(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 18 فروردین 1390- شماره 19895

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پاسخ وزير دفاع به ادعاهاي ويليام فوكس؛
نگراني غربي ها از تحولات منطقه قطع شدن دست آنان از ذخاير و منابع است
رئيس جمهور: دولت منابع اصلي تورم را اصلاح مي كند
تجمع علما و طلاب حوزه هاي علميه در اعتراض به قتل عام مردم مسلمان منطقه
تجمع فضلا و طلاب تهراني در اعتراض به كشتار مسلمانان بحرين
يك مقام اطلاعاتي نيروهاي مسلح : آمريكا اسناد محرمانه وتجهيزات حساس كشورهاي منطقه را سرقت مي كند
ابراز نگراني ژنرال آمريكايي از مناسبات رو به گسترش ايران و كشورهاي آمريكاي لاتين
جشنواره 60 هزار گل لاله در باغ مشاهير قزوين آغاز شد
مردم كرمانشاه امروز ميزبان رئيس جمهور هستند
توضيح
چشم به راه سپيده
انتصاب در آموزش و پرورش
خريد شتر دوكوهانه ايران توسط كشورهاي منطقه
دو جانباز كاشاني آسماني شدند
جانباز ديار صيادشيرازي به فيض عظيم شهادت نايل آمد
 آغاز ساخت آزادراه قم-مشهد در محدوده استان سمنان
فرماندار شيراز: بي مهري به آثار شهيد دستغيب بايد پايان يابد
وزير نيرو: امسال 147هزارميلياردريال براي توسعه عمراني نيرو پيش بيني شده است
ابلاغ قانون جديد گمركي پس از 40 سال به دولت
عضو كميسيون فرهنگي مجلس:ورود هنرمندان براي فرهنگ سازي در عرصه جهاد اقتصادي ضروري است
اخبار ادبي و هنري



پاسخ وزير دفاع به ادعاهاي ويليام فوكس؛
نگراني غربي ها از تحولات منطقه قطع شدن دست آنان از ذخاير و منابع است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پاسخ به ادعاهاي همتاي انگليسي اش درباره ايران تأكيد كرد كه دولت انگليس بجاي اظهارات مشمئز كننده از مردم منطقه عذرخواهي كند.
سردار احمد وحيدي كه براي شركت در هشتاد و هشتمين سفر استاني به استان كرمانشاه سفر كرده است، در واكنش به اظهارات اخير ويليام فوكس وزير دفاع انگليس مبني بر اينكه در صورتي كه ايران برنده تحولات كنوني منطقه باشد، نه تنها براي منطقه بلكه براي امنيت جهان عامل خطر خواهد بود، طي سخناني اظهار داشت: برنده اصلي بيداري اسلامي، مردم مسلمان و آزاده منطقه هستند كه از سياست هاي استعماري، استبدادي و مداخله جويانه آمريكا و انگليس به ستوه آمده اند و براي رهايي از سلطه آنان قيام كرده اند.
وحيدي با بيان اينكه كشورهاي غربي بويژه آمريكا و انگليس كه داراي ماهيت جنگ طلبانه، مداخله جويانه و سلطه گر هستند، براثر تحولات منطقه و حركت هاي مردمي ضد سلطه آنان، سردرگم و مبهوت شده اند گفت: آنان دچار تناقض گويي شده اند، از طرفي تحولات منطقه را حركتي براي آزادي و اصلاحات اعلام مي كنند، اما در عين حال اظهار مي دارند در صورتي كه ايران برنده تحولات منطقه باشد، امنيت جهاني به مخاطره مي افتد. اگر سمت و سوي تحولات منطقه به سوي آزادي ملتها و اصلاحات است، پس نگراني آنان از چيست؟
وي افزود: البته براي ما روشن است كه علت اصلي نگراني آنان قطع شدن دست آنان از ذخاير و منابع سرشار منطقه است كه با قيام و پايداري ملتها در حال تحقق است. مطمئناً هوشياري مردم منطقه مانع از سوء استفاده قدرتهاي سلطه گر از تحولات اخير خواهد شد و تلاشهاي تفرقه افكنانه آنان را ناكام مي كند.
وحيدي تأكيد كرد: سابقه سياه استعمار پير انگليس نشان مي دهد كه آنان نه نگران حقوق بشر هستند و نه آزادي و استقلال كشورها و ملتهاي منطقه را محترم مي شمارند. جنايات بيشمار آنان دراقصي نقاط جهان، توليد انبوه سلاح هاي كشتار جمعي و حمايت بي قيد و شرط از رژيم تروريستي و هسته اي اسرائيل و برخورد خشونت آميز آنان با مردم كشور خودشان گواه اين مدعاست.
وزير دفاع در بخش ديگري از سخنان خود هدف از تكرار ادعاهاي بي پايه و اساس آنان در خصوص تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي را انحراف افكار عمومي جهان از مطالبات بر حق مردم منطقه دانست و افزود: تكرار اين ادعاي دروغ، اهداف ديگري نيز دارد كه از جمله سرپوش گذاشتن به خطرات ناشي از انبار سلاح هاي هسته اي رژيم غاصب صهيونيستي است كه كل منطقه را تهديد مي كند.
وحيدي خاطرنشان كرد: ملت ايران و ملت هاي منطقه در طول تاريخ شاهد اقدامات ضد بشري و ضد ايراني دولت انگليس بوده و همين موجب انزجار و نفرت ملت هاي منطقه از دولت انگليس شده است.
وي تاكيد كرد: دولتمردان اين كشور بجاي اين اظهارات مشمئز كننده كه نتيجه اي جز تشديد نفرت عمومي ندارد، از مردم منطقه عذرخواهي كرده و بيش از اين عليه منافع ملي آنان اقدام نكنند.

 



در ديدار نوروزي با نمايندگان مجلس مطرح شد
رئيس جمهور: دولت منابع اصلي تورم را اصلاح مي كند

