(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20 فروردین 1390- شماره 19896

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
254 مصوبه براي توسعه و آباداني استان كرمانشاه
حزب الله : اظهارات ضد ايراني حريري هيچ ارتباطي با موضع لبنان ندارد
ديويد آلبرايت: ادعاي منافقين درباره برنامه هسته اي ايران كاملا بي ارزش است
حاشيه سفر رئيس جمهور به كرمانشاه
ديدار وزير ارشاد از احمد عزيزي
آسفالت 10 هزار كيلومتراز راه هاي روستايي كشور
تشييع پيكر پاك 2 شهيد در مشهد و همدان
سرتيپ علي فضلي: دشمن درصدد ايجاد فتنه هاي جديد است
وزير نيرو: اجراي طرح فاضلاب شهري در كشور از برنامه عقب است
دانشجويان در قم به كشتار مردم بحرين اعتراض كردند
اخبار ادبي و هنري



در سومين سفر استاني هيئت دولت صورت گرفت
254 مصوبه براي توسعه و آباداني استان كرمانشاه

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
در سومين سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان كرمانشاه 254 مصوبه براي توسعه و عمران و آباداني اين استان به تصويب رسيد.
معاون اول رئيس جمهور در جمع خبرنگاران در كرمانشاه گفت: در سفر دكتر محمود احمدي نژاد و هيئت دولت به كرمانشاه در مجموع 254 مصوبه به تصويب رسيد كه اعتبار تخصيص يافته در اين سفر دو برابر سفرهاي قبلي است. محمدرضا رحيمي گفت: در نشست كار گروه فرهنگ و هنر كه به رياست دكتر احمدي نژاد برگزار شد در مجموع 2هزار و 150ميليارد ريال طي 5سال به استان كرمانشاه اختصاص داده شد به طوري كه بودجه فرهنگي اين استان كه هر سال 320ميليارد ريال است از اين پس 100ميليارد ريال افزوده خواهد شد.
وي افزود: مبلغ 220ميليارد ريال براي تقويت پوشش شبكه هاي صدا و سيما در نقاط مختلف استان و اجراي شبكه فيبرنوري اختصاص داده شد. تكميل ورزشگاه 15هزارنفري كرمانشاه و احداث سالن 6هزار نفري دهكده المپيك از ديگر مصوبات اين سفر است. معاون اول رئيس جمهور درباره مصوبات بخش كشاورزي گفت: افزايش سطح اراضي آبي استان از 200 هزار هكتار كنوني به 500 هزار هكتار، اعطاي 50درصد از هزينه هاي اجراي سيستم هاي نوين آبياري از سوي دولت به شرطي كه كشاورزان خود اقدام به اين كار كرده باشند.
اختصاص 900ميليارد ريال براي اجراي شبكه هاي آبياري و زهكشي استان، اجراي طرح مطالعات به منظور تعيين استان كرمانشاه به قطب كشاورزي منطقه غرب ايران از جمله مصوبات در اين بخش است.
رحيمي درباره مصوبات بخش سرمايه گذاري صنعت و اشتغال گفت: اختصاص چهار هزار و 540ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي راه اندازي شهرك هاي صنعتي و نيز ارائه تسهيلات به صادركنندگان استان، اختصاص مبلغ دوهزار ميليارد ريال براي اجرا و تكميل طرح هاي توليدي به منظور ايجاد 50هزار فرصت شغلي در استان، تصويب سهميه 120هزار فرصت شغلي براي استان كرمانشاه در سال هاي 90 و 91 كه در كنار آن 20 هزار ميليارد ريال تسهيلات به بخش صنعت براي تكميل پروژه ها و طرح هاي اين بخش اعطا مي شود تا از اين راهكار 60 هزار فرصت شغلي ايجاد شود.
اختصاص مبلغ چهار هزار و 350ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي ايجاد تعاوني ها در استان، تصويب تشكيل كار گروه ويژه ساماندهي بازارچه هاي مرزي و تجارت پيله وري متشكل از 6وزير كابينه دولت دهم كه مقرر است ظرف سه هفته در جلساتي مشترك در اين خصوص تصميمات لازم را اتخاذ كنند، اختصاص مبلغ 600ميليارد ريال براي تأمين يارانه سوخت در استان كرمانشاه، اختصاص مبلغ 500ميليارد ريال براي احداث كارخانه خودروسازي براي توليد خودروي ون، تأمين اعتباري به مبلغ 560ميليارد ريال براي فعاليت هاي خدماتي محرومان تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي استان، تأمين منابع مالي ارزي از محل صندوق توسعه ملي براي تسريع در ساخت پالايشگاه 150هزار بشكه اي آناهيتاي كرمانشاه، تأمين مبلغ 80ميليون يورو براي تسريع در ساخت كارخانه ذوب آهن كرمانشاه، اختصاص مبلغ يك هزار و 700ميليارد ريال براي تكميل بخش ملاير- كرمانشاه راه آهن غرب و تأمين منابع مالي مربوط به بخش ديگر آن از محل فاينانس، اختصاص مبلغ 370ميليارد ريال براي توسعه فرودگاه كرمانشاه و نيز صدور مجوز برقراري پروازها از اين فرودگاه به شهرهاي كشور عراق، اختصاص مبلغ 475ميليارد ريال براي اجراي طرح هاي مخابراتي، پست و دولت الكترونيك در استان از مصوبات هيئت دولت بوده است.
وي در ارتباط با مصوبات سومين سفر استاني هيئت دولت به كرمانشاه در بخش آموزش گفت: مبلغ 585 ميليارد ريال براي توسعه مراكز علمي، تحقيقاتي و دانشگاهي استان و نيز احداث 81باب سالن و 150باب كتابخانه در استان كرمانشاه اختصاص داده است.
رحيمي در پايان اظهار داشت: «نشست هيئت دولت تصويب شد تا اتاق بازرگاني و خانه صنعت و معدن استان كرمانشاه حجم بالايي از صادارت غيرنفتي را برعهده گيرند به طوري كه مبادلات بازرگاني بين كرمانشاه و استانهاي همجوار عراق تا سقف 10ميليارد دلار افزايش يابد.
احمدي نژاد:ملت هاي منطقه در برابر زورگويان ايستاده اند
رئيس جمهور گفت: ملت ايران پيشاپيش ملت هاي منطقه در برابر زورگويان ايستاده و آرزوي بلعيدن منطقه را بر دل آنها خواهد گذاشت.
