه اي به مقوله «جهاد اقتصادي» بپردازد چرا كه اين گونه نوشته ها و مطالب و مواردي نظير نقش بستن نام سال ها بر روي تابلوها و بيلبوردها بيشتر تبليغاتي است تا عملياتي از همين روي؛ اين يادداشت مي كوشد از ميان مباحث و مسايل مرتبط با مقوله «جهاد اقتصادي» نقش دستگاه قضايي را در تحقق اين امر خطير و حساس مورد واكاوي قرار داده و با ارايه و يادآوري نكاتي قابل اعتنا پيش درآمدي را در اين باره قلمي نمايد.
1- به صحنه آوردن تحريم هاي اقتصادي تا تصويب قانون «داماتو» و تا سازماندهي «ناتو»ي اقتصادي از سوي آمريكا و اذناب آن عليه ايران اسلامي راهبرد بي وقفه و مستمر غرب و آمريكا در كنار بهره گيري از گزينه هاي جنگ سخت و جنگ نرم بوده است.
اين سلسله كارشكني ها و تحريم هاي اقتصادي بر ضد جمهوري اسلامي در سال گذشته به اوج رسيد و مجموعه تقلاها و تحركات دشمنان نشان دار ايران اسلامي منجر به صدور قطعنامه تحريمي 1929 شوراي امنيت و قطعنامه هاي تحريمي يكجانبه آمريكا و اروپا شد.
هر چند هم اكنون ايران اسلامي به سلامت و با اقتدار اين تحريم ها را پشت سر گذاشته است و تحليلگران اقتصادي و رسانه هاي خارجي بر بي خاصيتي و ناكارآمدي گزينه اعمال تحريم ها بر ايران اعتراف مي كنند اما در حالي كه جمهوري اسلامي «جهاد اقتصادي» را در دستور كار قرار داده است. سازمان ناتوي اقتصادي دشمن نيز پيشرفت اقتصادي كشور را نشانه رفته است بنابراين مي توان گفت يكي از اولويت هاي اصلي در سال جهاد اقتصادي تامين «امنيت اقتصادي» كشور است.
به تعبير ديگر؛ حركت مجاهدانه براي نيل به «جهاد اقتصادي» در گرو «امنيت اقتصادي» است.
استقرار اين امنيت اقتصادي نيازمند اقداماتي فراقوه اي است و با تمامي اركان و نهادهاي نظام ارتباط پيدا مي كند اما بدون ترديد نقش دستگاه قضايي نقشي ممتاز، موثر و تعيين كننده است.
بديهي است كه اخلالگران اقتصادي با ارتكاب جرايم اقتصادي به فضاي كار و توليد و شكل گيري يك اقتصاد مقاومتي لطمه و خسارت سنگيني مي زنند.
بنابراين دستگاه قضايي با شناسايي، تعقيب و مجازات اخلالگران اقتصادي بستر امنيت اقتصادي را در كشور فراهم مي كند.
اين نقش كليدي و وظيفه مهم منافاتي با وظايف ساير قوا و نهادهاي ديگر ندارد.
2- بي شك تحقق «امنيت اقتصادي» معلول مجموعه اي از عوامل و علت ها است. اما باز بايد بر اين نكته تاكيد كرد كه نقش دستگاه قضايي متمايز از ساير بخش ها و دستگاه ها است.
تلاش قوه قضاييه در جامه عمل پوشاندن شعار امنيت اقتصادي هنگامي است كه در امر «مبارزه با مفاسد اقتصادي» بدون مصلحت سنجي هاي كذايي و بهانه هاي توخالي در كارزار عملي اين انتظار و خواسته بحق مردم را عينيت بخشد. مانع بزرگي كه در امر مبارزه با مفاسد اقتصادي وجود داشت تفكري بود كه اين مبارزه ارزشمند را مخل امنيت اقتصادي مي دانست و تنها بر راه هاي پيشگيري و سرمايه گذاري اقتصادي از سوي ديگر تاكيد مي كرد.
اين تفكر در حالي بود كه رهبر معظم انقلاب در ماده دوم از فرمان 8 ماده اي خود خاطرنشان مي نمايند؛ «ممكن است كساني به خطا تصور كنند كه مبارزه با مفسدان و سوءاستفاده كنندگان از ثروت هاي ملي موجب ناامني اقتصادي و فرار سرمايه ها است، به اين اشخاص تفهيم كنيد كه بالعكس اين مبارزه موجب امنيت فضاي اقتصادي و اطمينان كساني است كه مي خواهند فعاليت سالم اقتصادي داشته باشند.»(10/2/80)
خوشبختانه در مديريت جديد دستگاه قضايي اين ديدگاه جايي ندارد و مسئولان ارشد قضايي در دو سال گذشته مستمراً و مجدانه بر مبارزه بي امان با مفسدان اقتصادي تاكيد داشته اند.
اما سؤالي كه پيش كشيده مي شود اين است كه هرچند بايد اين ديدگاه و اعتقاد- كه خواسته بحق عموم مردم است- و عزم مسئولان قضايي را به فال نيك گرفت ولي خروجي اين تاكيدات چه بوده است؟ آيا با انتظار و خواسته بحق ملتي كه آهنگ جهاد اقتصادي كرده است همخواني دارد؟
از انصاف به دور است اگر تلاش هاي فراوان دستگاه قضايي در مديريت جديد را نديد يا به راحتي از آن عبور كرد. قوه قضاييه در دو سال گذشته و بخصوص سال 89 در عرصه مبارزه با مفاسد اجتماعي اقدامات بسيار ارزنده اي را انجام داد كه سالها بر زمين مانده بود. تاكيدات و شعارهاي مسئولان ارشد قضايي درباره برخورد قاطع و بهنگام با اشرار و مزاحمين نواميس در صحنه عمل به بار نشست و در 20 ماه گذشته در موارد متعدد و پرونده هاي مختلف دستگاه قضا بدون محافظه كاري سارقين مسلح- دارنده سلاح گرم يا سرد- مجرمين خطرناك، اراذل و اوباش، گروهكي ها و تروريست ها را به سزاي اعمالشان رساند.
حتي در برخي از پرونده هاي اجتماعي كه حساسيت افكار عمومي را نيز در پي دارد دستگاه قضايي به دور از اطاله دادرسي و با صلابت و با اقتداري كه انتظار مي رود در ملأ عام حكم قصاص را به اجرا درآورد.