محمود احمدي نژاد در ديدار نوروزي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه دولت به سرعت در حال اصلاح منابع اصلي توليد تورم در كشور است.
رئيس جمهور در اين ديدار كه عصر سه شنبه در نهاد رياست جمهوري برگزار شد، با اشاره به اينكه سال گذشته به ظاهر سال سختي بود اما دستاوردهاي بزرگ و افتخارآميزي داشت، گفت: ابتداي سال 89 دشمناني كه در مقابل منطق قوي ملت ايران كم آورده بودند به ابزار قطعنامه و تحريم متوسل شده و به تعبير خود تحريم هاي فلج كننده اي عليه ملت ايران را اعمال كردند و به دنبال فشار بر ايران بودند و وعده گاه خود براي اعمال فشار را زمان اجراي هدفمند كردن يارانه ها قرار داده بودند.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: دشمنان با همراهي برخي عوامل داخلي شان همه توان خود را بسيج كرده بودند كه در سال 89 نه تنها اتفاق مثبتي در ايران نيفتد بلكه حركت ملت ايران به بن بست منتهي شود.
احمدي نژاد گفت: سال گذشته به رغم طراحي هاي دشمنان و با وجود اينكه براي اولين بار در 50 سال گذشته 20درصد از درآمد نفت بلوكه شد، بزرگترين تحول تاريخ كشور با همدلي مسئولين و مردم به گونه اي اجرا شد كه نه تنها هدف دشمنان محقق نشد بلكه به نقطه مثبت، افتخار و اقتدار ملت ايران تبديل شد و دلبستگي و همبستگي ملي تقويت شد.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: در بخش عمراني نيز سال گذشته 5/86 درصد تخصيص صورت گرفت كه نسبت به سالهاي اخير رشد قابل توجهي محسوب مي شود و از سوي ديگر در شرايطي كه دشمنان به دنبال اعمال تحريم هاي فلج كننده بودند به فضل الهي و با بسيج همه مسئولان اجرايي كشور بيش از يك ميليون و 600 هزار شغل ثبت شده در كشور ايجاد شد و صادرات غير نفتي نيز در سال گذشته از مرز 30 ميليارد دلار گذشت و همه اين دستاوردها حاصل همدلي و همراهي دولت، مجلس و مردم بود.
رئيس جمهور در ادامه سال جاري را سال مهمي ارزيابي كرد و گفت: امسال نيز بدون ترديد دشمني دشمنان ادامه خواهد داشت زيرا آنان مشكل خود را از ايران و ملت ايران مي دانند و همه طراحي هاي آنها براي متوقف كردن ملت ايران است اما بدون ترديد تقابل با ملت ايران هيچ گونه نتيجه اي براي آنان نخواهد داشت.
احمدي نژاد اظهار داشت: با توجه به اينكه امسال انتخابات مجلس برگزار خواهد شد در حقيقت سال نتيجه گيري نمايندگان مجلس از اقدامات خودشان است از اين رو بايد تمام پايه گذاري هايي كه براي عمران و آباداني كشور صورت گرفته به ثمر برسد.
رئيس جمهور ايجاد جهش در اشتغال را از مهمترين اقدامات سال جاري دانست و گفت: دولت براي ايجاد 5/2 ميليون شغل براي امسال برنامه ريزي كرده است و معتقديم ظرفيت، دانش و امكانات اين اقدام در كشور وجود دارد. همچنين در زمينه پروژه هاي عمراني 47 هزار و 500 ميليارد تومان بودجه عمراني تخصيص داده شده و اگر اين مبلغ در سال آينده نيز اختصاص يابد مي توان تمام پروژه هاي استاني و نيمه تمام را تكميل كرد.
احمدي نـژاد نگراني از تورم را بي مورد دانست و گفت: دولت به سرعت در حال اصلاح منابع اصلي توليد تورم در كشور است و در اين راستا بدنبال اصلاح ساختارهاي توليدي، كاهش هزينه هاي جاري دولت و كنترل سوداگري در بخش مسكن است.
احمدي نژاد تصريح كرد: دولت بدنبال آن است كه در سال جاري ساختارهاي اقتصادي اصلاح شود، توليد افزايش يابد، بيكاري كاهش يافته و از سوي ديگر وضع اقتصادي مردم ارتقاء پيدا كند.
رئيس جمهور تصريح كرد: حتي اگر دشمنان همه سرمايه ها و قواي شيطاني خود را بسيج كنند به فضل الهي سال 90 با همت مجلس و دولت سالي پرافتخارتر، موفق تر و عزتمندانه تر براي ملت ايران و انقلاب خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري ها، حجت الاسلام حسين ابراهيمي و سيد شهاب الدين صدر در ابتداي اين ديدار به نمايندگي از ساير نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در سخناني با تبريك سال نو، تعامل و هماهنگي مثبت دولت و مجلس را در سال گذشته مورد اشاره قرار داده و بر تقويت هرچه بيشتر آن تاكيد كردند.

 



تجمع علما و طلاب حوزه هاي علميه در اعتراض به قتل عام مردم مسلمان منطقه

قم- خبرنگاركيهان:
آيت الله نوري همداني يكي از مراجع تقليد در حاشيه تجمع اعتراض آميز مردم قم در محكوميت جنايات بحرين گفت: استكبار ديگر جايي در خاورميانه ندارد و سران استكبار بايد بدانند محكوم به انحطاط و سقوط هستند.
آيت الله حسين نوري همداني در جمع روحانيان شركت كننده در تجمع اعتراض آميز در محكوميت جنايات بحرين در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز شاهد خروش و حركت حوزه و علماي قم هستيم و اين تجمع اعتراض آميز چند پيام به دنبال داشت.
وي با اشاره به نخستين پيام اين تجمع تصريح كرد: همه مسلمانان، مظلومان و محرومان در ليبي، يمن، بحرين و هر نقطه اي از دنيا بدانند كه براساس مكتب اسلام همه مسلمانان متعهد در كنار آنها هستند و آنها نبايد خودشان را تنها ببينند و بدانند كه راهي كه شروع كرده اند راه عاشوراست.
آيت الله نوري همداني تاكيد كرد: مسلمانان نبايد در راه رهايي از استبداد سست شوند و بايد به راه خود ادامه داده تا به نتيجه برسند.
وي با اشاره به اينكه پيام دوم اين تجمع به مستكبران است، گفت: آنها بايد بدانند ديگر آن ايام گذشت كه استكبارگران مي غريدند و مستضعفان مي لرزيدند.
اين مرجع تقليد بيان داشت: ديگر آنها جايي در منطقه خاورميانه ندارند و دوران استكبار سپري شده است و استكبار بايد بداند محكوم به انحطاط و سقوط است.
وي گفت: پيام سوم اين تجمع به سرسپردگان استكبار، سلطه پذيرها و دست نشاندگان آمريكا و اروپاست و بايد بدانند هر قطره خوني كه ريخته مي شود زوال آنها را نزديك تر مي كند.
نوري همداني اظهار داشت: مردم خيزش و حركتي در برابر مستكبران و ظالمان شروع كرده اند و حق خود را احقاق مي كنند.
وي با اشاره به اينكه مستكبران به طور كلي از صفحه روزگار محو خواهند شد، افزود: هر روز اين قدرت و خيزش مردمي بيشتر مي شود تا ظهور امام زمان(عج) محقق شود.
به گزارش رسيده آيت الله سيداحمد خاتمي نيز در اجتماع مذكور از علماي جهان خواست سكوت خود را بشكنند و فتواهاي شيطاني را محكوم كنند.
وي با محكوم كردن كشتار مسلمانان در ممالك اسلامي به ويژه بحرين، سكوت مجامع جهاني و سازمان كنفرانس اسلامي را مايه شرمساري خواند و از علماي اسلام خواست دست از سكوت بردارند و به صحنه بيايند و جلوي مسلمان كشي را بگيرند. وي افزود: امروز تمام دنياي استكبار عليه تماميت اسلام زنده گارد گرفته است.
به گزارش خبرنگار كيهان مراجع تقليد، علما و فضلاي حوزه علميه قم و روحانيون و طلاب حوزه هاي علميه قائم شهر در تجمعي كشتار مردم مسلمان كشورهاي منطقه بويژه مردم بحرين را محكوم كردند.
در اين تجمع اعتراض آميز كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، آيات عظام لطف الله صافي گلپايگاني، ناصر مكارم شيرازي، سيدموسي شبيري زنجاني، عبدالله جوادي آملي و حسين نوري همداني حضور پيدا كردند.
براساس اين گزارش، همچنين حضرات آيات سيدهاشم حسيني بوشهري، مرتضي مقتدايي، عباس كعبي، سيدمحمد سعيدي و جمعي از اعضاي جامعه مدرسين و اساتيد، فضلا و طلاب حوزه علميه قم در اين مراسم كه در هواي باراني برگزار شده بود شركت داشتند.
تجمع كنندگان كه در ميان آنها تعداد قابل توجهي از اساتيد، فضلا و طلاب حوزه علميه قم شركت داشتند با سر دادن شعارهايي دخالت بيگانگان در امور كشورهاي اسلامي و كشتار مردم مسلمان كشورهاي منطقه به ويژه بحرين را محكوم كردند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از قائم شهر، در اعتراض به جنايات آل خليفه و متجاوزان آل سعود در كشتار بي رحمانه مردم مسلمان بحرين، اساتيد، علما و طلاب حوزه هاي علميه محمديه و امام صادق(ع) شهرستان قائم شهر با تعطيلي كلاسهاي درس و اجتماع در اين حوزه ها، سياست هاي خصمانه و ددمنشانه استكبار جهاني و صهيونيسم بين المللي و سران مرتجع عربي عليه مسلمانان مظلوم بحرين را به شدت محكوم و حمايت خود را از انتفاضه بحرين و ديگر كشورهاي اسلامي خاورميانه اعلام كردند.
همچنين طلاب، روحانيان و اساتيد حوزه هاي علميه مشهد نيز در تجمعي با سر دادن شعارهايي خواستار بيداري سازمان هاي بين المللي در برابر كشتار مردم بي دفاع بحرين و ديگر كشورهاي اسلامي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، پيش از ظهر ديروز طلاب، روحانيون و اساتيد حوزه هاي علميه مشهد در محل مدرسه عالي نواب مشهد در حمايت از مردم بحرين و دفاع از كشتار آنان تجمع كردند.
در اين تجمع مدير حوزه علميه خراسان، امام جمعه مشهد و روحانيان، طلاب و اساتيد حوزه حضور داشتند.
در اين تجمع طلاب حوزه علميه مشهد با سر دادن شعارهايي همچون « آل سعود مرگت باد مرگت باد »، « سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن » و « غزه، فلسطين، بحرين حمايتت مي كنيم » خشم و انزجار خود را از اقدامات بي رحمانه مستكبران در بحرين ابراز كردند.
طلاب حوزه علميه مشهد در اين مراسم خواستار واكنش مناسب سازمان هاي بين المللي نسبت به كشتار مردم بي دفاع و مظلوم كشور بحرين شدند.

