(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20 فروردین 1390- شماره 19896

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
راهپيمايي نمازگزاران تهراني در محكوميت سركوب مسلمانان منطقه
خطيب جمعه تهران: به مردم بحرين اطمينان مي دهيم كه ميوه جهاد پيروزي است
بروجردي: پيشرفت هاي كنوني ملت ايران بدون قطع رابطه با آمريكا امكان پذير نبود
سردبير القدس العربي : مصر ديگر دنباله رو بي چون و چراي آمريكا نيست
امام جمعه قم: آمريكا در كشورهاي اسلامي حمام خون راه انداخته است
جزئيات پروژه جديد آمريكا براي انعقاد قراردادهاي تسليحاتي با كشورهاي منطقه
بصيرت ، ولايتمداري و انديشه هاي دفاعي شهيد صياد شيرازي چراغ راه نيروهاي مسلح است
طلاب غير ايراني مقابل دفتر سازمان ملل و سفارت عربستان در تهران تجمع كردند
آسانژ : 6 هزار سند محرمانه ويكي ليكس درباره رژيم صهيونيستي به زودي منتشر مي شود
علي باقري: آمريكا به هيچ وجه تحولات منطقه را پيش بيني نكرده بود
جاسبي در جمع خبرنگاران: شهريه هاي دانشگاه آزاد كاهش نمي يابد
معاون سابق عمليات نزاجا دعوت حق را لبيك گفت
آغاز بارگذاري مجدد سوخت راكتور بوشهر



پس از نماز جمعه تهران صورت گرفت
راهپيمايي نمازگزاران تهراني در محكوميت سركوب مسلمانان منطقه

نمازگزاران تهراني طي حركتي خودجوش ضمن اعتراض به سركوب مسلمانان منطقه و اعلام حمايت از قيام مردم بحرين، پس از پايان نماز جمعه در ميدان فلسطين تجمع كردند.
به گزارش فارس نمازگزاران تهراني پس از پايان فريضه سياسي، عبادي نماز جمعه از دانشگاه تهران به سمت ميدان فلسطين حركت كرده و با صدور قطعنامه اي بر حمايت ملت ايران از قيام مسلمانان منطقه تاكيد كردند.
گفتني است اين راهپيمايان ضمن حركت به سمت ميدان فلسطين شعار «مرگ به آل خليفه و آل سعود»، «مرگ بر اسرائيل» و «آمريكا و انگليس» سر دادند.

 