اشاره به مصاديق و پرونده هاي مختلف در حوصله اين ستون نمي گنجد اما غرض آن است كه خروجي اقدامات دستگاه قضايي در زمينه مبارزه با مفاسد اجتماعي به گونه اي بوده است كه استقبال عموم مردم و افكار عمومي را به دنبال داشته است و همگان اميدوارند اين روند علي رغم برخي حاشيه سازي ها و شيطنت ها تداوم يابد.
اما كماكان اگر بخواهيم با نگاهي منصفانه و عادلانه روند مبارزه با مفاسد اجتماعي را با مفاسد اقتصادي مقايسه كنيم، نمي توان فاصله و شكاف موجود را انكار كرد.
بنابراين در سالي كه به نام جهاد اقتصادي مزين گشته است به نظر مي رسد اولويت اصلي دستگاه قضايي بايد مبارزه قاطعانه و صادقانه با مفاسد اقتصادي باشد تا حركت عظيم و پرشتاب ملت در جهت «جهاد اقتصادي» منحرف نشود.
اين نكته را هم بايد يادآوري كرد دستگاه قضايي در سال گذشته همراهي خوبي با دولت در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها داشت و با تشكيل شعب ويژه آمادگي خود را درخصوص شناسايي، تعقيب و مجازات كساني كه اخلال در سيستم اقتصادي كشور و ضربه زدن به قانون هدفمندي يارانه ها را دنبال مي كردند اعلام كرد.
3- آذرماه سال گذشته رئيس محترم دستگاه قضايي در همايش ارتقاء سلامت اداري از اعلام اسامي مفسدان اقتصادي در سايت «قسط» (پايگاه اطلاع رساني مجتمع قضايي امور اقتصادي) خبر داد و به دنبال آن كيفرخواست و حكم قطعي تعدادي از پرونده هاي مفسدان اقتصادي در اين سايت اعلام شد.
هرچند اين اتفاق را نيز بايد به فال نيك گرفت اما پرسش اساسي اين است كه چرا آنچه كه بايد اتفاق بيفتد، عملي نمي شود؟
به عنوان نمونه- و تنها نمونه- بنابر اعلام يك عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي كه در فروردين امسال صورت گرفته است 50هزار ميلياردتومان يعني معادل يك چهارم نقدينگي كشور توسط افرادي خاص در گردش است و در همين حال، اواخر اسفندماه سال پيش يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اعلام اينكه ارزش كل معوقه هاي بانكي بيش از 50 هزار ميلياردتومان است تصريح مي كند: «عموم بدهكاراني كه تسهيلات كلان از بانك ها دريافت كرده اند بيش از 100 نفر نيستند.»
خب، مشكل كجاست؟چه بايد كرد؟
دستگاه محترم قضايي پيرامون چنين اظهارنظرها و مواضعي كه از قضا از سوي كساني اتخاذ شده است كه هم دست اندركار مسايل اقتصادي و امر مبارزه با فساد هستند و هم نماينده مردم در خانه ملت هستند و از نمايندگان خوش نام و دلسوز هستند چه اقداماتي را در دستور كار دارد؟ سوال افكارعمومي اين است كه چرا اسامي دانه درشت ها كه احكام قضايي آنها به قطعيت رسيده است اعلام نمي شود؟ طبق ماده 188 قانون آيين دادرسي كيفري پس از قطعيت حكم مشكلي براي اعلام اسامي مجرمان وجود ندارد و حتي به موجب تبصره 3 اين ماده در مواردي مثل جرايمي چون اختلاس، ارتشاء، مداخله يا تباني يا اخذ پورسانت در معاملات دولتي، اخلال در نظم اقتصادي كشور، قاچاق كالا و ارز و... پس از قطعيت حكم، خلاصه متن حكم بايد در يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار منتشر و در اختيار رسانه هاي عمومي گذاشته شود.
بي شك در مواردي اين دستور قانوني از سوي دستگاه محترم قضايي انجام شده است اما دانه درشت ها و همان ها كه تعدادشان به 100 نفر هم نمي رسد چطور؟
4- اولويت دستگاه قضايي در امر مبارزه با مفاسد اقتصادي در سال جهاد اقتصادي نبايد به وظايف جاري قوه قضائيه لطمه بزند.
جلوگيري از اطاله دادرسي كه از آفت هاي جدي دستگاه قضا است نيز نوعي جهاد اقتصادي است.
تصور كنيد اگر پرونده ها در سقف زماني مشخصي و يا لااقل بدون آنكه در دالان دراز اطاله دادرسي بيفتد به سرانجام برسد چقدر در وقت و انرژي مردم موثر است كه بالطبع پيامدهاي آن با پيشبرد اقتصاد كشور ارتباط خواهد داشت.
همين جا اين نكته را هم بايد به موارد قبلي علاوه كرد كه رسيدگي قضايي و قاطعانه به پرونده سران فتنه نيز در راستاي جهاد اقتصادي بي تاثير نيست چرا كه فتنه گري ها و دامن زدن به آشوب ها و اغتشاشات و خسارات جبران ناپذير به بيت المال و اموال عمومي و خصوصي كه در اثر فتنه پس از انتخابات به وقوع پيوست را نمي توان ناديده گرفت و اگر قرار باشد هرچند وقت يكبار با آشوبگري جماعتي قليل وقت و امنيت مردم به مخاطره افتد قطعاً در تضاد با حركت جهاد اقتصادي است.
البته قطعاً آنچه كه در بالا آمد و سعي شد به نقش دستگاه قضايي در «جهاد اقتصادي» پرداخته شود در گرو آن است كه همه اعم از مردم و مسئولين براي تحقق اين امر خطير كمربندها را محكم ببندند.
حسام الدين برومند

