(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 فروردین 1390- شماره 19893

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انتقاد شديد آيت الله سيستاني از توقيت و تطبيق براي ظهور امام زمان(عج)
بازگشت پيكر 17 شهيد دوران دفاع مقدس به كشور
مشاور پيشين امنيت ملي اوباما: هر جاي خاورميانه نگاه مي كنيم ايران را مي بينيم
عوامل حادثه تروريستي سنندج به هلاكت رسيدند
ثبت نزديك به 7 ميليون سفر نوروزي در آذربايجان شرقي
جانباز دماوندي آسماني شد
يك منبع امنيتي خبر داد كشف مستندات دخالت پژاك در حادثه تروريستي مريوان
قاليچه منقوش به پيام نوروزي رهبر انقلاب در راميان بافته شد
طراحي و ساخت مكان ياب مغناطيسي براي هدايت حفاري چاه هاي نفت
خودكفايي كامل ايران در بخش انرژي در سال جهاد اقتصادي
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس:مجلس آماده حمايت همه جانبه از طرح هاي جهادگونه اقتصادي دولت است
دروس حوزه هاي علميه سراسر كشور فردا تعطيل است



انتقاد شديد آيت الله سيستاني از توقيت و تطبيق براي ظهور امام زمان(عج)

حضرت آيت الله سيستاني از مراجع تقليد عراق نسبت به برخي مستندات و حرف هاي انحرافي در زمينه نزديك بودن ظهور به شدت انتقاد كرد.
به گزارش مركز خبر حوزه، يكي از اساتيد حوزه علميه قم با اشاره به سفر اخيرش به عتبات عاليات و ديدار با برخي مراجع عظام عراق، از ابراز نگراني حضرت آيت الله سيستاني، درباره پخش برخي مسايل انحرافي مبني بر تطبيق اشخاص و تعيين وقت براي ظهور حضرت حجت(عج) خبر داد.
حجت الاسلام نجم الدين طبسي در اين باره گفت: ابراز نگراني حضرت آيت الله سيستاني درباره پخش برخي مستندات و حرف هاي انحرافي در زمينه نزديك بودن ظهور بسيار محسوس بود؛ ايشان جريانات انحرافي تعيين وقت و تطبيق اشخاص در نزديك بودن ظهور حضرت حجت(عج) و دست هاي پشت پرده اين جريانات را نگران كننده توصيف كرده و تصريح داشتند: «توقيت ها و تطبيق ها براي نزديك بودن ظهور حضرت حجت(عج) بسيار نگران كننده است و اين مطالب عقايد مردم را هدف گرفته و باعث تضعيف اعتقادات جامعه مي شود».
ايشان تأكيد كردند: «چنين جرياناتي نبايد در كشوري مانند ايران شكل بگيرد، يك روز شعيب بن صالح رابه يك فرد و بار ديگر به فرد ديگري تطبيق مي كنند، اين مسائل نگران كننده است».
دو مسئله توقيت و تطبيق مهمترين انتقاداتي بود كه اين مرجع عاليقدر شيعه درباره پخش برخي مستندات در زمينه نزديك بودن ظهور داشتند و تأكيد مي كردند: «مردم از اين جريانات پرهيز كنند و مراقب باشند، چون اين مطالب با عقايد آنها بازي مي كند و باعث تضعيف معتقداتشان مي شود».

 



با استقبال پرشكوه مردم و مسئولان صورت گرفت
بازگشت پيكر 17 شهيد دوران دفاع مقدس به كشور

