(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 16 فروردین 1390- شماره 19893

12 گروه فلسطيني : هرگز تسليم تهديدهاي اسرائيل نخواهيم شد
بازداشت گسترده مخالفان آل سعود در شرق عربستان
در اعتراض به اقدام موهن كشيش آمريكايي مسلمانان افغانستان آدمك اوباما را آتش زدند
نگراني غرب از خيزش اسلامي منطقه آمريكا در خاورميانه، طالبان در پاكستان به جان مردم افتاده اند
نظربايف براي 5 سال ديگر رئيس جمهور ماند
چها رسوي پنج قاره
تحركات ضدانساني رژيم بحرين براي سركوب مخالفان آل خليفه
مبارزات انتخاباتي اوباما براي دور دوم كليد خورد
دور تازه ناآرامي ها در يمن، الجزاير، مغرب و عمان
فرار اتباع خارجي از كشور جنگ زده ساحل عاج
سفر دوره اي فرستاده قذافي همزمان با درگيري هاي خونين در شهرهاي ليبي
مردم مصر پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند



12 گروه فلسطيني : هرگز تسليم تهديدهاي اسرائيل نخواهيم شد

نمايندگان بيش از 12 گروه مبارز فلسطيني در يك نشست مطبوعاتي تاكيد كردند كه هرگز با رژيم صهيونيستي سازش نخواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري قدس، نمايندگان بيش از 12 گروه مبارز فلسطيني از جمله جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس)، جهاد اسلامي و همچنين كميته هاي مقاومت مردمي با لباس نظامي در يك كنفرانس مطبوعاتي در غزه شركت و اعلام كردند كه هرگز در مقابل رژيم صهيونيستي تسليم نخواهند شد و با اين رژيم سازش نخواهند كرد.اين نمايندگان اظهار داشتند كه تجاوزات ارتش صهيونيستي را بي پاسخ نخواهند گذاشت و دشمن بهاي سنگيني در قبال اين جنايات پرداخت خواهد كرد.نمايندگان گروه هاي مبارز فلسطيني همچنين تصريح كردند كه دشمن صهيونيستي جز زبان زور زبان ديگري را نمي فهمد و حماقت هاي اين رژيم در موقع مناسب پاسخ داده خواهد شد.

 



بازداشت گسترده مخالفان آل سعود در شرق عربستان

منابع خبري از بازداشت ده ها تن از شيعيان مخالف رژيم آل سعود در استان هاي شرقي عربستان خبر دادند.
به گزارش پايگاه خبري «الحرمين»، دستگاه امنيتي عربستان در راستاي سركوب تظاهرات مردمي در اين كشور، ده ها نفر را بدون حكم قضايي در شهرهاي شيعه نشين القطيف، الاحساء و العواميه بازداشت و به مكاني نامعلوم منتقل كردند.
برپايه اين گزارش، بازداشت مخالفان به دنبال ادامه اعتراضات مردم عليه خاندان آل سعود كه خواستار ايجاد اصلاحات و توقف سياست تبعيض آميز بين شهروندان سعودي هستند، صورت مي گيرد.
تداوم اين اعتراض ها به شدت سران عربستان را نگران كرده است.

 