محمود احمدي نژاد در هشتاد و هشتمين سفر استاني هيئت دولت در اجتماع پرشور مردم كرمانشاه با اشاره به پيام نوروزي رئيس جمهور آمريكا به ملت ايران گفت: نوروز سرشار از مهرباني، پاكي، توحيد، فداكاري، اميد و دعوت به صلح و برادري و عدالت و آرامش است و شما كه پيام نوروزي مي دهيد چه دركي از اين ويژگي هاي انساني و الهي پيدا كرده ايد كه براي ملت ايران پيام نوروزي مي دهيد. بي ترديد اين پيام نوروزي شما توهين به ملت ايران محسوب مي شود ضمن اينكه در همين پيام نوروزي ملت ايران را تهديد كرده و چهره زشت خود را دوباره از پشت ماسك فريب نشان داديد.
احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي ديگر جايي در منطقه ندارد، خطاب به استعمارگران به ويژه آمريكا گفت: بدانيد اگر به فريبكاري ها و خيانت هاي خود در منطقه ادامه دهيد هر اتفاقي در منطقه رخ دهد ملت ها آن را به حساب آمريكا و هم پيمانان اروپايي اش خواهند گذاشت و در آينده اي نزديك همه آنها را به پاي ميز محاكمه خواهند كشاند.
احمدي نژاد در ادامه گفت: استعمارگران در عصر حاضر با ايجاد ساختارهاي جديد اقتصادي و سياسي به طور خودكار ثروت ملت ها را در جيب سرمايه داران جهاني انباشته كرده اند كه يكي از روش هاي آنها نوسانات ارزهاي جهاني است به طوري كه يك روز دلار بالا مي رود و يك روز يورو كه متأسفانه بعضي ها فكر مي كنند اينها اتفاقات اقتصادي است اما كساني كه آگاه هستند دست خيانت كاران و سردمداران استكبار را در اين كار مي بينند.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه استعمارگران و سرمايه داران براي اينكه بتوانند تسلط خود را به جهان تثبيت كنند نيازمند تسلط بر خاورميانه هستند، اظهار داشت: خاورميانه چهارراه سياست و اقتصاد دنياست زورمداران براي تثبيت تسلط خود بر خاورميانه با يك نقشه قبلي موجودي فاسد به نام رژيم صهيونيستي را با فريبكاري بر منطقه ما تحميل و تمامي مخالفان اين رژيم را سركوب و مدعيان را ساكت كردند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به حوادث ليبي و بحرين اشاره كرد و گفت: در هر كدام از اين كشورها نجات رژيم صهيونيستي هدف اصلي سردمداران آمريكا است ولو هزاران انسان كشته شود. همگان شاهد هستيد كه آنها به راحتي با موجوديت ملت ها بازي مي كنند و آنها به دنبال اين هستند كه در منطقه ما جنگ شيعه و سني و دعواي ايراني و عربي راه بيندازند آن هم تنها براي نجات رژيم صهيونيستي.
رئيس جمهور خطاب به كشورهاي منطقه از آنها خواست تا هوشيار باشند و گفت: دولت ها و ملت هاي منطقه بايد مراقب باشند تا فريب پيچيده استعمارگران را نخورند. استعمارگران مي خواهند در كنار حفظ رژيم صهيونيستي طرح دو دولت را در منطقه ما اجرايي كنند.
وي گفت: از آنها مي خواهند بخشي از اردن را جدا كرده و به فلسطين بدهند تا دولت خود را در آنجا برپا كند كه اين يك خيانت و توطئه بزرگ است.
بساط بيكاري در كشور
جمع مي شود
دولت تصميم دارد امسال و سال آينده بساط بيكاري را در كشور برچيند.
به گزارش ايرنا دكتر محمود احمدي نژاد شامگاه پنجشنبه در گفت وگوي زنده تلويزيوني با مردم استان كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: استان كرمانشاه از اولويت هاي دولت در اين زمينه است.
وي در ادامه به بودجه سال 90 اشاره كرد و گفت: بودجه دولت دو بخش دارد؛ يك بخش مشخص است و بخش ديگر بودجه متمركز است كه عنوان كلي دارد و براي عمران و شهرسازي مورد استفاده قرار مي گيرد كه توزيع آن در اختيار دولت است.
احمدي نژاد در ادامه اين گفت وگوي تلويزيوني به سؤالات تعدادي از شهروندان در خصوص برنامه هاي دولت براي سال جهاد اقتصادي، رفع مشكل بيكاري، هدفمند كردن يارانه ها، بافت شهري كرمانشاه، فرصت هاي جذب سرمايه گذاري و محروميت زدايي پاسخ داد.
وي در خصوص هدفمند كردن يارانه ها نيز اظهار داشت: در اين موضوع در ابتداي راه هستيم ولي تا به امروز ديديم كه مردم چگونه با مديريت منابع خود، دولت را در اين راستا همراهي كرده اند.
موضوع راه آهن غرب كشور و همچنين مشكلات كشاورزي از ديگر مواردي بود كه رئيس جمهوري در پاسخ به آنان اظهار داشت: دولت بنا دارد ظرف پنج سال سطح زيركشت استان را از دو هزار به پنج هزار هكتار افزايش دهد.
از سوي ديگر رئيس جمهور گفت: ايثارگري خميرمايه حركت كماني انسان و ضامن بيداري بشريت است.
دكتر محمود احمدي نژاد در جمع خانواده شهدا و ايثارگران استان كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: ايثارگران علاوه بر اينكه خودشان را بالا مي كشند، جامعه و بشريت را هم از ضلالت و گمراهي به قله هاي هدايت و آگاهي ارتقا مي دهند.
وي افزود: ايثارگري ايثارگران كشورمان باعث شد ايران عقب افتاده 35 سال قبل كه زير پاي استعمارگران لگدمال مي شد امروز به عزيزترين و مقتدرترين ملت و كشور در جهان تبديل شود.
از طرف ديگر رئيس جمهور در ديدار با مديران استان كرمانشاه گفت: هنر يك مدير آن است كه از ظرفيت هاي بومي حداكثر استفاده را ببرد. اگر از امكانات بومي استفاده نكنيم قيمت تمام شده توليدات بسيار بالا مي رود. وي تصريح كرد: دوباره كاري و منابع تلف شده بسياري داريم كه بايد آنها را حذف كنيم و اين اقدامي است كه مي تواند ما را به سمت الگوي اسلامي- ايراني سوق دهد. رئيس جمهوري تأكيد كرد: در بودجه امسال 6 هزار و 220ميليارد تومان صرفه جويي شده است.