 



احمدي نژاد دركنفرانس خبري با رسانه هاي داخلي و خارجي :
بيانيه شوراي همكاري خليج فارس هيچ ارزشي ندارد

رئيس جمهور درباره بيانيه اخير شوراي همكاري خليج فارس مبني بر ادعاي توطئه چيني و دخالت ايران در امور داخلي كشورهاي منطقه و پاسخ تهران به اين بيانيه تاكيد كرد كه ما براي اين بيانيه هيچ ارزشي قائل نيستيم.
احمدي نژاد عصر ديروز در اولين نشست خبري خود در سال 90 در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي در اين باره اضافه كرد: بسيار روشن است كه اين مصوبات تحت فشارهاي سياسي آمريكا و متحدانش به تصويب مي رسد. روابط ما با ملت ها و دولت ها خوب است. البته به برخي دولت ها هم بايد بگويم كه يك دوره تحت فشار آمريكا و متحدانش با ايران مخالفت هايي كردند، ولي ما دست دوستي دراز كرديم. آمريكايي ها براي نجات رژيم صهيونيستي نيازمند ايجاد تفرقه ميان ملت ها و دولت هاي منطقه هستند و بر اين اساس به دنبال ايجاد درگيري بين ملت ها و دولت ها هستند.
احمدي نژاد با بيان اين كه مااز گذشته ها چشم پوشي كرده ايم و اميدواريم برخي خطاهاي بزرگ تكرار نشود، افزود: آمريكا و طراحي هاي آمريكا رفتني است. من قول قطعي مي دهم كه مديريت آمريكايي امروز رسواتر و ننگين تر از مديريت قبلي، صحنه سياسي دنيا را ترك مي كند و امروز هركس سرنوشت خود را به آمريكا گره بزند رفتني است. دولت ها بايد با ملت هاي خود ارتباط برقرار كنند و كار زشتي كردند كه به بحرين لشگركشي كردند؛ چرا كه قبلا صدام نيز چنين چيزي را تجربه كرد .
رئيس جمهور يادآور شد: صدام به كويت و ايران حمله كرد، ولي امروز كجاست و چه منفعتي از لشگركشي به كشور همسايه برد كه حالا برخي مي خواهند اين تجربه را تكرار كنند؟ نبايد فريب آمريكا را خورد؛ چرا كه آمريكايي ها بي وفاترين دوستان هستند. آنها در اكثر جنگ ها با دوستان خود جنگيدند؛ از ويتنام تا امروز. صدام از دوستان بسيار صميمي آمريكا بود و همه موجوديت خود را در بازي آمريكا هزينه كرد، ولي به محض اين كه منافع آمريكايي ها براي تغيير چهره و نجات سرمايه دارانش تغيير كرد، در يك چشم به هم زدن وي را نابود كردند و اين سرنوشت در انتظار همه است .
وي با بيان اين كه بايد توجه داشته باشيم كه بازي آمريكا و متحدانش يك بازي بزرگ است، افزود: آنها به دنبال خاورميانه جديد هستند؛ خاورميانه اي كه رژيم صهيونيستي مستقر، عاري از خطر و سلطه آمريكا پايدار باشد . آنها به دنبال خاورميانه جديد هستند و ملت ها هم به دنبال يك خاورميانه جديد هستند ولي با يك تفاوت كه يقين بدانيد كه به لطف خدا در آينده نزديك خاورميانه جديد شكل خواهد گرفت اما بدون رژيم صهيونيستي، بدون سلطه آمريكا و حضور نوكران آمريكايي.
احمدي نژاد با بيان اين كه ما خبر داريم كه آمريكا براي تمام دولت هاي اين منطقه نقشه كشيده است، اظهار كرد: آمريكا برخي از نقشه هاي خود را به دست برخي ديگر از كشورها اجرا مي كند و اين دولت ها بايد مراقب باشند كه به دام آمريكا نيفتند. زشت است كه به بحرين لشگركشي كرديد؛ برويد بيرون. دولت بحرين هم كار زشتي كرد كه مردم خود را كشت. بنشينيد با مردم خود حرف بزنيد، انتخابات بگذاريد و ببينيد مردم چه مي خواهند. چه مي شد اگر با مردم خود همكاري مي كرديد؟ ما الان هم همين را مي گوييم و معتقديم كه اين دخالت در امور ملت ها نيست؛ چنانچه آمريكايي ها 300 هزار نيروي نظامي به عراق آوردند و بعد ايران را به دخالت در امور عراق متهم مي كردند. اين كارها بد است و بايد مراقب باشيد كه آمريكا توپ را در زمين شما نيندازد .
اوباما ننگين تر از بوش
عرصه سياست را ترك خواهد كرد
رئيس جمهور در ادامه كنفرانس مطبوعاتي خود با اشاره به مسائل بين المللي، گفت : دولت قبلي آمريكا با هدف نجات نظام سرمايه داري به بهانه ساختگي 11 سپتامبر لشكر كشيد و دو كشور بزرگ و متمدن و صاحب تمدن هاي كهن را مورد سنگين ترين حملات غيرانساني خود قرار داد و انواع كشتارها را به نمايش گذاشت و فجايعي اتفاق افتاد كه روي همه جنايتكاران عالم را سفيد كرد، اما موج بيداري انسان ها طراحي زشت و ضدانساني آن ها را نقش بر آب كرد و چهره رئيس جمهور سابق آمريكا به عنوان منفورترين چهره عالم معرفي شد .
احمدي نژاد در ادامه گفت: طراحان پشت صحنه تصميم گرفتند چهره هاي سوخته را كنار بگذارند و مهره هاي جديدي با شعارهاي جديد به ميدان بياورند كه شعار تغيير و همراهي با ملت ها و دفاع از حقوق ملت ها سرلوحه اين مهره ها قرار گرفت. در حالي كه در پس پرده همان جنايتكاران و دزدان حرفه اي و تاريخي و همان برده داران حاكم بودند. نظام سرمايه داري مي خواست با شعارهاي جديد خود را نجات دهد و بخصوص پايگاه اصلي خود در منطقه خاورميانه كه همانا رژيم صهيونيستي بود را حفظ كند .
وي تصريح كرد: خيلي زود منظور آن ها از تغيير معلوم شد يعني تغيير ملت ها و انسان ها به نفع خودشان، تغيير مناسبات برآمده از بيداري انسان ها به نفع سرمايه داران بي فرهنگ. دولت قبلي آمريكا بي پرده و عريان و با توپ و مسلسل به ميدان آمده بود، اما جانشين او با شعار تغيير به ميدان آمد و در يك دست خود سلاح و در يك دست ديگر خود فريبكاري و رياكاري را بدست گرفت.
رئيس جمهور در ادامه گفت: من به آن ها و به ملت ها مي گويم دوره تاريخي چپاولگري و تحميل به ملت ها به پايان رسيده است و با اين ترفندها و جنايت ها آن ها نجات پيدا نمي كنند. اگر رئيس جمهور قبلي آمريكا نام نيكي از خود به جاي گذاشت جانشين او هم به نوايي مي رسد. من يقين دارم اگر او با ننگ صحنه سياست را ترك كرد جانشين او ننگين تر و زشت تر اين عرصه را ترك خواهد كرد، چراكه با زور و فريب به ميدان آمده است. امروز روز بيداري ملت هاست و همه بايد هوشيار باشيم. آن ها مي خواهند مطالبات مردم را به نفع خود مصادره كنند و مي خواهند نظام سرمايه داري را با تغيير مهره ها حفظ كنند. يكي با گردن كلفتي آمده بود و ديگري با شعار تغيير، اما هر دو يك هدف را دنبال مي كنند
دخالت ناتو در ليبي
ادامه جريان برده داري استعمار
وي با بيان اينكه دخالت ناتو در ليبي ادامه جريان برده داري استعمار است، افزود : معلوم است كه برخي كشورها صحنه سازي كرده اند تا به ليبي حمله كنند و همان بازي عراق و افغانستان را تكرار مي كنند، اما اين دفعه مثل دفعه هاي قبل نيست. آنها به زودي شروع مي كنند به سر و صدا كردن و حرف زدن عليه ايران ولي من به شما مي گويم كه اينها چرخ آخر دوره استعمار است و اين كارها به جايي نمي رسد. آنها آنقدر حماقت كردند كه خود را وارد يك جنگ نظامي كردند و اگر هم فرض كنيم كه با جنگ نظامي بتوانند دولت ليبي را ساقط كنند، وارد منطقه اي مي شوند كه مردم آن سابقه مبارزه جدي با استعمار دارند و حتما مردم زير پاي آنها فرش قرمز پهن نخواهند كرد. اينها فكر مي كنند در عالم فريادرسي نيست در حالي كه هست و به زودي يقه همه آنها را خواهد گرفت
رژيم صهيونيستي براي ادامه حيات در منطقه ما شانسي ندارد
رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه دخالت آمريكا و همكارانش در منطقه ما در ادامه سياست هاي قبلي است، گفت: آنها آمده اند كه اولا نظام سرمايه داري و ثانيا رژيم صهيونيستي را كه در آستانه فروپاشي است نجات دهند .