در اعتراض به اقدام موهن كشيش آمريكايي مسلمانان افغانستان آدمك اوباما را آتش زدند

سرويس خارجي-
در تازه ترين اعتراض ها عليه سوزاندن قرآن كريم در آمريكا هزاران نفر در شهرهاي قندهار، مزارشريف و جلال آباد تظاهرات كردند و آدمك اوباما را آتش زدند.
اين راهپيمايي و تظاهرات به دنبال تظاهرات خشونت آميز روز جمعه در شهر مزارشريف صورت مي گيرد كه به دنبال آن 14 نفر از جمله كارمندان سازمان ملل و شهروندان افغان كشته شدند.
در جريان تظاهرات قندهار نيز 10 نفر كشته و ده ها تن ديگر زخمي شدند.
در جلال آباد نيز تظاهرات مشابهي صورت گرفت و تظاهركنندگان خشمگين پرچم آمريكا و آدمك باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا را آتش زده و فرياد مرگ بر آمريكا سر دادند.
تظاهركنندگان همچنين به سوي نيروهاي پليس كه سعي در متفرق كردن آنها داشتند سنگ پرتاب كردند.
گفتني است اين رشته تظاهرات به دنبال اقدام گستاخانه يك كشيش آمريكايي كه قرآن كتاب مقدس مسلمانان را به آتش كشيد صورت گرفت.
حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان در واكنش به اين اقدام گستاخانه از كنگره آمريكا خواست تا اقدام موهن كشيش آمريكايي را محكوم كند.
اقدام موهن كشيش آمريكايي نه در افغانستان بلكه در سراسر جهان خشم مسلمانان را موجب شده است.
ژنرال ديويد پترائوس فرمانده نيروهاي آمريكايي و ناتو در افغانستان در اين باره گفت: سوزاندن قرآن، جنگ در افغانستان را با خطرات جديدي مواجه كرده است.
وي افزود: سوزاندن قرآن در 20 مارس در كليسايي در فلوريدا از سوي يك كشيش آمريكايي اقدامي تعجب برانگيز بود.

 



نگراني غرب از خيزش اسلامي منطقه آمريكا در خاورميانه، طالبان در پاكستان به جان مردم افتاده اند

در پي افزايش احتمال پيروزي مسلمانان منطقه بر رژيم هاي خودكامه و وابسته به غرب، موج جديدي از كشتار مردم به دست آمريكا و طالبان آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاري ها، شدت عمل نيروهاي امنيتي رژيم هاي محافظه كار عرب عليه معترضان خياباني در يمن، عربستان و كشورهاي حاشيه خليج فارس، به گونه اي است كه يك استراتژي هماهنگ تحت مديريت آمريكا را در منطقه آشكار مي كند. همزمان با آن، شبه نظاميان طالبان در پاكستان كه با هدايت عوامل اطلاعاتي عربستان و آمريكا عمل مي كنند، حملات تازه اي را عليه مردم بي گناه آغاز كرده اند.
اين استراتژي هماهنگ، كل منطقه شمال آفريقا و خاورميانه را دربر مي گيرد و به نظر مي رسد كه آمريكا براي هر كشور برنامه خاصي را درنظر دارد اجرا كند؛ در ليبي دست «معمر قذافي» براي كشتار انقلابيون و غيرنظاميان باز گذاشته شده است؛ در عراق و سوريه، به اعتراضات ضد دولتي دامن زده مي شود و حتي برخي عوامل مسلح، مردم و نيروهاي دولتي را هدف قرار مي دهند؛ در يمن ظاهرا دست «علي عبدالله صالح»، ديكتاتور اين كشور، براي هرگونه برخورد با مردم باز است و در بحرين نيز نظاميان سعودي و اماراتي مختارند تا هر جنبنده اي را به دلخواه خود هدف قرار دهند، تا از اين طريق براي هميشه در دل توده هاي معترض دلهره ايجاد شود.همزمان با اين تحولات، دست شبه نظاميان طالبان براي انجام هرگونه عمليات تروريستي عليه مردم بي گناه باز گذاشته شده است.
سؤال مهمي كه اكنون در ذهن ناظران و كارشناسان شكل گرفته، اين است كه آيا آمريكا مي تواند از اين طريق، اعتراضات مردمي را براي هميشه در خاورميانه و شمال آفريقا خاموش كند؟ تحولات روزها و هفته هاي آينده نشان خواهد داد كه آمريكا از سركوب مردم، نتيجه عكس مي گيرد و بايد منطقه را ترك كند و در فكر تحميل نظم خودخواسته بر مردم خاورميانه نباشد.
45 كشته و 100 مجروح در پاكستان
انفجار انتحاري در يك عبادتگاه صوفيان ايالت پنجاب پاكستان، 45 كشته و بيش از 100 مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ها، عصر روز شنبه دو عنصر وابسته به طالبان پاكستان با نفوذ به داخل يكي از اماكن صوفيان در يكي از مناطق دور افتاده ايالت پنجاب و در 40 كيلومتري شهر «دير قاضي خان» بمب همراه خود را منفجر كردند. بمب گذار سوم نيز پس از انفجار بخشي از مواد منفجره كمربند انتحاري اش، زخمي شد. به گزارش ايسنا، يك فرمانده پليس پاكستان اعلام كرد، بمب گذار سوم به همراه يكي ديگر از همراهانش كه قصد داشت بگريزد، دستگير شدند. شمار تلفات اين دو انفجار، 45 نفر و زخمي ها نيز بيش از 100 تن اعلام شد. به گفته منابع رسمي، 14زن و 9 كودك نيز از جمله كشته شدگان اين حادثه هستند، و حال 12 تن از زخمي ها نيز وخيم است.
شبه نظاميان وابسته به طالبان در پاكستان طي سال هاي اخير صدها حمله عليه اماكن مذهبي، ساختمان هاي دولتي، هتل ها و اماكن نظامي انجام داده اند.
خبر ديگر اينكه دست كم شش تن در انفجار بمب در يك پايانه اتوبوسراني در شمال غرب پاكستان كشته و هشت نفر نيز مجروح شدند. به گزارش ايرنا به نقل از منابع محلي، مقامات پليس وقوع اين انفجار را در منطقه جندول از توابع بخش دير در شمال غرب پاكستان كه هم مرز با افغانستان است، اعلام كردند. برپايه اين گزارش در پي وقوع اين انفجار كه ديروز به وقوع پيوست، دست كم هشت نفر نيز مجروح شدند. تاكنون فرد و يا گروهي مسئوليت اين انفجار را برعهده نگرفته است.