پيكر 17 شهيد دوران دفاع مقدس در ميان حزن و اندوه مردم شهيدپرور از مرز شلمچه به ميهن اسلامي بازگشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرمشهر، پيش از ظهر ديروز در ميان حزن و اندوه مردم شهيدپرور و قدرشناس پيكر پاك و مطهر 17 شهيد دوران دفاع مقدس بعد از گذشت 22 سال از پايان جنگ تحميلي از مرز شلمچه وارد ميهن اسلامي شد.
بنا به اين گزارش، در اين مراسم سرتيپ سيدمحمد باقرزاده رئيس بنياد حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس نيز حضور داشت پيكر مطهر شهداي 8 سال دفاع مقدس در آيين ويژه اي توسط يگان هاي ويژه نظامي وارد خاك ايران شد.
در اين آيين يگان هاي تشريفات با نواختن مارش نظامي و در ميان حزن و اندوه جمعيت حاضر، پيكر مطهر شهداي گلگون كفن را از مرز عراق به خاك ايران منتقل كردند.
مراسم بازگشت پيكر پاك اين شهيدان در مرز شلمچه و با حضور اقشار مختلف مردم و كاروان هاي راهيان نور انجام شد.
قرار است پس از استقرار پيكر اين شهيدان، كار شناسايي در مورد تشخيص هويت شان آغاز شود.
فرمانده كميته تفحص و جستجوي مفقودين در حاشيه مراسم بازگشت 17 كبوتر گلگون كفن به ميهن اسلامي در جمع خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار داشت: در چند روز اخير گروه هاي تفحص علاوه بر 17 شهيدي كه به ميهن اسلامي بازگشتند، پيكر 20 شهيد ديگر را نيز كه در مناطق مختلف عملياتي حضور داشته اند را شناسايي كرده كه قرار است ايام فاطميه به خانواده هاي شهدا تحويل داده شود.
سرتيپ سيد محمد باقرزاده در خصوص پيكرهايي كه امكان شناسايي آنها وجود ندارد، گفت: پيكرهايي كه شناسايي نمي شوند بر اساس معيارها به خاك سپرده مي شوند.
وي در خصوص چگونگي انجام عمليات تفحص در كشور عراق نيز گفت: براي آغاز عمليات تفحص در منطقه عملياتي فاو عراق از دهم اسفند تا كنون همچنان منتظر همكاري طرف عراقي هستيم ولي با توجه به سنگ اندازي پشت پرده اشغالگران تاكنون موفق به بازديد از اين منطقه نشديم.
فرمانده كميته تفحص و جستجوي مفقودين افزود: در اسفندماه سال گذشته بنا به دعوت رسمي طرف عراقي براي بررسي توافقات قبلي در خصوص تفحص براي يافتن اجساد شهدا در منطقه عملياتي فاو، بنا بود از مرز شلمچه به كشور عراق سفر كنيم. اما در يك اقدام غيراخلاقي و خلاف عرف ديپلماتيك، ماموران حاضر در مرز، شرط عبور هيئت ايراني را چهره نگاري و انجام انگشت نگاري عنوان كردند كه اين هيئت در يك اقدام اعتراضي عزت مندانه زير بار اين اقدام نرفت و از سفر به كشور عراق صرف نظر كرد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه طبق آمار موجود بيش از 7 هزار و 300 شهيد هنوز تعيين تكليف نشده اند، اظهار داشت: سال گذشته پيگيري زيادي شد كه زمينه اي فراهم شود تا نسبت به تفحص شهداي باقي مانده اقداماتي صورت بگيرد كه اين موضوع در اجلاس سه جانبه ژنو پيگيري شد و قرار شد تيم جستجوي مفقودان ايران در خاك عراق و در منطقه عملياتي فاو فعاليت خود را انجام دهد اما اشغالگران تاكنون مانع از تحقق اين موضوع شده اند.
باقرزاده شمار مفقودان ايراني در شهر فاو عراق را يك هزار و 600 شهيد عنوان كرد و افزود: در ساير نقاط از جمله جزاير اروند، منطقه عمومي مجنون و برخي نقاط ديگر جنوب غرب هنوز كاوش انجام نشده است.
فرمانده كميته جستجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح با انتقاد از عملكرد كميته صليب سرخ افزود: كميته صليب سرخ تاكنون نتوانسته به وظايف خود عمل كند و من در اينجا شكست كامل فعاليت صليب سرخ را رسماً اعلام مي كنم.