 



حزب الله : اظهارات ضد ايراني حريري هيچ ارتباطي با موضع لبنان ندارد

حزب الله لبنان با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن اظهارات خصمانه سعدالدين حريري عليه ايران تاكيد كرد كه اين اظهارات هيچ ارتباطي با موضع دولت لبنان ندارد.
حزب الله لبنان در اين بيانيه تاكيد كرد: مواضع حريري هيچ ارتباطي با موضع لبنان و منافع آن ندارد و صرفا با اهداف طرح آمريكايي براي ايجاد تفرقه و فتنه در ميان دولت ها و ملت هاي منطقه همسو است و هدف از آن منحرف كردن ماهيت منازعه اصلي در منطقه عليه دشمن اسرائيلي در خدمت به طرح آمريكايي است. طرحي كه از زمان شكست ارتش اسرائيل در ژوئيه 2006 در حال از بين رفتن و نابود شدن بود. اسناد ويكي ليكس نيز نشان داد كه حريري به چه اندازه به اين جنگ دل بسته بود تا لبنان را تحت حمايت آمريكا و اسرائيل قرار دهد.
حريري در اظهاراتي خصمانه ايران را متهم به دخالت در امور داخلي كشورهاي عربي كرد و مدعي شد كه لبنان و بحرين تحت الحمايه ايران نخواهند شد.براساس بيانيه حزب الله لبنان، موضع گيري اخير حريري تلاش آشكاري براي ناديده گرفتن دخالت هاي آمريكا در امور منطقه، مصادره اراده ملت هاي آزادي خواه و خواستار رهايي از هيمنه آمريكا و انحراف افكار عمومي از تداوم اقدامات و تجاوزهاي دشمن صهيونيست عليه ملت فلسطين در نوار غزه و كرانه باختري و تلاش هاي پياپي آن براي يهودي سازي قدس است.
سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان نيز اظهارات ضدايراني اخير نخست وزير سابق لبنان را بي اساس و فريبكارانه دانست.
«رامين مهمانپرست» در اين باره اظهار داشت: اتخاذ موضع فريبكارانه و در چارچوب منافع محور آمريكايي-صهيونيستي نه تنها به مصلحت لبنان نيست، بلكه ثبات و استقلال منطقه را به چالش مي كشد.
وي به نامبرده توصيه كرد: با درك صحيح آموزه هاي قيام توده هاي مردمي در خاورميانه عربي، معيار حاكميت بر مردم را احترام به عزت، سربلندي و استقلال آنان و اجتناب از وابستگي به غرب و بويژه آمريكا و صهيونيزم بداند.
مهمان پرست در ادامه گفت: جمهوري اسلامي ايران ضمن تاكيد بر سياست ثابت خود در تعامل همه جانبه با كليه طوائف لبناني و لبنان واحد كه به تجربه در ادوار گذشته و حال بر همگان اثبات گرديد، در احترام به حقوق مسلم مردم نيز تاكيد مي ورزد، لذا آنچه كه در بقاي حاكميتها شرط است توجه به خواست ملتها و نه تبعيت از نظام سلطه است.