 



نظربايف براي 5 سال ديگر رئيس جمهور ماند

«نورسلطان نظربايف» با كسب بيش از 95 درصد آرا براي پنجمين بار پياپي رئيس جمهور قزاقستان شد.
به گزارش خبرگزاري ها، به نقل از گزارش اوليه كميسيون مركزي انتخابات قزاقستان، «نظربايف» با كسب 5/95 درصد از آرا توانست پنج سال ديگر در مقام خود ابقا شود.
وي پس از انتشار اين گزارش اعلام كرد، نتايج به دست آمده نشان مي دهد مردم از عملكرد 20 ساله دولت رضايت دارند.
به نوشته خبرگزاري ايتارتاس، نتايج نهايي و رسمي انتخابات بعد از 23 فروردين اعلام مي شود. دولت قزاقستان ميزان مشاركت مردم در اين دوره از انتخابات را حدود 90 درصد اعلام كرد كه در تاريخ اين كشور بي سابقه است.
يادآور مي شود، براساس قانون اساسي قزاقستان، اين دوره از انتخابات رياست جمهوري بايد در سال 2012 برگزار مي شد اما اواخر سال 2010 حدود پنج ميليون نفر از شهروندان اين كشور با جمع آوري امضاء خواستار برگزاري زودهنگام انتخابات شدند.
قزاقستان كشوري است در آسياي مركزي و بيش از 5/15 ميليون نفر جمعيت دارد. 47 درصد مردم اين كشور را مسلمانان، 44 درصد ارتدوكس و بقيه راساير اديان تشكيل مي دهد. اين كشور در شمال غربي چين قرار دارد.