خطيب جمعه تهران: به مردم بحرين اطمينان مي دهيم كه ميوه جهاد پيروزي است

خطيب نمازجمعه تهران گفت: ما از جنايات بحرين ابراز انزجار مي كنيم و به مردم بحرين اطمينان مي دهيم كه آن خدايي كه فرعونيان را از بين برد در كمين است و ميوه جهاد پيروزي است.
به گزارش ايسنا حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نمازجمعه تهران افزود: در ملت هاي منطقه بيداري ايجاد شده است و آن ها قيام كردند چرا كه ظرف ظلم و جور پر شده است و ديگر راهي براي تداوم ظلم و جور در منطقه باقي نمانده است.
وي با اشاره به تحولات منطقه گفت: مردم مظلوم ليبي امروز هم توسط ناتو كشته مي شوند، هم توسط حاكم خدانشناس و مستبد اين كشور كه مزدورانش دست به كشتار و جنايت مي زنند. غرب هم كه مي گويد براي كمك به مردم رفته است نتوانسته در ددمنشي و جنايات قذافي توقف ايجاد كند، گويي سر و سري با هم دارند و در پشت پرده خبرهايي است تا مردم ليبي هر چه بيشتر آسيب ببينند، اما من به اين مردم اطمينان مي دهم كه نتيجه صبر و استقامت، پيروزي است.
صديقي در ادامه به قضاياي يمن اشاره كرد و گفت: آمريكا كه خود حامي و سازنده ديكتاتورها بوده، همواره در يمن نيز حامي ديكتاتور اين كشور بوده است و اين كشور از همسايه خود يعني عربستان سعودي براي مقابله با مردم خود كمك مي گيرد؛ اما او نيز به ناچار در برابر قيام مردم به زانو درخواهد آمد. از همه اين ها مصيبت بارتر وضعيت مردم قهرمان و مسلمان بحرين است. مظلوميت آن ها مضاعف است چرا كه حاكم بحرين با آن ها همان رفتاري را مي كند كه اسرائيل با مردم غزه انجام مي دهد. مردم را مي كشد و متعرض زنان و كودكان مي شود و حتي اجازه نمي دهد كه مجروحان در بيمارستان مداوا شوند.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: گناه مردم بحرين كه قيام كردند چيست؟، آنها مي خواهند بر سرنوشت خود حاكم باشند و هر بحريني يك راي داشته باشد؛ اما پاسخ آن ها گلوله و كشتار است. مردم بحرين گاهي در مقابل نظاميان به آن ها گل مي دهند و گاهي قرآن به دست مي گيرند اما جواب آنها گلوله است و سران انقلابي دستگير مي شوند و خانه هايشان مورد يورش قرار مي گيرد.
وي افزود: اين كه دولت بحرين از سعودي ها كمك گرفته است نشانه عجز اوست. ما از رفتار حاكمان امارات و سعودي تعجب مي كنيم. چطور آن زمان كه غزه تحت شديدترين حملات رژيم صهيونيستي بود آنها حمايت نكردند در حالي كه مردم غزه سني هستند، اين نشان مي دهد كه آنها شيعه و سني برايشان مهم نيست بلكه تابع آمريكا و انگليس هستند.
صديقي خاطرنشان كرد: ما از اين جنايات ابراز انزجار و تنفر مي كنيم و به مردم بحرين اطمينان مي دهيم كه آن خدايي كه فرعونيان را از بين برد در كمين است و ميوه جهاد، پيروزي است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تعطيلي روز چهارشنبه حوزه هاي علميه در اعتراض به جنايات حاكم بحرين گفت: اين تعطيلي دو پيام داشت؛ يكي محكوميت اين جنايات و اشغالگري عربستان سعودي در بحرين و اين كه آن ها به خود اجازه مي دهند مردم بي دفاع را بكشند و پيام دوم نيز اين است كه قيام مردم منطقه جواز شرعي دارد و قيامي براي خداست و قطعاً پيروز است.
صديقي افزود: دوره آمريكا سر آمده و دوره افول آمريكا آغاز شده و اين كشور يك يك سنگرهاي خود را از دست خواهد داد.
وي با اشاره به قرآن سوزي يك كشيش گفت: اين تنها كار يك كشيش نبوده است، سكوت هيات حاكمه آمريكا و عدم مجازات اين كشيش نشانه هماهنگي و وجود برنامه اي در پس پرده است و حاكي از اسلام هراسي آنهاست. دين ما ديني است كه مردم را آزاد مي كند و مشت غارتگران بين المللي را باز مي كند در حالي كه آنها حتي به مردم خود نيز رحم نمي كنند. حركت هايي مانند قرآن سوزي گرايش ملت ها به قرآن را بيشتر مي كند.
صديقي با اشاره به پيروزي ملت مصر و قيام مردم منطقه افزود: امروز مصر زير پرچم اسلام و امام زمان ماست و حركت هايي كه در منطقه آغاز شده است، حركت هاي نجات بخش و در راستاي تحقق آرمان هاي اسلام است.
امام جمعه موقت تهران با تبريك روز فناوري هسته اي گفت: ثمرات نظام اسلامي در حوزه معنويت فراوان بوده است و جوانان و دانشگاهيان ما معنوي شده اند به طوري كه مي بينيم نمازجماعت ها و اعتكاف ها و اردوهاي راهيان نور با استقبال بي نظيري مواجهند در كنار اين مي بينيم كه فناوري هاي پيشرفته اي به دست آمده است.
وي تاكيد كرد: ما خواهان فناوري صلح آميز هسته اي هستيم و اين حق ماست و معتقديم فناوري هسته اي به آن شكلي كه بمب بسازند نبايد در اختيار هيچ كشوري باشد و سر آن داريم كه دنيا را به صلح بكشانيم.
صديقي با تبريك سالروز ولادت حضرت زينب(س) و روز پرستار گفت: از افتخارات پرستاران است كه روز تولد حضرت زينب به نام آن ها نامگذاري شده است و آن ها مانند حضرت زينب كه پرستار امام چهارم بودند، يار دردمندان و بيماران هستند.
وي همچنين سالگرد شهادت تيمسار صياد شيرازي و آيت الله محمد باقر صدر را تسليت گفت.
صديقي همچنين در خطبه هاي ديروز به ذكر اسراري از نماز طبق آيات و روايات پرداخت و در اوصاف مومنين گفت: مومن بايد دل ها را زنده كند و نويدبخش و اميدآفرين باشد. مومن انسان ها را از بيماري هاي اخلاقي، مهلك و مرگبار نجات مي دهد و اگر فردي غم زده باشد آن مومن را مي بيند غم هايش از دل مي رود.
وي در ادامه بر وجود طهارت در نماز تاكيد كرد و از نمازگزاران خواست در نماز خود متوجه اين مساله باشند كه در پيشگاه خداوند سخن مي گويند و به معاني نماز توجه كنند.

 



بروجردي: پيشرفت هاي كنوني ملت ايران بدون قطع رابطه با آمريكا امكان پذير نبود

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد كه پيشرفت هاي كنوني ملت ايران نتيجه قطع رابطه با آمريكاست.
«علاءالدين بروجردي» نماينده مردم بروجرد و رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به فرا رسيدن سالروز قطع يك جانبه روابط آمريكا با ايران گفت: اين اقدام براي جمهوري اسلامي سراسر خير و بركت بود چرا كه اگراين اتفاق رخ نمي داد، ايران هم با داشتن يك رابطه رسمي با آمريكا، امروز همانند يكي از كشورهاي منطقه مي شد.
وي افزود: فعال بودن سفارتخانه آمريكا در تهران كه همان لانه جاسوسي يا مركز توطئه بود براي جمهوري اسلامي ضررهاي فراواني داشت، در واقع اين سفارتخانه كانون مقابله و توطئه عليه انقلاب اسلامي بود.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: در شرايطي كه آمريكا با جمهوري اسلامي قطع رابطه كرد و كشورمان را تحت تحريم خود قرار داد، خداوند اين توفيق را به ملت ايران داد كه به توانمندي هاي داخلي متكي شده و ملت ايران به خود باوري ملي برسد.
بروجردي اضافه كرد: قطع ارتباط آمريكا با ايران نهايتا منجر به اين شد كه ملت ايران بتواند شعار «ما مي توانيم» را كه امام راحل آن را مطرح فرموده بودند، عملي شود.
وي همچنين اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران با قطع ارتباط با آمريكا توانست «شگفتي هاي» فراواني را در عرصه هاي مختلف از جمله نظامي و غيرنظامي آفريده و به موفقيت هاي متعددي دست پيدا كند، پيشرفت هايي كه با داشتن رابطه با آمريكا امكان پذير نبود.