 



با حضور آيت الله مهدوي كني برگزار شد
تجمع فضلا و طلاب تهراني در اعتراض به كشتار مسلمانان بحرين

فضلا و طلاب تهراني ديروز با حضور آيت الله مهدوي كني در اعتراض به كشتار مسلمانان بحرين تجمع كردند.
رئيس مجلس خبرگان در تجمع علما، اساتيد و طلاب حوزه هاي علميه تهران كه در محكوميت كشتار مسلمانان ويژه بحرين در حوزه علميه مروي برگزار شد، شركت كرد.
به گزارش روابط عمومي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، اين تجمع از ساعت 10صبح روز چهارشنبه 17 فروردين ماه 1390 با حضور آيت الله مهدوي كني، رئيس مجلس خبرگان، حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر رشاد، رئيس شوراي مديريت حوزه هاي علميه استان تهران و جمع كثيري از علما، فضلا و طلاب حوزه هاي علميه تهران برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور، جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي برگزاري اين تجمع را اقدامي براي رساندن فرياد مظلومانه مردم تحت ستم بحرين به گوش جهانيان خواند و افزود: سركوبها ضد مردم مظلوم بحرين با هدايت و پشتيباني استكبار جهاني صورت مي گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه تحولات در بحرين به هيچ وجه مذهبي و فرقه اي نيست، اضافه كرد: 20 درصد جمعيت بحرين كه به بيگانگان وابسته هستند، بر 80 درصد جمعيت اين كشور كه مستقل اند، حكومت مي كنند و تحولات اخير در اين كشور به گروه خاصي اختصاص ندارد.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با انتقاد از برخورد دوگانه استكبار جهاني در قبال اوضاع بحرين گفت: استكبار جهاني با مطرح كردن موضوعات فرقه اي، حضور عربستان را در بحرين مشروع جلوه مي دهد.
ذوالنور تاكيد كرد: اين حركات بي نتيجه و مذبوحانه است و استكبار جهاني نمي تواند جلوي بيداري اسلامي را بگيرد.
پس از سخنراني حجت الاسلام ذوالنور، حجت الاسلام والمسلمين رشاد رئيس شوراي مديريت حوزه هاي علميه استان تهران و رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي ضمن تشكر از حضور طلاب و علما در اين تجمع، براي شهداي انقلاب بحرين آرزوي مغفرت كرد و علو درجات را خواستار شد.
سپس طلاب و علماي حاضر در اين تجمع با سر دادن شعارهايي همچون «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر حكام وابسته» با مردم مظلوم كشور بحرين و ساير كشورهاي اسلامي ابراز همدردي كردند.
در انتهاي اين مراسم مداح اهل بيت عليهم السلام سعيد حداديان براي حضار به ذكر مصايب خاندان عصمت و طهارت، به ويژه حضرت صديقه طاهره فاطمه زهرا عليهاسلام پرداخت.
برپايه اين گزارش، امروز علاوه بر حوزه هاي علميه تهران، حوزه هاي علميه قم، اصفهان، مشهد و اهواز نيز در اعتراض به كشتار مسلمانان بحرين و يمن، كلاس هاي درس خود را تعطيل و در تجمع هاي اعتراض آميز عليه حكومت آل خليفه شركت كردند.

 



يك مقام اطلاعاتي نيروهاي مسلح : آمريكا اسناد محرمانه وتجهيزات حساس كشورهاي منطقه را سرقت مي كند