 



چها رسوي پنج قاره

رئيس جمهور خيالباف
استاد رشته جامعه شناسي دانشگاه پاريس از نيكلاساركوزي به عنوان فردي خيالباف كه مي خواهد با روياهاي خود مشكلات جامعه را حل كند ياد كرد.
وي افزود: متاسفانه در حال حاضر نحوه حاكميت، تشخيص و معالجه دردهاي جامعه فرانسه به دست فردي خيالباف سپرده شده است.
قديمي ترين اسير سياسي جهان
«نائل برغوثي» اسير فلسطيني با 34 سال حبس در زندان هاي رژيم صهيونيستي قديمي ترين زنداني سياسي در جهان است.
وي در 21 سالگي به اسارت رژيم صهيونيستي در آمد و دادگاه نظامي رژيم صهيونيستي وي را محكوم به حبس ابد كرده است.
حماس نابود شدني نيست
مركز پژوهش هاي سازمان اطلاعات نظامي رژيم صهيونيستي طي گزارشي اعلام كرد كه جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) خود را با تغييرات جهاني وفق داده است و نابودي آن محال است.
در اين گزارش بر توانايي هاي حماس و اينكه چطور اين جنبش به لحاظ سياسي و نظامي در سطح امنيتي قوي تر شده اشاره شده است.
شكنجه گران انگليسي
ائتلاف بين المللي پيگرد جنايتكاران جنگي اعلام كرد كه رژيم بحرين مزدوران انگليسي را براي شكنجه كردن شهروندان خود به خدمت گرفته است.
اين ائتلاف همچنين اظهار داشت كه مسئولان بحريني با به كارگيري نيروهاي اشغالگر خارجي براي سركوب مردم مشروعيت خود را از دست داده است.

 



تحركات ضدانساني رژيم بحرين براي سركوب مخالفان آل خليفه

سرويس خارجي-
رژيم حاكم بحرين در راستاي سركوب اعتراضات مردمي به آتش زدن مساجد در مناطق مختلف اين كشور روي آورد.
در پي گسترش اعتراضات مردمي در بحرين و ايستادگي مخالفان در مقابل رژيم آل خليفه و اصرار بر تحقق خواسته هايشان، اين رژيم در اقدامي سخيف به آتش زدن و تخريب مساجد در نقاط مختلف كشور پرداخت.
شيخ «عبدالنبي التشابه» روحاني بحريني با اعلام اين خبر اظهار داشت، رژيم آل خليفه براي سركوب اعتراضات مردمي علاوه بر آتش زدن مساجد به اقدامات ديگر نيز از جمله قطع حقوق كارمنداني كه در تظاهرات شركت كرده بودند، اخراج دانشجويان از دانشگاه ها دست زده است.
وي افزود، رژيم حاكم همچنين با ارسال پارازيت جلوي اطلاع رساني در زمينه سركوب و كشتار مردم بحرين را گرفته و از ورود خبرنگاران خارجي به كشور براي پوشش خبري تظاهرات جلوگيري كرده است.
اين روحاني بحريني تصريح كرد، رژيم آل خليفه حتي مانع ورود پزشكان و امدادگراني شده كه از ديگر كشورها براي مداواي مجروحان به بحرين آمده بودند شيخ التشابه همچنين گفت، رژيم بحرين همه اقشار مردم از جمله افراد سالخورده كودكان و حتي زنان باردار را به شيوه هاي وحشيانه بازداشت كرده است.
از سوي ديگر، جمعيت وفاق بحرين كه از مهمترين گروه هاي مخالف در اين كشور است اعلام كرد كه يكي از مخالفان دستگير شده در جريان تظاهرات اخير بحرين به دليل شدت خشونت و شكنجه ماموران بحرين به شهادت رسيده است.
اين جمعيت افزود، در روزهاي اخير با تداوم تظاهرات مخالفان عليه رژيم آل خليفه بازداشت ها و كشتار مردم بحرين شدت گرفته است. جمعيت وفاق بحرين خواستار پيگيري كشته شدن اين مخالف بحريني در زندان شد. اين در حالي است كه وزارت كشور بحرين در بيانيه اي اعلام كرد كه اين فرد به دليل بيماري در زندان درگذشته است.
آمار دقيقي درباره شهداي قيام اخير در بحرين وجود ندارد. همزمان منابع آگاه از بازداشت صدها نفر تا امروز خبر مي دهند، درباره سرنوشت صدها نفر ديگر كه در جريان اعتراضات شركت داشته و مفقود شده اند نيز اطلاعي در دست نيست.