وي افزود: همه امروز مي دانند كه رژيم صهيونيستي براي ادامه حيات در منطقه ما شانسي ندارد و همه ملت هاي منطقه به اتفاق عليه اين رژيم و در جهت آزادسازي سرزمين هاي اشغالي توافق دارند .
احمدي نژاد با بيان اين كه رژيم صهيونيستي پايگاه تاريخي استعمارگران در قلب مهمترين منطقه جهان است، افزود: در يكصد سال اخير هر كس اراده كرده تا در جهان حاكم شود اعمال اين اراده او از مسير تسلط به خاورميانه گذشته است در اين راستا سعي شده است تا براي رژيم صهيونيستي در منطقه ما يك پايگاه محكم ايجاد كنند كه بتواند به واسطه تسلط بر خاورميانه به دنيا حاكم شود، اما با وقوع انقلاب اسلامي اين طراحي شيطاني به هم خورد و رژيم صهيونيستي بعد از 30 سال فلسفه وجودي خود را از دست داده است .
احمدي نژاد تصريح كرد: به صهيونيست ها و ملت هاي دنيا اطمينان مي دهم كه با بيداري ملت ها آخرين طرح براي نجات رژيم صهيونيستي هم به سنگ خواهد خورد و موفق نخواهد شد .
دولت و ملت سوريه
دوست ما هستند
در ادامه خبرنگاري از رئيس جمهور در مورد وقايع رخ داده در سوريه پرسيد كه احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال با بيان اين كه اين مورد مربوط به مسائل داخلي سوريه است و ما در مسائل داخلي كشورها دخالت نمي كنيم، گفت: دولت سوريه و ملت سوريه دوست ما و در خط مقدم مقاومت در برابر توسعه طلبي رژيم صهيونيستي هستند .
وي گفت: دولت و ملت سوريه بايد خودشان با تدبير مسائل را بين خودشان حل كنند. البته اين را هم مي دانيم كه از اهداف توسعه طلبي آمريكا و متحدانش درهم شكستن خط مقدم سوريه است و آنها نمي خواهند ملت و دولت سوريه در تفاهم با هم زندگي كنند .
احمدي نژاد ادامه داد: ما فكر مي كنيم معياري در اين راستا وجود دارد و آن آزادي ملت هاست و هيچكس هيچ جا نمي تواند آزادي ملت ها را مخدوش كند. بايد بپذيريم راي اكثريت بايد در همه جاي دنيا حاكم باشد و اميدواريم روزي برسد كه در آمريكا و اروپا نيز راي اكثريت حاكم باشد .
كويت چه دارد
كه ما جاسوسي كنيم؟
خبرنگاري پرسشي را درباره ادعاي كشف شبكه جاسوسي ايراني در كويت و نظر احمدي نژاد در اين رابطه مطرح كرد كه وي پاسخ داد: اصلا اين حرف يعني چه كه يك عده در آنجا جاسوسي مي كنند؟ كويت چه دارد كه ما جاسوسي كنيم؟ اگر درباره مردم است كه مردم كويت با ما دوست هستند و اگر جاسوسي درباره دولت آنهاست كه دولت كويت هم با ما دوست است و جاسوسي اصلا معنايي ندارد. مشخص است كه دست هاي بيگانه در كار است و مي خواهند مشكل درست كنند ولي همانطور كه قبلا عرض كردم به نتيجه نخواهند رسيد .
من از پادشاه اردن
براي سفر به ايران دعوت كردم
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالي درباره اين كه برخي با جشن جهاني نوروز مخالفت كردند و آن را نشانه ملي گرايي افراطي دولت عنوان كردند، گفت: نوروز يك جشن جهاني است و ملي گرايي در آن معني ندارد. نوروز جشن انساني است و جشن محبت و احترام به كرامت انساني است و آيا اين ملي گرايي است؟ احترام به بزرگترها و كوچكترها و ديد و بازديد، اميد به آينده و رفع ظلم و برپايي عدالت و زدودن كينه و نفرت از دل، اگر ملي گرايي است ما به آن افتخار مي كنيم و به صورت افراطي به آن معتقديم. اما به نظرمان اين ملي گرايي نيست، بلكه ارزش گرايي، عدالت گرايي و پاكي گرايي است .
احمدي نژاد گفت: نوروز جشن جهاني است و همه بايد آن را جشن بگيريم، البته افتخار مي كنيم كه خاستگاه اين جشن ايران بوده است، اما اين جشن تنها متعلق به ايرانيان نيست، بلكه رنگ انسانيت دارد .
رئيس جمهور كشورمان در ادامه درباره دعوت از پادشاه اردن به كشورمان گفت: من از پادشاه اردن براي سفر به ايران دعوت كردم، اما ايشان سفر خود را به دلايلي عقب انداخت و هيچ عقب نشيني در كار نبوده است. دولت تصميمات خود را به صورت سنجيده، پخته و بر اساس برنامه هاي بين المللي ملت ما انجام مي دهد و اينطور نيست كه كسي حرف بزند و دولت عقب نشيني كند. اگر ما اهل عقب نشيني بوديم كه اينقدر فحش نمي خوريم. ما بر مبناي اصول خود جلو مي رويم و مستحكم حركت مي كنيم و با همه ملت ها و دولت ها به جز يك دولت دوستيم، البته مناسبات داخلي ملت ها به خودشان ربط دارد و ما نظر خود را درباره روابط ملت ها و دولت ها داريم. ما معتقديم در همه جا بايد نظر اكثريت بر مردم حاكم شود و دولت ها احساس نوكري نسبت به مردم داشته باشند، اما اينها به معناي دخالت در مسائل داخلي ملت ها نيست .
انتقاد از برخي اتهامات به دولت
احمدي نژاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه گفت شما در پاسخ به تخلفات مالي جديدي كه رئيس مجلس به شما زده است چه پاسخي داريد؟ گفت: چه جوابي به آن ها بدهيم. آن ها در زمان انتخابات هم اين اتهام را وارد كردند كه يك ميليارد دلار بودجه دولت مفقود شده است و تمام دستاويز رقباي ما اين اتهام و گشت ارشاد بود. ما در آن زمان به آن ها گفتيم كه شما در محاسباتتان اشتباه كرده ايد و بررسي كنيد. حالا هم آن ها به نوع ديگري اين اتهامات را تكرار مي كنند .
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا اين را پي گيري حقوقي خواهيد كرد؟ گفت: چگونه از يك رئيس قوه به يك رئيس قوه ديگر شكايت ببريم؟ ما را به دردسر نيندازيد .
معرفي 250 متخلف اقتصادي
به رئيس قوه قضاييه
خبرنگاري از رئيس جمهور در خصوص افشاي اسامي مفسدين اقتصادي دانه درشت سؤال كرد كه احمدي نژاد پاسخ داد: اواخر سال گذشته به رئيس قوه قضائيه نامه نوشتم و حدود 250 نفر كه در بخش هاي مختلف خارج از قوانين عمل كرده بودند را معرفي كردم.
وي افزود: در اين نامه از رئيس قوه قضائيه درخواست كردم كه به اين موضوع رسيدگي قضايي كند و البته بسياري يا برخي از اشخاص هم داراي پرونده هايي بودند كه دولت از آنها شكايت كرده بود كه با توجه به اطاله دادرسي خواستار تسريع در رسيدگي به پرونده آنها شديم.
رئيس جمهور گفت كه در اين نامه خواستار آن شده تا هرجا حقوق بيت المال توسط هر شخصي تضييع شده، احيا شود و اين نكته را هم متذكر شد كه منتظر اقدام رئيس قوه قضائيه در اين خصوص است.
هدفمندي يارانه ها گسترش
مي يابد
احمدي نژاد گفت: سال 90 هم در ادامه سال قبل با جهش هاي بزرگ در بخش هاي گوناگون و پيشرفت هاي عظيم در حوزه هاي علم و فناوري، صنعت ، كشاورزي و خدمات و امور عمراني و زيربنايي مواجه خواهيم بود .
وي يادآور شد: در اين سال 5/2 ميليون شغل ايجاد خواهيم كرد و صادرات غيرنفتي 40 درصد افزايش مي يابد. پروژه هاي مسكن مهر ادامه خواهد يافت و خانه هاي روستايي و شهري بهسازي خواهند شد. همچنين فعاليت هاي فرهنگي كه در سفرهاي استاني تصويب شده بود، پيگيري خواهد شد و شاهد كاهش هزينه هاي مصرفي و افزايش هزينه هاي سرمايه اي خواهيم بود .
رئيس جمهور همچنين تصريح كرد: طرح تحول در سال 90 پيگيري مي شود. هدفمندي يارانه ها گسترش مي يابد و اصلاح سيستم مالي و مالياتي كشور و سيستم بانكي آغاز مي شود. پيش بيني مي شود امسال سالي سرشار از كوشش و تلاش براي آحاد ملت ما باشد .