 



ديويد آلبرايت: ادعاي منافقين درباره برنامه هسته اي ايران كاملا بي ارزش است

ادعاي جديد گروهك تروريستي منافقين درباره كشف يك تاسيسات هسته اي جديد در ايران، بلافاصله توسط كارشناسان بين المللي رد شد.
عليرضا جعفرزاده سخنگوي شوراي ملي مقاومت (شاخه سياسي منافقين) روز جمعه 19 فروردين 1390 (8آوريل 2011) در يك كنفرانس خبري در واشنگتن ادعا كرد كه مجتمع صنعتي تابا در حوالي قزوين يك تاسيسات ساخت قطعات سانتريفيوژ در ايران است كه زير نظر وزارت دفاع اداره مي شود.
در حالي كه آمريكا ادعا مي كند كه نام گروهك منافقين را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار داده معلوم نيست چگونه يك عضو شناخته شده اين گروهك به راحتي مي تواند در پايتخت ايالات متحده آمريكا كنفرانس خبري ترتيب بدهد و براي خبرنگاران سخنراني كند.
براساس مجموعه گزارش هايي كه منابع غربي منتشر كرده اند جعفرزاده در كنفرانس مطبوعاتي خود ادعاهاي زير را مطرح كرده است:
اول- جعفرزاده ادعا كرده است كه تاسيسات تابا در نزديكي قزوين به توليد قطعات ماشين هاي سانتريفيوژ اختصاص دارد. وي گفته است: «آژانس بين المللي انرژي اتمي بارها شكايت كرد كه هيچ دسترسي به مكاني ندارد كه ماشين هاي سانتريفيوژ ايران در آن ساخته مي شوند». وي درباره مشخصات اين تاسيسات گفته است: «تصاويري كه از ماهواره گرفته شده نشان مي دهد اين سايت از 3 ساختمان تشكيل شده و طول آن 250متر و عرض آن 200متر است و تدابير امنيتي شديد در اين پايگاه اجرا مي شود و به ابزارهاي الكترونيك همچون تلفن همراه و لپ تاپ اجازه ورود به اين سايت داده نمي شود».
دوم- ادعاي دوم جعفرزاده اين است كه تابا زير نظر وزارت دفاع ايران اداره مي شود. وي گفته است: «برخي شاهدان ديده اند كه كارشناس وزارت دفاع تجهيزاتي شبيه به راكت را كه پوشيده شده بودند به داخل سايت مي آورد. كار در اين سايت آنقدر حساس است كه حتي نيروهاي امنيتي محلي اجازه نداشتند هنگام فعاليت سايت به آن نزديك شوند».
سوم- ادعاي سوم او اين است كه: «اطلاعاتي كه به دست ما رسيده است نشان مي دهد تعداد قطعات توليد شده در اين تاسيسات و ديگر تاسيسات حاكي از آن است كه ايران 100 هزار سانتريفيوژ در اختيار دارد».
چهارم- ادعاي آخر جعفرزاده هم اين است منافقين اين اطلاعات را در اختيار دولت آمريكا و آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار داده است.
اين ادعاها كه مثل هميشه و بنا به عادت منافقين در قالب يك شو رسانه اي مطرح شده آنچنان بي پايه بود كه قبل از آنكه نوبت به مسئولان ايراني برسد، ديويد آلبرايت بازرس تسليحاتي شناخته شده سازمان ملل كه به داشتن ديدگاه هاي ضد ايراني معروف است و هم اكنون مديريت موسسه علوم و امنيت بين المللي در واشنگتن را برعهده دارد، آن را رد كرد. روزنامه واشنگتن تايمز در شماره 19 فروردين (8آوريل) به نقل از آلبرايت نوشت: « من نمي توانم تاييد كنم كه تابا كه به عنوان يك شركت توليد ابزار برش شناخته شده در توليد قطعات سانتريفيوژ در ايران دخيل است». او در ايميلي كه به واشنگتن تايمز زده اضافه كرده است: «اين ادعا كه ايران 100 هزار ماشين سانتريفيوژ در اختيار دارد با مشكلاتي كه تحريم ها در مسير دست يابي ايران به مواد خام و قطعات براي ايران فراهم كرده هم خواني ندارد».
موسسه اي كه آلبرايت آن را مديريت مي كند، موسسه اي است كه در سال 2002 نخستين تصاوير مربوط به تاسيسات هسته اي ايران را منتشر كرد. او در تحليل خود به وضوح بر اين نكته تاكيد كرده اگر ادعاهاي منافقين درست باشد اولين چيزي كه زير سوال مي رود كارآمدي تحريم هاي اعمال شده عليه ايران است كه يكي از اهداف اصلي آنها جلوگيري از دست يابي ايران به مواد و قطعات مورد نياز براي توسعه برنامه هسته اي اش بوده است!
كارشناس بعدي كه ادعاي منافقين را رد كرده پاتريك كلاوسون است. وي كه معاون تحقيقات مركز مطالعات استراتژيك لندن است دراين باره به واشنگتن تايمز گفته است: «ادعاهاي مجاهدين خلق دروغ از آب درمي آيد».
علاوه بر اين برخي كارشناسان مي گويند اين ادعاها دم دستي است كه حتي ابتدا و انتهاي آن با هم نمي خواند. مهم ترين سوال اين است كه وقتي منافقين ادعا مي كنند اين اطلاعات را به آژانس ارائه كرده اند اما در گزارش هاي آژانس نشاني از آن نيست خود به خود روشن مي شود كه آژانس اين ادعاها را جدي نگرفته است. آژانس حتي هرگز درخواستي براي بازرسي از تابا هم نداشته اگرچه مطابق موافقت نامه پادمان اين درخواست قانوني هم نيست. نكته ديگر اين است كه منافقين ادعا كرده اند كه آژانس همواره خواهان دسترسي به تاسيسات توليد قطعه در ايران بوده است. نكته جالب دراين باره اين است كه ادعاهاي آژانس همواره درباره شركت كالاي الكتريك بوده و هرگز چيزي درباره تابا مطرح نشده است. علت از سال 2003 كه اجراي پروتكل الحاقي را آغاز كرد بارها به كالاي الكتريك دسترسي داد اما اين دسترسي ها از زماني كه اجراي داوطلبانه پروتكل در سال 2006 متوقف شد، قطع شده است. ايران اجراي داوطلبانه پروتكل را در پاسخ به ارسال غيرقانوني پرونده هسته اي اش به شوراي امنيت به حال تعليق درآورد.
در عين حال كارشناسان مي گويند سرويس هاي اطلاعاتي غرب از جلو انداختن دوباره منافقين چند هدف اصلي را تعقيب مي كنند.
1-نخستين هدف بدون ترديد اين است كه آمريكا بهانه اي براي فشار آوردن به دولت عراق كه اكنون عمليات جديد و مهمي را عليه پادگان اشرف آغاز كرده داشته باشد. ارتش عراق از صبح روز جمعه 19 فروردين به اشرف حمله كرده و تاكنون 3 نفر از منافقين را به هلاكت رسانده است.
2- هدف دوم اين است كه آمريكايي ها مي خواهند با زدوده شدن اين اتهام از منافقين كه آنها يك گروه بي مصرف هستند و با ارزش نشان دادن ادعاها و فعاليت هاي آنها زمينه را براي خارج كردن نام اين گروه از فهرست گروه هاي تروريستي فراهم آورند. اين اقدامي است كه چند ماه قبل توسط اتحاديه اروپا انجام شده و از آن تاريخ به بعد منافقين تلاش هاي فراواني براي تكرار آن در آمريكا را آغاز كرده اند. اين موضوعي است كه جعفرزاده هم صريحاً به آن اشاره كرده است. بنابر گزارش شبكه تلويزيوني رويترز در روز 19 فروردين، جعفرزاده در كنفرانس مطبوعاتي خود گفته است: « به نظر من بسيار روشن است كه تنها راه داشتن يك ايران غيرهسته اي وجود يك ايران دموكراتيك است و آمريكا واقعا بايد به آمال و آرزوهاي مردم ايران كه به دنبال آزادي هستند احترام بگذارد. متاسفانه اين سياست تعقيب و پيگيري نشده است. آمريكا نه تنها به جنبش تغيير در ايران كمك نكرده است بلكه برعكس مجاهدين خلق (منافقين) را كه تعداد زيادي از سايت هاي هسته اي ايران را از سال 2002 تاكنون معرفي كرده است همچنان در فهرست سازمان هاي تروريستي خارجي در وزارت امور خارجه آمريكا قرار داد. اين فهرست به ايران كمك كرده است تا دست كم برنامه تسليحات هسته اي خود را دنبال كند قطعاً بايد اين مسئله خاتمه يابد».