 



مبارزات انتخاباتي اوباما براي دور دوم كليد خورد

باراك اوباما مبارزات انتخاباتي خود را براي كسب مجدد پست رياست جمهوري آمريكا آغاز كرد.
به گزارش خبرگزاري ها «باراك اوباما»، رئيس جمهور آمريكا امروز رسما مبارزات انتخاباتي خود براي انتخابات رياست جمهوري 2012 را آغاز كرد.
بنابه اعلام رسانه هاي آمريكايي از جمله سايت مجله «پوليتيكو»، آغاز مبارزات انتخاباتي اوباما، به شكل ارسال پيامك، پست الكترونيكي و انتشار پيام در شبكه هاي اجتماعي اينترنتي است؛ اين در حالي است كه مبارزات انتخاباتي وي به طور رسمي از چهاردهم آوريل (25 فروردين) و با حضور او در «شيكاگو» براي جمع آوري كمك هاي مالي آغاز مي شود.
به نوشته اين مجله آمريكايي، گام نخست براي اعلام حضور «اوباما» در دور بعدي انتخابات رياست جمهوري، كسب حد نصاب راي دهندگان از طريق ثبت نام در كميسيون ملي انتخابات آمريكاست.
روزنامه «شيكاگو سان تايم» نيز با انتشار اين خبر اعلام كرد، اوباما دوشنبه در اين كميسيون ثبت نام مي كند. پيش بيني مي شود ستاد انتخاباتي رئيس جمهور آمريكا در برنامه هاي انتخاباتي خود در شيكاگو نزديك به يك ميليارد دلار كمك مالي جمع آوري كند.
يادآور مي شود، «ديويد اكسلرود» رئيس پيشين ستاد انتخاباتي «اوباما» اين بار نيز كار هدايت تيم انتخاباتي وي را برعهده مي گيرد.
خبر آخر اينكه، جمهوري خواهان هنوز به طور رسمي نامزد خود را براي انتخابات معرفي نكرده اند.

 