 



با اشاره به تمايل قاهره براي گسترش روابط با تهران
سردبير القدس العربي : مصر ديگر دنباله رو بي چون و چراي آمريكا نيست

سردبير روزنامه عربي القدس العربي با اشاره به نزديك شدن مصر به ايران و سوريه پس از سرنگوني رژيم وابسته حسني مبارك تاكيد كرد كه مصر ديگر دنباله رو بي چون و چراي آمريكا نيست.
«عبدالباري العطوان» در مطلبي با عنوان عادي سازي روابط ايران و مصر نوشت: ناظران امور مصر بر اين اعتقادند كه اين كشور پس از قهقرايي كه در دوره مبارك به آن دچار شده بود اينك به سوي در اولويت قرار دادن منافع ملي و استراتژيك خود حركت مي كند.
العطوان مي افزايد: مصر خود را از محوربندي هاي سياسي دور نگه داشته و به استقلال مطلق رسيده است ديگر بدون چون و چرا از آمريكا و كشورهاي حوزه خليج فارس به ويژه عربستان سعودي پيروي نمي كند اين كشور خود را از بحران بحرين دور نگه داشته است و در راستاي نزديكي به ايران و سوريه حركت مي كند.
وي نوشت: ديدار نبيل العربي وزير امور خارجه مصر با مجتبي اماني رئيس دفتر حافظ منافع ايران شگفتي همگان به ويژه آمريكا و كشورهاي حوزه خليج فارس را برانگيخت. وي پس از اين ديدار از رايزني هاي مستمر ميان ايران و مصر براي عادي سازي روابط سخن گفت و اينكه دعوت وزير امور خارجه ايران را براي سفر اين كشور مي پذيرد.
وي مي نويسد: از جمله شواهد حركت مصر به سوي اتخاذ جديد را مي توان ديدار مراد موافي رئيس جديد دستگاه اطلاعاتي مصر از سوريه و ديدار با مقامات برجسته اين كشور، اجازه عبور رهبران حماس از فرودگاه اين كشور براي سفر به سوريه، موافقت با اجازه عبور كشتي هاي جنگي ايراني به سوي لاذقيه سوريه از طريق كانال سوئز برشمرد.
العطوان افزود: انتخاب سودان به عنوان اولين ايستگاه سفر عصام شرف نخست وزير مصر نشانه اولويت دادن كشورهاي حوزه نيل بر كشورهاي حوزه خليج فارس است.
در همين حال، اعلام دولت موقت مصر در پيگيري روند گسترش روابط با ايران و بازگشايي سفارت خود در تهران و استقبال مقامات ايراني از اين موضع گيري، نگراني شديد اعضاي شوراي همكاري خليج فارس را دربر داشته است.
به گزارش شبكه «العالم» در حالي كه كشورهاي عضو اين شورا در تازه ترين اقدام ضد ايراني خود بيانيه اي خارج از اسلوب هاي بين المللي منتشر كرده و انتظار حمايت هاي بين المللي و منطقه اي را داشته و دارند، سخنان اخير «نبيل العربي» وزير خارجه مصر براي اين كشورها گران تمام شده و از دولت موقت مصر خواستار توضيح شدند.
البته روزنامه القبس كويت به نقل از يك ديپلمات مصري هرچند تصريح كرد كه سياست خارجه جديد مصر بعد از انقلاب 25 ژانويه در راستاي تصحيح روند اشتباهات گذشته است اما در عين حال كوشيد توضيح دهد كه اظهارات نبيل العربي وزير امور خارجه مصر درباره آمادگي مصر براي از سرگيري روابط با تهران به روابط مصر و كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس لطمه نخواهد زد.
اين روزنامه كويتي از اين مقام مصري نامي نبرده است.

 



امام جمعه قم: آمريكا در كشورهاي اسلامي حمام خون راه انداخته است

امام جمعه قم با انتقاد از سياست هاي خصمانه آمريكا در منطقه گفت: متاسفانه آمريكا و همپيمانانش در منطقه مردم را آماج وحشيانه ترين هجمه ها قرار داده و حمام خون در كشورهاي اسلامي راه انداخته اند.
به گزارش ايرنا، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان كرد: جهان اسلام از يك سو شاهد خيزش اسلامي و از طرف ديگر با برخوردهاي ناجوانمردانه و وحشيانه استكبار و عوامل آن مواجه است.
وي اظهار داشت: دشمنان در مسئله ليبي بسيار مكارانه عمل كردند به گونه اي كه قذافي و نيروهاي ناتو با هم مردم و انقلابيون را مورد هدف قرار مي دهند و اخيرا انقلابيون اعلام كرده اند نيازي به حضور ناتو نيست ما خود از پس قذافي برخواهيم آمد.
حسيني بوشهري تصريح كرد: امروز در آمريكا در حال چانه زني هستند كه اگر قذافي برود چه كسي جاي او منافع ما را تامين مي كند.
خطيب جمعه قم اظهار داشت: امروز چه كساني با همكاري ديكتاتور بحرين، مردم اين كشور را به شكل وحشيانه به قتل مي رسانند؟
وي خطاب به دولتمردان عربستان سعودي گفت: شما خادم الحرمين هستيد، چرا زنان و كودكان را اينگونه هدف قرار مي دهيد؟ مگر شما مسلمان نيستيد؟
حسيني بوشهري گفت: بسياري از مبارزان بحريني سركوب و زندانيان اين كشور نيز به عربستان منتقل شدند و بايد از دولتمردان اين كشور پرسيد كه آيا اين زندانيان را براي زيارت خانه خدا به عربستان برده ايد يا براي زنداني در زندان هاي مخوف خود؟
وي ادامه داد: ما به عربستان نصيحت مي كنيم آمريكا در دنياي اسلام منفور است و امروز مي خواهد اين منفوريت را به شما منتقل كند، انتظار مسلمانان اين بود كه اگر مشكلي براي كشورهاي اسلامي اتفاق مي افتاد شما كه در پايگاه وحي حكومت مي كنيد ميانجيگري كنيد و راه حل ارائه دهيد.
حسيني بوشهري گفت: آيا راه حل شما براي رفع مشكل كشورهاي اسلامي اين است كه ارتش تا دندان مسلح خود را به جان مردم بيندازيد؟ انتظار ما اين بود سربازان عربستان در كنار مردم غزه، ليبي و بحرين باشند، چرا به طايفه گرايي دامن مي زنيد؟ چرا برخي از كساني كه ادعاي رهبري ديني دارند صدور فتوا مي كنند؟
وي خطاب به مردم بحرين گفت: بدانيد خداوند با شما است و مطمئن باشيد روزي پيروزي شما را نيز تبريك خواهيم گفت.
حسيني بوشهري از حضور طلاب و مراجع تقليد روز چهارشنبه در تجمع بزرگ طلاب در حمايت از جنبش هاي منطقه تقدير كرد.