 



مشاور پيشين امنيت ملي اوباما: هر جاي خاورميانه نگاه مي كنيم ايران را مي بينيم

مشاور سابق امنيت ملي اوباما انقلاب اسلامي ايران را محرك اصلي قيام هاي مردمي در كشورهاي عربي خواند و اذعان كرد كه كاخ سفيد درباره اين تحولات دچار سردرگمي شده است.
«جيمز جونز» در مصاحبه با شبكه خبري سي ان ان ضمن اذعان به نقش انقلاب اسلامي ايران در بيداري ملت هاي منطقه گفت: «مي توانيد روي اين موضوع شرط بندي كنيد كه ايران واقعاً در حال تاثيرگذاري بر روي همه چيز است.»
وي اقتدار انقلاب ايران را مورد تاكيد قرار داد و افزود: «ايران اكنون زير ديد رادار پرواز مي كند.»
جونز در ادامه سخنانش به اذعان به اين نكته كه هر جاي خاورميانه نگاه مي كنيم ايران را مي بينيم اظهار داشت: «كاملا مشخص است كه قيام هاي آغاز شده در منطقه همان چيزي است كه تهران از آن مسرور است.»
مشاور سابق امنيت ملي اوباما نسبت به قيام مردمي در يمن و خطر خارج شدن كنترل اين كشور از دست «علي عبدالله صالح» ابراز نگراني كرد.
وي قيام مردم يمن با معيار دمكراسي آمريكايي همراه ندانست و در راستاي سياست هاي دوگانه واشنگتن در قبال ملت هاي به ستوه آمده از ظلم و جور، يمني ها را براي اينكه منافع واشنگتن را به خطر مي اندازند «تروريست» خطاب كرد.
مشاور پيشين اوباما خاطرنشان كرده است، در همان زمان كه سر دنيا به امور ديگر گرم است، اطمينان داشته باشيد كه حكومت ايران مشغول بهره برداري است. آنها درست همان روزي كه درب ها را در مذاكرات اسلامبول به هم كوبيدند و بيرون رفتند، چهره خود را نشان دادند.

 



عوامل حادثه تروريستي سنندج به هلاكت رسيدند

سرويس سياسي-
فرمانده نيروي زميني سپاه اعلام كرد كه عوامل اصلي اقدام تروريستي اخير سنندج توسط قرارگاه حمزه سيدالشهدا اين نيرو شناسايي و به هلاكت رسيدند.
به گزارش روابط عمومي سپاه، سرتيپ پاسدار «محمد پاكپور» با اشاره به تلاش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ساير نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي در تامين امنيت پايدار در منطقه گفت: پس از اقدام هاي تروريستي اخير گروهك هاي تروريستي وابسته به استكبار جهاني در 4 فروردين ماه جاري در شهر سنندج كه به شهادت دو تن از كاركنان خدوم و شجاع فرماندهي انتظامي كردستان منجر شد، نيروهاي قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) نيروي زميني سپاه طي يك عمليات دقيق اطلاعاتي عوامل اصلي اين جنايت را شناسايي و با اجراي كمين، آنان را به هلاكت رساندند.
درجريان دو حادثه تروريستي كه روز چهارم فروردين ماه سالجاري در دو نقطه از شهر سنندج رخ داد دو تن از كاركنان فرماندهي انتظامي كردستان شهيد و سه نفر نيز زخمي شدند.
در اقدام تروريستي ديگري بامداد سيزدهم فروردين ماه افرادي مسلح با حمله به پاسگاه مرزي مريوان 4 تن از هموطنان از جمله سه سرباز و يك كادر نظامي را به شهادت رساندند. به فاصله چند روز از اين اقدام تروريستي، گروهك تروريستي پژاك ديروز با انتشار اطلاعيه اي مسئوليت اين حادثه را به عهده گرفت.
در همين رابطه، يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از تشكيل كميته اي ويژه در اين كميسيون براي بررسي حوادث اخير كردستان خبر داد.
«پرويز سروري» در گفت وگو با مهر، با اشاره به بررسيهاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره ريشه هاي حوادث تروريستي در كردستان اظهار داشت: ما به زودي گروهي را براي بررسي موضوع به منطقه اعزام مي كنيم.
وي گفت: براساس گزارشي كه اين گروه به كميسيون ارائه خواهد كرد جلساتي با سازمان هاي مرتبط، نيروهاي امنيتي و وزارت كشور برگزار مي كنيم تا موضوع به صورت جدي بررسي شود.
سروري يادآور شد: مجلس شوراي اسلامي از نيروهاي انتظامي و امنيتي مي خواهد تا برخوردهاي موثرتري با كساني كه در پي ايجاد ناامني در كشور خصوصا در استانهاي مرزي كشور هستند، داشته باشند.
انجمن دفاع از قربانيان تروريسم خاورميانه نيز، در بيانيه اي ضمن محكوم كردن حادثه تروريستي شهرستان مريوان، كه منجر به شهادت 4 نفر و زخمي شدن 5 نفر شد، تروريسم را منفورترين پديده اي دانست كه در آن انسان هاي بيگناه قرباني مطامع سياسي گروه ها و جريانات ضد بشري مي شوند.
در اين بيانيه آمده است: انجمن دفاع از قربانيان تروريسم معتقد است تروريسم در هر شكل و نوع و با هر توجيه و دليلي محكوم است و تروريست ها با كشتار انسان هاي بيگناه تنها باعث افزايش نفرت عمومي نسبت به خود مي شوند.
در اين بيانيه با اشاره به وجود بيش از 16500 شهيد ترور در كشور آمده است: اين تعداد شهيد ترور در كشور سندي محكم بر مظلوميت ملت ايران است و ترورهاي اخير در استان كردستان كه با هدف تهديد مردم و ايجاد ناامني در اين استان صورت گرفته است، هيچگاه نتيجه اي براي تروريست ها در برنخواهد داشت.