دور تازه ناآرامي ها در يمن، الجزاير، مغرب و عمان

سرويس خارجي -
دور جديد اعتراضات مردمي در كشورهاي يمن، مغرب، الجزاير و عمان با هدف انجام اصلاحات سياسي و اقتصادي آغاز شده است.
در يمن تظاهرات مردمي عليه حكومت علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن همچنان ادامه دارد و به دليل استفاده پليس يمن و نيروهاي امنيتي از گازهاي خفه كننده و باتوم و گلوله آمار مجروحان روبه افزايش است.
در آخرين درگيري شديد ميان مخالفان و نيروهاي امنيتي كه روز يكشنبه صورت گرفت دو تن كشته و بيش از 400 نفر مجروح شدند كه حال برخي از مجروحان وخيم گزارش شده است.
معترضان اعلام كردند به موازات شدت خشونت پليس و نيروهاي امنيتي تظاهرات هم ادامه پيدا خواهد كرد و تا زمان تحقق كامل مطالبات دست از مخالفت برنخواهند داشت.
اين در حالي است كه گفته اخير علي عبدالله صالح مبني بر كناره گيري نكردن از قدرت باعث شده كه بر شدت اعتراضات مردمي در اين كشور افزوده شود.
از سوي ديگر، شوراي عالي ائتلاف ملي دموكرات حاكم يمن در جلسه اي به رياست علي عبدالله صالح، فرماندهي ملي براي اداره كشور تشكيل داد.
فرماندهي ملي مخالفت احزاب و گروه هاي مخالف را غيرقابل قبول خواند و اعلام كرد كه سازمان هاي قانوني با تمام توان به مقابله با اين مخالفت ها خواهند پرداخت.
اين در حالي است كه روزنامه نيويورك تايمز چاپ آمريكا به نقل از مقامات آمريكايي گزارش داد كه دولت آمريكا حمايت خود را از رئيس جمهور يمن متوقف كرده و در حال كمك براي خروج وي از قدرت است.
عمان
در عمان نيز معترضان اعلام كردند كه به رغم اقدامات سركوبگرانه نيروهاي امنيتي به اعتراضات خود تا ايجاد اصلاحات واقعي ادامه خواهند داد.
يكي از رهبران معترض در اين باره گفت، به تجمعات اعتراضي خود عليه دولت ادامه خواهيم داد و پس از نمازجمعه هر هفته با برپايي تظاهرات به سوي ميدان «الكره الارضيه» مركز شهر بندري «صحار» حركت مي كنيم.
عمان طي پنج هفته گذشته شاهد تظاهرات اعتراض آميز مردمي بود و تظاهركنندگان خواستار بهبود وضعيت اقتصادي، معيشتي و اصلاحات سياسي شدند.
سلطان قابوس بن سعيد پادشاه عمان به دنبال تظاهرات مردمي اخير اين كشور 12 وزير كابينه دولت را براي مقابله با فساد بركنار كرد اما گروه هاي مردمي به اين امر راضي نشدند و خواستار مجازات مفسدين شدند در جريان تظاهرات اخير مردمي در عمان ده ها نفر كشته و زخمي شده اند.
مغرب
بسياري از شهرهاي مغرب نيز روز گذشته شاهد اعتراضات مردمي بود.
تظاهركنندگان كه به دعوت جنبش 20 فوريه اجتماع كرده بودند با سر دادن شعارهايي انجام اصلاحات دموكراتيك و سياسي، انحلال دولت و پارلمان را خواستار شدند.
معترضان همچنين اعلام كردند كه خواهان آزادي و تدوين قانون اساسي جديد به گونه اي كه مبتني بر حاكميت مردمي باشد هستند.
جرقه اعتراضات مردمي مغرب از 20 فوريه توسط قشرهاي مختلف مردم و جريان هاي سياسي و حزبي و انجمن هاي صنفي و جوانان آغاز شد.
طي تظاهراتي كه در دو ماه و نيم اخير در مناطق مختلف مغرب برگزار شده است تاكنون بيش از 130 نفر كشته و زخمي شده اند.
احزاب مخالف در مغرب اخير پيشنهاداتي را در زمينه اصلاحات در اين كشور و ايجاد يك نظام پادشاهي مشروطه مطرح كرده اند.
الجزاير
در الجزاير نيروهاي امنيتي مانع تظاهرات اعتراض آميز هزاران پليس در برابر مقر رياست جمهوري اين كشور شدند كه به شرايط بد شغلي و اجتماعي خود اعتراض داشتند.
در اين تظاهرات 3000 نيروي پليس الجزايري از استان هاي مختلف الجزاير شركت كرده بودند و چون با مخالفت نيروهاي امنيتي براي تجمع در برابر مقر رياست جمهوري مواجه شدند، راهي ميدان شهدا در مركز الجزيره شدند تا در آنجا اعتراضات خود را پيگيري كنند.
نيروهاي امنيتي الجزاير پس از تجمع نيروهاي پليس در ميدان شهدا، اين ميدان را به محاصره خود درآورده و راه هاي منتهي به آن را مسدود كردند.

 