 



جزئيات پروژه جديد آمريكا براي انعقاد قراردادهاي تسليحاتي با كشورهاي منطقه

منابع آگاه در تهران با ذكر جزئيات مي گويند رابرت گيتس در سفر خود به عربستان هيچ هدفي جز فروش مقدار قابل توجهي سلاح به عربستان با سوءاستفاده از شرايط منطقه ندارد.
رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا در حالي چهارشنبه 17 فروردين/6آوريل وارد رياض شد كه برخي اطلاعات بسيار نگران كننده نشان مي دهد آمريكايي ها قصد دارند با سوءاستفاده از شرايط منطقه و بزرگنمايي آنچه «تهديد ايران» مي نامند، يك معامله تسليحاتي كلان با عربستان انجام بدهند. اين اقدام آمريكا براساس اين تحليل انجام شده است كه كشورهاي منطقه بويژه عربستان اكنون موجوديت خود را به شدت در معرض تهديد مي بينند و به همين علت از هر پيشنهادي كه احساس كنند آنها را در مقابل ايران حتي اندكي قوي تر مي كند، استقبال خواهند كرد.
مشخصات معامله اي كه گيتس با خود به رياض برده بسيار جالب توجه است. برخي منابع مي گويند گيتس به پادشاه عربستان اطمينان خواهد داد كه قرار داد تسليحاتي 60 ميليارد دلاري طبق برنامه پيش مي رود و نيز از عبدالله خواهد خواست نسخه به روز شده اي از موشك هاي ضدهوايي پاتريوت ساخت آمريكا را بخرد. گيتس همچنين قصد دارد سامانه دفاعي پيچيده تر ساخت آمريكا موسوم به سامانه دفاع منطقه اي برد بلند را تبليغ كند كه هدف از آن سرنگوني موشك هاي بالستيك با برد طولاني تر است. امارات عربي متحده قبلا موافقت كرده است اين سامانه را خريداري كند. اين سامانه بخشي از طرح گسترده تر آمريكا براي بهبود وضعيت دفاعي كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس در برابر آنچه تهديدات موشكي ايران خوانده مي شود، به شمار مي رود.
قرارداد 60 ميليارد دلاري كه پاييز گذشته بين عربستان و آمريكا منعقد شد يكي از بزرگترين معامله هاي تسليحاتي تاريخ است كه براساس آن عربستاني ها 84 فروند هواپيماي جديد اف 15 و 190 فروند بالگرد خريداري و نيز 70 فروند از هواپيماهاي اف 15 فعلي خود را بهينه سازي مي كنند. اين قرار داد همچنين شامل فروش مجموعه زيادي از موشك، بمب و تجهيزات ديگر است. رابرت گيتس ماه گذشته درباره اين قرارداد به شبكه تلويزيوني ان بي سي گفته بود: «اينكه گفته شده روابط واشنگتن و رياض دچار شكاف شده سخني مبالغه آميز است. ما ارتباط هاي نظامي مستحكمي داريم و همانطور كه مي دانيد عربستان يكي از بزرگترين خريدهاي تسليحاتي تاريخ خود را از آمريكا انجام داده است».
تحليلگران در تهران مي گويند آنچه امروز از جانب گيتس به مقام هاي رياض پيشنهاد خواهد شد بسيار فراتر از اين قرارداد 60 ميليارد دلاري است و شامل مواردي مي شود كه اساسا در اين قرارداد به آن اشاره اي نشده است. اين حدس جدي وجود دارد كه آمريكايي ها مي خواهند پول لازم براي ماجراجويي هاي نظامي جديد خود در منطقه بويژه جنگ ليبي را از جيب عربستان بيرون بكشند. گيتس پنج شنبه گذشته در سنا گفته بود اگر مردم آمريكا مي خواهند ارتش اين ماموريت را انجام بدهد، بايد پولش را بدهند و به نظر مي رسد اكنون پنتاگون راهي براي تامين اين بودجه يافته كه به جيب مردم آمريكا ربطي پيدا نمي كند.
در عين حال تحليلگران عقيده دارند دو موضوع ديگر هم هست كه احتمالا در سفر گيتس به عربستان مورد بررسي قرار خواهد گرفت. نخستين موضوع بحران يمن است. آمريكا و عربستان سعودي از بي ثباتي يمن كه بنا بر ادعاي آمريكا در آن طرفداران القاعده بسيار ريشه دار و فعال هستند ابراز نگراني مي كنند. واشنگتن عقيده دارد يمن نخستين منشأ تهديدهاي تروريستي در منطقه براي آمريكا است و رياض از فعاليت هاي القاعده كه هرگز خصومت خود را با پادشاهي سعودي مخفي نكرده بيمناك است. نكته مهم تر اين است كه اعراب عقيده دارند درست است بحران بحرين كنترل شده اما اگر عبدالله صالح در يمن سقوط كند، حتماً امواج اعتراض ها در عربستان به شدت تقويت خواهد شد.
مسئله دوم، موضوع ترميم روابط آمريكا و عربستان است كه تحليلگران مي گويند از وقتي اوباما زير پاي مبارك ديكتاتور مصر را خالي كرد، به شدت تيره شده است. مارينا اوتاوي مدير برنامه خاورميانه در بنياد بين المللي صلح كارنگي روز دوشنبه در تحليلي دراين باره نوشت: «آمريكا ظاهرا پذيرفته است فعلا عربستاني ها در نبرد براي نفوذ در بحرين پيروز شده اند و اين نتيجه را گرفت كه ترميم روابط با عربستان اكنون بايد در اولويت قرار داشته باشد». آنچه موجب تيره شدن شديد روابط عربستان و آمريكا شده بود اين پرسش سعودي ها بود كه اگر آنها هم در موقعيتي مشابه مبارك قرار بگيرند آيا آمريكا به همان شكل با آنها برخورد خواهد كرد؟