يك مقام اطلاعاتي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد كه آمريكايي ها با وحشت از انقلاب هاي مردمي در كشورهاي منطقه در حال جمع آوري اسناد طبقه بندي شده و تجهيزات حساس اين كشورها و انتقال آن به ايالات متحده هستند.
به گزارش معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، يك مقام بلندپايه نيروهاي مسلح در پي اوج گيري دامنه انقلاب هاي مردمي در منطقه و ناكامي ديكتاتورها و حكام وابسته به غرب با پرده برداري از توطئه جديد آمريكايي ها اظهار داشت: كاخ سفيد و لابي پشت صحنه جنايات اخير در منطقه با وحشت و هراس از قيام ملت هاي منطقه عليه ديكتاتورهاي تحت حمايت غرب به دنبال جمع آوري اسناد طبقه بندي شده و تجهيزات حساس اين كشورها و انتقال آن به ناوهاي جنگي مستقر در آب هاي منطقه است.
وي افزود: آمريكايي ها با نگراني از تكرار تجارب تاريخي گذشته در به كارگيري معكوس اسناد محرمانه و تجهيزات حساس كشورهايي كه با انقلاب مردمي به استقلال و آزادي از قيد سلطه قدرت هاي زورگو و استكباري دست يافته اند، اين اقدام را طراحي كرده اند.
اين منبع آگاه اطلاعاتي با برشماري مصاديقي از به كارگيري اين گونه اسناد و تجهيزات توسط ملت ها عليه دولت هاي سلطه گر و افشاي اهداف پليد آنها مقصد ارسال اين اسناد و تجهيزات را سرزمين ايالات متحده آمريكا دانست و تصريح كرد: براساس اخبار و اطلاعات موثق ارتش آمريكا درصدد است پس از جمع آوري اسناد و تجهيزات و سخت افزارهاي حساس، آنها را از طريق ناوهاي مستقر در منطقه به آمريكا منتقل كنند تا از دسترس مردم آزادي خواه و استكبار ستيز و دولت هاي مردمي آينده اين كشورها در امان بمانند.
وي با تقبيح حمايت وقيحانه آمريكايي ها از ادامه سياست سركوب و وحشي گري ديكتاتورهاي منطقه عليه ملت هاي حق طلب و عدالت خواه مسلمان و پيگيري رويكردي فريبكارانه در صحنه تحولات جاري منطقه گفت: روند حوادث و رخدادهاي جاري نشان مي دهد كه آمريكاي امروز دروغگوترين و منفورترين دولت هاي جهان است و شعار دفاع از حقوق بشر و نيز دخالت در سرزمين هاي دوردست براي ايجاد دموكراسي و آزادي ملتها ابزاري براي توجيه تفكر شيطاني و رفتار غيرانساني آنان براي غارت منابع و ثروت هاي ملل و جوامع ديگر است.
اين مقام ارشد اطلاعاتي ماهيت قيام هاي مردمي در تونس، مصر، يمن، بحرين و ليبي را اسلامي دانست و با اشاره به اينكه ملت هاي منطقه با الهام از الگوي انقلاب اسلامي در حال ورود به مقطع تاريخي جديدي به نام شكل گيري خاورميانه اسلامي هستند، تأكيد كرد: آمريكايي ها از يك سو خروج تجهيزات حساس كشورهاي منطقه را در دستور كار خود قرار داده اند و از سوي ديگر با افزايش نيرو و جنگ افزارهاي خود در منطقه با سركوب قيام هاي مردمي و به خاك و خون كشيدن انسان هاي بي گناه و بي دفاع تحقق الزامات امنيتي خود را در اين كشورها دنبال مي كنند. اين در حالي است كه بايد بدانند در آينده اي نزديك كابوس ويتنام براي آنها تكرار خواهد شد و در زمان فرار، سرعت ناوهاي آنان هرگز سريعتر از سرعت خشم و كينه هاي مقدس و ضد استكباري مردم نخواهد بود و آنها بايد به عاقبت خود بينديشند.

 



ابراز نگراني ژنرال آمريكايي از مناسبات رو به گسترش ايران و كشورهاي آمريكاي لاتين

سرويس سياسي-
فرمانده نيروهاي جنوبي ارتش آمريكا با اعلام گسترش روابط ايران در منطقه آمريكاي جنوبي نسبت به گسترش اين مناسبات ابراز نگراني كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن يك مقام بلندپايه نظامي آمريكا روز سه شنبه خطاب به گروهي از نمايندگان سناي آمريكا گفت: ايالات متحده از مناسبات نزديك و رو به افزايش ونزوئلا با ايران نگران است.
ژنرال «داگلاس فريزر» فرمانده نيروهاي جنوبي ارتش ايالات متحده گفت: تا آنجايي كه من متوجه شده ام نگراني من از اين واقعيت است كه به طور هفتگي پروازهايي بين ايران و ونزوئلا صورت مي گيرد و براي ورود به ونزوئلا يا بوليوي يا نيكاراگوئه هيچ رواديدي درخواست نمي شود.
وي افزود: بنابراين اينكه چه كسي به اين كشورها وارد مي شود يا نمي شود براي ما مشخص نيست و اين به واقع همان مسئله نگران كننده است.
ژنرال فريزر در ادامه افزود: فرصت هاي رو به افزايشي براي ارتباطات نيروي نظامي اين كشورها وجود دارد اما هنوز اين ارتباط ها براي كسي مشخص و هويدا نشده است.
واشنگتن ماه گذشته در اقدامي مداخله جويانه به هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا درباره نقض تحريم هاي بين المللي برضد ايران هشدار داد.
اين در حالي است كه مقامات آمريكايي ماه گذشته اعلام كردند كه هيچ مدركي وجود ندارد كه نشان دهد دولت چاوز اين تحريم ها را نقض كرده باشد.
همچنين بنابر گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، فريزر در جلسه كميته نيروهاي مسلح سنا گفت: ايران همچنان روابط منطقه اي اش را براي حمايت از هدف ديپلماتيك اش مبني بر كاهش تأثير تحريم هاي بين المللي مربوط به برنامه هسته اي اش گسترش مي دهد.
وي افزود كه ايران تقريباً تعداد سفارت هاي خود در منطقه را از شش سفارت در سال 2005 به 10 سفارت در سال 2010 افزايش داده است و در 17 كشور نيز مراكز فرهنگي بنا كرده است.
ايران سال گذشته ميزبان سران بوليوي، گويان و ونزوئلا بود.
گفتني است؛ فرماندهي جنوبي آمريكا كه مقر آن در فلوريدا قرار دارد مسئول ارائه طرح هاي احتمالي و عمليات ها در منطقه آمريكاي لاتين است.

 



جشنواره 60 هزار گل لاله در باغ مشاهير قزوين آغاز شد

قزوين-خبرنگار كيهان:
همزمان با بهار طبيعت، دومين جشنواره 60 هزار گل لاله به همت سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قزوين در باغ مشاهير اين شهر آغاز شد.
مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قزوين با اعلام اين خبر گفت: با توجه به موقعيت مكاني باغ مشاهير و بسترهاي فصلي پيش بيني شده از اواخر پائيز سال 89 برنامه كاشت پياز گل هاي لاله با آماده سازي بستر آغاز شد.
سيدمهدي كاظمي با بيان اينكه براساس طرح اجرايي، كاشت 60 هزار پياز گل لاله در 25 گونه مختلف اجرا شده است كه پس از طي دوره نگهداري و عبور از سرماي زمستانه شاهد شكوفايي گل هاي لاله مي باشيم، افزود: دومين جشنواره لاله ها از پانزدهم فروردين ماه سال جاري به مدت يك ماه آغاز شده است و شهروندان مي توانند همه روزه از ساعت 8 تا 21 از اين مجموعه زيبا بازديد كنند.
گفتني است، باغ مشاهير قزوين در خيابان شهرداري مقابل ساختمان شهرداري مركزي قرار دارد.