 



حاشيه سفر رئيس جمهور به كرمانشاه

¤ مردم از ساعات اوليه پنج شنبه در خيابان هاي مسير عبور رئيس جمهور با شاخه هاي گل ايستاده بودند.
¤ جمعي از مردم پير و جوان در كنار نرده هاي خيابان نشسته و مشغول نوشتن نامه به رئيس جمهور بودند.
¤ بسياري از خانواده هاي شهدا با در دست داشتن عكس شهدا به استقبال رئيس جمهور آمده بودند.
¤ تني چند از جانبازان دوران دفاع مقدس بر روي ويلچر به جلوي جايگاه هدايت شدند.
¤ پس از مراسم استقبال از رئيس جمهور يك خبرنگار محلي كرمانشاه از رئيس جمهور پرسيد كه چه تمهيداتي براي آلودگي هوا و گرد و غبار در استان هاي غربي به كار برده ايد كه وي پاسخ داد در حال رايزني با كشورهاي همسايه و مرتفع كردن اين معضل هستيم.
¤ در جلسه ايثارگران دكتر محمود احمدي نژاد از دو خانواده شهيد سعيد مصطفايي و احمد فشي تجليل به عمل آورد و به خانواده آنها نشان ايثار اهدا كرد.

 



ديدار وزير ارشاد از احمد عزيزي

در سومين سفر استاني رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان كرمانشاه بيمارستان فوق تخصصي اطفال دكتر محمد كرمانشاهي عصر پنج شنبه با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وزير مسكن و شهرسازي در كرمانشاه افتتاح شد. همچنين در اين سفر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور در بيمارستان امام رضا(ع) كرمانشاه از احمد عزيزي شاعر نام آشناي كشور عيادت كرد.

 