 



صدور بيانيه خصمانه از جانب شوراي همكاري خليج فارس عليه ايران

شوراي همكاري خليج فارس كه ديكتاتورهاي عضو آن اخيرا زير فشار خردكننده ملت هاي خود قرار داشته اندبا صدور بيانيه اي ايران را به «توطئه چيني» متهم كرد.
اين شورا كه از كشورهاي عربستان سعودي، كويت، قطر، بحرين، عمان و امارات تشكيل شده در نشست روز يكشنبه (14فروردين) خود ايران را متهم كرد كه در امور داخلي كشورهاي عربي مداخله كرده و عليه امنيت آنها دست به توطئه زده است.
در همين حال شيخ عبدالله بن زياد آل نهيان وزير خارجه امارات، به روزنامه كويتي القبس گفته است كه ايران بايد قبل از اقدام عليه اعراب اساسنامه شوراي همكاري خليج فارس را بخواند چرا كه طبق اين اساسنامه اقدام عليه يك كشور عضو به معناي اقدام عليه همه آنهاست!
اين ادعاها از جانب ديكتاتورهاي عربي در حالي مطرح مي شود كه اين ديكتاتورها با ملت هاي خود درگير هستند و منتسب كردن قضيه به ايران فقط نوعي بازي تبليغاتي است.
علاوه بر اين در حالي كه عربستان به بحرين قشون كشي نظامي كرده ادعاي دخالت ايران در امور كشورهاي منطقه بسيار مضحك به نظر مي رسد.
 



جا به جا (گفت و شنود)

گفت: شوراي همكاري خليج فارس متشكل از عربستان، كويت، قطر، بحرين، عمان و امارات با صدور بيانيه اي ايران را به دخالت در امور داخلي كشورهاي عربي منطقه متهم كرده اند!
گفتم: اين كشورها كه آشكارا براي قتل عام مردم و سركوب حركت هاي اسلامي به كشورهاي ديگر نيروي نظامي اعزام مي كنند در امور داخلي ساير كشورها دخالت كرده اند يا ايران اسلامي كه آنها را از آدم كشي و نوكري اسرائيل منع مي كند؟!
گفت: اين ديكتاتورهاي كوچولو تقصيري ندارند! حيوونكي ها به آخر عمر خود رسيده اند و دارند دق و دلي خالي مي كنند!
گفتم: براي جمهوري اسلامي ايران چه افتخاري بالاتر از اين كه هرجا حركت و خيزشي عليه ديكتاتورهاي وابسته به آمريكا و اسرائيل پديد مي آيد، آن را به ايران نسبت مي دهند.
گفت: چه عرض كنم ، بدون آن كه متوجه باشند به ديكتاتور بودن خود اعتراف كرده اند.
گفتم: يارو به دوستانش مي گفت از غول چراغ جادو يك عقل بزرگ و چاق و چله و يك بدن باريك خواسته بودم ولي فلان فلان شده اشتباه كرد و آرزوهايم را جابه جا برآورده كرد!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ نام گذاري امسال به نام جهاد اقتصادي از سوي رهبر معظم انقلاب كاري حكيمانه است. مردم و مسئولين بايد متوجه اين موضوع باشند كه نبرد ما با دشمنان نبردي همه جانبه بوده و محدود به جنگ نظامي و فرهنگي نمي شود بلكه بعد اقتصادي را نيز شامل مي شود.
ايراني و چندين تماس مشابه
¤ متأسفانه شاهديم كه برق اتاق هاي برخي از مراكز دولتي، وزارتخانه ها، بانكها و ... از شب تا صبح روشن است آيا اين مصداق اسراف در انرژي نيست. شايسته است در سال جهاد اقتصادي شاهد اينگونه اسرافها نباشيم.
4730---0938
¤ متأسفانه تبليغات و برنامه ريزي براي يوم ا... 12 فروردين «روز جمهوري اسلامي» به علت تعطيلي مطبوعات و... خيلي كمرنگ است؟ چرا؟ آن هم زماني كه ثمرات اين شجره طيبه را جهانيان در اقصي نقاط دنيا بويژه در ممالك اسلامي به چشم خود شاهد هستند؟ شايسته است براي بزرگداشت اين روز سرنوشت ساز در سال هاي بعد تدبيري انديشيده شود.
4328---0912 و8516---0919
¤ امروز دلم نويد شادي داده
انگيزه اردوي جهادي داده
امروز امير جبهه خوبيها
فرمان جهاد اقتصادي داده
تبريز- كم شنوا
¤ از كليه هموطنان براي رهايي ملت مظلوم و مسلمان بحرين درخواست برگزاري ختم دعاي جوشن صغير دارم.
2143---0913
¤دستيابي به سلمان رشدي مرتد و ملعون دشوار است اما چرا چند كشيش و كاريكاتوريست مهدورالدم آزادانه هر كاري كه مي خواهند مي كنند؟
8516---0919
¤ اصولگرايان واقعي بايد هوشيار باشند و دقت كنند برنامه هاي باستان گرايي آقاي «م» موجب اختلاف و شكاف بين آنان نشود تا به خواست خداوند انقلاب اسلامي اين مرحله از مزاحمت را پشت سر بگذراند و به سلامت عبور كند.
عباس آگاهي از مشهد مقدس
¤ پيوستن ايران اسلامي به جمع كشورهاي سازنده لوكوموتيو در جهان جاي تبريك دارد پيشنهاد مي كنم به عنوان قدرداني از مهندسين جوان سازنده كشورمان سري اول اين لوكوموتيوها به نام اين جوانان نامگذاري شود.
1347---0912
¤ اينكه هر از چند گاهي يك نفر مسئول اعلام مي كند فلان مبلغ كلان از نقدينگي كشور در اختيار اقليت برخوردار جامعه است جز اينكه مردم را ناراحت كند فايده ديگري ندارد. چرا كه از دست افراد عادي جامعه كاري ساخته نيست اين مسئولين هستند كه بايد جلوي اين تبعيض ها را بگيرند.
8516---0919
¤ بنده و خيلي از جوانان دانشجوي شهرستاني علاقه منديم پس از پايان تحصيلات عاليه به شهر خود برگرديم ولي شغل مرتبط با تخصص هاي كسب شده فقط در تهران است. از دولت و مسئولين تقاضا داريم با گسترش صنعت و اشتغال در شهرستان ها مانع مهاجرت به تهران بشوند.
0046---0912
¤ قبل از هدفمندي يارانه ها گاز مصرفي ما سي هزار تومان بود ولي حالا شده سيصد و چهارده هزار تومان؟ آيا واقعاً اين مبلغ را دولت پرداخت مي كرد؟ يا محاسبات غلط است.
6946---0912
¤ از دولت خدمتگزار درخواست مي شود نسبت به مصارف گاز خانواده ها اطلاع رساني شفاف نمايد بسياري به علت هزينه بالاي گاز مصرفي خود به نسبت قبل ، جراحي بزرگ اقتصادي كه لازمه كشور بود را به زير سؤال مي برند و اين سزاوار نيست كه اگر نقصي در كار باشد، كل كار با اين عظمت را به زير سؤال ببرند و لازمه آن اطلاع رساني و شفاف سازي از طريق رسانه ملي و مطبوعات است.
طاهري
¤ براساس برخي شنيده هاي موثق در شهرستانها و بويژه برخي روستاها كه مصرف برقشان زياد است اقدام به دستكاري كنتور برق مي نمايند كه بر دولت اسلامي فرض است با اين افراد خاطي به شدت برخورد شود.
2846---0935
¤ از اداره كل ميراث فرهنگي استان اصفهان درخواست مي شود كه به مسجد جامع قريه قودجان از توابع شهرستان خوانسار كه بيش از يكصد و بيست سال قدمت دارد رسيدگي نمايند.
9391---0912
¤ چطور شركتي مثل ... يكدفعه سيصدكارگر را اخراج مي كند آن وقت ما به دنبال ايجاد كار هستيم. اگر براي ايجاد كار تلاش مي شود براي بيكار نشدن كارگران هم تلاش شود.
8313---0919
¤ در ايام نوروز با خانواده از طريق تور به كيش مسافرت نموديم. بدحجابي، بيداد مي كرد و قيمت مواد غذايي نيز سر به فلك مي كشيد و خبري از تعزيرات هم نبود.
4061---0917
¤ تا تاريخ 9/1/90 هيچ كدام از مطالبات فرهنگيان پرداخت نشده و خبر پرداخت هم وجود ندارد.
ميرجهانمرد- بوشهر
¤ چرا انتقادهاي ما درباره تربيت بدني و هزينه هاي ميلياردي بدون آوردن مدال را چاپ نمي كنيد؟ يا ورزش بانوان با حجاب ناقص و در حضور مردان خارجي را؟
4730---0938
پاسخ روابط عمومي وزارت بازرگاني
در پاسخ به درج مطلبي با مضمون «استفاده از بازرسان آگاه براي نظارت» درآن روزنامه، به اطلاع مي رسد: براساس اعلام سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، جذب و به كارگيري كليه بازرسان وزارت بازرگاني منوط به داشتن شرايط ويژه اي است كه پس از گذراندن مراحل آموزش تخصصي و احراز امتياز لازم توسط اين افراد در سراسر كشور جذب و در امر بازرسي از واحدهاي اقتصادي به كارگيري شده اند.