 



ثبت نزديك به 7 ميليون سفر نوروزي در آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگار كيهان:
در ايام نوروز امسال بيش از 6 ميليون و 800 هزار نفر سفر نوروزي به استان آذربايجان شرقي، صورت گرفت.
رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و نيز دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: آمارها در مقايسه با نوروز سال گذشته حدود 30 درصد رشد نشان مي دهند و پربازديدترين مكان توسط مسافران و گردشگران ايراني و خارجي مربوط به بازار تبريز بود. ضمن آن كه بيش از نيم ميليون نفر از روستاي كندوان در اسكو و نيز موزه آذربايجان در تبريز، ديدن كردند.
تراب محمدي از صدور 800 تذكر و 18 اخطار كتبي به اماكن و مراكز مورد نظر در جهت بهبود هر چه بيشتر خدمات به مردم خبر داد.

 



جانباز دماوندي آسماني شد

با شهادت جانباز شيميايي محمود كلهري عطر شهادت بار ديگر فضاي شهر دماوند را معطر كرد.
به گزارش ايرنا از دماوند، شهيد حاج محمود كلهري از نيروهاي سپاه پاسداران بود كه در عمليات والفجر 8 بر اثر تركش و موج انفجار و شيميايي مجروح و نابينا شد و پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشي از مجروحيت شيميايي در فروردين امسال به خيل شهدا پيوست.
مسجد امام حسين(ع) شهرك اماميه دماوند يكشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، شاهد تشييع پيكر حاج محمود كلهري بود.

 