فرار اتباع خارجي از كشور جنگ زده ساحل عاج

با شدت يافتن درگيري هاي خونين در ساحل عاج، هزاران نفر از اتباع خارجي ساكن اين كشور گريختند.
هزاران نفر از اتباع خارجي ساكن «آبيجان»، پايتخت اقتصادي ساحل عاج پس از مشاهده اوضاع اسفناك اين كشور آفريقايي پا به فرار گذاشتند.
برخي گزارش ها از تلاش گروهي از اين مهاجران براي پناه گرفتن در پايگاه نظامي فرانسه خبر مي دهند.
درگيري هاي سنگين و مسلحانه بين طرفداران «لوران گباگبو» و «حسن واتارا» كه هر يك خود را پيروز انتخابات رياست جمهوري سال گذشته مي دانند تاكنون هزاران كشته و مجروح بر جا گذاشته است. رؤساي جمهور خودخوانده اين كشور غرب آفريقا، هر يك ديگري را به كشتار غيرنظاميان متهم مي كند. «بان كي مون»، دبير كل سازمان ملل در گفت وگوي تلفني با «حسن واتارا» از وي خواست كشتار غير نظاميان از سوي طرفدارانش را متوقف كند. «واتارا» نيز تأكيد كرد هيچ گونه نقشي در اين قتل عام ندارد. گفتني است فرانسه براي تقويت 900 نيروي نظامي خود، 300 سرباز ديگر را به اين كشور گسيل داشته است. اين كشور كه يد طولايي در استعمار ملل قاره سياه دارد فرودگاه بين المللي «آبيجان» را نيز به تصرف كامل خود درآورده است.
صليب سرخ جهاني نيز يكشنبه گذشته اعلام كرد تنها طي يك روز درگيري در شهر «دئوكو» دستكم 800 نفر قتل عام شدند.
خبر ديگر اينكه، روزنامه «لوموند» گزارش داد، «توسان آلن» مشاور «گباگبو» به شدت از دخالت نظامي فرانسه در امور ساحل عاج انتقاد كرده است. وي با مزدور خواندن نظاميان خارجي و طرفداران «واتارا» تصريح كرد: فرانسه و متحدانش با تجهيز نظامي و اطلاعاتي دشمنان وي مسئول مستقيم ناآرامي و كشتار غير نظاميان است.

 



سفر دوره اي فرستاده قذافي همزمان با درگيري هاي خونين در شهرهاي ليبي

وزير خارجه موقت ديكتاتور ليبي با هدف يافتن يك راه حل سياسي براي بحران جاري اين كشور، سفر دوره اي خود را در كشورهاي منطقه مديترانه آغاز كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، «عبدالعطي العبيدي»، وزيرخارجه موقت ليبي پس از ديدار با مقامات تونس، ديروز وارد يونان شد و با «جرج پاپاندرو» نخست وزير اين كشور ديدار و گفت وگو كرد. العبيدي قرار است پس از يونان، وارد مالت و سپس تركيه شود و با سران اين كشورها در مورد شرايط جاري ليبي مذاكراتي داشته باشد. هدف از اين ديدارها، يافتن راه حلي سياسي و پايان دادن به جنگ داخلي ليبي اعلام شد.
پاپاندرو در ديدار ديروز خود با فرستاده قذافي، از دولت ليبي خواست به قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل احترام بگذارد، آتش بس را بپذيرد و به خشونت ها عليه مردم ليبي نيز پايان دهد.
نيويورك تايمز نيز از داخل ليبي گزارش داد، «سيف الاسلام» و «سعدي القذافي» دو فرزند ديكتاتور ليبي، طرح خود را براي حل بحران و پايان دادن به جنگ اعلام كرده اند؛ بر اساس اين طرح، «معمر قذافي» بايد از قدرت كناره گيري كند و نمايندگان دولت و مخالفان براي پايان دادن به خشونت، با يكديگر مذاكره كنند.
درگيري ها در شمال و غرب ليبي
به گزارش خبرگزاري فارس، نيروهاي قذافي حملات خود را در شهرهاي شمالي و غربي تشديد كردند؛ بيشتر اين حملات متوجه شهر بندري «مصراته» است و نيروهاي دولتي قصد دارند اين شهر را از دست انقلابيون خارج كنند، ولي تا عصر ديروز موفق نشدند.
مناطق مسكوني مصراته نيز همچنان زير آتش شديد توپ و تانك نظاميان ديكتاتور ليبي قرار دارد و مردم شهر از لحاظ مواد غذايي، آب، برق و دارو با مشكلات مواجه هستند.
نيروهاي قذافي طي 48 ساعت اخير مناطقي را در كوه هاي غربي ليبي تصرف و دو منطقه مسكوني «القلغه» و «يفرن» را بمباران كردند. شهر «الزيتان» نيز در همين منطقه كوهستاني به محاصره نيروهاي قذافي درآمد و زيرساخت هاي شهري آن توسط اين نيروها گلوله باران شد.
علاوه بر آن، نظاميان وفادار به قذافي توانستند شهر «بريقه» را از كنترل انقلابيون خارج كنند و خودشان بر اين شهر مسلط شوند. اين شهر تاكنون بارها ميان طرفين دست به دست شده است.
خبرها همچنين حاكي است، «محمد دحلان» از اعضاي جنبش فتح فلسطين، مقادير زيادي سلاح براي نيروهاي طرفدار قذافي به ليبي ارسال كرده است. دولت آمريكا نيز شماري از نيروهاي ويژه اش را مخفيانه در سواحل ليبي مستقر كرده است و اين نيروها به مخالفان قذافي آموزش نظامي مي دهند.
ساير رويدادها
¤ صدها نفر از شهروندان ايتاليايي در اعتراض به عمليات نظامي اين كشور و ناتو در ليبي، در پايتخت و چند شهر ديگر ايتاليا تظاهرات كردند.
¤ نيروهاي دولت تركيه 250 مجروح را از شهر مصراته تخليه و جهت انجام معالجه به تركيه اعزام كردند.
¤ دولت انگليس يك هيئت ديپلماتيك به شهر بنغازي ليبي اعزام كرد. اين هيئت درصدد مذاكره با مخالفات دولت ليبي است.
¤ مسلمانان هند در مركز ايالت اوتارپرادش، در اعتراض به جنايات ديكتاتور ليبي نسبت به مردم اين كشور، تظاهرات كردند.