سرپرست وزارت راه و ترابري خبر داد
آسفالت 10 هزار كيلومتراز راه هاي روستايي كشور

سرپرست وزارت راه و ترابري از زيرسازي و آسفالت 10 هزار كيلومتر از راه هاي روستايي كشور تا پايان سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، علي نيكزاد شب گذشته در بازديد از پروژه هاي راه و ترابري استان مركزي از زيرسازي و آسفالت 10 هزار كيلومتر از راه هاي روستايي كشور تا پايان سال جاري خبر داد.
نيكزاد اظهار داشت: زيرسازي و آزمايش خاك اين ميزان راه روستايي از محل اعتبارات استاني و آسفالت آن از محل اعتبارات وزارت راه و ترابري خواهد بود.
وي تصريح كرد: اين ميزان راه در روستاهاي بالاي 50 خانوار آسفالت مي شوند. سرپرست وزارت راه و ترابري كشور در ادامه از اختصاص 7 ميليارد تومان اعتبار به منظور تكميل تونل نقره كمر تفرش خبر داد و خاطرنشان كرد: 3 ميليارد و 500 ميليون تومان از اين مبلغ از محل اعتبارات استاني و 3 ميليارد و 500 ميليون تومان از محل اعتبارات ملي اختصاص مي يابد.
نيكزاد گفت: با اختصاص اين اعتبار، اين پروژه بايد تا پايان سال به بهره برداري برسد. وي ادامه داد: همچنين 500 ميليون تومان اعتبار به منظور روكش آسفالت جاده تفرش ساوه اختصاص مي يابد.
سرپرست وزارت راه و ترابري كشور با انتقاد از پيشرفت كند پروژه آزادراه ساوه همدان اظهار داشت: 30 كيلومتر آزادراه ساوه همدان باقي مانده است كه بايد اين پروژه تا هفته دولت به بهره برداري برسد. نيكزاد گفت: مجموع اين پروژه 90 كيلومتر است كه با اختصاص 10 ميليارد تومان اعتبار به اين پروژه بايد مشكلات آن برطرف و عمليات آن هرچه سريع تر به اتمام برسد.
وي تصريح كرد: به منظور تكميل پروژه كنارگذر شمالي اراك نيز 6 ميليارد تومان اختصاص مي يابد كه اين پروژه نيز بايد در هفته دولت به بهره برداري برسد.

 



تشييع پيكر پاك 2 شهيد در مشهد و همدان

پيكر پاك 2 شهيد جانباز در مشهد و همدان تشييع و به خاك سپرده شد.
پيكر شهيد جانباز رضا كنعاني پيش از ظهر پنج شنبه پس از تشييع در مشهد به زادگاهش انتقال يافت.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين مراسم با حضور ملت شهيد پرور مشهد آغاز و پس از تشييع و طواف حرم رضوي، پيكر شهيد كنعاني به زادگاهش در روستاي محمد تقي بيگ درگز انتقال يافت.
شهيد كنعاني، جانباز 70 درصدي شب گذشته در بيمارستان رضوي مشهد دار فاني را وداع گفت.
اين شهيد سال 71 در حد فاصل جاده قصر شيرين و مرز خسروي براثر برخورد با مواد منفجره باقي مانده از دوران دفاع مقدس زخمي و به درجه رفيع جانبازي نائل آمد.
گزارش خبرگزاري فارس از اسدآباد نيز حاكي است صبح پنج شنبه پيكر پاك و مطهر جانباز شهيد «صفر برزگر» يكي از جانبازان و رزمندان هشت سال دفاع مقدس در ميان حزن و اندوه مردم شهيدپرور و داغدار شهرستان اسدآباد و حضور جمعي از مسئولان شهرستان تشييع شد.
جانباز شهيد صفر برزگر در سال 42 در روستاي شهراب از توابع شهرستان اسدآباد چشم به دنيا گشود و در سال 65 در منطقه پنج وين عراق در عملياتي مجروح شد. اين جانباز شهيد 70 درصد از ناحيه گردن قطع نخاع بود كه بعد از سال ها رنج و درد و بيماري به ديگر همرزمان شهيدش پيوست.
پيكر اين شهيد بزرگوار در گلزار شهداي شهر اسدآباد آرام گرفت.

 



سرتيپ علي فضلي: دشمن درصدد ايجاد فتنه هاي جديد است

جانشين فرمانده سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر پيروي از فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامي گفت: دشمن تلاش مي كند بين مردم، مسئولان و ولايت فقيه رخنه و شكاف ايجاد كند.
به گزارش ايرنا، سرتيپ «علي فضلي» شامگاه پنج شنبه در مراسم يادواره «امير و سردار» به مناسبت سالروز شهادت امير سپهبد «علي صياد شيرازي» و سردار سپاه اسلام «علي معمار» در كاشان با اشاره به اينكه منافقان و معاندان نظام مقدس جمهوري اسلامي توطئه و فتنه هاي جديدي در سر مي پرورانند، از مردم و مسئولان خواست تا دست از ولايت فقيه، روحانيت و علما برندارند.
وي، قيام مردم مسلمان كشورهاي بحرين، ليبي، يمن و مصر را نشات گرفته از قيام مردم مسلمان كشورمان براي رهايي از ظلم و ستم دانست و گفت: به بركت خون شهدا بيداري اسلامي امروز در سراسر جهان در حال گسترش است.
يادگار دوران هشت سال دفاع مقدس، قتل عام ناجوانمردانه و بي رحمانه مسلمانان در كشورهاي اسلامي به ويژه بحرين را از حمايت استكبار جهاني و آل سعود دانست و خاطرنشان كرد: وقتي دشمنان نتوانستند نظام ولايي مردم ايران اسلامي را هدف قرار دهند، مسلمانان ديگر كشورها را مورد حمله قرار داده اند.
وي صياد شيرازي را يكي از فاتحان و طراحان عمليات بزرگ فتح المبين عنوان و تصريح كرد: اين شهيد براي دفاع از ميهن اسلامي و شكست دشمن از هيچ تلاشي در دوران دفاع مقدس دريغ نورزيد.
جانشين سازمان بسيج مستضعفان، سرتيپ شهيد علي معمار را نيز اسوه و يكي از بصيرترين رزمندگان دوران دفاع مقدس عنوان كرد و گفت: اين شهيد، در ركاب امام خميني(ره) و در دفاع همه جانبه از نظام مقدس جمهوري اسلامي مجاهدت كرد.