 



مردم كرمانشاه امروز ميزبان رئيس جمهور هستند

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
مردم كرمانشاه امروز و فردا ميزبان رئيس جمهور و هيئت دولت هستند.
استاندار كرمانشاه با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: برنامه روز اول سفر رئيس جمهوري به استان كرمانشاه مراسم استقبال مردم و مسئولان از پاويون فرودگاه تا ورزشگاه آزادي، ديدار و سخنراني رئيس جمهور با مردم در محل ورزشگاه آزادي كرمانشاه، جلسه كارگروه فرهنگ و هنر به رياست دكتر احمدي نژاد، ديدار با خانواده هاي شهدا و ايثارگران و نخبگان استان، ديدار با مديران دستگاه هاي اجرايي و همچنين ديدار وزيران و معاونان آنان به نمايندگي از سوي رئيس محترم جمهوري با مردم در كرمانشاه و شهرستان هاي استان كرمانشاه خواهد بود.
مهندس دادوش هاشمي در بخش ديگر سخنانش گفت: در دور سوم سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان كرمانشاه طرح هاي زيادي همچون سيمان سامان، كاشي كاژه، كارخانه تايركرد، بيمارستان تخصصي دكتر محمد كرمانشاهي آماده افتتاح هستند. همچنين چند طرح ديگر كه از مصوبات دور اول و دوم سفر رئيس جمهوري به اين استان است و تاكنون جنبه اجرايي به خود نگرفته اند در جلسه هيئت دولت در كرمانشاه مجددا مورد بررسي قرار خواهند گرفت.
هاشمي در پايان سفر دكتر احمدي نژاد و هيئت دولت به استان كرمانشاه را در راستاي توسعه و عمران و آباداني اين استان دانست و گفت: مردم خونگرم و انقلابي كرمانشاه استقبال بي نظيري از رئيس جمهور و هيئت دولت خواهند كرد.

 



توضيح

روز گذشته خبري در صفحه 3 روزنامه منتشر شد كه در بخش انتهايي آن از بابك اسماعيلي عضو گروه اقتصادي روزنامه كيهان به عنوان يكي از اعضاي شوراي سياستگذاري خبرگزاري ايسنا نام برده شده بود. اين در حالي است كه آقاي اسماعيلي از نخستين روز انتشار خبر اين انتصاب، مكرراً آن را تكذيب كرده است.
اين تكذيب به دنبال درج نام وي در خبر انتصاب آقاي زجاجي به عنوان مدير عامل ايسنا يك بار ديگر نيز انجام شده است.
متأسفانه توضيح مربوط به اين موضوع و اعتراض شديد آقاي بابك اسماعيلي به رئيس جهاد دانشگاهي كه چرا علي رغم تكذيب هاي مكرر، باز هم از نام ايشان سوءاستفاده شده است، به دلايل فني از ذيل خبر روز چهار شنبه روزنامه حذف شده بود كه بدين وسيله اصلاح مي شود.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت پيامك هايي را كه جمعه ها به ياد تو رد و بدل مي كنند، مرور و همصدا با آنان سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

كارواني از شهيد
آه مي كشم تو را با تمام انتظار
پرشكوفه كن مرا، اي كرامت بهار
در رهت به انتظار، صف به صف نشسته اند
كارواني از شهيد، كارواني از بهار
¤¤¤
دل سودا زده
در سري نيست كه سوداي سر كوي تو نيست
دل سودا زده را جز هوس روي تو نيست
سينه غم زده اي نيست كه بي روي و ريا
هدف تير كمانخانه ابروي تو نيست
¤ ¤ ¤
غم نرگس
بياموزم ز نرگس بي قراري
غروب جمعه ها چشم انتظاري
نويسم شرح هجر و بي قراري
غم نرگس غم چشم انتظاري
¤¤¤
صداي تو
سر مي نهم به پاي تو يا صاحب الزمان
جان مي كنم فداي تو يا صاحب الزمان
تقديم مي كنم سر و جان را از فرط شوق
گر بشنوم صداي تو يا صاحب الزمان
¤¤¤
پير شدم
هجر تو ز درد و داغ دلگيرم كرد
اندوه غم زمان زمينگيرم كرد
گفتند كه جمعه مي رسي از كعبه
اين رفتن جمعه جمعه ها پيرم كرد
¤¤¤
اذان جمكران
اذان جمكران شوري به پا كرد
دلم را از غم عالم جدا كرد
صبا را گشته بودم محرم راز
مرا با رمز غيبت آشنا كرد
بخوان در دل تمناي فرج را
بگو شايد نگاهي هم به ما كرد
¤¤¤
نسيم مهرباني
آرزوهايم زير انبوهي از خاكستر، هنوز نفس مي كشد
هنوز شعله ورند، نسيم مهرباني تو كدام جمعه مي وزد؟
¤¤¤
شوق دعا
خدايا! زنده كن شوق دعا را
شبي سرشار كن از خويش ما را
ببين چشم انتظار آن بهاريم
پر از آيينه كن تقويم ها را
¤¤¤
شيب تند غيبت
اي سبزپوش كعبه دلها ظهور كن
از شيب تند قله غيبت عبور كن
درد فراق روي تو ما را ز غصه كشت
چشم انتظار عاشق خود را صبور كن
¤¤¤
گلوي حوصله
هر هفته تلخ آمد رد شد نيامدي
خورشيد زير سايه لگد شد نيامدي
بغضم شكست تكه ابري بباردت
آب از گلوي حوصله رد شد نيامدي
¤¤¤
ايها العزيز
يك عمر ميله هاي قفس را شمرده ام
با شوق دستهاي تو يا ايها العزيز
من سوگوار بر سر هر دار مي روم
شايد شوم فداي تو يا ايها العزيز
¤¤¤
غبار كاروان
با كدام آبرويي روز شمارش باشيم
لحظه اي در نظر چشم خمارش باشيم
كاروان سحرش بهر همه جا دارد
تا كه جا هست چرا گرد و غبارش باشيم
¤¤¤
روز مبادا
و امروز هم گذشت تو اما نيامدي
آه اي رسول خاتم غمها! نيامدي
گشتم پي مقام سليمان خويشتن
من ديو سيرتم كه تو پيدا نيامدي؟
هر گوهري براي مباداست، نازنين!
حالا شده است روز مبادا، نيامدي

 



انتصاب در آموزش و پرورش

دكتر حميد رحماني به سمت مشاور مديركل و رئيس اداره روابط عمومي و اسناد آموزش و پرورش تهران منصوب شد.
طي حكمي از سوي يزدي خواه ، مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران، آقاي حميد رحماني به سمت مشاور مديركل و رئيس اداره روابط عمومي و اسناد منصوب شد.
وي پيش از اين ، در سمت مدير پژوهشي سمپاد اشتغال داشته است.