 



مردم مصر پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند

هزاران تظاهركننده مصري با تجمع در ميدان التحرير، پرچم رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري قدس(قدسنا) به نقل از شبكه خبري «سي ان ان»، هزاران نفر از مردم خشمگين مصر، جمعه گذشته در روز «جمعه نجات انقلاب» با تجمع در ميدان التحرير قاهره، خواستار حذف باقي ماندگان و مزدوران اسرائيلي رژيم «حسني مبارك» (رئيس جمهور مخلوع مصر) شده و پرچم رژيم صهيونيستي را نيز به آتش كشيدند.
برپايه اين گزارش، تظاهر كنندگان مصري در ميدان التحرير فرياد مي زدند: «ما اجازه نخواهيم داد انقلاب مصر توسط اسرائيل و آمريكا مصادره شود».
از سوي ديگر، در پي انتشار شايعه فرار حسني مبارك ديكتاتور سابق مصر به آلمان، مردم مصر خواستار بازداشت و محاكمه رئيس جمهور سابق اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، مردم مصر پس از كناره گيري حسني مبارك، تاكنون بارها با راهپيمايي گسترده بر ضرورت توجه به تقاضاهاي خود از سوي «شوراي عالي نظامي اين كشور، براي محاكمه مبارك تاكيد كرده اند.»
اين در حالي است كه هر روز خبرهاي جديدي از فرار حسني مبارك از «منطقه شرم الشيخ» منتشر مي شود، اگرچه مردم مصر عزم و اراده خود را براي محاكمه وي با قاطعيت بيشتري فرياد مي زنند اما شوراي عالي نظامي با اين كار مخالفت مي كند.
حسني مبارك ديكتاتور سابق مصر بيش از سه دهه بر اين كشور حكومت كرد و مجري دستورات اربابان آمريكايي و اسرائيلي خود در منطقه خاورميانه بود. همچنين محاصره غزه و صدور گاز به رژيم صهيونيستي از جمله خوش خدمتي هاي حسني مبارك به اسرائيل به شمار مي رود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14