 



وزير نيرو: اجراي طرح فاضلاب شهري در كشور از برنامه عقب است

گرگان و گنبدكاووس- خبرنگاران كيهان:
سيستم اجراي طرح فاضلاب در كشور دچار عقب ماندگي خاصي است و از زمان آغاز طرح تاكنون، هنوز ميزان اجراي آن در بخش شهري به 40 درصد هم نرسيده است.
به گزارش خبرنگار كيهان از گنبدكاووس «مجيد نامجو» وزير نيرو در جمع خبرنگاران در علي آبادكتول ضمن اعلام مطلب فوق افزود: وجود مشكل در بخش شهري باعث شده تا در بخش روستايي هم به مراتب بيشتر دچار مشكل شويم.
وي ابراز اميدواري كرد با پيش بيني بودجه بيشتر، اين مشكل برطرف شود. وي همچنين افزود: اما در عين حال دولت نهم و دهم كار خوبي را در اين زمينه آغاز كرده است كه مي توان با جمع آوري و تصفيه فاضلاب، در زمينه تامين آب آشاميدني گام هاي مؤثري برداشت كه در اين زمينه اعتبارات خوبي هم تخصيص يافته است.
وزير نيرو سپس به حضور بخش خصوصي در اجراي اين طرح اشاره كرد و افزود: در برنامه پنجم و بودجه سال جاري كشور، پيش بيني خريد تضميني پساب، شده است تا ضمن بالا رفتن ظرفيت استفاده از بخش خصوصي، به تامين آب آشاميدني نيز سرعت بيشتري ببخشيم.
نامجو با اشاره به اين كه يكي از وظايف اين وزارتخانه، حفظ و حراست از حريم رودخانه هاست، گفت: وزارت نيرو بنا دارد تا به اين موضوع در جهت حفظ منابع طبيعي قوت بيشتري ببخشد.
وزير نيرو ادامه داد: براي اجراي طرح لايروبي رودخانه هاي كشور و حفظ و حراست از آنها، اعتبارات خوبي پيش بيني شده، اما اكنون به دنبال تامين منابع مالي اين طرح هستيم تا بزودي و با جديت بيشتري اين كار را در سراسر كشور انجام دهيم.
گزارش خبرنگار كيهان از گرگان نيز حاكي است «مجيد نامجو» در بازديد از نيروگاه برق علي آبادكتول گفت: نيروگاه برق علي آبادكتول يكي از بزرگترين و مهمترين نيروگاه هاي برق كشور است كه با تلاش نيروهاي ايراني و طي 13 ماه تكميل و طي ماههاي آينده با حضور رئيس جمهور بطور رسمي و كامل وارد مدار مي شود.
وي اظهار داشت: يكي از اولويت هاي اين وزارتخانه در سال جاري، تامين آب كشاورزي است كه اين امر در شوراي عالي آب كشور و با حضور رئيس جمهور بحث و بررسي شده است.
نامجو با اشاره به اينكه امروز كشور، در توسعه صنعت و بخشهاي مختلف خدماتي احتياج مبرم به برق دارد، گفت: وزارت نيرو سالانه 5 هزار مگاوات برق وارد چرخه كشور مي كند كه اين مقدار از طريق بخش دولتي، كمك بخش خصوصي و تامين منابع مالي از صندوق توسعه منابع ملي تأمين مي شود.
وي يادآور شد: احداث اين نيروگاه در راستاي توليد برق در شمال كشور و پاسخگويي به رشد مصرف برق منطقه گلستان صورت گرفته است.
گفتني است احداث نيروگاه علي آبادكتول در فاز نخست با شش واحد گازي هر يك به ظرفيت 162مگاوات به ميزان 972 مگاوات سرمايه گذاري شده است.
هزينه احداث 6 واحد بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي علي آباد 3 هزار و 962 ميليارد ريال است كه افزون بر يك هزار و 454 ميليارد ريال آن آورده سرمايه گذار و 209ميليون يورو ميزان وام اخذ شده براي احداث اين نيروگاه است.

 



دانشجويان در قم به كشتار مردم بحرين اعتراض كردند

هزاران دانشجوي ايراني از دانشگاه هاي مختلف كشور، عصر پنجشنبه با تجمع در مسجد اعظم قم، نسبت به ظلم و استبداد حاكمان بحرين و حاميان آنها عليه مردم اين كشور اعتراض كردند.
به گزارش ايرنا، اين دانشجويان كه از دانشگاه هاي مختلف كشور و به دعوت بسيج دانشجويي دانشگاه هاي قم در اين اجتماع عظيم شركت كرده بودند، با سر دادن شعارهايي نسبت به جنايات دولت بحرين و نظاميان عربستان و امارات عليه انقلابيون بحرين اعتراض كردند.
آنان همچنين، سياستهاي برتري جويانه و رفتارهاي دوگانه و مستبدانه استكبار جهاني و مدعيان دروغين دموكراسي و حقوق بشر را محكوم كردند.
دانشجويان در پايان مراسم خود، با صدور بيانيه اي از سازمان هاي بين المللي خواستند هرچه زودتر نسبت به پايان جنايات عليه مردم بحرين تلاش كنند.
در اين بيانيه همچنين، كشتار مردم بيگناه بحرين به دست نظاميان عربستان و امارات و مشاركت استكبار جهاني در اين جنايات به شدت محكوم شده است.
دانشجويان معترض در اين بيانيه با انتقاد از سياست هاي دولت عربستان خاطرنشان كردند: امروز كسي كه خود را خادم الحرمين مي نامد با لشكركشي به مردم بيگناه در بحرين، اقدام به كشتار مردم بيگناه مي كند و ما اين مسئله را به شدت محكوم مي كنيم.