 



در بيانيه سپاه تاكيد شد
بصيرت ، ولايتمداري و انديشه هاي دفاعي شهيد صياد شيرازي چراغ راه نيروهاي مسلح است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با گراميداشت 21 فروردين ماه، سالروز شهادت امير سرافراز ارتش اسلام، سپهبد شهيد علي صياد شيرازي، بصيرت، ولايتمداري و انديشه هاي دفاعي منحصر به فرد آن شهيد را چراغ راه نيروهاي مسلح و مدافعان انقلاب اسلامي دانست.
در ابتداي بيانيه سپاه پاسداران آمده است: دستاوردهاي سترگ انقلاب و نظام اسلامي و تبديل ملت عظيم الشأن ايران به الگويي راستين و برخوردار از ظرفيت راهبري ملل و جوامع ديگر، مرهون مجاهدت و چهره هاي درخشان و فاخري چون شهيد علي صياد شيرازي است كه با تلاش و فداكاري هاي مستمر خود در عرصه هاي تكليف و تعهد و دفاع از آرمان هاي بلند ديني و انقلابي، موجبات پيشرفت و اعتلاي كشور را رقم زدند.
اين بيانيه مي افزايد: بي ترديد آنچه باعث طراحي و اجراي جنايت تروريستي 21 فروردين ماه 1378 استكبار جهاني توسط منافقين كوردل و ايادي پليد آنان شد در حقيقت ناكامي و عصبانيت آنان در پيگيري نقشه هاي متعدد فتنه انگيزي و شايعه پراكني براي تضعيف انقلاب و نظام اسلامي و تخريب شخصيت هاي مرجع، محبوب، اثرگذار و مورد اعتماد ملت ايران مانند سپهبد شهيد صياد شيرازي بود.
اين بيانيه در ادامه با اشاره به نهادينه شدن مقوله ترور و تروريست پروري در فرهنگ، تفكر و سياست هاي حاكم بر قدرت هاي سلطه گر بويژه آمريكا خاطرنشان كرده است: روند حوادث و رخدادهاي جهاني بيانگر اين حقيقت است كه غربي ها و صهيونيست ها و ديگر حاميان جنايات تروريستي برغم نهادينه سازي تروريسم در راستاي اهداف و سياست هاي شيطاني خود و نيز فعال سازي امپراتوري رسانه ها ديگر قادر به فريب افكار عمومي جوامع بشري نشده و لاف زني هاي به اصطلاح ضدتروريستي و حقوق بشري آنان به نقطه مرگ و پايان خود نزديك شده است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پايان بيانيه خود با دعوت از اقشار و آحاد مختلف ملت مجاهدت پرور و تاريخ ساز ايران اسلامي براي حضور پرشور و گسترده در آئين هاي گراميداشت دوازدهمين سالگرد شهادت امير سپهبد صياد شيرازي و تجليل و تعظيم نسبت به خدمات برجسته و الهام بخش آن شهيد ارجمند تاكيد كرده است: امروز كارنامه درخشان و افتخارآميز آن فرمانده بسيجي و مخلص بويژه در عرصه 8 سال دفاع مقدس و نيز در حوزه نظريه پردازي و توليد انديشه هاي ناب و نوين دفاعي و نظامي و خاطرات ماندگار ناشي از تلاش دائمي آن عزيز در عرصه وحدت، تعامل و هم افزايي سپاه و ارتش و ارتقاي توان بازدارندگي و اقتدار نظام اسلامي منشوري است كه خواهد توانست براي هميشه رهگشاي فرماندهان و رزمندگان نيروهاي مسلح قرار گيرد.