 



خريد شتر دوكوهانه ايران توسط كشورهاي منطقه

اردبيل خبرنگار كيهان -
مجري طرح تكثير شتر دوكوهانه كشور گفت: روسيه، آذربايجان و تركمنستان به تازگي خواستار خريد و انتقال شتر دوكوهانه ايران به كشورشان شده اند.
امير نياسري روز دوشنبه در مشكين شهر استان اردبيل افزود: اين درخواست در پي اقدامات حمايتي و تكثير اين گونه حيوان در حال انقراض در كشورمان صورت گرفته و مقام هاي اين كشورها در پي انجام اقدام هاي مشابه در مقابله با انقراض نسل شتر دوكوهانه در كشورشان هستند.
وي بيان كرد: در سال هاي گذشته تغيير تدريجي شيوه زندگي عشاير ايران بويژه عشاير استان اردبيل به عنوان مهمترين پرورش دهندگان شتر دوكوهانه نسل اين حيوان نادر را در خطر انقراض قرار داده بود.
وي افزود: با هدف مقابله با خطر انقراض نسل شتر دوكوهانه طرح تكثير اين حيوان با همكاري صندوق حمايت از پژوهشگران كشور، دانشگاه تهران و مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان اردبيل از چند سال پيش در مشكين شهر به مرحله اجرا درآمد.
به گفته وي، نخستين شتر دوكوهانه جهان كه با استفاده از روش انتقال جنين در سال 1386 در مشكين شهر به دنيا آمد «بهينا» نام دارد و هم اكنون بيش از سه سال دارد.
اين مقام مسئول گفت: هم اكنون 12 نفر شتر تك كوهانه از استان سمنان وارد ايستگاه جهادآباد مشكين شهر شده و عمليات انتقال جنين بر روي اين تعداد نفر شتر به همراه هفت نفر شتر بومي در حال اجراست.

 



دو جانباز كاشاني آسماني شدند

كاشان- خبرنگار كيهان:
دو نفر از جانبازان دوران دفاع مقدس در منطقه كاشان به جمع ياران شهيد خود پيوستند.
حسين عابدين زاده از جانبازان 70درصد دوران دفاع مقدس در شهرستان آران و بيدگل پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشي از مصدوميت شيميايي در سن 53سالگي دعوت حق را لبيك گفت.
اين رزمنده شهيد كه از وي يك دختر 4ساله به يادگار مانده، نهم اسفند سال 1364 در عمليات والفجر8 در منطقه فاو شيميايي شده بود.
سرتيپ پاسدار علي اكبر حسني، جانباز 70درصدي شهر مشكات از توابع شهرستان كاشان هم پس از سال ها تحمل درد و رنج ناشي از مصدوميت دوران دفاع مقدس در سن 59سالگي دعوت حق را لبيك گفت.
وي در منطقه عملياتي غرب قطع نخاع شده بود.

 



جانباز ديار صيادشيرازي به فيض عظيم شهادت نايل آمد

سرويس شهرستانها-
رضا كنعاني جانباز هفتاد درصد قطع عضو درگزي روز سه شنبه در بيمارستان رضوي مشهد دعوت حق را لبيك گفت و به خيل ياران شهيدش پيوست.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي، رضا كنعاني در سال 1371 در بين جاده قصرشيرين و مرز خسروي بر اثر برخورد با مواد منفجره باقيمانده از زمان دفاع مقدس مجروح شده بود شب سه شنبه در بيمارستان رضوي مشهد پس از تحمل سالها درد و رنج ناشي از مجروحيت شربت شهادت را نوشيد و به خيل ياران شهيدش پيوست.
شايان ذكر است پيكر پاك و مطهر اين شهيد والامقام امروز صبح 18 فروردين ماه پس از طواف در بارگاه نورباران رضوي در زادگاهش روستاي محمدتقي بيك درگز به خاك سپرده مي شود.

 



مدير كل راه وترابري استان سمنان خبر داد
 آغاز ساخت آزادراه قم-مشهد در محدوده استان سمنان

مدير كل راه و ترابري استان سمنان از آغاز عمليات اجرايي ساخت آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان خبر داد.
رجب قربانپور در گفت وگو با خبرنگار مهر در سمنان گفت: نقشه هاي آزادسازي زمين اين آزادراه در استان سمنان تهيه و شركت هاي سازنده مستقر شده اند.
وي با اشاره به مسير هزار كيلومتري اين آزادراه از قم تا خراسان رضوي افزود: 220 كيلومتر اين مسير در استان ساخته مي شود.
قربانپور هزينه ساخت اين آزادراه را چهار هزار ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: اين طرح مشاركتي، با همكاري وزارت راه و ترابري، قرارگاه خاتم الانبياء و بانك ملي، در مدت سه سال اجرا مي شود.
مدير كل راه و ترابري استان افزود: جاده گرمسار به قم كه نوروز امسال به بهره برداري رسيد نيز بخشي از اين آزادراه است.
به گفته وي، آزادراه حرم تا حرم از استان هاي قم، تهران، سمنان و خراسان رضوي مي گذرد و بزرگترين مسير عبوري شرق به غرب كشور است كه با ساخت آن، ترافيك اين مسير پرتردد كاهش و امنيت جاده اي افزايش مي يابد.

 



فرماندار شيراز: بي مهري به آثار شهيد دستغيب بايد پايان يابد

فرماندار شهرستان شيراز گفت: مسئولان و مديران مرتبط بايد در مورد منزل و محل شهادت آيت الله شهيد «سيدعبدالحسين دستغيب» و ايجاد مركز فرهنگي و مذهبي در اين مكان دست به كار شوند و تا اين آقايان اقدام نكنند، همچنان فرياد مي زنم.
به گزارش ايسنا، «حسين قاسمي» با انتقاد از مسئولاني كه نسبت به مكان شهادت سومين شهيد محراب بي تفاوت بوده اند، بي توجهي به محل شهادت و منزل شهيد دستغيب را گناهي نابخشودني دانست و گفت: بي مهري به شهيد دستغيب بايد پايان يابد.
وي با تاكيد بر اينكه مسئولان و مديران مرتبط بايد در راستاي ايجاد مركز فرهنگي و مذهبي در محل شهادت و منزل شهيد دستغيب سريعتر دست به كار شوند، تصريح كرد: مسئولان و مديران مرتبط بايد در مورد منزل و محل شهادت شهيد دستغيب و ايجاد مركز فرهنگي و مذهبي در اين مكان دست به كار شوند و تا اين آقايان اقدام نكنند همچنان فرياد مي زنم.
فرماندار شيراز، شهيد دستغيب را به عنوان افتخار جهان اسلام معرفي كرد و گفت: فرياد مي زنم تا شايد اين خواب رفتگان و بي اعتنايان به افتخار جهان اسلام از خواب بيدار شوند.
فرماندار شيراز وضعيت نامناسب محل شهادت و منزل تخريب شده شهيد محراب، حضرت آيت الله دستغيب را ننگ بزرگي براي مديران دانست و تصريح كرد: به چه كسي بايد گفت كه محل شهادت و منزل شهيد دستغيب را سالهاست كه آقايان فراموش كرده اند، آيا اين براي ما مديران ننگ نيست؟
قاسمي با تاكيد بر ضرورت توجه به محل شهادت شهيد دستغيب و ياران باوفايش؛ از همه علما، مسئولان استاني و ملي خواست تا همسان با شأن و جايگاه معلم اخلاق، به وضعيت محل سكونت و شهادت اين عالم رباني توجه ويژه كنند.
وي از شهرداري و شوراي شهر شيراز نيز خواست با تصويب مصوبات و اختصاص منابع لازم به ساماندهي و ايجاد مراكز فرهنگي و معنوي در محل شهادت و منزل شهيد دستغيب، كمك كنند.
قاسمي با بيان اينكه محل شهادت شهيد دستغيب، اين عارف واصل، دارالشفاء عاشقان و دلسوختگان است اضافه كرد: همانگونه كه هنوز صداي سخنرانيها و دعاي كميل خواندنهاي شهيد دستغيب در گوش مردم شيراز طنين مي اندازد با ايجاد يك مكان فرهنگي و مذهبي به ادامه اين برنامه ها در محل شهادت ايشان اهتمام ورزيم.
فرماندار شيراز يادآور شد: انتظار مي رود مسئولان فرهنگي شهر به اين مناطق مورد افتخار توجه كنند و با احداث كتابخانه و موزه، ياد اولين امام جمعه شهر شيراز را همواره زنده نگه دارند.
قاسمي علاوه بر مديران، مسئولان و متوليان امر، از مردم به ويژه خيرين فرهنگي، بازارايان متدين و دوستداران شهيد محراب نيز خواست با همت مضاعف به صحنه وارد شوند و محل شهادت و سكونت اين شهيد بزرگوار را احياء كند و از اين غربت نجات دهند.