 



موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو يا تخفيف مجازات 601 نفر از محكومان

رهبر معظم انقلاب اسلامي با عفو يا تخفيف مجازات 601 نفر از محكومان محاكم موافقت كردند .
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي با پيشنهاد آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه مبني بر عفو يا تخفيف مجازات تعداد 601 نفر از محكومان محاكم عمومي و انقلاب، سازمان قضايي نيروهاي مسلح و تعزيرات حكومتي به مناسبت دوازدهم فروردين سالروز جمهوري اسلامي ايران موافقت كردند.

 



تماس ايران و مصربراي از سرگيري سريع مناسبات

رئيس دفتر حافظ منافع كشورمان در قاهره از تماس مقامات ديپلماتيك ايران و مصر براي از سرگيري سريع مناسبات خبر داد.
«مجتبي اماني» در گفت وگو با روزنامه الاهرام چاپ مصر با تأكيد بر وجود تماس ها و تلاش ها بين قاهره و تهران به منظور بازگرداندن هرچه سريعتر روابط كامل ديپلماتيك ميان دو كشور گفت كه مسئولان ايراني سخنان نبيل العربي وزيرخارجه مصر در خصوص نگرش كشورش به بازكردن صفحه جديدي از روابط با ايران را كاملا مثبت ارزيابي مي كنند.
وي ادامه داد: به محض از سرگيري روابط افق هاي گسترده اي براي ارتقاء سطح همكاري هاي اقتصادي و تجاري بين دو كشور وجود دارد. در حال حاضر حجم مبادلات تجاري دو كشور از مرز 100 ميليون دلار تجاوز نمي كند و اين درحالي است كه طرفين مايل به افزايش اين حجم از مبادلات متناسب با امكانات و توان دو كشور در سطح منطقه هستند.
اماني گفت كه قطع روابط دو كشور طي 30 سال گذشته تأثيرات منفي بر تجارت و سرمايه گذاريهاي دو كشور داشته است.
دكتر علي اكبر صالحي نيز پيش از اين با اشاره به اعلام آمادگي نبيل العربي، وزير خارجه مصر براي برقراري روابط با جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: مردم مصر با حركت به سمت تحقق خواسته هاي عدالت طلبانه خود برگ جديدي را در تاريخ اين كشور ايجاد كردند كه مجدداً اين پيروزي را به آنها تبريك مي گويم.
وزير خارجه كشورمان افزود: روابط تاريخي دو كشور عليرغم فراز و نشيب هاي خود همواره تداوم داشته و اميدواريم در فضاي جديد ايجاد شده شاهد ارتقاء اين روابط بين دو كشور و دو ملت بزرگ ايران و مصر باشيم.
وي افزود: قطعاً روابط خوب دو كشور مي تواند به ثبات، امنيت و توسعه منطقه كمك كند.

 



باني فعل «حرام» چگونه «خدوم» شد؟! (خبر ويژه)

تضاد موضع آقاي هاشمي رفسنجاني در «حرام» اعلام كردن اغتشاش 25 بهمن و «خدوم» معرفي كردن يكي از دو دعوت كننده اصلي اين اغتشاش (موسوي) سوال هاي جدي را موجب شده است.
در تدارك اغتشاش ناكام 25 بهمن كه براي خوش خدمتي به آمريكا و رژيم صهيونيستي و در راستاي تحت الشعاع قرار دادن قيام ملت هاي مسلمان خاورميانه صورت گرفت، موسوي و كروبي نقش دعوت كننده داشتند و با وجود مخالفت وزارت كشور خواستار برپايي راهپيمايي شدند.
2 روز پس از اين اقدام ضدانقلابي كه حتي با محكوميت از سوي برخي اعضاي فراكسيون اقليت (اصلاح طلب مجلس) و چهره هايي مانند حسن روحاني و ناطق نوري و... همراه شد، هاشمي رفسنجاني در مصاحبه با واحدمركزي خبر ماجراي 25 بهمن را اقدام غيرقانوني و طبق فتواي امام راحل حرام اعلام كرد.
وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره سوءاستفاده رسانه هاي استكباري از ماجراي 25 بهمن گذشته و عدم انعكاس مناسب راهپيمايي يوم الله 22 بهمن در رسانه هاي غربي گفته بود: رسانه هاي غربي و صهيونيستي همواره چه قبل و چه بعد از انقلاب تلاش كرده اند كه موارد منفي را بزرگ و نقاط قوت را كم رنگ كنند.
با وجود اين موضع، آقاي هاشمي رفسنجاني 45 روز بعد به بهانه درگذشت پدر موسوي در سن 102 سالگي، پيامي صادر كرد كه در آن بر «خدوم» بودن موسوي آن هم با تعبير «به ويژه» تاكيد شده بود.
اين تناقض رويكرد به فاصله كمتر از 2 ماه پرسش هاي متعددي را برمي انگيزد از جمله اينكه؛ چگونه مي توان اغتشاش را «حرام» اما تحريك كننده آن را «خدوم» توصيف كرد؟ قطعاً موسوي در اين اقدام شنيع، خدمتي كرده اما آيا اين خدمت جز به آمريكا و اسرائيل و ديكتاتورهاي مزدور وابسته به آنها بوده است؟! پس آقاي هاشمي در كارنامه به ويژه 2 سال اخير موسوي و نقش وي در اقدامات ضدانقلابي روز قدس، 13 آبان، 16آذر و 6 دي 88 (عاشورا) و پس از آن كه آميخته با هتاكي عليه امام خميني، رهبري، انقلاب اسلامي و فراتر از همه امام حسين(ع) بود، كدام «خدمت مستمر» را ديده كه از تعبير «خدوم» براي وي استفاده كرده است؟ برعكس نهند نام زنگي كافور؟! آيا جز اين است كه سران آمريكا و رژيم صهيونيستي بارها از امثال موسوي به خاطر همين خدمت ها -خيانت به ملت ايران- تشكر و تمجيد كردند؟ چگونه ممكن است كسي را هم زمامداران جبهه استكبار (ائمه كفر) مورد تمجيد و تكريم قرار دهند و هم دوستان جبهه انقلاب؟ آنها از بازيچه هايي مانند موسوي به خاطر «حرمت شكني»هايشان جانبداري كردند.
خوش بينانه ترين احتمال آن است كه برخي نزديكان آلوده به فساد در اطراف آقاي هاشمي بار ديگر او را براي پنهان كردن فساد و آلودگي هاي خود هزينه كرده اند!