 



در اعتراض به كشتار مردم بحرين
طلاب غير ايراني مقابل دفتر سازمان ملل و سفارت عربستان در تهران تجمع كردند

طلاب غير ايراني روز جمعه در تجمعات جداگانه اي مقابل دفتر سازمان ملل و سفارت عربستان در تهران، كشتار مردم مسلمان بحرين را به شدت محكوم كردند.
تجمع كنندگان مقابل سفارت عربستان شعارهايي از جمله «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر آل خليفه»، «كلا كلا آل خليفه»، «كلا كلا آل سعود»، «آمريكا مرده باد»، «آل خليفه آل سعود مثل يهود»، «نه شيعه نه سني جانم فداي بحرين»، «مرگ بر سعودي يهودي»، «هيهات من الذله»، «الموت آل خليفه»، «الموت آل سعود»، «مقاومه مقاومه لانقبل المساومه»، «بحرين حره حره جيش الجزيره بره»، «الشيعه السنيه وحده الاسلاميه» سر دادند.
در ادامه اين تجمع يك پسر بچه بحريني به نمايندگي از مردم بحرين گفت: ارتش بحرين مردم را مي كشد، كودكان، زنان و دختران كشته مي شوند. ما نمي توانيم به مدرسه برويم. آن ها ما را دوست ندارند و از ما بدشان مي آيد. ما نيز از آن ها بدمان مي آيد و مي خواهيم آن ها از بحرين خارج شوند.
در اين هنگام تجمع كنندگان شعار «اخرج من البحرين» سر دادند.
در ادامه مراسم يكي از طلاب گفت: مردم جهان بايد بدانند كه اين مدعيان دروغين حقوق بشر كجايند؟ آيا آن ها كه ادعا مي كنند، مردم ليبي را نمي بينند كه كشته مي شوند؟ مردم يمن را نمي بينند كه چگونه به شهادت مي رسند؟ مردم بحرين را نمي بينند كه چگونه كشته مي شوند؟ اين فرياد همه فرزندان آزادي است كه شعار «مرگ بر استكبار» را سر مي دهند. آل سعود بايد بداند شمايي كه اكنون منابع امت اسلامي را بر عليه امت اسلامي استفاده مي كنيد در حالي كه اگر مرديد بايد در مقابل آمريكا و اسرائيل قد علم كنيد.
در حالي كه تجمع كنندگان شعار «مرگ بر آل سعود» راسردادند، وي ادامه داد: ما دانش آموختگان مكتب كربلاي حسينيم. ما شهادت را سعادت خود دانسته و زندگي ذلت بار را ننگ مي دانيم.
تجمع كنندگان شعار «حسين حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست» را سر دادند و سخنران ادامه داد: به ملت بحرين اعلام مي كنيم شما تنها نيستيد و جويندگان مكتب امام صادق(ع) با شما هستند.
همچنين يكي از روحانيون شركت كننده در اين تجمع گفت: ما اكنون در اين محل جمع شده ايم تا مردمي را كه نه تنها كشته مي شوند بلكه با تحريم غذايي و تجاوز دست و پنجه نرم مي كنند را حمايت كنيم، تجاوز رويدادي ضد بشري و ضد انساني است و اقدام هرچه سريع تر سازمان هاي بين المللي را مي طلبد و اگر آن ها چشم و گوش خود را نسبت به اين مسائل ببندند ما با حكم شهادت وارد اين مسائل شده و از مردم مظلوم حمايت مي كنيم.
وي ادامه داد: ما به آل سعود اعلام مي كنيم چنين اقداماتي همانند كوبيدن ميخ بر تابوت سرنگوني خود است؛ بنابراين با مشت هاي گره كرده اعلام مي كنيم «آل خليفه مرگت باد»، «آل سعود ننگت باد».
در پايان مراسم يكي از طلاب غير ايراني بيانيه پاياني را به زبان عربي قرائت كرد و تجمع كنندگان براي بيعت با آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران راهي مرقد مطهر امام خميني(ره) شدند.
تجمع طلاب جامعه المصطفي مقابل دفتر سازمان ملل
پيش از ظهر روز جمعه نيز جمعي از طلاب جامعه المصطفي دراعتراض به كشتار مردم مسلمان بحرين و حضور نيروهاي عربستان در اين كشور، در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع كردند.
تجمع كنندگان كه از طلاب كشورهاي مختلف اسلامي از جمله هند، پاكستان و بنگلادش و افغانستان بودند، با شعارهاي «الله اكبر»، «لااله الاالله»، «مرده باد آمريكا»، «مرده باد اسرائيل» و «الموت لآل سعود» خشم خود را نسبت به جنايت هاي دولت بحرين و عربستان سعودي اعلام كردند.
تجمع كنندگان عكس هايي از اعتراضات در بحرين و جنايت هاي انجام شده توسط دولت اين كشور در دست داشتند.
در اين ميان يكي از تجمع كنندگان با صداي بلند اعلام كرد، آل سعود ننگت باد كه تحت عنوان خادم الحرمين خيانت مي كنيد، آيا شما خادم الحرمينيد؟ آيا شما اصلا مسلمان هستيد؟ كه در اين هنگام حضار شعار دادند؛ «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر آل خليفه».
در ادامه تعداي از طلاب به زبان هاي پشتو، هندي و پاكستاني، عربي و بنگلادشي و كشورهاي آفريقايي، جنايات آل سعود را در بحرين محكوم كردند.
در بيانيه پاياني اين تجمع هم خطاب به دبير كل سازمان ملل اعلام شد: آقاي دبير كل
آيا هيچ وسيله بازدارنده اي نيست كه جلوي وحشي گري اين نظام را بگيريد؟ آيا اين ملت حق تعيين سرنوشت خود را ندارد؟ آيا نزد شما سازمان هاي حقوق بشر و دادگاه هاي بين المللي براي محاكمه جنايت هاي جنگي و مجرمان جاني و مرتكبين كشتار جمعي عليه مردم بي دفاع و بي گناه وجود ندارد؟ آيا اين ملت جزيي از جامعه بشري نيست؟ چگونه است كه خود را درگير جنگ با گروهي در ساحل عاج مي كنيد و با هر كسي كه در اختيار داريد سعي مي كنيد فردي را انتخاب كنيد كه حاكم آن جا باشد و هيچ تلاشي براي نجات ملتي كه با دستي گل و با دستي ديگر پرچم كشورش را به همراه داشت نمي كنيد؟ اما هلي كوپترهاي آپاچي با گلوله هاي خود و هواپيماهاي اف16 براي ترساندن مردم و تانك ها و زره پوشان و سپاهيان مرگ كه هيچ زن و كودكي از آن مستثني نيست مورد هدف قرار مي گيرند.
ما مسئوليت كامل همه خون هاي بيگناهان و مظلومان كه به ناحق در زمين ريخته شده و همه بدن هايي كه پاره پاره شده اند و تحت شديدترين انواع شكنجه ها قرار گرفته اند با اين كه به درجه رفيع شهادت نائل شده اند و زناني كه شكنجه شده و مورد هتك حرمت واقع شدند و مفقودين و ملتي كه كرامتش مورد اهانت قرار گرفته را برعهده شما مي دانيم.