 



اخبار ادبي و هنري

آيا فيلم كارگردان ضدانقلاب مجوز خواهد گرفت؟
يك كارگردان در حالي كه در رسانه هاي خارجي عليه نظام جمهوري اسلامي مصاحبه كرده است خواستار نمايش فيلمش در ايران است.
رفيع پيتز كه از پدري «انگليسي» زاده شده است، به تازگي در گفت وگويي درباره فيلم سياه نماي «شكارچي» گفته: وقتي شما فيلمي مي سازيد، مي خواهيد در جايي كه ساخته شده نمايش يابد و اين طبيعي است. من عقيده دارم كه اين فيلم [در ايران] نمايش خواهد يافت، به همين خاطر آن را ساختم. اما سوال اين است كه چه قدر طول خواهد كشيد كه اين فيلم نمايش يابد كه جوابي براي آن ندارم.
اين در حالي است كه پيتز به تازگي در مصاحبه با رسانه دستگاه جاسوسي آمريكا عليه جمهوري اسلامي صحبت كرده است. اين فيلمساز ضدانقلاب و وابسته به غرب كه آثاري زير متوسط و جهت خوشايند جشنواره هاي ضد ايراني مي سازد در گفت وگو با راديو فردا مردم كشورمان را به حضور در خيابان عليه حاكميت اسلامي دعوت كرده است.
با توجه به اقدامات وطن فروشانه رفيع پيتز بايد ديد كه آيا فيلم ضدايراني او مجوز نمايش خواهد گرفت؟
همسر اين فيلم ساز هم اينك در عرصه سينما و تلويزيون فعال است.
سكوت خانه سينما در قبال قاچاق اخراجي ها-3
خانه سينما در مواجهه با اقدام ضدفرهنگي جريان فتنه در انتشار نسخه غيرقانوني فيلم «اخراجي ها-3» همزمان با اكران عمومي اين فيلم همچنان سكوت كرده است. خانه سينما كه نهادي صنفي و موظف به حمايت از منافع مادي و معنوي سينماگران است، هيچ اقدام و واكنشي را در قبال قاچاق فيلم اخراجي ها-3 انجام نداده است.
اين در حالي است كه خانه سينما در زمان انتشار نسخه غيرقانوني فيلم توقيف شده «سنتوري» اقدام به حمايت از آن فيلم و حتي راه اندازي يك حساب بانكي براي واريز كمك هاي مردمي به آن فيلم نموده بود!
خانه سينما همچنين حمايت قاطعانه و بي چون و چراي خود از جعفر پناهي اين مجرم ضدامنيتي را به عنوان عملي صنفي توصيف كرده بود.
انتقاد يك نماينده مجلس از اجراي بخشنامه هاي سينمايي وزير فراري
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه برخي فيلم هاي سينمايي كه در دوره اصلاحات توقيف شده بودند در دولت فعلي رفع توقيف شده است، گفت: متأسفانه در دولت اصولگرا بخش نامه و آيين نامه هايي كه در دوره مهاجراني براي معاونت سينمايي ابلاغ شده بود، همچنان در حال اجراست.
ستار هدايت خواه سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه وضعيت سينماي ايران مطابق با شأن انقلاب اسلامي و ملت ايران نيست، افزود: اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس در جلسه اي كه با آقاي شمقدري داشتند از رفع توقيف برخي فيلم ها كه در دولت اصلاحات توقيف شده بودند به شدت ابراز نگراني كردند.
هدايت خواه در پاسخ به اين سؤال كه چرا مجلس به عنوان بزرگترين و اصلي ترين نهاد نظارتي كشور براي اصلاح آنچه نگاه غلط در معاونت سينمايي مي خواند، اقدامي نمي كند، تصريح كرد: متأسفانه در دولت اصولگرا بخشنامه و آيين نامه هايي كه در دوره مهاجراني براي معاونت سينمايي ابلاغ شده همچنان در حال اجراست و اين يكي از مشكلات پيش روي ماست.
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه فيلم آتشكار برخلاف نظر كميسيون فرهنگي اكران شده است، خاطرنشان كرد: در واكنش به اكران اين فيلم، مجلس از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين باره سؤال خواهد كرد.
تجديد چاپ سه عنوان از كتاب هاي شهيد آويني
همزمان با هجدهمين سالگرد شهادت سيدمرتضي آويني، سه عنوان از كتاب هاي اين نويسنده تجديد چاپ مي شود.
«آيينه جادو»، «فتح خون» و «فردايي ديگر» عناوين اين سه كتاب است. كتاب «آيينه جادو» شامل مقالات سينمايي آويني است. «فتح خون» روايتي از وقايع عاشوراي حسيني است و كتاب «فرداي ديگر» نيز به موضوع هايي چون ادبيات، شعر و فرهنگ كشور ژاپن اختصاص دارد.
اين سه كتاب توسط انتشارات واحه منتشر مي شوند. همچنين براساس گزارش فارس، ساير كتاب هاي آن شهيد از قبيل «رستاخيز جان»، «آغازي بر يك پايان»، «توسعه و مباني تمدن غرب» و جلدهاي دوم و سوم «آيينه جادو» همزمان با نمايشگاه كتاب منتشر خواهند شد.
اصلاح يك خبر
در خبري كه با عنوان «تلويزيون ام آي - شش انگليس به استقبال فيلم فرهادي رفت» در تاريخ 18 فروردين در همين صفحه چاپ شد، كلمه مذمت به اشتباه خدمت درج گرديد. ضمن پوزش از خوانندگان گرامي، آن بخش از خبر مذكور به اين شرح اصلاح مي شود:
«در تيزر شهر زيبا كه از تلويزيون مذكور پخش مي شود، چنين القا مي گردد كه اين فيلم، در مذمت حكم قرآني «قصاص» است.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14