 



وزير نيرو: امسال 147هزارميلياردريال براي توسعه عمراني نيرو پيش بيني شده است

گنبدكاووس-خبرنگاركيهان:
امسال حدود 147 هزار ميليارد ريال از منابع مختلف براي توسعه و كارهاي عمراني وزارت نيرو در كشور پيش بيني شده است.
«مجيد نامجو» وزير نيرو در مراسم عمليات اجرايي سد نرماب، چهل چاي در شهرستان مينودشت ضمن اعلام مطلب فوق افزود: از اين ميزان اعتبار 40 هزار ميليارد ريال از منابع بانكي، 30هزار ميليارد ريال از صندوق توسعه ملي، حدود 47 هزار ميليارد ريال از بودجه عمراني پيشنهادي اين وزارتخانه براي سال جاري و 30 هزار ميليارد ريال نيز از فروش اموال و دارايي هاي وزارت نيرو تامين مي شود.
مجيد نامجو تاكيد كرد: با پيش بيني و تخصيص اين ميزان اعتبار، شاهد پيشرفت هاي خوب عمراني در بخش وزارت نيرو در سطح كشور خواهيم بود.
وي به عملكرد اين وزارتخانه در سال گذشته اشاره كرد و گفت: اين وزارتخانه كارهاي خوبي در سطح كشور انجام داده است كه از جمله آن مي توان به آبگيري سد كارون 4، بهره برداري از سه واحد نيروگاهي اين سد، آب رساني به شهر قم كه از جمله پروژه هاي بزرگ و عظيم كشور محسوب مي شود و تشكيل شوراي آب اشاره كرد.
نامجو به سخنان رهبرمعظم انقلاب و همچنين به نامگذاري امسال به سال جهاد اقتصادي اشاره كرد و گفت: همه ما افتخار مي كنيم كه خادم اين مردم هستيم و بايد به آنان خدمت كنيم چرا كه آنان لايق اين خدمات هستند.
وي گفت: احداث سد نرماب، چهل چاي در شهرستان مينودشت در راستاي خدمت به مردم اين منطقه است و اميدواريم با بهره برداري از اين سد مشكل تامين آب بخش كشاورزي، شرب و صنعت اين منطقه بر طرف شود.
وزير نيرو همچنين به كمبود آب در كشور اشاره كرد و گفت: احداث سدهاي مختلف در راستاي كنترل و مهار آب هاي سطحي در كشور صورت مي گيرد ولي با اين حال براي جبران كمبود آب در آينده نيازمند كمك و مساعدت مردم هستيم.
نامجو افزود: يكي از راههاي جبران كمبود آب، استفاده از سيستم آبياري تحت فشار در بخش كشاورزي است كه بايد در اين زمينه بيشتر برنامه ريزي شود.
وي درخصوص طرح انتقال آب مازندران به گلستان نيز گفت: اين طرح بسيار استراتژي است و كمبود منابع مالي سبب كندي اجراي كامل آن شده است.

 



ابلاغ قانون جديد گمركي پس از 40 سال به دولت

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از ابلاغ قانون جديد گمركي پس از 40 سال به دولت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر ارسلان فتحي پور ديروز در تبريز گفت: اداره قوانين مجلس در مرحله ويرايش متن و تبديل لغات خارجي به معادل فارسي است كه ظرف چند روز آينده براي تصويب مدت اجراي آزمايشي اين قانون وارد صحن مجلس شده و پس از آن بعد از حدود 40 سال براي اجرا به دولت ابلاغ مي شود.
نماينده كليبر و هوراند در مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: براساس طرح افزايش سرمايه بانكها، تسهيلات دهي براي افزايش توليد به 200 هزار ميليارد ريال افزايش مي يابد.
فتحي پور تأكيد كرد: بررسي طرح افزايش سرمايه بانك ها اين هفته در كميسيون اقتصادي به پايان مي رسد كه با تأمين اين سرمايه 200 هزار ميليارد ريال تسهيلات دهي بانك ها براي رونق توليد به شدت افزايش مي يابد و مي تواند جهادي در اقتصاد و توليد ايجاد كند.
وي گفت: طي هفته آينده بحث طرح افزايش سرمايه بانك ها كه يك ماده از آن باقيمانده، با حضور مسئولان وزارت اقتصاد، بانك مركزي و ساير بانك ها در كميسيون اقتصادي بررسي مي شود.
رئيس كميسيون اقتصادي گفت: براساس اين طرح، افزايش سرمايه بانك ها در حدود 10 هزار ميليارد تومان از محل فروش مازاد فروش قيمت نفت و 10 هزار ميليارد تومان از محل درآمد انتشار مسكوك، فروش دارايي هاي بانك و تهاتر بدهي دولت به بانك ها براي افزايش توان تسهيلات دهي تامين مي شود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا نمايندگاني از كميسيون اقتصادي براي كميسيون ويژه جهاد اقتصادي معرفي شده اند، گفت: هنوز كسي معرفي نشده و راي گيري در مورد اعضاي كميسيون ويژه جهاد اقتصادي در صحن مجلس انجام مي شود.

 



عضو كميسيون فرهنگي مجلس: ورود هنرمندان براي فرهنگ سازي در عرصه جهاد اقتصادي ضروري است