 



آسانژ : 6 هزار سند محرمانه ويكي ليكس درباره رژيم صهيونيستي به زودي منتشر مي شود

سرويس سياسي-
مؤسس پايگاه اينترنتي ويكي ليكس اعلام كرد اين پايگاه اينترنتي به زودي 6 هزار سند محرمانه را درباره رژيم صهيونيستي و اقدامات انجام شده عليه برنامه هسته اي ايران افشا خواهد كرد.
«جوليان آسانژ» مؤسس پايگاه اينترنتي ويكي ليكس مدعي شد كه انتشار اسناد محرمانه طي ماه هاي گذشته توسط اين پايگاه به منزله سوخت آتش برافروخته شده در كشورهاي عربي و انقلاب هاي اين كشورها بوده است و وي قصد دارد به زودي 6 هزار سند محرمانه درباره اسرائيل منتشر كند.
آسانژ در گفت وگو با روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» اعلام كرد: به جاي اين كه وقت را براي دفاع از خود و مقابله با تلاش موجود براي تخريب وجهه خود هدر دهيم، تصميم گرفتيم كه انقلابي در خاورميانه به راه اندازيم. در كشورهايي مثل تونس و مصر تمام عناصر موجود براي ايجاد يك انقلاب فراهم بود و مشاركت ما در آن به منزله خشك كردن درختان براي آتش گرفتن بود.
وي افزود: ما 6 هزار سند درباره اسرائيل داريم كه قصد داريم به زودي آن را منتشر كنيم.
روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» نيز ديروز مضمون اين اسناد محرمانه عليه اسرائيل را منتشر كرد.
براساس اين گزارش، بخشي از اسناد مذكور مربوط به همكاري اطلاعاتي رژيم صهيونيستي و كشورهاي عربي بود. چراغ سبز تل آويو براي مقابله با برنامه هسته اي ايران، ترور «عماد مغنيه» (از رهبران حزب الله لبنان)، تحريك شهروندان عرب مناطق اشغالي و... از ديگر محتويات اين اسناد محرمانه خواهد بود.
آسانژ دليل عدم انتشار اسناد در مراحل اوليه افشاگري هاي ويكي ليكس را اين چنين توجيه كرد كه اين امر به دليل هراسش از برانگيخته شدن خشم لابي يهودي در آمريكا بوده است.
وي افزود كه بخش عمده اي از اين اسناد درباره ايران است كه براساس تلگراف هاي اطلاعاتي كه ارائه خواهد شد، جزئيات جنگ اقتصادي عليه برنامه هسته اي ايران افشا خواهد شد.
مؤسس ويكي ليكس وعده داد كه در اين اسناد اطلاعاتي درباره نظاميان اسرائيلي مفقود شده از جمله «ران آراد» و «گاي حيفر» و نيز «گلعاد شاليت» نظامي اسير دست نيروهاي مقاومت فلسطين و «ايلي كوهين» جاسوس اسرائيلي اعدام شده در دمشق در نيمه سالهاي دهه شصت در قرن گذشته ارائه كند.
از 250 هزار سندي كه ويكي ليكس وعده داده بود از مكاتبات ديپلماتيك وزارت خارجه آمريكا افشا كند تاكنون فقط چيزي حدود 20هزار سند افشا شده است.

 



علي باقري: آمريكا به هيچ وجه تحولات منطقه را پيش بيني نكرده بود

معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبيرشوراي عالي امنيت ملي كشورمان با اشاره به سردرگمي مقامات كاخ سفيد درباره قيام هاي مردمي كشورهاي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا تاكيد كرد كه آمريكايي ها هيچ گاه اين تحولات را پيش بيني نكرده بودند كه حالا بتوانند آن را مديريت كنند.
دكتر «علي باقري» پنجشنبه شب در برنامه «ديروز،امروز،فردا» در بخشي از سخنان خود درخصوص تحولات منطقه و نگاه و رويكرد غرب نسبت به كشورهاي انقلابي،گفت: آمريكايي ها از تحولات عقب بودند و امروز نيز چنين است كه در موضع گيري هاي آنها مشخص است. اوباما پس از اين تحولات معاون بين الملل خود را كنار گذاشت چرا كه نتوانسته بود تحولات و سرعت انتقال آن به كشورهاي ديگر را پيش بيني كند. رئيس كميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريكا دولت را مورد مواخذه قرار داد كه چرا اطلاعات و تحليل هاي درست را در اختيار آنها قرار نمي دهد و آنها بايد اطلاعات خود را از رسانه ها به دست آورند.
معاون امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: سخنراني رئيس جمهور آمريكا در اجلاس اتحاديه، اوائل ژانويه هر سال عمده تحولات داخلي و خارجي را دربرمي گيرد كه در سخنراني سال جاري هيچ اشاره اي به تحولات منطقه نكرد و اين موضوع باعث اعتراض كسينجر شد.