يك منبع امنيتي خبر داد كشف مستندات دخالت پژاك در حادثه تروريستي مريوان

يك منبع امنيتي گفت: مستنداتي مبني بر دخالت گروهك پژاك در حادثه تروريستي جمعه شب مريوان كشف شده است.
اين منبع امنيتي در گفت وگو با خبرنگار مهر در سنندج اظهار داشت: در حادثه تروريستي جمعه شب مريوان مستنداتي مبني بر دخالت نيروهاي پژاك مشاهده و كشف شده است.
وي عنوان كرد: در اين حادثه تروريستي دو قبضه سلاح و تعدادي خشاب از نيروهاي مهاجم به دست آمده است كه نشانهاي گروهك تروريستي پژاك بر روي آنها نقش بسته و نشان مي دهد كه اين اقدام تروريستي توسط افراد وابسته به اين گروهك تروريستي صورت گرفته است.
در جريان وقوع حادثه تروريستي ساعت 2 بامداد روز 13 فروردين ماه در نقطه صفر مرزي شهرستان مريوان با كشور عراق افراد مسلح به پاسگاه مرزي واقع در روستاي سياناو نزديكي روستاي كاني كبود اين شهرستان حمله كردند كه در اين حادثه شش نفر شهيد و زخمي شدند.
از چهارم فروردين ماه تاكنون چهار اقدام تروريستي در استان كردستان روي داده است كه طي آن شش نفر از پرسنل انتظامي و مرزباني كردستان شهيد و نزديك به 10 نفر نيز در اين حوادث زخمي شده اند.
خبر ديگر در اين زمينه حاكي است شوراي اسلامي استان كردستان با انتشار بيانيه اي ضمن محكوم كردن حادثه تروريستي مريوان كه منجر به شهادت چهار نفر از مرزبانان غيور اين مرزباني شد، اعلام كرد: دشمنان نظام اسلامي از پيشرفت كردستان واهمه دارند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، شوراي اسلامي استان كردستان در ادامه اين بيانيه آورده است: حادثه تروريستي مريوان كه منجر به شهادت چهار نفر و زخمي شدن دو نفر ديگر از پرسنل كادر و سرباز وظيفه فرماندهي مرزباني كردستان شد نشان دهنده آن است كه دشمنان نظام اسلامي از توسعه و پيشرفت در استان كردستان واهمه دارند و به همين دليل با حمايت از گروهك هاي تروريستي مي خواهند با اين روند مقابله كنند.
اين بيانيه حاكيست دشمنان نظام اسلامي و افراد فريب خورده با دست زدن به جنايت هاي ضد بشري و مذبوحانه مي خواهند كه كردستان را ناامن جلوه داده و در بين مردم اين استان اختلاف و تفرقه ايجاد كنند.
در ادامه اين بيانيه شوراي اسلامي استان كردستان بر لزوم شناسايي و دستگيري عوامل حوادث تروريستي دو هفته اخير در اين استان تأكيد كرده و خواستار تلاش و پيگيري جدي مسئولان ذي ربط براي برخورد قاطع با عوامل حوادث تروريستي اخير اين استان شدند.

 



قاليچه منقوش به پيام نوروزي رهبر انقلاب در راميان بافته شد

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
قاليچه منقش به پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب در سال جديد كه توسط بانوان هنرمند قاليباف تركمن شهرستان راميان بافته شده بود، با حضور فرماندار اين شهرستان رونمايي شد.
بر روي اين قاليچه پيام رهبر معظم انقلاب كه سال 90 را به نام «سال جهاد اقتصادي» نامگذاري شده درج شده است.
اين قاليچه بافته شده به طول 130 سانتيمتر و به عرض 83 سانتيمتر بافته شده است و تعداد گره هاي اين قاليچه 9800 گره و با رنگ كاملا گياهي آماده شده است.

 



براي نخستين بار در كشور محقق شد
طراحي و ساخت مكان ياب مغناطيسي براي هدايت حفاري چاه هاي نفت

اهواز- خبرنگار كيهان:
با تلاش پژوهشگران شركت ملي حفاري ايران و دانشگاه صنعتي اميركبير براي نخستين بار در كشور مكان ياب مغناطيسي جهت هدايت حفاري در چاه هاي نفت طراحي و ساخته شد.
كارشناس ارشد عمليات ويژه حفاري شركت ملي حفاري ايران در اين باره گفت: اين تجهيزات در شمار ابزار راهبردي صنعت حفاري است كه در حفاري چاه هاي جهت دار كاربرد دارد.
به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومي شركت ملي حفاري ايران، مهندس باقر بديعي راد افزود: اين ابزار يكي از پنج فناوري راهبردي پذيرفته شده وزارت نفت در سال جاري است كه در نمايشگاه فناوري هاي راهبردي به نمايش گذاشته شد.
وي با بيان اين كه يك تيم كارشناسي متشكل از استادان دانشگاه صنعتي اميركبير و متخصصان شركت ملي حفاري ايران در مدت دو سال روي اين طرح كار كردند، اظهار داشت: اين ابزار در اندازه گيري جهت و زاويه حين عمليات حفاري چاه ها (MWD) همچنين مكان يابي مختصات چاه هاي در حال فوران (MLT) به كار گرفته مي شود.
بديعي راد ادامه داد: مكان ياب مغناطيسي از لحاظ دقت اندازه گيري در مقايسه با نمونه هاي ساخته شده در شركت هاي پيشرفته خارجي قابل رقابت است.
كارشناس ارشد عمليات ويژه حفاري شركت ملي حفاري ايران همچنين تصريح كرد: با توجه به اين كه در آينده قريب به 50 درصد حفاري چاه هاي نفت و گاز در كشور به روش جهت دار صورت مي گيرد، بومي سازي و توليد صنعتي اين تجهيزات در دستور كار قرار گرفت.
وي خاطرنشان كرد: طراحي و ساخت اين ابزار جزء 150 طرح فناوري در كشور بود كه در نمايشگاه فناوري هاي راهبردي پذيرفته و در غرفه شركت ملي حفاري به نمايش گذاشته شد.