 



با جنجال آمد يواشكي تعطيل شد (خبر ويژه)

يك تلويزيون ضدانقلابي كه با سروصداي فراوان راه اندازي شد بي سروصدا تعطيل شده است.
سال گذشته شماري از عناصر ضدانقلاب و شبه روشنفكر فعال در رسانه هاي بيگانه اعلام كردند شبكه اي موسوم به ايران ندا راه اندازي مي كنند. اين طيف به مدت چند هفته تبليغات پرحجمي را به راه انداختند و به برخي محافل سياسي در اروپا هم سرك كشيدند تا حمايت هايي را جلب كنند اما تعدد رسانه هايي از اين دست از يك سو و خاموش شدن آتش فتنه باعث مرده متولد شدن شبكه مذكور شد.
راديو زمانه در همين زمينه از قول يكي از عناصر فراري گفت: اگر اغراق نباشد بايد بگوييم اين يك تراژدي بود. تلويزيون ايران ندا هيئت مديره اي متشكل از افراد شناخته شده، معتبر، آكادميك، محبوب، مبارز و انديشمند داشت كه متاسفانه نتوانستند از حد يك سايت اينترنتي فراتر روند و متاسفانه پا نگرفت و حتي سايتش هم در حال حاضر چند ماهي هست كه مثل ماه هاي اولي كه راه اندازي شده بود فعال نيست و به آن صورت كار نمي كند.

 



برخورد قيم مآبانه خانم سفير با وزير خارجه مصر (خبر ويژه)

سفير آمريكا وزير خارجه دولت انتقالي مصر را به خاطر استقبال از گسترش روابط با ايران بازخواست كرد.
روزنامه هاي مصري الشروق و الاهرام فاش كردند مارگارت اسكوبي به دنبال اظهارات جديد نبيل العربي با وي ملاقات كرده و ضمن ابلاغ ناخرسندي دولت آمريكا از اين موضع، خواستار توضيح وي شده است. سفير آمريكا در اين ديدار رسما نارضايتي كاخ سفيد از اظهارات العربي «مبني بر آمادگي مصر براي گشودن صفحه تازه در روابط با كشور ايران» را ابلاغ كرده است.
روزنامه الاهرام گزارش مي دهد: بسياري از روزنامه هاي آمريكا و اسرائيل با «تلخكامي» از تحولات مثبت در روابط ايران و مصر سخن به ميان مي آورند. اظهارات وزير خارجه مصر درباره نزديكي روابط با ايران، موفقيت وي در آزاد كردن يك شهروند مصري متهم به جاسوسي در سوريه و ديدار با هيئت عالي رتبه اي از حماس در قاهره، مقامات اسرائيلي را به شدت خشمگين كرده است.
اين مواضع در حالي اتخاذ مي شود كه دولت انتقالي مصر تحت فشار شديد ملت انقلابي مصر براي بهبود روابط با جمهوري اسلامي و بستن درها بر روي رژيم صهيونيستي است.
يادآور مي شود سفير آمريكا در قاهره روابط گسترده اي با حسني مبارك ديكتاتور مخلوع و عمر سليمان رئيس بركنار شده سازمان امنيت مصر داشت.

 



فرار به جلوي شيوخ انگليسي (خبر ويژه)

چند رژيم مرتجع و سركوبگر منطقه هماهنگ با انگليس و آمريكا تبليغات هدفمندي را عليه جمهوري اسلامي ايران در پيش گرفته اند.
در آخرين مورد از اين تبليغات، شوراي همكاري خليج فارس با انتشار بيانيه اي مدعي شد كه ايران در امور اين كشورها دخالت مي كند. اين بيانيه كه پس از نشست مشترك و به بهانه بررسي دگرگوني هاي سريع در جهان عرب منتشر شد، يك روز پس از سخنان ضد ايراني ليام فاكس وزير دفاع انگليس در گفت وگو با العربيه انتشار يافته است. فاكس گفته بود «ايران خطري جدي براي امنيت منطقه است و اگر برنده تحولات كنوني شود، خطري براي امنيت جهاني به وجود خواهد آورد. او همچنين مدعي شده بود شبكه جاسوسي ايران در كويت و بحرين فعاليت مي كند.»
پيش از اين هم كويت با فشار آمريكا وانگليس مدعي شده بود ايران مشغول جاسوسي در كويت است. رژيم سعودي نيز در حالي كه با گسيل نظاميان خود مشغول نسل كشي كم سابقه در بحرين است، ادعا كرده كه ايران در امور كشورهاي منطقه دخالت مي كند! جالب تر از همه تحرك برخي رسانه هاي كويتي نظير روزنامه «السياسه» است كه ادعا كرده اند ايراني ها مي خواهند با حمله به جزاير كويتي، آنها را به تصرف درآورند!
هر چند كه مجموعه اين مواضع هماهنگ نوعي فرار به جلو و حاشيه سازي براي تشديد سركوب ملت هاي انقلابي در بحرين و يمن و كويت و عربستان به شمار مي رود و نمي تواند توجيهي براي ريختن خون مردم مسلمان منطقه به دستور اربابان آمريكايي و انگليسي باشد اما در عين حال محبت ملت هاي انقلابي را نسبت به جمهوري اسلامي بيشتر مي كند و انقلابيون شيعه و سني در اين كشورها، بيشتر به ايران متمايل مي شوند.
ادعاي مداخله ايران در امور كشورهاي ياد شده در حالي است كه رژيم هاي مرتجع عربستان، كويت و بحرين و... بيشترين نقش را در تجهيز و تحريك صدام عليه جمهوري اسلامي داشتند و پس از آن نيز در سازماندهي و حمايت از انواع گروهك هاي تروريستي عليه ايران نقش آفريني كرده اند. رژيم هايي نظير رژيم سعودي ارتباطات ويژه اي را هم با برخي جريان هاي برانداز برقرار كرده بودند و رسانه هايي چون العربيه (العبريه) بيشترين سرويس ها را به ضدانقلاب مي دادند.
تحركات و تبليغات اخير عليه جمهوري اسلامي ايران در حالي است كه حتي رابرت گيتس و هيلاري كلينتون اخيراً تاكيد كرده اند هيچ مدركي دال بر دخالت ايران در اتفاقات اخير كشورهايي مانند بحرين وجود ندارد.