 



جاسبي در جمع خبرنگاران: شهريه هاي دانشگاه آزاد كاهش نمي يابد

رئيس دانشگاه آزاد از عدم كاهش شهريه ها در سال جاري خبر داد و گفت: اين دانشگاه هنوز برنامه اي براي اين منظور تدارك نديده است.
دكتر عبدالله جاسبي صبح پنجشنبه در حاشيه مراسم افتتاح ششمين دوره مسابقات بين المللي ربوكاپ آزاد ايران در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي، در جمع خبرنگاران، با اشاره به برنامه هاي دانشگاه آزاد در سال جهاد اقتصادي، اظهار كرد: در حال برنامه ر يزي براي كاهش هزينه هاي دانشگاه هستيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه اين كاهش هزينه ها شامل شهريه هاي دانشگاه آزاد نيز مي شود، گفت: برنامه هاي دانشگاه شامل كاهش شهريه نيست، اما اگر هزينه هاي جانبي دانشگاه را كاهش دهيم، مي توانيم از افزايش سريع شهريه ها كه متناسب با افزايش هزينه هاي حامل هاي انرژي است، جلوگيري كنيم.
وي با اشاره به اينكه دهه سوم عمر دانشگاه آزاد دهه كيفيت نامگذاري شده است، گفت: در دهه چهارم تلاش داريم كه در تمام شاخص هاي كيفيت به مقام اول دست پيدا كنيم و يكي از اين شاخص ها شاخص مقالات است كه هم اكنون دانشگاه آزاد در مقام اول توليد مقاله در بين دانشگاه هاي كشور قرار دارد.
وي برگزاري 6 دوره متوالي مسابقات ربوكاپ اشاره كرد و گفت: واحد قزوين دانشگاه آزاد نقش اصلي در مديريت برگزاري اين مسابقات دارد و در اين دوره 18 كشور جهان حضور دارند كه مي توان گفت اين مسابقه از نظر اعتبار در رده بالايي قرار دارد.

 



معاون سابق عمليات نزاجا دعوت حق را لبيك گفت

اميرحسن براتي از فرماندهان پرتلاش نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران كه بر اثر سانحه تصادف و جراحات شديد ناشي از آن چند روزي در بيمارستان خانواده ارتش بستري شده بود، صبح روز جمعه به لقاءالله پيوست.
به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير براتي در دوران دفاع مقدس فرماندهي گروهان، گردان و تيپ را عهده دار بوده و پس از آن نيز مسئوليت فرماندهي لشگر 58 ذوالفقار، رئيس بازرسي و معاون عمليات نيروي زميني ارتش را در كارنامه درخشان خدمتي خود داشت.
وي همچنين در عمليات هاي ماندگار دوران دفاع مقدس بويژه فتح المبين، بيت المقدس و طريق القدس حضوري موثر داشت و پنج بار در عمليات هاي ياد شده و مناطق عملياتي به شدت مجروح شده و به پاس خدمات بي شائبه و ابراز رشادت به دريافت نشان فتح از سوي فرمانده معظم كل قوا مفتخر شده بود.
به گفته دكتر بابلي، رئيس بيمارستان خانواده ارتش، تركشهاي متعدد در بدن اين جانباز سرافراز، روند تشخيص ضايعات ناشي از تصادف را با تاخير، اختلال و مشكل مواجه ساخته بود و متاسفانه تلاشهاي تيم پزشكي براي بهبود وضعيت ايشان به نتيجه نرسيد.
پيكر پاك اين امير دلاور و خستگي ناپذير سالهاي جنگ تحميلي روز يك شنبه (فردا) از ستاد فرماندهي نيروي زميني ارتش تشييع و به خاك سپرده خواهد شد.

 



آغاز بارگذاري مجدد سوخت راكتور بوشهر

منابع روس اعلام كردند پيمانكار پروژه نيروگاه اتمي بوشهر بارگذاري مجدد سوخت نيروگاه راكتور را آغاز كرده است.
خبرگزاري ايتارتاس ديروز از مسكو گزارش داد: كارشناسان روسيه بارگذاري سوخت هسته اي نيروگاه هسته اي بوشهر را در قالب عمليات راه اندازي فيزيكي اين نيروگاه آغاز كرده اند.
ايتارتاس نوشت: «شركت اتم اكستروي اكسپورت پيمانكار اين طرح اعلام كرد پس از بارگذاري كامل سوخت، اين راكتور مونتاژ مي شود و جريان برق اوليه و ثانويه اين راكتور آزمايش مي شود و سپس فعاليت اين راكتور با حداقل ظرفيت قابل كنترل آغاز مي شود.»
منابع ايراني اين خبر را تاييد مي كنند.
30 تن سوخت بارگذاري شده در قلب راكتور بوشهر بهمن ماه گذشته براي شست وشو از قلب راكتور خارج شده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14