نيشابور - خبرنگار كيهان:
در ايجادروحيه جهادي براي عملكرد اقتصادي، ضروري است فرهيختگان، فرهنگيان، هنرمندان و تمامي كساني كه مي توانند در اين زمينه فرهنگ سازي كنند، وارد عمل مي شوند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس ضمن تاكيد بر نقش و وظيفه هنرمندان در ايجاد روحيه جهادي ميان مردم در سال جهاد اقتصادي گفت: از جمله نواقص و مشكلاتي كه جامعه امروز ما دارد، موضوع اقتصاد است كه مي توان به مواردي از جمله بيكاري، اشتغال زايي، تورم، نحوه بانكداري و تكيه به اقتصاد تك محصولي اسلامي اشاره كرد كه ضروري است مورد پيگيري قرار بگيرد.
دكتر سيدعلي حسيني تاكيد كرد: در ايجاد روحيه جهادي براي عملكرد اقتصادي، ضروري است فرهيختگان، فرهنگيان، هنرمندان و تمامي كساني كه مي توانند در اين زمينه فرهنگ سازي كنند، وارد عمل شوند.
وي اضافه كرد: در ورود به جهاد اقتصادي بايد از حوزه فرهنگ شروع كرد تا ضمن فرهنگ سازي و تغيير نگرش ها، باورها و روش هايي غيراقتصادي و غيراعتدالي كه تاكنون مورد استفاده قرار مي گرفته، روش هاي جديد را جايگزين كنيم.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس به شعار «اصلاح الگوي مصرف» در دو سال پيش اشاره كرد و گفت: براساس اين شعار، كارهاي بزرگي انجام گرفت؛ اما هنوز تكميل نشده است و اين فعاليت ها به سرانجام نمي رسد مگر با كار فرهنگي و ورود هنرمندان و فرهيختگان به اين عرصه.
وي تصريح كرد: مردم هم به اندازه مسئولان در اين تحقق شعار جهاد اقتصادي موثر هستند؛ زيرا همگامي و همراهي مردم در حركت هاي كشور بسيار مهم است و اگر آنها همراهي نكنند، مطمئنا هر سياستي با مشكل مواجه مي شود.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه امروز ملت ايران آمادگي دارند همانند سال هاي قبل همراه با دولت و مجلس و ساير ارگان نظام باشند: گفت: در ميان مردم بايد به قشر فرهنگي و نخبه جامعه و هنرمندان نگاه ويژه داشته باشيم و بتوانيم از راهكارهاي فرهنگ مدارانه و هنرمند آنها هم به نحو احسن استفاده كنيم.
وي درباره وظيفه مسئولان براي بسترسازي حضور هنرمندان در اين حوزه افزود: كساني كه در اين سياست گذاري ها تصميم گيرنده هستند، بايد عرصه را باز كنند كه همه هنرمندان و فرهنگيان در اين قضيه ورود پيدا كنند تا از مشاركت همه بخش ها در اين عرصه استفاده شود.
عضو فراكسيون روحانيان مجلس تاكيد كرد: ما نبايد تنگ نظري كنيم و لازم است اين شعار رامتعلق به همه ملت ايران بدانيم تا هر كسي بر حسب وظيفه و توانمندي خود حضور جدي تري در اين عرصه داشته باشد؛ اما مسئولان نيز بايد فضاي كار را براي همه مردم، صنوف و اقشار مختلف جامعه از جمله هنرمندان و فرهيختگان فراهم كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

دام ضدانقلاب براي خوانندگان ايراني!
يك شركت به ظاهر هنري مستقر در آمريكا كه توسط عناصر ضدانقلاب اداره مي شود، براي جذب خوانندگان جوان داخلي، اقدام به برگزاري برنامه موسيقي در شهرهاي آمريكا مي كند.
به گزارش خبرنگار كيهان، شركت «بولرو اينترتيمنت» با مديريت فردي بهايي زاده به نام كوروش سارويي كه تا چندي پيش برنامه موسيقي خوانندگان لس آنجلسي را برپا مي كرد، پس از كم رونقي برنامه هاي خوانندگان ياد شده، رو به جذب خوانندگان جوان داخلي آورده است.
اين شركت، با همكاري يك شركت داخلي با نام «ت.ش» 16روز ديگر برنامه موسيقي يك خواننده جوان را در لس آنجلس برپا مي كند.
شركت هاي ياد شده، با همكاري يكديگر، سال گذشته، در همگامي با فتنه سبز، خواننده داخلي «ب.ب» را با شال سبز در لس آنجلس روي صحنه فرستاده بودند.
تلويزيون «ام آي-شش» انگليس
به استقبال فيلم فرهادي رفت!
تلويزيون فارسي زبان وابسته به سازمان جاسوسي انگليس «ام آي-شش» كه مديريت اسمي آن آوازه خواني فاسد و فراري معرفي مي شود، فيلم «شهر زيبا» ساخته اصغر فرهادي را نمايش مي دهد!
به گزارش خبرنگار كيهان، تلويزيون ياد شده كه به دست عناصر بهايي اداره مي شود، پس از رويكرد به فيلم هاي تهمينه ميلاني، به استقبال فيلم اصغر فرهادي رفته است.
در تيزر شهر زيبا كه از تلويزيون مذكور پخش مي شود، چنين القا مي گردد كه اين فيلم، كاري در خدمت حكم قرآني «قصاص» است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد بررسي كند آيا امتياز نمايش شهر زيبا، از سوي تهيه كننده اش به تلويزيون ياد شده فروخته شده است و يا اين شبكه خودسرانه، اقدام به نمايش آن مي كند.
كارگردان فلسطيني در جنين ترور شد
«جوليانو ميرخميس» كارگردان فلسطيني و از مخالفان سياستهاي صهيونيستي در شهر جنين واقع در كرانه باختري اردن به دست گروهي ناشناس ترور شد.
بنابر اين گزارش يك گروه ناشناس با ورود به تئاتر تحت مديريت وي در شهر جنين وي را با گلوله هدف قرار دادند.
مسئولان فلسطيني بر تلاش براي تشخيص تروريست هايي كه وي را به قتل رساندند تاكيد كرده اند؛ و پيكر وي نيز امروز در ناصره در شمال فلسطين اشغالي تشييع شد.
«جنبش فرهنگي فلسطين» در بيانيه اي با اشاره به ترور وي آورده است: ترور «جوليانو ميرخميس» در حالي كه با فرزند شيرخوارش بود محكوم است... وي كه بازيگري مشهور و از خانواده اي مبارز بود داراي مركز نمايش «آزادي» و مدرسه بازيگري در جنين بود و نام او با مقاومت در جنين گره خورده است.
به گزارش پايگاه خبري الجزيره، «سليم دبور» نويسنده مشهور فلسطيني با رد دست داشتن فلسطيني ها در قتل «ميرخميس» گفت: اسرائيل متهم اصلي اين ترور است و اين رژيم داراي جوخه هاي ترور براي هدف قرار دادن اهالي فرهنگ است كه سياست هاي آنان را انتقاد مي كنند.
هنرمندان ولايي در زادگاه شهيد آويني گرد هم مي آيند
به مناسبت سالروز شهادت شهيدسيد مرتضي آويني و روز هنر انقلاب اسلامي، هنرمندان متعهد به هنر انقلابي در اولين همايش «هنر ولايي» گرد هم مي آيند.
همايش «هنر ولايي» به همت تمامي ارگانها و دستگاههاي مرتبط با حوزه فرهنگ شهرستان ري برگزار مي گردد. در اين همايش حجت الاسلام عليرضا پناهيان به سخنراني پيرامون روز هنر انقلاب اسلامي با محوريت آرا و افكار شهيد آويني و بررسي هنر ولايي و رسالت هنرمند انقلابي مي پردازد. معرفي و نگاهي دوباره به آثار شهيد آويني، خاطره گويي همكاران شهيد آويني، پخش نماهنگ و تقدير از هنرمندان ولايي در حوزه هاي فيلم داستاني، فيلم كوتاه، كليپ، گرافيك، داستان نويسي (رمان و داستان كوتاه) و... از جمله بخش هاي اين برنامه است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14