 



نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس خبر داد
خودكفايي كامل ايران در بخش انرژي در سال جهاد اقتصادي

نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: در سال جهاد اقتصادي ايران در بخش توليد فرآورده هاي نفتي و انواع حامل هاي انرژي و همچنين امور فني به خودكفايي قطعي خواهد رسيد.
عبدالله كعبي در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: تمام تلاش دولت و مجلس در سال گذشته در بخش انرژي رسيدن به خودكفايي بود كه با توجه به نام گذاري سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادي توسط مقام معظم رهبري، امسال قطعاً در همه بخش هاي انرژي به خودكفايي خواهيم رسيد.
وي با اشاره به بي نيازي كشور به واردات بنزين و همچنين حجم بالاي تأمين انرژي برق و گاز خاطرنشان كرد: در صورت اقدام جدي و جهادگونه وزارتخانه هاي نفت و نيرو در نيمه دوم سال 90 مي توان جشن خودكفايي انرژي را در كشور برپا كرد.
نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي در ادامه تحريم اقتصادي را يكي از مهم ترين حربه هاي چند سال اخير دشمنان عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست و خاطرنشان كرد: تحقق عملي شعار امسال همه توطئه هاي دشمنان را در عرصه اقتصادي عليه ايران اسلامي خنثي خواهد كرد.
وي با بيان اين كه جهاد اقتصادي سبب استحكام پايه هاي اقتصاد كشور در برابر تحريم هاي اقتصادي دنيا عليه ايران اسلامي مي شود، افزود: برنامه ريزي دولت و مجلس و همچنين قوه قضائيه به منظور تحقق واقعي و عيني اين شعار يك ضرورت مهم و اجتناب ناپذير است.
كعبي اظهار داشت: شعار جهاد اقتصادي بايد منجربه استقلال اقتصادي و خودكفايي كامل ايران اسلامي در همه بخش هاي اقتصادي شود.
وي گفت: هدف از اين شعار در واقع رسيدن عيني به خودكفايي و استقلال اقتصادي در كنار استقلال فرهنگي و سياسي كشور است.
نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در سال جهاد اقتصادي اگر ما با توانمندي به همه نيازمندي ها دست يابيم تحريم هاي كشورهاي استكباري هزينه هاي كمتري بر كشور تحميل خواهد كرد.
كعبي در پايان ابراز اميدواري كرد سال 90 منجر جهش كامل اقتصادي كشور شود و باعث بالندگي ايران اسلامي در همه بخش ها شود.

 



سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس:مجلس آماده حمايت همه جانبه از طرح هاي جهادگونه اقتصادي دولت است