 



كركره ها را بكشيد پايين! چه كسي اين افتضاح را راه انداخت؟! (خبر ويژه)

كركره محافل ضدانقلاب فعال در فتنه سبز مجددا پايين كشيده شده است.
اين محافل سياسي و رسانه اي كه اغلب از خارج كشور فعاليت مي كنند، 25 بهمن سال 89 به دنبال فراخوان صهيونيستي دو تن از دست اندركاران فتنه (موسوي و كروبي) موقتا به هيجان درآمده و پس از آن نيز كوشيدند با طرح راهپيمايي اول اسفند و سپس «سه شنبه هاي اعتراض» (دهم، هفدهم و بيست و چهارم اسفند- چهارشنبه سوري) پيكر بي جان فتنه را احيا كنند اما به دنبال تبديل اين روند به «سه شنبه هاي افتضاح» و بي اعتنايي مطلق مردم، اكنون همان محافل سكوت كامل اختيار كرده و حاضر نيستند كمترين توضيحي به مخاطبان درباره دروغ بودن وعده ها و ادعاهاي خود بدهند.
همزمان با وضعيت نيمه تعطيل رسانه هاي فعال در شبكه عنكبوت، گروه اشباح (موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز) نيز در محاق رفته و حاضر نيست درباره سرانجام بيانيه ها و اطلاعيه هاي پنج گانه اي كه در كمتر از 10روز صادر كرد، توضيحي بدهد. در همين حال تشديد قيام ملتهاي مسلمان منطقه عليه رژيم هاي وابسته به آمريكا و اسرائيل نيز در تشديد حيرت و انفعال گروهك هاي ضدانقلاب وابسته موثر بوده است.
در چنين شرايطي يكي از همكاران سايت «بالاترين» مي نويسد: «چرا اين قدر سوت و كور شد؟ زماني كه طرح سه شنبه هاي اعتراض داده شد (واقعا نمي دونم اولين بار از طرف كي مطرح شد) بعضي از ماها كلي اعتراض كرديم كه اين طرح اشتباهه و باعث سرخوردگي مي شه. شخصا چند تا لينك دادم. كلي بد و بيراه گفتن به من. بقيه دوستان ديگه اي هم كه معترض بودن از تهمت ها بي نصيب نموندن. الان مدتها گذشته. چرا كساني كه اون موقع طرفدار دوآتشه بودن اين طرح بودن سكوت كردن؟ شكّم اينه كه باني اين طرح غرضي داشته و خيلي از ماها كوركورانه به دفاع از اون طرح اقدام كرديم. داره باورم مي شه كه يه سري نفوذي در جنبش وجود داره و با طرح يه سري نظرات كه جز ضربه زدن سودي نداره زهر خودشون رو مي ريزن. تعدادشون هم كم نيست و لينكاي اين چنيني كلي راي مي ياره.»
وي مي افزايد: سرخوردگي در طرح سه شنبه هاي اعتراض باعث شده كه ديگه كسي حالي از موسوي و كروبي نمي پرسه. الان مدتهاست كه از اونها خبري نيست ولي چيزي كه هست سكوت و سكوته. 3-2 تا لينك دادم كه تا فرصت باقيه فكري كنيم براي آينده. هيچ كس نظري نداد. حمايتي نكرد. انگار همه سرد شدن.
سايت «اخبار روز» وابسته به طيفي از گروهك هاي خارج نشين هم با حمله به «شوراي هماهنگي» و منشوري كه از سوي آنان در اوايل اسفند منتشر شد، نوشت: اين منشور مدام از شفافيت دم مي زند اما سؤال اساسي آن است كه اين افراد كيستند كه مي خواهند مرزهاي جنبش را به «صراحت» و «شفافيت» بيان كنند؟ اين افراد خود را «شوراي هماهنگي راه سبز» ناميده اند؛ اما سؤال آن است كه چه كسي آنها را به مسئوليت «هماهنگي» گمارده؟ چگونه اين افراد به خود اجازه داده اند كه ما را «هماهنگي» كنند؟ نوشته گروهي افراد ناشناس كه خود را به نام غريب و مضحك «شوراي هماهنگي» ناميده اند، چه اهميتي دارد؟ در متن منشور مرتبا صحبت از «شفافيت» است چگونه است كه اين افراد كه سنگ «شفافيت» را به سينه مي زنند خود آن قدر صداقت و شفافيت ندارند كه اسم خود را مشخصا اعلام كنند و در عوض تحت اسم بي معنا و جعلي شوراي هماهنگي خود را پنهان مي كنند؟
اين پايگاه گروهكي مي افزايد: در مورد نوشته هاي سياسي در قالب بيانيه، جايگاه نويسنده ارتباط ذاتي با محتواي آن دارد و در صورتي كه توسط گروهي فاقد هويت مشخص نوشته شود، ارزشي ندارد. اساسا نفس انتشار منشور مذكور از سوي يك شوراي رياكار و فاقد هويت زير سؤال است چه رسد به اينكه حاوي جملات نخ نما شده هم باشد.
مهدي خانبابا تهراني از منافقين فراري هم در مصاحبه با سايت ضدانقلابي «ايران گلوبال» ترديد مشابهي را مطرح كرده و گفته است: بسياري از اصلاح طلبان فعال و سرشناس و مطرح در فضاي سياسي ايران از ماهيت شوراي هماهنگي سبز بي خبرند. نمي توان هويت يك شوراي هماهنگ كننده در برون مرز را مبهم نگه داشت.
وي اضافه كرده است: آقايان موسوي و كروبي به نمادهاي جنبش تبديل شدند و هرچه گذشت، خود را بيشتر تصحيح كردند و به جنبش نزديكتر شدند. منشور منتشره به نوعي وصيت نامه سخنگويان جنبش است.
خانبابا تهراني اضافه كرد: به نظر من حركت هايي مانند نوشته منشور در اتاق فكرهاي چند نفره راه به جايي نمي برد. آنها غالبا از جنبش اپوزيسيون عقب ترند.
اما بخوانيد از تحليل سايت جرس وابسته به محسن كديور كه خود سردمدار دروغ پراكني و دميدن در هيجان كاذب بوده و اينك اذعان مي كند: متاسفانه فضاي رسانه اي مجازي باعث شده نوعي هويت كاذب جايگزين هويت جمعي شود و اين به ضرر ما خواهد بود. اقدام بايد در ميدان واقعي تقويت شود.

 



افاضات رئيس دفتر (خبر ويژه)

اسفنديار رحيم مشايي براي هيئت دولت و مقامات ارشد اجرايي كشور سخنراني كرد.
وي در اين سخنراني كه در جلسه اي مشترك صورت گرفت، در باب انسان كامل، فلسفه غيبت و ظرفيت نوروز سخن راند.
سخنراني رئيس دفتر رئيس جمهور در جلساتي از جنس جلسات مشترك هيئت وزيران و مسئولان ارشد اجرايي، انتقاد برخي از اين مسئولان را موجب شده كه معتقدند جايگاه رياست دفتر رئيس جمهور با جايگاه مديريت برخي جلسات از اين دست تطابق ندارد هرچند كه متقابلا آقاي مشايي با بي اعتنايي به اين انتقادها، مسئوليت هاي گوناگون را بهانه مي كند و از موضع نظريه پرداز و مدير وارد برخي جلسات مي شود.
در همين حال برخي خبرها از تحركات گسترده تيم مشايي در زمينه مهره چيني در برخي دستگاهها، و راه اندازي محافل سياسي و رسانه اي حكايت مي كند كه با مسئوليت اصلي و قانوني وي در تعارض است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14