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس براي تحقق رهنمودهاي رهبر انقلاب، آماده حمايت همه جانبه از طرح هاي جهادگونه اقتصادي دولت است.
سيدعلي موسوي جرف در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: نام گذاري سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادي ابتكاري بسيار مدبرانه از سوي رهبر انقلاب براي رشد و توسعه روزافزون بخش هاي مختلف اقتصادي كشور است.
وي خاطرنشان كرد: در سال جهاد اقتصادي تحريم ها و فشارهاي ظالمانه بين المللي هيچ نقشي نمي تواند ايفا كند.
نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: استفاده از همه ظرفيت هاي كشور در حوزه هاي دولتي و غيردولتي، خارجي و داخلي و بالفعل كردن ظرفيت هاي انساني، سرمايه اي و طبيعي رمز مهم جهاد اقتصادي است.
وي افزود: براي تحقق عيني جهاد اقتصادي بايد دولت و مجلس تعامل سازنده و تنگاتنگي داشته باشند كه در اين خصوص مجلس آماده حمايت همه جانبه از همه طرح هاي جهادگونه دولت است.
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به اينكه در بعد صرفه جويي در هزينه ها و حركت به سمت يك زندگي اقتصادي مطابق با معيارهاي اسلامي، مردم مي توانند گام هاي اساسي بردارند افزود: در بخش توليد هم مردم بايد با كمك دولت و برنامه ريزان كشور با مشكلات ناشي از هدفمندي يارانه ها و تحريم هاي اقتصادي دست و پنجه نرم كنند و خود را به وضعيت مطلوب در جهت رشد اقتصادي كشور ارتقا دهند.
وي خاطرنشان كرد: جهاد اقتصادي بر آحاد مردم و دولتمردان ما يك وظيفه سنگين و حكم حكومتي است كه بايد با تمام توان در تحقق عيني آن كوشا باشند.
موسوي جرف اظهار داشت: توجه به كاهش نرخ بيكاري، ايجاد اشتغال پايدار، افزايش ارزش پولي كشور و مقابله جدي با تحريم هايي كه از سوي دشمنان تحميل شده است از نمونه هاي جهاد اقتصادي به شمار مي آيد و بايد از تمام ظرفيت علمي و فناوري كشور براي رسيدن به اين اهداف استفاده كرد.
وي گفت: نكته ديگري كه بايد در نامگذاري امسال مورد توجه قرار گيرد اين است كه شعار جهاد اقتصادي مجموع همه شعارها از جمله همت مضاعف و كار مضاعف، نوآوري و شكوفايي، اصلاح الگوي مصرف و... است و به منظور تحقق اين شعار نيازمند توجه به شعارهاي سالهاي قبل هستيم و اين شعار هدف نهايي نامگذاري هاي سالهاي قبل است.
سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در پايان ابراز اميدواري كرد در سال 90 كه به نام سال جهاد اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري مزين شده است، وضعيت اقتصادي كشور با جهشي بزرگ متحول شود و ايران اسلامي در بخش اقتصاد الگويي براي كشورهاي ديگر تبديل شود.

 



در اعتراض به كشتار شيعيان و اهل سنت بحرين
دروس حوزه هاي علميه سراسر كشور فردا تعطيل است

مركز مديريت حوزه هاي علميه با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد كه؛ در اعتراض به كشتار ملت هاي مسلمان و بي دفاع كشورهاي اسلامي، دروس حوزه هاي علميه سراسر كشور روز چهارشنبه 17 فروردين ماه تعطيل است.
به گزارش خبرگزاري فارس، مركز مديريت حوزه هاي علميه كشور به مناسبت كشتار وحشيانه مسلمانان بي دفاع منطقه اطلاعيه اي صادر كرده و آورده است: دروس حوزه هاي علميه سراسر كشور در اعتراض به كشتار ملت هاي مسلمان و بي دفاع كشورهاي اسلامي، چهارشنبه 17 فروردين ماه تعطيل و طلاب و اساتيد با تجمع در مسجد اعظم قم مراتب انزجار و اعتراض خود را اعلام مي دارند.
دراين اطلاعيه آمده است: با موافقت حضرات آيات عظام، مراجع بزرگوار تقليد و شوراي عالي حوزه هاي علميه، همراه با اساتيد، فضلا، طلاب و تمام حوزويان ضمن محكوم كردن اين اقدام ددمنشانه و فاجعه بزرگ كه با سكوت جوامع بين المللي صورت مي گيرد و همدردي و حمايت قاطع از ملت هاي مسمان و مظلوم و بي دفاع كشورهاي اسلامي مخصوصاً شيعيان و اهل سنت بحرين، روز چهارشنبه مورخ 17 فروردين ماه برابر با 2 جمادي الاولي1432 كليه دروس حوزه هاي علميه سراسر كشور را تعطيل و ساعت 10 به وقت رسمي اساتيد، فضلا و طلاب حوزه علميه قم با تجمع در مسجد اعظم مراتب انزجار خود را اعلام مي دارند.
بر پايه اين گزارش، آيت الله سيداحمد خاتمي سخنران اين تجمع اعتراض آميز است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14